@home snelheidsverhoging

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.812 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:39

defiant

Moderator General Chat
CamU schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:45:
[...]
Terwijl alle ADSL aanbieders met ADSL2+ nu eindelijk de kans krijgen om een upstream van meer dan 1 Mbit/s aan te bieden doen ze dat niet (Versatel en andere ADSL2+ introductie aanbiedingen, TweakDSL, Fiberworld, Quicknet), Multikabel heeft al een tijdje zo'n abonnement als kabelaanbieder
Dat is ook een beetje onbegrijpelijk, je moet je juist onderscheiden.
I know ;), maar waarom?
Om de competitie voor te zijn natuurlijk :)
Adsl heeft alleen maar te winnen, en kabel heeft veel te verliezen. Onderzoek wijst namelijk uit dat kabelinternet terrein prijs geeft aan adsl nog steeds. Om toch nog een "competitive edge" te krijgen zal je toch wat extra's moeten doen. In mijn ogen komen adsl providers veel competetiever over dan de kabelbedrijven, meer variatie in diensten en service. Het komt ook natuurlijk doordat @home de enige aanbieder is op zijn eigen kabel netwerk.
De kabelaanbieders zullen natuurlijk ook de afweging maken: gaan we een heel snel abonnement aanbieden dat op grote schaal beschikbaar is als de concurrentie bij ADSL daar niet eens aan kan komen en onderzoeken hebben uitgewezen dat zulke snelheden nu misschien wel leuk zijn maar nog lang niet echt nodig?Daarnaast is de ontwikkeling voor kabel ook nog bezig alleen hoor je er een stuk minder over omdat die ontwikkeling bij ADSL echt nodig was (ruime voor uitbreiding is op) terwijl kabel die ruimte (nu) nog wel heeft.
Ik begrijp de strategie prima :) Maar feit is als de "op elkaar gaat wachten" met upgrades je ruimte over laat voor anderen om erin te springen. Het valt me al een tijdje op dat men op internet gebied nog steeds heel erg afwachtend is. Technieken zoals video-on-demand, voice over IP etc worden alleen geintroduceert wanneer de concurrent er mee begint, met zelf initiatief nemen of service uitbreiden is men zeer terughoudend. @home had ook al tijden de service van Twinner (de voorloper van @home telefonie), maar daar heeft men ook niet echt in willen investeren (men liet alleen een beperkt gebied/gebruikers toe).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
John Crichton schreef op maandag 16 mei 2005 @ 01:58:
[...]
Om de competitie voor te zijn natuurlijk :)
Adsl heeft alleen maar te winnen, en kabel heeft veel te verliezen. Onderzoek wijst namelijk uit dat kabelinternet terrein prijs geeft aan adsl nog steeds. Om toch nog een "competitive edge" te krijgen zal je toch wat extra's moeten doen. In mijn ogen komen adsl providers veel competetiever over dan de kabelbedrijven, meer variatie in diensten en service. Het komt ook natuurlijk doordat @home de enige aanbieder is op zijn eigen kabel netwerk.
Ik weet niet in hoeverre ik nu echt offtopic ga, maar nog even een opmerking over dat laatste. ;) Ik denk niet eens zo zeer dat het ook komt doordat de kabelproviders een monopolie op hun eigen netwerk hebben, ik denk dat het juist daardoor komt dat zij een stuk minder geïnteresseerd zijn in de bewegingen in de ADSL markt. Daar komt nog bij dat de kabel dekking in veel gebieden in het verleden vaak groter was dan die van ADSL (en zelfs als er ADSL beschikbaar was was dat vaak alleen nog maar van KPN, dat in het verleden ook niet echt goedkoop was) dus ik denk dat dit voor een deel ook de late reacties van de kabelproviders verklaart. In de toekomst zullen de kabelproviders dan ook alerter moeten reageren op de concurrentie bij ADSL, maar ik denk niet dat de kabelproviders deze slag bijvoorbaat zullen verliezen. Ik denk dat andere factoren in het verleden er meer voor hebben gezorgd dat ze niet niet zo snel onder de indruk waren van de concurrentie. Ruimte voor uitbreiding hebben ze zeker nog wel.
[...]
Ik begrijp de strategie prima :) Maar feit is als de "op elkaar gaat wachten" met upgrades je ruimte over laat voor anderen om erin te springen. Het valt me al een tijdje op dat men op internet gebied nog steeds heel erg afwachtend is. Technieken zoals video-on-demand, voice over IP etc worden alleen geintroduceert wanneer de concurrent er mee begint, met zelf initiatief nemen of service uitbreiden is men zeer terughoudend. @home had ook al tijden de service van Twinner (de voorloper van @home telefonie), maar daar heeft men ook niet echt in willen investeren (men liet alleen een beperkt gebied/gebruikers toe).
Klopt, maar dat heeft niet alleen te maken met angstvallig wachten op de concurrentie. Grote investeringen gaan in deze markt nu eenmaal gepaard met redelijk grote risico's en blijkbaar zijn de providers niet daadkrachtig genoeg (of zeker van hun zaak, if you wish) dat ze dat risico aandurven. Daarbij komt ook nog dat de investeringen vaak behoorlijk groot zijn en het nog maar de vraag is wanneer er break even gedraaid wordt, laat staan wanneer er winst geboekt kan worden op zo'n nieuw product. Maar ik ben het verder wel met je eens, van mij mag de markt ook wat levendiger worden.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer word @home budget verhoogt in groningen/drenthe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Vanaf juni gaat @Home de snelheden van Budget, Family en Breedband verhogen, dat wordt overigens in de dit topic al meerdere malen gezegd ;)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:16
Op www.troublesathome.nl las ik ene B.T. Zwolle, als 638 kbs haalde...

Mischien dat er meerdere uit Zwolle zijn die de verhoging al gehad hebben?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Dat was ook maar met speedtest, dus ik zou er nog niet vanuit gaan dat dat al de verhoging is. Wacht gewoon tot 1 juni, vanaf dan heeft het eingelijk pas zin om te gaan speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik lag dit net:
Abonnement Oud* Nieuw*
Budget 256 / 64 500 / 128
Basis 768 / 128 1000 / 256
Family 1500 / 256 2000 / 400
Breedband 4000 / 512 5000 / 600

* Download / Upload | Snelheden in kilobit per seconde.

De verhoging is echt minimaal zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 15:04
@home gaat dit niet waarmaken imo.

Ik heb hier een proef abbo, PC 5035 en pingtijden van 150ms naar nederlandse servers.

Volgens het helpdesk is er een capaciteitsprobleem in mijn regio, vanwege teveel gebruikers en geen goede infrastructuur om dit te ondersteunen. De medewerker wist mij te vertellen dat dit niet snel wordt opgelost zolang er niet genoeg mensen klagen. Echt belachelijk!! Bij Chello had je ook wel eens storingen maar daar kon je in ieder geval goed gamen, met lage pingtijden en daar werd in ieder geval geinvesteerd in het netwerk EN werd bellen naar het helpdesk serieus genomen.

Tsk @ @home: weten dat je netwerk capaciteitsproblemen heeft en er niets aan doen is BELACHELIJK. Wel bestaande klanten verhogen in snelheid maar op plekken waar je oude product nog niet eens goed werkt de mensen laten wachten! BAH

Ik heb dus nu ADSL aangevraagd en mijn proef abbo zeg ik op zodra ADSL online is.

[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Dain op 27-05-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 22:18
Lord_Dain schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:45:
@home gaat dit niet waarmaken imo.

Ik heb hier een proef abbo, PC 5035 en pingtijden van 150ms naar nederlandse servers.

Volgens het helpdesk is er een capaciteitsprobleem in mijn regio, vanwege teveel gebruikers en geen goede infrastructuur om dit te ondersteunen. De medewerker wist mij te vertellen dat dit niet snel wordt opgelost zolang er niet genoeg mensen klagen. Echt belachelijk!! Bij Chello had je ook wel eens storingen maar daar kon je in ieder geval goed gamen, met lage pingtijden en daar werd in ieder geval geinvesteerd in het netwerk EN werd bellen naar het helpdesk serieus genomen.

Tsk @ @home: weten dat je netwerk capaciteitsproblemen heeft en er niets aan doen is BELACHELIJK. Wel bestaande klanten verhogen in snelheid maar op plekken waar je oude product nog niet eens goed werkt de mensen laten wachten! BAH

Ik heb dus nu ADSL aangevraagd en mijn proef abbo zeg ik op zodra ADSL online is.
Proefabo wordt sowieso pas beeindigd aan het eind van die 2 maanden, maar nu opzeggen is wel al beter.

Maar woon jij toevallig in tilburg, volgens mij heb ik je toen aan de lijn gehad, ruim een week geleden misschien? Ik heb toen idd iemand met capaciteitsproblemen gehad die klonk als een tweaker :P.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 15:15

chromeeh

the Gnome

Hmmm ik mag zelf niet klagen kwa snelheid (breedband, gem 500 Kb/s), ik heb liever dat ze eens wat aan die nieuwsserver doen :)

[ Voor 12% gewijzigd door chromeeh op 27-05-2005 11:09 . Reden: typo's ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Zekers mee eens!
De service is nog steeds bagger helaas.
Zwolle hier, en mag ook niet klagen. Ook 500kb per sec.
Maar denken jullie niet dat @home wel volgt? Als elke provider overgaat op 8mbit of hoger, blijt @Home imho echt niet achter...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
cryforhelp schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:03:
Proefabo wordt sowieso pas beeindigd aan het eind van die 2 maanden, maar nu opzeggen is wel al beter.

Maar woon jij toevallig in tilburg, volgens mij heb ik je toen aan de lijn gehad, ruim een week geleden misschien? Ik heb toen idd iemand met capaciteitsproblemen gehad die klonk als een tweaker :P.
Ja dat kan kloppen, weekje geleden ongeveer en ik werd zeer vakkundig geholpen moet ik zeggen, mijn dank hiervoor.

Je vertelde me toen over een 'super'ticket voor dit probleem; je kan wat mij betreft de technische dienst nog eens een trap geven want het is echt heel erg. Nadat ik heb gebeld merkte ik op zondagmiddag/avond, wat de drukste tijd is zo ongeveer qua gebruik van Internet (echt iedereen en zijn hond zijn dan online), dat het onmogelijk om naar welke server dan ook te pingen met degelijke pings en de packet loss was echt ENORM.

Ik word sowieso tijdens gamen continu van servers gekicked, Internet hikt vaak en dan verlies ik volledig verbinding etc. etc. Vreemd dat mensen hier niet over klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
cryforhelp schreef op zondag 15 mei 2005 @ 00:54:
[...]Weet je, het probleem is écht niet hoe je 30 Mbit over een coax kabeltje krijgt, dat gaat makkelijk. Het probleem is hoe je 30 Mbit voor +/- 40 huishoudens over dat zelfde kabeltje krijgt. Oftewel; de kabel is overboekt omdat die Max upstream channel capacity voor de hele wijkkabel schijnt te zijn ;) :X
Je verspreidt ongefundeerde en foute geruchten.

Die 30Mbit is per channel zoals ook in de bovenstaande specs staat. Een "channel" komt overeen met 1 TV kanaal. Er passen ruwweg 50 TV kanalen op 1 coaxkabel, of 100 als je alles echt op elkaar gaat persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Lord_Dain schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:23:
[...]

Ik word sowieso tijdens gamen continu van servers gekicked, Internet hikt vaak en dan verlies ik volledig verbinding etc. etc. Vreemd dat mensen hier niet over klagen..
Nou, kijk hier eens.
offtopic:
Maar goed, ik lees nog steeds geen antwoord op mijn probleem aldaar dus in dit topic waarschijnlijk behoorlijk off-topic.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tjah, het probleem is al bekend, ook bij @home (voor mijn regio dan). Wat me verbaast is dat niet meer mensen erover klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Lord_Dain:
Toen ik je aan de lijn had waren er 3-4 verschillende mensen die erover klaagden, de meesten een aantal keren.

Blij dat ik je goed heb kunnen helpen, het was echt een cool gesprek, ik heb niet vaak dat ik iemand kan vragen of ie de firewall in z'n router even uit kan zetten zodat ik hem kan trace routen 8)

Maar over het probleem:
wat ik dus doe in zo'n geval is jouw klacht (wordt in 1 ticket gezet) koppelen aan een superticket waar andere klachten aan gekoppeld zijn, die over hetzelfde gaan.

De jongens bij NOC, of weet ik veel wie daarover gaan, checken af en toe die supertickets of het al erg wordt. Verder doen ze weinig :(
Ik kan helaas niet veel meer voor je doen, maar als je me even mailt met je @home login op het adres in mijn profiel, dan zal ik morgen de zooi er nog even bijpakken en kijken wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nee dank je, maar dat is niet nodig. Over een paar dagen krijg ik mijn adsl modem en dan heb ik wel de verbinding die ik van een ISP verwacht. Als een organisatie werkt zoals bv. bij het NOC van @home, dan is dat tekenend voor de manier waarop ze met klanten omgaan en hoe klachten van een minderheid 'serieus' worden genomen.

Dus, voor mij geen @sloom, maar lekker tweakdsl. @home zal er niet failliet van gaan :)

Iedereen blij. Ik zal in mijn opzeg mailtje wel aangeven dat ze op deze manier klanten mislopen, misschien dat dat helpt. Aan de andere kant is het misschien verspilde moeite, maar zo help ik misschien de luitjes die een jaarcontract hebben en er wellicht op vooruitgaan ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 29-05-2005 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik zou voor dezelfde prijs als @home een andere provider willen, eentje die meer snelheid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

darkdesign schreef op zondag 29 mei 2005 @ 09:09:
Ik zou voor dezelfde prijs als @home een andere provider willen, eentje die meer snelheid geeft.
Iets met een open deur? Dat willen we natuurlijk allemaal wel, maar momenteel is @Home nog de beste optie voor mij, omdat er alleen KPN-ADSL beschikbaar is, en zelfs als BBned beschikbaar komt, is @Home nog steeds een betere keus.

@Home Breedband: 4mbit / 512kbit: € 47,95
Demon dslexpess: 4mbt / 1mbit: € 55

Is dit 512kbit meer upload jou € 7,05 per maand extra waard? Mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0b schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:19:
[...]

Iets met een open deur? Dat willen we natuurlijk allemaal wel, maar momenteel is @Home nog de beste optie voor mij, omdat er alleen KPN-ADSL beschikbaar is, en zelfs als BBned beschikbaar komt, is @Home nog steeds een betere keus.

^^

had ook geen zin hier om het isdn netwerk overhoop te halen :z Kabel was de ultieme uitkomst, ff gebeld 2 dagen later het modem en gelijk na 5 min al online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
r0b schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:19:
[...]

Ik zou maar eens goed de kleine lettertjes bekijken in de diensten die je allemaal afneemt bij @home en bij Demon. Als je dat doet zal je zien dat je voor die 7 euro heel wat meer krijgt dan alleen een iets snellere upload :) Ik ga het niet voor je opzoeken, dat mag je zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
ja 8)7 een newsserver die zo goed als alle groepen voert, maar gecapped is op snelheid....
dan blijf ik toch liever bij @home die niet gecapped is ;) ook al is ut brak

[ Voor 31% gewijzigd door F-Tim op 30-05-2005 00:36 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bij Demon heb je een gratis 0800 nummer en bij @home een 10c/m nummer. Toch ook wel iets wat in de klauwen gaat lopen als je het opeens nodig hebt omdat je verbinding eruit ligt. Lijkt me duidelijk waarom Demon dat gratis durft aan te bieden trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Lord_Dain schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:35:
Bij Demon heb je een gratis 0800 nummer en bij @home een 10c/m nummer. Toch ook wel iets wat in de klauwen gaat lopen als je het opeens nodig hebt omdat je verbinding eruit ligt. Lijkt me duidelijk waarom Demon dat gratis durft aan te bieden trouwens :)
Ach ja, als je in de laatste 4 jaar die helpdesk 3 keer hebt moeten bellen voor in totaal zo'n 15 minuten dat valt dat natuurlijk ook maar mee. Het ligt er maar net aan waar je veel gebruik van maakt (of moet maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
CamU schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 00:04:
[...]
Ach ja, als je in de laatste 4 jaar die helpdesk 3 keer hebt moeten bellen voor in totaal zo'n 15 minuten dat valt dat natuurlijk ook maar mee. Het ligt er maar net aan waar je veel gebruik van maakt (of moet maken).
Nou, ik vind eigenlijk een betaalnummer voor een helpdesk absoluut geen klantenservice. Vooral als klanten bellen vanwege het in gebreke blijven van de provider zelf.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Defiant schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 00:10:
[...]

Nou, ik vind eigenlijk een betaalnummer voor een helpdesk absoluut geen klantenservice. Vooral als klanten bellen vanwege het in gebreke blijven van de provider zelf.
Mja, hier moet ik even in de verdediging springen:

Wáár je voor belt is natuurlijk niet te beslissen voordat je belt. Maar op momenten dat er geen storingen zijn (!= nu) bellen de meeste mensen die een lokaal probleem hebben, of te dom zijn om de start knop te vinden etc.
Ik zie niet echt in waarom dat per se gratis zou moeten zijn voor die mensen. En een helpdesk lijdt nogal onder terreur van mensen die voor de gein gaan bellen schijnbaar. bij 10c/min komt het al voor, dus het is veel erger bij lagere bedragen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
cryforhelp schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 00:15:
[...]
Wáár je voor belt is natuurlijk niet te beslissen voordat je belt. Maar op momenten dat er geen storingen zijn (!= nu) bellen de meeste mensen die een lokaal probleem hebben, of te dom zijn om de start knop te vinden etc.
Ik zie niet echt in waarom dat per se gratis zou moeten zijn voor die mensen. En een helpdesk lijdt nogal onder terreur van mensen die voor de gein gaan bellen schijnbaar. bij 10c/min komt het al voor, dus het is veel erger bij lagere bedragen :X.
Er zijn altijd mensen die misbruik maken, maar het volgens mij makkelijk om dat tegen te gaan. Door bij het automatische telefoonsysteem wat je als eerste aan 't woord krijgt een preventie mechanisme in te bouwen. Je kan dan detecteren doormiddel van bijvoorbeeld postcode+huisnummer of bijv een of andere persoonlijke identificatie of iemand uberhaupt abbonee is, en met bijvoorbeeld een persoonlijke code kan je mensen verantwoordelijk houden voor hun gedrag. Mensen die zich misdragen of bellen voor onzin kan je dan simpel weg de toegang tot de helpdesk ontzeggen.

Met het laten betalen voor de helpdesk geld het principe: de goeden moeten lijden onder de slechten.
Vanuit bedrijfsstandpunt begrijpelijk, maar vanuit klant oogpunt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Defiant schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 00:31:
[...]

Er zijn altijd mensen die misbruik maken, maar het volgens mij makkelijk om dat tegen te gaan. Door bij het automatische telefoonsysteem wat je als eerste aan 't woord krijgt een preventie mechanisme in te bouwen. Je kan dan detecteren doormiddel van bijvoorbeeld postcode+huisnummer of bijv een of andere persoonlijke identificatie of iemand uberhaupt abbonee is, en met bijvoorbeeld een persoonlijke code kan je mensen verantwoordelijk houden voor hun gedrag. Mensen die zich misdragen of bellen voor onzin kan je dan simpel weg de toegang tot de helpdesk ontzeggen.

Met het laten betalen voor de helpdesk geld het principe: de goeden moeten lijden onder de slechten.
Vanuit bedrijfsstandpunt begrijpelijk, maar vanuit klant oogpunt niet.
Wat je nou suggereert zijn net zulke grote obstakels om te bellen als die paar cent per minuut. Je wil niet weten hoeveel mensen serieus geen enkele info weten behalve hun postcode en huisnummer. Dat is dan ook waarnaar wordt gevraagd om de gegevens erbij te pakken van een klant.

Maar zelfs dat gaat soms mis, bijvoorbeeld bij verhuizingen die fubar zijn gegaan, mensen die hun eigen postcode niet weten, systeemglitches etc.

Maar als ik bijvoorbeeld nu in de topdrukte de helpdesk zou bellen, dan kan ik een agent makkelijk een half uur aan de lijn houden, kwestie van rare problemen hebben en je zelf goed saboteren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Ik ben ongeveer 1,5 jaar met @home bezig geweest om het capaciteitsprobleem hier in de buurt erkend te krijgen. Het heeft me tientallen telefoontjes gekost naar de helpdesk + email er achteraan.

Iedere keer werd er geroepen dat het probleem opgelost zou worden, heb meerdere malen monteurs aan de deur gehad, heb inmiddels meerdere computernamen gekregen maar het lijkt erop dat er na ruim 1 jaar nu eindelijk een stabiele lijn terug is.

Het probleem is simpelweg ontstaan toen @home de snelheden vorig jaar heeft verhoogd van 350 naar 500 KB/s. Als een netwerk het capaciteit niet aan kan, dan moet je de snelheden niet gaan verhogen, want dan creeer je de problemen.

Dat die helpdesk 10 c/m kost word je inderdaad niet vrolijk van, maar middels een restitutie van de abbonementskosten heb ik die kosten er wel weer uit. Het enige wat er nog overblijft is argwaan en angst voor de toekomst.

Maar goed..... Pingtijden zijn nog nooit zo straks geweest en down/upstream zijn nu zeker naar wens... Ik wacht met spanning op de snelheidsverhoging !!!

code:
1
2
3
4
5
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue May 31 2005 om 08:23:11 UTC+0200)

Download : 508.5 KByte/sec
Upload : 56.3 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

cryforhelp schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 00:37:
[...]

{knip}

Maar als ik bijvoorbeeld nu in de topdrukte de helpdesk zou bellen, dan kan ik een agent makkelijk een half uur aan de lijn houden, kwestie van rare problemen hebben en je zelf goed saboteren :Y)
Nog nooit meegemaakt. Het eerste wat ze zeggen (wat het probleem ook is) is een reset van je modem (bij hun) kun je vervolgens weer opnieuw bellen omdat het otch niet helpt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
ok, t is 1 juni, vorige keer had ik gelijk de upgrade bij breedband, zometeen ff het modem eruittrekken en testen, brb :D

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het modem werd hier vanmorgen opeens offline gegooid, maar na een paar minuten was deze weer online met de snelheidsverhoging :).
(Overgenomen op Wed Jun 1 2005 om 10:40:26 UTC+0200)

Download : 580.4 KByte/sec
Upload : 53.7 KByte/sec
Nu alleen nog de uploadstream verdubbelen en ik ben blei :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
volgens de @home site moet je toch echt nog een maandje wachten:

=====================
* Download - 5000 kbit/s*
* Upload - 600 kbit/s*
* 24 uur per dag online
* 5 e-mailadressen
* Webspace 50 Mb
* Geen downloadlimiet

€ 47,95 per maand
* Vanaf 1 juli 2005
====================

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Exocet schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:47:
volgens de @home site moet je toch echt nog een maandje wachten:

=====================
* Download - 5000 kbit/s*
* Upload - 600 kbit/s*
* 24 uur per dag online
* 5 e-mailadressen
* Webspace 50 Mb
* Geen downloadlimiet

€ 47,95 per maand
* Vanaf 1 juli 2005
====================
Van diezelfde site:
In juni gaan ook de snelheden van de andere abonnementen omhoog. Gebruikers van @Home Breedband krijgen een downstream van 5 Mbps en een upstream van 600 kbps. @Home Family gaat naar een downloadsnelheid van 2 Mbps en een upstream van 400 kbps. @Home Budget krijgt een downstream van 500 kbps en een upstream van 125 kbps.
Omdat dit uiterlijk 1 juli klaar moet zijn hebben ze zich bij de productspecificaties alvast ingedekt, zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
nou, heb het ff gedaan, maar t lijkt er nog niet echt op
speedtest.cistron.nl zegt: 4809.3 kbps
dat is de snelheid die ik al die tijd al haalde, 540 kbyte/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Almelo nog geen verschil na een modem reset, nog gewoon 510 kbs zo als altijd.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:17:
Download is zo wel prima
Ze moeten eens nodig wat doen aan de upload.
Die 64 haal ik nog steeds niet (toch maar eens m'n com21 inruilen) en al haalde ik het wel dan is het nog zeker niet genoeg.
Jaja, Inruilen van 21Com naar Motorola is inderdaad een goed plan. Duurt wel even voordat je dat bij de technische dienst hebt aangekaart maar dan heb je ook wat. (ze wilde het eerst niet doen omdat anders de capaciteit op het motorola platform terug zou lopen. pffffffffffffffffffffff

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Ik lig al maanden overhoop met @home. Heb niet eens zin om daar nog tijd aan te besteden. Telefoonkosten zijn inmiddels de pan uitgerezen. Toevallig kwam ik dit topic tegen en daar werd verwezen naar het programma linkmonitor. Die heb ik daarnet geinstalleerd en de uitslag is er een die ik verwachtte. Diep triest (zie plaatje). Helaas is het niet aan mij om te bepalen dat we overstappen anders was het allang gebeurd.

Ik stoor mij er ook verschrikkelijk aan dat @home geen stappen onderneemt aangezien ik schijnbaar de enige ben met dat het probleem. Nou ik heb nieuws voor ze. Mijn buren hebben er last van en vrienden uit de buurt ook alleen die bellen niet naar @home net als de overige 95% die er waarschijnlijk ook last van heeft. Nu hebben ze in principe toegegeven dat het netwerkoverbelast is. Mah goed dat rechtvaardigt niet zo'n brakke verbinding als ik heb (zie plaatje) Ze hebben er inmiddels maanden voor gehad om dat aan te passen. Uiteraard is er niets veranderd.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/phreaky/verbinding.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
op dit moment 43 kB vanaf een niet in gebruik zijnde 100mb ftp server waar ik in de ochtend 500 kB haal. Vanaf gamershell.com 1gb .nl server nog geen 170kB. Snelheidsverhoging hah nou ik ben benieuwd. Ik zie liever een constante snelheid over de hele dag genomen ipv een zielige piek van 500kB om 6 uur in de ochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:16
2 juni... nog niemand een verhoging gehad van breedband?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
nog niet, maar nog altijd gewoon met 520kb.s gemiddeld leechen :P. zowel overdags als 's nachts.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Nog steeds geen verhoging hier.. (postcode 7475)

Download: 520 kb/s
Upload: 57 kb/s

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Hier ook niet, (7514 , Enschede)

ik ga wel uit van 1 Juli , die download merk ik toch niets van... 600kb/s download is voor mij al zware overkill.

en upload, sja wow 8kb/s meer.. netto dus 70 kb/s _O_ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zo, @home proef abbo de deur uit. Gisteren mijn nieuw modem (ADSL) installed en ja hoor; strakke pingtijden en geen packetloss meer. Voor mij dus nooit of te never @sloom meer (omgeving Tilburg btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Lord_Dain schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:03:
Zo, @home proef abbo de deur uit. Gisteren mijn nieuw modem (ADSL) installed en ja hoor; strakke pingtijden en geen packetloss meer. Voor mij dus nooit of te never @sloom meer (omgeving Tilburg btw).
Wat heeft dat eigenlijk met de snelheidsverhoging te maken? Volgens mij moet je hier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

CamU schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:43:
[...]
Wat heeft dat eigenlijk met de snelheidsverhoging te maken? Volgens mij moet je hier zijn.
volgens mij moet ie helemaal niet daar zijn, hij heeft immers geen @home meer...

hier in regio tilburg is de verhoging er nog niet door :(
ik denk dat ze pas op 1 juli de schakelaar omzetten ofzo

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

et36s schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:22:
op dit moment 43 kB vanaf een niet in gebruik zijnde 100mb ftp server waar ik in de ochtend 500 kB haal. Vanaf gamershell.com 1gb .nl server nog geen 170kB. Snelheidsverhoging hah nou ik ben benieuwd. Ik zie liever een constante snelheid over de hele dag genomen ipv een zielige piek van 500kB om 6 uur in de ochtend
Gamershell.com (internationaal) is dan ook niet representatief voor je huidige snelheid.
Of dacht je echt dat andere mensen wel snel downloaden vanaf gamershell.com? :X
Probeer in het vervolg eens http://www2.zonnet.nl/10mb.bin om te testen. :)
et36s schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:07:
Ik lig al maanden overhoop met @home. Heb niet eens zin om daar nog tijd aan te besteden. Telefoonkosten zijn inmiddels de pan uitgerezen. Toevallig kwam ik dit topic tegen en daar werd verwezen naar het programma linkmonitor. Die heb ik daarnet geinstalleerd en de uitslag is er een die ik verwachtte. Diep triest (zie plaatje). Helaas is het niet aan mij om te bepalen dat we overstappen anders was het allang gebeurd.

Ik stoor mij er ook verschrikkelijk aan dat @home geen stappen onderneemt aangezien ik schijnbaar de enige ben met dat het probleem. Nou ik heb nieuws voor ze. Mijn buren hebben er last van en vrienden uit de buurt ook alleen die bellen niet naar @home net als de overige 95% die er waarschijnlijk ook last van heeft. Nu hebben ze in principe toegegeven dat het netwerkoverbelast is. Mah goed dat rechtvaardigt niet zo'n brakke verbinding als ik heb (zie plaatje) Ze hebben er inmiddels maanden voor gehad om dat aan te passen. Uiteraard is er niets veranderd.

[afbeelding]
Leer eens af om dat soort tests te doen op mail.home.nl, die is sowieso brak, punt. :X
Probeer deze in het vervolg: 213.51.129.121 (home.nl) of 213.51.134.81 (mijn eerste gateway bij @Home), of als je echt extern wilt testen: 62.58.50.5 (dns1 bij Versatel).

cryforhelp: Is het gezellig daar in Enschede? :P

[ Voor 54% gewijzigd door r0b op 04-06-2005 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
Gamershell.com brak? kom op zeg. Daar heb je Gb .nl servers die meestal niet eens voor de helft bezet zijn.

Mah goed om jou te overtuigen van mijn gelijk zonnet.nl test 113 kB zaterdagmiddag om 2 uur. Dat is toch niet normaal man.

Dus ga je zo goed bedoelde hulp maar ergens anders aanbieden. Denk je dat ik die niet tig x heb besproken met medewerkers van @home. En jah ik hoor over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMU
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09-2024

RMU

et36s schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:11:
Gamershell.com brak? kom op zeg. Daar heb je Gb .nl servers die meestal niet eens voor de helft bezet zijn.

Mah goed om jou te overtuigen van mijn gelijk zonnet.nl test 113 kB zaterdagmiddag om 2 uur. Dat is toch niet normaal man.

Dus ga je zo goed bedoelde hulp maar ergens anders aanbieden. Denk je dat ik die niet tig x heb besproken met medewerkers van @home. En jah ik hoor over te stappen.
Hij zegt toch niet dat het brak is ;)
Maar gamershell.com zit niet in nederland, dus dan is de snelheid sowieso al langzamer, daarom kun je beter een server in nederland proberen, zoals de FTP server van xs4all, of het adres van zonnet wat hierboven al ergens gegeven is.

Magoed, daar ging dit topic niet over dacht ik...

Hier trouwens ook nog geen verhoging, mja we wachten af... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
een aantal van de downloadservers van gamershell.com zijn wel degelijk gbit servers die in nederland staan. Daar download ik vanaf niet vanaf gamershell.com.

Mah goed daar gaat het verder niet om nee :) Mijn vraag is alleen mocht de snelheid verhoogt worden hier in de omgeving halen ze dan alleen de cap van 500 kB eraf of gaan ze daadwerkelijk upgraden zodat ik overdag en in de avond ook redelijke snelheden haal ik hoef niet per se de max te gaan maar 300kB lijk me niet veel gevraagd voor een 500kB abbo. Dat is maar 60% van de maximale snelheid die ze aanbieden.

Ik vind 50 tot 100kB 10% tot 20% van de aangegeven snelheid echt onder de maat! En als jullie daarmee wel kunnen leven dan uh ben je niet goed bij. Je verwacht een goed product en dat is het dus al maanden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

In enschede is het nog niet door, (de download snelheid ligt trouwens wel een tikkie boven de max)

(Overgenomen op Sat Jun 4 2005 om 15:17:40 UTC+0200)

Download : 508.5 KByte/sec
Upload : 55.5 KByte/sec
Connection : 1036.0 Conn/min
Ping test Nederland : 16.0 ms

zijn trouwens snelheden die ik bijna altijd haal, dus ben wel tevreden als ik lees over 50/100/300 KB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Laatst online: 22-09-2023
ik heb al zo'n 3 jaar @home nu.. en ik heb er echt geen problemen mee..
@ deventer btw..
ik kan altijd goed downloaden/uploaden..
en over de snelheidverhoging.. ook nog niks van gemerkt hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
serhat schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:28:
@ deventer btw..
hier ook relatief weinig problemen
en als ik ze nu uberhaubt heb zijn ze binnen 24u opgelost,

en anders kost t @home/essent centjes ( zeg like 10.000 eurotjes )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Volgens mij denk jij dat je een zakelijke lijn hebt?
Je bent gek als je denkt dat je 10.000 eurootjes vangt als je lijn er uit ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:06

Yucko

One clown to rule them all !

SMSfreakie schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 17:21:
[...]

hier ook relatief weinig problemen
en als ik ze nu uberhaubt heb zijn ze binnen 24u opgelost,

en anders kost t @home/essent centjes ( zeg like 10.000 eurotjes )
:O

Je pilletje nog niet gehad of zo?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

et36s schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:11:

Hap hap hap hap :*
Zoals ik al eerder aangaf, is gamershell.com alleen niet representatief voor je echte snelheid daar het 1) Internationaal is 2) Een populaire site om te downloaden is

Overigens kan jij beter hier heen: [rml]Het grote @home problemen topic [ deel 7][/rml]
Dan blijf ik mijn hulp hier wel aanbieden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Laatst online: 04-07 22:14
Don't forget kids, the faster you download, the bigger your penis is!

(Overgenomen op Sat Jun 4 2005 om 21:55:29 UTC+0200)

Download : 561.2 KByte/sec
Upload : 41.7 KByte/sec
Connection : 529.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms

Wat heb ik gedaan?!

Een linux servertje tussen mijn netwerk en mijn internet geplaatst. Ik heb hem gecapped op 40KB/s upload en daardoor neemt deze alle load van de modem af :) Full speed (of iig 40KB/s) upload zonder een ping van 500! De ping neemt nog wel wat toe, maar niet hoger dan 100, genoeg om geen last te krijgen bij het gamen als je familie kazaa aan heeft staan. Daarnaast is m'n normale download en ping ook nog eens heerlijk ;)

Vergelijking.

Normale omstandigheden;

Pinging home.nl [213.51.129.121] with 32 bytes of data:

Reply from 213.51.129.121: bytes=32 time=12ms TTL=59
Reply from 213.51.129.121: bytes=32 time=13ms TTL=59
Reply from 213.51.129.121: bytes=32 time=9ms TTL=59
Reply from 213.51.129.121: bytes=32 time=13ms TTL=59

Met upload van 40KB/s:

Reply from 213.51.129.121: bytes=32 time=15ms TTL=59
Reply from 213.51.129.121: bytes=32 time=30ms TTL=59
Reply from 213.51.129.121: bytes=32 time=36ms TTL=59
Reply from 213.51.129.121: bytes=32 time=16ms TTL=59

Ik heb btw een motorola modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Dat haal ik ook zonder QoS... en daarbij is je max upload 60KB/s.
Test het hele verhaal nog eens op 60k upload , ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm die heb ik zojuist uitgezet B)

en het werkt een beetje.. normaal zat ik altijd op 497kb p/s op speedtest maar dat rees nu naar 515kb uit.

Mja best tevreden zo :9

(Overgenomen op Sun Jun 5 2005 om 20:09:49 UTC+0200)

Download : 500.5 KByte/sec
Upload : 59.1 KByte/sec

is toch weer 1mb per 2sec , 700mb in 24min :9

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Laatst online: 04-07 22:14
Klubbheads schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:24:
Dat haal ik ook zonder QoS... en daarbij is je max upload 60KB/s.
Test het hele verhaal nog eens op 60k upload , ben benieuwd. :)
Uiteraard :)

Eerste test is met HTB packet scheduler aan, 2e zonder! :7
Ik neem aan dat je begrijpt dat de tijd in de DU meter veel langer is dan de tijd in het CMD schermpje, de hele tijd dat er gepingt wordt, wordt er ook geupload.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mastertje/TBM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mastertje/TBM2.jpg

(nee lieve image resizer, ik heb geen zin om thumbs te maken)

Zo zie je maar weer dat uploaden en gamen zonder een redelijke packet scheduler waardeloos is bij @home ;)

[ Voor 23% gewijzigd door straider op 05-06-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar

501.0 KByte/sec
(=4008 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar

58.4 KByte/sec
(=467 kbps)

Al de jaren dat ik @Home heb is de snelheid altijd stabiel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 17:51
Ik mag ook niet klagen, maar nog steeds geen verhoging:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 516.7 KByte/sec
(=4134 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 56.6 KByte/sec
(=453 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 967.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 15.0 ms

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vannacht mijn modem schijnaar gereset vanaf afstand, zodoende is mijn downstream freq en upstream freq weer veranderd :D

mss is mn packetloss enzo ook weg :Y

en hij heb ook een nieuwe image file opgehaalt alleen jammerlijk nog geen nieuwe snelheid :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34

Erazzzer

Fear me, I'm German!

<== ;)
serhat schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:28:
@ deventer btw..

[ Voor 5% gewijzigd door Erazzzer op 06-06-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
SMSfreakie schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:20:
vannacht mijn modem schijnaar gereset vanaf afstand, zodoende is mijn downstream freq en upstream freq weer veranderd :D

mss is mn packetloss enzo ook weg :Y

en hij heb ook een nieuwe image file opgehaalt alleen jammerlijk nog geen nieuwe snelheid :(
same here, vanmorgen ging die bij mij ff offline, niks deed het
5 minuten later weer online, dus ik gelijk testen, maar het wonder was nog niet geschied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/multikabel.jpg

Na een reset, helaas geen nieuwe speeds.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 10:42
ik vind dat anders behoorlijk op snelheid :)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Umm.. indeed.. Als ik dat had, hoorde je mij niet klagen :P
Haal hier normaal gesproken 512-513.. Lijkt precies gecapped op die snelheid.

Wat ik raar vind, is dat ik op geen enkele speedtest site fatsoenlijke representatieve snelheden haal. Als ik een ftp'tje van een snelle ftp start of zo, reeeeets, meteen naar 512KB/s.. en knetterstabiel.
Terwijl een test met een van de bekende sites maar 300 en een beetje oplevert op het zelfde moment. Altijd. Vinnik wel beetje wazig, niet dat het me verder boeit :)

Kijk, meteen na elkaar:
Speedtest: 387.6 KByte/sec (=3101 kbps)
wget van xs4all.nl: 17:51:15 (507.59 KB/s) - `10mb.bin' saved [10485760]

[ Voor 15% gewijzigd door UltraSub op 07-06-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22
Hier in Zwolle ook nog geen sprake van verhoging...alhoewel ik nu wel steeds vaker bij speedtest boven de 500KBps zit:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 500.5 KByte/sec
(=4004 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 55.2 KByte/sec
(=442 kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
djmurcielago schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 01:48:
[...]

same here, vanmorgen ging die bij mij ff offline, niks deed het
5 minuten later weer online, dus ik gelijk testen, maar het wonder was nog niet geschied
en nu mag ik weer tegen een ZIELIGE 53kBIT/sec aan kijken :|

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Ik denk dat @home pas op z'n vroegst op de 15e begint met de snelheidsverhogingen, in vakantie beginnen met snelheidsverhogingen is ook een strategische zet, zo komen eventuele structurele bandbreedte problemen pas later aan het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Enschede centrum heeft t ook nog niet. Harder dan 550KBps is niet te redden nog. We wachten af....als ze t maar voor 1 juli doen zoals ze gezegd hebben vind ik t best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 17:51
Was ik lekker aan het internetten ging internet eraf en online ging knipperen.
Ik dacht dus hey de snelheidsverhoging komt eraan maar toen hij weer online kwam was het gewoon nog hetzelfde... :(

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er stond toch in de nieuwsbrief dat ze voor 1 juni allemaal sneller zouden zijn. of was dat 1 juli, kep die mail niet meer want me pa heeft die weggegooid.En de upload werd? 1 mbit of 768 kbits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:10:
Er stond toch in de nieuwsbrief dat ze voor 1 juni allemaal sneller zouden zijn. of was dat 1 juli, kep die mail niet meer want me pa heeft die weggegooid.En de upload werd? 1 mbit of 768 kbits?
een zoektocht in dit topic of een bezoekje aan de @home-website zou je al behoorlijk op weg helpen

maargoed, ik ben aardig vandaag :P
basis: 1 juni
de rest: 1 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je aardige man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
straider schreef op zondag 05 juni 2005 @ 21:19:
[...]

Uiteraard :)

Eerste test is met HTB packet scheduler aan, 2e zonder! :7
Ik neem aan dat je begrijpt dat de tijd in de DU meter veel langer is dan de tijd in het CMD schermpje, de hele tijd dat er gepingt wordt, wordt er ook geupload.

[afbeelding]

[afbeelding]

(nee lieve image resizer, ik heb geen zin om thumbs te maken)

Zo zie je maar weer dat uploaden en gamen zonder een redelijke packet scheduler waardeloos is bij @home ;)
Waar download je dat (HTB packet scheduler)? Wij hebben ook veel problemen met hoge pings tijdens uploads....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram77 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:36:
[...]

Waar download je dat (HTB packet scheduler)? Wij hebben ook veel problemen met hoge pings tijdens uploads....
Als je een linux router gebruikt kun je ook de wondershaper proberen. Die werkt iets simper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft uberhaupt iemand nu die verhoging? Of wordt het laatste moment werk? Misschien een verband met de problemen die @home al een week heeft met @home telefonie?

Normaliter zou je rond deze tijd toch wel een gedeelte al geupgrade moeten hebben of gaat alles in 1 keer (lijkt me sterk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 17:56

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik hoop niet dat het dezelfde ellende op gaat leveren hier als met de vorige upgrade van de snelheid. Alhoewel het maar een paar dagen was toen. Maar weinig dingen zo irritant als een steeds wegvallende verbinding. :( (en ja bijdehandjes... _geen_ verbinding is irritanter :+)

PS hier ook nog geen upgrade, zal eens speedtesten vanavond :)

[ Voor 11% gewijzigd door Kluk-Kluk op 14-06-2005 17:52 ]