9800(Pro) naar 9800 XT Topic - Deel 7

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.841 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
9800(Pro) naar 9800 XT Topic - Deel 7
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/fnfgot/9800XTbanner.jpg

Op 3Dmaxx.net werd een artikel gepubliceerd, waarin de schrijver omschrijft hoe je een 9800 (Pro) kan flashen naar een 9800 XT. Ik zal voor een deel dit artikel overnemen in het Nederlands, om wat dingen duidelijk te maken. Het mag wel duidelijk zijn dat dit topic gaat over het flashen van je 9800 (Pro) kaart naar een XT, om zo de functies en snelheid van een XT te behalen. (Er stond een link, maar aangezien die nogal dood was heb ik hem verwijderd :) )

De voordelen van het flashen naar 9800XT

Oke, één reden is al genoemd, je kan patsen dat je een XT hebt ;) leuk, maar daar doen we het niet voor. Veel 9800 XT bios's willen zich harder laten overclocken als een Pro. Verder is er inmiddels een duidelijke performancewinst merkbaar. Niet alleen in winst bij 3dmark, ook zijn er mensen die spellen lekkerder vinden 'voelen' spelen. Verder heb je natuurlijk de geavanceerdere technieken die een 9800XT bios met zich meebrengt, zoals shaders.

De 'verschillende' Cores

Ati kent de volgende cores (hieronder de cores die relevant zijn voor dit topic):

VideokaartCoreCore speedMem speedGeheugenbusPipelines
Radeon 9500R300275 MHz540 MHz128 Bit4
Radeon 9500 ProR300275 MHz540 MHz128 Bit8
Radeon 9700R300275 MHz540 MHz256 Bit8
Radeon 9700 ProR300325 MHz620 MHz256 Bit8
Radeon 9800R350325 MHz540 MHz256 Bit8
Radeon 9800 Pro LER350380 MHz680 MHz128 Bit8
Radeon 9800 ProR350380 MHz680 MHz256 Bit8
Radeon 9800 XTR360412 MHz730 MHz256 Bit8

Al deze cores zijn echter gewoon hetzelfde, namelijk de R300, of, daarop gebaseerd. De kaarten zijn qua layout meestal ook nog overeenkomend. Dat betekent dus dat het meestal puur de bios en software is die de kaart bepaald. Dat betekent dus ook dat als wij die bioos flashen met een andere bios van een ander type kaart (bijvoorbeeld een R9500 flashen met de bios van een R9700) jouw videokaart van type moet veranderen :) . Dit is dus ook gedaan met de 9800 naar de 9800 XT, gewoon een kwestie van het flashen van de bios. De 9800SE is een aangepaste R350, die in sommige gevallen te (soft)modden is, zodat hij beschikt over een 256bits geheugenbus, en/of 8 pipelines.

Benodigdheden

Een Radeon uit het bovenstaande rijtje die de specificaties van een XT aankan, dus een core van 412 MHz, geheugen van 730 MHz, een geheugenbus van 256BIT en 8 werkende pipelines. Als je core of geheugen die snelheid niet aankan, kan je altijd nog met een editor de bios settings omlaag schroeven, maar dan is het natuurlijk geen 'echte' XT meer :)

Daarna ga je flashen, er zijn 2 methodes, allebei met zo zijn voor en zijn nadelen...

Flashen van R300's en 9800SE's.

Is het ook mogelijk om je 9700(Pro) of 9800SE kaart te flashen :?
Ja, in meeste gevallen wel. Nou haal je de snelheid van de een XT niet zo makkelijk met een 9700 (dat is dus 412/365), maar het is wel mogelijk om een 9800XT bios erin te flashen na de clocksettings aangepast te hebben met RadEdit. De prestaties gaan er niet zoveel op vooruit dan van 9800Pro-> 9800XT, maar lichte vooruitgang was er wel.
Er zijn ook nadelen:
- drivers kunnen alleen nog handmatig geinstalleerd worden
- bij adaptertype in windows staat 9600 TX

9800SE is een ander verhaal. Als hij al te (soft)modden is naar de 9800 Pro (dus met 8 pipelines en 256bits databus), dan is het mogelijk.

Echter schijn je dan wel de Omega Catalyst 2.5.22 of later te moeten gebruiken wil het fatsoenlijk werken (na de biosflash natuurlijk). Nou is het op het moment nog wel aan te raden om gewoon de laatste drivers te pakken.
Meer daarover hier: [rml][OC][MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4[/rml]

9800XT BIOSSEN
GeheugenFabrikant
128 MB HynixClub3D
128 MB HynixGeCube (Overdrive)
128 MB HynixSapphire
128 MB HynixHIS
128 MB Samsung E-dieATi
128 MB Samsung E-dieGigaCube
128 MB Samsung Gigabyte
128 MB Infineon GigaCube
256 MB Samsung ASUS
256 MB Samsung ATi
256 MB Samsung Gigabyte

Het Flashen (Vanuit Windows)

Het is nu ook mogelijk om te flashen vanuit Windows. Met ATi WinFlash

Het flashen is vrij simpel. Je backupped je oude bios d.m.v. "Save". Je opent een *.rom of *.bin file d.m.v LOAD, en je flasht de geloade bios in je Radeon d.m.v PROGRAM. Als je hierna reboot zal je een volledig functionerende 9800XT moeten hebben :) Zorg er wel voor dat je Fast Writes uit hebt staan, anders zal je PC vaker moeten rebooten.

Downloadlink van ATi WinFlash

Voordelen:
• Slechts 1 reboot nodig.
• Vrij makkelijk.
• Geen Floppy noodzakelijk.

Nadelen:
• Minder stabiliteit dan flashen vanuit DOS

Het Flashen (Vanuit DOS)

Gebruik eerst het progje drdflash.exe om je floppy bootable te maken, daarna verplaats je de flashrom files naar je floppy (dos4gw.exe, flashrom.exe en flashrom.rom) naar je floppy. Dit is de diskette waarmee je straks gaat flashen. Zet ook de bios erbij die je wilt gebruiken. Alles moet nu in A: staan, als het goed is heb je géén subdirectories.

Reboot je computer met de diskette er in. Dan zul je "Caldera Dr. Dos 2.xx" op je scherm zien verschijnen. Als alles geladen is kan je gaan flashen. Maak alleen wel even een backup van je originele bios door "flashrom -s 0 original.bin" te typen bij de A:.

Nadat je je originele bios hebt gesaved type je "flashrom -p 0 <<Biosnaam>>", dus, uitgaande ervan dat mijn 9800XT bios "built.by.ati.9800xt.bin" heeft, typ ik "flashrom -p 0 built.by.ati.9800xt.bin" . Flashrom begint je bios te flashen zodra je op Enter drukt. Nu moet je even je systeem rebooten (verwijder floppy ;) ) en kan je onder windows xp de drivers naar keuze installeren.

Je hoort nu een volledig functionerende 9800XT te hebben.

Voordelen:
• DOS is stabiel.
• DOS is vrij veilig.

Nadelen:
• DOS heeft geen fatsoenlijke NTFS of USB Stick support.
• Floppydrive/FAT32 schijf is bijna altijd noodzakelijk.

Andere meuk
RadEdit
Hiermee kan je de standaard settings zoals core/mem speed en memory timings van een bios bewerken. Handig voor als je videokaart geen XT speeds aan kan maar je hem wel wil flashen naar XT.

