[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.784 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 20:00
sjek schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:46:
[...]

Redelijk tot flink overdreven mening die je daar geeft.Het verschil is daar, maar niet zo heftig als jij beweerd . :P
nouja, ik heb zelf een 6800GT en een X850xt in handen gehad (nu dus een x850xt) ik heb ze beide uitgebreid getest.. ik ben geen fanboy van ati maar ik vind wel dat ati toch beter scoort op de meer belastende beelden, waar ik 16/17 fps haalde met een 6800GT haalde ik 30/32 met mn x850xt.
dit was gewoon met 3dmark03 op 1 bepaalde scene, dus niet powered by ati of nvidia.

dusja ik weet niet wat je verstaat onder framedrops, maar ik vind dit wel een aardig verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03 14:12

Brainless-NL

lolkipo

je moet een 6800GT ook niet vergelijken met een x850xtpe. Daar is de prijs niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Heb daarnet ff 3dmark 03 gedraaid op me Sapphire X850XT PE en amd 3500 en haal 12500 puntjes, vrij normaal toch ? ( build 360 )

3dmark05 score = 6000 :) de kaart werkt prima

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 115890 op 23-05-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Phuncz schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:05:
offtopic:
Oh my god wat een bende apen. Haal maar alle oorlogsspellen uit de handel want er zitten termen in die in die tijd veel gebruikt werden !! Hypocriet land... Trouwens is er al een hele tijd een soundkaart die X-fire (crossfire) heet, maar dat boeit weinig natuurlijk.
offtopic:
Dit vind ik toch wel heel zielig van jou. Als één Bosniër het een ongepaste naam vindt, omdat er verschrikkelijke dingen in zijn land zijn gebeurt, dan noem jij het gelijk "een bende apen" en een "hypocriet land"?? :X :X Als jij het niet eens bent met Fuad (wat ik best kan begrijpen overigens, ik ben zelf Bosniër, maar ik vind het toch wel overdreven van Fuad) , dan kan je dat toch wel op een normale manier laten blijken. :? Sorry maar dit moest ik echt even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Anoniem: 115890 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:06:
Heb daarnet ff 3dmark 03 gedraaid op me Sapphire X850XT PE en amd 3500 en haal 12500 puntjes, vrij normaal toch ? ( build 360 )

Prima score. Klopt helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 12:47
joon schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:43:
hey mensen, ik heb sinds kort een Sapphire X850XT PCI-E kaart.. deze doet zonder problemen PE speeds, maar is deze nou ook flashbaar naar een PE ?
Jep PCB is hetzelfde en de chips die er op zitten ook.
sjek schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:46:
[...]

Redelijk tot flink overdreven mening die je daar geeft.Het verschil is daar, maar niet zo heftig als jij beweerd . :P
6x aa was idd wel overdreven ja :D Maar ik vind persoonlijk ATi ook prettiger draaien ook in gebruik van drivers en oc''en maar goed. Ik denk dat het elkaar niet veel maak. Is per game verschillend.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140414

oke oke

Wie helpt me even,want ik begrijp het nu niet meer.
met ati amr,crossfire hoe het ook genoemd gaat worden

heb je dus weer een ander moederbord nodig om dit in werking te stellen.
of zie ik dit verkeerd.

en de ati x700 zou met dit dus ook werken.

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Tyranium schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:45:
[...]

offtopic:
Dit vind ik toch wel heel zielig van jou. Als één Bosniër het een ongepaste naam vindt, omdat er verschrikkelijke dingen in zijn land zijn gebeurt, dan noem jij het gelijk "een bende apen" en een "hypocriet land"?? :X :X Als jij het niet eens bent met Fuad (wat ik best kan begrijpen overigens, ik ben zelf Bosniër, maar ik vind het toch wel overdreven van Fuad) , dan kan je dat toch wel op een normale manier laten blijken. :? Sorry maar dit moest ik echt even kwijt.
offtopic:
Ik had het niet op Bosniërs... Overal in de wereld kan gepraat worden van "crossfire", niet alleen in Bosnië. Een erg smalle kijk op de zaak vind ik van hem, persoonlijk.

Het valt me op dat ATI's AMR/MVP/Crossfire nogal lang op zich laat wachten. Zijn er problemen of is dit marketingtechnisch ? Want ja, uiteindelijk de mensen die SLI echt gebruiken (dus 2 VGA kaarten kopen en niet enkel SLI moederbord met 1 VGA kaart), zijn er niet veel. Dus feitelijk is het niet nodig. Wat ik me meer afvraag is hoe het featurewise zit met AMR/MVP/Crossfire vs SLI. Op zich is AMR flexibeler, maar eigenlijk ook weer niet vanwege de master/slave verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brainless-NL schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:56:
[...]

Prima score. Klopt helemaal
Idd, maar eigenlijk he vind ik de fps die de kaart levert nogal magertjes :D nieuweste kaart etc, 17fps @ test 2 ;) dit is uiteraard normaal, maar welke kaart moet je hebben om in deze test average 50 tot 60 fps te hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Phuncz schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:14:
[...]

offtopic:
Ik had het niet op Bosniërs... Overal in de wereld kan gepraat worden van "crossfire", niet alleen in Bosnië. Een erg smalle kijk op de zaak vind ik van hem, persoonlijk.

Het valt me op dat ATI's AMR/MVP/Crossfire nogal lang op zich laat wachten. Zijn er problemen of is dit marketingtechnisch ? Want ja, uiteindelijk de mensen die SLI echt gebruiken (dus 2 VGA kaarten kopen en niet enkel SLI moederbord met 1 VGA kaart), zijn er niet veel. Dus feitelijk is het niet nodig. Wat ik me meer afvraag is hoe het featurewise zit met AMR/MVP/Crossfire vs SLI. Op zich is AMR flexibeler, maar eigenlijk ook weer niet vanwege de master/slave verhouding.
offtopic:
Daarover ben ik het ook met jou eens.

Ik vind het wel jammer dat je nu dat slave/master gebeuren (en dat de master een r520 moet zijn)nodig hebt, ik had eigenlijk verwacht dat je ook 2 pci-e x850-xt's samen kon laten werken. En is er al wat meer bekend over die (externe) connector, waar moet je die dan bijv. inpluggen? de vga/dvi uitgang van je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tyranium schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:42:
[...]

offtopic:
Daarover ben ik het ook met jou eens.

Ik vind het wel jammer dat je nu dat slave/master gebeuren (en dat de master een r520 moet zijn)nodig hebt, ik had eigenlijk verwacht dat je ook 2 pci-e x850-xt's samen kon laten werken. En is er al wat meer bekend over die (externe) connector, waar moet je die dan bijv. inpluggen? de vga/dvi uitgang van je videokaart?
Hummm ik snap jullie niet echt. Ik bedoel tis idd wel jammer dat je een master moet hebben. Maar de volgende generatie is dan wel weer te koppelen met een dan goedkope R520. Bij Nvidia moet je twee dure kaarten hebben. Bij ATi heb je er hier maar 1 nodig en als tweede kaart pak je je oude kaart. ATi gaat denk ik ook wel met een Midrange R520 versie komen die ook Multirendering ondersteunt. En ik denk dat ATi er gewoon langer over gedaan heeft omdat het ook een goed product op de markt wil zetten dat de concurrentie verpletterd. En ik denk dat dat gaat lukken. want wat SLI doet kan X-Fire ook. maar hij kan ook nog twee andere modes. En zoals ik het nu begrijp zal je daar mee meer FPS op je scherm kunnen krijgen dat met de manier in SLI. Maar testen zullen dat gaan bewijzen.

Kortom Ik denk dat de manier van ATi iets consument vriendelijker is dan die van Nvidia. Hij ook zekers niet perfect maar wel beter.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Astennu schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:01:
Jep PCB is hetzelfde en de chips die er op zitten ook.
ook als mn kaart géén Vivo heeft?
Brainless-NL schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:36:
je moet een 6800GT ook niet vergelijken met een x850xtpe. Daar is de prijs niet naar.
Zei ik PE dan? :P maarja gelijk heb je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Astennu schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:58:
[...]

Hummm ik snap jullie niet echt. Ik bedoel tis idd wel jammer dat je een master moet hebben. Maar de volgende generatie is dan wel weer te koppelen met een dan goedkope R520. Bij Nvidia moet je twee dure kaarten hebben. Bij ATi heb je er hier maar 1 nodig en als tweede kaart pak je je oude kaart. ATi gaat denk ik ook wel met een Midrange R520 versie komen die ook Multirendering ondersteunt. En ik denk dat ATi er gewoon langer over gedaan heeft omdat het ook een goed product op de markt wil zetten dat de concurrentie verpletterd. En ik denk dat dat gaat lukken. want wat SLI doet kan X-Fire ook. maar hij kan ook nog twee andere modes. En zoals ik het nu begrijp zal je daar mee meer FPS op je scherm kunnen krijgen dat met de manier in SLI. Maar testen zullen dat gaan bewijzen.

Kortom Ik denk dat de manier van ATi iets consument vriendelijker is dan die van Nvidia. Hij ook zekers niet perfect maar wel beter.
Dat vind ik dus niet, een 6600GT kost tegenwoordig 120-130€ maar en voor 260€ draai je al SLI die qua prestaties niet ver van een 6800GT ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

120-130 euro!! Waar dat dan? :Y) :*) Ik zie in de pricewatch een Palit staan voor 139,- maar is dat wel wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-04 14:41
Anoniem: 115890 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:06:

Ah dan kom ik toch nog aardig mee met me 'oude' X800XT PE :) :P
Stock haalde ik 5700 in 3DMark2k5 (met CPU @2GHz). Hoogste wat ik totnutoe gehaald heb is 6135 3DMark2k5 op 549 MHz / 581 MHz, en CPU @ 2.3GHz (zie me sig).

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127429

Phuncz schreef op maandag 23 mei 2005 @ 17:56:
[...]

Dat vind ik dus niet, een 6600GT kost tegenwoordig 120-130€ maar en voor 260€ draai je al SLI die qua prestaties niet ver van een 6800GT ligt.
In sommige games wel ... niet alle ondersteunen reeds sli !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 18:04
joon schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:42:
[...]

nouja, ik heb zelf een 6800GT en een X850xt in handen gehad (nu dus een x850xt) ik heb ze beide uitgebreid getest.. ik ben geen fanboy van ati maar ik vind wel dat ati toch beter scoort op de meer belastende beelden, waar ik 16/17 fps haalde met een 6800GT haalde ik 30/32 met mn x850xt.
dit was gewoon met 3dmark03 op 1 bepaalde scene, dus niet powered by ati of nvidia.

dusja ik weet niet wat je verstaat onder framedrops, maar ik vind dit wel een aardig verschil..
Ik verstond niks onder frame drops, ik maakte zijn verhaal wat meer naar de waarheid. en 30/32 fps zou ik het niet voor doen, dan maar een tandje lager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Anoniem: 127429 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 19:47:
[...]

In sommige games wel ... niet alle ondersteunen reeds sli !!!
Daarom dat SLI in mijn mening ook nooit een X850XT PE verslaat, het is zoals LN koeling: dat is ook niet altijd bruikbaar. Tuurlijk wel als gekeken wordt naar pure prestaties op de juiste omstandigheden, maar het moet toch altijd inzetbaar zijn vind ik :) Daarom dat ik nogal wat sceptisch ben tegenover ATI's AMR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
heeft er hier iemand een sapphire x850XT PE waar ik zn biosje van kan krijgen, alvast bedankt :)
en maakt het uit dat mijn kaart op papier geen vivo editie is ?

[ Voor 73% gewijzigd door joon op 23-05-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:26

DDX

beetje google vraag, maar ik kom er niet echt uit, ik moet een pci-e kaart hebben voor mijn computer die over een aantal dagen binnenkomt
zit standaard een ati v3100 in niet echt snel genoeg

huidige pc p4-3ghz heeft een ati 9700pro agp

ik heb een beetje de overzichtjes van de x800 en x850 doorgenomen
en ik denk toch hard over om de x800xl te kopen
of kan iemand mij vertellen waarom ik meer zou willen uitgeven voor een x800xt of x850pro als die volgens die overzichtjes zelfde hoeveelhead 3DM2k3 punten halen ?

ik kan natuurlijk ook meteen een x850XT pe kopen, maargoed 20% winst voor dubbele prijs ? (die ook nog eens lastig verkrijgbaar is)

komt in pc : cpu xeon 3.4ghz, en resolutie 1920*1200

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een v3100... WTF is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

http://www.ati.com/products/fireglv3100/

volgens mij x300 performance
dus niet echt wat ik wil voor gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
joon schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:56:
heeft er hier iemand een sapphire x850XT PE waar ik zn biosje van kan krijgen, alvast bedankt :)
en maakt het uit dat mijn kaart op papier geen vivo editie is ?
Non vivo :? heb je em zo gekocht of was het een normale x850 XT ? want zelf mijn X850 Pro had vivo. dus lijkt me sterk dat de veel duurdere xt dat niet had. Anders kijk even op de site van het merk van de kaart of er video in bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:13

Bever!

3

mijn x850xt heeft ook geen vivo hoor, kon hem in 2 smaken bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:59
Is het normaal dat ik op een X800pro in Call of Duty 1024x768 alles max, trilineair, zonder AA en AF op sommige drukke stukjes maar 15 fps haal? Zijn er misschien ergens betere OpenGL drivers voor mijn X800pro? Ik vind 15 fps wel een beetje weinig voor zo'n dure kaart.
EDIT: heb het dan over de single player, niet de multiplayer.

Elke andere game loopt heel lekker op m'n kaartje, maar Call of Duty... 8)7

Mijn systeempje:
P4 3ghz HT
1 gb. ram
X800pro
160 gb HD

[ Voor 34% gewijzigd door Jorn1986 op 24-05-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
sjaakhaar schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:26:
Is het normaal dat ik op een X800pro in Call of Duty 1024x768 alles max, trilineair, zonder AA en AF op sommige drukke stukjes maar 15 fps haal? Zijn er misschien ergens betere OpenGL drivers voor mijn X800pro? Ik vind 15 fps wel een beetje weinig voor zo'n dure kaart.
EDIT: heb het dan over de single player, niet de multiplayer.

Elke andere game loopt heel lekker op m'n kaartje, maar Call of Duty... 8)7

Mijn systeempje:
P4 3ghz HT
1 gb. ram
X800pro
160 gb HD
Ik draaide met me X850 Pro @ 600-600 alles op 1280-1024 4xAA en 16xAF alles soepel zonder drops. Wel @ Athlon 64 @ 2600 MHz. Ik denk niet dat het de kaart is aangezien je geen AA of AF gebruikt. Ik neem aan dat je de nieuwste cat 5.4 hebt ? probeer anders de Omega 5.4 eens. Anders is het je mobo of je cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
ik ga de nieuwste drivers er maar eens opzetten, zit er zóveel verschil tussen driver 5.2 en 5.5 dat de driver updaten noodzakelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
sjaakhaar schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:00:
ik ga de nieuwste drivers er maar eens opzetten, zit er zóveel verschil tussen driver 5.2 en 5.5 dat de driver updaten noodzakelijk is?
Valt wel mee voor sommige games wel andere weer niet. Maar probeer anders de omega's eens die vind ik super goed werken.

www.omegadrivers.net

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 24-05-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
nieuwste 5.5 er op gezet, nog steeds op sommige stukjes (waarin veel actie is) 15-20 fps op 1024x768. :r Helpen die omega-drivers veel? Of is het beter om oude drivers er op te zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door Jorn1986 op 24-05-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

sjaakhaar schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:53:
nieuwste 5.5 er op gezet, nog steeds op sommige stukjes (waarin veel actie is) 15-20 fps op 1024x768. :r Helpen die omega-drivers veel? Of is het beter om oude drivers er op te zetten?
Omegadrivers zijn er vooral voor beeldkwaliteit, als je snellere drivers wilt, kijk eens naar de DNA drivers. Let op, de drivers zijn hetzelfde grotendeels, het gaat vooral om instellingen! De DNA drivers zijn vaak ingesteld op "lelijk maar snel", terwijl omega drivers staan op "mooi, mooier, mooist", Ati drivers zelf staan op "standaard" er tussen!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 21:54
Jongens (neem ik aan), NOFI, maar:
Heb je problemen met je videokaart? Gebruik dan eerst de search-functie van het forum. Bestaat er nog geen onderwerp over... Open dan een nieuw topic!!!!!
zie TS

maw, deze hele discussie hierboven is off-topic... :/

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuws: Sapphire Lanceert Mainboard-serie PURE met Dual VPU!

Sapphire heeft een persbericht de wereld ingezonden waarin ze haar nieuwe serie moederborden naamd "PURE" introduceert die gebruik maakt van de Radeon Xpress 200 chipset. Het meest interessante stukje is de vermelding van "Dual VPU" support.

Bron: http://www.sapphiretech.com/pressrelease/Pure.pdf

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Even een kort vraagje ivm met de beruchte R520 wanneer word hij nu precies gereleased :X kan het niet meer volgen de ene zegt mei de andere zomer de andere september 8)7

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
sjaakhaar schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:53:
bij mij draait het op die settings ook helemaal perfect en ik heb een 9700 amd 3500+ en 1 gig. Misschien windows eens overnieuw installeren?

edit:

Weet iemand toevallig of de lay out van de agp versie gelijk is aan die van de pci-e versie van de x800xt? Ik heb namelijk een arctic silencer 4 aangeschaft, die ik als het goed is morgen binnenkrijg. Er stond bij geschikt voor x800xt, maar nu zien ik zo de verpakking en zien ik r420 staan, de pci-e is natuurlijk r423. Zouden er geen chips etc. worden afgekneld?

[ Voor 31% gewijzigd door dikki dik op 24-05-2005 20:15 ]

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Astennu schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 08:58:
[...]

Non vivo :? heb je em zo gekocht of was het een normale x850 XT ? want zelf mijn X850 Pro had vivo. dus lijkt me sterk dat de veel duurdere xt dat niet had. Anders kijk even op de site van het merk van de kaart of er video in bij staat.
kijk zelf maar :Y)

http://www.sapphiretech.com/vga/x850-xt.asp

maar mijn vraag is dus kan ik er een x850XTPE bios op flashen die dus wel vivo zijn.. en natuurlijk met behoud van mn tv-out functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarnet ff Farcry gespeeld ( not patched ) alles het hoogste, FSAA aan etc, 1600x1200 en nog liep hij best goed, had niet echt last van stotter maar super vloeiend ging het niet :D ongeloofelijk !

Voor degene die het niet weten
Amd3500
Sapphire X850XT PE

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 115890 op 25-05-2005 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
joon schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:55:
[...]

kijk zelf maar :Y)

http://www.sapphiretech.com/vga/x850-xt.asp

maar mijn vraag is dus kan ik er een x850XTPE bios op flashen die dus wel vivo zijn.. en natuurlijk met behoud van mn tv-out functie
Als je dat doet wil i een WDM codec installeren en als je dat dan ook echt doet krijg je daar na een blue screen. Het kan wel maar dan moet je die elke keer als windows start op anuleren drukken.

mocht je flasen maar dan igg wel een backup mocht het niet goed genoeg werken kun je altijd terrug. Ook mislukt de flash gewoon een normale pci kaart er in en opnieuw.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 25-05-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klein plaatje, maar desalnietemin een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00129923.jpg
CrossFire Logo?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
dikki dik schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:55:
[...]

bij mij draait het op die settings ook helemaal perfect en ik heb een 9700 amd 3500+ en 1 gig. Misschien windows eens overnieuw installeren?
Ok, ik ga over een tijdje weer eens Win XP er opnieuw opzetten, hopelijk is de prestatie dan wat beter in de single player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

weet iemand of er een review is van de
HIS X800 IceQ II Turbo 256MB PCIe
http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=157&view=yes

lijkt mij namelijk een interessante kaart voorin mijn nieuwe pc. Alleen ik kan nergens een review vinden. Wel van de sapphire versie maar die loopt 200mhz langzamer(geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:59
TCR schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:50:
weet iemand of er een review is van de
HIS X800 IceQ II Turbo 256MB PCIe
http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=157&view=yes

lijkt mij namelijk een interessante kaart voorin mijn nieuwe pc. Alleen ik kan nergens een review vinden. Wel van de sapphire versie maar die loopt 200mhz langzamer(geheugen)
staat zelfs op dezelfde pagina onder de knop reviews :D
http://www.hisdigital.com/html/awards.php

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een interessant weetje... ATi heeft verteld dat de R500 in de Xbox360 wat betreft performance het meest te vergelijken is met een een reguliere 32 pipes kaart.
Bron: http://www.bit-tech.net/news/2005/05/25/ati_xbox_360_london/

[ Voor 17% gewijzigd door CJ op 26-05-2005 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 02:22:
Misschien een interessant weetje... ATi heeft verteld dat de R500 in de Xbox360 wat betreft performance het meest te vergelijken is met een een reguliere 32 pipes kaart.
Bron: http://www.bit-tech.net/news/2005/05/25/ati_xbox_360_london/
Dus met een reguliere 32 pipe kaart worde denk ik bedoelt> 32 Pixel pipes en dan 10 vertex pipes ? iets in die richting ?

Als dat het geval is hebben ze michien nog wel aardig wat werkt te doen met het optimaliseren van de losse units of het moet makkelijk zijn hier bijvoorbeeld 64 pipes van te maken ipv 48 dat je op die manier kan opschalen.

Ik las ook dat hij nog geen support had voor WGF 2.0 das mischien ook niet handig ? dus geen DX 10 support voor de R500 nu hopen dat de PC versie dit wel krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 26-05-2005 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De units in de R500 zijn al heel erg geoptimaliseerd. ATi heeft al een hele lange tijd werkend silicon en de chip is zo opgebouwd dat het optimaal werkt in samenwerking met de CPU.

En wat betreft opschalen heb je, voor zover ik heb begrepen, gelijk en kunnen er gemakkelijk nieuwe shaders worden toegevoegd aan de shaderpool van 48. Elke shader werkt onafhankelijk van elkaar dus zal het toevoegen van nieuwe alleen maar zorgen voor een performancewinst. 64 zou dan inderdaad de meest logische volgende stap zijn omdat de R500 nu met 3 blokken van 16 shaders (totaal 48) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:51:
De units in de R500 zijn al heel erg geoptimaliseerd. ATi heeft al een hele lange tijd werkend silicon en de chip is zo opgebouwd dat het optimaal werkt in samenwerking met de CPU.

En wat betreft opschalen heb je, voor zover ik heb begrepen, gelijk en kunnen er gemakkelijk nieuwe shaders worden toegevoegd aan de shaderpool van 48. Elke shader werkt onafhankelijk van elkaar dus zal het toevoegen van nieuwe alleen maar zorgen voor een performancewinst. 64 zou dan inderdaad de meest logische volgende stap zijn omdat de R500 nu met 3 blokken van 16 shaders (totaal 48) werkt.
Dat is wel mooi gewoon 2 blokjes er aan plakken en hoppa sneller. Maar mischien kunnen ze in de loop van de tijd ook de pipes krachtiger maken ? Anders moeten zu nu al weer aan een heel nieuw ontwerp gaan denken. Maar met de R300 hebben ze erg lang gedaan ik denk ook dat dat de beste chip is die ze ooit gemaakt hebben.

En de 8500 trouwens ook (R200) die ging ook hard alleen driver probs. Nu kan i gewoon met de GF TI4200 mee komen. En hij was bedoet voor de GF 3 !! de GF 3 TI500 versloeg i al snel naar een paar driver updates. Ook een geweldige chip ( heb er ook nog een liggen :P )

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 26-05-2005 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

Althalus schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:07:
[...]

staat zelfs op dezelfde pagina onder de knop reviews :D
http://www.hisdigital.com/html/awards.php
helaas toch niet. alle kaarten staan er wel behalve deze versie nl. de x800 vanille ice turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Specs Geforce 7800 bekend !!:

Core Speed: 430 MHz 0.11µ
Memory speed: ??
Pixel Pipeline: 24
Vertex Piplines: 8

-64 Bit floating point opps
-Verbeterde AF en AA
-Verbeterde shader peformance upto 100%
-WGF 1.0 Support
De eerder uitgelekte informatie over de nVidia GeForce 7800 GTX-videokaart blijkt authentiek te zijn. Tweakers.net heeft de officiële specificaties van de nieuwe G70-core recent in handen gekregen en deze blijkt zeer goed overeen te komen met de geruchten: Het wordt een 0,11µ-core met een kloksnelheid van 430MHz, voorzien van 24 pixel pipelines en 8 vertex shaders. In de G70-core is een vernieuwde shaderarchitectuur (CineFX 4.0) aanwezig die de prestaties van met name Shader Model 3.0-spellen flink zou verbeteren. nVidia claimt in het document dat bepaalde shaders wel twee keer zo snel uitgevoerd kunnen worden op G70 dan op NV45, met name dankzij een nieuw ontwerp van de texture units. Hiermee wordt specifiek gedoeld op HDR-effecten (high dynamic range) met 64-bits floating point textures. Deze techniek om de belichting natuurlijker over te laten komen zal onder andere intensief gebruikt worden in Unreal Engine 3.0. Volgens onze informatie zou de kaart in de praktijk ongeveer 50% sneller zijn dan de GeForce 6800 Ultra, en tussen de 18.000 en 20.000 punten scoren in 3DMark03.

High Dynamic Range (HDR) effect in Unreal Engine 3.0

De GeForce 7-serie zou naast betere prestaties ook een iets betere beeldkwaliteit moeten leveren dan de huidige generatie. Onder de noemer Intellisample 4.0 zijn namelijk een aantal relatief kleine verbeteringen aangebracht op het gebied van anti-aliasing (AA) en anisotropic filtering (AF). Ook de videodecoder is getweakt voor betere prestaties en kwaliteit. Verder is interessant om te weten dat de kaart geschikt is voor de nieuwe architectuur van Longhorn. Hoogstwaarschijnlijk wordt hiermee de Windows Graphics Foundation (versie 1.0) bedoeld. Dit wil onder andere zeggen dat de chip aan multithreading kan doen.

De kaart - die de slogan "Full Throttle Graphics" meekrijgt - zal op Computex (31 mei tot 4 juni) getoond worden door Asus en MSI, maar het is onduidelijk of nVidia hem op die beurs ook gaat aankondigen. Eerdere geruchten spraken namelijk over 22 juni. Tot slot kunnen we nog een foto presenteren van de nieuwe kaart. Wat meteen opvalt is de compacte koeler, die slechts één slot in beslag lijkt te nemen. Hoewel de informatie over de vereiste 400 watt-voeding wel lijkt te kloppen, valt de warmte-ontwikkeling wellicht dus toch mee.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1117060919.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door Astennu op 26-05-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Wie heeft dat dan geconfirmeerd? nVidia zelf? Lijkt me sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Brainless-NL schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:07:
Wie heeft dat dan geconfirmeerd? nVidia zelf? Lijkt me sterk...
tja dat weet ik niet. Tweakers.net zegt de officiele specs in handen te hebben dus ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net ff de CS Source video stress test gedraaid, op 1200x1600 AA6x en anostropic dingetje 16x haalde 97 fps en met 1024x768 ook die stuff aan haalde ik 114fps

Is dit normaal ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 115890 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:51:
Net ff de CS Source video stress test gedraaid, op 1200x1600 AA6x en anostropic dingetje 16x haalde 97 fps en met 1024x768 ook die stuff aan haalde ik 114fps

Is dit normaal ? ;)
Het is denk ik 1600-1200 en 97 zou best kunen ik zou ff ingame kijken met : net_graph 3 of zo.

Verder lees ik net het volgende stuk eens door:

http://www.penstarsys.com...vidia/g70_spec/index.html

Hier in hebben ze het er over dat de G70 geen 0.11 wordt maar ook 0.09 en dat ze vorige keer het zelfde deden met de NV40. Ze lieten denken dat het een 8x2 ging worden @ 350 mhz. Dus ATi d8t we zitten goed. Toen ineens een 16x1 met 400 mhz en de GT ook met 16 pipes en toen was het een probleem voor ATI. Ik denk dat ATi hier wel van geleerd zal hebben.

Alleen we kunnen dus niet verw8ten dat die specs zo " Laag" zijn. We moeten wel denken aan die 24 en 8 pipes maar meer in de richting van 500 mhz core en 0.09 u van TSMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 16:35
Astennu schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:40:
[...]

Het is denk ik 1600-1200 en 97 zou best kunen ik zou ff ingame kijken met : net_graph 3 of zo.

Verder lees ik net het volgende stuk eens door:

http://www.penstarsys.com...vidia/g70_spec/index.html

Hier in hebben ze het er over dat de G70 geen 0.11 wordt maar ook 0.09 en dat ze vorige keer het zelfde deden met de NV40. Ze lieten denken dat het een 8x2 ging worden @ 350 mhz. Dus ATi d8t we zitten goed. Toen ineens een 16x1 met 400 mhz en de GT ook met 16 pipes en toen was het een probleem voor ATI. Ik denk dat ATi hier wel van geleerd zal hebben.

Alleen we kunnen dus niet verw8ten dat die specs zo " Laag" zijn. We moeten wel denken aan die 24 en 8 pipes maar meer in de richting van 500 mhz core en 0.09 u van TSMC.
euh, euh, nee (josh wannabe :Z) en btw dit is nog steeds het ati topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ATi deed hetzelfde. Herinner je je nog dat iedereen al die tijd dacht dat het 8 extreme pipelines zouden worden? nV maakte bekend dat het 16 had en iedereen dacht toen dat ATi toast was. Bleek dat ATi engineering samples had geshowed aan mensen met maar 2 actieve quads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
oeLangOetan schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:43:
[...]

euh, euh, nee (josh wannabe :Z) en btw dit is nog steeds het ati topic
Waar slaat dit op ? Ik geef allen een samenvatting van het artiekel en dat we niet te hard van stapel gaan lopen. En dan gaan we ineens flamen :?

Maar Any way ik ben erg benieuwt wat ATi gaat doen Ik weet nog wel dat de 0.15 micron van ATI's 9700 beter werkte dan de te nieuwe 0.13 van de GF FX. Waardoor ATi veel goede chips er tussen had zitten.

De laatste tijd gaat het wel heel elijk op het is 50/50 win voor ati en nvidia. Dus het is wachten op wie er als eerst een steekje laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik denk dat Ati en Nvidia wel het meeste van elkaar afweten van hun toekomstige kaarten dan een andere persoon op de wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persrelease van ATi:
ATI Technologies Inc. (TSX:ATY)(NASDAQ:ATYT) solidifies its PC video and display leadership with the first public demonstration of high-definition H.264 video playback with hardware acceleration on the PC platform. H.264 is the video compression standard that will be used in the next generation high-definition video players such as Blu-ray and HD-DVD. The ATI H.264 video demonstration with ATI's next generation Radeon® technology will occur during Computex Taipei 2005 at the Grand Hyatt Hotel.

H.264 is a new video compression standard that's designed to have two to three times the compression efficiency of current schemes such as MPEG-2, while simultaneously improving overall image quality. This increased compression efficiency is highly computationally demanding, therefore graphics hardware assistance is crucial for real-time decoding of high bit-rate video. Working with industry leaders including CyberLink Corp., ATI's Radeon graphics acceleration technology meets the high-definition and computational demands of H.264.

"Consumers are clamoring for the amazing visual quality that Blu-ray and HD-DVD will bring to PCs," said Rick Bergman, Senior Vice President, PC Business Unit, ATI Technologies. "ATI is transforming the PC video landscape by leading the industry adoption of Blu-ray and HD DVD on the PC. This new innovation builds upon ATI's unrivaled video and display technologies."

The ATI demonstration at Computex features H.264 playback with Radeon technology and a CyberLink video player application. In addition to hardware acceleration of H.264, the Radeon processor is performing next generation video processing and showing off advanced display capabilities.

ATI will exhibit PC video and graphics innovations from May 31 to June 4, in the Regency Ballroom-1F, at the Grand Hyatt Hotel, Taipei, Taiwan.
http://apps.ati.com/ir/Pr...d=105421&releaseID=713852

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Gigabyte komt met een moederboard die 4 Nv kaarten in Sli ondersteund, in het
zelfde verhaal wordt ook verteld dat Ati's crossfire mogelijk 32 kaarten kan ondersteunen. :+ _/-\o_

http://www.tomshardware.com/hardnews/20050526_155843.html

Btw, dit zou wel eens het nieuwe Crossfire logo kunnen zijn:

Afbeeldingslocatie: http://img2.pcpop.com/ArticleImages/0x0/0/52/000052246.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 27-05-2005 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
32 kaarten is mij iets te veel :D 4 is wel leuk. Alleen maar X800 XL of zo en als het weer te traag is prik je er weer een bij :D die dingen kosten strax geen drol meer als de R520 er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 10:40
Logo is inderdaad van CrossFire. Exact zoals ik die gezien heb van ATI.

32 kaarten aansluiten met CrossFire is alleen theoretisch mogelijk, in de praktijk loop je tegen nogal wat problemen aan. zeer kleine kans dat je dus systemen zult zien met meer dan 2 kaarten met CrossFire.
Ik kan het verder moeilijk toelichten (ivm NDA) maar het word jullie binnen een week wel duidelijk allemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
uhmm okeey ik ben heel benieuwd. Ik weet niet meer waar ik het geld vandaan moet halen :D X2 4400+ R520 lol duur !!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
langezwieper schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:50:
Even een kort vraagje ivm met de beruchte R520 wanneer word hij nu precies gereleased :X kan het niet meer volgen de ene zegt mei de andere zomer de andere september 8)7
Niemand? :?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
Ik vermoede in Juli, eert CrossFire, daar na komt nVidia met de G70 (21/22 juni) en daarna zal ATI wel met hun antwoord komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
GfMike schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:00:
Ik vermoede in Juli, eert CrossFire, daar na komt nVidia met de G70 (21/22 juni) en daarna zal ATI wel met hun antwoord komen.
Jah dat gok ik ook. Mocht de G70 dusdanig sterk zijn kunnen ze nog wat laatste dingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

32 kaarten aansluiten met CrossFire is alleen theoretisch mogelijk, in de praktijk loop je tegen nogal wat problemen aan.
Zou je voeding het misschien niet trekken? :)

Btw, ik kwam ergens op een forum het volgende tegen:

r520 has 32 pipes and 10 vertex units...100% correct information

Radeon X900 XT-PE 32 Pipes 10 Vertex Units 0.90 512MB GDDR 1.4Ghz 500Mhz GPU
Radeon X900 XT same except for the clock speed GDDR3 1.2Ghz GPU 450Mhz
Radeon X900 Pro 24Pipes 10 Vertex Units 0.90 512/256 GDDR3 1.2 Ghz 450 Mhz GPU
Radeon X900 16Pipes 8 Vertex Units 0.11 512/256 GDDR3 1000Mhz 500Mhz GPU

Jammergenoeg geen bronvermelding ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 27-05-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:42:
[...]

Dat lijkt er meer op. Maar als ik de clockspeeds zie lijkt het er op dat er 0.09µ wordt gebruikt en geen 0.09µ Low K. Dat is opzig wel jammer. want met low k hadden ze 600 core kunnen halen.

Nu maar zien inhoeverre de kaarten echt die specs hebben. Kmis alleen de XL nog maar ik denk dat dit gewoon een tussenoplossing voor de GT is geweest dat nu de pro het wel moet afvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

[...]

Okee... Alleen die X900 16Pipes 8 Vertex Units op 0,11nm gebakken... 500 MHz lijkt me dan sterk, tenzij ze het principe van Nvidia hanteren (iets hogere voltages) en daarnaast nog flink wat MHz-jes in het productieproces los hebben weten te wrikken. Anders lijkt het me niet realistisch. Maar... we zullen zien. Ziet er in ieder geval veelbelovend uit _/-\o_

Alleen die typenummering, ik denk dat dit niet definitief is want als ze dit doen slaan ze marketingtechnisch toch behóórlijk de plank mis. Voor niet-ingewijden zal dit slechts lijken op een speedbump van de huidige X800... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jejking schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:08:
[...]

Okee... Alleen die X900 16Pipes 8 Vertex Units op 0,11nm gebakken... 500 MHz lijkt me dan sterk, tenzij ze het principe van Nvidia hanteren (iets hogere voltages) en daarnaast nog flink wat MHz-jes in het productieproces los hebben weten te wrikken. Anders lijkt het me niet realistisch. Maar... we zullen zien. Ziet er in ieder geval veelbelovend uit _/-\o_

Alleen die typenummering, ik denk dat dit niet definitief is want als ze dit doen slaan ze marketingtechnisch toch behóórlijk de plank mis. Voor niet-ingewijden zal dit slechts lijken op een speedbump van de huidige X800... :/
Jah idd van 8500 serie naar 9800 toen naar de X800 ( 10800 ) dus denk dat het iets anders wordt. Zo i zo vaag dat ze toen begonnen zijn met 7000 serie mja zal wel zijn geweest voor die V7700 ultra GF2 kaarten of zo.

Any way 0.11 kan best 500 mha halen. die X700 komen ook al erg ver dus als je dat wat perfectioneert kan dat best al helemaal als het low K is dan heb je zo 550 a 600 te pakken. maar dat zal het denk ik niet zijn om het goedkoop te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Van de 8500 naar 9700 naar X800 ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1117184455.jpg
Het Gigabyte moederbord met dubbele SLI (nieuws: Gigabyte ondersteunt SLI met vier videokaarten)

Mijn reactie op t.net:

Dit kan goed lukken, met twee 500W voedingen met dubbele PCI-E connectors. Gooi dat samen met een dual core CPU, 2-4GB aan snel RAM en je hebt een systeem dat best wel jaren mee kan. Alhoewel over een jaar of 2 er waarschijnlijk nieuwe features en technologiën uit zijn die het toch outdated maken.

Qua koeling kan je een Stacker nemen, een crossflowfan erin doet veel en ik denk met een goede waterkoeling setup valt dit ook wel koel te houden. Uiteindelijk is dit toch alleen iets voor de erg veeleisende gebruiker, maar het is al een antwoord op de ATI Crossfire die theoretisch tot 32 kaarten ondersteund. Maar ik vraag me af of het ook wel een nuttig verschil is voor dubbele SLI. Tenzij er bv. op 2048x1536 met FSAA x6/x8 en AFx16 gedraaid wordt. En dan nog de vraag, is met deze dubbele SLI wél te gamen over meerdere schermen ?

Verder vind ik dit bord behoorlijk karig voor de rest, 4x S-ATA, PCI/PCI-E slots die niet meer bruikbaar zijn bij gebruik van dubbele SLI. Dus als je een SCSI/SATA-RAID controller wil gebruiken, vergeet het maar. Het verwondert me ook dat dit plankje maar een 24-pins en extra 4-pins stroomvoorziening "behoeft", met 2 chipsets en 4 PCI-E x16 lijkt het me wel ERGGGG krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Phuncz schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:40:
Van de 8500 naar 9700 naar X800 ;)

[afbeelding]
Het Gigabyte moederbord met dubbele SLI (nieuws: Gigabyte ondersteunt SLI met vier videokaarten)

Mijn reactie op t.net:

Dit kan goed lukken, met twee 500W voedingen met dubbele PCI-E connectors. Gooi dat samen met een dual core CPU, 2-4GB aan snel RAM en je hebt een systeem dat best wel jaren mee kan. Alhoewel over een jaar of 2 er waarschijnlijk nieuwe features en technologiën uit zijn die het toch outdated maken.

Qua koeling kan je een Stacker nemen, een crossflowfan erin doet veel en ik denk met een goede waterkoeling setup valt dit ook wel koel te houden. Uiteindelijk is dit toch alleen iets voor de erg veeleisende gebruiker, maar het is al een antwoord op de ATI Crossfire die theoretisch tot 32 kaarten ondersteund. Maar ik vraag me af of het ook wel een nuttig verschil is voor dubbele SLI. Tenzij er bv. op 2048x1536 met FSAA x6/x8 en AFx16 gedraaid wordt. En dan nog de vraag, is met deze dubbele SLI wél te gamen over meerdere schermen ?

Verder vind ik dit bord behoorlijk karig voor de rest, 4x S-ATA, PCI/PCI-E slots die niet meer bruikbaar zijn bij gebruik van dubbele SLI. Dus als je een SCSI/SATA-RAID controller wil gebruiken, vergeet het maar. Het verwondert me ook dat dit plankje maar een 24-pins en extra 4-pins stroomvoorziening "behoeft", met 2 chipsets en 4 PCI-E x16 lijkt het me wel ERGGGG krap.
Jah daar had je gelijk in 9700 maar het ging om de 1e getallen.

Mja idd 4x vga dus geen mogelijkheid voor extra kaartjes. En daar komt bij dat je een super lompe voeding moet hebben. Ook super cpu hebben om de kaarten aan te sturen en ze een beetje te benutten. Dus niet echt voor de allerdaagse thuis gebruiker :D ik denk dat nog meer mensen een prometeia zouden kopen dan een 4x vga setup. SLI zullen een relatief groot aantal mensen wel doen maar 4 denk ik voor alleen echte power users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Twee leuke berichten op the Inquirer:
http://www.theinquirer.net/?article=23524

XBox 360 to sport 48 unified graphics pipelines
Stick that in your pipeline and smoke it

XBOX 360 REMAINS the centre of everyone's attention and we have some more juicy things to say about its graphics. We even have a diagram!
As most of you know by now, ATI developed the XBox chip and the it's codenamed R500. It took ATI two years to finalize this design and this chip is unlike any other graphics chip yet seen. It will be even more advanced than the soon-to-be-announced R520, aka "Fudo".

If we remember correctly, the R500 is an advanced version of a chip once codenamed R400 - the one that ATI was working on after R350, Radeon 9800PRO. You can see here that ATI cancelled it but I am sure that we wrote about it on the INQ before.

R400 was supposed to have unified Shaders and to be heavily programmable and that’s exactly what the R500 is. It has three blocks each having 16 pipelines that can do pixels or vertices at the same time. This gives you a total number of forty eight pipelines that can process either pixels or vertices.

Each block of 16 pipelines has its own vertex cache to store some data while processing vertices and they all together communicate with 10MB of EDRAM memory connected with ultra fast bus of 256 GB/s. This memory allows ATI to have "Free" FSAA and it sounds like Xbox might end up with amazing graphics anti aliased at the same time.

ATI built this chip with 90 nanometre marchitecture but we don’t yet know how many transistors you actually need to make such a chip.

Compared with desktop parts this chip will be more advanced than the R520 and it should be comparable with the R600 generation of cards - the one scheduled for autumn of 2006. This one will have WGF 2.0 compliance and will be able to deal with Shader model 4.0 at the same time.

Here is the diagram.

http://www.theinquirer.net/?article=23524
en
http://www.theinquirer.net/?article=23522

ATI's Crossfire fourth rendering mode revealed
8x, 10x, 12x and 14X FSAA emerges

By Fuad Abazovic: donderdag 26 mei 2005, 22:39

WE HEARD ABOUT this quite some time ago but it simply slipped our collective mind.
ATI will be able to offer an extra feature, something that Nvidia doesn't offer with its SLI. Despite its Split screen, Super tiling and Alternate frame rendering modes ATI will be able to do one more rendering mode.

This one won't offer much of a performance difference but will let you use more then six times FSAA. That is the current limit with ATI cards while Nvidia can do some kind of 8X mode.

With its new technique ATI will be able to do 8x, 10x, 12x and even 14x FSAA. That surely sounds insane but if you want to have even better picture quality this is one choice that you will have. A 14 times Full Scene Anti Aliasing sounds like an interesting idea now when most of people are using 4X only.

Even if ATI is the follower in this round of marchitectural adventures, at least on paper, it turns out that ATI will enter aggressively and have some very good horses for the race.

We especially mean feature wise, as ATI's 14 X FSAA sounds like a big step forward in dual graphic card processing. Give us some features not just speed. ATI has been using Multi FSAA from the R300 times, as it was working with Military companies and on commercial air simulators to provide the insane number of FSAAs that those flight simulators need.

Its less then a week before the official announcement. µ

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 27-05-2005 13:04 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 07:50:
Gigabyte komt met een moederboard die 4 Nv kaarten in Sli ondersteund, in het
zelfde verhaal wordt ook verteld dat Ati's crossfire mogelijk 32 kaarten kan ondersteunen. :+ _/-\o_

http://www.tomshardware.com/hardnews/20050526_155843.html

Btw, dit zou wel eens het nieuwe Crossfire logo kunnen zijn:

[afbeelding]
Klopt. Ik had hier eerder in het topic een mini-versie geplaatst: [rml]CJ in "[ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic ..."[/rml]
GfMike schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:28:
Logo is inderdaad van CrossFire. Exact zoals ik die gezien heb van ATI.

32 kaarten aansluiten met CrossFire is alleen theoretisch mogelijk, in de praktijk loop je tegen nogal wat problemen aan. zeer kleine kans dat je dus systemen zult zien met meer dan 2 kaarten met CrossFire.
Ik kan het verder moeilijk toelichten (ivm NDA) maar het word jullie binnen een week wel duidelijk allemaal :D
Al die vervelende NDA's ook... :+
[...]

Ik zag dit ook en wel op het nVnews.net forum... Zeer betrouwbare bron voor ATi info dus. ;)
Astennu schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:04:
[...]

Dat lijkt er meer op. Maar als ik de clockspeeds zie lijkt het er op dat er 0.09µ wordt gebruikt en geen 0.09µ Low K. Dat is opzig wel jammer. want met low k hadden ze 600 core kunnen halen.
TSMC gebruikt wel low-k op hun 0.09u. ATi ook in R520.
Astennu schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:18:
[...]
Any way 0.11 kan best 500 mha halen. die X700 komen ook al erg ver dus als je dat wat perfectioneert kan dat best al helemaal als het low K is dan heb je zo 550 a 600 te pakken. maar dat zal het denk ik niet zijn om het goedkoop te houden.
Er is geen low-k beschikbaar voor het 0,11u proces. Dit is alleen een kostenbesparend proces tov het 0,13u proces. Als de voltages omhoog gegooid worden dan haalt de X700 ook met redelijk gemak de 500Mhz.
Help!!!! schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:02:
Twee leuke berichten op the Inquirer:

[...]

en

[...]
The Inq die gaat als ik het verhaal zo lees nog uit dat 1 R420 pipeline = 1 R500 pipeline. Helaas is dat dus niet zo. 48 unified pipelines = ongeveer 32 normale pipelines wat betreft performance.
Astennu schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:14:
[...]

Jah dat gok ik ook. Mocht de G70 dusdanig sterk zijn kunnen ze nog wat laatste dingen veranderen.
Of ze brengen meteen R580 uit... die heeft namelijk ook al een tijdje tape-out bereikt en zou ook klaar moeten staan. Als G70 inderdaad een bakbeest blijkt dan stelt ATi gewoon de launch van hun nieuwe generatie uit en pushen ze R580 met spoed de deur uit. R580 schijnt namelijk meer te zijn dan alleen een speedbump zoals R300 -> R350 -> R360 en R420 -> R480... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Maar Wat jij zegt die 0.09µ Low K dan lijken me 500 mhz core speeds een beetje laag. Daar mee moet je makkelijk 600 kunnen halen of igg 550.

R580 meer dan speed bump ? net als de R520 nu ? dus wat extra features en zo ?

De R420 was "nieuwe gen" had meer pipes + extra features R520 heeft dat ook ewer TOV de R480 Dus de stap van R520 > R580 moet ook zo iets worden als R480 > R520 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je vergeet een aantal dingen. ATi haalt nu stabiel 540 Mhz op 0,13u + lowk met 160 mln transistoren. R520 heeft waarschijnlijk het dubbele aantal transistoren door SM3.0 en meer pipes. Met 24 pipes zou 600+ wel mogelijk moeten zijn. 32 is imo een beetje te veel gevraagd.

R580 is volgens de geruchten meer dan een speedbump in de zin van dat er architectureel iets verandert is tov de R520. Wel dezelfde featureset, maar intern is er iets toegevoegd/verandert waardoor het een stuk sneller zou moeten zijn. En als diezelfde bronnen gelijk hebben dan heeft ATi al werkende R580s sinds eind 2004. Als straks de nieuwe Radeon een stuk sneller blijkt te zijn dan de G70, dan kan het best zijn dat ATi stiekem R580 naar voren heeft gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Mijn x800xt-pe draait nu met watercooling @ 62 graden/ 49 graden volgens atitool (62=gpu temp) idle. Is dit niet erg hoog? nu is het op mijn kamer ook wel enorm heet (warmer dan buiten) maar toch, de laatste keer dat ik heb gekeken kwam ik stressed geeneens boven de 50 graden uit, nou was het toen wel normaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

ja je zegt zelf al wat de oorzaak is.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op maandag 23 mei 2005 @ 23:41:
beetje google vraag, maar ik kom er niet echt uit, ik moet een pci-e kaart hebben voor mijn computer die over een aantal dagen binnenkomt
zit standaard een ati v3100 in niet echt snel genoeg

huidige pc p4-3ghz heeft een ati 9700pro agp

ik heb een beetje de overzichtjes van de x800 en x850 doorgenomen
en ik denk toch hard over om de x800xl te kopen
of kan iemand mij vertellen waarom ik meer zou willen uitgeven voor een x800xt of x850pro als die volgens die overzichtjes zelfde hoeveelhead 3DM2k3 punten halen ?

ik kan natuurlijk ook meteen een x850XT pe kopen, maargoed 20% winst voor dubbele prijs ? (die ook nog eens lastig verkrijgbaar is)

komt in pc : cpu xeon 3.4ghz, en resolutie 1920*1200
iemand nog tips ?
na nog wat gelezen te hebben denk ik dat ik maar de x800xl ga bestellen
alleen nog even uitzoeken wel merk (denk aan asus ?)

en dan tegen de tijd dat de x900 uitkomt, plaats ik die er dan wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

x800xl nemen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 08:06

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:07:
Mijn x800xt-pe draait nu met watercooling @ 62 graden/ 49 graden volgens atitool (62=gpu temp) idle. Is dit niet erg hoog? nu is het op mijn kamer ook wel enorm heet (warmer dan buiten) maar toch, de laatste keer dat ik heb gekeken kwam ik stressed geeneens boven de 50 graden uit, nou was het toen wel normaal weer.
Offtopic: Werkt je X800XT Pe nu wel? Nieuwe gekregen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep na 2.5 maand wachten had ik een nieuwe gekregen (een pro vivo, het enige goede aan asus is dat wel al hun kaarten scheinbaar als xt-pe willen werken). Alleen een week later had mijn mobo het weer begeven dus kon ik weer 6 weken wachten totdat ik hem kon gebruiken. Anyway hij werkt nu iig wel lekker snel :) nu alleen nog uitzoeken waarom ik me bios moet resetten voordat mijn pc beeld wil geven...

(/me heeft een hekel aan pc's gekregen de laatste paar maanden)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 28-05-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zeggen dat omega drivers je meer performance geven? ;) nix van gemorken hoor, haalde zelfs 50 puntjes minder met de nieuwste omega drivers dan de 5.5 drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Anoniem: 115890 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:54:
Ze zeggen dat omega drivers je meer performance geven? ;) nix van gemorken hoor, haalde zelfs 50 puntjes minder met de nieuwste omega drivers dan de 5.5 drivers
ik denk dat 50 punten zoieso binnen de foutentolerantie van 3dmark ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oeLangOetan schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 23:37:
[...]

ik denk dat 50 punten zoieso binnen de foutentolerantie van 3dmark ligt
Morgen ff hl2 video stress test de drivers op uittesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:12
Omega drivers zijn vooral voor image quality verbeteringen gemaakt, niet performance....dus heb nou maar niet teveel hoop dat t sneller zal draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127429

SpankmasterC schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:05:
Omega drivers zijn vooral voor image quality verbeteringen gemaakt, niet performance....dus heb nou maar niet teveel hoop dat t sneller zal draaien
indeed ... daarvoor gebruik ik ook deze ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
SpankmasterC schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:05:
bwah, de omega drivers zijn interessant voor laptops (hoewel daar in de toekomst verandering zou komen), voor de rest geven ze niets substantieels meer behalve dan de softmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadaaa:

Afbeeldingslocatie: http://www.theinq.net/images/articles/ATdongle.JPG

Bron: The Inq.

Aangezien L'Inq nu ineens met een stortvloed aan info komt, lijkt het waarheidsgehalte hoog....

The numbers volgens The Inq op 1600x1200 met 4x FSAA en 8x AF:
- 10% sneller in 3dm05 dan een SLi 6800U
- 30% sneller in SC3
- 60% sneller in NFSU2
- 10% sneller in 3dm03 dan een X850XT PE
- 60% sneller in RTCW dan een X850XT PE
- bijna 100% sneller in SC3 dan een X850XT PE

X850XT CrossFire Edition: $549
werkt met een X850XT PE, X850XT, X850Pro

X800XL CrossFire Edition 256MB: $299
X800XL CrossFire Edition 128MB: $249
werkt met een X800XT PE, X800XT, X800XL, X800Pro en X800

Later vandaag meer over CrossFire....

[ Voor 96% gewijzigd door CJ op 30-05-2005 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar ik erg benieuwd naar ben is dat als je 2 verschillende kaarten van 2 verschillende generatie's gaat combineren, dus bijv. een 32pipes R520 met een 16pipes X850... gaat de R520 dan presteren als een 16pipes kaart? Dit wordt namelijk elders gespeculeerd.

Ik dacht eerder gelezen te hebben dat Ati een truc had uitgedacht dat de R520 dan het meeste werk voor zijn rekening zou nemen, en de zwakkere kaart (X850) het minste, dus dat de R520 zijn volledige "32pipes power" behoudt.
Als het laatste het geval is dan is dit echt een heel groot pluspunt over Nv's Sli, want je hoeft in de verdere toekomst niet in één klap je 2 oude kaarten te verkopen als je wilt upgraden, wat je bij Nv's Sli dus wel moet doen. Je houdt gewoon één kaartje en koopt er eentje van de nieuwe generatie bij. Enzovoorts. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 30-05-2005 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:57

Aight!

'A toy robot...'

Nu maar hopen dat het compitabel is met de huidige SLI mobo's ik ga echt geen nieuwe kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
CJ schreef op maandag 30 mei 2005 @ 03:51:
X800XL CrossFire Edition 256MB: $299
X800XL CrossFire Edition 128MB: $249
werkt met een X800XT PE, X800XT, X800XL, X800Pro en X800
Zou het mogelijk worden om een agp-kaart in CrossFire te combineren met een pci-express kaart? Zouden er moederborden voor komen? Of moeten het persé 2 kaarten zijn met pci-express?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heb je ooit al een "SLI" moederbord gezien met AGP en PCI-E ? Didn't think so :) Vergeet het dus maar, PCI-E is de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
sjaakhaar schreef op maandag 30 mei 2005 @ 08:42:
[...]

Zou het mogelijk worden om een agp-kaart in CrossFire te combineren met een pci-express kaart? Zouden er moederborden voor komen? Of moeten het persé 2 kaarten zijn met pci-express?
Ik denk het niet aangezien er geen mobo's zijn die agp en PCI E hebben.

Ik heb ook nooit mobo's gezien met 2x AGP en ik denk dat daar ook wel een rede voor was.

Het ziet er igg goed uit. Alleen nu vraag ik me af.

-Kunnen deze kaarten nu ook op een nforce mobo werken ? BV mijn Ultra D
-Hoe lang duur die R520 anders is het mischien beter 2xX800 XL te gebruiken. Maar de R520 heeft SM 3.0 dus das ook wel de moeite waard.

Dicisions dicisions :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2 videokaarten kopen die een stuk trager zijn dan 1 videokaart vind ik persoonlijk onzinnig. Koop dan voor 50 a 100 euro oid meteen 1 goede kaart zodat je er later nog 1 bij kan stoppen ipv 2 kaarten die samen misschien net zo snel zijn als een r520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 00:16
Nou heb ik een PCI-E X850XT,kan deze bv nou gewoon werken met een crossfire x800xl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
davey s. schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:37:
Nou heb ik een PCI-E X850XT,kan deze bv nou gewoon werken met een crossfire x800xl?
Volgens CJ niet

Dan is het X850 XT PE Crossfire > X850 Pro, X850 XT en X850 XT PE

En X800 XL Crossfire > X800 Pro, X800 XL, X800 XT en X800 XT PE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:35:
[...]

Volgens CJ The Inquirer niet

Dan is het X850 XT PE Crossfire > X850 Pro, X850 XT en X850 XT PE

En X800 XL Crossfire > X800 Pro, X800 XL, X800 XT en X800 XT PE
Wat overigens wel opvalt is dus dat het helemaal niet uitmaakt hoeveel pipes de kaart heeft of op welke snelheid het loopt.

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 30-05-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
Kort over CrossFire:

R520 kan je niet combineren met een X850 of X800 CrossFire
Combinaties zijn alleen zoals CJ gepost heeft.
Combinatie met R520 is niet mogelijk door te grote verschillen in architectuur.

X800 kaarten kunnen niet samenwerken met een X850XT CrossFire edtion kaart.
Andersom een X850 ook niet met een X800 CrossFire kaart.

X850XT CrossFire heeft geen PE clock speeds!
X800 CrossFire heeft wel XL clock speeds

o ja.. NDA loopt 31 mei af dus morgen weten jullie alles.

ps. CJ, heb je de Brochure.pdf ontvangen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

ik wacht gewoon even lekker met aanschaffen van mijn X800XL dus...
(wou hem eigenlijk vandaag bestellen)

misschien toch maar beter om een X850Pro te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GfMike schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:56:
ps. CJ, heb je de Brochure.pdf ontvangen? ;)
Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif

I love you. Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/loveys.gif 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Combinatie met R520 is niet mogelijk door te grote verschillen in architectuur
:) :) dat klinkt goed

[ Voor 4% gewijzigd door oeLangOetan op 30-05-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het wordt dus spannend deze week :*) Nu nog die R520 en het feest is compleeet :9~

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.