Heeft iemand ervaring met de Olympus FE-130? Ik ben opzoek naar een redelijk makkelijke, kleine (voor in je broekzak) en goede camera. De FE-130 lijkt me erg leuk, maar ik kan bijna geen ervaringen vinden over deze camera.
Verwijderd
Ik ben zelf ook naar een camera in die prijsklasse aan het kijken. Die olympus is een nieuw toestel, daarom vind je er weinig over verder. Voor mij valt hij af om dat XD kaartjes altijd wat duurder zijn SD kaarten. Verder houd ik nu even de nieuwe camera's in de gaten omdat de ontwikkelingen snel gaan bied een nieuw camera naar mijn mening soms relatief veel voor weinig geld. Ik wacht even de nieuwe HP's photosmarts af en de kijk uit naar reviews van de Canons A530 etc..
HP is niet het merk waar je naar moet zoeken als je opzoek bent naar een digital camera.
De nieuwe camera's van canon powershot serie zijn daarentegen zeker aan te raden. Dpreview etc even goed lezen zou ik zeggen.
De nieuwe camera's van canon powershot serie zijn daarentegen zeker aan te raden. Dpreview etc even goed lezen zou ik zeggen.
Bij de Mediamarkt is de Canon Powershot A520 nu te koop voor 159 euro! Dus (op het moment van schrijven) 10 euro goedkoper dan via welke webshop dan ook. Waarschijnlijk uitverkoop zo lang de voorraad strekt, want volgens de verkoper hebben ze binnen 2 weken de nieuwe serie 420, 430, 530, 540, 700. Prijzen daarvan zijn nog niet bekend.
Ik dacht dat de keuze gemakkelijk was, en dat ik gewoon de Canon Powershot A520 ging halen. Maar blijkt nu dat deze moeilijk leverbaar is. Nu kan ik ook voor de A530 gaan. Heb ze beiden wat vergeleken, en het enige dat ze eigenlijk verschillen is het aantal megapixels.
Ik ging voornamelijk de 520 kiezen, omdat je bij deze veel handmatig kon instellen. De camera zal vooral worden gebruikt om te leren, en later over te stappen naar een beter/duurder model.
Dus wat lijkt jullie het beste, nog snel een 520 zien te scoren, of voor een 530 gaan?
Ik ging voornamelijk de 520 kiezen, omdat je bij deze veel handmatig kon instellen. De camera zal vooral worden gebruikt om te leren, en later over te stappen naar een beter/duurder model.
Dus wat lijkt jullie het beste, nog snel een 520 zien te scoren, of voor een 530 gaan?
@ 0X55AA: De A530 heeft ook als voordeel dat de lichtgevoeligheid groter is, tot ISO800. Al is natuurlijk de vraag hoe sterk de ruis is bij die instelling, ik hoop dat dit snel uitgebreid gereviewed gaat worden. Ik neem overigens aan (heb ik niet 1 op 1 vergeleken) dat je op de A530 evenveel handmatig kunt instellen als op de A520.
Als het een leertraject wordt en je nu al weet dat je waarschijnlijk op termijn een betere/duurdere koopt, zou ik voor de A520 gaan, scheelt toch weer een paar tientjes.
Als het een leertraject wordt en je nu al weet dat je waarschijnlijk op termijn een betere/duurdere koopt, zou ik voor de A520 gaan, scheelt toch weer een paar tientjes.
Help, ik heb ook advies nodig
.
Ik ben op zoek naar een digicam van maximaal 250 euro. Ik zal hem gebruiken voor vakantiefoto's, huis,- tuin en keukenfoto's, en bijvoorbeeld bij vliegshows. Van alles dus eigenlijk. Ik vind optische zoom belangrijk (3x vind ik toch wat beperkt). Verder ben ik op zich wel geinteresseerd in fotografie, maar weet nog niet of ik er echt een hobby van wil maken.
Op de Canon forums van DPReview zijn een aantal mensen helemaal lyrisch over de Powershot A610/A620. Ik heb gekeken naar de A610, maar vind het wel een behoorlijk forse camera. Toegegeven, het draaibare schermpje biedt veel voordeel. Maar het is wel een relatief grote en zware camera (bijna 5cm is toch wel behoorlijk dik). That said, daardoor ligt hij wel lekker in de hand.
De tweede camera waar ik naar heb gekeken is de Powershot A530. Die is iets kleiner, maar mist het draaibare scherm - het voordeel van de A610.
Ik heb echter nog niet echt naar andere merken gekeken. Dus welke camera's kan ik nog meer op mijn shortlist zetten?
Ik ben op zoek naar een digicam van maximaal 250 euro. Ik zal hem gebruiken voor vakantiefoto's, huis,- tuin en keukenfoto's, en bijvoorbeeld bij vliegshows. Van alles dus eigenlijk. Ik vind optische zoom belangrijk (3x vind ik toch wat beperkt). Verder ben ik op zich wel geinteresseerd in fotografie, maar weet nog niet of ik er echt een hobby van wil maken.
Op de Canon forums van DPReview zijn een aantal mensen helemaal lyrisch over de Powershot A610/A620. Ik heb gekeken naar de A610, maar vind het wel een behoorlijk forse camera. Toegegeven, het draaibare schermpje biedt veel voordeel. Maar het is wel een relatief grote en zware camera (bijna 5cm is toch wel behoorlijk dik). That said, daardoor ligt hij wel lekker in de hand.
De tweede camera waar ik naar heb gekeken is de Powershot A530. Die is iets kleiner, maar mist het draaibare scherm - het voordeel van de A610.
Ik heb echter nog niet echt naar andere merken gekeken. Dus welke camera's kan ik nog meer op mijn shortlist zetten?
Goedendag, ik ben op zoek naar een kleine digitale camera voor een vriendin.
Ik heb totaal geen verstand van digitale camera's en heb in een opwelling zelf een tijd geleden een HP
gekocht.
Nu zitten er een aantal dingen aan vast, namelijk dat het een kado is, waardoor hij echt niet meer mag kosten dan 200 euro, maar hij moet het liefst wel klein zijn.
Megapixels maken niet veel uit, als de foto's maar mooi zijn.
Alvast bedankt dat jullie mij willen helpen
Ik heb totaal geen verstand van digitale camera's en heb in een opwelling zelf een tijd geleden een HP

Nu zitten er een aantal dingen aan vast, namelijk dat het een kado is, waardoor hij echt niet meer mag kosten dan 200 euro, maar hij moet het liefst wel klein zijn.
Megapixels maken niet veel uit, als de foto's maar mooi zijn.
Alvast bedankt dat jullie mij willen helpen
@Starbase218 & Hoosie:
Jullie vraag is wel erg algemeen, je moet toch eerst zelf bedenken wat de eisen aan je camera zijn. Je kan op DPReview of Kieskeurig in ieder geval een shortlist maken door een camera selectie te maken budget, grootte, zoombereik, megapixels enz. enz.
Van bijna alle gangbare camera's zijn wel reviews of gebruikerservaringen te vinden, ook hier op GoT.
Jullie vraag is wel erg algemeen, je moet toch eerst zelf bedenken wat de eisen aan je camera zijn. Je kan op DPReview of Kieskeurig in ieder geval een shortlist maken door een camera selectie te maken budget, grootte, zoombereik, megapixels enz. enz.
Van bijna alle gangbare camera's zijn wel reviews of gebruikerservaringen te vinden, ook hier op GoT.
Verwijderd
zijn er hier ook mensen die een sony w50 hebben? Lijkt me erg mooi ding. Wil wel eens wat userreviews zien
Ik zou zelf voor de 530 gaan. Het is nieuwer, nieuwe DIGIC-II proc. sneller.0X55AA schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 02:30:
Ik dacht dat de keuze gemakkelijk was, en dat ik gewoon de Canon Powershot A520 ging halen. Maar blijkt nu dat deze moeilijk leverbaar is. Nu kan ik ook voor de A530 gaan. Heb ze beiden wat vergeleken, en het enige dat ze eigenlijk verschillen is het aantal megapixels.
Misschien ook een idee voor mensen die geen supercompacte camera zoeken, maar wel veel zelf in willen stellen: ik heb net een gebruikte Canon Powershot G5 gekocht voor €250. Compleet met tasje en 256MB kaartje. Ziet eruit als nieuw, zelfs de stickers zitten er nog op.
Harstikke bedankt voor deze site's. Er zijn een aantal camera's uitgekomen die aan de eisen voldoenTinuz___ schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:48:
@Starbase218 & Hoosie:
Waarschijnlijk kunnen jullie mij wel helpen, aangezien ik nu al enkele dagen op zoek ben naar een goede camera welke kwa prijs onder de 200 euro ligt.
Momenteel schiet ik nog leuke plaatjes met een trust camera, echter begint deze behoorlijke ouderdoms verschijnselen te tonen. Echter, deze camera ondersteunt MMC en SD kaarten en dit zou ik graag zo willen houden.
Nu ben ik uiteraard zelf al op zoek geweest, maar omdat de prijzen nogal verschillen per winkel ben ik een beetje de kluts kwijt. Dus hierbij ook meteen de prijzen van de pricewatch.
Wat ik tot nu toe zelf aardige camera's vind :
Canon PowerShot A530 á € 192,--
Kodak EasyShare C340 á € 149,--
Kodak EasyShare C360 á € 168,--
Nikon Coolpix L3 á € 178,--
De reden van deze camera's is eigenlijk meer omdat deze MMC en SD ondersteunen en kwa kwaliteit is de Nikon L3 wel het beste, zeker als het op zoomen aankomt.
Echter, ik hoor heel veel goede verhalen over de A530, dat het een leuke camera is om mee te beginnen en dat je er zeker niet door teleurgesteld wordt. Ditzelfde verhaal hoor ik over de C360, echter, deze verschilt heel weinig met de C340, welke wel weer 20 euro goedkoper is.....
Dus ik ben de weg op dit moment even kwijt.....
Lijkt me trouwens ook handig om er even bij te zetten waar de camera voor gebruikt gaat worden :
Voornamelijk vakantie"kiekjes" en meetings foto's. Echter, ik doe nogal wat aan fotobewerking en vind het daarbij van belang dat het ruisgehalte nihil of helemaal geen ruis (onmogelijk
) is, maar ik kan over deze camera's weinig vinden over ruisgehaltes en het tegengaan daarvan...
Momenteel schiet ik nog leuke plaatjes met een trust camera, echter begint deze behoorlijke ouderdoms verschijnselen te tonen. Echter, deze camera ondersteunt MMC en SD kaarten en dit zou ik graag zo willen houden.
Nu ben ik uiteraard zelf al op zoek geweest, maar omdat de prijzen nogal verschillen per winkel ben ik een beetje de kluts kwijt. Dus hierbij ook meteen de prijzen van de pricewatch.
De reden van deze camera's is eigenlijk meer omdat deze MMC en SD ondersteunen en kwa kwaliteit is de Nikon L3 wel het beste, zeker als het op zoomen aankomt.
Echter, ik hoor heel veel goede verhalen over de A530, dat het een leuke camera is om mee te beginnen en dat je er zeker niet door teleurgesteld wordt. Ditzelfde verhaal hoor ik over de C360, echter, deze verschilt heel weinig met de C340, welke wel weer 20 euro goedkoper is.....
Dus ik ben de weg op dit moment even kwijt.....
Lijkt me trouwens ook handig om er even bij te zetten waar de camera voor gebruikt gaat worden :
Voornamelijk vakantie"kiekjes" en meetings foto's. Echter, ik doe nogal wat aan fotobewerking en vind het daarbij van belang dat het ruisgehalte nihil of helemaal geen ruis (onmogelijk
[ Voor 15% gewijzigd door KatirZan op 02-05-2006 13:31 ]
Wabbawabbawabbawabba
Ik zit te denken om een digitale camera aan te gaan schaffen en het budget hieroor is ongeveer 200 euro. Het toestel hoeft niet het beste van het beste te zijn, maar ik wil wel kwaliteit. Ik fotografeer niet vaak, alleen de welbekende vakantiefotos' en af en toe wat tijdens dagjes uit enzo.
Ik denk dat ik dan genoeg heb aan een camera met tenminste 4 megapixels en een optische zoom van minstens 3x. Met het oog op prijs denk ik dat het het beste is om een camera te nemen die SD kaartjes slikt. En ik wil geen LCD display dat kan draaien, kantelen en weet ik wat al niet meer, dat kan alleen maar kapot en ik zie het voordeel er niet van.
Mijn ouders hebben een Kodak Easyshare cx6330 camera en die foto's vind ik vrij goed van kwaliteit. Maar nu las ik dat Kodak wat extra rood toevoegd aan de foto's en dat vind ik eigenlijk wel bezwaarlijk, dus dat valt dan af wat mij betreft.
Met dit in het achterhoofd ben ik wat topics hier op GoT door gaan spitten en heb ik ook wat op kieskeurig.nl gekeken en ik ben tot de volgende twee modellen gekomen:
Nu vroeg ik me ook af of er misschien alternatieven zijn (ook van andere merken) voor de genoemde twee camera's die zeker de moeite waard zijn om in overweging te nemen?
Ik denk dat ik dan genoeg heb aan een camera met tenminste 4 megapixels en een optische zoom van minstens 3x. Met het oog op prijs denk ik dat het het beste is om een camera te nemen die SD kaartjes slikt. En ik wil geen LCD display dat kan draaien, kantelen en weet ik wat al niet meer, dat kan alleen maar kapot en ik zie het voordeel er niet van.
Mijn ouders hebben een Kodak Easyshare cx6330 camera en die foto's vind ik vrij goed van kwaliteit. Maar nu las ik dat Kodak wat extra rood toevoegd aan de foto's en dat vind ik eigenlijk wel bezwaarlijk, dus dat valt dan af wat mij betreft.
Met dit in het achterhoofd ben ik wat topics hier op GoT door gaan spitten en heb ik ook wat op kieskeurig.nl gekeken en ik ben tot de volgende twee modellen gekomen:
- Canon powershot a520 (€165,95 volgens pricewatch)
- Canon powershot a530 (€188 volgens kieskeurig.nl)
Nu vroeg ik me ook af of er misschien alternatieven zijn (ook van andere merken) voor de genoemde twee camera's die zeker de moeite waard zijn om in overweging te nemen?
Als je voor de minste ruis wilt gaan moet je een fujifilm camera kopen, maar die maken weer gebruik van xD memory cards. Van de genoemde modellen lijkt mij de Canon A530 het meest interessant, met name vanwege de goede recensies en de handmatige instelmogelijkheden. Het is alleen wel de duurste van de 4.KatirZan schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:29:
Waarschijnlijk kunnen jullie mij wel helpen, aangezien ik nu al enkele dagen op zoek ben naar een goede camera welke kwa prijs onder de 200 euro ligt.
[...]
[...]
Echter, ik doe nogal wat aan fotobewerking en vind het daarbij van belang dat het ruisgehalte nihil of helemaal geen ruis (onmogelijk) is, maar ik kan over deze camera's weinig vinden over ruisgehaltes en het tegengaan daarvan...
Als je alle specs van de camera's naast elkaar wilt zien kan dat via deze link op dpreview.
@ Marcel_23: de Canon A430 voldoet ook aan je genoemde eisen, die is nog goedkoper. Er zijn waarschijnlijk tientallen camera's die aan jouw gestelde eisen voldoen, maar misschien heb je al lichte voor/afkeur voor bepaalde merken. Je kan het beste eerst zelf je eisen op papier zetten en een voorselectie maken op dpreview
Ik ben ook aan het kijken naar een klein compact cameraatje, voor naast mn dSLR, zodat ik niet steeds de hele bak hoef mee te nemen.
Eisen:
- klein (zo klein mogelijk)
- max €150
- SD-geheugen
Laten de eerste 2 eisen nou niet echt goed te combineren zijn... Veel eisen zitten er verder niet aan, als ik er maar een leuk snapshotje mee kan maken. Voor echt kwaliteitsfoto's pak ik mn D50 wel.
Op dpreview staat de IXUS 30 voor $169, maar die kost hier €250, dus dat schiet ook niet echt op
.
Iemand tips / ideeën?
Eisen:
- klein (zo klein mogelijk)
- max €150
- SD-geheugen
Laten de eerste 2 eisen nou niet echt goed te combineren zijn... Veel eisen zitten er verder niet aan, als ik er maar een leuk snapshotje mee kan maken. Voor echt kwaliteitsfoto's pak ik mn D50 wel.
Op dpreview staat de IXUS 30 voor $169, maar die kost hier €250, dus dat schiet ook niet echt op
Iemand tips / ideeën?
en zo is het voorspeld!
Misschien is de Nikon Coolpix L4 wat?
And I'm the only one and I walk alone.
Ik kom er niet uit... Heb al dagen zitten klikken bij DPReview, Product Survey, Google en op GoT maar toch kan ik niet tot een conclusie komen.
Zoek een nieuwe digi-cam van ongeveer 5MP, straatprijs via Pricewatch rond de 200 Euro, zo handzaam mogelijk (dus liever geen aparte/losse/grote lens) maar moet wel normaal wast te houden zijn. Waar mogelijk ook voorzien van een accu o.i.d. want mijn ervaringen met mijn oude Nikon Coolpix 3100 i.c.m. oplaadbare batterijen zijn echt dramatisch.
Ondanks dat er in dit topic gelukkig een aantal mensen rondhangen die verstand van zaken hebben, zie ik eigenlijk in elk antwoord eigenlijk andere antwoorden terugkomen en dus is mijn keuze nog steeds erg ruim op basis van deze antwoorden.
Zelf neig ik heel erg naar de PowerShot A530 maar hoe is de beeld-stabilisatie van die camera aangezien ik niet altijd een vaste hand weet te produceren? Of heeft iemand een ander handzaam model ter aanraden wat wel flink tegemoet komt aan mijn eisen/wensen?
Zoek een nieuwe digi-cam van ongeveer 5MP, straatprijs via Pricewatch rond de 200 Euro, zo handzaam mogelijk (dus liever geen aparte/losse/grote lens) maar moet wel normaal wast te houden zijn. Waar mogelijk ook voorzien van een accu o.i.d. want mijn ervaringen met mijn oude Nikon Coolpix 3100 i.c.m. oplaadbare batterijen zijn echt dramatisch.
Ondanks dat er in dit topic gelukkig een aantal mensen rondhangen die verstand van zaken hebben, zie ik eigenlijk in elk antwoord eigenlijk andere antwoorden terugkomen en dus is mijn keuze nog steeds erg ruim op basis van deze antwoorden.
Zelf neig ik heel erg naar de PowerShot A530 maar hoe is de beeld-stabilisatie van die camera aangezien ik niet altijd een vaste hand weet te produceren? Of heeft iemand een ander handzaam model ter aanraden wat wel flink tegemoet komt aan mijn eisen/wensen?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Aan de A530 zal je je geen breuk vallen. Deze cam heeft alleen geen accu, maar batterijen. Maar als je een setje goede oplaatbare batterijen koopt, en een goede lader (daar ligt vaak ook het probleem) dan zal je je er niet aan irriteren.
De camera heeft verder geen IS (beeldstabilisatie) maar dat is ook niet echt nodig, al er voldoende licht is. IS is pas echt nuttig als je veel gaat inzoomen (en deze cam gaat tot 3x optisch of 4x optisch), of bij weinig licht.
Zit even te lezen en de A540, ondanks dat 'ie 50 Euro duurder is, ziet er qua features en reviews toch iets beter uit...justawitte schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:40:
[...]
Aan de A530 zal je je geen breuk vallen. Deze cam heeft alleen geen accu, maar batterijen. Maar als je een setje goede oplaatbare batterijen koopt, en een goede lader (daar ligt vaak ook het probleem) dan zal je je er niet aan irriteren.
De camera heeft verder geen IS (beeldstabilisatie) maar dat is ook niet echt nodig, al er voldoende licht is. IS is pas echt nuttig als je veel gaat inzoomen (en deze cam gaat tot 3x optisch of 4x optisch), of bij weinig licht.
Ik ben echt de weg kwijt; help me! Anyone?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Tja.. het is meer de vraag van wat JIJ wilt. Denk daar meer over na. Wanneer wil je fotos schieten? Wat voor fotos denk je te gaan maken?
Als je naar de a540 kijkt dan kun je nog beter naar de a610 kijken: swivel scherm, doet heeeeel lang (lees: plus minus 800 foto's...ja ja) met gewone 4 AA batterijen.. grotere ccd.
De A540 heeft weliswaar 1 megapixel meer.. maar zal niet zo mooi resultaat geven (lees korreligere, meer ruis) dan de A610 vanwege een kleinere ccd. De A540 heeft weliswaar een max iso waarde van 800..maar dat is door ruis niet bruikbaar lijkt me. Lees ook eens: Canon powershot A610 en A620
btw voor foto van een a610: http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=492917 (resultaat kan bereikt worden ZONDER tussenkomst van een foto bewerkingsprogramma btw.. maar met de feature kleurvervanging .. die zowel op de A540 als A610/620 zitten).
En nog een voorbeeld van de A610: http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=516914
Als je naar de a540 kijkt dan kun je nog beter naar de a610 kijken: swivel scherm, doet heeeeel lang (lees: plus minus 800 foto's...ja ja) met gewone 4 AA batterijen.. grotere ccd.
De A540 heeft weliswaar 1 megapixel meer.. maar zal niet zo mooi resultaat geven (lees korreligere, meer ruis) dan de A610 vanwege een kleinere ccd. De A540 heeft weliswaar een max iso waarde van 800..maar dat is door ruis niet bruikbaar lijkt me. Lees ook eens: Canon powershot A610 en A620
btw voor foto van een a610: http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=492917 (resultaat kan bereikt worden ZONDER tussenkomst van een foto bewerkingsprogramma btw.. maar met de feature kleurvervanging .. die zowel op de A540 als A610/620 zitten).
En nog een voorbeeld van de A610: http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=516914
[ Voor 55% gewijzigd door henkleerssen op 05-05-2006 17:31 . Reden: uhm.. ze zijn beide toch ongeveer even duur. ]
Verwijderd
Of als je nog minder ruis wilt en gelijk een accu en een 2.5" LCD, koop dan de Fuji F460.
eeeuh :Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:43:
Of als je nog minder ruis wilt en gelijk een accu en een 2.5" LCD, koop dan de Fuji F460.
-duurder
-XD Memory Type: duurder .. en niet echt een standaard.
-Li-ion NP-40N batterij .. dus geen AA batterijtjes
-"Battery Life - 200 shots per charge" .. die nieuwe canon gevallen gaan daar met gemak overheen.
Ik weet niet hoe het met de ruis onderdrukking staat.. kan beter zijn ja. De CCD is in ieder geval net zo groot als de A540.
Verwijderd
eeeeuh.....:
volgens mij beveel jij in jouw post de A610 aan (a 240,-). De Fuji F460 doet nog altijd 218,- Mag je me uitleggen welke duurder is. Van dat prijsverschil betaal je de geheugenkaart. Bij de Canon moet er nog een batterijlader bij (a circa 25 euro) en 200 foto's op een lading is echt voldoende voor een dagje fotograferen (of neemt een gebruiker van een compactcamera tegenwoordig >400 foto's per dag?) Daarnaast is de beeldkwaliteit (het belangrijkste) bij Fuji gewoon beter dan bij Canon. Iedereen weet dat Canon een waardeloze witbalans binnenshuis heeft en dat Fuji met zijn eigen superCCD tot ISO800 fatsoenlijke platen weet te produceren.
volgens mij beveel jij in jouw post de A610 aan (a 240,-). De Fuji F460 doet nog altijd 218,- Mag je me uitleggen welke duurder is. Van dat prijsverschil betaal je de geheugenkaart. Bij de Canon moet er nog een batterijlader bij (a circa 25 euro) en 200 foto's op een lading is echt voldoende voor een dagje fotograferen (of neemt een gebruiker van een compactcamera tegenwoordig >400 foto's per dag?) Daarnaast is de beeldkwaliteit (het belangrijkste) bij Fuji gewoon beter dan bij Canon. Iedereen weet dat Canon een waardeloze witbalans binnenshuis heeft en dat Fuji met zijn eigen superCCD tot ISO800 fatsoenlijke platen weet te produceren.
Ik ben er op zoek naar een die ik vooral wil gebruiken om foto's te maken op feestjes.
Wat vooral belangrijk is:
* formaat: moet makkelijk in m'n broekzak gaan
* batterij: moet een paar honderd foto's kunnen trekken met flits, zonder dat die flits te lang nodig heeft om op te laden. (Bij m'n vorige had ik daar al na 10 foto's ofzo last van)
* liefst eentje die met het sd-kaartjes werkt
Iemand suggesties?
* batterij: moet een paar honderd foto's kunnen trekken met flits, zonder dat die flits te lang nodig heeft om op te laden. (Bij m'n vorige had ik daar al na 10 foto's ofzo last van)
Iemand suggesties?
De keuze bij mij is gevallen op de Canon A540, geweldige camera, veel opties, weinig tot geen ruis, 4x zoom, geen digitale zoom (wat super is
) nogal wat opties ala replace colors, highlight colors, nachtfuncties, moving pictures, autofocus, handmatige focus, opties tot uitbreiding van lenzen en flitser. Optioneel statief etc..etc...
Zeker een aanrader voor mensen die net dat beetje meer uit hun camera willen, maar niet meteen voor een heel erg professionele camera willen gaan.
En dat alles voor nog geen 260 euro
Zeker een aanrader voor mensen die net dat beetje meer uit hun camera willen, maar niet meteen voor een heel erg professionele camera willen gaan.
En dat alles voor nog geen 260 euro
Wabbawabbawabbawabba
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen hoe lang de opstarttijd duurt voordat je een foto kan maken met de Olympus µ-mini Digital S 
Naar welke camara's kan ik eventueel nog meer kijken om te vergelijken
De Olympus µ-mini Digital S kost op dit moment € 179,- wat mij een mooie prijs lijkt voor deze digi-cam.
Naar welke camara's kan ik eventueel nog meer kijken om te vergelijken
De Olympus µ-mini Digital S kost op dit moment € 179,- wat mij een mooie prijs lijkt voor deze digi-cam.
Verwijderd
Ik ben op het moment ook een beetja aan het rond kijken naar een kleine compacte camera, voor gebruik op feestjes en dergelijke. Nu is mijn oog gevallen op de pentax s6 dit omdat ie toch zeer klein van formaat is en ook nog redelijke specs heeft.
Kan iemand mij misschien zeggen of de pentax een goed en fijn merk is en of de foto's hiervan ook kwalitatief een beetje goed zijn?
Hij staat op het moment op tweakers voor ongeveer 220 euro dus als jullie me een ander toestel aanraden wat tevens ongeveer van die grote is en rond deze prijs klasse ligt maar in jullie ogen beter is dan hoor ik dit graag. Heb zelf namelijk niet zoveel verstand van dit soort dingen
Mijn zus heeft een digital ixus 30 en aangezien de s6 kleiner is als deze valt mijn keuze momenteel hierop.
Suggesties?
Kan iemand mij misschien zeggen of de pentax een goed en fijn merk is en of de foto's hiervan ook kwalitatief een beetje goed zijn?
Hij staat op het moment op tweakers voor ongeveer 220 euro dus als jullie me een ander toestel aanraden wat tevens ongeveer van die grote is en rond deze prijs klasse ligt maar in jullie ogen beter is dan hoor ik dit graag. Heb zelf namelijk niet zoveel verstand van dit soort dingen
Mijn zus heeft een digital ixus 30 en aangezien de s6 kleiner is als deze valt mijn keuze momenteel hierop.
Suggesties?
Ik ben ook al een tijdje naar een nieuwe digicam aan het kijken, voor de vakantie. Mijn budget: zo'n 250 euro. Eerst was ik enthousiast voor de Olympus mju 700, die heeft alles prima, behalve de fotokwaliteit kwam ik toen achter. Toen ben ik verder gaan kijken.
Nu ga ik zeker voor de Sony DSC W30/40/50 serie. Prima camera's voor een goede prijs, met zeer sterke accu's (volgens dcresource 400 foto's). 3:2 verhouding is handig bij afdrukken.
De verschillen tussen de camera's zijn een beetje vaag, maar ik geloof dat ik er uit ben. W30 is natuurlijk het basis model.
De voordelen van de W40 t.o.v. W30:
-Leren tasje, sterk koord meegeleverd
-Zwart
W50 t.o.v. W30:
-Aluminium behuizing (niet helemaal zeker)
-2,5" LCD ipv 2,0", met 115.000 pixels ipv 85.000.
De W50 heeft dus geen tasje, en W30 en 40 zijn technisch gelijk. Op dit moment heeft de W40 mijn voorkeur, want ik vind zwart mooier en het meegeleverde tasje is ook handig. Incl een 512 mb Memorystickje ben ik dan nog klaar voor 250 euro, en dan heb ik het 'compleet'. Al moet ik zeggen dat het LCD op de W50 ook wel erg aantrekkelijk is. Maar de fotokwaliteit is niet anders.
De W30 is zilver, W40 zwart en W50 weer zilver. Op Engelstalige site kom je wel eens andere kleuren tegen, maar in de winkels in NL niet.
Reviews:
http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/w30.html
http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/w50.html
http://www.dcresource.com...sc_w50-review/index.shtml
http://www.digitalcamerai(...)l-Camera-Review-.htm
http://www.imaging-resource.com/PRODS/W50/W50A.HTM
http://www.imaging-resource.com/PRODS/W30/W30A.HTM
Over de W40 zijn weinig reviews te vinden, maar deze is technisch 100% gelijk aan de W30. Het lijkt erop dat de W40 met tasje e.d. alleen in NL te krijgen is.
Natuurlijk hoor ik graag van mensen die één van deze camera's al in hun bezit hebben
Nu ga ik zeker voor de Sony DSC W30/40/50 serie. Prima camera's voor een goede prijs, met zeer sterke accu's (volgens dcresource 400 foto's). 3:2 verhouding is handig bij afdrukken.
De verschillen tussen de camera's zijn een beetje vaag, maar ik geloof dat ik er uit ben. W30 is natuurlijk het basis model.
-Zwart
W50 t.o.v. W30:
De W50 heeft dus geen tasje, en W30 en 40 zijn technisch gelijk. Op dit moment heeft de W40 mijn voorkeur, want ik vind zwart mooier en het meegeleverde tasje is ook handig. Incl een 512 mb Memorystickje ben ik dan nog klaar voor 250 euro, en dan heb ik het 'compleet'. Al moet ik zeggen dat het LCD op de W50 ook wel erg aantrekkelijk is. Maar de fotokwaliteit is niet anders.
De W30 is zilver, W40 zwart en W50 weer zilver. Op Engelstalige site kom je wel eens andere kleuren tegen, maar in de winkels in NL niet.
Reviews:
Over de W40 zijn weinig reviews te vinden, maar deze is technisch 100% gelijk aan de W30. Het lijkt erop dat de W40 met tasje e.d. alleen in NL te krijgen is.
Natuurlijk hoor ik graag van mensen die één van deze camera's al in hun bezit hebben
Hoi ik ben geintereseerd in de W30 en de V530. Ik heb heel wat gelezen over de W30 en de V530 misschient helpt het je!
In ieder geval heb ik ook me eigen vraag! Ik kan namelijk niet kiezen, beide camera's hebben hun voor en nadelen, misschien dat iemand me advies kan geven.
Hier een opsomming van de voor- en nadelen van beide camera's (in het engels)
The Sony makes sharp pictures and the colors are close to reality, It creates very nice movies, it has a viewfinder, long battery life (I found ppl saying up to 200pictures), and the screen works good in sunlight.
However when there isn't a lot of light there camera works less good than the Kodak, the LCD has less pixels (85000) than the Kodak (230000), the body seems to be plastic, and its memory is expensive.
The Kodak makes very nice pictures with vibrant colors, it works also pretty well when there is less light, a good anti red-eye, the LCD has many pixels, its cheaper than the Sony in many aspects.
However sometimes the compression on pictures is to high resulting in soft pictures, this happens especialy with big blue skies. (the W30 allows you to choose compression, this kodak doesn't), there is no viewfinder, some ppl said the LCD doesn't work well in sunlight, the battery is limited (tested 120 pictures)(tough I have read of ppl that were satisfied), the video's tend to be much more compressed than the sony ones, when making a video there is a green light emanating from the camera and it shows on close subjects, transfer to the PC is slow, its ergonomics don't seem to be optimal.
Het klinkt allemaal als een brakke zooi maar de perfecte camera bestaat niet, er is altijd wel wat mis. Ik zit aan een gelimiteerd budget en dit is het beste wat ik kan vinden in die prijs klasse. Of de Sony W30 echt zo slecht is met weinig licht weet ik niet zeker, de reviews spreken elkaar nog wel eens tegen.
In het kort is de Sony W30 gehandicaped met slechtere prestaties in weinig licht en heeft meer ruis bij ISO boven 200. De Kodak V530 daarintegen heeft een tegen hoge compressie en weinig batterij capaciteit.
Als iemand me kan helpen, graag!
In ieder geval heb ik ook me eigen vraag! Ik kan namelijk niet kiezen, beide camera's hebben hun voor en nadelen, misschien dat iemand me advies kan geven.
Hier een opsomming van de voor- en nadelen van beide camera's (in het engels)
The Sony makes sharp pictures and the colors are close to reality, It creates very nice movies, it has a viewfinder, long battery life (I found ppl saying up to 200pictures), and the screen works good in sunlight.
However when there isn't a lot of light there camera works less good than the Kodak, the LCD has less pixels (85000) than the Kodak (230000), the body seems to be plastic, and its memory is expensive.
The Kodak makes very nice pictures with vibrant colors, it works also pretty well when there is less light, a good anti red-eye, the LCD has many pixels, its cheaper than the Sony in many aspects.
However sometimes the compression on pictures is to high resulting in soft pictures, this happens especialy with big blue skies. (the W30 allows you to choose compression, this kodak doesn't), there is no viewfinder, some ppl said the LCD doesn't work well in sunlight, the battery is limited (tested 120 pictures)(tough I have read of ppl that were satisfied), the video's tend to be much more compressed than the sony ones, when making a video there is a green light emanating from the camera and it shows on close subjects, transfer to the PC is slow, its ergonomics don't seem to be optimal.
Het klinkt allemaal als een brakke zooi maar de perfecte camera bestaat niet, er is altijd wel wat mis. Ik zit aan een gelimiteerd budget en dit is het beste wat ik kan vinden in die prijs klasse. Of de Sony W30 echt zo slecht is met weinig licht weet ik niet zeker, de reviews spreken elkaar nog wel eens tegen.
In het kort is de Sony W30 gehandicaped met slechtere prestaties in weinig licht en heeft meer ruis bij ISO boven 200. De Kodak V530 daarintegen heeft een tegen hoge compressie en weinig batterij capaciteit.
Als iemand me kan helpen, graag!
Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.
Wat belangrijk is hoe ver je flits moet komen, de compact camera's die ik bekeken heb komen niet verder dan 2.4 meter (8foot). Daarnaast presteren de meeste compact camera's niet zo best wanneer er minder licht aanwezig is. Ik neem aan dat je camera ook snel moet zijn voor het de bewegende personen.HoliemaN schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:47:
Ik ben er op zoek naar een die ik vooral wil gebruiken om foto's te maken op feestjes.
Iemand suggesties?
Bij deze link vind je veel reviews http://www.dcviews.com/cameras.htm kijk dan vooral naar hoe de camera presteert in het donker. De flits moet voldoende belichten, je wilt zo min mogelijk ruis en een camera die ook kan focussen met weinig licht. AF-assist is daarbij handig.
Ik heb veel gelezen dat de Fujifilm F10 een knappe camera is. Bekijk ook andere compact camera's die worden aangeschreven als toppers, bij verschillende sites zoals:
http://www.steves-digicams.com/best_cameras.html
http://www.imaging-resource.com/WB/WB.HTM
http://www.dcresource.com/buyersguide/
http://www.letsgodigital.org/en/digital_camera/review.html
http://www.digitalcamerai...HOLIDAY-BUYER’S-GUIDE.htm
http://www.megapixel.net/html/reviews.php
Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.
Ik heb eigenlijk maar een paar simpele wensen:
1. <€200
2. Foto's op dusdanige kwaliteit dat ze nog afdrukbaar zijn.
En dat was het eigenlijk? Maar waar moet ik dus op letten..
Voor zover ik weet zijn er twee dingen die belangrijk zijn:
1. Megapixels
2. Optische zoom
Hoever ga ik hiermee komen? (het is geen fotoshoot he, gewoon wat vakantiekiekjes ).
Wat ik tegenkwam was toevallig een krantendingetje van de Kijkshop:
Kodak digitale camera, C530
5 megapixels
4 CM LCD kleurenscherm
16 MB intern geheugen
€109,-
http://www.kijkshop.nl/in...pID=0&intProductgroepID=0
1. <€200
2. Foto's op dusdanige kwaliteit dat ze nog afdrukbaar zijn.
En dat was het eigenlijk? Maar waar moet ik dus op letten..
Voor zover ik weet zijn er twee dingen die belangrijk zijn:
1. Megapixels
2. Optische zoom
Hoever ga ik hiermee komen? (het is geen fotoshoot he, gewoon wat vakantiekiekjes ).
Wat ik tegenkwam was toevallig een krantendingetje van de Kijkshop:
Kodak digitale camera, C530
5 megapixels
4 CM LCD kleurenscherm
16 MB intern geheugen
€109,-
http://www.kijkshop.nl/in...pID=0&intProductgroepID=0
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ik heb besloten dat ik een digitale camera aan wil schaffen. Deze camera zal voornamelijk gebruikt worden voor vakantie-foto’s, foto’s van vrienden enzo en ook voor foto’s in een kroeg, dus in het donker. Ik wil een camera met rond de 4-5 megapixels. Het aantal instelmogelijkheden hoeft niet enorm uitgebreid te zijn, maar ik wil wel een beetje kunnen prutsen om een mooie vakantiefoto te kunnen maken. Een filmpje maken moet ook kunnen, maar dat kan in principe bijna elke digitale camera tegenwoordig.
De camera moet erg compact zijn, zodat ik hem gewoon mee kan nemen in mijn broekzak. Ook moet ie tegen een stootje kunnen enzo, maar ik ben er wel voorzichtig mee in principe. De camera moet wel helemaal vlak zijn, dus geen verdikking op het uiteinde zoals bijvoorbeeld bij een Canon A510.
De foto kwaliteit zou ik ongeveer gelijk willen hebben aan de kwaliteit van foto’s van een Canon Powershot S50.
Nu heb ik met mijn eisen al een aantal camera opgezocht, maar ik zie vrij weinig verschillen in de specificaties, dus vandaar dit topic. En als je nog andere camera’s weet die aan mijn eisen voldoen, hoor ik dat ook graag.
Olympus FE-150:
Lens: 32-96 mm
Optische zoom: 3.0x
Digitale zoom: 4.0x
Macrostand: vanaf 6cm
Megapixels: 5.2 (5.0 effectief)
Resolutie: 2560x1920
CCD: 1/2.5 inch
Focus: Autofocus
Diafragma: f2.8 - f4.8
Sluitertijd: 1/2 - 1/1000 sec
ISO: auto, 64 - 320
Opslag: Intern en extern geheugen
Intern geheugen: 9mb
Extern geheugen: xD Picture Card
Bestandsformaat: JPEG
Zoeker: LCD
LCD: 2.5 inch
Movie: ja
Flitser: ja
Rode ogen reductie: ja
Geluidsopnamen: nee
Afmetingen: 90 x 55 x 24.5 mm
Gewicht: 125 gram
Canon IXUS 50:
Lens:35mm eq 35-105 mm
Optische zoom:3.0x
Digitale zoom:4.0x
Macrostand:3 cm
Megapixels:5,0
Resolutie:2592 x 1944
CCD Formaat:1/2.5 Inch CCD
Focus:Auto- en handmatig
Diafragma:F2.8-F4.9
Sluitertijd:15 - 1/1500 sec
Continue opname:ja Kleurdiepte:36 bit
ISO waarde:50,100,200,400
Type extern:Secure Digital
Bestandsformaat:JPEG,AVI,WAV
Zoeker:LCD en Optisch
LCD scherm:2.0 Inches TFT
Video: ja
Flitser:ja
Rode ogen reductie:ja
Geluidsopnamen:ja
Afmetingen:86 x 53 x 21 mm
Gewicht:130 gr
Menutaal: Nederlands
Eerst had ik ook nog een Olympus mini mu 700 en een Pentax Optio S6 hier staan, maar die bleken slechte foto's te maken....
Kan iemand iets zeggen over de foto kwaliteit van de FE-150? En over de hoeveelheid functies in vergelijking met de IXUS 50? De FE-150 heeft namelijk wel een groter scherm en ook veel meer pixels op het scherm. Het enige waaraan ik twijfel zijn het aantal functies en de foto-kwaliteit.
De camera moet erg compact zijn, zodat ik hem gewoon mee kan nemen in mijn broekzak. Ook moet ie tegen een stootje kunnen enzo, maar ik ben er wel voorzichtig mee in principe. De camera moet wel helemaal vlak zijn, dus geen verdikking op het uiteinde zoals bijvoorbeeld bij een Canon A510.
De foto kwaliteit zou ik ongeveer gelijk willen hebben aan de kwaliteit van foto’s van een Canon Powershot S50.
Nu heb ik met mijn eisen al een aantal camera opgezocht, maar ik zie vrij weinig verschillen in de specificaties, dus vandaar dit topic. En als je nog andere camera’s weet die aan mijn eisen voldoen, hoor ik dat ook graag.
Olympus FE-150:
Lens: 32-96 mm
Optische zoom: 3.0x
Digitale zoom: 4.0x
Macrostand: vanaf 6cm
Megapixels: 5.2 (5.0 effectief)
Resolutie: 2560x1920
CCD: 1/2.5 inch
Focus: Autofocus
Diafragma: f2.8 - f4.8
Sluitertijd: 1/2 - 1/1000 sec
ISO: auto, 64 - 320
Opslag: Intern en extern geheugen
Intern geheugen: 9mb
Extern geheugen: xD Picture Card
Bestandsformaat: JPEG
Zoeker: LCD
LCD: 2.5 inch
Movie: ja
Flitser: ja
Rode ogen reductie: ja
Geluidsopnamen: nee
Afmetingen: 90 x 55 x 24.5 mm
Gewicht: 125 gram
Canon IXUS 50:
Lens:35mm eq 35-105 mm
Optische zoom:3.0x
Digitale zoom:4.0x
Macrostand:3 cm
Megapixels:5,0
Resolutie:2592 x 1944
CCD Formaat:1/2.5 Inch CCD
Focus:Auto- en handmatig
Diafragma:F2.8-F4.9
Sluitertijd:15 - 1/1500 sec
Continue opname:ja Kleurdiepte:36 bit
ISO waarde:50,100,200,400
Type extern:Secure Digital
Bestandsformaat:JPEG,AVI,WAV
Zoeker:LCD en Optisch
LCD scherm:2.0 Inches TFT
Video: ja
Flitser:ja
Rode ogen reductie:ja
Geluidsopnamen:ja
Afmetingen:86 x 53 x 21 mm
Gewicht:130 gr
Menutaal: Nederlands
Eerst had ik ook nog een Olympus mini mu 700 en een Pentax Optio S6 hier staan, maar die bleken slechte foto's te maken....
Kan iemand iets zeggen over de foto kwaliteit van de FE-150? En over de hoeveelheid functies in vergelijking met de IXUS 50? De FE-150 heeft namelijk wel een groter scherm en ook veel meer pixels op het scherm. Het enige waaraan ik twijfel zijn het aantal functies en de foto-kwaliteit.
[ Voor 8% gewijzigd door gambr0 op 22-05-2006 21:17 ]
Mijn moeder heeft altijd al met een simpele analoge camera gewerkt, maakt er mooie foto's, maar wil nu wel eens kennis maken met digitale fotografie.
Dit voornamelijk voor de optische zoom, en dat ze een foto weg kan gooien als hij is mislukt.
-Eisen:
Goede zoom (minstens 5x, maar liever meer).
Gebruikersgemak, hoeft niet veel instelbaar aan te zijn.
Prijs tot 150 Euro, liever 2ehands.
Dit voornamelijk voor de optische zoom, en dat ze een foto weg kan gooien als hij is mislukt.
-Eisen:
Goede zoom (minstens 5x, maar liever meer).
Gebruikersgemak, hoeft niet veel instelbaar aan te zijn.
Prijs tot 150 Euro, liever 2ehands.
Verwijderd
Ik twijfel ook tussen de W40 en de 50.... Ben jij er al uit?buddow schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:03:
Ik ben ook al een tijdje naar een nieuwe digicam aan het kijken, voor de vakantie. Mijn budget: zo'n 250 euro. Eerst was ik enthousiast voor de Olympus mju 700, die heeft alles prima, behalve de fotokwaliteit kwam ik toen achter. Toen ben ik verder gaan kijken.
-Zwart
W50 t.o.v. W30:
Reviews:
Pas voor m'n ouders een Kodak CD33 gekocht... puik dingetje, kost geen reet, heeft een glazen lens, 3.1 mpix en een erg degelijke behuizing... 100 eurootjes...
Ik weet vrijwel zeker dat het de W40 wordt. Omdat het niet uitmaakt voor de fotokwaliteit, en het qua prijs flink scheelt. Dan neem ik wel het tasje dat bij de W40 zit in die overweging mee. Voor 210 euro voor de camer, en max. 40 euro voor een snelle 512 mb memorystick heb je een complete basisset voor in totaal zo'n 250 euro. Een camera die aan mijn wensen voldoet, voldoende geheugen, een tasje & riempje, een lader en een accu die zeer lang meegaat. (een tweede is eigenlijk niet nodig).Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:00:
[...]
Ik twijfel ook tussen de W40 en de 50.... Ben jij er al uit?
De W50 kost zo'n 235 euro, plus 40 euro voor geheugen en zo'n 20 voor een tasje, dan zit al op 295 euro. Dat wordt me iets teveel. Ik heb het idee dat als ik geen duidelijke grens aan mijn budget stel, dat ik dan een IXUS 65 zou kopen oid. Prima ding, maar te duur voor mijn eisen.
De enige reden dat ik nog niet aangeschaft heb is dat ik nog wacht op de voorlopige teruggaaf van de belasting
KzmZ, ik ben ook benieuwd wat jouw keuze wordt?
[ Voor 9% gewijzigd door buddow op 25-05-2006 12:10 ]
# Aantal Megapixels rond de 5 mega pixels is genoeg
# Doel van de camera.Ik ben er op zoek naar een die ik vooral wil gebruiken om actie en macro foto's te maken en daarbij zou k dus graag een camera hebben die gewoon een foto maakt zodra k de sluiter knop in druk ( zijn die er ) behalve de duurdere camera's? Heet dat point en shoot ?
# Formaat nja minder belangrijk maar wel makkelijk meegenomen
# Opslagmedium mcc, sd liefst ( geen must )
# Budget rond de 240 euro
# Voorkeur voor een bepaalde merk Canon ( A610 ?)
# Materiaal camera geen must maar liefst wel wat steviger
# Soort stroomvoorziening maakt niet veel uit
alvast bedankt
# Doel van de camera.Ik ben er op zoek naar een die ik vooral wil gebruiken om actie en macro foto's te maken en daarbij zou k dus graag een camera hebben die gewoon een foto maakt zodra k de sluiter knop in druk ( zijn die er ) behalve de duurdere camera's? Heet dat point en shoot ?
# Formaat nja minder belangrijk maar wel makkelijk meegenomen
# Opslagmedium mcc, sd liefst ( geen must )
# Budget rond de 240 euro
# Voorkeur voor een bepaalde merk Canon ( A610 ?)
# Materiaal camera geen must maar liefst wel wat steviger
# Soort stroomvoorziening maakt niet veel uit
alvast bedankt
Verwijderd
Wat is het exacte verschil tussen de 40 en de 50? Een maat van me heeft de 50 en die kwaliteit is super. Als het enige verschil de grijze kleur is, dan koop ik voor dat geld ook liever er een 1gig pro duo memstickje bij..buddow schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:08:
[...]
KzmZ, ik ben ook benieuwd wat jouw keuze wordt?
hmm: http://www.vergelijk.nl/?...ecs&p_id=85389&p_id=85566
Edit. De W40 heeft dus normale batterijen, en dat wil ik dus net weer niet. Ik haat het om die klote batterijen elke keer weer in zo'n klerelader te gooien... dus ik denk dat ik maar voor de W50 ga met zn ingebouwde accu
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 23:03 ]
Verwijderd
Ik heb hem bij bol.com besteld voor 239 + 1.95 verzendkosten... als het goed is, heb ik hem morgen in huis
Goedkoper is hij er niet online
Dat is niet juist! Dat is een fout op die site. De W40 en W50 maken gebruik van exact dezelfde accu. De W40 kan er nog iets langer mee dan de W50, want het LCD is kleiner (volgens meerdere reviews)Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:00:
[...]
Wat is het exacte verschil tussen de 40 en de 50? Een maat van me heeft de 50 en die kwaliteit is super. Als het enige verschil de grijze kleur is, dan koop ik voor dat geld ook liever er een 1gig pro duo memstickje bij..
hmm: http://www.vergelijk.nl/?...ecs&p_id=85389&p_id=85566
Edit. De W40 heeft dus normale batterijen, en dat wil ik dus net weer niet. Ik haat het om die klote batterijen elke keer weer in zo'n klerelader te gooien... dus ik denk dat ik maar voor de W50 ga met zn ingebouwde accu
Jammer voor je dat je op basis van de verkeerde informatie je beslissing hebt genomen..
(http://www.sony.nl/produc...ls=DSC-W40&models=DSC-W50)
[ Voor 3% gewijzigd door buddow op 27-05-2006 15:38 ]
Ik ben weer op zoek naar een camera voor op vakantie, heb vorig jaar al een Ixus 40 gehad en was daar erg tevreden over (maar heb hem verkocht voor meer dan ik hem gekocht had en doe buiten de vakanties te weinig om een camera van 300 euro te hebben).
Welke camera zou mij ervan kunnen weerhouden om weer te kiezen voor een Ixus (50)?
De Sony W40 is wat groter en minder in snelheid(?) en slecht leverbaar?
Wat zijn er nog meer voor goede alternatieven?
Welke camera zou mij ervan kunnen weerhouden om weer te kiezen voor een Ixus (50)?
De Sony W40 is wat groter en minder in snelheid(?) en slecht leverbaar?
Wat zijn er nog meer voor goede alternatieven?
Dames en Heren,
Dit is de eerste keer dak een digitale camera ga kopen ik heb alleen echt geen flauw idee waar ik op moet letten en waar ik hem moet kopen.
Ik wil max 300 euro uitgeven aan zown camera. Nou had ik de Olympus Mju 700 in me hoofd, maar toch hoor ik hier veel verschillende meningen over...Vooral dat hij onscherp zou zijn. Dat zou zukken.
Technisch gesproken wil ik gewoon een camera die mooie scherpe foto's kan maken, videoclips kan opnemen rond de 640 x 480. Klein en compact is en geluidloos.
Heeft iemand enig idee wat ik moet kopen?
Zat zelf te denken in merken zoals Nikon,Canon,Olympus.
Maar wel waar mensen goede ervaringen mee hebben graag
Iemand een idee voor mij?
Dit is de eerste keer dak een digitale camera ga kopen ik heb alleen echt geen flauw idee waar ik op moet letten en waar ik hem moet kopen.
Ik wil max 300 euro uitgeven aan zown camera. Nou had ik de Olympus Mju 700 in me hoofd, maar toch hoor ik hier veel verschillende meningen over...Vooral dat hij onscherp zou zijn. Dat zou zukken.
Technisch gesproken wil ik gewoon een camera die mooie scherpe foto's kan maken, videoclips kan opnemen rond de 640 x 480. Klein en compact is en geluidloos.
Heeft iemand enig idee wat ik moet kopen?
Zat zelf te denken in merken zoals Nikon,Canon,Olympus.
Maar wel waar mensen goede ervaringen mee hebben graag
Iemand een idee voor mij?
Hoewel die Sony DSC-W50 toch ook kickass eruit ziet 
Die wil ik ook hebben ...misschien koop ik die wel
Die wil ik ook hebben ...misschien koop ik die wel
Ik ben dus opzoek naar een simpele digi cam van ongeveer rond de 150 tot 200€ gewoon voor af en toe wat foto's te schieten bij een dagje weg of voor vakantie. Ik heb zelf ook al een beetje op verschillende site's gekeken en reviews over verschillende cams gelezen, maar omdat er zoveel aanbod is en zoveel verschillende merken zijn zou ik graag wat tips of goede advies voor een leuke digitale camera:)
Nog tipsz
Nog tipsz
[ Voor 4% gewijzigd door Evant87 op 31-05-2006 17:41 ]
THeee SHit haha..ik ook manVerwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:08:
Ik heb hem bij bol.com besteld voor 239 + 1.95 verzendkosten... als het goed is, heb ik hem morgen in huisGoedkoper is hij er niet online
Net besteld.
KRijg em over 2 dagen stond er...ah ja boeien
Bij Mediamarkt was die 259..dus dit is echt cheaper
en kickass cameratje
me happy
SWEEET, dus je hebt em al binnen?
Hoelang duurde het nou?
Ik had hem gisteren besteld voor 19:00 uur.
Misschien heb ik em als ik thuis kom van me werk, zou wel rocken.
Ben benieuwd.
Verwijderd
Zo, ik heb vandaag de Casio Exilim Z-600 binnen gekregen. Na lang overwegen heb ik besloten het gokje te wagen (de voorbeeldfoto's op het internet waren niet al te denderend), want het formaat van de camera en de batterijduur spraken mij wel aan. Helaasch ben ik vergeten SD geheugen erbij te bestellen dus dat word morgen even een retourtje mediamarkt.
Ik heb zelf al enkele plaatjes geschoten en voor wat betrefd de buitenshots het viel me opzich nog wel mee. Wel is er enige onscherpte bij de hoeken.
Ik heb zelf al enkele plaatjes geschoten en voor wat betrefd de buitenshots het viel me opzich nog wel mee. Wel is er enige onscherpte bij de hoeken.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 21:13 ]
nog tipzsEvant87 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:57:
Ik ben dus opzoek naar een simpele digi cam van ongeveer rond de 150 tot 200€ gewoon voor af en toe wat foto's te schieten bij een dagje weg of voor vakantie. Ik heb zelf ook al een beetje op verschillende site's gekeken en reviews over verschillende cams gelezen, maar omdat er zoveel aanbod is en zoveel verschillende merken zijn zou ik graag wat tips of goede advies voor een leuke digitale camera:)
Heb toch maar de Ixus 50 besteld bij coolblue voor 235 incl. verzenden
Daar hebben ze nog voorraad..
voor 80 euro koop je een olympus mju 2. echt een topcamera voor die prijs; lichtsterk en scherpe lens.
Verwijderd
Vorige week vrijdag besteld voor 19.uur, zaterdagmiddag binnen.MrCaleb schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:27:
[...]
SWEEET, dus je hebt em al binnen?
Hoelang duurde het nou?
Ik had hem gisteren besteld voor 19:00 uur.
Misschien heb ik em als ik thuis kom van me werk, zou wel rocken.
Ben benieuwd.
Die van jou is er vast ook al wel nu
Ik wacht alleen nog op mn gig geheugenkaartje, maar die komt niet bij bol vandaan
Lol ik ook man precies hetzelfde weer.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:36:
[...]
Vorige week vrijdag besteld voor 19.uur, zaterdagmiddag binnen.
Die van jou is er vast ook al wel nu
Ik wacht alleen nog op mn gig geheugenkaartje, maar die komt niet bij bol vandaan
Heb hem binnen ja, wat een kickass ding!
Leuk speelgoed, nu nog helemaal ondervinden hoe die werkt
Zal ff foto posten als ik mooie heb gemaakt
Verwijderd
Het enige wat ik nog moet hebben is een hoesje... Ik wil niet zo'n enorme tas voor dat kleine cameraatje, maar een klein leren hoesje ofzo.
Iemand enig idee waar ik dat kan fixen?
Bij de dixons, deze is er perfect voor aan de binnenmaten te zien.
Ik ga hem zelf ook halen voor een W30.
http://www.dixons.nl/De_o...otas.7063333/default.aspx
http://www.lowepro.com/Pr...gned_digital/Rezo_15.aspx
De prijs is ook goed te doen
Ik ga hem zelf ook halen voor een W30.
http://www.dixons.nl/De_o...otas.7063333/default.aspx
http://www.lowepro.com/Pr...gned_digital/Rezo_15.aspx
De prijs is ook goed te doen
[ Voor 19% gewijzigd door Striker2k2 op 01-06-2006 01:21 ]
Bij cameranu.nl hebben ze nu de W50 zwart voor 239.. Ik raak nu wel aan het twijfelen. Hier bij mij in Groningen hebben ze de W40 voor 229. 10 euro + een tasje prijsverschil. Niet veel. Dan heb je wel een 40% groter scherm.
Twijfels twijfels.... Vanavond maar hier in Groningen naar de winkel.
Verwijderd
Ik zou em bij bol bestellen danbuddow schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:17:
Bij cameranu.nl hebben ze nu de W50 zwart voor 239.. Ik raak nu wel aan het twijfelen. Hier bij mij in Groningen hebben ze de W40 voor 229. 10 euro + een tasje prijsverschil. Niet veel. Dan heb je wel een 40% groter scherm.
Lol ik had even bij combifoto gehaald. KOste wel 18 euro, maar is wel handig, KLein lees hoesje, vakje voor je accu en memorykaartjes.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:24:
Het enige wat ik nog moet hebben is een hoesje... Ik wil niet zo'n enorme tas voor dat kleine cameraatje, maar een klein leren hoesje ofzo.
Dus ben nu wel klaar ermee. Heb nu 1 Gig Stick erin zitten, Leren hoesje en extra accu
I"M DONE!...
Het is de W40 geworden. Koop toch liever bij een 'normale' winkel, en was daar ook op voorraad Eerste indruk is zeer goed. Er zit een luxe tasje bij. Heb 1gb memory stick duo besteld, voor 40 euro. Ook heb ik via Ebay op een setje lcd screenprotectors besteld (voor w30, zelfde display) om dat ik die vijf euro er wel voor over heb. Dan heb ik dus straks alles compleet! (en dat voor totaal van €275).
Extra accu daar heb ik nog geen behoefte aan, hij gaat lang mee. Ik vind ze ook vrij duur. Wat heb je er voorbetaald, mr Caleb?
Extra accu daar heb ik nog geen behoefte aan, hij gaat lang mee. Ik vind ze ook vrij duur. Wat heb je er voorbetaald, mr Caleb?
[ Voor 54% gewijzigd door buddow op 05-06-2006 18:17 ]
Mochten er nog mensen zijn die graag een goedkope fatsoenlijke superzoomcamera willen: mediamarkt heeft m
Ik heb daar woensdag een Kodak Z740 gekocht (http://www.dpreview.com/reviews/kodakz740/). 10x zoom, maakt prima scherpe foto's, redelijk lichtsterk, en ligt lekker in de hand. Als ik echte fatsoenlijke foto's heb zal ik wel een keer wat posten. De samples van DPReview zijn in ieder geval echt te behalen.
Kostte bij de mediamarkt slechts 229 euro. Geen slechte prijs vergeleken met de pricewatch.
Ik heb daar woensdag een Kodak Z740 gekocht (http://www.dpreview.com/reviews/kodakz740/). 10x zoom, maakt prima scherpe foto's, redelijk lichtsterk, en ligt lekker in de hand. Als ik echte fatsoenlijke foto's heb zal ik wel een keer wat posten. De samples van DPReview zijn in ieder geval echt te behalen.
Kostte bij de mediamarkt slechts 229 euro. Geen slechte prijs vergeleken met de pricewatch.
Verwijderd
Ik ben dus ook op zoek naar een nieuwe digitale fotocamera voor vakantiefoto's, foto's van tripjes met vrienden, feestjes thuis, maken van zuivere foto's bij closeup,...
Gewoonweg een goed, stevig fototoestel dat een tijdje meekan.
Ook even meedelen dat ik graag heb dat het fototoestel een tijdje meekan op de batterijen, ook met de flits op.
Liefst moet hij ook SD kaartjes aanvaren aangezien ik er hier al een heleboel van heb.
Nu twijfel ik tussen enkele exemplaren, namelijk de volgende:
Fuji FinePix S5600 Zoom
+ min afstand = 10cm
+ 16mb kaartje bijgeleverd
+ 4 batterijen => langere werkingstijd????
+ Veel iso waarden
+ 5 Megapixels
+ USB 2.0 aansluiting (snel bij veel foto's overzetten)
- XD kaartje
Kodak EasyShare Z740
+ Goedkooper
+ SD kaartjes mogelijk
+ Goede geintegreerde flitser
+ 32MB intern geheugen
- USB 1.X aansluiting
- standaard functies, niets extra
Kodak EasyShare Z650 Zoom
+ 6 Megapixels
+ Min afstand = 12 cm
+ groter schermpje
+ SD kaartje
+ 32MB intern geheugen
- Prijs is wat duurder
Iemand die me wat wegwijs kan helpen of eventueel andere toestellen kan aanbevelen?
Ik heb me gebaseerd op volgende site: Pixmania
Ook even meedelen dat ik graag heb dat het fototoestel een tijdje meekan op de batterijen, ook met de flits op.
Liefst moet hij ook SD kaartjes aanvaren aangezien ik er hier al een heleboel van heb.
Fuji FinePix S5600 Zoom
+ min afstand = 10cm
+ Veel iso waarden
+ 5 Megapixels
- XD kaartje
Kodak EasyShare Z740
+ Goedkooper
+ SD kaartjes mogelijk
+ 32MB intern geheugen
- USB 1.X aansluiting
+ 6 Megapixels
+ Min afstand = 12 cm
+ groter schermpje
+ SD kaartje
+ 32MB intern geheugen
- Prijs is wat duurder
Iemand die me wat wegwijs kan helpen of eventueel andere toestellen kan aanbevelen?
Mediamarkt enschedebuddow schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:44:
Vertel er even bij welke mediamarkt, aangezien ze niet altijd dezelfde prijzen hebben?
@fiddler:
ik weet niet hoe draagbaarheid voor jou telt. Ik heb zelf de s5600 en de 740 in de handen gehad, en heb uiteindelijk de 740 gekocht.
De fuji heeft wel voordelen, zoals minder ruis op iso 400/800, en over het algemeen wat sneller.Echter, nadelen zijn de stndaard hogere prijs, de xd kaartjes (relatief duur), de 4 batterijen (kosten + gewicht) en zijn formaat. hij is flink groter en zwaarder dan de 740 en de 650. de 740 doet het prima, alleen binnen heb je bijna altijd de flits nodig. ook de macrofunctie is prima, en werkt ook met tele.
Het is wel een kwestie van even wennen, maar na een uurtje fulltime spelen ben je daar ook echt aan gewend. de foto's zijn ook gewoon goed scherp, en hebben de lekkere kodakkleur.
maar mijn advies: ga ff langs een winkel om ze allebei vast te houden.
Ik zie overigens weinig verbetereringen in de z650 tov de 740, dus daar zou ik niet over nadenken.
[ Voor 68% gewijzigd door _Mystikal_ op 07-06-2006 13:23 ]
Hmz, weet je zeker dat je zo'n grote camera wilt aanschaffen?Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:24:
Ik ben dus ook op zoek naar een nieuwe digitale fotocamera voor vakantiefoto's, foto's van tripjes met vrienden, feestjes thuis, maken van zuivere foto's bij closeup,...
Fuji FinePix S5600 Zoom
+ min afstand = 10cm
+ Veel iso waarden
+ 5 Megapixels
- XD kaartje
Kodak EasyShare Z740
+ Goedkooper
+ SD kaartjes mogelijk
+ 32MB intern geheugen
- USB 1.X aansluiting
+ 6 Megapixels
+ Min afstand = 12 cm
+ groter schermpje
+ SD kaartje
+ 32MB intern geheugen
- Prijs is wat duurder
Ik stond zelf ook voor het dilemma, had eerst ook de 3 camera's welke jij hebt op mijn lijstje, na veel zoeken, lezen, vragen, en na een paar keer kijken bij de mediamarkt ben ik toch voor compact gegaan.
Ik heb nu de Canon Powershot A700, 6Mp en 6x zoom.
Hij maakt supermooie fotos, macro, veel handmatig instellen, er zijn een aantal conversie lenzen te koop voor de camera, veel mogelijkheden en hij is lekker handzaam.
Niet de ultra-compact serie, maar compact genoeg, hij ligt lekker in de hand en ben er erg blij mee.
Komt ook zeer goed uit de reviews, zie dpreview en megapixel.
Ik heb de kodak easyshare z740 ook op het oog. De laatste tijd heb ik mij een beetje ingelezen over fotograferen.
Maar nu vroeg ik mij af of het mogelijk met scherptediepte (DOF) te spelen? Ik begrijp nog niet exact hoe het werkt maar dat wil ik gaan proberen met mijn nieuwe camera.
Maar nu vroeg ik mij af of het mogelijk met scherptediepte (DOF) te spelen? Ik begrijp nog niet exact hoe het werkt maar dat wil ik gaan proberen met mijn nieuwe camera.
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
t is wel mogelijk. Je hebt een handmatige stand, waar je verschillende opties, waaronder je diafragma, handmatig kunt instellen. Verwacht niet hetzelfde effect als met een DSLR/prosumer. maar het kan dus welx-force schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:34:
Ik heb de kodak easyshare z740 ook op het oog. De laatste tijd heb ik mij een beetje ingelezen over fotograferen.
Als je met dof op een compact camera wilt spelen dan is dit alleen merkbaar bij macro fotografie. Omdat de dof van compact camera erg groot is merk je er niet veel van als je een landschps foto schiet op f/2.8 of f/8. Het zal wellicht iets schelen maar niet benoemenswaardig veel. Op macro gebied is het verschil in dof wel merkbaar en daar zul je dan ook echt verschil merken of je een macro foto neemt op f/2.8 of f/8.x-force schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:34:
Verwijderd
wah dan?lateef schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:09:
[...]
voor 80 euro koop je een olympus mju 2. echt een topcamera voor die prijs; lichtsterk en scherpe lens.
Ik heb het topic al een tijdje gevolgd en twijfelde tussen de Ixus 50 en Sony W30 .. ik stond op het punt om de W30 te bestellen totdat ik zag dat Alternate nu een 'holiday pack' aanbieding heeft! (259,- voor ixus 50, 1gb SD kaart, extra accu en tasje)
Uiteindelijk toch maar die besteld
Uiteindelijk toch maar die besteld
[ Voor 11% gewijzigd door PhoeniX- op 09-06-2006 13:46 ]
Verwijderd
Stel dat ik de Kodak Z740 zou nemen, hoe zit het met de beeldstabilisator, ik heb al foto's gezien van met en zonder maar vraag me nu af of dit wel nodig is. Kan je scherpe foto's nemen zonder die stabilisator?
Doe eens een gok?
Op de minolta's/sony's na hebben alle dslr's geen beeldstabilisator. Met analoge film heb je ook geen beeldstabilisator. Vrijwel alle oudere digitale compact camera's hebben geen beeldstabilisator.
IS is alleen maar een hulp middel geen wonder middel. Als je onderwerp beweegt heb je niks aan IS. Als je wil pannen is IS zelfs hinderlijk.
Op de minolta's/sony's na hebben alle dslr's geen beeldstabilisator. Met analoge film heb je ook geen beeldstabilisator. Vrijwel alle oudere digitale compact camera's hebben geen beeldstabilisator.
IS is alleen maar een hulp middel geen wonder middel. Als je onderwerp beweegt heb je niks aan IS. Als je wil pannen is IS zelfs hinderlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 13-06-2006 14:27 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
pannen.. doe je toch alleen bij video? Of mis ik iets?martijn_tje schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:27:
Doe eens een gok?
Verwijderd
Ik gok ... dat nederland het WK wintmartijn_tje schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:27:
Doe eens een gok?
Nee dus eigenlijk wat je wil zeggen is dat die beeldstabilisator wat kan helpen maar als je zelf stilstaat en je te fotograferen onderwerp ook dat dat dan ook perfect gaat.
Wat bij het maken van makro's (wat ik ook veel zal doen)? De afstand is kleinder dus de kleinste beweging is groter op foto (logisch denken dat ik nu aant doen ben) dus kan de foto waziger worden, niet?
En ja wat is pannen juist?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 09:03 ]
je kunt prima foto's nemen zonder beeldstabilisatorVerwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:06:
Stel dat ik de Kodak Z740 zou nemen, hoe zit het met de beeldstabilisator, ik heb al foto's gezien van met en zonder maar vraag me nu af of dit wel nodig is. Kan je scherpe foto's nemen zonder die stabilisator?
Hallo allen
ik ben opzoek naar een compact digicam.
mijn budget is 250 euro
mijn eisen..
AA baterijen
SD-geheugen
4 megapixel of meer
3x optische zoom of meer
ik zal hem gebruiken voor vakantie's en andere dagelijkse dingen.
af en toe een video zou leuk zijn als dat kan. en ook detail foto's moeten er goed uitkomen maar dan kom ik met die 4MP+ wel goed uit lijkt me ?
thuis altijd met nikon gewerkt zit dan ook te kijken naar de Nikon coolpix L1
linkje nikon site..
mijn budget is 250 euro
mijn eisen..
AA baterijen
SD-geheugen
4 megapixel of meer
3x optische zoom of meer
af en toe een video zou leuk zijn als dat kan. en ook detail foto's moeten er goed uitkomen maar dan kom ik met die 4MP+ wel goed uit lijkt me ?
linkje nikon site..
mjah, kodak z740 voldoet ook aan alle eisen, maar is iets minder draagbaar door dat ie iets forser is.
Verwijderd
Sony W50evil_elmo schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:48:
Hallo allen
mijn budget is 250 euro
mijn eisen..
AA baterijen
SD-geheugen
4 megapixel of meer
3x optische zoom of meer
linkje nikon site..
6 megapixel
accu, ipv die kut batterijen...
alleen geen SD kaarten
Fuji FinePix S5600 (5MP, 10x zoom, 38-380mm, f/3.2-8.0)evil_elmo schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:48:
Hallo allen
mijn budget is 250 euro
mijn eisen..
AA baterijen
SD-geheugen
4 megapixel of meer
3x optische zoom of meer
linkje nikon site..
Prima camera, heb hem van de week nog even geprobeerd bij een vriend van me. Ligt goed in de hand, lekker snel en heeft batterijen. Enige nadeel is dat hij dan weer geen sd slikt. Maarja, die geheugenkaartjes vormen niet de grootste kostenpost.
Voordeel is dat je 10x zoom hebt, een slr look-a-like camera. En met een Raynox (zo heet dat merk dacht ik) macro-opzetlens maak je ook prachtige macro opnames. Ik zou voor die keuze gaan.
Ik wil graag voor de vakantie een digitale camera aanschaffen en ik kom er niet 100% uit wat voor mij de beste keus is. Vereisten:
- kale prijs (zonder accessoires) onder de 150 euro (ik moet ook nog op vakantie kunnen
)
- linux-compatible
- optische zoom
- mogelijkheid om video's op te nemen
- kale prijs (zonder accessoires) onder de 150 euro (ik moet ook nog op vakantie kunnen
- linux-compatible
- optische zoom
hoi hoi,
ik ben ook zoals zovelen op zoek naar een digitale camera onder de 200.-
dingen waar rekening mee moet houden:
- naja onder de 200 euro
- een klein ding, niet zo'n blok
- als ie maar nette fotos maakt, maakt me niet uit of het 3 of 5 mpx is
- filmpjes hoeft niet
- zoom'en via de lens een paar keer, niet alleen digitaal
liefste zo'n ixus achtige vorm, niet zo'n bruut blok...
naja
zal krap worden maar ben benieuwd of jullie wel wat weten na zelf flink gezocht te hebben
- naja onder de 200 euro
- filmpjes hoeft niet
naja

www.vdzande.com
Verwijderd
evil_elmo schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:48:
Hallo allen
mijn budget is 250 euro
mijn eisen..
AA baterijen
SD-geheugen
4 megapixel of meer
3x optische zoom of meer
linkje nikon site..
Volgens mij is voor jullie een Canon A530 de perfecte camera.Rosmalen schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:53:
hoi hoi,
- naja onder de 200 euro
- filmpjes hoeft niet
najazal krap worden maar ben benieuwd of jullie wel wat weten na zelf flink gezocht te hebben
Rond de 170,- volgens de pricewatch, relatief klein en geen blok, Batterijen, SD kaartje, 5 Megapixel, 4x optische zoom, maakt hele nette foto's, ligt prettig in de hand en ik vind hem ook nog eens erg mooi!
Ook jou zou ik een Canon A530 willen aanraden, ondanks dat ie ietsiepietsie boven je budget zit.T-MAN3000 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:14:
Ik wil graag voor de vakantie een digitale camera aanschaffen en ik kom er niet 100% uit wat voor mij de beste keus is. Vereisten:
- kale prijs (zonder accessoires) onder de 150 euro (ik moet ook nog op vakantie kunnen)
- linux-compatible
- optische zoom
De camera zelf kost 170 euro, dan krijg je er een paar standaard accessoires bij (kabeltjes enz), verder niks. Ik heb de camera zelf, en hij wordt herkend als externe hardeschijf, zal dus waarschijnlijk ook wel op linux werken. Een optische zoom van 4x en hij kan filmpjes opnemen van goede kwaliteit.
Als je 18 euro bijlegt heb je de Panasonic DMC-FX8 bij Redcoon. Dit is een supercompact met een lange accuduur (320 foto's) en optische IS (Image Stabilizer). Meer info bij Panasonic of dpreview (voor een review van de FX9, de 6 megapixel variant van de FX8).Rosmalen schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:53:
...eisenpakket Rosmalen...
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Ook hier raad ik de Panasonic DMC-FX8 aan (zie vorige post).evil_elmo schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:48:
...eisen evil_elmo...
Ik heb een Canon a520 gehad (4MP) Deze is uitstekend bevallen, afgezien van de flits die een erg lange laadtijd heeft.
Ik ben nu opzoek naar een nieuwe. Ik heb de a530 eens bekeken maar waarschijnlijk heeft deze hetzelfde probleem met de laadtijd?
De ixus serie: de 50/55 is echt mooi. Ik ben al bijna geneigd de ixus 60 te kopen maar eigenlijk heb ik zoveel geld er niet voor over.
Ik ben bij canon blijven kijken omdat die gewoon supergoed beviel.
Eisen:
Batterij/accu maakt niet uit
Minimaal 4 MP
Snelheid! Vooral flits laadtijd
Is er iemand die me kan overtuigen van het nut van een ixus 60?
Of heeft iemand een ander type/merk beschikbaar?
Camera mag maximaal zo'n 250 euro kosten want moet ook nog een reserve accu erbij kunnen bestellen.
Edit: De panasonic DMC-FX8 ziet er ook super uit! Scheelt 35 euro in het packet met de ixus 60. Welke is aan te raden?
Ik ben nu opzoek naar een nieuwe. Ik heb de a530 eens bekeken maar waarschijnlijk heeft deze hetzelfde probleem met de laadtijd?
De ixus serie: de 50/55 is echt mooi. Ik ben al bijna geneigd de ixus 60 te kopen maar eigenlijk heb ik zoveel geld er niet voor over.
Ik ben bij canon blijven kijken omdat die gewoon supergoed beviel.
Eisen:
Batterij/accu maakt niet uit
Minimaal 4 MP
Snelheid! Vooral flits laadtijd
Is er iemand die me kan overtuigen van het nut van een ixus 60?
Camera mag maximaal zo'n 250 euro kosten want moet ook nog een reserve accu erbij kunnen bestellen.
Edit: De panasonic DMC-FX8 ziet er ook super uit! Scheelt 35 euro in het packet met de ixus 60. Welke is aan te raden?
[ Voor 19% gewijzigd door I-King op 18-06-2006 23:21 ]
Ik heb deze pas geleden gekocht: Ixus 50 met tasje, extra accu en 1gb SD kaart voor 259,-I-King schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:15:
[..]
[..]
Welke is aan te raden?
Voor 9,- dus een reserve accu
[ Voor 49% gewijzigd door PhoeniX- op 20-06-2006 14:56 ]
Verwijderd
Ook ik ben op zoek naar een digitale camera. Mijn budget ligt zo rond de 250 euro, iets meer mag, maar minder is ook welkom
Het moet een lekker compacte camera zijn, met een groot lcd scherm. Ook moet de camera snel een foto kunnen maken, ivm sport, bijvoorbeeld bij een judowedstrijd, ik wil de foto kunnen maken voordat de beste kerel de grond raakt.
Een aantal camera's vond ik er erg leuk uitzien:
- sony cybershot W40
- sony cybershot W50
- canon ixus 50
- canon ixus 55
- canon ixus 60
- Casio exilim EX600
- Casio EX-Z60
Hoe zijn de foto's van die casio camera's eigenlijk, in vergelijking met bijvoorbeeld de ixus familie?
Wie kan mij een goed advies geven?
Het moet een lekker compacte camera zijn, met een groot lcd scherm. Ook moet de camera snel een foto kunnen maken, ivm sport, bijvoorbeeld bij een judowedstrijd, ik wil de foto kunnen maken voordat de beste kerel de grond raakt.
Een aantal camera's vond ik er erg leuk uitzien:
- sony cybershot W40
- sony cybershot W50
- canon ixus 50
- canon ixus 55
- canon ixus 60
- Casio exilim EX600
- Casio EX-Z60
Hoe zijn de foto's van die casio camera's eigenlijk, in vergelijking met bijvoorbeeld de ixus familie?
Wie kan mij een goed advies geven?
Hallo
ook ik ben (heel origineel) op zoek naar een goeie digitale camera.
Vooral een cameraatje wat je gewoon zomaar mee neemt en af en toe ff snel een fotootje mee maakt, dus niks geen 10mp of 1200x zoom, maar klein en snel...
Oftewel:
3 megapixel of meer
3x optische zoom of meer
Groot scherm
Klein (ixus-achtig, dus niet teveel uitsteeksels)
En vooral snel, dus geen lang wachten wanneer ik de knop in druk.
Budget 200-250 euro...
Alvast bedankt!!
ook ik ben (heel origineel) op zoek naar een goeie digitale camera.
Vooral een cameraatje wat je gewoon zomaar mee neemt en af en toe ff snel een fotootje mee maakt, dus niks geen 10mp of 1200x zoom, maar klein en snel...
Oftewel:
3 megapixel of meer
3x optische zoom of meer
Groot scherm
Klein (ixus-achtig, dus niet teveel uitsteeksels)
En vooral snel, dus geen lang wachten wanneer ik de knop in druk.
Budget 200-250 euro...
Alvast bedankt!!
[ Voor 22% gewijzigd door Jilvoos op 23-06-2006 01:09 ]
Verwijderd
Plenty of keuze denk ik en je geeft zelf al aan ixus achtig. Misschien ff in die hoek kijken want er zijn er genoeg. Verder denk ik dat zowat iedere (ultra/super)compact aan jouw eisen voldoet. Kijk eens op dpreview.com of je wat passends kan vinden.
Ik blijf het roepen, maar het lijkt alsof ik mij in de woestijn bevind: de Panasonic FX** serie zijn goede tegenhangers voor de Ixussen en hebben goede prijzen (FX8, 5 MP, ~215 euro). Alleen lijkt iedereen zich te interesseren voor Canon-camera's en niemand voor Panasonic.
Verwijderd
Jilvoos heeft et over ixus achtigB_O_S_S schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:18:
Ik blijf het roepen, maar het lijkt alsof ik mij in de woestijn bevind: de Panasonic FX** serie zijn goede tegenhangers voor de Ixussen en hebben goede prijzen (FX8, 5 MP, ~215 euro). Alleen lijkt iedereen zich te interesseren voor Canon-camera's en niemand voor Panasonic.
Ik ben aan het kijken voor een camera! Gewoon om wat kiekjes te schieten; ik ben absoluut geen pro. Ik twijfel tussen de
- HP R817 Photosmart (5 milj pixels, 5x optische zoom) 177 euro
http://www.fotocentraal.nl/review.php?id=141
http://www.dcviews.com/_hp/r817.htm
en
- Sony DSC-W30 (6 milj pixels, 3x optische zoom) 200 euro
Het gaat me ook heel erg om de snelheid waarmee je foto's maakt, en die HP schijnt wat sloom te zijn daarmee. De Sony heeft ook een hele goede accu, hetgeen ik ook erg fijn vind. Hij is wel wat duurder alleen, en er moeten "Memory Sticks Duo" in, en die zijn ook weer veel duurder. De HP schijnt veel "noise" (?) te hebben bij sommige foto's.
Kan iemand me raad geven?
- HP R817 Photosmart (5 milj pixels, 5x optische zoom) 177 euro
http://www.fotocentraal.nl/review.php?id=141
http://www.dcviews.com/_hp/r817.htm
en
- Sony DSC-W30 (6 milj pixels, 3x optische zoom) 200 euro
Het gaat me ook heel erg om de snelheid waarmee je foto's maakt, en die HP schijnt wat sloom te zijn daarmee. De Sony heeft ook een hele goede accu, hetgeen ik ook erg fijn vind. Hij is wel wat duurder alleen, en er moeten "Memory Sticks Duo" in, en die zijn ook weer veel duurder. De HP schijnt veel "noise" (?) te hebben bij sommige foto's.
Kan iemand me raad geven?
[ Voor 4% gewijzigd door Atomius op 28-06-2006 11:00 ]
Hmm, die Canon A530 is ook wel interessant. Maar waarop moet je je beslissing baseren als er zoveel keus is?
Verwijderd
Laadt de canon ixus 50 op aan de usb poort? Of moet je altijd die accu eruit halen en in dat laadstation opladen?
Alleen in laadstation.. net zoals ( volgens mij ) de meeste camera'sVerwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:55:
Laadt de canon ixus 50 op aan de usb poort? Of moet je altijd die accu eruit halen en in dat laadstation opladen?
Verwijderd
Hallo allemaal.
Ik ben zelf ook van plan een nieuwe digicam aan te schaffen, en na veel reviews lezen en zoeken blijf ik tussen 2 camera's twijfelen:
De Casio EX-Z600 (ongeveer 225 euro)
http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/ex-z600.html
en een model dat er erg op lijkt:
De Casio EX-S600 (ongeveer 260 euro)
http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/ex-s600.html
Beide zijn het compacte camera's met 6 MP en 3x optische zoom.
De grootste verschillen tussen de camera's waar ik van op de hoogte ben zijn:
-de z600 heeft een groter LCD scherm dan de s600 (2,7" in plaats van 2,2")
-de z600 heeft tevens een langere battery-life (550 shots per charge ipv 300)
-de s600 is kleiner en dunner
-de s600 maakt zijn video's in MPEG4 in plaats van AVI
-er wordt steeds iets verschillends gezegd over de image quality, maar ik hoor vaker dat die van de s600 wat beter is
-de z600 is dus goedkoper, en over het algemeen beter verkrijgbaar
verder komt er even niets meer in me op, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen de knoop door te hakken
Ik ben zelf ook van plan een nieuwe digicam aan te schaffen, en na veel reviews lezen en zoeken blijf ik tussen 2 camera's twijfelen:
De Casio EX-Z600 (ongeveer 225 euro)
http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/ex-z600.html
en een model dat er erg op lijkt:
De Casio EX-S600 (ongeveer 260 euro)
http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/ex-s600.html
Beide zijn het compacte camera's met 6 MP en 3x optische zoom.
De grootste verschillen tussen de camera's waar ik van op de hoogte ben zijn:
-de z600 heeft een groter LCD scherm dan de s600 (2,7" in plaats van 2,2")
-de z600 heeft tevens een langere battery-life (550 shots per charge ipv 300)
-de s600 is kleiner en dunner
-de s600 maakt zijn video's in MPEG4 in plaats van AVI
-er wordt steeds iets verschillends gezegd over de image quality, maar ik hoor vaker dat die van de s600 wat beter is
-de z600 is dus goedkoper, en over het algemeen beter verkrijgbaar
verder komt er even niets meer in me op, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen de knoop door te hakken
Dit topic is gesloten.