@home snelheidsverhoging

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Bor_de_Wollef schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:41:
Eerder een motorola krijgen kan niet blijkbaar.
Trek de stekker uit je modem, bel de helpdesk op en zeg dat hij het niet meer doet. Ze gaan controleren, jij geeft aan dat de stroom erop staat, maar geen lampjes meer branden. Meneer van helpdesk denkt na en zegt: dan is hij kapot. Stuur maar op en je krijgt een nieuwe ;) (lees Motorola ipv com21)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-03-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Of, zoals ik het deed, een HELE grote mond hebben aan de telefoon. :X

Ik belde voor de ZOVEELSTE keer op met problemen, en verloor op dat moment mijn geduld. Heb dat mens voor alles uitgescholden dat in me op kwam, en 4 dagen later een nieuw modem op de deurmat! :P

Dus, dat kan ook nog wel eens werken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18
RutgerLAN schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:25:
Of, zoals ik het deed, een HELE grote mond hebben aan de telefoon. :X

Ik belde voor de ZOVEELSTE keer op met problemen, en verloor op dat moment mijn geduld. Heb dat mens voor alles uitgescholden dat in me op kwam, en 4 dagen later een nieuw modem op de deurmat! :P

Dus, dat kan ook nog wel eens werken ...
Ik kan me je frustratie voorstellen maar dan vind ik de oplossing van snoeki toch iets vriendelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Mediacj schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:34:
[...]

Ik kan me je frustratie voorstellen maar dan vind ik de oplossing van snoeki toch iets vriendelijker ;)
Naja, dat wel misschien ;)

Maar het werkt beide :P

Aan de andere kant, als het met A niet wil moet het maar met B ....

[ Voor 12% gewijzigd door RutgerLAN op 23-03-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RutgerLAN schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:37:
Aan de andere kant, als het met A niet wil moet het maar met B ....
Totdat je een medewerker treft die denkt: fuck it en hij wist je gegevens of weet ik veel wat :P

Ik heb trouwens een tijd terug een nieuwe gekregen door een mail te sturen met (vervalste slechte) gegevens van speedtest en kreeg toen een motorola :) Gewoon alles halveren en klaar is kees.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-03-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Dan zal ik bij die betreffende medewerker 'ff een kopje koffie komen drinken' ;) (met alle gevolgen van dien)

Ze hebben er niet voor niets een opleiding voor gehad, laten ze die ook maar eens toepassen.

Maar goed, lijkt me handig om weer ontopic te gaan ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RutgerLAN op 23-03-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105318

Hehe, heb ik gehad dat probleem. Soms doen ze erg moeilijk over een nieuw modem. Bij mij beweerden ze zelfs bij hoog en laag dat ik spyware op mijn computer had.

Ik vertelde dat ik altijd Ad-aware en Spybot gebruikte en dat onmogelijk was. Toen probeerden ze er nog wat omheen te praten en dat ik mijn pc moest formatteren. Toen werd ik boos :( en ik zei dat als ze zo moeilijk deden dat ik misschien op zou zeggen.

Toen verbonden ze mij door met de technische dienst en zij zouden mij een nieuw modem sturen. En jawel hoor: 3 dagen later belde de postbode aan met een nieuw modem in zijn handen. De oude moet je wel retour sturen (erg hoor!) en jawel, mijn upload ging van max 16kb/s naar 60kB/s!

Dus gewoon volhouden dat het echt aan de com21 ligt en geen smoesjes accepteren, jij bent immers de klant toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 12:50
Voorlopig zal @Home het met de volgende snelheidsverhogingen gaan doen:
Product Downstream Upstream
@Home Breedband 5 Mbps 600 kbps
@Home Family 2 Mbps 400 kbps
@Home Basis 1 Mbps 250 kbps
@Home Budget 500 kbps 125 kbps
Zie ook Troubles@Home

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6096

kan niet zeggen dat ik hiervan onder de indruk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:55

lordsnow

I know nothing

Dit wordt het dus:
Breedband: 5 Mbps / 600 kbps - verhoging in juni
Family: 2 Mbps / 400 kbps - verhoging in juni
Basis: 1 Mbps / 250 kbps - verhoging tussen 15 april en 15 mei
Budget: 500 kbps / 125 kbps - verhoging in juni

//edit
*duh* te laat (zie boven) ... ik moet vaker op refresh drukken.

1 Mbit/s zou wel leuk geweest zijn voor een game/web/FTP server thuis :)

[ Voor 22% gewijzigd door lordsnow op 24-03-2005 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41

Klippy

Still Game

Niet echt spectaculair te noemen nee, maar goed, die download is wel ok. Alleen jammer dat die upload geen Mbit wordt.

Van de andere kant misschien slim om het zo te doen, als hun netwerk er nog niet helemaal klaar voor is en ze geven in principe 1 Mbps gaat iedereen weer uren lopen klagen over het feit dat ze maar 750 Kbps halen en dat sommigen het wel halen etc etc.
Dus die 600 zullen ze nu wel overal zo goed als kunnen garanderen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 14:32
Jammer dat het geen 1Mbit up is geworden :'( Zou toch wel erg fijn zijn geweest voor mijn servertje.
Had het nog zo stiekem gehoopt met al die testen die er op dit moment lopen.

Aan de andere kant ben ik al tevreden hiermee. Aangezien bij ons in Balkbrug er genoeg problemen zijn met @Home. Wij vallen nl. onder het oude NV Rendo gebied waar ze om de week wel een of andere storing hebben. Het netwerk is hieroo namelijk compleet vernieuwd maar het werkt nog verre van vlekkeloos (Tis hier pas 4 maand beschikbaar). Nu moet ik wel zeggen dat na het vervangen van onze wijkkast het al iets beter is geworden.

Meestal haal ik de snelheden hier gewoon goed (docsis). Maar het is nog verre van betrouwbaar (send lampjes die gaan knipperen -> hmpf weer geen upload etc) in vergelijking met de ADSL die ik meer dan 2 jaar zonder noemenswaardige storingen gehad heb. Laten ze eerst de zaken maar op orde hebben voordat ze dingen gaan beloven die ze niet waar kunnen maken (zoals hierboven terecht is opgemerkt).

Hopelijk in september dan maar naar de 1 Mbit _/-\o_ (als het ff kan)

[ Voor 3% gewijzigd door thestiffmeister op 24-03-2005 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 12:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

lordsnow schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 01:38:
Dit wordt het dus:
Breedband: 5 Mbps / 600 kbps - verhoging in juni
Family: 2 Mbps / 400 kbps - verhoging in juni
Budget: 500 kbps / 125 kbps - verhoging in juni
Dan denk ik dat er wel heel veel mensen over zullen stappen van Breedband naar Family....
Dan krijg je wat je nu ongeveer gewend bent voor een leuk bedrag minder per maand.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

IceStorm

This place is GoT-like!!!

No offense maar dit valt me echt tegen, wat een trieste verhoging zeg. En ook hele rare verhoudingen in alle pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

edit:
oops, was al gepost

[ Voor 86% gewijzigd door rvm op 24-03-2005 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:04

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ach ach, nou daar heb je wat aan zeg. En dan schiet telefonie ook nog niet op, waar ze dan ook nog maandelijks kosten voor gaan vragen....@home: stay ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Inderdaad ze prijzen zichzelf helemaal uit de markt als ze geen aantrekkelijke combinatie van breedband met telefonie maken.

Tiscalli zal echt niet de enigste blijven! Dus het zal wel goed komen met @Home, of te wel ze moeten wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Als dat de verhoging is ga ik inderdaad opzeggen en over op een 1mbit upload adsl. Dat is veel goedkoper en de download heb ik toch niet nodig. Jammer ook dat er tussen breedband en family zo'n verschil zit en dat we niet de mogelijkheid krijgen op onze oude snelheid te blijven zitten voor een prijsverlaging.

[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 24-03-2005 10:10 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 15:56
ik had echt gehoopt op 1mbit up.. 600 is nauwelijks een verbetering en de download was voor mij al meer als goed aangezien je hem toch zelden ten volle benut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

en zelfs de virusscanner vragen ze geld voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh yes! Fantastisch. 75KB up en 640KB down :P
Die upload interesseert me weinig, hoe sneller ik kan downloaden hoe beter en dit is beter dan niks zoals iedereen hier eerst dacht (alleen upload omhoog).
@home, jullie overtreffen jezelf weer

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 24-03-2005 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 12:54
op zich leuk, maar niet spectaculair, daarom was de aankondiging op de website dus zo klein (in verhouding tot de vorige die met veel meer spektakel werd aangekondigd)

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jongens, wat zijn jullie allemaal negatief!
Inderdaad, ik had ook liever 8/1 (of in ieder geval 4/1) gezien, maar dit blijft natuurlijk een snelheidsverhoging waar je niets extra voor betaalt.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Brabo-Joossie schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:24:
Inderdaad, ik had ook liever 8/1 (of in ieder geval 4/1) gezien, maar dit blijft natuurlijk een snelheidsverhoging waar je niets extra voor betaalt.
Je hebt helemaal gelijk, alleen blijft iedereen natuurlijk ook om zich heen kijken wat andere providers te bieden hebben, zeker in combinatie met telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Brabo-Joossie schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:24:
En dat is het "probleem nu juist". Ik hoef die extra (download) snelheid niet. Ik blijf liever zitten waar ik zit (nu er toch geen upload verhoging is bijna) tegen een mindere maandlast. Dat is ook de reden waarom ik waarschijnlijk over ga op ADSL.

Wat moet je met die downloadsnelheid? Die snelheid heb je toch niet constant nodig en vaak haal je hem niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
djmurcielago schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 08:51:
wat zeik je nou
maakt het iets uit? nee
je haalt de snelheid nooit precies, dus je zult waarschijnlijk wel 1001 of 999 halen, dus sja,
@home basis is nu 768kbit/s terwijl ik altijd 100KB/s = 800kbit haal. Constanter kan het niet. @home hier in Roosendaal heeft altijd, of het nou 's ochtends, 's middags of 's avonds is, meer dan de geadverteerde upload snelheid gehaald. Toen we @home breedband hadden haalden we altijd 500-530KB/s.

Er zijn dus wel gevallen waar je de downloadsnelheid altijd precies (oh hoger) haalt, alleen de download van 64KB/s werd bij ons bij @home breedband (ook niet met Motorola) nooit gehaald, het zat er meestal ver onder, rond de 49KB/s. Offtopic, maar bij ADSL is het vaak helemaal schandalig, adverteren met 1mbit up en modems leveren die nieteens 900kbit up halen.

[ Voor 42% gewijzigd door Yokozuna op 24-03-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat komt omdat het basis abbo geknepen word op die snelheid. De ruimte voor 100 KB/sec is er wel. Voor de breedbanders is er minder ruimte over om te groeien en daar zijn de schommelingen ook groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Nou, voor mijn straat hier in Roosendaal geldt dat dus niet. Bij @home breedband zaten we vrijwel constant boven de 500KB/s. Buurjongetje 2 huizen verderop ook. Packet loss was altijd 0 of 1% en de ping op quakeworlds servers in NL tegenwoordig bijna altijd onder de 25ms, op xs4all servers soms zelfs rond de 16-19ms (met @home basis, met @home breedband is de ping juist hoger) Volgens mij zit ik wel in de beste wijken van @home...

Het is trouwens 'abo' -> abonnement :)

[ Voor 59% gewijzigd door Yokozuna op 24-03-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Geloof me, die 1 Mbit verhoging komt er nog wel voor de breedbanders! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:27
ik had gister iets grappigs.... was zon meisje op msn ja ik betaal 100 euro en dan heb ik altijd internet ik zo van WTF blijkt er na mijn onderzoek dat ze een router heeft dus vraag wat ze heeft @home zegt ze dan tegen me stuur ik haar speedtest kopier ze dat en ik heb megeken op haar scherm staat er 8501 kb DOWN lol ik dacht zo van wtf daar sta ik dan met mijn 1,6mbit en zij met haar 85mbit en ze snapt er niks van dus ik kijk wat voor soort type router dit is is het een wireless router dus da ding tapt gewoon internet van andre mensen af lol en die pa van haar weet ook niks van pc´s af lol dit is zo ziek.......

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Voor iedereen met een vrolijke reactie nog maar even dit spreekwoord:

Men moet een gegeven paard niet in de bek zien

Het is natuurlijk jammer dat de upload snelheid niet nog verder omhoog gaat (ik had zelf ook wel op meer gehoopt) maar om nu meteen ontevreden te worden en meteen te gaan zeuren dat ze het nog niet goed doen vind ik een beetje te ver gaan. Natuurlijk, bij ADSL is meer snelheid voor hetzelfde geld te halen, maar op de kabel heeft @Home verder geen concurrent in haar gebied en let's face it, als @Home nu wel een uploadsnelheid van 1 Mbit/s gaat aanbieden en dat niet waar kan maken begint ook iedereen meteen te zeuren. Ik zeg, ben blij met wat je nu krijgt, die 1Mbit/s gaat er in de toekomst echt nog wel komen, en als je nu al per se een 1 Mbit/s upload wilt hebben dat stap je over op ADSL (als dat kan natuurlijk).

@Bor_de_Wollef:

Het hangt er wel maar net vanaf met hoeveel mensen je op een headend bent aangesloten. Als er veel breedbanders op jouw headend zitten die ook allemaal maximaal gebruik maken van hun abonnement dan blijft er inderdaad weinig ruimte over en zul je schommelingen merken. Als je echter veel basis abonnees hebt dan zullen die schommelingen wat minder heftig zijn. Het hangt er maar net vanaf in hoeverre die overboeking echt tot het maximale gedreven wordt.

@Yokozuna:

Ik ben ook aangesloten op Roosendaal en haal met breedband altijd snelheden rond de 520 KB/sec down en 58/59 KB/sec up. Breedband is hier dus inderdaad gewoon zoals geadverteerd.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ach ja, de max snelheden haal ik hier toch al lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bschnitz schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:58:
ik had gister iets grappigs.... was zon meisje op msn ja ik betaal 100 euro
Moet dit nu in dit topic? Ten eerste is het niet te begrijpen en volgens mij ook compleet offtopic.

Hoe gaat @home het nu doen met de com21 modems? Die halen die nieuwe snelheden nooit mijn inziens (breedband dan). Ik lees nog vaak dat mensen maar 35KB/sec halen met com21 en niet eens richting de 50KB/sec momenteel. Dan kan je praktisch eisen dat ze je modem omruilen lijkt mij.
Het is ook een erg oneerlijke manier van zaken doen: de klanten die langer lid zijn worden benadeeld omdat zij nog een com21 hebben en nieuwe klanten die pakweg sinds 1,5 jaar bij @home zitten halen wel de juiste snelheden omdat ze motorola hebben...

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 24-03-2005 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:07:
....
Hoe gaat @home het nu doen met de com21 modems? Die halen die nieuwe snelheden nooit mijn inziens (breedband dan). Ik lees nog vaak dat mensen maar 35KB/sec halen met com21 en niet eens richting de 50KB/sec momenteel. ......
Ik geloof dat @Home deze modems langzaam aan het uitfaseren is. Er zijn al meerdere abonnees die een brief thuiskregen waarin ze verteld werd dat hun modem werd omgewisseld. Zie ook Troubles@Home

@Wartopia:

1 woord: interpunctie

[ Voor 4% gewijzigd door CamU op 24-03-2005 12:15 . Reden: Link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 12:32
Jimbolino schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:21:
[...]

ip adressen worden niet aan mac adressen gekoppeld bij @home
@home werkt via hostnames/dns
daarom kun je ook met meerdere computers tegelijk gebruik maken van hetzelfde modem (met verschillende hostnames dus)

ik geloof dat het goedkoopste abbo van @home met een of ander variabel dhcp systeem werkt, het abbo wat ik heb: breedband, is zo statisch als maar zijn kan.
Vreemd, dat is hier dus niet zo (Groningen centrum). Wij hebben ook breedband en al regelmatig een ip-wisseling moeten ondergaan(eens in de 3 maanden ongeveer). Behoorlijk a-relaxed voor thuisservertje en ftp achtige zaken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Thuisservertjes mogen volgens de voorwaarden niet eens dus daar kun je bij @home niet over klagen.

Er zijn inderdaad al diverse com21 modems omgeruild voor motorola exemplaren. De laatste keer dat ik iemand van @home sprak werd mij verteld dat dit in fases gebeurt en iedereen maar moet wachten tot ze aan de beurt zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103595

Thuisservertjes mogen volgens de voorwaarden niet eens dus daar kun je bij @home niet over klagen.
Wel vreemd dat je in de shop van Athome (draadloze) routers kunt kopen waarmee je binnen 'no time een draadloos netwerk kunt opzetten waarmee verschillende gebruikers gezamelijk gebruik van kunnen maken
(..) Dan kan je praktisch eisen dat ze je modem omruilen lijkt mij.
Het is ook een erg oneerlijke manier van zaken doen: de klanten die langer lid zijn worden benadeeld omdat zij nog een com21 hebben en nieuwe klanten die pakweg sinds 1,5 jaar bij @home zitten halen wel de juiste snelheden omdat ze motorola hebben...
Ik heb een paar maanden geleden flink geklaagd bij athome. Snelheid was echt prut met mijn COM21. Ik moest enkele tests van speedtest mailen. Daarnaa kreeg ik een mail dat ik een Motorola modem zou krijgen. Dat duurde overigens nog wel even, dus moest er nog paar telefoontjes tegenaan gooien. Maar toen kreeg ik hem. En het was inderdaad een vreselijk groot verschil! Sindsdien loopt het eigenlijk gesmeerd. Maar een nog hogere upload voor mijn breedband zou pas echt fijn zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 103595 op 24-03-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

pff, 15kb meer voor de upload :X nou ja, dan maar een abo lager zodra de snelheden zijn ingevoerd. download toch bijna nooit met 500kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 15:56
JdeBruijn schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:13:
[...]

Vreemd, dat is hier dus niet zo (Groningen centrum). Wij hebben ook breedband en al regelmatig een ip-wisseling moeten ondergaan(eens in de 3 maanden ongeveer). Behoorlijk a-relaxed voor thuisservertje en ftp achtige zaken.
www.dyndns.org ;) werkt super en de meeste routers kunnen automatisch de gegevens voor je updaten (bij een enkele pc kun je een client downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95989

* Anoniem: 95989 is a happy man :D

misschien nog niet zo geweldig snel, maar een verhoging is altijd goed ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 103595 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:58:
[...]

Wel vreemd dat je in de shop van Athome (draadloze) routers kunt kopen waarmee je binnen 'no time een draadloos netwerk kunt opzetten waarmee verschillende gebruikers gezamelijk gebruik van kunnen maken
Dat is niet vreemd want meerdere gebruikers is niet hetzelfde als een server hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Anoniem: 103595 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:58:
Netwerken mogen tegenwoordig wel, ze worden alleen niet ondersteund (logisch ook). Dat thuisservers niet mogen snap ik ergens wel, hoewel ze er bij @home niet moeilijk over doen moet ik zeggen.

En over het gegeven paard, ik ben er ook niet echt op tegen hoor, ik vind alleen dat het een waardeloze aankondiging is waarmee @home voornamelijk zichzelf in de vingers gaat snijden op de langere termijn vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 09:00
IceStorm schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:30:
[...]
En over het gegeven paard, ik ben er ook niet echt op tegen hoor, ik vind alleen dat het een waardeloze aankondiging is waarmee @home voornamelijk zichzelf in de vingers gaat snijden op de langere termijn vrees ik.
Ik denk dat dat wel meevalt... het gros van hun klanten zal geen breedband hebben maar eerder basis of zelfs budget, daar is de verhoging een stuk beter, 50% voor basis en voor budget zelfs een verdubbeling!
Nu was dat gezien de ADSL-abbo's ook wel nodig, maar om nu te zeggen dat ze zichzelf in de vingers snijden... Ik denk dat ze weer redelijk markt-conform zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12
Tussen 15 april en 15 mei worden de @Home Basis snelheden verhoogd naar 1 Mbps downstream en 250 kbps upstream.

De gehele maand juni wordt er gewerkt aan de verhogingen voor @Home Breedband, Family en Budget. De snelheden van de diverse @Home poducten worden na de upgrade:

Helaas geen 1mbit up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 11:38
Tito schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:20:
Tussen 15 april en 15 mei worden de @Home Basis snelheden verhoogd naar 1 Mbps downstream en 250 kbps upstream.

De gehele maand juni wordt er gewerkt aan de verhogingen voor @Home Breedband, Family en Budget. De snelheden van de diverse @Home poducten worden na de upgrade:

Helaas geen 1mbit up
Nou ik noem dit voor mij als Breedband gebruiker niet echt een geweldige upgrade!!!
Ik download nu al met 550KB/s en Upload met 60KB/s en dan zou het worden 625KB/s en 75KB/s up???

Niet echt spectaculair ofwel...

Staan deze snelheden op de @home site???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 15:11

SpeedBart

Futurama 0wnage

Klubbheads schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:17:
[...]

Dus bij lange na geen 10mbit snelheden.. wat haal je als je met ftp ergens een bestand wegtrekt? lijkt me representatiever dan speedtest.
Zou ook geen 10 mbit zijn..... officieel is het 6 mbit download en 0.5 mbit upload....De ftp poorten worden gecapped kom niet boven de 150 kB's uit.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Laatst online: 28-05 15:50
CamU schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:00:
Voor iedereen met een vrolijke reactie nog maar even dit spreekwoord:

Men moet een gegeven paard niet in de bek zien
krijg jij van @home internet ? ik betaal er iedere maand voor !!

maar waarom staan de snelheden nog niet op de @home site?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30
Mijn @home verbinding lag er gisteren na 1.30 ook opeens uit. Ik heb een nieuw IP gekregen. Speedtest resultaten zijn zeer apart:
Download 8.5 KByte/sec
Upload 56.3 KByte/sec
Connection 533.0 Conn/min
Ping test Nederland 11.0 ms
8)7

en wtf moet ik nou weer met 6Mbit...? Alsof ik die 5Mbit ooit echt vol benut. Upload daarintegen is altijf te gebruiken :).

[ Voor 21% gewijzigd door iets op 24-03-2005 17:17 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-05 14:56

Stoffel

Engineering the impossible

Gingen ze de vorige keer ook niet eerst naar 256kbit en gelijk daarna naar 512? Ik ben er nog niet zo zeker van dat dit definitief is voor dit jaar. Zeker niet als er wat mensen gaan zeuren over wat je bij andere aanbieders kan krijgen. Ik wacht het eens lekker af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik hoopte dat @home basis ging concureren met de aanbieding van Tiscali, en @home breedbant dan 4-10mbit werd ofzo. Maar die 1mbit die basis nu word, daar kwam ik toch al aan. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
wouter37 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:58:
[...]
krijg jij van @home internet ? ik betaal er iedere maand voor !!
...
Beetje flauwe opmerking, vind je zelf ook niet? Ik heb het natuurlijk over die verhoging die je wel krijgt.

Wat beterft die nieuwe snelheden op hun site: die zullen binnenkort wel verschijnen, voor budget/family en breedband woren ze immers pas in juni ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

The_Big_Easy schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:13:
[...]

Ik denk dat dat wel meevalt... het gros van hun klanten zal geen breedband hebben maar eerder basis of zelfs budget, daar is de verhoging een stuk beter, 50% voor basis en voor budget zelfs een verdubbeling!
Nu was dat gezien de ADSL-abbo's ook wel nodig, maar om nu te zeggen dat ze zichzelf in de vingers snijden... Ik denk dat ze weer redelijk markt-conform zijn...
Klopt, @home heeft wel vaker laten merken niet zo veel te geven om de breedband gebruikers. Jammer want dat zijn wel de meest betalende gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 12:54
Bor_de_Wollef schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:16:
[...]

Klopt, @home heeft wel vaker laten merken niet zo veel te geven om de breedband gebruikers. Jammer want dat zijn wel de meest betalende gebruikers.
zielepiet
ik heb ook breedband, maar ik ga toch ook niet huilen dat ik vind dat de verhoging niet groot genoeg is

trouwens, de breedbanders betalen in verhouding juist te weinig, je hebt breedband omdat je veel wilt downloaden. dus zorg je voor veel dataverkeer buiten het netwerk van @home, terwijl de mensen met basis en budget juist veel minder downloaden en niet zo snel elke keer de max van de verbinding de hele dag belasten, breedbanders juist wel, ik tenminste (en ik ben verbaasd als ik de enige ben)

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
CamU schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:14:
[...]

Beetje flauwe opmerking, vind je zelf ook niet? Ik heb het natuurlijk over die verhoging die je wel krijgt.

Wat beterft die nieuwe snelheden op hun site: die zullen binnenkort wel verschijnen, voor budget/family en breedband woren ze immers pas in juni ingevoerd.
nee vind ik niet voor breedband moet een behoorlijk bedrag betaald worden en dan mag je best kritsch zijn zeker als er andere aanbieders (oa tiscali) met nieuwe abbo's komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMU
  • Laatst online: 09-09-2024

RMU

Wienen schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:30:
[...]

Nou ik noem dit voor mij als Breedband gebruiker niet echt een geweldige upgrade!!!
Ik download nu al met 550KB/s en Upload met 60KB/s en dan zou het worden 625KB/s en 75KB/s up???

Niet echt spectaculair ofwel...

Staan deze snelheden op de @home site???
http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=511 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 13:32
wouter37 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:33:
[...]
nee vind ik niet voor breedband moet een behoorlijk bedrag betaald worden en dan mag je best kritsch zijn zeker als er andere aanbieders (oa tiscali) met nieuwe abbo's komen
mjah.. maar bij tis.. heb je een KPN abbo nodig. dus tel dat er maar bij op.. heb je die niet dan dok je alsnog 9,95 xtra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Breedband is bij @Home tot nu toe altijd het abonnement geweest dat qua prijs/prestatie nog het beste met de concurrentie meekon. Met 5 Mbit/s down en 600 Kbit/s up voor €47,95 is @Home niet extreem duur ten opzichte van de concurrentie, zie ook mijn vergelijking eerder in dit topic. Bovendien is die aanbieding van Tiscali ook alleen geldig op hun eigen netwerk, als je het met ADSL via KPN bij Tiscali moet doen heb je nog helemaal niet zo'n voordeel ten opzichte van @home (om er Tiscali maar even bij te houden, dit geldt voor meerdere providers die ADSL via KPN aanbieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 15:00
Ik weet niet hoe druk het in jullie buurt is maar ik haal met mijn COM21 bijna 24/7 de volledige upload (~58-60 kB/s). Alleen overdag wil het wel eens inzakken tot zo'n 48 kB/s

De nieuwe download boeit me niet echt zo, maar meer upload is altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
NOFEAR schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:39:
[...]

mjah.. maar bij tis.. heb je een KPN abbo nodig. dus tel dat er maar bij op.. heb je die niet dan dok je alsnog 9,95 xtra
Dan kom je dus op 40 euro uit inclusief gratis telefoneren naar vaste toestellen in Nederland. Noem dat maar eens niet een stuk voordeliger dan @Home :)

Maar ik vertrouw er op dat @Home ook een goeie aanbieding in combinatie met telefonie gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Voor degenen die er nog in geïnteresseerd waren (en volgens mij is iedereen die dit topic leest dat ;) )

Help @ Home

Op de helpsite van @home worden de snelheden nu ook bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

CamU schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 23:23:
Help @ Home
Op de helpsite van @home worden de snelheden nu ook bevestigd.
Hmm, zie ik daar 500kbps upload voor Family (ipv 400kbps):
http://athome.custhelp.co.../std_adp.php?p_faqid=1317

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Laatst online: 23:14
Krijg net een mailtje binnen, snelheid gaat weer omhoog \o/

Down: 4000kbps -> 5000kbps
Up: 512kbps -> 600kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Yokozuna schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:45:
[...]

@home basis is nu 768kbit/s terwijl ik altijd 100KB/s = 800kbit haal. Constanter kan het niet. @home hier in Roosendaal heeft altijd, of het nou 's ochtends, 's middags of 's avonds is, meer dan de geadverteerde upload snelheid gehaald. Toen we @home breedband hadden haalden we altijd 500-530KB/s.
.
Ik download ook meestal rond de 95kB/s terwijl ik 768kbit/s hoor te hebben.. Dus die verhoging maakt voor mij niet veel uit, alleen de upload wordt verhoogd.

Zowiezo zit ik eens rond te neuzen, tiscalli en demon hebben leuke aanbiedingen. Demon bijvb biedt een pakket aan waarbij ik voor 5 euro meer dubbele snelheid heb (in vergelijking met nu) :o

edit:

LOL
van http://help.home.nl/snelheid

Vraag
Mijn buurman/vrouw heeft een ander modem en haalt een veel hogere snelheid dan ik, met mijn modem. Hoe kan dit?

Antwoord
De apparatuur wordt fasegewijs uitgebreid. Excuses voor het ongemak.

Lekker makkelijk :P

[ Voor 22% gewijzigd door Waypoint op 25-03-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104479

Nou dat is mooi toch dat je met 95kb/s download?
Dan haal je dus je max snelheid
want bij mij is 768kbit/s = 96kb/s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Beter :*)

Nu dat ze dat telefonie gebeuren er nog bij implementeren en ze hebben er een vaste klant bij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

tozzke

aka tozzert

vers van de pers in mijn mailbox:
Snelheidsverhoging @Home Breedband

Geachte @Home Breedband abonnee,

@Home verhoogt de snelheid van uw @Home Breedband abonnement. De download snelheid zal van 4.000 kbit/s naar 5.000 kbit/s gaan en de upload snelheid van 512 kbit/s naar 600 kbit/s. Deze verhoging wordt stapsgewijs doorgevoerd. De nieuwe snelheid zal uiterlijk 1 juli voor alle @Home Breedband abonnees doorgevoerd zijn.

Deze snelheidsverhoging betekent onder andere dat het downloaden van internetpagina's aanzienlijk sneller gaat, u kunt genieten van hogere kwaliteit streaming audio en video en het sneller versturen van bestanden per e-mail.

Zowel de down- als uploadsnelheid is afhankelijk van verschillende
factoren en hierdoor niet altijd maximaal beschikbaar.

Meer informatie vindt u op http://help.home.nl/snelheid. De verhoging van de snelheid heeft geen consequenties voor het abonnementsbedrag van het @Home Breedband abonnement.

Met vriendelijke groet,
@Home
Afdeling Klantenservice
edit:

zou nu ook weer hetzelfde gelden als bij de vorige verhoging...?
een keer je modem resetten en gaan met die banaan?

[ Voor 7% gewijzigd door tozzke op 25-03-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Anoniem: 104479 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 00:53:
Nou dat is mooi toch dat je met 95kb/s download?
Dan haal je dus je max snelheid
want bij mij is 768kbit/s = 96kb/s ;)
Heb het al doorgestreept.. I'm stupid :P !

Maar toch beter, iedere snelheidsverhoging is mooi meegenomen! Vroegah had je nog 1 abo.. maar toen was je ook de enige in de straat (wij iig wel }:O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 28-05 04:49

Jimbolino

troep.com

dus geen 1mbit upload :(

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 09:12
valt tegen, maar hopen dat de upload ook wat stabieler word, 64 heb ik nooit gehaald (misschien toch tijd voor een motorola modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 00:57:
Beter :*)

Nu dat ze dat telefonie gebeuren er nog bij implementeren en ze hebben er een vaste klant bij :*)
dus jij vind een abotje van 12,95 voor @home telefonie een goede zet van @home? en binnen de regio bellen voor 0,0289 cent(excl starttarief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
er zit dan nog maar weinig verschil in upload tussen breedband 600 en familie 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

wouter37 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 09:27:
er zit dan nog maar weinig verschil in upload tussen breedband 600 en familie 500
Family = 400. Maar ok, een echt wezenlijk verschil is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
LiquidSmoke schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:01:
valt tegen, maar hopen dat de upload ook wat stabieler word, 64 heb ik nooit gehaald (misschien toch tijd voor een motorola modem)
Om een Motorola te krijgen, moet je snelheidstesten opsturen naar support@home.nl en een tijdje drammen bij de @Home Helpdesk. Na een aantal weken valt er een brief in de bus en krijg je de modem thuisgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

IceStorm schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 09:29:
[...]

Family = 400. Maar ok, een echt wezenlijk verschil is er niet.
Klopt, zie het als onmoediging denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
LiquidSmoke schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:01:
Ik heb wel een mototrola modem, maar heb ook nog nooit 64KB gehaald. 50 max en vanaf 35KB upload schiet de ping omhoog naar +/- 800m/s! Dus straks krijgen we 75KB, misschien halen we dan reel 64KB en kunnen we tot 45KB uploaden zonder dat de ping omhoog vliegt. Schandalig eigenlijk.

Op zijn minst moeten ze zorgen dat wat ze beweren te bieden ook waar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Inderdaad schandalig. @home moet er voor zorgen dat je de snelheden waar je voor betaald naar alle redelijkheid ook kunt halen. Tot nu toe is dat hier nog nooit zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20
Uhuruburu schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:02:
[...]

Om een Motorola te krijgen, moet je snelheidstesten opsturen naar support@home.nl en een tijdje drammen bij de @Home Helpdesk. Na een aantal weken valt er een brief in de bus en krijg je de modem thuisgestuurd.
Grapjas, dat heb ik dus gedaan. Heb zelfs met een kerel van de TD gepraat, maar mooi geen Moto modem. Aanpassingen in de centrale hielpen wel, dat gingen ze eerst voor me doen. De moto modem zou als allerlaatste middel mogelijk zijn. Maar mss ligt het ook wel aan de medewerker die je te pakken krijgt.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb een mailtje gestuurd naar klachten@home.nl over de niet waargemaakte upload beloften. Niet dat het zin heeft....:P Maar dan ligt het er iig niet aan dat ik niets van me laten weten. Als iedereen dat nou zou doen, misschien raakt hun mailserver dan overbelast en vinden ze dat vervelend en krijgen we toch onze zin omdat ze onder druk staan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat heb ik al zo vaak gedaan. Je krijgt een mailtje met een linkje naar hun website waar onzinnige tips op staan die niet helpen en de melding dat ze geen garantie over snelheid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sander815 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:40:
dus jij vind een abotje van 12,95 voor @home telefonie een goede zet van @home? en binnen de regio bellen voor 0,0289 cent(excl starttarief)
Telefonie straks natuurlijk gratis met @home breedband :P, dat is wel een voorwaarde nu lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Lol, ik denk (weet wel zeker) dat je dat kan shaken. Ik krijg steeds meer het gevoel dat @home niet zo veel interesse heeft in de breedbanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Bor_de_Wollef schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:00:
Lol, ik denk (weet wel zeker) dat je dat kan shaken. Ik krijg steeds meer het gevoel dat @home niet zo veel interesse heeft in de breedbanders.
Wat is dat voor loze opmerking :)? Als in, leg eens uit waarom je dat gevoel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik merk gewoon aan bepaalde dingen dat @home niet veel interesse toont in de breedbanders. Dat kun je nu ook weer zien. De upload van de andere pakketten gaat veel verder omhoog als die van de breedbanders. Daarnaast de zaken rond support etc. Het is denk ik een beetje moeilijk onder woorden te brengen maar als lid van het eerste uur (breedband) heb ik dit gevoel altijd gehad sinds de introductie van de andere pakketten. Ik hoor veel mensen om mij heen die hetzelfde gevoel hebben. Nu bijvoorbeeld ook weer met de omwisselactie voor de modems. Veel leden van het eerste uur komen weer als laatste aan bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ben ik volledig met je eens joh..
Ik heb dat gevoel ook, en ook ik ben lid van het eerste uur (breedband). Vroeger was het super, maar sinds de introductie van het budget en basis abbo is het echt wel slechter geworden. Wordt tijd dat ze eens wat meer gaan doen aan de high-end markt. Kan iedereen wel roepen dat je die budgetters niet merkt, maar als ik zie hoeveel mensen alleen al om mij heen iedere maand lid worden voor budget of basis, dan kan ik me haast niet voorstellen dat dit geen impact heeft op het totale netwerk.
Want de algemene insteek van die mensen is toch meestal, "boeit me niet dat het langzamer is, laat maar lopen, komt uiteindelijk toch allemaal wel binnen." Met als grote resultaat dat de helft van die mensen dag en nacht staan te leechen en te uppen. Tel ze maar eens allemaal bij elkaar. Denk dat het schrikbarend veel is wat ze aan bandbreedte verstoken.

Neh, ik hoop zeker dat ze rappie 8/1 gaan leveren. Ik baal op het moment als een stekker dat ik te ver van de centrale zit voor adsl met normale snelheden (3800 m). Anders was ik naar TweakDSL gegaan denk ik. Nu is idd het beste wat ik kan krijgen in mijn nieuwbouw @home breedband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131065

Hier in het zuiden des lands (tenminste hier in het dorp) heb ik heel weinig last van andere @home gebruikers. Bij mij in de straat zijn heeft zo'n 70% van de bewoners internet van @home, waarvan er een behoorlijk aantal breedband hebben. Mijn gemiddelde snelheid is perfect, zeker na de laatste grote storing is het er alleen maar op vooruit gegaan. Zolang ik @home breedband heb, is de downloadsnelheid altijd hoger geweest dan aangegeven door @home. Ook toen breedband nog 2560kbit was...
Dus ik hoop dat dat met de nieuwe snelheden ook zo blijft! :9 Alleen hoop ik dat ze inderdaad de upload z.s.m. nog een keer omhoogschroeven naar 1Mbit.

Heb net effe getest op speedtest.nl. Hier de resultaten. Dit is zo ongeveer de gemiddelde snelheid de laatste paar maanden. Zit met newsleecher zelfs vaak rond de 620 KB/sec.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Mar 26 2005 om 04:28:34 UTC+0100)

Download : 591.6 KByte/sec
Upload : 57.4 KByte/sec
Connection : 919.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:01

jurma

simply connecting...

Het is jammer dat het geen 8mbit is geworden, maar was te verwachten.
Verder haal ik ook altijd mijn snelheid perfect (+- 550KByte/sec) In principe toch snel genoeg ?
Sneller is altijd leuker, maar heb nooit echte storingen gehad bij @home.
Het zal wel weer zo zijn dat als de snelheden aangepast zal zijn, 3 maanden later het weer omhoog gaat. Of in ieder geval dat hoop ik :p

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

jurma schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:15:
Het is jammer dat het geen 8mbit is geworden, maar was te verwachten.
Verder haal ik ook altijd mijn snelheid perfect (+- 550KByte/sec) In principe toch snel genoeg ?
Sneller is altijd leuker, maar heb nooit echte storingen gehad bij @home.
Het zal wel weer zo zijn dat als de snelheden aangepast zal zijn, 3 maanden later het weer omhoog gaat. Of in ieder geval dat hoop ik :p
550kB/s is mij niet snel genoeg eigenlijk. :X
Dan gaat het me niet om 1 file die 550kB/s gaat, maar meerdere die ik liefst op minimaal 200kB/s wil hebben.
Dan kan je natuurlijk wachten totdat je eerste download klaar is, en dan een andere starten, maar als dit tegelijkertijd kan: nog beter! :)

Zeer jammer dat de upload zo laag blijft, maar verder: top van @Home. Nu nog een 'extreme' pakket met 10/2 en ik schakel daar naar over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131065 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 04:36:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Mar 26 2005 om 04:28:34 UTC+0100)
Mijn speedtest komt nooit boven de 505 KB/sec uit, maar met newsgroepen via giganews + newsleecher haal ik altijd rond de 570KB/sec, ook in de avonduren. Maar in mijn wijk heeft bijna niemand @home breedband denk ik.

Ik vind het eigenlijk na wat nadenken ook wel prima zo, of ik nu een dvd in 3 uur binnenhaal (huidige situatie) of in 2,5 uur (per 1 juli), wat maakt het uit?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 27-03-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Anoniem: 32279 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:49:
[...]

Mijn speedtest komt nooit boven de 505 KB/sec uit, maar met newsgroepen via giganews + newsleecher haal ik altijd rond de 570KB/sec, ook in de avonduren. Maar in mijn wijk heeft bijna niemand @home breedband denk ik.

Ik vind het eigenlijk na wat nadenken ook wel prima zo, of ik nu een dvd in 3 uur binnenhaal (huidige situatie) of in 2,5 uur (per 1 juli), wat maakt het uit?
Ja maar je betaalt er wel voor en mischien zou je met een minder abbonement in sommige situaties wel net zo lang wachten.

Ik haal nu bijna nooit de 550 kbs. De enigste keer dat ik dat zag was bij het downloaden van netdiag via de site van @home.nl

Weet iemand of je met ADSL deze snelheden wel vaker haalt zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sander815 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:40:
[...]

ik bedoel daarmee dat vaste telefonie, omdat ik een tijd terug een mailtje kreeg met daarin een enquette over vaste telefonie.

maar'm ik kan me ook vergissen hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Als ik de aanbieding nu bij Tiscali zie, waarom zou ik dan nog op breedband bij @Home blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Omdat die aanbieding alleen via het Tiscali netwerk geldt en dat netwerk bij jou misschien niet beschikbaar is? Dat is hier iig het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-05 12:28

Piggen

Lekker bakkie

Zonde dat het gat tussen Family en Breedband zo groot is qua download, anders zouden we hier best een stapje terug kunnen doen. Maar 625 KB/s vs. 250 KB/s (na de verhoging dus) is wel erg groot. Qua upload zou Family prima voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Anoniem: 105569 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:02:
Als ik de aanbieding nu bij Tiscali zie, waarom zou ik dan nog op breedband bij @Home blijven?
Dacht ik eerst ook maar;

- Wie kan garanderen dat de de prijs per maand na een half jaar niet hoog oploopt?
- Is het wel zo snel/stabiel als iedereen masaal overstapt?
- Niet iedereen kan direct bij @home weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:39:
[...]

Dacht ik eerst ook maar;

- Wie kan garanderen dat de de prijs per maand na een half jaar niet hoog oploopt?
idd, na een half jaar zou je best naar 50 euro kunnen gaan :/ Ik geloof het ook bijna nog niet, 30 euro voor 4/1mbit + daarbij vaste telefonie :/

je zit bij @home ook aan een jaarcontract die je geloof ik niet zonder bijzondere redenen mag afzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Anoniem: 58485 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:46:
[...]
je zit bij @home ook aan een jaarcontract die je geloof ik niet zonder bijzondere redenen mag afzeggen.
Voor internet is dat in ieder geval alleen het eerste jaar, daarna kun je met 4 weken opzegtermijn gewoon opzeggen. Telefonie weet ik uiteraard nog niet...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]
Lees de kleine lettertjes en de algemene voorwaarden. :)
Tiscalli is geen Chello, ze houden dat heus wel in de gaten.
Dus daarom blijf jij bij @home zitten? ;)

Je moet in het voren proberen te kijken. Hoe waarschijnlijk is het dat @Home binnen nu en een jaar goedkoper/sneller wordt dan Tiscalli? Hoe snel reageerde in het verleden @Home op snelheidsverhogingen van andere? Lopen ze nu tijdelijk achter of blijft dat wel zo? Die vragen zijn relevant :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

[...]

Dacht ik eerst ook maar;

Ik stap in ieder geval over.
- Die loopt na een jaar op, en wel naar 39,95. Dus nog steeds een euro of acht goedkoper dan @Home. Tegen die tijd inderdaad voor wat minder down-snelheid, maar 4 of 5 Mbit maakt mij persoonlijk niet veel uit.
- Waarom niet? Een groot voordeel van ADSL is nou eenmaal de niet met je buren gedeelde lijn (ben ff de precieze term kwijt). Ik heb nu in theorie van @H 4000/512, ofwel 500/64, maar in praktijk haal ik (dankzij mijn buurman twee deuren verder, vermoed ik) zelden meer dan 300/40 (en ja, ik weet dat er overhead in zit). Ik hoop/ga er van uit dat dat verandert bij ADSL.
- Inderdaad, maar ik lekker wel... :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Brabo-Joossie schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:00:
...
- Waarom niet? Een groot voordeel van ADSL is nou eenmaal de niet met je buren gedeelde lijn (ben ff de precieze term kwijt). Ik heb nu in theorie van @H 4000/512, ofwel 500/64, maar in praktijk haal ik (dankzij mijn buurman twee deuren verder, vermoed ik) zelden meer dan 300/40 (en ja, ik weet dat er overhead in zit). Ik hoop/ga er van uit dat dat verandert bij ADSL.
....
Keep your hopes up zou ik zeggen ;)

Bij ADSL wordt gebruik gemaakt van overboeking, wat ongeveer op hetzelfde neerkomt. Als jij dus met een hoge overboekingsfactor zit en er wordt flink van het netwerk gebruik gemaakt dan merk je dat wss ook gewoon. Daarnaast zou het wel heel erg sterk zijn als 1 buurman bij jou voor de problemen zorgt, dat is meer een kwestie van een drukke buurt. Daarnaast haal je je maximale snelheid misschien ook niet vanwege de afstand tot de centrale/kwaliteit van de draad, dat siirt dingen. Maar daar zul je bij een 4Mbit/s abonnementje minder last van hebben dan bij een 8Mbit/s abo. Ben wel benieuwd hoe het je bij Tiscali zal bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bij adsl word inderdaad wel gewerkt met overboeking maar de praktijk leert dat men daar vrijwel niets van merkt, dit in tegenstelling tot het gebruik van kabel.

Btw, ik stap ook over. @home heeft zijn kansen gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 29-03-2005 12:47 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Let op:
-- "Ik ben geupgraded!1111". Dat soort berichten zijn niet de bedoeling.
-- Speedtests zijn niet nodig over het algemeen.
-- Alleen posten als er echt een probleem is.
-- Geen geflame / trollen