600ste repley 
beetje offtopic mja
beetje offtopic mja
Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Judge Duck op 07-08-2005 02:23 ]
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 11:16 ]
[ Voor 9% gewijzigd door martijnve op 08-08-2005 11:43 ]
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Verwijderd
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Verwijderd
Verwijderd
Je agp voltage verhogen maakt niks uit voor de overklokbaarheid van je kaart!! 1,5volt is iets gezonder.martijnve schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:36:
he mensen ik heb mij sapphire radeon 9800pro (r360 core, hynx geheugen) een aantal maanden geleden naar xt geflashed. hij haalde toen 424/370 MHz (met arctic vga silencer, temp +/- 75 C).
toen las ik dat mensen met waterkoeling wel 500 MHz+ haalden.
nu een aantal maanden later heb ik er zelf ook waterkoeling op zitten (asetek vga blokje, cpu/nb ook in de loop, black ice extreme 3 radiator en dat alles er op met arctic silver) maar nu kom ik niet boven de 452/396?
mijn moederbord is een asus a7v880 en ik heb het agp reference voltage op 1.8 (max van mijn mobo) staan.
mijn core is op deze speeds en voltage +/-60 C
kan iemand die wel veel hoger komt mij misschien vertellen met wat voor temps/voltage dat gelukt is.
EDIT: temps vermeld
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
[ Voor 6% gewijzigd door tormentor1985 op 15-08-2005 20:25 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door Whoohoo op 16-08-2005 15:14 ]
Verwijderd
Lijkt me geen strak plan met je standaard koeler een xt te flashen... En garantie?? Je kan de oude koeler terug zetten horVerwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:51:
koeler verwijderen wacht ik nog mee aangezien de garantie, maar toch niet iedereen heeft de core van 360? de meeste zijn toch 350, wil de originele koeler gewoon laten zitten, maar kan de xt erin en zoja tussen welke MHZ moet ik het laten staan ? en welke xt bios heb ik nodig ????
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 23:31 ]
Hier heb je absoluut niet veel kracht voor nodig. Eerst trek je met een tang, aan de fan zijde, aan de twee zwarte pinnen. Dan pas kan je aan de achterkant met je nagels of iets dergelijks die puntjes in knijpen, terwijl je aan de andere kant de koeler omhoog lift.Judge Duck schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:13:
Damn hoe krijg je die domme stock koeler eraf?
Ik krijg die plastic pinnetjes niet zover ingedrukt dat ze erdoorheen passen
Verwijderd
Clock Information
BIOS VPU 412,00
Current VPU 437,40
BIOS MEM 365,00
Current MEM 369,00
Het is een kaart via Dell. Die jongens rekenen zulke hoge meerprijzen, dat je waarschijnlijk wel betaald hebt voor een xt...Vatt schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 07:45:
Ik heb ook succesvol geflasht, een R350 core. Mijn kaart is van een Dell die werd verkocht als een 9800.
Hij draaide makkelijk op Pro speeds, dus na 3 dagen had ik hem al geflasht met een 9800 Pro BIOS. Nu heb ik gekeken wat voor snelheden dat die haalt en hij voldeed voor de GPU ruimschoots, ik draai met een core van 430. MEM is maar net, de vereiste snelheid is 365, en de mijne begint artifacts te tonen op 369. Daar heb ik dus niet veel speling in.
Toch heb ik nu een 9800 XT, terwijl ik heb betaald voor een 9800. Mooie value voor money.
Ik heb de flash gebruikt van 128 MB Samsung Gigabyte . Via windows geflasht.
Als cooler heb ik een Zalman VF700 Cu.
[...]
Verwijderd
[CiP] Le Régional Built To Last.
[ Voor 8% gewijzigd door MrDirect op 19-08-2005 12:19 ]
[CiP] Le Régional Built To Last.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik had het na een tijdje maar pas door dat DOS blijkbaar niet zo van HOOFDLETTERS houdtGo3s1m4n schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:56:
Oke, dat heb ik geprobeert. Nu dus met de biosnaam (hernoemd) ''Gecube.bin''.
Heb dit in bios getypt: ''flashrom -p 0 Gecube.bin''.
Daarna kreeg ik deze error:
Serial ROM
''Gecube.bin'' File open error.
ERROR OFLO1: press '1' to continue
Wat te doen?
Als die van mij sneuvelt heb ik nog een extra reden om een nieuwe kaart te kopen. Ik heb m al een jaar en 1 maand en geen problemenVerwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:22:
[...]
Ik had het na een tijdje maar pas door dat DOS blijkbaar niet zo van HOOFDLETTERS houdt![]()
Dezelfde instructies in "kleine lettertjes" alles verliep prima,..... indertijd,..... zoals ik al eerder eens aanhaalde,... 9800Pro @ XT --> R.I.P. ,sudden death na 1 jaar en 3 maanden aan core 430 / mem 380 gelopen te hebben.
Nogmaals,... de Sapphire's beginnen te sneuvelen,... ik ken er weer een extra iemand bij die zijn kaart zag sneuvelen na een jaartje geflasht te zijn naar XT![]()
Flashen OK,.. maar weet wel wat de gevolgen kunnen zijn
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
no comment
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
realityalways start as a dream
Verwijderd
Dan heb je een hynix bios op een samsung kaart of andersom zitten waarschijnlijk, heb je gewoon verkeerd geflashed...Martinus schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:15:
Mijn kaart krijgt sinds de upgrade naar XT bij het testen van de max core snelheid nu meteen een bult artifacts. Zelfs al draai ik de snelheid tot ver onder de "orginele" speed. Ik lees hier nu allerlei overleden kaarten, is de mijne ook aant flippen? in de games zie ik nog niks fouts? Of leest ATI tool meer troep dan werkenlijk er is?
Verwijderd
Ik heb een Dell ATi Radeon 9800 PRO geflashed met de "128 MB Samsung E-die ATi " BIOS en die werkt perfect.DFC-Neo schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:34:
hi
Ik heb een dell pc hier liggen met een ati 9800 non-pro kaart erin. Kan ik die ook flashen. Iemand hier ervaring met dell kaarten?
Nee dat klopt precies, erg goed gekeken.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:49:
[...]
Dan heb je een hynix bios op een samsung kaart of andersom zitten waarschijnlijk, heb je gewoon verkeerd geflashed...
no comment
Verwijderd
In je driverinstellingen zou die ergens tussen jouw drivertabs moeten staan en alleen als je met een GeCube bios hebt geflashtVerwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:07:
Weet iemand waar dat overdrive bij staat? Ik kan het namelijk niet vinden
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 00:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
heb je je filename gerenamed naar xxxx.rom op de diskette? nou haal die .rom maar eens eraf en probeer opnieuw!Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:00:
Ik heb een 9800 pro, ik heb alles goe gelezen op het topic.
ik heb mijn kaart geflasht naar XT alles werkte
(SAPPHIRE 9800 PRO)
Ik heb mijn originele biod gebackuped. Die wou ik terug plaatsen
via windows en toen hing mijn pc vast
Nou heb ik dus simpel gezegt een vage bios
een xt en half pro de kaart doet het nog
ik kan mijn pc booten maar dan sneeuwt het als de pest
beeld zoals een tv zonder aansluiting
dat je niets kan lezen zo erg. Nou ging ik m.b.v.
een PCI kaart mijn bios terug flashen maar dan geeft hij als foutmelding
kan adapter niet vinden
HELP
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 12:59 ]
.
no comment
De reële kloksnelheid is inderdaad 340MHz waarbij de effectieve kloksnelheid netjes 680MHz is aangezien het om DDR geheugen gaat. Bij DDR geheugen wordt er bij de opgaande én neergaande puls data verstuurd. Dan is de effectieve kloksnelheid 2 x de werkelijke kloksnelheid (staat ook mooi voor de marketingafdelingmcal schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:46:
Dag allemaal,
Ik heb zelf een Gigabyte 9800 Pro, en ben geinteresseerd gaan lezen in dit topic. Ik heb via atitool de specs van mijn kaart bekeken, maar de mem clock klopt volgens mij niet echt. Ik hoor volgens mij (en volgens de Gigabyte website) een memclock te hebben van 680 MHz, maar zoals je kunt zien op de screens hieronder draai ik maar op de helft? Iemand enig idee?
[afbeelding]
[afbeelding]
Is het een idee om de originele bios van de gigabyte kaart opnieuw erop te gooien?
http://www.giga-byte.com/...BIOS/BIOS_GV-R98P128D.htm
Bedankt voor jullie hulp.
[ Voor 19% gewijzigd door wilmocs op 16-09-2005 12:00 ]
Verwijderd
Dit is lachen..babba schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:47:
Ik wil m'n 9800 Pro overclocken naar een XT (niet flashen dus). De standaard GPU Speed is 378 Mhz en de standaard Memory Speed is 338 Mhz bij mijn 9800 Pro (volgens verschillende overclock programmatjes). Klopt dit welWant als ik in de Startpost kijk hoort de Memory Speed 680 Mhz te zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Thorin op 04-10-2005 08:57 ]
Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase
Had zelf ook een R360 en had die van mij rond de 435-440 zonder artefacts. Dit met een Zalman VF700-cu. Heb daarvoor ook watercooling gehad op mijn kaart, maar dat maakte gene verschil, core zat min of meer op zn maxG-SuPRuuB schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 07:48:
Hmm ik weet niet of ik er nou overheen lees maarre...tot hoeveel kun je de R360 core nou overclocken?
Ik bedoel dan met standaard voltage etc. en als de koeling gewoon goed is.
Vaak bu'j te bang!
wat is de merk van het geheugen? heb je een R360 core? met die info zou je iets moeten kunnen vinden, succes.
no comment
Verwijderd
Zal wel een n00bvraag zijn, maar hoe kan ik dat zien?Martinus schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:07:
[...]
wat is de merk van het geheugen? heb je een R360 core? met die info zou je iets moeten kunnen vinden, succes.
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 32% gewijzigd door Brainless-NL op 17-10-2005 14:17 ]
Vaak bu'j te bang!
Life's not a Krentenbol
Verwijderd
Als je nog kan moet je die zeker vervangen voor een echte pro, jouw pro is nauwelijks sneller dan een 9600XT.-tom- schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:48:
Klopt, hij geeft R350 aan, kloksnelheid van GPU is 378mhz, van geheugen kan ik niet vinden? Busbreedte is bij mij trouwens 128bitTerwijl gewoon aangeeft dat het een Radeon 9800 Pro is, en geen LE. Of hoort dat zo? Welke bios heb ik nou nodig?
Verwijderd
Verwijderd
Hm, ik heb de ZM 80DP er bij mij ook op zitten. De heatsink een de cGPU kant wordt inderdaad warmer dan de andere, maar beide worden ze warm. Mijn 9800Pro-XT wordt niet noemenswaadig warm! Ik moet wel zeggen dat ik er een 80mm ventilator (via een gat in de zijkant van mijn kast) op heb blaazen, echter deze staat op 5v en draait dus langzaam (stil). En toch blijft mijn kaart redelijk koel en perfect werken.corpseflayer schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:30:
Mijn pro naar xt kan porbleemloos 440MHz op de core hebben met een Zalman ZM 80D HP, echter na 3 minuten krijg ik artifacts omdat de core te warm wordt. De hs bestaat immers uit losse delen die verbonden worden met een heatpipe, daardoor warm het onderste blokje op en dat geeft de warmte dan weer door naar de 2 heatpipes enz.
Deze overgang van warmte is dus erg inefficient, het onderste blokje wordt superheet na een tijd en de heatpipes blijven koel, dit komt omdat er een fan op mijn Zalman zit, zonder die fan worden de heatpipes ook heet dus het is niet zo dat ik te weinig koelpasta gebruik.
Een review op het net bevestigd mijn vermoeden, een artic silencer en een 1 heatpipe zalman worden vergeleken waaruit blijkt dat de silencer beter is omdat deze uit 1 heatsink bestaat.
Ik ga dus waarschijnlijk een silencer kopen als ik er nog 1 kan vinden.
Maar kan ik die nog monteren nu ik ramsinks heb (die zaten bij de zalman)?
Passen de latere rev silencers ook op de 9800pro?
Verwijderd
Tochwel, 80mm op 12V met open case.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:35:
[...]
Hm, ik heb de ZM 80DP er bij mij ook op zitten. De heatsink een de cGPU kant wordt inderdaad warmer dan de andere, maar beide worden ze warm. Mijn 9800Pro-XT wordt niet noemenswaadig warm! Ik moet wel zeggen dat ik er een 80mm ventilator (via een gat in de zijkant van mijn kast) op heb blaazen, echter deze staat op 5v en draait dus langzaam (stil). En toch blijft mijn kaart redelijk koel en perfect werken.
Mischien dat je geen voldoende ventilatie in je kast hebt?
[ Voor 13% gewijzigd door Spitie op 28-10-2005 19:27 ]
Signature
Met deze is heel vaak gelukt om tot XT te krijgen.xtr3me schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:29:
Hoi,
Ik zit er ook aan te denken deze kaart te gaan halen en te flashen naar een XT, ik heb al in de pricewatch gekeken maar ik kom er niet helemaal uit welke kaart ik nu precies moeten hebben / waar deze te koop is![]()
Kan iemand me op weg helpen? Waar hebben jullie je kaart vandaan?
[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 05-11-2005 14:46 ]
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 21:15 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq