Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.849 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een digitale camera met een redelijk zooombereik van rond de 250 euri.
Dat de camera goede nachtfoto's maakt, is wel een pre. Gewoon mooie foto's voor een prijs rond de 250 euri. Wie raadt welke camera aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:32:
Ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera. Ik heb momenteel de powershot A70. Leuke camera voor vakantie foto's, maar niet helemaal wat ik zoek. Ik vind foto's maken erg leuk, en wil er wat meer mee doen. Ik maak veel foto's van personen, en objecten zoals auto's, motors etc, en niet van landschappen ed. Ik zoek iets waarmee ik mooie foto's kan maken, met veel Depth of Field, en het liefst wat allemaal handmatig in te stellen is.
Je zoekt weinig DOF......

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:28
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:56:
Dat de camera goede nachtfoto's maakt, is wel een pre. Gewoon mooie foto's voor een prijs rond de 250 euri. Wie raadt welke camera aan?
De huidige camera's op de markt onderscheiden zich niet d.m.v. het maken van goede nachtfoto's. Wat jij zoekt is een camera voor op feestjes toch? Wil je een compact camera of een d-slr-like camera zoals de Fuji S5600?
Ik denk dat als ik je budget meeneem in m'n overweging, je uitkomt op de Canon A520 of iets dergelijks. Verder is het goed kunnen focussen in low-light situaties ook geen overbodige luxe.

[ Voor 9% gewijzigd door Nielsracing op 14-12-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een compacte camera lijkt mij het handigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:52:
Een compacte camera lijkt mij het handigste.
Dan kan je het beste gaan voor een camera uit de Powershot serie. Het zijn de beste camera imho voor het lage budget. Verder zijn compact camera's niet zo heel sterk in goede foto's maken in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets als de sony p200 ofzow, of kan ik beter voor de canon a520, a95, of ixus 40 gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 21:50:
Zoiets als de sony p200 ofzow, of kan ik beter voor de canon a520, a95, of ixus 40 gaan??
Ligt er denk ik aan wat je onder nachtfoto's en groot zoombereik verstaat; ik heb zelf een ixus40 die ik voornamelijk voor feesten/kroeg/discotheek gebruik, en dat zijn dus voornamelijk donkere foto's. Ik ben er zeer tevreden over en ookal kom ik snachts helemaal kachel thuis, ik heb altijd een setje scherpe foto's van wat er gebeurt was die nacht _/-\o_ . Oftewel, voor binnenshuis foto's met weinig licht krijg ik prima resultaten (er zijn mensen die hun eisen hoger stellen, maja, voor onder de 250 euro is dit het beste wat ik tot nu toe gehad heb (Andere camera's: sony camera van een paar jaar trug, en een konica minolta x31) Als je onder nachtfoto's dit verstaat dan zit je met de ixus40 goed

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Eens even hier een aantal mensen raadplegen.

Ik heb de opdracht gekregen om voor mijn moeder een camera te kopen zo tot 250 euro. Nu heb ik een tweetal geschikte camera's gevonden. Ik val meteen met de deur in huis:

- Sony DSC-W5
- Olympus Stylus 600 Digital

Tussen deze 2 zal het gaan. Mn moeder was over de vorm van deze 2 camera's goed te spreken, ze lagen goed in de hand vond ze. Ik moet nu eigenlijk de knoop gaan doorhakken. Qua prijs maakt het elkaar niet veel. Allebei rond de 250. Ook de zoom verschilt niet veel evenals de overige functies. De megapixel meer in het voordeel van de Olympus kan het verschil ook niet maken.

Zelf heb ik een goed gevoel bij een Sony en doet Olympus mij niet zoveel. Al vind ik het grote scherm van deze camera wel mooi. Welke camera zouden jullie kopen? Mn moeder maakt er gewoon standaard kiekjes mee zowel binnen als buitenshuis. Ik heb gelezen dat de Olympus redelijk wat ruis vertoond op hogere Iso's wat een nadeel voor binnen kan zijn. Wie heeft er een goed idee over?

Verwijderd

De iso-waarde van de Olympus is heel erg goed (tot 1600!). Als je hem voor huis, tuin en keuken gaat gebruiken, zullen feestjes daar ook bij horen. Daarbij is een hoge iso-waarde wel heel gunstig.

De naam Olympus zegt je niet zoveel, alleen dit merk is heel erg gerenommeerd op fotografisch gebied.

Dus mijn advies: Koop die Olympus!!.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ondanks dat ik geen reactie heb gehad. Het is uiteindelijk de Canon A510 geworden voor €131,-. Volgens mij is dat de beste camera die je voor dat geld kunt kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om voor mijn verjaardag de Canon A510 te kopen (zelf wat bijbetalen en ouders betalen ook een beetje), heb ook al wat reviews enz. bekeken, de meesten zijn van mening dat het een geweldige camera is voor die prijs, alleen heb ik toch een paar vragen..

1. Is de tijd tussen 2 foto's werkelijk zo groot? Dus niet dat je bijv. een mooie auto ziet, opstart, 3 seconden later, scherpstellen, 1 seconde later, fotot maken, 2 seconden later, en dan is de auto alweer weg en kun je geen 2e foto maken? Of valt dat allemaal wel een beetje mee.. ?

2. Is hij bewegingsgevoelig? dus kun je een beetje bewegen en is hij nog steeds scherp? of is het erg belangrijk dat je hem helemaal stil houdt.. Bij de Fuji S5000 valt dat wel mee, maar bij deze ook? Zou een foto van onze bewegende hond lukken? of is dat een ramp bij deze camera..

Dat waren de belangrijkste vragen wel.. Verder vind ik het wel best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adembaba
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
Na de vakantie ga ik ook een digicam kopen. IK dacht aan een klein ding, met liefst mmc, snel, dus geen halve seconde tussen de knop indrukken en het trekken van de foto. Minstens 3.2MP en 3x digitale zoom. Goede kwaliteit foto's. Zuinig met batterijen. Heel wat eisen, maar heeft er iemand een ideetje?

==>dit zijn de eisen van een vriend. Welke digitale camera zouden jullie hem aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcootje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:20:
De iso-waarde van de Olympus is heel erg goed (tot 1600!). Als je hem voor huis, tuin en keuken gaat gebruiken, zullen feestjes daar ook bij horen. Daarbij is een hoge iso-waarde wel heel gunstig.
Is dit dan ook niet de meest geschikte camera voor jezelf? B)

[ Voor 24% gewijzigd door remcootje op 25-12-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcootje schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:13:
[...]

[...]

Is dit dan ook niet de meest geschikte camera voor jezelf? B)
Nee, ik heb nu de a610 besteld, die had meer zoom voor amper 20 euri meer.
Duss, afwachten maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om voor mijn verjaardag de Canon A510 te kopen (zelf wat bijbetalen en ouders betalen ook een beetje), heb ook al wat reviews enz. bekeken, de meesten zijn van mening dat het een geweldige camera is voor die prijs, alleen heb ik toch een paar vragen..

1. Is de tijd tussen 2 foto's werkelijk zo groot? Dus niet dat je bijv. een mooie auto ziet, opstart, 3 seconden later, scherpstellen, 1 seconde later, fotot maken, 2 seconden later, en dan is de auto alweer weg en kun je geen 2e foto maken? Of valt dat allemaal wel een beetje mee.. ?

2. Is hij bewegingsgevoelig? dus kun je een beetje bewegen en is hij nog steeds scherp? of is het erg belangrijk dat je hem helemaal stil houdt.. Bij de Fuji S5000 valt dat wel mee, maar bij deze ook? Zou een foto van onze bewegende hond lukken? of is dat een ramp bij deze camera..

Dat waren de belangrijkste vragen wel.. Verder vind ik het wel best
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:09:
[...]
Zo gaat dat wel ongeveer. Maar dat is bij heel veel camera's zo. De lens komt moet eerst uit de camera komen dus dat duurt een x aantal seconden, en je moet scherpstellen. Dat kan best vlot gaan. En als je de foto neemt dan moet nogmaals scherpstellen. Er zit wel een modus op waar je een aantal foto's achter elkaar kan schieten, maar volgens mij moet je die eerst aanzetten voor dat het te gebruiken is.
Bewegings onscherpte is niet meer of minder dan bij andere camera's naar mijn mening. Althans ik heb hem zelf niet, maar je sluitertijd blijft het zelfde als op andere camera's. Dat wil zeggen als je dezelfde diafragma en iso gebruikt. Dus als je in een dokere situatie zit, zul je langer moeten belichten, dus heb je eerder last van bewegingsonscherpte maar dat heb je dan ook met de s5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, dat wou ik even weten.. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:49:
Oké, dat wou ik even weten.. Bedankt!
Nog 1 dingetje. Als je bang bent voor bewegings onscherpte, kun je natuurlijk zelf ook nog de camera instellen zodat je er minder last van krijgt. Maar dan moet dat natuurlijk wel kunnen. Dus niet in het donker foto's gaan maken en dan verwachten dan je een sluitertijd kan gebruiken van 1.60. Succes met de keuze verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is beter;

de Sony Cybershot DSC-S40 of de Canon Powershot A520? Ik heb al op steves digicams gekeken maar m'n Engels is niet zo goed..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik ben de zoveelste die op zoek is naar een degelijke digitale camera, maar geen enkel idee heeft waar naar te moeten kijken.

Mijn voorkeuren:

Handzaam formaat, zo rond de 10 bij 7 cm.
Snelle behandeling. Bij mijn vorige (erg slechte) camera, duurde het een tijdje voordat de foto werd gemaakt, en de tijd dat ik op het knopje drukte.
Ik zal het toestel vooral gebruiken voor natuur en omgevings foto's. Waarschijnlijk weinig close-up.
Video-optie is niet noodzakelijk
Mijn vorige camera had met alles moeite, kleuren, licht intensiteit en beweging. Ik heb weinig verstand van camera's, maar ik zou graag een toestel willen waarbij je later niet veel hoef bij te werken. Gevoeligheid voor beweging is ook een punt, maar ik weet niet hoezeer ik daar rekening mee kan houden in dit prijssegment.
Aantal Mega Pixels rond de 3 à 4

Ik weet niet of ik was mis. Ik heb geen verstand van merken, daarvoor ben ik hier

Alvast erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Ammun schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:33:
Ik ben de zoveelste die op zoek is naar een degelijke digitale camera, maar geen enkel idee heeft waar naar te moeten kijken.

Mijn voorkeuren:

Handzaam formaat, zo rond de 10 bij 7 cm.
Snelle behandeling. Bij mijn vorige (erg slechte) camera, duurde het een tijdje voordat de foto werd gemaakt, en de tijd dat ik op het knopje drukte.
Ik zal het toestel vooral gebruiken voor natuur en omgevings foto's. Waarschijnlijk weinig close-up.
Video-optie is niet noodzakelijk
Mijn vorige camera had met alles moeite, kleuren, licht intensiteit en beweging. Ik heb weinig verstand van camera's, maar ik zou graag een toestel willen waarbij je later niet veel hoef bij te werken. Gevoeligheid voor beweging is ook een punt, maar ik weet niet hoezeer ik daar rekening mee kan houden in dit prijssegment.
Aantal Mega Pixels rond de 3 à 4

Ik weet niet of ik was mis. Ik heb geen verstand van merken, daarvoor ben ik hier

Alvast erg bedankt!
Ik zou gaan kijken de A510 oid. Dat is een goede allround camera met 4x optische zoom. Bij genoeg licht heb je zeker geen last van bewegingsonscherpte. En anders kan je de camera nog altijd wat bijstellen zodat je het kan voorkomen. Dat kan niet altijd, maar daar hebben alle camera's last van. Ik weet alleen niet of deze camera ook onder jou eisen van handzaam valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De uitverkoop staat voor de deur.
Bij Amazon kan je een Canon Powershot 410 en Pixma 4200 printer krijgen voor 214.88 usd en daarbij krijg je nog eens een korting van 50 dolllar van Canon.
Setprijs minder dan 150 euro!
Ik ben heel benieuwd welke webwinkel hier deze aanbieding gaat leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
justawitte schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:47:
[...]

Ik zou gaan kijken de A510 oid. Dat is een goede allround camera met 4x optische zoom. Bij genoeg licht heb je zeker geen last van bewegingsonscherpte. En anders kan je de camera nog altijd wat bijstellen zodat je het kan voorkomen. Dat kan niet altijd, maar daar hebben alle camera's last van. Ik weet alleen niet of deze camera ook onder jou eisen van handzaam valt.
Is er een groot verschil tussen de a520? En weet je hoe het zit met de tijd tussen het drukken op het knopje, en het maken van de foto? want dat is af en toe behoorlijk irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik weet niets van foto camera's af en k ben wel op zoek naar een nieuwe, nu zag ik deze staan op internet http://www.digicamshop.nl/product/15803
nu is mijn vraag is dit iets om mee te beginnen

voornamelijk foto's in het donker worden er mee gemaakt dus zal maar zeggen huis tuin en keuken foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 21:07:
hallo ik weet niets van foto camera's af en k ben wel op zoek naar een nieuwe, nu zag ik deze staan op internet http://www.digicamshop.nl/product/15803
nu is mijn vraag is dit iets om mee te beginnen

voornamelijk foto's in het donker worden er mee gemaakt dus zal maar zeggen huis tuin en keuken foto's.
Dat doe je snel.

Maargoed zie mijn andere reply.
De A520 is een goede camera voor een beginner. En binnenfoto's daar presteren compact camera's erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mijn vriendinnetje wil graag een digitale camera zodat ze wat minder op hoeft te letten of elke foto goed gaat. Ik mag uitzoeken welke passend is ;) We hebben beide geen voorgaande kennis op het gebied van foto's, maar wel gevoel voor techniek. De FAQ gaat dieper dan voor ons op dit moment zinnig is, maar heb ik wel gelezen.

Haar verlanglijstje:
budget zo'n 250 euro voor alles compleet
minimaal 100 foto's opslag
goed genoeg voor normaal formaat foto's
geschikt voor standaard fotografie
zoveel mogelijk automatisch, handmatig als optie is leuk
foto's op camera het liefst als USB-drive benaderbaar
oplaadbare baterijen, zonder geheugeneffect
aanschaf voor de grote vakantie
met zoom-functie
met rode-oogjes flits
afmeting van een gewone camera
liefst ook nachtstand
tasje om camera aan de broekriem te doen

Mijn verlanglijstje:
wat reviews zodat ik de keuze kan onderbouwen

[ Voor 12% gewijzigd door Milmoor op 02-01-2006 15:03 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:49

Barrycade

Through the...

Joost E. Boere schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:56:
Heel verlanglijstje: (en een klein prijsje)
Je vraagt veel voor een relatief klein budget maar iets wat in de richting komt is:

http://www.digitalstreet....c4tbj030chg7vfovfqjsr99q6

Een Canon A510 set met sd kaartje, tasje, lader met iets overschrijding van budget (16 euro). Maar wel klaar.

Qua reviews verwijs ik graag naar www.dpreview.com, steves-digicams etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ziet er aardig uit, bedankt voor de tip. Het budget is een orde grootte, en dus niet op de cent afgeteld. We waren sowieso benieuwd of ons lijstje niet onredelijk was. Het is blijkbaar haalbaar, maar krap aan. Welke van de punten van het verlanglijstje is sterk bepalend in de prijs? Ik kan niet goed inschatten of iets misschien onredelijk is voor de prijsklasse.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Opzich zijn alle functies die je noemt wel aardig standaard. Het moet zeker lukken om een camera voor rond de 200 euro te vinden die aan je eisen voldoet, komt er nog 50 euro voor tasje + geheugenkaartje bij en je bent klaar.

Ik help je even met zoeken:

- http://www.pixmania.nl/nl...y/cyber-shot-dsc-s90.html
- http://www.pixmania.nl/nl...t/nikon/coolpix-5600.html
- http://www.pixmania.nl/nl/nl/158555/art/olympus/fe-120.html

Dit leek me wel wat, hou je nog genoeg geld om eventueel batterijen etc bij te kopen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:52
Ik ben op zoek naar een simpele camera voor rond de 200-250 euro.
Het zou makkelijk zijn als deze gebruik kan maken van CF geheugen, want daar heb ik nog 512 MB van liggen, anders graag iets incl. geheugen. Heb ook nog goede oplaadbare penlite batterijen dus die hoeven ook niet mee te worden genomen in de prijs.

Zat zelf te denken aan de Canon Powershot A520 of de Pentax Optio S55, maar die hebben geloof ik een ander type geheugen.

Wat belangrijk is is de kwaliteit van de foto's instelmogelijkheden zijn van ondergeschikt belang. Waar hij wel voor gebruikt gaat worden is de wintersport dus dat is ook misschien wel iets om rekening mee te houden.
Zoom liefst 4* of hoger
liefst ook vanaf ongeveer 4 MP

Goede garantie is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcootje
De meeste camera's die SD slikken, kunnen ook overweg met een MMC kaart, MMc's alleen wat langzamer.... Om het nog wat lastiger te maken, een SD kaart kan niet in een apparaat welke alleen met MMC functioneerd, SD is nameljik een fractie dikker.
Waarom wil bijna iedereen hier een rode ogen flitser? je wilt toch juist zonder? 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door remcootje op 03-01-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Sorry ik bedoelde dat ik al Compact Flash geheugen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Eskimootje schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:34:
Sorry ik bedoelde dat ik al Compact Flash geheugen had.
Ik meen dat de A95 ook compactflash gebruikt. Het is wel een wat ouder type camera, maar zeker niet slecht.

Edit: en aan de andere kant, wat kost geheugenb tegenwoordig. Je kan je compactflash kaart waarschijnlijk wel op marktplaats slijten, en voor dat geld en een beetje haal je een geheugenkaart voor de camera die jij het liefst wilt hebben.

Ik heb ondertussen al 3 camera's gehad en alle 3 hadden ze een ander type geheugen. Ik zou zeker niet mijn keuze van de camera laten afhangen van het geheugen dat je toevallig nog thuis hebt liggen.

[ Voor 45% gewijzigd door Justawitte op 03-01-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcootje
Mmm. camera's onder de 250 met een CF kaart is lastig, zoals je al vermoede, nemen de meeste instap compacts allemaal SD, is het misschien niet beter dat jij je CF verkoopt? Dan kun je een camera zoeken die echt bij je past, en aan jouw eisen voldoet zonder dat je eerst naar het type geheugen hoeft te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Staat er ook bij dat indien nodig het geheugen aanschaffen geen probleem is, maar moet wel mee worden genomen in het totaal plaatje aan kosten.
SD geheugen is dus ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Mijn pa is tot de conclusie gekomen dat er een digitale camera moet komen, omdat zowel hij, ik als mijn zusje dat ding soms nodig hebben. Omdat ik de computernerd van de familie ben, moet ik maar eens uitzoeken welke de beste is. Hij heeft er zo'n 200 euro voor over, wat best een euro of 10-20 mag afwijken als dit nodig is. Het probleem is dus dat ik echt niet weet waar ik moet beginnen met zoeken...
Ik kan wel de pricewatch door zoeken, naar cams die ongeveer 200 euro zijn, en dan naar de productinfo zoeken op google en in een tabel gooien, maar dit lijkt mij toch te omslachtig.
Als het ding een goeie foto kan schieten op 1280x1024 ben ik al blij.

Wie kan mij even een zetje in de goeie richting geven? Als jullie zeggen dat elke camera van 200 euro wel een fatsoenlijke foto kan maken op 1280x1024 is et ook al goed. Gewoon een allrounderd ongeveer.
Liefst wil ik wel een stuk of >50 foto's kunnen schieten op een kaartje, maar we kunnen ook beginnen met een klein kaartje en later alsnog een grotere kopen dus dit is niet zo'n probleem.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een Canon A520 duur? Voor 200 euro.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11-09 23:46
Inmiddels ben ik al voorzien van een Canon A520 met 256 MB geheugenkaartje. :D

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik een canon A520 voor 200 euro halen, of kan ik beter zo'n Sony ding met bijna precies hetzelfde specs voor 170 halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 09:49

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:03:
Zal ik een canon A520 voor 200 euro halen, of kan ik beter zo'n Sony ding met bijna precies hetzelfde specs voor 170 halen?
"zo'n Sony ding" dat type ken ik niet :P Maar om met een bepaalde reclame te spreken "Zou het gewoon doen!" :+

Maar ontopic : die vraag kan je alleen zelf beantwoorden. Je zal voor jezelf moeten afvinken welke specs je van die 2 belangrijk vindt. Maar volgens mij gaat het vooral om de prijs. En dan lijkt mij die Sony goedkoper dus beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
  • Laatst online: 02-11-2024
Mijn Minolta dimage 323 heeft het begeven, en nu mag ik een nieuwe camera uitzoeken. Ivm. mijn beperkte budget, kan ik uit de volgende camera's kiezen:

Canon: PowerShot A410

canon PowerShot A520\

kodak C330

nikon COOLPIX 4600

of de

olympus FE-110

Nu heb ik enkele reviews bekeken, en volgens mij komt de powershot A520 daar als beste uit, ik ben alleen benieuwd naar jullie bevindingen / adviezen. Is het een goede keus? of kan ik beter voor de anderen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 15:07
Leuke aanbieding bij Informatique:
Powershot A520 voor 179 euro.
http://www.informatique.n...I&A=601285&REF=NB11012006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een redelijke digitale camera, die maximaal 250 euro kost (zonder kaartjes, met tasje). Ik heb de A610 gezien en die lijkt mij goed, maar is helaas boven mn budget. Dus weet iemand een alternatief? Ik wil het liefst 3+ optische zoom en zeker 4+ mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 09:07
pssst kijk de laatste pagina van dit topic eens door

De eisen die je geeft zijn zo specifiek dat alles vanaf een 4 jaar oude compact (canon S40) tot een digitale spiegelreflex er aan voldoet ;). (3x zoom+ 4Mpix heeft iedere camera wel tegenwoordig) Bedenk een of je een heel grote/heel kleine camera wil, of je dingen handmatig wil kunnen instellen, of je een voorkeur hebt voor battereien of een accu, eventueel welk geheugen je hebt enz.....

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eisen die je geeft zijn zo specifiek dat alles vanaf een 4 jaar oude compact (canon S40) tot een digitale spiegelreflex er aan voldoet ;). (3x zoom+ 4Mpix heeft iedere camera wel tegenwoordig) Bedenk een of je een heel grote/heel kleine camera wil, of je dingen handmatig wil kunnen instellen, of je een voorkeur hebt voor battereien of een accu, eventueel welk geheugen je hebt enz.....
Okey, dan zal ik wat specifieker maken:
3x zoom (of meer)
5 MP
Batterijen/accu+oplader erbij
Gewoon compact
Liefst >2" scherm
Geheugen maakt niet uit

Die ik gevonden heb:
SONY DSCW5
CANON POWERSHOT A610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Mag 256 euro ook?

Namelijk de Pentax Optie WP

een leuke cameraatje die waterdicht is! (tot 1,5 meter), ideel voor strandvakanties en wintersport!

http://www.pixmania.nl/nl/nl/88481/art/pentax/optio-wp.html

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
vanpeltje schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:51:
Mag 256 euro ook?

Namelijk de Pentax Optie WP

een leuke cameraatje die waterdicht is! (tot 1,5 meter), ideel voor strandvakanties en wintersport!

http://www.pixmania.nl/nl/nl/88481/art/pentax/optio-wp.html
Ik denk dat als je de pentax geet vergelijken met de A610, dat de keuze niet zo moeilijk is.
Vooral als je later wat meer wilt kunnen instellen met je camera, dan hebje veel meer aan de A610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Ik ben opzoek naar een leuk camera'tje van rond de 200euro.

Ik zag deze bij de media-markt: Samsung DIGIMAX-A7 voor 189€

Ik kan alleen niet veel reviews vinden op internet, dus vroeg ik mij af of er al mensen zijn die deze camera hebben, en wat zij er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justawitte schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:19:
[...]

Ik denk dat als je de pentax geet vergelijken met de A610, dat de keuze niet zo moeilijk is.
Vooral als je later wat meer wilt kunnen instellen met je camera, dan hebje veel meer aan de A610
Ja en als je die instellingen niet gaat gebruiken is de keuze ook makkelijk. In vergelijking met die Pentax moet je bij de Canon een aanhangwagen meenemen. Je moet goed bedenken dat voor 90% (voorzichtige schatting) van de gebruikers geldt dat zij nooit met sluitertijden of diafragma zullen spelen..... Daarnaast wordt de Pentax geleverd met een accu, schuift de lens niet naar buiten (voorkomt de beruchte Err18 melding van Canon) en is hij veel compacter en lichter.

Qua fotokwaliteit is de Canon overigens iets beter (hetgeen overigens alleen op grotere afdrukken zichtbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Niet online
Mijn vader zoekt dus een digitale camera en hij heeft dus zijn oog laten vallen op een Canon Powershot A520. Nou zie ik in dit topic dat Canon Powershot A510 vooral word aangeraden. Nou is mijn vraag: Is alleen de ene 1 megapixel het verschil tussen de beide camera's of zijn er meer verschillen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

Door de hogere resolutie verwerkt de A520 foto's iets trager. Verder is het vooral de prijs waardoor mensen vooral voor de A510 kiezen, aangezien ze die extra pixels toch niet nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst wilde ik ook de A510, maar aangezien die bijna nergens meer te verkrijgen was, neem ik nu toch maar de 520 denk ik.. Om de prijs hoef ik het ook niet te doen, hij is overal ongeveer 180/200 euro nu, alleen de snelheid is idd ook mijn probleem.. Verder heb ik er weinig negatieve dingen over gehoord.. Is hij nou echt zo sloom? Of valt dat best mee en hebben andere camera's dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:48

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zoek ook zoiets, budget is weliswaar iets hoger (tot 300) maar het zou ook wel handig zijn als er nog een extra geheugenkaartje bij zou kunnen.

Ik hou nu de volgende drie cams over:

Canon Ixus 50 (~275 euro)
Olympus µ 600 Digital (~250 euro)
Olympus SP-700 (~300 euro)

De Canon heeft in principe de minste specs maar ik ben altijd erg te spreken geweest over het gebruiksgemak van Canon-cams. Verder is het de kleinste en lichtste camera van deze drie, en gebruikt hij SD-geheugen ipv het wat duurdere XD. De eerste Olympus is de goedkoopste, heeft 6 MP ipv 5 zoals de Ixus en heeft een groter LCD scherm, maar weer geen zoeker en hij is duidelijk groter en zwaarder. De SP-700 heeft een nog groter scherm (3 inch!) en is weer een stuk lichter en kleiner, maar het is dan wel weer de duurste van allemaal.
Iemand die ervaring heeft met één van deze drie?

[ Voor 14% gewijzigd door Daniel op 23-01-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Die SP-700 is nog niet zo lang op de markt, dus daar viel niet zoveel over te vinden. Wat ik vond sprak elkaar ook tegen. De ene spreekt van een onhandig en lelijk menu en een trage camera, waar de ander hem helemaal geweldig vindt.
Tussen de andere Olympus mju en de Canon, lijkt de Canon me de betere keuze. Uit reviews (bijvoorbeeld van Steves Digicams, die ze allebei heeft getest) blijkt dat die mooiere foto's maakt en een betere videomodus heeft.

Ik zou zeggen, ga voor de Ixus 50. Alleen jammer dat er van de SP-700 nog weinig te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:48

Daniel

Kapitein NCC-1701
't is overigens voor mijn schoonvader, dus een eenvoudige bediening is echt een must :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Omdat laatst mn Trust PowerCam 910Z kapot is gegaan (ik weet het, slechte kwaliteit), zoek ik een nieuwe camera.

Ik maak bijna nooit foto's (daarom had ik die Trust :P), dus hoef ik niet veel speciaals te hebben.

3x optische zoom
Minstens 3 mpix
SD-uitbreiding
Ik zou ook graag willen dat er wat valt in te stellen bij het maken van de foto (dus niet zoals bij die Trust, Iso100 of Iso200, maar graag iets meer, zoals sluitertijden ed).

Omdat ik dus niet zo vaak foto's maak, heb ik me er helemaal niet in verdiept. Ik heb wel wat rondgekeken, maar de 'goedkopere' cameras (onder de 150 Euro), kunnen eigenlijk allemaal hetzelfde.

Zou iemand een leuke camera voor me weten? 2ehands vind ik helemaal niet erg, omdat je vaak meer camera (ouder model bv) voor hetzelfde geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joswillems86 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:29:
Omdat laatst mn Trust PowerCam 910Z kapot is gegaan (ik weet het, slechte kwaliteit), zoek ik een nieuwe camera.

Ik maak bijna nooit foto's (daarom had ik die Trust :P), dus hoef ik niet veel speciaals te hebben.

3x optische zoom
Minstens 3 mpix
SD-uitbreiding
Ik zou ook graag willen dat er wat valt in te stellen bij het maken van de foto (dus niet zoals bij die Trust, Iso100 of Iso200, maar graag iets meer, zoals sluitertijden ed).

Omdat ik dus niet zo vaak foto's maak, heb ik me er helemaal niet in verdiept. Ik heb wel wat rondgekeken, maar de 'goedkopere' cameras (onder de 150 Euro), kunnen eigenlijk allemaal hetzelfde.

Zou iemand een leuke camera voor me weten? 2ehands vind ik helemaal niet erg, omdat je vaak meer camera (ouder model bv) voor hetzelfde geld krijgt.
Probeer nog een Canon A510 te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Die Olympus is wel een goede camera. Misschien qua bedieningsgemak niet super, je hebt niet zo'n wieltje met alle programma's. Beeldkwaliteit is goed in ieder geval en die zoeker ga je niet missen. Gewicht valt ook zeker mee hoor! Mn moeder heeft hem en ik ben er te spreken over en zij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de traagheid van de Canon A520 écht irriterend? Want ik gebruik nu vaak de Fuji S5000 van m'n vader, maar daar is het best irritant dat hij zo traag opstart, vooral de tijd tussen 2 foto's moet geen 5 seconden zijn.. Is de A520 hiervoor ongeschikt? Of valt dat eeeerg traaaag-verhaal wel een beetje mee.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Een vraagje, de Panasonic FX8 is momenteel voor €244 te verkijgen. Is dat een goede prijs voor deze camera (dat toch alweer wat ouder is...)?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:01:
Is de traagheid van de Canon A520 écht irriterend? Want ik gebruik nu vaak de Fuji S5000 van m'n vader, maar daar is het best irritant dat hij zo traag opstart, vooral de tijd tussen 2 foto's moet geen 5 seconden zijn.. Is de A520 hiervoor ongeschikt? Of valt dat eeeerg traaaag-verhaal wel een beetje mee.. :P
Zie hier de diverse tijden. Niet echt snel te noemen, maar ook niet heel langzaam. Echt heel snel is de Casio exilim 110... (met name de ontspanvertraging is bij benadering nul).
azt33 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:55:
Een vraagje, de Panasonic FX8 is momenteel voor €244 te verkijgen. Is dat een goede prijs voor deze camera (dat toch alweer wat ouder is...)?
Superprijs voor een supercamera. Accu gaat veel langer mee dan de FX7 (belangrijk minpunt van de FX7), maar de beeldkwaliteit is buitengewoon goed. Plus je hebt een beeldstabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 11-08 15:05
OK, bedankt! Ga het zo bestellen :)
Kan ik eventueel mijn bevindingen hier later posten, of is dat hier niet gewenst?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 13-09 21:36

Garyu

WW

Okay, mijn oma d'r analoge superkwaliteitscam *kuch* is overleden, en nu wil ze over naar het digitale tijdperk. Ze heeft echter vrij weinig verstand van foto's maken, maar doet dat wel erg graag. Dus ben ik voor haar op zoek naar een algemeen heel simpele camera in de stijl van de oude Canon A200 ofzo zegmaar.

De 'eisen':
- simpel, zonder instellingen. Point-&-shoot en meer vooral niet. Een filmfunctie hoeft er dus vooral ook niet op te zitten, dat is alleen maar lastig en ze weet toch niet hoe ze video's zou moeten bekijken op de computer
- Geen uitschuifbare delen. Ik weet dat er een paar KM's en Sony's in ieder geval zijn waarbij de lens niet naar buiten komt, hierboven lees ik dat een Pentax dat ook niet doet, maar die is eigenlijk te duur.
- Zoom is niet nodig, maar is wel leuk natuurlijk. 2x of 3x ofzo, niet echt een bijzondere eis.
- Alles vanaf 2 MP is eigenlijk prima, mijn Ixus v2 heb ik ook alleen maar prima 10x15 afdrukken van.
- Budget: inclusief tasje en geheugenkaartje is het budget 150 euro.

Bijna overal wordt alleen maar het beste en het duurste aangeprezen, maar dat zoek ik nu dus net níet. Net zoals dat er voor ouderen nauwelijks mobiele telefoons te vinden zijn die ze kunnen bedienen, is dat met digitale camera's precies zo. Dus als er iemand tips, ideeën heeft?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Helaas, mijn Pentax Optio 33WR is kaduuk. Volgens het reparatiecentrum moet het zoomblock vervangen worden en de binnenkant gereinigd (dat laatste snap ik niet aangezien de camera stofdicht is). Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe camera. Hetgene waarvoor ik deze camera vooral zal gebruiken is point & shoot op activiteiten van mijn studie. Ik ben namelijk de huisfotograaf. Ik heb dus vrij specifieke eisen, te weten:
  • SD geheugen; ik heb een 1 GB kaart liggen hier.
  • Snelle flitser; ik moet natuurlijk wel onverwachts foto's kunnen maken.
  • Niet zo'n hulplichtje als je gaat flitsen (zie boven ;)).
  • Liefst penlites; er zijn dagen waarop ik meerdere honderden foto's maak. NimH Penlites meenemen en opladen is geen probleem, maar accu's lijkt me lastiger.
  • Het grote voordeel van mijn vorige camera was dat ie waterdicht is. Dit is geen eis, maar de camera moet dus wel kroegbestendig zijn.
  • Compact
  • Filmpjes kunnen maken is eigenlijk ook wel een eis. Ik Tennis en het is een ideale tool als je jezelf kan bekijken.
Budget: De reparatie van mijn Pentax zou me 203 euro gaan kosten. Veel hoger dan dat bedrag dus niet. ;)

Tot nu toe heb ik nog niet zoveel gevonden (eigenlijk alleen nog bij pixmania gekeken) dus ik houd mijn ogen nog even open. Hebben jullie tips?

Als iemand overigens een idee heeft waar ik mijn oude camera (Pentax Optio 33WR) of zijn opvolger (43WR) zou kunnen vinden dan hou ik me ook aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:27:
Okay, mijn oma d'r analoge superkwaliteitscam *kuch* is overleden, en nu wil ze over naar het digitale tijdperk. Ze heeft echter vrij weinig verstand van foto's maken, maar doet dat wel erg graag. Dus ben ik voor haar op zoek naar een algemeen heel simpele camera in de stijl van de oude Canon A200 ofzo zegmaar.

De 'eisen':
- simpel, zonder instellingen. Point-&-shoot en meer vooral niet. Een filmfunctie hoeft er dus vooral ook niet op te zitten, dat is alleen maar lastig en ze weet toch niet hoe ze video's zou moeten bekijken op de computer
- Geen uitschuifbare delen. Ik weet dat er een paar KM's en Sony's in ieder geval zijn waarbij de lens niet naar buiten komt, hierboven lees ik dat een Pentax dat ook niet doet, maar die is eigenlijk te duur.
- Zoom is niet nodig, maar is wel leuk natuurlijk. 2x of 3x ofzo, niet echt een bijzondere eis.
- Alles vanaf 2 MP is eigenlijk prima, mijn Ixus v2 heb ik ook alleen maar prima 10x15 afdrukken van.
- Budget: inclusief tasje en geheugenkaartje is het budget 150 euro.

Bijna overal wordt alleen maar het beste en het duurste aangeprezen, maar dat zoek ik nu dus net níet. Net zoals dat er voor ouderen nauwelijks mobiele telefoons te vinden zijn die ze kunnen bedienen, is dat met digitale camera's precies zo. Dus als er iemand tips, ideeën heeft?
Canon A410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar een digitale foto camera, heb vandaag al op verschillende site's rond gekeken, maar het lukt me nog niet echt om me goed te oriënteren.

De camera moet gewoon dienen als leuke kiekjes maker. Mijn budget is rond de E 170,-. Het belangrijkste vind ik dat hij in donkere omgeving ook nog acceptabele foto's maakt.

Ik ga iig even verder zoeken op het web, en ik hoop dat er iemand is met een goed advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Ik haal binnenkort een Canon A520, en heb wat vraagjes over het type geheugen dat erin gaat, namelijk MMC en SD. Wat is precies het verschil tussen deze twee, en welke is aan te raden? Het gaat mij vooral om de snelheid. Wat ik ook graag wil weten is welke batterijen er het beste in kunnen. Ik heb vernomen dat dit voor de snelheid en levensduur nogal wat uit kan maken.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Ik heb uiteindelijk een Nikon Coolpix L1 gekocht. 6 MP, 5x zoom en 2,5 inch scherm. Vanavond op de borrel van mijn studie uitproberen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verbal_Kint schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:52:
Ik heb uiteindelijk een Nikon Coolpix L1 gekocht. 6 MP, 5x zoom en 2,5 inch scherm. Vanavond op de borrel van mijn studie uitproberen.. :)
He verbal kint,

Ben heeel beniewd, doe je de studie KI in groningen?

verder ontopic. Volgens mij zijn we het er allemaal mee eens dat de A520 de betere keuze is voor iedereen die net begint/ een beetje zelf wil instellen. Ik ben zo iemand die net genoeg weet van camera's dat ik wel wat dingen zelf wil instellen, maar soms ook de auto stand zal gebruiken. Kortom ik heb vandaag de A520 gekocht, voor 168 euro, wat echt niet duur is. Groningen funprice had goeie aanbieding :) . Koop er anders nooit wat, maar dit was niet te duur 8)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Als je op mijn profiel had gekeken had je gezien dat ik CIW (Communicatie en InformatieWetenschappen) studeer in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verbal_Kint schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:44:
Als je op mijn profiel had gekeken had je gezien dat ik CIW (Communicatie en InformatieWetenschappen) studeer in Utrecht.
Ik zie het nu staan ja sorry :9 , die A520 maakt trouwens goeie foto's, maar moet nog wel wennen om met deze camera te werken. Handmatige instellingen gaan nog niet zoals ik wil. Ben een dikke casio gewend 8x zoom en àlles handmatig instelbaar, maar met grote zoom lens erbij etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Laatst online: 25-07 10:36
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Samsung DIGIMAX-A7?
Ik ben opzoek naar een camera die mooie foto's schiet en die redelijke filmpjes kan maken.
Verder hoef ik zelf niets aan de instellingen te doen ofzo, het liefst met SD kaartjes want daar heb ik er een paar van die ik niet meer in mn PDA gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het is nu een paar keer langs gekomen dat mensen vragen of er ook een nederlandse handleiding is voor de Canon powershot A520. Ik heb deze camera ook en was helemaal flauw van dat duits (enige taal in handleiding).

De post onder mij heeft een prima linkje voor een engelse handleiding.

succes ermee,

BTW. Ik heb de camera in een computer winkel gekocht, dat is toch niet een vreemde zaak? De computer zaak bij mij 2 km vandaan.
Dus ja ik vind het stom dat Canon de handleiding voor 30 euro verkoopt.

[ Voor 66% gewijzigd door Nomad op 11-02-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handleidingen

Handleidingrequests voor wat voor stuk hardware dan ook doen we hier niet aan op GoT. Niet eens omdat ze copyrighted zijn, maar gewoon omdat ze vaak te downloaden/bestellen zijn bij de fabrikant en ook bij de betere shops aan te vragen zijn. Een tip: let bij het bestellen van camera's via het internet op of je een Nederlandse versie of een geimporteerd model krijgt. In het laatste geval krijg je namelijk meestal géén Nederlandse handleiding.
FG Algemene policy

Daarnaast vind ik het een beetje overijverig om zelf (via een niet te traceren wijze) een Engelstalige handleiding te downloaden terwijl je had kunnen volstaan met een origineel linkje.

Engelstalige handleiding voor de A520

Tot slot wil ik nog even opmerken dat je het belachelijk vind dat je een Duitstalige handleiding hebt gekregen en nu maar liefst 30 euro moet betalen voor een Nederlandse. Als je je camera via een normale leverancier (ipv de goedkoopste internetaanbieder) had aangeschaft dan had je iets meer betaalt en direct een NL gebruiksaanwijzing gekregen. Je hebt nu 168 euro betaalt terwijl je een NL model had kunnen kopen voor 179 euro. Canon verdient het niet om door jouw 'verkeerde' zuinigheid zwart gemaakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb nu een paar dagen de A520 van canon. Ik heb al wat leuke foto's gemaakt en ik ben erg blij dat ik dingen ook handmatig in kan stellen. Kortom een goede koop voor onder de 250 (is mijn mening althans). Ik heb wel een vraag; wat kan ik eraan doen dat hij bij èlke binnenfoto de flits nodig heeft, dus hoe kan ik dat veranderen? Ja ik kan wel dingen handmatig zo zetten dat de sluitertijd langer wordt etc, maar is dat gewoon een eigenschap van deze camera, want mijn casio camera heeft het niet. Die kan onder dezelfde omstandigheden wel zonder flits fotograferen. Iso 400 is dat al teveel? en kleinst mogelijk e diafragma heb ik ook gedaan (waarde althans he, dus helemaal open).
Dank je wel alvast voor adviezen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Sorry ,maar hier zit toch echt een uitschuifbare lens op hoor.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

HerbyNL schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:19:
[...]

Sorry ,maar hier zit toch echt een uitschuifbare lens op hoor.
Niet alleen zit er een uitschuifbare lens op de A410, er zit ook een berg verschillende modi (modussen?) op die mijn oma nooit van haar leven zal leren noch wil leren. Ik ben dus nog steeds op zoek naar een easy compact voor m'n oma :).

Ongeveer van het type Vodafone Simply dus, maar dan als camera ipv als telefoon ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.freebees.nl/Objects/w180h168_KS106312.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Op Auto-modus kom je een heel eind.

Maar waarom geen uitschuifbare lens? Als het om het vallen gaat, daar houdt een camera zonder uitschuifbare lens ook niet van. En er wordt meestal wel een wriststrap meegeleverd, die kan ze dan omdoen.

Ik zou eens naar HP kijken. Die staan bekend om gebruiksvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Het probleem met het aanwezig zijn van een niet-automodus is dat ie daar per ongeluk op terecht kan komen. Ik durf te wedden dat mijn oma dat niet eens doorheeft, en vervolgens een berg baggerfoto's schiet... wat gewoon zonde is. Meer dan een auto-modus heeft ze nl. niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Op basis van dit forum heb ik een tijdje geleden de canon A520 gekocht. Velen waren het erover eens dat dit een goede beginners camera is met ook handmatige instelmogelijkheden. Na 2 weken ongeveer te gebruiken kan ik dit zeker beämen.
De camera maakt scherpe foto's. Auto stand is niet mijn favoriet, hij wil bijna altijd de flitser gebruiken, wat ik niet altijd een goed idee vind :)
Handmatige instellingen komen dus vaak van pas, maar zijn makkelijk te doen. Vooral iso, sluiter en diafragma. Prima, witbalans enzo eventueel later op de computer, maar vaak niet nodig. Ik ben geen expert, maar de camera voelt goed.
Degelijke kwaliteit en wat ik vooral heerlijk vind is hoe lang hij met goede batterijen kan doen. Ik kan zeker een dagje foto;s maken op 1 set batterijen. Op een dag maak ik dan zo'n 100 foto's. Let wel ik gebruik dure dikke batterijen (2400 mAh). Ook als je wat meer prutst en uitprobeerd nog steeds wel 60 foto's ofzo maken. Ik geef maar een schatting, maar batterijen gaan gewoon lang mee.
Ook eerder kwam naar voren dat hij lang tijd nodig had per foto etc. Dit vind ik niet, beter nog, ik vind het ruim snel genoeg. Mocht je heel snel achter elkaar foto's willen maken, dan is hier een speciale functie voor, dus de camera is snel genoeg.
Is alles dan perfect? Nee tuurlijk niet. Ik ben erg tevreden met mijn camera, maar ik baal van de auto functie (geeft om verschillende redenen niet vaak foto's zoals ik ze wil), ik baal ook van de hoeveelheid licht die hij nodig heeft, diafragma moet eigenlijk altijd behoorlijk laag staan om genoeg licht op de sensor te krijgen. Laatste wat ik jammer vind is de slechte functie voor handmatig focussen, dat zal je in de praktijk niet zoveel doen denk ik, omdat je slecht kan zien wanneer je object scherp staat.
Toch voor het geld dat ik er voor betaald heb (168 euro + 30 euro 512 kaartje +15 euro tasje) ben ik zeer tevreden over deze camera. Genoeg instellingen, goede operationele tijdsduur, goede kleurbalans en degelijk toestel. Ik heb me laten adviseren door de kenners in dit forum en daarvoor ben ik blij, want voor mij was dit een goede keus. Hoop dat jullie wat hebben aan mijn mening :P

edit :P

De video functie op deze camera gebruik ik niet veel, maar wat ik ervan gezien heb is die kwaliteit best in orde. Jammer alleen dat hij op hoge kwaliteit (640x480) maar 30 secs kan opnemen. Maar voor een camera in deze prijsklasse niet zo belangrijk denk ik? Filmpjes zijn gewoon wel goed, niet meer niet minder :7

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 18-02-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tipje Olympus C-370 a 99 euro, hiero en de specs hier

Voor als je niet teveel eisend bent(huis-tuin en keuken fotografie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
nomad85 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 18:28:

Degelijke kwaliteit en wat ik vooral heerlijk vind is hoe lang hij met goede batterijen kan doen. Ik kan zeker een dagje foto;s maken op 1 set batterijen. Op een dag maak ik dan zo'n 100 foto's. Let wel ik gebruik dure dikke batterijen (2400 mAh). Ook als je wat meer prutst en uitprobeerd nog steeds wel 60 foto's ofzo maken. Ik geef maar een schatting, maar batterijen gaan gewoon lang mee.
probeer eens simpele goedkope aldi batterijen. ik weet niet waarom, maar mijn canon smult ervan... werken bij mij beter dan duracel, panasonic etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuk217 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 03:02:
[...]

probeer eens simpele goedkope aldi batterijen. ik weet niet waarom, maar mijn canon smult ervan... werken bij mij beter dan duracel, panasonic etc.
Grappig dat je dat zegt, blijkbaar is het kwaliteitsverschil echt merkbaar, de batterijen van de Aldi, Top Craft-Ultra, kwamen namelijk als beste uit de test van Kassa van vorig jaar, en ze waren ook nog eens bijna de goedkoopste uit de test (met een verschil van 1 cent). Gehypnotiseerd door dat suffe konijntje kocht ik dus ook altijd braaf Duracel, die wel te verstaan 5 keer zo duur, ja, 5x zo duur waren dan die van de aldi... dus...

Hier kun je de test nog online bekijken, of gewoon de uitslag zien:
http://kassa.vara.nl/port...mber=1127355&thema=322159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Waarom koop je alkaline batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, lijkt mij ook vreemd, daar doe je zo kort mee, en je betaalt je kapot aan al die batterijen.. Ik heb in m'n pas gekochte A520 Duracell 2500 mAh zitten, werken prima.. 16/17 euro waren ze.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Uiteindelijk een Sony S40 geworden. Lekker simpel, niet te duur :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Wat me bij de nieuwe crop van camera's steekt, is dat alles 6-8 megapixel moet zijn, terwijl voor de meeste gebruikers 4-5 megapixel meeeeer dan genoeg is, en er dus nodeloos veel geld aan een duurdere sensor uitgegeven moet worden. Daarnaast zijn de modellen die nog wel 4-5 megapixel zijn, low-end modellen met voorgeprogrammeerde exposure modes, dus dat schiet niet op.

Ik zoek een vervanger voor mijn Minolta G400, die verleden jaar al onder de 250 EUR kostte, met Aperture en Shutter priority, controle over de flitssterkte, en nog uniekere dingen als Focus en Exposure lock - iets wat ik bij geen enkele andere compactcamera ter grootte van de Minolta G-serie (denk vorige generatie Ixus grootte) tegen ben gekomen.

De Canon A series zijn me te groot en te plastic.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:20:
Ja, lijkt mij ook vreemd, daar doe je zo kort mee, en je betaalt je kapot aan al die batterijen.. Ik heb in m'n pas gekochte A520 Duracell 2500 mAh zitten, werken prima.. 16/17 euro waren ze.. :)
probeer voor de grap die aldi batterijen maar eens. voor die twee euro ofzo kun je je geen bult vallen en ze gaan langer mee dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel of ik een extreem kleine camera zoals de mju 700 of Ixus 60 zal kopen, of liever een wat forsere met een grotere lens, zoals de Panasonic Z5. Wie kan mij overtuigen?

Ik wil vooral goeie egale kleuren in de heldere blauwe luchten hebben (weinig ruis) en ook 's nachts goed kunnen fotograferen op feestjes. In dat laatste geval is een klein cameraatje natuurlijk wel handig, maar vangt niet veel licht op ben ik bang...

Ik print de foto's bijna alleen op 10x15 en bekijk ze verder vooral op m'n scherm. Dus veel megapixels zijn voor mij niet echt belangrijk, al is 4 wel een beetje het minimum want ik wil nog wel wat kunnen uitvergroten en bewerken.

Een grote zoom van 6x of meer zou ik wel heel leuk vinden.

Verder heb ik al SD geheugen kaartjes en GP 2100 en 2300 batterijen met een lader, dus die wil ik het liefst wel blijven gebruiken.

Een camera als de Canon 520 vind ik net te groot om klein te zijn, en te klein om groot te zijn

Wie kan mij wijzen op een goede camera voor mij, liefst onder de 250 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Laatst online: 09-05 18:07
Hallo,

Ik zit te twijfelen tussen een aantal camera's voor mijn vader z'n verjaardag.
Welke van deze vier is het beste? Aandachtspunten daarbij zijn de snelheid van foto's maken (dus tussen indrukken en werkelijk fotograferen in) en natuurlijk beeldkwaliteit, ook van filmpjes.
Canon A520 - 166 euro
HP Photosmart R717 - 192
Pentax Optio S50 - 170
Pentax Option S55 - 209

Deze twee vallen eigenlijk toch af vanwege de prijs.
nikon coolpix 5900 - 239
Canan A610 - 247 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 00:17:
I
Een camera als de Canon 520 vind ik net te groot om klein te zijn, en te klein om groot te zijn

Wie kan mij wijzen op een goede camera voor mij, liefst onder de 250 euro?
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0306/sonyqualia/q3.jpg

Klein genoeg? :P

Info

Oja hij kostte iets meer dan 250 euro. Ruim $3200 (2003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:08:
[...]
Klein genoeg? :P

Oja hij kostte iets meer dan 250 euro. Ruim $3200 (2003)
Die mju 700 is volgens mij qua inhoud toch echt kleiner, wat een dik ding! :P Zal nu inmiddels wel in de uitverkoopflink afgeprijst zijn toch? :D
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0601/olympus/olympus_mju700_colours-001.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft die mju 700 las ik trouwens iets over het fotograferen 's nachts dat dat bezig zou zijn, maar als ik het dan doorlas kwam het alleen neer op een ruisonderdrukkings techniek om van 9 pixels er eentje te maken en dan weer om te rekenen naar 9, iets wat je volgens mij net zo goed (of beter) op de PC kan doen. Of heb ik dat nou verkeerd begrepen? Wat ze claimen ook dat je de display beter zou kunnen zien, iets dat met alleen ruisonderdrukking niet lukt.
Een camera die automatisch iets zou kunnen doen als het 'licht invullen' zoals Picasa 2 dat heeft, dat is eigenlijk wat ik zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 20:50
Hey

Ik ben op zoek naar een digicam en ik heb me er al veel in verdiept (dpreview, stevesdigicams en veel fotowinkels).

Eisen:
+ Goede foto's, helder en scherp
+ Size doesn't matter ;) Moet wel makkelijk mee te nemen zijn, maar klein formaat moet niet ten
koste gaan van de kwaliteit
+ accu of batterijen maakt niet uit
+ Minimaal 4 megapixel
+ Liefst een paar handmatige instellingen (heeft geen prioriteit)
+ Wordt gebruikt voor vakantie en feestjes en een heel klein beetje voor experimenteren met
fotografie

Budget:
Liefst onder de 250 excl accesoires. Maximaal €300 als je voor de 50 euro extra een stuk betere camera krijgt.

Camera's in het verschiet:

Canon A520 / IXUS 50
Nikon 7600 / 7900

Iemand goede tips? In fotozaken krijg ik vaak tegenstrijdige informatie. Vb flits laad sneller op met accu, zegt de andere zaak maakt geen zak uit. Of kwalitatief zit er weinig verschil tussen de A520 en de 7600. Terwijl de andere zegt dat het weer de halve wereld uitmaakt 8)7 . Kortom HELP ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben op zoek naar een digi. cam voor rond de € 250,-

Ben niet echt een Sony fan, omdat ik daar kwalitatief geen goede foto's uit kreeg (zelfs op een driepoot met handmatig ingesteld dat de flitser uit moet waren de foto's wazig :S). Heb nu een DSC-P93, maar kan ook zijn dat deze niet meer goed is. Heb daarvoor een Casio QV-3000EX, deze maakt werkelijk fantastische foto's. Dus je begrijpt dat mijn voorkeur bij Casio ligt.
Maar ik sta uiteraard open voor op- en aanmerkingen.

Belangrijk:
Compacte maat
Goede scherpe foto's
Min. 3x optische zoom
Image stabilisator

Zal de camera hoofdzakelijk gebruiken op auto-evenementen. Zowel binnen als buiten. Ook zou ik het leuk vinden als ik eens een rijdende auto scherp op de foto krijg.

Zelf had ik al een paar camera's op het oog, maarja welke?????
Casio EX-Z60
Olympus MJU 700
Panasonic DMC-FX8
Sony DSC-W30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Laatst online: 13-09 10:52
Heb zelf onlangs een konika minolta 7d gekocht en die is natuurlijk erg groot en professioneel. Daarnaast zou ik graag een kleine camera willen hebben voor erbij (feestjes, familie, kroeg enz.) en ik heb een goede deal voor een kodak v530. Ik kan alleen hier weinig over vinden, op een review na die positief was. Min vraag is dan ook of iemand met dit toestel ervaring heeft, en zo ja of diegene deze informatie kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe compacte digitale camera voor rond de 250 (a 300) euro.

Ik heb nu een Trust-ramp-apparaat en zou graag een mooie platte willen.
Ik zoek het een beetje in deze klasse:

5 a 6 megapix
min. 2,5 inch lcd
sd-kaart (sony en olympus vallen dus al af)
min 3x optisch zoomen (digitaal zoomen is niet belangrijk)

Mijn oog viel op een aantal camera's:

Panasonic DMC-FX 7 / 8
Samsung DigiMax i5
Casio Exilim EX-S600
Casio Exilim EX-Z600
(bij redcoon.nl zijn deze te vinden onder de 300 euro)

Welke is aan te raden?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Pietjuh schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:43:
Hey

etc...bla bla

Camera's in het verschiet:

Canon A520 / IXUS 50
Nikon 7600 / 7900

Iemand goede tips? In fotozaken krijg ik vaak tegenstrijdige informatie. Vb flits laad sneller op met accu, zegt de andere zaak maakt geen zak uit. Of kwalitatief zit er weinig verschil tussen de A520 en de 7600. Terwijl de andere zegt dat het weer de halve wereld uitmaakt 8)7 . Kortom HELP ;).
Ik heb een maand geleden de A520 gekocht. Mijn voornaamste reden is de handmatige instellingen, zodat ik kan leren met een digi cam te werken en dan later een betere te kopen. Foto;s die uit de A520 komen zijn goed. Heeft wel redelijk gauw een flits nodig, of anders lange sluitertijd (wat uiteraard zijn nadelen heeft). Kwaliteit en degelijkheid is prima, tevens niet te groot, dus makkelijk mee te nemen. Foto's op macro zijn zeer goed (voor deze prijs). Snapshots doen het ook prima, maar ik vind de scherpte ietsjes tegenvallen als je foto's maakt van objecten die ver weg staan. Foto's van objecten van 100 meter afstand (mbv optische inzoom, iets dichterbij gehaald), deze foto's zijn niet zo geweldig. Zit best gauw ruis in, tenzij je wel mooi zonnetje die dag hebt. (auto stand is hier helemaal niet geschikt voor). Op handmatige stand kan je wel goeie afstandsfoto;'s maken, maar grotere camera's zijn hier wel echt beter in.

Camera kan goeie foto's maken, in deze prijsklasse zeer zeker. Voornaamste reden van twijfel voor jou denk ik is dat de camera op auto-stand of de flits heel snel gebruikt of anders een te hoge iso. Ik wil liever geen flits gebruiken, dus moet ik compenseren, dat kan prima, maar dat doet de AUTO stand niet goed.

Concluderend: Goeie camera. Zal ook jou vast en zeker bevallen, maar wees niet bang om hem van AUTO stand af te halen, want dat vind ik een zwak punt van de camera. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste got'ers....

ben van plan een dig cam te kopen. zit er al langer aan te denken maar nu ben ik eens goed aant rondneuzen. Doel: scherpe foto's kunne maken, en pruts graag wat aan instellingen (maar ook niet te advanced).

ben op volgende cam's uitgekomen:

olympus fe-110 157€
CANON PowerShot A520 177€
CANON PowerShot A430 silver 152€

olympus: omdat hij in promo is en de specs wel goed klinken

a520: zeer goede kritiek krijgt, en omdat je aan de instellingen kan prutsen

a430: de prijs, en denk dat de specs voldoende zijn voor mij.

vraag:
1) welke is het meeste zijn geld waard (rekening houdend dat ik toch wel beetje wil instellen)
2) ervaringen met pixmania? (waar ook deze prijzen vandaan komen, andere goede online shop .be mag via pm ;))

hoop dat er iemand mij beetje uit deze keuze kan helpen ;), tzou namelijk mijn eerste cam zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Als ik zo lees op de site van canon, dan heeft de A430 geen handmatige instelmogelijkheden. Heeft wel voorkeur keuzes, zoals: sneeuw, gebladerte, bergen, etc. Nadeel hieraan vind ik dat juist de mogelijkheid van "manual" je in staat stelt om dingen te leren. Leren wat instellingen voor effect hebben. Ik heb al frequent gereageerd en zeg soms best opnieuw hetzelfde, maar ik heb de A520 niet gekocht om over 3 jaar nog te hebben, ik heb deze omdat ik dingen handmatig kan instellen, zodat ik er van leer. Tegen de tijd dat ik wat beters nodig heb, koop ik een nieuwe. Handmatige instellingen zijn erg vaak erg handig.
Tis maar een mening, maar dit was mijn afweging.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.