Overclocken

Goed, een 9800 XT schijnt beter over te clocken te zijn als een Pro, maar voor veel mensen is het een vraag hoe je moet overclocken. Zeker als de search een paar dagen plat heeft gelegen ;) Je kan hiervoor een overclock programma gebruiken als Rage3D (link) of Radlinker (link). Radlinker zit trouwens ook ingebakken in de Omega's :)

Hiermee schroef je je videokaart dus rustig omhoog, daarna start je een 3d programma (Aquamark, 3dmark, NFSU, Battlefield, Far Cry) wat nogal veel van je videokaart verlangt. Als je geen rare stippeltjes/ flitsen of andere onzin ziet (met uitzondering van 3dmark 2003) door je beeld ziet schieten, kan je er van uit gaan dat je overclock succesvol is, en kun je iets hoger. Mocht dit nou wel het geval zijn, dan kun je in je bios je agp voltage hoger zetten. Als dit niet helpt is het een temperatuur probleem en moet je een betere koeler voor je videokaart kopen.

Temperatuur

In voorgaande topics is een aantal keer de vraag langsgekomen of de videokaart niet te warm wordt, of de koeling wel goed is, wanneer je moet ophouden enzovoorts. Je kan gerust de volgende richtlijn aanhouden.
Je temperatuur is niet te hoog als:
• Je geen artifacts krijgt
• Je systeem niet ineens vastloopt of terugknalt naar je desktop
• Je computer spontaan reboot
• Je huid niet vastschroeit aan je koeler zodra je hem aanraakt

Het is dus echt géén probleem als je videokaart wat warmer wordt als je gewend bent. Zelfs als je artifacts krijgt kan dit komen door een te laag agp voltage, welk je kunt ophogen in je bios. Dat wil de 1e 3 punten vaak al verhelpen. Tuurlijk hangen voltage en temperatuur samen en als je all-the-way wil gaan zul je aan de watercooling moeten. Maar tot nog toe zijn er vrij hoge resultaten verkregen met de stock cooler/ zalman/ thermaltake koelers. Let er uiteraard wel op dat je koeler goed gemonteerd is.

Drivers

Omega Drivers
Ati Drivers

Andere Topics

Het eerste onspronkelijke topic (wat door mij straal over het hoofd werd gezien, en waarop ik blind deel 1 opende, die gelukkig open mocht blijven ;) ).
[ervaringen] 9800 (non) Pro > 9800 XT Mod

Deel 1
9800(Pro) flashen naar 9800 XT - Deel 1

Deel 2
9800(Pro) flashen naar 9800 XT - Deel 2

Deel 3
9800(Pro) flashen naar 9800 XT - Deel 3

Deel 4
9800(Pro) naar 9800 XT Topic - Deel 4

Deel 5
9800(Pro) naar 9800 XT Topic - Deel 5

Deel 6
9800(Pro) naar 9800 XT Topic - Deel 6

Mocht je met een vraag zitten, dan is de kans zeer groot dat het in 1 van de bovenstaande topics staat, eerst even die topics doorlezen :)

Poll

Poll: Is je flash gelukt? En welke kaart heb je?
Ja, Club3D
Ja, Sapphire
Ja, Hercules
Ja, Build by Ati
Ja, Ander Merk
Nee, Club3D
Nee, Sapphire
Nee, Hercules
Nee, Build by ATi
Nee, Ander Merk
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=7239&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Deze startpost is gedeeltelijk gemaakt door RedXraD.

[ Voor 48% gewijzigd door Phyxion op 09-04-2005 12:39 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:18
Misschien een poll met hoever je hem geclocked hebt?

(En deel 6 is nog niet dicht zag ik net.)

[ Voor 31% gewijzigd door Dekaasboer op 24-03-2005 14:13 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Dekaasboer schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:12:
Misschien een poll met hoever je hem geclocked hebt?

(En deel 6 is nog niet dicht zag ik net.)
Heb ik ook al aan gedacht, maar dan krijg je wel een hele grote lijst, je hebt een variabele als core en als mem. En wat voor range moet je nemen, tot en met 450, en dan ook nog de mem erbij doen. Dan zit je op zo ongelovelijk veel waarden, dat het niet echt interessant meer is... Daarnaast zit je ook nog met koeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
heb je wel toestemming gevraagd!? want ik heb hem net een mailtje gestuurd gister over dat ie een nieuwe moet openen... okidoki :+

[ Voor 8% gewijzigd door DaannO op 24-03-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
DaannO schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:00:
heb je wel toestemming gevraagd!? want ik heb hem net een mailtje gestuurd gister over dat ie een nieuwe moet openen...
Hij zei ik het vorige topic dit:
enne... van mij mag iemand anders het dit keer doen, hopelijk iemand die zich wél inzet... :$
Dus dat leek mij wel duidelijk :) En aangezien niemand nog een topic geopend had, leek het mij handig om zo snel mogelijk een nieuw topic te openen, aangezien het oude topic al richting de 1100 posts ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34
waarom staan er eigenlijk alleen maar xt biossen erin met samsung geheugen? Hynix mem komt vaak voor bij sapphire kaarten. En zie dat juist bij sapphire kaarten het flashen juist het meest lukt. (ik heb trouwens 9800xt 128mb hynix bios voor de liefhebbers ;))

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mouki_9 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:53:
waarom staan er eigenlijk alleen maar xt biossen erin met samsung geheugen? Hynix mem komt vaak voor bij sapphire kaarten. En zie dat juist bij sapphire kaarten het flashen juist het meest lukt. (ik heb trouwens 9800xt 128mb hynix bios voor de liefhebbers ;))
Jup, dat zijn een van de dingen die ik nog toe wil voegen :) Ik heb ze zelf allemaal op mijn pc staan zo goed ik weet. Nog even zien of ik ook aan een vaste link kan komen, en niet yousendit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

FnF schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:25:
[...]

Jup, dat zijn een van de dingen die ik nog toe wil voegen :) Ik heb ze zelf allemaal op mijn pc staan zo goed ik weet. Nog even zien of ik ook aan een vaste link kan komen, en niet yousendit oid.
Als je toch nog werkt hebt aan de startpost: het is maar een klein detail, maar de memspeed van de 9800xt is niet 712 maar 730.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
_Oldie_ schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:37:
[...]

Als je toch nog werkt hebt aan de startpost: het is maar een klein detail, maar de memspeed van de 9800xt is niet 712 maar 730.
Idd, zal ik ook gaan veranderen :)
//EDIT:
Al even veranderd, net als MHZ->MHz :)

[ Voor 9% gewijzigd door Phyxion op 25-03-2005 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
De BIOS links zijn dood :(

Ik heb de sapphire 128MB XT bios nodig, wie heeft die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:51
FiXeR.nl schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:02:
De BIOS links zijn dood :(

Ik heb de sapphire 128MB XT bios nodig, wie heeft die?
kijk hier eens.
http://www.techpowerup.com/bios/

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Daar staat niet de sapphire 9800XT 128MB bios tussen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

FiXeR.nl schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:12:
Daar staat niet de sapphire 9800XT 128MB bios tussen. :(
Gebruik het Gecube bios:
http://www.techpowerup.co...XT.128.Hynix28.040526.bin

Op het forum van Rage3d wordt deze gezien als het beste R360 Hynix bios voor de 9800pro-9800xt mod. Als je een temp sensor hebt, krijg je met dit bios ook een overdrive tab.

Ik gebruik dit bios al 3/4 jaar, werkt perfect. Wel even de kloksnelheden veranderen, het bios heeft geen stock 9800xt snelheden (412-365).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
_Oldie_ schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:21:
[...]

Gebruik het Gecube bios:
http://www.techpowerup.co...XT.128.Hynix28.040526.bin

Op het forum van Rage3d wordt deze gezien als het beste R360 Hynix bios voor de 9800pro-9800xt mod. Als je een temp sensor hebt, krijg je met dit bios ook een overdrive tab.

Ik gebruik dit bios al 3/4 jaar, werkt perfect. Wel even de kloksnelheden veranderen, het bios heeft geen stock 9800xt snelheden (412-365).
De beste is de Sapphire BIOS. Deze BIOS heeft nml een nadeel, als je hier Overdrive inschakeld, worden de standaard speeds weer teruggezet (deze draait standaard nml niet op XT speeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Wat is r360, want volgens mij r350, maakt het dan wat uit?

En moet ik dan weer in kleine stapjes overclocken?

Wat zijn de speeds van XT?

En is dit 128MB? Van SAPPHIRE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
R350 is de codenaam van de oude core die jij als 9800 Pro kent. Later kwam de Radeon 9800 XT die een R360 core had. R360 cores zijn kennelijk goedkoper oid om te maken, dus laat ATi nu ook Radeon 9800 Pro-chips met R360 core maken, maar met een 'dommere' (lagere snelheden, iets minder efficiënte shaders) BIOS. Door een 9800 XT BIOS in jouw R360-9800 Pro te flashen, benut je de volledige kracht van je chip.

Als je de juiste 9800 XT BIOS flashed, draait je videokaart ook meteen op XT snelheden (412 core en 365 memory).

Een R350-chip flashen met een BIOS voor de R360/9800 XT gaat niet, dan krijg je allemaal artifacts aangezien de BIOS als het ware de chip dingen wil laten doen die hij niet kan.

Edit:
Ik had trouwens buiten dit topic om dit artikel op rojakpot.com gevonden en vanmiddag mijn Powercolor 9800 Pro geflashed met de 'Gigacube Radeon 9800 XT (E-Die)' BIOS van deze pagina. Wel eerst gekeken of de kaart stabiel was op XT snelheden, en nu werkt het als een zonnetje :)

[ Voor 24% gewijzigd door Rafe op 25-03-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Rafe schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 17:58:
R350 is de codenaam van de oude core die jij als 9800 Pro kent. Later kwam de Radeon 9800 XT die een R360 core had. R360 cores zijn kennelijk goedkoper oid om te maken, dus laat ATi nu ook Radeon 9800 Pro-chips met R360 core maken, maar met een 'dommere' (lagere snelheden, iets minder efficiënte shaders) BIOS. Door een 9800 XT BIOS in jouw R360-9800 Pro te flashen, benut je de volledige kracht van je chip.

Als je de juiste 9800 XT BIOS flashed, draait je videokaart ook meteen op XT snelheden (412 core en 365 memory).

Een R350-chip flashen met een BIOS voor de R360/9800 XT gaat niet, dan krijg je allemaal artifacts aangezien de BIOS als het ware de chip dingen wil laten doen die hij niet kan.
Het eerste is idd waar, maar het laatste stukje, ach, je krijgt niet allemaal artifacts, alleen 3DMark03 heeft er last van, en Far Cry in sommige stukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Waar kun je de soort van core vinden, want in everest zegt ie r350, _/-\o_ maar ik hoor net dat hij ook even goed r360 kan zijn... waar kan ik zien welke ik heb? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 18:11:
Waar kun je de soort van core vinden, want in everest zegt ie r350, _/-\o_ maar ik hoor net dat hij ook even goed r360 kan zijn... waar kan ik zien welke ik heb? })
Zoek/lees eens.. ;(
Je weet het pas zeker als je de koeler ervanaf haalt.

Ook een optie is een biosdump met ATITool doen. Dit bios met kladblok te openen en zoeken naar R350 of R360. Vind je een R360 dan is het waarschijnlijk een R360. Vind je R350 kan het een R350 of een R360 zijn.
Maar koeler eraf halen is de enige echte methode.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
FnF schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 18:05:
[...]

Het eerste is idd waar, maar het laatste stukje, ach, je krijgt niet allemaal artifacts, alleen 3DMark03 heeft er last van, en Far Cry in sommige stukken...
Ah, dat wist ik niet :). Maar sinds ik er op de harde manier achter ben gekomen dat de BIOS van het ene product flashen in de ander fout gaat (A7V in A7V-E), kijk ik goed uit voordat ik wat geflashed wordt :P.

Enige manier om er zeker van te zijn is idd de koeler eraf te halen, aangezien je BIOS ook aangeeft welke chip 'ie zou zijn. Een Radeon 9800 Pro BIOS geeft dan ook aan dat 'ie een R350 is, inclusief de bijbehorende Vendor en DeviceID (1002/4E48).

[ Voor 21% gewijzigd door Rafe op 25-03-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Leuk die links voor de biossen.. maare iemand ooit wel eens gecheckt of ze nog werken..?

De links zijn al een tijdje dood..?
Iemand een betere link bij de hand..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Deze link heb ik ongeveer een half jaar geleden gepost (in deel 3 ofzo, toen die link nog niet eerder was gepost) met de vraag of hij in de startpost zou kunnen komen.

Ik kan er overheen hebben gelezen hoor, maar volgens mij staat hij nog steeds niet in de startpost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Alexio schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:17:
[...]

Deze link heb ik ongeveer een half jaar geleden gepost (in deel 3 ofzo, toen die link nog niet eerder was gepost) met de vraag of hij in de startpost zou kunnen komen.

Ik kan er overheen hebben gelezen hoor, maar volgens mij staat hij nog steeds niet in de startpost :?
Nee, staat er nog niet in, maar heel veel BIOSSEN zijn 256MB BIOSSEN, en daar hebben ze niks aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 07:20
FnF schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:25:
[...]

open op www.freewebs.com een account dan kun je gewoon uppen bestand voor bestand
(duurt wel een tijdje) dan kun je gewooon linkje in je startpost plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
zzz16 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:39:
[...]

open op www.freewebs.com een account dan kun je gewoon uppen bestand voor bestand
(duurt wel een tijdje) dan kun je gewooon linkje in je startpost plaatsen
Thnx! Heb ff een accountje aangemaakt, en er staan direct 3 Hynix BIOSSEN in de SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
hey, kun je ff de link geven, en de bios van de sapphire 9800XT 128mb erop zetten, voor de r350 ?

Dankuwel :P

Maar als ik toch de r360 heb,, en ik flash hem als r350? gaat het dat fout,? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 10:12:
hey, kun je ff de link geven, en de bios van de sapphire 9800XT 128mb erop zetten, voor de r350 ?

Dankuwel :P

Maar als ik toch de r360 heb,, en ik flash hem als r350? gaat het dat fout,? }:O
Zie de SP, maar dat zijn alleen maar Hynix BIOSSEN, ik heb zelf geen Samsung BIOSSEN, maar ik zal zien of ik ze ergens kan krijgen :)

En nee, fout kan het niet echt gaan, alleen heb je wel ghosting in 3DMark03, het is maar of je dat vervelend vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
wat is ghosting?

Ik heb een paar sites daarvoor: (bioses)

http://members.home.nl/joranjager/Biosjes/
http://www.mvktech.net/co...com_remository/Itemid,26/
http://www.techpowerup.com/bios/

Hier zul je ze wel kunnen vinden, ik hoop dat ik hier mee veel mensen zal helpen tegen dode links :P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een club-3d met de r350 core geflacht en hij draait nu op 440mhz bij een geheugen van 380. en alleen in 3dmark zijn arifact te zien. in de schaduwen. maar dat is een shader probleem die de 350 kent. in de game's geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Even een vraagje, je hebt Rabit om de snelheden aan te passen in de BIOS. Maar die kan het alleen maar per stapjes van iets van 8MHz doen. Zijn er ook progsels die gewoon per 1MHz kunnen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 13:09
Hallo, volledig nieuw hier op dit topic, dus geef me wat krediet ;).
Ik heb gisteren (voor veel te veel geld :|) een HIS Ati Radeon 9800Pro (128MB, excalibur)gekocht. Ik ben er vrij tevreden over, maar zou hem graag willen flashen naar een XT. Deze kaart moet goed de oc'en zijn, want er zit precies al een arctic cooler op als ik mij niet vergis. Verder zijn er ook heatsinkjes op de geheugenchips :). Nu heb ik een vraag, welke bios moet ik gebruiken? Hoe weet ik van welk merk die geheugenchips zijn (er zijn heatsinkjes op geplakt, dus aflezen zal niet zo eenvoudig zijn), of speelt dat niet zo'n rol? Ik heb net een BIOS tegengekomen in één van de bovenstaande linken. Een bios van HIS 9800XT ook 128Mb, en daar staat dat het geheugen van Hynix is. Zou dat bij mijn pro ook zo zijn? Graag advies dus :)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/HIS.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Laatst online: 21-02-2022
Hoi, dit zal ongetwijfeld in een van de voorgaande topics staan, maar ik ben in a hurry, dus moet het snel weten.

Ik heb een radeon 9700 pro. Default clock voor mem/gpu.

Heeft het voordelen (optimalisaties oid) om naar een 9800xt te flashen, maar dan wel met mijn oude kloksnelheden?

Dus een 9800xt met 325 gpu, 310 core.

Zou ik er op vooruit kunnen gaan qua prestaties?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MMach schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:32:
Hallo, volledig nieuw hier op dit topic, dus geef me wat krediet ;).
Ik heb gisteren (voor veel te veel geld :|) een HIS Ati Radeon 9800Pro (128MB, excalibur)gekocht. Ik ben er vrij tevreden over, maar zou hem graag willen flashen naar een XT. Deze kaart moet goed de oc'en zijn, want er zit precies al een arctic cooler op als ik mij niet vergis. Verder zijn er ook heatsinkjes op de geheugenchips :). Nu heb ik een vraag, welke bios moet ik gebruiken? Hoe weet ik van welk merk die geheugenchips zijn (er zijn heatsinkjes op geplakt, dus aflezen zal niet zo eenvoudig zijn), of speelt dat niet zo'n rol? Ik heb net een BIOS tegengekomen in één van de bovenstaande linken. Een bios van HIS 9800XT ook 128Mb, en daar staat dat het geheugen van Hynix is. Zou dat bij mijn pro ook zo zijn? Graag advies dus :)
[afbeelding]
Zonder de heatsinks eraf te halen weet je niet wat het is. Ik zou zelf geloof ik eerst een samsung flashen (NIET E-die), als je dan wat raar beeld krijgt weet je dat je een Hynix had moeten flashen. Ik heb zelf ook eens een Samsung op mijn Hynix geflashed (niet e-die), en dat werkte wel, alleen erg raar vervormd beeld. Ik raad je dan ook aan om eerst een Samsung te flashen, is alles nog zoals normaal, heb je Samsung geheugen, anders heb je Hynix.
Faust schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:40:
Hoi, dit zal ongetwijfeld in een van de voorgaande topics staan, maar ik ben in a hurry, dus moet het snel weten.

Ik heb een radeon 9700 pro. Default clock voor mem/gpu.

Heeft het voordelen (optimalisaties oid) om naar een 9800xt te flashen, maar dan wel met mijn oude kloksnelheden?

Dus een 9800xt met 325 gpu, 310 core.

Zou ik er op vooruit kunnen gaan qua prestaties?

bvd.
Ja, je gaat er wel wat op vooruit, maar niet echt enorm hoog, daarnaast zal je altijd ghosting houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Bedankt voor de goede raad :)
Ik heb dus nu met WinFlash er een 9800XT (128 MB) ingeflashed van Samsung, en na een restart heb ik beeld, mag ik er van uit gaan dat het gelukt is? Wat zijn dan de volgende stappen? 9800Xt drivers downen? Want volgens apparaatbeheer heb ik nog steeds een Pro.

-edit-
Moehaha, neen, daar mocht ik niet van uit gaan. Na nog een keer rebooten werkte het wel, maar met rare tekens all over the place, hij herkende wel een XT :). Dan maar flashen met Hynix, en het werkt :). Wel nog niet optimaal, maar ik zal eens de drivers updaten of iets dergelijks.

[ Voor 34% gewijzigd door MMach op 26-03-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
heb iets gelezen over de ghosting.

de hogere fps/3dmark03 scores zouden zijn omdat er minder gerenderd hoeft te worden?

in dat geval gaat de beeldkwaliteit iets omlaag. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MMach schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:54:
Bedankt voor de goede raad :)
Ik heb dus nu met WinFlash er een 9800XT (128 MB) ingeflashed van Samsung, en na een restart heb ik beeld, mag ik er van uit gaan dat het gelukt is? Wat zijn dan de volgende stappen? 9800Xt drivers downen? Want volgens apparaatbeheer heb ik nog steeds een Pro.

-edit-
Moehaha, neen, daar mocht ik niet van uit gaan. Na nog een keer rebooten werkte het wel, maar met rare tekens all over the place, hij herkende wel een XT :). Dan maar flashen met Hynix, en het werkt :). Wel nog niet optimaal, maar ik zal eens de drivers updaten of iets dergelijks.
Ik zou net replyen, en toen tijdens de reply zie ik in eens de edit :)
Dan moet je dus idd een Hynix BIOS nemen. Gewoon ff ATI drivers downloaden (4.12 zijn nog steeds de beste, maar het is maar welke je wilt :) ).
Faust schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:58:
heb iets gelezen over de ghosting.

de hogere fps/3dmark03 scores zouden zijn omdat er minder gerenderd hoeft te worden?

in dat geval gaat de beeldkwaliteit iets omlaag. Klopt dit?
Nee, de R360 gebruikt snellere shaders dan de R350. De R350 heeft deze functies echter niet, en daardoor krijg je de ghosting. Maar dat de beeldkwaliteit omlaag gaat is onzin, alleen in 3DMark03 zie je ghosting, en sommige delen van Far Cry (Zelf nooit iets van gemerkt trouwens, maar nu heb ik wel een echte R360, en toen nog een R350)

--

Daarnaast heb ik de SP geupdated, de BIOSSEN weer even toegevoegd, hierbij de Samsung, Hynix en Infineon, daarnaast ook 256MB BIOSSEN, aangezien het ook mogelijk is om 9800 Pro 256MB's te flashen (Wordt weinig over gesproken, zijn ook weinig die 256MB's hebben :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Wat een verschil :) ! Bij 3dMark05 zijn er stukken waar de kaart (op 1024*768) bijna dubbel zoveel fps heeft als de pro op 640*480 :D:, bijvoorbeeld die rotswand met textures. Andere beelden hebben dezelfde fps. Toch blijven mijn scores op de een of andere manier heel laag (2600 ptn of zo). Maar nu ben ik dus 100% tevreden over deze kaart :). De enige vrag die mij nog rest is of ik mijn grafische kaart nu niet ben aan het frituren (maw zijn de temperaturen niet te hoog?), want ik heb nergens een tab met temperaturen of zo. Volgens mijmoet dat wel lukken met die arctic koeler, maar helamaal zeker ben ik niet. Hij draait nu aan 412/356. Ik heb alleszins een R360, dat heb ik zien staan op de processor. En wat is die arctic koeler stil!

