@home snelheidsverhoging

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:59:
[...]

Waar haal jij die wijsheid van die dynamische adressen vandaan? Ik draai hier al sinds de omnummering een fixed ip in mijn router, kwestie van dwarsheid en iets tegen dynamische nummering van mijn kant uit. :Y)
Een kwestie van snelheid ook, in Tilburg halen ze je download snelheid omlaag als je ip fixed staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:15

chromeeh

the Gnome

Na een downtime van gisterochtend is m'n snelheid ineens stukken hoger.....
Gem. >550Kb/s waar eerst 450 ~ 500 Kb/s gemiddeld.... (Breedband uiteraard ;))

Oh ja vergeten ;) Ik woon in Almelo (OV)

[ Voor 16% gewijzigd door chromeeh op 15-06-2005 21:11 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
rdfeij schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:05:
[...]

Mee eens, maar speedtesten zijn WEL betrouwbaarder dan @home zelf.
Bij @home moet je nu namelijk een download test doen vanaf een server welke in HUN serverpark staat. (Node Hengelo tucows.home.nl).
Vanaf deze node download je dus binnen het netwerk van @home en dat is retesnel, het probleem bij @home zit hem in de verbindingen naar het echte internet, deze zijn overbelast of whatever, speedtest geeft daarom lagere waarden aan (speedtest is gehost bij leaseweb Amsterdam).

Voor een test of er een verhoging is kun je dus inderdaad beter tucows.home.nl gebruiken, alleen voor een daadwerkelijke download (echte internet) test prefereer ik speedtest of een download vanaf mijn eigen server in amsterdam (volle 100mbit) , welke vrijwel dezelfde waarden genereerd als speedtest..
Eigenlijk vind ik geen van 2 echt betrouwbaar, ook die test die @Home voorstelt valt niet te generaliseren naar de prestatie van je internet abonnement buiten het @Home netwerk. Zoals je zelf al voorstelt kun je het beste gewoon een 10/100/1000 MB bestand downloaden via een dedicated 100 Mbit server (of Gbit server als je daar bij kunt) om zo je snelheid te bepalen. Speedtest.nl geeft voor mij een indicatie (na een aantal keren testen), maar meer ook niet. Ik gebruik idd een server op de universiteit (SURFNet, 1 Gbit) om mijn downloadsnelheid te testen en upload wel naar mijn universiteitsaccount via FTP. Bestandje van 10 MB uploaden en je hebt een redelijke indicatie of je snelheid nog in orde is of niet.

edit
chromeeh schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:10:
Na een downtime van gisterochtend is m'n snelheid ineens stukken hoger.....
Gem. >550Kb/s waar eerst 450 ~ 500 Kb/s gemiddeld.... (Breedband uiteraard ;))

Oh ja vergeten ;) Ik woon in Almelo (OV)
Wat voor modem (Com21, Arris, Thomson, Motorola) heb je crashoverride en hoe zit het met je upload?

[ Voor 14% gewijzigd door CamU op 15-06-2005 21:15 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdfeij schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:06:
[...]

Een kwestie van snelheid ook, in Tilburg halen ze je download snelheid omlaag als je ip fixed staat
Valt alles mee, heb hier een motorola modem staan, ip fixed in men router en haal nogsteeds 590kB/s meer heb ik alleen in het begin gehad, kleine 4 jaar terug, toen zat ik op 800kB/s maargoed die ging toen bij iedereen naar beneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:04
CamU schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:10:
[...]

Daar is op troubles@home ook een vraag over geweest, moet je even zoeken in het logboek. Ik meen dat het wel kan maar alleen als het modem offline is.
Dat is niet waar... online is de site te bereiken...

Het modem zit op 192.168.100.1 (alle @home modems), de enige eis is dat je een router hebt, die dezelfde range gebruikt. In mijn geval linksys (gebruikt 192.168.x.x). En ik kan de modem pagina ten alle tijden benaderen.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
SMSfreakie schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:06:
[...]

vergeet die upgrade maar voor vandaag :)

als ik het mag geloven komen ze pas de laatste week, aangezien er veel problemen zijn met de netwerk capaciteit :D

* SMSfreakie mag nu gelukkig weer tegen zo`n 200kB/s aan kijken ipv 3kB/s
Klopt ja... pokke @homo...

Heb sinds 2 maanden meestal maar snelheden van 50-150 kbs... en dat voor breedband...

maarrr..... heb klacht gestuurd, en zodra het cappaciteitsprobleem is opgelost, kan ik restitutie aanvragen... Ik weet niet of dit een garantie is. Maar als ze moeilijk doen, stuur ik dat meeltje nog even door naar de restititutie afdeling..

<meel>
Geachte heer Jansen,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U geeft aan regelmatig problemen te ondervinden met uw verbindingssnelheid tijdens de piekuren. In uw regio is er op dit moment sprake van een capaciteitsprobleem. Wij doen ons best om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen. Wij kunnen u hierin helaas geen concrete datum geven.
Uiteraard begrijpen wij dat deze situatie ongemak heeft veroorzaakt. Wij bieden u hiervoor onze oprechte excuses aan.
Zodra de storing verholpen is kunt u een aanvraag voor creditatie indienen.
Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

A.J. Smid
Manager Klantenservice

Behandeld door: Sean Jansen

</meel>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

rdfeij schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:06:
[...]
haha haha haha hahahahahaha
welke @home helpdeskmedewerker heeft jou dat verteld?
ik draai al een paar jaar op statisch, en heb de meest stabiele internetverbinding ooit, 550kbyte/s down, 58kbyte/s up
en als ze van range veranderen, dan doe je ff een keertje nslookup cpnummer.tilbu1.nb.home.nl en je hebt weer je nieuwe ip....

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Jimbolino schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:56:
[...]

haha haha haha hahahahahaha
welke @home helpdeskmedewerker heeft jou dat verteld?
ik draai al een paar jaar op statisch, en heb de meest stabiele internetverbinding ooit, 550kbyte/s down, 58kbyte/s up
en als ze van range veranderen, dan doe je ff een keertje nslookup cpnummer.tilbu1.nb.home.nl en je hebt weer je nieuwe ip....
idd mij hoor je ook niet klagen... 539 is geen gek verschijnsel of terwijl een normaal iets dat ik haal hiero. ook tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 14:34
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 496.8 KByte/sec
(=3974 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 59.5 KByte/sec
(=476 kbps)
speedtest
vandaag was @home hier in emmen aan het werk en nu is mijn upload iets omhoog gegaan

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.CeeJay schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:26:
Zullen we afspreken vanaf NU geen speedtest/mordax resultaten meer te posten tenzij je een verhoging hebt ???
wouter37 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:31:
59.5 KByte/sec
vandaag was @home hier in emmen aan het werk en nu is mijn upload iets omhoog gegaan
Zullen we afspreken dat geen speedtest/mordax resultaten meer te posten tenzij je een reële verhoging hebt ??? 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:39

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:49:
Zullen we afspreken dat geen speedtest/mordax resultaten meer te posten tenzij je een reële verhoging hebt ??? 8)
Dan mag er meteen wel een slotje op 8)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is spannend de laatste dagen zeg :P

af en toe zie ik mijn nic icoontje verdwijnen en weer opkomen.. net een ander ip... ik geloof dat @home druk bezig is eraan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 21-09 22:18
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:38:
Het is spannend de laatste dagen zeg :P

af en toe zie ik mijn nic icoontje verdwijnen en weer opkomen.. net een ander ip... ik geloof dat @home druk bezig is eraan :*)
Euh, áls ze ergens mee bezig zijn, dan is het gewoon om te voorkomen dat het hele netwerk in elkaar stort.
"bezig zijn" zijn ze niet met de snelheidsverhoging.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryforhelp schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:26:
[...]

Euh, áls ze ergens mee bezig zijn, dan is het gewoon om te voorkomen dat het hele netwerk in elkaar stort.
"bezig zijn" zijn ze niet met de snelheidsverhoging.
nou bederf de pret ff.. mijn verbinding is gewoon goed hier .. al die tijd al geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:38:
ik geloof dat @home druk bezig is eraan :*)
Ik bemerk wel sinds 3 dagen weer een constantere download op piek tijden. Dat was 3 tot 4 weken geleden opeens minder (200KB/sec gemiddeld van 19:00 tot 22:00). Nu is het weer perfect. Maar niks aan verhoging nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 01:18
Goed, we gaan de policy in dit topic iets aanpassen.

-- "Ik ben geupgraded!1111". Dat soort berichten zijn niet de bedoeling.
-- Speedtests zijn niet nodig over het algemeen.
-- Alleen posten als er echt een probleem is.
-- Geen geflame / trollen

Tot nu toe wordt dit topic veel te veel gebruikt voor slowchat en @home-bashing. Dat doe je maar op IRC, MSN of ICQ: Dat hoort in ieder geval niet op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Ehm, Xandrios, ik vind het prima dat er inderdaad wat onzin uit het topic wort geweerd.
Alleen; wat is nou het bestaansrecht van dit topic? Voor problemen is er het @home problemen topic. Verdere discussie is ook niet echt nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Laatst online: 01-08-2024
Xandrios schreef op zondag 19 juni 2005 @ 13:22:
<strong><font color="red">Goed, we gaan de policy in dit topic iets aanpassen.</font></strong>

Tot nu toe wordt dit topic veel te veel gebruikt voor slowchat en @home-bashing. Dat doe je maar op IRC, MSN of ICQ: Dat hoort in ieder geval niet op GoT.
volgens mij kun je beter deze topic sluiten want met deze regels wordt er toch niets meer gepost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
harryslinger schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:41:
[...]
volgens mij kun je beter deze topic sluiten want met deze regels wordt er toch niets meer gepost!
Dit is ook een beetje vreemd, het topic gaat juist over de snelheids upgrade (is een snelheids upgrade een "probleem"?), voor problemen met @home bestaat er "het grote @home problemen" topic.
Dus graag wat meer duidelijkheid over het topic, anders kan het inderdaad wel dicht.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defiant schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:56:
[...]

Dit is ook een beetje vreemd, het topic gaat juist over de snelheids upgrade (is een snelheids upgrade een "probleem"?), voor problemen met @home bestaat er "het grote @home problemen" topic.
Dus graag wat meer duidelijkheid over het topic, anders kan het inderdaad wel dicht.
Dat er loze chats van gaan komen mbt snelheidsverhogingen moet toch kunnen :? Als iemand van 500kb naar 600 is gegaan is dat toch mooi .. maar idd ik stem ermee in dat een reply met als 1 van bovengenoemde argumenten ( :P ) niet kunnen..

ik wacht zelf ook met spanning af op de verhoging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:21

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Wat mij betreft word het weer net als met de vorige snelheids update.
Alleen melden als je een update hebt gehad.. evt met de gemiddelde snelheid van een grote (10MB+) download, en de regio waar je je in bevind.
Just my 2 cents.. :Y)
Defiant schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:24:
[...]

Mja, dat valt weer erg snel onder:
-- "Ik ben geupgraded!".

Ik ben het verder wel met je eens, zo zou het topic moeten zijn, maar probeer meer een beetje aan te geven dat de modbreak niet het topic in de juiste richting pushed.
just my 2 cents.
Ik kan me idd ook niet echt vinden in de modbreak. Als deze gepost was in het problemen topic dan was hij correct geweest. Wat betreft dit topic raakt het kant nog wal. Als de mods er echt zo over denken is het vrij simpel! Want dan kan dit topic dicht. 8)7

[ Voor 61% gewijzigd door SjOuKeS op 20-06-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
SjOuKeS schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:09:
Wat mij betreft word het weer net als met de vorige snelheids update.
Alleen melden als je een update hebt gehad.. evt met de gemiddelde snelheid van een grote (10MB+) download, en de regio waar je je in bevind.
Mja, dat valt weer erg snel onder:
-- "Ik ben geupgraded!".

Ik ben het verder wel met je eens, zo zou het topic moeten zijn, maar probeer meer een beetje aan te geven dat de modbreak niet het topic in de juiste richting pushed.
just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
rdfeij schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:05:
[...]

Mee eens, maar speedtesten zijn WEL betrouwbaarder dan @home zelf.
Bij @home moet je nu namelijk een download test doen vanaf een server welke in HUN serverpark staat. (Node Hengelo tucows.home.nl).
Vanaf deze node download je dus binnen het netwerk van @home en dat is retesnel, het probleem bij @home zit hem in de verbindingen naar het echte internet, deze zijn overbelast of whatever, speedtest geeft daarom lagere waarden aan (speedtest is gehost bij leaseweb Amsterdam).

Voor een test of er een verhoging is kun je dus inderdaad beter tucows.home.nl gebruiken, alleen voor een daadwerkelijke download (echte internet) test prefereer ik speedtest of een download vanaf mijn eigen server in amsterdam (volle 100mbit) , welke vrijwel dezelfde waarden genereerd als speedtest..
Heb jij een link naar die test van de @home server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
heb al een andere oplossing gevonden... ook downloaden van @home netwerk

http://blob.home.nl/feed/...7d0e470205f905f3cd253.mov

Movie trailer

Iets boven de 500 kbs

[ Voor 8% gewijzigd door Juan op 22-06-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

500 kbps betekent toch niet kilobits/s? je bedoelt zeker kilobyte/s. want 500 kilobits is echt bagger. en ik vind de prijs/snelheid verhuoding van het duurste abbo niet echt optimaal. ADSL is veel goedkoper, ik overweeg het om ADSL te nemen. voor dezelfde prijs heb je 8mbit download. en de afstand tussen mijn woning enh telefoon centrale is 534 meter, dus de maximale 8mbit moet makkelijk te behalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
Hmmm nog maar een weekje voordat de snelheidsverhogingen erdoor moeten zijn. Cryforhelp enig intern nieuws voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reken er nu maar gewoon op dat je de 30ste juni of de eerste juli omhoog gaat, dan kan het ook niet tegenvallen. Wat zit iedereen zich toch druk te maken om een verhoging hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

(jarig!)
het is in ons kantoor nu zon 31 graden, ik heb echt geen tijd om me druk te maken over die verhoging.
we zijn nu zo langzamerhand wel gewend dat home wat flexibel omgaat met beloftes.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:13:
500 kbps betekent toch niet kilobits/s? je bedoelt zeker kilobyte/s. want 500 kilobits is echt bagger. en ik vind de prijs/snelheid verhuoding van het duurste abbo niet echt optimaal.
De prijs/snelheidsverhouding is juist supergoed bij @home breedband. Ja, adsl 8 Mbit is sneller (althans, nu nog) en ook 30 euro duurder per maand. Als je dat omrekent ben je een stuk duurder uit (even uitgaande van de nieuwe snelheid die we over een paar dagen hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Waar is @home mee bezig? Ik heb vandaag een bestand van 64MB gedownload wat gemiddeld met 1,02MB/s ging...
Nou, daar wil ik wel 50 Euro voor blijven betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 23:14:
[...]

De prijs/snelheidsverhouding is juist supergoed bij @home breedband. Ja, adsl 8 Mbit is sneller (althans, nu nog) en ook 30 euro duurder per maand. Als je dat omrekent ben je een stuk duurder uit (even uitgaande van de nieuwe snelheid die we over een paar dagen hebben).
Al eens gehoord van Versatel 20Mbit adsl? 20Mbit voor maar 39,95 per maand! Dat is 8 euro goedkoper en (nu nog 5x, maar na de snelheidsverhoging) 4x sneller dan @home. Dat noem ik pas een 'supergoeie prijs/snelheidsverhouding'. Het is dat wij hier thuis geen vaste telefoonlijn hebben, anders was ik al lang overgestapt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CroitiX schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 01:15:
[...]

Al eens gehoord van Versatel 20Mbit adsl? 20Mbit voor maar 39,95 per maand! Dat is 8 euro goedkoper en (nu nog 5x, maar na de snelheidsverhoging) 4x sneller dan @home. Dat noem ik pas een 'supergoeie prijs/snelheidsverhouding'. Het is dat wij hier thuis geen vaste telefoonlijn hebben, anders was ik al lang overgestapt!
Erm die 20mbit haal je alleen maar als je dicht bij de centrale woont. Na 1 tot 1,5 km keldert het aantal mbitjes nogal ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 17:51
CroitiX schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 01:15:
[...]

Het eerste jaar 39,95 en daarna? Idd onbekend, ik dacht dat @home niet zo slecht was met prijs/kwaliteit...

Correct me als ik me vergis!

[ Voor 12% gewijzigd door knorde op 25-06-2005 11:54 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Draytek mensen is er al wat bekend over de 2200VG icm voipbuster.com? (btw voipuser.org werkt perfect alleen is dat na 10 min. verbreken en je moet ook gebeld worden voor de kosten te dekken)

[ Voor 47% gewijzigd door knorde op 25-06-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
knorde schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:53:
[...]
Het eerste jaar 39,95 en daarna? Idd onbekend, ik dacht dat @home niet zo slecht was met prijs/kwaliteit...
@home is zeker niet slecht als alles goed verloopt, maar ik vind de kwaliteit (als in snelheid bij 't oplossen van problemen/hoeveelheid storingen) nog niet echt concurrerend met ADSL. Dan doet de kabelboer casema (zeker gezien het verschrikkelijke verleden wat die heeft) het toch een stuk beter.

Ik ben zeker benieuwd wat er na deze snelheidsverhoging op de agenda staat, gezien de toch snelle capaciteitsproblemen bij @home, zal een abbonnement zoals chello extreme (20mbit) denk ik toch wel meer dan 12 maanden opzich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 21:23
Ik snap werkelijk waar niet waar menschen over klagen bij @Home. Tja owkay bij mij is het sinds 1 jaar beschikbaar. In het begin (1e maand nadat het beschikbaar werd) lag het er gemiddeld 1 keer per week uit. Daarna echt nooit meer. Echt de laatste 7 mnd totaal geen problemen mee gehad.

Ik heb zo'n 3 jaar ADSL gehad bij Planet (KPN) en was in het begin echt huiverig om bij @Home te gaan. Vooral na al die verhalen bij Troubles@Home en hier op GOT. Nou ik ben dus echt blij dat ik overgestapt ben. Ten eerste veel goedkoper dan zo'n Basis Abbo bij Planet. Ten tweede haal ik prima snelheden. Zit gemiddeld op 550 KB/s down en 62 KB/s up. Goeie pingtijden etc. Klantenservice prima voor elkaar (geen lange wachttijden etc.) Geen probs.

Bij Planet hadden ze regelmatig er een handje ervan om mij "ff" 15 minuten in de wacht te gaan zetten. Geen oplossing aandragen als de KPN (wat bijna nooit voorkomt) mij geen verbinding gaf. Bij het berucht gele/oranje @-lampje heb ik 2 weken geen internet gehad omdat de KPN en Planet elkaar n's fijn naar elkaar liepen te moddergooien. Dat is bij @Home dus echt heel anders. In het begin met de storingen die ze toen hadden, hebben ze altijd mij kunnen voorthelpen zodat ik meteen weer een goede verbinding had. Nadien hadden ze het goed voor elkaar en sindsdien werkt het hier geheel zonder probs! Zodoende dat ik een super tevreden @Home klant ben.

Tja en als je aan komt zetten met slechte snelheden omdat je nog zo'n draak van een COM21 modem hebt, had je toch iets eerder een mail moeten sturen naar Home. Want die omruilacties doen ze altijd (tenminste in Enschede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bij ons is @home ook een jaar beschikbaar nu ongeveer.
Had @home genomen omdat ik eerst ADSL Basis had en @home sneller was en goedkoper.

Nu loopt @home flink achter met de snelheden. ADSL2 kost maar 50euro p/maand met een 4x zo snelle verbinding.

Eerst wilde ik nog wel bij @home blijven want aan die 5mbit heb je nu eigenlijk nog wel genoeg. Maar de laatste tijd is de verbinding echt slecht. Trage snelheden, verbinding die regelmatig wegvalt en de klantenservice geeft wel aan dat er problemen zijn maar ze kunnen niet zeggen waneer ze worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 21:23
Dan blijft natuurlijk de vraag. Heb je echt de beschikking over zo'n 20 mbit verbinding?
Ik geloof er vooralsnog niet zo erg in. Zekers omdat ze die last mile nog zekers niet onder controle hebben.

Ik mag dan het geluk hebben dat ik 200 m van de telefooncentrale aflig. Maar ja, tis een enorm gat wat niet door Versatel, BBNed, Tiscali Wholesale of andere aanbieders gevonden wordt. Dus menschen die lekker buitenaf wonen kunnen dit zowiezo niet.

En zo'n ADSL2+ 20 mbit versie van de KPN komt er ook heus wel. Echter die zal dan wel weer rond de 80 a 100 euro liggen. Tja en dan blijft alsnog de vraag of je zo'n enorme snelheid wel eens nodig bent. 5 mbit is mij al snel zat en ik leech (gecombineerd met buren) toch ook gemiddeld zo'n 100 GB per maand.

Al met al ben ik dan toch van mening dat het zo slecht nog niet is met @Home met de nieuwe 5 mbit. Echter voor mensen die binnen 1 km v/d centrale afliggen en dan het geluk hebben in een grote stad te wonen is Versatel misschien een uitkomst. Tja en dan ben je bij Versatel wat bijna synoniem staat voor Talpa a A-Plat. En is het maar afw88 wat het gaat worden met prijzen en naaidingen na die periode. Die mega-investering moet namelijk toch op een of andere manier terugverdient worden. En ja, bandbreedte aanbieden kost geld, laat staan zo'n compleet netwerk ombouwen.

Daarna vraag ik me dan nog steeds af waarvoor 20 mbit gebruikt moet worden. HDTV's blue-ray discs downen misschien :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door thestiffmeister op 25-06-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thestiffmeister schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:10:
Daarna vraag ik me dan nog steeds af waarvoor 20 mbit gebruikt moet worden. HDTV's blue-ray discs downen misschien :Y)
Ik kan het wel gebruiken hoor. Nu duurt het downloaden van een dvd 3,5 uurtjes, dat mag wel sneller :P

Alleen kan ik ten eerste die 20mbit verbinding van versatel hier niet krijgen en ten tweede vertrouw ik het voor geen meter. Ik download met @home rond de 300 tot 400 gig in de maand, moet nog maar zien of versatel dat ook zo leuk vind...

Ik blijf bij @home, dat werkt goed, nooit problemen en ik weet wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:59:
[...]
Ik download met @home rond de 300 tot 400 gig in de maand
Impressive! Dat red ik niet, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
@home is verhoogd in postcode 7471
nu met 600 kbyte/s
al meer mensen die dit nu ook hebben?

offtopic:
[patsmode]
nu zit ik al op 540gb, dus die 600gb haal ik wel :P
[/patsmode]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Ik ben ook geupgrade , 7514

Grappig :)

Damn , dat is niet verkeerd zeg , alles loopt veel soepeler :7

[ Voor 46% gewijzigd door JeroenT op 27-06-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
7671 ook geupgrade na een modem reset

http://speedtest.cistron.nl/newspeed/newspeed.html
downloaded 5291295 bytes in 8.938 seconds
That is 578 kilobytes/second
which is approximately 5446.4 kilobits/second ATM linerate speed.
en 80KB/s up :)

edit:

Motorola modem ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RAJH op 27-06-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Ik ben ook geupgrade (6595), na een modem reboot. _/-\o_
580 kb's down en 74 kb's up. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Laatst online: 20-09 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

djmurcielago schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:06:
@home is verhoogd in postcode 7471
nu met 600 kbyte/s
al meer mensen die dit nu ook hebben?
Hmmm zelfde postcode, maar ik merk niet echt verschil na een modem reset. Ik heb een Arris telefonie modem trouwens.

EDIT: Net even een upload test gedaan dmv een FTP server. Ik merk dat de upload wel verbeterd is, de download ook een beetje D 550KB/s en U 63KB/s. Voorheen was dit D 520KB/s U 52KB/s.

[ Voor 23% gewijzigd door MORCIK op 27-06-2005 14:20 ]

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Waarschijnlijk krijgen alle Motorola's eerst de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Laatst online: 20-09 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Klubbheads schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:20:
Waarschijnlijk krijgen alle Motorola's eerst de nieuwe firmware?
Zou kunnen. Dus het is wel handig als mensen ook hun modemtype erbij vermelden.

Trouwens, de upload is inmiddels gezakt naar 55KB/s :(

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:12
5809 (Venray)

Snelheid is hier ook omhoog gegaan na een modem reset.

Down 610
up 84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
9611 (Hoogezand-Sappemeer)

Download: 570 KB/s
Upload: 75 KB/s

Getest terwijl er vollop werd geinternet :*)

Dank u @Home _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door pSycho-Y2K op 27-06-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMU
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09-2024

RMU

7475 (Markelo)

Hier ook geupgrade ondertussen na modem reset
(heb motorola modem)

Werkt mooi :)
587Kb/sec down van xs4all FTP
Upload nog niet getest, maar speedtest gaf al 78,7Kb/sec aan dus gaat netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5056 Tilburg
Download:
Transferred: 100mb.nul 100,00 MB in 2 minutes 59 seconds (571,0 KB/s)
Upload:
Transferred: 4mb.bin 4,00 MB in 51,64 seconds (79,3 KB/s)

Upload is zeer stabiel, download schommelt nog een beetje.

Ik heb een witte motorola modem.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
thestiffmeister schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:10:
HDTV tv-uitzending kun je ook al redelijk veel vinden en ook HDTV-film(pje)s duiken steeds meer op. Dan heb je het al snel over 30-60MB/minuut.

Alleen jammer dat die 20Mbit maar beschikbaar is voor een zeer beperkte groep mensen, in dat opzicht denk ik dat Kabel het toch gaat winnen van ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:26:
Upload is zeer stabiel, download schommelt nog een beetje.
Volgens mij heeft dat schommelen er mee te maken of hoe de modem de verbinding capt of dat er ergens een buffer in de downstream zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 13:24
Yeessss hij is er door (7471 - Goor)

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Jun 27 2005 om 15:45:23 UTC+0200)

Download : 266.8 KByte/sec :r (was eerst 512kb/s)
Upload : 68.4 KByte/sec
Connection : 575.0 Conn/min
Ping test Nederland : 36.0 ms :r (was eerst 14 ~ 20ms)

Helemaal fantastisch met @home, dat het altijd trager wordt na een snelheidsverhoging, om vervolgens maanden te bellen naar de helpdesk voor ze een keer wat aan dat verklote kut netwerk doen :( Als het binnen nu en 2 weken traag blijft ga ik mn ouders maar mooi naar een BBNed abo praten, 8000/1024 is toch een stuk interessanter!

[ Voor 6% gewijzigd door NoepZor op 27-06-2005 15:50 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
5101 BH Dongen
Motorola, SB5100E
WLAN 54Mbit 100%

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 556.3 KByte/sec
(=4450 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 81.0 KByte/sec
(=648 kbps)

Moet die 5 mbit in de praktijk te halen zijn met een 54Mbit WLAN verbinding?

Want die beloofde 5000 kbit wordt niet gehaald... en door !niemand! zie ik hier

[ Voor 9% gewijzigd door Juan op 27-06-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Juan schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:01:
5101 BH Dongen
Motorola, SB5100E
WLAN 54Mbit 100%

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 556.3 KByte/sec
(=4450 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 81.0 KByte/sec
(=648 kbps)

Moet die 5 mbit in de praktijk te halen zijn met een 54Mbit WLAN verbinding?

Want die beloofde 5000 kbit wordt niet gehaald... en door !niemand! zie ik hier
Nja, 't is nog geen 1 juli :Y)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Laatst online: 18-09 10:16
hier helaas nog geen verhoging. zal vandaag of morgen wel komen. ben erg benieuwd hoe de snelheid hier wordt, normaal gesproken altijd aan de max van @home :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
@home is hier ook door 7468

580 down en 70 up.
toch niet echt een besprekelijke upgrade vind ik zelf.
mjah per 1 juli @home weg heb nu al adsl direct 8/1

net test gedaan 850 down en 105 kb/s up:P
that's the way:D
en krijg nog internetbellen er straks ook bij(word gebundelt in pakket blijf zelfde prijs betalen)
uitgerekend betaal ik dan zo'n 50 euro voor 8/1 bij kpn.

Greets Amd ;)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
In plaats van verhoging haal ik hier momenteel 90-150 KB/sec down en 55 KB/sec up met mijn Motorola SB5100-E modem, en dat terwijl ik tot vanochtend eigenlijk altijd stabiel 520 KB/sec down en 58 KB/sec up heb gehaald. Laat ik hopen dat dit tijdelijk is, want in plaats van een verhoging heb ik hier nu een flinke degradatie en dat is nu ook niet echt waar ik op gehoopt had. Zijn er in de Regio Roosendaal al mensen die wel geupgrade zijn?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cougar schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:09:
hier helaas nog geen verhoging. zal vandaag of morgen wel komen. ben erg benieuwd hoe de snelheid hier wordt, normaal gesproken altijd aan de max van @home :)
Even de stroom van de modem af voor een paar minuten, dan moet het toch werken?

Harlingen heeft verhoging, maar haal nog maar 580KB/sec (maarja, het is ook al 17:00 geweest en half Nederland komt thuis en doet de pc aan....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55
Tsjah, 7577 hier. Heb vanmiddag modem gereset en haal nu 588/80... Vind het wel allemaal best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las hier iets over de firware update van motorola's? Hoe kan je zien of je een firmware update gehad hebt? Ik heb een zwarte motorola modem.

En heeft iemand al de beloofde 625KB/sec gehaald?
Nog een vraagje: is @home budget ook al verhoogd?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:31
Cougar schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:09:
Hier ook nog geen verhoging: 6004 (heb modem natuurlijk ff los gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:33:
Ik las hier iets over de firware update van motorola's? Hoe kan je zien of je een firmware update gehad hebt? Ik heb een zwarte motorola modem.
Ik heb nog geen verhoging gehad (of het moet wel erg verlagend gewerkt hebben ;) ) en als ik naar http://192.168.100.1/mainhelp.html surf staat er het volgende:

Software Version: SB5100E-2.3.1.3-SCM01-NOSH

Ik weet niet of daar bij andere Motorola SB5100-E gebruikers iets anders staat (met name gebruikers die al geupgrade zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
CamU schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:42:
[...]

Ik heb nog geen verhoging gehad (of het moet wel erg verlagend gewerkt hebben ;) ) en als ik naar http://192.168.100.1/mainhelp.html surf staat er het volgende:

Ik weet niet of daar bij andere Motorola SB5100-E gebruikers iets anders staat (met name gebruikers die al geupgrade zijn).
Onwaarschijnlijk dat daar iets aan veranderd is.
Maar je pakt gewoon een nieuwe firmware op als je powercycled.

Zijn er hier ook mensen met family/budget abo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 08:39
cryforhelp schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:49:
Onwaarschijnlijk dat daar iets aan veranderd is.
Maar je pakt gewoon een nieuwe firmware op als je powercycled.

Zijn er hier ook mensen met family/budget abo's?
Budget hier, net ff de modem uitgetrokken en er weer ingeduwd, maar het is nog altijd ong. 32 KB/s
Moet de modem langer dan een paar seconden uitgetrokken blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
(Overgenomen op Mon Jun 27 2005 om 18:54:55 UTC+0200)

Download : 570.7 KByte/sec
Upload : 77.1 KByte/sec
Connection : 1036.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

Na een "softwarematige" modem reset. (via 192.168.100.1) met een 5100.
Omgeving Almelo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bitrain schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:54:
[...]
Budget hier, net ff de modem uitgetrokken en er weer ingeduwd, maar het is nog altijd ong. 32 KB/s
Moet de modem langer dan een paar seconden uitgetrokken blijven?
Ik dacht iets van 5 minuten. Ik zou het iets langer proberen.

Ik heb de verhoging al (breedband) en heb deze firmware:
Niet iets aan veranderd dus? Wat is powercyclen (zie een paar reacties hierboven)?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:17:Wat is powercyclen (zie een paar reacties hierboven)?
De stekker er uit halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
7468 budget is er ook door(bij me broer)

68 down en 18 up.
naar reset modem(aris)
:)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Als ik een berichtje wil posten, krijg ik nog altijd dit te zien
:P

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

CamU schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:42:
[...]

Ik ben ook nog niet geupgrade (5916 Venlo + breedband), heb het modem al een pauze van 5 min gegeven waarna nog geen verhoging was.
Hoop toch niet dat ze ons vergeten zijn. :/

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
heeft er iemand in omgeving hengelo/enschede al verhoging?

ik namelijk nog niet.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
FrostXL schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:27:
[...]
Ik ben ook nog niet geupgrade (5916 Venlo + breedband), heb het modem al een pauze van 5 min gegeven waarna nog geen verhoging was.
Hoop toch niet dat ze ons vergeten zijn. :/
:+ Daar ben ik niet zo bang voor. Wat me wel een beetje stoort is dat de downloadsnelheid op dit moment erg instabiel is wat zou kunnen duiden op capaciteitsproblemen, en dat terwijl ik de afgelopen maand geen enkel probleem met de snelheden heb gehad (altijd strak de max gehaald). Als dit een voorbode is van de komende verhoging (ongelofelijk instabiel) dan zou dat minder leuk zijn, ik heb zelfs liever de oude snelheden en een stabiele verbinding dan nieuwe snelheden met een instabiele verbinding (wie niet). Maar goed, op dit moment is het voor mij nog speculeren, de verhoging is hier in de regio Roosendaal iig nog niet doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:21

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Hier is de update er nog niet door (ZW-Friesland, Sneek Head-End).
maar de download is erg instabiel.
Wel snel, maar schommelend tussen 400 en 500 kB/s terwijl deze zoals bij zovelen de laatste dagen constant rond de 520 kB/s zat.

Ben bang dat @home het (weer) niet waar kan maken zonder problemen.

edit:
De update is er inmiddels wel door 01:41 Haal nu rond de 565 kB/s Max.

[ Voor 17% gewijzigd door SjOuKeS op 28-06-2005 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
jeuj, mijn verbinding is ook sneller _O_

download van FTP gem. 580KB/s
upload naar FTP gem. 80KB/s

regio almel1.ov.home.nl, Motorola SB4200 modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SjOuKeS schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:11:
Hier is de update er nog niet door (ZW-Friesland).
Hier in Harlingen al wel (dat is toch ook ZW-Friesland regio?). In de avonduren is het nog niet stabiel. Ik haal nu ook nog "maar" 450KB/sec helaas. Maar ach, ik download toch vaak in de nacht als ik lekker in bed lig en 450KB/sec in piekuren is prima naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
Wat betreft de instabiele snelheden, ik denk niet dat het iets met capaciteit te maken heeft. Ik woon hier in een rustige omgeving met weinig @home abo's en hier is het ook erg wisselend. Soms kom ik tot de 70kB/sec (upload), maar ook 30kB/sec zit erin ;-) Download wil nog niet echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
  • Laatst online: 15-10-2022
Postcode 7557 (hengelo)

Nieuwe verhoging @budget helaas nog niet door, morgen nieuwe dag, nieuwe kansen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
7671 @home met telefonie. Snelheid is er kats uit

Download
222.9 KByte/sec
(=1783 kbps)

Upload
53.2 KByte/sec
(=426 kbps)

Heb dit al een tijdje maar weet niet of het na het installeren van het telefonie modem is of daarvoor al. Baal er wel flink van met een breedband abonement dat nog niet eens de helft haalt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breedband is verhoogd, geheel naar tevredenheid.
beloofd 600down 75 up. gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://img275.echo.cx/img275/5463/home8al.th.jpg

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
ftp

Transferred 55 files totaling 734,41 MB in 22 minutes 11 seconds (578,8 KB/s)

Transferred 1 file totaling 47,68 MB in 1 minutes 23 seconds (585,1 KB/s)

(Overgenomen op Tue Jun 28 2005 om 00:06:05 UTC+0200)

Download : 581.1 KByte/sec
Upload : 78.7 KByte/sec

ik ben weer tevreden :)

hengelo hier btw.

edit:

2x ftp aan van een 100.nl met een filmpje o.i.d. haal ik volgens du meter 610kb/s gemiddeld. gaat wel weer lekker zo.

[ Voor 20% gewijzigd door Cougar op 28-06-2005 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Zo, hier in Schimmert/Zuid-Limburg ook net geupgrade landgb1 is dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:41

Klippy

Still Game

Regio Maastricht ook net gebeurd (na een modem reset) uurtje gelden was het nog de oude snelheid.

551 down en 76 up nu met speedtest, via FTP nog een stuk hoger..

Maar het is dus gebeurt.

[ Voor 13% gewijzigd door Klippy op 28-06-2005 02:27 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:06

Yucko

One clown to rule them all !

Regio Susteren is done as well (.gelen1.lb.home.nl)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Laatst online: 19:40
Sinds vanmorgen is bij mij ook de snelheid voor Budget verhoogd. Regio 6155 (gebied Landgraaf)

(Overgenomen op Tue Jun 28 2005 om 08:03:07 UTC+0200)

Download : 64.3 KByte/sec
Upload : 14.2 KByte/sec
Connection : 358.0 Conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegelen postcode 5935 sv verhoging OK download 596.8 KByte/sec upload 79.6 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
JaJoah schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:01:
Regio Susteren is done as well (.gelen1.lb.home.nl)
Heb je hiervoor de modem een keer van de stroom moeten halen ?

Ik zit in sittard en mijn speeds zijn nog "oude" snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Modem gereset via http://192.168.100.1 en ik heb de nieuwe snelheden:

627 down en 69 up. Op speedtest.nl gemeten.

Postcode 7443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 15:15

chromeeh

the Gnome

Erik1 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:15:
jeuj, mijn verbinding is ook sneller _O_

download van FTP gem. 580KB/s
upload naar FTP gem. 80KB/s

regio almel1.ov.home.nl, Motorola SB4200 modem
Ik zit op de Almel2.ov.home.nl gateway en haal deze snelheden al vaak, dus gaat vanavond zeer zeker m'n modem rebooten >:)
(Heb een standaard Motorola modem (die witte), en heb ook nog een nieuwere liggen....)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
Regio schoonbron (schoo1.lb.home.nl) is ook geupgrade.
Geldt dus voor gemeente Meerssen en Valkenburg

Gek genoeg haal ik bijna tegen de 640 Kbit aan upload, meer dan de 600Kbit die ze voorspelt hadden voor het breedband abonnement.

[ Voor 40% gewijzigd door Mr.CeeJay op 28-06-2005 10:46 ]

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 20:19
regio roermond is ook geuppt [ roemd1.lb.home.nl ] ,hier ook een up van 640kbit maxximaal.

motorola sb 5100

[ Voor 3% gewijzigd door jejeh op 28-06-2005 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 08:39
Hier is het ook verhoogd, zit nu op een download van 67 KB/s en up 14 KB/s met een ping van 12 ms
Budget abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
chromeeh schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:37:
[...]

Ik zit op de Almel2.ov.home.nl gateway en haal deze snelheden al vaak, dus gaat vanavond zeer zeker m'n modem rebooten >:)
(Heb een standaard Motorola modem (die witte), en heb ook nog een nieuwere liggen....)
almel2.ov.home.nl bestaat helemaal niet eigenlijk :? (status: NXDOMAIN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
knorde schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:34:
Modem gereset via http://192.168.100.1 en ik heb de nieuwe snelheden:

627 down en 69 up. Op speedtest.nl gemeten.

Postcode 7443
Hebben jullie een nieuw ip-adres gekregen na de reboot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
bgrr schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:42:
[...]

Hebben jullie een nieuw ip-adres gekregen na de reboot ?
Ik niet en ik verwacht de meesten ook niet. @home heeft een tijdje terug zowat hun hele node-park overgezet naar nieuwe adressen, voornamelijk beginnend met 84.x (remember de DHCP die landelijk uitviel...)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
Mr.CeeJay schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:47:
[...]

Ik niet en ik verwacht de meesten ook niet. @home heeft een tijdje terug zowat hun hele node-park overgezet naar nieuwe adressen, voornamelijk beginnend met 84.x (remember de DHCP die landelijk uitviel...)
Okee, dan geef ik me modem remote effe een zetje, geen zin om tot vanavond te wachten tot ik thuis ben. Kan ik op me werk nog effe 16kb _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ sneller downloaden van thuis uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in deven1.ov.home.nl is de budget upgrade er ook door. Modem 5 minuten van de stroom gehaald en toen zag ik het, is waarschijnlijk net gebeurd, want vanochtend vroeg was het nog de oude snelheid.

Download
61.2 KByte/sec
(=490 kbps)
Upload
13.8 KByte/sec
(=110 kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:06

Yucko

One clown to rule them all !

bgrr schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:21:
[...]

Heb je hiervoor de modem een keer van de stroom moeten halen ?

Ik zit in sittard en mijn speeds zijn nog "oude" snelheid
Vanmorgen gewoon middels de webpagina een reset uitgevoerd et voila!

Het rare is dat ik iets van 640kbit (+/- 80kByte) upload haal, terwijl op de site van @home een nieuwe snelheid van 600kbit genoemd wordt :?

[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 28-06-2005 12:59 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 13:24
Dat heb ik ook, 78 ~ 80kb/s
En de download is hier max 580 wat dus geen 5000kbit is (625 kb/s)

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op: