Op basis van dit forum heb ik een tijdje geleden de canon A520 gekocht. Velen waren het erover eens dat dit een goede beginners camera is met ook handmatige instelmogelijkheden. Na 2 weken ongeveer te gebruiken kan ik dit zeker beämen.
De camera maakt scherpe foto's. Auto stand is niet mijn favoriet, hij wil bijna altijd de flitser gebruiken, wat ik niet altijd een goed idee vind

Handmatige instellingen komen dus vaak van pas, maar zijn makkelijk te doen. Vooral iso, sluiter en diafragma. Prima, witbalans enzo eventueel later op de computer, maar vaak niet nodig. Ik ben geen expert, maar de camera voelt goed.
Degelijke kwaliteit en wat ik vooral heerlijk vind is hoe lang hij met goede batterijen kan doen. Ik kan zeker een dagje foto;s maken op 1 set batterijen. Op een dag maak ik dan zo'n 100 foto's. Let wel ik gebruik dure dikke batterijen (2400 mAh). Ook als je wat meer prutst en uitprobeerd nog steeds wel 60 foto's ofzo maken. Ik geef maar een schatting, maar batterijen gaan gewoon lang mee.
Ook eerder kwam naar voren dat hij lang tijd nodig had per foto etc. Dit vind ik niet, beter nog, ik vind het ruim snel genoeg. Mocht je heel snel achter elkaar foto's willen maken, dan is hier een speciale functie voor, dus de camera is snel genoeg.
Is alles dan perfect? Nee tuurlijk niet. Ik ben erg tevreden met mijn camera, maar ik baal van de auto functie (geeft om verschillende redenen niet vaak foto's zoals ik ze wil), ik baal ook van de hoeveelheid licht die hij nodig heeft, diafragma moet eigenlijk altijd behoorlijk laag staan om genoeg licht op de sensor te krijgen. Laatste wat ik jammer vind is de slechte functie voor handmatig focussen, dat zal je in de praktijk niet zoveel doen denk ik, omdat je slecht kan zien wanneer je object scherp staat.
Toch voor het geld dat ik er voor betaald heb (168 euro + 30 euro 512 kaartje +15 euro tasje) ben ik zeer tevreden over deze camera. Genoeg instellingen, goede operationele tijdsduur, goede kleurbalans en degelijk toestel. Ik heb me laten adviseren door de kenners in dit forum en daarvoor ben ik blij, want voor mij was dit een goede keus. Hoop dat jullie wat hebben aan mijn mening
edit
De video functie op deze camera gebruik ik niet veel, maar wat ik ervan gezien heb is die kwaliteit best in orde. Jammer alleen dat hij op hoge kwaliteit (640x480) maar 30 secs kan opnemen. Maar voor een camera in deze prijsklasse niet zo belangrijk denk ik? Filmpjes zijn gewoon wel goed, niet meer niet minder
[
Voor 8% gewijzigd door
Nomad op 18-02-2006 18:34
]