Toon posts:

Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 9.688 views sinds 30-01-2008

• alvi
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-03-2009
Ik voorspel dat hier in elke reply de fuji F20/F30 zal staan. Als je specifiek low light/high iso zoekt in een compact formaat dan zal het ook wel zonder twijfel de snelste keuze zijn.

Over het snel achtereenvolgens kunnen maken van foto's kan ik niets zeggen, ik heb geen hands on ervaring met het apparaatje, maar wellicht kan iemand anders daar wel meer over kwijt.

F20 is zeker en vast <200. Ik zet ook de F30 erbij omdat ik vermoed dat die ook al onder de 200 te krijgen is? (maar heb nu effe geen zin om het op te zoeken :p )

• guillaumemay
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 04-10 15:13
Nou goed. Om goed te presteren bij weinig licht heb je verschillende mogelijkheden.
Een lichtsterke lens met een groot diafragma is iets wat kan helpen. Alleen.. volgens mij hebben veel compacts al 'voor hun mogelijkheden' zo lichtsterk mogelijke lenzen. Dus laat dit maar.

Dus waar je op kan letten zijn twee dingen:
1)
Hoge ISO waardes. Hoe hoger je ISO waarde, hoe lichtsterker je sensor en dus je camera. Hoe lichtsterker je camera, des te beter is dat dus voor als je foto's wilt maken bij weinig licht. (duh)
Maar hoe hoger je ISO waarde, hoe ruiziger je foto wordt met minder detail. Voor een voorbeeld: twee dezelfde plaatjes.
ISO 100: http://www.dcresource.com...c_w55-review/DSC00055.JPG
ISO 800: http://www.dcresource.com...c_w55-review/DSC00058.JPG

Meer ruis dus en minder detail op het ISO800 plaatje. Wil je goede foto's hebben op ISO800, dan heb je of een DSLR nodig, of je moet gaan voor een moderne Fuji compactcamera. Fuji heeft als enige in z'n moderne compactcamera's namelijk een sensor die heel goed is met hoge ISO waardes. In de prijsklasse <200 euro zou ik dan gaan voor een Fuji F20 of een Fuji F30. Hoogstwaarschijnlijk alleen nog tweedehands te verkrijgen voor die prijs.

--2--
Lange sluitertijden door beeldstabilisatie. Als je je sluiter langer open houdt door een langere sluitertijd, dan kan er dus meer licht vallen op je sensor. Meer licht op je sensor: een lichtere foto (duh).
Probleem hierbij is dat de camera dan gevoelig wordt voor trillingen, waardoor je meestal een statief nodig hebt om die lichtstrepen en andere bewegingsonscherpte tegen te gaan.
Wil je niet met een statief rondlopen: Dan is beeldstabilisatie in de camera zelf een praktisch alternatief. Beeldstabilisatie is niet heilig, maar kan wel veel helpen om de trillingen tegen te gaan die je zou hebben bij langere sluitertijden. Alleen bevriest beeldstabilisatie dus niet hetgeen wat er voor je camera gebeurt. Rijdt er bijv. een auto voorbij 's avonds, dan is de straat en alles wat stilstaat scherp, die auto beweegt en is dus een onscherpe lichtstreep.

Camera's in de prijsklasse <200 euro met beeldstabilisatie.. weinig andere keuze dan een Panasonic. Ga bijv. voor een 2dehandse FX7 of FX9 van Panasonic (2dehands omdat de prijs <200 euro moet zijn). Leuke camera's, metalen behuizingen, goed geteste "Leica" lensjes, scherpe foto's.

Dus. welke te kiezen:
Fotografeer je vooral bewegende onderwerpen in weinig licht: hogere ISO waarde
Fotografeer je vooral stilstaande onderwerpen in weinig licht: beeldstabilisatie.

Succes.

Zo. hier maar een slotje op dan ;)

• breinonline
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:02

breinonline

Are you afraid to be known?

Lees het Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2 topic maar eens door en als je nog vragen hebt kan je die beter daar stellen :)

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

even het e.e.a. toegevoegd.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Quakie
  • Laatst online: 12:11

Quakie

quakelen

De F20 heeft een continous knop en schiet je xD card vol als het moet. Uiteraard ligt er aan in welke stand (zonder of met fliter) voor de snelheid qua frames.

Zoals boven genoemd heb ik pas een F20 en ben er dus al enkele dagen intensief mee bezig (500 foto's in 4dagen :S ).
Ik beschouw mezelf als een nieuwkomer op camera gebied. Zeg maar de gemiddelde consument.
Verwacht geen super scherpe foto's in weinig licht situaties. Je ziet gauw de ruis en onscherpte terugkomen. Ook het feit dat foto's gauw bewogen en dus onscherp zijn is wat me verbaasd en teleurstelt. Me vorige camera was ook een Fuji. Er is een anti blur /stabiliteitsknop, maar er zit geen hardwarematig process achter. Camera stelt iso2000 in en meerdere aanpassingen om onscherpheid tegen te gaan. Uiteraard is het wel redelijk te corriceren in photoshop ofzo (maar vind zelf niet de bedoeling maar goed). Ik moet wel zeggen dat zulke foto's dus mooier zijn met flits. Op randje van te weinig/voldoende licht moet je echt goed kijken of er een flits gebruikt is (uiteraard afhankelijk van flitsstand).

Online is de F20 trouwens voor 170 a 185eur te vinden. De F30 plus minus 200eur.
Bij diverse winkels begint de F20 bij de 200eur.

Het kan natuurlijk aan mij liggen en kan ik gewoon niet schieten.

Ik teken nergens meer voor

• Smarron
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 21:41

Smarron

The bend

Kun je anders wat voorbeelden posten? Ik ben wel benieuwd.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A71=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Elfquest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 29-07-2017
Bedankt voor de tips. De F20/F30 klinkt inderdaad goed. Panasonic ook, maar ik lees dat die juist bij hoge isowaardes snel meer ruis geven?

Wel lees ik veel dat de F20/F30 goed presteert bij weinig licht, maar bij fel licht juist weer vaak overbelicht. Dat is dus wel een nadeel. Maar elk voordeel heeft zijn nadeel denk ik.

Jammer dat de F20/F30 niet echt beeldstabilisatie heeft. Dat zou helemaal ideaal zijn.

• Elfquest
Ik twijfel wel nog heel erg tussen de F20 en de F30. Is die isowaarde van 3200 echt zo'n toevoeging of gebruik je zo'n hoge isowaarde eigenlijk niet veel? Verder kun je bij de F30 handmatig de sluitertijd instellen. Is dit handig? Vraag me af of dat een functie zou zijn die ik veel zou gebruiken.

@ Quakie: ben ook wel benieuwd naar jouw voorbeelden

[Voor 8% gewijzigd door Elfquest op 28-02-2007 18:54]

• [BoSS]
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:26

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Elfquest schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:49:
Bedankt voor de tips. De F20/F30 klinkt inderdaad goed. Panasonic ook, maar ik lees dat die juist bij hoge isowaardes snel meer ruis geven?
Dat is waar (aardig wat ruis bij hoge ISO's), maar zoals hierboven al eens gezegd is kan door het OIS (Optical Image Stabilizer) systeem de sluitertijd omhoog en hoeft de gevoeligheid dus niet omhoog, om toch goede foto's te krijgen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:53

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

[BoSS] schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:11:
[...]

Dat is waar (aardig wat ruis bij hoge ISO's), maar zoals hierboven al eens gezegd is kan door het OIS (Optical Image Stabilizer) systeem de sluitertijd omhoog en hoeft de gevoeligheid dus niet omhoog, om toch goede foto's te krijgen.
Wat dan weer alleen werkt bij stilstaande onderwerpen, want onscherpte doordat je hand niet vast genoeg is wordt wel tegengegaan door OIS, maar als je iemand wilt fotograferen die aan het dansen is in een te donkere disco of zoiets, dan heb je niks aan OIS en zul je toch echt naar hogere ISO waarden moeten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Elfquest
Het liefst zou ik idd een camera kopen die het allebei heeft. een goede prestatie bij hogere isowaarden en ook imagestabilisatie, maar dat wordt waarschijnlijk lastig in deze prijsklasse.

Zat ook naar de Canon PowerShot A710 IS te kijken. Wel weer iets duurder, maar heeft image stabilisatie en gaat tot een ISO van 800, maar ja of de camera dan ook nog mooie foto's maakt is ook de vraag. Zou dat niet ook een goede keus kunnen zijn? Of doet die echt onder voor de Fuji F30?

• Speedfight
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Ik heb nu een Powershot A510 maar vindt deze toch iets te traag om lekker mee te werken.. Wat zou een waardige andere camera zijn? Ik wil eigenlijk langzaam naar een DSLR maar zou een tussenstap naar een Panasonic DMC-FZ7 wat zijn? of misschien net iets boven de 250 euro de Canon A710 met stabilisator?

• Nomad
  • Registratie: juli 2002

Nomad

a.k.a. Martijn

als je eigenlijk een dslr wilt, dan moet je niet met tussenstapjes blijven werken, maar een dslr kopen. Zo duur zijn ze niet meer en je hoeft niet meteen 4 lenzen te kopen, de kitlens is heel aardig en een goedkope tele lens kost je ook geen vermogen.
D50 kit (500 euro)
tele lens (200 euro), heb je ook meteen een behoorlijke goede (relatief)
wat kleine dingetjes (50 euro). (geheugen, tasje)

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Goedkoopste is inmiddels 553 nomad, daarnaast nog maar op 5 plekken te verkrijgen dus doe lieve Mig29 een lol en begin eens te praten over de D40.... :>

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• Quakie

Quakie

quakelen

@Smarron en Elfquest.

