Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.846 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik zou iig eens kijken voor een tafelstatiefje. Kost €10 en kan toch al goed voldoen in veel situaties.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@ron98 ben je van plan om groter dan A4 te gaan afdrukken. Dan heb je 4 megapixel nodig. Dus zou je kunnen kiezen voor de A520. Ben je dat niet van plan, dan kan je best uit de voeten met een A510.

Verder zou het misschien wel handig zijn om een tafelstatief mee te nemen. Is lekker klelin en licht en je kan er in de nacht, of bij weinig licht mooie foto's mee maken, wat je uit de losse hand meestal niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 weken geleden de Nikon Coolpix 4600 gekocht. 200euro inclusief 256 mb SD kaartje en tasje. Bij Pixmania.
Ben zeer tevreden over dit toestel. Heeft dan wel "slechts" 4 megapixels maar dat maakt dus echt geen moer uit. Ik ken weinig mensen die hun foto's groter dan a4 laten printen.....
De foto's zijn haarscherp en als je een beetje rommelt met de handmatige instellingen wordt het alleen nog maar beter. Ik denk dat je, als je de prijs/kwaliteitsverhouding in acht neemt, geen betere koop kunt doen op dit moment. Zie ook alle reviews die op Google te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om mijn eerste digicam aan te schaffen (jaja, ze zijn er nog!). Ik heb enige research gedaan, en heb mijn keus inmiddels beperkt tot de volgende 3 alternatieven:.

- Sony DSC W5/W15
- Pentax Optio s55
- Ricoh Caplio R2

(prijzen rond de 250,-, dus kan net :))

Ben geen professionele fotograaf, dus de vraag is of ik enig verschil in fotokwaliteit zal zien. Foto's moeten uiteraard wel scherp zijn. Handmatige instellingen niet zo van belang, wel graag aantal automatische instelmodi.
De Sony krijgt overall de beste recensies, maar van de andere 2 kan ik er ook niet zoveel vinden. De Pentax is lekker klein en de Ricoh heeft als voordeel een groter zoombereik+groothoek (28-135 mm). En nu weet ik het dus niet meer! Iemand ervaring met (liefst meerdere van) deze toestellen? Of nog betere alternatieven??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:01
Ik heb niet het gehele topic gelezen (...) maar wel een groot gedeelte en ik wil mijn situatie/dilemma aan jullie voorleggen:

Ik wil graag een beginners camera voor mijn volgende vakantie (lengte vakantie: +-6 maanden ;) ), en ik heb een budget van rond de €240. Ik heb de afgelopen dagen vele reviews gelezen en me georiënteerd in de camera wereld, althans, een poging gedaan tot. Maar ik zie door het te grote aanbod niet echt meer wat ik nou precies wil.

Mijn wensen:

+ Wel wat design, anders iets aparts ( Denk Ixus stijl, of Sony Cybershot F88 )
+ 3,2 Mpixel of meer
+ Kwalitatief normale foto's ( geen trust o.i.d. )
+ Handzaam, broekzak formaat ( geen Minolta Dimages voor mij )
+ Merk, vanwege de duurzaamheid
+ Normale macro mode, hiermee experimenteren lijkt me nl. erg leuk!

Gevonden camera's:

+ Canon Ixus 30 (helaas nergens meer leverbaar ...)
+ HP PhotoSmart R707
+ Pentax Optio s55

Note: Dit is dus mijn eerste digicam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

is €240,-inclusief alle accesoires?

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Als de ixus 30 gewoon nog op internet te bestellen is zou ik zeker die kiezen.
Ik ken iemand met een ricoh caplio, ik weet alleen niet of het de r2 is, maar ik vond de foto's om te huilen.

Verder lijken de pentax en sony erg veel op elkaar. De sony heeft wat meer mogelijk heden qua sluitertijd. Leuk voor in de avond/nacht, en hij heeft de optie om te fotograferen in 3:2.

De Pentax heeft die optie niet en kan alleen maar fotograferen in 4:3. De pentax heet ook geen zoeker, om doorheen te kijken. Misschien dat je dit een must vind voor een camera?

[ Voor 61% gewijzigd door Justawitte op 07-09-2005 19:36 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik ga denk ik dalijk een Canon powershot a510 kopen. Nu staat er alleen in de FAQ dat SD-kaartjes meestal sneller zijn.
Zelf kom ik uit bij een MMC+ kaart van Kingston. Deze leveren 11MB/s read en 7MB/s write snelheid. (55 euro voor 1GB). Volgens mij is er voor die prijs geen snellere SD kaart te krijgen.
Of heeft iemand een beter advies. (55 euro is max wat ik wil uitgeven, eigelijk is 512 MB ook goed).

misschien is het beetje offtopic, maar ik vind het geen nieuw topic waard

4015Wp west (Dordrecht)

• Hercul3s
ejss schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:15:
is €240,-inclusief alle accesoires?
€240,- is zonder geheugenkaart en evt tasje.

Gevonden prijzen:
+ Canon Ixus 30 € 212 (maar nergens meer te vinden)
+ HP PhotoSmart R707 € 200
+ Pentax Optio s55 € 212
edit:
De Olympys μ-mini leek me ook wel leuk, maar reviews waren niet zo super, prijs €200
justawitte schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:29:
[...]

Als de ixus 30 gewoon nog op internet te bestellen is zou ik zeker die kiezen.
En dat is juist het probleem, hij is helemaal nergens meer te koop, behalve 2e hands alleen dan vaak voor prijzen hoger dan de nieuwprijs.

[ Voor 8% gewijzigd door Hercul3s op 08-09-2005 12:54 ]

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:23
Hercul3s schreef op woensdag 07 september 2005 @ 01:37:
Ik heb niet het gehele topic gelezen (...) maar wel een groot gedeelte en ik wil mijn situatie/dilemma aan jullie voorleggen:

Ik wil graag een beginners camera voor mijn volgende vakantie (lengte vakantie: +-6 maanden ;) ), en ik heb een budget van rond de €240. Ik heb de afgelopen dagen vele reviews gelezen en me georiënteerd in de camera wereld, althans, een poging gedaan tot. Maar ik zie door het te grote aanbod niet echt meer wat ik nou precies wil.

Mijn wensen:

+ Wel wat design, anders iets aparts ( Denk Ixus stijl, of Sony Cybershot F88 )
+ 3,2 Mpixel of meer
+ Kwalitatief normale foto's ( geen trust o.i.d. )
+ Handzaam, broekzak formaat ( geen Minolta Dimages voor mij )
+ Merk, vanwege de duurzaamheid
+ Normale macro mode, hiermee experimenteren lijkt me nl. erg leuk!

Gevonden camera's:

+ Canon Ixus 30 (helaas nergens meer leverbaar ...)
+ HP PhotoSmart R707
+ Pentax Optio s55

Note: Dit is dus mijn eerste digicam.
Heb zelf de nikon coolpix sq, is al weer wat ouder, maar voldoet aan je eisen:

design: Afbeeldingslocatie: http://www.xitek.com/misc/tipa/2003-image/nikon-sq.jpg
duurzaam: metalen behuizing
3.2 Mpix
macro schijnt behoorlijk goed te zijn voor zo een camera :-)

Binnenkort komt ook de nikon coolpix s4 uit, ook met een draaibare lens, en 10x zoom, maar die zl dan wel buiten je budget vallen denk ik....

• Hercul3s
WhiskyPhreak schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:51:
[...]

Heb zelf de nikon coolpix sq, is al weer wat ouder, maar voldoet aan je eisen:

design: [afbeelding]
duurzaam: metalen behuizing
3.2 Mpix
macro schijnt behoorlijk goed te zijn voor zo een camera :-)

Binnenkort komt ook de nikon coolpix s4 uit, ook met een draaibare lens, en 10x zoom, maar die zl dan wel buiten je budget vallen denk ik....
Opizch voldoet hij aan mijn eisen idd, alleen vind ik persoonlijk het design niet heel erg mooi, maar iig bedankt en hij komt op de optie lijst! :)

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zijn er mensen die echt ervaring hebben met de KM DiMAGE G600?
Ik ben van plan deze aan te schaffen, aangezien hij hier nog bij de Kruitvat voor €250 ligt :)
Ik wil 'm vooral gebruiken voor point en shoot, maar af en toe ook voor natuurfoto's en dergelijken, een beetje instel mogelijkheden is dus een pré. De 6MP wil ik graag gebruiken om te kunnen croppen, maar ben toch beeetje bang voor ruis, kan iemand mij vertellen of deze cam. daar gevoelig voor is. Hij's niet duur, dus er moet toch ergens een addertje in de camera zitten...

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Hercul3s schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:23:
[...]

€240,- is zonder geheugenkaart en evt tasje.

Gevonden prijzen:
+ Canon Ixus 30 € 212 (maar nergens meer te vinden)
+ HP PhotoSmart R707 € 200
+ Pentax Optio s55 € 212
edit:
De Olympys μ-mini leek me ook wel leuk, maar reviews waren niet zo super, prijs €200

[...].
Als je in de buurt van een Megamax woont (Apeldoorn, Groningen, Rotterdam) Daar hebben ze vaak wat verouderde modellen. Ze hadden laatst nog de IXUS 30 voor €179,- !

En dat is juist het probleem, hij is helemaal nergens meer te koop, behalve 2e hands alleen dan vaak voor prijzen hoger dan de nieuwprijs
Gumball schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:37:
Zijn er mensen die echt ervaring hebben met de KM DiMAGE G600?
Ik ben van plan deze aan te schaffen, aangezien hij hier nog bij de Kruitvat voor €250 ligt :)
Ik wil 'm vooral gebruiken voor point en shoot, maar af en toe ook voor natuurfoto's en dergelijken, een beetje instel mogelijkheden is dus een pré. De 6MP wil ik graag gebruiken om te kunnen croppen, maar ben toch beeetje bang voor ruis, kan iemand mij vertellen of deze cam. daar gevoelig voor is. Hij's niet duur, dus er moet toch ergens een addertje in de camera zitten...
Het schijnt dat het een van de slechste camera's is die Konica Minolta heeft gemaakt. Overigens is €250,- nog veel. Ik heb die camera vaak voor €180,- gezien. Ik zou je een Sony S40 aanraden

[ Voor 38% gewijzigd door Ale-Gu op 08-09-2005 14:58 ]

• Hercul3s
ejss schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:55:
[...]

Als je in de buurt van een Megamax woont (Apeldoorn, Groningen, Rotterdam) Daar hebben ze vaak wat verouderde modellen. Ze hadden laatst nog de IXUS 30 voor €179,- !
:9~ :9~

ik woon in Leeuwarden dus opzich is Groningen wel te doen, ik zal het onthouden!

offtopic:
als je daar eens langskomt en ze hebben de Ixus 30 of 40 voor rond de €200,- zou je me dan kunnen mailen..?
feikoo [at] gmail [dot] com

[ Voor 3% gewijzigd door Hercul3s op 08-09-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 13:06
ejss schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:55:

Het schijnt dat het een van de slechste camera's is die Konica Minolta heeft gemaakt. Overigens is €250,- nog veel. Ik heb die camera vaak voor €180,- gezien. Ik zou je een Sony S40 aanraden
Ik heb de Konica Minolta G600, toevallig ook gekocht bij de kruidvat en ik moet zeggen dat ik er altijd superscherpe foto's mee schiet. Vanwege de 6 megapixel gaat het croppen ook goed, die 3 keer optische zoom die erop zit is af en toe gewoon niet genoeg ;) Maar er is wel een nadeel, binnen een foto schieten als het donker is, staat gelijk aan ruis. Als je de foto laat afdrukken zie je er weinig van maar op volle resolutie zie je gewoon de ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Voor de verjaardag van m'n zus zoeken mijn ouders een geschikte camera voor haar. Budget voor de camera is 100-150 euro zo'n beetje, en wordt niet via internet aangeschaft. Dus camera's hoger dan 135/140 euro in de pricewatch vallen sowieso al af...

De eisen:
- zo'n 3X optische zoom
- 3+ Megapixel

Moet natuurlijk wel van een kwaliteitsmerk zijn (canon, kodak, fuji, dus geen benq of trust of iets dergelijks). Verder geen bijzondere eisen. Er zullen geen gekke dingen met de camera worden gedaan (macro etc.)

Zelf zat ik te denken aan:
-Canon Powershot A400 (3MP/2.2X) /A410 (3MP/3.2X)
-Fuji A345 (4MP/3X)
-Kodak CX7330 (3MP/3X)
-Kodak C330 (4MP/3X)
-Olympus C-370 (3MP/3X)

iemand nog andere voorstellen? En wat is nou echt een aanrader in dit budget?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Nu online
Niemand?? :?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij de Kruidvat is nu een Kodak CD43 (=c330 naar het schijnt) camera te koop voor €130,-.
-4 Megapixel
-16MB geheugenkaart

Zou dit een goede camera zijn? De geheugenkaart vind ik een beetje klein, maar verder lijkt het wel goed.

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 12-09-2005 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

inquestos schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:51:
Voor de verjaardag van m'n zus zoeken mijn ouders een geschikte camera voor haar. Budget voor de camera is 100-150 euro zo'n beetje, en wordt niet via internet aangeschaft. Dus camera's hoger dan 135/140 euro in de pricewatch vallen sowieso al af...

De eisen:
- zo'n 3X optische zoom
- 3+ Megapixel

Moet natuurlijk wel van een kwaliteitsmerk zijn (canon, kodak, fuji, dus geen benq of trust of iets dergelijks). Verder geen bijzondere eisen. Er zullen geen gekke dingen met de camera worden gedaan (macro etc.)

Zelf zat ik te denken aan:
-Canon Powershot A400 (3MP/2.2X) /A410 (3MP/3.2X)
-Fuji A345 (4MP/3X)
-Kodak CX7330 (3MP/3X)
-Kodak C330 (4MP/3X)
-Olympus C-370 (3MP/3X)

iemand nog andere voorstellen? En wat is nou echt een aanrader in dit budget?
Mijn rijtje is:
1: A410
2: A400
3: Olympus

De rest zou ik laten zitten. Verkijk je niet op de megapixels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Nu online
ejss schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:36:
[...]

Mijn rijtje is:
1: A410
2: A400
3: Olympus

De rest zou ik laten zitten. Verkijk je niet op de megapixels!
Bedankt.:) Me verkijken op megapixels doe ik zeker niet, maar 3 MP is wel een beetje een minimum, en de kwaliteit, tja, die zal zoiezo niet om over naar huis te schrijven zijn, Ik heb weinig zin om allerlei reviews af te gaan zoeken ('t is niet een camera voor mij, ik ben niet echt in dit spul geinteresseerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:33
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera.
  • Gewilde specificaties:
  • min. 4/5 megapixel
  • Prijs liefst onder 200 euro. Hoeft geen superluxe camera te zijn, ik maak macro's ed met de camera van m'n vader (ringflitser etc).
  • kleine camera
  • zo groot mogelijk display
  • Ik weet niet of het een naam/grootheid heeft, maar ik wil ook een camera waarmee je snel foto's na elkaar kunt nemen. Dus niet dat je nadat je een foto hebt gemaakt een uur moet wachten, en dan alsnog je 2e foto kan nemen. (interne buffer?)
  • optische zoom 3x of meer
  • snelle opstarttijd
  • snelle afdruktijd
  • accu of batterijen? Wil zo lang mogelijk gebruiken maken van de cam na het laden!
  • flitser natuurlijk
  • rode ogen correctie
Ik zat te denken aan de casio exilim z55 of de benq e53+ (dus degene die hierboven is genoemd).
Toch weet ik niet of dit een goede keuze is. Ik wil het als een meeneem cameraatje gebruiken, dus bij dagjes weg, vakanties etc. Voor het 'echte werk' kan ik altijd nog de cam van m'n vader gebruiken. Er zullen dus van alle soorten foto's mee gemaakt worden. Donker/licht, bergen/vlakten, sneeuw/zon enzovoorts. Het liefts heb ik dus zo'n soort camera, alleen dan van een degelijk merk zoals canon, fuji etc. Ik wil graag rond de 200 euro blijven!

Hoop dat jullie me kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens naar powershot A520 van Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, want een gemiddelde ultracompact met 5 megapixel en een 2,5" scherm die ook nog een beetje goed is, dan zit je algauw aan 300 euro. Ik hoop dat je ook rekent dat er nog een geheugenkaartje, en tasje, en evt extra accu moet worden gekocht. Ik zou eens kijken of je nog ergens een IXUS 30 kan vinden (3 megapixel, maar wat maakt dat uit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
het hoeft ook niet per se 2,5" te zijn. Ik wil een degelijke camera, dat gaat voor! Budget moet rond 200 blijven. Als ik daar geen 2,5" beeldscherm voor krijg zij het zo. Welke grootte beeldscherm kan ik denk je maximaal krijgen voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

tip kijk eens hier

Alles wat je niet snapt kun je gewoon open laten. Maar in de categorie ultracompact onder de $200,- kom ik alleen de Sony S40 tegen en een Konica Minolta. (Dollarprijzen zijn in Nederland ongeveer europrijzen, in Amerika is alles goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
m-m, kheb het id dat dat niet echt een hele goede vergelijker is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Heeft er iemand ervaring met de Kodak LS 743? Zit te twijfelen tussen deze of de Canon PowerShot A510.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:04

Piggen

Lekker bakkie

Apart dilemma, want het zijn totaal verschillende camera's. Hangt ervan af wat je eisen zijn, maar de Canon lijkt me de betere camera.

Misschien helpen deze 2 reviews van DCresource je kiezen
Kodak
Canon

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Hmmm... volgens de review heeft de Kodak geen AF-assist lamp wat in mijn ogen een groot gemist is. Op mijn weg komt nu ook de Canon PowerShot 410 welke wat meer in mijn prijstlijst valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heeft misschien iemand een filmpje met geluid die gemaakt is door de Canon PowerShot A510 en/of A520?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Face_-_LeSS schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:39:
Heeft misschien iemand een filmpje met geluid die gemaakt is door de Canon PowerShot A510 en/of A520?

ik denk datje dat beter in het A510 of A520 topic kunt vragen.

Ik heb er 2 gevonden.
Filmpje van de A510
Zelfde filmpje maar dan met de A520

[ Voor 27% gewijzigd door Justawitte op 23-09-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Kan iemand al wat vertellen over de Canon Powershot A410?

Kan er totaal geen review over vinden, behalve 1 meneer op kieskeurig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik heb nu al een heel tijdje een ( oude ) camera van sony, de hoogste resolutie is 860X640. Tijd voor een nieuwe dus. Nu ben ik absoluut een leek op gebied van fotografie etc. Ik weet dus ook niet zo goed wat voor camera ik het beste kan kopen. Er zijn wel een aantal dingen die ik graag op de camera zou willen hebben. #1 Een goede lens waarmee ik ver kan inzoomen. #2 Ik zou graag kleine filmpjes willen maken met de camera ( als dat mogelijk is ) #3 Snel veel foto's maken, dus een soort auto mode waarin de camera achter elkaar foto's schiet.

Nu ken ik een hele mooie camera, de Cannon EOS300D. Die is alleen te duur :P ( ach ja dromen kan altijd ) Nu hier een serieuze selectie camera's.

#1 Kodak Z740
Waarom die? Hij is niet zo duur en dat komt goed uit want m'n budget is niet zo hoog. En er zit een 10X zoomlens op.

Enuuh, tja dat was het wel eigenlijk. Ik kan geen enkele andere camera vinden die rond die prijs blijft en spiegelreflex is. Dus wat vinden jullie van die camera, raden jullie hem me aan of af?

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

De Z740 is geen spiegelreflex, hoor. Dat er een flinke lens op zit, wil niet zeggen dat het een spiegelreflex is.

Ik lees wel wat goede dingen over de Z740, maar in die prijscategorie zijn er ook nog wel wat andere camera's met 8 of 10x optische zoom.

8x 10x

• Heaget
De Kodak DX6490 Bevalt me wel, ziet er ook mooi uit. De Yakumo Mega Image 84 D past ook wel bij mij. Dat zijn wel serieuze kanshebbers.

edit

Na wat rondspitten in topics zag ik dat iemand vanaf 2 meter zo'n foto maakte.

http://www.xs4all.nl/~mgb...MandarijnenInSchoen01.jpg

Wat is mogelijk met een 10X zoom?

[ Voor 43% gewijzigd door Heaget op 29-09-2005 11:05 ]

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Heaget schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:59:
De Kodak DX6490 Bevalt me wel, ziet er ook mooi uit. De Yakumo Mega Image 84 D past ook wel bij mij. Dat zijn wel serieuze kanshebbers.

edit

Na wat rondspitten in topics zag ik dat iemand vanaf 2 meter zo'n foto maakte.

http://www.xs4all.nl/~mgb...MandarijnenInSchoen01.jpg

Wat is mogelijk met een 10X zoom?
-Mind you- die is met een S2 gemaakt (=12X zoom) en die ligt boven het in dit topic gewenste budget (reken op € 450+ als je hem in NL wilt kopen)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Heaget
:9~

Zo zie je maar weer, ik weet er weinig van. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Wil ik dit topic toch even omhoog halen. Er waren hier wat mensen die mijn keus afraade.

Mijn eerste keus was.

Yakumo Mega Image 84 D (4MP, 8x zoom, 40-320mm, f/2.8-5.6) ( €239 )

Die werd afgeraden, maar eigenwijs dat ik was zij ik stug "ik neem deze". Nu een paar dagen later heb ik toch nog eens wat adviezen door gelezen en kwam ik tot een 2de camera.

Minolta Dimage Z2 (4MP, 10x zoom, 38-380mm, f/2.8-3.5) ( €249 )

Welke kan ik beter nemen? Ik vind de Yakumo wat mooier maar velen zeggen dat Minolta een beter merk is. Ook die 10X zoom lijkt me wel lekker. En zoveel duurder is hij niet. Ook de film functie zit erop.

Site van Minolta

http://www.konicaminoltae...news]=91&cHash=6b42b5941e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Heaget schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:39:
Wil ik dit topic toch even omhoog halen. Er waren hier wat mensen die mijn keus afraade.

Mijn eerste keus was.

Yakumo Mega Image 84 D (4MP, 8x zoom, 40-320mm, f/2.8-5.6) ( €239 )

Die werd afgeraden, maar eigenwijs dat ik was zij ik stug "ik neem deze". Nu een paar dagen later heb ik toch nog eens wat adviezen door gelezen en kwam ik tot een 2de camera.

Minolta Dimage Z2 (4MP, 10x zoom, 38-380mm, f/2.8-3.5) ( €249 )

Welke kan ik beter nemen? Ik vind de Yakumo wat mooier maar velen zeggen dat Minolta een beter merk is. Ook die 10X zoom lijkt me wel lekker. En zoveel duurder is hij niet. Ook de film functie zit erop.

Site van Minolta

http://www.konicaminoltae...news]=91&cHash=6b42b5941e
Het probleem met camera's van onbekende merken (trust, medion, etc), is meestal dat de specs heel erg boeiend zijn, maar de foto's die je ermee maakt totaal niet (lees slecht). Merken zoals canon, nikon, minolta etc, maken al jaren foto camera's en hebben een naam hoog te houden en weten waar ze op moeten letten. Ik zou persoonlijk meteen voor de Z2 kiezen. Waarom, omdat de camera iig mooie foto's maakt wat je van de Yakumo eerst nog maar eens moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Test van de Canon 410 online bij Steve`s Digicam:

http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/a410.html

Leuke camera voor erbij maar als je een liefhebber bent misschien even doorsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens aan de Hp 717 gedacht? Ik heb hem een keer voor 200 euro gezien.
Voor 250 euro heb je ook een Nikon of Kodak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 18:46
Uhm...de Canon digital ixus i5 is flink hard aan het dalen in prijs..... 2 weken geleden de goedkoopste prijs in de pw € 269,- nu al € 225,-

Heb er nog geen review van mogen lezen, maar volgens useropinions (dpreview) schijnt deze geadoreerd te worden onder point-and-shoot fotografen.

Mijn twijfel blijft momenteel (bij huidige prijzen) tussen de:
Canon digital ixus i5 --> € 225,- ( 5mp, alleen digitale zoom)
Panasonic DMC-FX9 -->€ 364,- (6mp, stukkie prijziger en optical+digi zoom)

[ Voor 7% gewijzigd door Drake op 13-10-2005 21:03 ]

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

ron98 schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:44:
Dag,

Ik ga binnenkort op reis naar Zuid-Afrika voor 3 weken met een huurauto en ben op zoek naar een camera onder de 250 euro (liefst onder 200 incl geheugenkaarten enzo).
voor safari, landschap, bergen, watervallen, canyons, en nog meerdere vakantiefoto's.
Verder hoop ik dat ik de camera ook voor andere doeleinden kan gebruiken, maar de safari is in principe het doel momenteel.

geen zin in statief ofzo, en camera ook niet al te groot zodat ik het onopvallend mee kan nemen en ik geen overvallers aantrek en ik niet half scheef loop door het gewicht van de camera.

Verwacht in principe dat ik leuke fotos kan maken voor standaard 10x15 formaat. En hoeft in principe alleen bij daglicht. schemer is er niet, en 'snachts hoeft in principe niet.
Alles wat meer kan, is natuurlijk mooi mee genomen als ik zonder die extras niet iets veel goedkopers had kunnen hebben.

Volgens mij zijn de volgende camera's wel goed, maar weet niet of ze goed genoeg zijn voor mijn doel. (prijzen exclusief verzendkosten)

Canon PowerShot A520 4M 219 euro
Kodak EasyShare LS743 4M 235 euro
Canon PowerShot A510 3.2M 177 euro
Canon PowerShot A400 3.2M 174 euro
Canon PowerShot A410 3.2M 144 euro

Andere suggesties zijn ook welkom.

Kan ik iets leuks krijgen in deze prijscategorie voor mijn doel?
Ik vind nog steeds, en dat heb ik al eerder gezegt, de Canon Powershot A95 een "best buy" camera!
Helaas is deze camera in prijs gestegen was steeds Euro 250,- maar zit daar nu iets boven.
review: http://www.dcresource.com...non/powershot_a95-review/

Ik gebruik zelf de Canon Powershot G2 die ik 2e hands voor die prijs gekocht heb "best photo" in zijn klasse maar helaas geen pocketformaat.

Vergeet niet ook naar de Panasonic's te kijken die hebben vaak standaard al IS Image Stabelizer.
Als je dan een beetje beweegt krijg je toch nog scherpe foto's en met zo'n kleine camera beweeg je snel.

Hier twee voorbeelden allebij met IS:
Panasonic Lumix DMC-FX7 (5MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-5.6) € 250,-
review: http://www.dcresource.com...mc_fx7-review/index.shtml

Panasonic Lumix DMC-LZ2 (5MP, 6x zoom, 37-222mm, f/2.8-4.5) € 265,-
Review: http://www.dcresource.com...sonic/dmc_lz1_lz2-review/

[ Voor 40% gewijzigd door Youri Carma op 16-10-2005 00:19 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon A510 179,95 hier

Iets duurder. Echter wel gelijk ophalen mits nog in voorraad.En ned. garantie en handleiding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 07:33
iemand hiero in het bezit van de nieuwe Casio Exilim Ex-z110?
ik zou graag gemaakte foto's willen zien van dit toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie camera he? Ik ben ook benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
Ik zit er zelf over te denken om een Nikon Coolpix L1 te kopen, specs zien er wel mooi uit... Momenteel nog net boven de 250 in de PriceWatch maar ik zit in het buitenland waar het net allemaal ff iets goedkoper is :p
Afbeeldingslocatie: http://www.dcviews.com/press/images/Nikon-L1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalreview.ca/cams/pics/Coolpix_L1frontback.jpg
in het kort:
• 6.2 mpixels
• 5x optical zoon
• 2,5" LCD

Nou heeft het ding geen optische zoeker, zijn er mensen die dat vervelend vinden? Ik heb zelf alleen ervaring met een bejaarde cam waar bij fel zonlicht ervoor zorgde dat de LCD onzichtbaar werd dus dan was zo'n optische zoeker wel handig.

Nu kan ik voor hetzelfde geld ook een Canon S60 krijgen, wat ouder modelletje, minder pixels, minder zoom, zit er lang zo gelikt niet uit en heeft ene kleiner scherm maar de technische specs zien er dan wel weer wat beter uit... Heb ja daar nou nog een beetje profijt van voor het simpele point&shoot werk of kan ik dan beter voor deze nikon gaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straat schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:05:
Ik zit er zelf over te denken om een Nikon Coolpix L1 te kopen, specs zien er wel mooi uit... Momenteel nog net boven de 250 in de PriceWatch maar ik zit in het buitenland waar het net allemaal ff iets goedkoper is :p
Om het goedkoop te houden hoef je niet IN het buitenland te zitten :P
Nu kan ik voor hetzelfde geld ook een Canon S60 krijgen, wat ouder modelletje, minder pixels, minder zoom, zit er lang zo gelikt niet uit en heeft ene kleiner scherm maar de technische specs zien er dan wel weer wat beter uit... Heb ja daar nou nog een beetje profijt van voor het simpele point&shoot werk of kan ik dan beter voor deze nikon gaan? :)
Je vergeet zeker de 28mm lens die de Canon S60 heeft en veel, veel meer mogelijkheden! Hij is dan ook inderdaad wat duurder, 318 euro en $230(190 euro) in de USA link Daar steekt die L1 toch schril bij af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb een korte n00b vraag :+

Is elke camera (Canon, Nikon, Konica enz) van rond de 250 euro geschikt om macro's mee te maken? Of zal ik dan echt meer uit moeten geven. In de FAQ staat dat bijna alle A-merken tegenwoordig wel een macro functie hebben, maar dat de kwaliteit erg verschilt. Zal 250 euro dus genoeg zijn?

Alvast bedankt

[ Voor 43% gewijzigd door Mlancee op 30-10-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Van oudsher is Nikon erg goed in macro's, maar ik geloof dat de verschillen tegenwoordig niet meer zo groot zijn. In reviews zie ik Canon en Kodak er bijvoorbeeld ook goed uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een nieuwe digitale camera voor 150 tot 200 euro ongeveer (goedkoper mag, duurder niet echt). Ik wil dit vooral gebruiken voor vakantiefoto's en dat soort dingen en bij een feestje is het ook altijd handig. Wat ik minimaal wil hebben is 3x optische zoom of meer en graag uiteraard scherpe foto's en een compact toestel (ik heb geen zin om het ding in een schoudertas mee te moeten slepen ;)). Verder hoeft het ding niet super stylish te zijn, maar het mag er wel een beetje fatsoenlijk uitzien uiteraard. Ik was zelf uitgekomen op de Sony S60 (€168), de Canon PowerShot A510 (€149) en A520 (€188). Zie ik nu nog wat toestellen over het hoofd die ik zeker zou moeten bekijken en heeft er iemand ervaringen met deze toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 17:38
Ik zou zelf wachten tot februari, dan komen de nieuwe sony-compact camera's altijd uit elk jaar,
en dan de versie van het jaar ervoor kopen, tegen fixe korting! :)

In dat geval zou ik dus gaan voor de Sony P200, waarschijnlijk voor rond de 200/250 euro te krijgen tegen die tijd.

(Nu al voor 262, zie pricewatch)

[ Voor 8% gewijzigd door Cyclonist op 30-10-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Dan kun je altijd wel blijven wachten, aangezien er iedere maand wel weer nieuwe camera's uitkomen.

In ieder geval bieden die drie camera's alledrie goede fotokwaliteit (de Canons misschien nog een tikkeltje beter dan de Sony) en een goede batterijduur. De Canons hebben dus nog veel manuele instellingen en voor de Sony heb je weer duurdere Memorysticks nodig.

Verdere eigenschappen en andere toestellen zijn verder op internet te vinden.
Straat schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:05:
[afbeelding]

[afbeelding]
in het kort:
• 6.2 mpixels
• 5x optical zoon
• 2,5" LCD

Nou heeft het ding geen optische zoeker, zijn er mensen die dat vervelend vinden? Ik heb zelf alleen ervaring met een bejaarde cam waar bij fel zonlicht ervoor zorgde dat de LCD onzichtbaar werd dus dan was zo'n optische zoeker wel handig.

Die Nikon ziet er wel leuk uit op papier, maar ik hoor slechte dingen over de batterijduur, snelheid en ook over de fotokwaliteit (weliswaar niet van professionele reviews, maar gebruikerservaringen).

De Canon heeft juist een goede fotokwaliteit (hoewel minder dan de S50), goede snelheid en veel instellingen.

Zoek het zelf maar eens op om je keuze te maken, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Wat vinden jullie van de Ixus 50?

Ik heb weer zin om iets nieuws te kopen, een digitale camera zit er wel in. In de pricewatch zag ik dat de Ixus 50 vaak werd bekeken, dus ik heb wat reviews gelezen en het lijkt me een prachtcameraatje :) Ook de filmpjes die hij maakt zijn supergoed.

De panasonic DMC-FX7 is ook zeker niet verkeerd, ook omdat deze een stabilizer heeft _/-\o_

Tenslotte is er ook nog de Ixus 40. Die moet het doen met een megapixel minder, iets minder (zinloze) scene-instellingen zoals red-green convert en de LCD schijnt slechter te presteren bij veel zonlicht. Hij is €30 goedkoper.

Dus zal ik gaan voor de:
-Ixus 50 €275
-Panasonic DMC-FX7 €250
-Ixus 40 €245?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
Bedankt voor alle reacties :) Uiteindelijk vond ik een camera met een accu wel duur worden aangezien ik er een (paar) extra nodig heb. Ook het gemis van de optische zoeker op de Nikon L1 vond ik vrij storend toen ik hem in mijn handen had. Uiteindelijk een Canon A610 gekregen voor een goeie deal met batterijen, lader, geheugen, tasje. Heb nog niet echt veel geheugen gekocht, eerst eens kijken hoe dat gaat icm mijn iPod. Das een vrij goedkope oplossing als je die toch al hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Ik heb de kodak z700 gekocht voor 177,- bij de MM in groningen. 5x optische zoom
Zeer goeie foto's mee geschoten. Supersnel, goeie zoom, veel instellingen, 4 mp. Nadelen: Klein tft en een beetje sterke flits.

voorbeeld1
voorbeeld2
voorbeeld3
De plaatjes zijn verkleint.

Echt een aanrader.

[ Voor 4% gewijzigd door Frank|A op 02-11-2005 08:11 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:59:
Ik zoek een nieuwe digitale camera voor 150 tot 200 euro ongeveer (goedkoper mag, duurder niet echt). Ik wil dit vooral gebruiken voor vakantiefoto's en dat soort dingen en bij een feestje is het ook altijd handig. Wat ik minimaal wil hebben is 3x optische zoom of meer en graag uiteraard scherpe foto's en een compact toestel (ik heb geen zin om het ding in een schoudertas mee te moeten slepen ;)). Verder hoeft het ding niet super stylish te zijn, maar het mag er wel een beetje fatsoenlijk uitzien uiteraard. Ik was zelf uitgekomen op de Sony S60 (€168), de Canon PowerShot A510 (€149) en A520 (€188). Zie ik nu nog wat toestellen over het hoofd die ik zeker zou moeten bekijken en heeft er iemand ervaringen met deze toestellen?
hier weliswaar tweedehands. Je hebt dan wel een groothoek van 28mm en een hele snelle camera (0.14 sec shutterlag) specs

Je kan ook gaan voor een Fuji E500 a 149, euro ook 28mm. Die E510/550 heeft geen 28mm!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:26:
[...]

hier weliswaar tweedehands. Je hebt dan wel een groothoek van 28mm en een hele snelle camera (0.14 sec shutterlag) specs

Je kan ook gaan voor een Fuji E500 a 149, euro ook 28mm. Die E510/550 heeft geen 28mm!
Ok, bedankt voor de tip. Al ga ik denk ik niet voor die Ricoh, aangezien het een model uit 2003 is, en die dingen vernieuwen ze meestal niet voor niets ;). Maar het lensbereik lijkt me idd wel handig om op te letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gezien dat er komende woensdag bij de ALDI een digitale camera te koop is.

TRAVELER SLIMLINE X5
Digitale camera

per stuk
199.-
• incl. 512 MB SD-card
• met car-kit, 2 accu's en netstroomlader
• super compact
• 5,25 megapixels
• 3x optische zoom
• 2,5'' kleurendisplay
• afmeting: LxHxD: 88 x 54 x 23 mm
• docking station
• incl. USB- en videokabel,
tasje en polsbandje

Leek mij voor die prijs een zeer complete camera. Weten jullie (als experts) of het een goede koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Kort maar krachtig: je kunt je geld beter in het water gooien...

EDIT: Had ff geen zin om het uit te leggen: ik heb ervaring met dit ding. Mijn vriend heeft er een, en wil hem zo gauw mogelijk kwijt. Misschien wil je hem tweedehands kopen? Hij heeft zonder flits welgeteld 0 scherpe foto's gemaakt, en er valt ook niks in te stellen. En hij heeft hem nog maar een paar maanden, maar hij heeft nu al problemen met de lens, die er niet goed uitschuift. Hij moet hem er deels uit trekken.

Je kunt véél beter een camera kopen met 3 megapixel van een goed merk, die even duur is, als deze camera. Ik zou je deze camera ten zeerste afraden.

(Oja de beeldkwaliteit is uiteraard ook superslecht, vergelijkbaar met een telefoon)

[ Voor 84% gewijzigd door Ale-Gu op 06-11-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Dat is wel erg voorbarig.

Deze camera wordt onder meer namen verkocht, waaronder ook als de Konica Minolta Dimage E50 en de BenQ DC E53. Dus misschien valt het mee. Op het eerste gezicht krijg je in ieder geval veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Laatst online: 01-02 13:26
ejss schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:48:
Kort maar krachtig: je kunt je geld beter in het water gooien...
maar hij is welllll.: super compact... :O

ik krijg van mn zus trouwens een W5 over 6 weekjes. Als ik zo de recensies heb gelezen komt ie er goed uit, alleen wat problemen met scherpte af en toe.

[ Voor 27% gewijzigd door meelmark op 05-11-2005 21:00 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35
MPmad schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 20:33:
Dat is wel erg voorbarig.

Deze camera wordt onder meer namen verkocht, waaronder ook als de Konica Minolta Dimage E50 en de BenQ DC E53. Dus misschien valt het mee. Op het eerste gezicht krijg je in ieder geval veel waar voor je geld.
Op kieskeurig krijgt de E50 van minolta er flink van langs met een gemiddeld 5,9 door menig 1 voor fotokwaliteit.

Ik heb een maat van me deze camera ook binnen 2 weken weer terug zien brengen naar de winkel omdat de foto's bijna tot altijd onderbelicht zijn en ruis vertonen.

Ik hou het vooralsnog op mijn Fuji S304 die stuk betere foto's maakt dan dit apparaat.

(Nu nog me pa d'r van weerhouden, aangezien die nog niet overtuigd is ;( ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:48:
[...]

Ok, bedankt voor de tip. Al ga ik denk ik niet voor die Ricoh, aangezien het een model uit 2003 is, en die dingen vernieuwen ze meestal niet voor niets ;). Maar het lensbereik lijkt me idd wel handig om op te letten :)
Zo lust ik er ook nog wel een paar. Zo kun je min. 2x per jaar, na de CES en de IFA een nieuwe camera kopen! Op dit laatste event in sept 39 nieuwe camera's!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:36:
[...]

Zo lust ik er ook nog wel een paar. Zo kun je min. 2x per jaar, na de CES en de IFA een nieuwe camera kopen! Op dit laatste event in sept 39 nieuwe camera's!
Je kan ook overdrijven... :/ Ik hoef niet elk jaar een nieuwe camera, maar wanneer ik op zoek ben naar een nieuwe camera koop ik liever niet een toestel dat ik dan binnen een jaar weer wil vervangen. Dat die dingen niet altijd evenveel veranderen per "opfrisbeurt" snap ik ook wel, maar een toestel dat nu 2 tot 2,5 jaar geleden geintroduceerd was is over het algemeen alweer vrij gedateerd, qua software, qua beeldkwaliteit en qua compactheid om maar wat te noemen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar wanneer ik iets koop dat snel kan slijten (een digicam heeft bewegende elementen en er kan dus altijd wat mee mis gaan) koop ik ze liever nieuw en met garantie, dan weet ik iig zeker dat ik goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:51:
[...]

Je kan ook overdrijven... :/ Ik hoef niet elk jaar een nieuwe camera, maar wanneer ik op zoek ben naar een nieuwe camera koop ik liever niet een toestel dat ik dan binnen een jaar weer wil vervangen. Dat die dingen niet altijd evenveel veranderen per "opfrisbeurt" snap ik ook wel, maar een toestel dat nu 2 tot 2,5 jaar geleden geintroduceerd was is over het algemeen alweer vrij gedateerd, qua software, qua beeldkwaliteit en qua compactheid om maar wat te noemen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar wanneer ik iets koop dat snel kan slijten (een digicam heeft bewegende elementen en er kan dus altijd wat mee mis gaan) koop ik ze liever nieuw en met garantie, dan weet ik iig zeker dat ik goed zit.
Je meent het? Bewegende delen :9

Ik overdrijf niet. Sinds 2000 heb ik een Canon S30, Fuji s602, Sony DSC S80, een Olympus 740, een Minolta A1, een Fuji E510 gehad en nog een paar kleinere camera-atjes.

Op dit moment heb ik een Olympus C7070 Wide zoom en een Minolta Dimage Z10 Als je de camera een poosje heb kon je er ook achter wat je mist, en dan verkoop je vaak weer om aan je dan geldende voorwaarden te voldoen.En dat na of zelfs binnen een jaar na aankoop.

Kortom. Ik heb wel enige ervaring. De camera die je vandaag koopt is morgen alweer oud. Op dit moment zijn de Ricoh's de snelste, maar niet de mooiste camera's.Ze maken ook niet de beste foto's.

Niettemin. Als je je eisen niet te hoog stelt kun je met een eenvoudige camera jarenlang plezier hebben! Of ga eens naar een digitale fotoshow, hier en laat je voorlichten als je geen beslissing kunt nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 19:56 . Reden: aanv. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik ben opzoek naar een nieuwe camera. Vooral de handmatige instellingen op de Canon A510/A520 spreken mij erg aan. Waar ik me een beetje zorgen maak is om de ruis bij hoge ISO waardes. Momenteel heb ik een HP C735 en de ruis (ISO200 standaard dacht ik) is echt gewoon om te janken. Als ik een foto dan ook nog eens met 3x zoom neem is het helemaal een drama. Zijn er in deze zelfde klasse als de A510 camera's met een nog betere fotokwaliteit of minder ruis dan de A510?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:52:
[...]

Je meent het? Bewegende delen :9

Ik overdrijf niet. Sinds 2000 heb ik een Canon S30, Fuji s602, Sony DSC S80, een Olympus 740, een Minolta A1, een Fuji E510 gehad en nog een paar kleinere camera-atjes.

Op dit moment heb ik een Olympus C7070 Wide zoom en een Minolta Dimage Z10 Als je de camera een poosje heb kon je er ook achter wat je mist, en dan verkoop je vaak weer om aan je dan geldende voorwaarden te voldoen.En dat na of zelfs binnen een jaar na aankoop.

Kortom. Ik heb wel enige ervaring. De camera die je vandaag koopt is morgen alweer oud. Op dit moment zijn de Ricoh's de snelste, maar niet de mooiste camera's.Ze maken ook niet de beste foto's.

Niettemin. Als je je eisen niet te hoog stelt kun je met een eenvoudige camera jarenlang plezier hebben! Of ga eens naar een digitale fotoshow, hier en laat je voorlichten als je geen beslissing kunt nemen.
Tuurlijk, ieder zijn hobby, dat begrijp ik, maar ik zoek gewoon een camera voor op vakantie enzo, en dan wil ik er dus wel een aantal jaar plezier van hebben. En dan wil ik wel graag iets waar ik mee terug kan wanneer er iets mis mee is :P. Maar ik denk dat ik morgen ff de MediaMarkt of Harense Smid binnenloop (ik denk die laatste) en daar ff vraag of ik het ding een week mag proberen ofzo. Bij de Harense Smid gaat me dat iig wel lukken, dan weet ik ook meteen of het iets is, en zoveel duurder dan de MediaMarkt zijn ze daar ook niet :) (denk dat ik voor de Sony ga, alleen weet nog niet zeker of het de S60 of S90 wordt (of misschien de S80, mja, da is een S60 met accesoires geloof ik :P)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabo_0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 14:53
Ik ben op zoek naar een dig. camera, die een beetje snel foto's maakt en snel opslaat zodat je geen eeuwigheid moet wachten tot dat je de volgende foto wil maken. Daarnaast moet de kwaliteit ook goed zijn dus op z'n minst 3.0 megapixel, en zou ik het liefst 1 hebben van een A-merk. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

wat vinden jullie van de: hp photosmart 945?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:46:
[...]

Tuurlijk, ieder zijn hobby, dat begrijp ik, maar ik zoek gewoon een camera voor op vakantie enzo, en dan wil ik er dus wel een aantal jaar plezier van hebben. En dan wil ik wel graag iets waar ik mee terug kan wanneer er iets mis mee is :P. Maar ik denk dat ik morgen ff de MediaMarkt of Harense Smid binnenloop (ik denk die laatste) en daar ff vraag of ik het ding een week mag proberen ofzo. Bij de Harense Smid gaat me dat iig wel lukken, dan weet ik ook meteen of het iets is, en zoveel duurder dan de MediaMarkt zijn ze daar ook niet :) (denk dat ik voor de Sony ga, alleen weet nog niet zeker of het de S60 of S90 wordt (of misschien de S80, mja, da is een S60 met accesoires geloof ik :P)).
Op internet shoppen levert geld op. Mediamarkt is vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op maandag 14 november 2005 @ 02:31:
wat vinden jullie van de: hp photosmart 945?
Oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een digitale camera kopen. Heb geen ervaring met die dingen.

Digitale camera zal gebruikt worden voor gewone familiefoto's en mag max 150 euro kosten. Ik had een beetje rondgekeken en zag een Canon PowerShot A410. Weet er iemand een goeie of betere voor 150 euro. HP Photosmart M415 of een Kodak Easyshare C310???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:48:
[...]

Op internet shoppen levert geld op. Mediamarkt is vrij duur.
Mediamarkt is vooral goed voor de aanbiedingen denk ik :)
In Ede hadden ze voor €233 de canon a95 staan terwijl hij op de pricewatch 275 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59
Kijk eens bij koopdigitaal.nl. Ik heb daar pas voor mijn zoon een Canon A520 gekocht. Woon niet al te ver weg van Den Ham, dus zelf naar de winkel geweest. Geweldige zaak, ongelovelijk veel keuze en goede, vriendelijke verkopers die weten waar ze het over hebben. Ik twijfelde tussen de Canon A410 en de A520. Beiden leuke camera's voor het geld, maar uiteindelijk toch gekozen voor de A520 (met NL handleiding!). Dit is in de prijsklasse <200 euro toch echt een juweeltje. :P Ziet er degelijk gebouwd uit, 4x optische zoom, alles kan handmatig, maar hoeft niet. Bovendien reageert de camera lekker snel, alleen het opladen van de flits duurt vrij lang. (maar ja, je kan niet alles hebben..) Ook de A410 is een aanradertje, ligt wel minder goed in de hand dan de A510/520 en de zoombediening is minder prettig achterop de camera.

[ Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 23-11-2005 13:55 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:06

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:50:

Digitale camera zal gebruikt worden voor gewone familiefoto's en mag max 150 euro kosten. Ik had een beetje rondgekeken en zag een Canon PowerShot A410. Weet er iemand een goeie of betere voor 150 euro. HP Photosmart M415 of een Kodak Easyshare C310???
HP moet je laten liggen. Ding heeft enorm last van vervormingen, kan alleen fatsoenlijk overdag foto's maken, en ligt niet prettig in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:50:

Zou toch even doorsparen voor de Canon 510, veel meer camera, ligt ook veel beter in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is goed ik zal kijken :*) Bedankt!, wordt volgens mij een A510.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:37:
[...]

Mediamarkt is vooral goed voor de aanbiedingen denk ik :)
In Ede hadden ze voor €233 de canon a95 staan terwijl hij op de pricewatch 275 is...
Kan me bijna niet voorstellen. Maar kijk hier eens A95 ,215 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Aloha!

Ik wil een digitale camera kopen voor m'n ouders, maar heb niet echt overzicht van wat voor camera's er tegenwoordig allemaal te koop zijn. Hopelijk kunnen jullie nadat ik de 'eisen' bekend heb gemaakt wat suggesties doen, dan zal ik verder zelf wel via reviews etc. de verschillende camera's met elkaar proberen te vergelijken en de beste uitkiezen. Omdat er vooral kiekjes van het niveau 'vakantiefoto's' zullen worden gemaakt hoeft het niet een top of the line te zijn, maar de foto's moeten er natuurlijk wel goed uit zien, en het zou fijn zijn als de camera een beetje compact is en een redelijk groot LCD-scherm heeft..

Sensorresolutie: 4 MP
Optische zoom: 3x
Digitale zoom: een aantal x
Opslagcapaciteit: 256 mb [als de cam standaard minder heeft maar meer ruimte kan worden bijgekocht is dat ook okay]
Video: niet nodig
Flitser:ja
Rode ogen reductie:ja

Deze eisen zijn min of meer bedacht na het lezen van enkele specificaties van digicams, dus iets hiervan afwijken is natuurlijk geen probleem. Als jullie iets weten, ik hoor het graag! Alvast bedankt :)

Edit: De prijs mag richting de 250 zijn.

Als ik in de Product Survey kijk lijkt de Canon Digital Ixus 40 wel redelijk aan de eisen te voldoen. De Ixus 50 heeft 0,7 MP meer en lijkt iets compacter, maar schijnbaar is de lens een beperkende factor waardoor het hogere aantal MP niet volledig tot z'n recht komt. Plus het feit dat de Ixus 50 een stuk duurder is. Zou de Canon Digital Ixus 40 iets voor me zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Hbeez op 29-11-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Son_Gohan schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:59:
Aloha!

Ik wil een digitale camera kopen voor m'n ouders, maar heb niet echt overzicht van wat voor camera's er tegenwoordig allemaal te koop zijn. Hopelijk kunnen jullie nadat ik de 'eisen' bekend heb gemaakt wat suggesties doen, dan zal ik verder zelf wel via reviews etc. de verschillende camera's met elkaar proberen te vergelijken en de beste uitkiezen. Omdat er vooral kiekjes van het niveau 'vakantiefoto's' zullen worden gemaakt hoeft het niet een top of the line te zijn, maar de foto's moeten er natuurlijk wel goed uit zien, en het zou fijn zijn als de camera een beetje compact is en een redelijk groot LCD-scherm heeft..

Sensorresolutie: 4 MP
Optische zoom: 3x
Digitale zoom: een aantal x
Opslagcapaciteit: 256 mb [als de cam standaard minder heeft maar meer ruimte kan worden bijgekocht is dat ook okay]
Video: niet nodig
Flitser:ja
Rode ogen reductie:ja

Deze eisen zijn min of meer bedacht na het lezen van enkele specificaties van digicams, dus iets hiervan afwijken is natuurlijk geen probleem. Als jullie iets weten, ik hoor het graag! Alvast bedankt :)

Edit: De prijs mag richting de 250 zijn.

Als ik in de Product Survey kijk lijkt de Canon Digital Ixus 40 wel redelijk aan de eisen te voldoen. De Ixus 50 heeft 0,7 MP meer en lijkt iets compacter, maar schijnbaar is de lens een beperkende factor waardoor het hogere aantal MP niet volledig tot z'n recht komt. Plus het feit dat de Ixus 50 een stuk duurder is. Zou de Canon Digital Ixus 40 iets voor me zijn?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik ben voor iemand ook op zoek naar een camera in de prijsklass 100-150,-. Nu is eigenlijk de enige beetje aansprekende camera in die prijsklasse die ik kan vinden de canon a410. Steves-digicams is erg positief (maar die zijn heel vaak erg positief) en ook dcresource (zijn vrij kritisch) was wel tevreden over de camera. van de genoemde minpunten vond ik eigenijk alleen het ontbreken van de video-output een gemis.

Welke andere camera's, waar ook reviews over te vinden zijn, komen nog meer in aanmerking in die prijsklasse? DCResource geeft wat alternatieven, maar dat zijn vaak net wat duurdere camera's en er zijn dan weer geen reviews over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Ik twijfel nu tussen de Canon Digital Ixus 40 en de Canon Powershot A610.

Naar wat te hebben gegoogle'd kom ik op de volgende verschillen uit:

De A610 heeft een uitklapbaar schermpje.
De A610 heeft 1 MP meer, en kan 4x optisch zoomen, de Ixus 40 3x.
De Ixus 40 is iets compacter.
Bij de A610 zit standaard 16 mb meer geheugen.

Klopt dit zo ongeveer? Is de A610 gewoon een stukje beter dan de Ixus 40? De A610 is in Groningen [waar ik woon] 15 euro duurder dan de Ixus 40 .. dus qua prijs maakt het niet zoveel uit :) Zou de A610 ook een goede optie voor me zijn? [drie posts boven deze staan m'n 'eisen']

[ Voor 7% gewijzigd door Hbeez op 30-11-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Son_Gohan schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:40:
Ik twijfel nu tussen de Canon Digital Ixus 40 en de Canon Powershot A610.

Naar wat te hebben gegoogle'd kom ik op de volgende verschillen uit:

De A610 heeft een uitklapbaar schermpje.
De A610 heeft 1 MP meer, en kan 4x optisch zoomen, de Ixus 40 3x.
De Ixus 40 is iets compacter.
Bij de A610 zit standaard 16 mb meer geheugen.

Klopt dit zo ongeveer? Is de A610 gewoon een stukje beter dan de Ixus 40? De A610 is in Groningen [waar ik woon] 15 euro duurder dan de Ixus 40 .. dus qua prijs maakt het niet zoveel uit :) Zou de A610 ook een goede optie voor me zijn? [drie posts boven deze staan m'n 'eisen']
De A610 voldoet ook aan jou eisen. Hij heeft alleen gaan 16 mb geheugen meer. Dat is gewoon een 16mb kaartje wat je er los bij krijgt. Dat zit waarschijnlijk ook de de ixus 40.

Daarbij heeft de A610 manual focus. Dat is imho toch wel een stuk handiger dan een cam die dat niet heeft. Vooral in het donker is dat zeer makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Ik heb zojuist mijn Sony P-31 digitale camera met 2.1 Megapixel verkocht. Nu wil ik weer een nieuwe maar met effectieve megapixels. Zodat ik wat meer mogelijkheden heb om ze bv te bewerken. De kwaliteit van de 2.1 megapixel was meer om wat huis-tuin en keuken pics mee te schieten en meer niet. Mijn budget ligt op maximaal 250 Eur. Tevens moet hij wel goed Mac-compitable zijn. Optische zoom is ook een must en de merken waar ik graag voor wil gaan is: Canon, Sony en Olympus. 4 of 5 megapixels moet lukken dacht ik zo toch?

Dus op een rijtje:

- Budget: 250 Eur
- Mac-compatable
- Optische zoom
- 4 a 5 megapixels minimaal
- Voorkeur: Canon, Sony of Olympus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu dus al een paar dagen de canon A520 ,hij is fijn om mee te werken want je kan best veel instellen,en hij is ook snel met opstarten enzo

nu heb ik hier ook een al iets oudere HP photosmart 735,daar kan je bijna niks mee instellen en is echt alles automatisch.

maar ga ik nu binnen foto's vergelijken van die 2 kom ik tot de conclusie dat de A520 veel meer ruis heeft,tenzij ik hem handmatig op iso 50 zet ofzo,maar dan moet ik geen milimeter bewegen want dan ge je snel last krijgen van onscherpe foto's

nu ga ik ook binnenkort buiten foto's maken,en dan ga ik kijken of hij daar ook ruis geeft,maar tot nu toe heb ik geen hoge pet op van die A520....de binnen foto's vind ik zelfs ietswat teleurstellend.

hebben nog meer mensen de A520 en hoe is dit bij julie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:31:maar dan moet ik geen milimeter bewegen want dan ge je snel last krijgen van onscherpe foto's
Ik kan me niet voortellen dat de hp camera lichtsterker is dan de A520.

Dus waarschijnlijk is het gewoon te donker voor een sluitertijd korter dan 1/60. Of je hebt je diafragma niet helemaal openstaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Justawitte op 02-12-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justawitte schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:42:
[...]

Ik kan me niet voortellen dat de hp camera lichtsterker is dan de A520.

Dus waarschijnlijk is het gewoon te donker voor een sluitertijd korter dan 1/60. Of je hebt je diafragma niet helemaal openstaan.
ik ben geen expert op gebied van camara's,dus al teveel weet ik er niet vanaf }:O
maar op auto dan regelt hij alles zelf en op P dan kan je de iso waarde enzo instellen,maar diafragma en sluitertijd blijven onder beheer van de camara.

maar als ik alleen al de 2 toetstellen op de gewone point en shoot modus gaat vergelijken voor binnen foto's is de hp photosmart gewoon beter kwa sherpte en ruis....en dat is toch niet iets wat had verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Laatst online: 02-07 14:40
Ik zoek iets wat afwijkend is van wat de meeste tweakers zoeken, zelf heb ik me 3 jaar geleden voor het laatst georiënteerd toen ik een G2 kocht, nu moet ik last minute een cam kopen voor mijn vader die 60 wordt. Graag jullie hulp daar ik zelf niet zo heel veel tijd heb en er gewoon heel veel keuze is.
Ik zoek een Cam van 150 euro (max 200). De beste man gaat hem gebruiken voor foto's van z'n kleinkinderen en bootjes enzo, allemaal heel simpel. Hij gaat verder geen macro opnames maken of zelf met sluitertijden spelen dus het mag Allemaal heel simpel.
Wat wel heel belangrijk is, is dat de kwaliteit van de foto's gewoon goed moet zijn, dus niet dat wanneer hij de foto's gaat laten afdrukken alle mensen op wassenbeelden lijken :) Ik wil dus eigenlijk gewoon een goedkope camera hebben met een goede CCD en lens (denk ik) zodat de foto's die hij uiteindelijk af gaat drukken net zo mooi zijn als zijn analoge camera die hij nu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Als het enige criterium is dat de foto's goed zijn, is er genoeg te vinden rond die prijs. Onder andere:

Canon Powershot A410
Canon Powershot A510
Sony Cybershot DSC-S60/80/90
Nikon Coolpix 4600/5600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
MPmad schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:48:
Als het enige criterium is dat de foto's goed zijn, is er genoeg te vinden rond die prijs. Onder andere:

Canon Powershot A410
Canon Powershot A510
Sony Cybershot DSC-S60/80/90
Nikon Coolpix 4600/5600
Ja, eigenlijk wel, voor de rest gaat die man toch geen dingen doet met dat ding, en van veel knopjes wordt hij waarschijnlijk alleen maar confused :)
Maar dit soort merken onderling, hebben die nog grote voor/nadelen te opzichte van elkaar?
Is sony b.v. nog steeds zo duur met zn mem sticks, want op zich zijn die carlzeisr lensen wel goed maar ik vond dat geheugen altijd zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Memory Sticks kosten ongeveer een tientje meer dan een vergelijkbare SD-kaart (wat in de Canon en de Nikon gaat).
Qua lens moet je je niet af laten leiden door de Carl Zeiss-naam. De Canon en Nikkor-lenzen zijn ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
MPmad schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:06:
Memory Sticks kosten ongeveer een tientje meer dan een vergelijkbare SD-kaart (wat in de Canon en de Nikon gaat).
Qua lens moet je je niet af laten leiden door de Carl Zeiss-naam. De Canon en Nikkor-lenzen zijn ook prima :)
Thanx voor de snelle response, ik ga vanavond even kijken bij de mediamarkt wat er het leukst uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag:

Een maand geleden is mijn oude Canon A70 dood gegaan, na 2 jaar trouwe dienst, door de beruchte E-18 error en nu zoek ik een nieuwe camera, van <200 euro..

Zijn er echter nieuwe goedkope camera's (dus geen A70 ofzo) die nog de Compact Flash technologie gebruiken, aangezien de meeste camera's die ik op internet tegenkom allemaal SD of MMS gebruiken.. (en ik heb geen zin weer 80 euro uit te geven aan opslag media)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hm, jij zou toch wel moeten weten dat we voor V&A www.tweakers.net/aanbod hebben hè? ;)

Dit soort dingen dus liever daar afhandelen of via de mail, niet in een topic :)

[ Voor 83% gewijzigd door Zoefff op 11-12-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Tegenwoordig kost geheugen geen 80 euro meer. Hoeveel megabyte is dat? Op dit moment is zelfs zo ongeveer het laatste merk, Canon, bijnal helemaal overgestapt op SD, alleen de dSLRs, en prosumers gebruiken ze nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 23:30:
Misschien een domme vraag:

Een maand geleden is mijn oude Canon A70 dood gegaan, na 2 jaar trouwe dienst, door de beruchte E-18 error en nu zoek ik een nieuwe camera, van <200 euro..

Zijn er echter nieuwe goedkope camera's (dus geen A70 ofzo) die nog de Compact Flash technologie gebruiken, aangezien de meeste camera's die ik op internet tegenkom allemaal SD of MMS gebruiken.. (en ik heb geen zin weer 80 euro uit te geven aan opslag media)
Die zijn er niet meer. Ik zou gewoon een nieuwe camera met SD kopen en je huidige geheugen proberen te verkopen. De geheugenprijzen zijn tegenwoordig veel lager dan 2 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
MPmad schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:57:
[...]

Die zijn er niet meer. Ik zou gewoon een nieuwe camera met SD kopen en je huidige geheugen proberen te verkopen. De geheugenprijzen zijn tegenwoordig veel lager dan 2 jaar geleden.
Ik ken dat... ik heb hier 2x 512 CF geheugen liggen.

Ik kijk nu ook naar een goedkoop alternatief.
De kodak LS743 (metaal) of de Panasonic LS1 (Optische stabilisatie) resp 150 en 180 euro.

Maar ja...die 1 GB aan onbruikbaar geheugen :(

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera. Ik heb momenteel de powershot A70. Leuke camera voor vakantie foto's, maar niet helemaal wat ik zoek. Ik vind foto's maken erg leuk, en wil er wat meer mee doen. Ik maak veel foto's van personen, en objecten zoals auto's, motors etc, en niet van landschappen ed. Ik zoek iets waarmee ik mooie foto's kan maken, met veel Depth of Field, en het liefst wat allemaal handmatig in te stellen is.

Ik heb de faq gelezen en daarin word mij verteld dat mooie DOF vrijwel onmogelijk is met een A70. Dus mijn vraag is, zijn er camera's die mij meer kunnen bieden dan de A70 voor 250 euro ? Of moet ik dan echt gaan kijken naar camera's van 500 + euro?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.