Hmmm, vandaag voor de 2e keer mijn motor in de brand. Ik heb nu zo'n 1200 laps gereden zonder ooit een opgeblazen motor gehad te hebben, en in 2 dagen flik ik het 2 keer...
Jasper hoe heb je je radiator opening? Mij lukt het echt nooit behalve als ik van de 5 naar de 1 ga ineens...
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Ik rij altijd met de standaard fast setups, en heb tot eergister nooit zoiets gehad. Daar komt ook bij dat mijn water en olie temps rond de 70-80 graden lagen dus mijn radiator opening was groot genoeg.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 13:26 ]
Verwijderd
Wat ik heb begrepen is dat je na elke race online, even de room uitmoet om je hotlap en replay op te slaan.Fiskare schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:26:
Mijn tijden:
http://www.schuerkamp.de/...therLaptimes?user_id=4948
[afbeelding]
En er zijn idd problemen met de tijden die je online rijdt. Deze worden niet altijd opgeslagen. Dit is al een probleem sinds het begin voor zover ik weet.
Dus als je op/in de room blijft en bv vote for next event dat hij dan niets opslaat van de race die je net gereden hebt, ik kan het mis hebben maar zoiets had ik er van begrepen.
Nou ben ik persoonlijk niet zo voor die GT rank, want ik hoorde dat er mensen gewoon met ABS en tractioncontrol rondrijden (wat je aan kan zetten in Simm mode
Als je echt wilt weten hoe snel je bent zul je toch echt online moeten rijden, en dan als het mogelijk op een Tweaker server, waar geen (grote hoeveelheden
Verwijderd
Idd, er staat bij mij ook een tijd bij die ik gereden heb met een speedbug en ik zal vast niet de enigste zijn...
Verwijderd
Als je met fast set-up gaat racen moet je je rev limit iets lager zettenVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:25:
Ik rij altijd met de standaard fast setups, en heb tot eergister nooit zoiets gehad. Daar komt ook bij dat mijn water en olie temps rond de 70-80 graden lagen dus mijn radiator opening was groot genoeg.
@ZAMoRAMo, puik spul die setup van je, beetje jaloers ben ik wel
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 13:39 ]
Verwijderd
Daar zat ik ook al aan te denken ja.. Nu we het toch over rev limits hebben, wat mij opviel is dat ik mijn revlimits soms niet kan aanpassen..:S
Ik rij bijvoorbeeld meestal in een Lister, en die heeft een max revlimit van 6800. Nu is het alleen zo dat ik soms in de garage die limit aan wil passen, maar dan staat ie vast op 6400.
Ik rij bijvoorbeeld meestal in een Lister, en die heeft een max revlimit van 6800. Nu is het alleen zo dat ik soms in de garage die limit aan wil passen, maar dan staat ie vast op 6400.
Kunnen we vanavond niet iets afspreken voor een ''Tweakers'' race. Dan kunnen we een beetje het niveau zien voor de GT league. Als we dat namenlijk op meerdere avonden doen dan kan iedereen wel een xtje mee doen.
Ik dacht zelf om een uurtje of 19:00 practice en 20:00 een race. Het is dan lekker druk en je kan een beetje wennen aan een race met mede tweakers onder verschillende weersomstandigheden. In de regen rijden blijft een beetje vreemd.
Ik dacht zelf om een uurtje of 19:00 practice en 20:00 een race. Het is dan lekker druk en je kan een beetje wennen aan een race met mede tweakers onder verschillende weersomstandigheden. In de regen rijden blijft een beetje vreemd.
Verwijderd
Ik ben er bij maar aub geen sprint van 18 minutenMr.David schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:21:
Kunnen we vanavond niet iets afspreken voor een ''Tweakers'' race. Dan kunnen we een beetje het niveau zien voor de GT league. Als we dat namenlijk op meerdere avonden doen dan kan iedereen wel een xtje mee doen.
Als er een server beschikbaar is, kunnen we het principe van de league aanhouden.. Inloggen tussen 19.00u en 19.30u.. Daarna kwali en een uurtje race.. Doe maar op Anderstorp (die ken ik nl al redelijk in een GTMr.David schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:21:
De baan maakt niet uit... Als je een andere baan neemt dan ken je die voor de volgende X ook. Ik dacht zelf aan 36 minuten of 45 minuten race. Als we een tijd hier afspreken dan is het namenlijk lekker druk. Misschien een race met een pitsstop?? Dat is best wel lastig als je dat nog nooit gedaan hebt. (motor uit en weer aan / banden keuze / feul). Als je dit nog nooit gedaan hebt en je moet het voor het eerst in de league doen gaat het gegarandeerd fout.MrBarBarian schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:37:
[...]
Als er een server beschikbaar is, kunnen we het principe van de league aanhouden.. Inloggen tussen 19.00u en 19.30u.. Daarna kwali en een uurtje race.. Doe maar op Anderstorp (die ken ik nl al redelijk in een GT)
Dit laatste komt me zeer bekend voor van een testrace voor de ngt-leagueMr.David schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:50:
[...]
Misschien een race met een pitsstop?? Dat is best wel lastig als je dat nog nooit gedaan hebt. (motor uit en weer aan / banden keuze / feul). Als je dit nog nooit gedaan hebt en je moet het voor het eerst in de league doen gaat het gegarandeerd fout.
Ik heb weleens zitten knoeien met de starter en ignition, maar wat is nou het verschil tussen de 2? Op het moment gebruik ik volgens mij gewoon alleen de ignition.
klopt het dat repair damage standaard op 'yes' staat bij een pitstop? Dat is namelijk nogal onhandig. Lichte aero schade wil ik meestal niet repairen, ik wil gewoon snel op enter kunnen rammen als mijn default pitstop settings gewoon goed genoeg zijn en niet eerst die aero dingen moeten deselecten
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Verwijderd
Bij mij gaat dat altijd automatisch, dat uit en aanzetten van de auto. Ik rij dan op sim met alleen clutch hulp aan....Fiskare schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:01:
[...]
Dit laatste komt me zeer bekend voor van een testrace voor de ngt-league. Ik had toen een mooi gevecht met mossel, maar was vergeten om een button toe te kennen aan de ignition. Ik kon dus niet tanken, met het gevolg dat ik halverwege de race uitviel met te weinig benzine. Bij een volgende race (offline) had ik die ignition button wel "gemapped", maar toen was ik weer vergeten om een button voor de starter te mappen
. Je kunt dit trouwens gewoon op een willekeurige positie oefenen. Bijvoorbeeld drgens aan de rand van de baan, waar je niet in de pad staat, de auto even stil zetten. Op de ignition button duwen en de motor stil zetten. Vervolgens de motor weer starten met behulp van de starter.
Verwijderd
Bij mij ook, lekker makkelijk toch?Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:23:
[...]
Bij mij gaat dat altijd automatisch, dat uit en aanzetten van de auto. Ik rij dan op sim met alleen clutch hulp aan....

Volgens mij heeft de instelling van de server hier ook invloed op, maar dat weet ik zo niet.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:23:
[...]
Bij mij gaat dat altijd automatisch, dat uit en aanzetten van de auto. Ik rij dan op sim met alleen clutch hulp aan....
Ik heb tot nu toe pitstops altijd proberen te ontwijken, want in een race van pakweg 3 kwartiertjes met een gt is het lastig om de verloren tijd (ongeveer 1 min) goed te maken en met een race van een uur met ngt auto's is dit al helemaal het geval.
[ Voor 29% gewijzigd door Fiskare op 29-03-2005 15:37 ]
Ik wilde gisteren chatten in de warmup lap. Ik tikken... motor uit?? Ik had de C van chat niet goed ingedrukt
A=ignition (bij mij) S=start . Ik wilde tikken EASY IN THE FIRST LAP. Kwam ik dus stil te staan. Ik dacht eerst dat me Ferrari het begeven had, maar toen kwam ik erachter dat ik me motor af had gezet.

Verwijderd
Lol
Hoe zit het trouwens met die dedicated tweakers servers? Ik heb er de hele dag nog geen enkele in de lobby gezien.
Hoe zit het trouwens met die dedicated tweakers servers? Ik heb er de hele dag nog geen enkele in de lobby gezien.
Ze zijn allemaal plat volgens mij

Asus Zenbook i7 256gb
Als je de ignition button indrukt dan wordt letterlijk de ontsteking van de motor uitgezet. Als je al rijdend dan weer op deze knop duwt, en de ignition dus weer aan zet, zal de motor weer "aan" gaan, doordat de versnellingsbak de motor "droog" laat draaien (ik geef toe dat het ongelukkig is uitgelegdGrimm9mm schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:10:
Ik heb weleens zitten knoeien met de starter en ignition, maar wat is nou het verschil tussen de 2? Op het moment gebruik ik volgens mij gewoon alleen de ignition.
Als je stil staat heb je deze "aandrijving" echter niet meer van de motor en dan heb je dus de startmotor nodig om de motor/krukas een paar keer rond te zwengelen om de motor aan te laten gaan.
Dit is dus volgens mij het verschil tussen de starter en de ignition. Als je alleen de ignition op dit moment gebruikt, dan wil dat zeggen dat de starter nog op "automatisch" staat. Hoe dit uit te zetten: Geen idee
edit: volgens Markao dus door een button toe te wijzen aan de starter.
Of dit verhaal helemaal goed is weet ik niet, maar ik doe een gok vanuit mijn werkplek.
[ Voor 6% gewijzigd door Fiskare op 29-03-2005 16:29 ]
Zolang je geen buttons/ keys toekent aan starter en ignition gaat het vanzelf, zodra je dit wel gedaan hebt zul je het ook zelf moeten regelen, dus als je de pit-stress niet aan kunt dan .....Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:35:
[...]
Ja, idd. Ik vraag me alleen af waarom andere met de ngt leage het zelfd moeten doen.
http://www.schuerkamp.de/...herLaptimes?user_id=19862
[ Voor 16% gewijzigd door Markao645 op 29-03-2005 16:20 ]
Kan iemand al iets meer duidelijkheid geven over een server die vanavond beschikbaar zou kunnen zijn? (het liefst de League server
) Dan weet iedereen waar hij aan toe is vanavond. Als er geen server beschikbaar is kan ik mijn Pc beschikbaar stellen, alleen is dat niet echt ideaal want daar game ik ook mee. Er kunnen ook maar 16 man maximaal op.
Tweakers.net2 draait als het goed is wel, heb hem een uurtje geleden aangezet.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:48:
Lol![]()
Ben uiteraard weer niet thuis, dus kan niet checken of ie ook werkt.
Verwijderd
No worry's, hij staat erSepiroth schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:48:
[...]
Tweakers.net2 draait als het goed is wel, heb hem een uurtje geleden aangezet.
Ben uiteraard weer niet thuis, dus kan niet checken of ie ook werkt.
Zit nu op mijn werk (tot vanavond 22:00), dus kan niet zelf racen en de server zal ook niet up gaan vanavond.
BTW: Wat is jullie mening over de tijd die nu meestal wordt aangehouden voor de start van kwalificatie? Ik vind dit eigenlijk net iets te vroeg, zit vaak te stressen met eten.
Mijn voorstel is de boel een 60 minunten verder te schuiven, ben je nog ongeveer om 22:00 klaar, lijkt mij een mooie tijd.
BTW: Wat is jullie mening over de tijd die nu meestal wordt aangehouden voor de start van kwalificatie? Ik vind dit eigenlijk net iets te vroeg, zit vaak te stressen met eten.
Mijn voorstel is de boel een 60 minunten verder te schuiven, ben je nog ongeveer om 22:00 klaar, lijkt mij een mooie tijd.
Ik kan er vanaaf ook helaas niet bij zijn, 21:30 pas thuis van het "werk" (bijbaantje
) En euh van mij mogen die races ook wel een uurtje later
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Vanavond doe we gewoon 19:00 een andere X wat later zodat iedereen een paar x kan mee rijden. toch?Goldfinger schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:10:
Zit nu op mijn werk (tot vanavond 22:00), dus kan niet zelf racen en de server zal ook niet up gaan vanavond.
Ik gisteren op 1 of andere kleine server beetje racen met de Zwaan Viper, zo'n 9 man waren op de server, bleek het een 1,5 uur race te zijn. Dacht ach laat ik eens kijken hoever ik kom, probeerde rustig rondjes te draaien, na zo'n 20 minuten reden er nog 4 anderen rond, ik al op 1 ronde 3e en er stond 1 al een tijdje in de pits, zegt die gast opeens na 25 minuten rijden "tsjuss" en poef server weg
Begin dan niet aan een 1,5 uurs race en helemaal niet als server zijnde. 
19:30 red ik helaas vanavond niet, had anders graag mee gedaan

19:30 red ik helaas vanavond niet, had anders graag mee gedaan
[ Voor 9% gewijzigd door Quantor op 29-03-2005 17:34 ]
Ik vind zelf een uur later wel erg veel ik denk dat 30 min later de kwali wel genoeg is. Dus dat je dan gewoon een uur hebt om te joinen.Goldfinger schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:10:
Verwijderd
ff vraagje waarom tijdens races geen abs en tracion control?
tijdens echte races zijn deze wagens daar toch ook mee uitgerust.
1.Meer realisme, Het is niet voor niks een simVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:15:
ff vraagje waarom tijdens races geen abs en tracion control?
2.Nee
Asus Zenbook i7 256gb
idd, verschil nu bij mij op paar banen zonder of met die hulp scheelt niet zo veel meer..GreenFury schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:19:
[...]
1.Meer realisme, Het is niet voor niks een sim
2.Nee
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik probeer er ook bij te zijn zometeen. Heb m'n vriendin met de kleine opgezadeld dus als het goed is lukt het. Is al bekend waar we gaan rijden? (Nog ff oefenen).
Fastcossie
en welke server is het, anders zit ik op verkeerde straks.. Heb niet gevonden in dit topic..
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Volgens mij was er nog niet eens een server.R-B schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:51:
en welke server is het, anders zit ik op verkeerde straks.. Heb niet gevonden in dit topic..
Ik ben ook wel voor een wat latere start.. 30 of 60 minuten maakt me niet zoveel uit...
Ik ga het vanavond dus helaas niet halen. ben net thuis en moet nog eten..
Ik ga het vanavond dus helaas niet halen. ben net thuis en moet nog eten..
okjDutch3men schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:04:
[...]
Volgens mij was er nog niet eens een server.
jezus, kut spel. 2x f*cking hangin en menu
en daardoor red ik nu race niet op tweakers.net2
[ Voor 11% gewijzigd door R-B op 29-03-2005 19:14 ]
gaat niet door
[ Voor 114% gewijzigd door Mr.David op 29-03-2005 19:29 ]
Ik rij vanavond iig niet meer. Ben nogal erg moe door dat uur verschil
morgen weer.Vanmiddag ging het ook voor geen meter
Asus Zenbook i7 256gb
blijkbaar hebben ze bij simbin ook nooit gehoord van fatsoenliujke server neerzetten, weer die trage backup sever.. sjees

Verwijderd
Niet dat ik er voor pleit om met tractie controle of abs te rijden, maar de meeste GT wagens hebben in het echt wél tractie controle en abs. De C5R heeft het (die van GLPK carsport die komend jaar deel neemt aan de FIA GT), in principe mag iedereen met deze driving aids rijden in de FIA GT.
Was dat ook al zo in 1993 (jaar waarop GTR gebaseerd is)?Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:40:
Niet dat ik er voor pleit om met tractie controle of abs te rijden, maar de meeste GT wagens hebben in het echt wél tractie controle en abs. De C5R heeft het (die van GLPK carsport die komend jaar deel neemt aan de FIA GT), in principe mag iedereen met deze driving aids rijden in de FIA GT.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
1993? ZOOO oud is het nou ook weer nietBeQuietAndDrive schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:36:
[...]
Was dat ook al zo in 1993 (jaar waarop GTR gebaseerd is)?
Ik citeer uit het Fia reglement, te vinden op www.fia.com, "Any automatic or electronic chassis control system or function is forbidden even if it is fitted on the original car.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:40:
The includes anti-lock braking, traction control, damper, suspension or ride height adjustment, power braking, four-wheel steering, movable ballast...." (italics zijn van mij)
De Gt wagens hebben dus geen enkele hulpmiddelen. Alleen de straatversies hebben dat
Het spel GTR is gebaseerd op het jaar 2003 hoor.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:36:
[...]
Was dat ook al zo in 1993 (jaar waarop GTR gebaseerd is)?
Verwijderd
He bah.. dacht dat mn systeem nu goed werkte, maar zojuist weer tweemaal kort achter elkaar crash-to-desktop gehad.. Op twee verschillende servers btw.
Heb op dit moment niet ver overgeklokt.. zou het aan die backup-server kunnen liggen?
Heb op dit moment niet ver overgeklokt.. zou het aan die backup-server kunnen liggen?
Verwijderd
WHAHAHAHAHAHA net ff een paar GT bakken een poepie laten ruiken op Brno..... met m'n SEAT,
snelste ronde in de race was 2.03.87, was niet de snelste maar ben er ook niet af gegaan, wat dus ook winst brengt
snelste ronde in de race was 2.03.87, was niet de snelste maar ben er ook niet af gegaan, wat dus ook winst brengt
Ik lees net dit leuke stukkie ! . Gave wagens zo te zien. Er zal toch wel een 2005 update komen van GTR ?
Verwijderd
Zeker vet,zou ook wel eens in zo'n Bentley willen rijden die Le Mans ieder jaar winnenBertuss schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:45:
Ik lees net dit leuke stukkie ! . Gave wagens zo te zien. Er zal toch wel een 2005 update komen van GTR ?
Eeh audi wint daar ieder jaarVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:53:
[...]
Zeker vet,zou ook wel eens in zo'n Bentley willen rijden die Le Mans ieder jaar winnen
Uitslover!Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:44:
WHAHAHAHAHAHA net ff een paar GT bakken een poepie laten ruiken op Brno..... met m'n SEAT,
Ik reed voor het eerst in een GT op Brno.. Direct in onder de 2 minuten.. In de race maakte ik alleen een fout en dat koste me een band en mijn neus.. Ik had al bijn een halve minuut voorsrpong op nr2
Nootie ik ben trots op je hoor....Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:44:

Gebeurd mij ook nog wel eens alleen een stuk minder als in het begin.
[ Voor 7% gewijzigd door Mr.David op 30-03-2005 00:25 ]
Grmmmbbll, gisteren en vandaag (tot een half uurtje terug) zonder problemen kunnen rijden.
Nu weer de hele tijd CTD's bij het starten van een enkele race of een kampioenschap.
Alleen practice werkt wel gewoon; maarja, de hele tijd als enige op de baan is ook niet leuk
Ik probeer morgen een beetje op tijd naar huis te komen van mn werk zodat ik nog nét op tijd thuis ben om hem ff te kopen hier in 't dorp.
Ik hoop dat ik met de originele versie geen problemen meer heb
=edit=
mischien een hele domme vraag, maarehmzz, de originele versie is wel compleet in het engels; of ook duits?
Nu weer de hele tijd CTD's bij het starten van een enkele race of een kampioenschap.
Alleen practice werkt wel gewoon; maarja, de hele tijd als enige op de baan is ook niet leuk
Ik probeer morgen een beetje op tijd naar huis te komen van mn werk zodat ik nog nét op tijd thuis ben om hem ff te kopen hier in 't dorp.
Ik hoop dat ik met de originele versie geen problemen meer heb
=edit=
mischien een hele domme vraag, maarehmzz, de originele versie is wel compleet in het engels; of ook duits?

[ Voor 15% gewijzigd door vosss op 30-03-2005 00:23 ]
Die is gewoon helemaal in het engels... Koop 'm maar hij is het geld dubbel en dwars waard. Hij is gelijk al versie 1.3 dus je hoeft ook niet meer te updaten.=edit=
alleen is een update naar 1.4 hard nodig
[ Voor 4% gewijzigd door Mr.David op 30-03-2005 08:20 ]
Na de 1.3 update werkt die mini-image niet meer, dus blijft ie hangen op het disc-checken.Mr.David schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:27:
[...]
Die is gewoon helemaal in het engels... Koop 'm maar hij is het geld dubbel en dwars waard. Hij is gelijk al versie 1.3 dus je hoeft ook niet meer te updaten.
als is een update naar 1.4 hard nodig![]()
Ik had al gelezen dat de update 1.3 de vele CTD's zou oplossen. Ik begrijp dat de versie die nu in de winkel ligt al 1.3 is?
Dattie z'n geld dubbel en dwars waard is geloof ik graag. Ik heb al een aantal dagen een paar uur kunnen spelen. Geweldig spel; het lukt voor geen meter en ik ben nog niet verder gekomen dan Monza (360 modena, 1:54) maar ik vind hem gaaf. Dus ik koop hem morgen ff; toch geld zat
tja, op 1 of andere manier spinde ik daar voor de start in die hairpin.. weg 2e plek dus.. Anders had ik zeker weten 2e plek behaalt. Want einde van race had ik nog maar 4 sec over tussen nr 2 Nootie en ik nr 3.. Ik had daar een flink tempo op spa opgebouwdMr.David schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:05:
[...]
Nootie ik ben trots op je hoor....Op SPA was je ook al 2de geworden, omdat je constante tijden reed in je F550. Ik vind het knapper om constante ronde tijden te rijden dan de snelste ronde neer te zetten. Met constant rijden bereik je ook het meest.
Ik zie jammergenoeg nog altijd mensen die er als een raket er vandoor 'willen' gaan en altijd stranden in de eerste paar rondjes.
Gebeurd mij ook nog wel eens alleen een stuk minder als in het begin.
Ik heb nu een server draaien.
Naam: Tweakers.net 5
Password: got
Ik hoop dat ik de poorten goed heb door gemapt anders moeten het jullie even zeggen..
Ik hoop dat ik de poorten goed heb door gemapt anders moeten het jullie even zeggen..
[ Voor 41% gewijzigd door FabiandJ op 30-03-2005 08:15 ]
We reden alle 3 mooi constant. Alleen jammer dat het zo rustig was. Op spa reed ik gisteren een qualificatie 2:12:007R-B schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 06:38:
[...]
tja, op 1 of andere manier spinde ik daar voor de start in die hairpin.. weg 2e plek dus.. Anders had ik zeker weten 2e plek behaalt. Want einde van race had ik nog maar 4 sec over tussen nr 2 Nootie en ik nr 3.. Ik had daar een flink tempo op spa opgebouwd
Kunnen we zondag a.s. geen officiele testrace rijden voor de GT league.
[ Voor 16% gewijzigd door Mr.David op 30-03-2005 09:05 ]
Hoe verhoudt dit spel zich qua realisme tot Gran Turismo 4?
Ik heb GT4 zelf nog niet gezien of gespeeld, maar iemand hier beweert dat GT4 stukken realistischer is (wat ik me overigens haast niet kan voorstellen).
Heeft hij gelijk; of lult ie maar wat uit zn nek?
Ik heb GT4 zelf nog niet gezien of gespeeld, maar iemand hier beweert dat GT4 stukken realistischer is (wat ik me overigens haast niet kan voorstellen).
Dat laatstevosss schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 09:11:
Bij was trouwens versie 1.23 (bijna legaal
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn semi-legale 1.3.0, of ik nu fastwrites aan of uitzet...
Hoewel ik wel een beetje artifacts begin te zien, maar dat komt vast door de enorme hoeveelheid stof die in mijn 9800Pro->XT is gezogen.
Ik had trouwens gisteren wel iets vaags, ik selecteerde een F360, maar zodra ik begon te racen gedroeg hij zich als een 600bhp GT-wagen
Is dat de befaamde Speedbug?
Hoewel ik wel een beetje artifacts begin te zien, maar dat komt vast door de enorme hoeveelheid stof die in mijn 9800Pro->XT is gezogen.
Ik had trouwens gisteren wel iets vaags, ik selecteerde een F360, maar zodra ik begon te racen gedroeg hij zich als een 600bhp GT-wagen
Echt niet te vergelijken. Hoewel GT4 echt het beste racespel is op de consoles, is het realism ivg met GTR toch echt ver te zoeken! Ik weet niet wie dat zelfs durft te beweren, maar die persoon heeft duidelijk 1 van de 2 spellen niet gespeeld.vosss schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 09:11:
GTR heeft al het realistische wat je maar kunt wensen, naar mijn mening soms nog wat teveel ook! Het reageren van de auto op de weg is zo goed gesimuleerd, dat gevoel ontbreekt compleet bij GT4. Schade? Heeft GT4 nog nooit van gehoord. Nee, ff botsen en dan weer je snelste tijd neerzetten. Met GTR kun je beter ff de pits opzoeken, want je auto begint allemaal kuren te vertonen.
Werkt nog steeds prima met de 1.3 update hierzo. Evenals bij 2 vrienden.vosss schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:37:
Na de 1.3 update werkt die mini-image niet meer, dus blijft ie hangen op het disc-checken.
Ik had al gelezen dat de update 1.3 de vele CTD's zou oplossen. Ik begrijp dat de versie die nu in de winkel ligt al 1.3 is?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
koop dat spel toch gewoon ... kan je ook de online races meeoden wat sowieso het mooiste is om te doen met GTR
Ik speel zowel GTR als GT4 maar GTR is toch wel een heel stuk realistscher.
Maarja zoooo slecht is GT4 ook niet hoor, er is geen schade model en de physics kent wat eigenaardigheden maar je hebt wel een goede versie van de Nordschleife, 2 accurate versies van LeMans, een hoop straatversies van mooie sportwagens.
En de belichting is gewoon geweldig, zelfs op zo'n lage resolutie ziet het er goed uit.
Eerlijkgezegd heb ik GTR al een tijdje niet meer opgestart.
Maarja zoooo slecht is GT4 ook niet hoor, er is geen schade model en de physics kent wat eigenaardigheden maar je hebt wel een goede versie van de Nordschleife, 2 accurate versies van LeMans, een hoop straatversies van mooie sportwagens.
En de belichting is gewoon geweldig, zelfs op zo'n lage resolutie ziet het er goed uit.
Eerlijkgezegd heb ik GTR al een tijdje niet meer opgestart.

Verwijderd
ja de nordschleife in gt4 is echt een waanzinnig mooie baan. Ik heb nu ook v1.3.0 dus dan zitten die nieuwe auto's en ovals er bij mij ook in? Was gisteren te laat om alles ff te gaan bekijken!
Stond al in bestelling.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:59:
koop dat spel toch gewoon ... kan je ook de online races meeoden wat sowieso het mooiste is om te doen met GTR
Alleen zit ik met grote problemen met mijn stuurtje (Act-Labs). Ding doet het hooguit 5 ronden en kapt er dan mee. Dus een hele race werkt gewoon niet voor mij jammer genoeg. Ik zal er nog wel een topic over openen.
Dat ga ik ook doen; ff bellen met de musicstore offie hem op voorraad heb liggenVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:59:
=edit=
Hadden er nog 2 liggen. Ik heb er 1 aan de kant laten leggen voor mij, dus ze hebben er nu nog maar 1.
Mocht iemand uit Heythuysen dit spel ook willen kopen: je hoeft het dorp niet uit, bij de musicstore ligt er dus nog 1
[ Voor 28% gewijzigd door vosss op 30-03-2005 11:59 ]
What are the chances ...vosss schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:55:
Mocht iemand uit Heythuysen dit spel ook willen kopen: je hoeft het dorp niet uit, bij de musicstore ligt er dus nog 1
Nee die zitten er niet in. Van de Nordschleife voor GTR zijn er een aantal varianten in omloop. Overigens allemaal conversies uit GPL. Allemaal hebben ze gemeen dat ze niet overeenkomen met de huidige Nordschleife, daarnaast zijn ze verre van af. De Nordschleife in GT4 is inderdaad heel fraai, ook de landmarks kloppen. Zou mooi zijn als die baan uit GT4 is om te zetten naar GTR.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:32:
ja de nordschleife in gt4 is echt een waanzinnig mooie baan. Ik heb nu ook v1.3.0 dus dan zitten die nieuwe auto's en ovals er bij mij ook in? Was gisteren te laat om alles ff te gaan bekijken!
Rijden met GT4 is verre van realistisch, het is een arcade spel. Het aantrekkelijke van GT4 is de veelvoud aan auto's en circuits. Tegelijk is dat ook weer een nadeel aangezien die auto's vaak alleen een ander uiterlijk hebben maar dezelfde fysiek delen. Ook het geluid heeft in veel gevallen weinig met het origineel van doen. Echter zijn de circuits zoals de Nordschleife bijzonder goed zelfs de oneffenheden zijn nagebootst. De TVR die ik IRL rijd, gedraagt zich in GT4 als een waggelende eend en klinkt als een staafmixer. Heeft niets met de realiteit van doen. Ik heb een DVD van Tiff in een Lister Storm en het geluid in GTR benaderd heel goed de realiteit.
Als we nu eens de circuits van GT4 kunnen verenigen met de fysiek uit GTR dan hebben we een fraai product.
Kijk eens wat we daarvoor hebben klik.Smarron schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:47:
[...]
Stond al in bestelling.Kan hem hopelijk deze week nog verwachten.
Alleen zit ik met grote problemen met mijn stuurtje (Act-Labs). Ding doet het hooguit 5 ronden en kapt er dan mee. Dus een hele race werkt gewoon niet voor mij jammer genoeg. Ik zal er nog wel een topic over openen.
offtopic:
Heb ik al doorgelezen. Maar het probleem is bekend bij Act-Labs. Helaas doen ze er niks aan. Het heeft in ieder geval te maken met de nForce2 chipset en USB2.0 (bij mijn vorige 2 mobo's eveneens nForce2 werkte het ook al niet.) Met de VIA-chip geen enkel probleem. Maar ik zet het daar wel in. Ik ben alleen op zoek naar iemand die dit stuurtje ook heeft, een nForce2 mobo en WindowsXP draait.
Heb ik al doorgelezen. Maar het probleem is bekend bij Act-Labs. Helaas doen ze er niks aan. Het heeft in ieder geval te maken met de nForce2 chipset en USB2.0 (bij mijn vorige 2 mobo's eveneens nForce2 werkte het ook al niet.) Met de VIA-chip geen enkel probleem. Maar ik zet het daar wel in. Ik ben alleen op zoek naar iemand die dit stuurtje ook heeft, een nForce2 mobo en WindowsXP draait.
Verwijderd
Neen, oval pack komt binnenkort en er is ergens een TVR te dlen.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:32:
Oh, een paar pagina's terug heb je een link naar de Imola track
Verwijderd
dus met mijn versie 1.3.0 moet ik alleen nog de ovals en tvr downloaden voor de rest heb ik wel alles of moet er nog meer bij?
Verwijderd
oooooooooohhh geld zat zo te zien, ik zou zeggen neem een kijkje in het hardware topic en leef je uitVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:38:
dus met mijn versie 1.3.0 moet ik alleen nog de ovals en tvr downloaden voor de rest heb ik wel alles of moet er nog meer bij?
De ovals die komen over 31 dagen of zo pas uit door Simbin zelf en die TVR hoef je ook niet te installeren om het spel werkend te krijgen. Ik zelf heb het niet zo op addon cars.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:38:
zie dat het tijd word voor een deel 6
misschien handig om er alle add-on's te gaan opnemen in de startpost?
ander vraagje, wie bezorgd GTR van play.com? TGP post of een ander bedrijf?
ik had em gister al verwacht, mischien dat ie vandaag komt, anders moet hij morgen wel komen...
heb em BTW de 21e besteld.
ik had em gister al verwacht, mischien dat ie vandaag komt, anders moet hij morgen wel komen...
Nah, alleen als ze officieel zijn.. er zijn al zoveel add-ons en andere patches te downen...Extera schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:11:
Wel lijkt het me een aardig idee om er iets van een faq in te zetten..
TPG en/of TNT, maar mits het past wordt het gewoon je brievenbus in gedouwd.Extera schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:11:
Ik ga idd geen onofficiele kleine add-ons toevoegen in de startpost, tenzij er toonaangevende mods uitkomen.
Er staat een link naar RSC, op de fora daar kun je dit soort dingen altijd terugvinden, lijkt me zat.
Er staat een link naar RSC, op de fora daar kun je dit soort dingen altijd terugvinden, lijkt me zat.
post is net geweest.... dus helaas... maar ik moet morgen werken (TGP) dus morgen even kijken of hij er morgen ligt...
Verwijderd
Me from Haelenvosss schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:55:
[...]
Dat ga ik ook doen; ff bellen met de musicstore offie hem op voorraad heb liggen
=edit=
Hadden er nog 2 liggen. Ik heb er 1 aan de kant laten leggen voor mij, dus ze hebben er nu nog maar 1.
Ik heb GTR in Duitsland gekocht, vorig jaar november. Maar toch bedankt voor de tip.
Verwijderd
Ik ben alle reboots, vastlopers en CTD's (ook offline!
) zat en heb een nieuwe hdd gekocht (een format van mijn huidige schijf vereist teveel tijd i.v.m. de inhoud ervan).
Schone installatie van XP, drivers en dus ook GTR. Hopenlijk heb ik dan minder frustraties, want hoewel het spel fantastisch is, zorgen de talrijke 'uitvallen' voor een slecht humeur de laatste dagen.
Vraagje:
Welk(e) bestand(en)/map(pen) van GTR moet ik veiligstellen van mijn huidige installatie om straks niet al mijn instellingen kwijt te zijn?
Ik neem tenminste aan dat ik het één en ander met kopiëren kan behouden in de verse installatie.
Schone installatie van XP, drivers en dus ook GTR. Hopenlijk heb ik dan minder frustraties, want hoewel het spel fantastisch is, zorgen de talrijke 'uitvallen' voor een slecht humeur de laatste dagen.

Vraagje:
Welk(e) bestand(en)/map(pen) van GTR moet ik veiligstellen van mijn huidige installatie om straks niet al mijn instellingen kwijt te zijn?
Ik neem tenminste aan dat ik het één en ander met kopiëren kan behouden in de verse installatie.
ja gewoon die hele map en eventueel je motec en replaydata als je daar behoefte aan hebt.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:32:
Ik dacht dat je settings staan onder: C:GTR/userdata/settings/je naam
In de map "Userdata" staan al jouw instellingen, ook je setup's enz. Alleen de Replay's staan in de map "Replaydata". Als je die 2 mappen bewaard en weer terug kopieert na je nieuwe install staat alles weer precies het zelfde tot aan je graphics instellingen aan toe.
3 antwoorden en ik ben natuurlijk weer de laatste
3 antwoorden en ik ben natuurlijk weer de laatste

[ Voor 19% gewijzigd door Lefty_38 op 30-03-2005 16:36 ]
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Oe goody goody, even mezelf quotenvosss schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:55:
[...]
Ik ga zometeen naar huis, nog heel even wachten.
Nu maar hopen dat alle problemen die ik met de niet zo heel erg legale versie had zijn opgelost straks
Verwijderd
Ik hoop het voor je, maar ik heb met de legale versie de laatste week in toenemende mate mega-veel problemen.vosss schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:57:
[...]
Nu maar hopen dat alle problemen die ik met de niet zo heel erg legale versie had zijn opgelost straks
Ik ben hem nu aan het installen. Als ik binnen nu en 10 minuten niet terug ben al vloekend, razend en tierend (vergezeld gaand van de nodige
smileys), dan mogen jullie er van uit gaan dat hij het prima doet

Bespaar je de moeite. Ik heb ook zoiets dergelijks gedaan en het helpt geen zak. Zou ook niet logisch zijn, ik kan me niet voorstellen dat al die problemen die mensen hebben ALLEMAAL aan hun Windows installatie/driverissues liggen.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:21:
Ik ben alle reboots, vastlopers en CTD's (ook offline!) zat en heb een nieuwe hdd gekocht (een format van mijn huidige schijf vereist teveel tijd i.v.m. de inhoud ervan).
Schone installatie van XP, drivers en dus ook GTR. Hopenlijk heb ik dan minder frustraties, want hoewel het spel fantastisch is, zorgen de talrijke 'uitvallen' voor een slecht humeur de laatste dagen.![]()
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Mijn dedicated server is tijdelijk offline.Dutch3men schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 07:54:
Ik heb nu een server draaien.
Okay. Mooie boel. Ik deïnstalleer de illegale versie. Ik deïnstalleer de Demo V2. Ik re-boot. Ik loop ff het register door en knikker handmatig weg wat is blijven hangen. Ik installeer de LEGALE versie.
Tot zover gaat het goed. Hij blijft hangen bij het opstarten op checking disc version.
Disc 2 geeft ie aan dat het de verkeerde disc is en disc 1 blijft ie 3 minuten "zoeken", dan ff een minuutje niks en dan begint ie weer.
En er gebeurd niks verder. Al een keer compleet opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten.
Iemand enig idee?
=edit=
En terwijl ik dit type zie ik ineens dattie zegt dat de ingevoerde disc key niet zou kloppen.
Ja leuk joh, maar ik heb nog helemaal geen key in hoeven kloppen?!
Tot zover gaat het goed. Hij blijft hangen bij het opstarten op checking disc version.
Disc 2 geeft ie aan dat het de verkeerde disc is en disc 1 blijft ie 3 minuten "zoeken", dan ff een minuutje niks en dan begint ie weer.
En er gebeurd niks verder. Al een keer compleet opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten.
Iemand enig idee?
=edit=
En terwijl ik dit type zie ik ineens dattie zegt dat de ingevoerde disc key niet zou kloppen.
Ja leuk joh, maar ik heb nog helemaal geen key in hoeven kloppen?!

[ Voor 16% gewijzigd door vosss op 30-03-2005 18:56 ]
kijk in je register bij Hkey_local_machine -> Software ->SBDT -> GTR en verwijder de sectie met Keys. Probeer het dan eens opnieuw
Ik denk dat ik al weet wat het probleem is.Requiem19 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:59:
kijk in je register bij Hkey_local_machine -> Software ->SBDT -> GTR en verwijder de sectie met Keys. Probeer het dan eens opnieuw
Ik heb gisteren DTM2 gespeeld via die mini-image. Die zet toch iets van starfucker erop?
Ik herrinnerde me dat daar langs het knopje start game ook een knopje reset drivers zat.
Geen idee of het daar mee te maken heeft, of dat het ermee te maken heeft dat ik met daemon tools nog een virtuele drive open had staan ofzo.
Maargoed, nu starte ik hem en zei ie meteen installation installed succesfully, please restart your computer. En dát ga ik nu dus even doen
vosss schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:30:
Ik ben hem nu aan het installen. Als ik binnen nu en 10 minuten niet terug ben al vloekend, razend en tierend (vergezeld gaand van de nodige![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
smileys), dan mogen jullie er van uit gaan dat hij het prima doet
das mooi! mijne is er hopelijk morgen (hoop al 3 dagen op morgen)
even iets anders, ik kan misschien de laptop van me pa gebruiken om zo of en toe eens als server te laten draaien... heb ik hiervoor een 2e GTR cd nodig oid?
gaat om een:
P4 2,8
1 GB Intern
9600 graka
5400 toeren 120 gb hdd
op een 8 mbit verbinding van planet (1 up dus)
is er trouwens geen mogelijkheid om servers te "koppelen" zodat je 2 verbindingen deelt en dus met meer man online kan? nee zeker...
thanks!
Kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat er minstens een paar bugs in het spel zitten (vooral online gedeelte). Maar ja probbeer daar maar eens een zinnig draadje over op het officiele forum te openen. Een of twee zinnige reacties en dan is er altijd wel weer een "GTR groupie" die zich in zijn en of haar kruis aangetast voelt, want God behoede er zal iets mis zijn met HUN spel, en zich er mee moeten gaan bemoeien.Arfman schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:35:
[...]
Bespaar je de moeite. Ik heb ook zoiets dergelijks gedaan en het helpt geen zak. Zou ook niet logisch zijn, ik kan me niet voorstellen dat al die problemen die mensen hebben ALLEMAAL aan hun Windows installatie/driverissues liggen.
Maar ja, blijven hopen dat er in de volgende update ( nog 31 dagen 6 uur en 52 min) misschien het een en ander verbeterd.
Dit topic is gesloten.