9800(Pro) naar 9800 XT Topic - Deel 7

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 5.844 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een Sapphire Ati Radeon 9800 Pro ingebouwd. Mooi kaartje :)
Is Geflashd naar XT en heb em net overgeclocked met de nieuwe Fatal1ty FS-V7.

met de XT bios had ik 412GPU - 365MEM (DDR 730)
en net overgeclocked naar 432GPU - 401.14MEM (DDR 802.29)

Heb een AMDXP 2400+ die is standaart 2000Mhz, maar is nu ook overgeclocked naar 2250Mhz

Alleen wat jammer is, ik zie niet veel verschil in de 3dMark03 Scores. Komt dit door de cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 23:10

Technicality

Vliegt rechtsom...

MaDLiVe schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:55:
Ik heb mijn Radeonpro 256MB van gigabyte al ruim 1 jaar op XT settings draaien terwijl het een r350 betreft. Geen enkel probleem in BF2 hoor. :)

Ding draait perfect.
En als je in een gunner seat van zon helicopter/vliegtug zit? is dan jouw beeld wel anders dan het hoort te zijn? want verder loop hier ook alles goed, maar dat dan weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb weer 3dmark03 gedraait en heb nu wel verschil gezien.

(standaart) met 412GPU - 365MEM (DDR 730) had ik rond de 5907 punten
(overclocked) en met 432GPU - 410.40MEM (DDR 820.80) had ik net 6270 punten

is denk ik wel aardig goed voor een amd xp 2400+ @ 2270Mhz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal de 6000p. @ 3dmark03 met een P4 2.66 @ 3.00 (geen HT)
voor de rest 768 MB (PC2100) RAM en niet geflashed naar een XT omdat ik een r350 core heb,
wel netjes vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:50:
Ik haal de 6000p. @ 3dmark03 met een P4 2.66 @ 3.00 (geen HT)
voor de rest 768 MB (PC2100) RAM en niet geflashed naar een XT omdat ik een r350 core heb,
wel netjes vind ik.
ik zou ook graag zo een processor willen hebben, ik zit hier met een AMD 2400+
mijn mobo ondersteund tot Amd 3200+. Die wil ik binnenkort wel halen.
Als iemand weet waar ik die goedkoop kan halen hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm hij loopt soms spontaan vast als de kaart heel de tijd op zn max zit,
kan ik aannemen dat de temp een beetje te hoog wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:00
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 23:50:
[...]

ik zou ook graag zo een processor willen hebben, ik zit hier met een AMD 2400+
mijn mobo ondersteund tot Amd 3200+. Die wil ik binnenkort wel halen.
Als iemand weet waar ik die goedkoop kan halen hoor ik het graag
Denk je ook even aan je geheugen? Een 2400+ draait als het goed is op DDR266. En je hebt DDR400 nodig voor de 3200+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met kast open spelen heeft ook geen effect. Na een minuut of 5 zit alles gewoon vast...

Zal een nieuwe cooler helpen of is het een ander probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricardo87 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:26:
[...]

Denk je ook even aan je geheugen? Een 2400+ draait als het goed is op DDR266. En je hebt DDR400 nodig voor de 3200+.
Momenteel loopt mijn DDR geheugen op 512 @ 400FSB
en mijn CPU is inderdaad 266FSB/133MHz x 15 multiplier. overgeclocked naar 151Mhz x 15.
en mijn mobo ondersteund ook de AMD 3200+ FSB400.

heb net met 3dmark03 6310 punten gehaald btw :)
Die Fatal1ty Cooler doet wonderen (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een CPU cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee is de nieuwe Zalman Cooler voor VGA
kijk maar hier: http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=173&code=013

heb em een paar dagen binnen. zoals je boven kan zien ik ben aardig omhoog gekomen met overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De VF700, als die je op je 9800 kaart monteert, neemt het dan een extra slot in beslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:15:
De VF700, als die je op je 9800 kaart monteert, neemt het dan een extra slot in beslag?
Ja.

van www.zalman.com

Note:

1. After installing this product on a VGA card, a PCI slot adjacent to the AGP (or PCle) slot will become unusable.

[ Voor 28% gewijzigd door Semper Fight op 09-01-2006 10:18 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:15:
ik raad je de Fatal1ty FS-V7 aan. is echt een super ding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik heb een zalman videokaartkoeling (Zalman VF700-Cu Silent VGA Cooler ) op mijn 9800Pro gezet en ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen om over te klokken maar toen liep m'n pc willekeurig vast... Na veel gekut weer terug gezet omdat dat niet ging zoals ik wou. En nu draait m'n videokaart op:

387 Core
&
337.50 Mem

Maar nu heb ik last van artifacts denk ik. (check foto)

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y45/crazymonster/IMG_1152.jpg

Dat heeft hij steeds dezelfde stukken in de map van soldier of fortune.
Ik heb video stress test gedaan bij CSS en in een paar mappen gespeeld maar daar heeft ie geen last..??

Is dit door een foutieve overclock of ligt dit aan sof?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien kan je je videokaart flashen naar XT. en de laatste omega drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 14:32
Nou, het flashen naar de 9800 xt was jammer genoeg geen succes :'( . Na het flashen opnieuw opgestart en toen kwamen er hele mooie vaag gekleurde strepen. Er was niks meer te herkennen van een Windows omgeving.
Ik heb geprobeerd om m.b.v. een floppy de bios blind terug te zetten, maar tevergeefs.

Dat wordt dus een nieuwe kaart kopen; waarschijnlijk dezelfde 9800 pro (256mb) aangezien ik daarvoor nog zalman koelers van heb. Het is toch maar voor iets minder dan een jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:09

loc

Jongens,

Ik heb een Gigabyte Radeon 9800 Pro 128 Mb http://www.gigabyte.com.t.../Products_GV-R98P128D.htm met een Zalman VF700-Cu erop gemonteerd. Ik weet dat ik een R360 core heb, maar ik kan helaas niet meer zien wat voor memory er op de kaart zit, want daar zitten die heatsinks van de Zalman cooler overheen geplakt. Heeft iemand eerder deze kaart geflasht? Was dat successvol? En zo ja, welke bios moet ik dan hebben, want ik heb gelezen dat andere mensen met mijn kaart Hynix geheugen hadden en de Gigabyte bios die op de frontpage staat is Samsung.

Is er verder nog een verschil tussen het overclocken van mijn huidige Pro naar XT specs, en het flashen naar XT? Bedankt voor de replies!

mcal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 17:54
Sideshowbobbie schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:44:
Nou, het flashen naar de 9800 xt was jammer genoeg geen succes :'( . Na het flashen opnieuw opgestart en toen kwamen er hele mooie vaag gekleurde strepen. Er was niks meer te herkennen van een Windows omgeving.
Ik heb geprobeerd om m.b.v. een floppy de bios blind terug te zetten, maar tevergeefs.

Dat wordt dus een nieuwe kaart kopen; waarschijnlijk dezelfde 9800 pro (256mb) aangezien ik daarvoor nog zalman koelers van heb. Het is toch maar voor iets minder dan een jaartje.
regel een PCI kaart en boot daarvan. Dan kan je hem wel terugflashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Of misschien de CMOS resetten en dan opstarten met IGP? Toen ik mijn oude 9800 overclockte had ie dat ook maar, na een paar andere biosen had ik hem toch aan de praat @XT.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Laatst online: 22:06
Is idd meestal nog wel terug te flashen. Je had eigenlijk zo'n diskette moeten maken die met een autoexec automatisch flasht. Is makkelijk als je geen goed beeld meer krijgt.

Sideshowbobbie, als je de kaart weggooit, mag je hem wel naar mij sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlalex
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-03-2024
Ik heb een ati radeon 9800 pro 128 mb van Saphire. Zojuist heb ik geprobeerd mijn koeling eraf te halen om te kijken of ik een r350 of een r360 core heb. Iedereen praat hier zo makkelijk over, dus ik dacht dat doe ik even. Dit bleek dus niet zo makkelijk. De ventilator eraf halen wil nog wel, maar dat metalen blok waar de ventilator aan vast zit moet er (blijkbaar) ook af. Deze zit niet geschroefd, maar vastgeklikt aan de kaart met een soort kunststof weerhaakjes. Ik durf niet teveel kracht te zetten, omdat ik bang ben dat ik mijn kaart beschadig. Hebben andere mensen hier ervaring mee? Doe ik iets fout? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 11:19
vlalex schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:52:
Ik heb een ati radeon 9800 pro 128 mb van Saphire. Zojuist heb ik geprobeerd mijn koeling eraf te halen om te kijken of ik een r350 of een r360 core heb. Iedereen praat hier zo makkelijk over, dus ik dacht dat doe ik even. Dit bleek dus niet zo makkelijk. De ventilator eraf halen wil nog wel, maar dat metalen blok waar de ventilator aan vast zit moet er (blijkbaar) ook af. Deze zit niet geschroefd, maar vastgeklikt aan de kaart met een soort kunststof weerhaakjes. Ik durf niet teveel kracht te zetten, omdat ik bang ben dat ik mijn kaart beschadig. Hebben andere mensen hier ervaring mee? Doe ik iets fout? 8)7
Je kunt die plastic pinnetjes met een tangetje naar elkaar knijpen en er dan uitduwen, dat moet zonder al te veel problemen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Bij de stockkoeler moet je eerst een pinnetje aan de bovenkant er uit trekken. Deze drukt van binnen tegen de weerhaakjes aan, zodat ze moeilijk uit de pcb gaan. Heb je de pinnetjes er uit getrokken, dan is het vrij makkelijk. Iets met een tang de weerhaakjes naar elkaar knijpen en door de print drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Kleine tip.

Als je bang bent om je kaart te mollen kun je het volgende doen.
Pak een punttangetje en een theedoek.
leg nu het punt je van de theedoek op de achterkant van je kaart, waar die weerhaakjes uitsteken.
Zet nu je punttang op het weerhaakje (met een stukje doek ertussen) en knijp zachtjes de weerhaakjes naar elkaar toe. Daarna druk je de pinnetjes zo naar boven zonder dat je ook maar iets beschadigd aan je kaart.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Laatst online: 10-09 17:57
Hoe kun je zien wat voor merk kaart je hebt?
IK heb hem namelijk 2de hands gekocht en de vorige eigenaar wist niet meer wat voor merk het was.
er zat een vierkante\schuine \_\ koeler op met het ati embleem op de fan zelf.
Verder kan ik niets vinden op de kaart zelf, behalve dat hij 128mb en een 360core heeft met hynix? geheugen.
Heb je hier een speciaal programma voor, want de ati catalyst control center noemt geen merk evenals atitool en ati tray tools.
Ook bij de eigenschappen van de pc staat alleen ati radeon 9800pro
De kaart draait op 378/338

BIOS Version = 008.017D.027.00
BIOS Date = 2004/03/04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat echt op de kaart hoor, met vaak kleine witte letters op het pcb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij sapphire iig niet :) daar staat nix op, je hebt gewoon het reference model van ati, dus de sapphire bios moet werken. (sapphire gebruikt alleen reference modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Dit stukje in de startpost klopt niet meer:
Radlinker zit trouwens ook ingebakken in de Omega's
Is nu ATi Tray tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc

loc

Ik heb net ATI Tray Tools (ATT) geinstalleerd, en die detect op mijn Gigabyte 9800 Pro een R350 core, terwijl ik toch echt een R360 core heb. Dat weet ik omdat ik er net een VF700-Cu cooler op heb gezet. Iemand enige idee hoe komt ATT aan zijn informatie?
Daarnaast hoopte ik dat ik via ATT kon zien welk type RAM ik op mijn kaart heb zitten, maar die kon mij niet meer info geven dan dat ik 128 Mb had. Weet iemand een programma welke dit wel kan?

Mvg, mcal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:28
tijd dat ik 3dmark ook maar eens uit het stof ga halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Laatst online: 10-09 17:57
Bij mij geven de programma's ook aan dat het een 350 core is, terwijl ik bij het plaatsen van een zalman koeler zag dat het wel degelijk een 360 core is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
mcal schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:42:
Ik heb net ATI Tray Tools (ATT) geinstalleerd, en die detect op mijn Gigabyte 9800 Pro een R350 core, terwijl ik toch echt een R360 core heb. Dat weet ik omdat ik er net een VF700-Cu cooler op heb gezet. Iemand enige idee hoe komt ATT aan zijn informatie?
Daarnaast hoopte ik dat ik via ATT kon zien welk type RAM ik op mijn kaart heb zitten, maar die kon mij niet meer info geven dan dat ik 128 Mb had. Weet iemand een programma welke dit wel kan?

Mvg, mcal
Er is geen 1 programma dat 100% accuraat kan laten zien wat voor core je hebt. Daarom moet je ook altijd zelf kijken onder je koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc

loc

Er is geen 1 programma dat 100% accuraat kan laten zien wat voor core je hebt. Daarom moet je ook altijd zelf kijken onder je koeler.
Gelukkig maar :).
Maakt het trouwens nog uit als je deze flash mod uitvoert wat voor RAM je op je videokaart hebt? Tussen de biossen op de frontpage zit maar 1 Gigabyte 9800 XT bios, kan ik er daarom vanuit gaan dat dat de correcte versie is om mijn gigabyte 9800 pro mee te flashen? Of maakt het eigenlijk niet uit welke bios je op je kaart gooit, omdat het toch allemaal afgeleid is van de ATI 9800 reference board?

[ Voor 3% gewijzigd door loc op 17-01-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mcal schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:11:
[...]

Gelukkig maar :).
Maakt het trouwens nog uit als je deze flash mod uitvoert wat voor RAM je op je videokaart hebt? Tussen de biossen op de frontpage zit maar 1 Gigabyte 9800 XT bios, kan ik er daarom vanuit gaan dat dat de correcte versie is om mijn gigabyte 9800 pro mee te flashen? Of maakt het eigenlijk niet uit welke bios je op je kaart gooit, omdat het toch allemaal afgeleid is van de ATI 9800 reference board?
nee op een Reference PCB kaart moet je dus z'n bios gooien (een Saphire dus) en als dat het niet is een bios dat bij je kaart past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3dmark03 - 6410 punten :9
Sapphire Ati Radeon 9800pro @xt
Clocks = 434 - 410
ik draai nu amd 2400+ @ amd 2700+ @ 2234Mhz

Jammie, heeft iemand nog een AMD xp 3200+ 400FSB over. Die dingen zijn bijna overal uitverkocht. En als ze te koop zijn zijn ze 150 euro :S lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Software haalt zn gegevens denk ik uit de bios ofzo. Na het flashen geven ze bij mij allemaal r360 aan. Voor de tijd weet ik niet zeker.

Verder moet je wel een bios flashen die bij je geheugen past, anders kan je last van artifacts krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:26
Mijn kaartje is ong een jaar geleden geflashed naar XT en hij doet het nog altijd top. De overclock resultaten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.smits105/ati.jpg

Er zit een zalman koeler op ALCU en van die mooie blauwe heatsinks op de memory. De temps die je ziet zijn tijdens het gebruik van Flight Sim 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Daywalk3r schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:18:
Ik heb een zalman videokaartkoeling (Zalman VF700-Cu Silent VGA Cooler ) op mijn 9800Pro gezet en ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen om over te klokken maar toen liep m'n pc willekeurig vast... Na veel gekut weer terug gezet omdat dat niet ging zoals ik wou. En nu draait m'n videokaart op:

387 Core
&
337.50 Mem

Maar nu heb ik last van artifacts denk ik. (check foto)

[afbeelding]

Dat heeft hij steeds dezelfde stukken in de map van soldier of fortune.
Ik heb video stress test gedaan bij CSS en in een paar mappen gespeeld maar daar heeft ie geen last..??

Is dit door een foutieve overclock of ligt dit aan sof?
FF mezelf quoten...

Ik heb het ook bij CSS en ook bij NFSMW...

Ik denk haast dat die kaart nu gewoon artifacts heeft door het over en terug clocken....

Iemand nog tipss?????

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc

loc

Ok ik ga het flashen wagen :) Kan iemand mij vertellen hoe ik zo'n recovery floppy kan maken die volledig automatisch je backup bios terugzet als de XT flash zou mislukken? Ik heb namelijk geen PCI videokaartje en zou het zonde vinden om dat aan te moeten schaffen voor zoiets.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie startpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc

loc

Ja, daar staat het commando: flashrom -p 0 built.by.ati.9800xt.bin. Kan ik er derhalve vanuit gaan dat ik de autoexec.bat zoals die door drdflash gemaakt wordt aan kan vullen met:

@echo off
cls
flashrom -p 0 vga-bios.bin -f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Hmm, in de TS zie ik staan dat het niet erg is als je artifacts hebt in 3dmark03...

Kan ik dus gewoon doorklokken als ik alleen maar witte stipjes in het water zie bij de nature test? Of moet ik stoppen?

(het gaat om een 9800xl, die kleine artifacts geeft met de core op 400mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

sphire atlanitis 9800pro, 256 BIT ,128MB HYNIX, standaard cooler was al eerderoverleden, zmh-D op gezet, 360 core tegen gekomen
Wilde al op xt speeds. Maar nu dus ook succesvol geflashed.

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even kort...

Mijn 9800 Pro:
  • Merk: ATI
  • Mem: Hynix 128 MB
Als ik deze kaart wil flashen, begrijp ik dan goed dat ik de Sapphire XT Bios (128 MB Hynix) kan gebruiken? Ik kan namelijk nergens de goede ATI XT bios vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Even een update: mijn sapphire 9800pro@XT was vorige week overleden, na 1.5 jaar sinds ik hem had. Levensduur van die krengen niet zo bizar hoog.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:30:
Even kort...

Mijn 9800 Pro:
  • Merk: ATI
  • Mem: Hynix 128 MB
Als ik deze kaart wil flashen, begrijp ik dan goed dat ik de Sapphire XT Bios (128 MB Hynix) kan gebruiken? Ik kan namelijk nergens de goede ATI XT bios vinden.
alle kaarten zijn van ati, je moet de leverancier hebben, dus club3d, sapphire etc!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberAmp schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 07:25:
Even een update: mijn sapphire 9800pro@XT was vorige week overleden, na 1.5 jaar sinds ik hem had. Levensduur van die krengen niet zo bizar hoog.
Nee en zeker niet als je hem hebt overgeclockt! Had je wel wat aan de koeling gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 08:06:
[...]

alle kaarten zijn van ati, je moet de leverancier hebben, dus club3d, sapphire etc!!
Hij zal wel een Build By ATI (BBA) kaart hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 08:06:
[...]

Nee en zeker niet als je hem hebt overgeclockt! Had je wel wat aan de koeling gedaan?
Ik had de Zalman dualheatpipe met extra fan erop. Hitte was nooit een probleem. Het is gewoon de kaart zelf, de overclock was precies gelijkwaardig aan de XT (core ook R360). Mijn punt is, levensduur is niet zo denderend...

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zal wel een Build By ATI (BBA) kaart hebben ;)
Ik heb inderdaad een echte ATI.
Vandaar mijn vraag of ik wel een andere bios zou kunnen gebruiken, omdat ik geen ATI XT BIOS met 128 MB Hynix kan vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
CyberAmp schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 09:26: Mijn punt is, levensduur is niet zo denderend...
Mijn 9800Pro draait op dit moment niet overclocked al 2,5 jaar.. Dus ik denk dat je gewoon pech hebt..

[ Voor 27% gewijzigd door Bart© op 14-03-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De versie ATI WinFlash (1.16) die ik hiervandaan gedownload heb werkt niet... Als ik 'm wil starten krijg ik: "Unable to load device driver!"

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:08:
[...]

Ik heb inderdaad een echte ATI.
Vandaar mijn vraag of ik wel een andere bios zou kunnen gebruiken, omdat ik geen ATI XT BIOS met 128 MB Hynix kan vinden.
Ik heb ook een Build By ATi 128MB maar mijn geheugen is samsung. Nu is mijn vraag of ik ook de Samsung E-die bios erop kan zetten. Ik weet namelijk niet of deze anders is en wat het verschil tussen Samsung en Samsung E-die geheugen is.
Kan ik er anders ook gewoon een Gigabyte BIOS op zetten?

-edit-
Met RadEdit heb ik er nu een ATi bios van gemaakt :P ik ga het eens even flashen
als het niet lukt dan merk ik het vanzelf.

-edit-
Nee dat kan dus duidelijk niet.
ERROR 0FL01....
Weet iemand wel een goede BIOS voor me kaartje?
Build By ATi 9800 Pro 128MB Samsung Geheugen

[ Voor 21% gewijzigd door MilaNL op 15-03-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is t gelukt, ik heb de Gecube Bios gebruikt. Draait als een trein!
Heb trouwens inmiddels wel een Arctic ATI Silencer en Zalman Heatsinkjes, gewoon voor de zekerheid.

Ik ga straks even kijken hoever ik mijn XT kaartje kan OC'en.

Ik heb trouwens geen Temp Monitor & Overdrive opties, daar heb ik t goeie PCb niet voor helaas. Maar met de snelheden heeft ie voor als nog geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:45:
Mij is t gelukt, ik heb de Gecube Bios gebruikt. Draait als een trein!
Heb trouwens inmiddels wel een Arctic ATI Silencer en Zalman Heatsinkjes, gewoon voor de zekerheid.

Ik ga straks even kijken hoever ik mijn XT kaartje kan OC'en.

Ik heb trouwens geen Temp Monitor & Overdrive opties, daar heb ik t goeie PCb niet voor helaas. Maar met de snelheden heeft ie voor als nog geen probleem.
En heb je ook een GeCube kaart? Ik vraag me namelijk af of je ook het goede merk moet downloaden..

-edit-
Nieuwe foutmelding:
"SSID does not match with BIOS file atimod.rom SSID"
"-f to force flash"

Kan dat forceflashen je kaart kapot maken/niet opstartbaar?
Ik heb geen PCI kaartje om op te starten

[ Voor 20% gewijzigd door MilaNL op 15-03-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:12:
Zojuist max geklokt op 413/376 zonder artifacts.

Als ik hoger ga krijg ik dat wel, moet ik een betere cooler monteren wil ik verder gaan zonder artifacts?

Ik heb zon standaard colllertje van ATI zelf
wel knap voor een standaard ati koelertje.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MilaNL schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:53:
[...]

En heb je ook een GeCube kaart? Ik vraag me namelijk af of je ook het goede merk moet downloaden..

-edit-
Nieuwe foutmelding:
"SSID does not match with BIOS file atimod.rom SSID"
"-f to force flash"

Kan dat forceflashen je kaart kapot maken/niet opstartbaar?
Ik heb geen PCI kaartje om op te starten
Ik heb een Build by ATI geflashed met een Gecube Bios, met het -f commando. Bij mij heeft t gewerkt, maar dat is geen garantie...

3D mark2005: 3012

Met een ATI Radeon 9800Pro @ XT (geen OC, wou niet zo best :'( )
1GB RAM
AMD 3000+ @ 2.1 Ghz (harder kan niet, heb een stom mobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Nou hier heeft het ook gewerkt. Maar weet je wat nou zo leuk is.. Ik ben 30 punten ACHTERUIT gegaan in 3dmark06. Eerst had ik 541 punten en nu 515...
Misschien komt het omdat ik nu de nieuwe Catalyst 6.3 drivers heb en voor de biosflash de 6.2, maar ik vind het wel erg vreemd :P
Ik weet niet wat artifacts zijn, maar als dat betekent dat je rode stukjes ziet tussen de rest door, dan heb ik ze :)
-edit-
Ohjah ik heb een Zalman VF700-Cu gekocht voor deze mod, dus t liefst zou ik een betere score hebben dan eerst :P

[ Voor 14% gewijzigd door MilaNL op 15-03-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Hoi allemaal, ik sta op het punt om ook mijn 9800 Pro naar een XT te flashen.
Heb zojuist die WinFlash gedraaid en ik krijg de volgende gegevens terug:

Asic Description: R300/R350 Rom Description: ST M25P05
Device ID: 0x4E48 Rom Type: Serial
Vendor ID: 0x1002 ROM ID: n/a
Checksum: 0x2100 ROM Size: 0x100000 (64kB)

Ik weet overigens niet zo welk type Radeon 9800Pro ik heb. (het merk dan) Kunnen jullie dat zien aan de Vendor ID ofzo? Maakt het nu nog verschil welke 9800XT bios ik pak?
Ik heb de Asus, Gigabyte en BBA klaar staan. (256Mb varianten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MilaNL schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:47:
Nou hier heeft het ook gewerkt. Maar weet je wat nou zo leuk is.. Ik ben 30 punten ACHTERUIT gegaan in 3dmark06. Eerst had ik 541 punten en nu 515...
Misschien komt het omdat ik nu de nieuwe Catalyst 6.3 drivers heb en voor de biosflash de 6.2, maar ik vind het wel erg vreemd :P
Ik weet niet wat artifacts zijn, maar als dat betekent dat je rode stukjes ziet tussen de rest door, dan heb ik ze :)
-edit-
Ohjah ik heb een Zalman VF700-Cu gekocht voor deze mod, dus t liefst zou ik een betere score hebben dan eerst :P
3dmark maakt echt niets uit hoor! Fps in games daar doe je het voor. En om te patsen natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:29:
[...]

3dmark maakt echt niets uit hoor! Fps in games daar doe je het voor. En om te patsen natuurlijk 8)
maar.. ik wil wel graag van die rode stukjes op mijn scherm af. Hoe krijg ik dat voor elkaar, en heeft iemand anders dit probleem ook?

PS ik heb een 360 core dus die zou het makkelijk aan moeten kunnen toch?

[ Voor 10% gewijzigd door MilaNL op 16-03-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Die rode puntjes geeft aan dat je geheugen te warm is/wordt. Kijk ook even of je AA/FSAA niet aan hebt staan, dat zorgt ook vaak voor meer artifacts. Betreft je core, weet je het zeker dat je de R360 hebt. Bedoel dus dat het pas 100% zeker is, als het op je GPU staat oftewel je zult je koeler er even af moeten halen om het te controleren.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Xadeon schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:17:
Die rode puntjes geeft aan dat je geheugen te warm is/wordt. Kijk ook even of je AA/FSAA niet aan hebt staan, dat zorgt ook vaak voor meer artifacts. Betreft je core, weet je het zeker dat je de R360 hebt. Bedoel dus dat het pas 100% zeker is, als het op je GPU staat oftewel je zult je koeler er even af moeten halen om het te controleren.
Ja ik weet het 100% zeker, heb onder me koeler gekeken. Op mijn geheugen zitten RAM Heatsinkjes.. dus vreemd dat het te warm wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door MilaNL op 16-03-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Welke merk geheugen zit erop, en wat is de latency?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Xadeon schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:06:
Welke merk geheugen zit erop, en wat is de latency?
Er zit Samsung geheugen op. Volgens Everest is de CAS Latency 4T..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik neem aan dat dit al lang is gevraagd hier, maar ik ga echt geen 35 pages doorlezen :P Is het mogelijk van tevoren al te bekijken of de flash zal lukken dmv een progje, of moet de flash gewoon op alle Radeon 9800 Pro 128 MB's (in mijn geval) 256 bits geheugenbus werken? En is er nog een manier om te recoveren als de flash fout gaat? (ik heb hier reserve PCI graka's liggen)...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hoeft maar 1 pagina te bekijken, das de eerste!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
LiquidT_NL schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:45:
Ik neem aan dat dit al lang is gevraagd hier, maar ik ga echt geen 35 pages doorlezen :P Is het mogelijk van tevoren al te bekijken of de flash zal lukken dmv een progje, of moet de flash gewoon op alle Radeon 9800 Pro 128 MB's (in mijn geval) 256 bits geheugenbus werken? En is er nog een manier om te recoveren als de flash fout gaat? (ik heb hier reserve PCI graka's liggen)...
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om van tevoren te kijken of de flash lukt, maar bij mij werkten alle flashes van elke fabrikant (Als ze maar in mijn geval voor Samsung 128MB geheugen zijn).
Voordat je flasht kun je een back-up van je huidige bios maken (flashrom -s 0 original.bin). Dan wordt je bios opgeslagen als original.bin.
Het schijnt dan inderdaad ook te kunnen dat je met een PCI graka de bios terug kan zetten. Heb ik zelf niet geprobeerd (heb geen PCI graka)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
ik heb maar gewoon "schijt" gedacht en geflasht, en het is gelukt. Ik weet nog dat ik het een tijdje terug ook wou, maar toen was het in dit topic niet echt duidelijk welk geheugen ik moest hebben, maar nu doet hij het top :) dank u :D

edit: Artefacts in 3D mark 2005. Ik gebruikte catalyst 6.3. Ik heb even de BIOS teruggezet, maar ik ga morgen weet benchen met de 9800 XT Bios, maar dan andere drivers (gebruik nu ook voor de zekerheid 5.2 :P)

edit2: op 6.3 doet hij het met de oude bios zonder artefacts... Ik neem aan dat ik die XT kan vergeten :P

[ Voor 46% gewijzigd door LiquidT_NL op 18-03-2006 17:54 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht "zal 's ff een stoffig topic afstoffen" maar zo te zien is het nog wel een beetje actueel.

Ik had al een tijdje een Sapphire 9800Pro Atlantis 128mb (R360 core en Hynix mem) erin zitten, maar nog met stock cooling. Die begon vorige week een beetje veel herrie te maken dus nu maar een Zalman erop geplakt, compleet met ramsinks enzo, en zelfs een Zalman frontpanel fancontroller erin om de rest ook mooi te kunnen toeren.
Best leuk, maar dan moet die flash er ook maar van komen he? ;) Was hier al eens een tijd mee bezig geweest maar wou toen de cooler niet vervangen. Heb via Rojak Pot's website, een succesvolle flash gedaan. Dus heb nu een 9800XT op de standaard speeds.
Gisteren ben ik langzaam de clockspeeds wat op gaan schroeven maar ik krijg via de atitool al bij (core) 419 arti's en als ik de Find max mem. (ofzo) test doe dan gaat ie het geheugen naar beneden halen... :|

Toch heb ik gisteren BF2 gespeeld met core op 458 en mem standaard.. en kreeg alleen in het hoofdmenu soms wat hele kleine gele vlekjes...
T'is toch gek dat ik met een Zalmancooler en ramsinkjes niet hoger kan komen?

Oh ja...ik was op mn kaart aan het zoeken naar die LM63 chip maar die kan ik niet vinden...er zit helemaal geen chip op die onder 45gr. gemonteerd is. (dit zou dan de LM63 chip moeten zijn) En ook geen leeg plekje ofzo. Verschild dit per layout?

ps. En ja, ik heb alle 35 pagina's van dit topic gehad :P

*edit* ow ja, ik gebruik de laatste Omega drivers.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zit gewoon tegen dan max van de kaart aan! Ze hebben niet voor niet die 360 cores die niet erg hoog clocken op een 9800pro gedaan! Die betere versies zitten op een 9800xt. Je kan natuurlijk massel hebben maar dat heb jij dus in dit geval niet echt. Alhoewel, ik heb gewoon een 350 core! Die chip die jij zoekt zit alleen op een kaart met xt layout. Dan is er dus ook een tempsensor etc. Maar jij hebt waarschijnlijk een staandaard 9800pro layout met een 360 core. Wees al blij met die xt speeds hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal vanavond is een digipic. maken van de layout... maar ik dacht dat de sporen (?) zeg maar wel op de kaart aanwezig zijn maar dat dan de chip gewoon weggelaten is....

Heb bij het doorlopen van dit topic een lijstje gemaakt van core en mem settings die bereikt zijn, (dus van pro naar xt geflashte kaarten) en die zijn allemaal hoger dan die van mij...
Ik dach dat op de 9800pro naderhand een R360 geplakt is omdat dit voor de fabrikant goedkoper is. (en dus via de Pro bios omlaag geschroeft) In principe zou ik dus gewoon moeten kunnen overclocken, (mede gezien het aantal fans in mijn kast :P ) Ik bedoel als je weet dat je auto 200km/h kan dan wil je dat toch ook een keer uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat 9800pro geflashed naar xt's niet hoog komen is niet altijd een beperking van de core of mem.
Ik heb eens een bios gehacked waardoor ik ineens 15% hoger mee kwam zelf, en destijds ook hier gepost.
Voor de mensen hier zal ik eens kijken of ik die nog heb, die was destijds speciaal voor de aanbieding van de mycom, en na al die tijd werkt deze nog perfect bij mij.
Ook krijg ik de laatste tijd steeds meer mailtjes over die bios dus er is wel belangstelling voor nog steeds dus... soon more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:53:
Ik zal vanavond is een digipic. maken van de layout... maar ik dacht dat de sporen (?) zeg maar wel op de kaart aanwezig zijn maar dat dan de chip gewoon weggelaten is....

Heb bij het doorlopen van dit topic een lijstje gemaakt van core en mem settings die bereikt zijn, (dus van pro naar xt geflashte kaarten) en die zijn allemaal hoger dan die van mij...
Ik dach dat op de 9800pro naderhand een R360 geplakt is omdat dit voor de fabrikant goedkoper is. (en dus via de Pro bios omlaag geschroeft) In principe zou ik dus gewoon moeten kunnen overclocken, (mede gezien het aantal fans in mijn kast :P ) Ik bedoel als je weet dat je auto 200km/h kan dan wil je dat toch ook een keer uitproberen?
Naah je hebt vast hogere clocks dan mij. Ik heb ook een R360 core met een zalman en ramsinkjes, maar als ik de flash doe heb ik in trillian (windows) al artifacts. 3dMark06 is ook niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Laatst online: 23:00
Mijn excuus als ik in het verkeerde topic zit (geef maar link naar juiste in dat geval), maar ik zit met het volgende: ik heb een Dominion Radeon 9800Pro gekocht een tijd geleden. Nu heb ik vandaag de standaardkoeler vervangen door een Zalman VF700 (super resultaat trouwens: van 56 naar 40gr). Maar op de chip zag ik toen de code R360 staan. Volgens de openingspost zou het dus gaan om een XT versie? Zou ik dan een XT hebben met de bios van een 9800Pro? :s

Wat is jullie (meer ervaren tweakers) advies? Gewoon de bios flashen naar een nieuwe ATI Radeon 9800XT versie?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:11
Als ik het goed heb komt de 9800 Pro in een 350 en 360 versie. Dat staat vast wel ergens in dit topic. De 360 is de latere versie en eigenlijk met een betere core. Deze versie zit al meer tegen een XT aan. Je hebt m.i. dus geen XT gekocht met een 9800 bios, maar wel degelijk een 9800 met de laatste coreversie. Je boft dus, want de 360 is volgens mij beter en makkelijker naar een XT te flashen.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een R360 core heb je precies dezelfde kaart als een 9800xt alleen dan de 9800pro bios.
Ik zou hem gewoon gaan flashen want het stelt niks voor, ik heb het zelf ook een half jaar geleden gedaan.

Enne.. als je een tweaker om advies vraagt, zal hij altijd antwoorden... FLASHEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Laatst online: 23:00
Vreemde is wel dat ATI WinFlash aangeeft "R300/R350"... En is er een tool waarmee ik de snelheid van de GPU, VGA-RAM en aantal pipelines kan vinden? Want bij geeft ATITool een Core speed aan van 380 en een MEM speed van 250. Dat lijkt voor geen meter op de waardes in de openingspost... :s

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Cass Casey schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 02:02:
Vreemde is wel dat ATI WinFlash aangeeft "R300/R350"... En is er een tool waarmee ik de snelheid van de GPU, VGA-RAM en aantal pipelines kan vinden? Want bij geeft ATITool een Core speed aan van 380 en een MEM speed van 250. Dat lijkt voor geen meter op de waardes in de openingspost... :s
Nooit programma's vertrouwen, altijd zelf kijken op de core wat voor versie je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
een vraag; als het goed is zit er in deze pc een Sapphire Ati Radeon 9800, non pro. Dit staat ook op de stickertjes op de kaart zelf. Er zit 3.0 geheugen op (staat op de chips).

Echter, in windows en in alle andere tools (sisoft sandra e.d.) staat Ati Radeon 9800 pro.
Zojuist radlinker geinstalleerd, en die geeft aan dat de GPU op 324 mhz draait (zoals een 9800 non-pro zou moeten) maar het geheugen op 290,25! Dat is toch veels te weinig?! Of geeft radlinker een foute snelheid aan? (zou het bijvoorbeeld nog maal 2 moeten, dus 580 en dat de kaart daarom als een pro erkend wordt?!)

edit:
Verwijderd in "9800SE flashen en ervaringen"
hier lees ik wel dat een non pro 9800 325/290 hoort te lopen. Hoe zit het nu?
ook ff met atitool gekeken: 256 bit, active pipelines: 8. Chip: R350. Dit betekent dat het waarschijnlijk geen probleem is om deze naar een pro om te zetten, correct?

edit: het is dus een gewone 9800 en heb hem (ondanks hij nog heel goed presteerde) verkocht :)

[ Voor 56% gewijzigd door marteltor op 21-02-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik zoveel mailtjes kreeg over mijn bios files ze ff hier op een rijtje:

Deze was speciaal gemaakt voor de kaart van de mycom die niet elke bios even lekker vond:
http://members.home.nl/is...ynix.voor.samsung.mem.bin

Sommige kaarten van de mycom hadden ook nog een LM36 zoals de mijne, met geluk kun je die met deze bios enablen:
http://members.home.nl/is...samsung.mem.plus.lm36.bin

En de originele die erop zat:
http://members.home.nl/ispierings/9800pro.rom

Gebruik op eigen risico (of leg een pci kaartje op voorraad :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een scrnshot gemaakt van mijn benchmark.
O'clocked
Core 412 @ 432
Mem (ddr) 730 @ 822 (365 @ 411)
Ati ATLANTIS 9800 PRO @ XT

Afbeeldingslocatie: http://f7.yahoofs.com/users/4460716az7963ea6a/77ccre2/__sr_/e3b0re2.jpg?phIiHYEBZcgD5ei0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een nieuwe score
6568 met 3dmark03

Bios GPU 412@434
Bios MEM 730@814

Amdxp 3200-2200 Mhz
1024 Mem 400DDR

hebben hier meer mensen met zulke scores ?
graag hoor ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 02:12:
[...]
hebben hier meer mensen met zulke scores ?
graag hoor ik het.
Dit kun je gemakkelijk vinden met behulp van de ORB op Futuremark.com. Via 3DMark03 - Project Search & Compare heb ik met jouw instellingen in no-time de volgende vijf resultaten gevonden:

6995 3DMarks
6895 3DMarks
6841 3DMarks
6429 3DMarks
6307 3DMarks

Met 6568 3DMarks zit je daartussen, wat het derhalve een prima score maakt :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
een vraag; als het goed is zit er in deze pc een Sapphire Ati Radeon 9800, non pro. Dit staat ook op de stickertjes op de kaart zelf. Er zit 3.0 geheugen op (staat op de chips).

Echter, in windows en in alle andere tools (sisoft sandra e.d.) staat Ati Radeon 9800 pro.
Zojuist radlinker geinstalleerd, en die geeft aan dat de GPU op 324 mhz draait (zoals een 9800 non-pro zou moeten) maar het geheugen op 290,25! Dat is toch veels te weinig?! Of geeft radlinker een foute snelheid aan? (zou het bijvoorbeeld nog maal 2 moeten, dus 580 en dat de kaart daarom als een pro erkend wordt?!)

edit:
Verwijderd in "9800SE flashen en ervaringen"
hier lees ik wel dat een non pro 9800 325/290 hoort te lopen. Hoe zit het nu?
ook ff met atitool gekeken: 256 bit, active pipelines: 8. Chip: R350. Dit betekent dat het waarschijnlijk geen probleem is om deze naar een pro om te zetten, correct?
Kan iemand me vertellen hoe het zit?
Het is een kaart met 128 mb geheugen...
Hoort die dan wel of niet naar een XT te kunnen?

[ Voor 4% gewijzigd door marteltor op 21-02-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Vanwege DDR (Double Data Rate) is 290MHz gelijk aan DDR580 ;)
Of je kaart naar Pro of XT te flashen is kun je testen door hem over te klokken naar desbetreffende kloksnelheden. Als de kaart zonder problemen 412/365 doet kun je hem meteen naar XT flashen, maar dat gaat je waarschijnlijk alleen lukken met extra koeling :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rone op 07-06-2006 14:24 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-09 13:43
Ik wil dus ook mn Ati radeon 9800 Pro kaart flashen naar een XT versie, en nu heb ik dus dat progje voor het flashen van uit windows gedownload, maar nu heb ik dus die ATI bios gekozen, en als ik hem dan flash dan geeft ie mn kaart nogsteeds weer als Pro kaart, en als ik dat flash progje weer opstart zegt ie dat de bios het zelfde is als mn backup bios...

laat maar, tis al gelukt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Game Error op 11-06-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game Error schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:12:
Ik wil dus ook mn Ati radeon 9800 Pro kaart flashen naar een XT versie, en nu heb ik dus dat progje voor het flashen van uit windows gedownload, maar nu heb ik dus die ATI bios gekozen, en als ik hem dan flash dan geeft ie mn kaart nogsteeds weer als Pro kaart, en als ik dat flash progje weer opstart zegt ie dat de bios het zelfde is als mn backup bios...

laat maar, tis al gelukt :)
Ik heb hetzelfde probleem, wat is de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:36:
Ik heb hetzelfde probleem, wat is de oplossing?
Wellicht door een ander flashprogramma te gebruiken.
Bijvoorbeeld eentje die zijn werk doet vanuit een schone DOS-omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wasda floppy? 8)7
Ik moet wel vanuit windows, heb geen floppy drive meer. Ja ergens wel maar heb geen zin om dat ding erin te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-09 13:43
r00n schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:52:
[...]

Wellicht door een ander flashprogramma te gebruiken.
Bijvoorbeeld eentje die zijn werk doet vanuit een schone DOS-omgeving.
ik had het verkeerde flash bios ding gekozen, dacht dat ik een sapphire gaval had, maar het was gewoon een built bij ATI :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt bij mij helemaal niks uit of het nu een pro of een xt is.

Ik zit met atitool op 198fps gemmideld.

Core op 405Mhz
Mem op 364,5Mhz

Als ik de Xt bios gebruik krijg ik superveel artifacts tijdens het scannen. :'(

Gewoon weer m'n pro bios met een lichte OC :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Sapphire 9800 pro met Samsung geheugen nu geflashed naar XT, lijkt goed te werken tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:36:
Het maakt bij mij helemaal niks uit of het nu een pro of een xt is.
Dat zou wel moeten, aangezien een Pro op 380/340 draait en een XT op 412/365.
Hoe ben je tot deze conclusie gekomen?
Als ik de Xt bios gebruik krijg ik superveel artifacts tijdens het scannen. :'(
Dan kan je core de snelheid van 412MHz niet aan. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc

loc

Nou ik heb het ook maar gedaan :) Mijn Gigabyte 9800 Pro 128 MB draait vooralsnog prima met de Gigabyte 9800 XT bios. Enige rare is dat mijn Primary display (mijn TFT) nu op mijn Secondary zit, en mijn TV (TV-OUT) is mijn Primary. Iemand enig idee of dit is om te wisselen?

Anyways, WinFlash ging allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

de mijne (saphire atlantis 9800pro) lijkt overleden of in iedergeval stervende.
koeler was al eens overleden heb er toen ZM80D-HP op gezet met 80mm fan er voor op 1600rpm
flash is goed gegaan, jaartje plezier van gehad.
En toen ik terug kwam van een lanparty was zo nu en dan als ik tegen mn bureau stootte dat het beeld bevroor. op den duur (maandjes) verergerde dat freezen en of monitor op standby.
nu is het zoerg geworden dat hij soms boot met onleesbare tekens of 4 zwarte banen in scherm
danwel niet boot of na +/- 30 min freezt of uitvalt.

terug flashen en herbevestigen van de koeling heeft niet geholpen

iemand bekent met het probleem? enof wat er aan tedoen is?

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r00n schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 02:28:
[...]

Dit kun je gemakkelijk vinden met behulp van de ORB op Futuremark.com. Via 3DMark03 - Project Search & Compare heb ik met jouw instellingen in no-time de volgende vijf resultaten gevonden:

6995 3DMarks
6895 3DMarks
6841 3DMarks
6429 3DMarks
6307 3DMarks

Met 6568 3DMarks zit je daartussen, wat het derhalve een prima score maakt :)
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook mijn Shapire 9800 pro geflasht naar de XT.
(hynix geheugen)

Ik heb er een Zalman VF-700 Alcu opzitten.

Nu heb ik alleen met games nogal wat artifacts.
Ik heb op mijn core gekeken en er staat toch R360 chip. en het geheugen is van hynix, dus ik heb de goede bios.

Weet iemand wat dit kan zijn?
Want mijn kaart zou dit toch makkelijk aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 18:14

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Nouja, niet perse. Het kan zijn dat je kaart nu tever overgeclockt is en dat je daardoor artifacts krijgt. Probeer 'm eens wat onder te clocken om te kijken of de artifacts dan weg gaan.

Het zou ook gewoon aan de bios kunnen liggen die je gebruikt. Toen ik mijn 9800SE had geflashed naar een XT, kreeg ik ook allemaal artifacts op de stock XT speeds. Toen ik er echter een 9800Pro bios in had geflashed, kon ik 'm veel verder overclocken dan de XT speeds zonder artifacts te krijgen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste