LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Die past er normaalgezien op maar dan moet de videokaart inderdaad naar slot 2. Of je kan zelf een koeler moddentflegend schreef op woensdag 20 april 2005 @ 03:00:
Past de passieve chipset koeler van zalman? Of moet mijn videokaart dan naar slot 2?
Verwijderd
Uhhh volgens mij werkt een single card niet in slot 2!!!!Laagvliegerke schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:49:
[...]
Die past er normaalgezien op maar dan moet de videokaart inderdaad naar slot 2. Of je kan zelf een koeler modden
Ik heb meerdere plaatjes gezien, van mensen die een single card in slot 2 hadden zitten. Dus het lijkt me dat het wel werktVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:46:
[...]
Uhhh volgens mij werkt een single card niet in slot 2!!!!
Astenu, mail ff dan kan ik je misschien wat meer instellingen geven..
Ergens in mijn aankopen snap ik het nut niet.. is het niet zo dat als ik mijn ram 300 mhz 2-2-2-5 met multiplier 8 (2400mhz) en HT 300x3 precies dezelfde videoencoding muziek encoding winrar quickpar gamefps etc krijg als met 200mhz 2-2-2-5 HT 200x5 multiplier 8 = ook 2400mhz) ??
Dit ram wat ik me koop ik dat niet eigenlijk puur alleen voor benchmarking contests?
offtopic: Hoeveel volt hebben jullie nodig op dat UTT bh5 voor 2-2-2-5 200mhz? is 2.9 genoeg? zo ja dan kan ik beide soorten geheugen bij elkaar draaien:-) en dan die bh5 inbranden om mee te benchen in everest ofso.
Jah ik ook niet echttflegend schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:28:
lol ik snap helemaal niet wat ik met al die ram instellingen aanmoet met dit bordje, verder dan 2-2-2-5 of 2.5-3-3-7 instellen kom ik niet, ik zou ook graag wel willen weten wat ik met derest aanmoet, ik heb gskill pc 4400 en gskill UTT
Ergens in mijn aankopen snap ik het nut niet.. is het niet zo dat als ik mijn ram 300 mhz 2-2-2-5 met multiplier 8 (2400mhz) en HT 300x3 precies dezelfde videoencoding muziek encoding winrar quickpar gamefps etc krijg als met 200mhz 2-2-2-5 HT 200x5 multiplier 8 = ook 2400mhz) ??
Dit ram wat ik me koop ik dat niet eigenlijk puur alleen voor benchmarking contests?
offtopic: Hoeveel volt hebben jullie nodig op dat UTT bh5 voor 2-2-2-5 200mhz? is 2.9 genoeg? zo ja dan kan ik beide soorten geheugen bij elkaar draaien:-) en dan die bh5 inbranden om mee te benchen in everest ofso.
Maar er zijn verschillende instellingen voor BH5 en TCCD dus even op XS zoeken of zo. Tuttie Fruttie wist ze voor de TCCD.
En @ viss heb je geadd op msn
Edit:
Welke bios gebruiken jullie voor de beste oc peformance. Ik las op XS iets over 311-1 - 311-2 of zo ???
[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 20-04-2005 10:46 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Ik gebruik de 414-3 bios voor mijn BH5 werkt perfect is tevens de laatste bios.Astennu schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:39:
[...]
Jah ik ook niet echt
Maar er zijn verschillende instellingen voor BH5 en TCCD dus even op XS zoeken of zo. Tuttie Fruttie wist ze voor de TCCD.
En @ viss heb je geadd op msn
Edit:
Welke bios gebruiken jullie voor de beste oc peformance. Ik las op XS iets over 311-1 - 311-2 of zo ???
@Viss als je kaart in slot 2 zit en hij werkt op 8x ipv 16x dan heb je toch prestatie verlies???
Op XS (kan link ff niet vinden) had iemand dit getest in 3Dmark en de verschillen waren minimaal, van prestatieverlies was (bij hem iig) eigenlijk geen sprake.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:58:
[...]
Ik gebruik de 414-3 bios voor mijn BH5 werkt perfect is tevens de laatste bios.
@Viss als je kaart in slot 2 zit en hij werkt op 8x ipv 16x dan heb je toch prestatie verlies???
2-2-2-5@300 * 8 is 2400 en 2-2-2-5@200 * 8 is 1600, ongeacht of HT op 3,4 of 5 staat. Multi * FSB = CPUtflegend schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:28:
lol ik snap helemaal niet wat ik met al die ram instellingen aanmoet met dit bordje, verder dan 2-2-2-5 of 2.5-3-3-7 instellen kom ik niet, ik zou ook graag wel willen weten wat ik met derest aanmoet, ik heb gskill pc 4400 en gskill UTT
Voor instellingen van het geheugen ff mailen.

Er staat toch echt HTT 300 en 300x8 = 2400 ja het RAM loopt 200, en dat wil ik nou juist aantonen als je je HT op 300x3 doet bijv en multplier x8 dan maakt het niet uit of je ram nou 2-2-2-5 1:1 loopt of dat je ram mhz loopt of 200mhz 2-2-2-5, tenzij je benchmarks doet die puur bestaan uit het rammen van grote datasets door je ram. Wat je in 'real world' apps vrijwel nooit doet, daarom is het high-end ram gebeuren puur alleen voor 'wie ken het verste overklokke ennuh de meeste mBtjes krijge' zolang je maar 200mhz 2-2-2-5 of maybe cas 1.5 kan draaien is het allemaal wel goed dacht ik toch..Wel zonde van mijn geld als ik het zo bekijk.. :-P Maarja gekocht is gekochtViss schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:37:
[...]
2-2-2-5@300 * 8 is 2400 en 2-2-2-5@200 * 8 is 1600, ongeacht of HT op 3,4 of 5 staat. Multi * FSB = CPU
@viss hieronder > no problemo
[ Voor 74% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 20-04-2005 12:35 ]
voor de reacties hierboven over pci ex 8x... uhm dat is nogsteeds sneller dan agp, en agp vs pci-ex kan ik niet echt zeggen dat agp slomer is, tenminste niet op een 6600GT ga ik 8x pci x niet merken, op een 6800GT waarschijnlijk zelfs niet eens, op een x850XT pe wel? waarschijnlijk ook niet meer dan 2% ofzo, het ging me er meer om of je die 2e poort kan gebruiken terwijl de eerste leeg is, maar zo te horen als ik sli aanzet die jumper dan lukt dat dus wel?
[ Voor 64% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 20-04-2005 12:11 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Viss op 20-04-2005 12:28 ]
Daar hebben we de WAUS-mod voor:tflegend schreef op woensdag 20 april 2005 @ 03:00:
Past de passieve chipset koeler van zalman? Of moet mijn videokaart dan naar slot 2?

En voor laatste foto citeer ik de uitvinder van deze mod:
En na een paintjob + bevesting. (inbus -> veer -> koelblok -> mobo -> moertje)
Fannetje erbij, en het resultaat ziet er zo uit

interessant
Deze mod staat ook in deel 2 van deze topicreeks:Jack schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:36:
[...]
interessantmaar kan je die pics niet clickable maken? ze zijn wel erg klein zo...
[rml]waus in "[ OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nForce4..."[/rml]
Ik was al van plan om hem op te nemen in de TS maar dat zal maar voor begin mei zijn. Na de reis
Ik meen me te herinerren dat het een Pentium III passief koelblok was, ik weet niet of hier nog aan te komen is, maar je kan zoiets natuurlijk ook met de Zalman proberen.tflegend schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:54:
Jah vond ik ook:-P Welk blokje gebruikt hij of is dat geheel zelf gemaakt? Hoe heeft hij die pinnetjes weggehaalt? gewoon gebroken en geschuurd of gezaagd?

Oeps dit is wel een heel groot plaatje, om Jack een plezier te doen
Werkelijke afmetingen: 37 (L) X 37 (W) X 47 (H) mm
[ Voor 12% gewijzigd door The farmer op 20-04-2005 13:25 ]
Ik heb enkele pinnen er uit getrokken of gehalveerd zodat mijn 6600GT er precies tussen valt.
Zal proberen foto's te maken, maar mijn cam houd niet zo van inzoomen
Daar ging ik ook wel vanuit dat je een paar pinnen moest mollen.sapphire schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:58:
Standaard past die zalman niet omdat de Graka in de weg zit.
Ik heb enkele pinnen er uit getrokken of gehalveerd zodat mijn 6600GT er precies tussen valt.
Koelt die zalman dan voldoende? Want je moet er toch redelijk wat pinnen van halveren??sapphire schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:58:
Standaard past die zalman niet omdat de Graka in de weg zit.
