[PC][Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | Deel 5

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.358 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GTR: Get Real!
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54023/full.jpg
Een woordje vooraf

Mocht je vragen hebben of je interesse gewekt zijn, kun je hier vast de vorige delen bekijken:
deel 1, 2, 3 & 4.

De volgende "regels" heb ik even geleend van het FS200x topic (die voldoen hier ook prima) en wat aangepast:

• Max. 10 pics van 800x600 (en let daarbij zelf even op dat je geen BMP's van 1 Mb per stuk doet ). En resize ze ook aub zelf en niet met behulp van de img tag.

• Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, maar hou het een beetje verdeeld.

• Zorg dan dus ook dat er niet tig replies volgen waarin alleen maar "wow, mooie pics!" of "ik heb de game ook binnen." komt te staan, maar houdt het topic inhoudelijk op niveau.

• Slowchats om af te spreken hoe en waar je online gaat rijden zijn niet gewenst dus probeer dat te beperken en zoveel mogelijk op het IRC-kanaal en/of via een IM te doen.

• "Ik heb een rondetijd van 1:xx:xxx gereden op circuit Y met auto X, is dat snel of wat rijden jullie?" Dat soort vragen voegen ook niets toe aan een discussie, rondetijden kun je vergelijken via GTRank.

• Geen offtopic gebabbel, geflame, geruzie, gescheld etc.

• Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de topic report-knop bovenaan om het te melden. Ga er niet zelf op in.

Posts die hier niet aan voldoen kunnen worden verwijderd. Bij herhaling
volgen er andere maatregelen, maar ik neem aan dat iedereen wel snapt
waarom deze regels er zijn.

Have fun met GTR allemaal, er worden zeer regelmatig races gehouden door en voor mensen op dit forum op een snelle dedicated server.
Voor info kun je het beste even via op het IRC-kanaal (irc.tweakers.net channel:#GTR) komen. Er zijn hier ook een aantal mensen die dedicated servers draaien, zodra dit stabiel en regelmatig is zal ik de gegevens van deze servers in de SP verwerken.

Maargoed, verder over GTR.......

De Features

GTR is the most authentic racing simulation ever

• Based on the real FIA GT Championship
• All the real tracks and cars are included
• Car physics based on real race car telemetry data
• Tracks are built from actual GPS and CAD data
• Sounds are sampled from the real race cars
• Cockpits have original team specific design
• Ultra realistic damage physics and graphics

GTR features up to 56 cars on track simultaneously

The attention to detail puts you right in the car

• Adjustable seats
• Head movements of the drivers that simulates G-Forces
• Autopilot: Don't stop the race the AI keeps your pace
• Humanlike AI - blocks, passes and makes mistakes
• Live Track Technology: Dynamic track layout that changes the track conditions graphically and physically during the race
• Dynamic weather changes during the race
• MOTEC race analyzation software included - GTR uses the same race analyzing software like real racing teams
• GTR supports TrackIR Technology (accessory)

Mind blowing graphics

GTR is developed by real life race drivers

• Simbin is managed by a professional race driver
• Car handling has been validated by the actual FIA GT drivers

GTR offers various difficulty levels so your skills can grow with the game

• 4 different levels of arcade mode
• Semi-pro mode
• Simulation mode

The Story So Far....

GTR is een race simulatie ontwikkeld door het SimBin Development Team, afgekort SBDT. Dit team is begonnen met GT mods te maken voor F1200x en F1 Challenge van EA Sports, het toppunt werd bereikt met GTR2002, ongetwijfeld de beste mod voor F12002. Ondertussen is de bezetting van het team enigszins veranderd en na GTR2002 werd uiteindelijk besloten om commercieel te gaan, SBDT AB was geboren (in Zweden).

Inmiddels is Henrik Roos, coureur (en mede-eigenaar?) van een FIA GT Team, de CEO en zet hij samen met Ian Bell de lijnen uit.
Er werd een (3-jarige) licentie verkregen voor een officiele FIA GT simulatie/game en Henrik Roos opende de deuren naar intensieve samenwerking met echte teams, coureurs en technici binnen de FIA GT classe. Ook werd een volledige licentie gekocht om de game-engine van ISI gebruiken waar F1 Challenge ook op gebaseerd is. De game-engine is dus niet gloednieuw maar wordt door SBDT zelf doorontwikkeld en het ziet er naar uit dat men daar goed in geslaagd is, de physics hebben de hoogste prioriteit maar dat wil niet zeggen dat de graphics slecht zijn. Vergelijk het voor het gemak maar met de manier waarop Call of Duty de Quake 3 engine gebruikt.

GTR komt dus voort uit een groep enthousiaste mensen uit de community van het simracen, aangevuld met echte professionals uit de racewereld.
Het gaat hier dus om een simulatie, ookal zal het uiteindelijke spel, naast de Simulation mode, ook een Arcade en een Semi-Pro speelstand krijgen. Men richt zo veel mogelijk op de die-hard race fanaten maar de 2 laatste modi moeten zorgen dat het spel aanspreekt (en verkoopt) bij een breder publiek en wellicht een springplank vormen voor het serieuze werk.

Dit wil dus zeggen dat de ontwikkelaars gaan voor zo veel mogelijk realisme, dit vind je terug in bijna elk aspect van GTR, de physics zijn ontzettend uitgediept en benaderen zo nauwkeurig mogelijk die van echte GT wagens dankzij de data van de teams, de geluiden zijn rechtstreeks gesampled van de echte auto's, de cockpits enorm waarheidsgetrouw en de circuits nagebouwd aan de hand van GPS- en CADdata van de echte versies.

Eén van de meest in het oog springende features is de LiveTrack technologie.
Deze houdt in dat de baan in real time, gedurende een race-weekend verandert; naarmate er meer gereden wordt komt er meer rubber op de baan en zal de grip op de ideale lijn toenemen waardoor je steeds meer grip krijgt. Buiten de ideale lijn is er dus veel minder grip en zal je dus op moeten passen als je een tegenstander uit wilt remmen.

Enkele maanden geleden is er per ongeluk een demo uitgelekt die alleen voor de pers bedoeld was, Simbin heeft deze uiteindelijk voor iedereen prijs gegeven en deze werd onder de simmers behoorlijk goed ontvangen, zelfs de traditionele en zeer kritische (*kuch* understatement *kuch*) Grand Prix Legends community was positief gezind.

Er is sinds enige tijd een officiele demo uit, je kunt hiermee in Arcade of Semi-Pro mode (niet in Simulation vreemdgenoeg) je kunsten vertonen op het circuit van Spa-Francorchamps in de Lister Storm of de Morgan Aero 8.
Ook zijn er diverse filmpjes vrij gegeven. Hieronder vind je de links.

De internationale versie is verkrijgbaar sinds 11 maart en je kunt hem dus gewoon in de Nederlandse winkels halen. De Duitse versie was al een paar maanden eerder uit.

Cars 'n Tracks

Welke auto's zitten er dan in?
Nou er is een selectie aan GT-classe wagens en een aantal nGT's.
Dit zijn de auto's die in het seizoen van 2003 aan de start kwamen.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/GT.gif

• Chrysler Viper GTS-R
• Saleen S7-R
• Lister Storm
• Ferrari 550 GTS Maranello
• Ferrari 575 GTC
• Porsche 911 GT2
• Lamborghini Murciélago R-GT
• Chevrolet Corvette C5-R

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/NGT.gif

• Porsche 996 GT3
• Ferrari 360 Modena
• Morgan Aero 8
• BMW Z3M
• Lotus Elise

Na de 1.2 Update komen er nog een aantal wagens bij:

• Seat Toledo GT
• Gillet Vertigo Streiff
• Mosler MT900
• Porsche 911 GT2 Bi-Turbo
• Porsche 911 GT3 Cup

En welke banen?
Ook de banen zijn die zoals verreden in het 2003 seizoen, ze zijn enorm realistsch nagebootst en zullen je ongetwijfeld erg lang bezig houden. Van Spa kun je vast een voorproefje nemen in de demo.
Later zal hier ook een 24h modus voor uitkomen.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/track.jpg

• Circuit de Catalunya
• Circuit de Nevers - Magny Cours
• Enna Pergusa
• Brno
• Donington
• Spa-Francorchamps
• Anderstorp
• Oschersleben
• Estoril
• Monza

Na de 1.2 Update komen hierbij:

• Spa 24H
• Spa Dusk
• Spa Dawn
• Spa Night

Media

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/1_01s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/1_11s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/2_03s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/2_05s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/3_05s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/3_10s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/4_01s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/4_05s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/5_04s.jpg

Meer screenshots kun je vinden op de website van GTR, waarvan je de link weer hieronder vindt.

Movies

Promo Movie 1
[High-res] [Low-res]

Promo Movie 2
[High-res] [Low-res]

Promo Movie 3
[High-res] [Low-res]

Track IR Demonstratie Movie
[High-res] [Low-res]

24H Add-On Promo Movie
[High-res] [Low-res]

Demo

Er zijn twee officiële demo's uit op dit moment, de originele demo met de Lister Storm en de Morgan Aero 8 op Spa waarbij de Simulation mode ontbreekt een een nieuwe demo met de Saleen en Ferrari 360 op Spa Dusk, deze laatste demo heeft wel een Simulation mode.

Demo v2.0 @ 3dGamers

Demo v2.0 @ Gamers Hell

Links

Officiele GTR website

Directe link naar patch 1.2.00

Directe link naar patch 1.3.00 (alleen toepasbaar op v.1.2.00 of hoger).

Overige (onofficiele) patches, add-ons en updates kun je het beste binnenhalen en installeren via GTR Manager, de laatste versie van de patches die je Duitse GTR omtoveren in een Engelse versie vind je hier bijvoorbeeld mee.

Er is ook een officiëel Engineers Handbook waar je veel uit kunt halen voor het afstellen van je wagen. Als je er net mee begint onmisbaar en ook voor de ervaren simmer een handige referentie-guide.

Links naar overige GTR-gerelateerde websites

GTRank; hier kun je rondetijden uploaden, bekijken en vergelijken per auto, circuit, nationaliteit, etc....

Het RaceSimCentral Forum
Racesim website BlackHole Motorsports
De website van developer SBDT AB
Het Drivers Emporium voor o.a. GTR merchandising

Simrace Hardware

Discussies en links naar fabrikanten vind je hier.

Lezers van dit topic zijn ook te vinden in de volgende andere GoT-topics:

Racesim-hardware topic
F1 Challenge '99-'02
Richard Burns Rally
Grand Prix Legends
Live For Speed S2
rFactor

[ Voor 5% gewijzigd door Zamorano op 23-03-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Mooie startpost weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k mis alleen een linkje naar deel 4, maar verder goed voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:24:
k mis alleen een linkje naar deel 4, maar verder goed voor elkaar
Doh!

Fixed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gaan we vanavond weer racen ? Beetje leuke baan graag :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
GreenFury schreef op zondag 13 maart 2005 @ 16:02:
Gaan we vanavond weer racen ? Beetje leuke baan graag :)
Zoals eerder gezegd, probeer het lobby'en voor online races hier een beetje binnen de perken te houden.
Ik denk dat het GTR kanaal op tweakers IRC (irc.tweakers.net) een veel betere en handigere plek daarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Tweakers(Test) Is weer online.... De andere Server was er net uitgeklapt.

We gingen net racen met 10 man... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:23
jep, helaas hield m'n ff d'r mee op tijdens de quali dus ik kon niet meer joinen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 07:55
Mr.David schreef op zondag 13 maart 2005 @ 16:29:
Tweakers(Test) Is weer online.... De andere Server was er net uitgeklapt.

We gingen net racen met 10 man... :'(
Helaas, het uitvallen van de server was weer eens overmacht.
Die dedicated server van GTR is niet helemaal bugvrij en was er gewoon weer mee gestopt 8)7
Wordt er wel een beetje moe van dat die software niet gewoon blijft draaien :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb in het vorige topic een post gemaakt als reactie over de upload van dit spel.
Er was nl ergens in het topic een post over een 100 mbit server als ik mij niet vergis.
Dit vraag ik omdat ik heb begrepen dat wanneer er 10 man rijden je upload zo rond de 70 kb/s moet zijn om zonder noemenswaardige lag te kunnen rijden.
Nou leent dit spel zich natuurlijk helemaal om met 30 of 40 man tegelijker tijd te racen,en dan zou het voor mij het mooiste zijn om met de ngt te racen,want dat is natuurlijk de meest close racing.

Nu is mijn vraag,wie had het er nou over die 100 mbit (of eventueel 10 mbit) server,en hoe staat het ervoor,en hoe denkt men er hierover,een dedicated 10 of 100 mbit server :)

p.s. ik zit nou al te kwijlen bij de gedachte om met 30 of 40 man te racen,dat zal pas de dimensie aan dit spel geven,maar dat is mijn mening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Corona schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:15:
Ik heb in het vorige topic een post gemaakt als reactie over de upload van dit spel.
Er was nl ergens in het topic een post over een 100 mbit server als ik mij niet vergis.
Dit vraag ik omdat ik heb begrepen dat wanneer er 10 man rijden je upload zo rond de 70 kb/s moet zijn om zonder noemenswaardige lag te kunnen rijden.
Nou leent dit spel zich natuurlijk helemaal om met 30 of 40 man tegelijker tijd te racen,en dan zou het voor mij het mooiste zijn om met de ngt te racen,want dat is natuurlijk de meest close racing.

Nu is mijn vraag,wie had het er nou over die 100 mbit (of eventueel 10 mbit) server,en hoe staat het ervoor,en hoe denkt men er hierover,een dedicated 10 of 100 mbit server :)

p.s. ik zit nou al te kwijlen bij de gedachte om met 30 of 40 man te racen,dat zal pas de dimensie aan dit spel geven,maar dat is mijn mening :P
De echte situatie is (dacht ik) gewoon ngt & gt door elkaar in een race.. dat lijkt mij ook erg gaaf.. Maar moet je bij 30 - 40 rijders (opzich al moeilijk bij elkaar te krijgen denk ik, voor een league) je niet meer zorgen maken over cpu-power e.d.? Ik heb geen idee wat een dedicated server per user kwijt is enz..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had 2 maanden terug 40 kb/s up en kon gewoon 8 man hosten hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Dit is een quote van sepiroth (als ik het goed typ) uit het vorige topic
Even wat dingentjes over tweakers.net2 server:
Afgelopen donderdag ging de stresstest helaas niet echt goed. Had rond 20.45u problemen met een wegvallende internetverbinding op de server.
Vrijdag heb ik mijn netwerk setup herzien en de server en mijn pc rechtstreeks aan m'n adsl modem gehangen. Tevens heb ik voor de server een appart inlogaccount gemaakt om online aan te melden.
Deze 2 aanpassingen hebben goed uitgepakt. Server blijft tenminste online als ik zelf ook join vanaf mijn andere pc. Ook zijn er "geen" (zeg nooit, nooit) disconnects meer.
Het aantal slots heb ik terug gezet naar 10 man, omdat ik 20 niet trek i.v.m. de upload.
Zie hier:
3 man - 11kB/s up
5 man - 25kB/s up
7 man - 48kB/s up
(Bij Battlefield Vietnam kan ik makkelijk 20 man hosten, best jammer van GTR )
Volgens speedtest heb ik maar 65kB/s up. Jammer dat er van de theoretische 128kB/s up zo weinig overblijft
Vrijdag merkte ik alleen 2x dat het dedicated server programma voor GTR gewoon was gestopt. Net of er een CTD was geweest, want in windows werkte alles prima en ik kon de GTR server gewoon weer starten.
Ik hoop dus dat ze bij Simbin eens even een goeie update gaan uitbrengen wat betreft de netwerk code, want daar zitten nogal wat problemen in: CD-check , CTD, bandbreedte gebruik.
Maar goed, ik zal dus gewoon regelmatig even moeten checken of alles nog draait
Nu staat daar bij hem bij 7 man 48 kb/s up.
Als je mijn vraag goed had gelezen,dan heb ik het niet over 7 of 10 man maar over 30 of 40 (wat denk ik wel te doen moet zijn,gezien de aantal posters hier,alleen is het dan de vraag of iedereen kan,maar dat is een 2e).

Ik persoonlijk denk dat dat de ultieme race ervaring is,met 30 of 40 man racen,want dan heb je werkelijk overal op de baan gevechten,en dan zou het helemaal mooi zijn als iedereen gelijkwaardig materiaal gebruikt,en dan kom je weer bij de ngt klasse.

Ik hoop echt dat er hier iemand is die zo'n mooi 10 of 100 mbit lijntje heeft liggen en ook nog s een redelijk snelle server heeft,want zoals ik al typte in mijn vorige post,das kwijlen!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb mischien nog een leuk idee voor de site. Het lijkt me wel tof om voor elke rijder een kleine profile te maken met wat gegevens over zichzelf. Bijvoorbeeld wat voor stuur hij rijdt, aantal laps ervaring, leeftijd en een klein fototje ofzo :P.

Ik heb zelf echt helemaal geen verstand van websites maken dus ik weet niet of dit ook mogelijk is zeg maar.

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-08 07:37
Lefty_38 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:52:
Ik heb mischien nog een leuk idee voor de site. Het lijkt me wel tof om voor elke rijder een kleine profile te maken met wat gegevens over zichzelf. Bijvoorbeeld wat voor stuur hij rijdt, aantal laps ervaring, leeftijd en een klein fototje ofzo :P.

Ik heb zelf echt helemaal geen verstand van websites maken dus ik weet niet of dit ook mogelijk is zeg maar.
Voor zover ik weet zijn ze hier al mee bezig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Fiskare schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:59:
[...]

Klopt, het is zelfs voor een groot gedeelte al uitgewerkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

ff een noob vraag.

Eindelijk heb ik m'n jongens droom verwezenlijkt en 2 snelle game PC's in m'n thuis LAN. Nu ben ik op zoek naar een mooi race spel wat ook werkelijk via het LAN te spelen is. Ik heb NFS underground en CM 3. Maar bijde werken niet in LAN multi speler modus.

Vraag is dus is GTR hier een goede game voor. Ik zioe dat ie over het net is te spelen, maar ook over een thuis netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Beun_de_Haas schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:15:
ff een noob vraag.

Eindelijk heb ik m'n jongens droom verwezenlijkt en 2 snelle game PC's in m'n thuis LAN. Nu ben ik op zoek naar een mooi race spel wat ook werkelijk via het LAN te spelen is. Ik heb NFS underground en CM 3. Maar bijde werken niet in LAN multi speler modus.

Vraag is dus is GTR hier een goede game voor. Ik zioe dat ie over het net is te spelen, maar ook over een thuis netwerk?
Ja dat kan, heb het hier thuis ook wel eens gedaan, maar je moet wel beide met de CD opstarten.
Eerst de cd in PC1 stoppen en GTR opstarten en dan de cd daaruit halen en in PC2 stoppen, GTR daar opstarten.

Maar waarom zouden NFS:U en CM3 niet in LAN werken eigenlijk?
Ik moet wel zeggen dat GTR wel een heel ander soort racespel is dan de 2 die jij noemt, dat zijn echt arcade-racers.
Persoonlijk vind ik, qua sim, GPL leuker in LAN, daar heb je ook nog AI tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Fiskare schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:59:
[...]

Oow is dat zo ... wie zijn er met die site bezig ? Hoe gaat ie heten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Thanx voor je reactie. Dan ga ik 'm aanschaffen :)

Maar waarom zouden NFS:U en CM3 niet in LAN werken eigenlijk?

Die optie zit gewoon niet in het spel...

Persoonlijk vind ik, qua sim, GPL leuker in LAN, daar heb je ook nog AI tegenstanders.

GPL is toch Grand Prix Legends? Die kan ik waarschijnlijk ook bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Waarom komt deze nou net tegelijk net Gran Turismo 4 :( Tijden komen er geen goede racegames uit, komen er nu ineens twee absolute toppers :9 Eerst maar eens een nieuw stuur aanschaffen dan maar aangezien mijn stuur hapert bij het gas geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gas geven doe je dan ook met je gaspedaal....

(kon het niet laten, sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
naja, wat is dit voor een gepruts! Ik rij een lekkere kwali op Spa (3e).. We moeten even wachten op Fabian, dus ik ga (net als een paar anderen) wat rondjes doen tijdens de warm-up.. Net als ik voor de eerste keer op SF kom, wordt ik terug gezet naar de pit..

Ik dacht dat er next session was, dus race tijd.. Sta ik op eens als 10e op de grid. en blijf daar alleen styaan (terwijl in de pit alle namen groen zijn).. Naja, dat was dus mijn race...

Toen maar GTR opnieuw opgestart, maar ik mocht natuurlijk niet meer joinen..

Versie 1.3 is echt dikke prut!

[ Voor 8% gewijzigd door MrBarBarian op 13-03-2005 20:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MrBarBarian schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:33:
naja, wat is dit voor een gepruts! Ik rij een lekkere kwali op Spa (3e).. We moeten even wachten op Fabian, dus ik ga (net als een paar anderen) wat rondjes doen tijdens de warm-up.. Net als ik voor de eerste keer op SF kom, wordt ik terug gezet naar de pit..

Ik dacht dat er next session was, dus race tijd.. Sta ik op eens als 10e op de grid. en blijf daar alleen styaan (terwijl in de pit alle namen groen zijn).. Naja, dat was dus mijn race...

Toen maar GTR opnieuw opgestart, maar ik mocht natuurlijk niet meer joinen..

Versie 1.3 is echt dikke prut!
Ja we vroegen ons al af waar je gebleven was.

1.3 leverde bij mij bij de formation lap en de start ook geen soepel beeld meer op.
Wat lag en gewoon stotterende frames alhoewel de fps-meter gewoon tussen de 40-55 bleef.
In Eau-rouge spinde ik ook gelijk, ik kon verder maar toen spinde ik weer omdat ik teveel pushte, ook een korte race voor mij dit keer, voor het eerst geen punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Welke patch heb ik nodig om mijn duitse versie om te zetten naar engels?
Op http://www.adonf-fr.com/ staat waarschijnlijk een hele berg, maar mijn frans is tre NOT bien :(

Had nog wel dat ene .dic bestandje leeg gehaald maar alles nog te duits naar me zin.
en om nu nog 1 te kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Net nog wat rondes geoefend op Monza met de Saleen ... echt een prima circuit voor beginners. Voorspelbare bochten enzo. Heb al een 1:49 gereden ... volgens mij niet echt slecht voor een beginneling. Moet alleen nog wel constanter gaan rijden, want ik lig er nog te vaak af. Wil ik te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
petervandamned schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:43:
Welke patch heb ik nodig om mijn duitse versie om te zetten naar engels?
Op http://www.adonf-fr.com/ staat waarschijnlijk een hele berg, maar mijn frans is tre NOT bien :(

Had nog wel dat ene .dic bestandje leeg gehaald maar alles nog te duits naar me zin.
en om nu nog 1 te kopen ?
Ah dommage, ce n'est pas tres difficile. :7

Je moet dit progje even downloaden, die is gewoon in het Engels als het goed is.

Van daaruit kan je alle patches/add-ons downloaden en installeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
ZAMoRANo schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:47:
[...]

Ah dommage, ce n'est pas tres difficile. :7

Je moet dit progje even downloaden, die is gewoon in het Engels als het goed is.

Van daaruit kan je alle patches/add-ons downloaden en installeren. ;)
thnkz

Zal binnenkort met mijn rood/geel gevaarte eens online proberen jullie het leven wat moeilijker te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
ZAMoRANo schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:42:
[...]

Ja we vroegen ons al af waar je gebleven was.

1.3 leverde bij mij bij de formation lap en de start ook geen soepel beeld meer op.
Wat lag en gewoon stotterende frames alhoewel de fps-meter gewoon tussen de 40-55 bleef.
In Eau-rouge spinde ik ook gelijk, ik kon verder maar toen spinde ik weer omdat ik teveel pushte, ook een korte race voor mij dit keer, voor het eerst geen punten.
Beetje jammer dat jullie gewoon zo van je concurrenten afwillen :P

Wel echt balen, want de 2 overgebleven circuits ken ik nog helemaal niet.. was dus een beetje me laatste kans om een leuke uitslag te rijden..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MrBarBarian schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:03:
[...]

Beetje jammer dat jullie gewoon zo van je concurrenten afwillen :P

Wel echt balen, want de 2 overgebleven circuits ken ik nog helemaal niet.. was dus een beetje me laatste kans om een leuke uitslag te rijden..
Ach je hebt nog wel tijd om te oefenen toch?

Voor mij wordt het ook veel oefenen, om aan mn nieuwe pedalen en houding in mn cockpit te wennen. Ik merkte tijdens de formationlap al dat ik me een tikje ongemakkelijk voelde, dan ga je je afvragen of je pedalen toch niet beter een centimeter verder naar voren hadden kunnen staan, dat krijg je dan niet meer uit je hoofd en je verliest concentratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bertuss schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:47:
Net nog wat rondes geoefend op Monza met de Saleen ... echt een prima circuit voor beginners. Voorspelbare bochten enzo. Heb al een 1:49 gereden ... volgens mij niet echt slecht voor een beginneling. Moet alleen nog wel constanter gaan rijden, want ik lig er nog te vaak af. Wil ik te snel.
Jij was die gast net in die saleen zeker? ik zat in die f550 maar onder de 1:52 kreeg ik em net niet :( die 1e bocht ga ik denk ik telangzaam doorheen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Vraagje ,

Op welke circuit willen jullie de komende 4 dagen de tweakers.net server hebben staan ? Deze nacht gaat hij voor het eerst online op zijn eigen dedicated pc :)

PS : Daarnet even magny cours gereden voor het eerst. Leuk circuit maar je moet er die bochten wel verdomd goed weten liggen. Denk dat ik de eerste 5 ronden altijd wel ergens de bocht uitging :p
De ideale lijn is er soms moeilijk te vinden. Spijtig dat je offline, om te oefenen, in GTR de ideale lijn niet kan laten aanduiden :'(

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waardeloze kwali (door spin 10e en laatste op de grid)
waardeloze race ondanks dat ik 3e ben geworden ... een week niet spelen is niet goed voor de snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand de replay posten?

jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

weer een mooie dag voor GTR gemist, zo vervelend dat ik op zondag moet werken :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
-GF-Annihilator schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:26:
Vraagje ,

Op welke circuit willen jullie de komende 4 dagen de tweakers.net server hebben staan ? Deze nacht gaat hij voor het eerst online op zijn eigen dedicated pc :)

PS : Daarnet even magny cours gereden voor het eerst. Leuk circuit maar je moet er die bochten wel verdomd goed weten liggen. Denk dat ik de eerste 5 ronden altijd wel ergens de bocht uitging :p
De ideale lijn is er soms moeilijk te vinden. Spijtig dat je offline, om te oefenen, in GTR de ideale lijn niet kan laten aanduiden :'(
Circuit maakt niet zoveel uit... De gasten kunnen toch voten.. Ik zou wel de volgorde van de circuits zo zetten dat SPA dusk/day/dawn/night verdeeld zijn tussen de andere circuits door. (heb ik ook gedaan) Misschien is het wel een optie om het circuit te kiezen die volgende week zondag wordt gereden. Dan kunnen de NGT drivers online oefenen op dat circuit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Mr.David schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:20:
[...]

Circuit maakt niet zoveel uit... De gasten kunnen toch voten.. Ik zou wel de volgorde van de circuits zo zetten dat SPA dusk/day/dawn/night verdeeld zijn tussen de andere circuits door. (heb ik ook gedaan) Misschien is het wel een optie om het circuit te kiezen die volgende week zondag wordt gereden. Dan kunnen de NGT drivers online oefenen op dat circuit. ;)
Dan wordt het het grote "neem alle bochten maar in de 2e versnelling" circuit...

Brno dus

Ik vindt trouwens de opkomst van de afgelopen wedstrijd wel wat zorgwekkend.. 10 man.. waar waren de andere 6 :?

[ Voor 11% gewijzigd door MrBarBarian op 13-03-2005 22:33 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
GreenFury schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:09:
[...]

Jij was die gast net in die saleen zeker? ik zat in die f550 maar onder de 1:52 kreeg ik em net niet :( die 1e bocht ga ik denk ik telangzaam doorheen.
Nope dat was niet online. Maar de 1e chicane vind ik ook nog wel lastig, maar als je de replay van buiten de auto bekijkt dan ziet het er nog wel behoorlijk rap uit. Verder vind ik de f550 wel heel nerveus in de eerste versnellingen. Dus probeer eens de Saleen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik probeer meestal dat soort bochten maar in de 2 tenemen. Vooral met koude banden wil je niet in de 1 rijden met de f550 maar ik ben em inmiddels aardig gewend :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
  • Laatst online: 20-08 07:37
Bij deze de gegevens van de GOT-NGT league race 4 : Spa

Deze grafieken + de uitslag + de tussenstand van de league zijn te vinden op:
http://www.got-ngt-league.tk/

Figuur 1 (link)[Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vissersj/laptimes_race4_spa_th.jpg]

Figuur 2 (link)[Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vissersj/positions_race4_spa_th.jpg]

[ Voor 19% gewijzigd door Fiskare op 13-03-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

was net even op tweakers server op Monza, niemand te bekennen dus was weer weg. Toch zo slapie doen

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
GreenFury schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:48:
Ik probeer meestal dat soort bochten maar in de 2 tenemen. Vooral met koude banden wil je niet in de 1 rijden met de f550 maar ik ben em inmiddels aardig gewend :)
Ik heb inmiddels een 1:48:689 gereden al in mijn derde ronde van de sessie :*) Gaat steeds beter ... leuk is dat ! Ik heb ook ffies de Motec data bekeken van die lap. Echt super is dat om te zien. 305 km/u einde rechte stuk :Y) en dan terug naar 59 km/u in de chicane. Dat is waarschijnlijk nog wat te langzaam, maar die neem ik idd in de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Bertuss schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:07:
[...]

Ik heb inmiddels een 1:48:689 gereden al in mijn derde ronde van de sessie :*) Gaat steeds beter ... leuk is dat ! Ik heb ook ffies de Motec data bekeken van die lap. Echt super is dat om te zien. 305 km/u einde rechte stuk :Y) en dan terug naar 59 km/u in de chicane. Dat is waarschijnlijk nog wat te langzaam, maar die neem ik idd in de 2.
ik had me 1e 1.48.9 in 1e ronde :) maar kan nog iig 4 sec vanaf zag ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
R-B schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:17:
[...]

ik had me 1e 1.48.9 in 1e ronde :) maar kan nog iig 4 sec vanaf zag ik
Tja maarja dan moet je, je verder in de setup verdiepen denk ik ... dat heb ik ook nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Bertuss schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:19:
[...]

Tja maarja dan moet je, je verder in de setup verdiepen denk ik ... dat heb ik ook nog niet gedaan.
Ik ook niet, maar ik red voorzichtig op baan in de bochten.. Als je baan nog niet goed kent in GTR O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Als iedereen hier nu ff SimBin gaat mailen voor een dedicated Linux GTR server, dan heb ik nog wel wat 100 mbit lijntjes zonder datalimiet.

Maarja, de dedicated server vereist DirectX 8.1, werkt alleen onder Windows en vereist CD 1 ... WHAT were they thinking ? 8)7

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
R-B schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:21:
[...]

Ik ook niet, maar ik red voorzichtig op baan in de bochten.. Als je baan nog niet goed kent in GTR O-)
Wat bedoel je ? Beetje wartaal dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeerde vanavond nog even online te komen, maar had er uit eindelijk geen tijd voor :'( . Verder zal het me door de week ook niet lukken, uitzonderingen daargelaten... Dus de volgende keer zal dan in het volgende weekend zijn.
Mochten er nog mensen zijn die willen weten wat voor tijden er op de circuits gereden kunnen worden, kijk dan even op de volgende site: http://www.schuerkamp.de/zope/gtrank/viewTopTenLaptimes
Ik snap alleen niet hoe ze het doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Bertuss schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:26:
[...]

Wat bedoel je ? Beetje wartaal dit :)
Ik had me ook nog niet zover in setup verdiept, En ik reed redelijk rustig op baan door de bochten.. Want ken de baan nog niet helamaal goed in GTR. (Rempunten etc)
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:27:
Ik probeerde vanavond nog even online te komen, maar had er uit eindelijk geen tijd voor :'( . Verder zal het me door de week ook niet lukken, uitzonderingen daargelaten... Dus de volgende keer zal dan in het volgende weekend zijn.
Mochten er nog mensen zijn die willen weten wat voor tijden er op de circuits gereden kunnen worden, kijk dan even op de volgende site: http://www.schuerkamp.de/zope/gtrank/viewTopTenLaptimes
Jezus, omfg. Die tijden ken ik wel vergeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:27:
......................
Laat me raden; jij hebt de startpost niet gelezen?

Soms vraag ik me wel eens af waar ik die nog voor maak. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Laatst online: 04-09 18:36
na deel 5 lees ik die niet meer hoor za:P

knippen plakken haha

nej je heb helemaal gelijk....MENSEN LEZEN DIE HAP !!!

en niet spammen hier met shit die al in ST staat

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Die engineers handbook is ook handig. Sommige dingen geleerd die ik niet wist >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier nog een pctje overstaan met amd 2400 processor en heb straks hccnet pro 8, dus nou zat ik te denken om deze meuk straks van vrijdagmiddag tot maandagmorgen als server voor gtr te laten draaien.
Ik weet alleen niet hoe ik het allemaal moet instellen, het heeft geen zin om het via hier te vertellen, want dan snap ik het waarschijnlijk nog niet.
Misschien dat iemand het gewoon voor me kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bertuss schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:07:
[...]

Gooien ze de pit limmiter erop ofzo voor de chicane :D Misschien ffe downforce verlagen en de gear ratio kan je zo 300+ daar denk ik :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig om in de SP te zetten welke poorten GTR gebruikt, ivm hosten achter routers enzo?

Poorten zijn:

TCP: 34347
UDP: 34297
UDP: 34298

Heb overigens geen dedicated server.. hoeveel man kan er dan op een:
zie sig + max ong. 45 kb/s upload

Denk dat mn PC zelf dan de bottleneck is, eerder dan mn upload toch? Man of 4?
Wellicht snel eens van 512 -> 1024 MB RAM updaten..
Oeehh yeah.. besteld

Dank je wel sn34ky

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn34ky
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 09:36:
Misschien handig om in de SP te zetten welke poorten GTR gebruikt, ivm hosten achter routers enzo?

-subtiele hint, zou die poorten graag weten want wil ook wel eens een game hosten..-

Heb overigens geen dedicated server.. hoeveel man kan er dan op een:
zie sig + max ong. 45 kb/s upload

Denk dat mn PC zelf dan de bottleneck is, eerder dan mn upload toch? Man of 4?
Wellicht snel eens van 512 -> 1024 MB RAM updaten..
Oeehh yeah.. besteld
Poorten zijn:

TCP: 34347
UDP: 34297
UDP: 34298

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste leaguers,
heeft iemand de replay van gisteravond?

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Tweakers.net zervertje draait nu terug, op zijn eigen dedicated peeceetje ...

veel racefun ! pass is nog steeds 'got' zonder quotes...

Indien problemen , post ze hier. Ik heb dit weekend al eens prive getest met 4 personen, en dat verliep toch al goed. Maar misschien is de cpu toch niet zwaar genoeg om 10 man te supporteren. Ik ben benieuwd.

PS : de dedicated server start bij mij wel op met een GeForce4mx , eerst dacht ik dat die niet directx 8.1 compatibel zou zijn, maar blijkbaar is dat toch goed genoeg voor GTR _/-\o_

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpee
  • Laatst online: 11:23
Hallo mensen, Ik heb vorige week dat rode momo stuurtje kunnen bemachtigen, Ik heb het speciaal gekocht voor dit spel, want met mijn gamepad was het niet te doen........ Ben nu een beetje aan het racen. Heb alleen even een vraagje over het voetenwerk, hoe doen jullie het?
optie 1: linkervoet-->rem en rechtervoet -->gaspedaal
of
optie 2: rechtervoet beide?
Weet niet wat uiteindelijk sneller is.
Rechter voet gassen en remmen is nu wel makkelijker omdat je gewent bent om daarmee te remmen en gas te geven, maar mijn vraag is meer voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Links remmen en rechts gassen is beter/sneller. Aangezien je met dit soort auto's ook geen koppeling gebruikt is het helemaal makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een omzeiling voor die CD check verzonnen? Of werkt die mini-image die verkrijgbaar is? Dan kan ik ook af en toe een servertje hosten namelijk, ik heb een 80kb up en een server met P4 1.5Ghz met 768MB ram met een GeForce4 erin, dat moet wel voldoende zijn dacht ik.

Ik ben nu voornamelijk bezig met offline oefenen en aan mijn setup werken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kan je sinds 1.3 helemaal niet meer online met de illigale versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de legale versie, maar als ik daarnaast een servertje wil hosten wil ik niet constant mijn cd's moeten verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 11:37:
volgens mij kan je sinds 1.3 helemaal niet meer online met de illigale versie
En terecht.. dit soort games moet je gewoon kopen ...sim-pel...

Alleen wel klote dat de ded.server cd-check-t 8)7

Iemand nog bevindingen over het crash-to-desktop fenomeen?
Kan zelf misschien vanaf morgen pas weer gamen, of zelfs overmorgen.. dus als er nog mensen zijn die iets hebben uitgevonden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEEEEELUUUUP ik heb mijn spel opnieuw moeten installeren (na de regedit te hebben leeggemaakt) opnieuw registreren (wat na 10 pogingen lukte) maar nu kan ik niet inloggen omdat dat kolereding de server niet kan vinden, al 2 dagen niet.
Iemand een idee of oplossing, misschien niet onbelangrijk, ik moest me hier ook opnieuw aanmelden :?
BVD

ps war gaat dit draadje hard zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Laatst online: 04-09 18:36
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 11:40:
Ik heb de legale versie, maar als ik daarnaast een servertje wil hosten wil ik niet constant mijn cd's moeten verwisselen.
k heb ook de legale 1.3 maar draai wel zonder cd's hoor >:)

dus het kan zeker

wel is idd sinds 1.3 nieuw dat nu ook voor IP connect naar pasw en username gevraagd word...

(alleen voor online ip's dus op een LAN heb je er geen last van)

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiTrO-EXILE- schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:26:
[...]

k heb ook de legale 1.3 maar draai wel zonder cd's hoor >:)

dus het kan zeker

wel is idd sinds 1.3 nieuw dat nu ook voor IP connect naar pasw en username gevraagd word...

(alleen voor online ip's dus op een LAN heb je er geen last van)
ik contact je vanavond even via MSN om te horen hoe je dit voor elkaar gekregen hebt dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (alvast) wat vragen: wat zijn de meest realistische settings? Of misschien kan ik beter vragen: welke settings worden bij online-races geaccepteerd? En dan heb ik het over dingen als ABS en traction control en zo. Ik krijg hopelijk morgen m'n nieuwe stuur binnen (DFP) en wil eerst ff goed aan de slag met de GTR demo voordat ik het spel koop. Maar ik begin liever wel meteen goed, dus niet in arcade mode... Maar ook in de simulation mode staan hier en daar nog hulpjes aan. Vandaar mijn vraag.

Nog wat anders: klopt het dat je alleen maar buitenspiegels hebt...? Ik mis de binnenspiegel!

En: de meegeleverde setups: zijn die een beetje okay of echt bagger...?

Tot slot: met m'n huidige stuur (waarmee ik alleen nog maar met automaat kan rijden) viel het me op dat het stuur nooit in het midden wil blijven: hij trekt of naar rechts of naar links. Is dat normaal of is m'n huidige stuur nog verrotter dan ik al dacht...?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:18:
Ik heb (alvast) wat vragen: wat zijn de meest realistische settings? Of misschien kan ik beter vragen: welke settings worden bij online-races geaccepteerd? En dan heb ik het over dingen als ABS en traction control en zo. Ik krijg hopelijk morgen m'n nieuwe stuur binnen (DFP) en wil eerst ff goed aan de slag met de GTR demo voordat ik het spel koop. Maar ik begin liever wel meteen goed, dus niet in arcade mode... Maar ook in de simulation mode staan hier en daar nog hulpjes aan. Vandaar mijn vraag.

Nog wat anders: klopt het dat je alleen maar buitenspiegels hebt...? Ik mis de binnenspiegel!

Tot slot: met m'n huidige stuur (waarmee ik alleen nog maar met automaat kan rijden) viel het me op dat het stuur nooit in het midden wil blijven: hij trekt of naar rechts of naar links. Is dat normaal of is m'n huidige stuur nog verrotter dan ik al dacht...?
Het is opzich aan te raden de GTR topics eens door te bladeren, dan vind je heel duidelijk alle antwoorden op je vragen. Maar vooruit, hier wat antwoorden :*)
- In principe rijden de meeste mensen hier met alle 'hulpjes' off, op de clutch aid na.
- Binnenspiegel is in te stellen bij opties menu. Sommige auto's hebben minder duidelijke spiegels dan anderen, probeer ze eens uit. Desnoods kan je nog de virtual mirror aanzetten.
- Meegeleverde setups zijn prima om mee te beginnen, ze zijn goed 'driveable' voor iedereen, zeker als je net begint. Je kan ook online setups downloaden, via de ingame browser.
- Als je een force feedback stuur hebt kan het zijn dat je stuur de weg een beetje volgt, althans mijn DFP draait zelf al ligtjes met de bocht mee. Maar als je niet aan het spelen ben lijkt het me normaler dat je stuur gewoon recht staat ;)

Succes in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over je oude stuur: even de force feedback inverteren (staat een vakje bij Force waarbij je 'inverse effects' kan aankruizen)
Meegeleverde setups kan je al aardig mee meekomen. maar voor de echt snelle tijden moet je wat aanpassingen maken.
Sommige auto's hebben zowel binnen als buitenspiegels.. wil je altijd een goed-zichtbare binnenspiegel dan moet je even 'Virtual mirror' aanzetten

Online wordt eigenlijk alleen geraced met Simulation mode en dan enkel clutch assistance aan.. dus geen TC, geen ABS geen niks nada noppes :P

Edit.. sneller leren typen..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 12:29

De settings bij een server zijn eigenlijk per discretie van diegene die de server draait. De meeste draaien in simulatie modus (ook die van simbim en 10tacle), hierin zijn er dan een paar waar je de traction control en ABS kan instellen en een paar waar helemaal geen hulpen ingeschakeld kunnen worden. Moet je ff bij option en realism checken als je op een server zit. (je kunt ze overigens altijd zelf uitzetten).

Wat betreft de spiegels: ligt een beetje welke auto, als ik het goed heb heeft de saleen geen binnenspiegel maar def550 bijv wel. Als je hem niet kan zien moet je misschien de stoel wat naar achter zetten.(rechter muis knop entegelijk muis naar achteren) Dit wil nog wel eens helpen. In het spel zit ook een virtuele binnenspiegel, erg handig.

De meegeleverde setups zijn wel ok, lekker stabiel maar of je er snel mee gaat is een ander verhaal. Op internet zijn aardig wat setups te vinden, maar er hangt natuurlijk ook veel af van je persoonlijke voorkeur.

Wart betreft stuurtjes kan ik alleen maar melden dat ik met mijn thrustmaster 360 FF geen problemen heb gehad. Draaide meteen goed.

Greetz

Edit: ik ook sneller leren typen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Wat is iedereen behulpzaam vandaag! _/-\o_ 8) :*) LOL

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Even een noob vraagje, gezien ik al veel geoefend heb , maar nog nooit een volledige wedstrijd.

Stel : je bent aan het rijden in een race en het begint te regenen. Je vraagt dus een pit in request voor een bandenwissel.

Waar verander je de banden dan ? Want als je de pits ingaat neemt hij toch de settings die je eerder had gekozen toen je de game begon ? Moet je dat aanvragen met een bepaalde toets ofzo ? Ik snap dat ff niet goed :+

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
-GF-Annihilator schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:39:
Even een noob vraagje, gezien ik al veel geoefend heb , maar nog nooit een volledige wedstrijd.

Stel : je bent aan het rijden in een race en het begint te regenen. Je vraagt dus een pit in request voor een bandenwissel.

Waar verander je de banden dan ? Want als je de pits ingaat neemt hij toch de settings die je eerder had gekozen toen je de game begon ? Moet je dat aanvragen met een bepaalde toets ofzo ? Ik snap dat ff niet goed :+
Je krijgt gewoon een pitboard te zien waarop je dingen kunt veranderen zoals het type banden en de hoeveelheid benzine, eventuele reparaties, etcetera.
Wel handig om dit soort dingen te testen offline.

Gewoon AI race starten, meteen pitstop aanvragen en uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:39:

Je krijgt een plaatje en met de pijltjes toetsen kan je omhoog en omlaag en dingen aanpassen.. daarna -enter- en ze gaan aan de bak..

Nu mag jij mij nog uitleggen hoe je een pit request doet :X dat weet ik dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Als je in de pits staat en je staat goed krijg je een menu te zien. Hiewr staan banden fuel repairs ect op. Er is ook een pijltje te zien navigeer met de pijltjes toetsen. Up down spreekt voor zich, met links en rechts kun je je banden veranderen fuel aanpassen etc.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:43:
[...]

Je krijgt een plaatje en met de pijltjes toetsen kan je omhoog en omlaag en dingen aanpassen.. daarna -enter- en ze gaan aan de bak..

Nu mag jij mij nog uitleggen hoe je een pit request doet :X dat weet ik dan weer niet
Ik geloof de i toets of de o toets

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:43:
[...]

Ik heb die toets zelf ingesteld hoor, je vindt em onder de key instellingen. Je hebt 3 pits toetsen, Pit in request , request pit status , en nog ééntje :+

Verdorie, zoo simpel, ik duwde steeds op enter als ik dat pitboard te zien kreeg... nu snap ik het ! _/-\o_

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand toevallig GTR opgestart hebben staan, ik heb in mijn router zitten klooien met die poorten en nu zou ik wel willen weten of er mensen bij mij kunnen joinen. Hij draaid nu alleen ff om te testen of ik het in mijn router goed gedaan heb.

ip: 80.126.238.94
pass: smit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leek me erg gaaf dit spel, maar met een 911GT2 glij ik elke bocht met onderstuur zo uit. Hoe traag ik ook ga.... Snap daar echt niks van. Ik heb dan niks aan de instelling veranderd, gewoon auto kiezen en training rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dozo71 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:36:
Wat is iedereen behulpzaam vandaag! _/-\o_ 8) :*) LOL
Vindt je?!, i kan nog steeds niet inloggen omdat hij de server niet kan vinden, en waarom??????????

Dat links en rechts trekken kun je oplossen door "centre spring"aan te zetten, (of centreerveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik kwam een grappige review tegen op Eurogamer.net.

Leuk om te lezen hoe een casual gamer tegen GTR aankijkt, wel jammer dat hij zo te zien niet eens de moeite heeft genomen een stuurtje te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

There's practically nothing more SimBin could have done to make the game any more realistic than it is in terms of the driving physics and how the car physically reacts to the environment. It's getting close to the limit of what you can do on a PC to recreate a driving experience.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwingood
  • Niet online
mm de server van jullie kan je daar joinen met illegale versie en welke updates heb je nodig want wil eerst effe testen voordat ik ga kopen.

GerwinGood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee gerwin dat gaat niet lukken, maar als je de illegale versie hebt kan je het spel al vrij goed testen vind ik zelf.

Pak gewoon een circuit en probeer maar wat snelle tijden te rijden en een beetje aan je setup te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
gerwingood schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:21:
mm de server van jullie kan je daar joinen met illegale versie en welke updates heb je nodig want wil eerst effe testen voordat ik ga kopen.

GerwinGood
Nee, geen support hier voor warez. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerwinGood
Als je wilt testen download je de demo maar (V2.0), geen gefuck hier met illegale rotzooi })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerwinGood
Wat moet je sowieso met een ill. versie als er twee prima demo's te vinden zijn (zie startpost) ?
Lees anders de review die hier net iets boven staat.. Hoogstwaarschijnlijk geeft deze een prima beeld of GTR wat voor jou is of niet.

Eerlijk is eerlijk.. tis wel een game voor autisten :P :D B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:27:
[...]
Eerlijk is eerlijk.. tis wel een game voor autisten :P :D B)
Én ADHD-ers ;) >:) 8)7
ben er 1 van, kijk maar uit als ik online kom... :Z ;)
Ben echt verslaaft, Half-Life2 kan nog wel even wachten! Eerst GTR+Stuur kopen :o
(met keyboard en een paar aids is het trouwens bestwel te doen op sim, gelukkig)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 14:35 . Reden: Typtyfus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:04:
[...]

Vindt je?!, i kan nog steeds niet inloggen omdat hij de server niet kan vinden, en waarom??????????

[...]
Dat testen van mijn server wil ook niet echt lukken... :9

Iemand die even kan kijken of het werkt?

ip: 80.126.238.94
pass: smit

edit: laat maar, het werkt prima. Hij staat gewoon in de lobby.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe draaien jullie het spel trouwens? Denk dat een groot gedeelte met 9800's of 9700's enzo speelt

1600x1200en dan net niet de hoogste instellingen
of liever 1024x768, maar dan wel met FSAA en AF ?

Heb een 22" scherm en speel nu op 1280x1024, geen AA en geen AF, alles qua settings net onder de max en dan heb ik 30-80 FPS (30 bij start van een race.. heel veel auto's in beeld)

Ben benieuwd wat voor compromis men hier kiest, dit omdat ik er zelf nog niet helemaal uit ben wat nou het lekkerst rijdt.

Ook moet ik nog experimenteren met:
G-Force simulation
World movement
Look-to-Apex

PS niet de bedoeling dat eikels met een 6800GT ofzo gaan lopen patsen dat alles aan kan op 1600x1200 en dat ze dan nog 100 fps halen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de game sinds november 3x opnieuw geinstalleerd wegens hd crash enzo. Nu heb ik na de laatste install regelmatig een stoterig beeld. Ik had normaal tussen de 70 en 110 FPS maar krijg dan een drop naar 50 FPS. Lijkt net of je enorm last hebt van lag. Ik weet er wel eens iets over gezegd is, maar ik kon de oplossing niet meer terug vinden in de posts.

Weet iemand de oplossing ? Het werkt voor de install wel goed en ben nu even de weg kwijt.
Ik heb een Radeon 9800pro met catalyst 5.3

Alvast bedankt voor de genomen moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel met een 9800PRO 128MB en draai em op 1280x960 met alles op high en 2xFSAA. loopt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:37:
Speel met een 9800PRO 128MB en draai em op 1280x960 met alles op high en 2xFSAA. loopt als een zonnetje :)
Bij mij tot gisteren ook na de nieuwe instal.
Ik draaide 1280x1024 met 2x FSAA, was het probleem ook niet, maar nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Ik heb ook een 22" en dan is 1280x1024 wel het minimum vind ik. Op deze reso gebruik ik 4xAA Met mijn 6600GT@6800 ( door overclocking ) draait het steeds soepel ( 50 fps of meer )

Sinds deze week probeer ik eens 1600x1200 met 2x AA , dit vind ik, op het zicht, iets minder goed gaan , maar ik heb met fraps eens gekeken en ik haal nog +50 fps , merkwaardig.

Het zullen mijn brains zijn :+

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik met mn GF3Ti500 :7
Doet het op 1024x768 zonder AA oid ook nog heel goed :D Valt me toch nog mee hoe lang die kaart meekan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:43:
[...]

Bij mij tot gisteren ook na de nieuwe instal.
Ik draaide 1280x1024 met 2x FSAA, was het probleem ook niet, maar nu wel.
Las ergens dat de chipset drivers veel uit kunnen maken bij NForce2-planken.. idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:54:
Ik met mn GF3Ti500 :7
Doet het op 1024x768 zonder AA oid ook nog heel goed :D Valt me toch nog mee hoe lang die kaart meekan.
Ik heb de Geforce3 versie van voordat de ti500 en ti200 uitkwamen, en alles loopt bij mij ook nog goed. Ik heb dan ook lang niet alle details aan staan. Mijn broertje speelt nog met een Geforce 256 (!), en zonder klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Toch wel erg interesant die demo. :) Ik ben absoluut geen race-muis zoals jullie hier, ben al blij als ik een rondje Spa kan doen zonder van de baan af te vliegen...!

Vraagje: heeft de internationale versie ook al die rare beveiligingstroep erop zitten? Mijn gaming-systeem is erg clean maar nu lees ik dat er allemaal fake "CD-Drivers" worden geinstalleerd bij dit spel waardoor het lezen van CD's enzo allemaal erg langzaam gaat? Ik gebruik deze PC ook voor mijn DVD-brander, gaat dit allemaal nadelige gevolgen hebben?

Ik heb niets tegen het kopen van een goed spel hoor maar ik huiver er een beetje voor om mijn PC compleet te "bevuilen" voor GT-R. Hoeveel last heb je van die beveiligingen?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Hier constant 100+ frames met :

sempron 2200+
512 mb
Gf4 ti 4200 8) wel aa en af uit :P
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.