9800(Pro) naar 9800 XT Topic - Deel 7

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.850 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 16:26
Heeft er iemand de pro flash voor een saphire 9800 pro van hynix, ik wil hem trug flashen omdat ik geen bootscreen meer krijg dus. en de originele benk kwijt geraakt :@

Want als ik mijn pc aanzet krijg ik helemaal nix te zien totdat ik zeg maar mijn bureaublad weer zie, ik vind dit klote omdat ik niet de bios in kan omdat ik nix zie weet iemand wat anders.

[ Voor 37% gewijzigd door NovemberSierra op 01-06-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Sorry dat ik zo aandring maar ik vind het een vrij dringende zaak die opgelost moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die bios voor je...waar moet ie naar toe ???
Is mijn eigen bios dump van de Sapphire 9800 pro met hynix 2.8 ns mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
super man, stuur hem maar naar smits_n@hotmail.com of @ me op msn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
hmm dat werkte dus ook niet :S wat moet ik nu?? met een andere videokaart krijg ik wel netjes de bios te zien enzo dus het licht echt aan de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Je hebt wel middels een geprepareerde bootfloppy de bios erin geflashed ??
Anders kun je van mij wel de bios gebruiken die ik erin had, en eringestopt heb ...
Sapphire kaart met 2.8 hynix mem

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Nou ik kan geen bios meer zien dankzij de flash, en nee ik heb dat winflash gebruikt.

Ik zal hier ff exact wat feitjes neerzetten van mijn kaart.

Sapphire 9800 pro met R350 Core en hynix 128mb geheugen. Mischien dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen.

En ik wil het liefst de Pro bios weer terug erin. En aangezien ik geen floppy drive heb heb ik het via dat winflash tooltje gedaan.

[ Voor 73% gewijzigd door NovemberSierra op 03-06-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bios dat je van mij gekregen hebt, IS het bios van de Sapphire 9800 PRO met 128 mb Hynix 2.8 ns geheugen en 350 core.
Dit moet dus het goede bios zijn.
Even ergens een floppydrive regelen, of iemand met een pc MET flop vragen of je zijn/haar pc mag lenen om hem even te flashen.

Moet goed gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
oke maar als ik geen bios berichten kan zien valt er weinig te flashen natuurlijk :P, maar dat terzijde, de programma's in de startpost doen het ook niet meer nouja na het weekend hoor regel ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Daarom dus met een bootfloppy welke je op een andere pc zo maakt dat hij via autoexec de flash uitvoerd naar je vga-kaart.
Of ergens een pci kaartje vandaan plukken en dan flashen....

Maar ik denk toch dat je sneller een fdd gevonden hebt dan een pci-vga

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb een Powercolor 9800pro met 128mb hynix geheugen, ik zoek al lang naar een 9800xt 128 mb bios van powercolor. Ik kan hem nergens vinden, in deel 1 staat hij wel maar die link is dood :|
Wie kan mij helpen aan een -Powercolor 9800xt 128mb hynix- bios?

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Go3s1m4n schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:14:
Ik heb een Powercolor 9800pro met 128mb hynix geheugen, ik zoek al lang naar een 9800xt 128 mb bios van powercolor. Ik kan hem nergens vinden, in deel 1 staat hij wel maar die link is dood :|
Wie kan mij helpen aan een -Powercolor 9800xt 128mb hynix- bios?
Misschien staat het hierbij:

http://www.techpowerup.com/bios/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Nee, zoals ik al zei: ik heb (bijna) alles afgezocht. Aan een Misschien heb ik niet zo veel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Ik dacht dat Powercolor gewoon door Saphire gemaakt werden, met hun pw-logo erop geplakt ..

Als hij er net zo uitziet als bijv mijn Sappi,dan kun je gewoon die bios erin frutten hoogstwaarschijnlijk.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Ik heb niks aan waarschijnlijk 8)7

Ohja, en waar kan ik die flashrom files vinden?? Niks doet het ook in dit topic ;)

Ik heb het al >:)

[ Voor 68% gewijzigd door Goesiman op 03-06-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:01
ik heb gister mijn hercules 9800 pro (128mb) geflashed naar de xt met de hercules xt 128 mb samsung bios die dus eigenlijk 256 mb is..

alles werkt opzich goed maar ik had wat last van strepen artifacts dus heb ik met radlinker de frequenties verlaagd naar 398/351(702).

maar bij 3dmark 03 en 05 en diverse games heb ik af en toe last van witte spikkels (ik ben overigens erg blij met de ~600 punten winst bij 3dmark03).
ik gebruik trouwens de nieuwste omega drivers.

ik heb arctic vga silencer rev.2 als koeling en die ventilator heb ik op high staan, ik heb er een temp. sensor bij en die geeft aan dat de temp rond de 60 graden is onder load.

moet ik misschien een andere bios gebruiken of is er een echte hercules xt 128 mb bios versie??
of is er een andere oplossing??

[ Voor 3% gewijzigd door NEOeo op 04-06-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Misschien kan je videokart het niet aan en moet je hem iets lager clocken zodat je artifacts verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Merk maakt niet zoveel uit geloof ik, ik heb een Powercolor met Samsung geheugen en daar zit nu een Gigacube Samsung E-die (wat dat laatste dan ook mag betekenen) BIOS in, werkt uitstekend. Heb die BIOS van http://www.rojakpot.com/default.aspx?location=7&var1=22 geplukt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen Connect3d bios ?

Is het trouwens handig om via de omega drivers de xt bios te dloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Jive schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:19:
Daarom dus met een bootfloppy welke je op een andere pc zo maakt dat hij via autoexec de flash uitvoerd naar je vga-kaart.
Of ergens een pci kaartje vandaan plukken en dan flashen....

Maar ik denk toch dat je sneller een fdd gevonden hebt dan een pci-vga
oke ik ga het via floppy doen maar aangezien ik de bios niet kan zien moet het zo gebeuren dat hij wel flashed zonder dat ik ook maar iets hoef aan te raken natuurlijk, kan iemand van jullie me even helpen dat zou een hoop geld besparen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeerde mijn 9800 pro te flashen naar een 9800 xt, maar toen ik (via caldera dr. dos) wilde flashen, kwam er te staan dat block protect not enabled/disabled was... :? Ook toen ik het gewone 9800 pro bios probeerde erin te flashen kwam er het zelfde te staan. Ik heb force flash ookal geprobeerd -> zelfde resultaat... Weet iemand de oplossing? tnx

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Maak een bootfloppy, kopieer de bios naar de floppy, en hernoem hem naar vga-bios.bin
Let hierbij op de 8.3 bestandsnaam, e je zal geen probleem hebben hiermee (andes word het vga-bi~1.bin ofzowietstoms)
download hier flashrom : http://www.mvktech.net/in...selectfolder&filecatid=58
en volg de instructies
Het Flashen (Vanuit DOS)

Gebruik eerst het progje drdflash.exe om je floppy bootable te maken, daarna verplaats je de flashrom files naar je floppy (dos4gw.exe, flashrom.exe en flashrom.rom) naar je floppy. Dit is de diskette waarmee je straks gaat flashen. Zet ook de bios erbij die je wilt gebruiken. Alles moet nu in A: staan, als het goed is heb je géén subdirectories.

Nadat je je originele bios hebt gesaved type je "flashrom -p 0 <<Biosnaam>>", dus, uitgaande ervan dat mijn 9800XT bios "built.by.ati.9800xt.bin" heeft, typ ik "flashrom -p 0 built.by.ati.9800xt.bin" . Flashrom begint je bios te flashen zodra je op Enter drukt. Nu moet je even je systeem rebooten (verwijder floppy ;) ) en kan je onder windows xp de drivers naar keuze installeren.
oftewel .. op de floppy staat in de autoexec.bat
flashrom -p 0 vga-bios.bin

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:54:
Ik probeerde mijn 9800 pro te flashen naar een 9800 xt, maar toen ik (via caldera dr. dos) wilde flashen, kwam er te staan dat block protect not enabled/disabled was... :
Dit word waarschijnlijk veroorzaakt doordat je in de BIOS van je mobo Ffast-Write aan hebt staan.
Dit zorgt ook met winflash voor problemen nml.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jive schreef op maandag 06 juni 2005 @ 01:07:
[...]

Dit word waarschijnlijk veroorzaakt doordat je in de BIOS van je mobo Ffast-Write aan hebt staan.
Dit zorgt ook met winflash voor problemen nml.
nope staat uit :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
(8> M'n floppydrive is stuk.. wie heeft er een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

bootable cd inelkaar frutsen

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thorin schreef op woensdag 13 april 2005 @ 01:33:
[...]

Deze vraag is in deze serie topics al een paar keer (lees: heel vaak) voorbijgekomen; ik vind het wel de moeite waard om het in de startpost te vermelden!

Omdat het ondoenlijk is om al de 9800pro->xt topics door te lezen nog maar 'n keertje:
met AtiTool/andere apps weet je het NOOIT zeker, de ENIGE manier om het echt 100% ZEKER te weten is om de koeler eraf te schroeven en te kijken wat er op de core staat.

Als er bij AtiTool 360 staat wil dat nog niet zeggen dat het een r360 ís. Bij mij (Sapphire 9800pro) stond er namelijk eerst r350, en nadat ik hem geflashed had r360. Ik heb hem geflashed na op de core te zien dat het een r360 was. (Sapphire 9800xt 128mb bios, heb een Zalman VF700-cu als koeling) :)

Nog iets wat misschien wel het vermelden in de startpost waard is:
De verschillende layouts: er zijn namelijk 9800pro's die PRECIES dezelfde kaarten zijn als 9800xt's (zelfde pcb's) maar met alleen een ander bios. Deze hebben ook een temperatuursensor (LM63-chip) die vaak (weet niet of 't altijd is?) al werkt met het (standaard) pro-bios. Als je een kaart met een dergelijke layout hebt weet je al (bijna?) zeker dat je een r360 hebt.

Radeon 9800pro met een 9800xt layout:
[afbeelding]

Daarnaast zijn er nog 9800 pro's met de oude/standaard/normale/pro layout. Deze hebben die tempsensor niet.

oude/standaard/normale/pro layout (let op het verschil in chippies links naast de koeler):
[afbeelding]
Ik heb deze videokaart dus ook.
Dus een 9800pro met een 360 core.
Ik heb hem geflashed naar 9800XT, nu wilde ik hem terug flashen omdat ik artifacts heb en hij 83 graden wordt.

Alleen ik heb de oude (originele 9800pro) bios overschreven.
Heeft iemand dezelfde kaart en wilt mij even de bios voor de 9800PRO 128mb sturen?
naar: webbermike1@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 15:38

eviltweaker

DDPEEKIW

Ik ben op zoek naar de Powercolor.9800XT.128MB.Samsung.E-Die.bin bios file ik kan hem nergens vinden en ook niet via google want daar werken de links niet meer op de sites die gevonden worden

DDPEEKIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos2K
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03-2022
Ik heb mijn stock-cooled (built by ati) 9800 pro (met oude layout) succesvol geflashed naar een xt, het enige probleem is alleen dat de geheugensnelheden DRASTISCH omlaag moeten dan (in de bios defaults al instellen)...

De mem speed mag niet boven de 350mhz (700DDR) komen anders is het artifacts + crashes galore.... idd, geen koeling op het mem, maaaaarrrrr... bij de 9800pro bios, de originele dus, mag het mem lekker doortuffen op een klokje of 730mhz... hoe kan dit verschil ontstaan dan?

de core snelheden doen het gewoon zoals verwacht.

Dus nog 1 keer, waarom kan het mem bij een pro bios tot 730Mhz+ en bij de XT bios niet verder dan 690Mhz ?

[ Voor 10% gewijzigd door Chaos2K op 10-06-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongens ik ben weer aan het kloten met men 9700 en wouw hiervoor geen nieuwe topic voor openen.

Ik heb hier 3,3 Infinion geheugen erop zitten, en deze wil ik flashen naar een Radeon 9800PRO met infinion geheugen.

Ik heb het hele net rotgezocht maar is nergens te vinden!!

Heeft iemand deze bios of weet iemand deze ergens te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen,

morgen of overmorgen kan ik me club3d radeon 9800 pro 128mb kopen (€170,-)
maar na wat erover gelezen te hebben ben ik wat verward en snap ik het niet meer :?

als eerst de namen al le, se, 'all in ownder', pro... ik wil wel um wel overklokken als het nodig is, maar welke guides moet ik dan volgen... ik ben een absolute noob qua dit

maar dit wil ik in ieder geval doen... proberen:
er zitten 8 pipelines op (in/tussen/door/onder/achter?), maar er zijn er maar 4 ge-enabled als ik het goed begrijp..
kan ik dan de guides van deze topics gebruiken?

kan iemand mij de weg wijzen in het oerwoud van overclocking guides, driver, hacks etc.etc.?

Venom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

1) Lees de DOC FAQ

2) Lees de startpost van dit topic
- Daar staan vaak de tips/hints/guides overzichtelijk achter elkaar.

3) zoek voor verdere info @ google

4) Een 9800se gebruikt idd 4 pipelines, sommige videokaarten met deze chip hebben er echter 8 "aanwezig" (weet 't verder ook niet? zit op de chip geloof ik, boeit verder niet echt) waarvan er maar 4 enabled zijn; de gedisablede (is dat 'n Nederlands woord? :?) zou je idd met een mod kunnen enablen geloof ik. Weet het niet zeker, meer info hierover in Het 9800se mod-topic

5) All-in-wonder (aka "AIW") is ati's benaming voor een 'ingebouwde tv-kaart'. Hiermee kan je dus 'n coax tv-kabel op aansluiten waarmee je kan zappen op je pc, zogezegd. Heeft voordelen (1 kaart voor video en tv) en nadelen (als je je videokaart wil vervangen ben je ook meteen je tv-kaart kwijt)

6) Een 9800le is er naar mijn weten niet. Wel een nVidia Geforce 6800le die eventueel naar een 6800 (zonder -le) of zelfs 6800gt te klokken was, maar dat is ook een ander topic

7) Voor 170 euro (of misschien net iets meer) kan je geloof ik tegenwoordig ook een nVidia Geforce 6600GT kopen of iets gelijkwaardigs van Ati. Deze kaarten zijn zogezegd nieuwer en 'k geloof op een paar punten ook wat sneller. B)

Just my € 0,02

P.S. Je mag deze puntjes ook in een andere volgorde lezen ;)
P.P.S. Groeten is over het algemeen niet nodig hier @ GoT

[ Voor 5% gewijzigd door Thorin op 14-06-2005 23:26 ]

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Laatst online: 18-08-2023
Je kunt tegenwoordig de 9800PRO's kopen voor 115 euro...

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn 9800 pro met success naar xt geflashed.
Club3D ovigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt mensen,

maar nou weet ik nog steeds niet of ik de guide van de 9800se kan volgen om de 4 pipelines van me 'aanstaande' 9800pro kan gebruiken.

ik had inderdaad wel al in de eerste 3 delen een 'walktrough' ervoor gezien, maar daar wordt er over de 9800se gepraat...
en weet ik niet of ik die voor me pro kan gebruiken angezien ik niet weet of er verschil zit in de bestanden die ik moet downen en gebruiken

'enabled' en 'disabled' zijn engelse worden, ik denk dat 'aangezet' en 'uitgezet' er een goede vertaling voor is, maar engelse woorden zijn soms makkelijker :)

vanmiddag is ie hoop ik binnen die kaart, anders moet ik em morgen ophalen

en ik weet dat ie ergens anders goedkoper is en dat dat vvveeelll kan schelen, maar dit zaakje zit lekker dichtbij, heeft goede service dus als ik ooit problemen heb (wat bij mij op z'n minst wel bij elke aankoop van mij moet gebeuren om een of andere vage reden), ka ik altijd daar ff aankloppen.
en ik heb nnog wat vakantiegeld over dus dat is niet zo'n isseu

alvast bedankt
en dan maar geen groeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 08:56:
bedankt mensen,

maar nou weet ik nog steeds niet of ik de guide van de 9800se kan volgen om de 4 pipelines van me 'aanstaande' 9800pro kan gebruiken.

ik had inderdaad wel al in de eerste 3 delen een 'walktrough' ervoor gezien, maar daar wordt er over de 9800se gepraat...
en weet ik niet of ik die voor me pro kan gebruiken angezien ik niet weet of er verschil zit in de bestanden die ik moet downen en gebruiken

'enabled' en 'disabled' zijn engelse worden, ik denk dat 'aangezet' en 'uitgezet' er een goede vertaling voor is, maar engelse woorden zijn soms makkelijker :)

vanmiddag is ie hoop ik binnen die kaart, anders moet ik em morgen ophalen

en ik weet dat ie ergens anders goedkoper is en dat dat vvveeelll kan schelen, maar dit zaakje zit lekker dichtbij, heeft goede service dus als ik ooit problemen heb (wat bij mij op z'n minst wel bij elke aankoop van mij moet gebeuren om een of andere vage reden), ka ik altijd daar ff aankloppen.
en ik heb nnog wat vakantiegeld over dus dat is niet zo'n isseu

alvast bedankt
en dan maar geen groeten :P
Een 9800 pro heeft altijd 8 pipelines. Sommige brakke uitvoeringen van de pro zijn 128 bit ipv 256 bit, maar daar valt niets aan te modden.

Als je je 9800 pro (256 bit!) wilt modden naar een xt, check eerst de layout van je kaart. Hier is genoeg over te vinden in dit topic. Heb je de juiste layout, check je geheugen, neem een geschikt bios en flash die.

Maar neem eerst rustig dit topic nog maar eens door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Niet online

Thorin

Als je in de startpost van dit topic kijkt zie je staan dat een 9800pro 8 pipelines heeft.

Overigens wel grappig dat ik nu toch nog de 9800'le' ontdek: zo worden schijnbaar de brakke 9800pro's met 128-bits geheugenbus genoemd? Ik meen dat dit geen officieële benaming is?

Over dat 'enablen' en 'disablen' => aanzetten/uitzetten: Goed idee! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-08 19:32
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 01:14:
Ik heb net mijn 9800 pro met success naar xt geflashed.
Club3D ovigens.
En wat zijn de snelheden en welke cooler?

Ik heb namelijk een 9800 pro 128 mb met standaard cooler (club 3d). En als hij hoger (vooral de mem) dan 390 gaat begint hij artifacts te vertonen. Hoger voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Niet online

Thorin

Artifacts komen vooral door warmte. Als je het voltage verhoogt, worden de chips alleen maar warmer: geen goede oplossing lijkt me. Misschien kan je inderdaad beter kijken naar andere (betere) koeling.

Als het voltage te weinig laag zou zijn krijg je geloof ik eerder BSOD's? Kan iemand dit voor mij bevestigen? Of is hier geen lijn in te trekken?

[ Voor 3% gewijzigd door Thorin op 15-06-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 19:01

charrel

Cortisol4life..

Bij een te laag voltage kan je ook artifacts krijgen.
Blijft dus een kwestie van proberen, eerst kreeg ik artifacts bij 372mhz, na een voltmod krijg ik arti's bij 400mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
hoe doe je een volt mod bij de 9800 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

voltage van mem en core gemod met een 10k potmetertje.
zoals hier:
http://www.fastlanehw.com/reviews.php?i=74&page=1
en hier:
http://moddingx.ngz-network.de/include.php?id=68&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swemmela
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-03 19:33
Heeft het zin om een (Club3d) 9800 PRO te flashen naar een XT wanneer je niets aan de snelheid van de core en het mem wilt doen? Heb je dan toch wat gewonnen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

swemmela schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:47:
Heeft het zin om een (Club3d) 9800 PRO te flashen naar een XT wanneer je niets aan de snelheid van de core en het mem wilt doen? Heb je dan toch wat gewonnen of niet?
Als je een 360 core heb win je eraan ja. Bij mij scheelt het bij gelijke kloksnelheden ongeveer 300-500 punten in 3dmark03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heheeee
ik heb vanmiddag me kaartje gehaald
de club3d radeon 9800 pro 128 mb (cga-p988tvd) 128 mb dus

hij zit er ook al in en ik heb de nieuwste drivers van catlayst er op gezet

nou zit ik alleen nog in me maag met die pijplijnen :P, kan ik windows (xp pro) ergo zien hoeveel het er zijn? iets in de trend van 'agp (4x1)' of 'agp (8x1)'
ik heb honderden topics en berichten gelezen, en ook hoe en wat over hoe ik die pipelines kan enablen..... maar niet hoe je erachter kan komen hoeveel er 'aangezet' zijn

iemand enig idee?

p.s. het gaat mij er niet om om er een XT van te maken, maar ik wil wel die 'uitgezette' pipelines 'aanzetten' als dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
AGP *X heeft toaal niks te maken met pipelines, maar heeft te maken met de doorvoersnelheid van de AGP-kaart. De vraag is of het moederbord dat ondersteund. Pipelines zitten in de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:33:
heheeee
ik heb vanmiddag me kaartje gehaald
de club3d radeon 9800 pro 128 mb (cga-p988tvd) 128 mb dus

hij zit er ook al in en ik heb de nieuwste drivers van catlayst er op gezet

nou zit ik alleen nog in me maag met die pijplijnen :P, kan ik windows (xp pro) ergo zien hoeveel het er zijn? iets in de trend van 'agp (4x1)' of 'agp (8x1)'
ik heb honderden topics en berichten gelezen, en ook hoe en wat over hoe ik die pipelines kan enablen..... maar niet hoe je erachter kan komen hoeveel er 'aangezet' zijn

iemand enig idee?

p.s. het gaat mij er niet om om er een XT van te maken, maar ik wil wel die 'uitgezette' pipelines 'aanzetten' als dat kan
lees mijn vorige post maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o ok ik dacht het ergens gelezen te hebben

maar ik kan dus niet via windows of whatever kijken hoeveel pipelines er actief zijn?

lama, ik zit nou te lezen dat alleen op de 9800pro SE er 4 uitgezet zijn... dat is er zo speciaal aan wss, dus zolang je geen SE hebt, heb je gewoon alle pipelines actief, 8 om precies te zijn...

het lijkt erop dat ik er iets van ga snappen... lijkt

ik ga nou is uitvoerig genieten van wat snellere gameplay en mooiere grapihcs :)

jullie allemaal bedankt voor de hulp

GROETEN!! Venom

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
kun je ook de voltage verhogen zonder ingewikkelde dingen te veranderen aan de kaart zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 12:26
NEOeo schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:49:
kun je ook de voltage verhogen zonder ingewikkelde dingen te veranderen aan de kaart zelf?
jep, moet je ff op pagina 10 of 11 van dit topic kijken, daar staat een link naar een site waar ze uitleggen hoe je je kaart kan voltmodden met wat potloodstreepjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolis schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:17:
[...]

En wat zijn de snelheden en welke cooler?

Ik heb namelijk een 9800 pro 128 mb met standaard cooler (club 3d). En als hij hoger (vooral de mem) dan 390 gaat begint hij artifacts te vertonen. Hoger voltage?
Ik heb qua mhzen, koeling, volts, helemaal Niets aangepast.
Gewoon die bios er op geflashed, klaar.
Enige voordeel dat ik heb tegenover sommige anderen is dat er bij een 80mm fan volop blaast via de zijkant (chieftec dragon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swemmela
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 02:04:
[...]

Ik heb qua mhzen, koeling, volts, helemaal Niets aangepast.
Gewoon die bios er op geflashed, klaar.
Enige voordeel dat ik heb tegenover sommige anderen is dat er bij een 80mm fan volop blaast via de zijkant (chieftec dragon)
Welke BIOS heb jij gebruikt en waar kan ik die vinden? Gaat de temperatuur niet omhoog na het flashen (wanneer je niets veranderd)? Ik heb ook een 9800 PRO van Club3d, met Samsung-geheugen.

Gegevens BIOS:
Radeon 9800pro Samsung DDR BIOS - NH128GAA.SDA B817D33
(C) 1988-2003, ATI Technologies Inc. BK-ATI VER008.017D.033.000
nh128gaa.sda v611 R360AGP DGD1UN

Alvast bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door swemmela op 16-06-2005 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Laatst online: 21-04 15:02
eviltweaker schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:30:
Ik ben op zoek naar de Powercolor.9800XT.128MB.Samsung.E-Die.bin bios file ik kan hem nergens vinden en ook niet via google want daar werken de links niet meer op de sites die gevonden worden
Ik zag je email niet staan in je profiel. Als je ff je mailadres geeft dan mail ik heb even.

Gr.
Jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:40
Oké mensen, ik heb uitgebreid dit topic gelezen, en heb ook de Adrian's Rojakpot guide gelezen.
Ben er dus achter gekomen dat ik een R360 core heb, dit omdat ik een passieve cooling van Zalman erop heb gegooid. Ook heb ik uitvoerig getest op me temperatuur met 3Dmark03 en 3DMark05 met XT waardes, en zag geen rare dingen zoals artifacts of andere rare bijverschijnsels. Nu word er door Adrian's Rojakpot geadvisiseerd om de (GigaCube 9800XT 128MB BIOS [E-DIE]) te nemen om te flashen. Ik zelf heb samsung geheugen, dus vraag ik me af of dit inderdaad de beste bios versie is die ik kan gebruiken.

Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI)
Core R360 met Passieve Zalman cooling.
Samsung geheugen.

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 16-06-2005 12:59 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over die @XT snelheden. Ik heb zelf een PowerColor 9800 Pro. Nu zag ik hier in de startpost dat de snelheden voor @XT 412 Mhz (Core) en 730 Mhz (Memory) moeten zijn. Kloppen die memorysettings wel? Ik ben namelijk bij PowerColor op de site gaan kijken en daar liep hun 9800 XT standaard op 412 Mhz (Core) en 365 (Memory). Typfoutje in de startpost (730 i.p.v. 370/365)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:13:
Ik heb een vraagje over die @XT snelheden. Ik heb zelf een PowerColor 9800 Pro. Nu zag ik hier in de startpost dat de snelheden voor @XT 412 Mhz (Core) en 730 Mhz (Memory) moeten zijn. Kloppen die memorysettings wel? Ik ben namelijk bij PowerColor op de site gaan kijken en daar liep hun 9800 XT standaard op 412 Mhz (Core) en 365 (Memory). Typfoutje in de startpost (730 i.p.v. 370/365)?
Als hoofdrekenen niet meer lukt:

C:\WINDOWS\system32\calc.exe

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
Komt doordat de 8 mem chips die draaien op 365Mhz een effectieve snelheid hebben van 730 Mhz (doe eens voor de gein 365 Mhz * 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Volgens mij begint de Radeon 98000 Pro in mijn bak steeds beter te werken. Ik heb net een zooi benchmarks gedraaid, en het ziet ernaar uit dat het alleen maar beter op wordt :9. De radeon 9800 Pro draait op 435/720MHz:

Specs en scores:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60872/full.png

Benchmarks
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60863/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60864/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60865/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60866/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60867/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:13:
DDR is dubbel ivm SDR. Dus 365 x 2 = 730 :)

@Robin:
Nice scores, en ook nice post, de post ziet er erg mooi uit _/-\o_

Wat ik mij afvraag, kunnen wij als members ook zulke lijstjes maken?

[ Voor 17% gewijzigd door Phyxion op 16-06-2005 16:35 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Jullie kunnen die ook maken, maar dan heb je wel een beetje verstand nodig van PHP en tabellen maken. Die tabellen worden voornamelijk gebruikt op de frontpage om, hoe kan het ook anders, tabellen te maken. Daarvoor gebruiken we een aantal scripts waar alleen gegevens hoeven ingevoerd te worden (hoeveel kolommen en rijen bijvoorbeeld) en de rest doet het scriptje. Op die manier heb ik dus een pagina met alleen maar benchmarks: reviews: About us: Robin Vreuls. De eerste twee tabellen zijn up-to-date, de rest helaas niet. Daar heb ik vanavond tijd voor om die opnieuw te draaien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:17
Ik heb een paar vraagjes. Heb daarnet een Zalman cooler op mijn Radeon 9800 Pro gezet, en toen keek ik even naar de core. Ik weet het absoluut niet zeker, maar volgens mij stond daar R360 op. Ik keek er vluchtig naar en vergat daarna om er nog verder naar te kijken. Vandaar...

Hoe kan ik nu in Windows zien of ik een R360 core heb? Winflash zegt het volgende.

Afbeeldingslocatie: http://img175.echo.cx/img175/4558/capture16620051822332bq.th.jpg

Is het trouwens noodzakelijk om eerst over te clocken tot XT snelheden vóórdat je gaat flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y3/NickZorz/naamloos.jpg

Ik heb mijn sapphire nu ook geflashed en AtiTool geeft dit hierboven aan, euhm de cores is duidelijk omhoog gegaan maar het memory hoeveel MHZ is dat nou precies heb niet zo veel verstand van dat soort dingen :)
DDR is dubbel ivm SDR. Dus 365 x 2 = 730
geld dit dus ook voor mij??

ohja de temp is nog met originele koeler maar dat gaat binnenkort een zalman worden.

[ Voor 25% gewijzigd door NovemberSierra op 16-06-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
CreativeMind schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:41:
[afbeelding]

Ik heb mijn sapphire nu ook geflashed en AtiTool geeft dit hierboven aan, euhm de cores is duidelijk omhoog gegaan maar het memory hoeveel MHZ is dat nou precies heb niet zo veel verstand van dat soort dingen :)

[...]

geldt :) dit dus ook voor mij??

ohja de temp is nog met originele koeler maar dat gaat binnenkort een zalman worden.
Ja, dit geldt ook voor jou. DDR is Double Data, dus het dubbele wordt ook wel eens gezegd, maar het is makkelijker om het te posten in 365MHz :)

[ Voor 8% gewijzigd door Phyxion op 16-06-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Laatst online: 05-03 10:56
die DDR is zowizo, een flash verandert je RAM type niet :) en je RAM staat goed hoor zo dat is dus stock. die 730 ( 365 x 2) wordt enkel gerekend omdat DDR Dual Data Rate is (of Double Data Rate ). Je core staat ook goed en ik denk een winst van .... (ff denken ....) een 20 of 30 MHZ als ik me niet vergis?

En aan de persoon daarboven,
Winflash leest gewoon je bios uit, dus als je een R350 (PRO) bios hebt geeft die R350 weer. De enigste manier om te weten is door op je core te zien

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Oke, bedankt. En is het trouwens noodzakelijk om eerst over te clocken tot XT snelheden vóórdat je gaat flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:31:
[...]DDR is dubbel ivm SDR. Dus 365 x 2 = 730 :)
Ik dacht al, straks moet ik 730 invoeren in Atitools...dat zou die kaart nooit trekken. Had dus even het DDR over het hoofd gezien |:( Maar memory op 365 gaat wel stabiel lukken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:27:
[...]

Ik dacht al, straks moet ik 730 invoeren in Atitools...dat zou die kaart nooit trekken. Had dus even het DDR over het hoofd gezien |:( Maar memory op 365 gaat wel stabiel lukken denk ik :)
Gewoon even met ATiTools Max Memory scannen, dan weet je het zeker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de volgorde van het hele proces.
Moet je als je de kaart op XT waarden hebt geclockt deze laten staan en dan flashen?
Of moet je de kaart weer terugklokken naar Pro settings, dan flashen en als laatste weer opvoeren naar XT waarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swemmela
Ik heb mijn Club3d 9800 Pro geflashed, maar na het opnieuw opstarten zat mijn hele scherm vol met allerlei blokjes (zijn dit artifacts?). Heb hem maar weer terug-geflashed.

Kan dit komen omdat mijn MoBO alleen een 4x AGP poort heeft en geen 8x ?? Want dan wacht ik ff op mijn nieuwe systeempje. >:)

Gegevens BIOS:
Radeon 9800pro Samsung DDR BIOS - NH128GAA.SDA B817D33
(C) 1988-2003, ATI Technologies Inc. BK-ATI VER008.017D.033.000
nh128gaa.sda v611 R360AGP DGD1UN

Ik heb mijn kaart geflashed met deze BIOS: http://downloads.rojakpot.com/files.php?cat=26

[ Voor 32% gewijzigd door swemmela op 16-06-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
swemmela schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:16:
Ik heb mijn Club3d 9800 Pro geflashed, maar na het opnieuw opstarten zat mijn hele scherm vol met allerlei blokjes (zijn dit artifacts?). Heb hem maar weer terug-geflashed.
..
Dit zijn de welbekende arti-facts, niet zo best dus..

Probeer je vga met ATI tool iets te verhogen, en vervolgens mag jij onder het gamen testen of er arti's komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 06-09 12:24
hoi mensne weet, iemand wat de die size is van r350/r360

want ik wil als koeling de standaard koler vervangen door een socket a cpu koeler. maar heb geen zin om de koeler eerst af te halen. weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Dal zal je niet gaan lukken en ik zou het ook niet doen. De die van een GPU is kleiner dan een CPU en een CPU-koeler is ook nog eens een stuk zwaarder dan een geowne VGA-koeling. Daarnaast zitten de schroefgaten op andere plekken. Ik zou gewoon een leuke koeling kopen (een Zalman VF700 bijvoorbeeld) die echt bedoeld is voor een videokaart en niet proberen een socket A-koeling op een of andere magische wijze op een videokaart te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Euhm, gpu core is stukje ruimer dan een socket a proc hoor. In ieder geval ruimer dan een barton socket a core. Zijn genoeg mensen die dat ook gedaan hebben, gewoon even goed meten waar de gaatjes zitten. Die boor je dan in je koelblok, ff schroeven en zitten maar.
Voorzichtig moet je natuurlijk altijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
op m'n GF4 had ik ook een 600 gram zware Socket A koeler zitten. Gewoon een kwestie van goed meten, proberen, monteren en eventueel een beetje bij vijlen. En natuurlijk voorzichtig je kast verplaatsen (of je kaart er uithalen voor transport).

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Vreemd, ik heb net me bios geflasht van me Sapphire Radeon 9800 Pro naar een XT bios, maar kreeg allemaal artifacts, Ik heb 3 dagen me 9800 Pro op de XT snelheden gedraaid, en heb heel veel games gespeeld en tests gedaan met 3DMark03/05, en had absoluut geen last van artifacts.

Ik heb de bios versie van (GigaCube 9800XT 128MB BIOS [E-DIE]) gebruikt op aanraden.

Mijn kaart :

Samsung geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Barfman schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 02:05:
Vreemd, ik heb net me bios geflasht van me Sapphire Radeon 9800 Pro naar een XT bios, maar kreeg allemaal artifacts, Ik heb 3 dagen me 9800 Pro op de XT snelheden gedraaid, en heb heel veel games gespeeld en tests gedaan met 3DMark03/05, en had absoluut geen last van artifacts.

Ik heb de bios versie van (GigaCube 9800XT 128MB BIOS [E-DIE]) gebruikt op aanraden.

Mijn kaart :

Samsung geheugen.
wat gebeurt er als je de kaart terugzet op pro snelheden (380-340)?

Zijn er geen artifacts, dan heb je een probleem met de temperatuur. Zit er een temperatuursensor op je kaart? Die kan je uitlezen met Atitool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Zou iemand nou ajb even antwoord willen geven op mijn makkelijke vraag?
Is het trouwens noodzakelijk om eerst over te clocken tot XT snelheden vóórdat je gaat flashen?
Ik denk van wel, maar ik wil het graag even uit jullie mond horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 01:22

icecoolsniper

never run from a sniper!

Net mijn msi radeon 9800 pro geflashed met een HIS xt bios voor samsung geheugen. Ik zie dat er ook e-die biossen zijn, wat houd dit precies in??

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

WizZie- schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 10:11:
Zou iemand nou ajb even antwoord willen geven op mijn makkelijke vraag?
[...]

Ik denk van wel, maar ik wil het graag even uit jullie mond horen.
Niet noodzakelijk, wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

charrel schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 10:19:
[...]

Niet noodzakelijk, wel handig.
Niet noodzakelijk nee, het xt bios overschrijft de snelheden van het pro bios.

Wel handig om te zien of je kaart de xt snelheden aankan (temperatuur - artifacts). Anders weet je niet of de eventuele artifacts het gevolg zijn van het xt bios of de hogere kloksnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
_Oldie_ schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 08:07:
[...]

wat gebeurt er als je de kaart terugzet op pro snelheden (380-340)?

Zijn er geen artifacts, dan heb je een probleem met de temperatuur. Zit er een temperatuursensor op je kaart? Die kan je uitlezen met Atitool.
Als ik me Pro settings gebruik op me XT bios, dan krijg ik ook rare textures en artifacts in 3DMark05. Ook met atitool geeft die artifacts aan met de test. Begrijp er niets van omdat ik 3 dagen op de XT settings met Pro bios heb getest, en games heb gespeeld zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Barfman schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:40:
[...]

Als ik me Pro settings gebruik op me XT bios, dan krijg ik ook rare textures en artifacts in 3DMark05. Ook met atitool geeft die artifacts aan met de test. Begrijp er niets van omdat ik 3 dagen op de XT settings met Pro bios heb getest, en games heb gespeeld zonder problemen.
Dat is raar. Ik hoop dat er niets beschadigt is. Flash hem eens terug met pro bios op pro snelheden en test dan nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Heb hem terug gezet me backup bios, en nu werkt alles weer normaal, ook kan ik de XT settings gewoon gebruiken zonder artifacts te krijgen. Mischien is die (GigaCube 9800XT 128MB BIOS [E-DIE]) bios niet oke voor mij. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 17-06-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Barfman schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:23:
Heb hem terug gezet me backup bios, en nu werkt alles weer normaal, ook kan ik de XT settings gewoon gebruiken zonder artifacts te krijgen. Mischien is die (GigaCube 9800XT 128MB BIOS [E-DIE]) bios niet oke voor mij. ;(
Ten eerste moet je voor E-DIE geheugen ook echt E-DIE geheugen hebben, en natuurlijk ook Samsung geheugen. Anders moet je of het standaard Samsung proberen, of als je Hynix hebt, natuurlijk even een Hynix BIOS flashen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
FnF schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:24:
[...]

Ten eerste moet je voor E-DIE geheugen ook echt E-DIE geheugen hebben, en natuurlijk ook Samsung geheugen. Anders moet je of het standaard Samsung proberen, of als je Hynix hebt, natuurlijk even een Hynix BIOS flashen :Y)
Ik heb samsung geheugen, hoe kan je zien of je E-DIE geheugen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Omdat ik gezien had dat ik een R360 core had, heb ik zomaar ff die Sapphire 9800 XT bios erin gepleurt. Zonder eerst overclocken, grappig he. 't Werkt als een trein mensen :D

Zalman VF700 rulz. :)

Bedankt voor dit mooie topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

WizZie- schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:12:
Omdat ik gezien had dat ik een R360 core had, heb ik zomaar ff die Sapphire 9800 XT bios erin gepleurt. Zonder eerst overclocken, grappig he. 't Werkt als een trein mensen :D

Zalman VF700 rulz. :)

Bedankt voor dit mooie topic!
hoever gaat jouw sappie met zalman? Hier 440-390.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
Ik krijg met een Zalman VF700 CU bij 430 / 375 al artifacts...
Heb een Powercolor 9800 pro met samsung geheugen en heb e-die bios erin gezet...zou dat aan de bios liggen?

Heb wel een r360 core...

[ Voor 39% gewijzigd door kalechinees op 17-06-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb mijn Sapphire 9800pro met 360 core en XT pcb ook maar eens geflashed (voelde me bijna verplicht :) ) Op het eerste gezicht werkt alles naar behoren, tempsensor ook. Wat me opviel is dat voor de flash de temperaturen vrij hoog waren (70 idle, 78 stressed), temps zijn nu echter nog steeds hetzelfde, verder geen problemen. Ik heb niet veel ambities om het ding veel verder te clocken, aangezien mn cpu toch de bottleneck is. Adviseren jullie de Zalman-koeler of kan ik op de deze speeds gewoon de stock-koeler aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Barfman schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:37:
[...]

Ik heb samsung geheugen, hoe kan je zien of je E-DIE geheugen hebt.
Dan moet er ergens een E op het geheugen staan, ergens naast het typenummer van het geheugen.
Maar ik zou zeggen, probeer eens een standaard Samsung, werkt nml ook prima op de E-DIEs, en ook op de niet-E-DIEs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 00:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:00:
Nou ik heb mijn Sapphire 9800pro met 360 core en XT pcb ook maar eens geflashed (voelde me bijna verplicht :) ) Op het eerste gezicht werkt alles naar behoren, tempsensor ook. Wat me opviel is dat voor de flash de temperaturen vrij hoog waren (70 idle, 78 stressed), temps zijn nu echter nog steeds hetzelfde, verder geen problemen. Ik heb niet veel ambities om het ding veel verder te clocken, aangezien mn cpu toch de bottleneck is. Adviseren jullie de Zalman-koeler of kan ik op de deze speeds gewoon de stock-koeler aanhouden?
heb zelf voorheen ook een pro@xt flash gehad, die was idle 38gr en stressed rond de 50-55gr, nu heb ik een x800pro vivo@XT PE flash die door een arctic rev4 gekoelt wordt, deze is bij opstarten zelfs gelijk aan case temp 29gr, terwijl het nu paar graden hoger ligt, stressed (16p vs 12p én 520core 560mem tov pro @ default en word nu stressed niet warmer dan 60gr :X )

Het verschil tussen idle en stressed zal bij je wellicht hoger liggen, maar de idle temps vind ik toch erg hoog.. heb je om je core te tjekken je koeler eraf gehad? eventueel dat je té veel of té weinig of géén nieuwe koelpasta hebt gebruikt met terugplaatsen?! zeker nu de zomer nog moet komen, liggen deze temps stukken te hoog (sowieso de idle temp)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sain onez schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:19:
[...]

Het verschil tussen idle en stressed zal bij je wellicht hoger liggen, maar de idle temps vind ik toch erg hoog.. heb je om je core te tjekken je koeler eraf gehad? eventueel dat je té veel of té weinig of géén nieuwe koelpasta hebt gebruikt met terugplaatsen?! zeker nu de zomer nog moet komen, liggen deze temps stukken te hoog (sowieso de idle temp)
Nee, koeler er niet afgehad, heb gewoon mn core gechecked met een bios-dump in ati tool, lijkt me wel zo makkelijk. Ik kan er op dit moment ook niet zo veel aan doen, omdat, zoals ik al zei, voor de biosflash mn temps hetzelfde waren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 00:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

eventueel zoeen zalman vga koeler of een arctic koeler misschien een practische tip, en je tunnelt al die hitte naar buiten je case met die laatste, en door het eventueel extra nauwkeurig monteren word een eerdere reden van het hoog zijn van de temps opgelost en heb je dubbel profijt.. (idle temps die 'normaal' zijn, en extra OC potentie doordat die nieuwe koeler stukken meer kan koelen dan de stockcooling.) B)

ps als mijn temps stressed zo hoog waren als jou idle temps dan nog liet ik em uit en ging ik op zoek naar een oplossing.. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door SAiN ONeZ op 17-06-2005 20:37 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt balen, na een jaar spelen met 9800 pro @ xt speeds (club3d) heeft hij het nu begeven...

eerst kreeg ik artefacts, hitte probleem dacht ik, maar had hem al gekoeld lopen sinds 8 maanden met artic silenser... Nu eer gisteren vonken, snel pc uitgezet kaart verrot doet niks meer...

:/

heb gekeken wat het probleem kon zijn, toen hij artefact begon te tonen, kaart zat er goed in. Koeler was goed gemonteerd, genoeg pasta etc... airflow was goed / al niet zeer goed.... heb alle fans op max gezet om te testen... maar helaas..

Nieuwe kopen dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
FnF schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:43:
[...]

Dan moet er ergens een E op het geheugen staan, ergens naast het typenummer van het geheugen.
Maar ik zou zeggen, probeer eens een standaard Samsung, werkt nml ook prima op de E-DIEs, en ook op de niet-E-DIEs.
De enige zonder E-DIE is die van Gigabyte.9800XT.128MB.Samsung.bin
Ik ga die vanavond eens proberen, iig bedankt voor je hulp ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 17-06-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
hoever gaat jouw sappie met zalman? Hier 440-390.
Ik ga niet verder dan de XT snelheden ;) XT vind ik wel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ok, ik ga niet liegen. Dit is een soort van crosspost. Maar wel één met een reden. Ik denk namelijk dat ik de oorspronkelijke post in een minder geschikt topic heb geplaatst. (WizZie- in "Computer onvoldoende gekoeld -> oplossin...") Dus vandaar.

De post:
Trouwens, ik las net het bericht van iemand dat zijn Radeon 9800 Pro (geflashed naar XT) het na een jaar begeven heeft. Ik word hier niet zo lekker van, aangezien het beestje toch wel 200 euro heeft gekost. Wat te doen? Terugflashen of zo houden? Ik wil niet dat ie na een jaar er al de brui aan geeft namelijk...
Heeft betrekking op dit bericht:
echt balen, na een jaar spelen met 9800 pro @ xt speeds (club3d) heeft hij het nu begeven...

eerst kreeg ik artefacts, hitte probleem dacht ik, maar had hem al gekoeld lopen sinds 8 maanden met artic silenser... Nu eer gisteren vonken, snel pc uitgezet kaart verrot doet niks meer...

heb gekeken wat het probleem kon zijn, toen hij artefact begon te tonen, kaart zat er goed in. Koeler was goed gemonteerd, genoeg pasta etc... airflow was goed / al niet zeer goed.... heb alle fans op max gezet om te testen... maar helaas..

Nieuwe kopen dan maar
Nogmaals; is dit normaal of is dit een kans van 1 op 100? Ik begrijp dat ie geen 15 jaar meer meegaat maar hooguit 10. Ik zal hem niet langer gebruiken dan 2 jaar vanaf nu.. dus dat boeit niets. Maar 1 jaar is echt te weinig... Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Atomius op 18-06-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie nog suggesties hoe je het beste deze sapphire-stock cooler kunt verwijderen?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sirwilliam/kaart.jpg

Ik heb even gekeken, maar hij zit niet aan de achterkant van de kaart vastgeschroefd zoals bij andere koelers heb ik het idee. Zit de koeler alleen op de core geplakt? Dat zou in ieder geval wel een hoop risicovol gepruts worden met mijn 2 linkerhanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ik dacht dat het ook gepruts ging worden. Niets bleek minder waar. De twee zwarte pinnetjes aan de achterkant van de kaart moet je eerst met de hand proberen in te drukken. Bij mij lukte dit voor geen meter. Echter; geen paniek. Pak dan gewoon een tangetje en heb schijt aan het feit dat de tang de kaart raakt; was bij mij ook en het boeide niets. Dan (bij mij meedere malen) indrukken en zo de zwarte dingetjes (klemmetjes) eruit halen. Ik heb de uiteinden van de klemmetjes tot moes vermorzeld. Meerdere keren met de tang geknepen, anders lukte het niet.

Het is echt niet zo moeilijk als het misschien lijkt :)
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste