9800(Pro) naar 9800 XT Topic - Deel 7

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 5.843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm oke dat kan ik inderdaad is proberen.
Alleen hij wordt helemaal niet warm ofzo...
Dus kan het misschien ook aan de Voltage liggen?
Waar hebben jullie die op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 18:14

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik had 'm op het standaard voltage staan dat bij een Gigabyte 9800Pro bios voor Samsung geheugen zat. Ik kan alleen niet kijken hoeveel dat was, omdat ik de PC waar die kaart in zat in het begin van dit jaar verkocht heb.

Op die 9800Pro van mij zat overigens ook een VF700 van Zalman, maar ik had de volledig koperen versie. Omdat 9800SE's geen tempsensors hebben, heb ik nooit kunnen checken hoe heet die eigenlijk werd, maar het koelblok van die VF700 werd in ieder geval helemaal niet warm.

[ Voor 38% gewijzigd door Rhannie op 10-11-2006 13:10 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee bij mij zit er ook geen sensor in maar ik voelde inderdaad gewoon even aan het koelblok.
Ik ga denk gewoon het voltage een beetje omhoog schroeven. Mocht het dan nog niet werken dan clock ik hem gewoon een beetje terug.

Ik laat nog even weten of het gewerkt heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !!w00t!!
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:46
Nadat bij mij de fan van de videokaart ermee opgehouden was had ik maar besloten om er een vf900cu erop te plaatsen. Je raad het al, nadat ik de core schoon gemaakt had kwam de r360 te voorschijn :Y) ..

Gister maar besloten om een poging te wagen met winflash. Sapphire xt bios uit start post gepakt (mn kaart is trouwens een sapphire met 128mb hynix geheugen) en geflashed. Drivers er opnieuw opgedaan etc. Het eerste wat me opviel is dat de gpu bij deze bios geclocked staat op 425 en het mem op 374 (ati tray tools) bij deze settings heb ik echter artifacts dus heb hem nu wat lager geclocked op 412 370 (zelfde settings als voor de flash nadat ik zag dat het een r360 was).

Resultaat: 3dmark2k3 7039 (vergeten te benchen voor de flash |:( ) , volgens mij een mooie score :)

Nou vroeg ik me dus af of het kwaad kan dat de clock hoger staat voordat ik in windows kom aangezien ik bij die settings artifacts krijg bij ati tools. Heb ook al geprobeerd voltage te verhogen van mn agp slot zonder resultaat, ati tool komt dan ook niet verder dan 417 en mem rond 378.
Zie ik iets over het hoofd waardoor die niet hoger wilt?

specs:
xp 2500@ 3200
Sapphire 9800pro> XT
asus A7N8X
2x 256mb PC3000 hyper x @ 200mhz 2-2-2-6
tagan 480W
en nog wat spul :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Nee, da's normaal.
Het beste kan je de XT bios gebruiken met Pro snelheden ingesteld (bestaat tootje voor).
Vervolgens kan je via een 2d/3d profiel binnen ati tool de snelheden aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Dat ie in het begin artefacts geeft is degelijk niet goed. Je kunt het beste even de bios die je wil gebruiken even editten met een proggie. Ik meen dat het progje RabiT heet wat je ervoor moet hebben. Zet even dan de juiste kloksnelheden in de betreffende bios en dan flashen. Verder zul je hoogstwaarschijnlijk de kaart niet kunnen klokken of je moet 't even proberen met 3rd party drivers, dat wil weleens verschil maken. Btw raad ik je echt af om de agp voltage te verhogen, omdat het de levensduur van je kaart verkort. En zoals je al wel hebt gemerkt het levert niet of nauwelijks performance winst op.

succes! :)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 21:10
Xadeon schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:48:
Dat ie in het begin artefacts geeft is degelijk niet goed. Je kunt het beste even de bios die je wil gebruiken even editten met een proggie. Ik meen dat het progje RabiT heet wat je ervoor moet hebben. Zet even dan de juiste kloksnelheden in de betreffende bios en dan flashen. Verder zul je hoogstwaarschijnlijk de kaart niet kunnen klokken of je moet 't even proberen met 3rd party drivers, dat wil weleens verschil maken. Btw raad ik je echt af om de agp voltage te verhogen, omdat het de levensduur van je kaart verkort. En zoals je al wel hebt gemerkt het levert niet of nauwelijks performance winst op.

succes! :)
Je kan nu je nieuwe koeling hebt de Vcore omhoog gooien.. hij maakt welliswaar meer warmtel maar je hebt nu ook betere koeling :) dan kan je nog verder clocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Anders lees je even goed wat er staat. Zn R360 wil al niet veel hoger geklokt worden, ondanks zn nieuwe koeler. Verder, het verhogen van de agp voltage levert werkelijk geen drol op, daarbij is het ook nog is slecht voor je kaart.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Xadeon schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:09:
Anders lees je even goed wat er staat. Zn R360 wil al niet veel hoger geklokt worden, ondanks zn nieuwe koeler. Verder, het verhogen van de agp voltage levert werkelijk geen drol op, daarbij is het ook nog is slecht voor je kaart.
AGP voltage is heel wat anders dan vcore verhogen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Grapjas, dat weet ik. Lees anders ff het nog een keer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jij had het over AGP voltage ja, maar Yori1989 had het toch echt over vcore (lees zijn reactie zelf nog maar eens goed door). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !!w00t!!
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:46
bedankt voor de reacties!

Ziet ernaar uit dat ik nog maar een keer ga flashen :p ... weet niet of ik daar blij mee ben :9

Ik wil nu het bios proberen van gecube aangezien je daar de overdrive functie hebt en deze ook de temp sensor ziet als ik me niet vergis, het huidige bios ziet deze nl niet (of heb ik hem dan niet?).
Heb gelezen dat het geen kwaad kan om de bios van een andere fabrikant te pakken zolang het geheugen hetzelfde is (?).
Met rabit heb ik de clocks van het gecube bios aangepast naar 412 /730 , standaard xt settings dus aangezien dat goed gaat.
Ik kreeg trouwens de eerste keer p/n mismatch error bij winflash daarna force aangevinkt.

De drivers die ik gebruik is de laatste versie van de omega catalyst (7.1). Bij het installeren hierbij krijg je de optie van soft mod 9800se>pro of zoiets. Dacht te hebben gelezen dat je die bij pro>xt ook kon gebruiken maar weet het niet meer zeker :p >> gevonden :>

Het enige probleem wat er dus is, is de ghosting. Dit kan opgelost worden door de Omega drivers te installeren, en tijdens de setup de optie "9800 SE --> 9800 pro mod" aan te vinken. En inderdaad, er is geen ghosting. Dit was jullie voor zo ver denk ik wel bekend.

(http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/20589635)
alleen voor r350 cores dus.

Wat betreft de artifacts; Ik kreeg deze al bij stock koeling en default clocks met de vf900cu waren deze dus verleden tijd. Hoe lang moet je trouwens artifact free zijn bij een bepaalde clocking? heb een uur maar ook 10 min gehoord. Langer is natuurlijk beter maar maakt dit echt veel uit?

Nadat ik gezien had dat het geen verschil uitmaakte heb ik dus ook het agp voltage weer terug gezet :). Voor de vcore moet je zeker in het bios van de kaart zitten.. zal wel even gaan zoeken van hoe en wat, maar dat komt later wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

warp schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:38:
Jij had het over AGP voltage ja, maar Yori1989 had het toch echt over vcore (lees zijn reactie zelf nog maar eens goed door). ;)
Ook ja, beter lezen vriend! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ik heb al een hele lange tijd mijn Sapphire 9800 Pro 128MB geflashed naar een 9800 XT (en de daarbij behorende snelheden).

Nu heb ik echter last van blauwe puntjes (spikkeltjes) tijdens het spelen van games (zoals Unreal Tournament, en Prince of Persia The Sands of Time, nieteens zulke hele zware games dus).

Wel zie ik bij Unreal Tournament beduidend minder spikkeltjes/puntjes dan bij Prince of Persia. Ook heb ik al de speeds wat teruggezet, maar zonder resultaat de spikkeltjes blijven. Ik heb nog niet het originele BIOS teruggezet, omdat ik niet weet of ik Hynix 2.8 of 3.0 geheugen heb.

Ik gebruik een ATI Silencer om de boel op temperatuur te houden, iemand enig idee? Want waar ik ook op Google met de woorden "blauwe puntjes/spikkeltjes" of wat dan ook, ik krijg geen duidelijk antwoord.

Zijn deze blauwe spikkeltjes artifacts? En is er nog wat tegen te doen?

EDIT: Nu ook het originele oude BIOS (gekozen voor Hynix 2.8) teruggezet, nogsteeds spikkeltjes maar nu wel veel minder.

[ Voor 6% gewijzigd door Tiuri op 05-04-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Artifacts dus, z.s.m. settings naar beneden gooien tot waar het stabiel is, dan nog iets lager gaan en een bios met die settings flashen. Leeft je kaart IIG nog (voor zo lang als het duurt)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Hmmm, heel vreemd. Ik bekeek net een DVD op mijn PC, had ik dus weer heel veel blauwe stipjes. Ben er toen maar meegestopt en heb de DVD verder afgekeken op mijn TV.

Kruip ik weer achter de PC, zijn alle artifacts weg, ook tijdens het gamen?! Het even afkloppen en hopen dat ze wegblijven. Kaart draait nu mooi op 9800 Pro speeds, ben eigenlijk bang nog wat hoger te gaan.

In ieder geval bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Die puntjes geven aan dat je geheugen te heet wordt. Misschien ff je kaart van stof ontdoen? Bovendien, het overklokken van je kaart verkort de levensduur. Waarschijnlijk zit ie aan het eind van zn latijn, aangezien de kaart toch al redelijk oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks de goede caseflow en redelijke heatsink + fan combi, blijven die kaarten heethoofden. Kan je weinig aan doen, of mischien zelfs in een bak met olie drenken :P

Geld dat je eventueel uitgeeft om alle componenten op die kaart te koelen kan je beter besteden in een nieuwe, snellere kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Iemand heeft mijn 9800pro met XT bios gekocht en heeft er een verkeerde bios ingeflashed omdat de kaart nog niet probleemloos liep op zijn systeem en ik op reis was.
Kan iemand eens zijn BBA 9800 pro bios met Samsung support dumpen met ATI tool ofzo en uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
peke schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:42:
Iemand heeft mijn 9800pro met XT bios gekocht en heeft er een verkeerde bios ingeflashed omdat de kaart nog niet probleemloos liep op zijn systeem en ik op reis was.
Kan iemand eens zijn BBA 9800 pro bios met Samsung support dumpen met ATI tool ofzo en uploaden?
Staat hier niets leuks tussen? ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn "Built by ATI" 9800 Pro 128Mb Hynix naar een 9800XT gebracht.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:28:
Ik heb mijn "Built by ATI" 9800 Pro 128Mb Hynix naar een 9800XT gebracht.
Thanks!
Voor de rest nog iets mede te delen? Hoe ver kom je precies :)

Kwam je nog verder na je flash dan vóór je flash? Besides, let wel op je temperaturen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandoe
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-07-2020
Mooi topic, toch rest mij nog een vraagje; met powerstrip heb ik gekeken of mijn 9800 pro (sapphire 128mb) de snelheden aankan. Dat trek ie zonder problemen, (3dmark03) geeft geen probleem. Nu vroeg ik mij echter af, zijn de biossen die op de 1e pagina staan nu de beste? Of is er maar 1 standaard bios voor sapphire waarmee ik em kan flashen naar een xt? (http://www.techpowerup.com/vgabios/ heeft nl alleen biossen van 256mb kaarten...)

Via everest zie ik 't volgende; R360 Hynix DDR 113-A07537-103 BIOS maar ik kan hier niet het aantal ns (2.5 of 2.8, ??) vinden... is daar ook een manier voor? Of moet ik op de kaart zelf kijken wat het type geheugen is?

Thnx

[ Voor 20% gewijzigd door deandoe op 10-01-2008 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
deandoe schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 02:09:

Via everest zie ik 't volgende; R360 Hynix DDR 113-A07537-103 BIOS maar ik kan hier niet het aantal ns (2.5 of 2.8, ??) vinden... is daar ook een manier voor? Of moet ik op de kaart zelf kijken wat het type geheugen is?
Daarvoor zul je even op de chips zelf moeten kijken. Als jouw chips er bijvoorbeeld zo uitzien...

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/sapphire-7/sapphire-9800pro256-mem.jpg

...dan zijn het 2,5ns chips, wat wordt aangegeven door het gedeelte dat -25 bevat.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandoe
Dank voor zover, ik heb een zalman (vf700-cu) koeling op mijn 9800pro en heb ook die blauwe blokjes van zalman op mijn chips gezet... Kan ik nog ergens anders de info achterhalen? Dit staat er op de gpu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wat er op de GPU staat is irrelevant als het gaat om de geheugenchips. Zolang de opbouw ervan klopt kunnen vele verschillende chips worden gebruikt. Bovendien kan software dergelijke zaken incorrect of niet uitlezen. Het beste is dan ook, zoals gezegd, de informatie direct van de chips zelf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandoe
zoals ik ookal beschreef heb ik gebruik gemaakt van de Zalman RAM Heatsinks (deze), die zitten vast gelijmd aan de chips, vandaar dat ik opzoek ben naar een alternatief. Maar voor alle duidelijkheid:

Het is noodzakelijk te weten; brand (Sapphire), memory capacity (128MB), memory brand (Hynix) en speed (2.8 ns, 2.5 ns, ??)?
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste