9800(Pro) naar 9800 XT Topic - Deel 7

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.847 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:24:
Ik heb denet men R9700 geflasht via winflash naar een GECUBE 9800XT maar hij start niet meer op, dus ff oude bios op een diskette gezet samen met flashrom, maar ik krijg constant deze melding:

ERROR OFL01 PRESS '1' TO CONTINIUE

Wat houd deze melding in, en hoe moet ik hem alsnog terug flashen??

Heb nu een ATI MACH64 PCI 1MB kaartje erinzitten naast men 9700.

Ik typ het volgende in:

atiflash -p 0 Radeon.9700.rom -f
atiflash -p -f 0 Radeon.9700.rom

atiflash -p 0 Dell.9700TX.128.Infineon.030313 -f
atiflash -p -f -0 Dell.9700TX.128.Infineon.030313

en dan geeft ie constant FILE OPEN ERROR.

Doe ik iets fout??
Je bent via dos aan het flashen? Kijk ff hoe de exacte dosnamen zijn en probeer het dan nog eens.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 19:40:
[...]
Je bent via dos aan het flashen? Kijk ff hoe de exacte dosnamen zijn en probeer het dan nog eens.
Ja via dos, hoe kan ik dat zien? gewoon de naam hoe die op de diskette staat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ok ik heb net mijn systeem een beetje gemod.
Ik heb nu een VF700 op mijn 9800pro@xt zitten. Als ik met atitool zoek naar de hoogst
mogelijke corespeed zonder artifact blijft hij zo'n beetje steken rond de 400.
Dit terwijl de vf700 draait op 12v. De GPU wordt rond de 80graden. Is dit normaal,
of is er iets grondig mis met mijn vid.kaart/koeler?

edit. volgens mij is het te warm in mijn case, als ik het deurtje open doe valt de temp terug van 80gr naar 70.... waarschijnlijk heeft dit er wel wat mee te maken ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Buntmans op 05-05-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:41:
Ja via dos, hoe kan ik dat zien? gewoon de naam hoe die op de diskette staat toch?
Ja, via dos even dir opvragen. De dos-namen zijn namelijk max. 8 karakters en niet in jouw geval: Dell.9700TX.128.Infineon.030313, maar waarschijnlijk iets van DELL.97~1.BIN ofzo ??

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Buntmans schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:51:
Ok ik heb net mijn systeem een beetje gemod.
Ik heb nu een VF700 op mijn 9800pro@xt zitten. Als ik met atitool zoek naar de hoogst
mogelijke corespeed zonder artifact blijft hij zo'n beetje steken rond de 400.
Dit terwijl de vf700 draait op 12v. De GPU wordt rond de 80graden. Is dit normaal,
of is er iets grondig mis met mijn vid.kaart/koeler?

edit. volgens mij is het te warm in mijn case, als ik het deurtje open doe valt de temp terug van 80gr naar 70.... waarschijnlijk heeft dit er wel wat mee te maken ;)
Ik mag hopen dat dit stressed is? Anders mag je wel eens heel goed naar je bevestiging en koelpasta kijken :Y) En waar meet je mee?
Mijn 9800Pro@XT@438.75/378.00 wordt atm 56/57 graden Idle, die van jou zou dus ook zo rond dit aantal graden moeten zitten. Dit is met sitepanel eraf, anders heb je nix aan je koelers en CCFLs _/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mn 9800 pro weer @ xt :) Maar ik krijg mijn geheugen met geen mogelijkheid boven de 350 zonder artifacts te krijgen of ghosting..Heb dan mn vf700 op 12v en mn kast open. Als ik aan de koelblokjes voel dan worden ze niet echt warm. Heb ik gewoon brak geheugen dat niet verder geklokt wil worden of is hier nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 12:26
ik krijg mijn geheugen ook niet ver geclockt, ik heb Hynix 2,8 ns. mem er op zitten. krijg ze nie eens @ XT speeds, hoewel mijn core daar easy overheen gaat (met een ZM80C-HP + OP1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 20:40:
Ik heb nu mn 9800 pro weer @ xt :) Maar ik krijg mijn geheugen met geen mogelijkheid boven de 350 zonder artifacts te krijgen of ghosting..Heb dan mn vf700 op 12v en mn kast open. Als ik aan de koelblokjes voel dan worden ze niet echt warm. Heb ik gewoon brak geheugen dat niet verder geklokt wil worden of is hier nog iets aan te doen?
Er is zeker wat aan te doen. Je kan bijvoorbeeld een fannetje er naast laten draaien. Een veel leukere optie is een voltmod doen. Je kan dan gaan solderen, maar met een potlood werkt het ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
FnF schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 21:07:
[...]

Er is zeker wat aan te doen. Je kan bijvoorbeeld een fannetje er naast laten draaien. Een veel leukere optie is een voltmod doen. Je kan dan gaan solderen, maar met een potlood werkt het ook prima :)
wauw. hoe doe je dat dan pcies met een potlood? ik heb in een ander topic @ GoT wel gelezen welke chips op je kaart je moet hebben, maar daar ging het alleen maar over er een weerstand op solderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaargod schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 20:55:
ik krijg mijn geheugen ook niet ver geclockt, ik heb Hynix 2,8 ns. mem er op zitten. krijg ze nie eens @ XT speeds, hoewel mijn core daar easy overheen gaat (met een ZM80C-HP + OP1)
ja, ik heb dus ook datzelfde hynix geheugen ;(
FnF schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 21:07:
[...]

Vertel! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
kom FnF vertel het ons :P :P we willen het uiterste uit onze kaarten halen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Gaargod schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 21:37:
kom FnF vertel het ons :P :P we willen het uiterste uit onze kaarten halen :o
Komt er aan :) Ik zal het nog even opzoeken :Y)
Ik heb zelf ook Hynix geheugen, maar dat clocked wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Zoals beloofd even uitleg over de pencil mod voor voltages op een 9800Pro/XT. De ene link is voor een echte 9800Pro, de andere is voor een 9800Pro met XT Layout.
Volg goed de instructies op, en denk niet, ach, hier staan 2 of 3 goede krassen, laat ik meteen naar 10 doen, tenzij je je kaart naar de maan wil hebben. Mocht het bij 2 nog niet werken, dan 3, etc.
9800Pro:
http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=108&var2=0
9800XT:
http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=111&var2=0
All credits gaan naar Adrian Wong & Max_87 voor deze voltmods natuurlijk :Y) _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 06-05-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
FnF schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:53:
Zoals beloofd even uitleg over de pencil mod voor voltages op een 9800Pro/XT. De ene link is voor een echte 9800Pro, de andere is voor een 9800Pro met XT Layout.
Volg goed de instructies op, en denk niet, ach, hier staan 2 of 3 goede krassen, laat ik meteen naar 10 doen, tenzij je je kaart naar de maan wil hebben. Mocht het bij 2 nog niet werken, dan 3, etc.
9800Pro:
http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=108&var2=0
9800XT:
http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=111&var2=0
All credits gaan naar Adrian Wong & Max_87 voor deze voltmods natuurlijk :Y) _/-\o_
topper!!! :Y) _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
No problem :)
En natuurlijk resultaten posten :) Das altijd weer leuk om te zien _/-\o_
* Phyxion gaat misschien morgen er ook weer even mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
FnF schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 20:04:
[...]

No problem :)
En natuurlijk resultaten posten :) Das altijd weer leuk om te zien _/-\o_
* Phyxion gaat misschien morgen er ook weer even mee bezig :)
Ben voor de aardigheid ook maar even bezig geweest :) En heb eerst maar even memory genomen.
Ik had hem eerst lopen op 378MHz, de max was iets rond de 382-384MHz, nu draait ie al een goede 25 minuten stabiel op 398.25MHz :) Dit is met 2x er over heen getrokken, ga er direct even 1 extra over heen doen, wil toch echt over de 400MHz grens :)
Ik weet niet of dit opgaat, maar zou wel mooi zijn _/-\o_ Met 2 strepen is het verschil dus 16MHz, dus zeg maar 8MHz per streep. Dan kan je ongeveer uitrekenen hoeveel strepen je moet zetten ;)

//EDIT:
Houdt wel in de gaten dat je dit niet met stockkoeling moet doen, als je meer volt op je mem wilt zetten, zou ik zeker memsinks gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Phyxion op 07-05-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
kijk eens aan dat zijn berichten :) btw wat voor core heb jij, R350 of R360?? ik ga vandaag ff me verjaardag verder vieren, dus van t modden komt nog ff nix terecht :P :P ik heb hier nog een verzaagde P4 HS liggen, heb daar gister RAM-sinks van gemaakt. alleen nog polijsten.... en een P3 HS met daarop een 8x8 fan voor de core.... ben benieuwd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Gaargod schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:10:
kijk eens aan dat zijn berichten :) btw wat voor core heb jij, R350 of R360?? ik ga vandaag ff me verjaardag verder vieren, dus van t modden komt nog ff nix terecht :P :P ik heb hier nog een verzaagde P4 HS liggen, heb daar gister RAM-sinks van gemaakt. alleen nog polijsten.... en een P3 HS met daarop een 8x8 fan voor de core.... ben benieuwd :Y)
Gefeli :)
Ik heb een R360, en XT Layout etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Biposto heeft zn kaart toch maar weer geupgrade. Ik heb een R350 core. Alleen gebruikte ik de eerste keer een Samsung.bin, daarna een Hynix 256.bin en nu eindelijk een Hynix 128.bin. Behalve dan in 3D2003 heb ik nergens last van. Ik ben nu al een week aan gamen, Star Wars Battlefront, UT2004, NFSUG2, NFSHP2. Alleen in NFSUG2 heb ik erg veel last van slome actie tijdens driften. Maar heb het idee dat dit aan de driver ligt.
Hoe dan ook, nog geen artifact gezien, of wat voor raars dan ook. Enkel in 3D2003. Alleen nu moet ik mijn barebone aanpassen. De ATI Silencer past niet :X

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Biposto schreef op zondag 08 mei 2005 @ 09:52:
Biposto heeft zn kaart toch maar weer geupgrade. Ik heb een R350 core. Alleen gebruikte ik de eerste keer een Samsung.bin, daarna een Hynix 256.bin en nu eindelijk een Hynix 128.bin. Behalve dan in 3D2003 heb ik nergens last van. Ik ben nu al een week aan gamen, Star Wars Battlefront, UT2004, NFSUG2, NFSHP2. Alleen in NFSUG2 heb ik erg veel last van slome actie tijdens driften. Maar heb het idee dat dit aan de driver ligt.
Hoe dan ook, nog geen artifact gezien, of wat voor raars dan ook. Enkel in 3D2003. Alleen nu moet ik mijn barebone aanpassen. De ATI Silencer past niet :X
Ik zou eens upgraden naar 4.12. Das de beste driver tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
FnF schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:09:
[...]

Ik mag hopen dat dit stressed is? Anders mag je wel eens heel goed naar je bevestiging en koelpasta kijken :Y) En waar meet je mee?
Mijn 9800Pro@XT@438.75/378.00 wordt atm 56/57 graden Idle, die van jou zou dus ook zo rond dit aantal graden moeten zitten. Dit is met sitepanel eraf, anders heb je nix aan je koelers en CCFLs _/-\o_
Mmh dit is stressed iid. Als ik dus met atitool zoek naar max core begint ie op 412 op 57 graden +-... en dan gaat ff ophoog naar 414, om daarna terug te lopen naar 395 oid en dan wordt hij dus +- 80 graden ?

Is mijn kaart gewoon gaar? ik had laatst tijdens het prutsen een kabeltje voor de fan langslopen waardoor ie stil zat, was binnen no-time gloeiend heet die heatsink dus hij maakt wel goed contact iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Buntmans schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 01:25:
[...]

Mmh dit is stressed iid. Als ik dus met atitool zoek naar max core begint ie op 412 op 57 graden +-... en dan gaat ff ophoog naar 414, om daarna terug te lopen naar 395 oid en dan wordt hij dus +- 80 graden ?

Is mijn kaart gewoon gaar? ik had laatst tijdens het prutsen een kabeltje voor de fan langslopen waardoor ie stil zat, was binnen no-time gloeiend heet die heatsink dus hij maakt wel goed contact iig.
Als hij 80 graden wordt, zou ik toch echt eens een andere koeler aan gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-08 19:32
ik heb een 9800 pro 128 mb en ik wil em dus flashen en evt overclocken, maar mijn kaart wordt al best heet. Ik heb een club3d met een standaard klote cooler. Wat zou je voor advies geven om een cooler te kopen... Het is een agp kaart natuurlijk en mijn moederbord kan geen pcie aan dus dat is ook al geen mogelijkheid (evt nieuwe kaart kopen gaat dus niet).

Afbeeldingslocatie: http://itc.ua/img/ko/2003/23/p1011523.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Bolis schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:59:
ik heb een 9800 pro 128 mb en ik wil em dus flashen en evt overclocken, maar mijn kaart wordt al best heet. Ik heb een club3d met een standaard klote cooler. Wat zou je voor advies geven om een cooler te kopen... Het is een agp kaart natuurlijk en mijn moederbord kan geen pcie aan dus dat is ook al geen mogelijkheid (evt nieuwe kaart kopen gaat dus niet).

[afbeelding]
Zalman vf700-cu (koperen versie). Gemakkelijk te installeren, presteert erg goed en is erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-08 19:32
ok ik ga em bestellen... Ermm sorry, maar waar kan ik em het beste bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Bolis schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:27:
ok ik ga em bestellen... Ermm sorry, maar waar kan ik em het beste bestellen?
Waar je maar wilt natuurlijk. Je kan kijken in de PW voor de goedkoopste, maar ik zou ook zeker even naar de Shop Survey kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Hoi

Ik heb misschien niet echt een passend vraag hier, maar ik wou niet voor 1 vraag een heel nieuw topic aanmaken.
Ik kan een radeon 9800 pro van sapphire overkopen van iemand met een zalman v700 cu erop maar als ik de foto bekijk ziet die er anders uit dan alle 9800 pro's die ik gezien heb, het verschil is heel klein maar toch is die er.
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/videokaarten/77618.jpg
Dit is dus degene die ik kan overkopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ati-news.de/Bilder/News/Sapphire/9800_pro_xt.jpg
Deze lijkt er heel veel op maar zon condensator links boven zit toch iets anders.

Weet iemand misschien of dit wel een goede 9800 pro is?
Is dit een nieuwere 9800 pro can sapphire of juist een oudere?
En is het wel 1tje met 256bits geheugen bandbreedte.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Is er niemand die hier iets over weet??
Bestaat die kaart gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35

OcGuru

Giulietta Qv

Ja, tis een nieuwere 9800Pro en met Xt layout zo te zien :) Dus waarschijnlijk ook gewoon 256 bit's .

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Thx :) Hopelijk heeft die dan ook een r360 core en klokt die een beetje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Die onderste is een 9800pro met 'standaard' xt-layout... Degene die jij hebt lijkt hier erg op (misschien nieuwe revisie?); hij lijkt in ieder geval minder op een pro-layout dan een xt-layout. Waarschijnlijk zit hier idd wel gewoon een r360 core op, dus veel heb je niet te vrezen :)

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 00:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

als me geheugen me niet in de steek laat zie je op de onderste een xt pcb met dus ook zeker een r360 core, tjeck de diagonale ligging van de temp chip, terwijl de bovenste dus een 350 pcb heeft met eventueel een r360 core, zeker ben ik ervan dat je dus ook geen temps met bv atitool mee kunt uitlezen.

Nu zou je ahv het originele bios uitlezen in kladblok aan bepaalde codes die daar gegeven worden kunnen achterhalen of het eventueel dat een 9800pro pcb is met een r360 core

Simpele test, xt bios in flashen met bescheiden clocks en 3dmark03 testen voor artis in test 2 en 3 dan weet je het zeker, zal meehopen voor een 360 core, maar ben er bang voor... :X

offtopic:Ben zelf al tijdje over van me 9800pro@xt naar eerder een gemodde 6800le naar x800pro vivo@XT PE maar ondervind in bepaalde games freezes en bv op dezelfde manier als ik in battlefield vietnam met de brightness of gamma wild openneer schuif, iemand die de hopelijk bug kent?! _/-\o_

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:20

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hoe kom ik erachter of mijn Club3D 9800pro een R360 core heeft? Ik heb er direct na aankoop (iets meer dan een jaar geleden) een tosti ijzer van Zalman opgezet en toen niet gekeken. En om m er nu weer af te halen... Hij heeft wel een 256bit geheugen interface volgens de doos. Wat me tot de vraag brengt: welk geheugen zou er op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

staat toch boven je?! bios erin flashen (eventueel die eerst op pro speeds geclockt is) en als je dan ghosting (shaderartis) krijgt in 3dmark03 test 2 en 3 krijgt heb je er géén.

Toen 2005 3dmark uit kwam had ik em al niet meer dus weet niet of daar dezelfde shaderghosting met 350core met een r360 biosflash gebeurt?! :X :? maar dat zal iemand hier mij wel weer kunnen uitleggen B)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Mja, ik bedoel zonder eerst de bios te flashen. Hoe kan ik het bios in kladblok uitlezen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

met atitool dumpen en dan uitlezen, maar je zult toch ook rage3d fora moeten gaan zoeken wat het verschil is tussen 360 pcb/core en 350pcb en eventueel dan een 360 core vendor id codes, maar is zeldzaam

kijken voor tempuitlezing in atitool geeft zeker een 360 core (na aanvinken in settings)

bij geen uitlezing zou je enkel de flash test kunnen doen... maar tjek met atitool of de xt speeds gehaalt worden dan is sowieso een xt bios +300 punten in 3dmark03 buiten de extra marks door de OC in core en mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Helaas, een R350...dan maar gewoon overclocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
sjaak88 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:23:
Hoi

Ik heb misschien niet echt een passend vraag hier, maar ik wou niet voor 1 vraag een heel nieuw topic aanmaken.
Ik kan een radeon 9800 pro van sapphire overkopen van iemand met een zalman v700 cu erop maar als ik de foto bekijk ziet die er anders uit dan alle 9800 pro's die ik gezien heb, het verschil is heel klein maar toch is die er.
[afbeelding]
Dit is dus degene die ik kan overkopen.

[afbeelding]
Deze lijkt er heel veel op maar zon condensator links boven zit toch iets anders.

Weet iemand misschien of dit wel een goede 9800 pro is?
Is dit een nieuwere 9800 pro can sapphire of juist een oudere?
En is het wel 1tje met 256bits geheugen bandbreedte.

Alvast bedankt.
Is er niemand hier ooit deze 3dkaart tegengekomen? Degene met de zalman koeling??
Hij lijkt heelveel op een 9800xt pcb maar toch net niet.
Ik zelf ben hem nog nooit tegengekomen, is er niemand hier die dezelfde heeft en mij kan vertellen of die een R350 of een R360 core heeft?
Ik koop hem toch wel want ik kan hem voor 110 euro kopen inclusief zalman koeling lijkt me niet echt een slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Is het mogelijk dat ze de pcb van een X800 pro hebben gebruikt voor een radeon 9800 pro??
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/videokaarten/77618.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1088163426.jpg

Tot mijn verbazing lijken ze wel heel erg veel opelkaar!
Is doet een goed iets of zou het niet veel uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Dat PCB lijkt ook verdomd veel op mijn Sapphire ... gekocht als een 9800Pro128 ..
Dan zou je dus eerder denken dat zowel de 800 als de xt's gewoon op hetzelfde board zitten als 9800 ..

Als dit ook zo is .. zijn bios'n dan ook omwisselbaar ????

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Dat zou wel vet zijn maar ik denk het helaas niet omdat de x800 andere core hebben dan de 9800 pro's en xt's.
Maar je zegt 9800pro128.. wat? ram of bits? En jij hebt dus dezelfde pcb als de mijne?
Ik ben nog niemand tegengekomen die precies hetzelfde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Kweetniet of het hetzelfde pcb is .. maar ik zal hem voor de gein eens dalijk op de digicam knikkeren ..
ennuh .. een 9800Pro heeft 256Bits en meestal 128MB, anders was het geen Pro.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
ok doe dat :)
En over de 9800 pro, sapphire heeft ook een paar 9800pro's gemaakt met een 128 bits geheugen interface, vandaar dat ik het ff voor de zekerheid vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 10-09 11:54
Tis onmogelijk dat ie te flashen is naar x800 want de core heeft maar de helft van de pipelines, en die cooler is gewoon de x800 reference koeler van ati geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Afbeeldingslocatie: http://img66.echo.cx/img66/162/sapphireradeon9800pro128mb4ro.th.png Afbeeldingslocatie: http://img140.echo.cx/img140/566/sapphireradeon9800pro128mbback.th.png
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

Mijn Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB 256bits .. met een paar extra ramsinkjes ... XT Bios'd
Blijkbaar toch idd niet helemaal dezelfde ....

[ Voor 10% gewijzigd door Jive op 15-05-2005 12:43 ]

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Heeft die 9800pro van jou een r360 core?
Want dat is toch een 9800 pro op de 'oude' layout en niet op de xt lay out?
Of zijn er ook r360 cores op een 9800 pro layout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, die zijn er :) heb er zelf een :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Ik weet niet wat voor Core er precies opzit, want ik moet eerst nog uitzoeken wat voor cooler ik erop duw ... dan pas weet ik het zeker ...

Ik heb er iig een hynix xt bios opgezet, met in de bios aangepaste memclock naar pro-speed.

En met een verkeerde bios/speed krijg ik vet oranje stippels in Doom3 ... dus het zou een 360 moeten zijn, want dan heb ik het niet.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
sjaak88 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:55:
Heeft die 9800pro van jou een r360 core?
Want dat is toch een 9800 pro op de 'oude' layout en niet op de xt lay out?
Of zijn er ook r360 cores op een 9800 pro layout?
Ik heb hier een 9800Pro met de oude layout en een R360 core.
Gehaald by de MyCom als OEM, er zit Samsung geheugen op.
Hoe kun je zien of het E-Die is?

[ Voor 9% gewijzigd door Vaudtje op 16-05-2005 19:12 ]

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Jive schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:41:
[afbeelding] [afbeelding]
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

Mijn Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB 256bits .. met een paar extra ramsinkjes ... XT Bios'd
Blijkbaar toch idd niet helemaal dezelfde ....
Ik moet zeggen: Wat zitten die ramsinks er recht op :P Die van de voorkant kan ik nog op komen, maar die van de achterkant :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een XT-bios met infenion geheugen erop behalve de gexcube shit ofzo die heeft een 128 Bits geheugenbus.Ik heb het hele WEB rotgezocht maar echt totaal niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

FnF schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:48:
[...]Ik moet zeggen: Wat zitten die ramsinks er recht op :P Die van de voorkant kan ik nog op komen, maar die van de achterkant :S
Ach .. ik had eerst ramcoolers erop gedouwd, totdat ik van een bevriende shopkeeper nog 6 van die blauw kreeg, welke beter koelden ...

En wat die ene scheve blauwe achterop betreft, daar zit zo een klein ding in de weg ... pal naast het memchippie :(

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:32
Heb net een Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI) besteld. Nu maar hopen dat hij een R360 heeft :-)

Heb hem hier gekocht voor 138 euro: http://www.pcmegastore.nl

Weet iemand dat trouwens? of de nieuwe 9800pro kaarten allemaal een R360 hebben of dat het toen gewoon geluk was omdat de produktie van de R350 tijdelijk stil lag. Of maken ze de R350 helemaal niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
funkylicious schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:51:
Heb net een Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI) besteld. Nu maar hopen dat hij een R360 heeft :-)

Weet iemand dat trouwens? of de nieuwe 9800pro kaarten allemaal een R360 hebben of dat het toen gewoon geluk was omdat de produktie van de R350 tijdelijk stil lag. Of maken ze de R350 helemaal niet meer?
De meeste kaarten zijn tegenwoordig met de R360. Toch heb ik nog een paar die kort geleden uit de winkel zijn gegaan, met een R350 core gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Het is gelukt :D Ik heb mijn radeon 9800 pro geflashed naar een XT.
Ik heb een radeon 9800 pro van sapphire en hij heeft een XT layout.
Mijn Core draait nou stabiel op 439Mhz en mem op 383Mhz.
En ik heb 7178 punten in 3dmark 2003.

Afbeeldingslocatie: http://img265.echo.cx/img265/3161/13377yg.jpg

Ik vraag me af of ik het geheugen misschien nog wat hoger kan krijgen, want ik zag een paar posts terug iets over een voltmod met potlood streepjes, en aangezien de heat zinks van het geheugen totaal niet warm worden wou ik het misschien gaan proberen.
Alleen ben ik bang dat het fout gaat :p

[ Voor 17% gewijzigd door sjaak88 op 18-05-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat zoek werk ben ik erachter hoe het werkt en wat ik heb.

Een Club3d Radeon 9800 Pro 128MB (Hynix). Alleen een probleem het uitlezen van de BIOS geeft aan dat het een R350 is. Is er toch nog een manier om hem naar een XT te flashen met een andere BIOS, of gaat het gewoon niet?

EDIT:
Laat maar begreep het bovenstaande denk ik verkeerd. Het flashen is nu wel gelukt via DOS (Windows gaf geen effect). Trouwens de linkjes naar de DOS apps zijn dood.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

BIOS uiltezen zal 99% vd tijd zeggen dat het een 350 is, omdat die bios erin zit :P
Enigste 100% methode is het verwijderen vd cooler ...

2e methode is een xt bios voor hynix te downen, met een editor de speeds op 9800pro te zetten, en die erin te flashen ... als je dan een dx9-game kan starten zonder artifacts is je kaart xt-biosable :P

Vergeet niet je huidige bios eerst even te bewaren op een flash-boot-floppy he, je zal niet de eerste zijn die ineens geen beeld heeft :P

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de BIOS erin geflasht, de snelheden gaan automatisch naar die van de XT (Radlinker), en geen problemen in games. Ik had zo ie zo al eerder XT snelheden, maar nooit de BIOS veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:24:
Ik heb de BIOS erin geflasht, de snelheden gaan automatisch naar die van de XT (Radlinker), en geen problemen in games. Ik had zo ie zo al eerder XT snelheden, maar nooit de BIOS veranderd.
Ik kreeg bij mijn kaart iig rare dingen op stock xp-speeds, met stock-cooling :P

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
funkylicious schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:51:

Heb de kaart ontvangen en er zit een R360 op. Geflashed naar 9800xt en hij werkt perfect.

Voor degene die een 9800pro met R360 zoeken raad ik http://www.pcmegastore.nl aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Oke, ik probeer met ATI tool m'n 9800pro naar XT level te krijgen, maar hij doet de core al niet verder dan 381.86... Moet ik in de bios het AGP voltage omhoogzetten? En tot welke waarde? Ik neem aan dat zelfs een R350 wel verder komt dan 2MHz oc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

charrel

Cortisol4life..

SayWhatAgain! schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 20:06:
Oke, ik probeer met ATI tool m'n 9800pro naar XT level te krijgen, maar hij doet de core al niet verder dan 381.86... Moet ik in de bios het AGP voltage omhoogzetten? En tot welke waarde? Ik neem aan dat zelfs een R350 wel verder komt dan 2MHz oc?
Agp voltage heeft er niets tot nauwelijks mee te maken, door die waarde op te schroeven krijgt echt je core niet meer pit waardoor die hoger komt. Eerst is kijken of alles wel goed koelt daaronder die core, soms zijn ze wel scheutig met pasta, soms niet.
De mijne maakte iig niet optimaal contact en red nu 472mhz op waterkoeling. Van een vriend van me komt niet over de 420mhz op water.
Dit zijn beide r350 core;s.

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 20-05-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
hmm net Artifacts aan het controleren.

Heb dus ontiegelijk veel Artifacts als ik me 9800pro flash naar 9800xt.

Bij een Core speed van 412 en Memory speed 730(show as DDR) heb ik veel artifacts. Hogere AGP voltage heeft geen effect en het word er niet minder op.

Als ik me core op 400 zet en memory speed op 709 dan kan ik gerust Atitool een paar minuten aan laten staan zonder artifacts.

Doe ik wat verkeerd? is er iets wat ik over het hoofd heb gezien waarmee ik wel de 9800XT snelheid kan halen met me Sapphire 9800pro 256bit(heeft zeker een R360)? Ben niet ontevreden met me 400/709 maar ben gewoon benieuwd. Lijkt me sterk dat het aan de temperatuur ligt want die zit stressed onder de 50 graden(Zalman VF700-ALCU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

charrel schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:01:
[...]

Agp voltage heeft er niets tot nauwelijks mee te maken, door die waarde op te schroeven krijgt echt je core niet meer pit waardoor die hoger komt. Eerst is kijken of alles wel goed koelt daaronder die core, soms zijn ze wel scheutig met pasta, soms niet.
De mijne maakte iig niet optimaal contact en red nu 472mhz op waterkoeling. Van een vriend van me komt niet over de 420mhz op water.
Dit zijn beide r350 core;s.
Ik weet niet zeker welke core ik heb, AtiTool gaf R350 aan, maar dat zegt dus nada :X Ik heb er zelf een
Zalman HP(??) "tosti-ijzer" C opgezet en er hangt een 80*80mm fan uit een TT XaserIII kast aan. Ik vond die Zalman OP1 fan te luidruchtig. Hij heeft een jaarlang prima in onderstaande config gewerkt en zit nu in m'n oude MSI KT266Pro2-RU met AMD1700+. En in mijn andere pc lag er een temp sensor van de kast op en die heeft nooit hoge temps aangegeven. Dus aan de koeling ligt het denk ik niet.
Misschien iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funkylicious schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:21:
hmm net Artifacts aan het controleren.

Heb dus ontiegelijk veel Artifacts als ik me 9800pro flash naar 9800xt.

Bij een Core speed van 412 en Memory speed 730(show as DDR) heb ik veel artifacts. Hogere AGP voltage heeft geen effect en het word er niet minder op.

Als ik me core op 400 zet en memory speed op 709 dan kan ik gerust Atitool een paar minuten aan laten staan zonder artifacts.

Doe ik wat verkeerd? is er iets wat ik over het hoofd heb gezien waarmee ik wel de 9800XT snelheid kan halen met me Sapphire 9800pro 256bit(heeft zeker een R360)? Ben niet ontevreden met me 400/709 maar ben gewoon benieuwd. Lijkt me sterk dat het aan de temperatuur ligt want die zit stressed onder de 50 graden(Zalman VF700-ALCU).
Je hebt waarschijnlijk brak geheugen, verschil tussen 709 en 730 is bijna 40 Mhz effectieve Mhzen :). Als ie 412-709 loopt heb je dan nog steeds arti's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
Hmm memory wilt wel omhoog naar 720 maar de core wilt noway hoger dan 400

Via Ati BIOS Editor zie ik als de Real core clock hoger dan 400Mhz komt dat hij veel artifacts heeft.

Real core clock: 400 Mhz en ik heb nergens last van.
Real core clock: 401 Mhz en hij heeft veel last van artifacts.

Weet echt zeker dat ik een R360 heb, heb fan eraf gehaald om een zalman koeler erop te zetten. iemand een idee waarom 400Mhz wel gaat zonder problemen en 401Mhz niet? Zou het kunnen zijn dat de kaart op de zelfde voeding kabel zit als de zalman koeler en 3 andere FANS?

[ Voor 67% gewijzigd door funkylicious op 21-05-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

charrel

Cortisol4life..

je kaart zelf krijg stroom zat, tis alleen je core die wsl. net genoeg stroom krijgt en bij 401mhz niet meer......
Sommige kaarten gaan nu eenmaal verder dan andere zonder voltmods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
ok dan begrijp ik hem. Voltmodden doe ik niet, straks verknal ik me kaart nog :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:38

Zjemm

...

ik heb ook een kaart die niet hoger wil dan stock snelheden....maar wel een r360 core.... heb het er maar bij gelaten....zo groot verschil zal het ook wel niet zijn.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn Sapphire 9800 pro met OUDE pcb en 350 chip geflashed met het Sapphire 9800 XT hynix mem 2.8 bios.
Geeft ALLEEN in 3dmark2003 rare schaduwen, maar in DOOM 3 (directx 9) werkt alles zonder noemenswaardige problemen.
Core 432.00 (VF700-cu) en mem 378.00
Dacht dat dat niet kon ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Laatst online: 16:26
ik heb ook een R350Core maar kan ik hem wel flashen ofzo? Zonder schade ik ben nog niet zo'n expert op dit gebied maar wil het toch proberen. Ik heb dit topic goed nagelezen maar krijg alleen te lezen dat het kan met de R360 Core maar hierboven is het toch gelukt met de R350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

funkylicious schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 15:13:
Hmm memory wilt wel omhoog naar 720 maar de core wilt noway hoger dan 400

Via Ati BIOS Editor zie ik als de Real core clock hoger dan 400Mhz komt dat hij veel artifacts heeft.

Real core clock: 400 Mhz en ik heb nergens last van.
Real core clock: 401 Mhz en hij heeft veel last van artifacts.

Weet echt zeker dat ik een R360 heb, heb fan eraf gehaald om een zalman koeler erop te zetten. iemand een idee waarom 400Mhz wel gaat zonder problemen en 401Mhz niet? Zou het kunnen zijn dat de kaart op de zelfde voeding kabel zit als de zalman koeler en 3 andere FANS?
Tja, misschien is dat wel de reden waarom ie op jouw Pro zit, en niet op iemand anders zijn echte XT :+
dat men op het laatst ook perfecte xt cores inzette, in enkel agv een geperfectioneerd productie proces en geen zekerheid op een volwaardige 9800XT en dat bereik je pas met een 256mb pro, die ook het 2,5 ns mem heeft en deze flasht.
Zjemm schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:20:
ik heb ook een kaart die niet hoger wil dan stock snelheden....maar wel een r360 core.... heb het er maar bij gelaten....zo groot verschil zal het ook wel niet zijn.
eens atitool installeren en in de temp settings aangeven dat fans altijd 100% draaien, dan valt er vaak wat meer te halen, ook is een Arctic Silencer of een Zalman vga koeler ook wel instaat het wat hoger te krijgen.... :Y)
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 04:56:
Heb mijn Sapphire 9800 pro met OUDE pcb en 350 chip geflashed met het Sapphire 9800 XT hynix mem 2.8 bios.
Geeft ALLEEN in 3dmark2003 rare schaduwen, maar in DOOM 3 (directx 9) werkt alles zonder noemenswaardige problemen.
Core 432.00 (VF700-cu) en mem 378.00
Dacht dat dat niet kon ????
Fout gedacht, tis nie alleen in 3d2003 naar mijn weten ook in Farcry, en behoorlijk irriterend...
En zal in de toekomst toch wel meer naar voren komen (is dit wel tevens het geval in 2005?).

Doe dan via driverherkenning, of een regtweak de uitlezing in windows als een XT naar voren komen, terwijl het een pro bios is met daarin al XT speeds, blijkt zelfs dat een 350 beter clockt dan een 360 en zelfs hoger in zijn eigen pro bios O-)
CreativeMind schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:42:
ik heb ook een R350Core maar kan ik hem wel flashen ofzo? Zonder schade ik ben nog niet zo'n expert op dit gebied maar wil het toch proberen. Ik heb dit topic goed nagelezen maar krijg alleen te lezen dat het kan met de R360 Core maar hierboven is het toch gelukt met de R350.
Tis mogelijk met kans op rare shader artis doordat er door het bios foute instructies gegeven worden, en tis enkel hinderlijk niet schadelijk... maar vaak kom je hoger dus in de pro bios met een 350core, dus als het geen ijdelheid is, maar puur voor de max fps uit je pc te halen, dan is het nie eens nodig...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Denk persoonlijk dat de 128mb op de pro em de das om gaat doen, en hij snel vervangen gaat worden door de x800se, ivm de 256mb onboard, als ati most bang for buck

Zo heb ik eerder een club3D 9800pro (350) gehad, die ik jaar geleden op 6900 3dmarks kreeg wat destijds vrij aardig was, ging over naar een 6800LE die 6700 default deed, maar na modden 11000 :*)
Echter gamen op een échte XT ( die evengoed ook die 6900 3dmarks tov de 11k die de LE pakte) gaat veeel soepeler met de XT door de 256mb videoram, games als doom3, HL2, maar ook Farcry en MOHPA lopen veel stabieler (qua fps drops) dan op de 6800LE (16pl,6vs) en natuurlijk de geflashte pro,zelfs op hogere resos die met beide andere kaarten een slideshow zijn. Zo zie je maar dat hogere 3dmarks ook voor prettigere gaming niet altijd geldt...

Maat van me wil ivm BF2 en tijd voor een update nieuwe VGA, zo heb ik via dit of het x800 topic voor hem op een duitse mod site een 9800pro met 256mb, die al op 420/430 core draait, met een ati silencer erop, voor 180euri besteld (daar hebben ze alles al gemod ook x800pro vivo en meer van zulk leuk spul).
Daar zal ie nog een hele tijd mee vooruit kunnen, terwijl voor eventueel 140e hier ergens al een pro te vinden is.. (maar dan dus het gemis van die 128mb extra....)

only my eh 4 cents...

[ Voor 15% gewijzigd door SAiN ONeZ op 27-05-2005 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Games op een échte 9800XT (Met 256MB) draaien echt niet soepeler dan een geflashete 9800 Pro 128MB met R360. Heb die test zelf gedaan, en ik merkte geen verschil, en ook 3DMark was hetzelfde.
En als je je 9800XT 128MB nog een beetje overclockt, draait het nog beter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

kom op, de helft van het vga ram, dat merk je zeker wel... :/
Speel maar eens mohpa op 1280x970 of 1600x1200 met 2xaa en 4xaf dan is het een slideshow, terwijl je met die XT perfect gamet op 1600, wat op een pro@xt bij 1280 zonder aa en af al problemen geeft.

Zelfde verhaal geld ook voor farcry, die al een hele tijd uit is, en ook makkelijk te benchen daarin.
bij resos tot 1024 wil ik het wel aanemen, maar daarboven, merk je het zondermeer...

en om het simpel te testen, draai eens een 03 of 05 benchmark op 1280 en 1600 reso, met en zonder aa en af, zul je zie wat ik bedoel :7

[ Voor 42% gewijzigd door SAiN ONeZ op 28-05-2005 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive was vdweek aan het knutselen ...
Eindelijk even tijd gehad om een Zalman VF700 op te pikken .... peuter ik de cooler eraf ... core schoonpoetsen ...
Blijkt het gewoon een 350 gelabelde core te zijn ???????????

Maar de grootste grap ... met een XT Bios erin, op 400Core en 740Mem gewoon geen Artifacts of rare zut ...

Maar zodra over de 403 heen idd artifacts etc ....

Zo zie je maar weer :P

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
is die koeler er ook af te halen op een manier dat ie ook weer te gebruiken is, of moet je echt na het verwijderen een nieuwe koeler kopen?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:43

defiant

Moderator General Chat
Ik heb vandaag mijn zalman VF700Cu ontvangen en geinstalleerd, en tot mijn vreugde bevatte mijn Sapphire Radeon 9800 pro een r360 chip :) (wel oude pcb layout van een 9800pro)

Ik heb echter even moeten zoeken naar het juiste XT bios, hij stond voor samsung geheugen er niet bij op de start post, met google had ik deze gevonden: Sapphire.9800XT.128MB.Samsung.E-die.bin

Flashen met Winflash ging meteen goed, na reboot herkende windows meteen een Radeon 9800XT :)
Core/Mem speeds waren ook meteen goed.

Straks eerst maar eens wat tests draaien.

btw: de startpost banner bovenaan en de link naar RadEdit doen het niet meer :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
koeler pinnetjes gewoon goed bewaren, je moet alleen nieuwe koelprut eronder doen... Zo heb ik mijn vorige 9800pro RMA gedaan..
had hem per ongeluk geheugen kapot gemaakt. De 9800pro die ik nu heb draaid perfect @ XT-speeds en stressed op 65 graden :)

maarja gewoon alles goed bewaren...

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is deze vraag al eens eerder gesteld, maar nog niet beantwoord?

Als je nu bv een Sapphire 9800 pro koopt, hoe groot is dan de kans dat je een R360 core hebt?
Zitten er nog steeds R350 cores tussen of tegenwoordig alleen maar R360 cores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:43

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:19:
Als je nu bv een Sapphire 9800 pro koopt, hoe groot is dan de kans dat je een R360 core hebt?
Zitten er nog steeds R350 cores tussen of tegenwoordig alleen maar R360 cores?
Ik durf die vraag niet met zekerheid te beantwoorden, maar ik denk dat je mag aannemen dat in de huidige batches er voornamelijk R360's zullen worden gebruikt. Maar het is en blijft een gok natuurlijk, met dit soort zaken kan je vrijwel nooit 100% zekerheid krijgen of verlangen.

In de winkel vragen of je de radeon 9800 pro even mag bekijken voor je hem koopt kan al wat zekerheid verschaffen, de radeon 9800 pro's met XT pcb layout zullen een grotere (zijn er XT layout pcb's met R350's?) kans hebben op een R360.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em een tijd terug geflashed naar een XT en voorzien van een arctic vga-silencer.

Hij draait als een ZON.

zou ik er spijt van krijgen als ik em verkoop en twee 6600 GT's ga gebruiken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Niet online

Thorin

rickyb: één 6600GT is vaak al sneller dan een 9800pro of xt in moderne spellen; twee hiervan (in SLI neem ik aan) hebben min of meer de prestatie van een Geforce 6800GT. :)
Qua prestatie (in 3d spellen) zal je er dus wel op vooruit gaan. Qua geluidsproductie, 2d-weergave, dvi-kwaliteit zou ik het niet echter weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

waarom niet voor datzelfde geld een agp x800pro vivo en deze modden naar XT PE via de bekende biosflash!? En je mobo valt her te gebruiken, omdat je anders een SLI board tevens nodig hebt, en je behoorlijk wat bespaart, terwijl je dubbel zo goed als een 6800GT presteerd..

ps het geld dat je ermee bespaard, kan je samen met je complimentenmailtje naar me bankrekening worden overgemaakt :> :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defiant schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:36:
[...]

Ik durf die vraag niet met zekerheid te beantwoorden, maar ik denk dat je mag aannemen dat in de huidige batches er voornamelijk R360's zullen worden gebruikt. Maar het is en blijft een gok natuurlijk, met dit soort zaken kan je vrijwel nooit 100% zekerheid krijgen of verlangen.

In de winkel vragen of je de radeon 9800 pro even mag bekijken voor je hem koopt kan al wat zekerheid verschaffen, de radeon 9800 pro's met XT pcb layout zullen een grotere (zijn er XT layout pcb's met R350's?) kans hebben op een R360.
Ik ga volgende maand een Saphire 9800 pro aanschaffen, ik heb op dit moment een Radeon 9500 met een Athlon XP 1800+, volgende maand een MSI K8n Neo2 Platinum mobo / AMD64 3200+ / Radeon 9800 pro....zal een wereld van verschil zijn kwa snelheid, zelfs als de 9800 pro niet te modden is naar een 9800 XT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

met een a64 AMD en snel geheugen, zal je 9500pro door bv een biosflash naar 9700pro amper (lees 5-10fps gem in gaming) aan de 9800pro onderdoen (ff de xt upgrade van die kaart daargelaten) en je perfect kunt gamen met je oude vga, beter even wachten totdat de nieuwe generatie ATI (r520 core) uit is, en over half jaartje een mooie x800xt (eventueel PE) kan scoren in de 'uiterverkoop' omdat dan die nieuwe eraan komt. (x800pro vivo@bios flash XT PE werkt bijna zker)
Heb zelf in jaar tijd een 9700pro->9800pro->nvidea 6800LE(@12p,6vs)->x800 XT PE en merk aan de a64 dan vga ineens minder uitmaakt, deze xtpe gaat veel sneller op AMD64 dan me vorige P4 config.

Zie dat je nu op nie eens 1,5ghz cpu strenght zit op lage FSB-speeds'... dat is de reden waardoor wss je de capaciteit van de 9500pro nie eens duidelijk te zien krijgt... is de 9500pro 64mb? want ook dat zou eventueel een reden tot upgrade rechtvaardigen, bij een 9500pro met 128mb mem die eventueel wat te clocken is(en dus simpeler te flashen valt) zou ik nog even wachten...

[ Voor 26% gewijzigd door SAiN ONeZ op 28-05-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sain onez schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 21:30:
met een a64 AMD en snel geheugen, zal je 9500pro door bv een biosflash naar 9700pro amper (lees 5-10fps gem in gaming) aan de 9800pro onderdoen (ff de xt upgrade van die kaart daargelaten) en je perfect kunt gamen met je oude vga, beter even wachten totdat de nieuwe generatie ATI (r520 core) uit is, en over half jaartje een mooie x800xt (eventueel PE) kan scoren in de 'uiterverkoop' omdat dan die nieuwe eraan komt. (x800pro vivo@bios flash XT PE werkt bijna zker)
Heb zelf in jaar tijd een 9700pro->9800pro->nvidea 6800LE(@12p,6vs)->x800 XT PE en merk aan de a64 dan vga ineens minder uitmaakt, deze xtpe gaat veel sneller op AMD64 dan me vorige P4 config.

Zie dat je nu op nie eens 1,5ghz cpu strenght zit op lage FSB-speeds'... dat is de reden waardoor wss je de capaciteit van de 9500pro nie eens duidelijk te zien krijgt... is de 9500pro 64mb? want ook dat zou eventueel een reden tot upgrade rechtvaardigen, bij een 9500pro met 128mb mem die eventueel wat te clocken is(en dus simpeler te flashen valt) zou ik nog even wachten...
Ik heb geen 9500 PRO, maar een 9500 NON pro (128 MB) op dit moment...
De 9500 > 9700 mod lukt niet met mijn kaart zonder de beruchte "checkers", zelfs op de desktop...
Dus jij denkt dat ik de 9800 pro beter even kan laten liggen en wachten to ik een x800xt kan scoren voor een leuke prijs? Zijn die ook gewoon in AGP uitvoering te krijgen? Mijn nieuwe mobo wordt namelijk een AGP mobo, omdat ik geen cash heb om een PCI-E mobo + kaart aan te schaffen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

jep mijn x800pro vivo is ook agp en geflasht met een XT PE bios op core 520mhz en mem 1120mhz (DDR) valt nog wel wat te clocken, maar ook ivm met een marge voor zulke hitte als deze dagen loopt alles perfect

Haal eerst een leuk 939 socket mobo met toch wel 1ghz (2x512mb) ram, en bekijk dan hoe je 9500pro reageert, ben zelf over gegaan van 9700pro naar 9800pro en merkte amper verschil ( toch wel van 8 naar 8 pipes) maar de overgang naar snel 256mb vga ram is erg goed merkbaar, draai alles 2 ipv 1 verwachtte reso hoger.. alles vol open op 1600x1200 en dan nog 4xaa en 8xaf vaak geen probleem bij de recentere games....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sain onez schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:12:
jep mijn x800pro vivo is ook agp en geflasht met een XT PE bios op core 520mhz en mem 1120mhz (DDR) valt nog wel wat te clocken, maar ook ivm met een marge voor zulke hitte als deze dagen loopt alles perfect

Haal eerst een leuk 939 socket mobo met toch wel 1ghz (2x512mb) ram, en bekijk dan hoe je 9500pro reageert, ben zelf over gegaan van 9700pro naar 9800pro en merkte amper verschil ( toch wel van 8 naar 8 pipes) maar de overgang naar snel 256mb vga ram is erg goed merkbaar, draai alles 2 ipv 1 verwachtte reso hoger.. alles vol open op 1600x1200 en dan nog 4xaa en 8xaf vaak geen probleem bij de recentere games....
Heb je wiet gerookt ofzo, ik heb GEEN 9500PRO, maar een 9500 NON PRO 8)7 :P
Verder lijkt het me moeilijk om 1 ghz ram te halen, maar 1GB ram (2x512 in dual channel) zal wel lukken 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:20:
[...]
Heb je wiet gerookt ofzo, ik heb GEEN 9500PRO, maar een 9500 NON PRO 8)7 :P
Verder lijkt het me moeilijk om 1 ghz ram te halen, maar 1GB ram (2x512 in dual channel) zal wel lukken 8)7 ;)
sain onez schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:12:

Haal eerst een leuk 939 socket mobo met toch wel 1ghz (2x512mb) ram, en bekijk dan hoe je 9500pro reageert, ben zelf over gegaan van 9700pro naar 9800pro en merkte amper verschil ( toch wel van 8 naar 8 pipes) ....
eh, sir smoke-a-lot, geef toch ook al aan dat ik van een 8 pipes overging naar een andere 8pipes, waardoor deze upgrade wel eventueel zin heeft, maar verwacht dat jouw 9500NONpro beter presteerd dan nu... en dan zou het w88 eventueel voor leuker vuurwerk zorgen... zo wilde een vriend zijn ti4600 vervangen ivm BF2 die eraan komt, hij wilde ook voor een pro gaan, maar heb em kunnen overtuigen om voor em zo een gemodde 256mb 9800pro die op hogere clocks dan een default XT draait (core 420-430) en ook mooi afgemonteerd is met artic silencer waardoor casetemp ook veel beter blijft.. (ps je had wel gelijk.. zal de zon wel zijn geweest, het was overgeclockte.. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
ik heb me radeon 9800 weer iets terug geclocked vanwege het warme weer en ik me pc aan het verbouwen ben ( lekker stil maken ). Morgen komt me Zalman VF700-AlCu binnen samen met Zalman CNPS7000-AlCu.

Morgen maar is kijken hoever ik Me 9800 pro gaat krijgen. Hij deed al XT snelheden op stock koeling maar dat werd me net iets te heet afgelopen dage met dit weer een aangezien ik me 4 casefans er al uit had gehaald ( nieuwe komen van de week binnen ) werd het aardig warm

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 11-09 13:28
Ik ben nog eens grondig op zoek gegaan naar de afkomst *matige* 9800pro 256mb

Na het bios te saven en in te laden in Radedit11d ben ik er dit over te weten gekomen:

Kijk en huiver

Bios Title: P/N133-PC0042-37
Bios Date/Time:2003/10/03 17:41
Vendor ID:? SuperGrace / PC Partner [0x174B]
Real Core Clock: 324.00Mhz (48 * 6.75 Mhz)
Real Memory Clock: 276.75 (41 * 6.75 Mhz)
Effective Memory Clock: 553.50 Mhz (DDR; 128 bits bus)
Memory Timings: DDR, Cas2 (Normal)
TV Standard NTSC

Verder staat dit op het geheugen:

Hynix
HY5DU573222A
FM-33 401A
W7CD4866c

Kortom, vreemd kaartje (komt dan ook uit een FS Computer).
Heeft iemand nog wat interessants te melden over dit kaartje? Tips o.i.d?
Met Atitool kan ik de core tot ongeveer 360Mhz en het memory to 320mhz opschroeven met het standaard build by ati fannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Niet online

Thorin

giant schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:56:
Ik ben nog eens grondig op zoek gegaan naar de afkomst *matige* 9800pro 256mb
[...]
Verder staat dit op het geheugen:
Hynix
HY5DU573222A
FM-33 401A
W7CD4866c
[...]
Dat FM-33 slaat (volgens mij) op dat het 3.3 ns geheugen is (wat normaal gesproken 2.8ns of zelfs 2.2ns is). Lijkt me een beetje een brak kaartje, ook omdat de geheugenbus maar 128 bit is ipv (standaard) 256 bit (hakt ook een stuk van de prestaties eraf)

Misschien kan je met wat heatsinkjes op het geheugen en voltmods er nog meer MHz'en uitkrijgen, maar die 128 bits bus blijf je wel merken (en kan je geloof ik niet erbij klussen) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 11-09 13:28
Opzich speelde Far Cry nog prima op het kaartje voor zover ik me kan herinneren (iig 1280x1024 en high ofzo)

Maarja komt dan ook uit een Fujitsu Siemens computer, aangepast ofzo dus. (zelfde als met het moederbord, ook niks over te vinden afgezien van op de fsc site zelf). Hij heeft trouwens wel 8pipelines :P dat nog net wel

Kheb nu dan ook een IC7-Max3 erin hangen.

Bedankt voor de reactie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

is het wel zeker een 128mbit kaartje!? deze zou je herkennen aan de doos eventueel ( was verplicht vanaf bepaald moment, om de lite pro van de pro te onderscheiden, het duidelijks kun je dit zien aan de ligging van de ramchips op het pcb, als ze in een L staan is het een lite (128mbit) lopen ze parallel tov de core (zonder hoek) dan zou het een 256mbit betreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Niet online

Thorin

:? de geheugenchips op mijn kaart lopen in een 'L'-vorm om de gpu, en ik heb echt een 256bits... Verder weet ik ook niet precies waar je het aan kan zien, maar het stond in Giant's bios dump dus vandaar dat ik daar vanuit ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Ik heb dus een R360 Core, nadat ik de stockkoeler had verwacht zag ik dit dus. Ik krijg alleen geen temperatuur te zien met atitool als ik deze installeer. Maargoed heb er nu nog niet veel aan, blijkbaar is gister men mobo overleden, dus moet ik eerst ff weer een nieuw mobo gaan kopen voordat ik kan checken hoever nu me Radeon 9800 Pro komt. Met stockkoeling deed deze al 712/730 snelheden maar had deze terug geclocked vorige week vanwege het warme weer.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

in atitool moet je het opmeten van de temp aanvinken, zodat het dan pas zichtbaar wordt...

Ook is de temp chip makkelijk te herkennnen, omdat dat enkel de chip is die in een hoek van 45gr op de rest gemonteerd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 23:27

Polycom

Poes van goud

Damn volgens mij begint mn 9800pro het loodje te leggen

soms als mn pc uitstaat voor 2 dagen en doe hem aan dan zie je allemaal gekke flikkeringen en dingen door het scherm (vaaaaag)

Maar als ik hem dan restart is alles weer normaal en doet hij alles weer (ook geen problemen in games ofzo)

Heb er een artic cooler rev3 op 2 weken terug nog nieuwe coolpasta op de core gedaan hielp dus niet echt... nou ja als hij dood gaat gaat hij dood.. end of story

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Oke, ik denk dat ik iets heb gedaan wat niet moest :P, ik heb dus met dat windows prog geprobeerd maar ja dat is dus mislukt denk ik, ik krijg geen beeld meer wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Oke mijn kaart doet het en is geflashed naar een XT :D das mooi natuurlijk maar ik krijg geen bootscreen meer te zien. is dat normaal bij het flashen?

[ Voor 79% gewijzigd door NovemberSierra op 01-06-2005 13:40 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste