Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 54 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.677 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

TheEvilCuber schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:08:
[...]

2 was erg goed en leuk (film sfeer is sweet!, maar het einde was TE vergezocht.
Het derde deel vind ik echt het ultieme deel, en het deel dat voor mij een nummer 1 heeft bereikt beste game ervaring OOIT. Het is imo zo goed dat het het verhaal, de sfeer en de characters van deel 1 laat verbleken.
Misschien heb ik gewoon mijn ervaring van deel 1 verheerlijkt ofzo, maar deel 3 vond ik toch minder. Niet helemaal gespeeld. Deel 2 grote stukken, het boot level was nog het beste maar zelfs dat vond ik eigenlijk al niet zo goed. De boss hier was echt té nep, een beetje als die ene VR missie waar je de dood van een guard moest onderzoeken (je had 15min de tijd). Overal clues, maar je komt er maar niet uit. Tijd is op; wat blijkt? De guard is niet dood en lag gewoon te snurken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

MetroidPrime schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:19:
[...]

Resident Evil 4 is echt een compleet ander spel dan Resident Evil 1. Alles wat verkeerd is aan RE1 en de andere RE-spellen is in RE4 enorm verbeterd. Om RE4 niet te spelen omdat je RE1(of een andere RE) niet leuk vind is niet echt verstandig, je mist één van de beste spellen van de afgelopen dertig jaar.
En daarom ga ik die ook kopen :+ :Y) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 13:48
Ongetwijfeld een noob-vraag van mijn kant, maar ik heb pas sinds 2 weken een cube gekocht. Gisteren in een winkel in Breda heb ik mario kart double dash gekocht en daar kreeg ik een extra zelda disk bij: legend of zelda - collectors edition. Nu schijnt dit een zeldzame disk te zijn waar (volgens een vriend van me) op e-bay 40 tot 50 euro voor wordt geboden... Klopt dit echt? Ik heb mijn cube hier nu niet staan dus ik kan zo gauw niet zien wat er precies op de disk staat (student). Kan iemand mij meer inlichtingen verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

jobcohen schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:36:
Ongetwijfeld een noob-vraag van mijn kant, maar ik heb pas sinds 2 weken een cube gekocht. Gisteren in een winkel in Breda heb ik mario kart double dash gekocht en daar kreeg ik een extra zelda disk bij: legend of zelda - collectors edition. Nu schijnt dit een zeldzame disk te zijn waar (volgens een vriend van me) op e-bay 40 tot 50 euro voor wordt geboden... Klopt dit echt? Ik heb mijn cube hier nu niet staan dus ik kan zo gauw niet zien wat er precies op de disk staat (student). Kan iemand mij meer inlichtingen verschaffen?
Echt zeldzaam? Er zijn er genoeg te vinde op ebay..

http://search.ebay.nl/gam...rQ27sQ20editionQQsbrsrtZl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27
jobcohen schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:36:
De game is een verzameling bestaande uit 4 geëmuleerde Zelda spellen: Legend of Zelda(NES), Legend of Zelda II: Adventure of Link(NES), Legend of Zelda: Ocarina of Time(N64) en Legend of Zelda: Majora's Mask(N64). De disc is een tijdje terug gratis weggegeven door Nintendo, onder andere bij de Mario Kart GameCube bundle. Waarschijnlijk heeft de verkoper die Mario Kart en de Zelda collector's disc uit één van die bundles gehaald en los verkocht. De disc is niet zo heel zeldzaam, er zijn er waarschijnlijk enkele hondderdduizenden van gemaakt. Op Ebay zie jeze meestal voor rond de €10-20 staan, dus echt slapend rijk zul je er niet van worden.

De spellen die op die disc staan zijn bijna allemaal klassiekers, je kunt echt heel veel plezier er aan beleven. Ocarina of Time is alleen al goed genoeg voor enkele weken speelplezier.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

MetroidPrime schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:53:
[...]

... waarschijnlijk enkele hondderdduizenden van gemaakt. ....
Tienduizenden wil ik nog wel geloven, maar honderdduizenden :?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

GolbeZeromus schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:07:
[...]

Tienduizenden wil ik nog wel geloven, maar honderdduizenden :?
:? Makkelijk! :> Kijk maar hoe eenvoudig het was die game te bemachtigen:

For the 2003 holiday season, The Legend of Zelda: Collector's Edition was made available to gamers to promote the sale of GameCube games and GameCube consoles. There were three ways to acquire the disc, none of which involved purchasing it directly.

The first way to acquire the disc was by buying a new GameCube console at the low price of $99.

Those players who already owned a GameCube were given two choices to get their hands on the disc. The first way was to register their GameCube console along with two of the following select titles: Mario Kart Double Dash!!, Mario Party 5, Mario & Luigi: Superstar Saga, and 1080 Avalanche. The last and perhaps cheapest way to get the disc was by subscribing to or renewing a subscription with Nintendo Power for $19.95.

Meanwhile, Nintendo Europe announced in January 2004 that The Legend of Zelda: Collector's Edition could be acquired by purchasing one full-priced game (The Legend of Zelda: The Wind Waker, F-Zero GX, Mario Kart: Double Dash!!, 1080 Avalanche, Mario Party 5 and Eternal Darkness). The disc could also be acquired by purchasing two of Nintendo's Player's Choice titles (Luigi's Mansion, Pikmin, Super Smash Bros. Melee, Super Mario Sunshine, Metroid Prime, StarFox Adventures and Mario Party 4).

Nintendo Japan also took part in the Collector's Disc giveaway. As part of its online "Club Nintendo", gamers had to acquire 500 points to order the disc. Those who bought The Legend of Zelda: Four Swords for GameCube between March 18 and April 30 received a discount, and could pick the Collector's Disc up for only 150 points.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 07-05-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik ben ook benieuwd naar wat er met Mario 128 gaat gebeuren. Ik denk persoonlijk dat de titel naar de Revo verhuist. Ik denk toch dat Nintendo echt wel daar op aan het focussen is. Ze hebben met Zelda toch al een waardig slotstuk voor de Cube. Ik kan iig ECHT niet meer wachten naar wat de Revo gaat brengen. Net als wat er nu zo bijzonder zo moeten zijn aan Mario 128.

Nintendo lijkt weer ouderwets geniaal te gaan zijn. Ik hoop het echt want anders gaan ze het echt moeilijk krijgen...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06 12:41
Ik hoop dat Nintendo met de Revolution boven Sony en Microsoft kan gaan uitsteken. Ze brengen altijd wel een speciale console op de markt maar Sony en Microsoft blijven toch steeds populairder te worden dan de goede oude Nintendo.

Maareum, als ze toch weer speciaal gaan doen, wat gaan ze der dan van maken om de CPU kracht van de PS3 en X-Box 360 aan te kunnen ? Waarschijnlijk een multi-core opstelling van IBM ofzow die erg veel op de Cell lijkt :)
Natuurlijk ook de gebruikelijke HD en WiFi toestanden enzo en misschien zelfs een ingebouwde koelkast, kookplaat, over en microgolf oven. Succes gegerandeerd voor de hardcore gamers die niet willen rechtstaan om te eten :p

Nah, hoop echt dan Nintendo met een knaller uitkomt om de concurentie een poepje te laten ruiken en dat ervaring weer eens de bovenhand neemt. Ben nog steeds een Nintendo aanhanger ook al bezit ik zowel een GC als een PS2 en vindt ik de DS een tegenvaller.

En het zou leuk zijn moesten ze een bundel met de retro NES games zouden uitbrengen voor een recente console. Mis die retro games wel maar heb men NES niet meer :(

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117133

Deddiekoel schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 22:32:
Ik ben ook benieuwd naar wat er met Mario 128 gaat gebeuren. Ik denk persoonlijk dat de titel naar de Revo verhuist. Ik denk toch dat Nintendo echt wel daar op aan het focussen is. ...
Ik hoop dat hij gewoon nog netjes voor de Cube uitkomt, ijdele hoop misschien.

Maar over dat focussen op de "volgende generatie" gesproken, hoe ging dat eigenlijk "vroeger"? (van n64 naar Cube en PS1 naar PS2) Was het laatste levensjaar van die consoles ook zo mager, of ging men nog rustig door met produceren van (veel) goede games tot en met de release van de opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben niet bang dat Nintendo onderuit gaat. Elke keer komen ze weer met iets wat net ietsjes beter is als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 09:10

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Maareum, als ze toch weer speciaal gaan doen, wat gaan ze der dan van maken om de CPU kracht van de PS3 en X-Box 360 aan te kunnen ?
Heb al vrij vaak gelezen dat de Xbox de zwakste van de 3 wordt. Of dat zo is zullen we zien maar de GC was ook maar marginaal minder dan de Xbox (en veel beter dan de PS2)

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Het maakt mij eigenlijk niet uit of de CPU/GPU/MEM sneller is. Als de spellen maar beter zijn de besturing beter en de andere dingen die erbij zitten.
Ik heb de SNES gekocht voor Zelda. De N64 gekocht voor Zelda en de Cube gekocht voor zelda. Ik denk dat ik de Revolution ook wel zal kopen voor Zelda.

