9800(Pro) naar 9800 XT Topic - Deel 7

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.848 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

600ste repley :P
beetje offtopic mja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Duck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Damn hoe krijg je die domme stock koeler eraf?
Ik krijg die plastic pinnetjes niet zover ingedrukt dat ze erdoorheen passen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pak een tang en knijp ze in, en dan aan de andere kant aan de koeler trekken.
Andere optie is als ze echt vast zitten en de pinnen stug zijn met een tang ze er gewoon afknippen,
mocht ik garantie nodig hebben pak ik gewoon 2 pinetjes van een oud moederbord van de northbridge.
Eens een keer garantie nodig gehad en dat lukte toen op deze manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Kanook zijn dat er een zwarte pin in het midden doorheen zit, die je er eerst uit moet duwen met iets duns.
Dat was bij mij iig het geval.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Duck
  • Niet online
Ik heb ze gewoon afgeknipt, kreeg ze op geen enkele mogelijkheid los.
Nu zit er de Zalman op :D

Er lopen nu wel 2 molex stekkers naar mn video kaart toe, ziet er beetje lomp uit B)
Morgen vroeg maar eens kijken of ik die fan aansluiting die er standaard opzit kan gebruiken en gelijk kijken of hij nu die XT snelheden aankan (je zou toch verwachten van wel :z).
Als het goed is is dat gewoon 12volt toch die standaard aansluiting voor een fan?

[ Voor 5% gewijzigd door Judge Duck op 07-08-2005 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Duck
  • Niet online
De koeler zit aangesloten op de standaard fan aansluiting op de videokaart. Het enigste wat ik moest doen was de draadjes van de koeler allemaal 1 plaatsje naar links opschuiven zodat de connecter op de kaart pastte. De videokaart draait nu ook met de aangepaste bios van Iruja. Thnx dude :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nog kijken of ik support van de LM63 in de bios kan bouwen, aangezien de kaart van de mycom die heeft ook al is het een r350 pcb, dan heb je een echte xt :)
Probleem tot dusver is in een hex editor uit te vinden welke waarde daar nu verantwoordelijk voor is, en tot dusver heb ik die nog niet echt gevonden.
Vond het ook niet zo nodig maar toch als er hier mensen zijn die willen dat ik er naar kijk dan doe ik dat wel :)
Heb nog geprobeerd het te forcen met rivatuner maar dat lukt niet echt, zal echt in de bios gebakken moeten worden, en het zit er al in dat weet ik 100% zeker, maar waar, en met welke waarde zet je hem aan...

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/news/2004-02/r96xt_od.jpg

Hij zit bij mij echt op dezelfde plaats, foto is ook van een r350 pcb.
Alleen in de huidige bios die ik heb zit het helaas niet ingebouwd, dus kan ik het ook niet simpel ff aanzetten.
Dus het wordt nu zoeken naar Samsung 2.4 of 2.8 bios'en met overdrive en die testen...
Zou makkelijk zijn als radedit een vinkje zet of dat overdrive enabled is of niet, en als het niet in de bios zit het vakje grijs maakt.
Het is mij eens een keer gelukt de temp te monitoren dus hij werkt wel degelijk...

Owkee, het schijnt dat de omega drivers bij mij de boosdoener is, ik ga die ff verwijderen en dan de originele drivers terugzetten, omdat ik zeker va nweet dat daar overdrive van werkt :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
he mensen ik heb mij sapphire radeon 9800pro (r360 core, hynx geheugen) een aantal maanden geleden naar xt geflashed. hij haalde toen 424/370 MHz (met arctic vga silencer, temp +/- 75 C).

toen las ik dat mensen met waterkoeling wel 500 MHz+ haalden.
nu een aantal maanden later heb ik er zelf ook waterkoeling op zitten (asetek vga blokje, cpu/nb ook in de loop, black ice extreme 3 radiator en dat alles er op met arctic silver) maar nu kom ik niet boven de 452/396?
mijn moederbord is een asus a7v880 en ik heb het agp reference voltage op 1.8 (max van mijn mobo) staan.
mijn core is op deze speeds en voltage +/-60 C

kan iemand die wel veel hoger komt mij misschien vertellen met wat voor temps/voltage dat gelukt is.

EDIT: temps vermeld

[ Voor 9% gewijzigd door martijnve op 08-08-2005 11:43 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de mijne makkelijk op 500 mhz zetten, en benchen, maar ik zie dan wel een beetje erg veel artifacts :P
Die nemen die mensen dan denk ik voor lief, want bij mij weten kan de core echt niet meer dan 450 aan, en ik zou je er niet al te druk om maken want je hebt al een hele mooie oc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Tja, het hangt er sterk vanaf welke core je hebt.
Ik heb vorig jaar 2 pro's gekocht en beide getest op overclockbaarheid, de ene toonde een scherm vol artifacts in doom 3 op 405, de andere gaf nog perfect beeld op 420 (allemaal met referencekoeling).
Mensen die 500MHz halen hebben gewoon een erg goede core, die zijn uiterst schaars dus doe geen moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
kk bedankt voor de reacties.

ben erg tevreden met de resultaten van mijn relatief goedkope kaartje.
maar 500mhz was wel leuk geweest :P

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er uit, welke bios ik ook pak of modify, overdrive gaat niet werken.
Omdat de chip er wel degelijk zit vermoed ik dat de banen er gewoon niet naartoe liggen,
en omdat ik geen kaart hier heb liggen waarvan ik zeker weet dat er overdrive op zit weet ik ook niet zeker of ie te hardmodden is.

Sommige samsung biossen geven de core en mem iets minder volt, waardoor je niet zo hoog komt, dit is iig wat ik heb gevonden.
Tot dusver zijn de enige werkende de Gecube bios of mijn gemodde bios.
Wat mij vooral op viel is dat de goede biossen heel vroeg zijn gebakken en de slechte vaak uit eind 2003/2004 komen :? weird.

Mocht iemand nog een xt bios hebben voor samsung die hier niet tussen zit laat het me maar weten en dan ga ik wel kijken of ik daar overdrive op werkend krijg:

http://www.mvktech.net/in...=selectfolder&filecatid=1

• FSVZ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 06:51
Maximale snelheid [met de mooie zalman koeler dr op [Sapphire Heatpipe stanaard. + ZM-OP1] :)] van de flashed OC-ed 9800 pro:

Core: 445 Mhz [+5 Mhz]
Mem: 385 Mhz [+7 Mhz]

Stressed blijft die dan net onder de 70 C. Kortom mooie overclock.
En dat alles onder standaard voltage en een 66 Mhz AGP bus. [Weet niet of dat de snelheid nog verder kan opschroeven.... maargoed] Het geeft een richtlijn.

PS: De +5 Mhz en de +7 Mhz is de speling die ik heb in een gesloten kast.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Even voor het idee, ik weet als wat voor een kaart ik hem gekocht heb maar snap er niet veel van.
En wil graag even jullie mening horen.
Dit zijn de eigenschappen die Atitool aangeeft, en die kloppen op zich ook wel. Maar ik kan de kaart niet vergelijken met 1 van de andere kaarten die in het begin van het topic worden aangegeven.
De Core (R350) loopt bijvoorbeeld op 380 Mhz Wat zoals aangegeven hiermee overeen komt:

[quote]
Radeon 9800 Pro LE R350 380 MHz 680 MHz 128 Bit 8
Radeon 9800 Pro R350 380 MHz 680 MHz 256 Bit 8
[/quote

Een Pro LE of gewone Pro dus. Maar het geheugen loopt echter maar op 250 Mhz. :?
Oftewel: Wat voor een kaart is het nou en hoever is hij overclockbaar?

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~d.wesselink/atitiool1.jpg

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is een 9800 Pro met een 128-bit geheugenbus. Die zijn eigenlijk enorm sloom :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik ben nieuw op dit forum kwa gebruikers naam, echter heb er al wel vaak gezocht naar dingen met suc6. echter ik heb nu een connect3d 9800pro gekockt en verwacht hem halverwege volgende week binnen. Ik wil deze gaan flashen naar een xt,
Wat heb ik nodig en waar laat ik met deze kaart op ?
welke bios downloaden?
moet ik er iets in aanpassen ?
andere koeler ?

dat flashen lukt me wel met de eerste pagina van deze topic. echter hier vindt ik niks over van deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

charrel

Cortisol4life..

martijnve schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:36:
he mensen ik heb mij sapphire radeon 9800pro (r360 core, hynx geheugen) een aantal maanden geleden naar xt geflashed. hij haalde toen 424/370 MHz (met arctic vga silencer, temp +/- 75 C).

toen las ik dat mensen met waterkoeling wel 500 MHz+ haalden.
nu een aantal maanden later heb ik er zelf ook waterkoeling op zitten (asetek vga blokje, cpu/nb ook in de loop, black ice extreme 3 radiator en dat alles er op met arctic silver) maar nu kom ik niet boven de 452/396?
mijn moederbord is een asus a7v880 en ik heb het agp reference voltage op 1.8 (max van mijn mobo) staan.
mijn core is op deze speeds en voltage +/-60 C

kan iemand die wel veel hoger komt mij misschien vertellen met wat voor temps/voltage dat gelukt is.

EDIT: temps vermeld
Je agp voltage verhogen maakt niks uit voor de overklokbaarheid van je kaart!! 1,5volt is iets gezonder.
De meeste mensen met waterkoeling voltmodden ook de core + mem.
Mijn oude 9800pro deed zonder mod 470core en 370mem op waterkoeling, na een voltmod redde ik 510core en 400mem. Die 452 voor de core is dacht ik wel een redelijke waarde op stockvoltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ik heb mijn 9800 weer terug geflasht naar de originele bios.

kreeg zo nu en dan last van VPU recovery's en rare blauwe schermen met een DLL van ATI als oorzaak of gewoon vastlopers met stilstaand beeld

et lag ABSOLUUT niet aan de temperatuur van de kaart, daar kon ik mijn hand gewoon opleggen. maar denk toch dat ie wel wat harder versleten is van +/- 3/4 jaar op XT speeds draaien

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:28
Mijn flash is uiteindelijk ook gelukt. Heb er een nice cooler opgezet en zag ook meteen dat ik een r360 core had ookal stond in de bios file wat anders. Heb 7276 3d 2003 marks @ 440 / 375

http://www.tormentor.demon.nl/tweakers/ZAL.JPG
http://www.tormentor.demon.nl/tweakers/ZAL2.JPG

bedankt voor de nuttige info _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door tormentor1985 op 15-08-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zojuist mijn 9800pro binnen gekregen, met ati tools zag ik dat er een R350 core opzat, met ati tools heb ik ook even wat gekeken wat hij al aankon zonder andere koeling... zat op : 400/363 verder nog niet gekeken maar bij deze waardes nog geen artifacs...
Het is een connect3d radeon 9800pro 128mb versie.
welke XT bios moet ik erin zetten ? of moet ik eerst met ati tools de waarde van de xt erin zetten en kijken of ik dan artifacs krijg ? en hoe hoog moet ik ze dan zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ati tool leest ALLEEN het bios uit.
In het bios staat R350, en dat geeft hij dan ook weer.
Om zeker te zijn van de GPU (R350 of R360) zul je de koeler moeten verwijderen.
Op de GPU staat welk type het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:41
niet belangrijk

[ Voor 91% gewijzigd door Whoohoo op 16-08-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koeler verwijderen wacht ik nog mee aangezien de garantie, maar toch niet iedereen heeft de core van 360? de meeste zijn toch 350, wil de originele koeler gewoon laten zitten, maar kan de xt erin en zoja tussen welke MHZ moet ik het laten staan ? en welke xt bios heb ik nodig ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:51:
koeler verwijderen wacht ik nog mee aangezien de garantie, maar toch niet iedereen heeft de core van 360? de meeste zijn toch 350, wil de originele koeler gewoon laten zitten, maar kan de xt erin en zoja tussen welke MHZ moet ik het laten staan ? en welke xt bios heb ik nodig ????
Lijkt me geen strak plan met je standaard koeler een xt te flashen... En garantie?? Je kan de oude koeler terug zetten hor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zien toch dat die koeler eraf is geweest dat de schroeven beschadigt zijn aan de kop? of zijn die mensen daar echt zo dom ?

Maar een XT heeft toch ook zo'n standaard koeler erop he ? en is puur software matige ? dus bios ? of zit ik er nu naast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kaart is doodgegaan na 1 jaar en 3 maand geflasht te zijn naar XT met de GeCube bios met Overdive functie welke ik nooit gebruikt heb.

Een sapphire 9800Pro XT design Pcb.
Hieronder pic. in zijn originele staat.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/xplod/Sapphire%20front.jpg

Draaide die tijd steeds aan core 430 Mhz. memory 380 Mhz.
Arctic Silencer en Zalman BGA heatsinks gemonteerd.

Plots idle in Windows scherm zwart,.. kaart compleet dood :(
Zelfs geen boot meer in windows laat staan een POST-beep dus ook niet meer tot in de bios.
Njet nada niksken meer 8)7

Meerder geflashte kaarten beginnen te sneuvelen heb ik al gelezen,... ter info.

Ik heb me dan maar een Asus v9999GE gekocht ;)
Al bij al toch wel jammer,... kaart is te vroeg doodgegaan,... was de bedoeling om het nog een jaartje te rekken maar ja ....

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Judge Duck schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:13:
Damn hoe krijg je die domme stock koeler eraf?
Ik krijg die plastic pinnetjes niet zover ingedrukt dat ze erdoorheen passen :?
Hier heb je absoluut niet veel kracht voor nodig. Eerst trek je met een tang, aan de fan zijde, aan de twee zwarte pinnen. Dan pas kan je aan de achterkant met je nagels of iets dergelijks die puntjes in knijpen, terwijl je aan de andere kant de koeler omhoog lift.

Verwijderd

Kijk naar de foto van bovenstaande defecte 9800 pro...daar zie je een soort spijkertjes.
Deze pennetjes zorgen ervoor dat de dikke holle pennen die door je printplaat heen gaan, en de koeler op de GPU klemt, uitzetten en vastklemmen.
Trek je deze spijkertjes eruit met een klein tangetje (aan de ventilator kant), dan komt de boel bijna vanzelf los...

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13
Ik heb ook succesvol geflasht, een R350 core. Mijn kaart is van een Dell die werd verkocht als een 9800.
Hij draaide makkelijk op Pro speeds, dus na 3 dagen had ik hem al geflasht met een 9800 Pro BIOS. Nu heb ik gekeken wat voor snelheden dat die haalt en hij voldeed voor de GPU ruimschoots, ik draai met een core van 430. MEM is maar net, de vereiste snelheid is 365, en de mijne begint artifacts te tonen op 369. Daar heb ik dus niet veel speling in.
Toch heb ik nu een 9800 XT, terwijl ik heb betaald voor een 9800 ;). Mooie value voor money.
Ik heb de flash gebruikt van 128 MB Samsung Gigabyte . Via windows geflasht.
Als cooler heb ik een Zalman VF700 Cu.
Clock Information
BIOS VPU 412,00
Current VPU 437,40
BIOS MEM 365,00
Current MEM 369,00

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Vatt schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 07:45:
Ik heb ook succesvol geflasht, een R350 core. Mijn kaart is van een Dell die werd verkocht als een 9800.
Hij draaide makkelijk op Pro speeds, dus na 3 dagen had ik hem al geflasht met een 9800 Pro BIOS. Nu heb ik gekeken wat voor snelheden dat die haalt en hij voldeed voor de GPU ruimschoots, ik draai met een core van 430. MEM is maar net, de vereiste snelheid is 365, en de mijne begint artifacts te tonen op 369. Daar heb ik dus niet veel speling in.
Toch heb ik nu een 9800 XT, terwijl ik heb betaald voor een 9800 ;). Mooie value voor money.
Ik heb de flash gebruikt van 128 MB Samsung Gigabyte . Via windows geflasht.
Als cooler heb ik een Zalman VF700 Cu.

[...]
Het is een kaart via Dell. Die jongens rekenen zulke hoge meerprijzen, dat je waarschijnlijk wel betaald hebt voor een xt...

• peke
Dat geblaat dat kaarten sneuvelen door ze te flashen wil ik even aankaarten.
Als je je XT bios edit en de clocksnelheid gelijk zet aan die van een 9800pro is er geen gevaar voor je kaart, de kaart kan niet kapot gaan door een andere bios, enkel door de (te) hoge clocksnelheden van de XT.
Een pro flashen naar een XT is niet zo slim als je niets aan de koeling gaat doen.
De 9800 pro loopt al op het randje van haar kunnen, mede dankzij de brakke standaardkoeling, oc'en zonder daar iets aan te doen zal vroeg of laat je kaart doen sneuvelen...

Nog maar eens opmerken dat je de levensduur van je kaart omhoog kan schroeven door met ati tool een 2d/3d profiel in te stellen. Mijn 2d clocks zijn 121/161. De clocksnelheid vh mem veranderen zorgt soms voor een corrupt beeld, als je dat hebt gewoon ff rebooten en een andere clock instellen.
Te lage clocks op de core (50MHz) kan bsod's opleveren als je windows afsluit (mijn ervaring).

Eveneens met ati tool kan je een exception list bijhouden voor apps waarbij het 3d profiel niet geladen hoeft te worden, ideaal voor games die toch hardwareacc. gebruiken maar op een beperkt niveau (diablo 2, baldur's gate 2, gunbound, ...).

Voor je het weet heb je honderden uren je pc draaien met een ondergeclockte kaart, daardoor gaat deze niet alleen veel langer mee, je casetemp gaat er ook van omlaag (en je energierekening (8> ).

Verwijderd

Tja,.. mijn kaart was nu wel extra gekoeld met een VGA-Silencer en Zalman BGA heatsinks op het geheugen :|

Toch doodgegaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

* Jive heeft een 2d profile van 200/200 .. en dat bevalt prima ...
En als ik 3d-games speel, dan heb ik meestal toch de extra power nodig, dus exceptions heb ik niet ingesteld. :P

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb net geprobeert te flashen, maar ik kreeg een error en kwam erachter dat mijn XT biosnaam te lang is, namelijk: ''GeCube.9800XT.128.Hynix28.040526''. Kan de biosnaam hernoemen, of werkt 'ie dan niet meer?

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13
tuurlijk, gewoon gecube.bin noemen een gaan ermee ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MrDirect op 19-08-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
Oke, dat heb ik geprobeert. Nu dus met de biosnaam (hernoemd) ''Gecube.bin''.

Heb dit in bios getypt: ''flashrom -p 0 Gecube.bin''.

Daarna kreeg ik deze error:

Serial ROM

''Gecube.bin'' File open error.
ERROR OFLO1: press '1' to continue

Wat te doen? :?

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapfrank
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-08 16:20
Kan ik nu met de volgende viadeokaart gemakkelijk oc naar een XT met de programma's die op pagina 1 staan?
bios : 256 MB Samsung Built By Ati
flashen: vanuit Windows met ATi WinFlash

Afbeeldingslocatie: http://www.kapfrank.nl/plaatjes/videokaart.jpg

Of kan ik het beter anders doen.

Computer gegevens
A7n8x-E Deluxe, waterkoeling, 1024 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me na een middagje prutsen eindelijk gelukt :)
Ik had het eerst met winflash geprobeerd, maar die liep vast en daarna deed me videokaart helemaal niks meer. Op zolder lag nog een oude PCI kaart uit een 486 dus heb ik die er ff bij gezet zodat ik vanuit DOS kon flashen.
Vooral met spellen merk ik duidelijk verchil in de snelheid. (Ik kan nu WoW spelen met alle opties op ze hoogst _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Wie heeft er toevallig nog een orginele bios van een:

Club3D Ati Radeon 9800Pro 128MB - Hynix !

Of wie kan mij vertellen hoe ik het probleem kan oplossen dat mijn monitor pas signaal krijgt op het moment dat ik het windows sherm met "uw instellingen worden geladen" krijg ?

Thanks in advance !!!

Brainy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Go3s1m4n schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:56:
Oke, dat heb ik geprobeert. Nu dus met de biosnaam (hernoemd) ''Gecube.bin''.

Heb dit in bios getypt: ''flashrom -p 0 Gecube.bin''.

Daarna kreeg ik deze error:

Serial ROM

''Gecube.bin'' File open error.
ERROR OFLO1: press '1' to continue

Wat te doen? :?
Ik had het na een tijdje maar pas door dat DOS blijkbaar niet zo van HOOFDLETTERS houdt 8)7
Dezelfde instructies in "kleine lettertjes" alles verliep prima,..... indertijd,..... zoals ik al eerder eens aanhaalde,... 9800Pro @ XT --> R.I.P. ,sudden death na 1 jaar en 3 maanden aan core 430 / mem 380 gelopen te hebben.

Nogmaals,... de Sapphire's beginnen te sneuvelen,... ik ken er weer een extra iemand bij die zijn kaart zag sneuvelen na een jaartje geflasht te zijn naar XT :O

Flashen OK,.. maar weet wel wat de gevolgen kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:22:
[...]

Ik had het na een tijdje maar pas door dat DOS blijkbaar niet zo van HOOFDLETTERS houdt 8)7
Dezelfde instructies in "kleine lettertjes" alles verliep prima,..... indertijd,..... zoals ik al eerder eens aanhaalde,... 9800Pro @ XT --> R.I.P. ,sudden death na 1 jaar en 3 maanden aan core 430 / mem 380 gelopen te hebben.

Nogmaals,... de Sapphire's beginnen te sneuvelen,... ik ken er weer een extra iemand bij die zijn kaart zag sneuvelen na een jaartje geflasht te zijn naar XT :O

Flashen OK,.. maar weet wel wat de gevolgen kunnen zijn ;)
Als die van mij sneuvelt heb ik nog een extra reden om een nieuwe kaart te kopen. Ik heb m al een jaar en 1 maand en geen problemen :P

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:52
Mijn kaart krijgt sinds de upgrade naar XT bij het testen van de max core snelheid nu meteen een bult artifacts. Zelfs al draai ik de snelheid tot ver onder de "orginele" speed. Ik lees hier nu allerlei overleden kaarten, is de mijne ook aant flippen? in de games zie ik nog niks fouts? Of leest ATI tool meer troep dan werkenlijk er is?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mocht er nog belangstelling zijn bij een nieuwere WinFlash, ik heb nog een nieuwere versie op mijn HD staan. Deze versie zal je verder nagenoeg nergens kunnen vinden, ik heb die via via kunnen krijgen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

hi

Ik heb een dell pc hier liggen met een ati 9800 non-pro kaart erin. Kan ik die ook flashen. Iemand hier ervaring met dell kaarten?

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinus schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:15:
Mijn kaart krijgt sinds de upgrade naar XT bij het testen van de max core snelheid nu meteen een bult artifacts. Zelfs al draai ik de snelheid tot ver onder de "orginele" speed. Ik lees hier nu allerlei overleden kaarten, is de mijne ook aant flippen? in de games zie ik nog niks fouts? Of leest ATI tool meer troep dan werkenlijk er is?
Dan heb je een hynix bios op een samsung kaart of andersom zitten waarschijnlijk, heb je gewoon verkeerd geflashed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DFC-Neo schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:34:
hi

Ik heb een dell pc hier liggen met een ati 9800 non-pro kaart erin. Kan ik die ook flashen. Iemand hier ervaring met dell kaarten?
Ik heb een Dell ATi Radeon 9800 PRO geflashed met de "128 MB Samsung E-die ATi " BIOS en die werkt perfect.
Ik zou geen risico nemen en gewoon vanuit DOS flashen, bij mij was ie in windows vastgelopen en dan heb je een probleem. (zie mijn vorige reactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Hmm de mijne is wel gelukt: ik heb een Sapphire 9800pro @ XT, 360 core met hynix geheugen en gemod met die zalman enkele heatpipe-hamburger. Beetje vreemd dattie met alles op maximum wel artfiacts geeft maar op lagere instellingen niet, of hoort dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:49:
[...]

Dan heb je een hynix bios op een samsung kaart of andersom zitten waarschijnlijk, heb je gewoon verkeerd geflashed...
Nee dat klopt precies, erg goed gekeken.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar dat overdrive bij staat? Ik kan het namelijk niet vinden :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:07:
Weet iemand waar dat overdrive bij staat? Ik kan het namelijk niet vinden :/
In je driverinstellingen zou die ergens tussen jouw drivertabs moeten staan en alleen als je met een GeCube bios hebt geflasht ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 00:15 ]

Verwijderd

Hmmm, is dus niet voor mij. Ik heb de' gewone' ATi bios gebruikt.

Verwijderd

Ik heb een 9800 pro, ik heb alles goe gelezen op het topic.
ik heb mijn kaart geflasht naar XT alles werkte
(SAPPHIRE 9800 PRO)
Ik heb mijn originele biod gebackuped. Die wou ik terug plaatsen
via windows en toen hing mijn pc vast
Nou heb ik dus simpel gezegt een vage bios
een xt en half pro de kaart doet het nog
ik kan mijn pc booten maar dan sneeuwt het als de pest
beeld zoals een tv zonder aansluiting
dat je niets kan lezen zo erg. Nou ging ik m.b.v.
een PCI kaart mijn bios terug flashen maar dan geeft hij als foutmelding
kan adapter niet vinden

HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een veilige temp voor mijn kaart? Met deze warme dagen wordt hij rond de 54 graden.
(Er zit al een Zalman VF700-AlCu op die voluit staat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:00:
Ik heb een 9800 pro, ik heb alles goe gelezen op het topic.
ik heb mijn kaart geflasht naar XT alles werkte
(SAPPHIRE 9800 PRO)
Ik heb mijn originele biod gebackuped. Die wou ik terug plaatsen
via windows en toen hing mijn pc vast
Nou heb ik dus simpel gezegt een vage bios
een xt en half pro de kaart doet het nog
ik kan mijn pc booten maar dan sneeuwt het als de pest
beeld zoals een tv zonder aansluiting
dat je niets kan lezen zo erg. Nou ging ik m.b.v.
een PCI kaart mijn bios terug flashen maar dan geeft hij als foutmelding
kan adapter niet vinden

HELP
heb je je filename gerenamed naar xxxx.rom op de diskette? nou haal die .rom maar eens eraf en probeer opnieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn 9800 Pro (gehaald bij Mycom) nu geflashed naar XT (bios van Iruja gebruikt), ging prima. Geen artifacts, geen problemen.

Nu wil ik ook graag de temperatuur van de GPU controlleren, maar dat lukt nog niet. Iruja, je meldt dat het jou wel is gelukt de temps te controlleren, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via mbm heb ik lopen klooien en op een gegeven moment had ik er een temp bij van rond de 60C die stressed op liep naar de 70 en het waren niet mijn cpu's.
Dat gaf mij te denke dat het hier ging om de temp chip van de 9800 maar heel zeker weten doe ik het niet.

Dat de temp chip erop zit is zeker, zul jij ook wel kunnen zien, zit tegen de rand aan van de kaart net onder de sticker, die onder de dvi connector niet die andere!
De software van ati ziet de temp sensor niet dus ik veronderstel dat er enkele verbindingen missen maar de chip zit er iig zeker wel.
Schijnbaar is dit zeldzaam op een r350 kaart maar het kan, en dat is hierbij ook bewezen.
Wat het ook nog kan zijn is dat dit in de bios aan of uitgeschakeld wordt, maar ik kon geen bios vinden die in deze kaart kon en de temp zichtbaar kon maken (de enige die ik vond waarvan ik zeker wist dat die temp standaard enabled had waren voor hynix chip kaarten)

Geen idee of ik nog ga uitzoeken welke waarde dit dan heeft in de bios, het zal zeer waarschijnlijk maar om een schakeling gaan denk ik zo, snap niet dat er geen vinkje in radedit voor is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Iruja, ik zal binnekort eens gaan kijken of ik in mbm de betreffende waarde kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/news/2004-02/r96xt_od.jpg

Op dit plaatje kun je dus de chip (lm36) zien, en bij ons zit die iets verder naar rechts, maar verder op exact dezelfde plaats.
Overal lees ik vanals de chip er it heb je overdrive support, maar een samsung bios met overdrive vinden is een ander verhaal...
Kan ook best eens foto's maken van mijn kaart maar dan moet ik de pc uitzetten en dara heb ik met mijn uptime en vanwege wat andere dingen niet zo zin in, daarbij is het ook verder niet nodig denk ik om echt te laten zien dat de lm36 zich op de kaart bevind.

Iig mocht iemand een samsung bios tegenkomen, 128 mb 2.8ms mem met overdrive laat het even weten, of weet waar in de hex ik de optie vind voor de overdrive omdat ik zo links en rechts lees dat dit er wel degelijk ingehacked kan worden...

GECUBE 9800 XT 128 (R350) OVERDRIVE SAMSUNG 2.8 BIOS
(500/325 default clocks):

http://www.techpowerup.co....128.Samsung28.031205.bin

VISIONTEK 9800 XT 128 (R350) OVERDRIVE SAMSUNG 2.8 BIOS
(500/300 default clocks)

http://www.techpowerup.co....128.Samsung28.031230.bin

Je kunt die twee proberen, heb ff geen zin te rebooten enzo, maybe werken die, kwam ze toevallig tegen met wat googlen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Heeft er iemand wellicht een recente bios van een Sapphire R9800Pro 128mb? Op de sapphiretech site vind ik namelijk niets.

.

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:09

loc

Dag allemaal,

Ik heb zelf een Gigabyte 9800 Pro, en ben geinteresseerd gaan lezen in dit topic. Ik heb via atitool de specs van mijn kaart bekeken, maar de mem clock klopt volgens mij niet echt. Ik hoor volgens mij (en volgens de Gigabyte website) een memclock te hebben van 680 MHz, maar zoals je kunt zien op de screens hieronder draai ik maar op de helft? Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~acomley/ati1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~acomley/ati2.jpg

Is het een idee om de originele bios van de gigabyte kaart opnieuw erop te gooien?
http://www.giga-byte.com/...BIOS/BIOS_GV-R98P128D.htm

Bedankt voor jullie hulp.

• Martinus
dude, je moet je geheugen x2 doen DDR staat voor dual ......

no comment

• loc

loc

Ja ik kwam daar ook net achter via de Ati website, sorry :)

• Admiral Freebee
  • Niet online
mcal schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:46:
Dag allemaal,

Ik heb zelf een Gigabyte 9800 Pro, en ben geinteresseerd gaan lezen in dit topic. Ik heb via atitool de specs van mijn kaart bekeken, maar de mem clock klopt volgens mij niet echt. Ik hoor volgens mij (en volgens de Gigabyte website) een memclock te hebben van 680 MHz, maar zoals je kunt zien op de screens hieronder draai ik maar op de helft? Iemand enig idee?

[afbeelding]
[afbeelding]

Is het een idee om de originele bios van de gigabyte kaart opnieuw erop te gooien?
http://www.giga-byte.com/...BIOS/BIOS_GV-R98P128D.htm

Bedankt voor jullie hulp.
De reële kloksnelheid is inderdaad 340MHz waarbij de effectieve kloksnelheid netjes 680MHz is aangezien het om DDR geheugen gaat. Bij DDR geheugen wordt er bij de opgaande én neergaande puls data verstuurd. Dan is de effectieve kloksnelheid 2 x de werkelijke kloksnelheid (staat ook mooi voor de marketingafdeling ;))

Hetzelfde wat m'n bovenbuur zegt dus maar iets netter uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc

loc

Admiral Freebee,

Thanks voor de nette uitleg :)
Ik wilde vandaag dus deze mod uitvoeren, maar de links naar drdflash.exe en flashrom.exe op Pagina 1 werken niet... heeft iemand een andere website waar ik ze vandaan kan halen?

Mvg, mcal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Laatst online: 26-09-2024
http://www.pctipp.ch/downloads/dl/20413.asp

tip: www.google.com 8)7 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door wilmocs op 16-09-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb win flash gebruikt en had een transcend 9800 pro :) Nu een sapphire 9800 XT :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik wil m'n 9800 Pro overclocken naar een XT (niet flashen dus). De standaard GPU Speed is 378 Mhz en de standaard Memory Speed is 338 Mhz bij mijn 9800 Pro (volgens verschillende overclock programmatjes). Klopt dit wel :? Want als ik in de Startpost kijk hoort de Memory Speed 680 Mhz te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is DDR , Double data rate. Een chip geklokt op 300mhz DDR is dus effectief 600mhz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babba schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:47:
Ik wil m'n 9800 Pro overclocken naar een XT (niet flashen dus). De standaard GPU Speed is 378 Mhz en de standaard Memory Speed is 338 Mhz bij mijn 9800 Pro (volgens verschillende overclock programmatjes). Klopt dit wel :? Want als ik in de Startpost kijk hoort de Memory Speed 680 Mhz te zijn.
Dit is lachen..

Lees alstublieft deze bladzijde eens door. De vraag is gesteld zon 9tal posts geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Laatst online: 25-08 11:29
Hmm ik weet niet of ik er nou overheen lees maarre :? ...tot hoeveel kun je de R360 core nou overclocken?
Ik bedoel dan met standaard voltage etc. en als de koeling gewoon goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Dat verschilt van kaart tot kaart, moet je gewoon uitproberen.
Steeds de kloksnelheden een stapje verhogen, en dan benchmarken of wat spellen spelen om te kijken of je artifacts of andere beeldcorruptie krijgt. Zodra je die krijgt, doe je een stapje terug en dat is dan de max voor jouw kaart. (misschien dat je dan met voltage-verhogingen en betere koeling er nog wat meer uit krijgt, maar dat vroeg je niet :Y) )
Eerst de core, en dan het geheugen (of andersom). Als je het tegelijk doet, weet je natuurlijk niet waar het aan ligt als je artifacts krijgt. :)

Ik weet/denk niet dat er veel verschil zit tussen OC'baarheid tussen de R350 en de R360 core, sommigen hebben de eerste best hoog gekregen, sommigen de tweede. Beetje kwestie van geluk dus.

edit:
Om een beetje een schatting te geven: rond de 400MHz core gaat meestal wel. Geheugen verschilt wat meer, ik heb waardes tussen 350MHz en 430MHz gezien.

Is dat eigenlijk niet 'n beetje een standaardvraag: 'hoe klok ik over?' Is daar echt niets meer over te googlen/faqqen?

[ Voor 12% gewijzigd door Thorin op 04-10-2005 08:57 ]

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
G-SuPRuuB schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 07:48:
Hmm ik weet niet of ik er nou overheen lees maarre :? ...tot hoeveel kun je de R360 core nou overclocken?
Ik bedoel dan met standaard voltage etc. en als de koeling gewoon goed is. :)
Had zelf ook een R360 en had die van mij rond de 435-440 zonder artefacts. Dit met een Zalman VF700-cu. Heb daarvoor ook watercooling gehad op mijn kaart, maar dat maakte gene verschil, core zat min of meer op zn max :)

Geheugen weet ik niet ff niet meer hehe

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb dus sindskort ook een 9800pro 256mb (jaja), nu wil ik 'm ook flashen naar een XT. Alleen welke bios heb ik nodig? Het merk is Xpert Vision. Ik heb de search al geprobeert, maar ik kon niks nuttigs vinden.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Niemand? :/

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
wat is de merk van het geheugen? heb je een R360 core? met die info zou je iets moeten kunnen vinden, succes.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk altijd problemen gehad met mijn 9800pro. eerst had ik een ti4200 en een sloom maar stabiel systeem, dus dacht ik een jaartje geleden ik koop een 9800pro (2e hands) diegene had hem ook al eens naar een xt geflashed zonder problemen. maar bij mij viel mijn systeem gewoon binnen een halfuurtje uit en als je hem dan rebooten deed hij het wel een paar uur goed. dus ik dacht te warm maar er zit een goeje arctic cooler op dus dat leek me ook niet het probleem dus heb ik een zwaardere voeding gekocht a 400W (wel q tek :? ) ... geen verschil. en nou laatst verhoog ik mijn voltage voor agp met 0.1V en opeens valt hij niet meer uit :*) ( van 1.5V naar 1.6V dacht ik) maar ik heb nog steeds last van artifacts in ATITool core=397 memory=350 en in games weet ik het nog niet zeker. is het slecht voor mijn mijn videokaartje dat hij 0.1V meer krijgt? en kan een andere bios helpen tegen die artifacts? en is het misschien goed als ik een keer kijk of wel goed koelpasta op zit en er nieuwe op doe?
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Niet online

Thorin

Ik kan me voorstellen dat die Q-tek (best kut idd) voeding niet echt lekker stabiel is met z'n voltages cq het vermogen niet aan kan. Als je 'm dan die 0,1 volt extra geeft zal het misschien wel genoeg zijn om toch die 9800 aan te slingeren.
Je kan ff aan je heatsink voelen of die wel goed warm wordt; zo niet, dan zit je koeler/koelpasta er niet goed op. Zo wel: kan je koelpasta nog altijd wel ff controleren mocht je de moeite ervoor willen nemen, denk echter niet dat het zoveel scheelt.
Van het bios weet ik niet of het zal helpen, niet geschoten is altijd mis natuurlijk :)
Let wel: je geheugen en core zijn bedoeld voor de stock snelheden, dus als het niet veel harder gaat, hoeft 't nog niet te zeggen dat je een bagger-kaart hebt, maar kan't gewoon zijn dat je pech hebt.

Ow, en als je 't budget ervoor hebt: koop 'n betere voeding! Niet alleen naar wattage kijken, want sommige (lees: goedkopere) sjoemelen er nog wel 'ns mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Martinus schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:07:
[...]

wat is de merk van het geheugen? heb je een R360 core? met die info zou je iets moeten kunnen vinden, succes.
Zal wel een n00bvraag zijn, maar hoe kan ik dat zien?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

door middel van "everest". Dit is een diagnostisch programmatje. En anders even de koeler eraf halen en op de core zelf kijken.

Everest is hier te downloaden

[ Voor 32% gewijzigd door Brainless-NL op 17-10-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Voor zover ik weet geven alle progjes R350 aan.
Ik heb echter een bios dump gedaan en dat geopend met notepad, op de eerste regel stond er R360 (er staat ook bij welke geheugen) terwijl alle progjes R350 toonden.
Later dan de koeler vervangen en het was weldegelijk een R360.
Het overclocken moet ik nog toen (ik wacht nog tot de volgende game want mijn huidige hebben al fps genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Klopt, hij geeft R350 aan, kloksnelheid van GPU is 378mhz, van geheugen kan ik niet vinden? Busbreedte is bij mij trouwens 128bit :? Terwijl gewoon aangeeft dat het een Radeon 9800 Pro is, en geen LE. Of hoort dat zo? Welke bios heb ik nou nodig?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Niet online

Thorin

D'oh... volgens mij is al 7 delen lang bekend dat het type core niet via software uit te lezen is, maar alleen door de koeler + koelpasta van de core af te halen en het op te lezen. Of d'r moet ondertussen iets veranderd zijn? :?
Over die 128-bits geheugenbus: er zijn versies van Sapphire bekend die een soort 9800 PRO 'light' of zo zouden zijn. Verder wel verkocht als 9800pro, maar met een 128-bits geheugenbus (normaal: 256 idd) waardoor de prestaties bijna helemaal vernacheld worden. Ik meende echter dat er bijna geen van dit type in Nederland verkocht werden/waren? Verder zou'k het ook niet weten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:04

erikver

Ik zeg...

Na lange tijd nog maar weinig aan oc' te hebben gedaan, ben ik vorige week dan toch maar weer begonnen. Ik heb een Sapphire 9800 Pro. Deze is lang geleden al geflasht met de Sapphire Hynix Bios en draaide stabiel op de XT snelheden.

Nu heb ik al een tijdje terug een Arctic Ati Silencer 1 er op gezet, alleen nooit gekeken hoe hoog ik nu kwam met oc'en. Aangezien ik nu toch zelfstudieweek (herfstvakantie) heb leek het mij toch eens tijd om dat ding eens te overclocken. De snelheden die ik nu haal zijn 460/385. Lijkt mij niet slecht.

Hogere snelheden heb ik nog niet uitgeprobeerd omdat ik geen tijd heb. Ik ga vanavond of morgen proberen om nog hoger te komen.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfft heb net mijn gigabyte 9800 pro link probeeren te flashen maar ik krijg alleen artifacts ;( (kan nie eens meer mijn bios in 8)7 )

naja morguh maar ff naar de pc zaak ff een pci kaartjuh halen en zow muh geforce4 mxje er maar weer indouwendat wordt geen battlefield 2 vanaaf |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
-tom- schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:48:
Klopt, hij geeft R350 aan, kloksnelheid van GPU is 378mhz, van geheugen kan ik niet vinden? Busbreedte is bij mij trouwens 128bit :? Terwijl gewoon aangeeft dat het een Radeon 9800 Pro is, en geen LE. Of hoort dat zo? Welke bios heb ik nou nodig?
Als je nog kan moet je die zeker vervangen voor een echte pro, jouw pro is nauwelijks sneller dan een 9600XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Mijn pro naar xt kan porbleemloos 440MHz op de core hebben met een Zalman ZM 80D HP, echter na 3 minuten krijg ik artifacts omdat de core te warm wordt. De hs bestaat immers uit losse delen die verbonden worden met een heatpipe, daardoor warm het onderste blokje op en dat geeft de warmte dan weer door naar de 2 heatpipes enz.
Deze overgang van warmte is dus erg inefficient, het onderste blokje wordt superheet na een tijd en de heatpipes blijven koel, dit komt omdat er een fan op mijn Zalman zit, zonder die fan worden de heatpipes ook heet dus het is niet zo dat ik te weinig koelpasta gebruik.
Een review op het net bevestigd mijn vermoeden, een artic silencer en een 1 heatpipe zalman worden vergeleken waaruit blijkt dat de silencer beter is omdat deze uit 1 heatsink bestaat.

Ik ga dus waarschijnlijk een silencer kopen als ik er nog 1 kan vinden.
Maar kan ik die nog monteren nu ik ramsinks heb (die zaten bij de zalman)?
Passen de latere rev silencers ook op de 9800pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja beetje bijslijpen, en zoals OELOE altijd zei ' met een hamer past alles, en met plakband blijft alles zitten' HAHAHAH :D :'( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corpseflayer schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:30:
Mijn pro naar xt kan porbleemloos 440MHz op de core hebben met een Zalman ZM 80D HP, echter na 3 minuten krijg ik artifacts omdat de core te warm wordt. De hs bestaat immers uit losse delen die verbonden worden met een heatpipe, daardoor warm het onderste blokje op en dat geeft de warmte dan weer door naar de 2 heatpipes enz.
Deze overgang van warmte is dus erg inefficient, het onderste blokje wordt superheet na een tijd en de heatpipes blijven koel, dit komt omdat er een fan op mijn Zalman zit, zonder die fan worden de heatpipes ook heet dus het is niet zo dat ik te weinig koelpasta gebruik.
Een review op het net bevestigd mijn vermoeden, een artic silencer en een 1 heatpipe zalman worden vergeleken waaruit blijkt dat de silencer beter is omdat deze uit 1 heatsink bestaat.

Ik ga dus waarschijnlijk een silencer kopen als ik er nog 1 kan vinden.
Maar kan ik die nog monteren nu ik ramsinks heb (die zaten bij de zalman)?
Passen de latere rev silencers ook op de 9800pro?
Hm, ik heb de ZM 80DP er bij mij ook op zitten. De heatsink een de cGPU kant wordt inderdaad warmer dan de andere, maar beide worden ze warm. Mijn 9800Pro-XT wordt niet noemenswaadig warm! Ik moet wel zeggen dat ik er een 80mm ventilator (via een gat in de zijkant van mijn kast) op heb blaazen, echter deze staat op 5v en draait dus langzaam (stil). En toch blijft mijn kaart redelijk koel en perfect werken.

Mischien dat je geen voldoende ventilatie in je kast hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 09:24
Is het nou persé nodig dat je een R360 Core hebt???? Ik heb mijn club3d 9800 pro R350 geflashed, maar ik krijg zwarte gekartelde strepen bij wat tests in 3d mark 2003 en Quake4. Komt dat doordat deze kaart eigenlijk niet geschikt is voor de mod ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zijn artifacts, kan bv betekenen dat je kaart te heet wordt.

Gebruik zelf een sapphire 9800pro van alweer 2 jaar oud en heb die onlangs suc6vol naar een xt weten te flashen, deze wordt dan wel gekoelt door 8 aluminium memoryblokjes en een zallman reserator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:35:
[...]

Hm, ik heb de ZM 80DP er bij mij ook op zitten. De heatsink een de cGPU kant wordt inderdaad warmer dan de andere, maar beide worden ze warm. Mijn 9800Pro-XT wordt niet noemenswaadig warm! Ik moet wel zeggen dat ik er een 80mm ventilator (via een gat in de zijkant van mijn kast) op heb blaazen, echter deze staat op 5v en draait dus langzaam (stil). En toch blijft mijn kaart redelijk koel en perfect werken.

Mischien dat je geen voldoende ventilatie in je kast hebt?
Tochwel, 80mm op 12V met open case.
Het onderste blokje is gewoon niet koel te houden hier, misschien dan toch te weinig koelpasta ofzo?
Zowieso is het al te laat want ik heb de ati silencer 1 besteld voor 27 euro (incl verzendkosten).
Ik betaal meer verzendkosten dan dat de koeler kost. :/ (In België hebben ze geen silencers)
De Zalman hou ik wel om ooit op een of andere kaart te gooien die weinig verbruikt en die ik daarmee dan passief kan koelen.
Het blokje wordt op het gevoel 60 graden (slechts 1s vinger opdrukken mogelijk), de gpu zal dus makkellijk 80 graden of nog warmer worden.
Ik had al een review gelezen waaruit bleek dat je met een silencer alles uit een 9500pro kan halen, aangezien deze dezelfde gpu heeft als de 9800pro ben ik er wel gerust in.
440 MHz zit er ook in atm mar na 2 min arties vanwege het feit dat het blokje dan een btottleneck vormt bij de warmteoverdracht.
Dus 445-450 zal het max zijn zonder voltmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Mijn 9800pro heeft een r350 core geen xt flash voor mij dus :'( Heb er intussen wel een ati silencer 1 opgezet hij draait nu op 440 (core) en 378 (mem) mijn 3dmark score is ook meteen omhoog naar 6310 :9 hij wil (nu) nog niet harder. groot gebrek aan airflow :( ik ben er van plan aan te gaan werken kijken of ie harder wil! >:)

Maar de ati silencer 1 werkt heel fijn hier dus!

[ Voor 13% gewijzigd door Spitie op 28-10-2005 19:27 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik zit er ook aan te denken deze kaart te gaan halen en te flashen naar een XT, ik heb al in de pricewatch gekeken maar ik kom er niet helemaal uit welke kaart ik nu precies moeten hebben / waar deze te koop is :+
Kan iemand me op weg helpen? Waar hebben jullie je kaart vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

xtr3me schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:29:
Hoi,

Ik zit er ook aan te denken deze kaart te gaan halen en te flashen naar een XT, ik heb al in de pricewatch gekeken maar ik kom er niet helemaal uit welke kaart ik nu precies moeten hebben / waar deze te koop is :+
Kan iemand me op weg helpen? Waar hebben jullie je kaart vandaan?
Met deze is heel vaak gelukt om tot XT te krijgen.
Maar deze is goedkoper en heeft meer geheugen, maar niet echt bekend of je gegarandeerd XT krijgt, hoe dan ook, zou ik persoonlijk de laatste gaan en je kunt hem dan toch sowieso overklokken als pro op XT snelheden (indien de flash niet lukt). Gebruik dan de ATi bios flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:43

defiant

Moderator General Chat
Mijn 9800pro@xt draait al weer een tijd lang zonder problemen, gezien de wat zwaardere systeemeisen van spellen heb ik me toch maar eens aan het overklokken (hij is in principe al overclocked natuurlijk door de XT flash) gewaagd.
Mijn huidige maximum zonder artifacts en met VF700 zalman+geheugen heatsinks zijn:
core: 424mhz
mem: 370/740mhz (ddr)

Bij kleine stapjes omhoog komen al vrij snel artifacts en daarna crashed mijn computer, dus ik denk dat al wel aan mijn limiet zit, opzich een redelijk resultaat.

edit: 3038 3dmarks in 3dmark2005 (met een overklokte xp2500+)

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 05-11-2005 14:46 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hoog scoren jullie in 3dmark2005 met de overegeclockte 9800 pro?
Wel benieuwd naar eigenlijk.
Post ook even erbij aub op hoeveel core/memory hij draait dan kan ik het een beetje vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Uhm, ik heb 460/400 (core/mem) overgeklokt en 7030 in 3dMark03. In 05 minder dan 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:00
Ik heb een Sapphire 9800Pro met 256bits geheugen bus en en R360 core. Hiervoor wil ik een ATI Silencer aanschaffen.

Heb ik nu een Silencer 1 of Silencer 3 nodig? In de eerste instantie dacht ik de 1e, maar zou hem graag willen overclocken naar een 9800XT, dus begin te twijfelen. Gaat de tweede passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik heb zelf een (blijkbaar) 9800 XT in een medion pc zitten...
op default draait ie 390/338
Nu vraag ik me af...
tot hoever kan ik de mem en de core overclocken zonder al te veel hitte...
ik hbe nu de mem al opgeschroefd naar 369...
Dit draait tot nu toe stabiel....
Opd e videokaart zit een soort van heatsink met een 60 mm fannetje erop..
de heatsink is vrij groot qua oppervlakte...

Core: R360 (in Sisoft Sandra geeft ie aan dat t een R350 is in ATItool 360)
Pipelines: 8 (maar dat weet iedereen hier wel:P)
128 MB memory(256 bits)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik wil weten welke settings mijn kaart aankan terwijl t veilig is. Ik durf het niet zelf timing enzo te veranderen omdat er staat dat het je kaart kan vernietigen.
Overclock settings for omega driver catalyst 10a
On videocard Sapphire ATI RADEON 9800 PRO overclocked to ATI RADEON 9800 XT(overclocked XTbase412,365 to 420,375) Zo kunnen jullie mij vertellen bij elke setting wat mijn kaart aankan , of wat ik kan proberen zonder mijn kaart kapot te maken. Ik heb al gekeken op guru3d forum en daar staat er niks over, heb ook gepost, maar niemand post terug.(blijkbaar weet niemand het) Alvast bedankt.
Timings:

Timings 1 tab:

WR latency: 1,0
CAS latency: 4,0
CMD latency: 0 clock
Strobe Latency: =WR latency

Timings 2 tab:

TRCDRD: 5
TRCDWR: 3
TRP: 5
TRAS: 10
TRDD: 4