[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - Deel 4

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.339 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:55
DFI Lanparty nF4 Ultra & SLI

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/header.jpg

Inhoud
Over de plank

Na een goed OC-bordje voor socket 754 op de markt gebracht te hebben op basis van de nForce3, lijkt DFI het nog beter gedaan te hebben met een serie moederborden voor socket 939. Deze overclockmonsters op basis van de nForce4-chipset van nVidia worden door DFI geleverd in zes verschillende smaken:DFI heeft onlangs nog een moederbord op de markt gebracht op basis van de nForce4, namelijk de nF4-DAGF. Hoewel dit een budgetbordje is, lijkt het er ook op dat dit bordje heel wat overclockpotentieel heeft. Maar om de kosten te drukken, werden bij dit bordje alle extra's weggelaten die de Lanparty-serie te bieden heeft waaronder de heatsinks op de vermogencircuits! Toch iets om rekening mee te houden indien je hoge en stabiele overclockresultaten wil neerzetten.

Verschillen tussen de planken

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/verschillen.png

De Sil3114 controller zorgt voor 4 extra SATA-aansluitingen (1.5Gb/s) waardoor ondersteuning voor RAID 5 mogelijk wordt. FrontX biedt uitgebreide mogelijkheden om zelf je eigen frontpaneel samen te stellen. Zie bijvoorbeeld nieuws: FrontX review bij Tom's Hardware Guide voor een review van Ome Tom of neem een kijkje op de website van de producent.
De LANPARTY nF4 en de LANPARTY UT nF4 zijn in principe identiek behalve dat de LANPARTY-serie nog met heel wat extra's geleverd wordt. Deze extra's zijn onder andere FrontX met diagnose-LED's, stickers en casebadges, koelpasta, UV sleeve, PC Transpo (een soort van draagriem om jouw PC gemakkelijk te kunnen meenemen naar een lanparty) en extra user guides.

Basic features

Linkje naar DFI Site:
DFI Site

Even de basis dingen van de site:
# Karajan Audio (Theater like7.1 /8ch supported)
# Dual Gigabit LAN
# nF4 chipset supported Serial ATA (3Gb/s)
# 100% Japanese Capacitors
# UV sensitive slots
# UV kits (Round Cables & Cable sleeving bundled)
# New FrontX panel
# PC Transpo
# EZ-on / EZ-touch onboard switch button
# RAID (with nVIDIA nVRAID)
# nVIDIA nTune (embedded overclocking solution)
# nVIDIA ActiveArmor (Embedded hardware firewall & network solution)
# CMOS reloaded®
# All New Genie BIOS

De nieuwe overclock-koning?

van waus:

Omdat DFI bekend staat als een fabriek die goede planken kan maken voor het overclock werk. Dus daarom zal dit bord het waarscnijlijk ook super doen.

X-treem!

De OC-settings op een rijtje:

Voltages

- VDDR
2.5V to 3.2V in 0.1V verhoging (3V jumper)
2.5V to 4.0V in 0.1V verhoging (5V jumper)

- Vcore
Auto, 0.8V tot 1.55V in 0.025V verhoging
(Normaal) PLUS *104%, 110%, 113%, 123%, 126%, 133%, 136%
(Speciaal - tot 2.1V)

- CPU Startup Voltage
0.825V to 1.550V in 0.025V verhoging

- LDT voltage 1.2V, 1.3V, 1.4V, 1.5V
- Chipset (VDD) 1.5V, 1.6V, 1.7V, 1.8V
- HTT van 1.2v tot 1.5v
- Vagp van 1.5 tot 1.9v

Opties

- FSB van maarliefst 200MHz to 456MHz (in 1MHz verhogingen)
- Multiplier is instelbaar tot 20x (halve inbegrepen)
- HTT ratio Auto, 1.0, 1.5, 2.0, 2.5, 3.0, 4.0, 5.0
- PCI Express 100MHz to 145MHz in 1MHz increments

Hier alvast een screenshotje van 370fsb:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/4442JEAJ7vtR.jpg

Hoe te werk gaan met de HTT bus?

Zo ga je te werk: je moet proberen de HT-bus onder de 1000 te houden (HTTx HT frequency). Want boven de 1000 werkt je systeem niet meer stabiel. Hou daarom dit aan:

200 --> 5x
210-250 --> 4x
251-333 --> 3x
333+ --> 2.5x

Waar moet ik op letten bij het overclocken van dit bord

Als je je geheugen wilt voorzien van 3.3v+ dan is het raadzaam je condensatoren erg goed te gaan koelen! Want het voltage van je geheugen word voorzien van de 5volt lijn als je boven de 3.3v wil komen. je kan dus kiezen tessen de 3.3v of de 5v lijn . Dus als je boven de 3.3v gaat, voorzie dan wat meer koeling op je mosfets en je condensatoren. a.s.a.p meer nieuws.

Reviews en Pricewatch

Xtreme Systems
Anand Tech
Pricewatch

Biossen

1)
http://www.neukschaap.nl/files/NF4LD125.zip
Deze bios stond/staat volgens mij op alle bordjes die geleverd worden. Officiële release

2)
http://www.neukschaap.nl/files/N24LD209.rar
Verbeteringen:
1 . 2005 02 09 beta performance bios
2 . update nvmm to 4.79
3 . update nv raid rom 4.81
4 . Add memtest86+ 1.5 (under genie bios)
5 . fix serial 1/2 3/4 whendisable serial ata 3/4 , serail ata 1/2 raid array not detect
Deze BIOS zou vooral lekker moeten zijn voor TCCD en BH5/CH-5 etc, draaide bij mij ook prima.

3)
http://www.neukschaap.nl/files/nf4ld217.rar
Verbeteringen:
Update memtest86+ 1.51
(Added support for nVidia nForce4, en nog wat memtest verbeteringen)

Load Optimized Default =>Tref 3120 Cycle => fixed Corsair XPERT & OCZ VX Memory Steady
Met deze bios haal ik net wat meer bandbreedte dan met de 09/02 bios.

4)
http://www.neukschaap.nl/files/nf4ld218.rar
Als je nog problemen hebt met de 02/17 bios, moet je deze proberen, hier zit onder andere een andere versie van de raid controller in. Veel meer kon Onepagebook er niet over zeggen.

5)
Officiële bios DFI

Het is een officiële bios van DFI,

Wijzigingen:
1. NVMM 4.85 and NV RAID 4.81.
2. Enhance memory compatibility.

6)
Beta BIOS 309.2:
NVMM 4.71 & NV RAID 4.78
please change Max async from 7ns to Auto
3.09-2

7)
Beta BIOS 310.2:
NVMM 4.85 & NV RAID 4.81
please change Max async from 7ns to Auto
3.10-2

Mods

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/DFI-nF4-20pin-in24.jpg
Hier zie je dus hoe een 20 pin atx voeding in een DFI past.
Ook zijn er gewoon verloopjes te koop voor als je je atx 1.1 voeding er op aan wilt sluiten.
Vaak wordt gedacht (ik dacht het eerst ook) dat in de overgebleven 4 pinnetjes je de p4 stekker moet doen. Doe dit dus niet! Er moeten namelijk andere voltages over deze lijnen, en het past niet op een normale manier.

Dus nog een keer voor de duidelijkheid:
De 24-pins ATX-stekker is gelijk een een 20-pins ATX-stekker plus 4 extra pinnen; GND, +3.3V, +5V en +12V.
Die 4 extra pinnen zijn NIET de P4-stekker want dat is 2 x GND en 2 x 12V!!! De P4-stekker past er zelfs normaalgezien niet in om beschadiging van de hardware te voorkomen.

Onderstaand stukje komt van waus:

Voor een koopje SLI draaien

Anandtech beweert een leuke uitvinding te hebben gedaan op de dfi bordjes, Dit zal ik globaal even gaan vertalen in het Nederlands.

Wie kent de x800pro naar x800xt mod niet, of de L12 brug van de Amd athlon waardoor je hem kon unlocken. Dit is ook het geval bij de DFI NF4 serie.

Anandtech heeft uitgevonden dat er geen verschil zit tussen de chips van de ultra-d en de sli-dr, Wel is er een verschil als je het goed bekijkt:

Dit is de sli:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/SLI-NF4.jpg
En dit is de ultra-d
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/Ultra-nf4.jpg

Als je goed hebt opgelet zie je dat er rechts op het pcb een verbinding niet is doorgelust (rechts op de ultra chip) die bij de sli wel verbonden is.

Deze kan je verbinden met zilverpasta of zelfs met een potlood streepje.

Dan komt het er zo uit te zien
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/nf4u-mod.jpg

Wat is er dan gebeurd?

Hierdoor heb je jezelf voorzien van een echte sli! je hebt dus eigenlijk een sli-dr versie maar zonder de 4 extra sata pootjes en de raid 5. Dus je zelf gaan voorzien van 50 tot 90% extra winst in je games/bench's

Het enige wat je dan nog moet zien te krijgen is een Sli-brug (die de 2 kaarten verbind)

Issues

Er waren hier op GoT al wel een paar doa's. En omdat het board nog vrij nieuw is, komen hier de laatst bekende issues.
Sommige mensen hebben wel wat last van overvolt.
Zo zei waus:
Heb jij trouwens ook dat als je je vddr instelt hij in bios 0.5v boven het ingestelde voltage zit?

dus 3.6 = 3.65?
Ook zijn er wat problemen met dat de voltlijn voor ddr niet hoger dan 3,6 volt gaan. Waarschijnlijk zal dit met een bios update wel weer verholpen worden.

R3CoN merkte het volgende op:
Belangrijke informatie

Nadat m'n eerste ultra-d boardje is overleden, ben ik op zoek gegaan of ik niet toevallig de enige was, en heb ik verschillende zaken / mensen gemailt hierover.

Nu blijkt dat er met de R.A01 versie veel problemen zijn, die kan zomaar zonder reden uitvallen en niet meer werken ( dit heb ik ook gehad ). Ik heb nu de R.A02 versie, en deze versie heeft geen problemen meer.

Deze versie van je moederboard kun je controleren, op je laatste pci-slot.

Verder heb ik nog een tipje, misschien redelijk logisch, maar toch dit moederboard is er zeer gevoelig voor.

Wil je wat veranderen aan je hardware zet de psu uit ( stekker eruit / schakelaar om ). Dan wacht je 10 seconden tot alle oranje leds uit zijn, en dan pas kun je wat veranderen aan je hardware. Wacht je niet tot de leds uit zijn, dan heb je zeer grote kans dat je, je mobo sloopt.

Verder zijn er nog meer fora's waar deze problemen besproken zijn :

- http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=5342
- http://www.xtremesystems.....php?t=52771&page=2&pp=25

Even voor de duidelijkheid, ga nou niet allemaal zeggen DFI is brak en dat mobo gaat meteen kapot, dit is alleen zo bij rev A.01 versie!
toon volledige bericht
Vorige delen

[OC-939]DFI Lanparty nForce4 SLI [preview]
[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nForce4 SLI
[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nForce4 SLI - Deel 3

Pics

Credits voor Syzzer:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/Img_4062_t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/Img_4063_t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/Img_4064_t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/Img_4066_t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/Img_4067_t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/Img_4072_t.jpg
* clickable! *

Bedankt!

Graag zou ik allen bedanken die meegeholpen hebben en/of nog steeds meewerken aan de uitbouw van deze topicstart en deze topicreeks in het algemeen. Dit zijn in het bijzonder:
  • Spice die ons op het bestaan van dit bordje wees in "[OC-939] DFI Lanparty nForce4 SLI [preview]". Dit topic wordt dan ook beschouwd als het eerste in deze reeks.
  • Mister I, de topicstarter van deel 2 en deel 3 en van wie ik deze reeks heb mogen overnemen. Zijn topic vormde de basis van mijn topicstart.
  • Dawan die de topicreeks "[OC]DFI Lanparty UT nF3 250GB OC-resultaten" voor zijn rekening neemt en van wie Mister I de topicstart mocht gebruiken.
  • Waus voor aanbrengen van veel nuttige info!
  • Syzzer voor de prachtige foto's.
  • en niet te vergeten alle posters die deze reeks maken tot wat het nu is! :)

[ Voor 33% gewijzigd door D-Three op 15-04-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Nette ts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Hehehe ;)
Ik ga deze week nog wel enkele updates doorvoeren. En vooral jou niet vergeten te bedanken hé :) Nu zit de champagne nog wat in m'n hoofd. Net de verjaardag van mijn toekomstige schoonvader gevierd :)

[ Voor 20% gewijzigd door D-Three op 11-04-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 05-04 07:48
In het nwe deel gepost ;)

Pfff, heb nu last van een soort van strepen in mijn games, hoop stiekem dat het komt omdat ik mijn SLi bridge er omgekeerd op heb zitten. Als het aan de videokaarten ligt dan weet ik het ook nie meer :(

Iemand een id hoe deze strepen onstaan, tevens zie ik geen verschil als ik FSAA en AA op zun allerhoogst zet of niet. Erg heel erg I&#I& :( 3 verschillende driver sets al geprobeerd. 3DMark 05 is wel goed (6500 punten) niets is ge'oced.

Iemand nog tips :?

Edit: omdraaien van de SLI bridge maakt nie uit, tevens werken die AA opties wel als ik de Forceware DWING om ze aan te zetten, ipv toepassingsgestuurd te maken. Wat moet ik nou?

Iemand die 2 x PCI-Ex kaarten te leen heeft om te testen OF het aan die kaarten ligt? Ik vergoed je reiskosten :)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
Kaarten appart van elkaar geprobeerd om te kijken of het aan 1 van de 2 ligt ??

[ Voor 9% gewijzigd door Viss op 11-04-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:38
Of simpel PCI kaartje geprobeerd? Btw, voor de reiskosten en een kratje Grolsch valt veel te ritselen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 07:43
@Laagvliegerke,

Als je nog meer foto's in de SP wil zetten, mag je die van mij wel gebruiken...als je ze bruikbaar genoeg vind natuurlijk ;) Foto's

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-04 11:39

Jack

MHz Matters

Who Am I? schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 08:03:
@Laagvliegerke,

Als je nog meer foto's in de SP wil zetten, mag je die van mij wel gebruiken...als je ze bruikbaar genoeg vind natuurlijk ;) Foto's
ik denk dat iedereen nu wel weet hoe het bord eruit ziet ;)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Na wat pages te zijn nagelopen ben ik niet echt achter mijn vraag gekomen: Welk mobo zouden jullie kopen ( ik ga niet overclocken )
Ik wil er een AMD64 3500(winnie) zetten maar weet niet wat de juiste keuze is qua board
Saphhire X850XT PE (pci-e)

Dus welke is beter/beste prijs/kwaliteit, deze vraag omdat de A8N nogal populair is ;)

DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

Anoniem: 115890 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:41:
Na wat pages te zijn nagelopen ben ik niet echt achter mijn vraag gekomen: Welk mobo zouden jullie kopen ( ik ga niet overclocken )
Ik wil er een AMD64 3500(winnie) zetten maar weet niet wat de juiste keuze is qua board
Saphhire X850XT PE (pci-e)

Dus welke is beter/beste prijs/kwaliteit, deze vraag omdat de A8N nogal populair is ;)

DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
Neem dan de asus die is toch wat betrouwbaarder dan de DFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Anoniem: 99584 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:45:
[...]

de dfi is pas betrouwbaar als je de mhzen 10% hoger zet... :X

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 17:44

alvv

Anoniem: 99584 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:45:
[...]

als je dit uit de TS leest dan lijk me dit bord helemaal niet betrouwbaar, zeer gevoelig voor stroom.

Wil je wat veranderen aan je hardware zet de psu uit ( stekker eruit / schakelaar om ). Dan wacht je 10 seconden tot alle oranje leds uit zijn, en dan pas kun je wat veranderen aan je hardware. Wacht je niet tot de leds uit zijn, dan heb je zeer grote kans dat je, je mobo sloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Het is met ieder stuk elektronica zo dat je beter wacht totdat de restspanning volledig ontladen is vooraleer je er iets mee doet. :)
Ik heb net even het eerste stuk van de TS aangepast omdat DFI momenteel 5 verschillende nForce4-based moederborden op de markt heeft. Verdere aanpassingen volgen nog en suggesties zijn altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oei als het zo onbetrouwbaar is dan pak ik me de Asus wel ;) heb geen zin om na 1 week weer een nieuw mobo te kopen ;)

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Bah, valt echt wel mee vind ik. Ok, we hebben hier al heel wat problemen gehoord... Maar je moet er toch rekening mee houden dat al die problemen hier geconcentreerd worden in dit topic :P Ik denk toch dat de laatste officiële BIOS van DFI (310) ervoor gezorgd heeft dat het bordje heel wat stabieler is!
Trouwens, het ASUS-bordje had ook wat problemen (en nog steeds denk ik) met de PCI-lock en ander BIOS-related stuff. Maar aangezien je niet gaat overclocken maakt het niet zoveel uit.
Persoonlijk moet ik niks meer van ASUS weten. Maar dat heb ik al genoeg gezegd :P Ik geef je echter 1 raad; indien je het ASUS-bordje koopt, koop dan ook geheugen dat op hun Qualified Vendor List staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 22-04 14:30
Ik heb hem niet gekocht om te overclocked maar omdat hij vergeleken met andere s939 nf4 bordjes het beste presteerde in spellen. Ik hoop dat ik er dan ook nog minstens 4 jaar mee kan doen met af en toe een proc upgrade.

Maarja deze kan ik nu nog geen 4 dagen mee doen omdat de audio al kapot is toen ik hem zaterdag ontving. Die heb ik hier op GoT al meer ontmoed met kapotte audio. Morgen stuur ik hem terug en hoop dat ik er dan een krijg waarbij wel alles meteen goed werkt. Ik geloof iig wel dat een DFI nF4 bordje lang kan leven met goede prestaties als je niet gaat overclocken.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laagvliegerke schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 23:15:
Bah, valt echt wel mee vind ik. Ok, we hebben hier al heel wat problemen gehoord... Maar je moet er toch rekening mee houden dat al die problemen hier geconcentreerd worden in dit topic :P Ik denk toch dat de laatste officiële BIOS van DFI (310) ervoor gezorgd heeft dat het bordje heel wat stabieler is!
Trouwens, het ASUS-bordje had ook wat problemen (en nog steeds denk ik) met de PCI-lock en ander BIOS-related stuff. Maar aangezien je niet gaat overclocken maakt het niet zoveel uit.
Persoonlijk moet ik niks meer van ASUS weten. Maar dat heb ik al genoeg gezegd :P Ik geef je echter 1 raad; indien je het ASUS-bordje koopt, koop dan ook geheugen dat op hun Qualified Vendor List staat.
Oei dat vind ik wel minder dat je dan uit dat lijstje moet kiezen ik zat meer te denken aan dit : 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (G.Skill, F1-3200PHU2-1GBZX)
Het probleem is: de rams van die Vendor list staan niet tussen de pricewatch :(

Ik had laatst wat mensen gemaild van G skill en zij zeiden dat hij op NF4 moederbords perfect werkte, ik zal eens informeren bij Asus zelf, ik laat nog van me horen

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 115890 op 13-04-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
@Maikuuul

DFI is echt super betrouwbaar, bij Bytes @ Work die er heel veel van verkoopt, waren ook mensen die dachten dat het bord stuk was en dan ging Dave die testen en bleek het gewoon te werken en vergeten mensen dat hier te posten. Bij mij werkte audio module ook niet, maar ik heb toch een Audigy erin dus het interesseert me ook niet.

In het Asus A8N SLI Deluxe topic gingen ook veel mensen overclocken en daar waren gewoon veel meer problemen dan in dit topic. Ook als je niet gaat oc'en is dit bord aan te bevelen, aangezien het stabiel is. Ik heb niks tegen Asus, maar uit alle test blijkt bij gelijke instellingen dat DFI nF4 beter presteert dan A8N SLI Deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:47

sapphire

Die-hard pruts0r

idem !!!
niets dan lof over de stabiliteit, mijn bord heeft net 8 dagen non-stop vol load staan draaien :) en mijn audio werkt perfect !!
Dus ik blijf erbij dat DFI gewoon erg goede borden maakt zolang je er normaal mee omgaat (of weet wat je doet), maja das bij ieder mobo zo :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oei maar ik ben niet van plan om een audigy2 te kopen, maar het kan toch niet zo zijn dat iederen vergeeet te posten dat het board niet stuk i... en trouwens, als ik denk dat het board stuk is wat moet ik dan doen ? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:03

Bever!

3

vandaag binnen gekregen, en eerste indruk is erg goed.
bord is keurig verzorgd, en tot nu toe geen instabiliteit kunnen merken.
audio module werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 12:29

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Vraagje over de Ultra mod, in de TS staat dit:
Wat is er dan gebeurd?

Hierdoor heb je jezelf voorzien van een echte sli! je hebt dus eigenlijk een sli-dr versie maar zonder de 4 extra sata pootjes en de raid 5. Dus je zelf gaan voorzien van 50 tot 90% extra winst in je games/bench's
Volgens mij was Raid5 softwarematig en dus toch al niet afhankelijk van die extra controller en 4 sata poorten.
Toch?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Laatst online: 11:43

Xeo

Zijn er nog meer mensen die het vage probleem hebben dat als je iets anders dan 2,6 V op je geheugen wil zetten, de bios dit automatisch terug zet op 2,6V?

ik snap dr nix van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alvv schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:42:
[...]

als je dit uit de TS leest dan lijk me dit bord helemaal niet betrouwbaar, zeer gevoelig voor stroom.

Wil je wat veranderen aan je hardware zet de psu uit ( stekker eruit / schakelaar om ). Dan wacht je 10 seconden tot alle oranje leds uit zijn, en dan pas kun je wat veranderen aan je hardware. Wacht je niet tot de leds uit zijn, dan heb je zeer grote kans dat je, je mobo sloopt
Uuuhhhh lees jij wel goed dat is juist bij de DFI zo ik raad de asus aan |:(

Edit: Lees het net nog een keer het staat er een beetje krom ik ga ervanuit dat we het zelfde bedoelde :9

Met mijn bord (DFI)ben ik ook meer dan tevreden audio werkt ziet er prachtig uit en de biosopties zijn heerlijk uitgebreid.
Nog niets geen problemen gehad met dit bord _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 99584 op 13-04-2005 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xeo schreef op woensdag 13 april 2005 @ 07:54:
Zijn er nog meer mensen die het vage probleem hebben dat als je iets anders dan 2,6 V op je geheugen wil zetten, de bios dit automatisch terug zet op 2,6V?

Moet je of ff nieuwer bios erop flashen.
Of de +/- toets gebruiken dacht ik.

Ik raad het eerste aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer

Ik draai nog met bios die erop zat toen ik hem binnenkreeg en heb dit ook. Heb er geen verklaring voor, maar als dat gebeurd ga ik altijd Vcore iets ophogen en daarna werkt Vdimm vaak wel en zet ik Vcore weer terug. Zie dit niet als een probleem, echt handig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

weet iemand al of er 3200+jes met Venice core te krijgen zijn ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141679

Hallo Allemaal
Volg dit Forum al een tijdje om meer inzicht te krijgen in het overklokken
Ben nu aan mijn 4de computer generatie en heb hem voor het eerst zelf samengesteld
De specs zijn : A/C Ryan Acryl Blue / A/C Ryan cable free Power supply 450W /
DFI Lanparty nF4 SLI-DR R.AA0 / AMD64 Winnie CBBHD / Aerocool HT-101 UV 939 /
OCZ EL DDR PC-3200 1gb Dual Platinum rev2 / NviDIA 6800 Ultra 256mb pci-express /
WD Raptor 74gb 10.000rpm / Sony 17inch SDM-HS 75 P/B 8ms / 2x papst 8412 NGLE 80mm
2x Thermaltake UV sensitive fan / Coolermaster Dual storm 80mm.

De kast / Powersupply en moederbord / floppy en een paar Fans zijn aangesloten het wachten is nu op de rest die ik in een keer besteld heb en betaal met comfort ( pas in 2007 betalen hehe).
Nu heb ik nog nooit overgeklokt en zou dit systeem op 2400mhz willen laten draaien zonder
extreem te gaan (zit al aan de top van m,n budget). :/
Graag zou ik de settings in de Bios hiervoor van jullie willen zien
Bvd. Pieter
PS Ik las net een recentie over OCZ die een speciale geheugen heeft uitgebracht voor DFI moederborden geloof dat het OCZ 5000 DFI nF4 of zoiets heet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Anoniem: 141679 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:27:
Hallo Allemaal
Volg dit Forum al een tijdje om meer inzicht te krijgen in het overklokken
Ben nu aan mijn 4de computer generatie en heb hem voor het eerst zelf samengesteld
De specs zijn : A/C Ryan Acryl Blue / A/C Ryan cable free Power supply 450W /
DFI Lanparty nF4 SLI-DR R.AA0 / AMD64 Winnie CBBHD / Aerocool HT-101 UV 939 /
OCZ EL DDR PC-3200 1gb Dual Platinum rev2 / NviDIA 6800 Ultra 256mb pci-express /
WD Raptor 74gb 10.000rpm / Sony 17inch SDM-HS 75 P/B 8ms / 2x papst 8412 NGLE 80mm
2x Thermaltake UV sensitive fan / Coolermaster Dual storm 80mm.

De kast / Powersupply en moederbord / floppy en een paar Fans zijn aangesloten het wachten is nu op de rest die ik in een keer besteld heb en betaal met comfort ( pas in 2007 betalen hehe).
Nu heb ik nog nooit overgeklokt en zou dit systeem op 2400mhz willen laten draaien zonder
extreem te gaan (zit al aan de top van m,n budget). :/
Graag zou ik de settings in de Bios hiervoor van jullie willen zien
Bvd. Pieter
PS Ik las net een recentie over OCZ die een speciale geheugen heeft uitgebracht voor DFI moederborden geloof dat het OCZ 5000 DFI nF4 of zoiets heet. :)
toon volledige bericht
Plaatje met timings van jouw geheugen op de NF4. De volgende voltages zijn gebruikt:

LDT: 1,3v
Chipset: 1,7v
RAM: 2,9v

Zolang je rond de 2400Mhz blijft moet een Vcore van ongeveer 1.45/1,50 voldoende zijn. Ook de chipset kan best wat lager dan 1,7v, begin eens met 1,5v. Als je ipv 8*300=2400 zou kiezen voor 10*240 moet het strakker kunnen.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/dfiscreenie2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Viss op 13-04-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three

Dit probleem had ik ook maar verdween na het flashen van een nieuwere bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de specs was niet compleet voor de AMD
Amd64 3000 Winnie BHHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
dan gaat 10*240 niet lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Anoniem: 141679 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:08:
de specs was niet compleet voor de AMD
Amd64 3000 Winnie BHHD
Als je niet morgen per se wil bestellen, kan je binnenkort een Venice kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

266x9 en dan HTT op 266 en dan de 180mhz of 166mhz divider gebruiken :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Weet ik, was alleen om aan te geven dat de 10*240 die ik als voorbeeld gebruikte dus niet op gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

offtopic:
even een offtopic vraagje,, ik had laaste een groothandel die deze bordjes verkocht, alleen ik weer de site niet meer :| weten jullie er een :o ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi

Wel dat was een vlug response van jullie op mijn vraag bedankt
Nu de rest van mijn spullen nog en aan de slag als alles
klaar is stuur ik wel een fotootje van de kast. 8)
En ik weet waar ik met m,n vragen zijn moet thx
Omdat dit een complete nieuwe setup is ben ik wat goedkoper gaan zitten
met m,n AMD met de gedachte om later te gaan upgraden

Seagate ik heb hem bij icomputers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

offtopic:
bedankt :) die zocht ik net alleen ik kon niet op de naam komen ;)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 05-04 07:48
www.bascomputers.nl :D

Per 1 mei geloof ik dat ze die gaan voeren :)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een recente artikel over het overklokken van AMD64 processors

www.neoseeker.com/Article...des/athlon64oc/Index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dezelfde vraag in dit forum woensdag 13 april( ook aan Andy van OCZ gevraagd)
dit was zijn aan antwoord met een doorverwijzijng naar een site met veel aanverwante info
over het overklokken van dit DFI moederbord voor mij is het nog niet te vatten maar voor veel van
jullie wel en ik hoop dat er nuttige dingen op deze sites voorkomen die weer discussies etc op
dit forum zal brengen .

Hello Pieter,

I can give you some general information. You will have to have the system running to fine tune to your components.

See this:

http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=8093

When you get going, I will gladly assist you further.

Good luck with the build.

Andy Talamantez

OCZ Technology

--------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113451

Ik kan niet geheel verklaren wat er gebeurd is met mijn Ultra-D. Ik was even vrolijk aan het kijken op xtremesystems.org toen ik een topic vond van Onepagebook. Daar had hij wat bios settings neer gezet die je kon gebruiken, zodat je mogelijk geen errros meer kreeg in memtest.

Ik dacht bij mezelf: Laat ik die maar eens even gaan testen. Nadat ik alles had bekeken en opgeschreven had, restarte ik het systeem om de bios in te gaan. Eenmaal in de bios begon ik met het instellen van de settings die guide stonden. Nadat ik alles ingesteld had, ging ik saven en reboote ik het systeem weer. Maar in plaats van opstarten krijg ik piepjes te horen. Ik dacht bij mezelf dat er niet veel aan de hand was en dat het geheugen het niet aankon, dus ik resette mooi de bios, maar weer begon ie te piepen. Ik raakte een beetje gefrusteerd nadat ik dit 7 keer had gedaan zonder effect. Ik haalde vervolgens 1 stick eruit, en probeerde het weer. Ditmaal starte de pc prima en ik kon gewoon in windows komen zonder enige onstabiliteit. Ik runde memtest om de stick even te testen, na 71 passes in test 5 te hebben gehaald, kon ik concluderen dat die stick nog normaal was.

Toen was het tijd om mijn andere stick te testen, maar dat lukte dus niet. Hij start op, maar blijft hangen bij de scherm waar je op del moet drukken om in de bios te komen. Verder komt ie niet.
Nu zullen jullie dus waarschijnlijk denken dat 1 stick brak is, maar hoe verklaard het dan dat beide stick het gewoon doen op mijn Neo4 en op mijn oude Athlon xp systeempje?

Nu is er nog iets erg onverklaarbaars. De stick die het prima deed op mijn Ultra-D, werkt niet in de onderste sloten. Ik heb ze allebij geprobeerd, maar dan boot ie ook niet. Het lijkt er mogelijk op dat er ook nog eens 2 geheugen banken zijn beschadingd ofzo. Ik sta echt compleet voor een raadsel.?

Ik ga vanmiddag even uitgebreid memtest draaien op mijn Neo4, maar zoals het er nu naar uitziet is mijn Ultra-D niet meer in orde. Iemand met suggesties? Alles is welkom. Bij voorbaat dank.

Deze topic was het:
TCCD Memtest86+ Entry Guideline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11-2023
[quote]Anoniem: 113451 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 09:07:
..

quote]

Bios settings die je aangepast hebt ook terug gezet?
Het kan zijn dat de ene simm wel werkt met deze settings en de andere niet.

Als je verder niets veranderd hebt zou het nu terug zetten van de vorige settings weer moeten werken.

Him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Beetje off-topic er nu een budget dfi nforce4-plankje nF4-DAGF , zie http://www.dfi.com.tw/Pro...&CATEGORY_TYPE=MB&SITE=US

[ Voor 7% gewijzigd door Spice op 15-04-2005 11:25 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Spice schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:24:
Beetje off-topic er nu een budget dfi nforce4-plankje nF4-DAGF , zie http://www.dfi.com.tw/Pro...&CATEGORY_TYPE=MB&SITE=US
Nice, maar klokt deze ook even goed?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

offtopic:
De plaatjes in de ts doen het momenteel niet, dit omdat de server is gecrashed waar ik mijn site host, aan het eind van de dag zal het weer werken hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Nice, maar klokt deze ook even goed?
Zitten minder opties op, klokt wel aardig zie: http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=318

[ Voor 24% gewijzigd door Spice op 15-04-2005 11:44 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Him_ schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:09:
Anoniem: 113451 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 09:07:
..

quote]

Bios settings die je aangepast hebt ook terug gezet?
Het kan zijn dat de ene simm wel werkt met deze settings en de andere niet.

Als je verder niets veranderd hebt zou het nu terug zetten van de vorige settings weer moeten werken.

Him
Ik heb de hele bios gereset, ik moest wel, anders wou ie niet booten. En als ik de bios reset, springen de timings op 2.5-3-3-7, dus dat zou moeten werken, want mijn repen zijn gerated op 2-2-2-5 @PC3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Spice schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:24:
Stond al in de TS ;) Dit mobo was ik trouwens tegengekomen op http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=58656
Mister I schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:38:
offtopic:
De plaatjes in de ts doen het momenteel niet, dit omdat de server is gecrashed waar ik mijn site host, aan het eind van de dag zal het weer werken hopelijk.
Geen probleem, Mister I. Misschien dat ik beter de plaatjes overzet naar mijn webspace? Plaats zat en snel genoeg. En het kost mij toch niks extra :P

Er zijn trouwens nieuwe beta's uit voor de geïnteresseerden:
http://www.xtremesystems.....php?t=59420&page=1&pp=25
Eigenlijk enkel maar interessant indien je een Venice hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Laagvliegerke schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:47:
[...]

Stond al in de TS ;) Dit mobo was ik trouwens tegengekomen op http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=58656

[...]

Geen probleem, Mister I. Misschien dat ik beter de plaatjes overzet naar mijn webspace? Plaats zat en snel genoeg. En het kost mij toch niks extra :P

Er zijn trouwens nieuwe beta's uit voor de geïnteresseerden:
http://www.xtremesystems.....php?t=59420&page=1&pp=25
Eigenlijk enkel maar interessant indien je een Venice hebt :)
Kan, het hoeft niet van mij heb toch ruimte zat en ik heb nog een paar gieg dataverkeer marge per maand dus voor mij maakt het niet uit, maar het is geen probleem.

vanmiddag rond een uur of 4 werken de plaatjes weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Mister I op 16-04-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

TS??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Topicstart ;)

[ Voor 162% gewijzigd door D-Three op 16-04-2005 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn spulletjes druppelen binnen gisteren bericht dat de AMD64 3000 Winchester binnen was
ik naar de winkel en de info op de processor was LBBID ?
Had toch duidelijk om een CBBHD gevraagd
Kan over deze LBBID (is wel een Winchester type) geen info vinden op het internet.
Heb deze dan ook geweigerd ze moeten maar meer hun best doen. :(
En mischien toch maar wachten op de Venice serie maar de release dates zijn
nogal tegenstrijdig ( in Juni?) Duurt mij toch wel echt te lang.Kijk nu al 2 weken naar de kast
is wel mooi maar wil aan de slag })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Ze zijn begonnen met verschepen van de Venice core op 4 april, dus juni lijkt mij wel wat laat, maar wanneer ze goed verkrijgbaar zijn durf ik geen uitspraak over te doen. De San Diego is als het goed is gisteren begonnen met verschepen _/-\o_ .

Release date's Venice and San Diego

[ Voor 19% gewijzigd door The farmer op 16-04-2005 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enig idee wat de Venice gaat kosten / enig snelheidsverschil ? anders overweeg ik die te kopen ivm dat ik over 2 weken de 3500 Winnie wil ga kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Anoniem: 115890 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:55:
Enig idee wat de Venice gaat kosten / enig snelheidsverschil ? anders overweeg ik die te kopen ivm dat ik over 2 weken de 3500 Winnie wil ga kopen ;)
Ja als ik god was misschien ;) . Als ik jou was zal ik een 3200+ nemen die zal qua prijs waarschijnlijk onder die van een winnie 3500+ liggen (gok ik, prijsverschil tussen winchesters 3500+ en 3200+ is momenteel ongeveer € 50,-) en afhankelijk van je mem kan je zeker 2800Mhz halen, zie reviews hieronder.
Van SSE3 moet je nog niet veel verwachten, maar je hebt het iig dan wel en misschien worden er in de toekomst meer applicaties voor geoptimaliseerd.
Je kan volgens mij ook 4 banken mem laten werken met de snelheid van dual channel _/-\o_

venice 3200+
xbitlabs

[ Voor 6% gewijzigd door The farmer op 16-04-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
The farmer schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:08:
[...]

Ja als ik god was misschien ;) . Als ik jou was zal ik een 3200+ nemen die zal qua prijs waarschijnlijk onder die van een winnie 3500+ liggen (gok ik, prijsverschil tussen winchesters 3500+ en 3200+ is momenteel ongeveer € 50,-) en afhankelijk van je mem kan je zeker 2800Mhz halen, zie reviews hieronder.
Van SSE3 moet je nog niet veel verwachten, maar je hebt het iig dan wel en misschien worden er in de toekomst meer applicaties voor geoptimaliseerd.
Je kan volgens mij ook 4 banken mem laten werken met de snelheid van dual channel _/-\o_

venice 3200+
xbitlabs
Hier nog een link van een 3700+ san diego:
http://www.compressorcool...n_64_san_diego_teil1.html

Afbeeldingslocatie: http://www.compressorcooling.de/San-Diego10B.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.compressorcooling.de/San-Diego7B.jpg

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

thx. Ik begin een jaartje ouder te worden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 26-04 22:17

DaWaN

'r you wicked ??

Zo he wat een kut CPU :r 2,7Ghz Prime stabiel onder een mach II GT, volgens mij kan elke 0,13um FX-55 dat op air..

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Nou ik heb weer iets geks, als ik een bootfloppy wil maken, doe ik het volgende:
Rechsklik op Drive A;
formateren
Opstartdiskette

Zodra comp daar klaar mee is, krijg ik de flashbestanden van bios 10/3. Die flash is nooit gelukt bij mij, op zich al zwaar ruk, maar als ik dan die bestanden delete en memtest86 erop zet krijg ik bij booten een foutmelding en weer een verwijzing naar keyboard2 error, die ik ook altijd kreeg met de mislukte flash. Errugh wazig probleem vind ik zelf, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

The farmer schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:15:
Nou ik heb weer iets geks, als ik een bootfloppy wil maken, doe ik het volgende:
Rechsklik op Drive A;
formateren
Opstartdiskette

Zodra comp daar klaar mee is, krijg ik de flashbestanden van bios 10/3. Die flash is nooit gelukt bij mij, op zich al zwaar ruk, maar als ik dan die bestanden delete en memtest86 erop zet krijg ik bij booten een foutmelding en weer een verwijzing naar keyboard2 error, die ik ook altijd kreeg met de mislukte flash. Errugh wazig probleem vind ik zelf, iemand tips?
WinFlash gebruiken ;) Wie weet trouwens wat floppy's precies zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
DaWaN schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:23:
[...]

WinFlash gebruiken ;) Wie weet trouwens wat floppy's precies zijn :Y)
Wat bedoel je precies met: "Wie weet trouwens wat floppy's precies zijn? Ik heb het met TDK en Nashua geprobeerd.

Ik heb ook op iemand anders comp die flash versie gezet op floppy en ook hij heeft nu telkens die bestanden erop als ie een bootfloppy maakt en bij hem heb ik uiteraard niet de flash uitgevoerd (hij heeft nl. een Asus bord :r ).

[ Voor 3% gewijzigd door The farmer op 16-04-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@DaWaN

Winflash heb je dat van de officiële DFI download site gehaald, dus hier:
http://www.dfi.com.tw/Sup...=LP&STATUS_FLAG=A&SITE=UK
Helemaal onderaan staat winflash utility, dat code: 2004/12/31

Dus eerst winflash utility downloaden en vervolgens flash programma. Als je gaat flashen geen applicaties draaien en MSN, kazaa uitschakelen heb ik begrepen.

Maar ook hier moet ik eerst een bootfloppy maken en krijg ik natuurlijk weer die flash bestanden erop, als ik die delete en vervolgens winflash en bios 10/3 erop zet ben ik bang dat flash mislukt aangezien die bestanden bij memtest boot voor problemen zorgden. Voordat ik ooit geprobeerd had te flashen had ik hier nooit last van en kon ik gewoon een bootfloppy maken en memtest booten.

[ Voor 227% gewijzigd door The farmer op 16-04-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik straks zover ben om de boel te inslalleren dan eerst het orginele
Diver setup CD en Floppy gebruiken (meegeleverd met het moederbord)
Dan de nieuwe drivers Bios van DFI site downloaden.

en de nieuwste update voor nforce chipset 639 voor nf4(waarbij vermeld word dat je
eerst programmas uit moet zetten auto updates en virusprogr. etc.
en de oude nvidia display drivers moet verwijderen en als je een winnie cpu gebruikt
disable in de Bios Errata 94 enchantment/ this OPB@xtremethread)

Van alle opties om de nieuwe Bios te krijgen vind ik deze het gebruikvriendelijkst
Je hebt nog steeds wel een floppy(lees disk) nodig deze zijn al
voorgeformateerd / dus gebruiksklaar

PCB Revision A
Date Code 2005/03/10
File NF4LD310.exe
Size 777,345 bytes
Description Diamond Flash Image for BIOS.

Please Click Here if you are not familiar with the procedure of Diamond Flash Image!!
Release Note:
1. NVMM 4.85 and NV RAID 4.81.
2. Enhanced memory compatibility.
3. Enhanced USB Compatibility.
4. Enhanced the support of Athlon 64 in version E3(Venice).

This information applied to :BIOS Flash

Doc. No. FAQ Latest
Date
30001902 How to flash BIOS with Diamond Flash Image? I find this Image file on some models. 2004/07/14
Answer :
Diamond Flash Image is unique feature developed by DFI to facilitate users flashing BIOS. User does not have to run the complicated procedures, but just flash the BIOS as an easy job.
1. Prepare one piece of clean floppy diskette.
2. Run the BIOS file from website directly or copy it to HDD to run.
3. It will image to floppy disk drive "A" including flash utility, BIOS file along with instruction and create booting program automatically.
4. Boot up the system from FDD. It will automatically flash the BIOS.
5. Press "F1" as instructed when completing the flashing.
6. Run "Load Optimized Defaults" or "Load Setup Defaults" in BIOS after completing the BIOS flashing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The farmer schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:38:
@DaWaN

Winflash heb je dat van de officiële DFI download site gehaald, dus hier:
http://www.dfi.com.tw/Sup...=LP&STATUS_FLAG=A&SITE=UK
Helemaal onderaan staat winflash utility, dat code: 2004/12/31

Dus eerst winflash utility downloaden en vervolgens flash programma. Als je gaat flashen geen applicaties draaien en MSN, kazaa uitschakelen heb ik begrepen.

Maar ook hier moet ik eerst een bootfloppy maken en krijg ik natuurlijk weer die flash bestanden erop, als ik die delete en vervolgens winflash en bios 10/3 erop zet ben ik bang dat flash mislukt aangezien die bestanden bij memtest boot voor problemen zorgden. Voordat ik ooit geprobeerd had te flashen had ik hier nooit last van en kon ik gewoon een bootfloppy maken en memtest booten.
Winflash is een handig programmatje waarmee je in windows kan flashen heb je dus geen floppy bij nodig.

Ik vind Winflash topprogramma heb al meer als 20 keer geflasht en nog nooit mis gegaan.
Voor mensen die met floppy flashen probeer het eens en je zal zien hoe makkelijk dit is.
Flashen duurt ongeveer 5 a 10 seconden.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 99584 op 17-04-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:45

Exigence

dnkroz

The farmer schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:38:
[...]

Wat bedoel je precies met: "Wie weet trouwens wat floppy's precies zijn? Ik heb het met TDK en Nashua geprobeerd.
Hij bedoelt dat niemand meer floppy's gebruikt ;) ..... behalve jij en ik dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Floppy ? das toch die jaren 80 technologie :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
ik gebruik floppy's voor memtest en om x800's te flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

El Snorro schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:30:
ik gebruik floppy's voor memtest en om x800's te flashen ;)
offtopic:
ATI WinFlash en Memtest in bios ;)

Ik kan WinFlash ook aanraden, echt ideaal gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100532

weet iemand hoe het zit met winnies+ DFI + subzero? de subzero bug schijnt nl. door een proc/bios combi te komen. vaak was dat dan op een neo2, is dat bij de dfi anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DaWaN schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:42:
[...]

offtopic:
ATI WinFlash en Memtest in bios ;)

Ik kan WinFlash ook aanraden, echt ideaal gewoon :)
offtopic:
memtest op CD :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Exigence schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:16:
[...]

Hij bedoelt dat niemand meer floppy's gebruikt ;) ..... behalve jij en ik dan :P
Wij zijn gewoon DIE HARDS 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik wilde er wel een aanschaffen met het kopen van nieuwe PC week geleden. Maar ik was hem gewoon vergeten. Is gewoon echt zo'n onderdeel dat velen tegenwoordig onopzettelijk vergeten. :)
Ik wacht trouwens nog steeds op mijn DFI lp nf4 sli-dr die 5 dagen geleden terug was gegaan voor RMA omdat geluid niet werkte :( En volgens tracktrace.nl kwam hij gisteren pas bij hun aan. Was ruim 4 dagen in de post blijven hangen. Van Eindhoven naar Maasluis.

[ Voor 10% gewijzigd door SpitfireNL op 17-04-2005 21:08 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139170

:9 :9 Lijkt me echt een mooi moederbord :) Ik ga hem ook maar bestellen van de week denk ik :)

Iemand die hem ergens goedkoper dan 195 kan krijgen? Zou leuk zijn >:)

Al zijn er kleine dingetjes waar ik echt rekening mee zou moeten houden hoor ik dat graag natuurlijk namelijk de eerste keer dat ik een pc in elkaar ga schroeven :*)

Ik heb al goed geheugen voor dit moederbord namelijk OCZ Gold VX denk wel dat dat goed bij elkaar past B)

Nu hoef ik alleen nog maar een keuze te maken tussen de verschillende 6800GT´s iemand een aanrader :? ben deze 4mb videokaartje namelijk best wel zat :'( kan er helemaal niks mee althans schokkend surfen gaat nog net :(

Alleen nog maar wachten op de Venice en dan knal ik al me problemen hier op got })

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 139170 op 18-04-2005 22:05 . Reden: iets netter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Er is al een Ultra-D voor minder dan € 140 hoor ;)
En voor die 6800GT hangt het er een beetje van af wat jouw eisen zijn. Maar de prestaties van alle merken liggen heel erg dicht bij elkaar. Al zou ik persoonlijk niet voor bepaalde "B-merken" gaan. Voor mijn 6600GT was de keuze snel gemaakt: de goedkoopste kaart was een MSI. Geen slechte fabrikant, denk ik zo. Maar hun koeler die ze er op gebruiken maakt heel erg slecht contact met het geheugen en is erg luidruchtig. Dat wist ik al door het lezen van een review maar aangezien ik toch een zalman-koeler wou monteren, maakte het mij niks uit. Dus ik zou zeggen, lees reviews :D Ik denk trouwens dat je voor die vragen beter een kijkje kan nemen in het Het Grote 6800GT Topic Deel 2!.
Mocht je eventueel nog vragen hebben, mag je die van mij gerust stellen maar let op, dit is hier nog steeds het Die-Hard Overclocking & Cooling forum! Dit topic handelt dus over overclocken en het is dus de bedoeling dat we niet al te veel off-topic gaan. Het zou niet de eerste keer zijn dat er ingegrepen wordt en dat een leuke topicreeks afgesloten wordt omdat er teveel off-topic geblaat is.
Lees er vooral eens de Moderatiepolicy en OM Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics op na ;)

edit:
Aangezien het de eerste keer is dat je een PC gaat bouwen en als je niet zeker bent van jezelf, kan je misschien eens een kijkje nemen in de PMG FAQ. Heel erg interessant want je vind er een antwoord op vragen zoals Hoe bouw ik een PC? :)

[ Voor 20% gewijzigd door D-Three op 18-04-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Anoniem: 139170 schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:48:
ben deze 4mb videokaartje namelijk best wel zat :'( kan er helemaal niks mee althans schokkend surfen gaat nog net :(
laat XP naar de driver zoeken en gebruik de standaard driver uit XP. dan schokt ie niet meer ;)

ik kan op mijn Ati mach II 2mb gewoon fullscreen DivX kijken namelijk ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 09:02
Ik ben gister avond en vanmorgen vroeg ff aan het testen geweest met de 4V jumper.

Rechts boven in zit volgens mij de heating waar de mosfett voor het geheugen onder zit.

3.2V Jumper @ 3.3 lijn = 44.8c Stressed
3.4V Jumper @ 5v Lijn= 70+ !!!! Stressed (meer kon de temp meter niet weer geven 70 was max)

Dit is dus idd een probleem :D als je die niet coolt of zo zie ik het goed fout gaan. Ik heb er nu dus een fan overheen blazen, die coolt ook meteen het geheugen mee nu netjes 35.6 C. Aleen het probleem is 270 mhz haald me ram niet echt op een goed voltage. ( BH5 achtig UTT ). Dus me max is 245 @ 2700 MHz die me cpu max kan. 3.2 is daar gewoon net niet voldoende voor. de 3.3 optie wel ( was volgens mij dan 3.35 als ik me niet vergis ) en dan wordt dat mobo weer zo zwaar belast.

Zijn er nog meer van deze hot spots waar ik rekening mee moet houden wil ik me dimms 3.4 geven ? En wat zouden jullie max aan bh5 ram geven ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:35:
Ik ben gister avond en vanmorgen vroeg ff aan het testen geweest met de 4V jumper.

Rechts boven in zit volgens mij de heating waar de mosfett voor het geheugen onder zit.

3.2V Jumper @ 3.3 lijn = 44.8c Stressed
3.4V Jumper @ 5v Lijn= 70+ !!!! Stressed (meer kon de temp meter niet weer geven 70 was max)

Dit is dus idd een probleem :D als je die niet coolt of zo zie ik het goed fout gaan. Ik heb er nu dus een fan overheen blazen, die coolt ook meteen het geheugen mee nu netjes 35.6 C. Aleen het probleem is 270 mhz haald me ram niet echt op een goed voltage. ( BH5 achtig UTT ). Dus me max is 245 @ 2700 MHz die me cpu max kan. 3.2 is daar gewoon net niet voldoende voor. de 3.3 optie wel ( was volgens mij dan 3.35 als ik me niet vergis ) en dan wordt dat mobo weer zo zwaar belast.

Zijn er nog meer van deze hot spots waar ik rekening mee moet houden wil ik me dimms 3.4 geven ? En wat zouden jullie max aan bh5 ram geven ?
Dit klinkt gek maar het is echt waar hoe meer volt je gebruikt hoe minder heet die woord.
Dit komt door de rest spanning 5v - 3,4v= 1,6 restspanning dit word omgezet in warmte dus hoe minder restspanning des te minder hitte.

3.6v is daarom betere optie voor je bh5 of je moet je 3,3volt lijn overvolten.

Laat je bevindingen even weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 99584 op 19-04-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Ik geef mijn VX 3,5v. Heb een 120 mm fan over de rechterbovenhoek van het moederbord om dat gebied te koelen en tevens de bovenste dimm. Onderste dimm wordt meegekoeld door XP120. Daarnaast heb ik een fan over de drie heatsinks rechts van de CPU socket. Kan vanavond fotootje maken als je wilt.

PWM stressed wordt rond de 40 graden, bovenste dimm stressed 35 graden (temp sensors opgeplakt) en de onderste dimm rond de 32 graden.
Heb zelf ook beetje moeten klooien om stabiel 270 1:1 1T te kunnen halen op 2-2-2-5-7-16 maar met de volgende settings gaat het hier prima:

200-enable-2-2-5-2-7-16-2-2-1-2-3120-auto-enabled-auto-0-8-4-auto-auto-16-disable-16-7-disable(8burst)

[ Voor 31% gewijzigd door Viss op 19-04-2005 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 99584 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:47:
[...]

Dit klinkt gek maar het is echt waar hoe meer volt je gebruikt hoe minder heet die woord.
Dit komt door de rest spanning 5v - 3,4v= 1,6 restspanning dit word omgezet in warmte dus hoe minder restspanning des te minder hitte.

3.6v is daarom betere optie voor je bh5 of je moet je 3,3volt lijn overvolten.

Laat je bevindingen even weten.
Neeh dit vind ik helemaal niet raar :D dat verachte ik al omdat hij van de +5v af komt. Was ook met mijn fan controler die ik zelf had gemaakt die werd ook heter naarmate de fan langzamer ging draaien en dus ook op minder volt liep. De overige Stroom werd afgegeven aan het mosfetje en die werd idd goed heet :). Maar ik zal vanaaf eens verder testen.

Ik zit er namelijk over te denken om met athesive Kopere heatspreaders op me geheugen te zetten. Aangezien een aantal chipjes wel warm worden en andere weer minder. Dan wordt het netjes verdeelt. Alleen dan vervalt de garantie dus helemaal. Andere optie is om het met thermalpads te doen maar dan ben ik bang dat die de warmte niet snel genoeg afgeven aan de spreaders.

Dus wat zouden jullie doen ?
Viss schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:56:
Ik geef mijn VX 3,5v. Heb een 120 mm fan over de rechterbovenhoek van het moederbord om dat gebied te koelen en tevens de bovenste dimm. Onderste dimm wordt meegekoeld door XP120. Daarnaast heb ik een fan over de drie heatsinks rechts van de CPU socket. Kan vanavond fotootje maken als je wilt.

PWM stressed wordt rond de 40 graden, bovenste dimm stressed 35 graden (temp sensors opgeplakt) en de onderste dimm rond de 32 graden.
Heb zelf ook beetje moeten klooien om stabiel 270 1:1 1T te kunnen halen op 2-2-2-5-7-16 maar met de volgende settings gaat het hier prima:

200-enable-2-2-5-2-7-16-2-2-1-2-3120-auto-enabled-auto-0-8-4-auto-auto-16-disable-16-7-disable(8burst)
Ah okeey :| en dus op 3.5 volt 270 :P wel lekker ga ik vanaaf even proberen igg bedankt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Astennu schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:15: Ah okeey :| en dus op 3.5 volt 270 :P wel lekker ga ik vanaaf even proberen igg bedankt.
270@3,6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ah das ook goed alleen wel beetje veel volt. Ik denk wel dat ik me mem dan serieus beter moet coolen er zitten bij mij geen heatspreaders op. En hoe krijg je die XP 120 er op ?? dan kun je toch niet je bovenste PCI X slot gebruiken ?

En wat gebruikt OCZ tussen de mem chips en de heatspreaders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-04 11:39

Jack

MHz Matters

Astennu schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:58:
En wat gebruikt OCZ tussen de mem chips en de heatspreaders ?
gewone hittegeleidende tape dacht ik

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Dit moederbord heeft geen PCI X :P Wel PCI-E ;)

Ik wou deze week ook eens tot 3,6V gebruiken om hoger te komen. 3,2V blijkt niet genoeg om hoger dan 240 MHz te komen.
offtopic:
Maar waarschijnlijk zal het toch niet meer lukken om het deze week te proberen. Vrijdag trouw ik en dan een weekje op reis 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Zit er zelf aan te denken die spreaders eraf te halen, het lijkt me juist dat het wat koeling betreft beter is zonder. Bovenste PCI slot is prima te gebruiken met de XP120 (heatpipes naar beneden gericht), kaart met ATI silencer erop past er prima onder.
offtopic:
Maar waarschijnlijk zal het toch niet meer lukken om het deze week te proberen. Vrijdag trouw ik en dan een weekje op reis 8)
geniet dr van !!!! :)

[ Voor 28% gewijzigd door Viss op 19-04-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Viss schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:14:
Zit er zelf aan te denken die spreaders eraf te halen, het lijkt me juist dat het wat koeling betreft beter is zonder. Bovenste PCI slot is prima te gebruiken met de XP120 (heatpipes naar beneden gericht), kaart met ATI silencer erop past er prima onder.

[...]
geniet dr van !!!! :)
Humm okeey. Ik kreeg te horen dat dat niet ging daarom ben ik voor de 7700 cu gegaan :\. Maar de vraag is scheeld het veel tussen die 2 volgens mij valt dat best wel tegen. mischien 3 c of zo ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XP-120 past hier prima! je kan hem er op 2 manieren opzetten:
lange kant naar beneden dan past idd videokaart niet.
lange kant naar boven en dan hangt ie over de eerste reep geheugen heen.

Goed alternatief is de XP-90C (Koperen versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 99584 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:42:
XP-120 past hier prima! je kan hem er op 2 manieren opzetten:
lange kant naar beneden dan past idd videokaart niet.
lange kant naar boven en dan hangt ie over de eerste reep geheugen heen.

Goed alternatief is de XP-90C (Koperen versie)
Jah neeh had ik ook al gezien maar daarom heb ik dus die 7700 cu gekocht. Maar het ging mij er ff om dat mij werd verteld dat je idd je 1e pci e slot niet kon gebruiken. En anders wordt het weer lastig om je mem er in te doen. + zit je cpu core dan nog wel goed in het midden van de bodemplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Heb xp-120 hier ook op mijn bord. Mem is niet zo'n probleem die kan je er nog in en uit doen. En die wordt zo ook goed gekoeld :D

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:45:
[...]

Jah neeh had ik ook al gezien maar daarom heb ik dus die 7700 cu gekocht. Maar het ging mij er ff om dat mij werd verteld dat je idd je 1e pci e slot niet kon gebruiken. En anders wordt het weer lastig om je mem er in te doen. + zit je cpu core dan nog wel goed in het midden van de bodemplaat.
Zit prima zoals het hoort. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Astennu schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:35:
...
En wat zouden jullie max aan bh5 ram geven ?
Net zoveel tot het niet harder meer gaat.., zal zo'n beetje tussen de 3,5V-4,0V inliggen :) Als het goed is kunnen ze zonder problemen 4V aan dus })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Ik heb overal gezocht maar kon maar niet de compatibility vinden met dit mobotje voor die zalman northbridge heatsink, nu elk onderdeel in mijn pc minder dan 20db aan geluid produceert is mijn missie eindelijk geslaagd... tenminste als ik de chipset fan ff tegenhou 8-)

Mijn vraag is alleen.. past die passieve chipset koeler van zalman hier wel in,want mijn 6600GT XFX steekt netboven de huidige stock chipset cooler uit, en is deze wel koel genoeg.. ik heb vrij weinig airflow in mijn kastkheb een 120mm op de proc en 80mm outtake via tagan en dan nog 80mm op het mem gericht, moet ik dan gewoon een 20cfm op de zalman doen ook?

ps mijn chipset komt met stock cooling nooit boven de 50 graden uit, ook niet op 300mhz (hoger niet getest) hoe hoog mag de chipset zijn?

is het mischien mogelijk gewoon de andere pci x poort te gebruiken??

Net zoveel tot het niet harder meer gaat.., zal zo'n beetje tussen de 3,5V-4,0V inliggen :) Als het goed is kunnen ze zonder problemen 4V aan dus }) <<<< hmm ik heb gskill pc4400 en net ook gskill bh5utt besteld.. ik kan ze zeker niet allebei tegelijk gebruiken ivm dat die tccd dood is als ik er 3.3 volt doorheen jaag? (Ik wil gewoon 200mhz 2-2-2-5 1T op beide dat is al voldoende eigenlijk want 6.4gb doorvoor van mem of 8 gig doorvoer ga je dus echt niet merken behalve in benches die testen wat de doorvoor maximaal is:P) hoeveel zal die tccd aankunnen dat genoeg is om die bh5 ook 2-2-2-5 1t 200mhz te laten draaien?

[ Voor 32% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 19-04-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

tflegend schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:08:
...
hoeveel zal die tccd aankunnen dat genoeg is om die bh5 ook 2-2-2-5 1t 200mhz te laten draaien?
TCCD kan wel hogere voltages aan, maar op BH-5 moet als het goed is ook wel 200 2-2-2-5 op 2,6V doen, tot 3,0V kun je iig zonder snelheidsmindering gaan, moet geen probleem zijn imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag me OCZ VX geheugen binnen gekregen. Op dit moment ben ik ze druk aan testen.
Na 160 (test 5) passes te hebben gedaan op 3.3v heb 4 errors. Mijn geheugen draaide hierbij op 256mhz 2-2-2-5 1t. Is dit een beetje redelijk voor 3.3v?

Edit: Sorry verkeerde topic. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 113451 op 19-04-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Viss schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:56:

Werkt hier dus niet :'( 265 @ 3.6 die settings 25 errors first run. Mischien dan toch maar VX kopen of zo :| wel vaag 260 @ 3.4 ging wel. En volgens mij is de bandwith wel extreem toegenomen met 200 mhz/s of zo dus wel een magic setting maar jammer genoeg te zwaar. Dus zit ik nog steeds aan die belastende 3.4volt voor me ram :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Ik krijg @270 op gegeven moment ook wat fouten in memtest, maar kan ermee benchen of avondje gamen, is stabiel genoeg voor mij op dit moment. Zorg er wel voor dat je mem en moederbord koel genoeg blijven. Heb 2 fans op moederbord, een 120mm vanaf boven en een 2 amd hsf fannetjes rechts van de cpu. PIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Viss schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:29:
Ik krijg @270 op gegeven moment ook wat fouten in memtest, maar kan ermee benchen of avondje gamen, is stabiel genoeg voor mij op dit moment. Zorg er wel voor dat je mem en moederbord koel genoeg blijven. Heb 2 fans op moederbord, een 120mm vanaf boven en een 2 amd hsf fannetjes rechts van de cpu. PIC
Joh das een XP-120 ? past makkelijk. En iedereen maar roepen je raakt je 1e slot kwijt :S okeey dan :D. Mja anyway wel netjes gedaan.

Wat mijn prob is:

2600 mhz 260 1:1 = 7k3 mb/s
2700 MHz 9:10 voor ram (245 MHZ) 7k3

De cpu speed nekt em. En 265 willen de rammetjes niet meer. Dus beetje lame :(

Wat haal jij in sandra ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Sandra 7,7 Everest write 8k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Maja wat vewrwacht je van rammetjes van die prijs ;) VX kost dubbel zoveel .

Gabriël AM5

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.