@home snelheidsverhoging

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.630 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:54
dit staat op de @home website:

@Home Nieuws
Nog hogere snelheden
Begin deze zomer zullen de snelheden van alle @Home internetabonnementen verhoogd zijn. Dit gebeurt stapsgewijs. De prijzen veranderen hierdoor niet. Wij houden je op de hoogte!

weet iemand hiet al meer van? welke snelheden enz...
welke snelheid zou mogelijk zijn?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 00:09

jurma

simply connecting...

Ik denk dat die voor de budget / basis / family is aangezien de breedband al 4 Mbit is. Verder zou het leuk zijn als breedband van 4 Mbit naar 6 Mbit gaat oid.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
het duurste abbo zit nu op 512kb/s down, dus ik denk dat dit 768 word... (maar hopelijke 1024!!)
leuk nieuws dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik weet dat er een aantal mensen afgelopen tijd hebben mogen testen met 1 mbit upload als ik me niet vergis. Ik hoop dat dat het wordt (en wat mij betreft mag down dan ook wel wat omhoog, zou voor het eerst in de geschiedenis zijn ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

IceStorm schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:15:
Ik weet dat er een aantal mensen afgelopen tijd hebben mogen testen met 1 mbit upload als ik me niet vergis. Ik hoop dat dat het wordt (en wat mij betreft mag down dan ook wel wat omhoog, zou voor het eerst in de geschiedenis zijn ;)).
Nee want de breedband (die heb ik) is van 16kb naar 64kb gegaan upload dan he :).

[ Voor 3% gewijzigd door jurma op 07-03-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 16:04

André

Analytics dude

Hmm, met mijn budget lijn heb ik onlangs al een verhoging gehad waardoor het surfen tot wel 4 keer sneller gaat. Gaat er dan nu nog een verhoging komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 13:35

job

Download is zo wel prima
Ze moeten eens nodig wat doen aan de upload.
Die 64 haal ik nog steeds niet (toch maar eens m'n com21 inruilen) en al haalde ik het wel dan is het nog zeker niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

jurma schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:15:
Nee want de breedband (die heb ik) is van 16kb naar 64kb gegaan upload dan he :).
Ik had het over downstream (en idd wel alleen voor @home breedband).
job schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:17:
Die 64 haal ik nog steeds niet (toch maar eens m'n com21 inruilen) en al haalde ik het wel dan is het nog zeker niet genoeg.
Niet echt mee eens, 64 kb/sec upload is eigenlijk meer dan prima. Je kunt alles doen wat je wilt, zelfs grote bestanden overpompen naar mensen. Natuurlijk, ik kan 128 best gebruiken hoor, maar om te zeggen dat het nodig is.. nah.

[ Voor 48% gewijzigd door IceStorm op 07-03-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

Tja ik ben benieuwd het staat alleen op de @home site aan de rechter kant in het blokje nieuws, maar verder wordt er niks gezegd over welke abo. het gaat. Afwachten tot de zomer dan maar he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Mwah, ik haal nog steeds ook een lage upload speed, kheb ook nog zo'n com 21 modem. Maar ik haal nu wel een download van stabiel zo'n 625 kb/s. Kheb meer baat bij de upload speed eigenlijk, en als ze dan toch bezig zijn, mogen ze hun newsservers ook meten fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Volgens mij is het feit of je een com21 modem hebt of niet van grotere invloed op de uploadsnelheid dan de cap die @home doet :P

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 09:43
leuk, maar ik heb er alleen maar last van.

toen de 500kb/s informeel beschikbaar was no problemo, maar nadat iedereen 500kb/s had, had ik maar 80kb/s tijdens de piekuren. Begin sep werd het beter (uitbreiding capaciteit) en haalde ik weer 500kb/s, tot die vervelende budgethomo's een upgrade kregen :S

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
de com21 modem heeft geen invloed op je snelheid.
modem is goed, rede dat sommige nou motorola hebben is om het com21 netwerk te ontlasten (zo spreekt het grote @home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:47
goeie zaak!

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:47
Goeie zaak van @home
hopelijk word het iets van 8 of 10 MBit voor breedband users
heb nu al strakke verbinding upload 60 kb's en down 520.
@home is soms eerst @sloom maar komt altijd met iets goeds weer.
belangrijkste is dat de upload omhoog gaat gewoon 1 Mbit das goeie zaak,
en prijzen niet omhoog.
dan is @home een goede provider de beste voor mij.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

IceStorm schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:17:
Niet echt mee eens, 64 kb/sec upload is eigenlijk meer dan prima. Je kunt alles doen wat je wilt, zelfs grote bestanden overpompen naar mensen. Natuurlijk, ik kan 128 best gebruiken hoor, maar om te zeggen dat het nodig is.. nah.
Mijn ervaring is dat het zeker niet genoeg is.
Ik gebruik hier @home in een studentenhuis.
Als er veel mensen actief zijn op het internet, en er is iemand aan het uploaden met kazaa (hoeft niet eens veel KB/sec te zijn, dan is online gamen alleen te doen op NL servers en sommige duitse servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:42

JeroenT

hoi!

Heel erg mooi :) Ze gaan dus nu achter chello,quicknet,casema aan :P

Maarja, het blijft speculeren... hopelijk wordt het minimaal 10/1 , nog leuker natuurlijk is 10/2 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 21:27
ixl85 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:54:
modem is goed, rede dat sommige nou motorola hebben is om het com21 netwerk te ontlasten (zo spreekt het grote @home)
nou nee, met de Motorola heeft de kabelprovider meer mogelijkheden qua instellingen en beheer. Bovendien wordt er met de Motorola gewerkt met Dynamische IP adressen wat er voor zorgt dat de provider minder adressen per moment beschikbaar hoeft te hebben en dit scheelt geld.

(werk bij UPC helpdesk, ja het komt voor dat de ingekochte IP adressen gewoon OP zijn)

De com21 is voor de provider zelf lastiger dan het eurodocsis platform, bovendien komt met het eurodocsis platform de mogelijkheid om nu iedereen op hetzelfde platform te zetten wat voordelen heeft qua administratie en gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 20:40
Hopelijk wordt hierdoor de ping niet nog baggerder. Deze is nu om voor te schamen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 19:45

terabyte

kan denken als een computer

Ik vind het echt verwarrend dat sommige mensen mensen hier standaard een b schrijven, bedoelen jullie nu bit (b) of byte (B )? Zit een factor 8 (excl overhead) verschil tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als je een beetje logisch nadenkt zie je meteen wel of men hier bits of bytes bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

terabyte schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:17:
Ik vind het echt verwarrend dat sommige mensen mensen hier standaard een b schrijven, bedoelen jullie nu bit (b) of byte (B )? Zit een factor 8 (excl overhead) verschil tussen...
Nou ja, 98 van de 100 keer is het wel uit de tekst te filteren :P
job schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:01:
Mijn ervaring is dat het zeker niet genoeg is.
Ik gebruik hier @home in een studentenhuis.
Als er veel mensen actief zijn op het internet, en er is iemand aan het uploaden met kazaa (hoeft niet eens veel KB/sec te zijn, dan is online gamen alleen te doen op NL servers en sommige duitse servers.
No offense maar @home breedband is ook niet bedoelt voor een Kazaa'end studentenhuis ;) Wat ik bedoel te zeggen, meer upload is altijd prettig (ik zou er ook duidelijk gebruik van maken hoor) maar echt nodig (als in, nu is het vervelend internetten), nee niet echt.
ixl85 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:54:
Het com21 netwerk is gewoon verouderd. Op zich zijn die modems prima geschikt (ook voor de wat hogere snelheden) maar ja, in de praktijk is het achterliggende netwerk gewoon brak :P. Nieuwe motorala netwerkje is (bij mijn weten) ook veel makkelijker in onderhoud en (zoals gezegt) bied @Home wat meer mogelijkheden qua instellingen etc.
---rrr--- schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:12:
Hopelijk wordt hierdoor de ping niet nog baggerder. Deze is nu om voor te schamen!!
Eigenlijk een ander topic, maar gaat hier (@Home Den Bosch) prima.
Klubbheads schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:03:
Maarja, het blijft speculeren... hopelijk wordt het minimaal 10/1 , nog leuker natuurlijk is 10/2 :9
Zou ik niet vanuit gaan. Als ik nu zou moeten gokken (en dat is werkelijk nergens op gebaseert ;)) zou ik voor 6/1 mbit gaan.

edit:
Het blijft leuk, een forum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

mja. ik ben een purist he... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
IceStorm schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:15:
en wou dat een beetje die 1mbit?
ik had daar nog niet van gehoord zou wel mooi zijn 1 mbit up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Hey cool. Een snelheidsverhoging zou wel erg mooi zijn. Vooral de upload. Ik zit met mijn @home breedband 24/7 maximaal te uploaden. Meestal eMule, soms videoclips/bestanden via MSN maar ook heel vaak mijn Call Of Duty gameserver. Deze schreeuwt om upload. Meer uploadsnelheid betekent dus meteen een grotere server! _/-\o_

Ik hoop stiekem op ongeveer 768 kbit of 1mbit upload! :9

Download is verder prima en hoeft dan ook niet zozeer sneller.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Klubbheads schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:03:
Het zal mooi zijn dat @Home eens in zee gaat met een commerciele Newsprovider.

Net als Demon doet met Supernews en Casema met Giganews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:46
Op deze pagina staat dat @Home tests uitvoert met 1 mbit upload, waarschijnlijk zal de upload van het breeedband abonnement dus verdubbeld worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

IceStorm schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:26:
No offense maar @home breedband is ook niet bedoelt voor een Kazaa'end studentenhuis ;) Wat ik bedoel te zeggen, meer upload is altijd prettig (ik zou er ook duidelijk gebruik van maken hoor) maar echt nodig (als in, nu is het vervelend internetten), nee niet echt.
Ik zeg ook niet dat iedereen zit te uploaden.
Ik zeg dat als er ook maar 1 persoon met bijvoorbeeld 8 KB/sec zit te uploaden, de verbinding al veeel trager is.
pings komen dan boven de 200ms, en gamen is dan niet meer te doen.

Mijn slechte upload ervaring kan overigens ook door de com21 kunnen komen.
Toch maar weer eens een mailtje/telefoontje wagen voor een modem wissel.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 07-03-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:47

lordsnow

I know nothing

Breedband krijgt zeer waarschijnlijk 1Mbit upload. Er is nu een pilot in Haaksbergen. Zojuist de helpdesk geraadpleegd.. daar is nog niks bekend verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 13:15
Ik hoop dat er i.i.g. een downloadverhoging komt... @home is de enige die nog geen abbo heeft met meer dan 4mbit down...

al is het maar naar 6mbit... dat vindt ik al genoeg...

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Tasma schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:06:
[...]

nou nee, met de Motorola heeft de kabelprovider meer mogelijkheden qua instellingen en beheer. Bovendien wordt er met de Motorola gewerkt met Dynamische IP adressen [...]
De COM21 kan ook prima overweg met dynamische adressen, zie bijvoorbeeld chello in Rotterdam e.o. (Voor de modemswaps dan.)

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 07-03-2005 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:47
Juan schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:37:
Ik hoop dat er i.i.g. een downloadverhoging komt... @home is de enige die nog geen abbo heeft met meer dan 4mbit down...

al is het maar naar 6mbit... dat vindt ik al genoeg...
van mogen ze wel naar 10mbit een keer hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
jaaoie17 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 00:37:
[...]

van mogen ze wel naar 10mbit een keer hoor
Dat is meer dan een verdubbeling. NIet echt realistisch.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:44

SkyStreaker

Move on up!

Een tijd terug heb ik vernomen, had ik dit op GoT gelezen of niet, dat @home het streven heeft om uiteindelijk naar 10Mbit over te gaan? Zoals in het Noordelijke Europa?

Ik heb liever een kleine verhoging en een constante (lees: stuk stabieler) upload van 64KB/s op die manier dan een theoretische snelheid van 128KB/s die steeds omhoog en omlaag schiet...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

tranztaz schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 01:05:
Een tijd terug heb ik vernomen, had ik dit op GoT gelezen of niet, dat @home het streven heeft om uiteindelijk naar 10Mbit over te gaan? Zoals in het Noordelijke Europa?
Nouja, Nederland kan nog lang niet tippen aan Zweden (ook qua prijzen niet) maar we doen leuk mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:44

SkyStreaker

Move on up!

offtopic:
ik zeg altijd: Wat soudest nouwuuh :P

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 16:32
Wat ik me nog kan herinneren van de tijd dat de 'officiële 4mbit' er nog niet was, is dat @Home destijds een add-on package zou bieden voor Breedband gebruikers waarmee ze hun upload konden verdubbelen.

Zou zeer leuk zijn als de upload nu kostenloos naar 1mbit zou gaan.
Wmb mag er nog een extra pakket bijkomen eigenlijk, met 10mbit / 2mbit bijvoorbeeld.
Dan sta je gelijk weer voor op de ADSL providers die (nog wel) met een 8mbit maximum worstelen.

10/2mbit voor ~ 75EUR (vergelijkbaar met een xs4all power adsl wat een 8/1 verbinding is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 08:49
huidige breedband is trouwens 4480 Kbit download want anders kun je onmogelijk gemiddeldes van 535 Kbyte down halen (FTP download Linux ISO van een snelle NL mirror)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 23:26

Klippy

Still Game

Mr.CeeJay schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 01:31:
huidige breedband is trouwens 4480 Kbit download want anders kun je onmogelijk gemiddeldes van 535 Kbyte down halen (FTP download Linux ISO van een snelle NL mirror)
Dat is waar, haal zelf ook wat hogere gemiddeldes dan die 4Mbit, dus zo strikt zitten ze niet ingebakken lijkt het.
Ben dan ook benieuwd wat de nieuwe snelheid gaat worden, zit al sinds ik glasvezel tot voor de deur heb met het gevoel dat er veel meer druk op die lijn staat en alles maar door een klein gaatje geperst wordt van rond de 4Mbit, dus wat sneller zou leuk zijn.

Al vind ik het niet echt heel erg nodig, gaat wel snel zat zo, zo veel download ik toch niet. Had het wel verwacht als ik zie dat de andere providers ook weer flink omhoog gaan.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:42

JeroenT

hoi!

Mja, nu zie ik mensen praten over dat het eigenlijk wel allemaal goed is zo en dat ze beter de stabiliteit kunnen verbeteren.

MAAR mensen vergeten dat zodra je meer bandbreedte krijgt , je in de praktijk altijd wel boven die oude snelheid uitkomt.
Ook zal de vraag naar meer bandbreedte steeds hoger worden , zeker als je weer eens een backup van 2gb naar de coloboer moet uploaden.. ook met 512kbit of 1024kbit is dat _geen_ pretje.

Verder heb ik hier in een jaar tijd met het nieuwe (motorola) modem nog geen enkel probleem gehad kwa instabiele snelheden. Zeker de ping is altijd <10ms binnen heel nederland , ook om 18:00.

Dus ik heb wel vetrouwen in een snelheidsverhoging :)

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenT op 08-03-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
Nou, hier in Limburg maken ze er wel vaker een potje van hoor. Een vriend van me is recent overgestapt op adsl omdat ie met zijn breedbandverbinding van @home onmogelijk online kon gamen. Met een beetje geluk had ie een ping van 80 maar wilde vaak wel tot 130 oplopen. @home heeft dit niet kunnen oplossen en ging er ook heel erg laks mee om. Zelf ervaar ik dat de stabiliteit van de verbinding ook steeds slechter wordt. Hogere pings, steeds meer packetloss etc etc. Ook heb ik bij het gamen veel last van pingdrops.

Een grotere bandbreedte zal in deze gevallen de verbinding niet veel goed doen. Liever eerst kwaliteit dan kwantiteit!! Hoewel de upload wel wat omhoog mag hoor :)

In deze tijd is het schijnbaar belangrijker om meer nieuwe klanten te werven dan de oude tevreden te stellen, deze zitten immers toch een jaar vast aan het abbonement! Ik denk dat ze in deze regio niet klaar zijn voor een snelheidsverhoging, en dat zal vast ook wel op andere plaatsen in Nederland zo zijn.

Ik laat me benieuwen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krozzzkabouter
  • Laatst online: 14-03 09:57

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Ik heb laatste tijd dus ook weer last van erg hoge pings.

toen ik gister even naar tweakers pingde haalden ik zelfs keer op keer waardes van > 2000, toen schrok ik wel even.
Afgelopen zomer heb ik ook al 3 maanden lang gezeik gehad met een instabiele verbinding (nooit iets van geld voor terug gezien, voor 3 maanden problemen, om nog maar niet over al die belkosten naar de helpdesk te beginnen).
En nu sinds een paar weken is het zelfde weer aan de gang en heb ik al weer een paar uur aan de lijn met die gasten gehangen.
Nu heb ik ze eindelijk zo ver dat ze mijn verbinding aan het monitoren zijn, sinds vorige week donderdag ofzo, en ze bellen me dan binnen een paar dagen terug (wat dus nog steeds moet gebeuren)

Verder is die snelheidsverhoging natuurlijk goed nieuws, maar ook ik zeg:
Zorg eerst maar eens voor een stabiel netwerk, voor je snelheden gaat verhogen (het zal er alleen maar instabieler door worden)

Laten we hopen dat het allemaal goed komt, maar ik zie het somber in :/

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 00:11

Jimbolino

troep.com

Begin deze zomer zullen de snelheden van alle @Home internetabonnementen verhoogd zijn. Dit gebeurt stapsgewijs. De prijzen veranderen hierdoor niet. Wij houden je op de hoogte!
zou daar geen worden moeten staan?

Lijkt er meer op dat de snelheidsverhoging dus al begonnen is, en dan klaar is ofzo...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Ik hoop om eerlijk te zijn op verhoging van zowel up áls download speed. Het mag van mij allebij weer wat sneller, of gewoon zoals vroeger: een 2 tot 8 mbit download lijn, afhankelijk van de drukte...dat was pas de shit, ik zit toch alleen snachts of juist overdag op de niet drukke tijden achter de pc dus dan zitten er toch neit veel andere mensen online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 23:00
Jimbolino schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:50:
[...]

zou daar geen worden moeten staan?

Lijkt er meer op dat de snelheidsverhoging dus al begonnen is, en dan klaar is ofzo...
Ik denk dat ze de snelheidsverhogingen bedoelen die pas doorgevoerd zijn. Lijkt me sterk dat ze nu al weer gaan verhogen.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 08-05 17:33
Ik download nu al met 515 kB/s :) Hogere upload heb ik niet zo hard nodig, liever wat betere ping :D

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Ze mogen eerder Budget en Basis verhogen want als je het vergelijkt, is @Home toch de sloomste op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:36

Lief Adje

Love is in the air

Dutchmega schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:17:
Ze mogen eerder Budget en Basis verhogen want als je het vergelijkt, is @Home toch de sloomste op dit gebied.
Sure op kosten van de breedbanders zeker....

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:09
Lief_Adje schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:25:
[...]

Wat is dat nu weer voor logica.... 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
[...]

Do explain. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
van mij mogen ze iig de basis snelheid wel wat opkrikken, als je ziet dat je al een bbned lijntje van 2/1mbit hebt voor 30-35 euro. maarja hier geen bbned dus ik zal het nog ff met @home moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 11-05 10:24
Dat ze eerst maar eens de verbinding maken ik zit hier hele avond met lag van hier tot ginder en ping 200 is normaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127557

het @home Breedband pakket van 47.95 zal worden verhoogd naar upload 1024 kbit en de downloadsnelheid wordt sowieso 8 mbit, ze zijn echter nog aan het testen of dit nog hoger kan en willen proberen 10 mbit ervan te maken, het ligt eraan waar de limiet ligt. @home kennende kan die limiet nog wel eens lager liggen dan 8 mbit ;)

van de rest van de pakketten weet ik het niet, deze info heb ik via de @home helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ach ja, die @home helpdesk lult ook maar een eind in de rondte over het algemeen is mijn ervaring....eerst maar eens een persberichtje van de jungs afwachten

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127557

het blijft altijd de vraag ja wat het daadwerkelijk wordt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Laatst online: 16-04 12:50
Anoniem: 127557 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:00:
het @home Breedband pakket van 47.95 zal worden verhoogd naar upload 1024 kbit en de downloadsnelheid wordt sowieso 8 mbit, ze zijn echter nog aan het testen of dit nog hoger kan en willen proberen 10 mbit ervan te maken, het ligt eraan waar de limiet ligt. @home kennende kan die limiet nog wel eens lager liggen dan 8 mbit ;)

van de rest van de pakketten weet ik het niet, deze info heb ik via de @home helpdesk
Heb je van de helpdesk ook een e.t.a. gekregen m.b.t die upgrade? Op de website staat namelijk dat de verhoging voor de zomer zal zijn ingevoerd, maar aangezien dat een nogal ruime periode is ben ik wel benieuwd wanneer de nieuwe upgrade gaat beginnen. Verder zou het leuk zijn om 8 Mbit down te krijgen, maar daar zit ik niet echt om te popelen. Ben iig blij dat de upload omhoog gaat, daar zat ik wel op te hopen :)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
8mbit down en 1 mbit up zou wel leuk zijn maar of de helpdesk het wel juist heeft weet ik niet. waarom zetten ze het dan niet op de @home website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Deze informatie wat boven staat de 8mbit is inderdaad correct. Reden hiervoor is de concurentie met zowel adsl als chello / upc. Men kan niet achterblijven met @home en wilt zo alles gaan compenseren. De kabel kan zelfs nog wel sneller dan 8mbit up, maar dan hebben we weer andere soort van techniek nodig : ) is weer een ander verhaal.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
blogbuster schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:59:
Deze informatie wat boven staat de 8mbit is inderdaad correct.
Hej, leuk! Iemand die in de directie van @Home zit op GoT!

maw: hoe weet je dat zo zeker?

Wat jij nu zegt zei ik op de vorige pagina ook al, maar dat blijft speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:11
Ze moeten inderdaad wel want als je bij Tiscali al voor 30 euro 4000 kbit/s hebt inclusief GRATIS telefonie naar vaste nummers in NL kunnen ze daar niet omheen.

Ik hoop dus ook dat ze het telefonie gedeelte wat concurerender gaan doen want met preselect providers als 1601 is het niet snel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Laatst online: 27-10-2024
wat moet basis dan wel niet gaan worde :+ laat ze er ook maar een 4mbit van maken ofzo :p zou ik alleen maar van kunnen dromen geloof ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 13:16
Mja 8mbit is zeker leuk, maar heb liever een stabiele verbinding van 6mbit zegmaar.

Merk nu met 4mbit dat de zwakste schakel niet @Home is, maar de andere servers op internet.

Behalve sommige linux mirror servers;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:47

lordsnow

I know nothing

Ja, 4.4 Mbit vindt ik prima. Alleen de upload mag nog wel omhoog. En dan nog een 100% werkende newserver, en dan is alles pico bello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139096

Vind @Home soms gewoon bagger vooral de nieuwsservers zijn waardeloos

En ik heb steeds om 11 uur dat mijn verbinding wegvalt en niet meer op te krijgen maar verder is @home goed

laat ze maar komen met snelheids verhoginh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ixl85 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:14:
het duurste abbo zit nu op 512kb/s down, dus ik denk dat dit 768 word... (maar hopelijke 1024!!)
Ik hoop dat je KB/sec bedoelt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 13:16
Anoniem: 139096 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:50:
Vind @Home soms gewoon bagger vooral de nieuwsservers zijn waardeloos

En ik heb steeds om 11 uur dat mijn verbinding wegvalt en niet meer op te krijgen maar verder is @home goed

laat ze maar komen met snelheids verhoginh
Mja newsservers is ook geen corebsiness van @Home. Ik heb net zoals vele anderen daar ook een extra abbo voor.
Tuurlijk een goede newsserver is leuk.. Maar als je ziet wat voor kosten daar in gaan zitten.
Dan moet de abbo prijs omhoog. Laat @home zich maar lekker met bandbreedte in de marktprijzen.
Newsserver neem ik wel een abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Deze week zou @home de nieuwe uploadsnelheden testen voor een bepaald aantal gebruikers.
En idd, zondag had ik stabiel uploadsnelheden van 90~95Kb/s :D maar goed, omdat ik doordeweeks alleen maar savonds thuis ben, en savonds is het druk, komt het dan nog steeds niet boven de 50 uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Joh, quit whining... ;)
Ik zit met m'n upload meestal rond de 35Kbps en met m'n download rond de 300 (uiteraard weliswaar niet de verhoogde test-aansluiting zeg maar, maar toch). Ik heb een tijd geleden m'n Com21-modem laten vervangen door een Motorola en daarna ging het een tijdje beter, maar sinds een maand of twee is het weer niet bepaald om over naar huis te schrijven... ;(
Ik denk dat ik een dezer dagen de mannen en vrouwen van @Home maar weer eens lastig ga vallen...

[ Voor 11% gewijzigd door Bra-Jo op 09-03-2005 13:05 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 13:29

chromeeh

the Gnome

Hmmmm ik heb vernomen dat het gaat om een verhoging naar 10Mbit down en een 1Mbit up op het breedband abbo :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 00:12
chromeeh schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:29:
Hmmmm ik heb vernomen dat het gaat om een verhoging naar 10Mbit down en een 1Mbit up op het breedband abbo :)
Bron ??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52
tijdje geleden:
1.prijs verhoging voor breedbanders
2. snelheidsverhoging voor basic users *ZONDER* verhoging

(zat nog geen maand tussen die 2)

[ Voor 32% gewijzigd door consolefreak op 09-03-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 11:54

Yucko

One clown to rule them all !

consolefreak schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:42:
[...]

tijdje geleden:
1.prijs verhoging voor breedbanders
2. snelheidsverhoging voor basic users *ZONDER* verhoging

(zat nog geen maand tussen die 2)
Dat is toch echt wel van voor de periode dat de breedbanders ook omhoog gegaan zijn, dus wij (ja ook ik heb BB) hebben niets te zeuren, want toen was er sprake van dat de 16kB/s --> 32kB/s zou gaan, en dat een verdere verdubbeling tegen betaling verkregen zou kunnen worden. En kijk .... we hebben die laatste verdubbeling ook al gehad tegen € 0,- extra kosten.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

chromeeh schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:29:
Wauw !! :P

Waar heb je dat vandaan ?

Regio Hengelo OV hier, BreedBand, en haal altijd wel de volle speeds.

512k down en 62k up,

Het verschil hiervoor met family was dat de up als je die niet capte hij steeds omlaagdonderde, Bij BB is deze gewoon retestabiel, netjes 62k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52
JaJoah schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:52:
[...]

Dat is toch echt wel van voor de periode dat de breedbanders ook omhoog gegaan zijn, dus wij (ja ook ik heb BB) hebben niets te zeuren, want toen was er sprake van dat de 16kB/s --> 32kB/s zou gaan, en dat een verdere verdubbeling tegen betaling verkregen zou kunnen worden. En kijk .... we hebben die laatste verdubbeling ook al gehad tegen � 0,- extra kosten.
de laatste tijd vind ik @home goed bezig, maar ik had in het verleden (voor enige verhogingen) last van een instabiele verbinding en @home schoof alle problemen maar op mij af. had het daar ook gezien. daarna ben ik verhuist en kon ik geen @home meer krijgen (gelukkig voor nu :P _/-\o_ ) nu op 8mbit/1mbit ADSL.. en ik ben er gigantisch blij mee ook al betaal ik meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 21:25
Wow wist niet dat er zo veel mensen helemaal gek konden worden van 1mbitje erbij ofzo... het word tijd dat ze hun geld eens beter gaan besteden dan steeds een snelheidsverhoging... De ADSL boeren zijn net zo dom... continu hun centrales ombouwen en maar vasthouden aan die domme koperdraadjes...
Als er nou eens een paar grote spelers de handen ineen slaan en nou eindelijk eens het voorbeeld nemen aan Kenniswijk in Eindhoven dan word het geld goed besteed en zijn we met lange termijn systemen bezig, dit houd in en 10mbit up & down verbinding minimaal (100mbit of 1gbit sync is een kwestie van instelling in centrale wijzigen)(Heb het persoonlijk getest in eindhoven en geloof me dat gaat echt snel en ping tijden heb je nooit geen problemen meer mee)
Ook worden systemen als IPTV en Telefonie op 1 en hetzelfde draadje mogelijk...
Kan Essent eindelijk eens wat doen aan de belachelijke kwaliteit van TVhome...
Ok dit alles vraagt nu een grote investering (denk aan €1600 per woning) maar zo'n netwerk kan zeker zo lang mee als de huidige koperdraadjes...
En aangezien de vraag naar bandbreedte de capaciteit van koper binnen nu en 4 jaar zal overstijgen zou ik als grote kabelboer nu dus niet meer investeren in coax...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Allereerst, als die downloadsnelheid idd van 4 Mbit/s naar 8 Mbit/s of 10 Mbit/s zou gaan en de uploadsnelheid van 0,5 Mbit/s naar 1 Mbit/s dan heb je het wel over een verdubbeling van de snelheid, lijkt me toch wel een significante verhoging. Verder weet ik net of je het onderzoek van The Connected Home hebt gezien (pasgelden is er nog een item op Webwereld geweest, klik) maar daaruit blijkt dat een snelheid van 50 Mbps tot 2015 nog wel genoeg zou moeten zijn. Wat dat betreft is het vanuit kostenoverwegingen voor de kabelmaatschappijen op dit moment natuurlijk onverantwoord om al €1600 per woning te investeren als de huidige infrastructuur nog toerijkend is.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 19:47
Toch wel goed bezig van @Home, toen ik het had ongeveer een jaar geleden (met een com21 modem) was het echt heel erg slecht hier.
Download kwam niet boven de 200kB/s, upload niet boven de 12kB/s, disconnects om de paar uur.
Maar ik hoor van mensen uit de omgeving dat het met een Motorola modem veel beter is. We hebben nu een jaar naar tevredenheid ADSL met 1mbit up, maar als @Home 1mbit up krijgt en 10mbit down wordt het zeker het overwegen waard terug te gaan.
Zeker omdat er veel minder overhead is op de kabelnetwerken, en ze bij @Home de zaakjes tegen woordig aardig goed voor elkaar lijken te hebben.

Toch maar eens zon proefpakketje voor 2maand ophalen als ze de snelheden doorgevoerd hebben over een aantal maanden. :)

edit:
CamU schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:22:
Allereerst, als die downloadsnelheid idd van 4 Mbit/s naar 8 Mbit/s of 10 Mbit/s zou gaan en de uploadsnelheid van 0,5 Mbit/s naar 1 Mbit/s dan heb je het wel over een verdubbeling van de snelheid, lijkt me toch wel een significante verhoging. Verder weet ik net of je het onderzoek van The Connected Home hebt gezien (pasgelden is er nog een item op Webwereld geweest, klik) maar daaruit blijkt dat een snelheid van 50 Mbps tot 2015 nog wel genoeg zou moeten zijn. Wat dat betreft is het vanuit kostenoverwegingen voor de kabelmaatschappijen op dit moment natuurlijk onverantwoord om al €1600 per woning te investeren als de huidige infrastructuur nog toerijkend is.
Al die voorspellingen zou ik maar niet op af gaan, als je iets kan voorspellen over voorspellingen is dat ze in 99% van de gevallen nooit uitkomen. Komt omdat ze worden gebaseerd op dingen die nu bekend zijn, en ze vergeten dat er ook nieuwe problemen (in dit geval technieken) bij komen.

Trouwens zal het idd een mooie snelheidsverhoging zijn van 4 naar 8 of 10 mbit, een grote revolutie naar ineens 50mbit zal er toch niet komen. Gewoon met steeds kleine stapjes komen we dr ook wel ;)

[ Voor 48% gewijzigd door P.K. op 09-03-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Zeker goed nieuws :D hopelijk nu 1mb download en 128kb upload _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 13:18
ixl85 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:14:
512kb/s is up en niet down, Down is nu namelijk 4Mb. (en dus 4096kb)
jurma schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:15:
[...]

Inderdaad van 16KB naar 64KB, omgerekend in de naar bits is dat dus 512Kb.
(b = bit en B = byte)

offtopic:
Zijn er overigens mensen hier die al bellen via @Home? Ik zit erover te denken om over te stappen en ben benieuwd of het een beetje betrouwbaar is enzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Bart© op 11-03-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Sierra-NL schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 14:41:
[...]

512kb/s is up en niet down, Down is nu namelijk 4Mb. (en dus 4096kb)

[...]

Inderdaad van 16KB naar 64KB, omgerekend in de naar bits is dat dus 512Kb.
(b = bit en B = byte)

offtopic:
Zijn er overigens mensen hier die al bellen via @Home? Ik zit erover te denken om over te stappen en ben benieuwd of het een beetje betrouwbaar is enzo?
:Z
Ik bedoel toch ook een halve MEGABYTE download...
hehe... deel 512 eens door 8
dan krijg je: 64, met een beetje gezond verstand kan je hieruit zien dat ik de andere eenheid bedoel namelijk Byte...

edit:
@ post onder me
owkee... sorry :)
dacht dat het anders bedoeld was

[ Voor 6% gewijzigd door ixl85 op 11-03-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 13:18
ixl85 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 14:57:
[...]

:Z
Ik bedoel toch ook een halve MEGABYTE download...
hehe... deel 512 eens door 8
dan krijg je: 64, met een beetje gezond verstand kan je hieruit zien dat ik de andere eenheid bedoel namelijk Byte...
hmmmzzzz you're right.. alleen niemand praat over een halve megabyte download.. daarom dus de vergissing...

[ Voor 16% gewijzigd door Bart© op 11-03-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132012

De snelheden worden waarschijnlijk 8 tot 10 mb down en ong 1 mb up. (Voor breedband)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Anoniem: 132012 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:19:
De snelheden worden waarschijnlijk 8 tot 10 mb down en ong 1 mb up. (Voor breedband)
En dat heb je van welke officiele bron :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Idd, zolang er niet iemand is met wat meer officiele informatie blijft het gewoon speculeren en heeft het weinig zin om dan maar telkens te gissen naar de nieuwe snelheden. Als je nu een medewerker van @Home bent wordt het al wat betrouwbaarder, maar dan nog kan het regelrechte bull zijn natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Aah hier ben ik wel blij mee! van mij hoeft zozeer het downloaden niet sneller, t komt toch wel binnen... 3/1,5 is ook wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Laatst online: 01-08-2024
dat uploaden interresseert mij niet zoeveel het gaat me meer om het downloaden, 8- 10 mbit zou leuk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Heerlijk die upload :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bluh/bart/athome.jpg

Hmm, het is avond en het gaat nog snel :X de afgelopen week was dat wel anders.... @home is weer goed bezig volgens mij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05 13:10
Nou geweldig hier, regio Den Bosch, 's avonds wil het echt niet opschieten:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Mar 12 2005 om 21:26:05 UTC+0100)

Download : 256.8 KByte/sec
Upload : 53.3 KByte/sec
Connection : 205.0 Conn/min

Motorola modem trouwens en het ligt niet aan speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://img211.exs.cx/img211/2180/home2ty.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Bartjuh schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 20:08:
Heerlijk die upload :P

[afbeelding]

Hmm, het is avond en het gaat nog snel :X de afgelopen week was dat wel anders.... @home is weer goed bezig volgens mij _/-\o_
waar zit jij ergens? :P en was jij 1 van die "testgasten" om het zo maar ff te zegge? ;)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:00
bij het breedband abbo:
4megabit down is toch niet de cap, want ik haal geregeld als ik 100megabyte bestanden down snelheden van over de 10megabit gemiddeld.

maar hoop inderdaad dat de up van 512 naar 1024kilobit gaat.
dan zouden sommige dingen iets gesseerder gaan (soms servertje etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Laatst online: 02-03-2024
Nou mag hier nou al mee doen aan een test van @home voor 1024 up. En ja zit nu rond de 520 Kb down en 120 Kb up. >:) Tot nu toe ook nog altijd tevreden geweest over @home. Dus mag niet klagen.

[ Voor 8% gewijzigd door MasterMike op 12-03-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
bah, ik word helemaal tureluur van de 2 snelheidsstandaarden. Soms is het kilibit/s, dan weer kilobyte/s. Telkens delen door 8 is erg vervelend, zeker als het al laat is.

Van mij mogen ze het bij kilobyte laten en dat kilobit en bit schrappen. Het zal toch ook erg vervelend zijn als mensen plotseling hun harde schijf grootte in megabits of terabits gaan omschrijven.

Jaja, ik heb pas geleden een harde schijf gekocht van 1600 megabit. De winkel was maarliefs 456 yards verderop. Kostte me weer 4 gallons aan benzine 8)7 tja, dat komt als je meer dan 55 mijl per uur rijdt.

offtopic:
vervelend he!!

Maarehhh, al iets bekend over de snelheden? in kilobyte/s please ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:03
[...]
NoepZor schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:30:... tot die vervelende budgethomo's een upgrade kregen :S
Wat zit iedereen hier toch te zeiken op de budgetters? Verreweg de meeste van die mensen downen en upppen nauwelijks, maar brengen wel geld in het laadje. Geld dat @home voor een deel ook stopt in vernieuwing van de dienst. Als het je niet bevalt, er zit geen tralies om je contract ofzo...sjeez.
En nee, ik heb geen @home budget, ik zit met adsl bij de beste provider van nederland (heeft niets met netwerk te maken, maar maar met de opvattingen die ik deel met die provider).

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Ik ben @home testgebruiker sinds vorig jaar novmeber, bij deze techniek heb je geen modem nodig, je kan je UTP kabeltje rechtstreeks van tv doos (een speciale) aansluiten. Eerst had ik de snelheid van de Breedband maar dat is sinds paar dagenveranderd:

Speedtest resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://img225.exs.cx/img225/6086/13ra.png

Download snelheid testen op Gameservers.net servers:

Afbeeldingslocatie: http://img225.exs.cx/img225/2112/25xg.png

Gemiddelde download snelheid ligt tussen de 200 en 700kb, en de upload snelheid tussen de 40 en 70 boven de 100 haal je zelden, is verschillend per server waar je download en op welke tijdstip je download.Het is in iedere geval lekker snel en gratis,wel jammer dat ik al een adsl abo had lopen (nog steeds, contract) dus moet ik elke maand daarvoor betalen terwijk ik het niet eens gebruik

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 13-03-2005 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

---rrr--- schreef op zondag 13 maart 2005 @ 00:39:
Van mij mogen ze het bij kilobyte laten en dat kilobit en bit schrappen.
Het is nu eenmaal standaard om in bits te rekenen als het om datacommunicatie gaat.
En dat heeft zo z'n redenen.

En het schrappen van de (kilo)bit is natuurlijk dikke flauwekul: een byte is niet altijd 8 bit. Je kunt dan beter over octetten spreken...

[ Voor 10% gewijzigd door terabyte op 13-03-2005 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 128143 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 04:14:
Ik ben @home testgebruiker sinds vorig jaar novmeber, bij deze techniek heb je geen modem nodig, je kan je UTP kabeltje rechtstreeks van tv doos (een speciale) aansluiten.
Fantastisch! Kan je met deze techniek trouwens ook nog steeds een router gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Ja, met ETTH wordt de modemfunctie namelijk vervuld aan de "andere kant" van de lijn, dus niet bij de klant zelf, maar op het headend.Het apparaat dat op de ETTH aansluiting is aangesloten ontvangt een IP adres, of dat nu een netwerkkaart van 1 pc is of een aansluiting op een router. Als het goed is moet een router dus gewoon werken.

@Grample: Heb je bij het aangaan van die test ook een duur gekregen, zodat je weet tot hoelang die test loopt? Op zich ziet die upload er wel goed uit, maar ik ga er vanuit dat deze test wordt uitgevoerd in een aparte omgeving en dat er nog weinig valt te zeggen over het uiteindelijke product en de specificaties (ik geloof dat ETTH juist vanaf 10Mbit/sec ingevoerd ging worden).

Waarom word ik nu nooit voor dit soort testen uitgekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ej mensen even een klein vraagje, ik kan since gisteren al geen emails meer versturen (wel ontvangen)
kan iemand hier zn mail settings eens posten (weet zeker dat die van mij goed zijn...
mailserver incomming: Mail.home.nl
SMTP-server (outgoing): Mail.home.nl
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

CamU schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:18:
Ja, met ETTH wordt de modemfunctie namelijk vervuld aan de "andere kant" van de lijn, dus niet bij de klant zelf, maar op het headend.Het apparaat dat op de ETTH aansluiting is aangesloten ontvangt een IP adres, of dat nu een netwerkkaart van 1 pc is of een aansluiting op een router. Als het goed is moet een router dus gewoon werken.

@Grample: Heb je bij het aangaan van die test ook een duur gekregen, zodat je weet tot hoelang die test loopt? Op zich ziet die upload er wel goed uit, maar ik ga er vanuit dat deze test wordt uitgevoerd in een aparte omgeving en dat er nog weinig valt te zeggen over het uiteindelijke product en de specificaties (ik geloof dat ETTH juist vanaf 10Mbit/sec ingevoerd ging worden).

Waarom word ik nu nooit voor dit soort testen uitgekozen ;)
Je kan idd een router gebruiken, momenteel gebruik ik een Sweex router en binnenkort een WRT Wireless router van Linksys.

Het wordt idd uitgevoevoerd in een aparte omgeving. We hadden hier geen @home. Een tijdje geleden had ik aangegeven dat ik wel interesse had als er kabel kwam in boxmeer en op een dag kreeg ik brief dat ik mee kan doen met de EttHome test. Eerst was het tot januari 2005 daarna tot maart en nu is het nog langer verlengt omdat het een succes is. Ik heb dus geen idee hoelang ik nog mag genieten van deze snelheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 11:54

Yucko

One clown to rule them all !

Anoniem: 128143 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 04:14:
Ik ben @home testgebruiker sinds vorig jaar novmeber, bij deze techniek heb je geen modem nodig, je kan je UTP kabeltje rechtstreeks van tv doos (een speciale) aansluiten.

...
Pics ?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
-- "Ik ben geupgraded!1111". Dat soort berichten zijn niet de bedoeling.
-- Speedtests zijn niet nodig over het algemeen.
-- Alleen posten als er echt een probleem is.
-- Geen geflame / trollen