een wereld van verschil trouwens met mijn vorige kaart, een AtiRadeon 9600SE

[ Voor 7% gewijzigd door MMach op 26-03-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Laatst online: 07:34
hier voor de liefhebbers nog de bios 9800xt 128mb hynix geheugen ;)

http://www.xs4all.nl/~mouki9/Sapphire9800XT128MBHynix.bin

remember, backup van je oude bios maken voor het geval je ooit nog eens terug wilt :P

edit
hmmm, volgende x beter lezen, in startpost staat ook al linkje naar 128mb hynix :P
trouwens... geen goed idee om de verschillende koelmogelijkheden mee te nemen in de startpost?
/edit

[ Voor 33% gewijzigd door Mouki_9 op 27-03-2005 17:29 ]

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MMach schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:50:
Wat een verschil :) ! Bij 3dMark05 zijn er stukken waar de kaart (op 1024*768) bijna dubbel zoveel fps heeft als de pro op 640*480 :D:, bijvoorbeeld die rotswand met textures. Andere beelden hebben dezelfde fps. Toch blijven mijn scores op de een of andere manier heel laag (2600 ptn of zo). Maar nu ben ik dus 100% tevreden over deze kaart :). De enige vrag die mij nog rest is of ik mijn grafische kaart nu niet ben aan het frituren (maw zijn de temperaturen niet te hoog?), want ik heb nergens een tab met temperaturen of zo. Volgens mijmoet dat wel lukken met die arctic koeler, maar helamaal zeker ben ik niet. Hij draait nu aan 412/356. Ik heb alleszins een R360, dat heb ik zien staan op de processor. En wat is die arctic koeler stil!

een wereld van verschil trouwens met mijn vorige kaart, een AtiRadeon 9600SE
Download ATiTool, dan heb je in de settings een waarde temperatuurmeting oid. Dan zie je de temp. Ook werken progsels als EVEREST, maar bij die waarde moet je nog zo rond de 20 bij op tellen.
En als je de ATi Silencer hebt, je hoort het dan nog wel :) Over een goed half jaar ratelt dat ding verschrikkelijk, bij mij zelfs zo erg dat ik ben overgegaan naar een Zalman VF700. En wat een verschil in prestaties :)
Mouki_9 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:21:
hier voor de liefhebbers nog de bios 9800xt 128mb hynix geheugen ;)

http://www.xs4all.nl/~mouki9/Sapphire9800XT128MBHynix.bin

remember, backup van je oude bios maken voor het geval je ooit nog eens terug wilt :P

edit
hmmm, volgende x beter lezen, in startpost staat ook al linkje naar 128mb hynix :P
trouwens... geen goed idee om de verschillende koelmogelijkheden mee te nemen in de startpost?
/edit
De BIOS stond er eerst inderdaad niet, maar aangezien ik nu dit topic heb overgenomen, en ik dat een enorm gebrek vond, heb ik die maar even toegevoegd :)

Koelmogelijkheden komt nog wel eens denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Helaas heb ik nu andere problemen dan mijn grafische kaart; Mijn voeding heeft zonet de geest gegeven :'( . 300 Watt is precies te weinig voor DVD-RW, DVD-speler, Ati radeon 9800pro, Waterkoelingspomp, 2 HD's en nog wat brol 8)7 . Ik verwachtte het wel :)

-edit-
nog iets: ik heb atitool gedowned. Maar ik zie daar nergens iets over temperaturen staan hoor. Waar zou dat moeten staan die tab? Welke voedingslijn wordt er normaal gebruikt voor grafische kaarten? Zou dat de 3,3 V lijn zijn? Als ik namelijk kijk met mijn abit monitoringprogje zie ik ipv 3,3V staan (in het rood , dus niet goed ;))3,06V 8)7 . Elke keer als ik bv atitool open verandert die 3,3V lijn, maar ze blijft veel te laag. Wat wil dat precies zeggen? Voeding brak of underpowered?

[ Voor 51% gewijzigd door MMach op 29-03-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MMach schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:53:
Helaas heb ik nu andere problemen dan mijn grafische kaart; Mijn voeding heeft zonet de geest gegeven :'( . 300 Watt is precies te weinig voor DVD-RW, DVD-speler, Ati radeon 9800pro, Waterkoelingspomp, 2 HD's en nog wat brol 8)7 . Ik verwachtte het wel :)

-edit-
nog iets: ik heb atitool gedowned. Maar ik zie daar nergens iets over temperaturen staan hoor. Waar zou dat moeten staan die tab? Welke voedingslijn wordt er normaal gebruikt voor grafische kaarten? Zou dat de 3,3 V lijn zijn? Als ik namelijk kijk met mijn abit monitoringprogje zie ik ipv 3,3V staan (in het rood , dus niet goed ;))3,06V 8)7 . Elke keer als ik bv atitool open verandert die 3,3V lijn, maar ze blijft veel te laag. Wat wil dat precies zeggen? Voeding brak of underpowered?
Te weinig watt denk ik, want als je hem gaat belasten, en er zo'n groot verschil is, dan kan je er van uit gaan dat je voeding te watt levert. Ik denk dat je met een 400Watter een heel eind komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mn 9800 pro geflashed naar xt.... ging verder allemaal goed, behalve dat ik dik veel artifacts en g-hosting had. Ik dat ding wat lager klokken, alles deed het prima. Maar ik d8: Ik ben er tog niks mee opgeschoten en toen flashte ik em weer terug naar 9800 pro met orriginele bios... ging het beeld niet meer aan. Snapt iemand hoe dit kan??????

En hoe moet ik hem weer goed flashen??? is de enige mogelijkheid een pci kaartje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:06:
Ik had mn 9800 pro geflashed naar xt.... ging verder allemaal goed, behalve dat ik dik veel artifacts en g-hosting had. Ik dat ding wat lager klokken, alles deed het prima. Maar ik d8: Ik ben er tog niks mee opgeschoten en toen flashte ik em weer terug naar 9800 pro met orriginele bios... ging het beeld niet meer aan. Snapt iemand hoe dit kan??????

En hoe moet ik hem weer goed flashen??? is de enige mogelijkheid een pci kaartje???
Krijg je helemaal niet meer beeld? Je kan eens in een andere pc proberen, en anders gewoon ff een pci kaartje gebruiken, is een moeite van niks :)
De meeste mensen hier hebben toch wel een doos vol liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:09:
[...]

Krijg je helemaal niet meer beeld? Je kan eens in een andere pc proberen, en anders gewoon ff een pci kaartje gebruiken, is een moeite van niks :)
De meeste mensen hier hebben toch wel een doos vol liggen :)
Nee, ik krijg helemaal geen beeld, echt heel vreemd. En ik heb geen pci kaartjes meer(die het doen). :( Misschien heeft iemand die ik ken er nog wel eentje liggen. :)

En trouwens ik vind het ook vreemd dat mijn geheugen zo gloeiend heet werd dat je je vinger er niet meer op kon leggen. Daarom had ik ook die g-hosting shit, zelfs bij het 3d beeldje bij ATI tool :P Heb trouwes een Sapphire 9800 pro met hynix geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:17
Heee. erg interessant allemaal maarruh tijdje terug stond er nog een bios van een hercules XT
aangezien ik een hercules 9800 pro heb en wel eens aan de slag wil gaan..komt deze bios nog terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
HouseQ schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 01:33:
Heee. erg interessant allemaal maarruh tijdje terug stond er nog een bios van een hercules XT
aangezien ik een hercules 9800 pro heb en wel eens aan de slag wil gaan..komt deze bios nog terug?
Als iemand hem voor mij heeft, dan graag even sturen, zodat ik hem in de SP kan zetten :)
Zelf heb ik hem nml niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Welke cooler is het beste op de: Sapphire 9800 pro?

om hem flink met lucht te koelen? })
Afbeeldingslocatie: http://messbase.nl/content/avatars/Spongebob/sponge56.gif

[ Voor 28% gewijzigd door FiXeR.nl op 02-04-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier staat wel een biosje van hercules op (is wel 256 mb...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 14:39:
hier staat wel een biosje van hercules op (is wel 256 mb...)
Jep, had ik ook al even op gezien, maar we hebben echt een 128MB nodig :)
Maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe... had er nog 1tje 8)7 link

edit:
Dit blijkt nu ook al een 256 mb te zijn... terwijl er echt 128mb in de naam staat :(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
FnF schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:51:
[...]

Te weinig watt denk ik, want als je hem gaat belasten, en er zo'n groot verschil is, dan kan je er van uit gaan dat je voeding te watt levert. Ik denk dat je met een 400Watter een heel eind komt :)
Ondertussen een Coolermaster stacker met dual PSU (2x 300W), afzonderlijk geschakeld (de ene levert stroom voor de waterkoeling fans ed, de nieuwste levert stroom aan de grafische kaart, mobo, etc,..) Nu heb ik bijzonder stabiele lijnen en mijn kaart werkt als een zonnetje. Toch heb ik het onlangs heel benauwd gehad :), ik wou eens zien of je de 9800Pro@XT ook kon onderklokken, ik dus de schuifbalkjes in AtiTool fors naar beneden gehaald, tot ze zo op iets van 100/100 stonden, en toen begon ie zwaar te flippen, overal strepen op het scherm, computer onstabiel, keiharde pieptoon uit mijn boxen, en na 20 seonden, floep pc uit. Een beetje verbrandde lucht uit de voeding, en ja hoor, voeding naar de reet. Het is dezelfde voeding waarvan ik dacht dat ze al eens kapot was, maar ze werkte dus nog een beetje. Nu was echt alle rook er uit ;). Ik was natuurlijk bang dat ik de kaart gemold zou hebben :(. Maar samen met de stacker nog een mooi 300Wattertje van Aopen bijgekocht, en alles werkt nog naar behoren :), jiehaa, das al de zoveelste keer geluk hebben. Ik hou hout vast :)

-edit-
@Fixer.nl: Ik heb een VGA silencer van arctic cooling erop zitten (zie enkele posts geleden, er saat daar een foto van), hij doet zijn job goed én geluidsloos. Maar volgens iemand hier gaat ie na een half jaar wel ratelen, dus misschien gaan voor de Zalman VF700, zoals iemand hierboven.

[ Voor 16% gewijzigd door MMach op 02-04-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
mjah net geflashed maar hij zegt classic 256 mb? lol zal ff drivers opniew installeren kijken of het helpt
maar nu fucked ie alles up

EDIT:
drivers gereinstalled..ziet de kaart nog steeds als 256..? maar verder volledige xt specificatie :P
en alles werkt!!! voor zover ik kan zien!

[ Voor 18% gewijzigd door HouseQ op 03-04-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:38
R360 Hynix DDR 113-A07537-103 BIOS

Dat krijg ik te zien als ik een bios dump doe. Ik heb me koeler er nog niet afgehaald maar hij draait als sinds het begin gewoon op XT snelheden zonder artifacts. Zelfs vandaag met het warme weer zonder problemen met stock-koeler

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HouseQ schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:41:
[...]

mjah net geflashed maar hij zegt classic 256 mb? lol zal ff drivers opniew installeren kijken of het helpt
maar nu fucked ie alles up

EDIT:
drivers gereinstalled..ziet de kaart nog steeds als 256..? maar verder volledige xt specificatie :P
en alles werkt!!! voor zover ik kan zien!
Heb bios ooit een keertje ergus van internet geplukt denk ik (ondekte em toen ik mn pc ging opruimen :P)... zal dan wel de 256 mb versie zijn :( terwijl er toch echt 128 mb in de naam staat :P

Ben blij dat je kaart nog goed fuctioneerd, anders kreeg ik de schuld :P :) Maar zal er toch een bios van 128 mb in flashen (als die hercules ergens te vinden is). Als je 9800 pro maar 128 mb heeft en je drivers zien het als 256 lijkt me dat toch niet echt goed.

Wat kut dat ze niet even in de bios, met normaal leesbare tekens, kunnen zetten hoeveel mb het is.... |:( Dan weet je het tenminste zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:19:
[...]

Heb bios ooit een keertje ergus van internet geplukt denk ik (ondekte em toen ik mn pc ging opruimen :P)... zal dan wel de 256 mb versie zijn :( terwijl er toch echt 128 mb in de naam staat :P

Ben blij dat je kaart nog goed fuctioneerd, anders kreeg ik de schuld :P :) Maar zal er toch een bios van 128 mb in flashen (als die hercules ergens te vinden is). Als je 9800 pro maar 128 mb heeft en je drivers zien het als 256 lijkt me dat toch niet echt goed.

Wat kut dat ze niet even in de bios, met normaal leesbare tekens, kunnen zetten hoeveel mb het is.... |:( Dan weet je het tenminste zeker.
Je kan hem zelf ook naar 128MB maken trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik niet :P

Maarem had nog even een vraagje. Hoe lang duurt het ongeveer om die bios erop te flashen? Want ik had mn kaart terug naar de 9800 pro geflashed met winflash en direct toen de monitor uit ging heb ik op reset gedrukt. Toen kreeg ik dus geen beeld meer... Kan het dus zijn dat de bios er nog niet helemaal opstond en dat ik te vroeg op reset drukte?

Heb mn 9800 pro nl nog steeds niet aan de praat, moet nog wachten op dat stomme pci kaartje.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
dubbele post

[ Voor 97% gewijzigd door HouseQ op 04-04-2005 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:25:

Maarem had nog even een vraagje. Hoe lang duurt het ongeveer om die bios erop te flashen? Want ik had mn kaart terug naar de 9800 pro geflashed met winflash en direct toen de monitor uit ging heb ik op reset gedrukt. Toen kreeg ik dus geen beeld meer... Kan het dus zijn dat de bios er nog niet helemaal opstond en dat ik te vroeg op reset drukte?

Heb mn 9800 pro nl nog steeds niet aan de praat, moet nog wachten op dat stomme pci kaartje.
Die van mij ging ook ff vaag doen..VPU begon te zeuren.. maar ik restartte de pc.. herinstallde drivers, restartte weer..en alles werkte zoals het hoorde..dus zou idd best kunnen dat je niet had moeten resetten en hem gewoon ff zijn gang had moeten laten gaan :P

Mja zat vandaag ff te checken..me pc heeft hard lopen werken vandaag toen ik werken was.. totdat ik net thuiskwam.. 3dmark ff laten loopen..ik scande voor artifacts en hij zat vol..dus hij wordt zoiezo te warm:P maja.. voorlopig kan ik gewoon gamen haha ...zal zeker ff blijven checken voor een echte 128 bios..als ie er uberhaupt is.. maarre de kaart doet het idd gelukkig nog steeds..en anders maar ff sparen voor die 850XT haha

[ Voor 21% gewijzigd door HouseQ op 04-04-2005 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:25:

Cker weten kan je dat zelf wel doen :)

Maar het duurt niet langer dan 30 seconden :)
Zelf heb ik een nieuwere versie van ATiFlash (Die niemand blijkbaar heeft), en bij die versie gaat het beeldscherm niet meer uit, en kan je gewoon de voortgang zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
FiXeR.nl schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:18:
Welke cooler is het beste op de: Sapphire 9800 pro?

om hem flink met lucht te koelen? })
[afbeelding]
Zalman VF700-Cu en VF700-AlCu VGA-koelers onder de loep. Heb zelf de AlCu en dat werkt uitstekend :).

Waar is dat Spongebob plaatje eigk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Hoi,

Ik zit met een probleem, ik wil mijn Hercules 9800 pro ook naar 9800 XT OCen, maar helaas is de cooling op de kaart (gewoon standaard cooling) niet goed genoeg want ik krijg rode puntjes in doom3.

De 9800 kan nu max 384.75 Core en 337.50 Mem halen met Atitool 0.0.23... flashen gaat wel.

Dus ik ben opzoek naar betere cooling maar ik zit te twijfelen tussen deze producten:

VF700-Cu,
Arctic ATI Silencer 1,
Arctic VGA silencer Rev.3.

Ik heb geen idee welke het beste is voor de Hercules 9800 pro maar het schijnt dat je bij de Arctics een extra heatsink eraf mot halen wat niet zo veilig is voor een newbie zo hoe ik :9, maarja ik wil gewoon weten welke het beste kan coolen (ik kan nergens vergelijkingen vinden tussen deze coolers). TIA. :7

Owja voordat ik het vergeet te vragen, mot ik ook Artic silver 5 coolpasta gebruiken? :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik jou was zou ik de zalman VF700 nemen, deze komt als beste uit de test (het scheelt niet heel veel maar qua geluidsproductie is de zalman duidelijk de winnaar). Ik heb er zelf nog geen een maar ik wou een VF700 alcu kopen :)

Voor de vergelijking van de koelers: Zalman VF700-Cu en VF700-AlCu VGA-koelers onder de loep
(stond ook al in het bericht voor je :P)

Je hoeft geen artic silver te kopen :P Het koelt alleen wel heel goed omdat er zilver in zit. Maar volges mij zit bij alle koelers koelpasta...

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thx. :) Ik ga voor de VF700-Cu lijkt me wat makkelijker met installen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:10:
Ok thx. :) Ik ga voor de VF700-Cu lijkt me wat makkelijker met installen :7
ehm..het zijn best wel 2 dezelfde koelers :? :P Maar dan is de alcu met alluminium EN koper en de cu alleen koper. De cu is dus koelt dus wat beter, omdat koper een hoger warmtegeleidingscooficient (schrijf je dat zo?? :X ) heeft.

Maar verder zijn ze dus precies hetzelfde met installen :) behalve dat de cu wat zwaarder is, maar dat maakt volges mij niet zo heel veel uit :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja die paar euro extra maakt niks uit he B) Ik mot gewoon ff de beste cooler anders krijg je dadelijk weer dat ie de 9800 xt clock snelheden niet haalt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja.. daar heb je misschien wel gelijk in, moet zelf ook nog een koelertje kopen. Ik kan alleen niet kiezen. Ben ook aan het sparen voor amd 64+mobo, dus het moet niet te veel geld kosten. Aan de andere kant wil ik wel het beste uit mn kaartje halen }) Dus wie helpt mij met kiezen ???? :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:50:
ja.. daar heb je misschien wel gelijk in, moet zelf ook nog een koelertje kopen. Ik kan alleen niet kiezen. Ben ook aan het sparen voor amd 64+mobo, dus het moet niet te veel geld kosten. Aan de andere kant wil ik wel het beste uit mn kaartje halen }) Dus wie helpt mij met kiezen ???? :P :)
check:
http://www.tweakers.net/reviews/546/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ja.. dat wist ik al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 01:10
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:50:
Dus wie helpt mij met kiezen ???? :P :)
Persoonlijk zou ik eerder voor een Zalman VF700 gaan dan een ATi Silencer. Heb zelf even een silencer gehad, maar vond deze toch teveel lawaai maken en hij begon ook al snel te rammelen. Verder neemt ie erg veel ruimte in.

[ Voor 1% gewijzigd door Comp-Freak op 04-04-2005 15:07 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comp-Freak schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:07:
[...]
Persoonlijk zou ik eerder voor een Zalman VF700 gaan dan een ATi Silencer. Heb zelf even een silencer gehad, maar vond deze toch teveel lawaai maken en hij begon ook al snel te rammelen. Verder neemt ie erg veel ruimte in.
Ow sorry.. ben een beetje onduidelijk geweest :P .. moest kiezen tussen de VF700 Cu en de AlCu.

Maar heb al gekozen voor de AlCu (zit een beetje in geldnood :o )

Ik ben nu trouwes even aan het kloten met die ati koeler en ik krijg em er niet af 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
hehe, same problem had ik, nijptang to the resque... : P

naja, je kan aan de andere kant de "pinetjes" "uittrekken"

je snapt wel wat ik bedoel als je ernaar kijkt.

succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faust schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:11:
hehe, same problem had ik, nijptang to the resque... : P

naja, je kan aan de andere kant de "pinetjes" "uittrekken"

je snapt wel wat ik bedoel als je ernaar kijkt.

succes ermee!
dankje :)

Maar dat ding zit echt zo fucking vast, ik krijg em er egt niet af :(

Als ik die pennetje aan de onderkant indruk (met mn nagels)..kantelt het gehele pinnetje en zit een van die kleine pinnetjes in het gat. Ik probeer dan het gehele pinnetje omhoog te trekken, maar dit wel egt niet... iemand mssn een andere methode die wel werkt?? (en die even beschrijft :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:25:
[...]

dankje :)

Maar dat ding zit echt zo fucking vast, ik krijg em er egt niet af :(

Als ik die pennetje aan de onderkant indruk (met mn nagels)..kantelt het gehele pinnetje en zit een van die kleine pinnetjes in het gat. Ik probeer dan het gehele pinnetje omhoog te trekken, maar dit wel egt niet... iemand mssn een andere methode die wel werkt?? (en die even beschrijft :P)
Pak gewoon een tangetje, en knip gewoon de onderkant van die dingen eraf, misschien wat bruut, maar het werkt wel het beste _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:13:
[...]

Pak gewoon een tangetje, en knip gewoon de onderkant van die dingen eraf, misschien wat bruut, maar het werkt wel het beste _/-\o_
Haha... :*) had ik ook al aan gedacht, aangezien er woensdag toch een zalman op komt maakt het nu toch niet meer uit >:)

Mijn handen zijn goed in slopen dus... ;) Je hebben weer wat te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeeej ... heb net officieel bevestigt dat ik een 360 core heb _/-\o_ :*) en.. dat ik de connector voor de fan op het de 9800 pro eraf heb gesloopt :P Maar dat is geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:30:
jeeej ... heb net officieel bevestigt dat ik een 360 core heb _/-\o_ :*) en.. dat ik de connector voor de fan op het de 9800 pro eraf heb gesloopt :P Maar dat is geen probleem :)
Idd, maakt allemaal niks uit, alleen wel jammer vind ik van de Zalman is dat het altijd op een Molex moet, en nooit op de officiele powerconnector kan worden aangesloten, maar ja, dat is niet anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is tot niet zo heel jammer... behalve dat het iets meer kabelrommel geeft :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de koeler besteld en meteen maar een nieuwe behuizing (Antec 1000AMG Performance Plusview) erbij gepakt want die wat ik nu heb heeft geen airflow, is zo'n familie pctje geweest beetje brak. :) Zo nu ff wachten tot het pakketje binnen is :O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:30:
Haha, ik ben exact hetzelfde tegengekomen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb m'n bios "geflasht" met Winflash, nu ik heb een MSI RX9800 (een 9800 pro met een r360 core en 128mb hynix geheugen) , ik heb de bios van een HIS erop gezet volgens het proggie, maar dxdiag zegt dat ik nogaltijd een pro heb.. of moet ik nog andere drivers derop zwieren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:24:
ik heb m'n bios "geflasht" met Winflash, nu ik heb een MSI RX9800 (een 9800 pro met een r360 core en 128mb hynix geheugen) , ik heb de bios van een HIS erop gezet volgens het proggie, maar dxdiag zegt dat ik nogaltijd een pro heb.. of moet ik nog andere drivers derop zwieren :?
Heb ik ook gehad, das omdat fastwrite aanstaat. Je moet nog eens flkashen en herstarten, dan zal het wel gaan :), laat uw bevindingen horen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et is gelukt! 'k heb 3 keer heropgestart, maar er was geen verschil, dus heb ik fastwrites afgezet en het lukte perfect! nu staat er een HIS bios op m'n MSI.. daarna direct nieuwste omega drivers eropgezet en 3dmark03 gedraait.. ik kwam uit op 6695 marks, een winst van 747 marks!! :Y) nu toen ik m'n pro overclockte had ik er ook 6600.. ben echt tevreden!! B)

ze blijkt ook al veel beter overclockbaar te zijn

zit nu op 441mhz core en 756mhz mem

..het oc'en had niet zoveel effect.. slechts 42 punten winst :|

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:57:

Hmmm waarom geeft atitool bij mij maar 337.50 mem aan? :? Ik heb een 9800pro (binnenkort wordt dat een XT :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:50:
[...]

Hmmm waarom geeft atitool bij mij maar 337.50 mem aan? :? Ik heb een 9800pro (binnenkort wordt dat een XT :9~ )
1) omdat het ddr geheugen is, je moet het x2 doen
2) omdat ik m'n pro naar een xt heb geclockt
3) omdat ik m'n xt heb overclocked naar de eerder vermelde waardes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dit voor zieke wereld???? 8)7 NIEMAND DIE IK KEN HEEFT EEN PCI KAARTJE!!!!! :( Zit nu al een week zonder 9800 pro en daarmee een week niet gamen :'( |:( GRRRRRR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:52:
Wat is dit voor zieke wereld???? 8)7 NIEMAND DIE IK KEN HEEFT EEN PCI KAARTJE!!!!! :( Zit nu al een week zonder 9800 pro en daarmee een week niet gamen :'( |:( GRRRRRR
Ik heb wel nog eentje liggen, maar ik woon in Gent (Belgie), dus ik kan je niet helpen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Ik weet niet waar je woont, maar je kan er hier wel 1 ophalen, heb er nog wel 1 voor je liggen :)
En btw, hoofdlettergebruik lost niks op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeej... heb er over een weekje 1 :).. eindelijk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de VF700-cu op mijn 9800pro vastgezet, ik moest wel de heatsink aan de achterkant eraf halen. Maarja ik had dus meteen de 9800pro geflashed naar de XT zonder problemen. Daarna ging ik met ATitool overclocken en kwam op een core van 430mhz en mem van 740mhz uit. :)

Van 5999 3dmarks naar 6517 3dmarks 8)7

:P Maarja ik weet niet of die Zalman heatsinks beter zijn dan de Hercules heatsinks dus had ik die er maar opgelaten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Kan tOcH OOk MEt AlLeeN eEN DiskEtte !!!111oneone????!?! DuS daT jE niKs ZiET MAar Gew0on AllLeS BlInd DoEt

* HeepH doet lekker mee

[ Voor 30% gewijzigd door HeepH op 09-04-2005 11:01 ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaker
  • Laatst online: 30-11-2021
Heeft iemand nog een linkje voor flashrom? Want de link in de startpost is dood.
Alvast bedankt :Y)

Edit: drdflash.exe werkt ook niet :P

[ Voor 17% gewijzigd door Quaker op 09-04-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Quaker schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:55:
Heeft iemand nog een linkje voor flashrom? Want de link in de startpost is dood.
Alvast bedankt :Y)
Niet gezien, bedankt voor het melden :)
hier is de werkende link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeefStan schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:01:
[...]

Kan tOcH OOk MEt AlLeeN eEN DiskEtte !!!111oneone????!?! DuS daT jE niKs ZiET MAar Gew0on AllLeS BlInd DoEt

/me doet lekker mee
dat lukt dus niet anders had ik het wel gedaan :P Je kan niet booten zonder/geen werkende vga |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hmm

eindelijk na alle delen een sdoorgescrolt te hebben, :D

ik heb hier een 9800 pro met R360 core ( staat op de core zelf ) en 128mb Hynix geheugen,

kan ik dan zonder problemen die 128mb Hynix bios dr in flashen?

(ja ik heb al deugelijke koeling (Artic VGA silencer ) )

edit

ik kan de floppy image en de flashprog voor dos niet downloaden?
en winflash wil mn data niet erasen?!

[ Voor 17% gewijzigd door SMSfreakie op 10-04-2005 15:56 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMSfreakie schreef op zondag 10 april 2005 @ 15:47:
hmm

eindelijk na alle delen een sdoorgescrolt te hebben, :D

ik heb hier een 9800 pro met R360 core ( staat op de core zelf ) en 128mb Hynix geheugen,

kan ik dan zonder problemen die 128mb Hynix bios dr in flashen?

(ja ik heb al deugelijke koeling (Artic VGA silencer ) )

edit

ik kan de floppy image en de flashprog voor dos niet downloaden?
en winflash wil mn data niet erasen?!
clock eerst gewoon met atitool naar xtspeed en kijk of je 1 uur geen artifacts krijgt.
erasen? zet fastwrite uit, klink leuk/snel maar dit is het niet. het is langzaam/vastlopers. Winflash wilt namelijk niet flasen als fastwrite aanstaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:06:
[...]

clock eerst gewoon met atitool naar xtspeed en kijk of je 1 uur geen artifacts krijgt.
erasen? zet fastwrite uit, klink leuk/snel maar dit is het niet. het is langzaam/vastlopers. Winflash wilt namelijk niet flasen als fastwrite aanstaat. ;)
dosflasher geeft de zelfde error trouwens? :)

maar goed ik zal eens kijken als ik Fast Writes uit kan kieperen
mn artic blok draait met low fan prima op de XT speeds ;)

met Fastwrites uit krijg ik nog steeds Error: Data not erased :(

[ Voor 7% gewijzigd door SMSfreakie op 10-04-2005 19:51 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:06:
[...]

Winflash wil dan wel flashen, alleen moet je meer keren herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een gigabyte radeon 9800pro met zalman HP80c + OPT-1 fan, en ook ram sinks erop.
het geheugen is van hynix, en ik meen me te herinneren dat er R360 op de core stond.

welk bios is nu het best om te gebruiken voor deze kaart? want ik zie geen gigabyte bios met hynix geheugen in de startpost staan...

heb nu GeCube.9800XT.128.Hynix28.040526.bin gedownload, zou deze er goed mee werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
MMach schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:02:
[...]

Winflash wil dan wel flashen, alleen moet je meer keren herstarten.
mmmh hij flasht met FastWrites uit anders ook niet :(

ik heb trouwens een Powercolor kaart?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Laatst online: 08-09 21:37
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:57:
et is gelukt! 'k heb 3 keer heropgestart, maar er was geen verschil, dus heb ik fastwrites afgezet en het lukte perfect! nu staat er een HIS bios op m'n MSI.. daarna direct nieuwste omega drivers eropgezet en 3dmark03 gedraait.. ik kwam uit op 6695 marks, een winst van 747 marks!! :Y) nu toen ik m'n pro overclockte had ik er ook 6600.. ben echt tevreden!! B)

..het oc'en had niet zoveel effect.. slechts 42 punten winst :|
Ook zonder flashen haal je dat! Ik draai mijn 9800PRO met een VF700Cu op 472core en 770mem 8)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste