Het grote rijbewijs topic - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.880 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:10

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:54:
Morgen afrijden :Y)

Vanmiddag om 14.30 laatste les, nog even e.e.a. oefenen en ik hoop dat het lekker gaat allemaal.
Ik ook morgen, 2 uur om precies te zijn.

Eigenlijk helemaal geen zin in sinds de laatste 2 lessen van een nieuwe instructeur :/ OF ik rij een stuk slechter sinds de vorige instructeur, OF die vorige instructeur zat te slapen en heeft gewoon slecht les gegeven.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar rij je af? Ik moet ook om 2 uur, in Utrecht. Samen met een goede vriend van me trouwens, kwamen we laatst achter :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

succes allebei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:23:
Waar rij je af? Ik moet ook om 2 uur, in Utrecht. Samen met een goede vriend van me trouwens, kwamen we laatst achter :X :D
Misschien kom ik je wel tegen. Ik rijd om 15.00 af meen ik :).
3e keer, en nu haal ik het wel een keer :D
(hoop ik **slik**)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk, we halen het gewoon allemaal morgen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik in Eindhoven

Succes @ iedereen die morgen ook af moet rijden! :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 weken terug de intest gehad, maar er was geen tijd voor mij om te beginnen met het ANWB spoedpakket.
Ik mag mooi wachten tot September.
Ook moet ik eerst een eigen verklaring afleggen omdat ik weer iets te eerlijk was over mijn gezichtsveld (tja de auto die hij aanwees was wel erg ver weg beetje een randgeval volgends de instructeur)
Dus eerst maar eens langs de huisarts voor een verwijzing.
Dit schiet niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:16:
Ik heb 2 weken terug de intest gehad, maar er was geen tijd voor mij om te beginnen met het ANWB spoedpakket.
Ik mag mooi wachten tot September.
Ook moet ik eerst een eigen verklaring afleggen omdat ik weer iets te eerlijk was over mijn gezichtsveld (tja de auto die hij aanwees was wel erg ver weg beetje een randgeval volgends de instructeur)
Dus eerst maar eens langs de huisarts voor een verwijzing.
Dit schiet niet op :(
dat suckt hard. dan mag je namelijk ook geen rijbewijsgarantie en ik weet niet of het zo'n slim idee is om bij de anwb te lessen zonder garantie.

btw (sorry als dit verkeerd overkomt, ik bedoel het goed), wanneer ben je voor het laatst bij de opticien/oogarts geweest? je zal niet de eerste zijn die te lang met dezelfde bril/lenzen rondloopt.

(ondergetekende kan daar trouwens over meepraten :X :X )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan wel de rijbewijs garantie doen, dat hebben ze al in het plaatje berekend.
Hoezo kan het niet?

Ik heb al sinds mijn geboorte dit probleem.
Mijn oog links is nogal bagger, maar rechts is gewoon 100%
Ben hier nog 2 jaar geleden mee naar de oogarts geweest en die vertelde mij dat ik er niks aan moest doen zolang ik er geen problemen mee heb.
Maar het zou zo zonde zijn om in de problemen te komen als dit ooit een ongeluk veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 10-09 11:51
Ik moet over twee weken afrijden, als ik er nu aan denk voel ik mn hart al bonzen, ik hoop echt zo onwijs dat dat niet op de dag zelf zo is. Want nu word ik gek, misschien ook omdat ik me er stiekem op verheug omdat ik het dan maar weer of ik het ga halen ofniet.

Mijn tijd is dinsdag 5 juli, om 10.45 bij het CBR.... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:44:
Ik kan wel de rijbewijs garantie doen, dat hebben ze al in het plaatje berekend.
Hoezo kan het niet?
lees de kleine lettertjes van de aanvullende voorwaarden rbw-garantie maar eens na, puntje 4: "u heeft bij de medische vragen voor aanvraag van het rij-examen geen enkele vraag met ja hoeven te beantwoorden"
maar als ze die voorwaarde bij jou blijkbaar niet hanteren: toppie!
Ik heb al sinds mijn geboorte dit probleem.
Mijn oog links is nogal bagger, maar rechts is gewoon 100%
Ben hier nog 2 jaar geleden mee naar de oogarts geweest en die vertelde mij dat ik er niks aan moest doen zolang ik er geen problemen mee heb.
Maar het zou zo zonde zijn om in de problemen te komen als dit ooit een ongeluk veroorzaakt.
hmmz, dat is inderdaad minder. alhoewel je met 1 oog 100% op zich de nummerbord-test gewoon zou moeten kunnen halen. maar ik snap wel dat je daar eerlijk over wilt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:55:
[...]
lees de kleine lettertjes van de aanvullende voorwaarden rbw-garantie maar eens na, puntje 4: "u heeft bij de medische vragen voor aanvraag van het rij-examen geen enkele vraag met ja hoeven te beantwoorden"
maar als ze die voorwaarde bij jou blijkbaar niet hanteren: toppie!
Als je een bril draagt kun je nog steeds overal nee op antwoorden hoor :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:16:
[...]

Als je een bril draagt kun je nog steeds overal nee op antwoorden hoor :)
weet ik, ik draag zelf een bril :Y) (heb dat btw nog wel ff uitgezocht, want de betreffende vraag is er één van het niveau tekstverklaren:
8a.Hebt u een verminderd gezichtsvermogen van één of beide ogen, zelfs als u gebruik maakt van een bril of contactlenzen?
als je nou een slecht gezichtsveld hebt dat niet gecorrigeerd kan worden moet je gewoon "ja" invullen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Strakjes is het mijn beurt. Hopelijk ga ik om 15.00 bij CBR @ Utrecht 'het' halen :).
3e keer afrijden.
Ben niet zo zenuwachtig :)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor het eerst in een auto gereden na het waterskieën, damn, wat zijn handen dan lam :( , dat is echt wel extra opletten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES!! Rijbewijs in de pocket 8)

Na ogentest en even motorkap opengetrokken te hebben en de lichtjes getest te hebben mocht ik wegrijden. Direct na de slagboom sloeg hij wel af (ik wilde in z'n 2 doorrijden) maar dat maakte niet uit. Verder een tijd goed gereden, tot ik bij een kruispunt kwam met 2 baantjes voor rechtdoor, en alle auto's voor mij op de rechterbaan gingen ineens naar links. Een beetje te laat kwam ik erachter dat er dus na het kruispunt zo'n groot geel bord met lampjes stond dat de rijbaan gesloten was vanaf daar :X Ik moest dus later nog naar links, maar dat was in prinicipe ook geen probleem. Iets later een stukje snelweg meegepakt, waar ik, volgens de examinator, bij het invoegen te dicht op m'n voorganger (een vrachtwagen) zat. Dat heeft hij toen gezegd en daarna corrigeerde ik het goed volgens hem. Straatjekeren ging perfect en fileparkeren was goed, het enige was dat ik net iets van de stoep af uitkwam, maar dat vond ie niet erg.
Toen teruggereden en eenmaal boven feliciteerde hij me :) Een maat van me, die samen met mij afreed, was ook geslaagd, dus het feestje kan beginnen \o/

/me happy :Y)

Enige is dat het gemeentehuis dicht is en pas morgen om 8.30 opengaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

^^ d:)b gefeliciteerd :)

Ik niet jammer genoeg, zoals te verwachten was... :/

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 14:35

Flotter

Pelipper!

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:44:
[...]

Enige is dat het gemeentehuis dicht is en pas morgen om 8.30 opengaat :/
Tropenrooster? :X Ik hoop in ieder geval dat't 4 juli wat minder warm is, dan mag ik weer :P

Maareh, gefeliciteerd!

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd JSS, veel rijplezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Woei, gisteren voor t eerst op de snelweg gereden :) Wel klein stukje file vanwege een botsing op de andere rijbaan maar daarna kon ik wel mooi doorkarren :P Daarvoor trouwens ook nog een botsing zien gebeuren op de gewone weg :o

Maar m'n rijbewijs halen duurt nog wel een tijdje denk ik want heb nog maar 3 lessen gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

En hier is AW_Bos die die naast het voor de 3e keer gezakt is, nu ook zijn theorie opnieuw kan doen :|.
Eerst had de examinatrice (aardige vrouw) goede hoop erop, dat ik het zou halen. Maar na een kwartier gereden te hebben zwakte me concentratie flink af.
O.a kwam dat door de hitte, die mat je zo erg af.....
Verder zei mijn instructrice dat ik verder goed gereden heb.
Eerst even theorie halen, en dan weer afrijden.
Hopelijk is het een koele dag dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:29:
En hier is AW_Bos die die naast het voor de 3e keer gezakt is, nu ook zijn theorie opnieuw kan doen :|.
Eerst had de examinatrice (aardige vrouw) goede hoop erop, dat ik het zou halen. Maar na een kwartier gereden te hebben zwakte me concentratie flink af.
O.a kwam dat door de hitte, die mat je zo erg af.....
Verder zei mijn instructrice dat ik verder goed gereden heb.
Eerst even theorie halen, en dan weer afrijden.
Hopelijk is het een koele dag dan :).
Ze moeten het verbieden om met dit weer af te rijden. Is gewoon vrij logisch dat je minder bent geconcentreerd met dit warme weer, merk ik zelf ook als ik onderweg ben. Ik moest drie jaar geleden afrijden in de winter, ook geen pretje trouwens maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb inmiddels 20 uur gereden. Dat gaat wel redelijk snel met 4 uur per week. Heb nu een examen staan op 12 juli. Hopen dat ik het in een keer haal. Ik vind zelf dat ik het autorijden prima beheers nu. 't zijn alleen van die flauwe, kleine dingetjes waar ze je vaak op afrekenen, dus 'k heb weinig zin in dat examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:18:
'k heb inmiddels 20 uur gereden. Dat gaat wel redelijk snel met 4 uur per week. Heb nu een examen staan op 12 juli. Hopen dat ik het in een keer haal. Ik vind zelf dat ik het autorijden prima beheers nu. 't zijn alleen van die flauwe, kleine dingetjes waar ze je vaak op afrekenen, dus 'k heb weinig zin in dat examen.
Een goede tip:
Wees jezelf, wees niet bang als je een foutje maakt, maar als je laat zien dat je dat foutje op een veilige manier kan corrigeren dan heb je heus kans dan je slaagt :).
Verder succes :).

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 23-06-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, dat is ook mijn ervaring.

Overigens had ik geen last van de hitte, lekker in de airco gezeten.. lekker koude voetjes :Y)
Nee, kleine gemeente :P Zijn altijd dicht om 12.30 helaas.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:18
morgen m`n laatste les voordat ik moet afrijden :X
met de motor dan wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Vandaag mijn eerste aanrijding gehad. Zat in de les auto, wilde naar rechts, maar de andere weg was een voorrangsweg. Ik rustig stoppen, sta ik al stil en ineen KABAM. Zat er een vrouw achterop ons.

Gelukkig kwam ze precies op de trekhaak en heeft zij een deuk(je). Mja heb nu wel koppijn, alhoewel de klap harder was dan de schade. Ze reed gelukkig niet met 50 ofzo op ons in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai, dat zijn mindere ervaringen ja :/ Laat je er in elk geval in je rijden niet door beïnvloeden!

/me heeft rose papiertje opgehaald :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:08:
Precies, dat is ook mijn ervaring.

Overigens had ik geen last van de hitte, lekker in de airco gezeten.. lekker koude voetjes :Y)
zooo, als je dan uitstapt, in de auto is het lekker 18 graden, buiten is het 34 graden.... alsof je met een heipaal voor je kanis wordt geslagen :D

edit: Nog gefeliciteerd met het halen van je rijbewijs :>

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx en tsja, je moet er wat voor over hebben he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Wel minder, krijg nu wel last van mijn nek terwijl de schok niet erg groot was.. mja zal wel overwaaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:03:
[...]

zooo, als je dan uitstapt, in de auto is het lekker 18 graden, buiten is het 34 graden.... alsof je met een heipaal voor je kanis wordt geslagen :D

ik heb hem toch op 21 graden staan maar ja, dan zit bv een vriend naast me en die zet hem aan zijn kant weer op 18 graden... dan heb ik het links normaal en rechts koud :P irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Of je zegt dat ie dr met zn tengels vanaf moet blijven :p

Net motorrijles gehad in dit weer, was warm! Rijden ging nog wel, maar als er een stoplicht op rood stond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker met die beschermende kleding :X

/me net voor het eerst alleen in auto van pa en ma gereden.. wennen aan benzine ging gelukkig heel snel en t rijdt nu wel lekker :) Nog ff lekker doorgetrokken in lage versnelling, maar verder wel netjes gereden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:15:

/me net voor het eerst alleen in auto van pa en ma gereden..Nog ff lekker doorgetrokken in lage versnelling, maar verder wel netjes gereden :P
Ik betrap mezelf ook regelmatig op flink doortrekken in z'n 2 om dan vervolgens wel netjes 50/80 te gaan rijden in z'n 4/5 :P
Maakt autorijden een stuk leuker en je hoeft er geen regels voor te overtreden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tweeke op 25-06-2005 14:37 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glitch schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:34:
Of je zegt dat ie dr met zn tengels vanaf moet blijven :p
ja maar vertel dat maar tegen iemand die het altijd razend snel warm heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30

Sick Nick

Drop the top!

Als ik m in z'n 2 helemaal open trek overtreed ik toch wel een regeltje of 2 (snelheid en geluid :X )

Maar gelukkig heb ik m'n papiertje nu al ruim 2 jaar en gaat het allemaal tot nu toe goed. Geen aanrijdigen/schade die mijn schuld zijn, alleen een pipo op de parkeerplaats die niet kon parkeren en dus m'n hele zijkant heeft verneukt. En dan geen briefje achter laten, dan kom je NIET vrolijk terug bij je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

* Elektronicanet mag maandag op @ Eindhoven voor de eerste keer.
Had vandaag (laatste les voor het examen) BIJNA een aanrijding! Op het Floraplein (Eindhoven), een grote rotonde waarop je voorrang moet verlenen aan diegenen die de rotonde oprijden, reed een Duitser gewoon vol gas door terwijl ik de rotonde opreed. Ik zag 'm op me afkomen en gaf vol gas bij. Het scheelde een haartje, anders had ik maandag een andere lesauto gehad :p

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duitser op rotonde = OPLETTEN!

in duitsland is de voorrang op rotondes binnen en buiten de BBK standaard geregeld, afwijkende voorrangssituaties op rotondes kennen ze daar niet.

overigens gaat het floraplein binnenkort op de schop. wordt een standaardplein met haaientanden voor opkomend verkeer en losse fietsstroken. kan zogauw niet vinden waar ik het gelezen had, dacht gewoon het eindhovens dagblad.

/ohw enne, succes natuurlijk :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 15:52
met gunhead, floraplein en Duitsers gaan niet samen (zelfde voor de rotonde bij het evoluon). Sowieso werkt het hele floraplein niet, maar je went er snel genoeg aan. Helaas niet voor de mensen die het niet kunnen. Hier staat nog een artikeltje over het veranderen van het floraplein (grote pic). Het evoluonding wordt -als ik me niet vergis- ook veranderd. En natuurlijk nog meer van eindhoven zodat we extra veel opstoppingen hier krijgen. (zuiderlijke gedeelte van de kennedylaan waar je 70 mag. Dat wordt leuk \o/ Echt veel sluipverkeer door onze buurt wordt dat :/)

Maargoed, ik mag donderdag weer. Afgelopen donderdag nog gelest, en behalve dat ik pas na 10min erachter kwam dat ik me gordel niet om had (gelukkig zag ik het eerder dan mijn instructeur :P) en wat onduidelijk kijken naar de binnenspiegel denk ik dat het wel goed gaat komen. Om 0900 nog een lesje en om 0950 is het tijd om zonder instructeur naast me te gaan "scheuren". Maar we zien wel hoe het loopt, hopelijk haal ik hem dan anders wordt het pas weer na de zomervakantie dat ik op zal mogen en dat wordt een beetje laat.

En succes natuurlijk Elektronicanet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindhoven is al 10 jaar één grote bouwput, dus wat dat betreft :z

dat ding bij het evoluon heeft toch stoplichten? of bedoel je die rotonde 1 verderop, waar de snelweg op uitkomt? da's idd ook een anti-voorrangs-rotding, maar gelukkig wel wat meer overzicht als het floraplein.

maarrem, als ik die tekening van het floraplein zie: tuborotonde :'(
we kunnen bij leenderheide toch zien dat dat niet werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

De rotonde bij het Evoluon zonder stoplichten is inderdaad ook k*t, zelfde verhaal als Floraplein. Ook daar moet je ontzettend goed uitkijken. Dat het Floraplein gaat verdwijnen weet ik, maar goed, ik kan er nog wel komen met het examen :p

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:03:
[...]

probeer het eens met 19C binnen en 43C buiten de auto (Mojave Desert, CA, vorig jaar), dane word je echt met een bunker voor je kop geslagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 23:58:
dat ding bij het evoluon heeft toch stoplichten? of bedoel je die rotonde 1 verderop, waar de snelweg op uitkomt? da's idd ook een anti-voorrangs-rotding, maar gelukkig wel wat meer overzicht als het floraplein.
overzicht?

Dat dacht je. Als ik daar vanaf het noorden naar het zuiden wil op een beetje druk tijdstip zie ik letterlijk geen flikker met de instructeur naast me. En zonder hem zou ik waarschijnlijk ook geen zak zien (zeker niet als je op het linker gedeelte van de baan staat). Ik heb mezelf aangeleerd om daar als bijrijder gewoon te zeggen wanneer de bestuurder mag gaan want het is onoverzichtelijker dan het floraplein vind ik. Daarnaast wordt je ook nog wel eens gesneden als je van zuid naar noord gaat. Mensen die rechts rijden en besluiten om dan naar links te gaan en dus de rotonde volgen. Imho staat het er duidelijk genoeg aangegeven dat je dan vantevoren al links moet gaan rijden (links rijden is linksaf of rechtdoor, rechts rijden is rechtdoor). Maar met een beetje drukte en dom volk wat niet oplet mag je wel eens vol op de rem :/

Gelukkig komen er maar 3 wegen bij elkaar.
maarrem, als ik die tekening van het floraplein zie: tuborotonde :'(
we kunnen bij leenderheide toch zien dat dat niet werkt :?
zolang het er niet druk is vind ik het een prima rotonde hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Elektronicanet schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 18:03:
* Elektronicanet mag maandag op @ Eindhoven voor de eerste keer.
Helaas :( Niet gehaald :/ Mijn kijkgedrag was niet goed, ik wist de aandacht niet goed te verdelen op kruispunten/rotondes, waardoor ik volgens de examinatrice soms op de weghelft van de tegenligger kwam. Heb er zelf weinig van gemerkt, voor de rest ging het wel goed. Ze twijfelde nog wel een beetje, maar vond me te onzeker en heeft me daarom niet laten slagen.
In augustus is mijn tweede poging ;(

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:15:

/me net voor het eerst alleen in auto van pa en ma gereden.. wennen aan benzine ging gelukkig heel snel en t rijdt nu wel lekker :) Nog ff lekker doorgetrokken in lage versnelling, maar verder wel netjes gereden :P
Doe ik ook regelmatig, is best leuk :)
Afgelopen week 2x motorles gehad, wat verschrikkelijk heet als je niet rijdt en in de zon staat. Helemaal natuurlijk omdat ik nu de motorbroek van m`n oom leen, en dat is een winterbroek (dikke broek bij 30 graden in de zon op de hete motor :D).
Morgen afrijden, gelukkig is het dan wat koeler dan vorige week. (wel rond het middaguur :o)
Elektronicanet schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:43:
[...]

Helaas :( Niet gehaald :/ Mijn kijkgedrag was niet goed, ik wist de aandacht niet goed te verdelen op kruispunten/rotondes, waardoor ik volgens de examinatrice soms op de weghelft van de tegenligger kwam. Heb er zelf weinig van gemerkt, voor de rest ging het wel goed. Ze twijfelde nog wel een beetje, maar vond me te onzeker en heeft me daarom niet laten slagen.
In augustus is mijn tweede poging ;(
jammer :(
Dat zelfverzekerd over komen maakt volgens mij een groot verschil. Ook al hoef je dan nog niet zelfverzekerd te zijn, maar ik denk dat de mensen met de instelling 'die gaan we even halen' vaker slagen dan de 'hopen dat het goed gaat' mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

marteltor schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:32:
[...]
jammer :(
Dat zelfverzekerd over komen maakt volgens mij een groot verschil. Ook al hoef je dan nog niet zelfverzekerd te zijn, maar ik denk dat de mensen met de instelling 'die gaan we even halen' vaker slagen dan de 'hopen dat het goed gaat' mensen...
Denk ik ook. NOFI hoor: maar die "vmbo-types" die geven overal niet zoveel om, die doen dat wel effe, hebben vaak al een brommercertificaat, grootste moeite met theorie, maar halen wel het praktijkexamen in één keer vaak. Ik denk dat ik veel te veel nadenk, teveel wil laten zien dat ik het gezien heb, het té goed wil doen ofzo. Weet het ook niet :|

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar heb ik een keer een stukje over gelezen in de "reflector" (CBR pravda). rijvaardigheid blijkt toch een tamelijk unieke vaardigheid te zijn, correleert nauwelijks met andere vaardigheden. er is een lichte correlatie met zaken als reactiesnelheid, handvaardigheid en intelligentie, maar ook nauwelijks significant. ook heeft het vrij weinig te maken met een "dat doen we wel ff"-mentaliteit, want daar prikt een examinator dwars doorheen (ook door een extra zenuwachtige houding btw).

waarom lijkt het dan dat die vmbo-types allemaal zo makkelijk lijken te slagen? (ja ook ik ervaar dat :P ). omdat heel veel vaardigheden in het dagelijks leven juist wél correleren met zelfverzekerdheid, intelligentie en/of opleiding (hetzij positief, hetzij negatief).
gebeurt dat een keertje niet dan krijg je resultaten die volkomen tegen je intuïtie ingaan :)

kleine nuancering van mijn kant (stond niet in dat stukje, maar da's mijn persoonlijke mening): rijvaardigheid is iets anders als "goed rijexamen kunnen doen". bij zelfverzekerde en geroutineerde mensen zal het niet veel uitmaken, maar bij zenuwachtige en slordige mensen wel: die zullen op een examen presteren onder hun eigen rijvaardigheidsniveau.
maar ook dat laatste lijkt me bijzonder weinig met het opleidingsniveau (vmbo-types verhaaltje) te maken te hebben.
blackangel schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:28:
[...]

overzicht?

Dat dacht je. Als ik daar vanaf het noorden naar het zuiden wil op een beetje druk tijdstip zie ik letterlijk geen flikker met de instructeur naast me. En zonder hem zou ik waarschijnlijk ook geen zak zien (zeker niet als je op het linker gedeelte van de baan staat). Ik heb mezelf aangeleerd om daar als bijrijder gewoon te zeggen wanneer de bestuurder mag gaan want het is onoverzichtelijker dan het floraplein vind ik. Daarnaast wordt je ook nog wel eens gesneden als je van zuid naar noord gaat. Mensen die rechts rijden en besluiten om dan naar links te gaan en dus de rotonde volgen. Imho staat het er duidelijk genoeg aangegeven dat je dan vantevoren al links moet gaan rijden (links rijden is linksaf of rechtdoor, rechts rijden is rechtdoor). Maar met een beetje drukte en dom volk wat niet oplet mag je wel eens vol op de rem :/

Gelukkig komen er maar 3 wegen bij elkaar.
die nadelen heb je bij het floraplein imho ook. met meer overzicht bedoelde ik dat je in 1 (hooguit 2 :P ) oogopslag alles kan zien, itt het floraplein, omdat het floraplein een stuk groter is
[...]

zolang het er niet druk is vind ik het een prima rotonde hoor 8)7
jazeker, maar het nadeel van een turborotonde is juist dat hij bij drukte slecht functioneert: er hoeft maar 1 persoon een foutje te maken met het tamelijk onduidelijke rijstrokenpakket, en de boel staat muurvast.
en zowel leenderheide als het floraplein zijn "nogal eens" druk :7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me net eerste aanrijding gehad :X

Toen ik in Utrecht bij zo'n verkeersplein wilde optrekken bij groen licht sloeg de motor af. De gast achter me keek niet naar mij, maar naar het stoplicht, en trok dus wel op. Gevolg: hij rijdt tegen m'n trekhaak aan. Op het eerste gezicht weinig schade: enkel een verbogen sokkel voor het fietsenrek aan mijn trekhaak en een deuk in zijn kentekenplaat voor. Toch even gegevens uitgewisseld en daarna weggereden.
Net even naar de garage geweest en hem laten checken. Alles zat nog goed en er was geen schade aan trekhaak of chassis. En het bleek dat de verbogen sokkel voor het fietsenrek enkel gedraaid was en dat hebben ze weer opnieuw kunnen afstellen met een bout. Uiteindelijk dus helemaal geen schade en geen verwondingen of wat dan ook, maar toch wel even schrikken, als je net 4 dagen je rijbewijs hebt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:54

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:04:

Toen ik in Utrecht bij zo'n verkeersplein wilde optrekken bij groen licht sloeg de motor af. De gast achter me keek niet naar mij, maar naar het stoplicht, en trok dus wel op. Gevolg: hij rijdt tegen m'n trekhaak aan. Op het eerste gezicht weinig schade: enkel een verbogen sokkel voor het fietsenrek aan mijn trekhaak en een deuk in zijn kentekenplaat voor. Toch even gegevens uitgewisseld en daarna weggereden.
Net even naar de garage geweest en hem laten checken. Alles zat nog goed en er was geen schade aan trekhaak of chassis. En het bleek dat de verbogen sokkel voor het fietsenrek enkel gedraaid was en dat hebben ze weer opnieuw kunnen afstellen met een bout. Uiteindelijk dus helemaal geen schade en geen verwondingen of wat dan ook, maar toch wel even schrikken, als je net 4 dagen je rijbewijs hebt :X
Damn, das wel ff schrikken jah :/
Maar goed dat er verder niks aan de hand is en we geen modje kwijt zijn :>

* Spike_wolf heeft gisteren te horen gekregen dat ik 11 juli om 11:40 voor de eerste (en hopenlijk laatste) keer mag afrijden in Arnhem :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:04:

Nog een beetje beginnersonwennigheid. Bij mij sloeg hij in de eerste week ook een keer of twee af, maar dat gebeurt je uiteindelijk nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
jk_warrior schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:27:
[...]

Nog een beetje beginnersonwennigheid. Bij mij sloeg hij in de eerste week ook een keer of twee af, maar dat gebeurt je uiteindelijk nooit meer.
Ik heb het wel eens als ik in de auto van m'n pa rij. Die moet je iets precieser rijden dan mijn oude diesel, dus in 2de kun je echt niet 2 km/h rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Zo overmorgen mijn intest @ anwb rotterdam.

Ik ga de 10 dagen cursus volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jk_warrior schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:27:
[...]

Jah. Opzich ging overstap diesel -> benzine redelijk vlotjes bij mij, omdat ik vantevoren al veel schrikverhalen had gehoord :P In principe slaat hij bijna nooit meer af, alleen soms als ik de koppeling iets te snel laat opkomen.. Zoals toen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter

Flotter

Pelipper!

Mijn 'koppelvaardigheid' mag ook nog wel wat verbeterd worden...

Afgelopen zaterdag had ik weer een rijles, ik wil wegrijden, slaat ie af. Motor weer gestart, probeer iets rustiger weg te rijden, slaat ie weer af. Vervolgens nog wat voorzichtiger weg proberen te rijden en al hortend en stotend lukte dat dan toch. Instructeur: "Ja, er zitten net nieuwe koppelingsplaten in" :X

Maar toch, als ik iets meer gevoel voor de koppeling had gehad was dat waarschijnlijk niet gebeurd, en als ik hier dan lees dat er mensen zijn die per ongeluk in de 3 proberen weg te rijden en 'm dan nog niet af laten slaan word ik toch wel een beetje jaloers :P De les ging verder prima, zo goed zelfs dat m'n instructeur het niet echt nodig vond om komende zaterdag nog te lessen (was al gepland). Maandag examen (en daarvoor zit ik ook nog een klein uurtje in de auto, dus die les hoop ik niet te missen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Flotter schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:49:

De les ging verder prima, zo goed zelfs dat m'n instructeur het niet echt nodig vond om komende zaterdag nog te lessen (was al gepland).
Daar word ik jaloers van :P

succes maandag :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 13:44

Meneer aard

Porsche rulez!

Flotter schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:49:
Mijn 'koppelvaardigheid' mag ook nog wel wat verbeterd worden...

Afgelopen zaterdag had ik weer een rijles, ik wil wegrijden, slaat ie af. Motor weer gestart, probeer iets rustiger weg te rijden, slaat ie weer af. Vervolgens nog wat voorzichtiger weg proberen te rijden en al hortend en stotend lukte dat dan toch. Instructeur: "Ja, er zitten net nieuwe koppelingsplaten in" :X

Maar toch, als ik iets meer gevoel voor de koppeling had gehad was dat waarschijnlijk niet gebeurd, en als ik hier dan lees dat er mensen zijn die per ongeluk in de 3 proberen weg te rijden en 'm dan nog niet af laten slaan word ik toch wel een beetje jaloers :P De les ging verder prima, zo goed zelfs dat m'n instructeur het niet echt nodig vond om komende zaterdag nog te lessen (was al gepland). Maandag examen (en daarvoor zit ik ook nog een klein uurtje in de auto, dus die les hoop ik niet te missen) :)
In de vijf wegtrekken lukt ook enkel niet goed voor de koppeling :+

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Spannend....... :9

Zometeen over 15min wordt ik opgehaald om vervolgens een stukje te gaan rijden en aansluitend om 9:50 examen :)

(Eindhoven - witte mazda 323 met in het blauw T&M Dijkman erop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

blackangel schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 08:46:
Spannend....... :9

Zometeen over 15min wordt ik opgehaald om vervolgens een stukje te gaan rijden en aansluitend om 9:50 examen :)

(Eindhoven - witte mazda 323 met in het blauw T&M Dijkman erop)
Suc7 hopen dat je het haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
mijn lesauto was zo afgesteld dat ik geen gas hoefde bij te geven om te gaan rollen, maar kon gewoon redelijk vlot de koppeling op laten komen. Dat was toch wel even wennen om daarna met mn vaders auto te rijden (passat station). Dan moet er dus wel wat gas bij :) Maar zoals gezegd, dit leer je vrij vlot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Meneer aard schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:41:
[...]

Suc7 hopen dat je het haalt :)
\o/

ik heb hem \o/

Het begin was niet helemaal goed, ik reed het terein af van het cbr (eindhoven) naar links. Direct zag ik iemand van rechts al niet :+ Dat was dus binnen 1 minuut :P Daarna had ik nog wat probleempjes met vlot doorrijden, ik reed nogal wat 40 waar ik 50 mocht zonder dat het onoverzichtelijk was. Dat kwam later wel goed :)

En wat later waren er twee rotondes op de rondweg. Hierbij moest ik linksaf, dus ik ga links voorsorteren en ga daarna naar rechts op de rotonde (om zo toch nog goed voor te sorteren). Ik kijk dan heel erg goed naar rechts omdat ik niemand wil snijden (maar dat kan toch niet want anders zijn die andere rechts fout voorgesorteerd). In ieder geval, ik liet mijn gas los en 1x was er iemand daardoor nogal pissig geworden :P Maar dat hoorde ik achteraf van mijn examinator :P

Verder geen commentaar. De (enige?) bijzondere verrichting fileparkeren ging goed. Ik vond dat het niet geweldig ging omdat ik de les ervoor nog dichter achter de andere auto zat, maar de examinator vond het perfect. Mooi, ik dus helemaal happy :) Vlak daarna was er nog een weggetje waarbij plotseling een tegenligger kwam, en ik hoorde achteraf van mijn instructeur dat hij vond dat ik dat geweldig opgelost had (wachten in een bocht).

Zelf vond ik het niet geweldig gaan, ik heb lessen gehad waarbij het veel beter ging. Aan de andere kant, ik deed niks echt fout. Ik heb geen ingrepen gehad en de probleempjes die ontstonden had ik goed opgelost. Daarnaast had ik geen snelweg, dus geen invoegen. Vond ik wel jammer, aangezien ik dat juist veel geoefend heb na mijn vorige examen :)

Intussen heb ik ook al mijn roze papiertje opgehaald bij het gemeentehuis (ik heb me daar laten afzetten) en vervolgens naar huis gelopen. Ik had graag willen rijden maar me vader heeft de auto voor een dagje Frankrijk voor zijn werk. Grmbl, maargoed. Dan maar vanavond even stukje toeren :)

46 lessen, 2 praktijkexamens en 1 theorieexamen, geboorteuitreksel, roze papiertje en wat pasfoto's. Totale kosten, 2150 euro ongeveer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

^^ woei gefeli! d:)b

Ik hoop ook dat ik hem de 2e keer wel haal, alleen word dat pas minimaal 12 september, daarvoor totaal geen tijd.
Net weer les gehad, ging wel goed, geen enkele echte fout, maar het was dan ook niet echt druk. Alleen kwam ik bij de rotonde bij het evoluon nogal scheef uit, omdat ik wilde uitwijken omdat ik dacht dat ik werd afgesneden (wat niet geval bleek te zijn :P) door een auto van rechts.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
zo intest gehad in de simulator van de ANWB...

Verdomme zeg .. wat een kut ding 8)7 doe ik eindelijk alles perfect (/me heeft het 4x voor elkaar gekregen om hem in z'n 5 te zetten ipv 3) moet je de auto uitzetten, alleen ik zette het dimlicht uit voor ik de handrem er op zetten. Begint dat kreng te mekkeren dat ik hem weer in z'n 1 moet zetten.
Dus dat doe ik (verbaasd) miept ie daarna weer dat ik moet stoppen en niet moet gaan rijden.

En toen kwam ik dus in een loop :X

* Roberto kwalificatie: F

2080 euro :/
+
590 examen garantie
+
150 euro aanbetaling
+
theorieboekje
+
66 euro intest
+
theorie examen (kosten onbekend)
+
Foto's x3 (10 euro)
+
basisuitreksel volksregister x2 (10,20)

En de awnb adverteerd met vanaf 1200 euro... blijkt dat die alleen mogelijk is als je bv pas een examen hebt gedaan :/

[ Voor 18% gewijzigd door Roberto op 30-06-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand heeft ooit beweerd dat de anwb goedkoop is. meeste mensen krijgen E-F-G. je betaalt een hele bak geld maar daarvoor krijg je de kans (kans!) om je rbw in 2 weken te halen.

die examengarantie is trouwens ook flink duurder geworden zeg. half jaar geleden was het nog een dikke 300 euro.

met die simulator is overigens niet zoveel mis, behalve dat je geen gevoel in de pedalen hebt. schakelen gaat prima met dat ding, als je verkeerd schakelt met die bak heb je de pook tussendoor gewoon niet goed losgelaten.*** dat hij af en toe in de war raakt bji het starten/stoppen is bekend en dat rekenen ze je ook echt niet aan.

***ga ik er wel vanuit dat hij goed afgesteld was. die versnellingsbak werkt met magneten, en als die verkeerd staan is het een crime. maar dat zal wel niet.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ja absurd duur zeg.
Mja, de bak had er (leek igg zo) soms geen zin in, koppeling volledig ingedrukt, gas los en toen niet van z'n plaats willen komen, dus ff koppeling los laten (begint de simulator weer te miepen) en opnieuw en toen ging hij als een mes door boter?

Nja... t'zal wel mijn fout zijn geweest, maar de intest instructeur vertelde me dat ik het best goed deed en dat het bij hem bekend was dat het soms niet helemaal goed werkte, vandaar toch nog die F kwalificatie ipv G

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 30-06-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Sjees ik had vanmiddag gewoon dat ik bij het remmen en tegelijk de koppeling gebruiken op mijn eigen tenen stond zeg maar 8)7 .

Paste echt heerlijk in de rest van het 1e rijuurtje.. (if you get my point).

Telkens als ik mij voorneem om eens ECHT vet goed te rijden ga ik achter elkaar de mist in en ik heb nog 3 uur les voor het afrijden :'( . Rij instructeur zegt dat ik het dan wel moet kunnen, mja ik ben bang dat ik weer te goed wil rijden net als vandaag en dan gaat het juist mis :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

RS_003 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:50:
Ja absurd duur zeg.
Mja, de bak had er (leek igg zo) soms geen zin in, koppeling volledig ingedrukt, gas los en toen niet van z'n plaats willen komen, dus ff koppeling los laten (begint de simulator weer te miepen) en opnieuw en toen ging hij als een mes door boter?

Nja... t'zal wel mijn fout zijn geweest, maar de intest instructeur vertelde me dat ik het best goed deed en dat het bij hem bekend was dat het soms niet helemaal goed werkte, vandaar toch nog die F kwalificatie ipv G
Waarom laten die flikkers je dan ook een intest doen in een simulator? Geef mij maar een knorrende diesel en lekker knallen dan achter een kut schermpje zitten waar je geen ruk realiteit aan is te bespeuren? Zo kan ik ook wel iig mijn boterham verdienen met lui in een kut simualtor te zetten en geld te eisen.

Heb je het rijbewijs hard nodig dan? Ik heb het in 1 maand gehaald en was totaal iets van 900 euro kwijt. (18 lessen + praktijk+theorie). Alles in een keer gehaald iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwach, de anwb beweert zelf (gesteund door TNO overigens) dat zo'n simulator wel werkt. zal ook wel, want tis een reteduur systeem, duurder dan gewoon autorijden. tis ook geen kutschermpje, meer een soort 3D-bioscoop :)

//wat ik overigens het handigste vond aan die simulator was het oefenen van verkeerssituaties: 100x invoegen, 100 gelijkwaardige kruispuntjes, 100 rotondes. etc.. in half uurtje ofzo. dat kan in het echt niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Ik ben vandaag naar de rijschool gegaan om te beginnen aan m'n intest in zo'n simulator. Het ziet er leuk uit, maar ik betwijfel een beetje hoe realistisch het is. Volgende week vrijdag word ik 18 en komt de instructeur me om 11:00 ophalen.

Ik heb er in ieder geval veel zin in.

[ Voor 29% gewijzigd door weebl op 17-10-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik kan niet zeggen dat het makelijk is (ik heb wel eens in een echte auto geschakeld en in de simulator ging het duidelijk moeilijker maargoed) maar ik heb er igg wel zin in :)

Ik begin pas in semptember... maar al wel ingeschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

waarom zou een alfa anders schakellen :?

tuurlijk elke auto schakeld anders en heeft een ander gevoel in de pedalen, de meeste wat luxere/beter auto's hebben een degelijke versnellingsbak met een kort pookje eraan waardoor het lekker direct en goed vloelbaar schakellen is.

te lange versnellingpoken zonder gevoel dat is pas irritant :/ :r

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Chaoss schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:45:
waarom zou een alfa anders schakellen :?
Ja dat weet ik ook niet. Het is wat ik gehoord heb. Dus ik hoopte eigenlijk dat jullie het wisten. Maar als jij denkt dat het hetzelfde schakelt als een andere auto, dan vind ik het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
weebl schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:16:
[...]

Ja dat weet ik ook niet. Het is wat ik gehoord heb. Dus ik hoopte eigenlijk dat jullie het wisten. Maar als jij denkt dat het hetzelfde schakelt als een andere auto, dan vind ik het allemaal prima.
fout, iedere auto schakelt anders :) En het is heel simpel, je went er maar aan. Na 10 lessen kun je prima in die alfa rijden, maar als je dan een keer een bmw onder je kont hebt ben je weer even bezig om die te begrijpen :)

Overigens vandaag (en gister) even lekker gereden. Wel wat kritiek gehad omdat ik:

1. Vandaag alleen al de auto 3x liet afslaan :P
2. Ik hem niet in 1x achteruit bij ons op de oprit krijg
3. Ik wel redelijk kan inschatten hoe lang onze auto is. Oftewel, onze auto is 4,5 meter. Die frot je dus tussen 5,5 meter tussen 2 auto's in bij het invoegen :X En 2 seconden later was ik weer tussen die twee auto's weg nog een baan naar links :P
4. Niet door wilde rijden bij het linksaf slaan bij begin spits

Gelukkig geen kritiek gehad op het te snel nemen van bochten, snel optrekken en beetje te hard rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doublehomme
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb vanmiddag ook mijn rijbewijs gahaald :D
Alleen was er geen plaats meer bij het gemeentehuis... dus kan het pas maandag op gaan halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:35

Wom

Doublehomme schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:18:
Ik heb vanmiddag ook mijn rijbewijs gahaald :D
Alleen was er geen plaats meer bij het gemeentehuis... dus kan het pas maandag op gaan halen :(
Ik had hetzelfde, erg jammer dat je dan het hele weekend moet wachten terwijl je gewoon wil rijden wat is stiekem dan ook gedaan had.. :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter

Flotter

Pelipper!

Wiiiiiiiiiii, gehaald, maar vraag niet hoe :X

Toen ik ingestapt was zei m'n instructeur dat ie niet meeging (vorige keer vroeg ie nog of ie mee moest of niet)... Reden we eerst een rondje over't industrieterrein, zet de examinator bij een kruising zijn voet op de rem :X Ik denk: ingreep, zal wel gezakt zijn. Daarna een stukje vierbaansweg buiten de bebouwde kom en vervolgens een woonwijk in. Daar keren, ging nogal langzaam vond ie, ik was nogal voorzichtig omdat ik de koppeling nog niet helemaal goed doorhad. Stukje verder gereden, bocht achteruit, trapt ie weer op de rem omdat er een fietster aankwam :X Fietster en ik hinderden elkaar trouwens niet, onze wegen kruisten niet. Ik dacht: ingreep #2, zal wel gezakt zijn. Ging weer te langzaam volgens hem, 'Ik had in die tijd al 3 keer achteruit heel Leeuwarden door kunnen rijden'. Na nog wat commentaar omdat ik volgens hem in 30-km zones te langzaam op kruisingen was en een remactie (:X) omdat hij 50 km/u over een drempel iets te snel vond zijn we weer richting cbr gereden. Daar heeft ie nog even met mij en m'n instructeur gepraat over het voorzichtig wegrijden (vanwege de koppeling) en toen zie hij tot mijn verbazing dat ik geslaagd was :D wtf, voor mijn gevoel ging het ontzettend slecht. De examinator was wel erg positief over mijn kijkgedrag :D

's Middags moest ik weer naar Leeuwarden, dat heb ik in de auto van 'n ouders gedaan en was geen probleem. De eerste paar minuten waren best eng, maar daarna reed ik alsof ik nooit anders gedaan had :)

Autorijden is leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flotter schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:27:

Toen ik ingestapt was zei m'n instructeur dat ie niet meeging (vorige keer vroeg ie nog of ie mee moest of niet)... Reden we eerst een rondje over't industrieterrein, zet de examinator bij een kruising zijn voet op de rem :X Ik denk: ingreep, zal wel gezakt zijn. Daarna een stukje vierbaansweg buiten de bebouwde kom en vervolgens een woonwijk in. Daar keren, ging nogal langzaam vond ie, ik was nogal voorzichtig omdat ik de koppeling nog niet helemaal goed doorhad. Stukje verder gereden, bocht achteruit, trapt ie weer op de rem omdat er een fietster aankwam :X Fietster en ik hinderden elkaar trouwens niet, onze wegen kruisten niet. Ik dacht: ingreep #2, zal wel gezakt zijn. Ging weer te langzaam volgens hem, 'Ik had in die tijd al 3 keer achteruit heel Leeuwarden door kunnen rijden'. Na nog wat commentaar omdat ik volgens hem in 30-km zones te langzaam op kruisingen was en een remactie (:X) omdat hij 50 km/u over een drempel iets te snel vond zijn we weer richting cbr gereden. Daar heeft ie nog even met mij en m'n instructeur gepraat over het voorzichtig wegrijden (vanwege de koppeling) en toen zie hij tot mijn verbazing dat ik geslaagd was :D wtf, voor mijn gevoel ging het ontzettend slecht. De examinator was wel erg positief over mijn kijkgedrag :D
Damn :X Dan is het inderdaad een wonder dat je geslaagd bent. Toch gefeliciteerd 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Flotter schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:27:

Reden we eerst een rondje over't industrieterrein, zet de examinator bij een kruising zijn voet op de rem :X Ik denk: ingreep, zal wel gezakt zijn

bocht achteruit, trapt ie weer op de rem omdat er een fietster aankwam

een remactie (:X) omdat hij 50 km/u over een drempel iets te snel vond zijn we weer richting cbr gereden.

Autorijden is leuk :)
En hoeveel heb je die examnieur toegeschoven :?
snap niet hoe je zo nog kunt slagen, maar iig gefeliciteerd :)

zelf trouwens na 1 week autogekoct.
na 3 weken daar de deur van gemold door in een paaltje te draaien |:( :*
Nu wel al 1K km gereden, en idd autorijden is relaxed :)

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 04-07-2005 22:54 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ach man ik heb een dikke roestbak als eerste auto, een Landcruiser van 17 jaar oud. De humor is dat een vriend van me bijna dezelfde bak heeft, echt van die ouwe ragbakken. Als we achter elkaar zitten bij een stoplicht gaan we ook echt duwtjes lopen geven enzo, geweldig :D

Wat schade betreft: Nog steeds schadevrij. Wél 1x met mijn reserveband een boom geraakt maar dat boeit geen ene fuck :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:02:

die examengarantie is trouwens ook flink duurder geworden zeg. half jaar geleden was het nog een dikke 300 euro.
komt omdat jij er zo riant van gebruik maakt ;)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:44

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

weebl schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:22:
En ik hoor trouwens van redelijk wat mensen dat dit heel anders schakelt dan andere auto's. Geeft lessen in een Alfa-Romeo dan juist een voordeel of een nadeel?
Mjah, een alfa schakelt behoorlijk anders dan een Audi A3 tdi, om maar wat te noemen. Persoonlijk vind ik t meer gevoel hebben. Maar t is toch je eerste keer achter t stuur, dus dat boeit niet, dan wen je aan de bak van een alfa. Daarna zul je in iedere auto toch weer moeten wennen, en dat is soms even lastig, maar geen onoverkomelijk drama.

suc6 met je eerste les iig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:55

JJJ

Zometeen praktijkexamen, hopen dat ik 't haal met slechts 25 lessen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

JJJ schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:44:
Zometeen praktijkexamen, hopen dat ik 't haal met slechts 25 lessen ;)
Succes!! 25 lessen is erg netjes als je het dan haalt :)

Schakelen is zeker niet in elke auto hetzelfde. In lesauto's hoort dat allemaal lekker soepel te gaan natuurlijk, maar als je dan je rijbewijs haalt en vervolgens in een 20 jaar oude VW gaat rijden, dan is schakelen en sturen ineens heel vermoeiend :P

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Ik ben net terug van mijn theorie examen. En heb het gehaald met 2 foutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

aargh, kan pas 1 september praktijk doen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:55

JJJ

Woei, gehaald :P

Instructeur sprak van een mirakel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ik ga nu beginnen met mn rijbwewijs :) volgende week zaterdag om 8 uur sochtends mijn intake in de simulator.. game on :P !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

DaannO schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:03:
ik ga nu beginnen met mn rijbwewijs :) volgende week zaterdag om 8 uur sochtends mijn intake in de simulator.. game on :P !!!!!
pfoe, gelukkig maar, dan kunnen we voorlopig nog veilig de straat op :P

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
JJJ schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:02:

Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Laatst online: 16:34

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Vandaag maar langs gegaan bij het CBR om mijn theorie te halen. En zoals het hoort in een keer gehaald. Alleen wel 4 foutjes, maar ja dat mag :D .

Het viel me wel op dat er veel mensen op de reservelijst stonden en naar binnen mochten (waaronder ik en een studiegenoot). Zijn er dan zoveel mensen die gewoon niet op komen dagen?

Er zaten ook veel mensen bij van de eerste sessie (waarin er maar 10 geslaagden waren) die het nu dus weer probeerde en die wel slaagde.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57
Zo heren, ik mag oo kbeginnen met me rijbewijs, zit alleen te twijfelen bij welke rijschool. De ene rijschool een vrij goede 80 ~ 85 % slagingspercentage eerste keer. De tweede is niet echt bekend maar doet een pakket voor 1100 euro. Maar het probleem is, dat de goede rijschool waarschijnlijk wel iets wat duurder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
JJJ schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:02:

Hoezo een mirakel dan? Reed je zo slecht :P ?

Ik heb vandaag mijn tweede laatste rijles gehad. Ging vet goed vond ik, morgen mijn ene laatste en dan vrijdag nog een uurtje voor het afrijden. Heb dan 38 lessen gehad (van 1 uur).

Gemiddeld schijnt het 35 te zijn, maar ik hoor allemaal mensen die maar tussen de 20 en 30 lessen hebben gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Termi schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:40:
Zo heren, ik mag oo kbeginnen met me rijbewijs, zit alleen te twijfelen bij welke rijschool. De ene rijschool een vrij goede 80 ~ 85 % slagingspercentage eerste keer. De tweede is niet echt bekend maar doet een pakket voor 1100 euro. Maar het probleem is, dat de goede rijschool waarschijnlijk wel iets wat duurder wordt.
Enige wat ik kan zeggen is dat je je niet blind moet staren op die percentages. Het is natuurlijk (logisch) een kwestie van eigen inzet. :)
Waypoint schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:55:
Ik heb vandaag mijn tweede laatste rijles gehad. Ging vet goed vond ik, morgen mijn ene laatste en dan vrijdag nog een uurtje voor het afrijden. Heb dan 38 lessen gehad (van 1 uur).

Gemiddeld schijnt het 35 te zijn, maar ik hoor allemaal mensen die maar tussen de 20 en 30 lessen hebben gehad :?
43 lessen (uren), maar wel met 3 keer afrijden. Eerste keer was na 35 lessen.

[ Voor 32% gewijzigd door _the_crow_ op 05-07-2005 18:21 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemiddeld is rond de 30 uur. Maar soms heb je lessen van 1,5 uur (zoals ik had). Ikzelf ben met 18 lessen en dus 27 uur afgereden en geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:27:
Gemiddeld is rond de 30 uur. Maar soms heb je lessen van 1,5 uur (zoals ik had). Ikzelf ben met 18 lessen en dus 27 uur afgereden en geslaagd.
Wel netjes, met 27 uur, ik had gewoon met 18 klok uren mijn rijbewijs gehaald, alles in ene keer gehaald maar had al 3 jaar rijevaring van tractor tot vorkheftruck :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik heb een spoedcursus aangevraagd een tijdje geleden en betaald, maar dr was iets fout gegaan bij hun. Nu moet ik 31 lesuren gaan doen in 6 dagen :/ In die 6 dagen zitten ook nog een TTT en het examen... Dat wordt ff bikkelen denk ik.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Spiller schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:44:
Ik heb een spoedcursus aangevraagd een tijdje geleden en betaald, maar dr was iets fout gegaan bij hun. Nu moet ik 31 lesuren gaan doen in 6 dagen :/ In die 6 dagen zitten ook nog een TTT en het examen... Dat wordt ff bikkelen denk ik.
Ligt eraan, ik had al voordat ik begon met rijlessen het idee (ook met vliegen merkte ik dat) om gewoon lang achter elkaar te rijden, zo 2-4 uur.

Je steekt (ligt aan persoon tot persoon) dan iig wat meer op dan in 1 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:27:
Mja volgens google verschilt het nogal. Laten we het erop houden dat het tussen de 30 en 40 ligt :+
als je hem maar haalt toch?

Vandaag ene laatste rijles gehad. Vrijdag afrijden + een uurtje vooraf en whoeeii wat ging het goed!! Ik zie het helemaal zitten, bochtje achteruit, vooruit in een vak, vooruit fileparkeren, helling proef met handrem en voetrem, alles ging super :*) .

Nou hopelijk gaat het vrijdag net zo en dan hebben we'm. De examinator schijnt ook vlak achter mij te wonen, maar ik ken die hele kerel niet volgens mij.

Alleen heb ik soms bij rijles wel, dat als ik moet afslaan en de situatie is soms lastig en we praten, dat het ff misgaat. Is het dan aan te bevelen bij het examen aan te geven niet te willen praten, of wordt je juist dan alleen maar zenuwachtiger? Daar was mijn rij instructeur wel bang voor en hier thuis ook, dat ik TE zenuwachtig ben straks met afrijden :/ Hopelijk valt het mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Ik moet vandaag voor de laatste keer in de simulator. Ik ben al twee keer geweest. De eerste keer ging wel goed, met gas doseren, en schakelen enzo. Maar de tweede keer moest ik remmen, en bochten maken doen. Nou dat leek echt helemaal nergens op bij mij. Dat komt waarschijnlijk omdat ik die simulator niet echt realistisch over vind komen, zo snap ik echt niet dat ik 80 moet gaan rijden vijf meter voordat er een scherpe bocht aankomt waar ik met 20 doorheen moet. Als ik geen 80 ga rijden, dan gaan er punten af en als ik het wel doe dan vlieg ik uit de bocht zowat.

Nouja, ik zie wel hoe het vandaag gaat. Ik denk dat ze bij de rijschool ook wel snappen dat het niet echt heel erg representatief is voor iemands rijkunsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waypoint schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:21:
[...]

Alleen heb ik soms bij rijles wel, dat als ik moet afslaan en de situatie is soms lastig en we praten, dat het ff misgaat. Is het dan aan te bevelen bij het examen aan te geven niet te willen praten, of wordt je juist dan alleen maar zenuwachtiger? Daar was mijn rij instructeur wel bang voor en hier thuis ook, dat ik TE zenuwachtig ben straks met afrijden :/ Hopelijk valt het mee
Als je tijdens de rit met de examinator in gesprek bent, voor een kruising of andere verkeerssituatie waar je 'goed' moet opletten (ja, je moet altijd opletten :p) gewoon even stoppen met praten, ook al vraagt de examintor net iets. (Dan bedoel ik dus een vraag als 'hoe heet je hond, niet waarom heb je die fietser niet gezien :+). Hiermee geef je aan dat je je aandacht volledig op de weg richt. Na de kruising of andere verkeerssituatie gewoon weer verder gaan met praten.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.