Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 16 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.422 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
CJ schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:33:
De kloksnelheid van ATi lijkt me niet al te hoog gegrepen. Ik geloof dat de eerste samples al met gemak 600 mhz haalde en ze richting 700 mhz gingen.

Cat 5.5 is trouwens uit.

CP: http://www2.ati.com/drivers/5-5_xp-2k_dd_cp_wdm.exe
CCC: http://www2.ati.com/drivers/5-5_xp-...ccc_wdm_enu.exe
Releasenotes: http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_55_release_notes.html
Thx !

btw: Raar gezicht hoor om in 1 keer de XBOX prominent bij ATI op de voorpagina te zien... :o :7

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0Henk 'm!
^^ Wat Tyranium zegt. Je zou het ook 24 pixelshaders kunnen noemen waarvan er 8 ook vertex-bewerkingen kunnen uitvoeren ipv 16 pixelshader + 8 vertexshaders. Maar goed, al dat hybrid gedoe is maar speculatie naar aanleiding van een job-application bij ATi waar in de job-description vermeldt werd dat er geoptimaliseerd moest worden voor de Hybrid Vertex Textures in de R520. Niemand weet nog precies wat er mee bedoeld wordt.

Overigens heeft Bit-Tech een interessant verhaal over de Xbox360 online gezet met daarin een stuk over de R500. Ze schijnen er van uit te gaan dat ATi straks voordeel zal halen uit de Xbox360 deal tov nVidia met hun PS3. Hun redenering:

- ATi gaat voor unified in R500. nVidia gaat voor non-unified in RSX.
- Xbox360 -> Microsoft
- Longhorn -> Microsoft
- WFG/WFG2 -> Microsoft
- Conclusie: WFG2 games zullen bij voorkeur draaien op een unified architecture.
Nvidia have gone on record as saying that they think a unified shader architecture is a bad idea, whilst ATI have gone on record as saying they think it's the way forward for PC graphics. Unfortunately for Nvidia, it's really Microsoft, with the DirectX specification (soon to be renamed Windows Graphics Foundation, when Longhorn finallly turns up) that writes the rules. Whilst WGF will support separate pixel and vertex pipelines, there can be little doubt that the coding will favour a unified architecture, and consequently, ATI.

Whilst ATI may have had to work incredibly hard, and divert a lot of resources to the Xbox 360 project to get everything to work properly, the payoff may well be a headstart over Nvidia when the next-generation PC graphics wars kick off.
http://www.bit-tech.net/c...360_pc_enthusiasts/1.html

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 17:46
Unified is idd wel een stap vooruit. Alleen ik denk niet dat er veel games zijn die bv 32 vertex pipes gebruiken. tot nu toe is het altijd zo geweest dat de pixel shaders erg belangrijk waren of heb ik dit verkeerd ?

Tlijkt me niet ovor niets dat ze nu 16 pixel 6 vertex hebben. anders hadden er nu wel 8 vertex in gezeten.

Dus dan heb je strax 48 pipes die pixel en vertex kunnen worden. Ik denk echter niet dat er meer dan 16 ooi als vertex gebruikt zullen worden. Maar ik kan het ook fout hebben.

kan iemand mij vertellen wat voor een soort dingen in games in vertex gerendert worden ? Water en dat soort dingen ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 12:49
Ik was altijd goed op de hoogte van de ATI kaarten, maar ben het overzicht een beetje kwijtgeraakt met de X*** serie..

Ik krijg binnenkort een nieuwe PC en daar zit een X300 PCI-e in, dat is natuurlijk niks en deze moet vervangen worden door een andere videokaart. Op dit moment heb ik een 9800pro@XT. Nu wil ik iets vergelijkens terug tegen een redelijke prijs. Kan ik dan beter voor de X700pro gaan of de X800 (zonder iets erachter)?? De X800 is iets duurder. Zijn de huidige ATI kaarten nog te flashen?

Op dit moment speel ik eigenlijk weinig games op mijn pc (meer op mijn xbox), maar als er weer een goede game uitkomt wil ik deze wel goed kunnen spelen @1600x1200 op mijn 20"tft.

[Voor 4% gewijzigd door M@cer op 18-05-2005 09:59]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:53

Pubbert

random gestoord

Macer schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:58:
Ik was altijd goed op de hoogte van de ATI kaarten, maar ben het overzicht een beetje kwijtgeraakt met de X*** serie..

Ik krijg binnenkort een nieuwe PC en daar zit een X300 PCI-e in, dat is natuurlijk niks en deze moet vervangen worden door een andere videokaart. Op dit moment heb ik een 9800pro@XT. Nu wil ik iets vergelijkens terug tegen een redelijke prijs. Kan ik dan beter voor de X700pro gaan of de X800 (zonder iets erachter)?? De X800 is iets duurder. Zijn de huidige ATI kaarten nog te flashen?

Op dit moment speel ik eigenlijk weinig games op mijn pc (meer op mijn xbox), maar als er weer een goede game uitkomt wil ik deze wel goed kunnen spelen @1600x1200 op mijn 20"tft.
X800XL voor ong. 300 Euro :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Astennu schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 08:58:
Unified is idd wel een stap vooruit. Alleen ik denk niet dat er veel games zijn die bv 32 vertex pipes gebruiken. tot nu toe is het altijd zo geweest dat de pixel shaders erg belangrijk waren of heb ik dit verkeerd ?

Tlijkt me niet ovor niets dat ze nu 16 pixel 6 vertex hebben. anders hadden er nu wel 8 vertex in gezeten.

Dus dan heb je strax 48 pipes die pixel en vertex kunnen worden. Ik denk echter niet dat er meer dan 16 ooi als vertex gebruikt zullen worden. Maar ik kan het ook fout hebben.

kan iemand mij vertellen wat voor een soort dingen in games in vertex gerendert worden ? Water en dat soort dingen ?
Op dit moment zullen vooral bv RTS games baat hebben bij snelle vertexshaders voor bv alle poppetjes op het scherm. De vertexshaders gaan steeds belangrijker worden naarmate er meer games met SM3.0 en hoger uit komen. Vertex texturing zorgt voor leukere effecten zoals displacement mapping en particle effects. Water kan gerendert worden met vertexshaders, en wel met VS3.0 dmv vertex texturing. En met dynamic branching in de vertexshader kan er bespaard worden op performance door bepaalde animaties en calculaties op overbodige vertices over te slaan. En daarnaast is Geometry Instancing ook altijd mooi meegenomen (zie bv jungle in Far Cry). Voorwaarde is wel dat dit allemaal een beetje snel wordt uitgevoerd, iets wat de huidige SM3 hardware niet echt doet (vaak een grote performancehit). Vandaar dat er spaarzaam wordt omgegaan met dingen als dynamic branching en vertex texturing.

Nu zijn 6 vertex shaders inderdaad vaak voldoende en de volgende generatie zal minstens 8 hebben. In een unified architecture is het juist leuk dat shaders gemakkelijk kunnen switchen. Sommige games zullen genoeg hebben aan 2 vertexshaders, zodat de rest zich kan richten op pixelshading. Andere pixelshaderheavy games zullen op bepaalde momenten meer pixelshaderpower vragen, zodat er minder vertexpower nodig is. Een game als Pong zal misschien maar 1 shader nodig hebben terwijl de rest uit z'n neus staat de vreten...

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Astennu
K lees net het nieuws over de G70 het topmodel krijgt:

-0.11µ Chip
-430 MHz Core clock
-1400 MHz GDDR3
-24 Pixelpiplines
-8 Vertex Pipelines
-Verbeterde AF en AA

Zie ook de FP

Dus ik denk dat ATI ook wel 24 echte Pixel shaders pakt voor de R520 of mischien meer ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09-2019

Yokozuna

drum- & forumfreak

-1400 MHz GDDR3
...het topmodel zal vast ook wel 512MB tot zijn beschikking krijgen. Het zal me niet verbazen als de introprijs rond de 700 euro komt te liggen.

[Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 18-05-2005 12:49]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[b][message=23400830,noline]
Overigens heeft Bit-Tech een interessant verhaal over de Xbox360 online gezet met daarin een stuk over de R500. Ze schijnen er van uit te gaan dat ATi straks voordeel zal halen uit de Xbox360 deal tov nVidia met hun PS3. Hun redenering:

- ATi gaat voor unified in R500. nVidia gaat voor non-unified in RSX.
- Xbox360 -> Microsoft
- Longhorn -> Microsoft
- WFG/WFG2 -> Microsoft
- Conclusie: WFG2 games zullen bij voorkeur draaien op een unified architecture.
Dat heb ik ook al zitten denken ja, wanneer het unified architectuur volledig benut kan worden zal het heel krachtig zijn. (het zou toch zo moeten zijn)
Alleen, WFG2 is er nog niet, en dat zal nog een tijd duren, niet?

Is het eigenlijk bekend hoe een unified architectuur zou presteren in huidige games?

World War One

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 14:35
Hacku schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:12:
[...]

Dat heb ik ook al zitten denken ja, wanneer het unified architectuur volledig benut kan worden zal het heel krachtig zijn. (het zou toch zo moeten zijn)
Alleen, WFG2 is er nog niet, en dat zal nog een tijd duren, niet?

Is het eigenlijk bekend hoe een unified architectuur zou presteren in huidige games?
ik denk niet beter, vooral omdat huidige spellen geen support kennen. ga er wel van uit dat dat wel nodig zal zijn doordat het in de nieuwe dx komt. Ik kijk de kat uit de boom als ze overstappen op 'unified', het kan wat leuks worden voor extra winst. Het kan ook zijn doel voorbij gaan, zeker als nvidia gaat dwarsbomen dan moeten ontwikkelaars wel remmen met functies (net als de huidige games met ps2.0 vs 3.0). en dan blijft het nog de vraag of het echt winstgevend zal zijn.
Zelf denk ik dat Unified wel een leuke toekomst tegemoet gaat. Microsoft heeft nu XNA waarmee devs sneller games kunnen ontwikkelen voor meerdere platformen (lees PC & Xbox). MS zou gek zijn als ze XNA niet volledig zouden hebben geoptimaliseerd voor een unified architecture aangezien de Xbox360 dat ook heeft. PC versies van games zullen dankzij XNA en de vergelijkbare unified architecture dus waarschijnlijk ook goed presteren. Het porten zal in ieder geval een stuk makkelijker gaan en volgens mij minder bugs geven op unified hardware dan op non-unified hardware vanwege de gelijke architecture.

Ik denk dat we weer de kant op gaan die we hadden ten tijde van de eerste radeons (origineel en 8500) en de GeForce en GeForce2. nVidia ging een hele tijd lang voor brute kracht en ATi ging voor elegantie en slimheid. Nu gaat ATi voor brute kracht met de X800-serie. Nu ze lang genoeg geteerd hebben op hun R3xx generatie en maken ze met R500 en R600 een nieuwe stap naar een elegantere unified oplossing die ook de basis zal vormen voor R700 en alle nakomelingen. Maar eerst nog de tussenoplossing R520 en R580.

[Voor 11% gewijzigd door CJ op 18-05-2005 13:56]

Anoniem: 115890

Anoniem: 127429 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:29:
Al geprobeerd met ati-traytools ? kun je de fan zowel handmatig als via temp-sensor instellen ...
Gewoon de nieuweste installen en kan je de fan speed bepalen op je kaartje ? dit zou wel handig zijn omdat ik soms artifacts krijg als ik hl2 speel en hl2dm ( NIET overclocked )
Van Xbit over de R500 in Xbox360:
The graphics sub-system is powered by a custom graphics chip developed by ATI Technologies. The chip sports 24 dynamically allocated pipelines with two Arithmetic Logic Units (ALUs) each, that can perform both pixel and vertex shaders. The core can execute 64 simultaneous threads on groups of 64 vertices or pixels. The ALUs can each perform one vector and one scalar operation per clock cycle, for a total of 96 shader operations per clock cycle. Texture loads can be done in parallel to ALU operations. At peak performance, the GPU can issue 48 billion shader operations per second. The graphics sub-system sports eDRAM buffer will be about 10MB in order to fit 720p frame-buffer inside it and apply certain effects that boost eye candy of the image, such as anti-aliasing.

The Inq heeft af en toe best grappige stukjes, zoals nu ook hoe ATi en nVidia PR medewerkers gezellig samen op de foto staan:

http://www.theinq.net/images/articles/atinv.jpg
Links nVidia PR Manager, Rechts ATi PR Manager

Ander nieuws... ATi schijnt nu "ATi CrossFire" en "CrossFire" als patent en trademark aangevraagd. Nieuwe MVP naam? Of de naam van een nieuwe Radeon? CrossFire kan je ook uitspreken als X-Fire, maar dat zal hier waarschijnlijk niet het geval zijn aangezien ze dan in conflict komen met Xfire de gamers messenger.

[Voor 41% gewijzigd door CJ op 18-05-2005 17:20]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
CJ schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:26:
Van Xbit over de R500 in Xbox360:
The chip sports 24 dynamically allocated pipelines with two Arithmetic Logic Units (ALUs) each
[...]
hoe staat dat tov de huidige pipes?
als huidige pipes maar 1 ALU bevatten, kan je deze 24 pipes dan als "effectief 48" zien?

die eDRAM is ook wel stoer! gewoon 10x hogere bandbreedte dan GDDR!!! :9 :9~

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
als huidige pipes maar 1 ALU bevatten, kan je deze 24 pipes dan als "effectief 48" zien?
Ik denk het wel, want je leest overal dat die R500 48 pipes aan boord heeft.
die eDRAM is ook wel stoer! gewoon 10x hogere bandbreedte dan GDDR!!!
Ik geloof dat die vooral dient als buffer voor HDTV te renderen.
eDRAM is echter wel duur (of ben ik verkeerd?) dus ws zal je dit niet in desktop gpu's zien.

World War One

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Hacku schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:57:
[...]

Ik denk het wel, want je leest overal dat die R500 48 pipes aan boord heeft.

[...]

Ik geloof dat die vooral dient als buffer voor HDTV te renderen.
eDRAM is echter wel duur (of ben ik verkeerd?) dus ws zal je dit niet in desktop gpu's zien.
Het is Embedded DRAM wat in de Xbox360 zit, dus het lijkt me toch echt wel eDRAM

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat zei ik toch? :p
Ik bedoel dat ik niet zeker ben of eDRAM duur is om op een grafische kaart te plaatsen.

World War One

eDRAM gaat als het goed is ook in R600 zitten en is ATi's oplossing voor "free AA". :)

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En wat wordt met "free AA" bedoeld? :p

World War One

• Astennu
CJ schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:02:
eDRAM gaat als het goed is ook in R600 zitten en is ATi's oplossing voor "free AA". :)
Free AA ?? zoals in AA zonder peformance hit ? en die pipes die 24 is dat net als met de 8500 kaarten 4x2 ? nu dus 24x2 ? want daar ging het geloof ik om 4x2 pixel bewerkingen nu om 24x1 pixel 24x1 vertex ??

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
R600 = unified architecture, dus een pixel shader kan ook een vertex shader zijn, het is dus niet meer 4x2 enzo ...

World War One

Free AA als in AA zonder (al te grote) performancehit. MS adverteert zelfs met Free 4x MSAA op de Xbox360...

En je moet voor R500 en R600 eigenlijk het complete idee van pixelshaders en vertexshaders los laten. Je moet het zien als een pool van 24 shaders met ieder 2 ALUs, dus totaal 48 ALUs. Elke ALU is in staat om zowel pixelshaderbewerkingen als vertexshaderbewerkingen uit te voeren. Zoals uitgelegd op Xbit kan elke ALU dus zowel een vector als een scalar operation uitvoeren, waarmee het totaal op 96 shader operations per clockcycle komt. De RSX kan meer shader operations per clockcycle aan en heeft een grotere fillrate. Het lijkt dan ook sterker te zijn, maar niemand weet nog hoe efficient beide systemen zijn (bv gezien het feit dat ATi nu voor eDRAM gaat en nVidia niet ondanks wat The Inq nu weer voor onzin uitkraamt. The Inq denkt bv ook nog dat R520 gebaseerd is op R500 8)7 ).

Die 4x2 bij bv de 8500 is iets geheel anders. Daar is de 2 het aantal TMUs.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CJ, jij lijkt nogal verstand te hebben van dit soort zaken :p
Wat vind jij van ATI's MVP?

Zie ook mijn reply.

Ik wil jouw mening erover wel eens weten.

[Voor 11% gewijzigd door XWB op 18-05-2005 22:50]

World War One

• Puppetmaster
wel cool trouwens dat eDRAM nu toch eindelijk echt in GFX chips terecht is gekomen :)
eerst was Rendition er al mee (zogenaamd voor de overname door Micron die het project gestopt zouden hebben) met hun opvolger van de ook al niet geintroduceerde opvolger van de Verité 2x00...

daarna zat BitBoys ermee te patsen met hun Glaze3D...

en dan nu ATi, jaren later, maar toch als eerste! :+ :)

ATi Rocks!!! 8)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 09:14
nee concurrentie rocks. Zonder concurrentie zou de ontwikkeling van de gpu's heel wat minder snel zijn gegaan. dus Ati en nVidia rocken 8)

• Puppetmaster
tuurlijk is concurentie goed en zijn ze daarom nu waar ze zijn. en ook nV is goed bezig weer met de huidige (en waarschijnlijk toekomstige) serie.

maar dat eDRAM fascineert me nu al vanaf de eerste aankondigingen van Rendition!
en dat is al bijna 10 jaar geleden oid :+

vandaar ;)

• Brainless-NL
ik dacht dat een de geur van een fanboy rook :+

Maar gelukkig heb je wel verstand :P

Anoniem: 81502

Hacku schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:49:
CJ, jij lijkt nogal verstand te hebben van dit soort zaken :p
Wat vind jij van ATI's MVP?

Zie ook mijn reply.

Ik wil jouw mening erover wel eens weten.
Het zal mss mogelijk zijn om de R520 master alle ps3 shaders te laten afhandelen en de rest te verdelen over de 2 kaarten.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08-2022
Anoniem: 81502 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:04:
[...]
Het zal mss mogelijk zijn om de R520 master alle ps3 shaders te laten afhandelen en de rest te verdelen over de 2 kaarten.
De R520 kan andere algoritmes hebben voor AA of aniso, zodat de output tussen de chips zou verschillen
Heeft iemand er al bij stil gestaan dat als er een externe connector komt, dat het misschien heel gemakkelijk mogelijk is om 2 ATi kaarten in duo te draaien op bv een nVidia SLi moederbord? ATi heeft toch immers aangegeven dat het ook zou moeten werken op mobo's met andere chipsets dan die van ATi. Het aansturen gebeurt immers grotendeels in software.

Persoonlijk was ik niet zo voor een extra connector, maar als dit inderdaad op andere mobo's werkt dan heeft ATi volgens mij wel een goede troef in handen. En om de vraag hierboven te beantwoorden, ik verwacht niet echt veel van CrossFire (zoals het nu waarschijnlijk gaat heten), dus kan het straks alleen maar meevallen. Als ATi CrossFire gebruikt om de beeldkwaliteit te verbeteren, dan ben ik blijer dan met een performanceboost. :7

Nieuwsupdate: Sapphire Liquid Metal Cooling

http://www.theinq.net/images/articles/metalc.JPG
Bron: http://www.theinq.net/?article=23331
http://www.sapphiretech.com/vga/blizzard.asp

:o

[Voor 17% gewijzigd door CJ op 19-05-2005 10:16]

Nieuwsupdate: ATi showed R520 op E3 behind closed doors!

Het regent nieuws updates. Maar ATi heeft dus R520 gebruikt om Alan Wake te showen voor prive publiek. De game zou gemaakt zijn voor next gen consoles en draaide nog niet helemaal soepel op de R520, maar Anandtech was zeer onder de indruk van de performance van de kaart en van de game zelf. Anand verwacht dat R520 niet tijdens Computex gelaunched gaat worden, maar het feit dat ATi nu al R520s gebruikt om te showen zou er op duiden dat het er wel binnenkort aan zit te komen. Ook Prey (met Doom3 engine) zou geshowed zijn op een R520.

Bron: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2421

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dit was dus een dikke dubbelpost geworden, drie keer raden wie me voor was :+

Maar goed, de R520 lijkt dus best krachtig te worden, ik heb er goede hoop op dat hij z.s.m. gelanceerd wordt, gezien het feit dat er nu al mee geshowcased wordt... Yum! :9~
Nieuwsupdate: ATi showed Ruby R520 demo op Xbox360 met R500!

http://images.anandtech.com/reviews/tradeshows/2005/E3/day1/xbox360/ati360.jpg

ATi heeft de R(uby) 520 demo geshowed op een Xbox360. Volgens Anand heeft het ze 1 week gecost om de originele PC versie te porten naar de Xbox360. De hardware draaide niet op vol vermogen, maar ATi vertelde dat dit wel mogelijk was als ze het zouden willen. Aangezien ATi al sinds November 2004 werkend R500 silicon heeft, gelooft Anand dit graag.

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2420&p=6

Dat Ruby nu draait op de R500 is voor mij trouwens een teken dat Xbox360 standaard gebruik maakt van 3Dc.

[Voor 10% gewijzigd door CJ op 19-05-2005 10:27]

• Astennu
Ik snap nu een beetje hoe dir R500 te werkt gaat alleen wat zijn die vector en scalar operations ?

En hoeveel kan de huidge R420, NV40 en de RSX doen ?

Want ik vraag me dan af hoe nvidia in een keer ATi in brute kracht voorbij knalt terwijlt ATi nu al twee generaties op een R300 core geteerd heeft.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Astennu schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:46:
Want ik vraag me dan af hoe nvidia in een keer ATi in brute kracht voorbij knalt terwijlt ATi nu al twee generaties op een R300 core geteerd heeft.
Waar knalt nvidia ATi in brute kracht voorbij dan :? In Doom3??

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hij bedoelt ws met de G70, want als de geruchten kloppen is ie sneller dan de R520.
Dat Ruby nu draait op de R500 is voor mij trouwens een teken dat Xbox360 standaard gebruik maakt van 3Dc.
Maar ondersteunt ie dan WFG2 ?

[Voor 49% gewijzigd door XWB op 19-05-2005 12:23]

World War One

• Astennu
Hacku schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:21:
Hij bedoelt ws met de G70, want als de geruchten kloppen is ie sneller dan de R520.

[...]

Maar ondersteunt ie dan WFG2 ?
Als de geruchten kloppen is de G70 ongeveer gelijk aan de RSX en dus sneller dan de R500 core die in de Xbox 360 zit ( qua shader power dan ) en de R500 is de basis voor de R600 desktop.

Mijn Punt is :

R300 core VS NV 30 Ati won makkelijk
R350 core VS NV 35 Ati Won ook makkelijk ( zonder de optimalisaties van de NV35 die de beeld quality slecht maakte )
R420 Core VS NV 40 Na genoeg gelijk ATi gebruikte weer basis van de R300 en Nvidia hele nieuwe chip

Dus Ati doet al heel lang met een odue chip hebben alles tijd in de nieuwe gestoken om strax een 100% boost te kunnen maken boven op de R520 nu zijn de geruchten dat de RSX ineens sneller is dan de R500 waar ATi al jaren aan werkt.

Dan is mij vraag hoe krijgen ze dat nu voor elkaar :?

[Voor 42% gewijzigd door Astennu op 19-05-2005 12:45]

Wie zegt dat de RSX sneller is dan de R500? :?

Ja, RSX heeft volgens de 'specs' meer shader operations dan R500. Maar denk je dat Sony dat getal van shaderops genoemd had in de speclijst van de PS3 als dit niet hoger was dan de Xbox360? Ook heeft Sony gegoocheld met het aan Tflops (ze zijn vergeten dat ATi alles enkel telt, terwijl nVidia alles dubbel telt).

Totdat alle details bekend zijn gemaakt is het volgens mij nu nog te vroeg om een conclusie te trekken wie sneller is... de omgeving van de core is natuurlijk ook heel verschillend... triple core vs Cell. Je weet niet hoe efficient beide chips zijn.

Afgaande op de releasedata zou je verwachten dat de RSX wel sneller zou moeten zijn. R500 is al af sinds November vorig jaar. Xbox360 komt een half jaartje eerder uit dan PS3. Sony/nVidia hebben nog tijd genoeg om de boel te tweaken en veel sneller te maken.

Wat we over R500 weten?
  • R500 heeft eDRAM en de Xbox360 draait alles constant op 4xAA zonder performance verlies. RSX heeft geen eDRAM (ondanks wat The Inq beweert).
  • R500 (echte codenaam schijnt C1 te zijn) heeft doublepumped Z/Stencils waardoor de Z-pass twee keer zo snel gaat als normale pixel filling.
  • AA kan gebruikt worden op HDR FP render targets
  • 150 miljoen transistoren (zonder 90 miljoen eDRAM)
  • nog een aantal interessante nieuwe features voor HDR/WGF
Zoals ik het begrijp is R500 eigenlijk een soort van "mini-Cell" en zal zeer gemakkelijk meeschalen door meer of minder ALUs toe te voegen aangezien elke ALU onafhankelijk werkt.

Wacht nog even af totdat er meer bekend is lijkt mij het beste advies.

• HellBeast
  • Laatst online: 27-05 19:11

HellBeast

Oh My GoT!

de Catalyst 5.5 drivers zijn trouwens uit.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Astennu
CJ schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:48:
Wie zegt dat de RSX sneller is dan de R500? :?

Ja, RSX heeft volgens de 'specs' meer shader operations dan R500. Maar denk je dat Sony dat getal van shaderops genoemd had in de speclijst van de PS3 als dit niet hoger was dan de Xbox360? Ook heeft Sony gegoocheld met het aan Tflops (ze zijn vergeten dat ATi alles enkel telt, terwijl nVidia alles dubbel telt).

Totdat alle details bekend zijn gemaakt is het volgens mij nu nog te vroeg om een conclusie te trekken wie sneller is... de omgeving van de core is natuurlijk ook heel verschillend... triple core vs Cell. Je weet niet hoe efficient beide chips zijn.

Afgaande op de releasedata zou je verwachten dat de RSX wel sneller zou moeten zijn. R500 is al af sinds November vorig jaar. Xbox360 komt een half jaartje eerder uit dan PS3. Sony/nVidia hebben nog tijd genoeg om de boel te tweaken en veel sneller te maken.

Wat we over R500 weten?
  • R500 heeft eDRAM en de Xbox360 draait alles constant op 4xAA zonder performance verlies. RSX heeft geen eDRAM (ondanks wat The Inq beweert).
  • R500 (echte codenaam schijnt C1 te zijn) heeft doublepumped Z/Stencils waardoor de Z-pass twee keer zo snel gaat als normale pixel filling.
  • AA kan gebruikt worden op HDR FP render targets
  • 150 miljoen transistoren (zonder 90 miljoen eDRAM)
  • nog een aantal interessante nieuwe features voor HDR/WGF
Zoals ik het begrijp is R500 eigenlijk een soort van "mini-Cell" en zal zeer gemakkelijk meeschalen door meer of minder ALUs toe te voegen aangezien elke ALU onafhankelijk werkt.

Wacht nog even af totdat er meer bekend is lijkt mij het beste advies.
150 miljoen is niet veel voor zo'n chip. Maar heeft nvidia dan in een hele korte tijd veel werk vericht ? want toch hebben ze een aardige inhaalslag gemaakt.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tjah, veel werk? NV30 kon niet op tegen R300, dus moesten ze met een nieuw ontwerp komen, NV40 dus, en die kan best goed mee.
G70 lijkt op het eerste zicht gewoon een snellere NV40, met de nodige tweaks.

nVidia zal heus wel bezig zijn met een nieuw ontwerp, ze hebben voor iets de NV50 geschrapt.

[Voor 25% gewijzigd door XWB op 19-05-2005 15:02]

World War One

• Cyberblizzard
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Is er al sprake van dual-core GPU's? Lijkt me wat handinger dan SLI-opstellingen...

Welkom in het Antropoceen! - Fietsen, goed voor iedereen!

• Astennu
Hacku schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:00:
Tjah, veel werk? NV30 kon niet op tegen R300, dus moesten ze met een nieuw ontwerp komen, NV40 dus, en die kan best goed mee.

nVidia zal heus wel bezig zijn met een nieuw ontwerp, ze hebben voor iets de NV50 geschrapt.
Maar hoevel sneller is de RSX TOV de NV40 die we nu kennen ? Want ze zouden op elkaar gebasseerd zijn. hij zou 24 ipv 16 pipes hebben en 8 vertex pipes hebben tov de 6 nu. Maar maarkt dat die grote 1.8 terraflops ???

Astennu schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:34:
[...]
150 miljoen is niet veel voor zo'n chip. Maar heeft nvidia dan in een hele korte tijd veel werk vericht ? want toch hebben ze een aardige inhaalslag gemaakt.
Ik weet niet of die 150 mln precies klopt, maar dat is het getal wat ik nu veel hoor. nVidia zit met RSX op 300 mln. Je zou dus ook kunnen zeggen dat ATi een slim design heeft gemaakt wat met minder transistoren toch een goede performance kan neerzetten. R420 heeft er 160 mln, maar reken maar dat R500 een stuk sneller is dan R420.
Hacku schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:00:

"Nieuw ontwerp" klopt ook niet helemaal. Volgens David Kirk is NV40 een doorontwikkeling op de NV30 met de focus op parallelisme. Nu weten we natuurlijk allemaal dat dit bullshit is, aangezien de R300 dit ook al had. nVidia heeft gewoon goed naar ATi's superscalar architecture gekeken. Vandaar dat R420 en NV40 ook zo veel op elkaar lijken (behalve dan dat SM3.0 verschil).
Cyberblizzard schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:04:
Is er al sprake van dual-core GPU's? Lijkt me wat handinger dan SLI-opstellingen...
VPU's zou je eigenlijk al een beetje "dual-core" of zelfs "quad-core". In die context is de X600 is een enkele core met 4 pipes (=1 quad). De X700 is dus een dual core met 8 pipes (=2 quads). De X800XT is een quad-core met 16 pipes.
Astennu schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:09:
[...]
Maar hoevel sneller is de RSX TOV de NV40 die we nu kennen ? Want ze zouden op elkaar gebasseerd zijn. hij zou 24 ipv 16 pipes hebben en 8 vertex pipes hebben tov de 6 nu. Maar maarkt dat die grote 1.8 terraflops ???
Minstens twee keer zo snel (sneller dan een GF6800U in SLi). Die snelheid komt gedeeltelijk door het toevoegen van extra pipes, maar daar redt je die 2x niet mee. Dus is de snelheid omhoog gegaan naar 550Mhz. Daarmee creeer je zo'n beetje de dubbele fillrate. Tel daarbij op een aparte Texture Unit en tweaks aan de ALUs en je heb al een verdubbeling van performance tov de NV40.

G70 komt uit op 0.11u, terwijl RSX 0.09u is. En aangezien er extra pipes op komen is het te verwachten dat de snelheid in ieder geval geen 550 mhz is, maar iets zoals in de gelekte specs (430 mhz). Daarmee zou de performance misschien 1.5x de NV40 kunnen zijn.

Wat R520 nou precies is zullen we binnenkort horen. Wat zeker is, is dat het Prey vrij soepel draaide met veel detail. En Prey draait zoals we allemaal weten op de D3 engine.

• Astennu
Dus draait i zekers ook weer beter op NV hardware.

Wanneer ging ATi iets aan die OpenGL driver doen ? want de games waar nvidia nu sneller in is is de oorzaak de driver support.

Ik denk dat ATi de R520 nog achter houd mocht i tegenvallen tov de G70. Dat ze dan mischien toch de R600 naar desktop brengen ? of bij 32 pipes aan zetten ipv 24??. Ik noem maar wat :)

Astennu schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:16:
Dus draait i zekers ook weer beter op NV hardware.

Wanneer ging ATi iets aan die OpenGL driver doen ? want de games waar nvidia nu sneller in is is de oorzaak de driver support.

Ik denk dat ATi de R520 nog achter houd mocht i tegenvallen tov de G70. Dat ze dan mischien toch de R600 naar desktop brengen ? of bij 32 pipes aan zetten ipv 24??. Ik noem maar wat :)
Wanneer ATi iets gaat doen aan OpenGL support? ATi doet constant iets aan de support. Bekijk de performance maar eens in een game als CoD en vergelijk Catalyst 3.5 met 5.5. Gedeeltes van de code worden af en toe onder handen genomen, maar ik heb wel iets interessants opgevangen over OpenGL, maar heb geen idee of dit nu gaat over R520 of over de huidige generatie.

"32 pipes aan zetten" gaat moeilijk als er maar 16 of 24 in zitten. R520 komt wel uit, anders hadden ze 'm nooit gebruikt voor Alan Wake en Prey. Als G70 er was geweest EN als deze veel sneller was geweest, dan hadden ze die waarschijnlijk wel gebruikt, net zoals ID toendertijd gewoon voor de snelst beschikbare kaart ging (toen R300).

• Astennu
CJ schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:25:
[...]

Wanneer ATi iets gaat doen aan OpenGL support? ATi doet constant iets aan de support. Bekijk de performance maar eens in een game als CoD en vergelijk Catalyst 3.5 met 5.5. Gedeeltes van de code worden af en toe onder handen genomen, maar ik heb wel iets interessants opgevangen over OpenGL, maar heb geen idee of dit nu gaat over R520 of over de huidige generatie.

"32 pipes aan zetten" gaat moeilijk als er maar 16 of 24 in zitten. R520 komt wel uit, anders hadden ze 'm nooit gebruikt voor Alan Wake en Prey. Als G70 er was geweest EN als deze veel sneller was geweest, dan hadden ze die waarschijnlijk wel gebruikt, net zoals ID toendertijd gewoon voor de snelst beschikbare kaart ging (toen R300).
Nja Ik heb ze iets van ze bengen de kaart later uit dan die van nvidia omdat als de G70 sneller is ze mischien nog wat last minute weizigingen maken en dat het verschil dan minder groot is ?

Wat weten we nu eigenlijk allemaal over de R520 ?":

-0.09µ
-GDDR3 @ ???
-24 pipes ??? of minder\ meer ?
-8 vertex shaders ????

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Anoniem: 81502 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:04:
[...]

Dat blijft afwachten natuurlijk, zou iig een brakke technologie zijn als dat niet mogelijk was. Dan zou je bij geen enkel spel sm3.0 kunnen gebruiken, wanneer je een x800 als slave gebruikt.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Astennu schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:47:
[...]

Nja Ik heb ze iets van ze bengen de kaart later uit dan die van nvidia omdat als de G70 sneller is ze mischien nog wat last minute weizigingen maken en dat het verschil dan minder groot is ?

Wat weten we nu eigenlijk allemaal over de R520 ?":

-0.09µ
-GDDR3 @ ???
-24 pipes ??? of minder\ meer ?
-8 vertex shaders ????
Zie first post voor wat we tot nu toe allemaal weten...

[rml]Toekomstige VPU's - Korte Termijn[/rml] :+

• Puppetmaster
dikki dik schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:40:
Dat blijft afwachten natuurlijk, zou iig een brakke technologie zijn als dat niet mogelijk was. Dan zou je bij geen enkel spel sm3.0 kunnen gebruiken, wanneer je een x800 als slave gebruikt.
mja, je hebt dan iig de mógelijkheid een x800 als slave te gebruiken.
of je het wilt is punt 2 ;)

bij nV moet je 2 gelijke kaarten gebruiken en heb je daardoor sowieso al geen versieverschil.
dit is dus meteen een voordeel en een nadeel tov ATi.

maw 't is maar wat je wil en hoe je er tegenaan kijkt...

[Voor 11% gewijzigd door Puppetmaster op 19-05-2005 17:55]

Nieuwsbericht: Xenos - R500: First Look

HardOCP heeft een korte preview van 4 pagina's over de R500 online gegooid. Het legt de hoofdlijnen van de R500 uit en is zeker een must om te lezen!
ATI took their Xbox 360 GPU project from the ground floor to a working piece of silicon in 2 years. It is obvious that that there is much more to this GPU than what is being shared with us here, but even considering just the features shared here, a 2 year project time seems amazing. This can easily be considered a ground breaking GPU in terms of 3D gaming regardless of platform.
Interessant om te lezen dat de R500 dus ook als Northbridge fungeert voor de CPU. Ook is er genoeg info over de 10MB eDRAM in de R500, genaamd Smart 3D Memory. Dit bevat 192 floatingpoint unit processors en deze zorgen dus o.a. voor het free MSAA gedeelte. 2x AA geeft helemaal geen performance impact en 4x zal de prefered mode zijn met bijna geen tot helemaal geen impact op performance. Free AA is dus eindelijk een feit en alle Xbox360 games zullen dit dus hebben. R600 zal dit dus ook hoogstwaarschijnlijk hebben.

Verder houdt dit Smart 3D Memory zich ook bezig met het berekenen van Z depths, occlusion culling en... stencil shadows! Tot nu toe deed de VPU/GPU dit... nu hoeft dat niet meer en kan deze zich bezig houden met andere zaken.

R500 is dus ongeveer 2x zo sterk als de huidige generatie, wat dus in de buurt zou komen van een RSX om, maar vergeet niet dat R500 zich dus niet bezig hoeft te houden met zaken als stencil shadows en z-depths.

http://www.hardocp.com/article.html?art=Nzcx

• Cyberblizzard
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het zou handig zijn om naar aanleiding van Free-AA de lagere AA-modes zoals 0x en 2x te laten vallen en 4x als standaard te zetten. Als je nu Windows installeert met de ingebakken Radeon drivers en AA is niet in te stellen in een game ziet het er niet uit door de kartelrandjes. Dit zou een goede oplossing zijn voor noobs die in veel gevallen niet weten dat ze Catalysts apart moeten installeren of dat ze AA-settings in het control panel of game moeten verhogen om kartelrandjes te voorkomen.

Welkom in het Antropoceen! - Fietsen, goed voor iedereen!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
0x en 2x zou ik gewoon behouden, maar standaard 4x aanzetten zou idd een goede keus zijn. (aangezien er toch geen/nauwelijks performance verlies is)

World War One

Dan moeten de drivers wel automatisch AA uit zetten bij de games die er problemen mee hebben zoals de eerste Splinter Cell en PoP.

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-04 22:34
Nou, de Xenos is volgens mij wel wat sneller als 2x zo snel...
Als je gewoon denkt: nu 16 pixel pipelines 6 vertex, in de Xenos 48 algemene pipelines
Dus gewoon puur qua pipelines zijn het er al meer als 2x zoveel
En dan zegt dat firingsquad artikel over de Xenos (heel gaar interview, er wordt meerdere keren hetzelfde gezegd http://www.firingsquad.com/features/xbox_360_interview/)
dat elke pipeline 4 shader instructies per seconde zal kunnen doen, en dan ook nog es het feit dat alle Z-compare, occlusion culling en stencil operaties ook veel sneller zullen lopen, denk ik dat er wel een stuk meer als 2x zoveel power in zit...

[Voor 6% gewijzigd door SpankmasterC op 19-05-2005 21:21]

De pipelines in de R500 zijn geen gewone pipelines. Vergeleken met de huidige architectuur zijn ze zwakker, maar wel flexibeler. Je moet het hele idee wat je nu in je hoofd hebt over pipelines laten varen wanneer je het over de R500/Xenos/Xbox360 hebt... Zie ook eerdere uitleg in dit topic.

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-04 22:34
ok dat is wel zo...
maar dan nog zegt mn water me dat ie meer als 2x zo snel is ;)
Shhh, je moet de boel niet gaan hypen, want straks valt het allemaal tegen. Gewoon uitgaan van ongeveer 2x zo snel inc free 4xAA... dat lijkt me het veiligst. :+

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Idd, ik denk dat die free AA één van de belangrijkste zaken zal worden.
AA zonder performance verlies, hebben we lang op gewacht.

World War One

Een kleine performance verlies is er wel bij 4x:
FiringSquad: You said earlier that EDRAM gives you AA for free. Is that 2xAA or 4x?

ATI: Both, and I would encourage all developers to use 4x FSAA. Well I should say there’s a slight penalty, but it’s not what you’d normally associate with 4x multisample AA. We’re at 95-99% efficiency, so it doesn’t degrade it much is what I should say, so I would encourage developers to use it. You’d be crazy not to do it.
Maar omg, maar 1 tot 4% verlies op HD resoluties. Dat is zeker niet slecht. :9~ Dan zou je inderdaad gek zijn om geen AA meer toe te passen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
:p En slaat dat op alles? Dus ook als je snufjes als HDR aanzet?

World War One

Anoniem: 141506

Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar deze kaart Sapphire Radeon X850 XT 256MB DDR3 op het moment het goedkoopst is want pricewatchheeft het niet altijd goed.
Heb ik al meegemaakt met m'n mobo, die vondt ik via iemand ook ergens anders goedkoper B) .

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 141506 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:41:
Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar deze kaart Sapphire Radeon X850 XT 256MB DDR3 op het moment het goedkoopst is want pricewatchheeft het niet altijd goed.
Heb ik al meegemaakt met m'n mobo, die vondt ik via iemand ook ergens anders goedkoper B) .

Weet iemand dit?
Ga eerst maar eens zoeken waar hij te verkrijgen is O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

edward2 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:47:
[...]

Ja ik zag het. It's alive :)
Idd damn wat een bakbeest _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 79835

SpankmasterC schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:34:
ok dat is wel zo...
maar dan nog zegt mn water me dat ie meer als 2x zo snel is ;)
Dave Baumann over de R520:
"On the face of things there are going to be some disappointments."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dikki dik
Puppetmaster schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:54:
[...]

mja, je hebt dan iig de mógelijkheid een x800 als slave te gebruiken.
of je het wilt is punt 2 ;)

bij nV moet je 2 gelijke kaarten gebruiken en heb je daardoor sowieso al geen versieverschil.
dit is dus meteen een voordeel en een nadeel tov ATi.

maw 't is maar wat je wil en hoe je er tegenaan kijkt...
Maar goed ik bedoel het zou een groot nadeel wezen als je daadwerkelijk 1 kaart zou uit moeten schakelen als je op sm3.0 wilde spelen. Ik zou als ik ati was daar toch wel een oplossing voor zoeken, dus niet 1 kaart uitschakelen. Ze hebben een mooie techniek in handen alleen als ze die optie laten vallen ben ik toch een beetje teleurgesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 79835 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:51:
[...]

Wat hij op 19 maart schreef toen hij nog nooit een werkende R520 gezien had...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:37
Ik kwam net toch iets raars tegen :?

Ze hebben nu op prijsindex.net een nieuwe catogorie erbij de X850XL

http://www.prijsindex.net/show/onderdeel/onderdeelid=12251

Als dan naar een van de winkels gaat krijg je dit:

http://www.pcgate.nl/prod...Path=476&products_id=3559

Dit is de volledige naam: MSI PCI-X RX800XL-VT2D256E RX850XT 256mb 256bit VIVO TVOUT dualD

Zijn dit misschien X800XL's met een X850XT chipset?

[Voor 4% gewijzigd door Mastasidaz op 20-05-2005 10:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik denk dat dit gewoon een foutje is...

Wat wel bestaat is een X800XL AIW. Dit zijn gewoon X800XTs die ge-downclocked zijn naar 400 Mhz core en dus veel overklokruimte biedt...

Nieuwsupdate: ATi multi VPU tech mobo's 5% goedkoper dan SLi mobo's

Aldus Tom's Hardware...
Chicago (IL) - ATI is believed to unveil its dual graphics card technology "Multi Video Processing" (MVP) at the Computex trade show later this month. According to sources, tier 1 motherboard manufacturers will offer products that will be priced about 5 percent below an Nvidia-based SLI board and hit the market late in July 2005.
http://www.tomshardware.com/hardnews/20050519_155826.html

[Voor 63% gewijzigd door CJ op 20-05-2005 11:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 79835 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:51:
[...]

Dat ging over het aantal pipelines.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hoeveel denk jij Edward? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Ik ga voor 24 :)

Maar anywa's. Ik las dat HardOCP Artiekel en daar las ik ook dit:
We should expect to see many of the Xbox 360 GPU technologies shared with the PC desktop market. Unfortunately, it does not look like Smart 3D Memory will be one of the things that make the crossover, at least immediately. It is a shame because the impact of a desktop Unified Shader Model would be hugely beneficial to the PC gamer as well.
Dit zou echt zonde zijn. Of bedoelen ze dat het nog niet in de Next gen kaarten komt (R520) Maar dus in die daar na R600 :P Ik hoop het wel te zien in desktops want het is een zeerbelovende feature :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Pic van ATI Multi VPU mobo: http://www.theinquirer.net/?article=23364
ATI Multi VPU pictured

E3 Picture of the box

By Fuad Abazovic in Las Vegas: vrijdag 20 mei 2005, 09:36

WHATEVER ATI decides to call its forthcoming technology, be it Multi VPU, Crossfire or something else, we managed to take the picture of a future product box.
You can see that Mutli VPU or should I say MVPU was used for a box design and that you can clearly see two paralel PCIe ports on this pale board.

It seems that ATI won't risk it for a frisket and use the Radeon Xpress 200 name for this dual GPU capable platform but it will be available for both Intel and AMD.

We won't get into much details about the motherboard but picture will tell you more. [What. No girls Fudo? Ed.] µ

µ
Als het klopt dat je, om ATI MVPU te kunnen gebruiken, een ATI chipset nodig hebt, wordt de kwaliteit en mogelijkheden van die chipset en bijbehorende drivers denk ik van doorslaggevend belang bij het succes van ATI's SLI oplossing.

Ik bedoel, de nForce 4 (SLI) chipset is gewoon heel erg compleet, stabiel en snel. Vraag me af of ATI in 1 keer op dat niveau kan komen.....?

[Voor 25% gewijzigd door Help!!!! op 20-05-2005 13:04]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:58:
Pic van ATI Multi VPU mobo: http://www.theinquirer.net/?article=23364

[...]

Als het klopt dat je, om ATI MVPU te kunnen gebruiken, een ATI chipset nodig hebt, wordt de kwaliteit en mogelijkheden van die chipset en bijbehorende drivers denk ik van doorslaggevend belang bij het succes van ATI's SLI oplossing.

Ik bedoel, de nForce 4 (SLI) chipset is gewoon heel erg compleet, stabiel en snel. Vraag me af of ATI in 1 keer op dat niveau kan komen.....?
K heb zelf 2 systemen met een xpress 200 chipset gemaakt. Het viel me niet tegen. Ik heb ook gehoord dat er een optie komt om het ook op andere chipsets te gebruiken door middel van een connector. ( of dit waar is is natuurlijk de vraag ) maar heel veel wordt door de drivers aangestuurd dus het zou goed kunnen dat er uiteindelijk ook een optie komt voor Multi rendering op andere platforms.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja dat ligt eraan hoeveel R500 tech er in de R520, ik hoop heel de shaderarchitectuur, maar dat zal helaas wel niet. Ik denk dat het er minimaal 24 worden, maar met 4 TMU's voor free (4)AA?

De R500 heeft toch variabele pipelines, ze gedragen zich anders al naar gelang de opdracht, dus bv bij veel verschillende shaders weinig textures bv 48x1 en vice versa ?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 115890 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:01:
[...]

Ga eerst maar eens zoeken waar hij te verkrijgen is O-)
Zijn die niet aan te komen dan :?

EN weet iemand wat het verschil is tussen een DVI-lite full retail en een DVI-full retail ???

http://www.besteprijzen.n...4d09677c7d848a9a7&x=6&y=7

[Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 141506 op 20-05-2005 19:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Astennu schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:07:
[...]

K heb zelf 2 systemen met een xpress 200 chipset gemaakt. Het viel me niet tegen. Ik heb ook gehoord dat er een optie komt om het ook op andere chipsets te gebruiken door middel van een connector. ( of dit waar is is natuurlijk de vraag ) maar heel veel wordt door de drivers aangestuurd dus het zou goed kunnen dat er uiteindelijk ook een optie komt voor Multi rendering op andere platforms.
M.n. dat laatste zou natuurlijk ideaal zijn. En ook zoals het hoort. SLI behoort in mijn ogen mobochipset onafhankelijk te zijn....

Overigens de strekking die mij bij staat van de reviews van de meest recente ATI mobochipsets is toch dat ze op zich ok zijn maar nog niet van het niveau nVidia.

PC Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08-2022
http://www.beyond3d.com/news/images/20050519_r520.jpg
/edit hint : http://www.beyond3d.com/news/images/20050519_r520.jpg

en wat mij betreft over de r520
een shitload (100+) van shaderops/clock
een verdere breuk met het klassieke pijplijnen verhaal
16 TMU's
SM3.0 en een eigen interpretatie van FP blending
Longhorn advanced driver model support

[Voor 13% gewijzigd door oeLangOetan op 21-05-2005 13:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 141506 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:50:
[...]

Zijn die niet aan te komen dan :?

EN weet iemand wat het verschil is tussen een DVI-lite full retail en een DVI-full retail ???

http://www.besteprijzen.n...4d09677c7d848a9a7&x=6&y=7
Jawel :) maar heel erg weinig oplage, ik heb vandaag er nog eentje besteld bij icomputers.nl eerst had ik hem bij pczaak besteld maar na 3 weken had ik nog niks in huis, ik ff vandaag gecanceled en bij icomputers besteld en met een beetje geluk heb ik hem morgen in mijn bezit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 115890 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:24:
[...]

Jawel :) maar heel erg weinig oplage, ik heb vandaag er nog eentje besteld bij icomputers.nl eerst had ik hem bij pczaak besteld maar na 3 weken had ik nog niks in huis, ik ff vandaag gecanceled en bij icomputers besteld en met een beetje geluk heb ik hem morgen in mijn bezit :)
Ja, het is idd te hopen dat je niet te lang hoeft te wachten, daar word ik ook altijd zo :r van ik heb hem ook besteld dus is maar afwachten nu :?

Weet je mischien ook wat het verschil is met een lite full retail en een full retail versie ?

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Komplett.nl heeft nog genoeg X850XT's op voorraad. (andere shops misschien ook, maar daar kijk ik nooit)

Het verschil tussen die lite en full retail is de bijgeleverde zooi, wat natuurlijk bij full meer is (zoals een game, dvd software etc.)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Nieuwsupdate: Aantal transistors R500

Eerst werd 150 miljoen genoemd, maar dit is dus niet juist. MS heeft nu officieel bevestigd dat het er 332 miljoen zijn:

R500/Xenon: 332 miljoen transistors
- 232 miljoen parentcore
- 100 miljoen daughtercore

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 19:51
Thund3r schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:45:
Komplett.nl heeft nog genoeg X850XT's op voorraad. (andere shops misschien ook, maar daar kijk ik nooit)

Het verschil tussen die lite en full retail is de bijgeleverde zooi, wat natuurlijk bij full meer is (zoals een game, dvd software etc.)
Ik wil ook graag deze kaart hebben, ik ga waarschijnlijk de mijne bij bb24.nl kopen, best goedkoop!

Jostheking schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:55:
[...]

Ik wil ook graag deze kaart hebben, ik ga waarschijnlijk de mijne bij bb24.nl kopen, best goedkoop!
Heb ik weer te snel beslist ik heb de lite versie besteld krijg ik geen game :'(

Hihi vandaag me X850 XT PE gekregen en er zat toch mooi splinter cell en prince of persia the sand of time :) is toch weer mooi meegenomen!

Anoniem: 115890 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:30:
Hihi vandaag me X850 XT PE gekregen en er zat toch mooi splinter cell en prince of persia the sand of time :) is toch weer mooi meegenomen!
Heb je snel binnen ik heb hem gister ook besteld (pas laat in de avond) maar heb nog niks binnen en morgen zullenze wel geen zin hebben om hem te komen brengen ;)

Anoniem: 141506 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 18:59:
[...]

Heb je snel binnen ik heb hem gister ook besteld (pas laat in de avond) maar heb nog niks binnen en morgen zullenze wel geen zin hebben om hem te komen brengen ;)
Khad hem bij icomputers besteld, gister ook ongeveer tegen de avond, maar bij de bank moetje 4 euro bij betallen en dan hebben ze het binnen 1 uur op hun bank, dus kon de vriendelijke meneer van icomputers het meteen al opsturen :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dikki dik
Naar aanleiding van de volgende advertentie:

http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/11668

hij verteld dat ati vollere kleuren heeft, maar uit tests is toch gebleken dat dit toch niks uit maakt? En al helemaal niet meer sinds de 7x.xx drivers. Kan iemand dit bevestigen of juist ontkrachten?

Ik heb het overigens maar niet in het geforce topic geplaatst, want dan krijg ik een hele bats nvidia fan boys over me heen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brainless-NL
de beeldkwaliteit van ati doet niet onder voor die van nvidia en vice versa.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
k zag het laatst nog in een review dat ze coincludeerden dat ati betere kleuren had. maar imo is dat onzin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dikki dik
Bever! schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:07:
k zag het laatst nog in een review dat ze coincludeerden dat ati betere kleuren had. maar imo is dat onzin
nog even een vraagje aan jou. in een topic las ik dat je zowel de x800 als de 6800 serie had gehad. Je zei dat je vond dat de x800 sneller aanvoelde. Wanneer merkte je dat, bij zware belasting of bij bepaalde spellen (welke)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

offtopic:
ATI decided to call its Multi VPU with a rather interesting name, Crossfire. We sure know that this name was all around news about Bosnia from 1992 to late 1995 as real crossfire was dropping innocent people like scythes to grass.

We don't know what made ATI choose such a name as we don't find it that suitable and it has a rather aggressive tone to it in my opinion.

Oh my god wat een bende apen. Haal maar alle oorlogsspellen uit de handel want er zitten termen in die in die tijd veel gebruikt werden !! Hypocriet land... Trouwens is er al een hele tijd een soundkaart die X-fire (crossfire) heet, maar dat boeit weinig natuurlijk.

[Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 23-05-2005 10:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Laatst online: 26-05 13:44
offtopic:
En dan noemen ze de tweede kaart ook nog slave! Lijkt me ook een zeer ongelukkig gekozen naam 8)7 .

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
dikki dik schreef op zondag 22 mei 2005 @ 15:05:
[...]

nog even een vraagje aan jou. in een topic las ik dat je zowel de x800 als de 6800 serie had gehad. Je zei dat je vond dat de x800 sneller aanvoelde. Wanneer merkte je dat, bij zware belasting of bij bepaalde spellen (welke)?
in css met 6x aa, 16x af draait het op de ati nog super strak. terwijl het met de 6800 met 2xaa al aardige drops geeft.
farcry idem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 16:56
hey mensen, ik heb sinds kort een Sapphire X850XT PCI-E kaart.. deze doet zonder problemen PE speeds, maar is deze nou ook flashbaar naar een PE ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 14:35
Bever! schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:33:
[...]

in css met 6x aa, 16x af draait het op de ati nog super strak. terwijl het met de 6800 met 2xaa al aardige drops geeft.
farcry idem.
Redelijk tot flink overdreven mening die je daar geeft.Het verschil is daar, maar niet zo heftig als jij beweerd . :P
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee