Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 16 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.426 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!
Volgens Anand wordt op Computex ook de opvolger van de X300 gelanceerd, de X550. De core is omhoog gekrikt naar 400 Mhz en is dus eigenlijk niets meer dan een X600 op 0,11u.

En hier een plaatje van een CrossFire Ready moederbord:

http://images.anandtech.com/reviews/tradeshows/2005/Computex/preshow/RD480.jpg

[Voor 31% gewijzigd door CJ op 30-05-2005 16:26]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 17:46
CJ schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:25:
Volgens Anand wordt op Computex ook de opvolger van de X300 gelanceerd, de X550. De core is omhoog gekrikt naar 400 Mhz en is dus eigenlijk niets meer dan een X600 op 0,11u.

[afbeelding]
Whaaa :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ hebben !!! :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ Hoe lang zou het duren voordat die er zijn uhmm :P

Laats zat ik al te denken zou DFI een mobo uitbrengen op de basis van een ati chip. blijkbaar dus wel :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:04

Pubbert

random gestoord

CJ schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:25:

[afbeelding]
Wat zou dat stukje PCB tussen de I/O poorten zijn?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 101975

Thund3r schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:44:
[...]

Wat zou dat stukje PCB tussen de I/O poorten zijn?
Dat is de audio module, is ook zo bij de Nforce4 borden van DFI.

Edit:
Karajan Audio(Theater like7.1 /8ch supported) -> Module

Links op de afbeelding 8)
http://www.dfi.com.tw/Pro...&CATEGORY_TYPE=LP&SITE=US
http://www.dfi.com.tw/Upload/Product_Picture/BoxFront&All1.jpg

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 101975 op 30-05-2005 16:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Interessant bordje: 8x S-ATA (2 ?), 4x P-ATA, dual (Gbit ?) NIC's, heatsinks op de MOSFETs, een PCI-E 4x slot, drie PCI slots...

Aardig uitgebreid bordje ! Ik zie buiten de 24-pins ATX stekker geen andere stekkers voor extra prik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Combinatie met R520 is niet mogelijk door te grote verschillen in architectuur
Dus een r520 zal ook niet te combineren zijn met een R580 en evt. een R600?

Beetje jammer dit, ik zie nu namelijk in één klap het zogenaamde plusplunt wat Crossfire over Sli zou hebben wegvallen. Een nadeel van Sli was namelijk dat je 2 exact dezelfde kaarten moest hebben, in feite geldt dit (in iets mindere mate) nu ook voor Crossfire. Je bent namelijk genoodzaakt om iedere nieuwe generatie opnieuw 2 kaarten te moeten kopen en je 2 oude te verkopen. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

2 kaarten uit 1 generatie is nog steeds ruimer dan 2 dezelfde kaarten uit 1 generatie, met hetzelfde type van hetzelfde merk en zelfs met gelijke BIOS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 20:22
@ Apple,.

Je hebt nog steeds meer variatie als bij nVidia, je kunt een MSI kaart met een Club-3d kaart combineren bijvoorbeeld.
Ook kan je je X850pro koppelen aan een X850XT CrossFire kaart.

Dart de R520 en volgende generatie kaarten niet bij elkaar gekoppeld kunnen worden is op zich best te begrijpen, de technieken te verschillend. denk aan Shader Model 2.0b en 3.0.
denk in het geval van de R520 vs R600 aan Unified Shaders ten opzichte van het oude pipeline/vertex units idee.

Ik zie dit niet echt als een probleem, vind dat ATI al een stap in de goede richting heeft gedaan.

[edit]
Dat moederbord van DFI wijkt erg af van het ATI reference design zeg, de inderling is compleet anders (heb foto van reference design thuis).
De Chipset zit op de zelfde ongelukkige plek als bij de nForce 4 moederborden, een passive koeler erop plaatsen kan dus niet omdat de grafische kaarten in de weg zitten.
Bij het reference design kan dit wel. toch wel jammer.

[Voor 25% gewijzigd door GfMike op 30-05-2005 17:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Je hebt nog steeds meer variatie als bij nVidia, je kunt een MSI kaart met een Club-3d kaart combineren bijvoorbeeld.
Sorry, maar mag ik nu zeggen, "boeiend"?

Ok, je hebt inderdaad iets meer speelruimte, maar voor mij hét punt waarom ik dacht dat Crossfire zo aantrekkelijk zou zijn was dat je niet iedere nieuwe generatie gedwongen zou zijn om je 2 "oude" kaarten in één klap te moeten verkopen en weer 2 nieuwe moet terugkopen (zoals bij Nv), maar dat je rustig zou kunnen upgraden (= één kaartje verkopen, andere houden en een nieuwe erbij). Dit zou ideaal zijn, maar helaas.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 30-05-2005 18:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 23:39
Zou ik mijn agp-x800pro met een x800xl kunnen koppelen op een moederbord met crossfire m.b.v. dit?
http://www.albatron.com.tw/admin/news/temp/%7B1F564148-8145-4C63-8717-04CFE898D6F0%7D_ATOP.jpg
bron
zou nl. een hele mooie oplossing zijn om alsnog in crossfire te kunnen gaan werken, anders vind ik het zonde van m'n x800pro agp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 09:14
nee, dat kan alleen met low profile kaarten. dwz minder brede kaarten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:41
Anoniem: 38733 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:48:
[...]

Ok, je hebt inderdaad iets meer speelruimte, maar voor mij hét punt waarom ik dacht dat Crossfire zo aantrekkelijk zou zijn was dat je niet iedere nieuwe generatie gedwongen zou zijn om je 2 "oude" kaarten in één klap te moeten verkopen en weer 2 nieuwe moet terugkopen (zoals bij Nv), maar dat je rustig zou kunnen upgraden (= één kaartje verkopen, andere houden en een nieuwe erbij). Dit zou ideaal zijn, maar helaas.
Ik denk dat dit gewoon niet haalbaar is. Het was ook iets te mooi om waar te zijn dat je alles kon combineren. Het heeft Ati al genoeg tijd gekost om deze oplossing te maken en er is idd al meer mogelijk. Het enige denkbare nadeel vind ik zelf dat je niet kunt multi-gpu'en met mid range kaarten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorn1986
@ Brainless-NL: ja, hij past er vast wel op, m'n kast is ook breed genoeg hoor.

Is het een kwestie van proberen bij deze ATOP (AGP To PCI-E) of weet iemand zeker dat dit niet gaat werken in crossfire? :'(

[Voor 14% gewijzigd door Jorn1986 op 30-05-2005 19:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[...]

Vind je het zelf niet heel utopisch om kaarten met verschillende technologie (PS en VS2.0 tgo. 3.0 bv.) samen te kunnen plaatsen ? Het is nu gelukkig al zover dat je niet meer zoveel problemen met grafische kaarten hebt tov. vroeger. En dan 2 verschillende kaarten kunnen mengen ? Je kan in een dual processor systeem ook niet 2 verschillende CPU's zetten en verwachten dat het allemaal wel goed komt. Denk maar eens bv. aan de verschillen in prestatie en fillrate, hoe ga je dat opvangen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:32
GfMike schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:56:
Kort over CrossFire:

R520 kan je niet combineren met een X850 of X800 CrossFire
Combinaties zijn alleen zoals CJ gepost heeft.
Combinatie met R520 is niet mogelijk door te grote verschillen in architectuur.

X800 kaarten kunnen niet samenwerken met een X850XT CrossFire edtion kaart.
Andersom een X850 ook niet met een X800 CrossFire kaart.

X850XT CrossFire heeft geen PE clock speeds!
X800 CrossFire heeft wel XL clock speeds

o ja.. NDA loopt 31 mei af dus morgen weten jullie alles.

ps. CJ, heb je de Brochure.pdf ontvangen? ;)
Zal Sabine blij mee zijn... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 22:44
[...]
nou, eigenlijk is het wel boeiend. ;)

dit heeft namelijk een groot voordeel wanneer je een Crossfire-systeem koopt met het oog op upgraden in de toekomst.
een feature die bij de overweging voor SLI vaak genoemd werd.

door de kieskeurigheid van SLI (zelfde merk, geheugen, PCB-versie?) is dit upgrade-pad in de praktijk niet te doen. met deze "speelruimte" van ATI is het een stuk haalbaarder...

[Voor 8% gewijzigd door Puppetmaster op 30-05-2005 19:12]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 20:22
Ik snap wel wat Apple wil en bedoeld, dat zou inderdaad heel mooi wezen, maar gewoonweg niet haalbaar.

Ik vind zelf de "vrijheid" die ATI bied toch ruimer dan wat nVidia bied, of dat "boeiend" is verschilt per persoon. je kan nu teminste 1 kaart kopen van merk X, na een paar maanden zie je een aanbieding van merk Y en je wilt die kaart erbij doen dan is dat gewoon mogelijk. bij nVidia niet.

@ The Source,

Vat dat van Sabine niet helemaal....vriendin van CJ?

Acties:
  • 0Henk 'm!
GfMike schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:23:
http://images.fok.nl/s/nooo.gif

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorn1986
nou, je maakt me nieuwsgierig, speak up! :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Vind je het zelf niet heel utopisch om kaarten met verschillende technologie (PS en VS2.0 tgo. 3.0 bv.) samen te kunnen plaatsen ?
Ik dacht niet vanuit het heden, maar vanuit de toekomst. Het combineren van een R520 met bijv. een R580 of R600.
Aangezien ik al bijna een jaar een X800 heb ga ik met de lancering van de R520 voor de deur dus niet nog even een X850 kopen, en van daaruit een Crossfire rig opbouwen. Mijn plan was om dit met 2 R520's te doen. De generatie daarop één R520 houden en een R600 er bij. Enzovoorts. Op deze manier
doe je toch aan upgraden maar met wat minder pijn in de portemonnee. :)
door de kieskeurigheid van SLI (zelfde merk, geheugen, PCB-versie?) is dit upgrade-pad in de praktijk niet te doen.
Op dit moment kun je nog exact dezelfde PCI-E 6800Ultra van bijv. Asus kopen als 6 maanden geleden, ik zie niet in waarom dit een onoverkomelijk probleem moet zijn. En als je laten we zeggen in September een G70 van Asus zou willen kopen zal deze kaart 6 maanden later echt nog wel te krijgen zijn.
Ja, je moet geen anderhalf jaar wachten maar dat kan met Ati dus ook niet, je bent ook hier verplicht om binnen dezelfde generatie te blijven.

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 30-05-2005 20:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:32
GfMike schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:23:
Ik snap wel wat Apple wil en bedoeld, dat zou inderdaad heel mooi wezen, maar gewoonweg niet haalbaar.

Ik vind zelf de "vrijheid" die ATI bied toch ruimer dan wat nVidia bied, of dat "boeiend" is verschilt per persoon. je kan nu teminste 1 kaart kopen van merk X, na een paar maanden zie je een aanbieding van merk Y en je wilt die kaart erbij doen dan is dat gewoon mogelijk. bij nVidia niet.

@ The Source,

Jij schijft toch voor een magazine? En je staat onder NDA? Dan zul je de EMEA marketing mensen van ATI toch wel kennen? Ach boeit ook niet.

Anyway, de oplossing van ATI is veel flexibler tov nVidia, maar door de doorlus kabel als bridge wel minder elegant. Daarnaast heeft het ook een grote bereik, het werkt namelijk met chipsets van meerdere vendors en het werkt itt nVdia's SLI bij alle spellen. Het leuke is dat het waarschijnlijk ook op een nVidia SLI miainboard werkt.

Multiply & Conquer zeg ik !

[Voor 9% gewijzigd door The Source op 30-05-2005 20:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Even alles resumerend wat op de verschillende forums gepost is zonder dus NDAs oid te breken (aangezien het al gepost was op het net en dit er alleen maar een opsomming van is):
  • Radeon CrossFire mastercard nodig
  • afhankelijk van het type CrossFire kaart kan je daar een X800, X800XL, X800 etc aan vast koppelen
  • Voorkeur om 16 pipes aan 16 pipes te koppelen en 12 pipes aan 12 pipes
  • (?) Als je 16 pipes koppelt aan 12 pipes, dan worden er 4 pipes uitgeschakeld
  • 3 rendering modes: Tiling, Scissors (SFR (?)), AFR
  • 3 rendering modes enabled by default *ALL GAMES* supported off the bat
  • CrossFire kaarten hebben een speciale chip aan boord (gedeeltelijk hardwarematige loadbalancing?)
  • Zou moeten werken met elk willekeurig moederbord die meerdere 16x PCIe slots heeft. Nadruk wordt eerst gelegd op de Radeon Xpress 200 Crossfire, daarna VIA en Intel... en als laatste waarschijnlijk ook de nForce4 SLi (!!!)
  • Surroundview werkt ook (triple head display)
  • CrossFire Radeons zijn aan het einde van Juni beschikbaar
  • Eerst alleen X800 en X850 serie die CrossFire ondersteunen
  • Hogere AA modi dan 6x ondersteunt
  • en inderdaad Multiply & Conquer... of was het Unite & Dominate?
Bron: nVnews (!), the Inq, Firingsquad, Anandtech & Beyond3D.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:29
CJ schreef op maandag 30 mei 2005 @ 03:51:
X800XL CrossFire Edition 256MB: $299
X800XL CrossFire Edition 128MB: $249
werkt met een X800XT PE, X800XT, X800XL, X800Pro en X800
wat is logica van een 128MB X800XL crossfire ?
er is nu toch ook geen 128MB X800XL ?
lijkt me dat de masterkaart toch iig zelfde hoeveelheid geheugen nodig heeft als slave kaart ?
CJ schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:55:
• Zou moeten werken met elk willekeurig moederbord die meerdere 16x PCIe slots heeft. Nadruk wordt eerst gelegd op de Radeon Xpress 200 Crossfire, daarna VIA en Intel... en als laatste waarschijnlijk ook de nForce4 SLi (!!!)
hmms 16x verplicht ?
had gehoopt dat het ook zou werken op mijn Xeon mainbord (met 1* 4x en 1* 16x)

[Voor 35% gewijzigd door DDX op 30-05-2005 21:00]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0Henk 'm!
DDX schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:59:
[...]

wat is logica van een 128MB X800XL crossfire ?
er is nu toch ook geen 128MB X800XL ?
lijkt me dat de masterkaart toch iig zelfde hoeveelheid geheugen nodig heeft als slave kaart ?
Die 128 MB is volgens mij puur en alleen om het naar een lager prijs segment te drukken. $249 voor een X800XL die ook nog eens als mastercard gebruikt kan worden voor CrossFire is natuurlijk niets...

Fysiek 16x. Volgens mij werkt ook CrossFire op 8x snelheid net als SLi. Maar ik kan het mis hebben.

[Voor 72% gewijzigd door CJ op 30-05-2005 21:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:29
hmms dacht dat videokaarten ook op 4x zouden werken
anders heb ik pech gehad :(

naja ff afwachten maar
2 * X800XL leek me wel leuke combi

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
idd een behoorlijke teleurstelling :/
Ik zal echt nooit twee videokaarten van dezelfde generatie aan elkaar gaan koppelen, aangezien de nieuwe generatie vaak al beter is en vaak ben je dan nog goedkoper uit ook. Beetje jammer had daar eigenlijk express pci-express voor aangeschaft, maarja het heeft me uiteindelijk maar 20 euro extra gekost en ben nu future proof :Y)

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:04

Pubbert

random gestoord

CJ, het topic raakt vol :Y)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!
Oh ja, crap helemaal vergeten. Komt er aan hoor. :)

Edit: By deze: [rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 17[/rml]
Deel 16 kan dus op slot. :7

[Voor 52% gewijzigd door CJ op 30-05-2005 23:10]

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee