@home snelheidsverhoging

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.672 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:16
Als dit echt waar is zou dat super zijn. Alleen zoals hierboven ook al wordt gezegt eerst zien en dan geloven. Een officiele link zou leuk zijn :P

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

lordsnow schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:39:
Officieel: per 1 Juli gaat @Home Breedband van 5 Mbit naar 8 Mbit. De prijs blijft hetzelfde.

Ik werdt net gebeld door @home met de vraag of ik mijn opzegging ongedaan wou maken. Dan zou ik 3 maanden gratis krijgen, maar wel weer een jaarcontract. Helaas voor @Home is dat nog steeds te duur. En ik heb al Wanadoo ondertusen. Oftewel, te weinig, te laat.

edit: vergeten te vragen over de upload, en de helpdeskmedewerkster zij er ook niks over toen ze zelf begon over de snelheidsverhoging.
eerst zien en dan geloven.
Niks bekent over de upload?? vind 90kB/s namelijk veel te weinig

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:03

Yucko

One clown to rule them all !

bartgrefte schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:54:
[...]

eerst zien en dan geloven.
Niks bekent over de upload?? vind 90kB/s namelijk veel te weinig
wat is dan wel genoeg ? Tot voor een paar jaar geleden was het 16KB/s

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

JaJoah schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:57:
[...]

wat is dan wel genoeg ? Tot voor een paar jaar geleden was het 16KB/s
huh? ik heb altijd al 70< gehad....
maar heb liever minstens 200K, en nog beter: een symmetrische verbinding a la glasvezel (casanet: woon hier alleen helaas 2-3 straten te ver voor)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 12:50
In de meeste gevallen levert @Home bij die Breedband verbinding echt wel 80-85 KB/sec upload, zoals bekend zijn er wel wat streken waar het minder is, maar dat is zeker niet bij alle breedband gebruikers het geval. Als Breedband gebruiker heb je verder nog een probleem met je upload als je nog steeds via een Com21 modem surft, en ja, die zijn er nog wel.

Wat betreft je verwachtingen bart: ik heb zelf ook liever 200 KB/sec of meer upload, maar ik ben wel realistisch en verwacht niet dat @Home dat zal gaan leveren. Als de upload al omhoog gaat (wat ik somehow ten zeerste betwijfel ;) ) denk ik dat die niet hoger zal gaan dan 1 Mbit/s. Een symmetrische verbinding is helemaal teveel gewenst, op wat lokale glasvezel initiatiefjes en zakelijk SDSL na worden die verbindingen bijna niet geleverd, zeker niet door zo'n grote provider als @Home. Een goede indicatie in deze lijkt me het Chello Classic abonnement: 8 Mbit/s down en 1 Mbit/s up voor ongeveer dezelfde prijs als @Home Breedband.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CamU schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:56:
In de meeste gevallen levert @Home bij die Breedband verbinding echt wel 80-85 KB/sec upload, zoals bekend zijn er wel wat streken waar het minder is, maar dat is zeker niet bij alle breedband gebruikers het geval. Als Breedband gebruiker heb je verder nog een probleem met je upload als je nog steeds via een Com21 modem surft, en ja, die zijn er nog wel.

Wat betreft je verwachtingen bart: ik heb zelf ook liever 200 KB/sec of meer upload, maar ik ben wel realistisch en verwacht niet dat @Home dat zal gaan leveren. Als de upload al omhoog gaat (wat ik somehow ten zeerste betwijfel ;) ) denk ik dat die niet hoger zal gaan dan 1 Mbit/s. Een symmetrische verbinding is helemaal teveel gewenst, op wat lokale glasvezel initiatiefjes en zakelijk SDSL na worden die verbindingen bijna niet geleverd, zeker niet door zo'n grote provider als @Home. Een goede indicatie in deze lijkt me het Chello Classic abonnement: 8 Mbit/s down en 1 Mbit/s up voor ongeveer dezelfde prijs als @Home Breedband.
ach ik zie wel. Maar ik probeer wel in een glasvezelgebied te komen wonen. (mams wil namelijk flatje) ik probeer dus eentje te vinden in de binnenstad omdat daar dus glasvezel is, ben ik gelijk van @home af :9

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 21:04

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen? zelfs op TOH staat nog niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-05 14:56

Stoffel

Engineering the impossible

sander815 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:48:
zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen? zelfs op TOH staat nog niks
Laatste nieuws:

De Limburger: Gezamenlijke actie tegen @Home
Door Dennis Piet op 29-03-2006
Het ziet eruit alsof die site helemaal niet meer bijgehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ik lees verschillende gebruikers dat zij een mail ontvangen hebben en waarop het "middelste" abbo naar 4MBit zou gaan. Dat BB naar 8Mbit zou gaan zou dus zwaar goed kunnen kloppen en dat willen ze met juli gaan realiseren :)
Ja het klopt heb gister ook een mail gehad met dat mijn internet omhoog gaat per 3 juli dan heb ik voor 29.95 per maand ( Stukje van de mail ) Voor uw abonnement, Internet regelmatig, betekent dit dat de
downloadsnelheid verhoog wordt naar max 4000 kbit/s de upload snelheid
wordt max 600 kbit/s. Dit zal volgens de planning per 3 juli 2006
gebeuren.dus afwachten maar!!!!
Stukje van de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152007

Ik zat net even hier te lezen en er is 1 ding wat ik niet snap. sommigen lopen te klagen over de stabiliteit etc. van @home en maar hopen dat het beter wordt, maar waarom stappen die mensen niet over op adsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152007 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:44:
Ik zat net even hier te lezen en er is 1 ding wat ik niet snap. sommigen lopen te klagen over de stabiliteit etc. van @home en maar hopen dat het beter wordt, maar waarom stappen die mensen niet over op adsl?
omdat wat ik begrijp ervan is dat er geen ADSL kan komen of ze zitten tever van de centrale.

Persoonlijk heb ik geen problemen met @home. Ik heb nu internet van ze op 2 locaties gehad en allebei geen problemen mee ervaard (behalve op de aangegeven downtimes van hoogstens een half uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Anoniem: 152007 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:44:
Als je er over nadenkt, wat heeft het zowiezo voor een nut om HIER te klagen en meteen daarna te gaan vragen of er nog iemand is die hetzelfde heeft :? . Ik bedoel der zitten echt geen @Home technici hier (behalve dan wat oude helpdesker's) die ff jouw verbinding gaan checken etc omdat je hier ligt te klagen.

M.a.w. dit topic heeft de naam "@home snelheidsverhoging", wat ik dus wil horen in dit topic is hoe snel de nieuwe upgrade is en wanneer deze uitgerold wordt. Ervaringen zijn in deze HEEL erg gebiedgebonden, dus een claim van "hier is het altijd langzaam geweest, klote @home :( " heeft niet veel nut IMHO.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024

kingmuze

so don&#039;t fear

JaJoah schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 18:50:
Ik zit vandaag al de hele dag te uploaden @ 100KByte /s waar dit normaal 85KByte/s max is.

[afbeelding]
18:00-00:30 is mijn broer. Die kan nu eenmaal niet harder downloaden met zijn budget lijntje

Zouden ze dan eindelijk iets van onderhoud gedaan hebben aan 't netwerk hier :D

[...]

Als je nu "InternetPlusBellen" van bv. KPN pakt dan heb je geen telefoonabo meer nodig. Tenminste, dit heb ik begrepen van een collega die het sinds kort heeft :)
Waar komt dat vette grafiekje vandaan dan :D

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

mrtg :)

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Laatst online: 01:16
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:30:
Ik lees verschillende gebruikers dat zij een mail ontvangen hebben en waarop het "middelste" abbo naar 4MBit zou gaan. Dat BB naar 8Mbit zou gaan zou dus zwaar goed kunnen kloppen en dat willen ze met juli gaan realiseren :)

[...]

Stukje van de mail.
Vreemd verhaal, ik ken genoeg mensen met dit ab maar niemand heeft die mail gehad?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 21:19
Ik heb die mail ook niet gehad, en ik heb een "regelmatig" abbo. Ik zou het wel leuk vinden als het versneld wordt, al vind ik de upload verhoging een beetje weinig (van 400 naar 600).

En om te antwoorden waarom ik geen ADSL neem: als het niet kapot is, ga ik het niet repareren. @Home is inderdaad wat aan de langzame kant, maar veranderen van provider gaat waarschijnlijk gepaard met een hoop gedonder. En, @Home heeft een prettige fair use policy. Mijn upload zit eigenlijk altijd vol, en ik hoor er nooit wat over. Straks zit ik bij iets goedkopers, als DirectADSL, en dan komen de meldingen van capaciteitsmisbruik. Ik neem liever geen risico. Het is wellicht mensen als ik die @Home draaiende blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 16:18

paradoXical

The ParadoX

Ik surf altijd al via Com21, nog nooit problemen gehad. Ik draai een forum met 100+ posts per dag, een foto gallery, een wow punten systeem allemaal vanaf mijn kabellijn en ik heb nog nooit iemand horen klagen over de snelheid..
CamU schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:56:

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Laatst online: 30-05 14:56
Ik heb per e-mail navraag gedaan over de (mogelijke) snelheidsverhoging. In de reactie stond dat men de snelheden inderdaad gaat verhogen, maar dat men nog geen officiele datum heeft.

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

De bestaande abonnementen worden inderdaad qua snelheid verhoogt. Een
exacte datum kunnen wij niet aangeven omdat deze nog niet beschikbaar
is.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via
http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

M. van Heusden
Manager Klantenservice

Behandeld door: Maarten van de Stadt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Jewie schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:15:
Ik heb per e-mail navraag gedaan over de (mogelijke) snelheidsverhoging. In de reactie stond dat men de snelheden inderdaad gaat verhogen, maar dat men nog geen officiele datum heeft.

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

De bestaande abonnementen worden inderdaad qua snelheid verhoogt. Een
exacte datum kunnen wij niet aangeven omdat deze nog niet beschikbaar
is.
Heerlijk professioneel weer.......

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Laatst online: 14:49
Nou, dan gaan we weer afwachten totdat @home het officieel bekend maakt.
Ik was al aan het kijken naar een ADSL abbonement. Ik zit in Maastricht relatief gunstig voor ADSL2+, dus een 24 MBit abbo zou tot de mogelijkheden behoren. Maar met een upgrade naar 8 MBit zou ik ook al tevreden zijn. Kwa stabiliteit heb ik hier namelijk niets te klagen over @home.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marster81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-04 20:52

marster81

to be or not to be

tazmaniankoala schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:02:
Nou, dan gaan we weer afwachten totdat @home het officieel bekend maakt.
Ik was al aan het kijken naar een ADSL abbonement. Ik zit in Maastricht relatief gunstig voor ADSL2+, dus een 24 MBit abbo zou tot de mogelijkheden behoren. Maar met een upgrade naar 8 MBit zou ik ook al tevreden zijn. Kwa stabiliteit heb ik hier namelijk niets te klagen over @home.
Regelmatig 2000 vanaf 3 juli:

download van 2000 kbit/s naar 4000 kbit/s
upload van 400 kbit/s naar 600 kbit/s

Intensief 5000 vanaf 3 juli:

download van 5000 kbit/s naar 8000 kbit/s
upload van 750 kbit/s naar 1200 kbit/s

[ Voor 20% gewijzigd door marster81 op 15-05-2006 22:39 ]

toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15

defiant

Moderator General Chat
marster81 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:33:
Logische keuze gezien de ADSL concurrentie, alsnog is intensief niet echt goedkoop vergeleken met de concurrentie, maar @home heeft altijd al ingezet op het midden abbonnement, en daarom....
Zoals het er nu uitziet wordt de snelheid van Soms 750 (Budget) niet verhoogd. :|
...is dat volkomen logisch. Men wel niet dat mensen van regelmatig, gaan opschuiven naar soms.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

marster81 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:33:
[...]

Zelf werk ik bij de eerste lijns (telefonie) van @home en ik kan bevestigen dat de snelheden van regelmatig 2000 (Basis) en Intensief 5000 (Breedband) verhoogd gaan worden vanaf 3 juli 2006.

Verder is bij ons op de eerste lijns ook nog niks bekend. Zoals het er nu uitziet wordt de snelheid van Soms 750 (Budget) niet verhoogd. :|
mag jij dat eigenlijk wel vertellen aangezien het officiele bericht er nog niet eens is? :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marster81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-04 20:52

marster81

to be or not to be

knip

[ Voor 116% gewijzigd door marster81 op 15-05-2006 22:39 ]

toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168772

8mbit is wel heerlijk, maar de uploadsnelheid blijft altijd te laag :(
ik wil anders glasvezel maar zo te zien is het in onze wijk niet beschikbaar :)

Na jah wat ik wil zeggen is "Verhoog de uploadsnelheid" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167800

verkeerde draad... 8)7

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 167800 op 21-05-2006 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 15:57

Klippy

Still Game

Ik vraag me af hoe het gaat met de news server.
Heb ook een pay abbo, maar die is per GB betaald dus download toch altijd zo veel mogelijk van @home, als je elke dag checkt is er toch best veel compleet nog.

Maar ik haal maar een dikke 200KB/s per connectie met max. 3 connecties is dat toch de hele lijn nu. 8Mbit haal ik nu niet, zouden ze dat ook verhogen of blijft dat hetzelfde?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Klippy schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:44:
Ik vraag me af hoe het gaat met de news server.
Heb ook een pay abbo, maar die is per GB betaald dus download toch altijd zo veel mogelijk van @home, als je elke dag checkt is er toch best veel compleet nog.

Maar ik haal maar een dikke 200KB/s per connectie met max. 3 connecties is dat toch de hele lijn nu. 8Mbit haal ik nu niet, zouden ze dat ook verhogen of blijft dat hetzelfde?
Ik weet niet hoeveel je nu betaald voor je payserver met limiet, maar een eweka of tweaknews abbo zonder datalimiet kost 7,50 of 8 euro.... misschien een tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Bartjuh schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:48:
[...]

Ik weet niet hoeveel je nu betaald voor je payserver met limiet, maar een eweka of tweaknews abbo zonder datalimiet kost 7,50 of 8 euro.... misschien een tip ;)
Daar ben ik me van bewust ja :)
Maar dat is toch 8 Euro per maand, als ik ooit geld over heb komt dat nog wel, betaal nu 8 euro voor 25GB en daar doe ik ongeveer 3-4 maanden mee, zo veel download ik niet, gebruik die server puur voor fills en posts die ik gemist heb bij @Home :)

Maar goed, dat heeft verder allemaal niks met mijn vraag te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Goede zaak dat de snelheden omhoog gaan, echter vind ik de upload snelheid bij @home echt droevig. Met name op torrentsites waar je terug moet seeden wat je gedownload hebt vind ik dit erg irritant. Een full dvd van 4,3 gig terug seeden met zo'n lage upload is geen pretje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 08:46
@bounzer: de huidige 750 Kbit upload (94 Kbyte) is niet veel minder dan de snelste ADSL abbo's (van meer dan 50 euro per maand, excl. ADSL2+ maar die stunten nu tijdelijk om klanten te krijgen, vooral BBned zit vaak onder de kostprijs). Bij @home heb je wel dat je minimaal 90% van de tijd die upload haalt en vooral bij ADSL haal je, naar mate je afstand tov. de centrale, echt niet meer je 996 of 1024 Kbit upload in de praktijk. Daarbij kun je in 20 uur tijd (ik tel 64 Kbyte up gemiddeld) gemakkelijk 4.3 GB uploaden, dus zelfs wanneer je PC niet 24/7 aanstaat is dat op 2 dagen makkelijk te doen...

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Nou...als ik hier meer dan 40KB/s upload vliegt de ping naar de 500ms met bergen timeouts. Een website bezoeken is dan nog beter te doen met een 56k6 modem. Het ligt er helemaal aan waar je woont. In de stad is het iig een heel ander verhaal dan in een dorp. Wat dat betreft is ADSL toch wel een stuk relaxter. Al klaag ik niet over de snelheidsverhoging...:)
Ik heb natuurlijk altijd de keus om van internet provider te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Mr.CeeJay schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:58:
Daarbij kun je in 20 uur tijd (ik tel 64 Kbyte up gemiddeld) gemakkelijk 4.3 GB uploaden, dus zelfs wanneer je PC niet 24/7 aanstaat is dat op 2 dagen makkelijk te doen...
Hier heb je opzich wel een punt. Als je t zo bekijkt valt het idd wel mee. Gevoelsmatig mag het van mij wel eens sneller, maarja je kunt niet altijd alles hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

En de meeste torrent sites hanteren zover ik weet geen 1:1 rates, althans niet die waar ik kom.
Die zijn allemaal 1:1,5 of 1:2 en dan is het al een ander verhaal. Met torrents haal ik ook geen 600KB/s, dat is gemiddeld 100-150KB/s en op de tijd dat je download binnen is heb je dan vaak al bijna de helft geupload. Met 1:2 is dat dan zelfs al genoeg. Dus zo erg is het allemaal niet :P

Maar dat heeft verder weinig met @Home te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Bram77 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:07:
Al klaag ik niet over de snelheidsverhoging...:)
denk je dat dat ook maar iets verbetert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Tot nu toe zit er wel elke keer wat verbetering in bij een snelheidsverhoging ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 14:42

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Van 16 Kb/s naar 75 Kb/s was al prettig, en als we nu naar 128 gaan... Sweeeet.. :*)

@Bram77: Hoeveel volk zit er in je wijk op @Home dan? Ik heb vaak zat uploads van ~65Kb/s, en kan nog relaxed surfen...

@Bounzer... Misschien heb je het al eens gehoord, maar kijk voor de grap eens naar nieuwsgroepen. Daar hoef je niet te uploaden, en gaat tegen de maximale snelheid van je lijn. Torrents zijn leuk voor schoolnetwerken met een dikke upload. Via Usenet heb je een dvdtje in ruim 2,5 uur binnen, en dan ben je klaar... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Als je last hebt van traag verkeer bij een volle upload (zoals gewoonlijk), zou ik eens kijken naar een router met Quality of Service ondersteuning. Ik gebruik een oude PC met Coyote Linux. Je moet wel wat afweten van Linux firewalling enzo om hem goed te configureren, maar je internet werkt een stuk beter. Ik kan mijn upload 100% van de tijd vol hebben en ik merk er helemaal niets van.
Met name op torrentsites waar je terug moet seeden wat je gedownload hebt vind ik dit erg irritant.
Beetje off topic, maar je hoort bij elke torrent weer up te loaden wat je gedownload hebt, en te blijven als er weinig seeds zijn, niet alleen daar waar je gestraft wordt als je het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 08:46
@halfgaar: als je met "traag vekeer" een "hoge reactietijd" bedoeld dan valt me op dat sinds ik telefonie heb de upload makkelijk naar 3000 of 8000ms schiet als ik 's avonds al 30 Kbyte ga uploaden (heb intensief abo)...

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
@Rowdy.nl: Ik woon in het Centrum van Den Bosch. Hoe veel mensen er op de zelfde centrale zitten.....geen flauw idee. Maar mijn vader heeft het zelfde abonnement in een dorp net buiten Den Bosch en die heeft gewoon altijd een snellere verbinding en lagere pings. Up... en download....
halfgaar schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:03:
Als je last hebt van traag verkeer bij een volle upload (zoals gewoonlijk), zou ik eens kijken naar een router met Quality of Service ondersteuning. Ik gebruik een oude PC met Coyote Linux. Je moet wel wat afweten van Linux firewalling enzo om hem goed te configureren, maar je internet werkt een stuk beter. Ik kan mijn upload 100% van de tijd vol hebben en ik merk er helemaal niets van.[...]
Beetje off topic, maar je hoort bij elke torrent weer up te loaden wat je gedownload hebt, en te blijven als er weinig seeds zijn, niet alleen daar waar je gestraft wordt als je het niet doet.
Ik heb een PIII 500 met ClarkConnect draaien als router/firewall. Dat scheelt zeker wel wat t.o.v. een router (en ik had zeker niet de goedkoopste router). Maar de oplossing is het ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Bram77 op 26-05-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
als je met "traag vekeer" een "hoge reactietijd" bedoeld dan valt me op dat sinds ik telefonie heb de upload makkelijk naar 3000 of 8000ms schiet als ik 's avonds al 30 Kbyte ga uploaden (heb intensief abo)...
Een hoge reactietijd hoort daar ook bij. Een volle upload zorgt voor beide.

Maar, gaat de telefonie dan van je eigen internetcapaciteit af? Dat zou ik wel heel dom vinden.
Ik heb een PIII 500 met ClarkConnect draaien als router/firewall. Dat scheelt zeker wel wat t.o.v. een router (en ik had zeker niet de goedkoopste router). Maar de oplossing is het ook niet.
Ik weet zo niet over welke "oplossing" je het hebt, maar hoe snel je upload ook is, QoS is altijd een verbetering. Ik kan het iedereen aanraden, met welk abonnement ook. Het helpt vooral als je met meerdere mensen op één aansluiting zit, omdat je het zo kan configureren dat ieder minaal zijn deel van de capaciteit krijgt waar hij recht op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Precies. Dat is hoe ik hier ook heb geconfigureerd (12 pc's = personen, op 1 aansluiting).
Het grootste 'probleem' bij @ home is niet de hoeveelheid up- of download, maar het aantal verbindingen dat gemaakt wordt. Dat is iets wat je, met CC iig, niet kunt limiteren per gebruiker. Al upoad ik met 5kb/s, als daarvoor meer dan 40 actieve verbindingen nodig zijn (vooral torrents en andere filesharing mogelijkheden) vliegt de ping omhoog naar 800+.

40 actieve verbindingen heb al bijna wanneer iedereen op mijn netwerk tegelijk GoT bezoekt.

[ Voor 23% gewijzigd door Bram77 op 26-05-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik weet niet wat het is maar @home is de laatste weke zo ontzettend traag. Ik behoor 600kb/s te hebben maar hij komt niet hoger dan 80kb/s. Het word tijd om maar eens over te stappen naar een echte provider want het is de laatste 3 jaar echt te erg geworden. 60 euro voor 80kb/s vind ik dus echt teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Hebben ze niet gewoon een foutje gemaakt? Toen ik nog de sloomste @Home had, gebeurde het af en toe dat hij op de Basis snelheid kwam, zomaar. Na een paar weken werd het dan weer sloom. Ik ging toen van 10 kB/s naar 40 kB/s. Toen ik later Basis had, na een snelheidsverhoging, had ik normaal een snelheid van 80 of 100 kB/s geloof ik. Toen, na een tijdje, zat hij zomaar ineens weer op 40. Af en toe werd er blijkbaar een oude of verkeerde firmware in mijn modem geladen.

Na bellen met het probleem, hebben ze mijn modem opnieuw ingevoerd en het is nooit meer gebeurd. Misschien heb jij zoiets. Bellen kan sowieso geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

Ik heb de laatste tijd ook niets dan problemen met de verbinding. Om het uur valt ie steeds even weg en dan even later kan ik weer online. Heb al een nieuwe router gekocht maar heeft niet geholpen.
Als je wilt bellen laten ze je een half uur wachten en als je vervolgens laat doorverbinden met de technische dienst zo nog een keer een half uur erbij. Werd er gewoon beroerd van.
Ben nu overgestapt naar ADSL fast van xs4all, komt er eind Juni in.
Nee die bij @home hebben het nooit op een rijtje gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Anoniem: 154414 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:13:Nee die bij @home hebben het nooit op een rijtje gehad...
Speak for yourself :P. Nee ik heb al sinds het aller begin internet via @home. Het eerste jaar waren er wel een paar problemen, mja..dat was het begin. Voor de rest heb ik al jaren geen problemen. Haal altijd 600KB/s downstream en upstream rond de 90KB/s, waar ik 's nachts weleens 99 - 100KB/s haal :).

* NaZ- is een tevreden @Home gebruiker ;)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Bram77: zeker weten dat dat probleem met die connecties niet aan een router ofzo bij jou thuis ligt? (testen door router ertussenuit te halen). Laat @Home anders eens een nieuw modem sturen ofzo?

Het is trouwens wel normaal dat bij hoge gezamenlijke datatransfer je latency flink hoger wordt omdat een icmp-pakketje daar minder gemakkelijk tussen kan worden gepropt dan wanneer je maar 1 download gaande hebt. Vooral te merken als je op max. snelheid bittorrent of emulet (niet eens max. snelheid voor nodig om je latency flink te laten oplopen)... tip is dan ook om de uploadsnelheid tot circa 60-80% te limiten, da's meestal genoeg :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik merk dat ik met 50K aan upload net genoeg heb om zo tegen de 500K te zitten met m'n downstream.

Verders is het Problemen topic hier.

Ben echt benieuwd als de voering er straks doorheen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Sorcerer8472 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:56:
Bram77: zeker weten dat dat probleem met die connecties niet aan een router ofzo bij jou thuis ligt? (testen door router ertussenuit te halen). Laat @Home anders eens een nieuw modem sturen ofzo?

Het is trouwens wel normaal dat bij hoge gezamenlijke datatransfer je latency flink hoger wordt omdat een icmp-pakketje daar minder gemakkelijk tussen kan worden gepropt dan wanneer je maar 1 download gaande hebt. Vooral te merken als je op max. snelheid bittorrent of emulet (niet eens max. snelheid voor nodig om je latency flink te laten oplopen)... tip is dan ook om de uploadsnelheid tot circa 60-80% te limiten, da's meestal genoeg :)
Ik heb 4 verschillende routers gehad. Allemaal kwaliteit apparaten. Omdat dat niets uithaalde ben ik overgestapt op servers, wat zeker al wat scheelde. Eerste Win2000 met routing software, daarna Win2003 Server maar dat was dikke overdaad plus te traag en nu dus ClarkConnect. De beste oplossing die er te vinden is als je het mij vraagt.

Ik durf te verzekeren dat het niets met het routen te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 15:37
Ze zijn nu bezig met het upgraden van het netwerk, vanacht ben ik op een ander IP gezet. Ik haal nu de volledige 5000kbits die ik mag halen, best mooi dus :)

Misschien wordt de internet intensief zelfs 15000 ipv 8000, zie het topic Snelheidsverhoging @Home in test

[ Voor 22% gewijzigd door FlorisB op 02-06-2006 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FlorisB schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:09:
Ze zijn nu bezig met het upgraden van het netwerk, vanacht ben ik op een ander IP gezet. Ik haal nu de volledige 5000kbits die ik mag halen, best mooi dus :)

Misschien wordt de internet intensief zelfs 15000 ipv 8000, zie het topic Snelheidsverhoging @Home in test
Mja jammer dat ik die mail niet ontvangen had :P

Het ligt nog in testfase voorlopig en zal met july niet doorgevoerd worden heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:43
FlorisB schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:09:

Ga daar maar niet vanuit.
Ik denk dat het een extra dienst zal worden, die nog ietsje duurder is dan het huidige duurste abbo.

In deze tijden is 15Mbit natuurlijk niet uniek meer, dus of ze er meer dan 50 euro voor kunnen gaan vragen in de tijden van ADSL2 is me onduidelijk.
't zal iig wat wezen, naar 15Mbit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

SandeR schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:26:
[...]

Ga daar maar niet vanuit.
Ik denk dat het een extra dienst zal worden, die nog ietsje duurder is dan het huidige duurste abbo.
Dat staat ook vrij duidelijk in die mail van @Home uit dat andere topic:
Daarom nodigen wij u uit om mee te doen aan een snelheidstest voor Internet Intensief 15.000!! Dit is de nieuwe abonnementsvorm van Internet van @Home.
Het lijkt dus inderdaad een nieuwe dienst te worden, alleen ook onder de naam Intensief. Wat dan weer verwarrend is. Ach ja we zullen wel zien, elke verhoging is welkom :P

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Daantjuh schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:51:
[...]

Dat staat ook vrij duidelijk in die mail van @Home uit dat andere topic:

[...]

Het lijkt dus inderdaad een nieuwe dienst te worden, alleen ook onder de naam Intensief. Wat dan weer verwarrend is. Ach ja we zullen wel zien, elke verhoging is welkom :P
Maar zullen ze hier een nog hoger bedrag voor kunnen gaan vragen ?
Het voordeel van de kabelsnelheid is natuurlijk dat de afstand niet meer zozeer belangrijk is.
15Mbit zal ik op mijn huidige woonplek nooit kunnen halen, omdat die afstand veel te groot is.

Vandaar ook dat ik @home heb genomen, welke de hoogste snelheid kon halen om mijn woonadres.
Ik heb geen zin om bijv. 75 euro te gaan betalen voor 15Mbit.. Wie wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SandeR schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:24:
[...]

Maar zullen ze hier een nog hoger bedrag voor kunnen gaan vragen ?
Het voordeel van de kabelsnelheid is natuurlijk dat de afstand niet meer zozeer belangrijk is.
15Mbit zal ik op mijn huidige woonplek nooit kunnen halen, omdat die afstand veel te groot is.

Vandaar ook dat ik @home heb genomen, welke de hoogste snelheid kon halen om mijn woonadres.
Ik heb geen zin om bijv. 75 euro te gaan betalen voor 15Mbit.. Wie wel ?
als het symmetrisch is mischien wel daar hier nóg geen glas is

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

die 15mbit geldt helaasniet voor internet intensief:
Geachte abonnee van Internet Intensief,

Goed nieuws: uw internetabonnement wordt sneller en de prijs blijft gelijk!

@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van Internet Intensief. Daarom gaat de snelheid binnenkort omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 8.000 kbit (8 Mbit) per seconde en de nieuwe uploadsnelheid 1.200 kbit (1,2 Mbit) per seconde. Daarmee gaat u aanmerkelijk sneller internetten, online gamen en e-mailen.

Daarnaast wordt de capaciteit van uw e-mailbox vergroot van 10MB naar 25 MB. De maximum grootte van een e-mail die u kunt verzenden of ontvangen, wordt 10MB.

Uw internetsnelheid wordt overigens voor een deel bepaald door bijvoorbeeld de drukte op het internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc’s waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van internet. Dat zijn omstandigheden waarop @Home geen invloed heeft.

De nieuwe snelheid wordt in fasen ingevoerd vanaf 3 juli a.s. Vanaf deze datum kan het maximaal 2 weken duren voordat de nieuwe snelheid voor u gaat gelden.

Veel en vooral sneller internetplezier!

Met vriendelijke groet,

Paul Doop
Directeur Klantenservice
zal wel een veel te dure nieuwe abovorm worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173098

Vanmorgen dezelfde mail ontvangen als hierboven in de quote

het zal mij benieuwen of het dit keer goed gaat
of dat we eerst weer een half jaar met drops gaan rommelen voordat het beter word

maar zolang de prijs niet hoger word _/-\o_

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 173098 op 03-06-2006 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
  • Laatst online: 17-04 09:07
Ook om 05:00 het bericht gehad.

Zal mij benieuwen wanneer de snelheid merkbaar wordt.
Bij de vorige snelheidsverhoging kon ik er zo'n halve maand van tevoren al van genieten.

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sm0s
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:03
Heb hem ook gehad vanmorgen.
Jammer dat de prijs niet omlaag gaat.
Want 8mbit voor 48,- is nogal duur vergeleken met ADSL2.

Maarja ADSL2 is nog lang niet overal leverbaar.

En de prijzen van een normaal ADSL abonnement met 8mbit ligt toch meestal hoger dan 48,- dus we moeten niet klagen. Pas als ADSL2 overal leverbaar is moeten we echt gaan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

@Home Maastricht: Vanmorgen ook de mail gekregen.

Zojuist startte ik newsleecher op en ik heb nu ineens een stabiele 650KB/s, terwijl ik al tijden 'maar' 580KB/s haalde. Zijn ze voorzichtig al wat test aan het uitvoeren, alhoewel 650KB/s geen 8000Mbit is natuurlijk :+ ?

[ Voor 10% gewijzigd door Dukey op 03-06-2006 09:24 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
c0sm0s schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:05:

En de prijzen van een normaal ADSL abonnement met 8mbit ligt toch meestal hoger dan 48,- dus we moeten niet klagen. Pas als ADSL2 overal leverbaar is moeten we echt gaan klagen.
Het nadeel van ADSL2 is gewoon dat het aan een afstand is gebonden.
Hier kan ik dus nooit een snelheid halen van hoger dan 10Mbit, te ver van de centrale dus.

Daarbij komt veelal dat ik ook een KPN telefoonabbo erbij moet hebben, of ik moet iets meer betalen voor het ADSL abbo zodat ik zonder KPN kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96789

c0sm0s schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:05:

Je vergeet 1 puntje ;)
ADSL2+ kan maximaal 1mbit upload.
@home krijgt 1200kbits oftewel 1,2mbit upload.Dus heeft @home een snellere upload dan ADSL2+
Dat maakt het wel ook enigzins goed.
In de praktijk scheelt het toch wel.
ADSL2+ 100-110KB (mag je blij zijn dat je dit haalt)
@home 150KB

Zelf zit ik altijd aan de maximale upload met @home intensief. Nou een upload van 102KB(zelfs iets boven de maximale snelheid) , dus zal met de nieuwe upload 150KB worden. Daar heb ik wel goede hoop in.

ADSL2+ haalt deze upload snelheid niet :) Zal ook niet gebeuren.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Djoekie schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:23:
@Home Maastricht: Vanmorgen ook de mail gekregen.

Zojuist startte ik newsleecher op en ik heb nu ineens een stabiele 650KB/s, terwijl ik al tijden 'maar' 580KB/s haalde. Zijn ze voorzichtig al wat test aan het uitvoeren, alhoewel 650KB/s geen 8000Mbit is natuurlijk :+ ?
Ik DL al een week of 3 met die snelheid.

heb de mail ook vandaag gehad , ben benieuwd.

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das wel beter dat niet alleen de snelheid omhoog gaat, ook de inbox van @home mail. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Ben inderdaad vooral blij met de aanpassingen die ze doen aan de mailbox. En extra snelheid voor minder geld is altijd leuk.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145346

ik download al maanden op zeer stabiele snelheid ik haal altijd de afgesproken 250kb/s eigenlijk nog hoger 260kb/s dus ik kijk echt naar de upgrade uit:). maar mijn stabiele connectie kan grotendeels komen doordat ik in een boerendorp woon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 15:50
Geachte abonnee van Internet Intensief,

@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van Internet Intensief. Daarom gaat de snelheid binnenkort omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 8.000 kbit (8 Mbit) per seconde en de nieuwe uploadsnelheid 1.200 kbit (1,2 Mbit) per seconde. Daarmee gaat u aanmerkelijk sneller internetten, online gamen en e-mailen.

Daarnaast wordt de capaciteit van uw e-mailbox vergroot van 10MB naar 25 MB. De maximum grootte van een e-mail die u kunt verzenden of ontvangen, wordt 10MB.

Uw internetsnelheid wordt overigens voor een deel bepaald door bijvoorbeeld de drukte op het internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc’s waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van internet. Dat zijn omstandigheden waarop @Home geen invloed heeft.

De nieuwe snelheid wordt in fasen ingevoerd vanaf 3 juli a.s. Vanaf deze datum kan het maximaal 2 weken duren voordat de nieuwe snelheid voor u gaat gelden.

Met vriendelijke groet,

eidenlijk de email :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-05 18:44
Geachte abonnee van Internet Regelmatig,

@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van Internet Regelmatig. Daarom gaat de snelheid binnenkort omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 4.000 kbit eerder 2000) per seconde en de nieuwe uploadsnelheid 600 kbit (eerder 300) per seconde. Daarmee gaat u aanmerkelijk sneller internetten, online gamen en mailen.

Uw internetsnelheid wordt overigens voor een deel bepaald door bijvoorbeeld de drukte op het internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc’s waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van Internet. Dat zijn omstandigheden waarop @Home geen invloed heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Skevdude op 03-06-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
sjaool schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:51:
Ben inderdaad vooral blij met de aanpassingen die ze doen aan de mailbox. En extra snelheid voor minder geld is altijd leuk.
Ik gebruik tussen de 0 en 1 kilobyte gemiddeld van die mailbox... Van mij mogen ze de webspace wel eens vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58
Anoniem: 96789 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:22:
[...]

Je vergeet 1 puntje ;)
ADSL2+ kan maximaal 1mbit upload.
@home krijgt 1200kbits oftewel 1,2mbit upload.Dus heeft @home een snellere upload dan ADSL2+
Dat maakt het wel ook enigzins goed.
In de praktijk scheelt het toch wel.
ADSL2+ 100-110KB (mag je blij zijn dat je dit haalt)
@home 150KB

Zelf zit ik altijd aan de maximale upload met @home intensief. Nou een upload van 102KB(zelfs iets boven de maximale snelheid) , dus zal met de nieuwe upload 150KB worden. Daar heb ik wel goede hoop in.

ADSL2+ haalt deze upload snelheid niet :) Zal ook niet gebeuren.;)
ADSL2+ abbo is leuk... zeker als je het haalt

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~juanj/fast.JPG

Hier levert ADSL2+ 1,3Mbit Up, dus ik weet niet waar iemand het vandaan haalt dat ADSL2+ maar 1 Mbit Up kan

Denk niet dat @home 15Mbit voor 39,95 gaat leveren

http://www.xs4all.nl/~juanj/fast2.JPG (past niet in het forum, te groot)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sm0s
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:03
Je heb geluk dat je de maximale snelheid haalt.
Niet veel mensen halen dat.

Bij jou is ADSL2+ zeker leuk. :)

[ Voor 77% gewijzigd door c0sm0s op 04-06-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Laatst online: 16-04 12:50
ADSL2+ heeft een maximale uploadsnelheid van 1,3 Mbit/s, die wordt door veel providers gecapped op 1 Mbit/s up bij de snelste ADSL abonnementen. Over Docsis 2.0 is een upload te halen die vele malen hoger ligt dan het technisch mogelijke bij ADSL2+, Casema heeft nu een abonnement (en Multikabel trouwens ook) met 2 Mbit/s upload, dat zijn snelheden die ADSL2+ nooit zal kunnen leveren. De max upstream van Docsis 2.0 ligt trouwens op 10 Mbit/s geloof ik, down tot 30 Mbit/s.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De maximale download op Docsis 2.0 platform is 38Mbit. De maximale upload met hetzelfde netwerk ligt op 10240Kbps (10Mbit).
Downstream: 38Mbps (64QAM) / 43Mbps (256QAM); upstream: 320, 640, 1280, 2560, 5120kbps (QPSK); 640, 1280, 2560, 5120, 10240kbps (16QAM)
Dat zijn dus de waarden van een docsis 2.0 modem. Of die motorola erbij valt weet ik zo even niet, kan het niet vinden op google :)

Maar ja.. nog maar 25 nachtjes slapen en we kunnen genieten van 8Mbit \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 19:46
wat is de newsserver van @home trouwes?

ik vind verschillende dus weet niet precies welke ik moet gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:56

odan

The dark side is within all!

@home testnews.home.nl
Die server is een testserver en kan problemen hebben. Probeer anders de server 'news' of ' news.tilbu1.nb.home.nl ' Ook mogelijk is: news.dbsch1.nb.home.nl

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

news.home.nl , word je automatisch naar de desbetreffende nieuwsserver in jou wijk etc doorverwezen. Vergeet niet dat retentie hoogstens 2 dagen is en de grotere groepen eruit gefilterd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:56

odan

The dark side is within all!

oftewel een payser is 100X beter. en het kost weinig tot niets.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Overbodig om te melden dat de nieuwsserver van @home zoals gewoonlijk zuigen... (waarom doe ik dit dan ook).

Webspace hoeven ze van mij niet te verruimen... er zijn genoeg alternatieven. (gebruik de mijne dan ook niet, heb er al een bij hccnet/xs4all/kpn??? ik weet het niet meer)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Even ter info wat EttHome en 100mbit test van essent betreft.

EttHome die al ruim 2 jaar actief is gaat eindelijk live, geen gratis meer. Er komen 3 of 4 soorten abo's en de duurste en ook meteen de snelste zal 47.95 kosten, snelheid zal 16mbit zijn (upload 1mbit volgens mij). Wat mooi is aan EttHome is dat je je abo altijd kan wijzigen, van hoog naar laag en andersom.

Stel je gaat 2 weken op vakantie dan laat je je abonement overzetten naar de goedkopste en zodra je terug bent heb je weer de duurste :)

Wat 100mbit test betreft, die geruchten kloppen wel. Ze gaan inderdaad ergens in nederland 100mbit testen. Over de techniek weet ik niks. Locatie is nog niet bekend, het wordt iig geen Boxmeer meer (EttHome) :(

* Anoniem: 128143 woont in Boxmeer :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 15-06-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 18:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Misschien wordt het Landgraaf? Zou wel fijn zijn en is ook wel nuttig vanwege de vage opbouw van de gemeente (veel huizen ... niks ... veel huizen)... maarja er zullen wel telkens engineers naartoe moeten en het zal daarom toch wel Brabant worden :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 20-05 15:32

Impry

Rallymedia.nl

Werden net gebeld door @home met een eenmalige aanbieding:

• Internetsnelheid verhogen van 5 naar 8mb/sec.
• Bijlages versturen van 25mb i.p.v. 10mb
• Decoder en digitale TV aansluiting (wat we overigens al hebben, maar voor andere TV kan het ook)

Dit alles voor het eenmalige bedrag van € 30,-. We worden zometeen teruggebeld of we het doen of niet, de actie loopt alleen maar vandaag. Dit is puur om klanten vast te houden vanwege de hevige concurrentie.

Zijn er nog meer mensen gebeld met deze aanbieding?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 11:31

FrostXL

cool as ice

Yep wij zijn ook gebeld met hetzelfde aanbod.

Maar de internetsnelheid wordt toch zowieso verhoogt naar 8mb/s? Ook als je niet op dat aanbod ingaat? Bij ons zei hij het tenminste alleen als opmerking zo van: "oja jullie internet gaat van 5mb/s naar 8 mb/s"

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Toen ze terugbelden lieten ze hem drie keer overgaan. Nou hebben wij niet een huis waarbij je de telefoon waar je ook bent meteen kunt oppakken en m'n moeder was aan het koken. Dus we waren te laat met het oppakken van de telefoon.
Ze hebben inmiddels nog niet teruggebeld. Maar als het goed is is de actie nu al verlopen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Impry op 23-06-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar de reden dat ze bellen is omdat je wel digitale tv hebt oid maar nog geen internet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:19:
Maar de reden dat ze bellen is omdat je wel digitale tv hebt oid maar nog geen internet ?
We hebben zowel digitale TV als het duurste Internet-abonnement bij @home. En ze weten zelf ook dat ze ten opzichte van de concurrenten nou niet bepaald prijsvechters zijn ;) Dus daarom boden ze dit extraatje aan, puur om ervoor te zorgen dat we niet naar de concurrent overstappen. Dat is tenminste wat die jongen aan de telefoon zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 16:33

Steffy

Ayreonaut

Nou nou, het is weer bijna zover, upgraden, hopelijk gaat het dit jaar beter dan de laatste keren, toen lag mijn verbinding er constant uit terwijl ik pas 2 weken na de beloofde datum geupgrade werd. Ik houd mijn hart nu al weer vast, constant uitvallende verbindingen zijn bij @home niets bijzonders maar ik hoop dat ik er deze keer geen last van heb.

Verder is het leuk, toch deze zomer nog ff 8Mbit voor ik overstap op Chello Extreem met 20mbit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Maar internet gaat sowieso naar 8Mbit toe? Want dan is die actie niet de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Impry schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:31:
Maar internet gaat sowieso naar 8Mbit toe? Want dan is die actie niet de moeite.
Die gaat per 1 july idd naar 8mbit. Upload gaat ook omhoog, van 700KBits naar 1200KBits.

Ik heb dus ook nog steeds breedband.. en verbaas me over andere adsl pakketten bijv met daarbij 20/24MBit voor minder :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:05

job

De snelheidsverhoging is er bij mij volgens mij doorheen.
Tenminste vandaag viel het me wel op.
Download heb ik al de 650 KB/sec gehaald, maarja tis niet de rustigste tijd.. zal het vannacht nog wel even testen.
Upload heb ik al 98 KB/sec gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:34:
De snelheidsverhoging is er bij mij volgens mij doorheen.
Tenminste vandaag viel het me wel op.
Download heb ik al de 650 KB/sec gehaald, maarja tis niet de rustigste tijd.. zal het vannacht nog wel even testen.
Upload heb ik al 98 KB/sec gehaald.
Gaat dat om breedband? dan heb je nog geen verhoging hoor ;)

* Anoniem: 58485 haalt ook 600KB / 98KB up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178556

ixl85 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:54:
de com21 modem heeft geen invloed op je snelheid.
modem is goed, rede dat sommige nou motorola hebben is om het com21 netwerk te ontlasten (zo spreekt het grote @home)
Waarom is mijn com21 welke ik reeds jaren zonder problemen gebruikt hebt, ineens vervangen door een motorola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:05

job

Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:35:
Gaat dat om breedband? dan heb je nog geen verhoging hoor ;)

* job haalt ook 600KB / 98KB up.
Ik haalde voorheen niet meer dan 550 down
80 Up...

Hmm.. het stond me bij dat de verhoging voor juli plaats zou vinden..
Blijkt het pas in juli te zijn 8)7

Hmm.. waarom het opeens stukken sneller is weet ik niet.
M'n nieuwe router misschien??

[ Voor 3% gewijzigd door job op 24-06-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan liggen aan verschillende dingen, wijkgebruik bijv. Hoeveel mensen meer met breedband zitten op de zelfde "wijkcentrale"? Als deze een upgrade gehad heeft heb je dus nu meer capaciteit om je volle 600K te halen.

Ik heb opzich nooit last gehad van nare snelheden ( 2 locaties ) , wel een paar avonden lang enorme lag met gamen op verschillende servers (piekuren), maar dat is later opgelost, en ook nooit meer gehad :)

Officieel word de verhoging pas 3 july doorgegeven omdat 1 july op zaterdag valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350

Impry schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:32:
Werden net gebeld door @home met een eenmalige aanbieding:

• Internetsnelheid verhogen van 5 naar 8mb/sec.
• Bijlages versturen van 25mb i.p.v. 10mb
• Decoder en digitale TV aansluiting (wat we overigens al hebben, maar voor andere TV kan het ook)

Dit alles voor het eenmalige bedrag van € 30,-. We worden zometeen teruggebeld of we het doen of niet, de actie loopt alleen maar vandaag. Dit is puur om klanten vast te houden vanwege de hevige concurrentie.

Zijn er nog meer mensen gebeld met deze aanbieding?
Die 30 euro per maand, voor hoelang zou dit moeten gelden? Wat is de reden dat ze je benaderd hebben? Je wilde overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:30:
[...]

Die 30 euro per maand, voor hoelang zou dit moeten gelden? Wat is de reden dat ze je benaderd hebben? Je wilde overstappen?
Die 30 euro p maand zal wel te maken hebben met die vrijblijvende 2 maanden waarmee ze adverteren.

De reden waarop ze hem gevraagd hebben is mij ook niet duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Even lezen ;) Alles staat in m'n post :P
Dit alles voor het eenmalige (dus niet maandelijks) bedrag van € 30,-. We worden zometeen teruggebeld of we het doen of niet, de actie loopt alleen maar vandaag. Dit is puur om klanten vast te houden vanwege de hevige concurrentie. (ze vonden ons een 'trouwe klant' :P )
Maar ze belden zojuist nog een keer terug. Iedereen gaat inderdaad over naar 8MBit vanaf juli.
We mochten toch nog meedoen aan de actie omdat we er zelf nog achteraan hadden gezeten. Dit hebben we dus ook gedaan, want bij de decoder zit ook al een Smartcard die normaal € 15,- kost.

[ Voor 7% gewijzigd door Impry op 26-06-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4479

edit:
Laat maar, de ping jojoode als een gek, maar nu schijnt het weer goed te werken.

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 4479 op 26-06-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350

Impry schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:46:
Even lezen ;) Alles staat in m'n post :P

[...]

Maar ze belden zojuist nog een keer terug. Iedereen gaat inderdaad over naar 8MBit vanaf juli.
We mochten toch nog meedoen aan de actie omdat we er zelf nog achteraan hadden gezeten. Dit hebben we dus ook gedaan, want bij de decoder zit ook al een Smartcard die normaal € 15,- kost.
En nu heb ik ze eens gemaild waarom er (blijkbaar vrij selectief) klanten voor deze aanbieding benaderd worden. Ik overweeg al een tijdje een 2e digitale ontvanger maar zit te wachten op een goede aanbieding en dan lees je bovenstaande reacties.

Reactie van @home naar aanleiding van mijn eerste mail:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U heeft ons te kennen gegeven dat u in aanmerking wilt komen voor de
actie om een digitale ontvanger aan te schaffen voor slechts 30,00 euro.
Echter u voldoet niet aan de gestelde voorwaarden. Deze voorwaarden
staan hieronder weergegeven.

- U maakt langer dan tien maanden gebruik van Internet Intensief. Is ondertussen zo'n 70 maanden.
- U heeft geen openstaand saldo. Tot op dit moment nog niet nee.
- U bent nog geen TV Digitaal abonnee. Jawel, maar dit is blijkbaar geen probleem gezien bovenstaande reacties?
- Uw adres is aansluitbaar voor TV Digitaal. Jawel
- Uw Internet Intensief abonnement wordt verlengd met een jaar. Ik mag nu nog steeds per maand opzeggen maar een jaarabonnement zou geen probleem zijn.
- De uiterlijke besteldatum van de digitale ontvanger is 18 mei 2006. Andere actie??
- U kunt uitsluitend gebruikmaken van de actie door te reageren via de
link in de actiemail. Niets ontvangen en dus ook niet gezien.

Indien @home denkt zijn "trouwe" klanten (mij dus) te kunnen discrimineren op deze wijze dan is het niet moeilijk voor me. Digitaal TV kijken blijf ik voorlopig wel doen via TV-home maar mijn internet-verbinding wordt geheid opgezegd voor een voordeliger 20MB ADSL abonnement.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 10350 op 26-06-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff een nieuw deeltje aangemaakt @Home snelheidsverhoging deel 2.

• Maurits27
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-12-2015
Anoniem: 178556 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:39:
[...]

Waarom is mijn com21 welke ik reeds jaren zonder problemen gebruikt hebt, ineens vervangen door een motorola?
Dat komt door het nieuwe platform\netwerk wat wordt gebruikt.

edit: oeps niet naar de datum gekeken

[ Voor 6% gewijzigd door Maurits27 op 13-12-2007 10:15 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
-- "Ik ben geupgraded!1111". Dat soort berichten zijn niet de bedoeling.
-- Speedtests zijn niet nodig over het algemeen.
-- Alleen posten als er echt een probleem is.
-- Geen geflame / trollen