9800(Pro) naar 9800 XT Topic - Deel 7

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.846 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:06:
Hallo allemaal,
Ik heb zelf een (blijkbaar) 9800 XT in een medion pc zitten...
op default draait ie 390/338
Nu vraag ik me af...
tot hoever kan ik de mem en de core overclocken zonder al te veel hitte...
ik hbe nu de mem al opgeschroefd naar 369...
Dit draait tot nu toe stabiel....
Opd e videokaart zit een soort van heatsink met een 60 mm fannetje erop..
de heatsink is vrij groot qua oppervlakte...

Core: R360 (in Sisoft Sandra geeft ie aan dat t een R350 is in ATItool 360)
Pipelines: 8 (maar dat weet iedereen hier wel:P)
128 MB memory(256 bits)
Over temperatuur zou ik niet zo erg veel zorgen maken. Het zijn de artifacts waar je naar uit moet kijken. Zodra je die ziet betekent het dat je temp te hoog is en moet je terugklokken. Het is niet zo dat je kaart meteen doorbrand als je wat artifacts hebt, maar een betere koeling kan artifacts laten verdwijnen als sneeuw voor de zon. Hele ernstige artifacts (geblokte en overal) zeggen natuurlijk dat je op moet houden en terug moet en goed moet laten koelen. Probeer in kleine stapjes hoger te gaan. Mijn radeon kan tot 460 core en 400 mem gaan zonder enkele artifacts, maar alleen in Doom3 en HL2 verschijnen er artifacts waardoor voor de core moet laten zakken tot 435 mhz artefactloos. De mem op 400 totaal stabiel erbij. Maar je moet even zelf kijken. ;)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:06:
Hallo allemaal,
Ik heb zelf een (blijkbaar) 9800 XT in een medion pc zitten...
op default draait ie 390/338
Nu vraag ik me af...
tot hoever kan ik de mem en de core overclocken zonder al te veel hitte...
ik hbe nu de mem al opgeschroefd naar 369...
Dit draait tot nu toe stabiel....
Opd e videokaart zit een soort van heatsink met een 60 mm fannetje erop..
de heatsink is vrij groot qua oppervlakte...

Core: R360 (in Sisoft Sandra geeft ie aan dat t een R350 is in ATItool 360)
Pipelines: 8 (maar dat weet iedereen hier wel:P)
128 MB memory(256 bits)
Die Medion kaart is niet echt een XT maar een kaart gebaseerd op de R360 core met lagere kloksnelheden.
Zo heb ik ook een Medion kaart met een R350 core maar eentje die op 350MHz draait in plaats van 380MHz bij een 9800Pro terwijl het geheugen op 620MHz z'n werk doet. Helaas is deze door het slechte koelertje niet goed te overklokken naar 380/680. Misschien dat ik er nog wel eens een andere koeler opzet maar ik ben er een beetje over aan het twijfelen want dit is het enige dat ik nog nooit heb gedaan en ik heb geen zin om dit kaartje te naar de eeuwige jachtvelden te helpen aangezien ik er nog altijd veel plezier van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Heb geen ervaring met videokaart mem timings, maar ik denk dat je gewoon een beetje uit kunt proberen. En als hij niet meer stable is in 3dmark, zou ik hem terug zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 18:14

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb vandaag een nieuw persoonlijk record gezet bij 3Dmark2001se met een Radeon 9800se. Ik heb een Gigabyte Radeon 9800 Pro bios erin geflasht en de kaart overgeclockt naar 432/756. Ook de CPU, een Athlon XP 3000+, is overgeclockt naar 2635 mhz. Dit resulteerde in een score van 19001 3Dmarks.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stebje/19001thumb.jpg
Plaatje is klikbaar voor een grotere versie

Overige specs:
Abit NF7-s2
Athlon XP 3000+ met Zalman CNPS7000B-AlCu
2 x 512MB ddr400
Sapphire Radeon 9800se met Zalman VF700-Cu
Zalman 400 watt voeding

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Ik haal met m'n 9800 PRO (256 bit bus, 8 pipelines, 128 MB ddr) op normale snelheid (gpu: 378 mem: 676 ddr) in 3dMark 05 ongeveer 3000 punten (plusmin 10)
Zit alleen een actic ati silencer op

Samen met:
Xp 3000 + op 3400+ snelheid
1 gb kingstong cl2,5
Asus a7n8x-e deluxe rev2
360 watt chieftec voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paddixx schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:09:
Ik heb vandaag een nieuw persoonlijk record gezet bij 3Dmark2001se met een Radeon 9800se. Ik heb een Gigabyte Radeon 9800 Pro bios erin geflasht en de kaart overgeclockt naar 432/756. Ook de CPU, een Athlon XP 3000+, is overgeclockt naar 2635 mhz. Dit resulteerde in een score van 19001 3Dmarks.

[afbeelding]
Plaatje is klikbaar voor een grotere versie

Overige specs:
Abit NF7-s2
Athlon XP 3000+ met Zalman CNPS7000B-AlCu
2 x 512MB ddr400
Sapphire Radeon 9800se met Zalman VF700-Cu
Zalman 400 watt voeding
Dan fiets ik met me ''neppe'' 9700 kaartje over je score heen :9 , het gaat om een 9700 TX! niet een NP niet een PRO nee een lager geclockte 9700 NP (263-263) wel geflashed met een PRO bios.

http://service.futuremark.com/compare?2k1=8782930

EDIT: probeer eens een XT bios in te flashen >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Laatst online: 31-08 18:14

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Toen ik er een XT Bios in flashte, wilde die nog niet eens op de stock XT speeds draaien zonder gigantisch veel artifacts te geven. Met die pro-bios kom ik een stuk verder.

Nette score btw :P

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paddixx schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:54:
Toen ik er een XT Bios in flashte, wilde die nog niet eens op de stock XT speeds draaien zonder gigantisch veel artifacts te geven. Met die pro-bios kom ik een stuk verder.

Nette score btw :P
Verschillende XT biossen geprobeerd? Want een XT bios geeft een redelijke boost.

Ik denk dat jij hoger scoort in 3dmark 03 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:56:
[...]

Misschien dat ik er nog wel eens een andere koeler opzet maar ik ben er een beetje over aan het twijfelen want dit is het enige dat ik nog nooit heb gedaan en ik heb geen zin om dit kaartje te naar de eeuwige jachtvelden te helpen aangezien ik er nog altijd veel plezier van heb.
Zo'n koeler monteren is echt te simpel! Zit altijd een goede handleiding bij en je moet gewoon rustig de stappen volgen. Het is veel makkelijker dan je denkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Volgens mij geeft een XT bios idd een boost maar dan op het geheugen.
Met de standaard bios artifacts in atitool op default speeds.
Met de XT bios die ik onmiddellijk na de test erop gooide géén artifacts.
De core zou in theorie lager clocken omdat de XT een paar miljoen transistoren meer heeft die dan gebruikt worden na het flashen. Ik heb geen bron maar heb dat hier op got gelezen, kan dus fout zijn. De extra transistoren zouden voor de shaders zijn (optimalisaties).
In de praktijk levert het flashen niets op qwa clockspeeds want de vCore veranderd niet.
Een snelheidsboost kan je wel hebben doordat je dan gebruik maakt van de extra features vd R360.
Dat de R350 exact gelijk is aan de R360 geloof ik niet want dat was er in de eerste plaats geen reden voor een revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De R360 draait op net iets hogere Vcore! Daarnaast kan de R360 core betere shaders aan! Een R350 die geflasht word zal hierdoor soms shimmering veroorzaken en dit is helaas niet te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:00
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:43:
[...]

Zo'n koeler monteren is echt te simpel! Zit altijd een goede handleiding bij en je moet gewoon rustig de stappen volgen. Het is veel makkelijker dan je denkt!
Heb je met die Silencers geen last van de shim rond de core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan kijk je toch even of die silencer wel contact maakt met de core? Zo niet dan een klein mesje eronder en je wipt die shim er zo af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik heb de silencer besteld bij www.fvw-com.be, de enige site waar ik hem vond in België.
Ideaal want je kan er bestellen en kiezen voor levering met de post wat maar 5euro kost.
Dus voor 25,x euro is het ding besteld (België is doorgaans duur ja).
Ik post dit omdat ik toch meer dan een half uur heb moeten googlen eer ik die site vond zodat andere Belgen dit niet meer hoeven te doen als ze dit lezen. :)
Waarschijnlijk zal het niet bijster veel opleveren kwa clocksnelheid daar mijn proxt al op 430MHz kan lopen, echter wordt de base heatsink van die Zalman zo heet dat ik mijn vinger er niet lang kan ophouden. Vandaar liever een silencer en de Zalman hou ik dan wel voor op een zuinige kaart (ala 9600 verbruik).

• MartHo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 10:22
Ricardo87 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:59:
Ik heb een Sapphire 9800Pro met 256bits geheugen bus en en R360 core. Hiervoor wil ik een ATI Silencer aanschaffen.

Heb ik nu een Silencer 1 of Silencer 3 nodig? In de eerste instantie dacht ik de 1e, maar zou hem graag willen overclocken naar een 9800XT, dus begin te twijfelen. Gaat de tweede passen?
De silencer 3 is voor de ATI 9800XT / 9800Pro 256 mb. Past dus niet op de 128 mb alleen als deze een xt layout heeft. Maar de meeste 9800pro's met 128mb hebben dat dus niet en dan past alleen de Silencer 1. Al heb jij dus een r360 core, wie weet past ie....

[ Voor 25% gewijzigd door MartHo op 17-11-2005 17:31 ]

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Welke koeler is beter? De Zalmann of de Silencer?
Ik wil al een tijd wat doen aan de herrie van de standaard fan.
Of kan ik er net zo goed een 80mm papst fan tegenaan laten blazen?

Verwijderd

zijn allebei erg goed!! Zalman kan je alleen op bijna alle kaarten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:50
Onlangs ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en mijn Sapphire 9800 Pro 128MB onder handen genomen. Bij het installeren van mijn VF700-AlCu zag ik tot mijn grote genoegen dat ik een R360 met 128 MB Samsung geheugen heb, oftewel het flashen kon gebeuren. Voor het flashen heb ik gebruik gemaakt van het volgende bios:

Sapphire.9800XT.128MB.Samsung.E-die.bin

Alles draait nu naar behoren, het was wel even schrikken toen het beeld uitviel tijdens het flashen, maar het enige vreemde is dat 3dmark03 bij het uitdraaien van de score aangeeft dat ik 256MB heb. Alle andere proggies geven wel gewoon 128 MB aan, dus als iemand hier nog een reden voor heeft mag die het zeggen. Verder heb ik hem nog weten te overklokken naar 424 / 384 met de koeler op 5V, niet onaardig dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker hoor! ik heb helaas een R350 core! Maar dan wel op XT speeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Zo ik heb de silencer 1 nu en haal in doom 432 MHz met een minimale 2MHz marge over (om net niet dat ene artifactje te zien), dat is ongeveer 10MHz meer dan met de Zalman.
Wat ik minder vind aan de silencer is het design van de fan, door de rechtopstaande blades wordt heel wat lucht van de fan weggeblazen. Desondanks koelt de silencer toch een heel stuk beter dan de Zalman, het levert mss maar 10MHz op maar de t ligt (op het gevoel) een pak lager, ik zit dus tegen de grens vd core aan.
Geluidsproductie is laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
corpseflayer schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:20:
Zo ik heb de silencer 1 nu en haal in doom 432 MHz met een minimale 2MHz marge over (om net niet dat ene artifactje te zien), dat is ongeveer 10MHz meer dan met de Zalman.
Wat ik minder vind aan de silencer is het design van de fan, door de rechtopstaande blades wordt heel wat lucht van de fan weggeblazen. Desondanks koelt de silencer toch een heel stuk beter dan de Zalman, het levert mss maar 10MHz op maar de t ligt (op het gevoel) een pak lager, ik zit dus tegen de grens vd core aan.
Geluidsproductie is laag.
Henkes schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:19:
Onlangs ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en mijn Sapphire 9800 Pro 128MB onder handen genomen. Bij het installeren van mijn VF700-AlCu zag ik tot mijn grote genoegen dat ik een R360 met 128 MB Samsung geheugen heb, oftewel het flashen kon gebeuren. Voor het flashen heb ik gebruik gemaakt van het volgende bios:

Sapphire.9800XT.128MB.Samsung.E-die.bin

Alles draait nu naar behoren, het was wel even schrikken toen het beeld uitviel tijdens het flashen, maar het enige vreemde is dat 3dmark03 bij het uitdraaien van de score aangeeft dat ik 256MB heb. Alle andere proggies geven wel gewoon 128 MB aan, dus als iemand hier nog een reden voor heeft mag die het zeggen. Verder heb ik hem nog weten te overklokken naar 424 / 384 met de koeler op 5V, niet onaardig dacht ik zo.
Jullie beide geen problemen met de shim? Zonee, dan ga ik binnenkort nu eindelijk ook maar eens de gok wagen een alternatieve cooling te monteren. Ben als de dood dat ik dat ding molesteer, maar de huidige ratelfan is niet om aan te horen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:50
Ricardo87 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:23:
Jullie beide geen problemen met de shim? Zonee, dan ga ik binnenkort nu eindelijk ook maar eens de gok wagen een alternatieve cooling te monteren. Ben als de dood dat ik dat ding molesteer, maar de huidige ratelfan is niet om aan te horen :r
Nope, was ik in eerste instantie wel bang voor maar het gaat (net). Ik moet wel toegeven dat het een gok was maar ik had geen fohn bij de hand om dat ding te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had me 9800pro al een tijdje terug geflashed naar XT maar opeens gaf me pc steeds bij het opstarten aan dat de extra voedings kabel niet was aangesloten (terwijl dat weldegelijk het geval was)... dus nu heb ik hem weer teruggeflashed en heb ik het nog steeds.

weet iemand of dit kan komen door beschadiging van het flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Met een breekmesje kan je die er in 1 minuut afhalen, heb het al bij 2 radeons gedaan en ging prima.
Wat je niet moet proberen is om de lijm die nog op de gpu behuizing kleeft te verijderen, die gaat er met geen product af en als je een mesje gebruikt kan je erg snel de koperbaantjes onder het groene isolatielaagje beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Wooooooooot!
Enige tijd geleden had ik mijn 9800pro geprobeerd te flashen naar een xt helaas zonder een goed resultaat ik de verkeerde core (de r350)
Heb het hierna dan ook niet meer geprobeerd.
Nu heb ik net (5min geleden) besloten het nog een keer te proberen met de omega drivers. Wat blijkt: mijn score is van 6315 naar 6870 te zijn gegaan (3dmark03) _/-\o_
En bovendien is hij nu ook nog minder ver geoc'ed!
Hij liep eerst op 440/375 en nu loopt ie op 420/365 en toch heb ik met de lagere clocksnelheden een hogere 3dmark03 score! heeft iemand hier een verklaring voor?
Ik dacht dat als je de omega drivers installeerden je extra 3dmark punten ook verdwenen.
Bovendien weet ik zeker dat hij artifactsloos is!

/ga hem nu nog wat harder laten draaien en kijken of mijn 3dmark03 score hoger wil!

[ Voor 22% gewijzigd door Spitie op 20-11-2005 17:32 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nogal logisch je hebt andere drivers, of nieuwere namelijk die omega, die zorgen voor de score! Maare benchmarks zeggen niks, games fps wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 23:46
Ik heb hier een MSI 9800Pro R360 kaartje in mijn pc, wordt ook herkend als een 9800XT maar is dus een pro. Wat raden jullie mij aan? Het ding is watercooled btw. Zelf wil ik voor de XT firmware gaan maar kan dat goed met een MSI bord?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt niks uit, het gaat erom of je echt een r360 core hebt, maar aangezien je waterkoeling hebt zal je dat wel gezien hebben! Dus gewoon flashen en hopen dat t lukt! Neem aan vanwel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

@mad scientist:
Idd..... maar dacht in een vorig deel gelezen te hebben dat als je de omega drivers installed je extra punten ook kwijt zouden zijn. Intussen heeft hij de 7000 aangetikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Spitie op 20-11-2005 18:46 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

als ik wil flashen met ati winflash of in dos met bootdisk 't maakt niet uit ik krijg elke keer DATA NOT ERASED of cannot erase data;

het lijkt erop dat er 1 of andere lock opzit ofzo
ik zit nu al een paar dagen te googlen en te zoek op dit forum naar oplossingen hierop.
maar er word wel een paar keer naar deze error gevraagd maar eigenlijk geen atwoord op gegeven of antwoorden die niks oplossen.

voor de duidelijkheid,

ik heb een xpervision 9800pro r360.
fastwrites uit.
kan 416 MHz aan met overclocken.
in mn bios heb ik al gekeken of er iets is wat ik kan uitzetten.
heb omega drivers laatste.
laatste versies van winflash en flashrom en alles.

ik zou t egt niet meer weten wat ik kan doen.

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou het niet weten, mail anders ff met de starter van dit topic! Die weet t wel denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja zal ik doen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Heb je fastwrite uit staan?

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja staat uit

en heb fnf gemaild maar die heeft ook haast nog nooit van deze error gehoort
mischien komt t omdat ik geen xpertvision bios kan vinden
en dus een gigabyte prober omdat ik las dat ik die kan gebruiken
maar heb ook alle andere merken geprobeert die op techpowerup staan
ik d8 laat ik gewoon mn gesavede bios er weer opzetten kijken of ik dan zelfde error krijg
maar krijg dan " kan bios niet opzetten want staat r al op" dus misschien ligt t r dan gewoon aan welke bios ik wil laden. ik zou t egt niet emer weten.

misschien dat 1 van jullie wel weet waar ik een 9800xt 256 samsung bios van expertvision kan vinden

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricardo87 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:23:
[...]

[...]

Ik heb ook een VF700 op mn 9800Pro@XT, alleen volgens mij kun je de bovenste (dus aan de kant van de koeler) twee rubberen ringetjes beter weg laten, daardoor zit er een beetje speling tussen de gpu (en de shim) en de koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een tijd een Sapphire 9800 Pro met 128 MB. Ik wist van het bestaan van deze mod dus vond ik het maareens tijd worden hem uittevoeren :)

Eerst met WinFlash van mijn oude BIOS een backup gemaakt, daarna deze geopend in Kladblok en op R360 gezocht, en dit werd meerdere malen gevonden (in het oude Sapphire 9800 Pro bios) ik had dus in dit topic gelezen dat ik een 360 core heb.

Enfin, het Sapphire 9800 XT 128 MB Hynix BIOS erop geknald, ging allemaal goed en uiteindelijk herkende Windows XP hem ook als een 9800 XT. Daarna dacht ik een spel te proberen, ik koos CounterStrike, bij het laden van de map knalt hij terug naar de desktop, dit doet hij ook bij het originele Half Life. Codename Gordon doet het wel, maar dit is een simpel 2D spelletje.

Zal het nu aan de temperatuur (stock koeling) of aan het voltage liggen (een 360W Chieftec voeding heb ik). Ik ga in ieder geval morgen de ATi Silencer 1 Rev.2 kopen, kijken of dat wat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:19:
Ik heb nu al een tijd een Sapphire 9800 Pro met 128 MB. Ik wist van het bestaan van deze mod dus vond ik het maareens tijd worden hem uittevoeren :)

Eerst met WinFlash van mijn oude BIOS een backup gemaakt, daarna deze geopend in Kladblok en op R360 gezocht, en dit werd meerdere malen gevonden (in het oude Sapphire 9800 Pro bios) ik had dus in dit topic gelezen dat ik een 360 core heb.

Enfin, het Sapphire 9800 XT 128 MB Hynix BIOS erop geknald, ging allemaal goed en uiteindelijk herkende Windows XP hem ook als een 9800 XT. Daarna dacht ik een spel te proberen, ik koos CounterStrike, bij het laden van de map knalt hij terug naar de desktop, dit doet hij ook bij het originele Half Life. Codename Gordon doet het wel, maar dit is een simpel 2D spelletje.

Zal het nu aan de temperatuur (stock koeling) of aan het voltage liggen (een 360W Chieftec voeding heb ik). Ik ga in ieder geval morgen de ATi Silencer 1 Rev.2 kopen, kijken of dat wat scheelt.
het is al zovaak verteld, maar uitlezen software-matig heeft GEEN zin. De enige manier is de koeler eraf, core schoonmaken en lezen wat erop staat. Als je de eerste pagina had gelezen dan wist je dit al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de eerste pagina wel degelijk gelezen en heb het niet gezien, ook was het niet de vraag of ik een R360 had, maar waarom hij terugknalde naar Windows desktop.

In ieder geval, heb nu de ATI Silencer 1 erop zitten en op de core stond dus dat hij inderdaad een R360 was, het softwarematig uitlezen klopte dus deze keer.

Ik zal later vanavond de kaart weer flashen, kijkenof hij dan wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 22:56

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Ik heb onlangs een Sapphire Radeon 9800 non-pro gekocht met 128mb 256bit DDR. Dit is een BBA kaart, rood pcb ati standaard koeler enz.
Nu was de originele fan een beetje brak (luidruchtig en onstabiel) dus heb ik het hele zaakje (fan+heatsink) vervangen voor een Spire CoolForce kitje, dit is een koperen koeler +fan en koperen ramsinks.
Voor de coolingmod kon ik 390/342 stabiel zonder artifacts, na de mod ongeveer gelijk, verschil is dus miniem. Ik gok zelf dat het aan het voltage ligt wat de core/mem krijgt.
Oja, het is een R350 core, en het geheugen wat er op zit is van SamSung volgens mij 3.3ns geheugen (stond iets van GC33 op)

Mijn vraag is nu: kan ik dmv een bios flash naar een PRO bios de voltages ophogen? (Een hardware voltmod durf ik niet te doen ivm garantie enz) Zou het AGP voltage ophogen nog kunnen helpen of is dat nix? De CPU zelf draait op 200mhz FSB OC ipv 166 standaard, dus de AGP freq zou gewoon 66 moeten zijn (A7V600 - xp2700+ THbred-b)..

[ Voor 7% gewijzigd door Oet op 10-12-2005 11:43 ]

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
AGP voltage gaat niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Je kan misschien ook even vermelden waarom.
Voor zo ver ik weet gaat het AGP voltage verhogen niet helpen aangezien je daarmee alleen het AGP signaal versterkt. Het is dus alleen handig voor als je geen (goede) AGP/PCI lock op je systeem hebt waardoor het AGP slot sneller dan 66MHz gaat draaien bij het overclocken van de processor en het signaal daardoor onstabiel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Kijk met mijn OC op de vgakaart draait ie nu dus @pro speeds, dat er geen PRO achter de kaart staat boeit me niet zo, het gaat uiteindelijk toch om de prestatie :)
Wat mij meer intresseert is het antwoord op de vraag: of de PRO bios een voltage verhoging voor de core en/of mem met zich mee brengt ten opzichte van de non-pro bios.. Als dit het geval is dan is het intressant om te doen, wellicht kan ik dan nog meer uit de kaart persen. Zo niet dan kan ik netzogoed de huidige bios editten om de clocks te veranderen of gewoon in windows mbv de ATI Tool te laten OC-en..

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:06
Volgens mij worden de voltages bij een 9800 kaart niet via de bios geregeld. Enige manier om die dus te verhogen zou dan een voltmod zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Mwa volgens mij staat er iets in de Startpost van het topic dat een XT bios meer voltage zou leveren of iets dergelijks waardoor XT's weer verder zouden kunnen....

Heeft verder een BIOS-mod van 9800 non-pro -> PRO of XT nog voordelen boven de naam en de eventuele kloksnelheden? Iets als features ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Een voltageverhoging krijg je er niet van want mijn pro @ xt loopt nog steeds tegen de oude grens aan.
Extra features krijg je wel want een xt core heeft meer transistoren, deze zijn verantwoordelijk voor kleine shader optimalizaties waardoor je in sommige benchmarks meer fps haalt.
Uiteraard moet je wel een R360 core hebben in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Hoe weet ik welke core ik heb??

Moet ik daarvoor m'n net geinstalleerde zalman koeler er weer afhalen?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:43

defiant

Moderator General Chat
Daywalk3r schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:54:
Hoe weet ik welke core ik heb??
Moet ik daarvoor m'n net geinstalleerde zalman koeler er weer afhalen?
Yup, er zit niks anders op helaas.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Als je toen niet gekeken hebt naar welke core je hebt, ja. Maar heel misschien kan je het ook zien aan de afdruk die de core achter heeft gelaten op de originele koeler.

[Edit] * Comp-Freak is weer is te laat :O

[ Voor 10% gewijzigd door Comp-Freak op 19-12-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Als ik foto ofzo maak kan iemand dan niet zien welke het is?

Het is een sapphire...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Daywalk3r schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:04:
Als ik foto ofzo maak kan iemand dan niet zien welke het is?

Het is een sapphire...
Nee dat kan niet, je weet het alleen zeker door de core te bekijken (desnoods eerst ff de core cleanen met wasbenzine oid en dan goed kijken of je een R360 hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Idd, het staat letterlijk op de core, en ergens anders is het gewoon niet aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ok dat doe ik morgen... Daarna ga ik het proberen...
Stom van me om niet gelijk te kijken.
moet ik op nog meer dingen letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37
Mijn sapphire 9800XT 256MB (echte: 412/365) wil niet verder dan 432/384 :/
Iemand die nog ideeen heeft? Er zit een VF-700 op en de AGP voltage verhogen heeft weinig nut. Met ATItool getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Zo ik heb met winflash die .bin erin gezet die in de SP staat..
Hoe zie ik nu dat het een XT is en moet ik nu zelf nog de snelheden omhoog zetten?
Met Atitool staan ze op:
Core: 378
&
Mem: 337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daywalk3r schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:01:
Zo ik heb met winflash die .bin erin gezet die in de SP staat..
Hoe zie ik nu dat het een XT is en moet ik nu zelf nog de snelheden omhoog zetten?
Met Atitool staan ze op:
&
Mem: 337
wat voor core had je nou? Wat voor bios heb je erin geflashed? je moet wel ff meer info geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ID-College schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:33:
Mijn sapphire 9800XT 256MB (echte: 412/365) wil niet verder dan 432/384 :/
Iemand die nog ideeen heeft? Er zit een VF-700 op en de AGP voltage verhogen heeft weinig nut. Met ATItool getest :)
agp voltage verhogen is zeer gevaarlijk voor de kaart! je loopt nu gewoon tegen de max aan van je kaart is niks aan te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:33:
[...]

wat voor core had je nou? Wat voor bios heb je erin geflashed? je moet wel ff meer info geven!
Sapphire 350 core... staat tenmisnte bij atitool... Die bios is van sapphire die in de SP staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daywalk3r schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:06:
[...]

Sapphire 350 core... staat tenmisnte bij atitool... Die bios is van sapphire die in de SP staat
als je een 350 core hebt, heeft flashen geen nut. Je kan net zo goed overclocken als met de originele bios maar met een xt bios krijg je last van shimmering, dat zijn rare schaduwen omdat een R360 core andere vormen van shaders aankan. Niet schadelijk hoor maar je kan er wel aan gaan ergeren. De timings worden iets strakker dus je kan wel heeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje beter clocken maar dat is 1 a 2 mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Daywalk3r schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:06:
[...]

ATitool geeft bij mij ook een R350 core aan terwijl ik een R360 heb. De enige manier om de core te achterhalen is door onder de koeler te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Dan haal ik morgen die koeler eraf en kijk ik een x...
Maar als je andere bios flashed moet je dan nog wel zelf mhz enzo omhoog gooien?
want dat staat nu nog normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die gaan met de flash mee omhoog, maar check eerst ff of je kaart wel die speeds kan draaien, ik meen dat het 412/365 was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:34:
[...]

agp voltage verhogen is zeer gevaarlijk voor de kaart! je loopt nu gewoon tegen de max aan van je kaart is niks aan te doen!
Oh nja, had het wel gedaan en geen problemen ondervonden. Dan houdt het hier helaas op, volgend jaar maar weer voor een nieuwe kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:26
hmm ik heb de mijne ook al weer tijdje geleden geflashed, maar nu lijkt ie beetje raar te doen.

als je atitool op artifacts laat scannen hoor ik een tik uit mijn boxen komen. voor de rest geen raar beeld.

tijdens flight sim krijg ik ineens allemaal rare shit naar m'n hoofd zoals grote paarse vlakken met blauwe lijnen erdoor. maar gewoon in windows nix aan het handje. aan de temp kan het niet liggen want de kaart is gekoeld met een zalman actieve koeler en heatsinks op de mem.

zou het eventueel door de nieuwe drivers (catalyst 5.12) kunnen komen of moet ik toch gaan vrezen voor het doodgaan van mijn kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb mijn Ati Radeon 9800 PRO (tot nu toe) succesvol naar een XT geflasht met de Ati Winflash. Ik gebruik een Sapphire met standaard cooler en de temperatuur is in rust maar 3 graden gestegen.

Moet nog wel de kaart testen met Battlefield 2, om te zien of er problemen zijn. Als er problemen zijn zet ik het wel in deze post.

Ik heb een beetje last van artifacts, maar niet veel. Het enige wat ik merk in Battlefield 2 is dat een soort schaakmat op de draagbare anti-tank wapen zit wanneer deze op de grond ligt.
In ATI-Tool worden ook artifacts ondekt. Ik merk wel duidelijk verschil met temperatuur verschillen. Hoge temperatuur is veel artifacts en lage temperatuur is weinig tot geen artifacts.

Ik ga denk ik maar een Zalman cooler aanschaffen :P

[ Voor 40% gewijzigd door Mystic_Jack op 21-12-2005 21:30 . Reden: probleempjes bijgezet. ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Daywalk3r schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:48:
Dan haal ik morgen die koeler eraf en kijk ik een x...
Maar als je andere bios flashed moet je dan nog wel zelf mhz enzo omhoog gooien?
want dat staat nu nog normaal
Ik heb gecheckt net en ik heb een 360 core maar met de flash zijn de speeds niet omhoog gegaan...

9800XT BIOSSEN
Geheugen Fabrikant
128 MB Hynix Club3D
128 MB Hynix GeCube (Overdrive)
128 MB Hynix Sapphire
128 MB Hynix HIS
128 MB Samsung E-die ATi
128 MB Samsung E-die GigaCube
128 MB Samsung Gigabyte
128 MB Infineon GigaCube
256 MB Samsung ASUS
256 MB Samsung ATi
256 MB Samsung Gigabyte

De dikgedrukte heb ik gebruikt met winflash en na het herstarten gekeken met atitool maar ze staan nog steeds bij atitool tenminste op:

Mem: 337.50

Zie plaatje hieronder

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y45/crazymonster/ATITOOLl.jpg

Wat doe ik fout?? Anyone?

Verwijderd

doe dan is een gewone dos-flash!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Mystic_Jack schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:05:
Ik heb mijn Ati Radeon 9800 PRO (tot nu toe) succesvol naar een XT geflasht met de Ati Winflash. Ik gebruik een Sapphire met standaard cooler en de temperatuur is in rust maar 3 graden gestegen.

Moet nog wel de kaart testen met Battlefield 2, om te zien of er problemen zijn. Als er problemen zijn zet ik het wel in deze post.

Ik heb een beetje last van artifacts, maar niet veel. Het enige wat ik merk in Battlefield 2 is dat een soort schaakmat op de draagbare anti-tank wapen zit wanneer deze op de grond ligt.
In ATI-Tool worden ook artifacts ondekt. Ik merk wel duidelijk verschil met temperatuur verschillen. Hoge temperatuur is veel artifacts en lage temperatuur is weinig tot geen artifacts.

Ik ga denk ik maar een Zalman cooler aanschaffen :P
Probeer ook eens heatsinkjes op je RAM te plaatsen. In mijn ervaring liggen artifacts na de 9800pro --> XT flash vaak aan oververhit geheugen op je videokaart.

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lammert schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:59:
[...]

Probeer ook eens heatsinkjes op je RAM te plaatsen. In mijn ervaring liggen artifacts na de 9800pro --> XT flash vaak aan oververhit geheugen op je videokaart.
Volgens mij werden die ook meegeleverd met de Zalman VF700. :)

Dan heb ik nu een goede reden om het sowieso te kopen. :Y)

[update]
Ik heb de Zalman VF700 gisteren binnengekregen en ook direct erop gezet. De temperatuur is met 10 graden gedaald op 12v. Computer is ook iets stiller geworden.
Belangrijkste is dat de artifacts verdwenen zijn.
Dus dat betreft ben ik tevreden. :7

[ Voor 26% gewijzigd door Mystic_Jack op 29-12-2005 12:01 . Reden: update toegevoegd ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Dos flash wou niet... Ik kreeg een fout dat de rom niet geladen kon worden.
Wat doe ik fout?

[ Voor 11% gewijzigd door Daywalk3r op 23-12-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Ik zit met een raar probleem, zit al een tijdje met het gevoel dat mijn systeem niet optimaal draait.
Soms artifacts in spellen en bij een reboot is het weer inorde.
Ik heb een Sapphire 9800 Pro, en ging door wat nieuwe drivers hier en daar te installeren 1000 punten omhoog met 3Dmark05 van 1587 naar 2619.

Nu kwam ik langs dit topic en vond het programma ATITool, en nu komt het vreemde, wanneer ik deze laat lopen om de maximale core snelheid te vinden geeft hij gelijk fouten en klokt hij naar beneden.

voor:
core: 378
mem: 338

na:
core: 370
mem: 347

Deze laatste is wel zonder artifacts, maar dan zakt de 3Dmark05 wel met 50 punten, wat kan ik hier aan doen? Ook las ik nog wat over het verhogen van de AGP voltage in de bios kan iemand mij hier nog iets overuitleggen, thanks.

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loque schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:22:
Ik zit met een raar probleem, zit al een tijdje met het gevoel dat mijn systeem niet optimaal draait.
Soms artifacts in spellen en bij een reboot is het weer inorde.
Ik heb een Sapphire 9800 Pro, en ging door wat nieuwe drivers hier en daar te installeren 1000 punten omhoog met 3Dmark05 van 1587 naar 2619.

Nu kwam ik langs dit topic en vond het programma ATITool, en nu komt het vreemde, wanneer ik deze laat lopen om de maximale core snelheid te vinden geeft hij gelijk fouten en klokt hij naar beneden.

voor:
core: 378
mem: 338

na:
core: 370
mem: 347

Deze laatste is wel zonder artifacts, maar dan zakt de 3Dmark05 wel met 50 punten, wat kan ik hier aan doen? Ook las ik nog wat over het verhogen van de AGP voltage in de bios kan iemand mij hier nog iets overuitleggen, thanks.
Als je een standaard koeler op je kaart hebt denk ik dat je hem beter moet koelen of in iedergeval Heatsinks op je kaartgeheugen gooien.......dat helpt meestal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AGP voltage verhogen scheelt mischien met Memory 1 ~ 6 mhz verschil. Teminste, dat heb ik ervaard met een 9600XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Laatst online: 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Zo, het is gelukt, even kijken of hij stabiel is (niet qua temps of spanning, maar qua functionaliteit). Een andere keer even kijken naar ghosting en dan uitzoeken wat er in vredesnaam met mijn fraps fps dingetje is gebeurd.

edit: scherm staat weer goed (driverinstellingen \o/) en fraps doet het na een restart van het progje!

* Technicality blij isch :)

[ Voor 22% gewijzigd door Technicality op 25-12-2005 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 22:35:
[...]

Als je een standaard koeler op je kaart hebt denk ik dat je hem beter moet koelen of in iedergeval Heatsinks op je kaartgeheugen gooien.......dat helpt meestal...
Koeling kan het bijna niet zijn, ik heb een maand of 2 geleden een nieuwe koeler er op gezet en heatsinks op de chips gedaan.
En heb precies op de hoogte van de videokaart een 6x6 fan geplaatst die continue richting de videokaart blaast.

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:28
even een paar dingen.

ik ben nogal nieuw in de clock wereld een vroeg me dit als voorbeeld:

een 5900 is te cklocken als een 5950 en verder maar een 5950 kan verder dus je kan nooit zo sterk zijn.

en je kan dingen veranderen met een bioseditor maar dit kan toch oiok met rivatuner enzo alleen is dat softwarematig en niet blijvend?

Dit vinden de spam mail adres verzamelaars leuk ;) , verder is dat gewoon hier in de FAQ te vinden :)

[ Voor 25% gewijzigd door Apen-nootjes op 30-12-2005 13:01 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Vandaag een update gedaan van mijn Sapphire ATI Radeon 9800Pro 128mb.
Na 2 keer rebooten geeft rivatuner netjes weer dat ik op 412/730 draai.

Vervolgens getest met GTA San Andreas op de hoogste resoluties, AA, quality enz.
Alles fraait nu een stuk soepeler en ik heb niet last van artifacts en vreemde dingen.

Ik kan dus concluderen dat alles draait zoals het hoort te draaien.
Electra is hier heel blij mee :P

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• Spixo
Electra schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:48:

Vervolgens getest met GTA San Andreas op de hoogste resoluties, AA, quality enz.
Alles fraait nu een stuk soepeler en ik heb niet last van artifacts en vreemde dingen.

Met standaard cooling of alternatieve?

Verwijderd

Electra schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:48:

mooi man, ik neem dus aan ook een 360 core?

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ricardo87 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:49:
[...]

Met standaard cooling of alternatieve?
Standaard cooling.....
Het is trouwens 412/365 maar goed........ :P
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:22:
[...]

mooi man, ik neem dus aan ook een 360 core?
Moet haast wel, maar moet bekennen dat ik niet op de core heb gekeken.

[ Voor 37% gewijzigd door Semper Fight op 29-12-2005 13:07 ]

Verwijderd

dan zou ik binnenkort wle ff andere koeling erop doen! Anders is het denk ik snel afgelopen met de pret want de standaard koeler op een 9800xt is wel veeeeeeeel groter dan een 9800pro en das niet voor niets lijkt me!

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:25:
dan zou ik binnenkort wle ff andere koeling erop doen! Anders is het denk ik snel afgelopen met de pret want de standaard koeler op een 9800xt is wel veeeeeeeel groter dan een 9800pro en das niet voor niets lijkt me!
Hmmmmmmm zijn er meer mensen die daar last van hebben gehad?
Ow en wat zou een goede optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een zalman vf7000 ofzo of een artic silencer. Er zijn koelers zat en echt wel aan te raden omdat de normale fan echt niet heel veel voorstelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 17:25

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Is er hier iemand die een 9800 pro aiw heeft ?
Ik heb die van mij op 426/370 draien zonder problemen, met het standaard bios.
Maar ik was benieuwd of er al iemand was die een XT bios zo heeft gemod dat de AIW functies blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens... (beetje offtopic) word et niet eens een keer tijd voor deel 8? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

OK ik heb dus wel een R350 chip.....................
Wat is het beste? de XT bios laten draaien of proberen over te klokken naar dezelfde waarden als nu?
Er zit nu een VF700CU op van Zalman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

*kick*

Ik wilde hem vandaag terugflashen, want ik zag rare shaderproblemen in battlefield2. Na eerst een paar keer proberen met een bios van de site van pagina 1 van dit topic (kon niet, iets met FW registry ofzo). Toen maar mijn oude bios gezocht: Dat deed het op het eerste gezicht, alleen het duurde langer (het balkje op mijn 2e scherm bewoog wel) en opeens kreeg ik een blauw scherm. Nu wil hij niet meer beeld geven!!! Kan ik hem nu gewoon opgeven? Beetje zonde dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Is het foutgelopen tijdens het flashen?
Je kan een pci vga kaart installeren en dan je bios van je 9800pro flashen.
Je moet er ook voor zorgen dat je hardware niet overclocked is tijdens een bios flash, overklokte hw is altijd minder stabiel ook als je daar niks van merkt.
Klok je kaart dus eerst terug naar stock speeds met atitool en probeer dan nog eens, hetzelfde geldt voor je cpu als het ding overkloked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Mn kaart wil dus niet meer fashen, ik heb geen pci kaart op voorraad. Ik heb geprobeerd met een onboard kaart van een compaq (dus in de compaq doen), maar daar kon ik de volgorde van booten niet instellen. Ik heb nu tijdelijk een 9700 in gebruik. Als ik een nieuwe koop (pci-e) en een mobo met pci-e en agp, gaat het dan lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Das wel heel erg moeilijk doen. PCI kaartjes heeft iedereen nog wel liggen. Geen kennis die met pc's bezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Electra schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:11:
OK ik heb dus wel een R350 chip.....................
Wat is het beste? de XT bios laten draaien of proberen over te klokken naar dezelfde waarden als nu?
Er zit nu een VF700CU op van Zalman.
Ehhhm kan iemand mij antwoord geven op het bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Je kaart wil niet flashen?
Je kan dus wel nog booten met de kaart?
Flash je via windows of via dos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

corpseflayer schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:37:
Is dit een vraag aan mij?
Zoja dan, nee mijn kaart Sapphire ATI Radeon 9800 pro met een 350 core, heb ik laatst geflashed naar een 9800 XT. de flash ging zonder problemen.
Mijn kaart wordt nu herkend als een 9800XT, echter hoor ik nu dat dit geen zin heeft met een 350 core....

Mijn vraag is nu, moet ik mijn orginele bios weer terugflashen en de waarden, die ik met XT bios haal invoeren, in bijv ATItool? of gewoon doordraaien op de XT BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Laatst online: 20-04-2022
@t Electra:

Het lijkt mij niet gezond om het Xt bios erin te houden. Het mooie aan de xt is juist het feit dat ie meer shaders aan kan spreken. Functies waarover de r360 core wel beschikt maar de r350 (Jou core) dus niet. Ik denk dus dat het niet goed zal blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Laatst online: 20-04-2022
Yes! Ik heb 2 overdrive biossen gevonden voor de 128MB Radeon 9800Pro met 2.8 Samsung mem!!!

Zie hier http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33762838

Misschien een id om dit in de TS op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

corpseflayer schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:37:
Hij wil niet flashen, ik heb geflashed via windows. Ik heb nu een pci kaartje besteld, kan ik hem weer terugflashen en een 3e monitor aan mn pc hangen (gewoon leuk) + video input (ga ik ws wat meer xboxen). Dan ga ik hem ook terugflashen vanuit dos.
Electra schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:52:
[...]

Zoja dan, nee mijn kaart Sapphire ATI Radeon 9800 pro met een 350 core, heb ik laatst geflashed naar een 9800 XT. de flash ging zonder problemen.
Mijn kaart wordt nu herkend als een 9800XT, echter hoor ik nu dat dit geen zin heeft met een 350 core....

Mijn vraag is nu, moet ik mijn orginele bios weer terugflashen en de waarden, die ik met XT bios haal invoeren, in bijv ATItool? of gewoon doordraaien op de XT BIOS?
Was aan mij :P

Ik zou je kaart terugflashen (heb ik ook gedaan, ook 350 core, maar dat mislukte dus) want anders krijg je rare dingen in bijv battlefield2. Wel voorzichtig doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

jouke_buissink schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:11:
Yes! Ik heb 2 overdrive biossen gevonden voor de 128MB Radeon 9800Pro met 2.8 Samsung mem!!!

Maar ook deze zijn voor een R360 core als ik het goed begrijp?
Is er ook een goede bios voor de R350 core?
Was aan mij :P

Ik zou je kaart terugflashen (heb ik ook gedaan, ook 350 core, maar dat mislukte dus) want anders krijg je rare dingen in bijv battlefield2. Wel voorzichtig doen
Hhhmmmmm ok, als er geen betere BIOS is voor mijn kaart dan de orginele dan zet ik hem weer terug vanavond......

[ Voor 27% gewijzigd door Semper Fight op 05-01-2006 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
jouke_buissink schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:11:

Ik heb de standaard 9800 Pro van MSI (het reference design).
Ik vraag me alleen af of je met deze bios temperatuuruitlezing hebt.
Overdrive op zich lijkt me niet nuttig want de marge die overblijft is veel te groot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Electra schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:52:
[...]

Als je zeker bent dat je een R350 core hebt kan je beter terugflashen en zo overklokken.
Dat het gevaarlijk is geloof ik niet maar je krijgt wel nare ghosting en je hebt geen enkel voordeel
met de XT bios qwa snelheid of features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 17:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb mijn Radeonpro 256MB van gigabyte al ruim 1 jaar op XT settings draaien terwijl het een r350 betreft. Geen enkel probleem in BF2 hoor. :)

Ding draait perfect.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist max geklokt op 413/376 zonder artifacts.

Als ik hoger ga krijg ik dat wel, moet ik een betere cooler monteren wil ik verder gaan zonder artifacts?

Ik heb zon standaard colllertje van ATI zelf
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste