@home snelheidsverhoging

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.663 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbodesk617
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 13:14
Om alle geruchten de wereld uit te helpen!

Ik heb net de technische dienst van @Home aan de lijn gehad (zeer behulpzame gast). Ik kamp namelijk al tijden met een zeer slechte upload snelheid (ongeveer 17 Kbyte/s). Ik dacht ik toch maar eens bellen. Ik heb namelijk nog een Com21 modem die al 4 jaar oud is. Na alles gecontroleerd te hebben, sturen ze me een EuroDocsis modem toe. Even omruilen, ik ben benieuwd.
Ik dacht, laat ik meteen eens even wat vragen over de geplande snelheidsverhoging. Het is dus de bedoeling dat voor 1 juni 2005 iedereen met een breedband aansluiting de beschikking krijgt over een 1024 Kbit/s upload, dus het dubbele van nu. DE DOWNLOAD snelheid blijft hetzelfde!
Ik weet verder niets over de andere abbo`s. Waarschijnlijk worden die ook verdubbelt.

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 04:49

Jimbolino

troep.com

Misschien een beetje brutaal, maar zou je voor ons dat kastje van de muur willen halen en open maken?
Volgens mij zit daar namelijk gewoon een of ander modem in.
Kortom: meer pics !!!1111 ;)

ps. als je hem niet open wil maken heb ik daar alle respect voor hoor :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

CyberDoX schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:41:
[...]

waar zit jij ergens? :P en was jij 1 van die "testgasten" om het zo maar ff te zegge? ;)
Jah, ik was/ben een van die 'testgasten' ;)
@home had verteld dat het 1 week zou duren, dat is allang voorbij, alleen het is nog steeds gewoon 1024 kb/s upload :D Naja, ik vind het best hoor :)

Ik woon in Haaksbergen, vlakbij Enschede, Hengelo etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimbolino schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:40:
[...]
Misschien een beetje brutaal, maar zou je voor ons dat kastje van de muur willen halen en open maken?
Volgens mij zit daar namelijk gewoon een of ander modem in.
Kortom: meer pics !!!1111 ;)

ps. als je hem niet open wil maken heb ik daar alle respect voor hoor :)
LOL, kast van de muur afhalen ga ik niet doen maar los schroeven doe ik wel ;)

Afbeeldingslocatie: http://img224.exs.cx/img224/7656/18fv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img224.exs.cx/img224/4900/24gn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img224.exs.cx/img224/2788/39ri.jpg

Verder ga ik niet, ik wil nog wel blijven genieten van deze snelheden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 22:58
Grample, woon jij nou ook in Haaksbergen? Anders snap ik er namelijk geen ruk meer van en zijn ze een aparte groep vergeten te vermelden bij de training :X.

Overigens heb ik óók uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de up op alle abonnementen wordt verdubbeld, voor zover ik weet gebeurt er weinig met de download. Overigens mag ik dit eigenlijk niet vertellen wegens geheimhoudingsverklaringen enzo O-)

En aan de gebruiker die problemen heeft met de mail: bel (of mail ;) de helpdesk even, zij kunnen je het adres van een lokale server geven, deze werken bijna altijd. Ik weet de syntax niet meer zeker maar volgens mij was het: mail.<headendafkorting>.<RDC afkorting (OV, LB etc.).home.nl dus check je eigen hostname even :).

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cryforhelp schreef op maandag 14 maart 2005 @ 01:23:
Grample, woon jij nou ook in Haaksbergen? Anders snap ik er namelijk geen ruk meer van en zijn ze een aparte groep vergeten te vermelden bij de training :X.).
Boxmeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
Nu praten we wel contineu over @home breedband verhoging , maar hoe zit het met de andere abbo's ? Wat zal daar mee gebeuren '?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Galaxis schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:47:
Nu praten we wel contineu over @home breedband verhoging , maar hoe zit het met de andere abbo's ? Wat zal daar mee gebeuren '?
Stuk of 6 posts boven je:
Turbodesk schreef op zondag 13 maart 2005 @ 16:26:

Ik heb net de technische dienst van @Home aan de lijn gehad (zeer behulpzame gast). Ik kamp namelijk al tijden met een zeer slechte upload snelheid (ongeveer 17 Kbyte/s). Ik dacht ik toch maar eens bellen. Ik heb namelijk nog een Com21 modem die al 4 jaar oud is. Na alles gecontroleerd te hebben, sturen ze me een EuroDocsis modem toe. Even omruilen, ik ben benieuwd.
Ik dacht, laat ik meteen eens even wat vragen over de geplande snelheidsverhoging. Het is dus de bedoeling dat voor 1 juni 2005 iedereen met een breedband aansluiting de beschikking krijgt over een 1024 Kbit/s upload, dus het dubbele van nu. DE DOWNLOAD snelheid blijft hetzelfde!
Ik weet verder niets over de andere abbo`s. Waarschijnlijk worden die ook verdubbelt.
Volgens mij is er verder nog niets concreets gemeld over de overige abo's.

[ Voor 5% gewijzigd door Bra-Jo op 14-03-2005 11:17 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

No offense naar Turbodesk toe hoor, maar ook dit is nog niet echt wat ik officieel zou noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbodesk617
Het is idd nog niet officieel. Ik had de Td aan de lijn uit Amsterdam en die moest even overleggen of hij het openbaar mocht maken. Het lijkt mij dus geen sprookje wat hij vertelde. We moeten toch maar even afwachten op de officiele aankondiging. Heb alleen niet te veel hoop dat de download snelheid ook onhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Turbodesk schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:12:
Het is idd nog niet officieel. Ik had de Td aan de lijn uit Amsterdam en die moest even overleggen of hij het openbaar mocht maken. Het lijkt mij dus geen sprookje wat hij vertelde. We moeten toch maar even afwachten op de officiele aankondiging. Heb alleen niet te veel hoop dat de download snelheid ook onhoog gaat.
Ik snap niet zo goed wat ze tegen houdt om de downloadsnelheid te verhogen. Technisch kan het zonder al te veel problemen en ik denk dat het qua impact voor ze wel mee gaat vallen.
Of laat ik het zo zeggen, ik zou zelf niet zomaar heel veel meer gaan downloaden als het opeens sneller kan terwijl ik wel duidelijk meer dataverkeer ga rondpompen bij een uploadverhoging ;)

Daarnaast, @Home zit al vanaf het begin (uh 7 jaar? ik weet het niet meer ;)) op ongeveer deze snelheid dus tijd voor verandering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:37
Lijkt me niet dat ze zon aankondiging zetten op hun website en dan alleen maar iets meer upload erbij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog ff wat informatie over EttHome...

EttHome is gebaseerd op 'Ethernet to the Home'. Dit is een geheel nieuwe internettechniek via de kabel van Essent Kabelcom. Door de unieke infrastuctuur van EttH ('Ethernet to the Home') heeft het een ongekend hoge down- en uploadsnelheid en hoeft er bij u thuis geen modem geplaatst te worden. Als enige in Nederland zijn enkele woonwijken van Boxmeer uitgekozen om deze nieuwe vorm van internet uitgebreid te testen. De resultaten van de EttH test zijn voor Essent Kabelcom van groot belang en kunnen de toekomst gaan bepalen van kabelinternet.
De test start in augustus 2004 en duurt tot 1 maart 2005. Gedurende deze gehele periode maakt u als tester GRATIS gebruik van deze nieuwe extreem snelle internetdienst.

Dat van tot 1 maart klopt dus gelukkig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

greatgonzo

schit-te-rend!

is wel tof, maar ik hoop vooral dat ze wat aan de pingsnelheid wat gaan doen.

ik speel de laatste tijd veel CS:S, en de ping schommelt soms van 15 ms tot +700. En ik speel altijd op de XS4all servers.

Bovendien zou upload verhoging ook wel wenselijk zijn, zit hier in een studentenhuis (dus ook klein netwerkje waarop iniet gedeeld wordt) , en vooral als mijn upload hoog oploopt, verlies ik veel download snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 28-05 16:50
heb pas geleden ook mailtje gestuurd naar de helpdesk
ze waren op 14 maart gisteren nog de upload aan het testen of die de verhoging wel aan kon.
het word 1024 dat stond er al in.
download blijft hetzelfde helaas maar ja vind het wel vreemd want bv multikabel heeft 10Mbit en 2!Mbit upload zelfs en zelfde geval bij chello ongeveer ook 8Mbit en 1Mbit up.
maar ja @home heeft capaciteitsproblemen altijd al gehad.
voornamelijk in Limburg omg landgraaf vooral.(zelf @home Ex medewerker:-))
Nou ja we zien het wel weer hopelijk word het wat de snelheidsverhoging.
;)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

groningen is anders nix beter met capaciteitsproblemen.
Gisteravond ook weer de hele tijd down.

Toch gek dat @home zo kloterig is, met Chello thuis had ik eerder nooit problemen, terwijl die er juist om bekend stonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

@Home werkt perfect in omgeving Leek (Postcode 9351 / provincie Groningen).
Strak 550kB/s en een nette ping + 60kB/s strak up.

Geen problemen vlakbij Groningen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

greatgonzo schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:35:
is wel tof, maar ik hoop vooral dat ze wat aan de pingsnelheid wat gaan doen.

ik speel de laatste tijd veel CS:S, en de ping schommelt soms van 15 ms tot +700. En ik speel altijd op de XS4all servers.

Bovendien zou upload verhoging ook wel wenselijk zijn, zit hier in een studentenhuis (dus ook klein netwerkje waarop iniet gedeeld wordt) , en vooral als mijn upload hoog oploopt, verlies ik veel download snelheid
ik zou er dan eerder vanuit gaan dat je medehuisgenoten je ping omhoog jagen..

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:23

Yucko

One clown to rule them all !

Anoniem: 128143 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:43:
[...]

LOL, kast van de muur afhalen ga ik niet doen maar los schroeven doe ik wel ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Verder ga ik niet, ik wil nog wel blijven genieten van deze snelheden :P
_/-\o_ Waarvoor mijn dank btw.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78646

Roger_Rabbit schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:11:
[...]

Ik denk dat ze de snelheidsverhogingen bedoelen die pas doorgevoerd zijn. Lijkt me sterk dat ze nu al weer gaan verhogen.
Hier begin ik ook een beetje bang voor te worden idd
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 12:50
amdboy1983 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:43:
...
download blijft hetzelfde helaas maar ja vind het wel vreemd want bvmultikabel heeft 10Mbit en 2!Mbit upload zelfs..
Waar je dan ook weer €85 per maand voor betaald
en zelfde geval bij chello ongeveer ook 8Mbit en 1Mbit up.
Waar je dan ook weer €79 per maand voor betaald.

Dit zijn natuurlijk geen vergelijkingen he, 4Mbit/s download en 1 Mbit/s upload gaat straks het volgende kosten:

@Home Breedband: €47.95
Chello Classic: €49
Multikabel: heeft geen 4/1 Mbit/s abonnement, wel een 2.5/0.5 Mbit/s abonnement voor €43 en een 5/1 Mbit/s abonnement voor €69. @Home zit straks voor 47,95 dik boven dat 2.5/0.5 abonnement en een klein beetje onder het 5/1 abonnement, dus ook hier wint @Home het dik op prijs.

Dus zowel bij Multikabel als bij Chello zul je straks meer voor een soortgelijke verbinding betalen, dan denk ik niet dat @Home het zo slecht doet.

edit:

Pas als @Home een sneller abonnement invoert (in die richting 10/2 Mbit/s) kun je met dat soort abonnementen gaan vergelijken

[ Voor 7% gewijzigd door CamU op 15-03-2005 19:02 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Reefer schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:09:
[...]

ik zou er dan eerder vanuit gaan dat je medehuisgenoten je ping omhoog jagen..
dat is waarschijnlijker ja, maar met meer bandbreedte zal mijn ping waarschijnlijk toch stabieler zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
greatgonzo schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:02:
[...]

dat is waarschijnlijker ja, maar met meer bandbreedte zal mijn ping waarschijnlijk toch stabieler zijn
Dat hoeft niet noodzakelijk, want als jouw medehuisgenoten met 2 keer zoveel upload ook 2 keer zoveel upload gaan gebruiken zal je ping er niet echt stabieler van worden. Zelfs met de huidige upload kun je (mits je daarover afspraken maakt) over het algemeen toch een goede stabiele ping halen. Als je dat met de huidige upload volledig beschikbaar al niet lukt zou ik niet al te veel verwachten van die snelheidsverhoging (m.b.t. de stabiliteit van je ping welteverstaan ;) )

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 22:07
r0b schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:06:
@Home werkt perfect in omgeving Leek (Postcode 9351 / provincie Groningen).
Strak 550kB/s en een nette ping + 60kB/s strak up.

Geen problemen vlakbij Groningen dus.
Heeee, nog iemand uit Leek, ik heb hier @home budget, en dat werkt ook prima (tegenwoordig 256kbits down en 64kbit up (dus 32kB down en 8kB up)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:08
Wat een leekers, roden hiero, @home budget nu, nog niks gemerkt echter, maar ik download ook nauwlijks... zal ff checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 16:30

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb een week geleden nog gemaild, of hetniet tijd werd de snelheid te verhogen: kreeg als antwoord: helaas zal @home de komende tijd geen snelheidsveranderingen doen, daar deze pas geleden zijn doorgevoerd

dus ik hoop idd ook dat het waar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbodesk617
Zo, gisteravond mijn nieuwe Motorola modem geinstalleerd. Com21 modem weggehaald. Dat scheelt enorm. Had eerst ongeveer 10 Kbyte/s upload en 385 Kbyte/s download met een breedband verbinding. Sinds gisteravond zit ik met die nieuwe modem op 60 Kbyte/s upload en 510 Kbyte/s download. In de gemeente Leek op postcode 9351. Ben blij dat ik athome even heb opgebeld. Deden helemaal niet moeilijk om een nieuwe modem op te sturen. Nu nog even afwachten wat er met de snelheid gaat gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 11:31

FrostXL

cool as ice

Hulde, eindelijk iets positiefs van @home, we stonden hier al op het punt over te stappen op adsl, maar dit schept hoop!
Turbodesk schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:32:
Zo, gisteravond mijn nieuwe Motorola modem geinstalleerd. Com21 modem weggehaald. Dat scheelt enorm. Had eerst ongeveer 10 Kbyte/s upload en 385 Kbyte/s download met een breedband verbinding. Sinds gisteravond zit ik met die nieuwe modem op 60 Kbyte/s upload en 510 Kbyte/s download. In de gemeente Leek op postcode 9351. Ben blij dat ik athome even heb opgebeld. Deden helemaal niet moeilijk om een nieuwe modem op te sturen. Nu nog even afwachten wat er met de snelheid gaat gebeuren. :)
Ik had een tijdje geleden ook een mailtje gestuurd naar @home met de vraag of ze hiernaartoe ook een nieuw modem op wilde sturen, helaas kreeg ik het bericht dat iedereen wel een keer aan de beurt kwam voor een nieuw modem, en dat ik dus gewoon moest wachten :(

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 12:54
wat ik wel grappig vind over die nieuwsbericht hier
troubles@home linkt naar GoT als bron voor de het laatste nieuws
en GoT linkt naar troubles@home als bron voor de het laatste nieuws
sja, zo kan ik ook wel nieuws maken

maargoed, kan niet wachten tot het zover is, al heb ik liever een hogere download, azureus/bittorrent zal wel, maar eweka loopt bij mij maar op 4 mbit, terwijl de max 8 mbit is, dus...............................

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Turbodesk schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:32:
* r0b zit ook op 9351 :o
Je gaat toch niet m'n verbinding dicht trekken vanaf nu? :+

Confirmed. Het zal inderdaad dit jaar verhoogd worden, 1mbit is nog niet zeker.
(Maar als ik even de docsis1.1 specificaties er bij pak dan zou je dit wel verwachten).

Ik wacht af. :)
Het staat ook op http://www.home.nl/abonnee/ werd ik net op geattendeerd, had ik nog niet eens gezien.
(2e blok aan de rechterkant)

[ Voor 20% gewijzigd door r0b op 16-03-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Laatst online: 28-05 15:50
het zal dus wel 4/1 worden....

ben benieuwd wanneer @home de snelheden bekend gaat maken.

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

wouter37 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:09:
het zal dus wel 4/1 worden....

ben benieuwd wanneer @home de snelheden bekend gaat maken.
:? was dat niet voor juni/julie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:31:
[...]

:? was dat niet voor juni/julie ?
staat nog niet op de website

julie wie bedoel je?
juli ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

4megabit down is toch niet de cap, want ik haal geregeld als ik 100megabyte bestanden down snelheden van over de 10megabit gemiddeld.
Jah, uit je eigen cache zeker?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:09

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Ikke ook EttH willen :P

Maar volgens mij is EttH best wel duur om aan te leggen, want er moet een ethernetverbinding naar de wijkkastjes aangelegd worden. Dat kun je met afstanden van boven de 100m eigenlijk alleen met glasvezel doen. En no way dat hier in mijn wijk glasvezel naar de wijkkasten gaat. Dat is allemaal coax. Of ze moeten alsnog een kabelmodem in de wijkkasten plaatsen, of........tja... hoe zouden ze dat aanpakken? Zo zie ziet een EttH multitap eruit in een wijkkast:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/morcik/EttH%20Multitap.jpg

Vanaf de uitgang van de multitap naar de computer of router mag de afstand niet meer bedragen dan 100m, anders voldoet deze niet aan de ethernet normen. Kan iemand in Boxmeer zo'n wijkkastje even open slopen om te kijken hoe het ethernet signaal het wijkkastje binnenkomt? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MORCIK op 16-03-2005 22:01 ]

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat is nu de verwachte verhoging dan? Ik kan me niet voorstellen dat dat uit dit soort zaken bestaat namelijk, veel te duur in aanleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

dat ethernet-to-home heeft dus een 10mbit aansluiting als ik dat schematje hierboven bekijk? Opzich erg leuk, met name upstream, maar @home gaat het daar niet mee redden als de ADSL providers dit jaar met ADSL2 gaan komen. 10mbit downstream is nu al niet super bijzonder meer met al die 8mbit abo's, en met ADSL2 gaan ze daar zo overheen. Als @home met 10mbit al weer aan de limiet van de infrastructuur zit schieten ze er niet veel mee op...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:09

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Moartn schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 00:01:
dat ethernet-to-home heeft dus een 10mbit aansluiting als ik dat schematje hierboven bekijk? Opzich erg leuk, met name upstream, maar @home gaat het daar niet mee redden als de ADSL providers dit jaar met ADSL2 gaan komen. 10mbit downstream is nu al niet super bijzonder meer met al die 8mbit abo's, en met ADSL2 gaan ze daar zo overheen. Als @home met 10mbit al weer aan de limiet van de infrastructuur zit schieten ze er niet veel mee op...
Gelukkig is het ethernet en kan EttH ook 100Mbit hebben. Het is gewoon een kwestie van een multitap plaatsen met 100Mbit uitgangen. Bovendien is het ook symetrisch, iets wat alleen met (de duurdere) SDSL mogelijk is. ADSL2+ heeft niet meer dan 3Mbit upload. En upload vind ik juist zo belangrijk. De tijd van het alleen maar downloaden is voorbij, mensen gaan steeds meer data uitwisselen. Denk maar eens aan videoconferencing. Ik zou iig heel blij zijn met een upload van 10mbit :) En het gedachtegoed dat het in een oogwenk te verhogen is naar 100Mbit up en down is natuurlijk helemaal >>> :9

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

En het gedachtegoed dat het in een oogwenk te verhogen is naar 100Mbit up en down is natuurlijk helemaal
Verklaar "in een oogwenk". Heb je wel enig idee wat er daarvoor in de infrastructuur van @home moet veranderen? Dat is echt niet even "in een oogwenk" gedaan hoor. Ze kunnen nu op sommige plekken de huidige bandbreedtes maar net aan (of net niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
[wensmodus]
wat nou EttH
* Murcielago droomt van z'n eigen backbone op de ams-ix
[/wensmodus]

maargoed, het zal nog jaaaaren duren voordat een of andere gekke ISP het in z'n hoofd zal halen om een symmetrische 100mbit verbinding aan te bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat komt weer terug op mijn vraag. Wat zijn de verwachtingen wat de upgrade nu wel gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:28:
Verklaar "in een oogwenk". Heb je wel enig idee wat er daarvoor in de infrastructuur van @home moet veranderen? Dat is echt niet even "in een oogwenk" gedaan hoor. Ze kunnen nu op sommige plekken de huidige bandbreedtes maar net aan (of net niet).
Het gaat er juist om dat er in principe bij kabel weinig hoeft te gebeuren. Tuurlijk, je apparatuur moet de nieuwe snelheden aankunnen maar het allerbelangrijkste is dat je kabels het aankunnen. En dat is bij @home (en elke kabelmaatschappij) gewoon zo. Glasvezel heeft zo goed als geen limiet in tegenstelling tot al die kopermeuk waar ADSL overheen gaat.
En ergens in een wijkkastje wat nieuwe hightech stuff gooien is een stuk makkelijker dan kabels opnieuw leggen ;)
Bor_de_Wollef schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:53:
Dat komt weer terug op mijn vraag. Wat zijn de verwachtingen wat de upgrade nu wel gaat worden?
Nog steeds net zo ver als een tijd geleden, er is niks officieel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:37
Bor_de_Wollef schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:53:
staat meerdere malen in dit topic verteld, zie dit:
Turbodesk schreef op zondag 13 maart 2005 @ 16:26:

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

1024 upload en dezelfde download? Ik sta nu voor het punt over te stappen op adsl of bij @home te blijven. De upload snelheid max haal ik nu ook al (lang) niet vaak. Download snelheid word steeds minder belangrijk. Nu word de keuze wat makkelijker gezien adsl (2/1 mbit) een stuk goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Absurd. Wat heb je nu aan 1024KB upload? Misschien als je torrent nog gebruikt ofzo, maar voor de rest? Geef mij maar een dubbele downloadsnelheid (die er ook aankomt, alleen is @home hier steeds zo onduidelijk over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:23:
[...]

Absurd. Wat heb je nu aan 1024KB upload? Misschien als je torrent nog gebruikt ofzo, maar voor de rest? Geef mij maar een dubbele downloadsnelheid (die er ook aankomt, alleen is @home hier steeds zo onduidelijk over).
Ik zou het bijna om willen draaien: wat heb je aan zoveel download? Upload vind ik belangrijk. Als ik bestanden etc moet versturen voor werk / studie kan ik dat goed gebruiken. Download, voor die linux iso? Dan maar wat langer wachten.
Geef mij maar een dubbele downloadsnelheid (die er ook aankomt,
En dat baseer je op? Doel je hier op de eerst volgende verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 15:56
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:23:
[...]

servertje draaien O-)

en de download van @home gebruik je zelden volledig of het nu 500KB of 1MB is maakt me niet zoveel uit.
Heb liever een hogere upload aangezien ik vaker dingen share met vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45395

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:12:
1024 upload en dezelfde download? Ik sta nu voor het punt over te stappen op adsl of bij @home te blijven. De upload snelheid max haal ik nu ook al (lang) niet vaak. Download snelheid word steeds minder belangrijk. Nu word de keuze wat makkelijker gezien adsl (2/1 mbit) een stuk goedkoper is.
Inderdaad is 2/1 mbit een stuk goedkoper.. je hebt dan ook 2mbit minder down.
@Home is 4/1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@home nogsteeds 4/512kBits.

Ik zit er ook aan te denken om over te stappen... 4mbit en doe er niet veel mee... Ik trek hoogstens maar 40gb erdoorheen. en de NG van @home is ook niet geweldig meer te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 45395 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:31:
[...]

Inderdaad is 2/1 mbit een stuk goedkoper.. je hebt dan ook 2mbit minder down.
@Home is 4/1.
Klopt, maar wanneer gebruik ik die 4 nu? Bovendien is het nog geen 1mbit upload op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Anoniem: 58485 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:32:
@home nogsteeds 4/512kBits.

Ik zit er ook aan te denken om over te stappen... 4mbit en doe er niet veel mee... Ik trek hoogstens maar 40gb erdoorheen. en de NG van @home is ook niet geweldig meer te noemen...
misschien tijd om je ondertitel aan te passen dan :? ;)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WooK schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:39:
[...]

misschien tijd om je ondertitel aan te passen dan :? ;)
ik ben nog wel steeds tevreden over de service en uptime van het internet hier hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
MORCIK schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:48:
Ikke ook EttH willen :P

Maar volgens mij is EttH best wel duur om aan te leggen, want er moet een ethernetverbinding naar de wijkkastjes aangelegd worden. Dat kun je met afstanden van boven de 100m eigenlijk alleen met glasvezel doen. En no way dat hier in mijn wijk glasvezel naar de wijkkasten gaat. Dat is allemaal coax. Of ze moeten alsnog een kabelmodem in de wijkkasten plaatsen, of........tja... hoe zouden ze dat aanpakken? Zo zie ziet een EttH multitap eruit in een wijkkast:

[afbeelding]

Vanaf de uitgang van de multitap naar de computer of router mag de afstand niet meer bedragen dan 100m, anders voldoet deze niet aan de ethernet normen. Kan iemand in Boxmeer zo'n wijkkastje even open slopen om te kijken hoe het ethernet signaal het wijkkastje binnenkomt? ;)
denk niet dat dit gaat werken dan moet er een kastje staan binnen 100m van elk huis en ik weet niet of dat dat het geval is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:25:
\En dat baseer je op? Doel je hier op de eerst volgende verhoging?
Ik doel op de ethernet via de kabel test (of hoe die test ook genoemd wordt). Ethernet kabel in de muur pluggen. Dan zouden we toch minimaal 10MB/sec krijgen meende ik een jaar geleden overal te lezen? Een pagina of 2 terug staat ook een user met die aansluiting die aan die test meedoet.

Nouja, nog even wachten waarschijnlijk. Ik ben al supertevreden met @home, maar als het sneller kan voor dezelfde prijs :9 Ik download gewoon veel te veel , verslavend gedoe ook allemaal dat internet.

Had gehoopt op een dubbele downloadsnelheid. Maar zo te lezen is er genoeg animo voor een hogere upload, dat is mooi nieuws dus voor jullie.

Wat ik wel vreemd vind is dat ik een jaar geleden nog een mailtje van @home heb gekregen dat je tegen bijbetaling een hogere upload kon kopen. Helaas heb ik daar nooit meer wat van vernomen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 17-03-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat ethernet to the home project duurt nog wel even ben ik bang. Dat is niet iets wat tussen nu een een half jaar overal beschikbaar is. In die tijd ben ik waarschijnlijk allang weer overgestapt. Dubbele download? Nee, dat vind ik niet eens interessant eigenlijk. Dezelfde download voor de halve prijs klikt beter in mijn oren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Zie ook de vergelijking die ik eerder maakte. Op de kabel heeft @Home gewoon een heel goede prijs voor deze download, de andere providers die een 4Mbit/s abonnementje aanbieden zitten er qua prijs boven. Je kunt het dus al niet veel goedkoper krijgen. Bij ADSL is dat dan weer anders, dus voor een snellere download en lage prijs kun je wel naar een ADSL abonnement overstappen, maar daar zit je momenteel weer vast aan het feit dat de huidige techniek niet toerijkend is om nog veel sneller te gaan. Dan wordt het weer wachten op ADSL2 etc.

Toevoeging

Het lijkt erop dat de eerste nieuwe snelheden uitlekken: Op http://help.home.nl staat namelijk het volgende:
Vraag Referentienummer 1307
Wat gaat er veranderen aan het Basis abonnement?

Antwoord
@Home verhoogt de snelheid van het @Home Basis abonnement. De download snelheid zal van 768 kbit/s naar 1000 kbit/s gaan en de upload snelheid van 128 kbit/s naar 250 kbit/s. Deze verhoging wordt stapsgewijs doorgevoerd. Uiterlijk 15 mei 2005 zal de snelheid zijn aangepast voor alle @Home Basis abonnees.

Dit betekent onder andere dat het downloaden van internetpagina’s aanzienlijk sneller gaat, je straks kunt genieten van hogere kwaliteit streaming audio en video en eenvoudiger bestanden per e-mail kunt versturen.

De snelheid van zowel de upload als van de downloadsnelheid is afhankelijk van een aantal factoren en hierdoor niet altijd maximaal beschikbaar.
Zijn er hier basis abonnees die kunnen bevestigen of dit een nieuwe verhoging is of niet? Volgens de website van @Home zou de snelheid nu nog 768Kbit/s down en 128 Kbit/s up zijn, maar ik weet niet in hoeverre die website up-to-date is.

[ Voor 91% gewijzigd door CamU op 17-03-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
zojuist een mail gehad:
U ontvangt deze Product Alert als abonnee van @Home. Dit bericht bevat belangrijke informatie over de levering van de internetdienst @Home.

Snelheidsverhoging @Home Basis

Geachte @Home Basis abonnee,

@Home verhoogt de snelheid van uw @Home Basis abonnement. De download snelheid zal van 768 kbit/s naar 1.000 kbit/s gaan en de upload snelheid van 128 kbit/s naar 250 kbit/s. Deze verhoging wordt stapsgewijs doorgevoerd. Uiterlijk 15 mei 2005 zal de snelheid zijn aangepast voor alle @Home Basis abonnees.

Deze snelheidsverhoging betekent onder andere dat het downloaden van internetpagina's aanzienlijk sneller gaat, u nu kunt genieten van hogere kwaliteit streaming audio en video en het eenvoudiger versturen van bestanden per e-mail.

Zowel de down- als uploadsnelheid is afhankelijk van verschillende
factoren en hierdoor niet altijd maximaal beschikbaar.

Meer informatie vindt u op http://help.home.nl/snelheid

De verhoging van de snelheid heeft geen consequenties voor het
abonnementsbedrag van het @Home Basis abonnement.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Wáárom nou weer 1000kbit/ s en 250kbit/s :? Staat dat leuker ofzo?
Maak er dan gewoon 1024kbit/s en 256kbit/s van, maar waarom nou weer zoiets braks? :X

Nouja, goed .. ze zullen er vast wel één of andere reden voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75607

r0b schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 04:16:
Maak er dan gewoon 1024kbit/s en 256kbit/s van, maar waarom nou weer zoiets braks? :X

kilobit kigibit verhaal denk ik ;) veel mensen zeggen dan 1kilobit/ 1/4 kilobit ;) terwijl dat niet zo is :)

its all marketing nu nog hopen dat ik niet weer 6 maanden last heb van internet net als vorige keer ..... pings van 80 en packetloss van 10% niet echt leuk voor een gamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago

wat zeik je nou
maakt het iets uit? nee
je haalt de snelheid nooit precies, dus je zult waarschijnlijk wel 1001 of 999 halen, dus sja,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Anoniem: 75607 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 05:33:
[...]

kilobit kigibit verhaal denk ik ;) veel mensen zeggen dan 1kilobit/ 1/4 kilobit ;) terwijl dat niet zo is :)

its all marketing nu nog hopen dat ik niet weer 6 maanden last heb van internet net als vorige keer ..... pings van 80 en packetloss van 10% niet echt leuk voor een gamer...
kigibit :? Je bedoeld neem ik aan kilobyte en 1megabit en 1/4 megabit :?
Overigens is een ping van 80 echt niet slecht hoor. Ik heb in het verleden veel gegamed met ISDN en dan heb je dat soort reactietijden ook maar heb er nooit hinder van ondervonden.

overigens vind ik die afwijkende snelheden ook onzin maar het zal idd wel met marketing acties te maken hebben. Daarnaast snapt het gros van de mensen toch niet waarom het 1024 zou moeten zijn...

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
WooK schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:06:
[...]

kigibit :? Je bedoeld neem ik aan kilobyte en 1megabit en 1/4 megabit :?
Overigens is een ping van 80 echt niet slecht hoor. Ik heb in het verleden veel gegamed met ISDN en dan heb je dat soort reactietijden ook maar heb er nooit hinder van ondervonden.

overigens vind ik die afwijkende snelheden ook onzin maar het zal idd wel met marketing acties te maken hebben. Daarnaast snapt het gros van de mensen toch niet waarom het 1024 zou moeten zijn...
waar schijnlijk bedoelt hij kilibit, een mislukte term aangeduid met kib wat staat voor 1000 bytes, dit is bedacht om gedoe over 1024 enzo te voorkomen, dus machten van 10 ipv machten van 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Allereerst : what's the big deal: of je nu 1000 Kbit/s of 1024 Kbit/s hebt, je haalt het toch niet precies.

Verder is het natuurlijk puur marketing: Breedband is nu al 4000 Kbit/s down, Basis wordt straks 1000 Kbit/s down dus dan kun je wel nagaan hoe de nieuwe snelheden eruit zullen gaan zien: gokje

Budget: 500 Kbit/sec down - 125 Kbit/sec up
Basis: 1000 Kbit/sec down - 250 Kbit/sec up
Family: 2000 Kbit/sec down - 500 Kbit/sec up
Breedband: 4000 Kbit/sec down - 1000 Kbit/sec up

Tis natuurlijk nog maar een gok, maar dit ligt wel erg voor de hand. Alle 4 de abonnementen een 4:1 verhouding en allemaal afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Lijkt me een aardige gok. Lekkere heldere getallen (voor de gemiddelde mens, niet voor 'ons' tweakers ;))
Toch denk ik dat @Home binnen niet al te veel tijd ook met een abo moet komen dat meer dan 4000 Kbit down heeft. Het is op zich niet te weinig maar ze zullen iets aan het 8 mbit geweld van ADSL moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 20:40
CamU schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:54:
[...]
Verder is het natuurlijk puur marketing: Breedband is nu al 4000 Kbit/s down, Basis wordt straks 1000 Kbit/s down dus dan kun je wel nagaan hoe de nieuwe snelheden eruit zullen gaan zien: gokje

Budget: 500 Kbit/sec down - 125 Kbit/sec up
Basis: 1000 Kbit/sec down - 250 Kbit/sec up
Family: 2000 Kbit/sec down - 500 Kbit/sec up
Breedband: 4000 Kbit/sec down - 1000 Kbit/sec up

Tis natuurlijk nog maar een gok, maar dit ligt wel erg voor de hand. Alle 4 de abonnementen een 4:1 verhouding en allemaal afgerond.
Ik mis dan eigenlijk iets in dit rijtje, ze gaan van 2000 naar 4000 (2000 verschil) terwijl tussen budget en basis maar 500 verschil zit. Misschien zou het aantrekkelijk zijn om voor een mooi maandbedrag ook een 3000 - 750 abonnement in te lassen. Het prijsverschil tussen Breedband en Family is best groot namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Het wordt gewoon elke keer verdubbeld. Ik zie niet echt in waarom je nog behoefte zou hebben aan een 3000/750 abo. Tussen family en breedband zit 10 euro verschil. Dan zou je voor zo'n 3000/750 abo er nog tussenin moeten gaan zitten, lijkt mij overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:51

job

CamU schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:54:
Nope, breedband is nu 4 Mbit/sec.
En aangezien 1 Mbit 1024 Kbit/sec is, hebben we nu een verbinding van 4096Kbit/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
---rrr--- schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:28:
[...]
Ik mis dan eigenlijk iets in dit rijtje, ze gaan van 2000 naar 4000 (2000 verschil) terwijl tussen budget en basis maar 500 verschil zit. Misschien zou het aantrekkelijk zijn om voor een mooi maandbedrag ook een 3000 - 750 abonnement in te lassen. Het prijsverschil tussen Breedband en Family is best groot namelijk.
Zoals IceStorm hierboven al zegt, zou het mooi zijn als @Home nog wat aan de bovenkant van haar productreeks ging uitbreiden. Op zich zou een 3000 Kbit/s / 750 Kbit/s abonnementje natuurlijk wel mooi zijn, maar je moet er voor waken dat je niet teveel verschillende abonnementen gaat invoeren. Op die manier verbrokkel je de productreeks wel erg. @Home heeft op dit moment nog geen antwoord op de snellere 8 Mbit/s abonnementen en het 10 Mbit/s / 2 Mbit/s van Multikabel. Als @Home daarmee wil concurreren zullen ze een duurder abonnement moeten gaan invoeren, want ik zie niet in dat ze die snelheden bij Breedband gaan invoeren (op de korte termijn dan). Het invoeren van een nieuw product (of het nu 3000 Kbit/s - 750 Kbit/s of een snellere variant als 8 Mbit/s betreft) kost echter ook een hoop investering in zowel materiaal als marketing. Ik denk dus niet dat ze daar zo 1,2,3 mee zullen komen.

edit:

@Job: Nope, dat je meer haalt zou kunnen vanwege een wat losse cap, maar kijk hier maar: *klik*

[ Voor 7% gewijzigd door CamU op 18-03-2005 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik denk dat er niet veel animo zal zijn voor een nog duurder abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Ook al zal er niet veel animo voor zijn, je kan beter een klant bij jou 8mbit laten afnemen, ipv dat er een andere concurrerend bedrijf aan die klant verdient, @Home zal dat echt wel snappen.
Al sinds het begin van @Home zitten ze ongeveer op deze snelheid.

En je kan beter een stap voor zijn op de concurrente, dan er braaf achter aan hobbelen.
Met de Introductie van ADSL2+ vanaf de zomer zullen de 8mbit abbo's bij ADSL(2+) waarschijnlijk onder de 50euro per maand komen. (er zijn nu al providers die 8mbit voor net iets boven de 50 euro aanbieden)
Lijkt me dus niet meer dan logisch dat ze wel mee moeten gaan, anders verliezen ze klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
t lijkt me toch niet dat @home hoeft te concurreren met multikabel, dat kan niet eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132008

Heey

Bij een Snelheidsverhoging van @Home, krijg je dan ook een ander IP? Bij chello gebeurt dat wel vaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

De afgelopen keren in ieder geval niet. Ik heb nu ongeveer vijf jaar @H en ik heb pas 1 keer een ander ip gekregen, toen ik overstapte van Com21 naar Motorola.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hmm goede zaak, ik was de sloomheid namelijk goed zat. Maar ze hebben het al verhoogd. Ik heb nu down 128kB(!, jaa ik weet BYTE) en up 24. Eerst was dat 15. Nou is 15 echt te weinig. Als je wilt gamen tijdens het skypen, of eigenlijk andersom dan is 14 echt weinig helemaal als je deelt. 24 is goed te doen. Maar 50 is gewoon ruim voldoende. En bestanden oversturen, tsjah, als het downloaden maar snel gaat, dan ben ik al helemaal tevreden. Maar dan nog 128kB is geen relaxte snelheid. Meestal maxxed dat al out en zit je weer 3 uur te wachten op 400mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132008

komen er ook nieuwe modems? Want echt nieuw IP Nodig :< Hoe krijg je een ander IP bij @Home???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
REDFISH schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:13:
Hmm goede zaak, ik was de sloomheid namelijk goed zat. Maar ze hebben het al verhoogd. Ik heb nu down 128kB(!, jaa ik weet BYTE) en up 24. Eerst was dat 15. Nou is 15 echt te weinig. Als je wilt gamen tijdens het skypen, of eigenlijk andersom dan is 14 echt weinig helemaal als je deelt. 24 is goed te doen. Maar 50 is gewoon ruim voldoende. En bestanden oversturen, tsjah, als het downloaden maar snel gaat, dan ben ik al helemaal tevreden. Maar dan nog 128kB is geen relaxte snelheid. Meestal maxxed dat al out en zit je weer 3 uur te wachten op 400mb.
sja dan moet je een duurder abbo nemen, of overstappen op ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Anoniem: 132008 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:17:
komen er ook nieuwe modems? Want echt nieuw IP Nodig :< Hoe krijg je een ander IP bij @Home???
De Motorola modems kunnen nog wel even mee. En waarom heb je een nieuw ip nodig? Als je ergens een ipban opgelopen hebt heb je gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 20:40
Ik heb nu een jaar @home en al 4x (zover ik weet, kan meer zijn) een ander ip gekregen. Vraag me niet waarom maar telkens had ik een ander ip. Dit stoort me eigenlijk niet zo maar vind het wel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 16:30

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik lees dit net op een ander forum:

oops, ik volgde dit forum maar dat bericht heb ik gemist

[ Voor 81% gewijzigd door sander817 op 20-03-2005 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
*Hint* : Lees ook eens een deel van het topic door, kijk bijvoorbeeld eens 20 posts terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 132008 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:17:
Bij een nieuw modem krijg je ook niet altijd een nieuw ip. Waarom heb je die uberhaubt nodig? Gebanned op game servers? Gepakt voor illegale zaken? Dan kun je beter de symptomen bestrijden imho. Anyway, je krijgt maar niet zo een nieuw ip. Dan zit de volgende "eigenaar" van dat ip aan de nare dingen vast die jij hebt veroorzaakt. Kortom, wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theskysurfer
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-03 15:30
Upload is gewoon jammer, ik wil al langer een web/ftp server draaien. Die laatste upload verhoging (@home breedband) was hard nodig.

Nu ben ik begonnen met testen, maar het is gewoon nog te brak. Het gaat om een (redelijke) grote site (per user veel data).

En jah, wie heeft er nu geen hekel aan wachten op een site. dan moet het dus vooral niet bij 'MIJN' site zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Zijn er nog meer mensen met @Home Breedband die overwegen over te stappen naar Tiscali ADSL voor 29,95/maand? Vast wel toch? Zelfde downloadsnelheid voor minder geld! En dat terwijl de downloadsnelheid bij @home mischien wel niet eens verhoogt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
Anoniem: 55212 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 15:55:
Zijn er nog meer mensen met @Home Breedband die overwegen over te stappen naar Tiscali ADSL voor 29,95/maand? Vast wel toch? Zelfde downloadsnelheid voor minder geld! En dat terwijl de downloadsnelheid bij @home mischien wel niet eens verhoogt word.
ja is allemaal wel leuk en aardig maar dat pakket is hiet niet beschikbaar!!
leuk al die aanbiedingen die hiet niet gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 15:55:
ik las het ja maar moet je na een tig aantal maanden niet het "vaste" bedrag gaan betalen ipv de aanbieding ?

Ik wil die voorwaarden wel es zien, zal vast een addertje achter zitten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:31
IP vernieuwen bij @home, modem >16 uur uit laten staan. Lease is tussen de 12-24 uur maar de ervaring leert (helpdesk gewerkt) dat 16 uur RUIM voldoende is voor een nieuwe lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Tasma schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:36:
IP vernieuwen bij @home, modem >16 uur uit laten staan. Lease is tussen de 12-24 uur maar de ervaring leert (helpdesk gewerkt) dat 16 uur RUIM voldoende is voor een nieuwe lease.
Klopt, en dan krijg je leuk weer jouw oude IP terug omdat deze aan het mac adres van het modem is gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103595

Klopt, en dan krijg je leuk weer jouw oude IP terug omdat deze aan het mac adres van het modem is gekoppeld.
Klopt niet, ik heb het zelf getest en krijg iedere keer gewoon een geheel nieuw ip nummer. Is echt niet gekoppeld aan je mac adres hoor.

Maar we raken offtopic...

Wat mij betreft kan de snelheidsverhoging niet snel genoeg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Klopt niet, ik heb het zelf getest en krijg iedere keer gewoon een geheel nieuw ip nummer. Is echt niet gekoppeld aan je mac adres hoor.
Ik krijg hier netjes elke keer hetzelfde ip adres, ook als ik bv 2 weken op vakantie ben geweest. Dat is bij iedereen zo hier in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 28-05 04:49

Jimbolino

troep.com

Bor_de_Wollef schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:00:
[...]
ip adressen worden niet aan mac adressen gekoppeld bij @home
@home werkt via hostnames/dns
daarom kun je ook met meerdere computers tegelijk gebruik maken van hetzelfde modem (met verschillende hostnames dus)

ik geloof dat het goedkoopste abbo van @home met een of ander variabel dhcp systeem werkt, het abbo wat ik heb: breedband, is zo statisch als maar zijn kan.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-05 10:08
Ik heb drie jaar hetzelfde adres gehad, ongeacht verschillende computers, routers, netwerkkaarten en vakanties van meer dan 16 uur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
:)

We kregen vorige week een motorola, en deze zou in de nacht van 22 / 23 maart installeerd kunnen worden, dus ik had het vorige week geprobeert, maar het werkte niet (duhh)

Stapte vanochtend achter me pc, overal disconnects vanaf 23.00, ik modem installeren, en connecten als een tierelier! :P

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Mar 23 2005 om 07:44:04 GMT+0100)

Download : 509.0 KByte/sec
Upload : 55.7 KByte/sec
Connection : 907.0 Conn/min

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 23:47
Ik haal hiero maar 110 Conn/min :?
Vond het al vreemd, dus dacht dat het misschien aan m'n Cheap-ass router lag (Qtec draadloos), maar ook zonder router komt ie niet veel verder dan 110 Conn/min :?

Maargoed, 8/1 zou mooi zijn.. upload vind ik eigenlijk wel prima zo.. dus wat mij betreft: download first :)
(Netlimiter en DC++ for the win :))

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hier zijn de modems nog niet eens omgeruild. Ik heb nog steeds zo'n com21 schoenendoos aan de muur hangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 15:11

SpeedBart

Futurama 0wnage

djmurcielago schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:51:
[wensmodus]
wat nou EttH
* SpeedBart droomt van z'n eigen backbone op de ams-ix
[/wensmodus]

maargoed, het zal nog jaaaaren duren voordat een of andere gekke ISP het in z'n hoofd zal halen om een symmetrische 100mbit verbinding aan te bieden
Hier ook een etthome gebruiker uit boxmeer, ik hoorde dat de test verlengd was tot eind december, ik heb het als sinds september 2004 en internet via een linksys wrtg54s @ 1.25 mw.
Heb er nog adsl basis erlangs liggen vanwege de stabiliteit. De constantheid van de upload van home valt tegen helaas. Maar het is gratis dus waarom klagen :Y)

(Overgenomen op Wed Mar 23 2005 om 10:46:54 UTC+0100)

Download : 642.8 KByte/sec
Upload : 111.3 KByte/sec
Connection : 1255.0 Conn/min

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 20:13
Bor_de_Wollef schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:00:
Hier zijn de modems nog niet eens omgeruild. Ik heb nog steeds zo'n com21 schoenendoos aan de muur hangen :(
me 2, heb zelfs al vaak geklaagd dat mn connectie up slow was, toen hebben ze iets in de centrale aangepast, maar echt soelaas biedt het niet. Zit nu aan max 32 up terwijl ik echt voor 64 dok. Ik zit wel in de binnenstad, maar das geen excuus, want ook s'nachts haal ik het nooit. Maar toch grappig dat er meer met de "dikke" ,neem ik aan, zitten opgescheept.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 03:00

JeroenT

hoi!

SpeedBart schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:15:
[...]

Hier ook een etthome gebruiker uit boxmeer, ik hoorde dat de test verlengd was tot eind december, ik heb het als sinds september 2004 en internet via een linksys wrtg54s @ 1.25 mw.
Heb er nog adsl basis erlangs liggen vanwege de stabiliteit. De constantheid van de upload van home valt tegen helaas. Maar het is gratis dus waarom klagen :Y)

(Overgenomen op Wed Mar 23 2005 om 10:46:54 UTC+0100)

Download : 642.8 KByte/sec
Upload : 111.3 KByte/sec
Connection : 1255.0 Conn/min
Dus bij lange na geen 10mbit snelheden.. wat haal je als je met ftp ergens een bestand wegtrekt? lijkt me representatiever dan speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Martinus schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:27:
[...]

me 2, heb zelfs al vaak geklaagd dat mn connectie up slow was, toen hebben ze iets in de centrale aangepast, maar echt soelaas biedt het niet. Zit nu aan max 32 up terwijl ik echt voor 64 dok. Ik zit wel in de binnenstad, maar das geen excuus, want ook s'nachts haal ik het nooit. Maar toch grappig dat er meer met de "dikke" ,neem ik aan, zitten opgescheept.
Een kennis van mij ook, die woont hier heel dichtbij. Hij kreeg afgelopen maand al een motorola modem omdat ze alles aan het omwisselen zijn. Ik heb al contact gehad met de helpdesk maar die hebben geen oplossing. Eerder een motorola krijgen kan niet blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ze kwamen hier gewoon huis aan huis uitdelen, volgens mijn vader :)

Heeft ook een computer!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
-- "Ik ben geupgraded!1111". Dat soort berichten zijn niet de bedoeling.
-- Speedtests zijn niet nodig over het algemeen.
-- Alleen posten als er echt een probleem is.
-- Geen geflame / trollen