Verwijderd
en een vraagje of ik er ook een fannetje voor zou moeten plaatsen al besluiut ik dat ook te gaan doen (alleen als het fannetje echt een herrie maakt net zoals bij de asus a8n-sli) met mijn antec p160 waar dus al een 120mm fan tegenaanblaast als ik er geen harde schijf voor hang
Maar met de koeling die ik nu heb is me chipset stiller (fan hoor iik snachts echt neit) en koeler
WC blokken voor SLI borden
MSI K8N Neo4/Diamond (SLI)
Asus A8N (SLI) (heeft Danger Den ook)
DFI Lanparty nF4 (SLI)
Vooral de laatste is natuurlijk interessant:
Base size: Base: 50 x 40mm
Dimensions: without fittings: 50 x 40 x 14mm (L x W x H)
Is verkrijgbaar bij MIPS computers in Duitsland volgens de review http://www.mips-computer.de/
[ Voor 5% gewijzigd door Paul Hewson op 20-04-2005 18:44 ]
Edit waar halen jullie die 41x bios vandaan ? op DFI site is de nieuwste 310 als ik me niet vergis.
[ Voor 58% gewijzigd door Astennu op 20-04-2005 19:08 ]
stond in eht vorige deel ookal, toen werden ze liefkozend "flowkillers" genoemdPaul Hewson schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:40:
http://www.techpowerup.com/reviews/Mips/DFIFreezer
WC blokken voor SLI borden
MSI K8N Neo4/Diamond (SLI)
Asus A8N (SLI) (heeft Danger Den ook)
DFI Lanparty nF4 (SLI)
Vooral de laatste is natuurlijk interessant:
Base size: Base: 50 x 40mm
Dimensions: without fittings: 50 x 40 x 14mm (L x W x H)
Is verkrijgbaar bij MIPS computers in Duitsland volgens de review http://www.mips-computer.de/
Damn, en ik dacht nog wel een wereldprimeur te hebben.sapphire schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:12:
[...]
stond in eht vorige deel ookal, toen werden ze liefkozend "flowkillers" genoemd
Gewoon paralel naast me gpu blok zetten.... zoveel flow heeft ie toch niet nodig...sapphire schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:12:
[...]stond in eht vorige deel ookal, toen werden ze liefkozend "flowkillers" genoemd
[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 20-04-2005 19:42 ]
Bij mij moet de pomp bv. het water bijna 50 cm omhoogpompen (Hydor L20 dus werkt best), maar als ik er dan nog een superplat blokje tussen hang die mijn waterflow zodanig hindert.
Ofwel, lekker passief koelen, je OC gaat er toch noet harder door aangezien er geen mem controller meer inzit
414-1 (Tccd)
414-2 (UTT)
414-3 (Tccd & UTT)
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
In het Winbond UTT topic is dit opeens weer helemaal een hot item, dacht dat we dat net achter rug hadden.
[ Voor 20% gewijzigd door The farmer op 21-04-2005 00:20 ]
Verwijderd
mijn pc was met bios 310 242 2-2-2-8 1t en proc op 2420 mhz 100% stabiel en met de nieuwe bios was het backup CMOS...*reboot*
dus meteen maar weer 310 erin
edit: en nu draai ik weer gewoon vrolijk met mijn oude settings, lang leve CMOS reloaded
[ Voor 16% gewijzigd door sapphire op 21-04-2005 01:06 ]
Verwijderd
Ik hoorde idd slechte ervaringen met de bios 412-2 versie. De 412-3 versie is voor UTT en TCCD, die scheen veel beter te zijn, en zover ik weet klopt dat ook. Ik gebruik zelf ook bios 412-3 zonder enige problemen. Misschien wel de moeite waard om die eens te proberen.sapphire schreef op donderdag 21 april 2005 @ 01:02:
net even 412-2 erin geflashed aangezien ik UTT/ BH-5 gebruik, maar wat een K*T bios zeg
mijn pc was met bios 310 242 2-2-2-8 1t en proc op 2420 mhz 100% stabiel en met de nieuwe bios was het backup CMOS...*reboot*
edit: en nu draai ik weer gewoon vrolijk met mijn oude settings, lang leve CMOS reloaded
Dit gedeelte en je dimms zelf worden warm.tflegend schreef op donderdag 21 april 2005 @ 00:50:
Uhm... zou iemand ff plaatje kunnen schieten en markeren welk gedeelte van het bord ik moet koelen als ik gebruik maar van voltages boven de 3.3? Ik krijg morgen mijn BH5 binnen..

Heb reeds gezocht op o.a. XS, maar kan r helaas weinig over vinden.
Inderdaad, de 412-3 eens proberen zoals Slimmie zei. Ik gebruik ook de "3" van de vorige beta-bios tot grote tevredenheid in combinatie met CH-5. Dus ik gok dat deze het dan ook beter moet doen met BH-5.sapphire schreef op donderdag 21 april 2005 @ 01:02:
net even 412-2 erin geflashed aangezien ik UTT/ BH-5 gebruik, maar wat een K*T bios zeg
Ik zal binnenkort eens verschillende beta-biossen opnemen in de TS.
Welke chips zijn dat?Tekn0z schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:47:
Ik zit nog steeds met 2 latjes PC3500 van OZC de EB Plat. Edition. Heeft iemand een id wat voor deze repen de ideale timings zijn i.c.m. dat DFI-SLi bord
Heb reeds gezocht op o.a. XS, maar kan r helaas weinig over vinden.
Gevonden in dit forum: http://www.abxzone.com/forums/archive/index.php/t-88699.html
En dan de reactie van iemand:Blue07 802-08-2005, 09:43 PM
Ballistix @265 cas2.5-3-3-7-1t gets about the same as this stuff @285 ????
This does not compute
Sierra 02-08-2005, 09:51 PM
Ballistix uses the same type of chips (Micron) as OCZ EB. Those chips seem to deliver more bandwidth at the same timings as other memory. Hence the name "enhanced bandwidth".
I think cromozone had a good observation earlier about the memory controller on A64's. My CPU doesn't seem to like TCCD at all, but it loves very low latency RAM. I think slight differences in the controllers on various CPU's may help explain why some people get great results with TCCD, while others don't.
Verwijderd
414-3 doet het daarintegen beter dan ooit
Ik was in een creatieve bui en heb 2 oude licht rood doorzichtige fans uit een Q-tec silent voieding gedemonteerd, opnieuw gesmeerd, stekkertje eraangesoldeerd, tegen elkaar aangeplake en voor me mem gehangen.
Nu kan ik wel niet bij m'n mem maar dat verwissel ik toch zelden, en anders trek ik de fans er zo weer af
Superstille koeling en goede koeling
Heb ik ook wel eens gezien. toen de CPU mult ingesteld en hij boote wel. Ik draai nu 412-3 en werkt hier super.sapphire schreef op donderdag 21 april 2005 @ 01:02:
Verwijderd
* sapphire is trouwens erg blij, 412-3 deed nu al 3mhz erbij
edit:

[ Voor 33% gewijzigd door sapphire op 21-04-2005 19:53 ]
Netjes gedaan !sapphire schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:49:
Pic komt eraan, als me cam wil meewerken
* sapphire is trouwens erg blij, 412-3 deed nu al 3mhz erbijnu nog proberen op de 250 mhz 24/7 stabiel te krijgen
edit:
[afbeelding]
Verwijderd
412-2 was volgens veel mensen slecht, maar 412-3 is erg goed. Toch de moeite waard geweest dus.sapphire schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:49:
* sapphire is trouwens erg blij, 412-3 deed nu al 3mhz erbijnu nog proberen op de 250 mhz 24/7 stabiel te krijgen
edit:
[afbeelding]
Leuke foto trouwens. Effectief.
Verwijderd
als je meerdere koelblokken met verschillende waterdoorvoer gebruikt
in Serie of Parallel en welke volgorde van Elementen?
Normaal gesproken gebruiken we alle elementen achter elkaar, dus in serie. Het is echter ook mogelijk een parallel systeem te bouwen. Vanaf de radiator lopen er nu twee leidingen die naar de inlaat van de CPU en b.v. VGA lopen. Vanaf de uitlaat van de CPU en VGA lopen de twee leidingen weer in elkaar over. Het grote nadeel is het verschil in stroomweerstand in de koelblokken van de CPU en de VGA. De stroomweerstand in het VGA blok (of NB blok) is aanzienlijk lager dan die van het CPU blok. Het water zal de weg van de minste weerstand kiezen dus het meerendeel van het water gaat naar de VGA kaart ipv de CPU met alle gevolgen van dien. We zullen dus een belemmering in de leiding van de VGA moeten aanleggen. Dit gebeurd vaak met een klein balkraantje. Het regelen van deze zogenaamde ‘flow’ door het systeem is erg moeilijk. Ik kan ook iedere beginner afraden om een parallel systeem te bouwen.
Het water zal het warmst zijn na het verlaten van het CPU waterkoelblok. Vanaf daar zal de temperatuur alleen maar dalen. (Tenzij er nog andere koelblokken aanwezig zijn). De pomp is het laatste onderdeel dat eventueel nog warmte aan het water kan toevoegen dus daarom hebben we radiator na de pomp en is het water dat naar de CPU gaat zo koel mogelijk is. Het reservoir zit voor de pomp om te voorkomen dat de pomp lucht kan uitzuigen. Er zit een buffervoorraad voor de pomp, de zuig van de pomp heeft dus altijd voldoende water.
Ik moet ook eens kijken hoe ik me cooling kan verbeteren. Ik wil wel dat me kast strax dicht kan. Dus ik zit te denken aan een 12 cm fan in de deur. Want het moet nog wel een beetje stil blijven. En me 7700 cu zit voor de onderste dim en die krijgt dus wat warmere lucht dan het andere slot.sapphire schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:49:
edit:
[afbeelding]
Ben benieuwd naar de temp van je NB (in bios), zelf heb ik nl. ook zo'n blokje.
Gaat ik dit weekend eens met die timings experimenteren, thxz voor de info trouwens! Alleen heeft de DFI zoveel geheugenopties, ff uitspitten wat wat is. Want als je de pc opstart zie je snel de timings van je mem voorbij komen. Dit staat volgens mij in een andere volgorde genoemd dan b.v. 2.5-2-2-5. Want toen ik dit instelde, zodat het bios opstartscherm in die volgorde dat aangaf. Toen kreeg ik geheugenfouten tijdens het gebruik van Quickpar, dat de checksum niet klopte.Laagvliegerke schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:25:
Het enige wat ik gevonden heb (maar nog niet echt veel kunnen zoeken) is iemand die beweert dat iemand anders met Ballistix-geheugen (ook micron chips) een even grote bandbreedte blijkt te kunnen behalen op 265 MHz dan hij met TCCD op 285 MHz. Dit dus op een DFI nF4.
Gevonden in dit forum: http://www.abxzone.com/forums/archive/index.php/t-88699.html
[...]
En dan de reactie van iemand:
[...]
Kan iemand dit bevestigen
Volgorde in de bios is idd anders dan dat de meeste mensen het typen.Tekn0z schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:26:
[...]
Gaat ik dit weekend eens met die timings experimenteren, thxz voor de info trouwens! Alleen heeft de DFI zoveel geheugenopties, ff uitspitten wat wat is. Want als je de pc opstart zie je snel de timings van je mem voorbij komen. Dit staat volgens mij in een andere volgorde genoemd dan b.v. 2.5-2-2-5. Want toen ik dit instelde, zodat het bios opstartscherm in die volgorde dat aangaf. Toen kreeg ik geheugenfouten tijdens het gebruik van Quickpar, dat de checksum niet klopte.
Er staat rechts in het venstertje van de bios een verhaaltje met daar onder wat het meestal zou moeten zijn als je daar even naar kijkt moet je er wel uit kunnen halen wat wat is.
Als volgt invoeren:Tekn0z schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:26:
[...]
Gaat ik dit weekend eens met die timings experimenteren, thxz voor de info trouwens! Alleen heeft de DFI zoveel geheugenopties, ff uitspitten wat wat is. Want als je de pc opstart zie je snel de timings van je mem voorbij komen. Dit staat volgens mij in een andere volgorde genoemd dan b.v. 2.5-2-2-5. Want toen ik dit instelde, zodat het bios opstartscherm in die volgorde dat aangaf. Toen kreeg ik geheugenfouten tijdens het gebruik van Quickpar, dat de checksum niet klopte.
2,5 --> CAS
2 --> Trcd
5 --> Trp
2 --> Tras
Wordt dan 2,5-2-2-5
info instellingen BIOS
[ Voor 9% gewijzigd door The farmer op 22-04-2005 12:04 ]
San Diego 3500+ 1MB cache
En dat voor maar $ 270
[ Voor 30% gewijzigd door The farmer op 22-04-2005 15:55 ]
2x256mb PC3200/PC4400 TCCD (PC4800 settings is trouwens ook errorfree)
2x512mb UTT (Limieten nog niet getest, omdat ik verhalen hoor over 4 volt jumper = hete mosfets en ik weet niet wat mosfets zijn dus kan ik ze ook niet koelen:-P het is wel zo dat ik errors krijg bij 3.2 volt op 220mhz 2-2-2-5 en bij 2.6 volt zelfde settings is het errorvrij....)
welke bios en welke slots moet ik ze insteken om het zaakje met elkaar te laten werken? momenteel zitten de 512mb's in de oranje slots en als ik de anderen in de gele steek dan werkt het niet:-( (andersom ook geprobeerd ja)
[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-04-2005 15:54 ]
Verwijderd
Dat ziet er idd lekker uit ja, nu nog een winkeltje vindenThe farmer schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:44:
Important information for people who like to play with their LANPARTY.
En dat voor maar $ 270, als die gast gelijk heeft hoef ik niet zo'n dure 4000+ of 4200+.
Verwijderd
Grrrr lijkt wel of die gozer dat van mijn heeft geriptThe farmer schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:44:
Important information for people who like to play with their LANPARTY.
En dat voor maar $ 270, als die gast gelijk heeft hoef ik niet zo'n dure 4000+ of 4200+.

Ik kan je alvast teleur stellen die CPU komt er niet de eerste 1mb cpu is de 3700+
Lijstje van hem klopt niets van

Dit is het goede lijstje:
Dit zijn de socket 939 cpus die zeker (deze maand)uitkomen:
AMD Sempron 3200+ S939 90nm Palermo @?.? Ghz 256k Single channel
AMD Athlon 64 3000+ S939 90nm Venice (BP) @1.8 Ghz 512k
AMD Athlon 64 3200+ S939 90nm Venice (BP) @2.0 Ghz 512k
AMD Athlon 64 3500+ S939 90nm Venice (BP) @2.2 Ghz 512k
AMD Athlon 64 3500+ S939 90nm Venice (BN) @2.2 Ghz 512k
Dit is dus een afgekeurde San Diego(3700+) met 512kb
AMD Athlon 64 3800+ S939 90nm Venice (BP) @2.4 Ghz 512k
AMD Athlon 64 3700+ S939 90nm San Diego (BN) @2.2 Ghz 1M
AMD Athlon 64 4000+ S939 90nm San Diego (BN) @2.4 Ghz 1M
AMD Athlon 64 FX55 S939 90nm San Diego (BN) @2.6 Ghz 1M
Geplant voor Juni en Juli:
AMD Athlon 64 4200+ S939 90nm San Diego (BN) @2.6 Ghz 1M Komt Juli
AMD Athlon 64 FX57 S939 90nm San Diego (BN) @2.8 Ghz 1M Komt Juli
AMD Athlon 64 X2 4200+ S939 90nm Toledo(dualcore)@ 2.2 Ghz 512k x 2 Komt in Juni
AMD Athlon 64 X2 4400+ S939 90nm Toledo(dualcore)@ 2.2 Ghz 1M x 2 Komt in Juni
AMD Athlon 64 X2 4600+ S939 90nm Toledo(dualcore)@ 2.4 Ghz 512k x 2 Komt in Juni
AMD Athlon 64 X2 4800+ S939 90nm Toledo(dualcore)@ 2.4 Ghz 1M x 2 Komt in Juni
Voor mensen die voor de 3800+ willen gaan die is vanaf dinsdag bij Icomputers.nl te krijgen.
Andere CPUS zijn nog niet bekend.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 17:46 ]
[ Voor 27% gewijzigd door The farmer op 22-04-2005 17:26 ]
Ik zit alleen nog met het geheugen, welke van deze 3 is nou beter?
OCZ 1024MB PC4400 Performance Series Dual Channel - a € 270,-
G.Skill 1024MB PC4400@2.5-3-3 Extreme Series Dual Channel - a € 270,-
of G.Skill 1024MB PC4400@2.5-4-4 Extreme Series Dual Channel a € 247,-
Of zit er niet genoeg verschil in voor die 23 euro.
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Als je toch voor een DFI gaat waarom dan geen OCZ 1024 MB Pc/4000 EL Gold VX.the-spawn schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:26:
Ik denk dat ik ook voor een DFI Lanparty NF4 SLI-DR ga, wil daarop een AMD 3500+ laten draaien, later een X2.
Ik zit alleen nog met het geheugen, welke van deze 3 is nou beter?
OCZ 1024MB PC4400 Performance Series Dual Channel - a € 270,-
G.Skill 1024MB PC4400@2.5-3-3 Extreme Series Dual Channel - a € 270,-
of G.Skill 1024MB PC4400@2.5-4-4 Extreme Series Dual Channel a € 247,-
Of zit er niet genoeg verschil in voor die 23 euro.
Kijk bij Bytes@work kosten ze 280 euro.
Lopen op 2-2-2-8 op 500 mhz, kunnen misschien wel hoger, Anandtech kreeg ze op 2-2-2-6 op 530
Verwijderd
Maar enige probleem is dat als ik 4 simmetjes gebruik niet 1T kan kiezen, dus maar verpatsen en 2x512 kopen.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 21:20 ]
Plaatjes werken niet
If you do not change direction, you may end up where you are heading
simmetjesVerwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 21:17:
Ik heb mijn Asus A8N-SLI dlx omgeruild voor dit een DFI Lanparty nF4 Ultra-D en dat is me zeer goed bevallen! Kon ik met het Asus bordje maar tot 2499 komen stabiel, nu kom ik tot 2709 stabiel ! en het geheugen draait nu op 247 2-2-2-2-1T . Grappige is dat is gezien de stepping dit een slechte cpu zou zijn : 3000+ CBBID 0451DPAW 1168919L41013
Maar enige probleem is dat als ik 4 simmetjes gebruik niet 1T kan kiezen, dus maar verpatsen en 2x512 kopen.
edo ram op 247
Verwijderd
3 verschillende biossen geprobeerd (18/02, 310p en 414-3) maar krijg het bord echt niet tot leven als er iets in het 4de slot zit (lange beeps met tussenpozen van 2 a 3sec, net zoals eerst)
Vanacht maar weer eens het batterijtje eruit laten, ik hoop dat ik dan dimm4 weer werkend krijg, want 1x512 is natuurlijk bagger. Dan is het daarna zoeken naar een definitieve oplossing hiervoor.
Toch weer van gedachten veranderd (eerst dacht je dat de PCI-bus je nekte), bij werkt Karajan niet maar het is te hopen voor je dat de batterij truc werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 23:45:
Ik ben er volgens mij eindelijk achter wat mijn problemen heeft veroorzaakt. Na veel testen ben ik erachter gekomen dat het DIMM4 slot niet helemaal jofel is... op het moment kan ik de pc niet eens aan krijgen met een module in dat slot, terwijl beide dimms het prima doen in slot2.
3 verschillende biossen geprobeerd (18/02, 310p en 414-3) maar krijg het bord echt niet tot leven als er iets in het 4de slot zit (lange beeps met tussenpozen van 2 a 3sec, net zoals eerst)
Vanacht maar weer eens het batterijtje eruit laten, ik hoop dat ik dan dimm4 weer werkend krijg, want 1x512 is natuurlijk bagger. Dan is het daarna zoeken naar een definitieve oplossing hiervoor.
Verwijderd
PCI bus was het ook niet, als ik batterijtje er 45 min uit deed, werkte dat ook gewoon.. heb het er gewoon een tijdje bij laten zitten en er verder niks aan gedaan, maar vanochtend ging me systeem niet aan, dacht dat het wel zou over gaan met 45 min batterijtje eruit, maar dat was dus niet het geval.The farmer schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 23:56:
[...]
Toch weer van gedachten veranderd (eerst dacht je dat de PCI-bus je nekte), bij werkt Karajan niet maar het is te hopen voor je dat de batterij truc werkt.
Wordt wel een beetje erg moe hiervan... als die verdomde dimms 1 en 3 het nou gewoon deden, was er niks aan het handje.
http://www.c627627.com/AMD/Athlon64/
hiet staan alle cores op en wanneer ze uitkomen
Zo kun je zien dat de 3500+ San-diego 512KB cache heeft en de 3700+ de eerste met 1MB is (zelfde speed overigens).
Ik geloof dat ik degene ben die de poep uit zijn ogen moet halen.
Wat zijn de temps zonder die 60mm fan, ik heb wel in de front van me case een 120mm fan maar die lucht moet eerst langs de harde schijf.
Ik denk dat ik ook maar is die zalman erop ga zetten

Gundamit van xtreme heeft met 2x 6800GT en deze koelers in 3DMark05 12020 gescoord
3DMark05 12020
review
[ Voor 9% gewijzigd door The farmer op 23-04-2005 13:09 ]
Verwijderd
Zijn er meer die daar last van hebben?
Verwijderd
331-2Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 16:48:
ik draai 24/7 met de vddr jumper op 5V en geen probleem, welk bios gebruik je?
Toch wel grappig dat ze het SLI Cooling noemen en het dan demonstreren op een AGP kaartThe farmer schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:56:
SLI cooling
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gundamit van xtreme heeft met 2x 6800GT en deze koelers in 3DMark05 12020 gescoord.
3DMark05 12020
review
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
volgens mij past die ook gewoon op een 6600GT pci-e hoorSpitfire_V5 schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:42:
Nu alleen nog wachten tot er ook een voor 6600GT reeks uit komt. Of is er die al?
Bl44t

Met deze krijgt Angry_Games niet windows gestart @ 3Ghz.
RGone daarentegen met een 3700+

http://www.dfi-street.com....php?t=10104&page=1&pp=15
[ Voor 83% gewijzigd door The farmer op 24-04-2005 13:55 ]
Geweldige scoreThe farmer schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:44:
OMG I've spotted a Sandy 4000+ and look how he's going.
[afbeelding]
Met deze krijgt Angry_Games niet windows gestart @ 3Ghz.
RGone daarentegen met een 3700+
[afbeelding]
http://www.dfi-street.com....php?t=10104&page=1&pp=15
[ Voor 21% gewijzigd door Viss op 25-04-2005 08:40 ]
Ik denk dat het wel degelijk veel verschil maakt. @ 2700 mhz kan ik net geen 30k halen met me X850 Pro @ 12 pipes. Met 16 had ik die wel gehaald.Viss schreef op maandag 25 april 2005 @ 01:47:
Lage score voor een cpu@3gMhz. Haal met mijn kaart op 450/475 en cpu@2,6 net geen 28k. Kan nooit dat alleen de 4 extra pipes (op een kaart die bekend staat als slecht voor 2k1) zorgen voor een +800 verschil in punten met een cpu die 400Mhz minder doet. Kan me niet voorstellen dat RAM settings dit verschil maken.
Verwijderd
Dus ik alles geboot, werkte alles wel weer. Hoewel later de hd niet meer deed, maar nadat ik deze nog een nachtje heb laten drogen werkt die ook weer.
Helaas heeft m'n mobo nu een vage bug, hij onthoud de overclock settings niet meer, dus dacht ik in het begin de bios batterij is dood oid, maar deze werkt nog ( doorgemeten ) en met een andere batterij werkt hij nog niet.
Heeft iemand hier nog een oplossing voor, of weet iemand waar dit aan kan liggen ?
Of is er toch ergens een mogelijkheid tot aansluiten van een LPT connector ofzow?
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
misschien nieuw bios chipje proberen?Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:45:
Argh, dikke pech hier paar dagen geleden. Me mobo en harddisk nat door een lekkage van m'n wc. Nu heb ik alles eerst helemaal uit elkaar gehaald, koelers eraf, bios batterij eruit etc, en laten drogen met een verfdroger, en gewoon nog een tijdje bij de verwarming.
etc.
pci kaartje halen met LPT erop.the-spawn schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:52:
Ik heb dit ( DFI Lanparty NF4 SLI-DR) bordje in bestelling staan nu, maar bedenk me net eens, ik heb een LCD die ik er op aan wil sluiten ,alleen die is LPTEn zover ik weet zit die niet op dit bordje? Toch?
Of is er toch ergens een mogelijkheid tot aansluiten van een LPT connector ofzow?
Er staat wel een leuke guide daarover op casejunkies
Ik denk dat dat geen optie wordtJack schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:01:
[...]
pci kaartje halen met LPT erop.
Er staat wel een leuke guide daarover op casejunkies
Ik heb mijn 2 PCI sloten dadelijk al vol zitten. 1x Audigy 2 (hoe is het onboard sound bij dit bordje eigenlijk vergeleken met een A2?) en in de andere komt een Philips TV kaart.
Dus
Mischien aanslag op de kontaktjes van de de batterij ? Ik denk dat je het ongeveer daar moet zoeken.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:45:
Argh, dikke pech hier paar dagen geleden. Me mobo en harddisk nat door een lekkage van m'n wc. Nu heb ik alles eerst helemaal uit elkaar gehaald, koelers eraf, bios batterij eruit etc, en laten drogen met een verfdroger, en gewoon nog een tijdje bij de verwarming.
Dus ik alles geboot, werkte alles wel weer. Hoewel later de hd niet meer deed, maar nadat ik deze nog een nachtje heb laten drogen werkt die ook weer.
Helaas heeft m'n mobo nu een vage bug, hij onthoud de overclock settings niet meer, dus dacht ik in het begin de bios batterij is dood oid, maar deze werkt nog ( doorgemeten ) en met een andere batterij werkt hij nog niet.
Heeft iemand hier nog een oplossing voor, of weet iemand waar dit aan kan liggen ?
Verwijderd
Als m'n bios chipje niet meer werkte zou m'n pc toch niet meer kunnen booten ?
Ik zal het nog eens bekijken, misschien kan ik nog wat aanslag vindenAstennu schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:27:
[...]
Mischien aanslag op de kontaktjes van de de batterij ? Ik denk dat je het ongeveer daar moet zoeken.
Verwijderd
Dit is een stuk fijner dan dat ik elke ochtend m'n settings weer normaal moet zetten :\
Dit topic is gesloten.