Als je het met een kleine tang en met beleid doet beschadig je ze niet.WizZie- schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:59:
Ik dacht dat het ook gepruts ging worden. Niets bleek minder waar. De twee zwarte pinnetjes aan de achterkant van de kaart moet je eerst met de hand proberen in te drukken. Bij mij lukte dit voor geen meter. Echter; geen paniek. Pak dan gewoon een tangetje en heb schijt aan het feit dat de tang de kaart raakt; was bij mij ook en het boeide niets. Dan (bij mij meedere malen) indrukken en zo de zwarte dingetjes (klemmetjes) eruit halen. Ik heb de uiteinden van de klemmetjes tot moes vermorzeld. Meerdere keren met de tang geknepen, anders lukte het niet.
Het is echt niet zo moeilijk als het misschien lijkt
Verwijderd
Hm nog maar eens goed kijken dan, want die pinnetjes aan de achterkant zijn me ook niet opgevallen._Oldie_ schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:35:
[...]
Als je het met een kleine tang en met beleid doet beschadig je ze niet.
Verwijderd
Je moet even goed kijken.
Aan de bovenkant van de koeler zitten twee kunststof pinnetjes (lijken op spijkertjes).
Deze pinnetjes kan je met een klein tangetje eruit trekken (recht omhoog).
Door deze pinnetjes wordt de koeler op de pcb geklemd.
Dus NIET met een tangetje of iets dergelijks aan de onderkant drukken, want dat is bij mij ook een keertje fout gegaan ( kapotte video kaart
), en dat lukt meestal niet..
Als je die twee pinnetjes eruit getrokken hebt, komt de koeler zonder al te veel moeite los
Aan de bovenkant van de koeler zitten twee kunststof pinnetjes (lijken op spijkertjes).
Deze pinnetjes kan je met een klein tangetje eruit trekken (recht omhoog).
Door deze pinnetjes wordt de koeler op de pcb geklemd.
Dus NIET met een tangetje of iets dergelijks aan de onderkant drukken, want dat is bij mij ook een keertje fout gegaan ( kapotte video kaart
Als je die twee pinnetjes eruit getrokken hebt, komt de koeler zonder al te veel moeite los
Ik heb mijn bios opnieuw geflashed met een his 9800xt bios 128mb. Ik heb nu echter voortdurend stotteringen in cs:source , zelfs op de overclocked speeds van 450/750. Waar kan dit aan liggen en wat kan ik eraan doen?? Ik heb helaas mijn oude msi bios niet meer, vergeten op te slaan
Drivers uninstalled & reinstalled ???
Kan zijn dat ze dus nog verkeerd aangestuurd worden .
Verwijderd
Ik heb een kleine vraag je m.b.t. een voltage mod, nu surf ik al jaren hier op GoT, maar ben daar nooit geintereseerd geweest wat nu heel anders ligt.
Nou vroeg ik me af waar die kleine dingetjes te koop zijn wat je op je kaart moet gaan solderen?
En maakt het type wat uit?
Nou vroeg ik me af waar die kleine dingetjes te koop zijn wat je op je kaart moet gaan solderen?
had ik al gedaan. ik zal het eens proberen met de ati drivers ipv de omega driversJive schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:34:
Drivers uninstalled & reinstalled ???
https://support.ati.com/i...nswer.asp?questionID=1447
Cat Uninstaller ook al ???
Cat Uninstaller ook al ???
http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=108&var2=0Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:37:
Ik heb een kleine vraag je m.b.t. een voltage mod, nu surf ik al jaren hier op GoT, maar ben daar nooit geintereseerd geweest wat nu heel anders ligt.
das de mod
en die dingetjes zijn de VR's denk ik dat je bedoelt. dat zijn variabele weerstanden. Pas op je kan ze ook in kleine ronde vormen krijgen ipv de "blauwe blokken" die je op veel screenshots ziet. Die zijn gewoon veel makkelijker weg te stoppen en te gebruiken.
Veel plezier ermee!!
BTW
NIET PROBEREN TE VOLTMODDEN ALS JE NIET SUPERGOED KAN SOLDEREN.
Je moet echt dingen solderen met 0 fouttolerantie
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Ok het werkt allemaal weer zonder stotteren, het lag blijkbaar aan de omega drivers
Verwijderd
Bedankt voor je uitleg maar waar kan ik die dingen vandaan halen?Entity_Razer schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:34:
[...]
http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=108&var2=0
das de mod
en die dingetjes zijn de VR's denk ik dat je bedoelt. dat zijn variabele weerstanden. Pas op je kan ze ook in kleine ronde vormen krijgen ipv de "blauwe blokken" die je op veel screenshots ziet. Die zijn gewoon veel makkelijker weg te stoppen en te gebruiken.
Veel plezier ermee!!
BTW
NIET PROBEREN TE VOLTMODDEN ALS JE NIET SUPERGOED KAN SOLDEREN.
Je moet echt dingen solderen met 0 fouttolerantie
Gewoon bij een electronica zaakjes.
Verwijderd
Hmmzz ik heb mijn Sapphire 9800 pro via windows gelfashed (zoals er in de eerste post staat)... maar ik zie geen verschil nergens
waar kan je zien dat het een XT is? en waar staat Fast Writes?
kan het nergens vinde 
Oooh w8
Het flashen was op 1 of andere manier fout gegaan
nu ik het opnieuw heb gedaan werkt het...
ik heb niets gezegt
Oooh w8

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 19:47 ]
Dat had ik ook, ik denk dat winflash de eerste keer niet flashed maar eea insteld waarna je moet rebooten en flashen.
Verwijderd
Ik heb je advies opgevolgd; heb de Zalman Vf700-cu geinstalleerd, mn idle temp @ XT speeds is nu 58 graden, al een heel verschil. Het is nog steeds niet superlaag, maar dat komt, omdat ik sowieso nog wat aan mn casetemps moet doen. OC'en gaat nu ook lekker. Hij loopt zonder problemen @ 425/375 waarmee ik met mn antieke 1,8 ghz Willamette (400mhz fsb, 256k cache) ruim 6100 marks haal in 3dmark 2k3. Dat is voor mijn systeem representatief...sain onez schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:35:
eventueel zoeen zalman vga koeler of een arctic koeler misschien een practische tip, en je tunnelt al die hitte naar buiten je case met die laatste, en door het eventueel extra nauwkeurig monteren word een eerdere reden van het hoog zijn van de temps opgelost en heb je dubbel profijt.. (idle temps die 'normaal' zijn, en extra OC potentie doordat die nieuwe koeler stukken meer kan koelen dan de stockcooling.)
ps als mijn temps stressed zo hoog waren als jou idle temps dan nog liet ik em uit en ging ik op zoek naar een oplossing..
Verwijderd
De processor maakt geen ruk uit voor 03, ik had met een Celeron D 3,6 6100 3dmarks en met een Pentium 4 3,6 1MB 6150Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:50:
[...]
Ik heb je advies opgevolgd; heb de Zalman Vf700-cu geinstalleerd, mn idle temp @ XT speeds is nu 58 graden, al een heel verschil. Het is nog steeds niet superlaag, maar dat komt, omdat ik sowieso nog wat aan mn casetemps moet doen. OC'en gaat nu ook lekker. Hij loopt zonder problemen @ 425/375 waarmee ik met mn antieke 1,8 ghz Willamette (400mhz fsb, 256k cache) ruim 6100 marks haal in 3dmark 2k3. Dat is voor mijn systeem representatief...
Verwijderd
Nu heb ik een vraagje he... kheb gister de VF700-cu op me Sapphire 9800 pro gezet en nu zag ik dat ik een R360 core heb... ik heb ook hynix geheugen.
Nu is mijn vraag... kan ik me Sapphire 9800 pro nu zonder problemen naar XT flashen?
Nu is mijn vraag... kan ik me Sapphire 9800 pro nu zonder problemen naar XT flashen?
Verwijderd
Nee, eerst kijken of hij de XT snelheden wel haald, dus eerst de snelheden handmatig op 412-365 trekken. Heb je dan arti's in games? Dan trekt je kaart het niet.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:39:
Nu heb ik een vraagje he... kheb gister de VF700-cu op me Sapphire 9800 pro gezet en nu zag ik dat ik een R360 core heb... ik heb ook hynix geheugen.
Als er geen artifacts zijn kan je hem flashen.
Verwijderd
ik wil mijn club3d 9800 pro ook flashen, maar ik heb een vraagje over het hoger zetten van het agp voltage.
Ik kan nergens in mijn bios van mijn Asus P4P800 iets van AGP voltage vinden. ik heb al de hele handleiding doorgezocht, maar daarin stond ook al niks. Weet iemand toevallig waar ik dat hoger kan zetten?
Ik kan nergens in mijn bios van mijn Asus P4P800 iets van AGP voltage vinden. ik heb al de hele handleiding doorgezocht, maar daarin stond ook al niks. Weet iemand toevallig waar ik dat hoger kan zetten?
Verwijderd
Ik heb ook een ASUS P4P800 en daar staat hij onder de voltage van het geheugen.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:02:
ik wil mijn club3d 9800 pro ook flashen, maar ik heb een vraagje over het hoger zetten van het agp voltage.
Hij MOÉT erin staan
Verwijderd
ik zie het toch echt niet staan. Zou het soms kunnen komen omdat ik nog een standaard bios heb, ik heb die nooit geflashed oid. Onder welke naam staat ie?
edit: en nog een vraag:
Welke cooler moet ik nou pakken, de ZM VF700 AlCu of de ZM VF700 Cu versie?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 16:43 ]
Verwijderd
Dus ff met 412 mhz core en 365 mhz mem een zooi benchmarks draaien en gamen moet voldoende zijn?Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:59:
[...]
Nee, eerst kijken of hij de XT snelheden wel haald, dus eerst de snelheden handmatig op 412-365 trekken. Heb je dan arti's in games? Dan trekt je kaart het niet.
Als er geen artifacts zijn kan je hem flashen.
yup
Vooral 3Dmark 05 zou ik zo zeggen. Die stressed je GPU wel redelijk
Vooral 3Dmark 05 zou ik zo zeggen. Die stressed je GPU wel redelijk
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Ik heb mijn kaart inmiddels met het xt bios op 450/750 ge oc'd . Dit haalde de kaart ook al voor het xt bios maar nu krijg ik als ik ga testen met ati tray tools op artifacts elke keer 1 of 2 artifacts. Kan dit heel veel kwaad, dit was voorheen nog niet namelijk(misschien door het warme weer?)
de cu versie presteert iets beter omdat hij helemaal van koper is. Dat geleid beter dan alu.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:28:
ik zie het toch echt niet staan. Zou het soms kunnen komen omdat ik nog een standaard bios heb, ik heb die nooit geflashed oid. Onder welke naam staat ie?
Verwijderd
hmm ik lekker benchmarken dus... gamen... etc.... poof pc uit 
kheb nu alles weer lekker @ stock en ik hou ut wel zo...
het liep trouwens als een trein... denk dat me voeding een beetje VEEL te slecht is
(Q-Tec 450 W dual fan)
kheb nu alles weer lekker @ stock en ik hou ut wel zo...
het liep trouwens als een trein... denk dat me voeding een beetje VEEL te slecht is
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 18:33 ]
Verwijderd
ja ik ookVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:43:
krijg bij 3dmark05 een error... out of video memory

Oooh ja...enne hoe meet je de temp van je videokaart?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 22:00 ]
Verwijderd
temp meet je met ati tool als je een temp sensor op je gpu heb iig....
kheb trouwens ook me kaart weer @ stock speeds staan want me voeding is crap
Verwijderd
Waar staat dat dan ong. in dat proggie?Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:34:
temp meet je met ati tool als je een temp sensor op je gpu heb iig....

Enne ik heb ook crap voeding... Sweex 650W.. tog pakt hij alles

Laatste vraag.. is er nog een verschil tussen de 9800 Pro en dan 9800 Pro Atlantis?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 23:10 ]
Verwijderd
ati tool ----> ff googlen
kheb zelf ook de atlantis en of er verschil in zit weet ik nie, maar volgens mij zit er geen verschil in
core/mem is het zelfde als bij andere en de 256 bit ook... (volgens mij)
kheb zelf ook de atlantis en of er verschil in zit weet ik nie, maar volgens mij zit er geen verschil in
Verwijderd
hehe ok.. thnxVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:33:
ati tool ----> ff googlen
hoe lang moet je zo iets laten lope? zit nu al ov er de 1 uur
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 00:59 ]
een kwartier is wel voldoende.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 00:00:
[...]
hehe ok.. thnxben ff me max memory speed aan het testen
![]()
hoe lang moet je zo iets laten lope? zit nu al ov er de 1 uur![]()
Mijn bios heet: ''GeCube.9800XT.128.Hynix28.040526'' moet er dan ''.bin'' achter zetten of niet?Nadat je je originele bios hebt gesaved type je "flashrom -p 0 <<Biosnaam>>", dus, uitgaande ervan dat mijn 9800XT bios "built.by.ati.9800xt.bin" heeft, typ ik "flashrom -p 0 built.by.ati.9800xt.bin" . Flashrom begint je bios te flashen zodra je op Enter drukt. Nu moet je even je systeem rebooten (verwijder floppy) en kan je onder windows xp de drivers naar keuze installeren.

[CiP] Le Régional Built To Last.
Lijkt me niet, daar kijken al die tooltjes toch totaal niet naar. Extensies zijn buiten windows (bijna?) puur voor de overzichtelijkheid.Go3s1m4n schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:14:
[...]
Mijn bios heet: ''GeCube.9800XT.128.Hynix28.040526'' moet er dan ''.bin'' achter zetten of niet?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dus dan word het zo: "flashrom -p 0 GeCube.9800XT.128.Hynix28.040526" ?
dit is behoorlijk vervelend. Hij geeft nou ook de xt speeds heel de tijd 1 artifact. Dat doet ie dus ook op 450:750. Kan dit nou veel kwaad die ene artifact??
getest met de ati tray tools
getest met de ati tray tools
[ Voor 10% gewijzigd door icecoolsniper op 24-06-2005 11:13 ]
Als jij je er niet aan stoort niet nee:)
Nou, als ie artifacts vertoont, ook al is het minimaal, dan betekent dat in principe dat ie te hoog geclockt staat en dat lijkt me niet heel erg bevorderlijk. Had precies hetzelfde prbleem met mijn geflashte x800 en daar heb ik het verholpen door het geheugen wat lager te klokken, ding draait nu op 520/540, ipv 520/560. Kan waarschijnlijk nog wel wat hoger, maar met dit warme weer neem ik liever wat minder risico, totdat ik er een arctic silencer op heb geschroefd, ding wordt nu 70 graden

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:06:
[...]
ja ik ook
ik dagt dat het aan mij lag....met google vind ik alleen 1 site waar dezelfde error staat.. maar die is chinees
iemand een idee?
miss omdat de XT 256mb heeft en hij daar vanuit gaat ofzo?
__________________________________________________________________________________
Hij stond alleen op XT speeds... maarja... ik heb het nogmaals geprobeerd en ik denk dat het wat anders is waardoor me pc uitgaat... ik hoor me hdd moelijk doen... beetje raar allemaal temp van me hdd is dan 35 graden volgens speedfan
[...]
ja ik ook

__________________________________________________________________________________
Hij stond alleen op XT speeds... maarja... ik heb het nogmaals geprobeerd en ik denk dat het wat anders is waardoor me pc uitgaat... ik hoor me hdd moelijk doen... beetje raar allemaal temp van me hdd is dan 35 graden volgens speedfan
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 11:47 ]
Er zijn toch ook 128MB XT biossen beschikbaar?Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:06:
[...]
ja ik ookik dagt dat het aan mij lag....met google vind ik alleen 1 site waar dezelfde error staat.. maar die is chinees
iemand een idee?
miss omdat de XT 256mb heeft en hij daar vanuit gaat ofzo?
![]()
Oooh ja...enne hoe meet je de temp van je videokaart?
Enne: sommige kaarten hebben een ingebouwde temp sensor, maar niet alle merken geloof ik.
Je kan dat in ieder geval uitlezen met tooltjes als atitool enzo.
Verwijderd
nee mijne heb geen temp gedoe denk ik.. zie nergens de temp staanOrion84 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:48:
[...]
Er zijn toch ook 128MB XT biossen beschikbaar?
Enne: sommige kaarten hebben een ingebouwde temp sensor, maar niet alle merken geloof ik.
Je kan dat in ieder geval uitlezen met tooltjes als atitool enzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 12:39 ]
Geen idee, maar omdat jij opmerkte dat je misschien die problemen kon verklaren door het geheugen verschil dacht ik dat je misschien een 256MB bios gebruikt had ofzo?Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:38:
[...]
enne die 128mb bios... is dat niet gewoon die in de start post staat?
Verwijderd
hmmz tja klopt.. domme opmerking van mijOrion84 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:57:
[...]
Geen idee, maar omdat jij opmerkte dat je misschien die problemen kon verklaren door het geheugen verschil dacht ik dat je misschien een 256MB bios gebruikt had ofzo?

maargoed.. moet nu naar me diploma uitreiking (met tegenzin

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 18:23 . Reden: Perongeluk alleen de quote verstuurd :P ]
Yo Yo!
Sorry, het is al 100 keer langsgekomen, I know, maar even dit.
Mijn Ati Radeon 9700 (true) pro met 128 MB met de samsung chips etc.
Hij loopt op 325 en zo (=stock speeds).
Ik weet dat met een xt bios op een r300 er soms 'ghosting' is bij bepaalde shaders omdat die in de xt anders uitgevoerd worden vanwege iets wat 2.1 is ipv 2.0, maar dat maakt me op zich niks uit hoor.
de vraag:
Ga ik met COD en HL2 en F.E.A.R. (mp beta demo) hogere FPS halen als ik de xt bios eropzet?
Ik ga NIET overclocken, dus gewoon de 9700 pro speeds met een 9800xt bios.
Ow, en ik heb een vf700 alucu eropzitten. Waarom? Omdat het leuk was
(leg ik nog een keer uit).
Snel antw. graag, de lan is al over 72 uur!
Grtz
Sorry, het is al 100 keer langsgekomen, I know, maar even dit.
Mijn Ati Radeon 9700 (true) pro met 128 MB met de samsung chips etc.
Hij loopt op 325 en zo (=stock speeds).
Ik weet dat met een xt bios op een r300 er soms 'ghosting' is bij bepaalde shaders omdat die in de xt anders uitgevoerd worden vanwege iets wat 2.1 is ipv 2.0, maar dat maakt me op zich niks uit hoor.
de vraag:
Ga ik met COD en HL2 en F.E.A.R. (mp beta demo) hogere FPS halen als ik de xt bios eropzet?
Ik ga NIET overclocken, dus gewoon de 9700 pro speeds met een 9800xt bios.
Ow, en ik heb een vf700 alucu eropzitten. Waarom? Omdat het leuk was
Snel antw. graag, de lan is al over 72 uur!
Grtz
Ik denk dat je eerder juist de games een hogere kans op crashing geeft, omdat ze directx9c instructies naar een 9700 proberen te duwen, die er op zeker een paar wil software-renderen, maar dit foutief met hardware gaat doen omdat de drivers denken een 9800 te hebben.
"Both these cards use the R350 chip which is a R300 chip which has been modified to be more efficient by improving its Hyper-Z implementation and colour compression algorithms, they also have a higher clock."
"You can NOT turn the R300 chip (used on 9500/9700 cards) into R350 (used on the 9800) by software."
"Both these cards use the R350 chip which is a R300 chip which has been modified to be more efficient by improving its Hyper-Z implementation and colour compression algorithms, they also have a higher clock."
"You can NOT turn the R300 chip (used on 9500/9700 cards) into R350 (used on the 9800) by software."
Nein!
NEIN!!!
Nee

Wat jammer man. Het zou me een leuk experiment lijken. Bovendien verveel ik me met deze hitte.
Maarja, even het artikel lezen.
iig bedankt voor de info!
EDIT: "A few people could fix artifacts doing one or more of the following:
* Disable Hierarchical-Z (Use google to find an utility called "RTool")" << kan ik iets met deze info?
NEIN!!!
Nee
Wat jammer man. Het zou me een leuk experiment lijken. Bovendien verveel ik me met deze hitte.
Maarja, even het artikel lezen.
iig bedankt voor de info!
EDIT: "A few people could fix artifacts doing one or more of the following:
* Disable Hierarchical-Z (Use google to find an utility called "RTool")" << kan ik iets met deze info?
[ Voor 50% gewijzigd door Apen-nootjes op 02-07-2005 16:42 ]
Verwijderd
Ik kan nergens een INFINION bios vinden niet van de PRO niet van de XT als ik er een kan vinden wil ik het ook wel proberen....
Trouwens clock die kaart over man!! scheelt veel FPS je krijgt hem minimaal wel op 400 core.
Trouwens clock die kaart over man!! scheelt veel FPS je krijgt hem minimaal wel op 400 core.
Ej, als je de file vind, dan doe ik het ook wel 
Overclocken doe ik niet graag, want ik ben bang dat de kaart misschien kapot gaat.
Ik had de koeler op 5 volt lopen, ik heb hem voor de stilte zeg maar. Ik heb maar 1 kaart en ik ben er apetrots/zuinig op.
Dus laat maar iets weten als je hem hebt, dan doe ik ook.
Ik was eigenlijk van plan om een 9500 bios erop te flashen
we doen op de lan toch alleen cod (waar ik aan meedoe dan), en dan heb ik die extra fps niet nodig. lcd toch maar 60Hz.
Maargoed, ik hoor het wel.
Overclocken doe ik niet graag, want ik ben bang dat de kaart misschien kapot gaat.
Ik had de koeler op 5 volt lopen, ik heb hem voor de stilte zeg maar. Ik heb maar 1 kaart en ik ben er apetrots/zuinig op.
Dus laat maar iets weten als je hem hebt, dan doe ik ook.
Ik was eigenlijk van plan om een 9500 bios erop te flashen
we doen op de lan toch alleen cod (waar ik aan meedoe dan), en dan heb ik die extra fps niet nodig. lcd toch maar 60Hz.
Maargoed, ik hoor het wel.
Verwijderd
over clocken doe je niet graag maar je wil er wel een 9800 xt van maken?
wat begrijp ik hier niet

wat begrijp ik hier niet

Overclocken = hogere temperatuur=kan kapot gaan
bios flashen= optimalisaties in drivers? gratis fps erbij zonder dat je gpu naar de klote kan gaan.
En nu jij weer.
EDIT: ow sorry, neem me niet kwalijk
ik had je naam niet gelezen..
n00bz0r
(
)
bios flashen= optimalisaties in drivers? gratis fps erbij zonder dat je gpu naar de klote kan gaan.
En nu jij weer.
EDIT: ow sorry, neem me niet kwalijk
n00bz0r
(
[ Voor 24% gewijzigd door Faust op 24-06-2005 22:29 ]
Zoek effe ati-tray-tools of atitool mischien dat een van die 2 het kunnen ..Faust schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:25:
En nu jij weer.
Maar vergeet niet eerst de xt-bio te downclocken naar je stock speed ....
Ik heb gewoon mijn 9800 pro met xt bios op pro speed draaien, en daar met ati-tray-tools 2 extra profiles bij ... eentje op het laagst mogelijke voor normaal, en eentje op hoogst-haalbare voor 3d-apps.
Dat scheelt je ook nog eens een zwik aan overbodig stroomverbruik ook nog als je niet aan het gamen bent, en je case-temp heeft er ook aardig baat bij.
Tis nu niet echt alsof je een overclockede-vid-kaart nodig hebt voor freecell of filmpjes kijken (als je niet op tnet ziet uiteraard
[ Voor 9% gewijzigd door Jive op 24-06-2005 22:34 ]
Maar met een bios flash heb je nog altijd een risico.'
Waarom het niet gewoon stock laten als je toch al tevreden bent?
Zou je eigenlijk in een R(V)300, een 9200 bios in kunnen flashen, zodat je semi 'high end' kaart een 'low' profile kaartje word, c.q passief koelbaar.
Zou je eigenlijk in een R(V)300, een 9200 bios in kunnen flashen, zodat je semi 'high end' kaart een 'low' profile kaartje word, c.q passief koelbaar.
Geen idee, proberen kan altijd. Verder zit er weinig risico aan, zolang je maar backups maakt van je BIOS...Aight! schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:25:
Maar met een bios flash heb je nog altijd een risico.'
En ja, waarom niet gewoon stock laten, tsja, Die Hard Overclocking & Cooling, Tweakers, lijkt me wel duidelijk denk ik
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Tweakers hebben nu eenmaal het natuurlijke instinct om het uiterste uit hun videokaart of GPU te persen... Don't ask me why
Zelf ben ik overigens ook wel tevreden met mijn stock snelheden. Ik vind het risico van flashen/overclocken niet opwegen tegen die 5% performace winst die je toch niet merkt.
FnF schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:44:
[...]
Geen idee, proberen kan altijd. Verder zit er weinig risico aan, zolang je maar backups maakt van je BIOS...
En ja, waarom niet gewoon stock laten, tsja, Die Hard Overclocking & Cooling, Tweakers, lijkt me wel duidelijk denk ikDaar zitten we hier voor
offtopic:
Wie schopt een modje om Die Hard Underclocking & Passive Cooling aan te maken
Wie schopt een modje om Die Hard Underclocking & Passive Cooling aan te maken
Verwijderd
5%?WizZie- schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:56:
Tweakers hebben nu eenmaal het natuurlijke instinct om het uiterste uit hun videokaart of GPU te persen... Don't ask me whyZelf ben ik overigens ook wel tevreden met mijn stock snelheden. Ik vind het risico van flashen/overclocken niet opwegen tegen die 5% performace winst die je toch niet merkt.
Nou bij mij scheelt dat meer als 50% prestatiewinst!!
Van 263 naar 430 core! 61% op de core!!
em geheugen 263 naar 315 20% op geheugen!!
Stock 3DMARK03 4000
Overclocked 6500
Tjah door alleen een Zalman erop te zetten.
Verwijderd
ik heb in mijn bios van me asus p4p 800 e deluxe OC op 20% gezet.. dus nu draaid mijn 2,8 op 3,4... maar wat houd dit in voor de videokaart?
krijgt die dan ook auto een OC van 20%? want dan zet ik dat uit...
volgens mij vertoont ie wat overhittings verschijnselen af en toe 
iemand een idee?
iemand een idee?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 11:50 ]
Verwijderd
nee volgens mij alleen de cpu.Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:49:
ik heb in mijn bios van me asus p4p 800 e deluxe OC op 20% gezet.. dus nu draaid mijn 2,8 op 3,4... maar wat houd dit in voor de videokaart?krijgt die dan ook auto een OC van 20%? want dan zet ik dat uit...
iemand een idee?
Verwijderd
Volgens mij is een R300 core niet gemaakt voor R360 bios... dus tis ook niet echt goed voor je kaart lijkt me... en je krijgt last van ghosting etc etc etc etc etc etcFaust schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:25:
En nu jij weer.
EDIT: ow sorry, neem me niet kwalijkik had je naam niet gelezen..
n00bz0r
()
Je videokaart zal geen OC krijgen. Er is wel een kans dat je AGP-frequentie ook omhoog gaat.Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:49:
ik heb in mijn bios van me asus p4p 800 e deluxe OC op 20% gezet.. dus nu draaid mijn 2,8 op 3,4... maar wat houd dit in voor de videokaart?krijgt die dan ook auto een OC van 20%? want dan zet ik dat uit...
iemand een idee?
En wat noem je oververhittingsverschijnselen? Artifacts?
En of je vidcard een OC heeft kun je zelf ook controleren door met een proggie als everest-home edition of atitool te kijken.
offtopic:
ik zie bijna geen tekst, alleen maar smileys
[ Voor 6% gewijzigd door ff_tweake op 26-06-2005 13:58 ]
Verwijderd
atitool staat gewoon op de speeds als de xt... en met oververhittingsverschijnselen (wat een woord) bedoel ik.. het soms crashen van de pc (blauw scherm of hij slaat gewoon uit tijdens het spele van bf2 op medium) terwijl er een zalman vf700 op zit en aan de andere kant een ventilator van een boxed p4ff_tweake schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:57:
[...]
Je videokaart zal geen OC krijgen. Er is wel een kans dat je AGP-frequentie ook omhoog gaat.
En wat noem je oververhittingsverschijnselen? Artifacts?
En of je vidcard een OC heeft kun je zelf ook controleren door met een proggie als everest-home edition of atitool te kijken.
offtopic:
//EDIT: ik heb de zalman koeler op me moederbord aangeslote.. zou het helpen als ik hem aansluit op een 12v aansluiting? of ooh w8 dat op je moederbord is al 12

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 14:18 . Reden: wat smileys voor je verwijderd :P ]
Blauwe schermen en uitslaan hoeft niet perse door de videokaart te komen. Je hebt je CPU en dus ook de geheugen overgeklockt dus dat kan ook fouten veroorzaken.Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:00:
[...]
atitool staat gewoon op de speeds als de xt... en met oververhittingsverschijnselen (wat een woord) bedoel ik.. het soms crashen van de pc (blauw scherm of hij slaat gewoon uit tijdens het spele van bf2 op medium) terwijl er een zalman vf700 op zit en aan de andere kant een ventilator van een boxed p4
//EDIT: ik heb de zalman koeler op me moederbord aangeslote.. zou het helpen als ik hem aansluit op een 12v aansluiting? of ooh w8 dat op je moederbord is al 12gewoon die OC van 20% uitzette?
Dus als je met een mindere of geen OC geen fouten hebt is een te hoge OC de oorzaak.
Verwijderd
hmmzz maar die oc heb ik al sinds ik de pc heb.. jaartje ofzo.. wel erge toeval dat het net gebeurd nu na ik die xt speeds hebff_tweake schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:26:
[...]
Blauwe schermen en uitslaan hoeft niet perse door de videokaart te komen. Je hebt je CPU en dus ook de geheugen overgeklockt dus dat kan ook fouten veroorzaken.
Dus als je met een mindere of geen OC geen fouten hebt is een te hoge OC de oorzaak.
Voor me 2gb geheuge heb ik passive koeling en voor me cpu de cnps7000a + een best goede airflow naar mijn weten dus dat moet ie wel aan kunne

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 14:32 ]
Je heb gelijk
. Misschien dat je videokaart het met iets lagere speeds wel goed doet. Bijvoorbeeld mem 360 / core 400. Met het programmatje RADedit kun je zelf een bios met aangepaste speeds maken.

Verwijderd
dan kan ik het tog ook gewoon verlagen met atitools?ff_tweake schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:40:
Je heb gelijk. Misschien dat je videokaart het met iets lagere speeds wel goed doet. Bijvoorbeeld mem 360 / core 400. Met het programmatje RADedit kun je zelf een bios met aangepaste speeds maken.
Ik heb in 3dmark03 schaduwen die totaal niet kloppen en er niet horen te zijn en bij de pixel test(geloof ik) met die olifant en die neushoorn heb die 2 overal witte spikkels.
hebben jullie dit ook?
Ik heb trouwens een hercules 9800pro 128mb met xt 256 mb bios op 398/351
/EDIT/
Ik was ff aant klooien met radedit en ik vroeg me af wat vendor ID is, zou iemand mij dat kunnen vertellen?
hebben jullie dit ook?
/EDIT/
Ik was ff aant klooien met radedit en ik vroeg me af wat vendor ID is, zou iemand mij dat kunnen vertellen?
[ Voor 20% gewijzigd door NEOeo op 26-06-2005 21:26 . Reden: vraagje erbij ]
Verwijderd
Ik heb trouwens een hercules 9800pro 128mb met xt 256 mb bios op 398/351NEOeo schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:17:
Ik heb in 3dmark03 schaduwen die totaal niet kloppen en er niet horen te zijn en bij de pixel test(geloof ik) met die olifant en die neushoorn heb die 2 overal witte spikkels.
hebben jullie dit ook?
/EDIT/
radeon 980 pro 128mb met 256mb bios?
ja er is geen andere van hercules, dus bij gebrek aan beter....
Je kan zelf het aantal MB veranderen met de editor van de SPNEOeo schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:02:
ja er is geen andere van hercules, dus bij gebrek aan beter....
Kan ik m'n 9800pro ook flashen op een Aopen Socket A mobo met een 600Mhz Duron, AGP 4.0??
Als je wat met de kaart kunt zien, kun je hem flashen
Als je radedit bedoeld hoe moet het dan?FnF schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:04:
[...]
Je kan zelf het aantal MB veranderen met de editor van de SP
en weet iemand misschien wat vendor ID is (in radedit)?
[ Voor 9% gewijzigd door NEOeo op 28-06-2005 19:00 ]
Ik draai nu al een tijdje op een 9800pro @ 9800XT en moet zeggen dat het een hoop scheelt, ookal merk ik wel dat het tijd wordt voor een nieuwe X800 ofzo.
Enige nadeel is wel hij wordt wat warmer, en heb ik een ATI Silencer 3 (9800XT) gekocht.
Deze aangepast zodat hij past op de 9800 pcb maar hij presteert onder de maat, vga wordt zelfs nog warmer dan met standaard koeling. De fan enzo draait wel maar hij lijkt geen lucht te verplaatsen.
Waarom ik de Silencer 3 nam omdat daar geheugen koeling(heatsinks) aanzaten.
Enige nadeel is wel hij wordt wat warmer, en heb ik een ATI Silencer 3 (9800XT) gekocht.
Deze aangepast zodat hij past op de 9800 pcb maar hij presteert onder de maat, vga wordt zelfs nog warmer dan met standaard koeling. De fan enzo draait wel maar hij lijkt geen lucht te verplaatsen.
Waarom ik de Silencer 3 nam omdat daar geheugen koeling(heatsinks) aanzaten.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Dit is omdat in mn andere pc mn floppydrive kapot isVerwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:38:
denk dat het niet veel nut zal hebben met een 600 mhz cpu...
Ok, niet dattie dan opeens op agp 4.0 gaat lopen
Verwijderd
't mobo ondersteunt toch agp 4x en niet hoger?Go3s1m4n schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:01:
Kan ik m'n 9800pro ook flashen op een Aopen Socket A mobo met een 600Mhz Duron, AGP 4.0??
Verwijderd
Ik heb Samsung geheugen. Welke bios moet ik dan nemen?
Die Gecube of die van ATi? En is het compleet veilig voor te flashen? Kan myn kaart stuk gaan?
Dit is btw myn score zonder xt bios :
3D Mark 03
Die Gecube of die van ATi? En is het compleet veilig voor te flashen? Kan myn kaart stuk gaan?
3D Mark 03
mobo ondersteunt niet hoger, kaart wel dus met flashen flash je een andere bios in je graka. Gaat niets aan zijn mogelijkheden veranderen naargelang op welk systeem je hem flashed hoorVerwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:27:
[...]
't mobo ondersteunt toch agp 4x en niet hoger?
3D Mark 03Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:27:
Ik heb Samsung geheugen. Welke bios moet ik dan nemen?
3D Mark 03
DIt is de mijne, je kaart kan in principe niet stuk. Je kan wel verkeerde bios erin flashen enz enz.
Dit kan je vaak weer herstellen door te booten naar dos met een pci kaartje en dan originele bios weer in je kaart te flashen. Het bios maakt verder niet uit, zolang het maar voor samsung mem is.
Verwijderd
hmm ik kan nog steeds niet vinden waar ik in mijn p4p800 het agp voltage hoger kan zetten. Iemand die het stap voor stap kan opschrijven?
Ik kan het echt niet vinden...
Verwijderd
http://service.futuremark.com/compare?2k3=4072849
Going up.
Die stock koeler zuigt. Morgen myn VF700CU er op ...
Going up.
Verwijderd
Flash de nieuwste bios is erop??Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:54:
hmm ik kan nog steeds niet vinden waar ik in mijn p4p800 het agp voltage hoger kan zetten. Iemand die het stap voor stap kan opschrijven?Ik kan het echt niet vinden...
Wat een gezeur zeg. Waarom wil je je agp voltage verhogen? Voor overclocken maakt het NIETS uit, het kan zelfs schadelijk zijn.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:54:
hmm ik kan nog steeds niet vinden waar ik in mijn p4p800 het agp voltage hoger kan zetten. Iemand die het stap voor stap kan opschrijven?Ik kan het echt niet vinden...
Ik denk dat je een beetje in de war bent met gpu en mem voltage, als je die verhoogt komt dat wel ten goede aan de overclockbaarheid van je videokaart. Hiervoor zul je echter wel de soldeerbout moeten hanteren.
Verwijderd
ok dit is allemaal nog nieuw voor me. Ik wil mijn agp voltage verhogen omdat ik niet verder kom met clocken, en daarover las ik dit in de startpost. Maar als je er niets mee opschiet ga ik het ook niet proberen.
Als je geen rare stippeltjes/ flitsen of andere onzin ziet (met uitzondering van 3dmark 2003) door je beeld ziet schieten, kan je er van uit gaan dat je overclock succesvol is, en kun je iets hoger. Mocht dit nou wel het geval zijn, dan kun je in je bios je agp voltage hoger zetten.
vandaag begonnen met mijn eigen Sapphire 9800 Pro. Net een Arctic Cooler gemonteerd, dos bootdisk gemaakt, originele bios gesaved met commando:
en geprobeerd een nieuw bios te flashen met het commando:
De flasher begint, maar kapt meteen met een error:
Existing BIOS P/N does not match new BIOS P/N.
Existing BIOS P/N: 113-107537-103
New BIOS P/N: R360 Samsung E-die DDR BIOS - P
Ik heb gekeken, ik heb een R360 core, met Samsung geheugen. Dit is de tekst op het geheugen:
SAMSUNG 449
K4D2632386-6C2A
ABJ024PAS
Het is niet de eerste keer dat ik iets flash, en ik weet dat ik het flashen kan forceren met de -f parameter, maar ik wil even (tamelijk) zeker weten of ik op de goede weg zit of een enorme denkfout maak.
De BIOSfile heb ik overigens hier vandaan.
<edit> Het rare is dat als ik de originele BIOSfile open met bijv. notepad, ik de volgende string zie staan:
R360 Hynix DDR 113-A07537-103 BIOS
Hynix geheugen? Ik heb toch echt Samsung geheugen......
<edit 2> Op hoop van zegen maar het Gigabyte BIOS voor Samsung geheugen erin geflasht met de -p parameter. Ging goed, maar in 3dmark03 meteen enorme beeldcorruptie. Vreemd, wat ik heb dagen (LANparty
) getest @ XT speeds. Op dit moment loopt de kaart op 418/337, daar waar-ie eigenlijk op 412/365 zou moeten lopen. Ik test nog even door, op dit moment is mijn 3dmark03 score maar iets van 100 punten beter dan eerst (waarschijnlijk dus omdat ik het geheugen flink heb moeten terugschroeven)
<edit 3>
Alles lijkt goed te lopen op 435 core/336 mem, maar bij UT2004 heb ik soms "clownkleurtjes"-tegeltjes ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven
Ik merk ook dat het geheugen aan de bovenkant v/d kaart echt flink heet wordt. Op zoek naar wat heatsinks, als ik meer info heb post ik het even.
code:
1
| flashrom -S -0 original.bin |
en geprobeerd een nieuw bios te flashen met het commando:
code:
1
| "flashrom -p 0 newbios.bin" |
De flasher begint, maar kapt meteen met een error:
Existing BIOS P/N does not match new BIOS P/N.
Existing BIOS P/N: 113-107537-103
New BIOS P/N: R360 Samsung E-die DDR BIOS - P
Ik heb gekeken, ik heb een R360 core, met Samsung geheugen. Dit is de tekst op het geheugen:
SAMSUNG 449
K4D2632386-6C2A
ABJ024PAS
Het is niet de eerste keer dat ik iets flash, en ik weet dat ik het flashen kan forceren met de -f parameter, maar ik wil even (tamelijk) zeker weten of ik op de goede weg zit of een enorme denkfout maak.
De BIOSfile heb ik overigens hier vandaan.
<edit> Het rare is dat als ik de originele BIOSfile open met bijv. notepad, ik de volgende string zie staan:
R360 Hynix DDR 113-A07537-103 BIOS
Hynix geheugen? Ik heb toch echt Samsung geheugen......

<edit 2> Op hoop van zegen maar het Gigabyte BIOS voor Samsung geheugen erin geflasht met de -p parameter. Ging goed, maar in 3dmark03 meteen enorme beeldcorruptie. Vreemd, wat ik heb dagen (LANparty
<edit 3>
Alles lijkt goed te lopen op 435 core/336 mem, maar bij UT2004 heb ik soms "clownkleurtjes"-tegeltjes ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven
[ Voor 41% gewijzigd door 0siris op 28-06-2005 23:49 ]
ach...in een volgend leven lach je er om!
Kun je ook effe lezen wat er staat: DIT IS OMDAT MIJN FLOPPYDRIVE KAPPOT IS IN MIJN GOEDE PC, zie specs..Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:27:
[...]
't mobo ondersteunt toch agp 4x en niet hoger?
Ik wil mijn sapphire 9800 pro hynix r360 core
flashen naar een 9800 xt ik heb dit nu gedaan met winflash maar na de herstart is mijn videokaart nog steeds een 9800 pro
het is volgens mij gewoon een xt met pro snelheden hij heeft een xt pcb zit nu een arctic silencer 3 op en draait stabiel core: 445 en mem 400
wat doe ik mis
(heb ook een x drivers gedeinstalleerd en toen flashen en toen weer drivers maar geen verschil)
flashen naar een 9800 xt ik heb dit nu gedaan met winflash maar na de herstart is mijn videokaart nog steeds een 9800 pro

het is volgens mij gewoon een xt met pro snelheden hij heeft een xt pcb zit nu een arctic silencer 3 op en draait stabiel core: 445 en mem 400
wat doe ik mis
(heb ook een x drivers gedeinstalleerd en toen flashen en toen weer drivers maar geen verschil)
VendorID is een ID van bijvoorbeeld Sapphire, ATi, XFX etcNEOeo schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:17:
[...]
Als je radedit bedoeld hoe moet het dan?
en weet iemand misschien wat vendor ID is (in radedit)?
En dat andere:
Rabit->Device Clocks->Memory Size [ ]
Even normaal zeggen kan ook welGo3s1m4n schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:03:
[...]
Kun je ook effe lezen wat er staat: DIT IS OMDAT MIJN FLOPPYDRIVE KAPPOT IS IN MIJN GOEDE PC, zie specs..

[ Voor 30% gewijzigd door Phyxion op 29-06-2005 10:54 ]
waar vind ik dat rabit.....?
en als ik mijn bios load staat het vendor id op unknown moet ik deze op hercules zetten?
en als ik mijn bios load staat het vendor id op unknown moet ik deze op hercules zetten?
Heb je niet nodig, wordt als het goed is automatisch ingevuldNEOeo schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:14:
waar vind ik dat rabit.....?
Anders leest 'ie er weer overheenEven normaal zeggen kan ook wel
[ Voor 10% gewijzigd door Goesiman op 29-06-2005 13:57 ]
Verwijderd
maare... t kan gewoon dat flashen...
vandaag nieuwe voeding gekocht tagan 480 watt... en lkkr me pro op xt gezet...
me oude voeding trok ut nie
loopt heerlijk stabiel iig
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 17:30 ]