Er stonden een voorbeelden online (zie me eerder op deze pagina).
Gisteren avond is helaas mijn NAS en dus me domein plat gegaan om ge-upgraded te worden van 320 naar 500gig (is een synology, maar dat terzijde ;) )
Als ik mijn zaakjes goed voor elkaar heb, zou aankomende nacht domein weer actief moeten zijn. Ik ben van plan om vanavond me backup terug te zetten. Ik zal wel beginnen met de foto afdeling.
De voorbeelden zijn overdag geschoten, met auto en manual settings zonder flits. ISO waarden van 400 tot en met 1600. Dit zijn mijn beste voorbeelden wat ik in huis heb geschoten met de F20. Uiteraard zelf oordelen of dit voldoende kwaliteit is voor wat je zoekt. Geschoten dus door iemand met geen verstand ervan. Als ik er naar kijk denk ik redelijk tot mooi, maar ik zou niet gokken op een 6.3Mpixel ala 3MB foto.
Ik zal in me archief naar voorbeelden zoeken van bewogen, niet scherp, ruis,etc shots. Zal niet moeilijk zijn, is het gross :( . Ik hoop dat ik nog de 5 foto's hebt van de verschillende standen. Zelfde frame maar dan zonder flits en daarna alle flitsstanden achter elkaar.

Zodra quakie.nl weer online is zal ik het hier mededelen. Excuses ;)

[Voor 24% gewijzigd door Quakie op 01-03-2007 13:38]

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

mig29 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:49:
Goedkoopste is inmiddels 553 nomad, daarnaast nog maar op 5 plekken te verkrijgen dus doe lieve Mig29 een lol en begin eens te praten over de D40.... :>
dat had ik wat teveel op autopiloot getypt, een D40 is een goed alternatief voor de D5 natuurlijk.
zal er om denken :)

• Speedfight
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
nomad85 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:48:
als je eigenlijk een dslr wilt, dan moet je niet met tussenstapjes blijven werken, maar een dslr kopen. Zo duur zijn ze niet meer en je hoeft niet meteen 4 lenzen te kopen, de kitlens is heel aardig en een goedkope tele lens kost je ook geen vermogen.
D50 kit (500 euro)
tele lens (200 euro), heb je ook meteen een behoorlijke goede (relatief)
wat kleine dingetjes (50 euro). (geheugen, tasje)
Ben zonet even in Duitsland geweest daar was een D70+Kitlens €650,- de D50 was even duur...

• Quakie

Quakie

quakelen

NAS is weer online.

op dit moment is me nas aan het her-indexeren. dit kan enige tijd duren.

foto's zijn te vinden onder public/showcase/test...

www.quakie.nl

ik heb nog wat foto's online gezet die redelijk zijn. ik was even vergeten dat ik de echt slechte foto's verwijderd heb voordat ik begon met backupen (grote "changes" in me pc configs).
niet de moeite waard foto's

als je wilt kan ik nog meer foto's online zetten en dan voornamelijk het gross.. dus de slechte.. dan ga ik gewoon weer wat schieten hier.. heb ze zo te pakken :(

[Voor 47% gewijzigd door Quakie op 01-03-2007 23:18]

• Quakie

Quakie

quakelen

Even drie goede voorbeeldjes:

Licht was redelijk, bureaulamp:

http://www.quakie.nl/downloads/pics/Afbeelding%20019%20(Medium).jpg

http://www.quakie.nl/downloads/pics/Afbeelding%20020%20(Medium).jpg

http://www.quakie.nl/downloads/pics/Afbeelding%20021%20(Medium).jpg

• hammy87
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online
Nu ben ik ook op zoek naar een nette digitale camera. Budget rond de 250 voor camera (liefst eronder).
Opslag SD, lijkt mij goed, goede snelheid en niet te duur.
Optische zoom, liefst meer dan 3X
Mp, tsja wat is dat tegenwoordig? 5 of 7 lijkt mij genoeg
Moet niet te groot zijn, wel makkelijk mee te nemen ed

Kwam ik uit bij de Nikon L5
7.1 MP 5X optische zoom SD, voor 229 euro

Iemand reacties hierop, of andere camera's die beter zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

hammy87 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:51:
Nu ben ik ook op zoek naar een nette digitale camera. Budget rond de 250 voor camera (liefst eronder).
Opslag SD, lijkt mij goed, goede snelheid en niet te duur.
Optische zoom, liefst meer dan 3X
Mp, tsja wat is dat tegenwoordig? 5 of 7 lijkt mij genoeg
Moet niet te groot zijn, wel makkelijk mee te nemen ed

Kwam ik uit bij de Nikon L5
7.1 MP 5X optische zoom SD, voor 229 euro

Iemand reacties hierop, of andere camera's die beter zijn?
hoe groot mag de camera zijn, ultra compact, gewoon compact....mag een canon S3 ook?....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Elfquest
Quakie schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:58:
Even drie goede voorbeeldjes:

Licht was redelijk, bureaulamp:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Sommige foto's die je op je site hebt staan vond ik er wel slecht uitzien ja, maar van deze moet ik zeggen dat het me wel meevalt. Met mijn Ixus zou ik het wel kunnen vergeten om bij een bureaulamp foto's te maken zonder flits. Dat is dan 1 grote blur. Daarmee kan ik al geen foto's meer maken als het buiten niet vol zonnig is en ik binnen bij het raam een foto maak.

De derde is dan met flits gemaakt he. Die vind ik ook wel ok. Hij is niet heel overbelicht, zoals bij mijn Ixus als ik flits wel altijd het geval is.

Bij de tweede foto staat de iso misschien te hoog? Weet het niet hoor, maar had ergens gelezen dat deze camera wel snel op een hogere iso dan nodig is fotografeert en dat je dat probleem kan oplossen door dat in te stellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik neem de losse die je slecht vondt? Ik vind de gene in de photoalbum redelijk tot mooi.

Echt? dat verbaasd me dan echt. Het is z'n halogeenlamp die heel me kamer verlicht. Ik had precies scheiding van het licht half op me laaf gezet. Het kan zijn dat ik teveel eis van me F20 aangezien ik al 4 a 5 jaar met me vorige doe. Totaal geen idee wat andere camera's doen op dat gebied. Ik zit pas een paar weken weer naar camera's te kijken. De foto's die ik van ander zie zijn 9 van de 10 met flits.

Jip, wilde laten zien met en zonder flits.
Me cam staat op auto1600. Volgens mij bij beiden foto's zelfde iso waarden. Ik schiet nl in manual mode.

Dus je bent verkocht? je gaat voor een F20? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hammy87
  • Nu online
hoe groot mag de camera zijn, ultra compact, gewoon compact....mag een canon S3 ook?....
Zover ik kan zien is deze toch al gauw 100 euro duurder dan de L5, zoek dus echt iets van 250 euro of minder, ex batterijen en opslag etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

hammy87 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:29:
[...]
Zover ik kan zien is deze toch al gauw 100 euro duurder dan de L5, zoek dus echt iets van 250 euro of minder, ex batterijen en opslag etc.
Ik bedoelde ook meer de grote van de camera, niet zozeer of die camera geschikt is.....maar is het formaat nog ok?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hammy87
  • Nu online
Nee dat wordt toch wel te groot, hou het toch liever bij de compact.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

panasonic LZ5, schijnt ook best goed te zijn, alleen wat veel ruis op hoge iso's, maar zeker overdag mooie kleuren en scherpte is ook goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Elfquest
Quakie schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:21:
Ik neem de losse die je slecht vondt? Ik vind de gene in de photoalbum redelijk tot mooi.

Echt? dat verbaasd me dan echt. Het is z'n halogeenlamp die heel me kamer verlicht. Ik had precies scheiding van het licht half op me laaf gezet. Het kan zijn dat ik teveel eis van me F20 aangezien ik al 4 a 5 jaar met me vorige doe. Totaal geen idee wat andere camera's doen op dat gebied. Ik zit pas een paar weken weer naar camera's te kijken. De foto's die ik van ander zie zijn 9 van de 10 met flits.

Jip, wilde laten zien met en zonder flits.
Me cam staat op auto1600. Volgens mij bij beiden foto's zelfde iso waarden. Ik schiet nl in manual mode.

Dus je bent verkocht? je gaat voor een F20? :P
Ja ik ben geen kenner hoor, maar als ik het zo vergelijk met de resultaten van mijn Ixus..

Iso 1600 is erg hoog hoor. Probeer em eens op iso 400 of 800 te zetten en wie weet heb je dan mooiere resultaten binnen zonder flits?

Ja ik ga voor de F30 denk ik. nu nog ff een prijzenvergelijking doen en dan kan ik gaan spelen. :9

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gisteren heeft mijn vrouw de Samsung S500 gekocht (het bekende "beste koop van de consumentengids" model). Vandaag hebben we besloten de camera maar weer retour te doen. Op zich is het een leuk toestel voor weinig geld (111 euro) echter kent het toestel dermate grote problemen dat de prijs hier niet tegen opweegt. Het toestel schiet met normale, de bijgeleverde, batterijen amper 30 foto's en valt dan uit zonder melding dat de batterij leeg zou zijn. Natuurlijk is de capaciteit te verhogen door zwaardere accu's te gebruiken echter zit het nadeel hem in het daadwerkelijk uitvallen. Af en toe komt er nog een vreemde piep uit het toestel bij uitvallen, soms slaat het toestel gewoon dood. In alle gevallen blijft de lens uitgeschoven waardoor kans op schade in dit geval behoorlijk is. Een oplossing voor het probleem is het uithalen van de batterijen om daarna dezelfde batterijen er weer in te doen.

Een kleine zoektocht op internet leverde mij niets anders dan klachten over dit toestel op. Allemaal terug te herleiden naar het plotseling uitvallen van de camera, soms ook bij redelijk volle batterijen wanneer het toestel wil flitsen.

Erg jammer want het is op zich een leuk toestel voor weinig geld. Nu dus weer op zoek naar iets anders in de meer budget prijsklasse. Dit toestel is in ieder geval een afrader.

Frontpagemoderatie Forum

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:53

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Bor de Wollef schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:33:
Gisteren heeft mijn vrouw de Samsung S500 gekocht (het bekende "beste koop van de consumentengids" model). Vandaag hebben we besloten de camera maar weer retour te doen. Op zich is het een leuk toestel voor weinig geld (111 euro) echter kent het toestel dermate grote problemen dat de prijs hier niet tegen opweegt. Het toestel schiet met normale, de bijgeleverde, batterijen amper 30 foto's en valt dan uit zonder melding dat de batterij leeg zou zijn. Natuurlijk is de capaciteit te verhogen door zwaardere accu's te gebruiken echter zit het nadeel hem in het daadwerkelijk uitvallen. Af en toe komt er nog een vreemde piep uit het toestel bij uitvallen, soms slaat het toestel gewoon dood. In alle gevallen blijft de lens uitgeschoven waardoor kans op schade in dit geval behoorlijk is. Een oplossing voor het probleem is het uithalen van de batterijen om daarna dezelfde batterijen er weer in te doen.

Een kleine zoektocht op internet leverde mij niets anders dan klachten over dit toestel op. Allemaal terug te herleiden naar het plotseling uitvallen van de camera, soms ook bij redelijk volle batterijen wanneer het toestel wil flitsen.

Erg jammer want het is op zich een leuk toestel voor weinig geld. Nu dus weer op zoek naar iets anders in de meer budget prijsklasse. Dit toestel is in ieder geval een afrader.
Dat is wel pech hebben :(

Wellicht handig om dat ook even te melden bij de Consumenten Bond, met wat verwijzingen naar andere klagers. Dan kunnen ze eventueel een opmerking plaatsen, zodat er niet nog meer mensen net als jij tevergeefs afgaan op hun eerdere testoordeel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Bor
  • Nu online

Bor

Orion84 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:41:
[...]

Dat is wel pech hebben :(

Wellicht handig om dat ook even te melden bij de Consumenten Bond, met wat verwijzingen naar andere klagers. Dan kunnen ze eventueel een opmerking plaatsen, zodat er niet nog meer mensen net als jij tevergeefs afgaan op hun eerdere testoordeel.
Goede tip. Ik zit overigens net op wat duitse review sites te lezen en daar komt de S500 er niet beter uit dan "gemiddeld". Ik heb nog geen enkele review gevonden die het toestel een "gut" geeft als eindoordeel.

Frontpagemoderatie Forum

• Bor
  • Nu online

Bor

Roeligan schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:46:
Toen liet ie de Panasonic FX01 zien, en legde hier een leica naast (C-Lux 1) Panasonic 228 euro, Leica 499, De specs zijn hetzelfde
De specs zijn ongetwijfeld hetzelfde wanneer je kijkt naar alleen megapixels, zoombereik etc. Het stukje glas en gehele bouw zal zeker wel verschillen (en is ook zeer belangrijk tot belangrijker dan het aantal mega pixels).

Frontpagemoderatie Forum

• Zippy_nl
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-03-2007
ik wil een digitale camera kopen maar er is zoveel keus, dus ik heb een beetje hulp nodig
wat ik wil met me camera:

-snel een foto kunnen maken niet dat je eerst 2 flitsen krijgt ofzo en dat iemand beweegt, en dat de foto dan niet scherp is
-*denk dat het standaard is* 3x zoom
-stevig (hij moet tegen een stootje kunnen)
-prijsklasse 150 / 200 euro
-snel me foto's achter elkaar kunnen maken
-hij hoeft niet te zijn om professionele foto's mee te maken maar gewoon van vrienden en als ik ergens na toe ga, moet ik er een goed plaatje mee kunnen schieten
-6 /7 megapixel
-niet te groot

ik had al even bij de mediamarkt gekeken en het een en ander gevraagd
daar zag ik een camera van het merk Olympus (ik had de hele naam van het product opgeschreven maar kan het blaadje nergens meer vinden en hij was 209 euro) die zag er wel goed uit, 7.1 megapixel, 3x zoom, aluminium gehuizing, en kan snel foto’s maken

als jullie een camera weten met mijn eisen dan hoor ik het graag

*EDIT*
Ik had het nog even nagezocht en de camera die ik bij de Mediamarkt zag was de Olympus µ 730
http://www.olympus.nl/consumer/29_mju_730.htm
is dit een goed toestel voor mijn eisen?

[Voor 8% gewijzigd door Zippy_nl op 06-03-2007 15:54]

• guillaumemay
  • Laatst online: 04-10 15:13
Bor de Wollef schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:24:
[...]
De specs zijn ongetwijfeld hetzelfde wanneer je kijkt naar alleen megapixels, zoombereik etc. Het stukje glas en gehele bouw zal zeker wel verschillen (en is ook zeer belangrijk tot belangrijker dan het aantal mega pixels).
De bouw en het stuk glas verschillen niet, de camera's zijn hetzelfde. Leica maakt namelijk zelf geen digitale compactcamera's, maar maakt wel samen met Panasonic de lenzen voor Panasonic compact camera's. Vandaar dus dat Leica sommige Panasonic modellen mag rebranden.
De bouw is hetzelfde en het stukje glas is dus exact hetzelfde (op de Panasonic zit immers ook een Leica lens). Het verschil zit hem puur in wat cosmetische veranderingen, denk aan een andere stripje metaal als grip of een ander kleurtje voor de behuizing. Het prijsverschil betaal je dus voor het merk, want Leica klinkt beter dan Panasonic.

• Bor
  • Nu online

Bor

Inmiddels op zoek naar een alternatief voor de tegenvallende Samsung S500 voor mijn vrouw. Het assortiment onder of rond de 200 euro word aardig uitgedund wanneer je besluit dat het toestel absoluut een accu moet hebben merk ik. Wanneer daarnaast Sony ook nog eens afvalt door het gebruik van veel te dure en omslachtige memory sticks blijft er helemaal weinig interessants over moet ik zeggen. Natuurlijk is er de F20 maar die gebruikt weer xD photo cards terwijl ik nog een paar SD kaartjes heb liggen. Door voorbeeld foto's die ik verder van de F20 zie vind ik ook niet allemaal erg goed moet ik zeggen (dwz de Samsung S500 van 111 euro schiet vergelijkbaar tot soms zelfs iets beter lijkt het).

Frontpagemoderatie Forum

• [BoSS]
  • Laatst online: 12:26

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Bor de Wollef schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:55:
Het assortiment onder of rond de 200 euro word aardig uitgedund wanneer je besluit dat het toestel absoluut een accu moet hebben merk ik.
Neem de Panasonic Lumic DMC-FX3. Prima (ultra-compact en stevig) toestel, werkt erg lang met een accu en gebruikt SD-kaartjes. Wat wil je nog meer? ;)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Bluecold
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 30-11-2008
Bor de Wollef schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:24:
[...]

Bij Leica heb je beter service en een versie van Photoshop erbij ofzo. Én de Leica badge natuurlijk.

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.
Proud member of the Peter Dienes world domination plot!

• Bor
  • Nu online

Bor

[BoSS] schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:34:
[...]

Neem de Panasonic Lumic DMC-FX3. Prima (ultra-compact en stevig) toestel, werkt erg lang met een accu en gebruikt SD-kaartjes. Wat wil je nog meer? ;)
Ik heb inmiddels naar dit toestel gekeken maar vind de beeldkwaliteit in veel gevallen tegenvallen als ik random foto's op de volgende site bekijk: klik

Frontpagemoderatie Forum

• Smattie
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 27-06 15:18
Ik zie bij http://www.dpreview.com/r...uji_finepixf31fd&show=all staan iets over Min shutter en Max shutter.

Wat houd het nou precies in?

F20 F30 F31
- Min shutter 4 sec 15 sec 15 sec
- Max shutter 1/2000 sec 1/2000 sec 1/2000 sec

• ZandBak
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01-02 16:14
je minimale sluiter tijd en je maximale sluitertijd

1337

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik zie dat Fuji de A610 net nieuw op de markt heeft gebracht. 6,3 Megapixel camera die deze keer zowel xD picture cards als ook SD ondersteund. Helaas heb ik nog geen enkele review kunnen vinden. De prijs is in ieder geval aantrekkelijk (120 euro ongeveer). Jammer genoeg gebruikt het toestel wel batterijen ipv een eigen accu.

Frontpagemoderatie Forum

• ma9ma
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:36

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Bor de Wollef schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:01:Jammer genoeg gebruikt het toestel wel batterijen ipv een eigen accu.
Ik wilde ook altijd een camera met een accu maar nu mijn oude getrouwe Canon S45 is overleden maak ik daa niet zo'n punt van. De ene keer dat ik met 3(!) lege accu's in de Apenheul stond en er aldaar alleen maar batterijen te koop waren heeft dát bezwaar behoorlijk afgezwakt.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• Bor
  • Nu online

Bor

Magma schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 06:30:
[...]

Ik wilde ook altijd een camera met een accu maar nu mijn oude getrouwe Canon S45 is overleden maak ik daa niet zo'n punt van. De ene keer dat ik met 3(!) lege accu's in de Apenheul stond en er aldaar alleen maar batterijen te koop waren heeft dát bezwaar behoorlijk afgezwakt.
3 lege accu's? Dan heb je toch iets fout gedaan (of gaan de accu's van dat toestel maar erg kort mee). Ik wil zelf ongeveer 300 schoten met een accu kunnen doen wat imho ook niet meer dan een redelijk aantal is. Het aanbod in het lagere segment is dan ineens echt een stuk kleiner.Met 300 schoten houd mijn vrouw het wel een dag uit op reis, bij camera's die er onder zitten moet je alweer met meerdere accu's gaan werken inderdaad.

[Voor 24% gewijzigd door Bor op 08-03-2007 08:37]

Frontpagemoderatie Forum

• Creationzz
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10-09-2014
Ik zit met een moeilijke keus, maar voor jullie misschien minder moeilijk.

Naast mijn Canon PowerShot A610, wil ik nog een kleine compacte camera.
Ik ben naar de Mediamarkt geweest vandaag om daar eens lekker te gaan 'kijken'
Ben tot de conclusie gekomen dat ik de Pentax Optio S7 of A10 wil.

Heb van beide reviews gelezen, volgens dpreview.com zijn dit de enige verschillen:

S7: 7 MP - A10: 8 MP
De A10 heeft een Anti Shake functie.
S7 kan ISO 800 en 1600 ( A10 max 400 )

De rest is voor mij niet zo belangrijk, want ik wil hem gewoon overal mee naar toe
kunnen nemen: opstap, buiten ( zon, bewolkt enz ) e.d. Gewoon een alles kunner.

Vergelijking op dpreview.com

Pentax.com - Producten - Compact digitaal

• ma9ma
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:36

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

3 lege accu's? Dan heb je toch iets fout gedaan (of gaan de accu's van dat toestel maar erg kort mee).
Nee, ze waren gewoon leeg en daarna niet opgeladen. Slordigheidje van mij dus. Maar als je dan geen foto's kan maken terwijl er wel een tentje is die 'normale' batterijen verkoopt ga je wel de voordelen zien van camera's op batterijen. Dat bedoelde ik ermee te zeggen. En met een accu haalde ik trouwens echt geen 300 foto's.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• Smarron

Smarron

The bend

Creationzz schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:35:
Ik zit met een moeilijke keus, maar voor jullie misschien minder moeilijk.

Naast mijn Canon PowerShot A610, wil ik nog een kleine compacte camera.
Ik ben naar de Mediamarkt geweest vandaag om daar eens lekker te gaan 'kijken'
Ben tot de conclusie gekomen dat ik de Pentax Optio S7 of A10 wil.

Heb van beide reviews gelezen, volgens dpreview.com zijn dit de enige verschillen:

S7: 7 MP - A10: 8 MP
De A10 heeft een Anti Shake functie.
S7 kan ISO 800 en 1600 ( A10 max 400 )

De rest is voor mij niet zo belangrijk, want ik wil hem gewoon overal mee naar toe
kunnen nemen: opstap, buiten ( zon, bewolkt enz ) e.d. Gewoon een alles kunner.

Vergelijking op dpreview.com

Pentax.com - Producten - Compact digitaal
De S7 is een nieuwer model en kleiner en lichter, kan gebruik maken van een SDHC-card. Tja, verder redelijk indentiek. Ik zou persoonlijk ook kiezen voor een hogere ISO, zegt niet altijd wat, dat moeten de tests laten zien of de kwaliteit van de foto's nog goed zijn, maar voor mij toch de S7 als ik zou moeten kiezen met jouw wensen.

• Creationzz
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10-09-2014
Als de S7 nieuwer is, waarom is deze dan niet uitgerust met een Anti shake functie of een variant daarvan?

• Smarron

Smarron

The bend

Creationzz schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:56:
Als de S7 nieuwer is, waarom is deze dan niet uitgerust met een Anti shake functie of een variant daarvan?
Omdat het een compleet ander type is ?

• maratropa
  • Niet online
Iemand een tipje? Stel je gaat bijvoorbeeld, euhm, snowboarden, en je wilt een klein point en shoot cameraatje op zak hebben. Eentje waarbij je je schouders ophaalt er je er per ongeluk, laten we zeggen, bovenopstuitert omdat je sprong niet zo goed ging. Iets goedkoops maar toch met redelijke foto's en video mogelijkheid?

specs

• Bluecold
maratropa schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:52:
Iemand een tipje? Stel je gaat bijvoorbeeld, euhm, snowboarden, en je wilt een klein point en shoot cameraatje op zak hebben. Eentje waarbij je je schouders ophaalt er je er per ongeluk, laten we zeggen, bovenopstuitert omdat je sprong niet zo goed ging. Iets goedkoops maar toch met redelijke foto's en video mogelijkheid?
Nikon D200, daar kan je op stuiteren zonder dat ie kapot gaat. Maar die is niet goedkoop, noch P&S. Kleine cameraatjes zijn meestal niet zo stevig.
S5600 is wel redelijk stevig, mede doordat de lens intern zoomt en focust (heb hem al eens flink laten vallen), maar ook weer niet echt klein.

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.

• maratropa
  • Niet online
Bluecold schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:18:
[...]

Nikon D200, daar kan je op stuiteren zonder dat ie kapot gaat. Maar die is niet goedkoop, noch P&S. Kleine cameraatjes zijn meestal niet zo stevig.
S5600 is wel redelijk stevig, mede doordat de lens intern zoomt en focust (heb hem al eens flink laten vallen), maar ook weer niet echt klein.
hehe dank je, maar ik bedoelde dus een camera die zo goedkoop is dat als ik hem plet ik er niet wakker van lig :) stevig hoeft hij dus niet te zijn :)

specs

• Lightah
  • Laatst online: 29-11 12:22

Lightah

Strikes Again

Ik ben op zoek naar een all round cam, maar hij moet iig voldoende tot goed presteren in donkere (of lastig belichtte) omgevingen (zowel beweging als geen beweging). Ik heb er rond de 200 euro voor over. Om onnodige kosten te vermijden wil ik het liefst eentje met SD slot, omdat ik daar al groot formaat kaartjes van heb. Levensduur op een acculading moet aanvaardbaar zijn. Een laatste eis is het formaat, dat moet ultracompact zijn en dus normaal in je broekzak te steken zijn.

Ik heb het topic en verschillende sites geraadpleegd, maar ben er nog niet helemaal uit.

De volgende camera's heb ik gevonden bij mijn zoektocht.

Olympus (slechte fotokwaliteit?)
FE-240 215,- xd memory ISO 1000 (te groot?)
Mju 700 74% 170,- xd memory ISO tot 1600 (3mp - iso 2500)

Canon
Ixus 60 78% 220,- 8.9 ISO tot 800

Nikon
Coolpix s200 225,- ISO 800 of 1000

En verder ben ik nog wat kodaks tegengekomen waar ik vrij weinig over kan vinden.

Kodak
v803 170,- ISO tot 1600 (80-160 aut.)
v1003 210,- ISO tot 1600 (80-160 aut.)
v603 200,- ISO tot 400 (1.8mp - iso 800)

Nog meer, maar trekt me minder:
fuji z3
pentax optio s7 (slechte fotokwaliteit)
panasonix fx3 (slechte fotokwaliteit)
canon ixus 65 (te duur)
sony dsc-35
sony dsc-55

Iemand die misschien een overtuigend advies kan geven, of een suggestie van een cam die ik helemaal over het hoofd heb gezien?

[Voor 8% gewijzigd door Lightah op 12-03-2007 19:46]

The Unpredictable Striker!

• Unneoetech
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 15:41
Ik zoek ook een camera in dit budget en ben ook een beetje de weg kwijt.
Ik zoek gewoon een camera waarmee je makkelijk kunt point&shooten maar hij moet ook een manuele stand hebben (hebben de meeste wel die ik zo zie). Hij moet natuurlijk gewoon goede foto's maken. Zeker binnen had ik met mijn vorige camera (sony p93 die nu kapot is) wel eens last van slechte foto's (te lage sluitertijd->onscherp, of flits die niet ver reikte (max 2 a 3 meter), maximale iso waarde van 400). Hier wil ik dus wel gewoon goede foto's kunnen maken. Buiten met voldoende belichting heb ik nooit problemen gehad.
Tijdens mijn zoektocht is mijn oog eigelijk vooral gevallen op de Fuji F30 maar vanwege de nadelen weet ik niet zeker of dit wel de beste keus is. De fuji schijnt namelijk last te hebben van purple fringing bij veel licht, automatische overbelichting etc (dpreview.com). Toch is deze wel highly recommended op dpreview en is de lijst met prijzen/postieve reviews behoorlijk lang.
Naar welke camera's moet ik verder nog eens kijken? Of moet ik gewoon niet meer verder kijken en de fuji nemen?

• Maeslant
  • Laatst online: 11:58
Ik heb sinds vrijdag een W55 van sony.

Voor mijzelf een goede keus, prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Nadeel voor de meeste zijn de memory sticks die er in gaan.

Verder maakt hij bijzonder scherpe foto's, is snel opgestart en heeft een korte reactietijd. Ik zou daar ook eens naar kijken.

[Voor 8% gewijzigd door Maeslant op 13-03-2007 11:51]

• Quakie

Quakie

quakelen

Of geef de F20 een kans.. te vinden voor onder de 200eur. Nadeel geen SD cards.
Ik heb hem een paar weken en hij gaat me steeds meer bevallen. Het is even wennen qua handling, maar ga steeds mooiere foto's schieten al zeg ik het zelf. Ook als je niet teveel zoomt als point en shoot te gebruiken. Het lukt mij zelf redelijk en ik heb Parkison handjes (niet beledigend bedoeld maar ik tril heel erg hard).
Ik heb op dit moment meer last van het feit dat de foto's 3MB zijn (traag laden in xp als je er door heen bladeert. Ook heb ik het idee dat Xp me foto's verneukt met de thumbnails idee bijv.).

• Bluecold
Unneoetech schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:56:
De fuji schijnt namelijk last te hebben van purple fringing bij veel licht, automatische overbelichting etc (dpreview.com). Toch is deze wel highly recommended op dpreview en is de lijst met prijzen/postieve reviews behoorlijk lang.
Naar welke camera's moet ik verder nog eens kijken? Of moet ik gewoon niet meer verder kijken en de fuji nemen?
Automatische overbelichting zou ik niet teveel aan tillen, er zit namelijk een mooi knopje op met "belichtingscorrectie".

• Smarron

Smarron

The bend

Quakie schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:06:
Of geef de F20 een kans.. te vinden voor onder de 200eur. Nadeel geen SD cards.
Ik heb hem een paar weken en hij gaat me steeds meer bevallen. Het is even wennen qua handling, maar ga steeds mooiere foto's schieten al zeg ik het zelf. Ook als je niet teveel zoomt als point en shoot te gebruiken. Het lukt mij zelf redelijk en ik heb Parkison handjes (niet beledigend bedoeld maar ik tril heel erg hard).
Ik heb op dit moment meer last van het feit dat de foto's 3MB zijn (traag laden in xp als je er door heen bladeert. Ook heb ik het idee dat Xp me foto's verneukt met de thumbnails idee bijv.).
Met het weergeven moet hij een voorbeeldje maken van het origineel. Dus veel comprimeren en daardoor krijg je dat.

Overigens moet je de foto's ook niet kantelen via de windows picture and fax viewer. Dat gaat ten koste van de kwaliteit.

• Lightah
  • Laatst online: 29-11 12:22

Lightah

Strikes Again

Maeslant schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:50:
Ik heb sinds vrijdag een W55 van sony.

Voor mijzelf een goede keus, prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Nadeel voor de meeste zijn de memory sticks die er in gaan.

Verder maakt hij bijzonder scherpe foto's, is snel opgestart en heeft een korte reactietijd. Ik zou daar ook eens naar kijken.
Het formaat hiervan is volgens mij nog wel acceptabel, toevallig heb ik nog een 1gb pro duo memorystick liggen van m'n oude telefoon dus het is een mogelijkheid.

Hoe is de kwaliteit van de foto's in donkere en schemer situaties?

The Unpredictable Striker!

• Notebook-Solut.
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 05-02-2008

Notebook-Solut.

Notebook Solutions

Hallo tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede digitale camera die aan de volgende eisen voldoet:

-Goede camera met een MP van 5-7 (ik weet dat MP niet alles zegt maar resoluties van 2500*2000 wil ik wel dat die kan maken). Graag een kwaliteit lens zodat ik mooie foto's kan maken.

-Goede video functie, oftewel het kunnen opnemen van video's op hogere resoluties zoals 840*480. 640*480 is wel goed maar het liefst heb ik 840*480. Het kunnen zoomen tijdens het opnemen van video's is geen pre, maar zeker zeer welkom. Goede geluidsopname is ook wel belangrijk.

-Handige opties zoals Anti-shake (stabilisatie) en zoom (zoom hoeft geen 12x te zijn, maar zo rond 3-5x is zeker handig).

-Formaat maakt niet uit. Het moet niet een erg grote Canon 350D zijn maar het liefst ook geen piepklein dingetje. Gewoon een gemiddelde grootte, iets wat lekker in de hand ligt.

Wat ik wil uitgeven: 250 euro, ik kan afwijken naar 300 euro maar dan wil ik ook extra's zoals een tasje en 1 of 2 GB kaartje.

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan: dus gekeken naar de Panasonic TZ1. Ziet er uit als een zeer mooie camera, maar ik had liever zo rond 6 MP gehad en die zoom is te veel voor mij. Maximam in Apeldoorn zei dat ze die voor mij konden leveren voor 289 met 2 GB SD card/ Samsonite tasje en de camera met lader en alles inbegrepen. Goede keus?

Hartelijk bedankt voor jullie hulp, ik heb het hard nodig!

Notebook Solutions

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

allereerst kijk wel even naar wat voor kaartje je krijgt. Het hoeft geen super snelle kaart te zijn, maar wel snel genoeg om je filmpjes te verwerken. Er zijn ook goedkope kaartjes te koop die 1mb/s weg schrijven, wat vaak niet genoeg is voor filmpjes.
Over de camera, kijk eens naar de Panasonic LZ5 die in het kort deze specs heeft:
Stabilisatie in de lens,
6 mp
6x optische zoom (37-222mm)
goede dingen over gehoord en vind zelf de kleuren ervan wel mooi eruit komen.

• Notebook-Solut.

Notebook-Solut.

Notebook Solutions

Bedankt voor je tip, zal ik zeker op letten.

Over die Panasonic LZ5, het is zeker iets waar ik op zoek naar ben. Het enige nadeel is de resolutie van 640*480 voor video recording, als dat 840*480 zou zijn was ik al verkocht.

Hartelijk bedankt voor je reactie, heeft iemand andere suggesties?

Ik zie dat die camera zo rond de 150 euro is. Ik wil liever 250 euro betalen en een goed ding kopen, heb ik tenminste in een keer een goede camera waarmee ik een paar jaar vooruit kan.

[Voor 23% gewijzigd door Notebook-Solut. op 13-03-2007 18:31]

Notebook Solutions

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

die video resolutie snap ik niet helemaal, jij wilt blijkbaar graag breedbeeld filmen, maar waarom dat zo'n zware eis is snap ik niet helemaal, filmpjes van 640x480 met 30bps is gewoon erg goed en ook redelijk standaard. Grotere resolutie levert ook alleen maar meer geheugen ruimte op.
Ik zou echt tevreden zijn met 640x480.

• Notebook-Solut.

Notebook-Solut.

Notebook Solutions

Bedankt voor je reactie.

Kijk het zit zo in elkaar, ik wil een camera die gewoon op een hoge resolutie video's kan opnemen. Maar om die 200 extra pixels ga ik niet te moeilijk over doen. Maar mijn budget is wat hoger, dus als je iets beters aanraad zou dat fijn zijn.

Notebook Solutions

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

panasonic lumix Fx12 voldoet opzich ook aan al je eisen, inclusief je breedbeeld film.
specs:
7 mp
3x optische zoom 35-105mm
antishake (OIS, IS, VR, AS, hoe je het ook wilt noemen :P)
848*480 films breedbeeld dus @30fps :)
SD card gebruikt hij

meer specs bijna altijd te vinden op http://www.dpreview.com/reviews/specs/Panasonic/panasonic_dmcfx12.asp
en prijs moet ook nog net kunnen

[Voor 5% gewijzigd door Nomad op 13-03-2007 20:04]

• Res-q
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 29-11 23:26

Res-q

Redder in nood?

Ik ben op zoek naar een camera die ook onder water te gebruiken is... Ik heb de Olympus Mju 720 gevonden, maar die valt buiten het budget. Weten jullie of er een onderwater-cameraatje bestaat die goedoper is dan €175 - €200? :)

en zo is het voorspeld!

• Notebook-Solut.

Notebook-Solut.

Notebook Solutions

Nomad hartelijk bedankt! Ik ben er denk ik uit, ik ga voor die FX12.

Maar een paar vragen over deze camera. Hij is duurder dan de TZ1 van Panasonic terwijl hij minder optische zoom levert. Zou je daar misschien een verklaring voor kunnen geven?

Notebook Solutions

• Bluecold
Notebook-Solut. schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:50:
Nomad hartelijk bedankt! Ik ben er denk ik uit, ik ga voor die FX12.

Maar een paar vragen over deze camera. Hij is duurder dan de TZ1 van Panasonic terwijl hij minder optische zoom levert. Zou je daar misschien een verklaring voor kunnen geven?
Dat zoom niet alles zegt over een camera?

• Notebook-Solut.

Notebook-Solut.

Notebook Solutions

Niet echt de duidelijkste uitleg :( Ik kan het niet beredeneren, hoe meer hoe beter toch.

[Voor 43% gewijzigd door Notebook-Solut. op 13-03-2007 22:04]

Notebook Solutions

• Bluecold
Niet echt de slimste vraag ook, je gaat op 1 aspect van de camera af, en vraagt je dan af waarom de camera duurder is.
Ongeveer zelfde als:
"Waarom is een Ferrari zo duur, terwijl je niet eens een mooie kofferbak hebt?".

• Notebook-Solut.

Notebook-Solut.

Notebook Solutions

Nee dat is net als: Waarom betaal ik 200.000 euro voor die Ferrari terwijl de goedkopere van 150.000 euro 50 pk meer heeft.

Notebook Solutions

• Maeslant
Lightah schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:46:
[...]

Het formaat hiervan is volgens mij nog wel acceptabel, toevallig heb ik nog een 1gb pro duo memorystick liggen van m'n oude telefoon dus het is een mogelijkheid.

Hoe is de kwaliteit van de foto's in donkere en schemer situaties?
Portret fotografie gaat prima. Ik heb leuke foto's geschoten met uitgaan. Ook onze vakantiefoto's zijn er acceptabel uit. Natuurlijk geen wereldfoto's want ik kan dat ding tijdens het uitgaan niet stilhouden, dus zal je moeten flitsen voor een korte sluitertijd.

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Notebook-Solut. schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:14:
Nee dat is net als: Waarom betaal ik 200.000 euro voor die Ferrari terwijl de goedkopere van 150.000 euro 50 pk meer heeft.
haha :)....welke vergelijking eerlijker is weet ik niet, maar de verschillen komen o.a. door de volgende punten:
- de lz5 is wat ouder, oudere modellen worden nou eenmaal goedkoper aangeboden, simpelweg omdat ze ouder zijn, niet omdat ze slechter zijn of verouderd zijn.
- de fx12 heeft een nieuwere sensor met 1mp meer
- kan hogere resolutie filmpjes maken
- nieuwer lcdscherm met meer pixels, dus duidelijker beeld
- meer intern geheugen, makkelijk voor wanneer je nog net die foto wilt maken maar je geheugen zit vol
- stukje compacter, dus dingen moeten wat kleiner gemaakt worden om toch erin te passen.

Er zijn vast nog wel meer redenen, waarvan niet de minste marketing zal zijn, maar hier heb je in ieder geval een paar.
Hoop dat de camera je gaat bevallen en alvast veel plezier ermee.

• R!cky
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 25-10 16:41
Misschien een domme vraag; maar welke digitale foto camera('s) maakt nou de mooiste foto's in de prijsklasse onder 250? Ongeacht de prijs, geheugenkaart etc..
Hiermee bedoel ik, foto's die erg "professioneel" uitzien, kwaliteit van de foto is erg hoog en scherp.
Of kun je deze vraag gewoon niet beantwoorden? (Doordat er te veel modellen zijn)

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

RIcky, die vraag is zeker niet te beantwoorden. Het maakt bovendien veel uit wat je belangrijk vind, moeten ze mooie foto's maken in het donker, in de zon, moeten ze contrastrijk zijn of alleen scherp.....mooie bokeh geven, weinig distortions......er zijn zoveel criteria, je vraag is echt niet te beantwoorden.

• Bor
  • Nu online

Bor

Een echt mooie bohek ga je met toestellen uit deze prijsklasse niet halen. Het blijven (budget) compacts.

Voor de rest: ik ben mij nog steeds aan het richten op de F31 of F31fd. De afwezigheid van een SD slot steekt echter elke keer weer. De xD picturecards zijn niet alleen een stuk duurder (en ik heb nog SD liggen), ook Fuji lijkt er vanaf te stappen of komt met modellen die zowel xD als SD ondersteunen. Ik zie een kans dat je nu een camera koopt met xD terwijl dit over een tijdje moeilijk te verkrijgen zal zijn (en daardoor misschien nog wel duurder).

Voor de rest vind ik het jammer dat veel mensen niet zelf meer onderzoek doen. De laatste posts zijn voornamelijk self research vragen in mijn ogen.

[Voor 11% gewijzigd door Bor op 14-03-2007 09:14]

Frontpagemoderatie Forum

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Bor de Wollef schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:13:
Een echt mooie bohek ga je met toestellen uit deze prijsklasse niet halen. Het blijven (budget) compacts.

Voor de rest: ik ben mij nog steeds aan het richten op de F31 of F31fd. De afwezigheid van een SD slot steekt echter elke keer weer. De xD picturecards zijn niet alleen een stuk duurder (en ik heb nog SD liggen), ook Fuji lijkt er vanaf te stappen of komt met modellen die zowel xD als SD ondersteunen. Ik zie een kans dat je nu een camera koopt met xD terwijl dit over een tijdje moeilijk te verkrijgen zal zijn (en daardoor misschien nog wel duurder).

Voor de rest vind ik het jammer dat veel mensen niet zelf meer onderzoek doen. De laatste posts zijn voornamelijk self research vragen in mijn ogen.
Heb je ook helemaal gelijk in, ik doe dit meestal ook niet, maar verveelde me en heb hem dus wat uitgebreider geholpen.
Wat ik heb gedaan had hij uiteraard zelf ook kunnen doen.

Over het geheugen, je hebt best een redelijke kans dat je xd geheugen over 2 jaar niet meer bruikbaar zijn, maar so what. Koop nu gewoon wat je het fijnst lijkt om te gebruiken, niet over 2 jaar gaan kijken. Zo duur is geheugen niet en het wordt alleen maar goedkoper, dus die 20 euro maakt toch niet zoveel uit over 2 jaar. De Fuji F31 is een prima camera, evenals de F30 en daar moet je gewoon voor gaan, dat geheugen is dan jammer misschien.

• Notebook-Solut.

Notebook-Solut.

Notebook Solutions

Iedereen bedankt voor zijn hulp, vooral jij Nomad :)

Het is uiteindelijk toch de Panasonic TZ1 geworden. De FX12 heb ik ook gezien, maar ik vond het te klein en het lag helemaal niet fijn in de hand. De TZ1 daarintegen ligt veel beter in de hand en ziet er ook mooi uit. Voor een prijs van 199,- euro vind ik het ook netjes. Moest wel helemaal naar Beuningen maar ja :)

Ik heb ook heel kort een videotje genomen, en die Stabilisatie is echt wonderful. Zelfs mijn oude camera nam niet zo stabiel op! Ben er helemaal blij mee. Ook een tasje van Vanguard erbij gekocht, past er goed in. Hopelijk ook een goed tasje.

Nu nog 2 GB SD kaartje erbij doen en helemaal klaar voor digitale fotografie!

Notebook Solutions

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Notebook-Solut. schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:52:
Iedereen bedankt voor zijn hulp, vooral jij Nomad :)

Het is uiteindelijk toch de Panasonic TZ1 geworden. De FX12 heb ik ook gezien, maar ik vond het te klein en het lag helemaal niet fijn in de hand. De TZ1 daarintegen ligt veel beter in de hand en ziet er ook mooi uit. Voor een prijs van 199,- euro vind ik het ook netjes. Moest wel helemaal naar Beuningen maar ja :)

Ik heb ook heel kort een videotje genomen, en die Stabilisatie is echt wonderful. Zelfs mijn oude camera nam niet zo stabiel op! Ben er helemaal blij mee. Ook een tasje van Vanguard erbij gekocht, past er goed in. Hopelijk ook een goed tasje.

Nu nog 2 GB SD kaartje erbij doen en helemaal klaar voor digitale fotografie!
nou nog een laatste hulp dan, transcend maakt erg goedkope kaartjes die extreem snel zijn. Je camera heeft het niet perse nodig, maar met een cardreader trek je wel lekker snel je foto's ervan af.
ik bedoel dus deze

[Voor 3% gewijzigd door Nomad op 14-03-2007 18:55]

• Notebook-Solut.

Notebook-Solut.

Notebook Solutions

Hartelijk bedankt! Het is mij ook verteld (en ik wist het zelf ook al) dat ik wel een snelle SD kaart moest kopen omdat ik ook op hoge resolutie ga filmen. 20 euro is wel een zeer goede prijs, maar helaas niet in de buurt van Apeldoorn :( En voor 8 euro laten verzenden wil ik ook niet, maar ik moet het wel morgen hebben eigenlijk.

Ik zit te kijken naar Mycom, ze hebben daar voor 35 euro 2 GB SD van Apacer, ook 150x. Helaas wel duur. Maar ik zie hier bij Computerland (Apeldoorn) een SD card van Apacer, 50x (volgens hen ook high-speed) en die kost maar 15,- euro?

Dus wat zou jij zeggen, die duurdere van 20 euro + 8 euro verzendkosten of hier in Apeldoorn die van 15 euro halen?

Bedankt!

Notebook Solutions

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Notebook-Solut. schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:10:
Hartelijk bedankt! Het is mij ook verteld (en ik wist het zelf ook al) dat ik wel een snelle SD kaart moest kopen omdat ik ook op hoge resolutie ga filmen. 20 euro is wel een zeer goede prijs, maar helaas niet in de buurt van Apeldoorn :( En voor 8 euro laten verzenden wil ik ook niet, maar ik moet het wel morgen hebben eigenlijk.

Ik zit te kijken naar Mycom, ze hebben daar voor 35 euro 2 GB SD van Apacer, ook 150x. Helaas wel duur. Maar ik zie hier bij Computerland (Apeldoorn) een SD card van Apacer, 50x (volgens hen ook high-speed) en die kost maar 15,- euro?

Dus wat zou jij zeggen, die duurdere van 20 euro + 8 euro verzendkosten of hier in Apeldoorn die van 15 euro halen?

Bedankt!
Ik zou zeggen, ligt eraan hoe belangrijk het is dat je hem morgen hebt. Sowieso zijn prijzen van sd behoorlijk gedaald en daardoor ben je eigenlijk nooit duur meer uit. Als je echt graag morgen wil fotograferen, koop je hem toch lekker in de buurt? Apacer is een goed merk en 150x is echt tering snel. 50x is trouwens hoogstwaarschijnlijk ook al snel genoeg voor je camera, maar met uitlezen via de computer is het wel fijn. Eenmalig 20 euro meer is niet zo veel, elke dag weer plezier van een snel kaartje dat je misschien in je volgende camera ook weer kan gebruiken.

edit@hieronder:

Als je wilt weten hoe snel je kaartje vol geschreven wordt met filmpjes maken, dan moet je dat opzoeken, dan weet ik uiteraard ook niet. Weet je eenmaal hoe snel je kaartje moet zijn, dan lijkt de keuze me ook niet zo moeilijk meer :)

[Voor 8% gewijzigd door Nomad op 14-03-2007 19:58]

• Notebook-Solut.

Notebook-Solut.

Notebook Solutions

Het zit eigenlijk zo: ik wil een SD card die wel snel genoeg is om mijn video capture bij te houden (848*480). Dat die wat langer erover doet om naar PC te verzenden maakt mij niet veel uit. Ik wil best wel 2 minuten langer wachten. Zoals gezegd: het gaat erom dat de SD card mijn video's en foto's can bij houden.

@ hierboven: Ik heb in de handleiding gekeken maar niets kunnen vinden over wat jij zei. Ik heb even een MMC kaartje van mijn Nokia gebruikt en die was te langzaam: de camera gaf aan dat de kaart de film niet bij kon houden. Ik las net in de handleiding dat MMC sowieso langzamer is dan SD. En ik heb het gevoel dat ik met 50x SD wel goed zit.

[Voor 35% gewijzigd door Notebook-Solut. op 15-03-2007 00:18]

Notebook Solutions

• hammy87
  • Nu online
Ben er nog niet helemaal uit, zoveel keus ook..
Wil toch wel wat MP (7 of meer) en meer dan 3X optische zoom
Heb deze week de Nikon L5 bekeken en de Olympus FE-240.

Nikon L5
+ AA (handig in mijn ogen, weet niet hoe het met accu's zit)
+ Anti Shake
+ SD card
+ Automatische standen
- Redelijk van formaat (Vergeleken met de FE-240)

Olympus FE-240
+ Klein!!
- Accu (echt een nadeel??)
- Xd Picture Cards (aardig aan de prijs deze kaarten)

Ik kan niet vinden of de FE-240 ook zoiets als Anti-shake heeft, is wel zeer handig lijkt mij.
Was vandaag nog even in de MM te eindhoven, maar nu was de FE-240 weer nergens te vinden... Is er toch nog niet zo lang? Heb ook nog de FE-200 bekeken. Biedt zo'n beetje de zelfde functies als de FE-240 maar is stuk goedkoper...(weet wel dat het een ouder model is maar toch)

Iemand aanvullingen, meningen, andere modellen?
Wil tot 250 gaan, inclusief alles (iets meer mag ook wel, maar moet het ook wel echt beter zijn)

• Notebook-Solut.

Notebook-Solut.

Notebook Solutions

Ik heb even goed gezocht en ik zag in de doos een klein papiertje met daarop de volgende waarschuwing:

Als u 30fps VGA of 30fps QVGA gaat opnemen, gebruik dan een SD card met 10 MB/s of meer. Of te wel die 50x van mij voldoet niet aan die eis (8.2 MB/s). Ik bel morgen of ze een 80x 2 GB of 150x 2 GB kunnen verzenden binnen 1 dag...

Notebook Solutions

• Bor
  • Nu online

Bor

hammy87 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 00:25:

Olympus FE-240
+ Klein!!
Ik bekijk het altijd zo: kan de accu 350 foto's of meer maken? In dat geval zie ik het niet als nadeel.

Frontpagemoderatie Forum

• walterg
  • Laatst online: 11:31
hammy87 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 00:25:
Ben er nog niet helemaal uit, zoveel keus ook..
Wil toch wel wat MP (7 of meer) en meer dan 3X optische zoom
Heb deze week de Nikon L5 bekeken en de Olympus FE-240.

Nikon L5
+ AA (handig in mijn ogen, weet niet hoe het met accu's zit)
+ Anti Shake
+ SD card
+ Automatische standen
- Redelijk van formaat (Vergeleken met de FE-240)

Olympus FE-240
+ Klein!!
- Xd Picture Cards (aardig aan de prijs deze kaarten)

Ik kan niet vinden of de FE-240 ook zoiets als Anti-shake heeft, is wel zeer handig lijkt mij.
Was vandaag nog even in de MM te eindhoven, maar nu was de FE-240 weer nergens te vinden... Is er toch nog niet zo lang? Heb ook nog de FE-200 bekeken. Biedt zo'n beetje de zelfde functies als de FE-240 maar is stuk goedkoper...(weet wel dat het een ouder model is maar toch)

Iemand aanvullingen, meningen, andere modellen?
Wil tot 250 gaan, inclusief alles (iets meer mag ook wel, maar moet het ook wel echt beter zijn)
Ik ben op zoek naar een camera met vergelijkbare specificaties. Ik had bijna een sony dsc-w35 gekocht, die is op schiphol ("binnen") in de aanbieding voor 150 euro. Ik zag in de pricewatch dat ie ook te krijgen is voor 165 dus ik heb de gok genomen en besloten meer research te doen en desnoods voor 15 euro duurder alsnog die cam te halen.

Ik heb even gegoogled op die Nikon en die kreeg niet erg lovende reviews. De kwaliteit van de foto's en de snelheid waarmee de camera werkt (foto maken, opslaan, volgende foto etc) waren twee dingen die ik in meerdere reviews tegen ben gekomen. Daarnaast wilde ik eigenlijk een kleinere cam hebben dan deze. Deze valt voor mij af.

Een aantal van de reviews:
http://www.steves-digicams.com/2007_reviews/l5_pg5.html
http://techgage.com/artic..._l5_72mp_digital_camera/3
http://www.dcresource.com...pix_l5-review/index.shtml

Wat betreft die Olympus, ik heb zelf ook een voorkeur voor AA en als het even kan geen duur geheugen als xD en Memory Stick. Als de rest van de cam de moeite waard is dan ben ik echter wel bereid om van die bezwaren af te stappen.

Ik ben nu aan het kijken naar de Canon Powershot SD1000 maar ik geloof dat die net buiten de scope van dit topic valt :)

edit: Review van de w35

Shop smart, shop S-Mart

• Ardiendo
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 30-06 20:01
Ik ben al enige tijd op zoek naar een geschikte digitale camera voor een redelijke prijs. Hiervoor heb ik naar menig model en bijbehorende reviews en specificaties gekeken alsmede diverse threads in dit forum bekeken. Ik kom voor mezelf op een paar modellen uit in de Canon Powershot A5xx serie, maar ik heb nog een vraag voordat ik echt beter een keuze kan maken. Is de kwaliteit gewaarborgt aangezien het aantal MP omhoog is gegaan maar de sensor naar mijn weten hetzelfde is gebleven? Minder lichtinval etc met de hogere 5xx modellen of is de technologie gewoon dusdanig verbeterd dat ik me niet zorgen hoef te maken dat het noise niveau verslechterd is?

[Voor 61% gewijzigd door Ardiendo op 21-03-2007 22:32]

• Maeslant
walterg schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:29:
[...]

Ik ben op zoek naar een camera met vergelijkbare specificaties. Ik had bijna een sony dsc-w35 gekocht, die is op schiphol ("binnen") in de aanbieding voor 150 euro. Ik zag in de pricewatch dat ie ook te krijgen is voor 165 dus ik heb de gok genomen en besloten meer research te doen en desnoods voor 15 euro duurder alsnog die cam te halen.

Ik heb even gegoogled op die Nikon en die kreeg niet erg lovende reviews. De kwaliteit van de foto's en de snelheid waarmee de camera werkt (foto maken, opslaan, volgende foto etc) waren twee dingen die ik in meerdere reviews tegen ben gekomen. Daarnaast wilde ik eigenlijk een kleinere cam hebben dan deze. Deze valt voor mij af.

Een aantal van de reviews:
http://www.steves-digicams.com/2007_reviews/l5_pg5.html
http://techgage.com/artic..._l5_72mp_digital_camera/3
http://www.dcresource.com...pix_l5-review/index.shtml

Wat betreft die Olympus, ik heb zelf ook een voorkeur voor AA en als het even kan geen duur geheugen als xD en Memory Stick. Als de rest van de cam de moeite waard is dan ben ik echter wel bereid om van die bezwaren af te stappen.

Ik ben nu aan het kijken naar de Canon Powershot SD1000 maar ik geloof dat die net buiten de scope van dit topic valt :)

edit: Review van de w35
Ik heb z'n broer de w55. Nou eerste indrukken zijn perfect. Gewoon simpel leuke instellingen en mooie foto's. Memory Stick zou een nadeel zijn, maar dat vind ik persoonlijk wel meevallen.

De accu is na een avond stappen nog meer dan halfvol. Dus dat is voor mijn doen prima. (+/- 200 foto's gemaakt)

• Riama
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12-08-2016
Ik ben op zoek naar een makkelijke camera niet te duur +- 200 euro die bij normale omstandigheden goed presteert. Gewoon om de snelle vakantie foto's. Wat mooi zou zijn is als de camera goed om kan gaan met bijvoorbeeld bewegende personen (bijvoorbeeld bij het skiën).

Heb op dit moment een 5 jaar oude sony dsc-p71 waar vooral het lang laden van de flitser en het langzaam maken van de foto(van het drukken tot het daadwerkelijke fotomoment) een echte irritatie zijn.

Heb wat research gedaan en kom daarbij uit op de volgende modellen:
  • Sony W55 185 euro
  • Olympus X790 200 euro
  • Olympus mju 700 175 euro
  • Pentax Optio S7
  • Pentax Optie A10
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de sony. Een echt argument heb ik niet behalve dat ik die er goed uit vind zien. Eventuele suggesties voor andere camera's zijn ook prima.

Al het advies is dus welkom!

[Voor 3% gewijzigd door Riama op 21-03-2007 18:38]

• walterg
Maeslant schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:04:
[...]

Ik heb z'n broer de w55. Nou eerste indrukken zijn perfect. Gewoon simpel leuke instellingen en mooie foto's. Memory Stick zou een nadeel zijn, maar dat vind ik persoonlijk wel meevallen.

De accu is na een avond stappen nog meer dan halfvol. Dus dat is voor mijn doen prima. (+/- 200 foto's gemaakt)
De reden dat ik Memory Sticks geen doorslaggevend bezwaar vind is omdat ik een psp en telefoon heb met een 4 GB en 1 GB stick erin. De 1 GB zou naar m'n cam gaan. Desondanks is SD natuurlijk een stuk goedkoper en heeft dat m'n voorkeur. Als ik xD zou nemen zou ik NOG een formaat erbij nemen en daar heb ik niet echt zin in... (heb al SM, CF, SD en MS in huis...)

Ben nu naar de Nikon L11 aan het kijken. 120 euro bij de Media Markt.

Shop smart, shop S-Mart

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb net de keuze gemaakt voor de Fuji Finepix F650. Zijn er meer mensen die deze camera hebben? Ik zie hier eigenlijk niemand mee.

De prijs/kwaliteitsverhouding van de camera is werkelijk subliem en bevat al mijn minimale eisen. 2GB xD H-type is dan niet echt goedkoop, maar voor € 243,- ben ik klaar inclusief verzendkosten.

• Ehv_BramBo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-10 15:51
Tussen 28 maart en 9 april is bij de bijenkorf de Sony Cyber-shot DSC-S600 inclusief cameratas te koop voor 149 euro .

Ik ga binnenkort een aantal maanden door Azie gaan reizen en wil voor deze reis de camera aanschaffen. Ik zal dus vooral buiten foto's van het landschap maken. O.a. de grote hoek van de lens spreek me op het eerste gezicht aan.

Wat zeggen jullie ... kopen of laten liggen?

• walterg
Ben nu naar de Nikon L11 aan het kijken. 120 euro bij de Media Markt.
Was uitverkocht ;(

Shop smart, shop S-Mart

• Smarron

Smarron

The bend

Ehv_BramBo schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:34:
Tussen 28 maart en 9 april is bij de bijenkorf de Sony Cyber-shot DSC-S600 inclusief cameratas te koop voor 149 euro .

Ik ga binnenkort een aantal maanden door Azie gaan reizen en wil voor deze reis de camera aanschaffen. Ik zal dus vooral buiten foto's van het landschap maken. O.a. de grote hoek van de lens spreek me op het eerste gezicht aan.

Wat zeggen jullie ... kopen of laten liggen?
Prijs is niet super bijzonder, maar wel netjes. Hij is al vanaf € 129,- te krijgen. Ik denk dat er verder vrij weinig mis mee is, zie ook de veelal positieve ervaringen van de gebruikers op kieskeurig.

Maar mocht je een budget van rond de € 149,- hebben (of iets meer) zou ik zelf een andere camera aanraden. Bijvoorbeeld:

Sony DSC 650 (nieuw type, slechts 130gram!)
Fuji Finepix F20 (uitstekend met weinig licht, 2,5" LCD)
Fuji Finepix F650 (5x optisch en 3" LCD. Deze ga ik aanschaffen)
Sony DSC W50 (zeer compact en werkt ontzettend fijn, schoonzusje heeft deze)

Deze liggen in de prijsklasse € 150,- tot € 160,- (laagste prijs).

• walterg
Ziet er uit dat die Sony DSC 650 een w35 is die op batterijen loopt (of in ieder geval vergelijkbaar).

Kon zo snel geen ander verschil zien.

Als die binnenkort beschikbaar is dan denk ik dat ik wellicht m'n nieuwe camera heb gevonden :)

[Voor 7% gewijzigd door walterg op 24-03-2007 14:09]

Shop smart, shop S-Mart

• Ehv_BramBo
Smarron schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 07:37:
[...]
Prijs is niet super bijzonder, maar wel netjes. Hij is al vanaf € 129,- te krijgen. Ik denk dat er verder vrij weinig mis mee is, zie ook de veelal positieve ervaringen van de gebruikers op kieskeurig.

Maar mocht je een budget van rond de € 149,- hebben (of iets meer) zou ik zelf een andere camera aanraden. Bijvoorbeeld:

Sony DSC 650 (nieuw type, slechts 130gram!)
Fuji Finepix F20 (uitstekend met weinig licht, 2,5" LCD)
Sony DSC W50 (zeer compact en werkt ontzettend fijn, schoonzusje heeft deze)

Deze liggen in de prijsklasse € 150,- tot € 160,- (laagste prijs).
Bedankt voor je reactie!

Die nieuwe Sony spreekt me wel aan. Ik vind het design erg mooi, hij is lekker compact, de ISO waarde zijn oke (vooral omdat ik toch voornamelijk buiten zal fotograferen) en hij past nog binnen mijn budget. 7,2 megapixel is voor mij wellicht wat overdreven maar op zich mooi meegenomen. Alleen jammer dat ik nog maar weinig reacties van gebruikers of reviews kan vinden.

• walterg
Da's altijd met nieuwe camera's (en producten in het algemeen). Het duurt even voor er reviews zijn.

Kijk anders even naar reviews van de w35. 7.2 Mpix, ISO 1000, 2" scherm, als het niet dezelfde cam is (maar dan op batterijen) dan is het in ieder geval een indicatie.

Shop smart, shop S-Mart

• walterg
The good: Fast, 5X optical zoom lens; manual exposure controls.

The bad: Sensitivity tops out at ISO 400; no manual white balance; no flash compensation.

The bottom line: The Fujifilm FinePix F650's 5X optical zoom and good LCD screen doesn't make up for its average image quality and limited low-light capabilities.
http://reviews.cnet.com/F...4505-6501_7-31732968.html

Klinkt niet erg lovend. Da's natuurlijk maar een van de vele reviews...

Shop smart, shop S-Mart

• RiCk
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:03
Net de Casio Exilim EX-Z75 gekocht bij Expert, daar istie nu voor 219 euro. Het is de opvolger van de EX-Z70... lekker klein en plat!

• Ehv_BramBo
walterg schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:48:
Da's altijd met nieuwe camera's (en producten in het algemeen). Het duurt even voor er reviews zijn.

Kijk anders even naar reviews van de w35. 7.2 Mpix, ISO 1000, 2" scherm, als het niet dezelfde cam is (maar dan op batterijen) dan is het in ieder geval een indicatie.
Die lijkt er qua specificaties inderdaad op, maar ook dat is een nieuwe camera. Maar we zoeken vrolijk verder :P

Pfff wat een keuze mogelijkheden ... wat mij betreft toch een tikkie overdreven!

• Smarron

Smarron

The bend

walterg schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:51:
http://reviews.cnet.com/F...4505-6501_7-31732968.html

Klinkt niet erg lovend. Da's natuurlijk maar een van de vele reviews...
Nou, van deze camera ontbreekt het dus aan reviews. Ik vind geen enkele site die deze op een goede manier reviewt.

Lees ook deze user ervaring even. http://reviews.cnet.com/F...18&cval=2353418&tag=uolst
Alle negatieve punten van de reviewer van cnet worden compleet ontkracht. :) Aan de beoordeling van de cnet reviewer hecht ik geen enkele waarde.

En een aantal reacties op dpreview van zeer tevreden gebruikers: http://www.dpreview.com/r...?prodkey=fuji_finepixf650

Ik denk dat in dit geval de cnet reviewer de plank een beetje misslaat.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee