Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
eerst zien en dan geloven.lordsnow schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:39:
Officieel: per 1 Juli gaat @Home Breedband van 5 Mbit naar 8 Mbit. De prijs blijft hetzelfde.
Ik werdt net gebeld door @home met de vraag of ik mijn opzegging ongedaan wou maken. Dan zou ik 3 maanden gratis krijgen, maar wel weer een jaarcontract. Helaas voor @Home is dat nog steeds te duur. En ik heb al Wanadoo ondertusen. Oftewel, te weinig, te laat.
edit: vergeten te vragen over de upload, en de helpdeskmedewerkster zij er ook niks over toen ze zelf begon over de snelheidsverhoging.
Niks bekent over de upload?? vind 90kB/s namelijk veel te weinig
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
wat is dan wel genoeg ? Tot voor een paar jaar geleden was het 16KB/sbartgrefte schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:54:
[...]
eerst zien en dan geloven.
Niks bekent over de upload?? vind 90kB/s namelijk veel te weinig
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
huh? ik heb altijd al 70< gehad....JaJoah schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:57:
[...]
wat is dan wel genoeg ? Tot voor een paar jaar geleden was het 16KB/s
maar heb liever minstens 200K, en nog beter: een symmetrische verbinding a la glasvezel (casanet: woon hier alleen helaas 2-3 straten te ver voor)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Wat betreft je verwachtingen bart: ik heb zelf ook liever 200 KB/sec of meer upload, maar ik ben wel realistisch en verwacht niet dat @Home dat zal gaan leveren. Als de upload al omhoog gaat (wat ik somehow ten zeerste betwijfel
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
ach ik zie wel. Maar ik probeer wel in een glasvezelgebied te komen wonen. (mams wil namelijk flatje) ik probeer dus eentje te vinden in de binnenstad omdat daar dus glasvezel is, ben ik gelijk van @home afCamU schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:56:
In de meeste gevallen levert @Home bij die Breedband verbinding echt wel 80-85 KB/sec upload, zoals bekend zijn er wel wat streken waar het minder is, maar dat is zeker niet bij alle breedband gebruikers het geval. Als Breedband gebruiker heb je verder nog een probleem met je upload als je nog steeds via een Com21 modem surft, en ja, die zijn er nog wel.
Wat betreft je verwachtingen bart: ik heb zelf ook liever 200 KB/sec of meer upload, maar ik ben wel realistisch en verwacht niet dat @Home dat zal gaan leveren. Als de upload al omhoog gaat (wat ik somehow ten zeerste betwijfel) denk ik dat die niet hoger zal gaan dan 1 Mbit/s. Een symmetrische verbinding is helemaal teveel gewenst, op wat lokale glasvezel initiatiefjes en zakelijk SDSL na worden die verbindingen bijna niet geleverd, zeker niet door zo'n grote provider als @Home. Een goede indicatie in deze lijkt me het Chello Classic abonnement: 8 Mbit/s down en 1 Mbit/s up voor ongeveer dezelfde prijs als @Home Breedband.
Oscar Wilde
sander815 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:48:
zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen? zelfs op TOH staat nog niks
Het ziet eruit alsof die site helemaal niet meer bijgehouden wordt.Laatste nieuws:
De Limburger: Gezamenlijke actie tegen @Home
Door Dennis Piet op 29-03-2006
Anoniem: 58485
Stukje van de mail.Ja het klopt heb gister ook een mail gehad met dat mijn internet omhoog gaat per 3 juli dan heb ik voor 29.95 per maand ( Stukje van de mail ) Voor uw abonnement, Internet regelmatig, betekent dit dat de
downloadsnelheid verhoog wordt naar max 4000 kbit/s de upload snelheid
wordt max 600 kbit/s. Dit zal volgens de planning per 3 juli 2006
gebeuren.dus afwachten maar!!!!
Anoniem: 152007
omdat wat ik begrijp ervan is dat er geen ADSL kan komen of ze zitten tever van de centrale.Anoniem: 152007 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:44:
Ik zat net even hier te lezen en er is 1 ding wat ik niet snap. sommigen lopen te klagen over de stabiliteit etc. van @home en maar hopen dat het beter wordt, maar waarom stappen die mensen niet over op adsl?
Persoonlijk heb ik geen problemen met @home. Ik heb nu internet van ze op 2 locaties gehad en allebei geen problemen mee ervaard (behalve op de aangegeven downtimes van hoogstens een half uur)
Als je er over nadenkt, wat heeft het zowiezo voor een nut om HIER te klagen en meteen daarna te gaan vragen of er nog iemand is die hetzelfde heeftAnoniem: 152007 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:44:
Ik zat net even hier te lezen en er is 1 ding wat ik niet snap. sommigen lopen te klagen over de stabiliteit etc. van @home en maar hopen dat het beter wordt, maar waarom stappen die mensen niet over op adsl?
M.a.w. dit topic heeft de naam "@home snelheidsverhoging", wat ik dus wil horen in dit topic is hoe snel de nieuwe upgrade is en wanneer deze uitgerold wordt. Ervaringen zijn in deze HEEL erg gebiedgebonden, dus een claim van "hier is het altijd langzaam geweest, klote @home
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Waar komt dat vette grafiekje vandaan danJaJoah schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 18:50:
Ik zit vandaag al de hele dag te uploaden @ 100KByte /s waar dit normaal 85KByte/s max is.
[afbeelding]
18:00-00:30 is mijn broer. Die kan nu eenmaal niet harder downloaden met zijn budget lijntje
Zouden ze dan eindelijk iets van onderhoud gedaan hebben aan 't netwerk hier
[...]
Als je nu "InternetPlusBellen" van bv. KPN pakt dan heb je geen telefoonabo meer nodig. Tenminste, dit heb ik begrepen van een collega die het sinds kort heeft
[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer
MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X
Vreemd verhaal, ik ken genoeg mensen met dit ab maar niemand heeft die mail gehad?Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:30:
Ik lees verschillende gebruikers dat zij een mail ontvangen hebben en waarop het "middelste" abbo naar 4MBit zou gaan. Dat BB naar 8Mbit zou gaan zou dus zwaar goed kunnen kloppen en dat willen ze met juli gaan realiseren
[...]
Stukje van de mail.
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
En om te antwoorden waarom ik geen ADSL neem: als het niet kapot is, ga ik het niet repareren. @Home is inderdaad wat aan de langzame kant, maar veranderen van provider gaat waarschijnlijk gepaard met een hoop gedonder. En, @Home heeft een prettige fair use policy. Mijn upload zit eigenlijk altijd vol, en ik hoor er nooit wat over. Straks zit ik bij iets goedkopers, als DirectADSL, en dan komen de meldingen van capaciteitsmisbruik. Ik neem liever geen risico. Het is wellicht mensen als ik die @Home draaiende blijven houden.
CamU schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:56:
In de meeste gevallen levert @Home bij die Breedband verbinding echt wel 80-85 KB/sec upload, zoals bekend zijn er wel wat streken waar het minder is, maar dat is zeker niet bij alle breedband gebruikers het geval. Als Breedband gebruiker heb je verder nog een probleem met je upload als je nog steeds via een Com21 modem surft, en ja, die zijn er nog wel.
Wat betreft je verwachtingen bart: ik heb zelf ook liever 200 KB/sec of meer upload, maar ik ben wel realistisch en verwacht niet dat @Home dat zal gaan leveren. Als de upload al omhoog gaat (wat ik somehow ten zeerste betwijfel) denk ik dat die niet hoger zal gaan dan 1 Mbit/s. Een symmetrische verbinding is helemaal teveel gewenst, op wat lokale glasvezel initiatiefjes en zakelijk SDSL na worden die verbindingen bijna niet geleverd, zeker niet door zo'n grote provider als @Home. Een goede indicatie in deze lijkt me het Chello Classic abonnement: 8 Mbit/s down en 1 Mbit/s up voor ongeveer dezelfde prijs als @Home Breedband.
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.
De bestaande abonnementen worden inderdaad qua snelheid verhoogt. Een
exacte datum kunnen wij niet aangeven omdat deze nog niet beschikbaar
is.
Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via
http://help.home.nl/.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
M. van Heusden
Manager Klantenservice
Behandeld door: Maarten van de Stadt
Heerlijk professioneel weer.......Jewie schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:15:
Ik heb per e-mail navraag gedaan over de (mogelijke) snelheidsverhoging. In de reactie stond dat men de snelheden inderdaad gaat verhogen, maar dat men nog geen officiele datum heeft.
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.
De bestaande abonnementen worden inderdaad qua snelheid verhoogt. Een
exacte datum kunnen wij niet aangeven omdat deze nog niet beschikbaar
is.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Ik was al aan het kijken naar een ADSL abbonement. Ik zit in Maastricht relatief gunstig voor ADSL2+, dus een 24 MBit abbo zou tot de mogelijkheden behoren. Maar met een upgrade naar 8 MBit zou ik ook al tevreden zijn. Kwa stabiliteit heb ik hier namelijk niets te klagen over @home.
Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn
Regelmatig 2000 vanaf 3 juli:tazmaniankoala schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:02:
Nou, dan gaan we weer afwachten totdat @home het officieel bekend maakt.
Ik was al aan het kijken naar een ADSL abbonement. Ik zit in Maastricht relatief gunstig voor ADSL2+, dus een 24 MBit abbo zou tot de mogelijkheden behoren. Maar met een upgrade naar 8 MBit zou ik ook al tevreden zijn. Kwa stabiliteit heb ik hier namelijk niets te klagen over @home.
download van 2000 kbit/s naar 4000 kbit/s
upload van 400 kbit/s naar 600 kbit/s
Intensief 5000 vanaf 3 juli:
download van 5000 kbit/s naar 8000 kbit/s
upload van 750 kbit/s naar 1200 kbit/s
[ Voor 20% gewijzigd door marster81 op 15-05-2006 22:39 ]
toch wel?
Logische keuze gezien de ADSL concurrentie, alsnog is intensief niet echt goedkoop vergeleken met de concurrentie, maar @home heeft altijd al ingezet op het midden abbonnement, en daarom....marster81 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:33:
Regelmatig 2000 vanaf 3 juli:
...is dat volkomen logisch. Men wel niet dat mensen van regelmatig, gaan opschuiven naar soms.Zoals het er nu uitziet wordt de snelheid van Soms 750 (Budget) niet verhoogd.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
mag jij dat eigenlijk wel vertellen aangezien het officiele bericht er nog niet eens is?marster81 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:33:
[...]
Zelf werk ik bij de eerste lijns (telefonie) van @home en ik kan bevestigen dat de snelheden van regelmatig 2000 (Basis) en Intensief 5000 (Breedband) verhoogd gaan worden vanaf 3 juli 2006.
Regelmatig 2000 vanaf 3 juli:
Verder is bij ons op de eerste lijns ook nog niks bekend. Zoals het er nu uitziet wordt de snelheid van Soms 750 (Budget) niet verhoogd.
Oscar Wilde
[ Voor 116% gewijzigd door marster81 op 15-05-2006 22:39 ]
toch wel?
Anoniem: 168772
ik wil anders glasvezel maar zo te zien is het in onze wijk niet beschikbaar
Na jah wat ik wil zeggen is "Verhoog de uploadsnelheid"

Heb ook een pay abbo, maar die is per GB betaald dus download toch altijd zo veel mogelijk van @home, als je elke dag checkt is er toch best veel compleet nog.
Maar ik haal maar een dikke 200KB/s per connectie met max. 3 connecties is dat toch de hele lijn nu. 8Mbit haal ik nu niet, zouden ze dat ook verhogen of blijft dat hetzelfde?
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ik weet niet hoeveel je nu betaald voor je payserver met limiet, maar een eweka of tweaknews abbo zonder datalimiet kost 7,50 of 8 euro.... misschien een tipKlippy schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:44:
Ik vraag me af hoe het gaat met de news server.
Heb ook een pay abbo, maar die is per GB betaald dus download toch altijd zo veel mogelijk van @home, als je elke dag checkt is er toch best veel compleet nog.
Maar ik haal maar een dikke 200KB/s per connectie met max. 3 connecties is dat toch de hele lijn nu. 8Mbit haal ik nu niet, zouden ze dat ook verhogen of blijft dat hetzelfde?
Daar ben ik me van bewust jaBartjuh schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:48:
[...]
Ik weet niet hoeveel je nu betaald voor je payserver met limiet, maar een eweka of tweaknews abbo zonder datalimiet kost 7,50 of 8 euro.... misschien een tip
Maar dat is toch 8 Euro per maand, als ik ooit geld over heb komt dat nog wel, betaal nu 8 euro voor 25GB en daar doe ik ongeveer 3-4 maanden mee, zo veel download ik niet, gebruik die server puur voor fills en posts die ik gemist heb bij @Home
Maar goed, dat heeft verder allemaal niks met mijn vraag te maken.
Anoniem: 136100
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Ik heb natuurlijk altijd de keus om van internet provider te wisselen.
Anoniem: 136100
Hier heb je opzich wel een punt. Als je t zo bekijkt valt het idd wel mee. Gevoelsmatig mag het van mij wel eens sneller, maarja je kunt niet altijd alles hebbenMr.CeeJay schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:58:
Daarbij kun je in 20 uur tijd (ik tel 64 Kbyte up gemiddeld) gemakkelijk 4.3 GB uploaden, dus zelfs wanneer je PC niet 24/7 aanstaat is dat op 2 dagen makkelijk te doen...
Die zijn allemaal 1:1,5 of 1:2 en dan is het al een ander verhaal. Met torrents haal ik ook geen 600KB/s, dat is gemiddeld 100-150KB/s en op de tijd dat je download binnen is heb je dan vaak al bijna de helft geupload. Met 1:2 is dat dan zelfs al genoeg. Dus zo erg is het allemaal niet
Maar dat heeft verder weinig met @Home te maken
denk je dat dat ook maar iets verbetert?Bram77 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:07:
Al klaag ik niet over de snelheidsverhoging...:)
@Bram77: Hoeveel volk zit er in je wijk op @Home dan? Ik heb vaak zat uploads van ~65Kb/s, en kan nog relaxed surfen...
@Bounzer... Misschien heb je het al eens gehoord, maar kijk voor de grap eens naar nieuwsgroepen. Daar hoef je niet te uploaden, en gaat tegen de maximale snelheid van je lijn. Torrents zijn leuk voor schoolnetwerken met een dikke upload. Via Usenet heb je een dvdtje in ruim 2,5 uur binnen, en dan ben je klaar...
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Beetje off topic, maar je hoort bij elke torrent weer up te loaden wat je gedownload hebt, en te blijven als er weinig seeds zijn, niet alleen daar waar je gestraft wordt als je het niet doet.Met name op torrentsites waar je terug moet seeden wat je gedownload hebt vind ik dit erg irritant.
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Ik heb een PIII 500 met ClarkConnect draaien als router/firewall. Dat scheelt zeker wel wat t.o.v. een router (en ik had zeker niet de goedkoopste router). Maar de oplossing is het ook niet.halfgaar schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:03:
Als je last hebt van traag verkeer bij een volle upload (zoals gewoonlijk), zou ik eens kijken naar een router met Quality of Service ondersteuning. Ik gebruik een oude PC met Coyote Linux. Je moet wel wat afweten van Linux firewalling enzo om hem goed te configureren, maar je internet werkt een stuk beter. Ik kan mijn upload 100% van de tijd vol hebben en ik merk er helemaal niets van.[...]
Beetje off topic, maar je hoort bij elke torrent weer up te loaden wat je gedownload hebt, en te blijven als er weinig seeds zijn, niet alleen daar waar je gestraft wordt als je het niet doet.
[ Voor 16% gewijzigd door Bram77 op 26-05-2006 18:02 ]
Een hoge reactietijd hoort daar ook bij. Een volle upload zorgt voor beide.als je met "traag vekeer" een "hoge reactietijd" bedoeld dan valt me op dat sinds ik telefonie heb de upload makkelijk naar 3000 of 8000ms schiet als ik 's avonds al 30 Kbyte ga uploaden (heb intensief abo)...
Maar, gaat de telefonie dan van je eigen internetcapaciteit af? Dat zou ik wel heel dom vinden.
Ik weet zo niet over welke "oplossing" je het hebt, maar hoe snel je upload ook is, QoS is altijd een verbetering. Ik kan het iedereen aanraden, met welk abonnement ook. Het helpt vooral als je met meerdere mensen op één aansluiting zit, omdat je het zo kan configureren dat ieder minaal zijn deel van de capaciteit krijgt waar hij recht op heeft.Ik heb een PIII 500 met ClarkConnect draaien als router/firewall. Dat scheelt zeker wel wat t.o.v. een router (en ik had zeker niet de goedkoopste router). Maar de oplossing is het ook niet.
Het grootste 'probleem' bij @ home is niet de hoeveelheid up- of download, maar het aantal verbindingen dat gemaakt wordt. Dat is iets wat je, met CC iig, niet kunt limiteren per gebruiker. Al upoad ik met 5kb/s, als daarvoor meer dan 40 actieve verbindingen nodig zijn (vooral torrents en andere filesharing mogelijkheden) vliegt de ping omhoog naar 800+.
40 actieve verbindingen heb al bijna wanneer iedereen op mijn netwerk tegelijk GoT bezoekt.
[ Voor 23% gewijzigd door Bram77 op 26-05-2006 20:29 ]
Na bellen met het probleem, hebben ze mijn modem opnieuw ingevoerd en het is nooit meer gebeurd. Misschien heb jij zoiets. Bellen kan sowieso geen kwaad.
Anoniem: 154414
Als je wilt bellen laten ze je een half uur wachten en als je vervolgens laat doorverbinden met de technische dienst zo nog een keer een half uur erbij. Werd er gewoon beroerd van.
Ben nu overgestapt naar ADSL fast van xs4all, komt er eind Juni in.
Nee die bij @home hebben het nooit op een rijtje gehad...
Speak for yourselfAnoniem: 154414 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:13:Nee die bij @home hebben het nooit op een rijtje gehad...
* NaZ- is een tevreden @Home gebruiker
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
Het is trouwens wel normaal dat bij hoge gezamenlijke datatransfer je latency flink hoger wordt omdat een icmp-pakketje daar minder gemakkelijk tussen kan worden gepropt dan wanneer je maar 1 download gaande hebt. Vooral te merken als je op max. snelheid bittorrent of emulet (niet eens max. snelheid voor nodig om je latency flink te laten oplopen)... tip is dan ook om de uploadsnelheid tot circa 60-80% te limiten, da's meestal genoeg
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verders is het Problemen topic hier.
Ben echt benieuwd als de voering er straks doorheen is
Ik heb 4 verschillende routers gehad. Allemaal kwaliteit apparaten. Omdat dat niets uithaalde ben ik overgestapt op servers, wat zeker al wat scheelde. Eerste Win2000 met routing software, daarna Win2003 Server maar dat was dikke overdaad plus te traag en nu dus ClarkConnect. De beste oplossing die er te vinden is als je het mij vraagt.Sorcerer8472 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:56:
Bram77: zeker weten dat dat probleem met die connecties niet aan een router ofzo bij jou thuis ligt? (testen door router ertussenuit te halen). Laat @Home anders eens een nieuw modem sturen ofzo?
Het is trouwens wel normaal dat bij hoge gezamenlijke datatransfer je latency flink hoger wordt omdat een icmp-pakketje daar minder gemakkelijk tussen kan worden gepropt dan wanneer je maar 1 download gaande hebt. Vooral te merken als je op max. snelheid bittorrent of emulet (niet eens max. snelheid voor nodig om je latency flink te laten oplopen)... tip is dan ook om de uploadsnelheid tot circa 60-80% te limiten, da's meestal genoeg
Ik durf te verzekeren dat het niets met het routen te maken heeft.
Misschien wordt de internet intensief zelfs 15000 ipv 8000, zie het topic Snelheidsverhoging @Home in test
[ Voor 22% gewijzigd door FlorisB op 02-06-2006 08:13 ]
Mja jammer dat ik die mail niet ontvangen hadFlorisB schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:09:
Ze zijn nu bezig met het upgraden van het netwerk, vanacht ben ik op een ander IP gezet. Ik haal nu de volledige 5000kbits die ik mag halen, best mooi dus
Misschien wordt de internet intensief zelfs 15000 ipv 8000, zie het topic Snelheidsverhoging @Home in test
Het ligt nog in testfase voorlopig en zal met july niet doorgevoerd worden heb ik het idee.
Ga daar maar niet vanuit.FlorisB schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:09:
Ze zijn nu bezig met het upgraden van het netwerk, vanacht ben ik op een ander IP gezet. Ik haal nu de volledige 5000kbits die ik mag halen, best mooi dus
Ik denk dat het een extra dienst zal worden, die nog ietsje duurder is dan het huidige duurste abbo.
In deze tijden is 15Mbit natuurlijk niet uniek meer, dus of ze er meer dan 50 euro voor kunnen gaan vragen in de tijden van ADSL2 is me onduidelijk.
't zal iig wat wezen, naar 15Mbit
Dat staat ook vrij duidelijk in die mail van @Home uit dat andere topic:SandeR schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:26:
[...]
Ga daar maar niet vanuit.
Ik denk dat het een extra dienst zal worden, die nog ietsje duurder is dan het huidige duurste abbo.
Het lijkt dus inderdaad een nieuwe dienst te worden, alleen ook onder de naam Intensief. Wat dan weer verwarrend is. Ach ja we zullen wel zien, elke verhoging is welkomDaarom nodigen wij u uit om mee te doen aan een snelheidstest voor Internet Intensief 15.000!! Dit is de nieuwe abonnementsvorm van Internet van @Home.
public void ik()
Maar zullen ze hier een nog hoger bedrag voor kunnen gaan vragen ?Daantjuh schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:51:
[...]
Dat staat ook vrij duidelijk in die mail van @Home uit dat andere topic:
[...]
Het lijkt dus inderdaad een nieuwe dienst te worden, alleen ook onder de naam Intensief. Wat dan weer verwarrend is. Ach ja we zullen wel zien, elke verhoging is welkom
Het voordeel van de kabelsnelheid is natuurlijk dat de afstand niet meer zozeer belangrijk is.
15Mbit zal ik op mijn huidige woonplek nooit kunnen halen, omdat die afstand veel te groot is.
Vandaar ook dat ik @home heb genomen, welke de hoogste snelheid kon halen om mijn woonadres.
Ik heb geen zin om bijv. 75 euro te gaan betalen voor 15Mbit.. Wie wel ?
als het symmetrisch is mischien wel daar hier nóg geen glas isSandeR schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:24:
[...]
Maar zullen ze hier een nog hoger bedrag voor kunnen gaan vragen ?
Het voordeel van de kabelsnelheid is natuurlijk dat de afstand niet meer zozeer belangrijk is.
15Mbit zal ik op mijn huidige woonplek nooit kunnen halen, omdat die afstand veel te groot is.
Vandaar ook dat ik @home heb genomen, welke de hoogste snelheid kon halen om mijn woonadres.
Ik heb geen zin om bijv. 75 euro te gaan betalen voor 15Mbit.. Wie wel ?
Oscar Wilde
zal wel een veel te dure nieuwe abovorm wordenGeachte abonnee van Internet Intensief,
Goed nieuws: uw internetabonnement wordt sneller en de prijs blijft gelijk!
@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van Internet Intensief. Daarom gaat de snelheid binnenkort omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 8.000 kbit (8 Mbit) per seconde en de nieuwe uploadsnelheid 1.200 kbit (1,2 Mbit) per seconde. Daarmee gaat u aanmerkelijk sneller internetten, online gamen en e-mailen.
Daarnaast wordt de capaciteit van uw e-mailbox vergroot van 10MB naar 25 MB. De maximum grootte van een e-mail die u kunt verzenden of ontvangen, wordt 10MB.
Uw internetsnelheid wordt overigens voor een deel bepaald door bijvoorbeeld de drukte op het internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc’s waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van internet. Dat zijn omstandigheden waarop @Home geen invloed heeft.
De nieuwe snelheid wordt in fasen ingevoerd vanaf 3 juli a.s. Vanaf deze datum kan het maximaal 2 weken duren voordat de nieuwe snelheid voor u gaat gelden.
Veel en vooral sneller internetplezier!
Met vriendelijke groet,
Paul Doop
Directeur Klantenservice
Anoniem: 173098
het zal mij benieuwen of het dit keer goed gaat
of dat we eerst weer een half jaar met drops gaan rommelen voordat het beter word
maar zolang de prijs niet hoger word
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 173098 op 03-06-2006 02:31 ]
Zal mij benieuwen wanneer de snelheid merkbaar wordt.
Bij de vorige snelheidsverhoging kon ik er zo'n halve maand van tevoren al van genieten.
PS2 Snow White SRSM 20"
Jammer dat de prijs niet omlaag gaat.
Want 8mbit voor 48,- is nogal duur vergeleken met ADSL2.
Maarja ADSL2 is nog lang niet overal leverbaar.
En de prijzen van een normaal ADSL abonnement met 8mbit ligt toch meestal hoger dan 48,- dus we moeten niet klagen. Pas als ADSL2 overal leverbaar is moeten we echt gaan klagen.
Zojuist startte ik newsleecher op en ik heb nu ineens een stabiele 650KB/s, terwijl ik al tijden 'maar' 580KB/s haalde. Zijn ze voorzichtig al wat test aan het uitvoeren, alhoewel 650KB/s geen 8000Mbit is natuurlijk
[ Voor 10% gewijzigd door Dukey op 03-06-2006 09:24 ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Het nadeel van ADSL2 is gewoon dat het aan een afstand is gebonden.c0sm0s schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:05:
Heb hem ook gehad vanmorgen.
En de prijzen van een normaal ADSL abonnement met 8mbit ligt toch meestal hoger dan 48,- dus we moeten niet klagen. Pas als ADSL2 overal leverbaar is moeten we echt gaan klagen.
Hier kan ik dus nooit een snelheid halen van hoger dan 10Mbit, te ver van de centrale dus.
Daarbij komt veelal dat ik ook een KPN telefoonabbo erbij moet hebben, of ik moet iets meer betalen voor het ADSL abbo zodat ik zonder KPN kan..
Anoniem: 96789
Je vergeet 1 puntjec0sm0s schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:05:
Heb hem ook gehad vanmorgen.
ADSL2+ kan maximaal 1mbit upload.
@home krijgt 1200kbits oftewel 1,2mbit upload.Dus heeft @home een snellere upload dan ADSL2+
Dat maakt het wel ook enigzins goed.
In de praktijk scheelt het toch wel.
ADSL2+ 100-110KB (mag je blij zijn dat je dit haalt)
@home 150KB
Zelf zit ik altijd aan de maximale upload met @home intensief. Nou een upload van 102KB(zelfs iets boven de maximale snelheid) , dus zal met de nieuwe upload 150KB worden. Daar heb ik wel goede hoop in.
ADSL2+ haalt deze upload snelheid niet
Ik DL al een week of 3 met die snelheid.Djoekie schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:23:
@Home Maastricht: Vanmorgen ook de mail gekregen.
Zojuist startte ik newsleecher op en ik heb nu ineens een stabiele 650KB/s, terwijl ik al tijden 'maar' 580KB/s haalde. Zijn ze voorzichtig al wat test aan het uitvoeren, alhoewel 650KB/s geen 8000Mbit is natuurlijk?
heb de mail ook vandaag gehad , ben benieuwd.
It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
"When you grow up your heart dies"
Anoniem: 145346
@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van Internet Intensief. Daarom gaat de snelheid binnenkort omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 8.000 kbit (8 Mbit) per seconde en de nieuwe uploadsnelheid 1.200 kbit (1,2 Mbit) per seconde. Daarmee gaat u aanmerkelijk sneller internetten, online gamen en e-mailen.
Daarnaast wordt de capaciteit van uw e-mailbox vergroot van 10MB naar 25 MB. De maximum grootte van een e-mail die u kunt verzenden of ontvangen, wordt 10MB.
Uw internetsnelheid wordt overigens voor een deel bepaald door bijvoorbeeld de drukte op het internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc’s waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van internet. Dat zijn omstandigheden waarop @Home geen invloed heeft.
De nieuwe snelheid wordt in fasen ingevoerd vanaf 3 juli a.s. Vanaf deze datum kan het maximaal 2 weken duren voordat de nieuwe snelheid voor u gaat gelden.
Met vriendelijke groet,
eidenlijk de email
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van Internet Regelmatig. Daarom gaat de snelheid binnenkort omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 4.000 kbit eerder 2000) per seconde en de nieuwe uploadsnelheid 600 kbit (eerder 300) per seconde. Daarmee gaat u aanmerkelijk sneller internetten, online gamen en mailen.
Uw internetsnelheid wordt overigens voor een deel bepaald door bijvoorbeeld de drukte op het internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc’s waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van Internet. Dat zijn omstandigheden waarop @Home geen invloed heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Skevdude op 03-06-2006 20:21 ]
Ik gebruik tussen de 0 en 1 kilobyte gemiddeld van die mailbox... Van mij mogen ze de webspace wel eens vergroten.sjaool schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:51:
Ben inderdaad vooral blij met de aanpassingen die ze doen aan de mailbox. En extra snelheid voor minder geld is altijd leuk.
ADSL2+ abbo is leuk... zeker als je het haaltAnoniem: 96789 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:22:
[...]
Je vergeet 1 puntje
ADSL2+ kan maximaal 1mbit upload.
@home krijgt 1200kbits oftewel 1,2mbit upload.Dus heeft @home een snellere upload dan ADSL2+
Dat maakt het wel ook enigzins goed.
In de praktijk scheelt het toch wel.
ADSL2+ 100-110KB (mag je blij zijn dat je dit haalt)
@home 150KB
Zelf zit ik altijd aan de maximale upload met @home intensief. Nou een upload van 102KB(zelfs iets boven de maximale snelheid) , dus zal met de nieuwe upload 150KB worden. Daar heb ik wel goede hoop in.
ADSL2+ haalt deze upload snelheid nietZal ook niet gebeuren.;)
Hier levert ADSL2+ 1,3Mbit Up, dus ik weet niet waar iemand het vandaan haalt dat ADSL2+ maar 1 Mbit Up kan
Denk niet dat @home 15Mbit voor 39,95 gaat leveren
http://www.xs4all.nl/~juanj/fast2.JPG (past niet in het forum, te groot)
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Niet veel mensen halen dat.
Bij jou is ADSL2+ zeker leuk.
[ Voor 77% gewijzigd door c0sm0s op 04-06-2006 11:36 ]
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Dat zijn dus de waarden van een docsis 2.0 modem. Of die motorola erbij valt weet ik zo even niet, kan het niet vinden op googleDownstream: 38Mbps (64QAM) / 43Mbps (256QAM); upstream: 320, 640, 1280, 2560, 5120kbps (QPSK); 640, 1280, 2560, 5120, 10240kbps (16QAM)
Maar ja.. nog maar 25 nachtjes slapen en we kunnen genieten van 8Mbit \o/
ik vind verschillende dus weet niet precies welke ik moet gebruiken
Die server is een testserver en kan problemen hebben. Probeer anders de server 'news' of ' news.tilbu1.nb.home.nl ' Ook mogelijk is: news.dbsch1.nb.home.nl
Webspace hoeven ze van mij niet te verruimen... er zijn genoeg alternatieven. (gebruik de mijne dan ook niet, heb er al een bij hccnet/xs4all/kpn??? ik weet het niet meer)
"When you grow up your heart dies"
Anoniem: 128143
EttHome die al ruim 2 jaar actief is gaat eindelijk live, geen gratis meer. Er komen 3 of 4 soorten abo's en de duurste en ook meteen de snelste zal 47.95 kosten, snelheid zal 16mbit zijn (upload 1mbit volgens mij). Wat mooi is aan EttHome is dat je je abo altijd kan wijzigen, van hoog naar laag en andersom.
Stel je gaat 2 weken op vakantie dan laat je je abonement overzetten naar de goedkopste en zodra je terug bent heb je weer de duurste
Wat 100mbit test betreft, die geruchten kloppen wel. Ze gaan inderdaad ergens in nederland 100mbit testen. Over de techniek weet ik niks. Locatie is nog niet bekend, het wordt iig geen Boxmeer meer (EttHome)
* Anoniem: 128143 woont in Boxmeer
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 15-06-2006 11:42 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
• Internetsnelheid verhogen van 5 naar 8mb/sec.
• Bijlages versturen van 25mb i.p.v. 10mb
• Decoder en digitale TV aansluiting (wat we overigens al hebben, maar voor andere TV kan het ook)
Dit alles voor het eenmalige bedrag van € 30,-. We worden zometeen teruggebeld of we het doen of niet, de actie loopt alleen maar vandaag. Dit is puur om klanten vast te houden vanwege de hevige concurrentie.
Zijn er nog meer mensen gebeld met deze aanbieding?
Maar de internetsnelheid wordt toch zowieso verhoogt naar 8mb/s? Ook als je niet op dat aanbod ingaat? Bij ons zei hij het tenminste alleen als opmerking zo van: "oja jullie internet gaat van 5mb/s naar 8 mb/s"
Ze hebben inmiddels nog niet teruggebeld. Maar als het goed is is de actie nu al verlopen
[ Voor 6% gewijzigd door Impry op 23-06-2006 18:12 ]
We hebben zowel digitale TV als het duurste Internet-abonnement bij @home. En ze weten zelf ook dat ze ten opzichte van de concurrenten nou niet bepaald prijsvechters zijnAnoniem: 58485 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:19:
Maar de reden dat ze bellen is omdat je wel digitale tv hebt oid maar nog geen internet ?
Verder is het leuk, toch deze zomer nog ff 8Mbit voor ik overstap op Chello Extreem met 20mbit
Die gaat per 1 july idd naar 8mbit. Upload gaat ook omhoog, van 700KBits naar 1200KBits.Impry schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:31:
Maar internet gaat sowieso naar 8Mbit toe? Want dan is die actie niet de moeite.
Ik heb dus ook nog steeds breedband.. en verbaas me over andere adsl pakketten bijv met daarbij 20/24MBit voor minder
Tenminste vandaag viel het me wel op.
Download heb ik al de 650 KB/sec gehaald, maarja tis niet de rustigste tijd.. zal het vannacht nog wel even testen.
Upload heb ik al 98 KB/sec gehaald.
Gaat dat om breedband? dan heb je nog geen verhoging hoorjob schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:34:
De snelheidsverhoging is er bij mij volgens mij doorheen.
Tenminste vandaag viel het me wel op.
Download heb ik al de 650 KB/sec gehaald, maarja tis niet de rustigste tijd.. zal het vannacht nog wel even testen.
Upload heb ik al 98 KB/sec gehaald.
* Anoniem: 58485 haalt ook 600KB / 98KB up.
Anoniem: 178556
Waarom is mijn com21 welke ik reeds jaren zonder problemen gebruikt hebt, ineens vervangen door een motorola?ixl85 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:54:
de com21 modem heeft geen invloed op je snelheid.
modem is goed, rede dat sommige nou motorola hebben is om het com21 netwerk te ontlasten (zo spreekt het grote @home)
Ik haalde voorheen niet meer dan 550 downAnoniem: 58485 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:35:
Gaat dat om breedband? dan heb je nog geen verhoging hoor
* job haalt ook 600KB / 98KB up.
80 Up...
Hmm.. het stond me bij dat de verhoging voor juli plaats zou vinden..
Blijkt het pas in juli te zijn

Hmm.. waarom het opeens stukken sneller is weet ik niet.
M'n nieuwe router misschien??
[ Voor 3% gewijzigd door job op 24-06-2006 22:46 ]
Ik heb opzich nooit last gehad van nare snelheden ( 2 locaties ) , wel een paar avonden lang enorme lag met gamen op verschillende servers (piekuren), maar dat is later opgelost, en ook nooit meer gehad
Officieel word de verhoging pas 3 july doorgegeven omdat 1 july op zaterdag valt
Anoniem: 10350
Die 30 euro per maand, voor hoelang zou dit moeten gelden? Wat is de reden dat ze je benaderd hebben? Je wilde overstappen?Impry schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:32:
Werden net gebeld door @home met een eenmalige aanbieding:
• Internetsnelheid verhogen van 5 naar 8mb/sec.
• Bijlages versturen van 25mb i.p.v. 10mb
• Decoder en digitale TV aansluiting (wat we overigens al hebben, maar voor andere TV kan het ook)
Dit alles voor het eenmalige bedrag van € 30,-. We worden zometeen teruggebeld of we het doen of niet, de actie loopt alleen maar vandaag. Dit is puur om klanten vast te houden vanwege de hevige concurrentie.
Zijn er nog meer mensen gebeld met deze aanbieding?
Die 30 euro p maand zal wel te maken hebben met die vrijblijvende 2 maanden waarmee ze adverteren.Anoniem: 10350 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:30:
[...]
Die 30 euro per maand, voor hoelang zou dit moeten gelden? Wat is de reden dat ze je benaderd hebben? Je wilde overstappen?
De reden waarop ze hem gevraagd hebben is mij ook niet duidelijk
Maar ze belden zojuist nog een keer terug. Iedereen gaat inderdaad over naar 8MBit vanaf juli.Dit alles voor het eenmalige (dus niet maandelijks) bedrag van € 30,-. We worden zometeen teruggebeld of we het doen of niet, de actie loopt alleen maar vandaag. Dit is puur om klanten vast te houden vanwege de hevige concurrentie. (ze vonden ons een 'trouwe klant')
We mochten toch nog meedoen aan de actie omdat we er zelf nog achteraan hadden gezeten. Dit hebben we dus ook gedaan, want bij de decoder zit ook al een Smartcard die normaal € 15,- kost.
[ Voor 7% gewijzigd door Impry op 26-06-2006 13:48 ]
Anoniem: 4479
Laat maar, de ping jojoode als een gek, maar nu schijnt het weer goed te werken.
[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 4479 op 26-06-2006 19:18 ]
Anoniem: 10350
En nu heb ik ze eens gemaild waarom er (blijkbaar vrij selectief) klanten voor deze aanbieding benaderd worden. Ik overweeg al een tijdje een 2e digitale ontvanger maar zit te wachten op een goede aanbieding en dan lees je bovenstaande reacties.Impry schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:46:
Even lezenAlles staat in m'n post
[...]
Maar ze belden zojuist nog een keer terug. Iedereen gaat inderdaad over naar 8MBit vanaf juli.
We mochten toch nog meedoen aan de actie omdat we er zelf nog achteraan hadden gezeten. Dit hebben we dus ook gedaan, want bij de decoder zit ook al een Smartcard die normaal € 15,- kost.
Reactie van @home naar aanleiding van mijn eerste mail:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
U heeft ons te kennen gegeven dat u in aanmerking wilt komen voor de
actie om een digitale ontvanger aan te schaffen voor slechts 30,00 euro.
Echter u voldoet niet aan de gestelde voorwaarden. Deze voorwaarden
staan hieronder weergegeven.
- U maakt langer dan tien maanden gebruik van Internet Intensief. Is ondertussen zo'n 70 maanden.
- U heeft geen openstaand saldo. Tot op dit moment nog niet nee.
- U bent nog geen TV Digitaal abonnee. Jawel, maar dit is blijkbaar geen probleem gezien bovenstaande reacties?
- Uw adres is aansluitbaar voor TV Digitaal. Jawel
- Uw Internet Intensief abonnement wordt verlengd met een jaar. Ik mag nu nog steeds per maand opzeggen maar een jaarabonnement zou geen probleem zijn.
- De uiterlijke besteldatum van de digitale ontvanger is 18 mei 2006. Andere actie??
- U kunt uitsluitend gebruikmaken van de actie door te reageren via de
link in de actiemail. Niets ontvangen en dus ook niet gezien.
Indien @home denkt zijn "trouwe" klanten (mij dus) te kunnen discrimineren op deze wijze dan is het niet moeilijk voor me. Digitaal TV kijken blijf ik voorlopig wel doen via TV-home maar mijn internet-verbinding wordt geheid opgezegd voor een voordeliger 20MB ADSL abonnement.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 10350 op 26-06-2006 23:27 ]
Dat komt door het nieuwe platform\netwerk wat wordt gebruikt.Anoniem: 178556 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:39:
[...]
Waarom is mijn com21 welke ik reeds jaren zonder problemen gebruikt hebt, ineens vervangen door een motorola?
edit: oeps niet naar de datum gekeken
[ Voor 6% gewijzigd door Maurits27 op 13-12-2007 10:15 ]
-- "Ik ben geupgraded!1111". Dat soort berichten zijn niet de bedoeling.
-- Speedtests zijn niet nodig over het algemeen.
-- Alleen posten als er echt een probleem is.
-- Geen geflame / trollen