Maar het maakt mij dus niet uit of ik met de Cube wat minder FPS heb ofzo. Als ik maar de vertrouwde spellen krijg en wat leuke dingen erop. Zoals Wifi, besturing die anders als anders is, etc,etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
PeGys schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 22:52:
En het zou leuk zijn moesten ze een bundel met de retro NES games zouden uitbrengen voor een recente console. Mis die retro games wel maar heb men NES niet meer :(
Een paar opties voor je :)

* 2e hands NES voor een paar euro
* NES Classics serie op de GBA
* Een aantal Gamecube spellen heeft een NES game verstopt zitten op de disc. Metroid Prime, Ikaruga, de Zelda Collector's Disc, Megaman Anniversary Collection.
* Of met behulp van een emulator oude NES games op je Cube spelen. Met een Digital Pad van Hori speelt het nog redelijk retro ook :)
Anoniem: 117133 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 23:17:
Maar over dat focussen op de "volgende generatie" gesproken, hoe ging dat eigenlijk "vroeger"? (van n64 naar Cube en PS1 naar PS2) Was het laatste levensjaar van die consoles ook zo mager, of ging men nog rustig door met produceren van (veel) goede games tot en met de release van de opvolger?
Ja, altijd wordt er gezegd dat de oude console nog lang ondersteund zal worden, maar je merkt dat het nieuwe spelaanbod razendsnel afneemt. Op de N64 zijn er op het laatst nog wel een paar toppers uitgekomen zoals Conker's Bad Fur Day en Perfect Dark, maar deze zijn ook nooit echt een geweldig verkoopsucces geworden omdat de Cube al op de loer lag. Met de NES en SNES eigenlijk hetzelfde verhaal. Jammer, maar helaas :)

[ Voor 39% gewijzigd door Captain N op 08-05-2005 00:20 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capibara
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04-2024
Captain N schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:16:
[...]

* Een aantal Gamecube spellen heeft een NES game verstopt zitten op de disc. Metroid Prime, Ikaruga, de Zelda Collector's Disc, Megaman Anniversary Collection.
* Of met behulp van een emulator oude NES games op je Cube spelen. Met een Digital Pad van Hori speelt het nog redelijk retro ook :)
ehm, ben je in de war of weet jij iets wat niemand anders weet?

laatst trouwens the adventure of link gekocht, ik moet m toch een keer uitspelen(desnoods m.b.v. gamefaqs)

mijn collectie "How repugnant! Boorish ogres grappling about, caterwauling! I find it utterly barbarous!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Captain N schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:16:
[...]

en... Animal Crossing die heeft zefls meerdere :o :+

En beetje offtopic... kheb nu (zeer waarschijnlijk) echte foto's gezien van de xbox 360 en ik vind hem niet zo mooi... opzich is het uiterlijk niet belangrijk en draait het om de games, maar voor mij telt het toch wel... ik hoop zelf dat de Revolution er erg mooi/strak gaat uitzien kwa design... en hopelijk houd het ook dezelfde naam :) het is gewoon een goede naam voor de console...

Wat vinden jullie ervan ? (liever) een andere naam voor de console van Nintendo ? zoja wat :p en uiterlijk ? belangrijke rol voor jou ? of maakt het je allemaal niks uit en koop je gewoon de Revolution omdat er Nintendo games opkomen.

edit: boel spelvouten maar kheb nu geen zin om ze te verbeteren * Dutchie! is :Z

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchie! op 08-05-2005 02:20 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46
Ik kan met meeste namen wel leven, je went er aan. Xbox, Playstation (2), Gamecube ik heb niet een uitgesproken voorkeur (qua naam). Wel vind ik de kubus het mooiste. Hoewel de pstwo ook wel erg verfijnd is.

Edit: Uefa Champions League 04 / 05 is dat wat als je alleen fifa 2003 hebt als voetbalspel. Staan er een heleboel op ebay voor 20 euro (nu kopen_. Of is het concept van Champions League minder dan de gewone fifa?

[ Voor 36% gewijzigd door HCMarX op 08-05-2005 09:12 ]

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 08:05

Smoonshine

Feyenoord!!

Blaatschaap11 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 08:55:
Ik kan met meeste namen wel leven, je went er aan. Xbox, Playstation (2), Gamecube ik heb niet een uitgesproken voorkeur (qua naam). Wel vind ik de kubus het mooiste. Hoewel de pstwo ook wel erg verfijnd is.

Edit: Uefa Champions League 04 / 05 is dat wat als je alleen fifa 2003 hebt als voetbalspel. Staan er een heleboel op ebay voor 20 euro (nu kopen_. Of is het concept van Champions League minder dan de gewone fifa?
CL 0405 is nu ook gewoon bij de FRS nieuw voor 20 euro. Maar als ik jouw was zou ik voor 28 euro Fifa 2005 kopen. Daar zit gewoon veel meer in en zal je veel langer bezig houden. Het is weer heel wat anders dan Fifa 2003. Fifa 2005 vind ik beter, hoewel ik Fifa 2003 ook erg goed vond.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Owk, dan ga ik Fifa halen. 2003 vind ik ook wel leuk, maar toch worden de FIfa's elk jaar wel weer wat beter, en zeker 2005 is goed vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Blaatschaap11 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:43:
Owk, dan ga ik Fifa halen. 2003 vind ik ook wel leuk, maar toch worden de FIfa's elk jaar wel weer wat beter, en zeker 2005 is goed vind ik.
Dat is toch een opmerking waar ik het niet echt mee eens ben. Ik heb twee FIFA spellen hier liggen, FIFA '98 Road to the World Cup en FIFA 2003. FIFA 2003 mist gewoon driekwart van de features van FIFA '98, het is net alsof EA terug in de tijd is gegaan terwijl de rest van de wereld vooruit is gegaan. In FIFA '98 worden spelers echt moe wat negatieve gevolgen voor hun prestaties heeft(en ze raken makkelijker geblesseerd), terwijl ze in FIFA 2003 even 30 seconden moe zijn en daarna weer vrolijk verder gaan. FIFA '98 is simpelweg veel beter dan FIFA 2003 en het verschil is nog best groot ook.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Capibara schreef op zondag 08 mei 2005 @ 01:37:
ehm, ben je in de war of weet jij iets wat niemand anders weet?

laatst trouwens the adventure of link gekocht, ik moet m toch een keer uitspelen(desnoods m.b.v. gamefaqs)
Ohw, hehe. Ik bedoelde Starfox: Assault. :) Daar zit Xevious in, wat me weer doet denken aan Ikaruga. Vandaar de vergissing :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm, misschien heb ik het gedroomd, maar ik dacht dat iemand reageerde op een van mijn MP-posts, waarin hij zij dat dat MP een FPA was en geen FPS. Maar dat heb ik zelf ook al gezegd in deze post.
Dus als er idd iemand was die dacht dat ik de bedoeling van MP niet inzag, das niet waar :+ En als ik heb gedroomd heb..... 8)7

Maar pleeeeeaassssss Retro, voer bij de volgende Metroid een alternate control scheme in :'(
Zo, nu komt het vast en zeker goed :P

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
MetroidPrime schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:01:
[...]

Dat is toch een opmerking waar ik het niet echt mee eens ben. Ik heb twee FIFA spellen hier liggen, FIFA '98 Road to the World Cup en FIFA 2003. FIFA 2003 mist gewoon driekwart van de features van FIFA '98, het is net alsof EA terug in de tijd is gegaan terwijl de rest van de wereld vooruit is gegaan. In FIFA '98 worden spelers echt moe wat negatieve gevolgen voor hun prestaties heeft(en ze raken makkelijker geblesseerd), terwijl ze in FIFA 2003 even 30 seconden moe zijn en daarna weer vrolijk verder gaan. FIFA '98 is simpelweg veel beter dan FIFA 2003 en het verschil is nog best groot ook.
Nu is mijn interpretatie van 'goed' waarschijnlijk anders dan die van jou, maar ik vind besturing, spelgemak en ki vrij belangrijk. Realisme staat voor mij niet altijd positief in verband met de kwaliteit van een spel voor mij.

Edit: Niet om te flamen, maar om aan te geven op welke punten ik de fifaspellen vooruit gegaan vind de afgelopen jaren.

[ Voor 9% gewijzigd door HCMarX op 08-05-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik heb Fifa altijd al een trieste bedoeling gevonden. Vroeger speelde ik het nog wel eens op mijn PC. Altijd gekloot met de bal bij de voeten houden. Als je dan de andere kant op wilde moest je al een paar meter voor de lijn beginnen met draaien, anders liep 'ie vrolijk in een heeeeele grote bocht de bal over de lijn. Vanaf bepaalde plekken schieten leverde altijd een goal op. Dat gehamer op de W-toets om te rennen was ook verschrikkelijk. En het feit dat je de moeilijkste wedstrijden nog met het grootste gemak wint waren een aantal voorbeelden van de vele flaws die Fifa kende. In die tijd vond ik International Superstar Soccer '98 vele malen beter.

Tegenwoordig doe ik niet zo veel Fifa meer, mede door de ervaringen in het verleden. Heb af en toe nog wel eens een potje gedaan. Volgens mij 2003 en 2005. Maar ik merk nog steeds een aantal dingen die eerst ook zo gaar waren aan Fifa. Zo'n systeem met dat goed aannemen is er nu dan ook nog eens bijgekomen. Is wel knap gemaakt verder hoor, maar who cares? Ik win liever wedstrijden omdat ik het tactisch goed heb uitgespeeld en mooie aanvallen heb opgezet, dan dat ik op het juiste moment op een knopje druk om de bal aan te nemen en dan vanaf een vaste positie hem de goal in ram. Vrije trappen zijn ook nog steeds veel te makkelijk. Rennen om de bal is er ook niet bij. Altijd staat er wel een mannetje de bal op te wachten, waar je hem ook heen trapt. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het enige leuke aan Fifa is natuurlijk de licencies. Maar het gaat mij meer om de inhoud, dan het jasje. Winning Eleven: Final Evolution 6 is dus deze generatie wat mij betreft de winnaar, met stip! :) (PES serie nooit gedaan, maar de laatste versie zal wel het beste zijn daarvan. Ik heb alleen een GC van de laatste consoles en voetbalspellen op de PC spelen ben ik niet zo'n fan van. Vandaar WE:FE6 :) )

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:23:
Winning Eleven: Final Evolution 6 is dus deze generatie wat mij betreft de winnaar, met stip! :) (PES serie nooit gedaan, maar de laatste versie zal wel het beste zijn daarvan. Ik heb alleen een GC van de laatste consoles en voetbalspellen op de PC spelen ben ik niet zo'n fan van. Vandaar WE:FE6 :) )
Is WE6:FE nou helemaal Japans of kan je hem ook op het Engels zetten? En zijn er een beetje veel teams of is het net zo'n trieste bedoeling als bijvoorbeeld ISS 2 met alleen landen teams...

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 105012 op 08-05-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Het is een Japans spel, maar er is goed uit te komen met kennis van katakana of met behulp van zo'n translation guide op Gamefaqs.com oid. Ook kun je als je een USB memory card hebt een save file downloaden met alle namen in het romeinse schrift (zoals bij ons dus :)). Waarschijnlijk kun je die ook wel op je memory card zetten via een BBA, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Wel grappig is trouwens dat het spel van alle landen de licencies heeft, behalve van NL. Stomme KNVB :P

Verder heb je inderdaad landen. Alle grote landen zitten er wel tussen, en nog een zooi kleinere landen. Maar dingen als Trinidad & Tobago of zo zul je niet vinden :P Er zitten wel wat clubs in (deze niet met originele namen, tenzij je dus zo'n savefile download), maar die zijn beperkt tot de grotere clubs.

Dus met licencies en clubs zit het beter dan bij ISS, hoewel het me verder niet zo heel veel boeit. Het gaat mij om een tof potje voetbal, niet zo zeer met wie ik dat toffe potje voetbal speel. En helemaal bij van die namen als v. Nistelplooi oid is toch wel duidelijk wie er mee bedoeld wordt.

edit Om trouwens WE:FE6 nog wat meer te promoten... :)

Wat ik goed vind aan WE:FE6 is dat niet zo ontzettend makkelijk is als Fifa. Het is moeilijk om te scoren. Lange afstandsschoten zijn vaak over, naast, of makkelijk te pakken door de keeper (net zoals in het echt). Een schot van de meest bizarre posities zoals in de buurt van de cornervlag zullen er ook niet direct ingaan, zoals in het echt. Een enorme trucendoos hebben je spelers niet. Je kunt overstapjes maken, schijnbewegingen (schaarbeweging en zo), maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Het is niet "druk op de trucjes knop en je bent je tegenstander voorbij". Vanaf je eigen keepersgebied dribbelen naar de overkant om een goal te scoren lukt je niet. De bal goed aannemen, goed passen, goed koppen, etc ligt grotendeels aan het mannetje in kwestie. Zidane zal dus vaker een bal prachtig aannemen om hem gelijk voorbij de tegenstander mee te nemen dan Mr. X uit Kazachstan. Je merkt echt het verschil in kwaliteit zoals je het in het echt ook merkt. Niet alleen dat ze harder kunnen rennen oid.

Over Zidane gesproken, hij beweegt zich ook echt als Zidane. Net als Barthez soms knullige keepers acties heeft, Roberto Carlos zijn typische stormloop neemt voor een vrije trap en Chilavert paraat staat voor vrije trappen. Leuke kleine details die het realistischer doen .

Als je schiet op de goal is het ook geen kwestie van goed richten en hij zit. Er zijn een hele zooi factoren die zorgen of de bal die je net schoot mooi in de kruising valt, of dat 'ie bij de cornervlag terecht komt. Sta je met je rug naar de goal en moet je vanuit de draai schieten? Staan er veel mannetjes om je heen die aan je duwen en trekken? Kan je speler goed schieten? Hoe is het weer? Sta je dichtbij de goal of veraf? Hoe is de keeper? Direct schot, of heb je hem eerst aangenomen? Kan je er net bij, of kun je goed uithalen? En er is bij mijn weten geen positie van waar je altijd een goal kunt scoren als je op het schiet knopje duwt. Ik vind het iig heel goed gedaan en het lijkt net echt. Voor een wedstrijd al weten dat je toch gaat al gaat winnen, en de vraag alleen maar is of dat met 5-0 of met 10-0 is vind ik vrij weinig aan.

Verder is het Japanse commentaar erg tof, zelfs als je geen Japans kunt verstaan. Je kunt ook instellen of ze voor jou zijn of de tegenstander, of neutraal, etc. Ze zijn ontzettend enthousiast! Ik heb nu al behoorlijk veel wedstrijden gespeeld, en ik vind het nog steeds niet storend worden. Bij ISS '98 had ik dit op den duur wel en bij Fifa al vrijwel direct :P

Behalve de keeper zijn ook de computer-veldspelers erg goed. Ze zijn tactisch sterk, spelen snelle driehoekjes, mooie dieptepasses. En ook je eigen spelers zijn ook niet irritant, en staan vrijwel altijd waar je wilt dat ze staan. Je kunt ook bijvoorbeeld door B ingedrukt te houden een computer-medespeler richting de tegenstander sturen die de bal heeft. Hij gaat er dan op af en probeert de bal te veroveren. Heel handig als je het in je eentje niet aan denkt te kunnen, of als je zelf denkt beter positie te kunnen kiezen dan de CPU. Dan laat je de CPU naar de tegenstander gaan en dek je zelf de andere speler goed af. Alles beweegt ook veel soepeler dan in Fifa. Het oogt allemaal veel vloeiender. Alsof je een echt voetbalwedstrijd zit te kijken :)

Allerlei van dat soort dingen zorgen ervoor dat je in WE:FE6 het idee hebt dat je meer een echt potje voetbal aan het doen bent. Het zijn veel meer tactische dingen, manieren om dat doelpuntje te forceren die je in het echt ook hebt. Het enige nadeel is misschien dat het een wat hogere instapfactor heeft dan Fifa. De besturing is moeilijker. Niet omdat het gaar werkt, maar omdat het wat complexer is. Maar als je het eenmaal door hebt wil je niets anders meer :) Mijn eigen ervaring en van mensen die het bij mij voor het eerst gespeeld hebben is dat je na een paar potjes de basis toch wel redelijk onder de knie hebt. Je blijft nieuwe dingetjes ontdekken, nieuwe manieren om te spelen, waardoor je steeds iets beter wordt. Maar het blijft niet eenvoudig om een wedstrijd te winnen. Je moet er altijd weer je best voor doen. En dat is tof! :D

edit: Wow, ik zie dat ik redelijk wat getypt hebt deze post :P

[ Voor 68% gewijzigd door Captain N op 08-05-2005 14:59 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Ik heb hier een NGC-magazine voor me liggen, en die hebben een paar uur Killer 7 mogen spelen.
Misschien wel interessant, hoewel ik nog niet echt weet wat ik er nu van moet denken.

-You don't have direct control over your character. To move forward, you simply hold down A and you'll drive along a predetermined path. By tapping B you can make your character turn around to go back the way you came.

-Eventually you reach points where the path branches. Directional options will the divide the screen, indicating where you can move on to. By nudging the analogue stick in the direction of choice, you can steer your character to a new location.

-As you progress you'll hear the distinctive cackle of Heaven's Smile (een soort van virus dat gewone mensen verandert in onzichtbare monsters, hmm). This means there's an enemy in the area. Hold down R and you'll switch to a first-person view. Holding down L scans and reveals the invisible enemies whereupon you just aim and shoot.

-Each Heaven's Smile has a specific weak point that appears randomly on the body of the enemy - in this case, on the kneecap.

-Nail this region to be awarded with a one hit kill. The enemy will burst into a shower of blood. This isn't just for effect though...

-The blood from your kill flows into a meter on the right hand side of the screen. This is a resource known as 'thick blood'.

-When you reach Harman's Room you can seperate this blood into Serum and regular blood that can be used to recover health.

-The Serum is of great importance, as it can be spent on levelling up areas for each character, like attack speed and power.

-Depending on your character, you can take up to four hits from an enemy. The eye in the top left of the screen shows how much health you have. When it closes, you die.

-Garcian Smith's (één van de speelbare karakters) primary function is that of the syndicate's cleaner. When you die, you can send him out to retrieve a personality's head - lovingly wrapped in a paper bag. (!)

-You then need to get the head back to Harman's Room where it can be revived using the television set. (!!). Hammer the A button as quickly as possible to bring a character back.

-The television tells you how many stabs per second at the A button you need to bring them back. The more times they die, the harder it will be to revive them.

Over dat automatische voortbewegen hebben ze nog dit te zeggen:

-Altough in all honesty, what Capcom have done with the control scheme isn't quite as bold as you may think. Take any adventure you can think of - Resident Evil, Second Sight, Metal Gear Solid, whatever - as far as the fundamental basics of character movement is concerned, all you're doing is pushing forward on the relevant control input (making steering adjustments as you go) to guide your character past obstacles and around corners to your desired destination.
Killer 7 works in exactly the same way, only in this case all the donkey-work is done for you. Because you don't have to put anywhere near as much thought into navigating the game world, you can just sit back, relax and enjoy the ride.

Goede theorie? Zal het straks net zo vanzelfsprekend aanvoelen als het springen in Zelda-spellen? (Daar was toen ook heel wat controverse over, toen nintendo voor het eerst aankondigde dat springen in OoT automatisch zou gebeuren zodra je op een afgrond af liep, en dat werkte uiteindelijk ook fantastisch). Of hebben ze juist de essentie van wat games zo leuk maakt uit het spel geknipt? Het tijdschrift is in ieder geval erg enthousiast. Ik hoop ik straks ook. Alle screenshots zien er weer fantastisch uit, en ook de verhaallijn klinkt erg intrigerend, actueel en relevant. Ik zal het onder een spoilerbalk zetten:
spoiler:
The earth is on the brink of world peace. Governments around the globe are disarming their entire nuclear arsenals, ending years of tension. The plan - to simultaneously launch their missiles beyond the upper atmosphere. Each country will aim their nuclear weapons at the same spot, detonating them when they're in close proximity.
The result is a spectacular fireworks display, as the world's most deadly weapons are disposed of in the safety of in space. The world looks on at this breathtaking, unforgettable sight, knowing the earth is at last a safer place...
...or so they thought.
At the dawn of this era, a new threat surfaced - an unknown terrorist organisation lead by a man named Kun Lan.
Kun Lan is using shadowy soldiers infected by something called Heaven's Smile - a seemingly unstoppable terrorist force hell-bent on chaos.
Unable to suppress the threat through the more conventional military tactics of old, a more subtle and sinister plan is put into action...
The world's finest assassins are recruited to pinpoint the terrorists and eradicate them in cold blood. None are more succesful than a mysterious syndicate fronted by Harman Smith - a man with multiple personality disorder. His personalities are uniquely skilled individuals he can call on to do his bidding. An elite, specialist fighting force known as the Killer 7.

Verder zitten er ook heel veel puzzels in. Zo te zien behoorlijk Resident Evil-achtig. Diamanten in passende openingen plaatsen, 2 posters die je moet bestuderen waar dan een subtiel verschil tussen zit, etc. Je wordt daarbij af en toe geholpen (tegen betaling van bloed!) door de geesten van mensen die Harman vroeger vermoord heeft. 8)7

En tenslotte moet het ook echt een bloederig en ranzig spel worden.
For example, Harman's nurse, Samantha, when in her maid's outfit is a devoted, caring assistant, but out of her uniform she's nothing but vulgar trailer trash who doesn't hesitate in abusing Harman, slapping him around and... er... well, you'll just have to see for yourselves. Other quite disturbing sights include a pair of old men with the tops of their heads sliced open, catapulting their brains at you and the kind of language that would make a Premiership dressing room seem like a nunnery...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb ook ervaring met PES spellen en ik moet zeggen dat ze wat gameplay betreft een stuk beter in elkaar zitten dan de Fifa games. Het is echter maar net waar je voor gaat. Fifa is makkelijk onder de knie te krijgen en iemand die niet zoveel Fifa speelt, zal het al gauw op kunnen nemen tegen iemand die het wel veel speelt. Voor mij is dat erg belangrijk, aangezien ik het leuker vind tegen anderen te spelen. Daarnaast is Fifa meer een spel voor snel een potje tussendoor als je het mij vraagt.

Ook is voor veel mensen (waaronder ik) het gewoon een stap te ver om zo'n spel te importeren en er dan met zo'n Japans vertaalboekje naast te zitten. Voor die mensen is Fifa een meer dan goed voetbalspel. Er zit misschien veel minder geavanceerde gameplay in, maar daardoor hoeft het nog niet per se minder leuk te zijn.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
grsfkashdfkh ik word gek van Prince of Persia....
Ik ben nu op 46% en vind het een erg leuk spel. Alleen de gevechten... Tot nu toe gingen die steeds beter, steeds vaker gevechten dat ik geen een keer geraakt werd. Maar nu word ik echt gek gewoon.
Ik zit bij een ophaalbrug die ik naar beneden heb laten zakken. Dan loop je die brug op en dan komen er 4 tegenstanders. Maar dit zijn die gasten waar je niet overheen kan springen... Dus ze raken je 1 keer en meteen staan ze alle 4 op je in te hakken en je bent dood. En je komt er ook gewoon niet meer uit want je kan niet met de A knop eruit komen omdat ze je terug slaan. Echt enorm frustrerend ben al 100x dood gegaan. En dan gaat het even goed en dan gaat dat stom mokkel dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Probeer counter-attacks. Dus de tegenstander's aanval ontwijken en dan snel toeslaan. Dan zijn ze nog niet zover om jou aanval te blokken. Als je zelf als een gek aan het aanvallen slaat blokken ze jou aanval en doen ze een counter-attack tegen jou. Dat is niet leuk :)
Smoonshine schreef op zondag 08 mei 2005 @ 16:04:
Ik heb ook ervaring met PES spellen en ik moet zeggen dat ze wat gameplay betreft een stuk beter in elkaar zitten dan de Fifa games. Het is echter maar net waar je voor gaat. Fifa is makkelijk onder de knie te krijgen en iemand die niet zoveel Fifa speelt, zal het al gauw op kunnen nemen tegen iemand die het wel veel speelt. Voor mij is dat erg belangrijk, aangezien ik het leuker vind tegen anderen te spelen. Daarnaast is Fifa meer een spel voor snel een potje tussendoor als je het mij vraagt.

Ook is voor veel mensen (waaronder ik) het gewoon een stap te ver om zo'n spel te importeren en er dan met zo'n Japans vertaalboekje naast te zitten. Voor die mensen is Fifa een meer dan goed voetbalspel. Er zit misschien veel minder geavanceerde gameplay in, maar daardoor hoeft het nog niet per se minder leuk te zijn.
Ik vind het ook erg leuk om tegen anderen te spelen, maar de meeste mensen die enigzins interesse hebben om tegen mij een voetbalspel te spelen komen wel vaker langs. In een half uurtje hebben ze het wel door. Dus al mijn vrienden die graag een potje voetbal spelen kunnen het het ook wel redelijk snel. Dus op zich valt dat nog wel mee. :)

Verder snap ik niet helemaal wat je bedoelt met dat Fifa meer voor even tussendoor is. Wat dat betreft zijn beiden hetzelfde lijkt me. Paar drukken op de knop en je staat op het veld. En spelen maar! :)

Ook wat betreft het Japans valt het reuze mee. Om een potje te voetballen tegen elkaar moet je even weten waar je een friendly kunt vinden in het menu. Dat is een kwestie van 1x kijken wat het hoofdmenu betekent en je bent klaar :)

Wat voor mij Fifa minder leuk maakt is niet dat het minder geavanceerde gameplay heeft. Maar minder soepele gameplay. Als ik Fifa speel ben ik me er echt heel erg van bewust dat ik een computerspelletje aan het spelen ben, wat zo z'n flaws heeft. Als ik WE:FE6 speel ben je je er veel minder van bewust dat het een computerspel is. Het loopt zo soepel allemaal, dat je soms helemaal vergeet dat het geen echte wedstrijd is op tv waarbij je in je hoofd loopt te fantaseren hoe ze iedere aanval en verdediging moeten aanpakken. En ook leuk is dat WE:FE6 dan wel zo'n geavanceerde gameplay heeft, maar dat je dat niet per sé nodig hebt. De basis is top, en die extra dingen zijn allemaal kleine elementjes die het nog net wat completer maken, en nog net wat extra realtistisch doen aanvoelen. Vind ik dan :)

[ Voor 84% gewijzigd door Captain N op 08-05-2005 16:55 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Beetje vaag. Ik lees een walkthrough hoe je die vijanden het beste kan verslaan etc. Maar ik lees dus ook dat die stofwolken dat je daar wat mee kan doen... Dan wist ik dus niet. Dus ik begin maar even opnieuw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 20:43

S2S

rumor....in mijn ogen allemaal fake...want als dit waar is is de Revolution serieus krachtiger dan xbox 360...mischien meer power dan de ps3....en dat kan niet want dat is niet de Nintendo manier. FAKE

maar ik post het wel ff ehhehehehehe

- CPU: IBM G5 Custom x 4core (respectively 2.5GHz), level 1 cache 128KB, a level 2 cache 512KB share

- GPU: RN520 x 2core (16MB eDRAM), N are the meaning of Nintendo, PC R520 AMR technology, Are different in ATi R500.

- Memory : 512MB. CPU GPU share

- PPU : the processor only for physical simulations (32MB)

- The independent audio processor

- 720p and 1080i HDTV standards.

http://www.unika.com.cn/article/article.php/2572

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Captain N schreef op zondag 08 mei 2005 @ 16:45:
...
Ik vind het ook erg leuk om tegen anderen te spelen, maar de meeste mensen die enigzins interesse hebben om tegen mij een voetbalspel te spelen komen wel vaker langs. In een half uurtje hebben ze het wel door. Dus al mijn vrienden die graag een potje voetbal spelen kunnen het het ook wel redelijk snel. Dus op zich valt dat nog wel mee. :)

Verder snap ik niet helemaal wat je bedoelt met dat Fifa meer voor even tussendoor is. Wat dat betreft zijn beiden hetzelfde lijkt me. Paar drukken op de knop en je staat op het veld. En spelen maar! :)
...
Met een half uurtje heb je PES ook wel door. Maar om echt goed te worden moet je hele team ook goed staan en moet je weten wat je spelers wel en niet kunnen. Om dat onder de knie te krijgen ben je wel heel wat meer tijd kwijt.

Daar zit in de essentie ook wat ik bedoel met dat Fifa meer tussendoor is. Opstellingen en dergelijke hoef je je helemaal niet druk om te maken en over je spelers al helemaal niet. Bij PES vind ik het juist zo mooi dat je je tactiek helemaal af kunt stemmen, spelers individueel opdrachten kunt geven en op die manier een perfecte speeltactiek kunt maken. Ook daar ben je altijd wel even mee bezig.

PES/WE is zeker het betere voetbalspel, maar voor mij voldoet Fifa ook prima.
S2S schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:16:
rumor....in mijn ogen allemaal fake...want als dit waar is is de Revolution serieus krachtiger dan xbox 360...mischien meer power dan de ps3....en dat kan niet want dat is niet de Nintendo manier. FAKE

- CPU: IBM G5 Custom x 4core (respectively 2.5GHz), level 1 cache 128KB, a level 2 cache 512KB share

- GPU: RN520 x 2core (16MB eDRAM), N are the meaning of Nintendo, PC R520 AMR technology, Are different in ATi R500.

Dat zou heel mooi zijn wel. Ik denk dat het ook zeker belangrijk is voor de mainstream dat de Revolution goede specs heeft. Waar ikzelf echt ontzettend benieuwd naar ben is wat nu echt het revolutionaire gaat worden. Als ik al die geruchten hier lees, dan kan ik haast niet wachten tot hij uitkomt.

[ Voor 29% gewijzigd door Smoonshine op 08-05-2005 17:29 ]

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

Volgens Nintendo zal de Revolution [i]minstens/i] net zo snel als de Xbox 360 zijn, dus waarom zou dat niet de Nintendo manier zijn? De Xbox 360 heeft trouwens drie 3.5 Ghz PowerPC cores, dus deze specs hoeven niet eens noodzakelijk sneller te zijn.

Er is een jaar geleden ook een "betrouwbaar" gerucht geweest dat er twee dual-core 2,5Ghz PowerPC GPU's in de Revolution zouden komen te zitten, de sprong naar van twee dual-core CPU's naar een enkele quad-core CPU zou dan ook niet zo heel erg vreemd zijn. Voor de rest zijn de specs niet zo heel vreemd, alleen het feit dat er een PPU in zit lijkt mij onwaarschijnlijk, het zou het een heel stuk lastiger maken om een spel te poorten zolang er geen standaard is voor physics zoals er bij 3D-graphics het geval is. Kort samengevat, deze specs zien er redelijk geloofwaardig uit, maar ik denk dat ze nep zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

Daarnaast wisten we al dat Iwata een jaar of 2 geleden _veel_ geld heeft gestopt in R&D. Dit kan echter ook zijn geweest om de "revolutionaire" onderdelen uit te werken (physics kunnen dit ook zijn natuurlijk) samen met gyroscopische controls :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Xavier schreef op zondag 08 mei 2005 @ 16:22:
grsfkashdfkh ik word gek van Prince of Persia....
Ik ben nu op 46% en vind het een erg leuk spel. Alleen de gevechten... Tot nu toe gingen die steeds beter, steeds vaker gevechten dat ik geen een keer geraakt werd. Maar nu word ik echt gek gewoon.
Ik zit bij een ophaalbrug die ik naar beneden heb laten zakken. Dan loop je die brug op en dan komen er 4 tegenstanders. Maar dit zijn die gasten waar je niet overheen kan springen... Dus ze raken je 1 keer en meteen staan ze alle 4 op je in te hakken en je bent dood. En je komt er ook gewoon niet meer uit want je kan niet met de A knop eruit komen omdat ze je terug slaan. Echt enorm frustrerend ben al 100x dood gegaan. En dan gaat het even goed en dan gaat dat stom mokkel dood.
Je blockt wel neem ik aan? Anders wordt iedereen aan gorten geramd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
en dat kan niet want dat is niet de Nintendo manier. FAKE
Als er IETS is dat wel de Nintendo manier is, is dat je van te voren niet kunt bedenken wat ze dan wel precies gaan doen. Het enige dat je kunt zeggen is dat ze aantrekkelijker willen zijn voor de consument dan Microsoft en Sony, door toffere games en innovatieve/revolutionaire nieuwe dingen. Maar wat dat laatste dan inhoudt, dat is altijd weer een grote verrassing bij Nintendo. Lijkt mij iig dat dat goede technische specs verder niet hoeft uit te sluiten toch? :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Laatst online: 01-01 13:01
Wat ik mij afvraag is gaan we iets van Resident evil 5 zien op de E3 ?
We weten dat hij in ontwikkeling is, vraag is alleen hoelang al etc....
En voor de Mensen die RE4 hebben uitgespeeld, die weten ook al waar het verhaal
ongeveer over gaan zal .

Nog iets meer dan een week, en dan weten we meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
omfg, dit is echt te erg! Een maat van me heeft dat gepost op het brokensaints.com blog om te kijken hoe makkelijk mensen om de tuin te leiden zijn. Hierna heeft hij diverse keren geplaatst dat het dus FAKE is, en nog neemt iedereen het over...
**** zegt:
omfg nee! :D op een chinese site? :D te erg!! :D
nuff said :P

Nouja fake dus... Maar de Revo wordt wel sterker dan de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Anoniem: 86074 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 18:41:
[...]

Je blockt wel neem ik aan? Anders wordt iedereen aan gorten geramd?
Blokken heeft geen nut. Want alle tegenstanders slaan tegen mijn benen aan...
Maar hoe kan ik die stofwolken opzuigen? Want in het boekje staat dat je ze moet "grijpen". Maar geen knoppen combinatie ofzo.

[edit]
Sand Clouds

These looks like small white swirling clouds on the ground about half your
height. Approach them the press Y to stab them with your Dagger. Once you
do that you'll absorb their power, completely refilling your Sand Tanks, and
any Power Tanks you've already created. Also, if you manage to find eight
clouds, you will gain an extra Sand Tank in capacity. I believe there are
forty-eight Clouds in the game. Some are right in your path, others are very
well-hidden.
Als ik met Y in een zandwolk sla. Dan gebeurt er niks. Mijn tanks zitten nog vol maar die wolken gaan ook niet weg...

[ Voor 46% gewijzigd door Xavier op 08-05-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Zit je wel met je dolk in de goede wolkjes te steken? :) Ze bedoelen niet dat wolkje zand dat opstuift als je een vijand dood maakt, hè. Je komt ze maar af en toe tegen.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Ja ik heb het door.... Het zijn die witte kleine fonteintjes... En niet de echte stofwolken die je vaak ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Captain N schreef op zondag 08 mei 2005 @ 14:31:
Het is een Japans spel, maar er is goed uit te komen met kennis van katakana of met behulp van zo'n translation guide op Gamefaqs.com oid. Ook kun je als je een USB memory card hebt een save file downloaden met alle namen in het romeinse schrift (zoals bij ons dus :)). Waarschijnlijk kun je die ook wel op je memory card zetten via een BBA, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Wel grappig is trouwens dat het spel van alle landen de licencies heeft, behalve van NL. Stomme KNVB :P
Mjah je kan wel katakana kunnen lezen maar als je de japanse woorden gewoon niet kent snap je er nog geen drol van lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Alhoewel het fake is, hoe kom jij er bij dat sterke hardware niet de nintendo manier is? De SNES spankte de MD, De N64 de PSX (alleen kut gemarket en ze hadden gewoon discs moeten nemen) en de GC de PS2. De XB is niet zoveel krachtiger dan de GC. (maar de GC is wel tig x zo klein, robuust en stil)

[ Voor 5% gewijzigd door Max|Burn op 08-05-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
De Cube stop je overal wel weg. Maar die XBOX jemig het is een gemiddelde Computerkast. De PS2 vind ik ook best groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Uhm veel fake vandaag...ehehehehhe

http://www.greg2k.com/stuff/

Al ziet het er wel goed uit ;)....niet die gast..... die heeft clearasil nodig :)

[ Voor 4% gewijzigd door S2S op 08-05-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Das gewoon een CD die je kan laseren met de laatste Branders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90504

Tja Killer 7....hoewel ik normaalgesproken een beetje weirdness in een spel goed kan waarderen klinkt de beschrijving van de gameplay hierboven als het ultieme voorbeeld van style over substance. Misschien dat als Killer 7 uitkomt ik van gedachte kan veranderen maar vooralsnog lijkt me er werkelijk geen ene kont aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Anoniem: 93354 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:20:
Mjah je kan wel katakana kunnen lezen maar als je de japanse woorden gewoon niet kent snap je er nog geen drol van lijkt mij ;)
Katakana wordt gebruikt voor niet-Japanse woorden ;) In dit geval Engelse woorden, op z'n Japans uitgesproken. Iets als "Match Mode" wordt "machi moodo", "National Team" wordt "nashonaru chiimu" (r = l hè ;) ), en de naam van het spel zelf is "uiningu erebun 6 fainaru evoryuushon". Dat laatste ziet er nog het meest impressive uit :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Xavier schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:50:
De Cube stop je overal wel weg. Maar die XBOX jemig het is een gemiddelde Computerkast. De PS2 vind ik ook best groot...
Ja en de Xbox moet je in het openzetten.... stel je voor dat hij in brandvliegt ;) dan wil je niet dat gelijk de rest van je huis ook mee afbrand :) Dit is gewoon een geintje he :) verder is de Xbox een prima console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
En het is eindelijk 100% officieel: Revolution unveiling at E3 2005!
The Electronic Entertainment Expo (E3) is the Video Game Industry's Biggest Event of the Year!

E3 2005 is taking place May 18-20 at the Los Angeles Convention Center in California; Nintendo kicks things off on the morning of Tuesday, May 17 with a not-to-be missed Press Event. E3, which opens the next day, is a trade-only event, so unless you work in the video game industry you should plan on getting all of your E3 news right here at nintendo.com. We'll be providing complete coverage of the hottest games in Nintendo's booth, and you'll be able to catch a glimpse of all the action through our webcams placed high above the showroom floor.

Our coverage begins on Tuesday, May 17, when we'll break early news about Nintendo's key products right after the press event concludes. Check back here for the latest announcements on the Legend of Zelda for Nintendo GameCube; news about Nintendo handhelds -- Nintendo DS and Game Boy Advance -- and the first word about Nintendo's upcoming home console: Nintendo Revolution. On Wednesday, May 18, we'll add information about all of our publishing partner's titles. We'll have reports from the show, developer interviews and lots more.

Don't miss a thing -- stay tuned to nintendo.com for complete coverage of Nintendo at E3!
Bron

[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 09-05-2005 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80154

MetroidPrime schreef op maandag 09 mei 2005 @ 02:23:

[...]

Bron
Funky. :9

Het gaat me een aardig indrukwekkend showtje worden;
De nieuwe speeltjes van Microsoft, Sony en nu ook Nintendo onthuld,
en bergen nieuwe games.

Heb er zin in B) :D.

offtopic: mocht blizzard een nieuwe rts aan gaan kondigen dan word ik helemaal gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
"First word" != "unveiling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Precies, misschien gaan ze wel alleen maar vertellen waarom ie zo revolutionair is... of juist niet maar focussen ze zich op de line up, of de specs.

Kortom, het blijft afwachten.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Willybubba schreef op maandag 09 mei 2005 @ 09:35:
Precies, misschien gaan ze wel alleen maar vertellen waarom ie zo revolutionair is... of juist niet maar focussen ze zich op de line up, of de specs.

Kortom, het blijft afwachten.
Ik heb gehoord dat we net zo iets krijgen als met de DS,,,was wel strak imo... dus laten ze dat maar doen. Een showing en mischien een hands-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

MetroidPrime schreef op maandag 09 mei 2005 @ 02:23:

[...]

Bron
Hier noemen ze het "Nintendo Revolution" zouden ze dan toch deze naam houden ? of nog steeds als werknaam. Ik hoop echt dat het Revolution blijft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Dat ben ik wel met je eens Aap. Revolution klinkt wel lekker. Ook de afkorting Rev is wel goed te doen. Maar ik ben bang dat deze naam gewoon de projectnaam is, zoals vroeger Project Reality, Dolphin en Nitro.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

Nintendo Revolution is de officiele code-name voor de nieuwe console van Nintendo. Vroeger was het ook wel 'N5' genoemd. Die term zullen sommige mensen binnen Nintendo nog steeds wel gebruiken.
Gaan we schelden? :P

Trouwens, is dit nog voorbij gekomen?
Interview with Nintendo's Reggie Fils-Aime...

Q: Is there a limit to how far you can take the current Nintendo franchises?
A: I'll tell you this, when we launch Revolution, we will have great franchise games: Mario, Zelda, Metroid. We will also launch new franchises...

Q: Why not go in the direction of, say, Sony and design a system that acknowledges today's trends and technology?
A: I will grant you that the Gamecube is not a sexy device [laughs], but we're smart people and we learn from our mistakes. I will bet you a drink at the bar of your choice that Revolution will be a very sexy device.

Q: What you said earlier about RE4 was interesting. Looking forward, are you planning on having games of that caliber at the launch of your next console, code-named Revolution?
A: That's the goal. That's why we're going tobe working hard with third-party developers. That's why we're going to spend a lot of time on both pre-development kits as well as final development kits. You know it's critical, whether it be first- or third-party [games], that the launch lineup is strong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
GolbeZeromus schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:41:
Dat ben ik wel met je eens Aap. Revolution klinkt wel lekker. Ook de afkorting Rev is wel goed te doen. Maar ik ben bang dat deze naam gewoon de projectnaam is, zoals vroeger Project Reality, Dolphin en Nitro.
Bovendien kan dan het gebruik uit het Super Nintendo en N64 tijdperk weer in ere gesteld worden dat er Super voor of 64 achter de naam van het spel werd geplakt. Het klinkt nog best goed ook: Super Mario Revolution, Metroid Prime Revolution, Resident Evil Revolutions, Viewtiful Joe Revolution, Mario Kart Revolution, F-Zero Revolution, Pilotwings Revolution, enzovoort.

Al hoop ik wel dat ze het niet al te ver doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 14:07
Mario Party *cough* Revolution *cough* :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Ik hoop alleen dat ze de nieuwe games gaan voorzien van gepoorte voorgangers. Een Mario Revolution met de Nes en Snes Mario''s? Lijkt me geniaal. Of een disc met tien snes klassiekers. Ik wil voor zo'n disc best 50 euro neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
ik denk dat er op een disc wel meer als 10 SNES klassiekers op kunnen.
Kijk maar naar de gamecube, die bonus disc van zelda staan 2 games op van de vorige console en 2 NES games. De revolution zal wel een grotere opslag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Dat past zeker, Snes Roms zijn 2 mbit t/m maximaal (zeldzaam) 32 mbit groot. Dan praatje over Roms die meestal 512 kilobyte groot zijn dacht ik. Dat het past is dus zeker, maar vind Nintendo het ook interessant. En één goeie klassieker bij elke game zou ik al gaaf vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Alsof opslag wat uitmaakt.. op 1 cd passen al zo 600-900 SNES games en +/- 30-50 N64 games.

[ Voor 5% gewijzigd door Max|Burn op 09-05-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Zelda OOT was maar 32 mb als N64 rom.
Best knap dat dat spel zo klein is (qua geheugen)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Vanitas schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:49:
Super Mario 64 was zelfs maar 8 megabyte!

Overigens schijnt Nintendo geïntresseerd te zijn in de HD-DVD standaard. Dat zou betekenen dat de Revolution schijfjes zou kunnen hebben met een capaciteit van 30 gigabyte(dual-layer). Ik zou liever het gebruik van Blue-Ray zien met een dual-layer capaciteit van 50 gigabyte en een quad-layer capaciteit van 100 gigabyte, maar 30 gigabyte is niet slecht. Hopelijk kan de Revolution dan wel HD-DVD films afspelen, want dat zou een enorm verkooppunt zijn. Vrijwel niemand heeft nog een HD-DVD speler, dus dat zou hetzelfde vroegtijdige succes (in iets mindere mate) kunnen betekenen als voor de PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Vanitas schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:49:
Roms zijn ook altijd behoorlijk-extreem compressed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op zondag 08 mei 2005 @ 14:31:
Het(..)post :P

ik denk ik kort het maar een beetje in :P
Ja, da is dit spel dus de reden voor mij om een freeloader te halen. Ik heb altijd al gehouden van de PES serie, heb nu PES3 en speel bij een vriend altijd PES4 in plaats van FIFA 2005. Maar over dat streamen via je BBA, hoe gaat dat dan precies, kan dat ook via een router of moet de anders??? En kan je de SD-card nou als gewone mem-card gebruiken, of is het alleen maar extra???

I know, so many questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 13:49

rajackar

Blood Minister

Anoniem: 105012 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:51:
[...]

Ja, da is dit spel dus de reden voor mij om een freeloader te halen. Ik heb altijd al gehouden van de PES serie, heb nu PES3 en speel bij een vriend altijd PES4 in plaats van FIFA 2005. Maar over dat streamen via je BBA, hoe gaat dat dan precies, kan dat ook via een router of moet de anders??? En kan je de SD-card nou als gewone mem-card gebruiken, of is het alleen maar extra???

Streamen kan via een router maar ik heb de beste resultaten gehaald door direct te linken. Maar dat kan ook aan mijn router liggen.
SDcard werkt gewoon als mem card

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
MaxBurn schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:41:
[...]
Roms zijn ook altijd behoorlijk-extreem compressed geweest.
Hoe bedoel je dit, dat de rom kleiner is dan dat het op de N64 cart stond?? (dus ingepakt)
Dat lijkt me toch niet, anders is Nintendo ook niet echt slim bezig. Dan hadden ze net zo goed OOT 2x zo groot kunnen maken oid.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Anoniem: 105012 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:51:

Als je bedoelt hoe het stream van het spel zelf via de BBA gaat, dan zul je daar zelf even op Google naar moeten zoeken ;) Als je het hebt over die savefile: dat weet ik niet, ik heb het nooit geprobeerd. Een USB memory card is iig erg handig, dus dat zou ik sowieso je kunnen aanraden.

Een SD-card kun je idd met die SD-adapter als memory card op je Cube gebruiken. Probleem is dat er bijna geen games zijn die hem ondersteunen. Animal Crossing e+ en nog 2 games geloof ik in Japan, en that's it. Als je het weer bedoelt of je er een bootloader of GCOS oid op kunt zetten: Ja. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Vanitas schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:17:
[...]

Hoe bedoel je dit, dat de rom kleiner is dan dat het op de N64 cart stond?? (dus ingepakt)
Dat lijkt me toch niet, anders is Nintendo ook niet echt slim bezig. Dan hadden ze net zo goed OOT 2x zo groot kunnen maken oid.
nee de data op cartridges is zwaar compressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
De startpost is ge-update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Cool :) 2 typo's nog:
Hoe dit Nintendo dit wil bereiken is nog niet bekend
Dit betekendt dat developers zonder Revolution devkits al kunnen beginnen met de ontwikkeling van Revolution software met een GameCube devkit
Verder toppie! :)

[ Voor 47% gewijzigd door Captain N op 09-05-2005 18:59 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:47

RayNbow

Kirika <3

Blaatschaap11 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:22:
Dat past zeker, Snes Roms zijn 2 mbit t/m maximaal (zeldzaam) 32 mbit groot.
Tales of Phantasia is 48 meg (6 MB):
For those of you not familiar with the game "Tales of Phantasia", it was one of many Super Famicom RPGs that were never released in the U.S. Phantasia was unique, though, in that it was one of the only 48-meg cartridges ever produced. Even more unique is that 16 megs of that were devoted to music and speech, including an opening theme song with vocals - a first for console games.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Bij de Player's Choice staat 2x Metroid Prime

[ Voor 3% gewijzigd door Xavier op 09-05-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
RayNbow schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:02:
[...]

Tales of Phantasia is 48 meg (6 MB):

[...]
Owk, ik heb het niet nagekeken voordat ik het postte, want het grootste wat ik kende was 32 mbit. Maar 1 spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De max voor de snes is inderdaad 48mbit. Er waren vooral aan het eind nog een behoorlijk aantal 32mbit spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 15:14
Revolution-DS wireless Connection Confirmed !
May 9, 2005

In an interview with Japanese website Game Watch, Nintendo's president Satoru Iwata confirmed the DS will connect to Nintendo's next home console, Revolution. The connection will use the WiFi capabilities of the DS to allow wireless communication between the two systems, unlike the GameCube and Game Boy Advance which required the use of an additional cable. Nintendo also confirmed that, in addition to the 1000 Access Points soon available in Japan which will provide Internet access and online play for the Nintendo DS, people will also be able to connect directly their DS to the Net by using a computer equiped with a router. Even more exciting news, Iwata admits Nintendo is actively studying ways to offer interaction between players worldwide, although details at this point remain scarce, more will be unveiled during this E3. The bad news is that the DS online play might come at a cost: a monthly fee, at least for some third-party titles.
Zolang je maar niet verplicht bent om je DS te gebruiken bij de NRev, vind ik alles best :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Ben ik blij dat ik een Netwerk aansluiting krijg bij mijn TV. Kan die meteen op het internet aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Tja.die Wifi zooi vind ik nu al gedoemd te mislukken. Waarom? De DS heeft amper functionaliteit met betrekking tot beveiliging dus dat ding werkt al helemaal niet bij mij thuis op WiFi. (alleen als ik dus mijn netwerk wijd open zet..wat ik absoluut niet doe) De PSP heeft overigens hetzelfde euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

MaxBurn schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 07:06:
Tja.die Wifi zooi vind ik nu al gedoemd te mislukken. Waarom? De DS heeft amper functionaliteit met betrekking tot beveiliging dus dat ding werkt al helemaal niet bij mij thuis op WiFi. (alleen als ik dus mijn netwerk wijd open zet..wat ik absoluut niet doe) De PSP heeft overigens hetzelfde euvel.
Veel mensen hebben hun netwerk gewoon open staan, en er kan altijd nog in de games zelf softwarematig een password / beveiligings systeem in komen.

''Gedoemt'' is het dus echt niet hoor.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
MaxBurn schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 07:06:
Ik denk dat de beveiliging in de online-libraries verwerkt zal worden. Er is al gezegd dat je de beveiliging op de DS niet hoeft in te stellen voor een Nintendo-hotspot, dat impliceert dat de DS wel WPA en WEP zal ondersteunen(er is trouwens ook gezegd dat je om thuis online te gaan mogelijk wel wat moet instellen, dat wijst er ook op dat de DS wel beveiliging zal ondersteunen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

de DS ondersteund alleen WEP...WEP is net zoiets als een houten stokje van 1cm dik tussen je deurklink hangen ofzo :P
Veel mensen hebben hun netwerk gewoon open staan, en er kan altijd nog in de games zelf softwarematig een password / beveiligings systeem in komen.
True...echt belachelijk dat mensen zo weinig moeite nemen voor beveiliging,..zeker 60-70% is onbeveiligd (dit was eerst nog veel meer) Neemt niet weg dat ik er niets aan zal hebben.
En dan nog zal een DS bij mij thuis nooit online kunnen via WPA-PSK of AES aangezien dat niets te maken heeft met game passwords etc.

[ Voor 85% gewijzigd door Max|Burn op 10-05-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
MaxBurn schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:00:
de DS ondersteund alleen WEP...WEP is net zoiets als een houten stokje van 1cm dik tussen je deurklink hangen ofzo :P
Waarom zou de DS alleen WEP ondersteunen? Wat er ondersteund wordt zal pas op de E3 bekend worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De DS is toch echt al uit MP..en ondersteund alleen WEP (heb flink gezocht en dat is wat ik overal te lezen kreeg)...................net als de PSP.

[ Voor 35% gewijzigd door Max|Burn op 10-05-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
MaxBurn schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:51:
De DS is toch echt al uit MP..en ondersteund alleen WEP (heb flink gezocht en dat is wat ik overal te lezen kreeg)...................net als de PSP.
De ondersteuning voor IP zit er ook niet in, toch zal je DS spellen krijgen die online kunnen gaan. De ondersteuning voor WPA kan net zoals IP puur softwarematig gedaan worden, dus het hoeft niet eens al geïmplementeerd te zijn. Bij mijn weten ondersteund de DS ook nog geen WEP, sterker nog, Broadcom, de makers van het WiFi deel van de DS zeggen dat de DS bij speciale routers automatisch je WPA-key kan overnemen zonder dat je iets hoeft in te stellen. Dan krijg ik sterk de indruk dat de DS WPA kan ondersteunen.

Trouwens, het online netwerk van Nintendo is nu officiëel aangekondigd door middel van een persbericht.

EDIT: Ik heb even zitten lezen op gbadev.org, daar staat dat omdat de DS standaard al RSA ondersteund, ondersteuning voor WPA en WEP geen probleem moet zijn.

EDIT2: Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat je beter tot E3 kan wachten voordat je conclusies trekt.

[ Voor 13% gewijzigd door MetroidPrime op 10-05-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
E3: New GBA and DS online service to headline for Nintendo
Illustration
GamesIndustry.biz staff 11:30 10/05/2005

The Revolution will be televised - and that's all you're getting

Japanese giant Nintendo is set to focus strongly on the handheld market at E3, with a new revision of the GBA hardware and the unveiling of the DS online service set to take centre stage while Revolution is consigned to a video presentation.

Although Nintendo has pledged to show off something of its plans for the highly-anticipated next-generation platform at the expo, it has remained coy about exactly how much will be on display - and now sources close to the company have revealed that no Revolution hardware or specs will be discussed, with the console appearing only as a video of next-gen footage.

Instead, the focus of Nintendo's conference will be on the handheld market - with the rumoured new version of the Game Boy Advance hardware set to make an appearance for the first time, along with the first demonstration of the Nintendo DS' Wi-Fi powered online functionality.

The new GBA, however, is categorically not the "GBA2", Nintendo's genuine next-generation handheld console. The system is expected to be an update to the existing GBA hardware, perhaps sporting built-in wireless networking and the Play-Yan adapter for playing downloadable games and videos, both of which have up until now been separate components.

The Nintendo DS online service, meanwhile, was first mentioned by Satoru Iwata in his presentation at the Game Developers Conference in San Francisco earlier this spring, and is expected to roll out later in the year. Revolution, which is also confirmed to have wireless networking components, is likely to use a variant on the same system.

Although the decision to hold back on unveiling Revolution at the show will undoubtedly disappoint many, Nintendo is undoubtedly aware that it would be fighting for attention with the Xbox 360 and PlayStation 3, both of which are due to be demonstrated for the first time during E3 week.

Of course, it's not that Nintendo will have nothing to show off in terms of home consoles - as the new Legend of Zelda game, for example, will be playable for the first time at the show.

Nintendo's conference takes place on the morning of Tuesday, May 17th - Pacific Standard Time, of course, so expect the first reports to start emerging at about six o' clock in the evening, British time.
Bron
Hmmm, kan me dit nog herinneren (dankzij Ruzbeh :P)
IGNcube: Some of the specs for Microsoft's Xbox successor were recently announced. Will Revolution be technically on par with Microsoft's system?

Reggie: Quite frankly, we'll share more of our technical specs at E3. That said, we believe a stronger CPU and a great graphics card is just the price of entry. For us, it's all about driving innovation. It's all about driving an intuitive system. It's all about creating a system that invites both the core gamer and the casual gamer to play. We think that's what's more important than what the specs are.

[ Voor 13% gewijzigd door Xrenity op 10-05-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:44:
[...]

Als je bedoelt hoe het stream van het spel zelf via de BBA gaat, dan zul je daar zelf even op Google naar moeten zoeken ;) Als je het hebt over die savefile: dat weet ik niet, ik heb het nooit geprobeerd. Een USB memory card is iig erg handig, dus dat zou ik sowieso je kunnen aanraden.
Ja, ik had het over de savefile, ik weeet ook wel dat je hier niet moet gaan vragen hoe je een game naar je kubus stuurt ;) .
Captain N schreef daarna ook nog eens op maandag 09 mei 2005 ietsjes later dan 16:44:
Een SD-card kun je idd met die SD-adapter als memory card op je Cube gebruiken. Probleem is dat er bijna geen games zijn die hem ondersteunen. Animal Crossing e+ en nog 2 games geloof ik in Japan, en that's it. Als je het weer bedoelt of je er een bootloader of GCOS oid op kunt zetten: Ja. :)
En ik wou ook weten of hij kon werken als echte mem-card, die sd-card. Maar je kan hem dus alleen bij bepaalde spellen gebruiken. Hmmm, dat is toch wel tegenvallend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ja, idd. Daar hoef je er geen voor te kopen. Je kunt beter een USB memory card kopen. Ik had er een van Lik-sang, die de save-files die ik op internet vond allemaal ondersteunt. Werkt als een trein. Ik heb ook een Max Drive Pro. Leuk voor GCOS en andere zelfgemaakte progjes :) Ik weet alleen niet of 'ie ook die save files ondersteunt die op die naamloze USB memory card werken. Ik zou het wel kunnen checken, als je dat graag wilt :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Captain N schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:47:
Ja, idd. Daar hoef je er geen voor te kopen. Je kunt beter een USB memory card kopen. Ik had er een van Lik-sang, die de save-files die ik op internet vond allemaal ondersteunt. Werkt als een trein. Ik heb ook een Max Drive Pro. Leuk voor GCOS en andere zelfgemaakte progjes :) Ik weet alleen niet of 'ie ook die save files ondersteunt die op die naamloze USB memory card werken. Ik zou het wel kunnen checken, als je dat graag wilt :P
Hij ondersteunt het niet, maar met een programma dat ik heb geschreven(maar dat nog niet af is), kun je de savefile omzetten naar een formaat dat de Max Drive Pro aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ah, cool. Hou ons op de hoogte als je wilt! :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Revolution To Debut Mid-2006?

May 10, 2005

by: Larry McCormick

GCA FIRST: New, reliable information is available suggesting a debut period for the Revolution.
Edited by: Ray Almeda

Monolithic Systems Technology Inc., perhaps better known to most simply as MoSys, announced its quarterly earnings at 5:15 PM yesterday in a conference call. MoSys is the company behind the fast 1T-SRAM technology employed by the GameCube and is apparently involved similarly in the development of Nintendo's upcoming Revolution console as well.

Among the earnings information and "shop talk" present in the conference call, a tasty little nugget of Revolution info is present:

"During the quarter we announced that NEC Electronics will now use our
1T-SRAM embedded memory technologies on their advanced 90nm process, and that the initial designs to be incorporated in SoCs will be used in
Nintendo's next-generation game console, code-named Revolution," said Mark Voll, Interim CEO and Chief Financial Officer of MoSys. "We are excited to be a participating member of the Nintendo team once again as Nintendo will roll out its successor game console to the GameCube in mid-2006."

Nintendo has yet to announce an official release date for Revolution, but has maintained that the console will launch roughly around the same time as Sony's PlayStation 3 console, which itself is currently headed for a launch in 2006, also without a specific, official release date. MoSys' involvement also shoots down a popular rumor that purported the Revolution would use 512 MB of RAM, but no 1T-SRAM.

With E3 right around the corner (next week) and Nintendo's statements that Revolution will be discussed, GCA expects more information relating to the hardware in the system and the contributions of partner companies like NEC and ATI.

Look for GCA to have plenty of Revolution coverage in the coming days.
bron
Tussen de Xbox 360 en de PS3 in... ?

[ Voor 3% gewijzigd door Xrenity op 10-05-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:47:
Dus je hebt een: USB mem card een een Max Drive Pro(dat is toch gewoon een soort mem card, waar je dan ook progjes op kan zetten) Is het dan niet een beetje dubbel op om ze allebei te hebben, of zie ik het nu he-le-maal verkeerd, en moet ik leren beter op te letten????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik had een USB memory card gekocht toen de Max Drive Pro er nog niet was. Daarop heb ik die save file gezet van WE:FE6. Dat kan dus (nog :)) niet met die Max Drive Pro. Zelfde geldt voor andere spellen uiteraard.

Daarnaast heb ik sinds kort idd die Max Drive Pro. Is leuk om homedev progjes op te zetten, of bootloaders.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

MetroidPrime schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:52:
[...]
De ondersteuning voor IP zit er ook niet in.
Nee het moet ondersteund worden door de drivers/firmware van de DS :) Overigens zit er een wireless adapter in met bijbehorende drivers dus wifi werkt wel..met alleen WEP..lees ik dus overal.
toch zal je DS spellen krijgen die online kunnen gaan. De ondersteuning voor WPA kan net zoals IP puur softwarematig gedaan worden
Een game kan echt geen functies toevoegen aan de DS hardware...overigens..al doen ze zoiets wel..dan ben je dus afhankelijk van de game...iets dat ik echt nog nooit gezien heb mbt networking.
dus het hoeft niet eens al geïmplementeerd te zijn.
wel hoor.. ;) of niet..maar dan is een firmware upgrade nodig.
sterker nog, Broadcom, de makers van het WiFi deel van de DS zeggen dat de DS bij speciale routers automatisch je WPA-key kan overnemen zonder dat je iets hoeft in te stellen. Dan krijg ik sterk de indruk dat de DS WPA kan ondersteunen.
Ten eerste, ik neem aan dat je de broadcaom easysecurity tool bedoeld voor pc's.(weet niet zeker of het zo heette) Deze tool zorgt er voor dat de verschillende instellingen zoveel mogelijk uit handen worden genomen van de gebruiker. Toch stel je wel DEGELIJK een key in. Ik zou ook niets aan zo'n tool hebben aangezien ik zelf wel me WPA key bepaal en deze dus ook zelf instel. Een WPA key opvragen aan je router kan natuurlijk niet!! ..Dat zou makkelijk hacken zijn zeg.. "doe mij eens zo'n wpa key..ok...bedankt!" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hmm nog maar een paar daagjes en dan weer lekker E3. 8)

Iedereen wel komen he op de nintendo chat!

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schnumi schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:23:
Hmm nog maar een paar daagjes en dan weer lekker E3. 8)

Iedereen wel komen he op de nintendo chat!
M-m-maar ik niet.... :'( :'( :'( IK MOET MET SCHOOL WEG :'( :'( :'(
En het ergste is nog wel dat ik op de 17e, 18e, 19, 20e, en 21e weg ben, dat is dus precies als het is.

Oooh, the horror, wordt het wel op een of andere manier opgenomen??? :>

edit
Xrenity schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:36:
[...]
Op Gamespot kun je de conferences gewoon nog een keer nakijken :)
/edit
wel erg trouwens precies dan :D
Ja joh, wrijf het er maar in he, en me dan ook nog uitlachen ook :P :P :P

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 105012 op 10-05-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Anoniem: 105012 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:35:
[...]

En het ergste is nog wel dat ik op de 17e, 18e, 19, 20e, en 21e weg ben, dat is dus precies als het is.

Op Gamespot kun je de conferences gewoon nog een keer nakijken :)
/edit
wel erg trouwens precies dan :D

[ Voor 16% gewijzigd door Xrenity op 10-05-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Anoniem: 105012 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:35:
[...]

Jou school heeft zeker een hekel aan spelletjes :> bang dat leerlingen leraren overhoop gaan schieten enzo ;) en daarom mag je nu niet mee genieten ;)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.