Toon posts:

Het grote @Home problemen topic deel 8!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.144 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[Afbeeldingslocatie: http://www.camielmaas.nl/got/at_home.gif

Het grote @home problemen topic deel 8!

• Regels aan de hand van de modbreak uit deel 5 (die dus ook in deel 7 nog gewoon staan):

Voor de duidelijkheid: de volgende policy wordt gehanteerd.
Posts die slechts bestaan uit de vermelding van je down- en uploadsnelheid zien we liever ook niet. Dit voegt niks toe aan de discussie. Hoewel het voor jezelf misschien goed voelt om je boos- of blijheid over lage/hoge snelheden te uiten door het posten van je resultaten, maakt het een topic er niet beter leesbaar op.
Specifiek voor topics zoals 'het grote @home problemen topic' of 'Chello weer brak' geldt dat we liever geen replies als 'vandaag was het weer eens slecht' (oid) zien. Het is nou eenmaal bekend dat de snelheid niet dagelijks stabiel blijft. Echte problemen kun je natuurlijk wel daar kwijt; daar zijn deze topics voor.

Het negeren van deze policy levert een Officiële Waarschuwing op!

• Probleemwijzer @home:

Trage websites, wel snelle downloads:

Ja. dit is een nieuw fenomeen wat zich optreed, om nog onbekende redenen, namelijk de DHCP van @home wijst je maar 1 DNS server toe, ipv gebruikelijk 2. Dat betekend dus iedereen die internet, en maar 1 DHCP server krijgt toegewezen, zal die massaal allemaal gaan gebruiken, resultaat: Trager internet :/
Het volgende kan je er tegen doen: Handmatig invoeren van de volgende DNS servers (in je router, of Windows, maar behoudt wel DHCP van je IP adress)
Primary DNS : 213.51.129.37
Secondary DNS : 213.51.144.37
Het heeft bij mij zeker te weten geholpen, en ook anderen.

Traag internet in het algemeen:

Trager internet bestaat uit meerdere factoren. Ten eerst is het belangrijk om te weten of de verbinding niet gedeeld wordt met andere computers binnen in het netwerk, denk aan een zusje met haar PC & Msn, Windows update die stiekum op de achtergrond aan het downloaden is, of iets anders wat je even over het hoofd zag. Ten tweede is het belangrijk je eigen apparatuur te controleren: Wat ik zelf ervaar na een lange tijd uploaden, is dat mijn download (nadat mijn uploads klaar zijn) trager is, ik vermoedt dat dit eerder een "lamwordende" router van mij is, of het iets met windows te maken heeft, ik weet het niet, maar iig, na een reset van de modem & router, werkt alles weer :)

Wireless:

Met wireless moet je goed rekening houden of je geen storing ondervind, of een niet zwak signaal hebt. Er zijn tools (zoals netstumbler) om te kijken op welke ID jouw wireless draait, en die van de buurman. Mocht je toevallig op ID 1 zitten, en je buurman ook op 1 of 2, dan kan je storing ondervinden (met goedkopere apparatuur vaak). Hiervan is namelijk de verbinding in het algemeen de dupe. Om dit op te lossen zoek je voor het hoofdstation & de client een betere antenne, of ga je een ID hoger zitten (bijv jij op 1 en je buurman op 3), zolang de storingsmarge maar klein gehouden wordt.

Bedrading

Bedrading is erg belangrijk, al vanaf het punt dat de Coax kabel uit de grond (of uit je muur) goed afgeschermd is, en zo kort mogelijk, op je modem wordt aangesloten. Ook is het verstandig goede connectors te gebruiken (die zijn tegenwoordig meestal met het @home pakket geleverd overigens) om zo min mogelijk signaalverlies te krijgen. Ook is het verstandig, (zeker als je huisdieren hebt :P ) regelmatig de kwaliteit van de bedrading te controleren op eventueele schade en dergelijk.

Alles gecontroleerd... maar dan toch...

Ja dat is heel vervelend dat je niet de full speeds haalt dan waar je voor betaald. Naar waar je moet kijken is wanneer (tijdstip / welke dag en / of in het weekend) dit precies gebeurt, en ondertussen ook @Home informeren over je probleem. Mijn ervaring is in het weekend, dat het wat trager is, maar niet al te traag gelukkig. Simpelweg is omdat de werkende familie ook eens lekker wilt internetten op zondag bijv, en dan is het gewoon druk :)

@home dingen in het algemeen:

Mail

Je mail controleren via Pop3 (outlook) met een ander IP adress dan dat van @home (bijv met je ADSL op je laptop) werkt niet. Er zijn sommige gevallen (met telnet) waarmee het wel lukt. Vanaf een ander IP adress is het raadzaam via Webmail je email te checken :)

Snelheidsverhoging

@Home heeft voor in het voorjaar een snelheidsverhoging in de planning, voor zover ik mee kon krijgen van de technische dienst was dit alleen voor "internet soms", de grotere paketten blijven voor wat het is voorlopig, mits @home met een verassing aankomt O+ ;)

Dynamische IP adressen
@Home gaat werken met dynamische IP adressen, voorheen waren dit Semi-dynamische IP adressen, waarbij verandering bij sommige in het jaar pas gebeurde, en bij andere mensen wat eerder. Het voordeel voor @Home is hier de tekort aan IP adressen mee op te vullen, het nadeel voor de klant is dat services zoals FTP of een Web/Game server niet standaard meer bereikbaar zijn met een Vast IP. Mijn eigen tip is om vanaf nu met je Hostname te gaan werken. Dat is het unieke naam van het IP adress bij wijze van die Niet veranderd. Denk maar aan cc-123456.regio.holland.home.nl , dat is een unieke hostname die desondanks de IP wijziging, onveranderd blijft. Wil je FTP'en naar dit adress, dan vul je in het vervolg ftp ://cc-123456.regio.holland.home.nl:21 in, zelfde geldt voor andere services. DynDNS heeft hier wel een leuke oplossing op.

Modem ruil

Er waren oudere modems die na de nieuwe snelheidsverhoging (intensief 8000) het niet meer aankonden, er was een Firmware-update beloofd, maar dat nam tijd met zich mee (problemen die moesten uitgewerkt worden). Er zijn veel mensen die ondertussen een modem-swap gedaan hebben, die hebben namelijk een SB5100E meegekregen, of het model dat ook telefonie met zich meebrengt. Deze hebben geen problemen met de nieuwe snelheden. Of @home nog doet aan de modem swap is mij onbekend, wel kan je altijd informeren hoe het staat met de firmware update.

Resetten en dergelijk

De meeste modems hebben allemaal een eigen Webinterface hier te vinden. Hierin kan je namelijk errorlogs bekijken en signaalwaardes, ook herstarten is een mogelijkheid als je geen zin hebt naar je modem te lopen :P

@Home digitale televisie

Voor @home digitaal verwijs ik je naar @home digitale televisie topic :)

• Vorige topics:

Het grote @Home problemen topic
[rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 2][/rml]
[rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 3][/rml]
[rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 4][/rml]
[rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 5][/rml]
[rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 6][/rml]
[rml]Het grote @Home problemen topc [deel 7][/rml]

• Handige links

Speedtest

Misschien niet erg betrouwbaar , maar toch handig om even te kijken of je verhoging er al doorheen is.

Quicknet!

Quicknet, erg betrouwbare speedtest server :)

@home storingsmeldingen

Handig om zo af en toe eens te bekijken. Je wilt uiteraard niet dat je verbinding er ineens onverwacht uitligt ;)

Troubles @home

Site met nieuws , klachten en ervaringen over @home

[rml] @home snelheidsverhoging deeltje 3[/rml]

Topic over de laatste snelheidsverhogingen voor alle abonnementen, (updated december 2006)
Mails met toevoegingen aan de TS kunnen dat per DM aan mij doorgeven :)

Met dank aan de vaste users in het @home problementopic! :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
De link naar de Storingsinfo (http://www.home.nl/abonnee/meldingen/) is onjuist, dit moet http://www.home.nl/abonnee/info/meldingen/ zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Done,,

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Heb mijn eerste echte storing ervaren. Ik hoefde bij de @Home Telefonie klantenservice niet lang te wachten en ze konden waarempel gegevens uit mijn modem zien. Daar zagen ze dat hij veel correcties uit moest voeren. Heb toen netjes een verhuis-kit gekregen en de boel vervangen. Problem Solved.. Netjes gedaan @Home.. Ik vind dat dat ook wel eens gezegd mag worden.

offtopic:
Misschien een leuke toevoeging voor de OP.
Ik gebruik de snelheidstest vaak op www.internetten.nl, die houd je eerdere tests ook bij zodat je kunt testen of je net zo snel gaat als voorheen ofzo

[ Voor 24% gewijzigd door Bart© op 01-02-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ondanks dat we erg tevreden @home gebruikers zijn voor meer dan 5 jaar, willen we over naar iets anders omdat @home duur is en blijft voor 5Mbit die het levert. En omdat essent nu alweer stroomprijzen ed heeft verhoogd :( , worden de vaste kosten een beetje veel.
De prijzen van @home zijn nagenoeg ongewijzigd gebleven ( 90 gulden, 45 euro, 48 euro ) door de jaren heen, terwijl de snelheid ook hetzelfde blijft. Vijf jaar geleden haalde ik 500~600KB/s , nu haal ik hetzelfde. Toen was het goedkoop voor de snelheid, nu is het duur. Terwijl alle andere kabel en adsl boeren steeds sneller worden en minder gaan kosten.

We willen ook voip telefonie hebben vanwege de lagere prijs. Kost ook weer extra bij @home, en er zijn veel problemen mee naar schijnt. Alleen er is geen adsl2+ beschikbaar hier 8)7 En dat zijn juist de aantrekkelijkste abbonementen qua prijs/kwaliteit.

Ik heb al zo zitten rondneuzen, en kan aardig wat goedkoper uitkomen voor nagenoeg dezelfde snelheden. Kleine 20 euro goedkoper excl. telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Ik heb het prijs-verhaal opgelost door m'n Internet te delen met de buren..
Ik betaal nu ongeveer 25 Euro per maand voor een Breedband abonnement, en aangezien zowel wij als de buren geen hevige downloaders zijn, vind ik het een goede oplossing. Misschien een tipje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bart_NL schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:46:
Ik heb het prijs-verhaal opgelost door m'n Internet te delen met de buren..
Ik betaal nu ongeveer 25 Euro per maand voor een Breedband abonnement, en aangezien zowel wij als de buren geen hevige downloaders zijn, vind ik het een goede oplossing. Misschien een tipje?
Wij zijn wel heftige internetters. 5 pc's in het netwerk, elk persoon in het huishouden één. 4 mensen hier zitten veel en actief achter internet. Mijn kleinste broertje is de gekste, die draait half-life servers etc. Er gaat wel minimaal 100GB doorheen excl. het actieve downloaden van "grote bestanden" denk ik. Dus de buren zullen last van ons hebben als we samen op één lijn zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Bartjuh schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:52:
[...]

Wij zijn wel heftige internetters. 5 pc's in het netwerk, elk persoon in het huishouden één. 4 mensen hier zitten veel en actief achter internet. Mijn kleinste broertje is de gekste, die draait half-life servers etc. Er gaat wel minimaal 100GB doorheen excl. het actieve downloaden van "grote bestanden" denk ik. Dus de buren zullen last van ons hebben als we samen op één lijn zitten ;)
Mwoa, dan vind ik de prijs toch wel meevallen voor hetgeen je ermee doet.. Als jij diegene bent die alles betaald dan zou ik er eens over nadenken om de kosten te splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier de apparatuur staan Server/Download bak + wireless setupje maar dat is nu allemaal de deur uit. Ik had ook eerst 1 maand Basis geprobeerd maar kon er gewoon niet aan geloven nog maar 200KB te moeten doen, heb dus dezelfde dag nog naar @home gemaild of ik weer terugkon naar BreedBand :>

Het downloaden gebeurd vooral 'snachts, want overdag heb ik mijn verbinding nodig, waaronder de upload.

Ik zou 'm wel verhoogd willen gaan zien straks,, want ik denk er sterk aan over te stappen op ADSL / prijs / snelheid verhoudingen, ik zit op nog geen 800 meter van de central af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:39

defiant

Moderator General Chat
48 euro voor 5mit is inderdaad aan de hoge kant, maar het is wel vergelijkbaar met de prijzen die KPN rekent (in de gebieden van @home toch de voornaamste concurrent), maar voor mij was 't de reden genoeg om over te stappen.

Overigens ben ik wel benieuwd wat @home nu van plan is de komende jaren, de grootste moeilijkheid lijkt me toch alle verschillende platformen die ze nu aanbieden op de kabel (analoog tv/radio, twinner, @home, @home telefonie, digitale tv) in combinatie te krijgen met toekomstige diensten zoals HDTV (er bestaan al ernstige twijfels over de haalbaarheid van HDTV voor het WK2006).

Het zou me niet verbazen als @home en ook andere kabelbedrijven uiteindelijk overstappen op IP gebaseerde diensten voor telefonie en tv, maar dan zit je nog wel met legacy diensten zoals analoge tv/radio, die toch een hoop potentiele bandbreedte wegsnoepen. Geen wonder dus dat bijvoorbeeld UPC al digitale tv decoders gratis aanbied.

Tot die tijd zie ik weinig veranderen aan de @home abbo's, 1mbit erbij oid aan 't einde van dit jaar.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:57:
Ik had hier de apparatuur staan Server/Download bak + wireless setupje maar dat is nu allemaal de deur uit. Ik had ook eerst 1 maand Basis geprobeerd maar kon er gewoon niet aan geloven nog maar 200KB te moeten doen, heb dus dezelfde dag nog naar @home gemaild of ik weer terugkon naar BreedBand :>

Het downloaden gebeurd vooral 'snachts, want overdag heb ik mijn verbinding nodig, waaronder de upload.

Ik zou 'm wel verhoogd willen gaan zien straks,, want ik denk er sterk aan over te stappen op ADSL / prijs / snelheid verhoudingen, ik zit op nog geen 800 meter van de central af.
haha 200 kb haal ik niet eens met m'n breedband abo :) Ja, om 5:00 gaat het wel redelijk snel bij @hom e hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Mails met toevoegingen aan de TS oid kunnen naar xxxx .Vorige email TS zou moeilijk mijn post kunnen aanpassen oid ;) Layout credits go to: Simulated Zero!
Ik zou het aan je kunnen doormailen, maar dat is ook weer zo omslachtig ;)

Verder geen problemen thuis bij mijn ouders, mijn @Home verbinding heeft wel eventjes wat gehaperd i.v.m. de laatste upgrade maar dat is alweer een maandje geleden aangepast, nu haal ik ook op zaterdag om 20:00 rond de 550 KB/sec down en altijd strak 92 KB/sec up. Ik hoop dat er binnenkort nog weer een major upgrade komt, Chello heeft bijvoorbeeld over kabel voor 2 euro meer een 8 Mbit/sec up 1 Mbit/sec up abonnement staan en ook hun Extreme abonnement (20 Mbit/sec down en 2 (! Mbit/sec up) is onlangs 20 Euro per maand in prijs verlaagd. Maar ik denk dat het nog wel even wachten wordt, aangezien de laatste upgrade pas 2 maanden geleden is aangekondigd.

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 27-04-2007 01:02 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me gister genoeg tijd aan besteedt om te kijken of de modem te uncappen viel, helaas, de sb5100E bevat een firmware die het 1 en ander blokkeert :X ... Het uiterste wat er hieraan te doen valt is een andere printplaat met de nodige componenten op je modem solderen en that's it, Guide hiernaartoe laat ik maar even achterwege, omdat het modem in feite nog eigendom van @home is.

Ik wou even weten hoe dat nou in z'n werk ging en of ik werkelijk 30mbit met die modem kon trekken :P maar dan zou de pret al na 1 uur opgehouden zijn :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 15:06
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:33:
Ik heb me gister genoeg tijd aan besteedt om te kijken of de modem te uncappen viel, helaas, de sb5100E bevat een firmware die het 1 en ander blokkeert :X ... Het uiterste wat er hieraan te doen valt is een andere printplaat met de nodige componenten op je modem solderen en that's it, Guide hiernaartoe laat ik maar even achterwege, omdat het modem in feite nog eigendom van @home is.

Ik wou even weten hoe dat nou in z'n werk ging en of ik werkelijk 30mbit met die modem kon trekken :P maar dan zou de pret al na 1 uur opgehouden zijn :/.
is op de server gecapped dus bespaar je de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:43:
[...]

docsis modems zijn gecapped in het modem. COM21 is gecapped op de hcx.

Tenminste dat zeiden ze toen bij de training als helpdeskslet bij @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m3gA schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:43:
[...]

Jammer, maar die config files staan toch echt op je modem hoor ;)

Alleen de nieuwe firmware van de 5100E laat bijna helemaal niks meer toe, de enigste mogelijke Werkende fix voor op je 5100series is een seriele verbinding met je pc / printje, en dan nog zou je 'm elk uur moeten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 09:25

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ja, @home ligt behoorlijk achter:
http://www.chello.nl/Abonnementen/Internet/chello_extreme/

euro 59,95
Download snelheid * 20480 Kbps
Upload snelheid * 2048 Kbps

zet dat uit tegen breedband... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 09:25

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:33:

en als je dat doet ziet @home dat zo, zijn al meerdere discussies geweest vroega, toen ging dat iets makkelijker, alleen liep je wel het risico voor je leven gebanned to worden(van wat ik er uit begreep, zelf nooit geprobeerd O-) )

[ Voor 8% gewijzigd door sander817 op 02-02-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Na een week verhuist te zijn heb eindelijk internet :) na 7 imcompetente idioten aan de lijn te hebben gehad de afgelopen tijd kreeg ik eindelijk iemand met verstand.... mijn verhuizing bleek een administratieve puinhoop. Alles werd in orde gemaakt en ik werd met de technische dienst verbonden die eindelijk mijn modem activeerde. Modem deed het na 10 minuten en daarna heb ik nog een keer terug moeten bellen omdat ze vergaten te vermelden dat ik een nieuwe hostnaam had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
m3gA schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 07:33:
Na een week verhuist te zijn heb eindelijk internet :) na 7 imcompetente idioten aan de lijn te hebben gehad de afgelopen tijd kreeg ik eindelijk iemand met verstand.... mijn verhuizing bleek een administratieve puinhoop. Alles werd in orde gemaakt en ik werd met de technische dienst verbonden die eindelijk mijn modem activeerde. Modem deed het na 10 minuten en daarna heb ik nog een keer terug moeten bellen omdat ze vergaten te vermelden dat ik een nieuwe hostnaam had gekregen.
Administratie is ook niet echt hun sterkste kant daar.

Je naam en adres gaat wijzigen omdat ze het handschrift van de monteur niet kunnen lezen kan dat alleen schriftelijk. Als je ze dan schriftelijk gaat schrijven word er niets aan gedaan of raken ze de brief kwijt. Als je ze daarna gaat bellen gaan ze weer vertellen dat je een brief moet schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Webspace is ook niet meer wat het geweest was.

Al uploadde je vroeger iets en het zat "vol" Kreeg je netjes een melding, nu upload die het bestand half.. Dus al gaat het om een image of textbestand krijg je die ook totzover die geupload was te zien :/

Had liever dan eigenlijk een status message willen hebben ipv dubbelchecken of m'n image etc wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Gisteren heb ik mijn vriendin laten bellen voor iets en er werd denigrerend en onbeschoft tegen haar gedaan terwijl ze zelf beleefd deed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klapy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01-2008
Helpdeskmedewerkers zijn geen incompetente idioten, ze doen precies waarvoor ze zijn opgeleid ;)

Namelijk jouw vertellen wat er aan de hand is en hoe ze het gaan oplossen. Het kan wel zo zijn dat je eerst 4 x bij het nieuwe callcenter uitkwam waar ze nu 80% van de calls afhandelen en dat je de 5e keer bij het oude kwam, waar @home 5 jaar ofzo heeft gezet en waar dus veel ervaring zit, en die gelijk doorhadden wat het probleem was ;)

Als je een contractovername wil doen is @home een bitch, het kost je 20 euro en je hebt er verder niet veel aan.
Als je gewoon in de systemen je naam wil laten wijzigen, moet je opbellen zeggen dat er een typfout is gemaakt. Dat is het enige moment dat agents je naam mogen wijzigen..

Als agent gaf ik altijd zelf aan dat een fout in de naam gewoon in typfout moet zijn geweest.... Mocht ik het mooi wijzigen kost het de klant geen 20 euro (schandalig)

Je vriendin zal wel een agent aan de lijn hebben gehad die vrij was ;)
Bel ook nooit tegen sluitingstijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

klapy schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 08:03:
Helpdeskmedewerkers zijn geen incompetente idioten, ze doen precies waarvoor ze zijn opgeleid ;)

Namelijk jouw vertellen wat er aan de hand is en hoe ze het gaan oplossen. Het kan wel zo zijn dat je eerst 4 x bij het nieuwe callcenter uitkwam waar ze nu 80% van de calls afhandelen en dat je de 5e keer bij het oude kwam, waar @home 5 jaar ofzo heeft gezet en waar dus veel ervaring zit, en die gelijk doorhadden wat het probleem was ;)

Als je een contractovername wil doen is @home een bitch, het kost je 20 euro en je hebt er verder niet veel aan.
Als je gewoon in de systemen je naam wil laten wijzigen, moet je opbellen zeggen dat er een typfout is gemaakt. Dat is het enige moment dat agents je naam mogen wijzigen..

Als agent gaf ik altijd zelf aan dat een fout in de naam gewoon in typfout moet zijn geweest.... Mocht ik het mooi wijzigen kost het de klant geen 20 euro (schandalig)

offtopic:
Hehe, nu weet ik weer waarom klapy me zo bekend voor komt, hoe is het bij versatel :)

En the idiotrace bij die andere callcenters is nog niet voorbij :)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 05:27:
Webspace is ook niet meer wat het geweest was.

Al uploadde je vroeger iets en het zat "vol" Kreeg je netjes een melding, nu upload die het bestand half.. Dus al gaat het om een image of textbestand krijg je die ook totzover die geupload was te zien :/

Had liever dan eigenlijk een status message willen hebben ipv dubbelchecken of m'n image etc wel goed is.
Er zijn op dit moment problemen met webspace en email, het schijnt dat de huidige virusscanner wat te strak staat afgesteld en zelfs html mails deels blokkeert.

Tips voor het bellen naar de helpdesk van @home.
  • Blijf beleefd, ook al heb je zoveel gef*ck met @home, de medewerker is het eerste aanspreekpunt maar maak hem daarmee niet de schuldige
  • Gebruik geen moet (een medewerker moet niets hij mag helpen)
  • Bel niet vlak voor sluitingstijd als je goed geholpen wilt worden
  • Kies voor betalingen (vaak ervaren medewerkers)
  • Luister naar een oosters accent (ervaren callcenter)
  • Laat de medewerker uitspreken niets is zo irritant als niet je verhaal kunnen doen

[ Voor 33% gewijzigd door Alternativ op 10-02-2006 19:06 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Alternativ schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:46:
Tips voor het bellen naar de helpdesk van @home.
  • Blijf beleefd, ook al heb je zoveel gef*ck met @home, de medewerker is het eerste aanspreekpunt maar maak hem daarmee niet de schuldige
  • Gebruik geen moet (een medewerker moet niets hij mag helpen)
  • Bel niet vlak voor sluitingstijd als je goed geholpen wilt worden
  • Kies voor betalingen (vaak ervaren medewerkers)
  • Luister naar een oosters accent (ervaren callcenter)
  • Laat de medewerker uitspreken niets is zo irritant als niet je verhaal kunnen doen
Ik ben het aardig eens met dit lijstje, vooral het beleefd blijven is erg effectief. Voor mij is dat eigenlijk vanzelfdsprekend, zelfs als ze weer écht aan het etteren waren met de verbinding.
Niet voor sluitingstijd bellen is in mijn ogen niet een 'correcte tip'. "Ja sorry, we gaan bijna sluiten, ik kan u niet goed te woord staan, ik moet ook naar huis." Tot sluitingstijd heb je recht op ondersteuning. Ik snap wel dat die mensen naar huis willen, maar ik wil een verbinding... :P

Over het algemeen was ik redelijk tevreden over de helpdesk, maar het maakt veel uit of je zelf enige kennis van de materie hebt in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Tackleberry schreef op zondag 12 februari 2006 @ 10:23:
[...]

Ik ben het aardig eens met dit lijstje, vooral het beleefd blijven is erg effectief. Voor mij is dat eigenlijk vanzelfdsprekend, zelfs als ze weer écht aan het etteren waren met de verbinding.
Niet voor sluitingstijd bellen is in mijn ogen niet een 'correcte tip'. "Ja sorry, we gaan bijna sluiten, ik kan u niet goed te woord staan, ik moet ook naar huis." Tot sluitingstijd heb je recht op ondersteuning. Ik snap wel dat die mensen naar huis willen, maar ik wil een verbinding... :P

Over het algemeen was ik redelijk tevreden over de helpdesk, maar het maakt veel uit of je zelf enige kennis van de materie hebt in mijn ogen.
Ik ga je lekker quoten, de helpdesk werkt tot 10 uur maar het komt nog wel eens voor dat er veel van die ettertjes gaan bellen rond 5 voor 10 alla wachtrij aanwezig, om 10 uur gaat de wachtstand erop dat betekent dat alle calls rond 10 uur worden gestopt. Echter de wachtrij (die de laatste tijd nog wel eens wil oplopen) kan er voor zorgen dat je een half uur later klaar bent dan de bedoeling is. Gevolg daarvan mensen die met het openbaar vervoer moeten (zoals ik) missen de trein / aansluiting. Het gevolg is ook dat er al 8 uur opzit met shifts die beginnen om 1 uur en dat je dan zonder pauze oid nog een half uur extra moet bellen. Dan krijgen die klanten van mij een update en kunnen ze de volgende dag terugbellen als het niet werkt. En ik ben niet de enige medewerker die er zo over denkt.

offtopic:
Ik heb per gisteren mijn baan opgezegd als @home helpdeskmedewerker omdat ik moet gaan afstuderen.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternativ schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:29:
[...]

Ik ga je lekker quoten, de helpdesk werkt tot 10 uur maar het komt nog wel eens voor dat er veel van die ettertjes gaan bellen rond 5 voor 10 alla wachtrij aanwezig, om 10 uur gaat de wachtstand erop dat betekent dat alle calls rond 10 uur worden gestopt. Echter de wachtrij (die de laatste tijd nog wel eens wil oplopen) kan er voor zorgen dat je een half uur later klaar bent dan de bedoeling is. Gevolg daarvan mensen die met het openbaar vervoer moeten (zoals ik) missen de trein / aansluiting. Het gevolg is ook dat er al 8 uur opzit met shifts die beginnen om 1 uur en dat je dan zonder pauze oid nog een half uur extra moet bellen. Dan krijgen die klanten van mij een update en kunnen ze de volgende dag terugbellen als het niet werkt. En ik ben niet de enige medewerker die er zo over denkt.

offtopic:
Ik heb per gisteren mijn baan opgezegd als @home helpdeskmedewerker omdat ik moet gaan afstuderen.
Zo deed ik dat ook altijd hoor.. of om 3 voor 10 niet meer op gereed gaan staan :) Ik ben ook gestopt omdat het studietechnisch niet meer uitkon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Alternativ schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:29:
de helpdesk werkt tot 10 uur maar het komt nog wel eens voor dat er veel van die ettertjes gaan bellen rond 5 voor 10 alla wachtrij aanwezig, om 10 uur gaat de wachtstand erop dat betekent dat alle calls rond 10 uur worden gestopt. Echter de wachtrij (die de laatste tijd nog wel eens wil oplopen) kan er voor zorgen dat je een half uur later klaar bent dan de bedoeling is. Gevolg daarvan mensen die met het openbaar vervoer moeten (zoals ik) missen de trein / aansluiting. Het gevolg is ook dat er al 8 uur opzit met shifts die beginnen om 1 uur en dat je dan zonder pauze oid nog een half uur extra moet bellen. Dan krijgen die klanten van mij een update en kunnen ze de volgende dag terugbellen als het niet werkt. En ik ben niet de enige medewerker die er zo over denkt.
Ah, ik wist bijvoorbeeld niet dat de wachttijden over de hele dag zo waren... Dat verandert het beeld natuurlijk wel een beetje. Er is in mijn ogen een groot verschil tussen afgekapt worden om 22.05 en 22.30. Dat laatste kan ik echt wel begrijpen. Maar ik ga er dan ook vanuit dat het gaat om 'standaard een half uur extra werken', niet dat het zo af en toe een keer voorkomt.... Dat moeten we allemaal natuurlijk wel eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Tackleberry schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:17:
[...]

Ah, ik wist bijvoorbeeld niet dat de wachttijden over de hele dag zo waren... Dat verandert het beeld natuurlijk wel een beetje. Er is in mijn ogen een groot verschil tussen afgekapt worden om 22.05 en 22.30. Dat laatste kan ik echt wel begrijpen. Maar ik ga er dan ook vanuit dat het gaat om 'standaard een half uur extra werken', niet dat het zo af en toe een keer voorkomt.... Dat moeten we allemaal natuurlijk wel eens. :)
Elke dag is dat minder leuk ;), terwijl we al zoveel zeurders aan de lijn hebben. Maar goed van die problemen ben ik af :9

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
klapy schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 08:03:

Als de mensen niet kundig genoeg zijn moet je ze niet achter de telefoon zetten. Ontsla ze of geef ze nog een cursus. Dus wat mij betreft zijn ze dan incompetent. Ik vind het vervelend als ik de mensen moet vertellen wat ze moeten doen en dat ik meer kennis heb van hun werk als ze zelf. Aangezien ze zelf niet snapten wat er aan de hand was kunnen ze me het dan ook niet vertellen wat er aan de hand is.

aardig van je maar mijn verhuizing was gewoon een grote administratieve ramp..ze lagen achter met de mail en maakten daarna fout op fout. Aangezien ik snap dat mensen het niet kunnen helpen dat hun collega's fouten maken blijf ik altijd netjes en beleefd. Maar er werd weinig moeite gedaan en mensen begrepen meestal niet eens waar ze mee bezig waren. Alleen de laatste die ik aan de telefoon heb gehad wist wat ie moest doen en regelde het ook binnen een paar minuten.
Ik vind dat je als callcentre agent altijd beleefd moet zijn. Niet denigrerend doen. Ook al denk je dat je meer weet als die persoon. Als ik de persoon aan de telefoon gehad had, had ik zijn naam genoteerd en even rechtstreeks met 24help gebeld. en ze belde tegen 7 uur.

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 13-02-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:39:
Ondanks dat we erg tevreden @home gebruikers zijn voor meer dan 5 jaar, willen we over naar iets anders omdat @home duur is en blijft voor 5Mbit die het levert. En omdat essent nu alweer stroomprijzen ed heeft verhoogd :( , worden de vaste kosten een beetje veel.
De prijzen van @home zijn nagenoeg ongewijzigd gebleven ( 90 gulden, 45 euro, 48 euro ) door de jaren heen, terwijl de snelheid ook hetzelfde blijft. Vijf jaar geleden haalde ik 500~600KB/s , nu haal ik hetzelfde. Toen was het goedkoop voor de snelheid, nu is het duur. Terwijl alle andere kabel en adsl boeren steeds sneller worden en minder gaan kosten.

We willen ook voip telefonie hebben vanwege de lagere prijs. Kost ook weer extra bij @home, en er zijn veel problemen mee naar schijnt. Alleen er is geen adsl2+ beschikbaar hier 8)7 En dat zijn juist de aantrekkelijkste abbonementen qua prijs/kwaliteit.

Ik heb al zo zitten rondneuzen, en kan aardig wat goedkoper uitkomen voor nagenoeg dezelfde snelheden. Kleine 20 euro goedkoper excl. telefonie.
Welk alternatief ben jij aan het bekijken? Ik deel jou mening over de snelheid van breedband, die zou imo naar 10mbit mogen gaan voor dat geld. Ik woon in heerlen centrum, en dat is net verkeerd voor bijvoorbeeld Wanadoo 20mbit ( heerlerbaan, en hoensbroek kan het wel, maar centrum niet), dus ik zie niet goed welk alternatief ik zou moeten nemen (ik heb op dit moment geen vaste telefoonaansluiting dus een abbo zoals Versatel valt ook af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:24:
[...]

Welk alternatief ben jij aan het bekijken? Ik deel jou mening over de snelheid van breedband, die zou imo naar 10mbit mogen gaan voor dat geld. Ik woon in heerlen centrum, en dat is net verkeerd voor bijvoorbeeld Wanadoo 20mbit ( heerlerbaan, en hoensbroek kan het wel, maar centrum niet), dus ik zie niet goed welk alternatief ik zou moeten nemen (ik heb op dit moment geen vaste telefoonaansluiting dus een abbo zoals Versatel valt ook af).
Heerlen icm @home, heb je vaak storing? Dat is een van de gebieden waar ik merkte dat @home het meeste problemen heeft met betrekking tot signaalstoringen (power and cable blink in geval arris, send of receive blinks in geval van motorola).

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort pas de motorola aangesloten (had nog het eerste modem), maar heb en had eigenlijk nooit problemen met de verbinding. Ik wil alleen wat anders omdat ik de prijs/snelheid verhouding niet meer goed vind.

Verwijderd

Topicstarter
Mja.. op m'n download marathons na vraag ik mezelf nog steeds af wat ik met 5000/700Kbps zou moeten. 47.95 is een aardig bedrag en zeker op jaarbasis.

Mischien zou ik toch over moeten stappen ofzo.

Verwijderd

Ik snap het niet! :(
Ben verhuist en van te voren moest ik een mailtje sturen omdat door te geven. Antwoord: wij proberen binnen 5 werkdagen uw e-mail te beantwoorden, na wat bellen en mailen krijg ik na twee weken een e-mail. Er staat 15 Feb. doet uw internet het op het nieuwe adres. Er zal ook een contactdoos opgestuurd worden ofzo. Heb ik niet eens ontvangen ook niet op mijn oude adres maar goed. Gelukkig was hier al een contact doos van @home met een nieuw modem. Maar het modem is abonnement gekoppeld dus heb ik mijn oude maar aangesloten. Ja alle lampjes branden goed, maar het werkt voor geen meter!

Ik @home 5 x opgebelt. Zeiden de laatste 2 we doen een firmware update van je modem wat 2 uur duurt en dan zal die het doen. Nou werkt nog steeds niet en ik zit er echt door, krijg steeds zon icoontje dat ik beperkte of geen verbinding heb. Wat kan ik nog meer doen?
- CP nummmer klopt
- Werkgroep klopt

Ik wil WoW spelen me char staat al een maand droog! :'( :'( :'(

• julio6230
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik heb sinds kort mijn webspace geactiveerd en das allemaal leuk en aardig, maar ik heb het hele gebeuren een keer kunnen gebruiken. Sindsdien blijft ie iedere keer hangen als ik iets probeer te uploaden naar men webspace... Iemand ook ooit zo iets gehad, oplossing?

no

• m3gA
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 01:09:
Ik snap het niet! :(
Ben verhuist en van te voren moest ik een mailtje sturen omdat door te geven. Antwoord: wij proberen binnen 5 werkdagen uw e-mail te beantwoorden, na wat bellen en mailen krijg ik na twee weken een e-mail. Er staat 15 Feb. doet uw internet het op het nieuwe adres. Er zal ook een contactdoos opgestuurd worden ofzo. Heb ik niet eens ontvangen ook niet op mijn oude adres maar goed. Gelukkig was hier al een contact doos van @home met een nieuw modem. Maar het modem is abonnement gekoppeld dus heb ik mijn oude maar aangesloten. Ja alle lampjes branden goed, maar het werkt voor geen meter!

Ik @home 5 x opgebelt. Zeiden de laatste 2 we doen een firmware update van je modem wat 2 uur duurt en dan zal die het doen. Nou werkt nog steeds niet en ik zit er echt door, krijg steeds zon icoontje dat ik beperkte of geen verbinding heb. Wat kan ik nog meer doen?
- CP nummmer klopt
- Werkgroep klopt

Ik wil WoW spelen me char staat al een maand droog! :'( :'( :'(
dat had ik dus ook.. het modem opnieuw activeren helpt niet. (of firmware flashen oid) bij mij heeft de
2de lijns iets moeten doen. vraag anders even of ze je doorverbinden.

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

m3gA schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 07:34:
[...]

dat had ik dus ook.. het modem opnieuw activeren helpt niet. (of firmware flashen oid) bij mij heeft de
2de lijns iets moeten doen. vraag anders even of ze je doorverbinden.
Hoe flikkeren de lampjes op dit moment op je modem, als online blinkt kan het zijn dat je modem fout in het systeem staat als send of receive blinkt ga dan maar eerst kastjes vervangen en anders kan het zijn dat de retourkoppeling (Verzenden en ontvangen van de kabel) nog niet is ingeschakeld en dat ze een monteur langs schoppen.

alternativ

Verwijderd

Mijn vriendin is afgelopen weekend (11-02) verhuist. Op 25-01 heeft ze een mail gestuurd naar verhuizing @ home punt nl met daarin haar nieuwe adres. Een verhuizing duurt maximaal 4 weken volgens @home. Een standaard reply gehad dat ze zo snel mogelijk zouden antwoorden. Op 10-02 nog niets gehoord, nogmaals de verhuismelding gestuurd. Voor die tijd al een keer met de helpdesk gebeld, die wouden doorverbinden met de technische dienst, maar goed, na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan de telefoon maar opgehangen. Je moet ergens een grens stellen.. Deze grap wel twee keer gehad, dus in totaal 30 minuten een muziekje gehoord.

Vandaag nog niets gehoord, terwijl ze dus al verhuist is. Nogmaals gebeld met klantenservice. De incompetente zakkenvuller aldaar kon "een melding in het systeem maken". Kon niet vertellen waarom het godsgruwelijk lang duurt voordat je zelfs maar een bevestiging van je melding ontvangt. "Ze hebben het druk" wist hij nog uit te brengen. Was ik al achter, 30 minuten in de wacht zegt mij genoeg.

Als je even over de situatie nadenkt weet je dat het bij @Home een gezellige rotzooi is. Een internetprovider die niet binnen 3 weken antwoord op een e-mail, is haar naam niet waardig. Bellen heeft ook geen enkele zin, je krijgt iemand aan de lijn die "iets in het systeem invoert", je een "ticket" geeft, kortom: geen zak uithaalt.

Heb de arme stakker gevraagd of ze een adres hebben waarnaar ik een telegram/postduif kan sturen om alsnog haar verhuismelding door te geven..

Ik heb de "man zonder enige bevoegdheden gevraagd" om de melding in de computer te stoppen dat ze zich wat mij betreft aan die vier weken moeten houden. Op 28-02 sta ik namelijk bij het kantoor Essent in Groningen op de stoep om een verhuispakket op te halen en de verhuizing persoonlijk te komen regelen..

Ow ja, na afloop heb ik me wel mijn excuses aangeboden aan de stakker, het is niet zijn verantwoordelijkheid en hij kan er ook niets aan doen. De woorden stakker ed zijn ook niet in het gesprek gevallen, ben redelijk beleefd gebleven. Dit is gewoon mijn beeld van de @home "klantenservice" medewerker.

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:26:
Mijn vriendin is afgelopen weekend (11-02) verhuist. Op 25-01 heeft ze een mail gestuurd naar verhuizing @ home punt nl met daarin haar nieuwe adres. Een verhuizing duurt maximaal 4 weken volgens @home. Een standaard reply gehad dat ze zo snel mogelijk zouden antwoorden. Op 10-02 nog niets gehoord, nogmaals de verhuismelding gestuurd. Voor die tijd al een keer met de helpdesk gebeld, die wouden doorverbinden met de technische dienst, maar goed, na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan de telefoon maar opgehangen. Je moet ergens een grens stellen.. Deze grap wel twee keer gehad, dus in totaal 30 minuten een muziekje gehoord.

Vandaag nog niets gehoord, terwijl ze dus al verhuist is. Nogmaals gebeld met klantenservice. De incompetente zakkenvuller aldaar kon "een melding in het systeem maken". Kon niet vertellen waarom het godsgruwelijk lang duurt voordat je zelfs maar een bevestiging van je melding ontvangt. "Ze hebben het druk" wist hij nog uit te brengen. Was ik al achter, 30 minuten in de wacht zegt mij genoeg.

Als je even over de situatie nadenkt weet je dat het bij @Home een gezellige rotzooi is. Een internetprovider die niet binnen 3 weken antwoord op een e-mail, is haar naam niet waardig. Bellen heeft ook geen enkele zin, je krijgt iemand aan de lijn die "iets in het systeem invoert", je een "ticket" geeft, kortom: geen zak uithaalt.

Heb de arme stakker gevraagd of ze een adres hebben waarnaar ik een telegram/postduif kan sturen om alsnog haar verhuismelding door te geven..

Ik heb de "man zonder enige bevoegdheden gevraagd" om de melding in de computer te stoppen dat ze zich wat mij betreft aan die vier weken moeten houden. Op 28-02 sta ik namelijk bij het kantoor Essent in Groningen op de stoep om een verhuispakket op te halen en de verhuizing persoonlijk te komen regelen..

Ow ja, na afloop heb ik me wel mijn excuses aangeboden aan de stakker, het is niet zijn verantwoordelijkheid en hij kan er ook niets aan doen. De woorden stakker ed zijn ook niet in het gesprek gevallen, ben redelijk beleefd gebleven. Dit is gewoon mijn beeld van de @home "klantenservice" medewerker.
Zoals ik al zei blijf rustig aan de lijn, als je ruzie zoekt dan zal de medewerker die je aan de lijn krijgt heel weinig voor je doen, als je netjes blijft dan wil hij zelfs wel even voor je kijken of het mailtje goed is aangekomen, overigens is het mailtje verstuurd vanuit haar EIGEN @HOME email adres? Als dat het geval is moet de email namelijk al behandeld zijn.

En hou er nou in vredesnaam eens rekening mee dat de mensen die op de helpdesk zitten, zich te hebben houden aan procedures van @home, als je boos wordt dan richt je dat in een klachtenbrief naar Essent Kabelcom Afdeling @Home Klantenservice Postbus 9501 9703 LM GRONINGEN of naar klachten@home.nl vanuit je eigen (@home) email adres.

[ Voor 4% gewijzigd door Alternativ op 16-02-2006 10:39 ]

alternativ

• m3gA
Alternativ schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 07:46:
[...]

Hoe flikkeren de lampjes op dit moment op je modem, als online blinkt kan het zijn dat je modem fout in het systeem staat als send of receive blinkt ga dan maar eerst kastjes vervangen en anders kan het zijn dat de retourkoppeling (Verzenden en ontvangen van de kabel) nog niet is ingeschakeld en dat ze een monteur langs schoppen.
alles is nu opgelost door iemand van de 2de lijns die dus wel begreep hoe het werkte.

• m3gA
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:26:

ze hebben een enorme administratieve achterstand bij @home werd me laatst verteld. Stuur maar een aangetekende brief.

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

m3gA schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:15:
[...]

ze hebben een enorme administratieve achterstand bij @home werd me laatst verteld. Stuur maar een aangetekende brief.
Omstreeks de 5 weken voor brieven kun je beter wachten op je email O-)

alternativ

Verwijderd

Vandaag heb ik @home maar weer gebelt! Na 50 minuten te hebben gebelt! En met de technische dienst te hebben gesproken is besloten dat er een nieuw modem opgestuurd wordt. Als dat modem aangekomen is en ik heb alles aangesloten en het werkt dan nog niet... Dan besluit ik om naar een andere provider over te stappen ben dit meer dan spuugzat! Eerst een halve maand wachen voordat me e-mail beantwoord wordt vervolgens mij beloven dat het de 15e in orde komt, maken ze me blij met een dode mus! Nu kan ik weer een aantal dagen wachten voordat ik internet heb! :( Ja en ik maar lekker door betalen, en lekker belkosten betalen 8)7

Iemand enige tips nog wat er mis zou kunnen zijn?

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 11:53

odan

The dark side is within all!

geen tip over de verbinding maar je kunt je geld terug vragen als je meer als 3 dagen geen internet hebt gehad dacht ik.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
Ik heb 2 weken geleden bij mijn moeder athome geinstalleerd
het was een arris modem en het heeft zo'n 2 weken goed gewerkt
tot voor 3 dagen ......
de power en online lampjes knipperen en de cable en ethernet blijven aan.
vlgs de manual van de moden is het een obtaining data ip adress DHCP error
vraagje: wie weet waar dit aan ligt en hoe je dat oplost?
of is dit een probleem bij athome (wijkcentrale)

nou heb ik al 3 keer (voor zo'n 20 euro) met athome gebeld maar zij hebben de modem er opnieuw ingezet zonder resultaat en vandaag heb ik zo'n 45 minuten een muziekje aangehoord en niemand aan de lijn gekregen.(slechte service)
ook zeiden ze dat het met de pc te maken heeft,
maar vlgs mij moet de de modem ook zonder pc eerst al opstarten????
ik ga maar eens kijken of er geen goede adsl aanbieder is voor me moeder
want dat athome sucks!@#

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:39

defiant

Moderator General Chat
wooley schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:02:
de power en online lampjes knipperen en de cable en ethernet blijven aan.
vlgs de manual van de moden is het een obtaining data ip adress DHCP error
Klopt
ook zeiden ze dat het met de pc te maken heeft,
Niet dus, het functioneren van de modem (zeker de Arris waar jezelf niks kan instellen) staat los van de computer. Het probleem ligt dus bij @home, zelf kan je niks doen, want je kan met de Arris modem zelfs niet je eigen signaalwaarden controleren.
k ga maar eens kijken of er geen goede adsl aanbieder is voor me moeder
Je kan binnen 2 maand na aansluiting kosteloos opzeggen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Defiant schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:37:

[...]

Je kan binnen 2 maand na aansluiting kosteloos opzeggen.
Dit is alleen zo bij het proef abbo, voor het abonnement dat je na je proefperiode aangaat geld een opzegtermijn van 1 maand en een minimale overeenkomst van 1 jaar (8>

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:10

Wildfire

Joy to the world!

Alternativ schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 21:27:
[...]

Dit is alleen zo bij het proef abbo, voor het abonnement dat je na je proefperiode aangaat geld een opzegtermijn van 1 maand en een minimale overeenkomst van 1 jaar (8>
Tenzij ze een wanprestatie leveren en je ze een redelijke kans hebt gegeven de problemen op te lossen, dan kun je op elk moment opzeggen door je op het leveren van een wanprestatie te beroepen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Wildfire schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:09:
[...]

Tenzij ze een wanprestatie leveren en je ze een redelijke kans hebt gegeven de problemen op te lossen, dan kun je op elk moment opzeggen door je op het leveren van een wanprestatie te beroepen.
En hoe wil je die wanprestatie aantonen, @home heeft duidelijk vastgesteld in zijn algemene voorwaarden dat een verbinding niet 24 uur in de lucht is het zgn best effort product, in het geval van storing hebben zijn 2 dagen om het op te lossen alvorens de restitutie ingaat en geloof me ik heb gesprekken gevoerd met menig advocaat (jammer genoeg de grootste zeikerds aan de lijn) maar naar het verwijzen naar Artikel 8 - Onderhoud en herstelwerkzaamheden en Artikel 11 - Aansprakelijkheid Essent Kabelcom, houden die hun mond ook wel.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

De upload van @home word hier steeds slechter met breedband, ik haalde eerst de 90KB/sec en nu soms nog maar 70KB/sec
Doei @home na 5 jaar, maandag heb ik TweakDSL 16-24/ 1 voor hetzelfde bedrag per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Niet online
Ik kom er toevallig achter dat ik een nieuw IP adres heb en ook een ander CP-nummer. Nou vind ik dat IP nummer niet zo gek, maar het CP nummer zou normaal toch niet moeten wijzigen ?

Merkte eergisteren ofzo wel dat ik geen internet had en even geen IP, maar na reset van de router werkte alles weer. Waarschijnlijk is het toen veranderd dus.

Edit: Regio Venlo overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Psychokiller op 26-02-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Waar haal je je CP-nummer dan vandaan? DNS-lookup van je IP gaat niet werken, bij een groot aantal IPs klopt dat niet meer. @home over geschreven en nog zo vermeld dat ze de mail moesten geven aan iemand met verstand van DNS etc, maar helaas. Maar een aantal IP's van @home verwijst naar twee ip-addressen, waardoor een dns-lookup dus twee verschillende CP-nummers op kan leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door Klaus_1250 op 26-02-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 14:56

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Psychokiller schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:58:
Ik kom er toevallig achter dat ik een nieuw IP adres heb en ook een ander CP-nummer. Nou vind ik dat IP nummer niet zo gek, maar het CP nummer zou normaal toch niet moeten wijzigen ?

Merkte eergisteren ofzo wel dat ik geen internet had en even geen IP, maar na reset van de router werkte alles weer. Waarschijnlijk is het toen veranderd dus.

Edit: Regio Venlo overigens.
Regio Roermond lijken de motorola's @Random IP nummertjes te krijgen.
Alle Com21 doosjes blijven wel aan hun eigen nummertje hangen.....

B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:03:
Waar haal je je CP-nummer dan vandaan? DNS-lookup van je IP gaat niet werken, bij een groot aantal IPs klopt dat niet meer. @home over geschreven en nog zo vermeld dat ze de mail moesten geven aan iemand met verstand van DNS etc, maar helaas. Maar een aantal IP's van @home verwijst naar twee ip-addressen, waardoor een dns-lookup dus twee verschillende CP-nummers op kan leveren.
Op drie plaatsen komt er nu een ander CP nummer uit dan voorheen:
- tracert in cmd naar me eigen ip
- inloggen op ftpserver die op me eigen pc draait
- www.watismijnip.nl

Bij alle drie had ik voorheen me CP nummer wat ik ook bij aanbrengen @home kreeg toegewezen (jaar of 4 geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Psychokiller schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:55:
[...]

Op drie plaatsen komt er nu een ander CP nummer uit dan voorheen:
- tracert in cmd naar me eigen ip
- inloggen op ftpserver die op me eigen pc draait
- www.watismijnip.nl

Bij alle drie had ik voorheen me CP nummer wat ik ook bij aanbrengen @home kreeg toegewezen (jaar of 4 geleden).
Ga dat ff uitzoeken op troublesathome staat een hele duidelijke uitleg en dan kom je
hier uit.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Niet online
Hmm inderdaad, merci voor de link :)
Jouw IPnummer: 84.29.126.xxx

Hieronder staan de computernamen die bij je IPnummer horen, met daarbij
meteen ook de vertaling in omgekeerde volgorde (de IPnummer(s) die bij die
computernamen horen):

cp237xxx-a.venlo1.lb.home.nl
84.29.91.xxx
84.29.75.xxx

cp104xxx-a.venlo1.lb.home.nl
84.29.126.xxx
Ziet er wel vaag uit, maar merk er verder niks van in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Psychokiller schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:09:
Hmm inderdaad, merci voor de link :)

[...]

Ziet er wel vaag uit, maar merk er verder niks van in ieder geval.
Venlo is bacc gebied ga er maar vanuit dat er problemen blijven bestaan. Het wordt tijd dat @home eens gaat werken met een goed werkend dhcp platform en niet een waarin leases half niet worden uitgegeven of helemaal niet aanwezig zijn.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Weet iemand waarom die rottige motorola SB5101E crashed? mijn vorige modem deed het altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

m3gA schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:01:
Weet iemand waarom die rottige motorola SB5101E crashed? mijn vorige modem deed het altijd goed.
Er waren voorheen wat problemen met de software die naar de 01E werden gestuurd, @home levert namelijk ook een 00E maar die wordt niet meer uitgeleverd bij installaties (als je geluk hebt heeft de monteur er een bij zich).

Maar om even op je vraag terug te komen, hoe bedoel je crashed die modems kunnen namelijk op meerdere manieren hangen (branden de lampjes anders) en als je het modem probeert uit te lezen voor zover ik weet is dat via de webinterface mogelijk van jou modem op http://192.168.100.1/ misschien dat je daar wat meer informatie uit kunt halen, is er meer bekend post dan :)

Succes

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Alternativ schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:07:
[...]

Er waren voorheen wat problemen met de software die naar de 01E werden gestuurd, @home levert namelijk ook een 00E maar die wordt niet meer uitgeleverd bij installaties (als je geluk hebt heeft de monteur er een bij zich).

Maar om even op je vraag terug te komen, hoe bedoel je crashed die modems kunnen namelijk op meerdere manieren hangen (branden de lampjes anders) en als je het modem probeert uit te lezen voor zover ik weet is dat via de webinterface mogelijk van jou modem op http://192.168.100.1/ misschien dat je daar wat meer informatie uit kunt halen, is er meer bekend post dan :)

Succes
het pc link lampje blijft branden en de enige manier om weer op internet te komen is het modem resetten.

Software Version: SB5101E-2.4.1.3-SCM00-NOSH
Hardware Version: 1
MIB Version: II
GUI Version: 1.0

een 00E heb ik hier ook nog in de kast liggen.. is die beter?

[ Voor 10% gewijzigd door m3gA op 26-02-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

m3gA schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:11:
[...]

het pc link lampje blijft branden en de enige manier om weer op internet te komen is het modem resetten.

Software Version: SB5101E-2.4.1.3-SCM00-NOSH
Hardware Version: 1
MIB Version: II
GUI Version: 1.0

een 00E heb ik hier ook nog in de kast liggen.. is die beter?
Heeft iig geen softwareproblemen en als je aan @home doorgeeft dat je die hebt gekregen nadat een monteur is langsgeweest (moet je wel ff hopen op een onervaren 1ste lijns persoons want anderen die checken of er daadwerkelijk een monteur is ingepland) en expliciet vermeld dat het gaat om een SB5100 dan kunnen zij hem na ontvangst van het macadres aan de onderzijde registreren en kun je een aantal dagen testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Alternativ op 26-02-2006 16:30 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Alternativ schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:29:
[...]

Heeft iig geen softwareproblemen en als je aan @home doorgeeft dat je die hebt gekregen nadat een monteur is langsgeweest en expliciet vermeld dat het gaat om een SB5100 dan kunnen zij hem na ontvangst van het macadres aan de onderzijde registreren en kun je een aantal dagen testen.
die andere was van mijn vriendin en ze mocht hem houden toen we gingen samenwonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
ik heb even een vraagje:
bij het arris modem welke lampjes zijn bij jullie aan ?
als je het modem opstart maar de pc uit hebt staan
of moet je de pc aan hebben zodat de modem start?
bij me moeder blinkt power en online en brand cable en ethernet
vlgs manual bezig met verkrijgen van data ip adres (DHCP)
bij ipconfig zie ik wel een ip-adress.....
helpdesk is waardeloos,na in totaal 3*gebeld
geen medewerker die weet
hoe ze dat moeten oplossen????
vandaag gebeld,hun computer deed het niet,sorry voor het ongemak!@#$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

wooley schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:17:
ik heb even een vraagje:
bij het arris modem welke lampjes zijn bij jullie aan ?
als je het modem opstart maar de pc uit hebt staan
of moet je de pc aan hebben zodat de modem start?
bij me moeder blinkt power en online en brand cable en ethernet
vlgs manual bezig met verkrijgen van data ip adres (DHCP)
bij ipconfig zie ik wel een ip-adress.....
helpdesk is waardeloos,na in totaal 3*gebeld
geen medewerker die weet
hoe ze dat moeten oplossen????
vandaag gebeld,hun computer deed het niet,sorry voor het ongemak!@#$
Als je power blinks is het vaak zo dat het modem nieuwe software ophaalt of dat deze uberhaupt geen goed contact kan krijgen maar aangezien de rest wel aan is lijkt dat niet het geval.

Welk Ipadres ontvang je van het modem en heeft een van de medewerkers al geopperd om een update dan wel powercycle uit te voeren?

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
ik heb de modem al gereset,aan/uitgezet,standby,etc.....
probleem is dat me moeder geen kpn-lijn meer heeft(en ook niet wil)
en ik met me mobiele telefoon met 09008112 moet bellen
dat kost me ongeveer 1 euro per minuut
en dan wordt je in de wacht gezet......
als het dan langer als 30 minuten is is me beltegoed pleite
heb ik nu 2x gehad en ik vind het zwaar klote
want er is nog steeds geen 2e lijns medewerker aan de lijn geweest
ook was er al 2x een probleem met de computers van 09008112
hun systeem crashede net als ik belde (al 2x)
ik vind het niet meer leuk met athome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

wooley schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:59:
ik heb de modem al gereset,aan/uitgezet,standby,etc.....
probleem is dat me moeder geen kpn-lijn meer heeft(en ook niet wil)
en ik met me mobiele telefoon met 09008112 moet bellen
dat kost me ongeveer 1 euro per minuut
en dan wordt je in de wacht gezet......
als het dan langer als 30 minuten is is me beltegoed pleite
heb ik nu 2x gehad en ik vind het zwaar klote
want er is nog steeds geen 2e lijns medewerker aan de lijn geweest
ook was er al 2x een probleem met de computers van 09008112
hun systeem crashede net als ik belde (al 2x)
ik vind het niet meer leuk met athome
No offense maar ik heb nu alleen nog maar gezeik over de helpdesk gehoord en zo gaat het met vele mensen, ik kan me voorstellen dat het kut is dat er geen verbinding mogelijk is maar er zitten daar echt wel mensen die je kunnen helpen maar die verzuimen dat omdat je alleen maar miept over hoe kut @home wel niet is.

Als je ons zegt wat er wel brand en niet brand en geeft een antwoord of er al een update is geweest van je modem (opnieuw registreren bij de bacc server) dan kunnen we al weer wat meer.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:24:
[...]

Het interessantst voor mij (geen adsl2+ hier :( ) , is pilmo 8/1 adsl1 + telefonie voor 35 euro per maand. Is standaard al 13 euro goedkoper, en biedt iets hogere snelheden aan.

Maar zonder vaste telefoonaansluiting krijg je weinig beters dan @home ben ik bang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:02
Een tijd geleden ben ik verhuisd, en heb sindsdien geen @home meer. Nu kwam ik laatst m'n Motorola Surfboard modem weer tegen. Wat kan ik nog met dit ding? Niets voor zover ik weet. En verkopen? Niemand die er wat aan heeft (i.v.m. MAC-adres). Suggesties? Weggooien (milieu :/)? Naar een antwoordnummer bij @home sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij trouwens wel op dat als ik naar de kantenservice bel dat er snel iemand is,
integenstelling tot sommigemensen jammergenoeg :)
alleen ze vragen Altijd of ik mijn PC direct wil verbinden met de modem ?
Vervolgens moet ik mijn Firewall en antivirus comleet uitzetten :?
Ze lezen Van alles uit, en als je dan vraag wat dat gene is zijn ze opeens of heel vaag of ze gaan opeens over iets anders beginnen of ze beginnen over dat ze pingen :?
ik weet niet wat het allemaal is maar ik zag dat er hier (ex) mederwerkers waren..
iemand die weet wat ze allemaal kunnen uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 06:22:
Het valt mij trouwens wel op dat als ik naar de kantenservice bel dat er snel iemand is,
integenstelling tot sommigemensen jammergenoeg :)
alleen ze vragen Altijd of ik mijn PC direct wil verbinden met de modem ?
Vervolgens moet ik mijn Firewall en antivirus comleet uitzetten :?
Ze lezen Van alles uit, en als je dan vraag wat dat gene is zijn ze opeens of heel vaag of ze gaan opeens over iets anders beginnen of ze beginnen over dat ze pingen :?
ik weet niet wat het allemaal is maar ik zag dat er hier (ex) mederwerkers waren..
iemand die weet wat ze allemaal kunnen uitlezen?
Het modem valt uit te lezen aan de hand van een ip of mac in het geval het modem geen ip krijgt van de dhcp server, ik omschrijf het altijd als het bereiken van het modem en de pc, als jij een router hebt aangesloten en ik krijg daar een ping van dan vind ik het ook best maar dan moet je dat wel even instellen, dat is hetgeen wij doen.

Maar ivm iptheft zal ik je ook verzoeken om het modem van het stroom te houden en dan voer ik een ping uit om te kijken of niemand anders met een fixed ip werkt waardoor jou verbinding niet tot stand komt, het is een inschatting van de situatie en het kan zijn dat de nieuwe medewerkers bij stream en 24 dit nog niet geheel onder de knie hebben ;)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 00:34

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Iemand weet van de storing in Enschede met de BACC en weet wanneer die is opgelost? ik zit nu namelijk maar op advies van de KS statisch op internet, maar volgens de 2e lijner zou het probleem gisteren opgelost moeten zijn...

en mn router wil ook nog eens neit mee werken... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 24-09 15:15

chromeeh

the Gnome

Alternativ schreef op maandag 27 februari 2006 @ 08:00:
[...]

Het modem valt uit te lezen aan de hand van een ip of mac in het geval het modem geen ip krijgt van de dhcp server, ik omschrijf het altijd als het bereiken van het modem en de pc, als jij een router hebt aangesloten en ik krijg daar een ping van dan vind ik het ook best maar dan moet je dat wel even instellen, dat is hetgeen wij doen.

Maar ivm iptheft zal ik je ook verzoeken om het modem van het stroom te houden en dan voer ik een ping uit om te kijken of niemand anders met een fixed ip werkt waardoor jou verbinding niet tot stand komt, het is een inschatting van de situatie en het kan zijn dat de nieuwe medewerkers bij stream en 24 dit nog niet geheel onder de knie hebben ;)
Wat altijd leuk blijft is als je een probleem hebt en je belt uit ellende maar en ze vrgane je of je je router er tussen weg wilt halen, gewoon zeggen dat je dat al hebt :+
Vervolgens resetten ze je connectie en voilla het werkt weer >:)

Vooral de reacties zijn leuk als ze vragen of je het modem een keer wilt resetten en je dan zegt dat je dat al gedaan hebt :)
@Home: Ja meneer wilt u het modem een keer resetten door de spanning er 10 sec af te doen?
Ik: Dat heb ik al geprobeerd
@Home: Meneer u mag zelf uw modem niet resetten
Ik: :? Ik had 'toevallig' stroomuitval
@Home: Uhm... *GRUMBLE* juist...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

chromeeh schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:50:
[...]

Wat altijd leuk blijft is als je een probleem hebt en je belt uit ellende maar en ze vrgane je of je je router er tussen weg wilt halen, gewoon zeggen dat je dat al hebt :+
Vervolgens resetten ze je connectie en voilla het werkt weer >:)

Vooral de reacties zijn leuk als ze vragen of je het modem een keer wilt resetten en je dan zegt dat je dat al gedaan hebt :)
@Home: Ja meneer wilt u het modem een keer resetten door de spanning er 10 sec af te doen?
Ik: Dat heb ik al geprobeerd
@Home: Meneer u mag zelf uw modem niet resetten
Ik: :? Ik had 'toevallig' stroomuitval
@Home: Uhm... *GRUMBLE* juist...
Jij mag met alle liefde van de wereld je modem powercyclen voor het gesprek dat scheelt de medewerker wel in tijd geef dan wel even aan dat je de tip in het ivr menu hebt gevolgd (modem 5 minuten van het stroom) en "@home" neemt er genoegen mee hoor, het gaat er eigenlijk alleen om dat wij kunnen controleren of de mac van je router gevonden wordt of niet.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
nou ik ben heel netjes geweest tegen athome service mensen
maar het probleem blijft
modem is al gereset,2x opnieuw aangemeld
arris CM450B/CEL
power en online blijft knipperen
cable en ethernet is aan

vlgs manual modem bezig met verkrijgen van data ip adres (DHCP)

televisie werkt wel
internet heeft ook tot vorige week gewerkt

helaas heeft mijn moeder geen KPN-lijn meer,anders kon ik tot oneindig blijven bellen.
maar als je met je mobieltje met 09008112 belt en je wordt 45 minuten in de wacht gezet
dat kost knaken (+/-1 euro/minuut)
heb ook al geprobeerd via mail athome tot actie te krijgen,
maar krijg mail terug,dat ze de modem er opnieuw hebben ingezet,
maar nog niks!@#$

help!!!mijn moeder heeft al 1 week geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wooley schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:50:
maar het probleem blijft
arris CM450B/CEL
cable en ethernet is aan

televisie werkt wel

helaas heeft mijn moeder geen KPN-lijn meer,anders kon ik tot oneindig blijven bellen.
maar als je met je mobieltje met 09008112 belt en je wordt 45 minuten in de wacht gezet
maar nog niks!@#$

Ik heb geen tijd om alles te lezen dus ok....

Je bent van @Home Internet naar @Home Internet + Telefonie gegaan?
En je modem blijft nu hangen bij DHCP? (een Arris Touchstone modem?)

Als dat het probleem is moet je met @home Telefonie helpdesk bellen (GRATIS, 0800-2846631) en zeggen dat je modem niet geprovisioned is ofzo. Hij wordt niet toegelaten in het netwerk :/

Dat probleem had ik 1 maand lang gehad zelfs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

wooley schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:50:
maar het probleem blijft
arris CM450B/CEL
cable en ethernet is aan

televisie werkt wel

maar nog niks!@#$

Als online knippert dan ram je een x op de knop bovenop je arris reset je hem en moet het weer werken. En ik kan me voorstellen dat de kosten oplopen maar de helpdesk doet zijn best en wil je ook graag helpen maar dan moet de feedback van jou kant wel eenduidig zijn want in een vorige post zei je dat alleen power blinkte wat is het nou 8)7.

Online blinking geeft bij een arris de standby stand aan en daar kun je em dus uithelpen door op het witte knopje aan de zijkant te rammen.

En als je verstandig bent omzeil je de dhcp request even door een fixed ip in te stellen het mag dan officieel gezien wel niet maar als het werkt only @home to blaim.

[ Voor 6% gewijzigd door Alternativ op 27-02-2006 19:59 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wat zouden ze in de week van 6 maart voor ons in de aanbieding hebben? :X (reclame tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternativ schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:55:
[...]
Online blinking geeft bij een arris de standby stand aan en daar kun je em dus uithelpen door op het witte knopje aan de zijkant te rammen.
Als het online lampje knippert en hij kan via z'n browser bij z'n modem dan is het geen standby, maar dan wordt zijn modem niet toegelaten op het @home netwerk.
Ik heb dat probleem zelf ook ondervonden.

En bij mij wil mijn modem niet eens in standby met die knop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:57:
[...]

Als het online lampje knippert en hij kan via z'n browser bij z'n modem dan is het geen standby, maar dan wordt zijn modem niet toegelaten op het @home netwerk.
Ik heb dat probleem zelf ook ondervonden.

En bij mij wil mijn modem niet eens in standby met die knop :P
Jij hebt een telefonie modem na de eerste aanmelding wordt er nieuwe software afgeleverd en werkt dat zowiezo niet meer ;)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternativ schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:59:
[...]

Jij hebt een telefonie modem na de eerste aanmelding wordt er nieuwe software afgeleverd en werkt dat zowiezo niet meer ;)
Wel! Als je modem niet door @home wordt toegelaten kan je zoiezo bij de ingebouwde webserver. Trek de coax kabel maar eens los van je telefoniemodem en doe je modem eens aan en uit. Wedden dat je dan via je browser bij je modem kan komen?
Zodra je de coax kabel er weer aan doet en hij is aangemeld bij het @home netwerk kan je niet meer met de browser in je modem komen.

Wedden voor 'n kratje grolsch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
het is geen telefonie modem
ze heeft zich gewoon een athome budget gehaald

zoals al eerder gepost door mij:
power en online knippert
cable en ethernet zijn aan

reset is al 2* gedaan in opdracht van helpdesk
stroom af,reset knopje achteop modem maar zonder resultaat
modem is door athome opnieuw aangemeld,maar nope
en ja,ook de standby knop bovenop de modem is al geprobeerd....

[ Voor 12% gewijzigd door wooley op 27-02-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wooley schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:22:
het is geen telefonie modem
ze heeft zich gewoon een athome budget gehaald

zoals al eerder gepost door mij:
power en online knippert
cable en ethernet zijn aan

reset is al 2* gedaan in opdracht van helpdesk
stroom af,reset knopje achteop modem maar zonder resultaat
modem is door athome opnieuw aangemeld,maar nope
en ja,ook de standby knop bovenop de modem is al geprobeerd....
Neem aan dat de helpdesk ook niet in je modem kan komen?

Ik moest ook 50x bellen voordat ik werd doorgeschakeld naar de technische dienst, en daar pas bleek dat mijn modem niet goed geprovisioned was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:01:
[...]

Wel! Als je modem niet door @home wordt toegelaten kan je zoiezo bij de ingebouwde webserver. Trek de coax kabel maar eens los van je telefoniemodem en doe je modem eens aan en uit. Wedden dat je dan via je browser bij je modem kan komen?
Zodra je de coax kabel er weer aan doet en hij is aangemeld bij het @home netwerk kan je niet meer met de browser in je modem komen.

Wedden voor 'n kratje grolsch ;)
Ik geloof je heb zelf niet op telefonie gezeten maar op de normale support met de echte zeurzakken ;)..
En wat is de huidige status van je ticket staat het bij de "technische dienst" kijkt het noc ernaar in het kort wat doet de helpdesk op dit moment voor je :).

http://www.troublesathome...faq&page=hardware#vraag11 als ik daar kijk lijkt het toch echt op een provisioning probleem, vraag eens of je modem correct in het systeem staat en of de bacc lease overeenkomt met wat men in het registratiesysteem heeft staan.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternativ schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:31:
[...]

Ik geloof je heb zelf niet op telefonie gezeten maar op de normale support met de echte zeurzakken ;)..

[...]

En wat is de huidige status van je ticket staat het bij de "technische dienst" kijkt het noc ernaar in het kort wat doet de helpdesk op dit moment voor je :).

http://www.troublesathome...faq&page=hardware#vraag11 als ik daar kijk lijkt het toch echt op een provisioning probleem, vraag eens of je modem correct in het systeem staat en of de bacc lease overeenkomt met wat men in het registratiesysteem heeft staan.
Op de NOC kan je weeeeken wachten weet ik nu uit ervaring, ondanks dat ik een of ander superticket had ofzo. Toen heb ik gewoon wat mensen van de technische dienst op hun privé adres had lopen stalken tot het opgelost zou worden. Toen was het met 2 dagen gebeurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
ja precies zoals in dat plaatje van troublesathome
lampjes power en online knipperen
bezig met verkrijgen van data ip adres (DHCP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

wooley schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:54:
ja precies zoals in dat plaatje van troublesathome
lampjes power en online knipperen
bezig met verkrijgen van data ip adres (DHCP)
Dan is er een probleem met je provisioning van het modem en als je bij de eerste lijn aangeeft dat je al een update hebt gehad wordt je doorgezet naar de 2e lijn. Geef bij de 2e lijn aan dat het nu wel welletjes is geweest (dit zijn de mensen die ook echt de loonstrook van @home krijgen voor zover ik weet) en vermeld dat je niet nogmaals gaat wachten op een update en men zet het dan vanzelf door naar tier 2.5 welke eigenlijk de netwerkbeheerdienst zijn. Deze kunnen leases handmatig herstellen en komen zij er niet uit jah dan is er altijd nog de network operations control maar dat zijn guru's die er echt lang over doen om een probleem op te lossen ;).

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
kijk,daar heb ik wat aan.....
bedankt allemaal en vooral alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 13:24
Bierkameel schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:52:
De upload van @home word hier steeds slechter met breedband, ik haalde eerst de 90KB/sec en nu soms nog maar 70KB/sec
Doei @home na 5 jaar, maandag heb ik TweakDSL 16-24/ 1 voor hetzelfde bedrag per maand :)
Zeuren is ook een vak he ;) Ben erg tevreden over de upload van @home BREEDBAND
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Feb 27 2006 om 21:45:28 UTC+0100)

Download : 8.6 KByte/sec
Upload : 11.6 KByte/sec
Connection : 38.0 Conn/min
Ping test Nederland : 188.0 ms

Ik heb gewoon een lekker hoge upload, zelfs hoger dan mn download.
[/sarcastisch]

Ik stap ook over. Ik ga naar SpeedXS 10 mbit voor €28,20 per maand. Is al 2x zo snel (op papier). In de praktijk dus tijdens de "piekuren" veeeeeell sneller :9

Heb al ontelbaar vaak de helpdesk gebeld het afgelopen jaar. Het was trouwens ook wisselvallig, de ene keer was het weer een aantal weken/maanden goed en dan begon de ellende weer. Maargoed dit is de zoveelste keer al en nu is de maat vol :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

NoepZor schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:56:
[...]

Zeuren is ook een vak he ;) Ben erg tevreden over de upload van @home BREEDBAND
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Feb 27 2006 om 21:45:28 UTC+0100)

Download : 8.6 KByte/sec
Upload : 11.6 KByte/sec
Connection : 38.0 Conn/min
Ping test Nederland : 188.0 ms

Ik heb gewoon een lekker hoge upload, zelfs hoger dan mn download.
[/sarcastisch]

Ik stap ook over. Ik ga naar SpeedXS 10 mbit voor €28,20 per maand. Is al 2x zo snel (op papier). In de praktijk dus tijdens de "piekuren" veeeeeell sneller :9

Heb al ontelbaar vaak de helpdesk gebeld het afgelopen jaar. Het was trouwens ook wisselvallig, de ene keer was het weer een aantal weken/maanden goed en dan begon de ellende weer. Maargoed dit is de zoveelste keer al en nu is de maat vol :)
Omg wat een brakke snelheden, je komt uit regio goor daar zijn niet echt veel problemen met download en upload bekend, is je kabelsignaal doorgaans wel in orde als je je tv direct op je aop aansluit?

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt dat men die de USB Netwerk gebruiken die na 2 dagen ontzettend slecht wordt of zelfs uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Kabelsignaal is perfect. T'V heeft vanaf de splitter goed signaal en de modemwaarden zijn door de helpdesk en technische dienst al heel vaak bekeken. Die waren erg goed en daar ligt het probleem niet. Ik hoor hier zo in Goor (Aangesloten op Almelo) veel verhalen van mensen die ook een slechte verbinding hebben. Volgens mij bellen ze gewoon niet op of @home ontkent het en wil er niets aan doen. Te belachelijk voor woorden gewoon, we betalen 48 euro per maand en soms is het nog trager dan een budget abo.

Verder lijkt het me ook geen instelling die verkeerd staat aangezien we overdag (lees: 's octends rond 9 uur) wel gewoon de volledige werkelijke snelheid halen (577KB/s). In de tussentijd veranderd er geen instelling.

De signalgegevens uit het modem (Motorola surfboard zo'n witte, is al een keer vervangen door een monteur maar haalde niets uit). Kabelnet is van Cogas.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Downstream  Value 
Frequency 147000000 Hz Locked 
Signal to Noise Ratio 31 dB 
Power Level -12 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading  

Upstream  Value 
Channel ID 1 
Frequency 53400000 Hz Ranged 

Power Level 50 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Toevallig dat ik dit topic weer eens zie, maar doet de @Home Accountbeheer het bij iemand? Ik wou een extra e-mailadres aanmaken, maar de website doet het volgens mij al een paar dagen niet..

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:08:
Het schijnt dat men die de USB Netwerk gebruiken die na 2 dagen ontzettend slecht wordt of zelfs uitvalt.
Usb wordt überhaupt niet ondersteund door @home dus daar ga je al de mist in, tevens is het zo dat kabelnetwerken vaak werken met bootfiles (tftp) en @home doet dat ook aan de hand van bacc, dat houdt in dat @home bijhoudt welke softwareversie je draait en deze ook van afstand op een andere kan forceren. Dus usb = no-go.
NaZ- schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:10:
Toevallig dat ik dit topic weer eens zie, maar doet de @Home Accountbeheer het bij iemand? Ik wou een extra e-mailadres aanmaken, maar de website doet het volgens mij al een paar dagen niet..
Daar zijn al langer problemen heeft te maken met de account registratieserver welke ervoor zorgt dat accounts geupdate kunnen worden, deze geeft vaak meldingen van niet goed gekoppelde accounts terwijl ze dat wel zijn. Kun je overigens wel op webmail komen anders kan het een probleem zijn met https sites (van @home).

[ Voor 39% gewijzigd door Alternativ op 27-02-2006 22:17 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

NoepZor schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:10:

Downstream Value
Frequency 147000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 31 dB
Power Level -12 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 1
Frequency 53400000 Hz Ranged

Power Level 50 dBmV
# Downstream - Signal to Noise Ratio (SNR)
Moet minimaal 23.5dB zijn; liefst hoger dan 30dB. => jij hebt 31 ziet er goed uit.

#Downstream - Power Level
Moet tussen -15dBmV en +15dBmV liggen; liefst tussen -12dBmV en +12dBmV en zo dicht mogelijk bij 0dBmV. => jij hebt -12 dBmV lijkt ook goed te zijn.

#Upstream - Power Level
Mag maximaal +58dBmV zijn; liefst lager dan +55dBmV.

Tot nog toe geen verklaring voor je brakke lijn anders dan te weinig capaciteit van de ubr, tis jammer dat ik er niet meer werkzaam ben anders zou ik het na kunnen kijken maar je zou eens kunnen aangeven bij @home dat je vermoed dat er capaciteitsproblemen zijn op je ubr en of de medewerker dit kan bevestigen.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Mja binnen een paar dagen is het afgelopen met @home (gelukkig)
De eerste paar jaar (in het "2560kbit/s" tijdperk) had ik niets te klagen met een download van 600/700 maar de laatste 1.5 jaar heb ik er veel problemen mee gehad. Ik neem dus wel met gemengde gevoelens afscheid, maarja hadden ze het niet moeten verkloten. Wel incasseren maar niet leveren. (Je betaalt voor een ferrari en krijgt een fiat panda) Voor die 48 euro zou je toch wel een degelijke lijn verwachten, zeker van een provider als @home met toch een grote klantengroep. Maar niets is minder waar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alternativ schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:13:
[...]

Usb wordt überhaupt niet ondersteund door @home dus daar ga je al de mist in, tevens is het zo dat kabelnetwerken vaak werken met bootfiles (tftp) en @home doet dat ook aan de hand van bacc, dat houdt in dat @home bijhoudt welke softwareversie je draait en deze ook van afstand op een andere kan forceren. Dus usb = no-go.
Ik had het ook over de USB Nic :)

Dat ADMtech dingetje

Even voor de duidelijkheid :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/usbding.jpg

Die kreeg ik dus geleverd bij het pakket, ze vroegen me ook of ik een USB of Ethernet setup had staan.
Alternativ schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:32:
[...]

Wat verwacht je voor €10 :D

Zonder gekheid als je echt fatsoenlijke snelheden wilt halen gebruik dan geen usb, dat levert problemen op net zo goed als die adsl platvis modems met max transfer van 300 kb.
Ik gebruik 'm ook niet .... Ik wist wel dat men na 2 dagen ontzettend veel uitval had met dat ding :P

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:28:
[...]

Ik had het ook over de USB Nic :)

Dat ADMtech dingetje
Wat verwacht je voor €10 :D

Zonder gekheid als je echt fatsoenlijke snelheden wilt halen gebruik dan geen usb, dat levert problemen op net zo goed als die adsl platvis modems met max transfer van 300 kb.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Alternativ schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:13:
Daar zijn al langer problemen heeft te maken met de account registratieserver welke ervoor zorgt dat accounts geupdate kunnen worden, deze geeft vaak meldingen van niet goed gekoppelde accounts terwijl ze dat wel zijn. Kun je overigens wel op webmail komen anders kan het een probleem zijn met https sites (van @home).
Ja ik kan wel op de webmail komen. Wat wel gek is, is dat ik met mijn "tweede-emailadres" gewoon kan inloggen op de webmail, maar dat mijn hoofdaccount niet werkt. Hij zegt dan dat ik een fout wachtwoord heb ingetypt. Terwijl ik 100% zeker weet dat ik het goede wachtwoord heb ingetypt.

E-mail ophalen met bijv. Outlook Express gaat wel gewoon goed. 8)7

Mocht het Accountbeheer dan wel weer werken, ben ik bang dat ik daar ook niet kan inloggen met mijn hoofdaccount...

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

NaZ- schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:45:
[...]

Ja ik kan wel op de webmail komen. Wat wel gek is, is dat ik met mijn "tweede-emailadres" gewoon kan inloggen op de webmail, maar dat mijn hoofdaccount niet werkt. Hij zegt dan dat ik een fout wachtwoord heb ingetypt. Terwijl ik 100% zeker weet dat ik het goede wachtwoord heb ingetypt.

E-mail ophalen met bijv. Outlook Express gaat wel gewoon goed. 8)7

Mocht het Accountbeheer dan wel weer werken, ben ik bang dat ik daar ook niet kan inloggen met mijn hoofdaccount...
Dit is een typisch gevalletje van bel maar even, dit kun je zelf niet oplossen en @home medewerkers kunnen voor je kijken of er een storing is en om te voorkomen dat ze het standaard lijstje doorlopen vermeld alles wat ik je zojuist heb gevraagd geef aan dat je wel met het ene account kunt inloggen en dat de andere brak is en houdt je hfc / cable mac nummer bij de hand.

alternativ

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.