funkylicious schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 15:13:
Hmm memory wilt wel omhoog naar 720 maar de core wilt noway hoger dan 400
Via Ati BIOS Editor zie ik als de Real core clock hoger dan 400Mhz komt dat hij veel artifacts heeft.
Real core clock: 400 Mhz en ik heb nergens last van.
Real core clock: 401 Mhz en hij heeft veel last van artifacts.
Weet echt zeker dat ik een R360 heb, heb fan eraf gehaald om een zalman koeler erop te zetten. iemand een idee waarom 400Mhz wel gaat zonder problemen en 401Mhz niet? Zou het kunnen zijn dat de kaart op de zelfde voeding kabel zit als de zalman koeler en 3 andere FANS?
Tja, misschien is dat wel de reden waarom ie op jouw Pro zit, en niet op iemand anders zijn echte XT
dat men op het laatst ook perfecte xt cores inzette, in enkel agv een geperfectioneerd productie proces en geen zekerheid op een volwaardige 9800XT en dat bereik je pas met een 256mb pro, die ook het 2,5 ns mem heeft en deze flasht.
eens atitool installeren en in de temp settings aangeven dat fans altijd 100% draaien, dan valt er vaak wat meer te halen, ook is een Arctic Silencer of een Zalman vga koeler ook wel instaat het wat hoger te krijgen....

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 04:56:
Heb mijn Sapphire 9800 pro met OUDE pcb en 350 chip geflashed met het Sapphire 9800 XT hynix mem 2.8 bios.
Geeft ALLEEN in 3dmark2003 rare schaduwen, maar in DOOM 3 (directx 9) werkt alles zonder noemenswaardige problemen.
Core 432.00 (VF700-cu) en mem 378.00
Dacht dat dat niet kon ????
Fout gedacht, tis nie alleen in 3d2003 naar mijn weten ook in Farcry, en behoorlijk irriterend...
En zal in de toekomst toch wel meer naar voren komen (is dit wel tevens het geval in 2005?).
Doe dan via driverherkenning, of een regtweak de uitlezing in windows als een XT naar voren komen, terwijl het een pro bios is met daarin al XT speeds, blijkt zelfs dat een 350 beter clockt dan een 360 en zelfs hoger in zijn eigen pro bios

CreativeMind schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:42:
ik heb ook een R350Core maar kan ik hem wel flashen ofzo? Zonder schade ik ben nog niet zo'n expert op dit gebied maar wil het toch proberen. Ik heb dit topic goed nagelezen maar krijg alleen te lezen dat het kan met de R360 Core maar hierboven is het toch gelukt met de R350.
Tis mogelijk met kans op rare shader artis doordat er door het bios foute instructies gegeven worden, en tis enkel hinderlijk niet schadelijk... maar vaak kom je hoger dus in de pro bios met een 350core, dus als het geen ijdelheid is, maar puur voor de max fps uit je pc te halen, dan is het nie eens nodig...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Denk persoonlijk dat de 128mb op de pro em de das om gaat doen, en hij snel vervangen gaat worden door de x800se, ivm de 256mb onboard, als ati most bang for buck
Zo heb ik eerder een club3D 9800pro (350) gehad, die ik jaar geleden op 6900 3dmarks kreeg wat destijds vrij aardig was, ging over naar een 6800LE die 6700 default deed, maar na modden 11000
Echter gamen op een échte XT ( die evengoed ook die 6900 3dmarks tov de 11k die de LE pakte) gaat veeel soepeler met de XT door de 256mb videoram, games als doom3, HL2, maar ook Farcry en MOHPA lopen veel stabieler (qua fps drops) dan op de 6800LE (16pl,6vs) en natuurlijk de geflashte pro,zelfs op hogere resos die met beide andere kaarten een slideshow zijn. Zo zie je maar dat hogere 3dmarks ook voor prettigere gaming niet altijd geldt...
Maat van me wil ivm BF2 en tijd voor een update nieuwe VGA, zo heb ik via dit of het x800 topic voor hem op een duitse mod site een 9800pro met 256mb, die al op 420/430 core draait, met een ati silencer erop, voor 180euri besteld (daar hebben ze alles al gemod ook x800pro vivo en meer van zulk leuk spul).
Daar zal ie nog een hele tijd mee vooruit kunnen, terwijl voor eventueel 140e hier ergens al een pro te vinden is.. (maar dan dus het gemis van die 128mb extra....)
only my eh 4 cents...
[
Voor 15% gewijzigd door
SAiN ONeZ op 27-05-2005 02:35
]