Dennis, de ATR heeft geen autothrottle. Het is dus zaak zelf je snelheid te regelen dmv de gashendel. Wat de ATR wel kan is tijdens de climb of descend de snelheid vasthouden die je in de autopilot gezet hebt dmv pitch. Voor de rest vooral het TRP gebruiken of hoe dat ding ook maar heet in de ATR, alleen tijdens cruise en descend zul je vaak zelf met de gashendel moeten bijregelen.Dennis_k schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:37:
Ik heb even twee vraagjes over de ATR / FMC.
Hoe kies je de SID/STAR routes? Ik kies nu willekeurig een route, maar wordt helemaal gek van de ATC die me een andere richting op wil sturen.
En hoe zorg ik ervoor dat de snelheid constant blijft. Bij de autopilot kies ik IAS 210, maar als ik op mijn joystick gas terug geef, dan wordt afgeremd i.p.v. dat de snelheid automatisch geregeld wordt.
Stop met FS ATC gebruiken.Dennis_k schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:37:
Ik heb even twee vraagjes over de ATR / FMC.
Hoe kies je de SID/STAR routes? Ik kies nu willekeurig een route, maar wordt helemaal gek van de ATC die me een andere richting op wil sturen.
En hoe zorg ik ervoor dat de snelheid constant blijft. Bij de autopilot kies ik IAS 210, maar als ik op mijn joystick gas terug geef, dan wordt afgeremd i.p.v. dat de snelheid automatisch geregeld wordt.
De ATR heeft geen Autothrottle. De IAS mode van het vliegtuig kan je vergelijken met een FL CH mode in een Boeing toestel. Er word een bepaalde hoeveelheid stuwkracht geproduceerd, terwijl de snelheid behouden word. In dat geval word de pitch attitude dus hoger. Bij een daling is het andersom, dan gooi je zelf de throttles dicht en probeert hij een bepaalde snelheid te behouden, ikzelf kies bij de daling altijd voor de vertical speed mode.
In level flight moet je de powersetting op CRZ zetten. Daar komt dan vanzelf een bepaalde snelheid uit (waarbij de stuwkracht en weerstand dus gelijk aan elkaar zijn).
Verwijderd
Is er dan een alternatief?
Ik maak ook geen FS flightplans meer die kloppen toch niet, moet je maar eens Amsterdam - Curacao invullen, dan moet je via Brazillie ofzo vliegen, beetje om niet? ;-)
En ATC oproepen zonder FS flightplan werk niet echt lekker, want soms kun je niet eens take off/landing clearance krijgen omdat een luchthaven dan in IFR mode is (wegens slecht weer). En voor FS vlieg je op dat moment op VFR.
Hoe ontkom je daar aan dan?
Ik ben nu bezig met een vlucht van LEVC (valencia) naar LEMD (madrid).
Maar de route die ik in de FMC heb gezet, gaat alle kanten op, door dat ik willekeurig SID/STAR's heb gekozen
Maar de route die ik in de FMC heb gezet, gaat alle kanten op, door dat ik willekeurig SID/STAR's heb gekozen
Verwijderd
tipje: online vliegenVerwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:23:
[...]
Is er dan een alternatief?
Ik maak ook geen FS flightplans meer die kloppen toch niet, moet je maar eens Amsterdam - Curacao invullen, dan moet je via Brazillie ofzo vliegen, beetje om niet? ;-)
En ATC oproepen zonder FS flightplan werk niet echt lekker, want soms kun je niet eens take off/landing clearance krijgen omdat een luchthaven dan in IFR mode is (wegens slecht weer). En voor FS vlieg je op dat moment op VFR.
Hoe ontkom je daar aan dan?
Neem aan dat je wilt weten hoe je de goede procedure kiestDennis_k schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:56:
Inversteren : http://www.mypilotstore.c...en-JeppView-FliteDeck.asp
Of bij de locale Vacc's van Vatsim de kaarten opzoeken : http://www.vatsim.net
Verwijderd
keyword: willekeurigDennis_k schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:56:
tip: wil je het snel doen, kijk dan in PLAN mode welke SID/STAR het beste bij je route aansluit door de verschillende SID/STAR's in de FMC te bekijken
Verwijderd
voor de mensen die 's wat willen rondhoppen rond Hawaii, hier een nieuwe livery van een airline die begin volgend jaar gaat beginnen met intra-eiland routes op Hawaii. De kist is uiteraard de geweldige Flight1 ATR72-500

Verwijderd
TheJag, nu ik jou screenshots schiet mij gelijk een vraag te binnen over die ATR.
Als ik met text-o-matic een nieuwe livery toevoeg, dan doet ie het niet. M'n kist is dan helemaal grijs in flightsim, dus helemaal geen textures
Ik heb er al wat meer over gehoord op het ATR forum maar daar werd ik niet echt wijzer, weet jij misschien iets?
Als ik met text-o-matic een nieuwe livery toevoeg, dan doet ie het niet. M'n kist is dan helemaal grijs in flightsim, dus helemaal geen textures

Ik heb er al wat meer over gehoord op het ATR forum maar daar werd ik niet echt wijzer, weet jij misschien iets?
Ik heb al een aantal liverys toegevoegd via de wizzard. Kies je wel de juiste texture formaat?
Verwijderd
Grijze kisten betekent of dat je een rare naam hebt opgegeven voor de texture folder die FS niet kan lezen, of je videokaart kan de door jou geselecteerde bmp formaat niet aan....Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:31:
TheJag, nu ik jou screenshots schiet mij gelijk een vraag te binnen over die ATR.
Als ik met text-o-matic een nieuwe livery toevoeg, dan doet ie het niet. M'n kist is dan helemaal grijs in flightsim, dus helemaal geen textures![]()
Verwijderd
wie gebruikt hier de F1VIEW utility van flight1 om in virtual cabin rond te kijken?
Ik heb hem net even getest in de ATR72-500 werkt goed maar tergend langzaam
je moet met je muiswiel lopen, maar het duurt wel een uur voordat je door de cabin heen bent
is er een manier om dit te versnellen?
Ik heb hem net even getest in de ATR72-500 werkt goed maar tergend langzaam

je moet met je muiswiel lopen, maar het duurt wel een uur voordat je door de cabin heen bent
is er een manier om dit te versnellen?
Hoe verwijder je ookalweer het standaard fs9 traffic?
Moest ik niet een bgl file verwijderen?
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
zoek in de FS9 dir naar *traffic*.bglweststar schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:39:
Hoe verwijder je ookalweer het standaard fs9 traffic?
AITP v4.2 is weer te downloaden:
Ik heb weer een tracker draaien en dus is hij weer te downloaden. Bestanden zijn niet veranderd in die tussentijd dus mocht je willen seeden kan je dat weer doen. Moet je wel eerst even nieuwe torrent downloaden.
Site is verplaatst naar: http://www.digitalfrontier.nl/franko/
Registreer je eerst voordat je kan beginnen met downloaden. Voor de rest heb ik het ook daar beschreven. Foutmeldingen/suggesties/vragen zijn altijd welkom.
En ga nou niet weer de torrents buiten de site brengen en ook deze site voor jezelf houden.
Ik heb weer een tracker draaien en dus is hij weer te downloaden. Bestanden zijn niet veranderd in die tussentijd dus mocht je willen seeden kan je dat weer doen. Moet je wel eerst even nieuwe torrent downloaden.
Registreer je eerst voordat je kan beginnen met downloaden. Voor de rest heb ik het ook daar beschreven. Foutmeldingen/suggesties/vragen zijn altijd welkom.
En ga nou niet weer de torrents buiten de site brengen en ook deze site voor jezelf houden.
Verwijderd
Frank,The_FrankO schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:44:
AITP v4.2 is weer te downloaden:
.
Gisteravond heb ik me aangemeld maar tot op heden krijg ik geen mail met link om te bevestigen. Nu is de site ook nog very busy, loopt het nog niet allemaal soms???
Bekijk je spam filter ik denk dat ie daar achter is blijven hangen. Zijn meer mensen die het hebben gehad maar er zijn nog meer mensen die het wel gewoon is gelukt.
En site erg druk? Hm ik heb hier geen problemen wat is het preciese probleem dan?
En site erg druk? Hm ik heb hier geen problemen wat is het preciese probleem dan?
Welke Scenery is dat wat je gebruikt?Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:04:
voor de mensen die 's wat willen rondhoppen rond Hawaii, hier een nieuwe livery van een airline die begin volgend jaar gaat beginnen met intra-eiland routes op Hawaii. De kist is uiteraard de geweldige Flight1 ATR72-500![]()
pic
pic
pic
pic
Verwijderd
Ik heb het nu op 2 namen en 2 emailadressen aangevraagd maar heb nooit de bevestigingsmail gekregen om je account te activeren.The_FrankO schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:35:
Bekijk je spam filter ik denk dat ie daar achter is blijven hangen. Zijn meer mensen die het hebben gehad maar er zijn nog meer mensen die het wel gewoon is gelukt.
Nu probeer ik net in te loggen en dat lukt niet dus druk ik op retrieve password en vul mijn mailadres in en krijg meteen een mail met nieuw password maar kan nog niet inloggen waarschijnlijk omdat ik nooit mijn bevestigingsmail heb ontvangen dus de account is nooit geactiveerd.
Ik hoop dat je mij kan helpen.
Het is een hotmail en chello adres zonder filters.
(als je de mailadressen wil weten die ik heb gebruikt dan hoor ik dat wel)
Ik heb nu gewoon alle accountjes geaccepteerd. Je moet nu dus kunnen inloggen.
Verwijderd
Thx Frank voor de snelle reactie...TOPPIE !!The_FrankO schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:10:
Verwijderd
Vind je het wat nu nieuwe Service Pack er is?Gilly schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:32:
Maddogen van Rome,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Heb me net aangemeld, maar helaas nog geen mail ontvangen en d'r zit ook niks in m'n spam filter.The_FrankO schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:10:
Die gister uit had moeten komen? Ach Lago ...Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:38:
[...]
Vind je het wat nu nieuwe Service Pack er is?
Vandaag @ LDS forum gepost, een lijstje met fixes die tot nu toe in de Service Release 1 zitten:
http://www.leveldsim.com/...m_posts.asp?TID=4072&PN=1
Pfffffffffffftttt, het zit erop, mijn eerste online vlucht, van Schiphol naar Munchen. Takeof moest helaas 'at own discretion' (zo heet dat toch?) op de unicom frequentie. Daarna dusseldorf ctr gecontact, daarna via frankfurt crt naar een onwijs druk Munchen. Ik had beter moeten weten, niet naar een druk veld als je voor de eerste keer vliegt. Het intercepted melden en daarna het doorschakelen naar de toren ging fout. De go around daarna lukte ook niet, de arme controller op de toren moest het opnemen tegen 4 piloten die tegelijk aan het praten waren (mezelf inclusief
). Dus voor de derde keer naar munchen approach (wat een geduld, die controllers
). De toren was inmiddels uitgelogd, het was 23:00. De landing is daarna toch gelukt, met de hulpvaardige approach controller.
Beetje gestress maar toch wel leuk, dat online vliegen

Beetje gestress maar toch wel leuk, dat online vliegen
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Ik wil vrijdag ook, staat er nog wat op de planning?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ja mooiDutchCommando schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:41:
Vandaag @ LDS forum gepost, een lijstje met fixes die tot nu toe in de Service Release 1 zitten:
Wat the hell is "more stable" ?AFDS
- ALT HOLD more stable during turns & flap extension
Minder instabiele instablitiet of dat de instabieliteit minder instabiel is geworden?
[ Voor 3% gewijzigd door Ensinker op 13-04-2005 23:42 ]
Catchy zinnen, waar heb je die vandaanGilly schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:41:
[...]
Ja mooi![]()
[...]
Wat the hell is "more stable" ?
Minder instabiele instablitiet of dat de instabieliteit minder instabiel is geworden?
Ja best, jammer dat die beta testers die enkel op hunnie geile forum bannertje klaarkomen dat probleem niet zo intressant vinden.DutchCommando schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:44:
[...]
Catchy zinnen, waar heb je die vandaan. Maar ja, het betekent dus dat de onstabiliteit stabieler zal zijn met deze patch. Wat dat uiteindelijk betekent weet niemand. Ongetwijfeld heeft het invloed op de stabiliteit @ ALT HOLD. Positief danwel negatief. Allicht zorgt men ervoor dat de instabiliteit instabieler word waardoor het uiteindelijke resultaat wel correct is. Volgen we hem nog? Ok!
Betrouwbaarheid van je AP sys lijken mij redelijk intressant in het heetst van de strijd.
More stable geeft mij inderdaad ook weinig vertrouwen. Het is nogal een relatief begrip. Ik wil gewoon een 100% stabiele autopilot, niet een beetje stabiel
Geen idee of er events zijn gepland. Ik probeer eerst maar een beetje handigheid erin te krijgen...Bolk schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:32:
Ik wil vrijdag ook, staat er nog wat op de planning?
Verwijderd
En aan zulke clubs geven we massaal onze zuur verdiende centjesGilly schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:51:
[...]
Ja best, jammer dat die beta testers die enkel op hunnie geile forum bannertje klaarkomen dat probleem niet zo intressant vinden.
Betrouwbaarheid van je AP sys lijken mij redelijk intressant in het heetst van de strijd.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 10:13 ]
Sinds wanneer geef jij geld uit aan "zulke" clubs?Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 10:13:
[...]
En aan zulke clubs geven we massaal onze zuur verdiende centjesOver die beta testers maar niet te praten. Zeg je daar wat negatiefs op het forumm, werken ze je gelijk de grond in.
Verwijderd
Incompetente flikkersch bij LDS.
Ik wees ze op het feit dat we geen genoegen kunnen nemen met een "more stable" ALT dinges en hebben ze het hele topic opgeruimd.
Bah, wat een kontelikkers waren in dat topic aanwezig......1 terechte opmerking van mijn kant en ze beginnen al te janken.
Ik wees ze op het feit dat we geen genoegen kunnen nemen met een "more stable" ALT dinges en hebben ze het hele topic opgeruimd.
Bah, wat een kontelikkers waren in dat topic aanwezig......1 terechte opmerking van mijn kant en ze beginnen al te janken.
Ongelooflijk ja. Als betalende klant heb je niet eens het recht om kritisch te zijn. LijerschVerwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:26:
Ja zo gaat dat helaas tegenwoordig, iedereen in de verdeging voor die gasten en topics worden opgeruimd, heel triest allemaal.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:26:
Als je in een toko om de hoek iets koopt en het werkt niet dan trek je die baligasten over de toonbank en in deze handel mag je alleen maar mee lullen.
Maar ja, zolang grote van payware afhankelijk zogenaamde onafhankelijk en gratis lijkende FS club's mogenlijk gemaakt worden door die lui, zal het wel zo blijven.
Verwijderd
Het spijt me voor je, heb niet in me agenda staan wanneer ik me eerste addon heb gekocht.rellehenk schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:30:
[...]
Sinds wanneer geef jij geld uit aan "zulke" clubs?
Is het mogelijk om twee versies van fs9 geinstalleerd te hebben? Ik wil graag een versie met extra scenery en The_FrankO zijn AI pakket en daarnaast een kale versie, zonder nl2000, zonder ai. Maar het lukt me niet fs9 opnieuw te installeren
. Weet iemand een truuk?
Is er nog iemand naar de FS weekend geweest in Lelystad ??
Yep, 't was gezelligCreativeMind schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:53:
Is er nog iemand naar de FS weekend geweest in Lelystad ??
Lekker druk.
Wilde een yoke gaan kopen. Aleen is ie 160 euro, vind ik wat te duur
verschillende partities?mekkieboek schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 15:32:
Is het mogelijk om twee versies van fs9 geinstalleerd te hebben? Ik wil graag een versie met extra scenery en The_FrankO zijn AI pakket en daarnaast een kale versie, zonder nl2000, zonder ai. Maar het lukt me niet fs9 opnieuw te installeren. Weet iemand een truuk?
Ik vrees dat FS ook dingen in het register zet, en de user files staan in documents and settings.
Dus ik vrees dat je windows twee keer moet installeren op één pc.
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Als die 2 versies gebruik maken van dezelfde settings dan heb je in beide fs versies traffic, omdat je slider dan op 100% staat.Tux schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:55:
Ik vrees dat FS ook dingen in het register zet, en de user files staan in documents and settings.
Hey guys, ik kom morgen weer terug uit Ierland, dus dan kan ik hier weer meelullen en belangrijker, weer eens meevliegen met jullie.
Geen idee of ik nog dingen gemist heb die belangrijk zijn, maar dat lees ik morgen of overmorgen thuis wel. Greetz!!
Geen idee of ik nog dingen gemist heb die belangrijk zijn, maar dat lees ik morgen of overmorgen thuis wel. Greetz!!
Verwijderd
Heb je internet vanaf je roeiboot?Sleepie schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:06:
Hey guys, ik kom morgen weer terug uit Ierland, dus dan kan ik hier weer meelullen en belangrijker, weer eens meevliegen met jullie.
Met een beetje prutsen (waarbij mijn hele Addon Scenery directory is gewistBolk schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:13:
Als die 2 versies gebruik maken van dezelfde settings dan heb je in beide fs versies traffic, omdat je slider dan op 100% staat.
Nu nog een opstart dingetje in elkaar prutsen met twee keuzes: met of zonder AI.
NL2000 wordt moeilijker omdat die zit te rommelen met scenery hoogtes en wat al niet meer

Wanneer komt cloud bloody 9 nou eens met hun EHAM scenery...
Verwijderd
There are a few places in the world that by their very design evoke a sense of power and success.
The flight deck of the 747-400 is certainly one of the most imagined of those spaces.
The development team at PMDG is proud to present the first in a series of presentations designed to familiarize you with our upcoming PMDG 747-400 Queen of the Skies airliner simulation.
The PMDG 747-400 represents tens of thousands of hours of research and development to bring exciting new simulation technologies to Microsoft Flight Simulator. Working in concert with many of the world’s foremost experts in -400 operations, PMDG has created a truly enterprising and unique simulation of the world’s most storied Jumbo Jet.
As we wrap up development and testing operations, we will be using this site to introduce you to this ground breaking airliner simulation. From our advanced new virtual cockpit technology, to the beautifully detailed external model, advanced systems simulation and innovative new progressive maintenance failures interface, the PMDG 747-400 is so thoroughly detailed that it has been requested for demonstration by The Boeing Company.
click images for larger versions
Designed using engineering schematics for proper layout and scale, the PMDG 747-400 flight deck replicates the real airplane to finite visual detail. Fully animated 3D switches and knobs replace the traditional “flat gauges” used in previous virtual cockpit designs. Every usable knob, switch, guard and button is animated to scale in 3D, providing a unique sense of depth and space within the virtual cockpit.
No effort has been spared to bring a true depth of field to this innovative new approach to Virtual Cockpit modeling. Transparent switch guards, functioning amber sunlight glare shields, movable cockpit appointments, adjustable seats and hundreds of other animations bring a sense of “environment” to the virtual cockpit that has traditionally eluded the advanced airliner simulation market.
Significant attention to detail has been given to the cockpit environment, but not without intensely detailed pre-design planning to ensure that polygon limitations for users on “mainstream” hardware will be able to enjoy the Virtual Cockpit to its maximum benefit. Weighing in at nearly 60% of the polygons used in previous PMDG products, this model is instantly as easy on your hardware as it is on your eyes.
Using a breakthrough in 2D/VC design theory, (Single Source Simulation/Animation Processing) PMDG has dramatically increased the realism and depth of the Virtual Cockpit environment while reducing the traditional processing and animation toll the VC takes on most hardware. Most users should see virtually identical frame rates in either 2D cockpit or Virtual Cockpit mode, resulting in almost no penalty for the complexity of animation and simulation. This allows gauge performance in the Virtual Cockpit to be tuned for an optimal update rate of 20-25 frames per second, resulting in smooth, efficient displays.
As a result of having used engineering specification drawings to design the Virtual Cockpit, the “viewing perspective” within the simulation accurately matches the view from the flight deck of the 747-400. Blind spots, over the nose viewing angles, turning perspectives and depth perception is dramatically enhanced, giving the user a true simulation experience.
Representing once again the strength of PMDG’s approach to innovation and design, PMDG 747-400 Queen of the Skies will be two steps forward in the genre of complex airliner simulation. A fully 3D animated cockpit provides a true visual and interface sense of “being on the flight deck” that is equally matched by the airplane’s exterior model, 2D cockpit and backed by an unprecedented simulation of the airplane’s mechanical systems.
Look for our next Introduction to The Queen over the next weekend!
Jummie Jummie
http://www.precisionmanuals.com/html/747VC.htm
The flight deck of the 747-400 is certainly one of the most imagined of those spaces.
The development team at PMDG is proud to present the first in a series of presentations designed to familiarize you with our upcoming PMDG 747-400 Queen of the Skies airliner simulation.
The PMDG 747-400 represents tens of thousands of hours of research and development to bring exciting new simulation technologies to Microsoft Flight Simulator. Working in concert with many of the world’s foremost experts in -400 operations, PMDG has created a truly enterprising and unique simulation of the world’s most storied Jumbo Jet.
As we wrap up development and testing operations, we will be using this site to introduce you to this ground breaking airliner simulation. From our advanced new virtual cockpit technology, to the beautifully detailed external model, advanced systems simulation and innovative new progressive maintenance failures interface, the PMDG 747-400 is so thoroughly detailed that it has been requested for demonstration by The Boeing Company.
click images for larger versions
Designed using engineering schematics for proper layout and scale, the PMDG 747-400 flight deck replicates the real airplane to finite visual detail. Fully animated 3D switches and knobs replace the traditional “flat gauges” used in previous virtual cockpit designs. Every usable knob, switch, guard and button is animated to scale in 3D, providing a unique sense of depth and space within the virtual cockpit.
No effort has been spared to bring a true depth of field to this innovative new approach to Virtual Cockpit modeling. Transparent switch guards, functioning amber sunlight glare shields, movable cockpit appointments, adjustable seats and hundreds of other animations bring a sense of “environment” to the virtual cockpit that has traditionally eluded the advanced airliner simulation market.
Significant attention to detail has been given to the cockpit environment, but not without intensely detailed pre-design planning to ensure that polygon limitations for users on “mainstream” hardware will be able to enjoy the Virtual Cockpit to its maximum benefit. Weighing in at nearly 60% of the polygons used in previous PMDG products, this model is instantly as easy on your hardware as it is on your eyes.
Using a breakthrough in 2D/VC design theory, (Single Source Simulation/Animation Processing) PMDG has dramatically increased the realism and depth of the Virtual Cockpit environment while reducing the traditional processing and animation toll the VC takes on most hardware. Most users should see virtually identical frame rates in either 2D cockpit or Virtual Cockpit mode, resulting in almost no penalty for the complexity of animation and simulation. This allows gauge performance in the Virtual Cockpit to be tuned for an optimal update rate of 20-25 frames per second, resulting in smooth, efficient displays.
As a result of having used engineering specification drawings to design the Virtual Cockpit, the “viewing perspective” within the simulation accurately matches the view from the flight deck of the 747-400. Blind spots, over the nose viewing angles, turning perspectives and depth perception is dramatically enhanced, giving the user a true simulation experience.
Representing once again the strength of PMDG’s approach to innovation and design, PMDG 747-400 Queen of the Skies will be two steps forward in the genre of complex airliner simulation. A fully 3D animated cockpit provides a true visual and interface sense of “being on the flight deck” that is equally matched by the airplane’s exterior model, 2D cockpit and backed by an unprecedented simulation of the airplane’s mechanical systems.
Look for our next Introduction to The Queen over the next weekend!
Jummie Jummie
http://www.precisionmanuals.com/html/747VC.htm
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Ja mooie platen, nu verder wachten op de daden.
Vertrekje vanaf LHBP

Vertrekje vanaf LHBP

Ik zal me van verder commentaar onthouden, maar dat is een interessante HSI die je erin gebouwd hebtGilly schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:21:
Vertrekje vanaf LHBP
[...]
[...]
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Panel ziet er beter uit dan die brakke PMDG pics.Gilly schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:21:
Vertrekje vanaf LHBP
Ja das me "maandagavond weinig zin in moelijk gedoe" panel setTsuru schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:42:
[...]
Ik zal me van verder commentaar onthouden, maar dat is een interessante HSI die je erin gebouwd hebt
[ Voor 3% gewijzigd door Ensinker op 18-04-2005 21:03 ]
Waar heb je dat ding vandaan? Nog nooit eerder gezien eigenlijkGilly schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:02:
[...]
Ja das me "maandagavond weinig zin in moelijk gedoe" panel set
Dat is de JL2 set van realityXP http://www.realityxp.comTsuru schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:04:
[...]
Waar heb je dat ding vandaan? Nog nooit eerder gezien eigenlijk
Kwam op het idee na het zien van een pit shoit van een 742 met EFIS.
Dank!Gilly schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:13:
[...]
Dat is de JL2 set van realityXP http://www.realityxp.com
Kwam op het idee na het zien van een pit shoit van een 742 met EFIS.
Weinig zin in moeilijk, betekend natuurlijk niet dat de vlucht zonder een enige echte "16MWDOCL" afgesloten word.

Da's een nette 16MWDOCLGilly schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:48:
Weinig zin in moeilijk, betekend natuurlijk niet dat de vlucht zonder een enige echte "16MWDOCL" afgesloten word.
Krijgen we nog wat picca's van de cockpit?Sleepie schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:06:
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Eens kijken of het wil lukken met die thumnails
Griekenland, Vroege vlucht naar Corfu Ma 04-04-05

Vlieg nog niet met sids en stars zoals jullie zien. Daar moet ik maar es even voor gaan zitten.
Is het trouwens mogelijk om online naar scanner berichten te luisteren van het vliegverkeer?
Zo kun je in winamp b.v luisteren naar politie verkeer in Den Haag. Lol.
http://64.246.34.89:8210

Vlieg nog niet met sids en stars zoals jullie zien. Daar moet ik maar es even voor gaan zitten.
Is het trouwens mogelijk om online naar scanner berichten te luisteren van het vliegverkeer?
[ Voor 170% gewijzigd door JohnB op 19-04-2005 11:52 . Reden: Lekker ff wat uitzoeken ]
NiceWinnetou schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:50:
Eens kijken of het wil lukken met die thumnails
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eveneens als de 747 hierboven
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Ja: www.atcbox.comWinnetou schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:50:
Alleen hoor je alles wat er gebeurd 5 minuten later
Hier maar een delay van 10 seconden hoor..erwin85 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:35:
[...]
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
erwin85 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:35:
[...]
Verwijderd
Ik heb laatst een Sitecom Gameport to USB converter aangeschaft omdat ik met mijn Shuttle SN45G V.3 geen gameport heb. Op deze converter wilde ik mijn niet-digitale Thrustmaster F-16 FLCS met de TQS aansluiten. Het OS (WINXP Pro) ziet de converter wel, maar bij de gamecontroller blijkt dat er steeds signalen binnen lijken te komen van de F-16 set, want button 1&2 blijven maar rood knipperen.
Calibreren lukt dus niet want als ik dat opstart ziet het calibratieprogramma de buttons 1&2, die dus steeds signalen doorsturen, als zijnde een click van de controller om naar het volgende scherm te gaan.
Het posten van dit probleem bij THrustmaster en Sitecom heeft nog geen enkele response gegeven.
1) Wie kent het probleem met deze converter met deze stick en heeft een oplossing?
Nu overweeg ik toch langzamerhad om deze stickcombo te verkopen en een vergelijkbare pure USB stick te kopen.
2) Wie kan een goede, vergelijkbaar qua prestaties en mogelijkheden, stick combo (Stick, throttle en roer) adviseren voor niet al te veel geld.
Calibreren lukt dus niet want als ik dat opstart ziet het calibratieprogramma de buttons 1&2, die dus steeds signalen doorsturen, als zijnde een click van de controller om naar het volgende scherm te gaan.
Het posten van dit probleem bij THrustmaster en Sitecom heeft nog geen enkele response gegeven.
1) Wie kent het probleem met deze converter met deze stick en heeft een oplossing?
Nu overweeg ik toch langzamerhad om deze stickcombo te verkopen en een vergelijkbare pure USB stick te kopen.
2) Wie kan een goede, vergelijkbaar qua prestaties en mogelijkheden, stick combo (Stick, throttle en roer) adviseren voor niet al te veel geld.
Het eerste deel van je vraag kun je denk ik beter in hardware ofzo plaatsen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:31:
Ik heb laatst een Sitecom Gameport to USB converter aangeschaft omdat ik met mijn Shuttle SN45G V.3 geen gameport heb. Op deze converter wilde ik mijn niet-digitale Thrustmaster F-16 FLCS met de TQS aansluiten. Het OS (WINXP Pro) ziet de converter wel, maar bij de gamecontroller blijkt dat er steeds signalen binnen lijken te komen van de F-16 set, want button 1&2 blijven maar rood knipperen.
Mocht je daarna tot de conclusie komen om een andere combo aan te schaffen, dan zou een goede optie de Saitek X52 of X45 kunnen zijn.
http://www.saitek.com/row/prod/joysticks.htm
Verwijderd
Ik kreeg net een reactie van Sitecom. Ding is niet compatible
Saitek...ik heb daar de X-36 van gehad. Was op zich wel aardig, maar je kon geen buttons in de stick zélf programeren, moest via een tussen programma dat je op de achtergrond liet meedraaien.
Is dat met de nieuwe serie opgelost en zit er een EEPROM in de stick etc?
Saitek...ik heb daar de X-36 van gehad. Was op zich wel aardig, maar je kon geen buttons in de stick zélf programeren, moest via een tussen programma dat je op de achtergrond liet meedraaien.
Is dat met de nieuwe serie opgelost en zit er een EEPROM in de stick etc?
Verwijderd
Okay, verhaal gelezen over de X52.
Ik zag ook iemand die het had over een Track IR. Heeft iemand van de FS' ers hier die?
Ik wil nl weer gaan FS' en met mijn nwe systeem, maar heb wel een werkende stick nodig enik betwijfel of die Track IR dat is. Het is wel een leuk iets om in 3D te gebruiken om rond te kijken enzo, maar niet als vervanging van stick, throttle en rudder zie ik.
Ik zag ook iemand die het had over een Track IR. Heeft iemand van de FS' ers hier die?
Ik wil nl weer gaan FS' en met mijn nwe systeem, maar heb wel een werkende stick nodig enik betwijfel of die Track IR dat is. Het is wel een leuk iets om in 3D te gebruiken om rond te kijken enzo, maar niet als vervanging van stick, throttle en rudder zie ik.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 20:44 ]
Het is ook niet als vervanging bedoelt.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:42:
Okay, verhaal gelezen over de X52.
Verwijderd
Nee, als aanvulling.
Nu zoek ik me nog steeds een rotje naar een goede stick. Iemand een advies behalve de X52? Die staat nu nl al op mijn lijstje als potential buy
Nu zoek ik me nog steeds een rotje naar een goede stick. Iemand een advies behalve de X52? Die staat nu nl al op mijn lijstje als potential buy
Cougar
Verwijderd
Op het ATR forum staat een geweldig filmpje van een Czech Airlines vlucht van Praag naar Ostrava en weer terug (RL). Wel een zware download, 400Mb, maar de inhoud maakt veel goed: goede muziek, beetje systemen, beetje ATC, high quality vid en een vrouwelijke F/O! 
http://ariston.mtsceska.cz/ostrava.avi
Bedankt voor de reminder, had gisteravond geen tiet meer, ff checkenVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:45:
Op het ATR forum staat een geweldig filmpje van een Czech Airlines vlucht van Praag naar Ostrava en weer terug (RL). Wel een zware download, 400Mb, maar de inhoud maakt veel goed: goede muziek, beetje systemen, beetje ATC, high quality vid en een vrouwelijke F/O!
[ Voor 5% gewijzigd door Ensinker op 20-04-2005 19:31 ]
Ik heb even een vraagje wat betreft de FMC van de PMDG.
Als ik mijn route heb geprogrameerd, dan zet je een van de knopjes om naar plan (weet de naam niet meer...) hierdoor zie je deze op het middelste MFD. Als je nu gaat taxien of vliegen dan volgd het scherm je toestel.
Maar als ik in de FMC de flight discontunities (ofzo) er uit ga halen, dan blijft de MFD staan op de sid / star die ik geselecteerd heb. Hoe krijg ik de focus weer terug op mijn toestel, i.p.v. een SID /STAR op de route?
Als ik mijn route heb geprogrameerd, dan zet je een van de knopjes om naar plan (weet de naam niet meer...) hierdoor zie je deze op het middelste MFD. Als je nu gaat taxien of vliegen dan volgd het scherm je toestel.
Maar als ik in de FMC de flight discontunities (ofzo) er uit ga halen, dan blijft de MFD staan op de sid / star die ik geselecteerd heb. Hoe krijg ik de focus weer terug op mijn toestel, i.p.v. een SID /STAR op de route?
Plan displayed een deel van de route. Dit is afhankelijk van het aantal "steps" dat je hebt uigevoerd op de legs page. Om de Navigation Display (ND) terug te krijgen moet je de PLAN weer terug zetten naar MAP. Ik neem aan dat je weet waar je dit moet doen, daar je anders ook niet in PLAN mode terecht zou kunnen komen.
dat weet ik wel
Ik wist alleen niet hoe dit knopje heette...
Bedankt!!
Bedankt!!
Even een vluchtje waar ik mooie herinneringen aan heb.
Het vertrek van LEPA (mallorca) richting EHAM met de PMDG 737.
Klaar om te taxien

Taxien naar 06R

Hold short

Take off

Sfeer plaatjes:

Ben nog aan het oefenen, dus commentaar is welkom.
Klaar om te taxien

Taxien naar 06R

Hold short

Take off

Sfeer plaatjes:

je kan in het pmdg menu boven in beeld instellen dat je met Transavia vliegt en dan krijg je de display layout van TRA. scheelt wat metertjes op het display rechts. maar dat kan dus en moet niet
Je vraagt om commentaar, dus dit is niet lullig maar leerzaam bedoeld :Dennis_k schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:03:
Even een vluchtje waar ik mooie herinneringen aan heb.
Take off
Je heading bug staat nog op 000 in plaats van op runway heading, altijd zorgen dat je heading bug gelijk staat met de te volgen koers, dus bij take-off draai je deze op runway heading.
De speedbug zet je in eerste instantie op V2. Zodra je dan na take-off op LVL CHG of VNAV klikt, zal deze verspringen naar V2+20, je initial climb speed. Op acceleration height versnel je dan naar 250 knots (below FL100). Of eventueel sneller als je daarvoor clearance van ATC krijgt.
LEPA is nog steeds in Europa, dus ik zou je barometers op HPa zetten in plaats van de Amerikaanse inches mercury...
Verder ben je je before take-off checklist vergeten door te nemen denk ik, want dan had je gezien dat je TCAS nog uit staat ....
Autobrake op RTO zetten lijkt me ook niet onverstandig. Flaps 15 voor take-off kan op zich wel, maar gebruikelijk is t zeker niet. Flaps 5 is een logischer instelling.
En je verwachtte de hier beruchte Noordpool1Z go-around, direct Dubai Intl. aan de hoeveelheid fuel te zien ?
[ Voor 13% gewijzigd door Sleepie op 22-04-2005 14:27 ]
Verwijderd
Whahahahh die is echt toppie joppieSleepie schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:05:
[...]
En je verwachtte de hier beruchte Noordpool1Z go-around, direct Dubai Intl. aan de hoeveelheid fuel te zien ?
Ik heb gewoon gegokt met de fuel gehalte.
Waar ik de TCAS aan moet zetten weet ik nog niet (welke schakelaar).
Wat houdt RTO eigenlijk in?
[ Voor 12% gewijzigd door Dennis_k op 22-04-2005 20:04 ]
Midden op je radiostack, bij je Squawk.Dennis_k schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:03:
Ik heb gewoon gegokt met de fuel gehalte.
RTO = Rejected take-off, ding begint te remmen als je de take-off afbreekt.
[ Voor 13% gewijzigd door Bolk op 22-04-2005 20:06 ]
Verwijderd
Heeft er iemand al door wat voor zwakzinnige figuren er bij LDS werken/actief zijn?
Een groepje Nederlanders en Engelsen waren terecht aan het klagen, terwijl een paar beta testers zichzelf goed voor aap zetten met bepaalde statements.
Hahaha!
Edit: Oh, topic is al weggehaald.
Zijn er mensen aanwezig die iets voelen voor een massive counterattack, voor de manier waarop we behandelt worden?
Een groepje Nederlanders en Engelsen waren terecht aan het klagen, terwijl een paar beta testers zichzelf goed voor aap zetten met bepaalde statements.
Hahaha!
Edit: Oh, topic is al weggehaald.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 10:12 ]
Ja wat een incompetente lui daar zeg. Die geweldige betatester denk dat een 767 alleen in de lucht blijft als je de FMC programmeert. Alle autopilot modes (ALT HOLD, SPEED, HEADING, FLT CHANGE) zouden afhangen van de FMC.
Omdat ik mn FMC niet correct geprogrammeerd zou hebben en een circuitje wilde gaan vliegen, is mijn kist gecrashed. Jaja
Omdat ik mn FMC niet correct geprogrammeerd zou hebben en een circuitje wilde gaan vliegen, is mijn kist gecrashed. Jaja
Hoe dan ook vind ik dat er met die vele bugs best te leven valt. Zolang je er rekening mee houdt dat de autopilot nog niet je-van-het is en je altijd voorbereid bent (vooral tijdens de approach) op een Z - CTRL-R is dit gewoon een heerlijk vliegtuig om mee te vliegen.
Er wordt hard gewerkt aan een servicepack, en tot die tijd rest ons niet anders dan gewoon geduld hebben. Blijven schoppen en zeuren werkt op een gegeven moment contraproductief
Trouwens, als je de LDS 767 bagger vindt vanwege de autopilot moet je de SSW A310 eens proberen... zelfde generatie, maar de autopilot is bij die kist eigenlijk gewoon onbruikbaar, zelfs in versie 1.4. Daar komt nog bij dat de support van SSW gewoon een ramp is.
Alles is relatief... ik vind de LDS 767 v1.0 een prima vliegtuig dat alleen nog maar beter kan worden
Bovendien: als je vind dat je het zelf beter kunt waarom meld je jezelf dan niet aan als betatester bij LDS?
Overigens ben ik zelf ook gewoon een teleurgestelde klant van LDS en heb ik verder niks met die gasten te maken
Er wordt hard gewerkt aan een servicepack, en tot die tijd rest ons niet anders dan gewoon geduld hebben. Blijven schoppen en zeuren werkt op een gegeven moment contraproductief
Trouwens, als je de LDS 767 bagger vindt vanwege de autopilot moet je de SSW A310 eens proberen... zelfde generatie, maar de autopilot is bij die kist eigenlijk gewoon onbruikbaar, zelfs in versie 1.4. Daar komt nog bij dat de support van SSW gewoon een ramp is.
Alles is relatief... ik vind de LDS 767 v1.0 een prima vliegtuig dat alleen nog maar beter kan worden
Bovendien: als je vind dat je het zelf beter kunt waarom meld je jezelf dan niet aan als betatester bij LDS?
Overigens ben ik zelf ook gewoon een teleurgestelde klant van LDS en heb ik verder niks met die gasten te maken
[ Voor 14% gewijzigd door Tsuru op 25-04-2005 11:14 ]
Verwijderd
Dikke Bullshit Argument.Tsuru schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:10:
Het gaat om de manier waarop er gister met klanten werd omgegaan. Ze maakten zelfs banners om de spot met ons te drijven. Als je een echte fysieke winkel zou runnen en je zou me zo behandelen, trek ik je achter die kassa vandaan, punt.
Daar komt bij, als ik een bedrijf zou hebben (LDS) en mijn "personeel" (Beta-testers) zou zo omgaan met money-paying customers, werk ik ze allemaal m'n toko uit.
De kist doet inderdaad in 95% van de gevallen zijn werk, maar ik moet toch verdomme 100% kunnen vertrouwen op de controls tijdens kritieke/drukke momenten? Enne.....nog steeds, met "more stable" neem ik geen genoegen. Ik wil er FIXED zien staan!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 11:20 ]
De beste autopilot ben je nog altijd zelf. Als je het goed doet blijft je toestel gewoon rechtdoor vliegen als je je handen even van de stick afhaalt om een frequentie te wijzigen.
En waarom bullshit? Dat is een universele waarheid... Als je zelf vind dat je iets beter kunt, doe het dan zelf en zeur niet.
Het is jammer dat er zo met jullie eerlijke, uitgebalanceerde en constructieve kritiek wordt omgegaan, maar ik zou er ook strontziek van worden als ik in mijn forum 500 man elke keer weer individueel te woord moet staan over iets dat allang wordt meegenomen in de patch. Toevallig weet ik wèl uit de eerste hand hoe dat is. De beste stuurlui staan altijd aan wal...
Er is maar zoveel dat je kunt verwachten voor $40... zo werkt dat nu eenmaal met software. Zelfs Aerowinx PS1 was bij v1.0 niet perfect, en het duurde tot 1.3a tot alle bugjs eruit waren. Dat pakket was toentertijd omgerekend €272. Dán mag je zeuren.... maar weet je wat nou het gekke is? De mensen die dat pakket eerlijk gekocht hebben konden wel het geduld opbrengen om te wachten tot Hardy met een patch kwam. Daar kunnen jullie denk ik best wel iets van leren.
En waarom bullshit? Dat is een universele waarheid... Als je zelf vind dat je iets beter kunt, doe het dan zelf en zeur niet.
Het is jammer dat er zo met jullie eerlijke, uitgebalanceerde en constructieve kritiek wordt omgegaan, maar ik zou er ook strontziek van worden als ik in mijn forum 500 man elke keer weer individueel te woord moet staan over iets dat allang wordt meegenomen in de patch. Toevallig weet ik wèl uit de eerste hand hoe dat is. De beste stuurlui staan altijd aan wal...
Er is maar zoveel dat je kunt verwachten voor $40... zo werkt dat nu eenmaal met software. Zelfs Aerowinx PS1 was bij v1.0 niet perfect, en het duurde tot 1.3a tot alle bugjs eruit waren. Dat pakket was toentertijd omgerekend €272. Dán mag je zeuren.... maar weet je wat nou het gekke is? De mensen die dat pakket eerlijk gekocht hebben konden wel het geduld opbrengen om te wachten tot Hardy met een patch kwam. Daar kunnen jullie denk ik best wel iets van leren.
[ Voor 19% gewijzigd door Tsuru op 25-04-2005 11:33 ]
Verwijderd
Je suggereert nu dus dat ik niet netjes voor mijn spullen betaal? Ga toch even knikkeren meneer politiek correct.
Ik ben een KLANT en hoor niet dat spul te testen.
Ik rijd een Clio en als dat ding niet naar behoren werkt ga ik ga naar de garage. Die beste monteur zorgt maar mooi dat het gefixed wordt en ik blijf zeuren tot die gemaakt is. Of ga je nu suggereren dat ik me maar bij Renault moet aanmelden voor testdriver?
Of het om een product gaat dat me 40 dollar kost of 20.000, dat kan me geen reet roesten. Ik mag van jou geen stable ALT HOLD verwachten, omdat dat product maar 40 dollar kost?
Het gaat mij al niet meer om die bug, maar om de manier waarop er met ons wordt omgegaan. Maar daar wil jij tuurlijk niet bij he, meneer?
Ik ben een KLANT en hoor niet dat spul te testen.
Ik rijd een Clio en als dat ding niet naar behoren werkt ga ik ga naar de garage. Die beste monteur zorgt maar mooi dat het gefixed wordt en ik blijf zeuren tot die gemaakt is. Of ga je nu suggereren dat ik me maar bij Renault moet aanmelden voor testdriver?
Of het om een product gaat dat me 40 dollar kost of 20.000, dat kan me geen reet roesten. Ik mag van jou geen stable ALT HOLD verwachten, omdat dat product maar 40 dollar kost?
Het gaat mij al niet meer om die bug, maar om de manier waarop er met ons wordt omgegaan. Maar daar wil jij tuurlijk niet bij he, meneer?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 11:48 ]
Leer eerst maar eens begrijpend lezen

Is het dan een verstandig idee om een voorbeeld te nemen aan jou? Je laat je wel kennen zo BEKOLVerwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:56:
Ik had al begrepen dat je hier veel vrienden had, door gaan zo![]()
16MWDOCL
Mooi altijd zoals jullie meteen in de verdediging schieten als jullie mijn username zien staan... keep up the good work.
Het probleem van LDS ligt voornamelijk in het ontkennen van bepaalde problemen en de manier waarop er met klanten om word gegaan. Vreemde dingen zijn onder andere dat men een betatest periode heeft gehad. Men heeft HEEL LANG volgehouden dat deze testperiode aan de gang was, in de tussentijd is het probleem met de ALT HOLD niet waargenomen. Wat ik daar dus in zie is een leugen dat op een zo serieus mogelijke manier ten gehore word gebracht. Waar ik me dus aan erger is dat men niet gewoon zegt: "Jongens, we hebben nauwelijks het product gebetatest, het spijt ons. Het zal niet nog eens gebeuren."
Om het standpunt dat het product gebetatest is te verdedigen haalt men alles uit de kast wat er maar verzonnen kan worden. Een goed voorbeeld was dat de FMC geprogrammeerd diende te worden, zelfs als er een circuitje gevlogen werd. Hierbij worden klanten dusdanig in het ongelijk gesteld dat er een hoop terechte irritaties ontstaan! We weten allemaal dat hier behoorlijk wat "rotten" in het vak zitten. Zeggen dat wij er niks van kunnen gaat er bij MIJ in ieder geval NIET in.
Om het standpunt dat het product gebetatest is te verdedigen haalt men alles uit de kast wat er maar verzonnen kan worden. Een goed voorbeeld was dat de FMC geprogrammeerd diende te worden, zelfs als er een circuitje gevlogen werd. Hierbij worden klanten dusdanig in het ongelijk gesteld dat er een hoop terechte irritaties ontstaan! We weten allemaal dat hier behoorlijk wat "rotten" in het vak zitten. Zeggen dat wij er niks van kunnen gaat er bij MIJ in ieder geval NIET in.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zie je iets wat je niet bevalt? Plaats een Topic Report. Ga er niet zelf op reageren, want dat heeft toch geen zin.
Zie je iets wat je niet bevalt? Plaats een Topic Report. Ga er niet zelf op reageren, want dat heeft toch geen zin.