@home snelheidsverhoging

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
e1f schreef op woensdag 27 april 2005 @ 08:58:
[...]
Als er een hoop mensen zijn die dit vinden moeten we dit misschien ook maar laten weten aan @home... Toen ik het mailtje over de verhogingen kreeg heb ik direct naar de klantenservice gemaild dat ik idd ook meer voorstander was van upload verhoging. Wie weet als ze een hoop mailtjes krijgen van klanten dat ze er dan wat serieuzer over gaan nadenken?
@Home beschikt op dit moment gewoon nog niet over de capaciteit om in hun hele dekkingsgebied aan breedband abonnees een 1 Mbit upload aan te bieden. We kunnen er natuurlijk wel om vragen en misschien buigt @Home zelfs wel als er heel veel verzoeken komen, maar als we dan die 1 Mbit/s niet halen begint ook iedereen weer te klagen dat het niet goed is. Laat @Home eerst dat netwerk maar helemaal retourgeschikt maken en upgraden zodat ze stabiel aan elke abonnee de beloofde snelheden kunnen bieden. Ik heb liever een stabiele verbinding waar ik de beloofde snelheden ook daadwerkelijk haal dan een verbinding waarbij ik een theorethisch hogere snelheid heb maar die nooit haal.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:17
Juan schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:50:
10 Mbit moet zeker mogelijk zijn... Ik heb snelheden van 1300 kbs met @home gezien...

Bestaande Motorola modems..
10 Mbit is zeker mogelijk, dat heb ik nu ook al (zie eerdere post in dit topic). Het is niet het kabelnetwerk dat voor de problemen zorgt, en zeker niet het modem. Probleem ligt bij @Home, dat niet aan de vraag kan (of wil) voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

[...]

Als er een hoop mensen zijn die dit vinden moeten we dit misschien ook maar laten weten aan @home... Toen ik het mailtje over de verhogingen kreeg heb ik direct naar de klantenservice gemaild dat ik idd ook meer voorstander was van upload verhoging. Wie weet als ze een hoop mailtjes krijgen van klanten dat ze er dan wat serieuzer over gaan nadenken?
Weinig kans dat er wat gebeurt aangezien de helpdesk van @Home ge-outsourced is bij een derde partij.
En wat doen die met "Ik wil 1mbit upload mailtjes"? Juist, die trappen ze naar /dev/null of ze sturen een standaardmail terug. :X

Misschien als er 1 slim iemand op de helpdesk zit daar dat het doorgestuurd wordt, maar dat zal dan lang niet alle mail worden.
(Geen procedure om het door te sturen, dus niet doen, yadda yadda yadda)

Nee, dit lijkt mij meer iets voor T@H.

[ Voor 4% gewijzigd door r0b op 27-04-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

r0b schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:34:
[...]

Weinig kans dat er wat gebeurt aangezien de helpdesk van @Home ge-outsourced is bij een derde partij.
En wat doen die met "Ik wil 1mbit upload mailtjes"? Juist, die trappen ze naar /dev/null of ze sturen een standaardmail terug. :X

Misschien als er 1 slim iemand op de helpdesk zit daar dat het doorgestuurd wordt, maar dat zal dan lang niet alle mail worden.
(Geen procedure om het door te sturen, dus niet doen, yadda yadda yadda)

Nee, dit lijkt mij meer iets voor T@H.
Klopt, ik heb al meerdere malen e-mailtjes gestuurd. Je krijgt altijd het zelfde standaard mailtje terug. T@H vind ik voor een deel ook maar een wassen neus.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
De helpdesk helpt je ook niet echt verder moet ik zeggen. Ik moest in de nacht van 26 op 27 april m'n modem vervangen. M'n oude modem (com21) zou dan niet meer werken, en m'n nieuwe (zwarte motorola) zou dan gebruiksklaar gemaakt worden. Dus vannacht om 10 voor 1 het modem omgeprikt, maar vanmorgen nog altijd geen verbinding.

Gebeld naar de helpdesk, MAC adres en serienummer doorgegeven, en dan zou het binnen een half uur geregeld zijn. Er zijn nu al 7,5 uur voorbij, en nog werkt het niet :(

Opnieuw bellen naar de helpdesk levert alleen een bezette lijn op... lang leve @home! :(

[ Voor 11% gewijzigd door F-Tim op 27-04-2005 14:57 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:45
Vandaag kregen we zo'n boekje binnen van home dinges... Dus tv home en @home. Staat in dat ze ergens aan het testen zijn met 100mbit down en er stond dat 10mbit makkelijk te doen was. Maar dat is een ander soort aansluiting, dan heb je geen kabelmodem meer, maar gewoon een netwerkaansluiting in je huis... Maar als ze daar nu mee aan het testen zijn dan zal dat nog wel lang duren voor het zover is. En binnenkort gaat de breedband wel iets omhoog, maar dat is in verhouding nog niks. Ongeveer tegelijkertijd komt namelijk ADSL2+ uit voor minder geld per maand (40 euro) heb je dan een 20mbit down en 1mbit up! Enige probleem is dat onze wijk veeeeeeeeeeeel te ver zit en dus weer niet ondersteund wordt... Ondertussen zijn er al andere providers die kabel en adsl aanbieden zeggen dat zodra het 20/1 adsl2+ abo uitkomt ook een 20/1 kabel erbij komt... Zitten wij daar met ons 5/0,6 zielig te zijn... Maar je kan je kabelboer nou eenmaal niet uitzoeken en ik kan de ADSL centrale ook niet dichterbij toveren, dus @home, doe er wat aan! Ik wil ook een 20/1 of liever nog een 20/5 ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 10:55

greatgonzo

schit-te-rend!

hebben jullie ook regelmatig dat @home er af ligt? Het gebeurt vooral sinds ze die snelheid hebben verhoogd. Zeker wel een paar keer per week down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 13:46

Impry

Rallymedia.nl

greatgonzo schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:19:
hebben jullie ook regelmatig dat @home er af ligt? Het gebeurt vooral sinds ze die snelheid hebben verhoogd. Zeker wel een paar keer per week down
Nog geen problemen gehad...

Ik zit overigens op dit moment op 501kb/sec met het € 47,- p/m abbonement. (dat is het altijd toch al geweest?)

[ Voor 17% gewijzigd door Impry op 27-04-2005 15:23 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeepeej1980
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 21:54
greatgonzo schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:19:
jah, ik ben nu sinds vorige week dinsdagavond offline..
dat is nu dus al 8 dagen.
ze zijn servers aan het upgraden en daardoor is er ruis op de lijn ontstaan zeggen ze.
nu kan mijn modem zich niet aanmelden....
ik hoop dat het toch snel is opgelost, maarja, bij die helpdesk kom je ook niet verder dan hopen he :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

(jarig!)
ik lig er iig niet van af, maar bij mij is het nu ongeveer een week rond de 200 kbps. was hiervoor ook gewoon rond de 500.
mn buurman heeft etzelfde.

tzal allemaal wel goed komen.

de helpdesk bellen is eng. ik heb een soort homehelpdeskfobie.

dit allemaal in harlingen.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
modem gereset , omdat mijn verbinding om 2 minuten effe er mee stopt , nog steeds geen verhoging in het basis abbo , regio 0164-0165 Roosendaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 10:23
Mijn verbinding doet het (bijna) altijd perfect. Laatst had ik 5 minuten even geen DNS, maar dat is dan ook wel het extreemste dat ik heb gehad in weet ik veel hoeveel tijd. Van die grote DHCP shit heb ik ook geen last gehad, want mijn router staat 24/7 aan. De computer ook trouwens...
de helpdesk bellen is eng. ik heb een soort homehelpdeskfobie.
Ik ben het met je eens, heel erg :). Moet je voor de lol maar eens gaan praten over de upstream gain en downstream signalstrength in dB...

Trouwens, ik voel me nu wel n00b, maar die regionummers waar jullie het over hebben, wat is dat? Zijn dat netnummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Voor iedereen die problemen met @Home heeft, misschien is het beter in Het grote @home problemen topic te reageren. Dit topic gaat specifiek over de aankomende snelheidsverhoging.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 22:18
halfgaar schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:28:
Mijn verbinding doet het (bijna) altijd perfect. Laatst had ik 5 minuten even geen DNS, maar dat is dan ook wel het extreemste dat ik heb gehad in weet ik veel hoeveel tijd. Van die grote DHCP shit heb ik ook geen last gehad, want mijn router staat 24/7 aan. De computer ook trouwens...

[...]

Ik ben het met je eens, heel erg :). Moet je voor de lol maar eens gaan praten over de upstream gain en downstream signalstrength in dB...

Trouwens, ik voel me nu wel n00b, maar die regionummers waar jullie het over hebben, wat is dat? Zijn dat netnummers?
Jij bent geen n00b, die mensen zijn dat zelf. Het enige wat relevant is voor je verbinding is je headend (dat krijg je te zien als dns achtervoegsel) en of je een docsis of com21 modem hebt.

Om maar even offtopic te blijven;
jeepeej1980 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:32:
[...]

jah, ik ben nu sinds vorige week dinsdagavond offline..
dat is nu dus al 8 dagen.
ze zijn servers aan het upgraden en daardoor is er ruis op de lijn ontstaan zeggen ze.
nu kan mijn modem zich niet aanmelden....
ik hoop dat het toch snel is opgelost, maarja, bij die helpdesk kom je ook niet verder dan hopen he :'(
[knip]
grmbl, werkgevers :(

[ Voor 22% gewijzigd door cryforhelp op 04-05-2005 13:27 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
cryforhelp schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:06:
[...]

Jij bent geen n00b, die mensen zijn dat zelf. Het enige wat relevant is voor je verbinding is je headend (dat krijg je te zien als dns achtervoegsel) en of je een docsis of com21 modem hebt.
In dat geval, mijn regio is eelde1.dr.home.nl (Eelde ligt vlak bij Groningen...) en het modem is docsis. Geen veranderingen waargenomen nog in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Na 3 dagen een instabiele verbinding te hebben gehad , is de verhoging er door hiero , download zit nu rond de 120kb/s en de upload rond de 26 kb/s , nog wel instabiel maar dat komt wel goed denk ik. roose1.nb.home.nl als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Mooi Galaxis, ben wel benieuwd hoe stabiel je verbinding blijft aangezien ik met breedband ook op Roosendaal ben aangesloten. Ik heb overigens de laatste weken weinig gemerkt van een instabiele verbinding, upload altijd netjes rond de 60 KB/sec , download zo'n 520 KB/sec. Alleen in de avonduren (rond 20:00) liep de download af en toe terug to 430-450 KB/sec, maar dat maakt me verder niets uit. De upload bleef tenminste altijd stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
heb zelf ook altijd breedband gehad , maar ik download niet meer zoveel , dus maar naar basis gegaan , ik vind toch dat basis abbo wat minder stabiel aanvoeld als dat breedband altijd heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Galaxis schreef op donderdag 28 april 2005 @ 00:38:
heb zelf ook altijd breedband gehad , maar ik download niet meer zoveel , dus maar naar basis gegaan , ik vind toch dat basis abbo wat minder stabiel aanvoeld als dat breedband altijd heeft gedaan.
Kan best zijn dat je van frequentie bent gewisseld en dat dat niet helemaal goed gaat. Kun je zien welke lampjes er op je modem branden als hij er even uitligt?
Contact anders de helpdesk even, dan gaan ze je modem cache van de afgelopen week erbij pakken, en dan kijken of daar inderdaad het modem offline in is geweest.Mocht dat zo zijn dan ben je aan een RF (=monteur :Y)) toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galaxis schreef op donderdag 28 april 2005 @ 00:17:
Na 3 dagen een instabiele verbinding te hebben gehad , is de verhoging er door hiero , download zit nu rond de 120kb/s en de upload rond de 26 kb/s , nog wel instabiel maar dat komt wel goed denk ik. roose1.nb.home.nl als ik me niet vergis.
ow das mooi Galaxis :) Hoe instabiel is de verbinding dan eigenlijk? snelheid/pingtijden die wisselend zijn?

garf75 reset zijn modem elke ochtend, begint routine te worden- nee nog niets gemerkt van verhoging :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:53:
[...]

ow das mooi Galaxis :) Hoe instabiel is de verbinding dan eigenlijk? snelheid/pingtijden die wisselend zijn?

garf75 reset zijn modem elke ochtend, begint routine te worden- nee nog niets gemerkt van verhoging :(
Snelheid fluctueerd nog heel erg op het moment. upload tussen de 23 en de 27 kb/s en de download tussen de 110 en de 120 . En soms ook rond de 25 kb/s . Ik wacht nog even een paar dagaen af , ben zelf binnenkort ook 1 week met vakantie. Ik zal wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

(jarig!)
snelheid is weer van 250 naar de standaard snelheid gegaan; rond de 500.
nog geen snelheidsverbetering, maar verders erg stabiel en constant.

dit in Harlingen. (vlakbij Leeuwarden)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-09 20:42
Eindenlijk, na mijn router voor de 50e keer ofzo gereset te hebben is de verhoging erdoor hier _/-\o_ ,
haalde met speedtest 125.2 kb/s en een upload van 26.8. Verbinding is harstikke stabiel, ga nu meteen van die extra snelheid gebuikmaken 8)

Zit op a.assen1.dr.home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
50 keer...
Reset of gewoon herstart? Wat is er eigenlijk nodig. Niet dat ik straks dat ding 100 keer herstart heb terwijl 1 reset genoeg was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
Ok het was niet 50 keer maar zo voelde het ondertussen wel, gewoon bijna elke dag stekker er uit 10 sec wachten en stekker er weer in. Als je dat doet haalt de modem nieuwe info op van @home met daarin hopenlijk de nieuwe snelheden. Dit hoef je echt niet 100x achter elkaar te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bereik je niet hetzelfde door de modem te resetten of zit er verschil in tussen modem resetten en stekker erin/eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
Ik denk het niet maar stekker eruit is een stuk makkenlijker. (heb btw een motorola modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkLoki schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:52:
Ik denk het niet maar stekker eruit is een stuk makkenlijker. (heb btw een motorola modem)
nou.....via je webserver van je modem is resetten ook geen probleem. (ook motorola (SB4200E))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das dus de 2e die melding maakt van verhoging... :) Zal @home de deadline nu wel halen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Ok, voor de duidelijkheid, blij dat er verhoogd wordt, ik begon het me ook al af te vragen.
Maar de enige zekere manier om je modem te resetten is met de stroomstekker. Via de webcontrol lijkt me ook wel een aardige. Maar de knop op het modem doet niks!
Dat is de standby functie, die schakelt de interne verbinding uit, maar de externe _niet_ hij is dus niet erg betrouwbaar in het ophalen van een nieuwe lease. Daarvoor gewoon even powercyclen, liefst via de stekker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

job

Bij m'n ouders thuis lijkt de update er ook doorheen.
Hier staat nog een com21 modem, en volgens mij hebben ze ook aan de download snelheid zitten sleutelen.
download 520 (was 400 vorige maand)
upload 55 (stuk beter dan de 25 die ik vorige maand haalde)

groni1.gr.home.nl

Een hogere snelheid verwacht ik hier toch echt niet..
Misschien toch maar eens gaan zeuren om een motorola.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 03-05-2005 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
job schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:58:
Hier staat nog een com21 modem, en volgens mij hebben ze ook aan de download snelheid zitten sleutelen.
.....
Dat zijn normale snelheden voor het breedband abonnement, dat nog niet geupgrade wordt op dit moment. Pas vanaf 1 juni begint @Home met het upgraden van breedband naar 5000 Kbit/s down en 600 Kbit/s up. Op dit moment verhoogt @Home alleen nog maar de @Home Basis abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je uit je modemlog halen of je een update hebt gehad? Na een reset van mijn modem krijg ik vrijwel altijd dezelfde meldingen. ff plakken... :)
050503000734 8-Debug M579.3 CM Cert Upgrade Disabled. Motorola CM certificate present
050503000734 8-Debug X501.4 Provisioned Unit Update skipped. Image is current.
050503000734 8-Debug I503.0 Cable Modem is OPERATIONAL
050503000733 8-Debug F502.1 Bridge Forwarding Enabled.
050503000733 8-Debug F502.3 Bridge Learning Enabled.
050503000733 8-Debug B918.0 Baseline Privacy is skipped
050503000733 6-Notice X518.7 Configuration - MMEMME - Update Disabled - No valid CVC
050503000733 8-Debug I500.1 DOCSIS 1.0 Registration Completed
050503000733 7-Information I500.4 Attempting DOCSIS 1.0 Registration
050503000733 7-Information D509.0 Retrieved TFTP Config File SUCCESS
050503000733 7-Information D507.0 Retrieved Time....... SUCCESS
************ 7-Information D511.0 Retrieved DHCP .......... SUCCESS
************ 5-Warning D3.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response
************ 4-Error D530.8 DHCP - Invalid Log Server IP Address.
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 1 BkOff: 5s Tot DSC:1 OFF:1 REQ:1 ACK:1
************ 7-Information D0.0 DHCP CM Net Configuration download and Time of Day
************ 7-Information T500.0 Acquired Upstream .......... SUCCESS
************ 8-Debug T503.1 Acquire US with status OK, powerLevel 46, tempSid 775
************ 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK
************ 7-Information T501.0 Acquired Downstream (506000000 Hz)........ SUCCESS
************ 8-Debug T509.0 Acquired DS with status OK, DS Freq 506000000, US Id 2
************ 7-Information I510.0 *** BOOTING *** SB4200E-1.4.8.17-SCM01-NOSH

hmm, het is wel wat lang. Hopelijk vind niemand dat vervelend ;)
Behalve het feit dat ik van nogal wat van deze meldingen niet veel snap vraag ik me af of je uit je log dus kunt zien of je een verhoging hebt gehad. (Ik nog niet tot zover :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Als de helpdesk een modem uitleest, dan kunnen ze aan de max upstream en max downstream bandwidth zien op welke snelheid het modem staat. Ik weet niet of dat ook ergens in de gewone web interface te achterhalen is?
job schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:58:

groni1.gr.home.nl

Een hogere snelheid verwacht ik hier toch echt niet..
Misschien toch maar eens gaan zeuren om een motorola.
Speed issues in groningen schijnen opgelost te zijn. Dus jij haalt nu eindelijk een beetje je goede download snelheid. Je upload is een beetje krapjes met 55 KB, als je 64 zou moeten halen.
Begin eens met een klachtenmailtje, en ga dan bellen. Je moet er sowieso over bellen, per mail worden modems eigenlijk niet omgewisseld.

[ Voor 3% gewijzigd door cryforhelp op 04-05-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
cryforhelp schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:53:
Als ik op afstand een modem uitlees, dan kan ik bij de max upstream en max downstream bandwidth zien op welke snelheid het modem staat. Ik weet niet of dat ook ergens in de gewone web interface te achterhalen is?
....
Bij de Motorola SB5100-E kan ik de ingestelde snelheid niet aflezen, ik weet niet hoe het met de 4200 zit. Het enige wat ik kan lezen zijn de signal power levels, SNR, Frequency en de Upstream Channel ID. Over snelheid zelf is niets in de webinterface te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 08:48

Nick Name

SinFest!

cryforhelp schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:53:
Als ik op afstand een modem uitlees, dan kan ik bij de max upstream en max downstream bandwidth zien op welke snelheid het modem staat. Ik weet niet of dat ook ergens in de gewone web interface te achterhalen is?
via de webinterface van de Motorola's niet, maar in principe wel via SNMP. Maar helaas wordt SNMP uitgeschakeld op het moment dat de configfile van @Home wordt geladen.

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

job

CamU schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 01:37:
[...]

Dat zijn normale snelheden voor het breedband abonnement, dat nog niet geupgrade wordt op dit moment. Pas vanaf 1 juni begint @Home met het upgraden van breedband naar 5000 Kbit/s down en 600 Kbit/s up. Op dit moment verhoogt @Home alleen nog maar de @Home Basis abonnementen.
Jij kan mooi vertellen dat dit de normale snelheden zijn, maar die normale snelheiden waren niet te halen het afgelopen jaar met het com21 netwerk hier in groningen.

Ik vraag me af of de maximum snelheid hier nog eens gehaald wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 03-05-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
De verhoging is erdoor hier (eelde1.dr.home.nl, vlakbij groningen). 125 KB/s down, zo rond de 30 KB/s up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
offtopic:
lama's zijn cool

[ Voor 94% gewijzigd door Murcielago op 03-05-2005 14:51 . Reden: onzin weggehaald ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
cryforhelp schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:50:
Maar de knop op het modem doet niks!
Dat is de standby functie, die schakelt de interne verbinding uit, maar de externe _niet_ hij is dus niet erg betrouwbaar in het ophalen van een nieuwe lease. Daarvoor gewoon even powercyclen, liefst via de stekker :).
Heb jij de modem wel eens bekeken??? Volgens mij niet. En ook niet de handleiding doorgelezen.
Achterop zit een knopje dat je in moet drukken met n paperclip (oid). Hoe lang je die in moet houden enzo, dat weet ik niet. Maar er zit er wel een op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 21:38
halfgaar schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:42:
De verhoging is erdoor hier (eelde1.dr.home.nl, vlakbij groningen). 125 KB/s down, zo rond de 30 KB/s up.
Geld ook voor mij, in haaksbergen that is
Ascathon schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:59:
[...]

Heb jij de modem wel eens bekeken??? Volgens mij niet. En ook niet de handleiding doorgelezen.
Achterop zit een knopje dat je in moet drukken met n paperclip (oid). Hoe lang je die in moet houden enzo, dat weet ik niet. Maar er zit er wel een op.
Je kan ook gewoon inloggen op je modem als je zijn ip intiept in je browser. Daar kan je hem ook resetten.

[ Voor 49% gewijzigd door Omebas op 03-05-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
oeps

[ Voor 99% gewijzigd door Omebas op 03-05-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Ascathon schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:59:
[...]

Nope, ik heb 1 keer een sb4200 IRL gezien. Verder nog nooit een handleiding ervan gelezen. Maar wat dacht je dan te bereiken met dat knopje dat je niet bereikt door de stekker eruit te trekken? Dus dat knopje is wel netjes van moto, dat het erop zit, maar erg nuttig is het niet, niet met Nederlandse stekkers in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Kan je eerst gaan zoeken naar een paperclip |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
job schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:36:
[...]
Jij kan mooi vertellen dat dit de normale snelheden zijn, maar die normale snelheiden waren niet te halen het afgelopen jaar met het com21 netwerk hier in groningen.
Ik vraag me af of de maximum snelheid hier nog eens gehaald wordt.
Dat jij die normale snelheden niet haalt omdat je met een Com21 modem zit maakt ze niet minder normaal ;). Het betreft dus nog steeds niet de aankomende snelheidsverhoging van breedband maar de vorige. Blijkbaar komt die bij je ouders nu pas helemaal door, dat komt door je Com21 modem. Bovendien zit je nu behoorlijk tegen de maximale snelheden aan, dus op die 55 KB/sec up na (wat nog wel 59 KB/sec up kan zijn, hoger zul je in de praktijk niet komen) zit je daar al op. Het is overigens algemeen bekend dat je met een Com21 na de vorige 2 verhogingen de verhoogde uploadsnbelheid nooit helemaal haalde. Ik geloof dat @Home die Com21 modems ook aan het uitfaseren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
CamU schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:26:
[...]

Dat jij die normale snelheden niet haalt omdat je met een Com21 modem zit maakt ze niet minder normaal ;). Het betreft dus nog steeds niet de aankomende snelheidsverhoging van breedband maar de vorige. Blijkbaar komt die bij je ouders nu pas helemaal door, dat komt door je Com21 modem. Bovendien zit je nu behoorlijk tegen de maximale snelheden aan, dus op die 55 KB/sec up na (wat nog wel 59 KB/sec up kan zijn, hoger zul je in de praktijk niet komen) zit je daar al op. Het is overigens algemeen bekend dat je met een Com21 na de vorige 2 verhogingen de verhoogde uploadsnbelheid nooit helemaal haalde. Ik geloof dat @Home die Com21 modems ook aan het uitfaseren is.
Het is erg afhankelijk van je buurt of je met COM21 de maximale upload haalt of niet. Het hangt er geloof ik van af of het COM21 netwerk in jouw omgeving te zwaar belast is of niet. Sommige mensen halen wel een goede upload met zo'n ding, anderen blijven steken bij 20 of iets in die geest. In het geval van het laatste kan je van @Home een nieuwe krijgen, maar dat doen ze tegenwoordig niet zomaar meer, dus ze moeten het aan hun kant ook echt kunnen constateren. Zo willen ze bijvoorbeeld dat je eventuele routers ertussenuit haalt. Ik weet niet precies waarom dat is, misschien is ICMP (ping) toelaten ook wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Nog meer offtopic:

Ik dacht altijd dat je de modem niet reset door n powercycle. Of je zou n half uur moeten wachten. Dacht dat de instellingen n tijdje bewaard werden. Voorbeeld:

Toen ik vanmorgen een powercycle deed was hij snel opgestart. Toen ik de reset knop had gebruikt duurde het 2 minuten ofzo tot de verbinding tot stand was gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:31

lordsnow

I know nothing

--

[ Voor 100% gewijzigd door lordsnow op 03-05-2005 18:13 . Reden: was al 5x beantwoord... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Ascathon schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:09:
Nog meer offtopic:

Ik dacht altijd dat je de modem niet reset door n powercycle. Of je zou n half uur moeten wachten. Dacht dat de instellingen n tijdje bewaard werden. Voorbeeld:

Toen ik vanmorgen een powercycle deed was hij snel opgestart. Toen ik de reset knop had gebruikt duurde het 2 minuten ofzo tot de verbinding tot stand was gekomen.
mwoke, zou kunnen, daar ben ik niet bekend mee.
Haal trouwens een modemupdate en een reset, zoals jij het noemt niet door elkaar. Modemupdate is als de helpdesk je vraagt om het modem over halfuur (oid) te powercyclen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolemans
  • Laatst online: 21-03-2023
Zit in Groningen, heb @Home basis. Snelheidsverhoging is er bij mij door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Laatst online: 27-10-2024
emmen1.dr.home.nl, hier is ook de verhoging doorgekomen :) eindelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:06
Ik vind het (breedband) maar een verhoging van niks, vooral upload is nog steeds waanzinnig laag.:(Moet wel zeggen dat ik ook haal wat ze beloven en ook constant:)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmmz, breedband hier op groni1.gr.home.nl (groningen centrum) nog geen snelheidsverhoging, eerder een verlaging...kom momenteel niet hoger dan 150KB down en 45 up.. :o

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Die mailtjes belanden direct in de "trashcan". De mensen van de servicedesk / klantenservice kunnen er helemaal niets mee. Ik heb het al zo vaak aangegeven. Ik heb nu dan ook maar mijn abo opgezegd. Wellicht leren ze daar iets van (ik weet het antwoord al wel).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:45
kamstra schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:47:
hmmz, breedband hier op groni1.gr.home.nl (groningen centrum) nog geen snelheidsverhoging, eerder een verlaging...kom momenteel niet hoger dan 150KB down en 45 up.. :o
gelukkig, ben ik niet meer de enige die dat dacht...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een modemreset hier de snelheden van het basisabbo er ook doorheen. deven1.ov.home.nl

Nog 2 testjes gedaan. :)
Download van 100 Mbyte testfile van xs4all
Transferred: 100mb.bin 100,00 MB in 13:16 (128,64 KBps)

upload van 10 Mbyte naar een ftp
Transferred: 10mb.bin 10,00 MB in 05:57 (28,62 KBps)

Lijkt me wel okee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolemans
  • Laatst online: 21-03-2023
Ik zie mensen ook de adressen van server posten. Hoe kom ik er achter op welke server ik zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
In Roosendaal is de snelheidsverhoging er ook door. 130KB/s down en 27KB/s up. Weet iemand eigenlijk hoe je het eea kan tweaken zodat je de maximale uploadsnelheid kn bereiken? Bij Breedband was ie 57-58 van 64, bij Basis eerst 15.x van 16, maar nu dus 27 van 32 :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dolemans schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:51:
Ik zie mensen ook de adressen van server posten. Hoe kom ik er achter op welke server ik zit?
Onder Windows:
Start->Run-> type in 'cmd' -> in het zwarte schermpje (dos) type je dan in 'ipconfig /all' (zonder de aanhalingstekens erbij ;) ) dan staat ergens het volgende:

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : ........ <- en dan staat hier je regio :)

Hopelijk bedoel je dit met server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het al bekend of de snelheden van het basisabbo in friesland ook al verhoogd zijn? zit zelf nu op stage dus kan het niet echt bekijken hier...

edit:

owja en als ik m'n modem moet resetten (heb nog zo'n lomp com21 bakkie), gewoon stroom eraf of zit er ook ergens een reset knop op.. :p

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Klaus_1250 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:20:
In Roosendaal is de snelheidsverhoging er ook door. 130KB/s down en 27KB/s up. Weet iemand eigenlijk hoe je het eea kan tweaken zodat je de maximale uploadsnelheid kn bereiken? Bij Breedband was ie 57-58 van 64, bij Basis eerst 15.x van 16, maar nu dus 27 van 32 :-/
27/28 KB/sec is de maximale uploadsnelheid die je uit je Basis abonnement zult halen, daar valt verder echt weinig aan te tweaken (tenzij je je modem gaat hacken, maar daar heb ik noch verstand van noch wordt daar hier op GoT over gediscussiëerd) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Klaus_1250 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:20:
voor die 5 kb?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 13:24
Je zit denk ik met de overhead.

ik hoop dat ze het netwerk tenminste goed hebben, 's avonds schommelt de snelheid nog wel eens. En als het omhoog gaat wordt dat alleen maar erger. Ik heb @home breed

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramkoemar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11-2024
een modem reset gaat trouwens ook via
http://192.168.100.1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:09
Zo vandaag heb ik die snelheidsverhoging van abo basis gehad (omgeving 's-Hertogenbosch) maar wel verschillende keren helemaal geen verbinding meer. Ik hoop dat het bij deze aanloopproblemen blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ja, is toch ruim 15%. En bij mijn download kan ik zelf iets boven de specs uitkomen, dus dan moet dat voor de upload ook lukken zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your Cable Modem is rebooting in 10 Seconds.
Tja,. ik wacht al een minuut :(.. En volgens mij moet het modem echt gereset worden want het internet is zo traag als drek hier de laatste dagen..

edit: ah, het modem is gereset en de latency schijnt iets beter te zijn geworden :).

En de speedtest dan maar tijdens het spelen van WoW :P.

1034 kbps down, 215kbps up, 1k conn/min, ping test loopt de site op vast.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hmm.. heeft een Arris modem ook een webinterface zoals de Motorolas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
Heeft een motorolla een webinterface ja? Wat kun je daar mee doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icejuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
Bram77 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:49:
Heeft een motorolla een webinterface ja? Wat kun je daar mee doen dan?
Ja motorola heeft een webinterface @ http://192.168.100.1/ , wat je ermee kan doen? een reset geven, en verder weinig. Met de logs kun je niet veel :)

#hidw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
verrek zeg :D
Scheelt weer een paar keer de trap aflopen :)
Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb @home basis, en heb nu dubbele upload en een iets verhoogde download.
Kan nergens in het topic vinden wat de nieuwe snelheden moeten worden :/
quote: @Home
# Download tot 768 kbit/s
# Upload tot 128 kbit/s
Maar speedtest geeft dit
quote: Speedtest
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue May 10 2005 om 06:26:08 UTC+0200)

Download : 119.6 KByte/sec
Upload : 27.9 KByte/sec
Connection : 1209.0 Conn/min
Ping test Nederland : 24.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 06:26:

[...]

Maar speedtest geeft dit

[...]
ongeveer 130/28 in Kb/s

dus je zit wel netjes :p

ik heb trouwens mijn upgrade ook ontvangen \o/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 06:26:
...
Moet je toch even zoeken, dit schreef ik op 17 Maart 2005

Nieuwe Basissnelheid wordt dus 1000Kbit/sec down en 250 Kbit/sec up ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
icejuh schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:54:
[...]

Ja motorola heeft een webinterface @ http://192.168.100.1/ , wat je ermee kan doen? een reset geven, en verder weinig. Met de logs kun je niet veel :)
De belangrijkste feature vind ik dat je de signaalsterktes kan zien. Als dan de verbinding steeds wegvalt, dan heb je tenminste iets om over te praten bij de helpdesk. Je moet dan natuurlijk wel weten hoe je die getallen moet interpreteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn snelheden in Enschede zijn nog niet veranderd.. Misschien maar eens de stroom van de modem afhalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Hier ook gereset...
Zit nog steeds op 4 mbit hier in Zwolle.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verhoging basis er vandaag ook door bij mij :)
regio schoo1.lb.home.nl
Dit keer dus ruim binnen de door @Home gestelde termijn, in tegenstelling tot de verhoging van vorige zomer... ze gaan vooruit!

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Daantjuh schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:59:
regio schoo1.lb.home.nl
Dit keer dus ruim binnen de door @Home gestelde termijn, in tegenstelling tot de verhoging van vorige zomer... ze gaan vooruit!
Ook in hengelo is de verhoging van het basis abonnement erdoor (althans bij mij dan) en de vorige verhoging was bij mij ruim op tijd (geloof een maand voor de uiterste datum, vlak na de aankondiging dus..)

Edit: Nu hopen dat ze ook met de upgrade van budget zo snel zijn :) maar is geloof ik pas in juni :(

[ Voor 10% gewijzigd door arnax op 10-05-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 22:34
The Milkman schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:12:
Hier ook gereset...
Zit nog steeds op 4 mbit hier in Zwolle.
Hier ook in Zwolle, nog steeds downloaden rond de 500KB/s en de upload rond de 60KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Klovan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 01:32:
[...]

Hier ook in Zwolle, nog steeds downloaden rond de 500KB/s en de upload rond de 60KB/s
Dat komt misschien omdat ze pas NA Juni breedband zullen verhogen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
in Den Bosch ook nog geen verhoging, wat @Home breedband betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:21
Daantjuh schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:59:
regio schoo1.lb.home.nl
hier is de verhoging ook erdoorheen ;)
ook schoo1.lb.home.nl

(zuid limburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Bram77 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:35:
in Den Bosch ook nog geen verhoging, wat @Home breedband betreft.
Breedband staat ook pas voor komende maand op de planning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm @home mag van mij wel opschieten met die verhoging! Hier in Deventer ook nog steeds 500 down en 60 up... laat maar komen die verhoging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:06
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:46:
Hmm @home mag van mij wel opschieten met die verhoging! Hier in Deventer ook nog steeds 500 down en 60 up... laat maar komen die verhoging!
lees de post boven je even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
halfgaar schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:02:
[...]

De belangrijkste feature vind ik dat je de signaalsterktes kan zien. Als dan de verbinding steeds wegvalt, dan heb je tenminste iets om over te praten bij de helpdesk. Je moet dan natuurlijk wel weten hoe je die getallen moet interpreteren...
http://www.troublesathome...=faq&page=hardware#vraag6

[ Voor 199% gewijzigd door Klaus_1250 op 11-05-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:04
Iemand bij Breedband al iets gemerkt?

Zie af en snelheden tot 600 kbs voorbij komen bij speedtest... dit was nooit het geval

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Iemand bij mij in de klas heeft breedband in regio Venlo. Hij kan nu met 610KB/s downloaden. Zn up is nog niet verhoogd.

Bij basis is iig beide verhoogd (ook Venlo)

[ Voor 17% gewijzigd door Ascathon op 14-05-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ascathon schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:16:
Iemand bij mij in de klas heeft breedband in regio Venlo. Hij kan nu met 610KB/s downloaden. Zn up is nog niet verhoogd.
Ja sorry maar dat gaat er bij mij niet in. Dat ze 'te vroeg' de download verhogen maar de upload nog even achterwege laten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Heerlen sinds dinsdag snelheids verhoging.(6431)
Down 129 kb/s
Up 28kb/s
En heel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
IceStorm schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:18:
[...]
Ja sorry maar dat gaat er bij mij niet in. Dat ze 'te vroeg' de download verhogen maar de upload nog even achterwege laten :P
Als hij als een van de weinigen een Com21 heeft zou het best kunnen dat hij die 600 KB/sec + haalt, aangezien ze dat platform langzaam aan het uitfaseren zijn en die modems niet zo strak te cappen zijn als de Docsis compatible modems (naar wat ik op troubles@home een keer heb gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Maar hij heeft de SB4200E dus daar licht het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 00:39

defiant

Moderator General Chat
Ik ben toch ook benieuwd of er iets achter zit dat @home Arris modems met euro-docsis v2.0 specificaties nu uitlevert. Mischien toch eens stille hint dat @home grotere snelheidsverhogingen in de toekomst hebben geplanned. De huidige snelheidsverhoging zijn (vooral qua upload) nogal erg matig (vooral gezien het feit dat sinds het begin van @home, de downstream snelheid eigenlijk nooit is toegenomen, alleen afgenomen :)

Eurodocsis 1.0 had opzich al ruimte voor goede downstream mogelijkheden (36mbit geloof ik). Maar eurodocsis v2.0 laat ook een significante upstream verhoging toe.

What are the key differences between DOCSIS 1.1 and 2.0?
  • Significantly enhanced upstream capacity
  • 6.4 MHz maximum upstream channel width
  • 30.72 Mbps maximum upstream channel capacity
Volledige 10mbit (of meer) behoort dus tot de mogelijkheden :)

Maargoed, ik maak me geen illusies, het zal nog wel jaren duren voor het zover is.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds vandaag is de versnelling hier ook van kracht...mijn basis-abo (Zuid-Friesland, wolve1.fr.home.nl)
right on time, i guess

is wel weer ff wennen, gaat stukkie sneller XD

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
John Crichton schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:29:
Ik ben toch ook benieuwd of er iets achter zit dat @home Arris modems met euro-docsis v2.0 specificaties nu uitlevert. Mischien toch eens stille hint dat @home grotere snelheidsverhogingen in de toekomst hebben geplanned. De huidige snelheidsverhoging zijn (vooral qua upload) nogal erg matig (vooral gezien het feit dat sinds het begin van @home, de downstream snelheid eigenlijk nooit is toegenomen, alleen afgenomen :)

Eurodocsis 1.0 had opzich al ruimte voor goede downstream mogelijkheden (36mbit geloof ik). Maar eurodocsis v2.0 laat ook een significante upstream verhoging toe.

What are the key differences between DOCSIS 1.1 and 2.0?
  • Significantly enhanced upstream capacity
  • 6.4 MHz maximum upstream channel width
  • 30.72 Mbps maximum upstream channel capacity
Volledige 10mbit (of meer) behoort dus tot de mogelijkheden :)

Maargoed, ik maak me geen illusies, het zal nog wel jaren duren voor het zover is.
Weet je, het probleem is écht niet hoe je 30 Mbit over een coax kabeltje krijgt, dat gaat makkelijk. Het probleem is hoe je 30 Mbit voor +/- 40 huishoudens over dat zelfde kabeltje krijgt. Oftewel; de kabel is overboekt omdat die Max upstream channel capacity voor de hele wijkkabel schijnt te zijn ;) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
cryforhelp schreef op zondag 15 mei 2005 @ 00:54:
[...]
Weet je, het probleem is écht niet hoe je 30 Mbit over een coax kabeltje krijgt, dat gaat makkelijk. Het probleem is hoe je 30 Mbit voor +/- 40 huishoudens over dat zelfde kabeltje krijgt. Oftewel; de kabel is overboekt omdat die Max upstream channel capacity voor de hele wijkkabel schijnt te zijn ;) :X
Ik krijg iderdaad de indruk dat @home in feite de afgelopen 10 jaar niet veel aan de infrastructuur heeft gedaan. (het breedband abbo is in de laatste 10 jaar in feite, met een behoorlijke tussendip, hetzelfde gebleven).
Het op een (financieel en investerings gebied veilige) afstandje blijven "volgen" van de concurrentie kan lang goed gaan, maar juist de breedband abbonee's zullen hun ogen gericht houden op snellere abbonnementen. Vooral in de upstream capaciteit is @home blijkbaar in een niet zo goede positie, en upstream zal in de toekomst steeds belangrijker worden, met name door de komst van legitieme redenenen daarvoor (digitale fotografie en film zullen steeds populairder worden, en de bestanden zullen niet er kleiner op worden).

@home (en de meeste andere kabelboeren) laten opzich veel mogelijkheden liggen, kabel heeft opzich vele voordelen boven adsl (mits goed geimplementeerd), en men had de adsl concurrentie al meerdere gevoelige klappen kunnen toedienen. Door volgzaam te zijn ipv koploper, kan men wel eens de boot gaan missen met de introductie van adsl2/+, een structureel capaciteits probleem los je namelijk niet zomaar op.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
John Crichton schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:53:
[...]
@home (en de meeste andere kabelboeren) laten opzich veel mogelijkheden liggen, kabel heeft opzich vele voordelen boven adsl (mits goed geimplementeerd), en men had de adsl concurrentie al meerdere gevoelige klappen kunnen toedienen. Door volgzaam te zijn ipv koploper, kan men wel eens de boot gaan missen met de introductie van adsl2/+, een structureel capaciteits probleem los je namelijk niet zomaar op.
Kijk voor de gein eens even hoe de huidige snellere kabel abonnementen preseteren ten opzichte van de snellere ADSL abonnementen.( De meeste kabelexploitanten zijn bezig met het implementeren van docsis 2.0 compatible apparatuur (of hebben dat in het verleden al grootschalig gedaan). Daardoor kunnen ze in de toekomst nog op behoorlijk hoge snelheden inzetten, daar waar ADSL nu bijvoorbeeld een tijdje op 8 Mbit/s stokte omdat 1.0 gewoon niet hoger kon. Effectief halen de snellere kabelabonnementen ook hogere uploadsnelheden (bij gelijke rating) dan hun ADSL tegenspelers, dus ik zou niet meteen zeggen dat kabel nu na de introductie van ADSL2+ de boot zal gaan missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
CamU schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:35:
[...]
<knip>
Effectief halen de snellere kabelabonnementen ook hogere uploadsnelheden (bij gelijke rating) dan hun ADSL tegenspelers, dus ik zou niet meteen zeggen dat kabel nu na de introductie van ADSL2+ de boot zal gaan missen
De boot missen zal men natuurlijk niet, maar voorop lopen of initiatief nemen zal men ook niet, dat bedoel ik ook met het volgzaam zijn van de kabelboeren, in plaats van dat men nu al komt met bijvoorbeeld 1mbit upload of meer, zal men waarschijnlijk pas in actie komen nadat adsl2+ is geintroduceert. Terwijl de technieken voor adsl nog vollop in ontwikkeling zijn, heeft de kabel in principe de mogelijkheden al tijden.
Dat was een beetje mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
John Crichton schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:32:
[...]

De boot missen zal men natuurlijk niet, maar voorop lopen of initiatief nemen zal men ook niet, dat bedoel ik ook met het volgzaam zijn van de kabelboeren, in plaats van dat men nu al komt met bijvoorbeeld 1mbit upload of meer, zal men waarschijnlijk pas in actie komen nadat adsl2+ is geintroduceert.
Terwijl alle ADSL aanbieders met ADSL2+ nu eindelijk de kans krijgen om een upstream van meer dan 1 Mbit/s aan te bieden doen ze dat niet (Versatel en andere ADSL2+ introductie aanbiedingen, TweakDSL, Fiberworld, Quicknet), Multikabel heeft al een tijdje zo'n abonnement als kabelaanbieder
Terwijl de technieken voor adsl nog vollop in ontwikkeling zijn, heeft de kabel in principe de mogelijkheden al tijden.
Dat was een beetje mijn punt.
I know ;), maar waarom? De kabelaanbieders zullen natuurlijk ook de afweging maken: gaan we een heel snel abonnement aanbieden dat op grote schaal beschikbaar is als de concurrentie bij ADSL daar niet eens aan kan komen en onderzoeken hebben uitgewezen dat zulke snelheden nu misschien wel leuk zijn maar nog lang niet echt nodig?Daarnaast is de ontwikkeling voor kabel ook nog bezig alleen hoor je er een stuk minder over omdat die ontwikkeling bij ADSL echt nodig was (ruime voor uitbreiding is op) terwijl kabel die ruimte (nu) nog wel heeft.

[ Voor 2% gewijzigd door CamU op 15-05-2005 23:49 . Reden: Introductieaanbieders ADSL2+ toegevoegd ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Let op:
-- "Ik ben geupgraded!1111". Dat soort berichten zijn niet de bedoeling.
-- Speedtests zijn niet nodig over het algemeen.
-- Alleen posten als er echt een probleem is.
-- Geen geflame / trollen