[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 73 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.348 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:22:
Net gereleased!! De PMDG Beech 1900C.

http://www.simflight.nl/m...ews&file=article&sid=2286
http://www.precisionmanuals.com/html/b1900C.htm

Kunnen ze zich nu hopelijk storten op het echte werk in vorm van 747 en MD11 :)
Zoethoudertje waar weinig mensen op zitten te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:18
rellehenk schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:29:
Agree !! Compleet nutteloos en kansloos (als in: weinig klanten) volgens mij.
Ik weet niet waar PMDG mee bezig is, maar (door het succes van de 737NG??) heb ik het idee, dat ze zich wat teveel hooi op hun vork aan het halen zijn.
Ik had liever gezien dat ze de 737NG serie verder hadden geperfectioneerd en de overige tijd in de B744 hadden gestoken.
Nu is de 737NG serie zeer leuk, maar gewoon nét niet af en zitten we al weet-ik-hoe-lang op die Queen of the Skies te wachten. En dan loopt er opeens ook nog een Beech en MD-11 project tussendoor. Jammer, ik had liever twee echt goede kisten (B737NG en B744) gehad, dan straks 5 of 6 kisten, die het allemaal nét niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik vind het voor PMDG gezien een hele slimme zet. Ze hebben de B1900D al een tijd dus die cockpit hebben ze. De modeller is klaar met zijn biljard polygon 747 en MD11 modelletje en zit dus te niksen. Er vraagt 1 iemand om een B1900C voor zijn VA. Aangezien de modeller toch niets te doen heeft past hij het dakje van zijn B1900D modelletje een beetje aan. Gast is paar uurtjes bezig en ze kunnen het verkopen als een compleet nieuw pakket.

Als consument gezien vind ik een klote actie van PMDG :P Als je de B1900D al hebt gekocht zou je dus nogmaals hetzelfde panel opnieuw gaan kopen als je de B1900C wilt.

De 747 en MD11 moet nog alleen aan de cockpit gewerkt worden volgens mij.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het ook een zinloze actie van PMDG. Ze kunnen inderdaad beter is opschieten met een stukje kwaliteit in vorm van 747. Krijg echt gevoel dat ze er niet echt meer uitkomen met ontwikkeling en daarom maar wat zoethoudertjes in vorm van Beech op de markt brengen. Ben van mening dat ze hiermee hun eigen reputatie aan diggelen gooien. Carenado, Flight1/Dreamfleet, Aeroworx allemaal slagen ze er in om een stuk degelijkere kisten te maken van het formaat Beech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Jij snapt het ja.

Wanneer weer vliegen?

edit: Iemand nieuwe PMFP gezien? })

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:56:
[...]

Jij snapt het ja.

Wanneer weer vliegen?

edit: Iemand nieuwe PMFP gezien? })
Na mn tentamens mn jong

JA PMFP is erg vet. Wacht alleen nog op een template die lijkt op de indeling die KLM gebruikt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:06
PMFP???

weet iemand waar ik bij de 767 de nav 1 en nav 2 in kan voeren, mischien beetje stomme vraag maar op het mcp slaat soms wat getallen over :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CreativeMind schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:12:
PMFP???

weet iemand waar ik bij de 767 de nav 1 en nav 2 in kan voeren, mischien beetje stomme vraag maar op het mcp slaat soms wat getallen over :S
In je FMC.

ILS is niet te selecten als ie al "parked" is in je Ef Em Sie-ert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
PM Flight Planner.
In principe zijn de frequenties die overgeslagen worden geen frequenties van VORs. Als dus de frequentie die je daar in wilt stellen overgeslagen wordt, doe je iets verkeerd. Probeer je daar soms een ILS frequentie in te stellen? Dat moet je namelijk niet daar doen, dat doe je bij je pedestal.

Via de FMC kan uiteraard ook, maar via je MCP moet ook gewoon kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Donderdag eens een ouderwetse groupsflight op VATSIM ?
Vlucht van een 1.5 uur ofzo, misschien is LEBL-EHAM een idee ? Met de nieuwe mogelijkheid in SB3 om een 'company' (private) channel aan te maken, kan het alleen maar leuker worden :)
Ik heb een redelijk drukke week op mijn werk, dus ik zat te denken aan een ETD van 2015LT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:59
CreativeMind schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:12:
nav1 bij mcp piloot
nav2 bij mcp copiloot
edit: ils was al beantwoord

[ Voor 14% gewijzigd door mekkieboek op 29-03-2005 19:52 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Sleepie schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:36:
Maar ik heb nog geen microfoon. :| En (dus) ook nog geen ervaring. Ik zal eerst maar eens het VATSIM lesprogramma volgen...

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Vlucht van een 1.5 uur ofzo, misschien is LEBL-EHAM een idee ? Met de nieuwe mogelijkheid in SB3 om een 'company' (private) channel aan te maken, kan het alleen maar leuker worden :)
Ik heb een redelijk drukke week op mijn werk, dus ik zat te denken aan een ETD van 2015LT ?
Goed plan, lekker laagdrempelig.

Kan geen reden verzinnen dat ik niet zou kunnen, count me in :)

@ ATR speed of nie ?

[ Voor 4% gewijzigd door Ensinker op 29-03-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zeer goed plan! Ook ik ga geen smoesjes verzinnen en ben van de partij! :) Als we op tijd boeken in eurobook voor pilots wordt er misschien wel fully staffed EHAM geregeld voor ons _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ze echt eens wat aan moeten doen is wat lessen communicatie nemen bij PMDG (de rest is top wat mij betreft)...."hoe communiceer ik met mijn klanten". Alleen maar radiostilte, das niet goed voor de PR naar de vele klanten en gebruikers. >:) ;)
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:01:
Zeer goed plan! Ook ik ga geen smoesjes verzinnen en ben van de partij! :) Als we op tijd boeken in eurobook voor pilots wordt er misschien wel fully staffed EHAM geregeld voor ons _/-\o_
"Laagdrempelig", "smoesjes", jullie doen het klinken alsof ik mezelf ontsterfelijk belachelijk maak als ik niet gewoon meevlieg :P. Zal een al of niet fully staffed LEBL of EHAM een probleem hebben met een half struikelende text-only piloot erbij terwijl het toch al zo druk is????
en ik heb mijn basic pilot training bij VATSIM nog niet af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mekkieboek schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:38:
[...]

"Laagdrempelig", "smoesjes", jullie doen het klinken alsof ik mezelf ontsterfelijk belachelijk maak als ik niet gewoon meevlieg :P. Zal een al of niet fully staffed LEBL of EHAM een probleem hebben met een half struikelende text-only piloot erbij terwijl het toch al zo druk is????
en ik heb mijn basic pilot training bij VATSIM nog niet af...
Nee hoor, in het verleden werden groepsvlucht afspraken bijzonder matig nagekomen, vandaar die toevoeging.
Laagdrempelig, ja LEBL - EHAM is nou eenmaal redelijk basic kwa procedures enzo.

Of je daar wel of niet aan toe bent bepaal je natuurlijk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:09:
Waar ze echt eens wat aan moeten doen is wat lessen communicatie nemen bij PMDG (de rest is top wat mij betreft)...."hoe communiceer ik met mijn klanten". Alleen maar radiostilte, das niet goed voor de PR naar de vele klanten en gebruikers. >:) ;)

[...]
Wat eig zou moeten is dat we niet zoveel herrie maakten over knuttsel groepies als PMDG. Ze brengen door gebrek aan iets anders een geslaagde 737 op de markt, kondigen een jaar terug The Queen Of The Sky's aan en brengen wat eenvoudige proppers op de markt, fixen wat proud support banners en denken dat ze heel de wereld zijn met hunnie kleuter aanhang.

Niet echt vreselijk imposant als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
mekkieboek schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:01:
[...]

Maar ik heb nog geen microfoon. :| En (dus) ook nog geen ervaring. Ik zal eerst maar eens het VATSIM lesprogramma volgen...
Goed idee. De DuthcVacc heeft tegenwoordig ook een pilot-trainer ... geen idee wie dat is verder hoor B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Gilly schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:06:

Goed plan, lekker laagdrempelig.

Kan geen reden verzinnen dat ik niet zou kunnen, count me in :)

@ ATR speed of nie ?
Gilly, ik denk dat de meesten de 737 toch in gedachten hebben bij zo'n vlucht. Maar ik wil wel een sleepkabeltje meenemen om je ATR op te slepen hoor :P

EHAM is de laatste dagen sowieso al goed bezet, maar ik kan mijn contacten er eens op aanspreken, dan komt dat wel goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Sleepie op 29-03-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:06:
[...]

Gilly, ik denk dat de meesten de 737 toch in gedachten hebben bij zo'n vlucht. Maar ik wil wel een sleepkabeltje meenemen om je ATR op te slepen hoor :P

EHAM is de laatste dagen sowieso al goed bezet, maar ik kan mijn contacten er eens op aanspreken, dan komt dat wel goed.
Niet weer zo'n geintje als de vorige keer, dat je contacten zo goed zijn dat je Go Around voor me regelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Nee, 1 keer is genoeg wat dat betreft. Ik sta natuurlijk niet voor de EHAM-controllers eigen wil in he ;)

Flightplan voor LEBL-EHAM :
(FPL-KLM1674-IS
-B738/M-SDRWY/C
-LEBL1815
-N0445F360 OKABI UN861 FISTO UY156 ADABI UN858 VADOM UN874 VEKIN
UN873 FERDI UG110 DENUT
-EHAM0205
-DOF/041111 RVR/200 ORGN/RPL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Vrijdag tentamen :( en juist donderdag niet :(

En voorlopig ga ik niet extra ATC vragen, de betrouwbaarheid van de piloten afgelopen keer liet hier en daar nog wat te wensen over. Beetje lullig als ATC tijd voor 15 man maakt en er vervolgens maar 3 opdagen...

LEBL-EHAM. Welke scenery?

Edit: Oh tis tentamen voor t vak Navigatie, dán leer je juist door te vliegen. :P

[ Voor 15% gewijzigd door ND863 op 30-03-2005 00:23 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilly schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:50:
[...]
Wat eig zou moeten is dat we niet zoveel herrie maakten over knuttsel groepies als PMDG. Ze brengen door gebrek aan iets anders een geslaagde 737 op de markt, kondigen een jaar terug The Queen Of The Sky's aan en brengen wat eenvoudige proppers op de markt, fixen wat proud support banners en denken dat ze heel de wereld zijn met hunnie kleuter aanhang.

Niet echt vreselijk imposant als je het mij vraagt.
Knutselgroepje of niet, ik kan me herrineren de vele schreeuwende posts hier toen de 737NG gereleased werd en vol bugs bleek te ziten. Uit commercieel punt, ze hebben zichzelf goed in de FS markt gezet door de 737NG werkend te krijgen (er zijn anderen die dat niet lukte) nu alleen nog afwachten wat ze gaan doen als er een nieuwe FS versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:20:
Vrijdag tentamen :( en juist donderdag niet :(

En voorlopig ga ik niet extra ATC vragen, de betrouwbaarheid van de piloten afgelopen keer liet hier en daar nog wat te wensen over. Beetje lullig als ATC tijd voor 15 man maakt en er vervolgens maar 3 opdagen...

LEBL-EHAM. Welke scenery?

Edit: Oh tis tentamen voor t vak Navigatie, dán leer je juist door te vliegen. :P
Wat wil je nog meer leren onder het vliegen :Y)

De 15 man halen we deze keer niet als het zo door gaat, maar goed liever minder interesse en dat iedereen komt in plaats van 15 man waarvan er 3 komen :)

Tsja wat betreft scenery, denk dat ik Sim-Wings Barcelona er maar op zet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand zin in een online vlucht voor vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:46:
Liever van 't weekend :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Doe eens een voorstel? (retourtje mag ook mits de turn around time op 25 minuten max ligt en de totale duur niet te lang is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Zin wel, alleen geen tijd helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:03:
[...]

Doe eens een voorstel? (retourtje mag ook mits de turn around time op 25 minuten max ligt en de totale duur niet te lang is) :)
Hey Nofri, ik moet vanavond helaas nog iets doen....heb wel tijd hoor, maar kan geen tijd aangeven wanneer ik beschikbaar ben. Is zo lullig om dan iets af te spreken en dan meer kunnen.

Morgen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Morgen staat zowiezo vast. Iemand met een werkende PMDG737 TCAS in combi met SB3 of FsInn? En wat moet er nu allemaal gebeuren om t aan t zetten? Vorige keer deed Traffic feed op FS2004 Internal, TCAS op TA/RA en TFC op de nav display aan, maar kreeg toen niet eens de kist te zien die 3 mijl achter me vloog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:49:
[...]

Hey Nofri, ik moet vanavond helaas nog iets doen....heb wel tijd hoor, maar kan geen tijd aangeven wanneer ik beschikbaar ben. Is zo lullig om dan iets af te spreken en dan meer kunnen.

Morgen misschien?
Morgenavond groepsvlucht LEBL - EHAM, 2015 uur verzamelen op LEBL. Vlieg je ook mee?
ND schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:08:
Morgen staat zowiezo vast. Iemand met een werkende PMDG737 TCAS in combi met SB3 of FsInn? En wat moet er nu allemaal gebeuren om t aan t zetten? Vorige keer deed Traffic feed op FS2004 Internal, TCAS op TA/RA en TFC op de nav display aan, maar kreeg toen niet eens de kist te zien die 3 mijl achter me vloog?
Met ATR even wezen stappen op vatsim, kreeg TCAS ook niet aan de praat :(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
ND schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:08:
TCAS op FSUIPC works like a charm for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
DutchCommando schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:09:
[...]

TCAS op FSUIPC works like a charm for me.
Wat zeg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
BEKOL, zin in EHAM-VHHH met touch and go op Kai Tak morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rellehenk schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:57:
BEKOL, zin in EHAM-VHHH met touch and go op Kai Tak morgen?
Hey is goed!

Ik spreek je nog over de details 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleepie schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:54:
Nee, 1 keer is genoeg wat dat betreft. Ik sta natuurlijk niet voor de EHAM-controllers eigen wil in he ;)

Flightplan voor LEBL-EHAM :
(FPL-KLM1674-IS
-B738/M-SDRWY/C
-LEBL1815
-N0445F360 OKABI UN861 FISTO UY156 ADABI UN858 VADOM UN874 VEKIN
UN873 FERDI UG110 DENUT
-EHAM0205
-DOF/041111 RVR/200 ORGN/RPL)
Vergeet niet dat LEBL nieuwe baan erbij heeft !!

Avsim heeft afcad's met deze baan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Gilly schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:20:
Vergeet niet dat LEBL nieuwe baan erbij heeft !!

Avsim heeft afcad's met deze baan zat.
Goed dat je het zegt. Ik kan me de werkzaamheden nog wel herinneren van een tijdje geleden toen ik daarheen vloog. Dat is dus afgerond, dan zal ik eens een afcad gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Nu online
Ik zeg wat ik zeg. In welke taal wil jij de boodschap graag ontvangen :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchCommando schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:22:
[...]

Ik zeg wat ik zeg. In welke taal wil jij de boodschap graag ontvangen :+?
Zoiets;

FS9 --> PMDG Menu --> Styles --> Various --> TCAS FS2004 / FSUIPC table ?

;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ensinker op 30-03-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Nu online
Gilly schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:49:
[...]

Zoiets;

FS9 --> PMDG Menu --> Styles --> Various --> TCAS FS2004 / FSUIPC table ?

;)
Tja, als je nu nog niet weet hoe dat menu in elkaar zit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:40:
[...]

Goed dat je het zegt. Ik kan me de werkzaamheden nog wel herinneren van een tijdje geleden toen ik daarheen vloog. Dat is dus afgerond, dan zal ik eens een afcad gaan zoeken.
Tijd zitten zoeken maar kan toch niks vinden voor Sim-Wings Barcelona :( Er stond er eentje op http://www.fshispanic.tk/ maar die site lijkt niet meer goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:21:
[...]

Tijd zitten zoeken maar kan toch niks vinden voor Sim-Wings Barcelona :( Er stond er eentje op http://www.fshispanic.tk/ maar die site lijkt niet meer goed te werken.
Hij is er wel hoor. Je moet even zoeken op avsim.net naar sw-lebl.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:42:
[...]

Super :) EHAM projectx afcadje en de Sierra taxiway zaten er gister al in (nu zonder bomen erop). Nu dus ook de nieuwe runway op LEBL. Ik ben klaar voor vanavond! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Graag 20:30 (LT NL) daadwerkelijk vertrekken aub. CTOT max @ 20:45?

Ik vlieg KLM1668 btw

[ Voor 16% gewijzigd door ND863 op 31-03-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:55:

Ik vlieg KLM1311 btw
Ik heb een ETA van 2000LT :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

20:00 LT :? waarom/hoe dat dan?

Met een ETD van 18:35 utc kom je op SPL aan met ETA 20:30, maarja das UTC... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:02:
20:00 LT :? waarom/hoe dat dan?

Met een ETD van 18:35 utc kom je op SPL aan met ETA 20:30, maarja das UTC... :7
Ben met Rellehenk onderweg naar VHHH. Ik geef wel een gil als ik aan de SIERA arrival begin :D

BTW: Vinden de LDS mensen de PMDG nu ook fucking lelijk? Ik deed gister even een circuit ermee, maar dat ziet er gewoon niet uit :D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:10:

[...]

BTW: Vinden de LDS mensen de PMDG nu ook fucking lelijk? Ik deed gister even een circuit ermee, maar dat ziet er gewoon niet uit :D
Ja.

:P

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:55:

Ik vlieg KLM1668 btw
Doe me best om 20.00 LT aan de gate te staan. Zie dat je hem al in Euorbook hebt gefiled, is even denken welke kist ik hier neem dan leg ik vlucht ook alvast vast :) .

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Sleepie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:42:
[...]

Zo die heb jij snel gevonden ;)

Ik probeer ook als het ff meezit allemaal om 20.00LT aan de Gate te staan, maar het hangt er een beetje vanaf. Maybe tot vanavond.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:24:
[...]

Super :) EHAM projectx afcadje en de Sierra taxiway zaten er gister al in (nu zonder bomen erop). Nu dus ook de nieuwe runway op LEBL. Ik ben klaar voor vanavond! _/-\o_
is die EHAM projectx afcad ook op AVSIM te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:10:
Lelijk in welk opzicht? Het model? :)
Ik vlieg overigens tot de maintenance pack van Level-D er is nog gewoon in m'n PMDG 738 / BBJ2, want die kleine bugs van de 767 werden steeds vervelender.

[ Voor 3% gewijzigd door Joni op 31-03-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CreativeMind schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:44:
[...]

is die EHAM projectx afcad ook op AVSIM te vinden?
Even zoeken op projectx bij AVSIM en even opletten dat je nieuwste versie pakt (uit me hoofd 2.5). Vergeet ook de sierra taxiway niet die staat er ook.
davhor schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:00:
[...]
Ik probeer ook als het ff meezit allemaal om 20.00LT aan de Gate te staan, maar het hangt er een beetje vanaf. Maybe tot vanavond.
Hoop het, des te meer zielen des te meer vreugd :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:00:
[...]

Even zoeken op projectx bij AVSIM en even opletten dat je nieuwste versie pakt (uit me hoofd 2.5). Vergeet ook de sierra taxiway niet die staat er ook.

[...]
oke ik heb ze, maar ik zie niet echt verschil, moet ik nog wat aanzetten in fs zelf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

&.bgl bestand in je FS9/Addon Secenery/Scenery map gooien, of in een andere map en deze map dan in FS9 aan de scenery library toevoegen (Options > Scenery Library > Ad New) en FS9 restarten is dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Weet/heeft iemand de GND en SID kaarten van LEBL in het engels? (op de site van vaccspain word verwezen naar het spaanse AIS :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ND schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:52:
Weet/heeft iemand de GND en SID kaarten van LEBL in het engels? (op de site van vaccspain word verwezen naar het spaanse AIS :()
Contact ff via MSN, heb mooie Airport en Departure PDFjes voor je klaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Inmiddels heb ik ze toch maar gewoon uitgeprint :( Next problem: Heb geen Simwings Barcelona 2005 (bestaat die wel :?) en voor de default scenery is er geen afcad met nieuwe baan beschikbaar.

Naja lekker boeiend, Inform ATC as soon as possible en gewoon vliegen met die hap straks! CTOT 20:35 voor mij! Wie niet klaar is heeft pech, dan vlieg ik maar alleen. moet ook nog tentamen leren nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey gasten!!!!! Ik doe eens een arrival review op VHHH en zie ineens mijn nickname ergens in de FIX'es :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Lijkt de fix op jouw naam of lijkt jouw naam op de fix? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:24:
Hey gasten!!!!! Ik doe eens een arrival review op VHHH en zie ineens mijn nickname ergens in de FIX'es :P
LoL. Ik dacht altijd dat daar je nickname vandaan kwam. Er bestaat op VHHH Hong Kong ook een BEKOL1 (A/B/C/D/E/F) departure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Kansloos avontuurtje. Net dat het leuk begint te worden krijgen SB3's mooiste eigenschap te zien: je FS zonder reden laten crashen. :( nouja zonder reden, vast wel met maar ik was zo slim om niet het rapport te checken |:( :P)

Nouja, dan maar vanaf Brussels verder met andere software, én een andere kist (A320), én een andere livery (MPH) maar wel met exact dezelfde callsign (KLM1668) en dezelfde remarkts in t FPL :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/LEBLEHAM00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/LEBLEHAM01.jpg

TCAS Hot Pursuit 3
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/LEBLEHAM02.jpg

En wat mn TCAS hier allemaal schreeuwde zal ik maar niet vertellen. KLM1672 kreeg 5 minuten later pas een TCAS warning toen ik er voorbij vloog op 500ft hoger. en TCAS maar Descend Descend roepen :z
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/LEBLEHAM03.jpg
30 secondes later crasht mn FS :r

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/LEBLEHAM04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/LEBLEHAM05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/LEBLEHAM06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/LEBLEHAM07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het nog leuk? :D

edit: Leuke pics Nofri, jammer van je crash :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Geweldige vlucht gehad, met veel geouwehoer op de company-channel :D
Helaas een slechte afloop voor mij, FS-crash boven OM RWY06 :(
Net alsof het oude SB2 probleem nog bestaat met EHAM below sealevel. Het was redelijk druk in de buurt van Schiphol en meteen een FS-crash.
Eerder deze week een heleboel vluchten gemaakt en nooit een probleem gehad eigenlijk. Errug jammer, maar goed, het was er niet minder gezellig om :P
Dusssss....als jullie me zoeken, ik ben te vinden in de KLM1672 ergens boven de OM van runway06, EHAM :D 8) :+

Geen piccas van mij, ik was veel te druk als Company Office en piloot tegelijk :+

"KLM1668 gaat even zijn checklist afwerken."
"KLM1668, ga je gang dan ga ik ff de stessen afwerken, KLM1672" :+

[ Voor 30% gewijzigd door Sleepie op 31-03-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:48:

Was leuk op wat crashes/fps drops bij sommige na dan! Je hebt echt wat gemist! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:48:

Tnx. Wat is met jou nog gebeurt dan? Going around, catching some bunnys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmm, er zijn nog mensen die PSS Airbus vliegen :) Ik heb het laatst ook ff geprobeerd, maar in de cockpit view of landing view is het voor mij onmogelijk om m'n joystick te gebruiken. Ik had 3 jaar geleden al problemen met dat ding met het toetsenbord, heb ik eindelijk een joystick, doet dat ding het niet in cockpit view. Rest werkt wel prima (Tower view, VC view, spot view).

Vlieg ik eindelijk eens een airbus, doet dat ding het gewoon niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws voor iedereen in het bezit van de 767. Er is een self installing patch. :)

http://www.ldsflyingclub.com/patch0104.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 16:10
Bolk schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 08:45:
Hmm, er zijn nog mensen die PSS Airbus vliegen :) Ik heb het laatst ook ff geprobeerd, maar in de cockpit view of landing view is het voor mij onmogelijk om m'n joystick te gebruiken. Ik had 3 jaar geleden al problemen met dat ding met het toetsenbord, heb ik eindelijk een joystick, doet dat ding het niet in cockpit view. Rest werkt wel prima (Tower view, VC view, spot view).

Vlieg ik eindelijk eens een airbus, doet dat ding het gewoon niet :+
hetzelfde gehad, opnieuw installeren hielp, mits je de rest van de sw legaal hebt

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Sleepie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:48:
Geweldige vlucht gehad, met veel geouwehoer op de company-channel :D
Helaas een slechte afloop voor mij, FS-crash boven OM RWY06 :(
Net alsof het oude SB2 probleem nog bestaat met EHAM below sealevel. Het was redelijk druk in de buurt van Schiphol en meteen een FS-crash.
Eerder deze week een heleboel vluchten gemaakt en nooit een probleem gehad eigenlijk. Errug jammer, maar goed, het was er niet minder gezellig om :P
Dusssss....als jullie me zoeken, ik ben te vinden in de KLM1672 ergens boven de OM van runway06, EHAM :D 8) :+

Geen piccas van mij, ik was veel te druk als Company Office en piloot tegelijk :+

"KLM1668 gaat even zijn checklist afwerken."
"KLM1668, ga je gang dan ga ik ff de stessen afwerken, KLM1672" :+
Sorry, miste je gisteraaf op msn.
Yupz, een volledige crash van FS :( . Inbound FISTO en pats boem zonder melding FS helemaal eruit. Dat was redelijk balen. Vanavond maar eens dat FSInn or whatever proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
rdluca schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:57:
Sorry, miste je gisteraaf op msn.
Yupz, een volledige crash van FS :( . Inbound FISTO en pats boem zonder melding FS helemaal eruit. Dat was redelijk balen. Vanavond maar eens dat FSInn or whatever proberen.
Zelfde als bij Noof en mij dus :(
Dik 2 uur vliegen en niet eens kunnen landen, hopelijk komt Joel binnenkort met een patch voor SB3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:08:
Goed nieuws voor iedereen in het bezit van de 767. Er is een self installing patch. :)

http://www.ldsflyingclub.com/patch0104.html
Euhmm wtf ding begint meteen met installeren ofzo als je op die linkt klikt?! En hij begon te zeuren over non licensed versie, terwijl ik hem gewoon echt gekocht heb... Maar toch ging ie verder :?
Vertrouw het niet helemaal... heb maar snel kruisje geklikt... Misschien had je kunnen zeggen dat die link meteen begint met installeren!?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
McFlipp schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:36:
[...]

Euhmm wtf ding begint meteen met installeren ofzo als je op die linkt klikt?! En hij begon te zeuren over non licensed versie, terwijl ik hem gewoon echt gekocht heb... Maar toch ging ie verder :?
Vertrouw het niet helemaal... heb maar snel kruisje geklikt... Misschien had je kunnen zeggen dat die link meteen begint met installeren!?
Het is maar een bogus hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens mij is dat gewoon een animated gif.

Wel een kutgrap ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Misschien toch een idee om wel even tot het einde te blijven kijken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

:7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Der staat zelfs April Fools bij :P

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, c'mon McFlipp, wel ff scherp blijven he! :)

Hey Gilly, zag toevallig dat je er vandaag weer een jaar aan vast mag knopen, congrats! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Gilles jarig ? Dat kan geen grap zijn :D
Feli kerel, we vieren het wel op een vluchtje ergens dit weekend, zorg jij voor de drank, neem ik wat leuke stessjes mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:01:
Feli kerel, we vieren het wel op een vluchtje ergens dit weekend, zorg jij voor de drank, neem ik wat leuke stessjes mee :+
Is waar ook, Gefeliciteerd Gilles!! Als er drank is vlieg ik ook mee, moet het wel op zondag anders kan ik niet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja inderdaad, 27 lentes jong alweer vandaag :)

Thanks mensen.
Sleepie schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:01:
Ja goed man, dan parkeer ik nu niet op een hidden fueldinges. Das makkelijker :/

Dat moeten we zondag maar is doen dan.

[ Voor 76% gewijzigd door Ensinker op 01-04-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:44

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Nu online
Slaapmans, het is mooi weer maar je bent niet online deze avond. Wat heb jij morgen te doen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Lijkt me ook sterk dat er een downloadable FS 2006 update gaat komen. Als er een FS 2006 komt, zal dat gewoon weer een nieuwe in de reeks zijn. Die enquete is er niet voor niets denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Voordat ik online ga vliegen ben ik dingen aan uit uitzoeken bij DutchVacc en Vatsim PRC. Nou heb ik een vraag over stars: veel (of alle?) stars voor EHAM lopen via de SPL VOR. Maar als ik kijk naar de aktuele radartracks van Schiphol (bij www.crosinfo.nl) loopt geeneen van de landing tracks over SPL. Ik neem aan dat EHAM approach alles naar eigen inzicht (ter verspeiding geluisoverlast?) verspreidt via vectors.

Worden de star waypoint nog wel gebruikt (als in "direct to EHxxx" ofzo)?
En nog een vraag: hoe weet ik bij vertrek welke runway/star ik moet invoeren bij destination airport
?

[ Voor 5% gewijzigd door mekkieboek op 02-04-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Nu online
mekkieboek schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:14:
Voordat ik online ga vliegen ben ik dingen aan uit uitzoeken bij DutchVacc en Vatsim PRC. Nou heb ik een vraag over stars: veel (of alle?) stars voor EHAM lopen via de SPL VOR. Maar als ik kijk naar de aktuele radartracks van Schiphol (bij www.crosinfo.nl) loopt geeneen van de landing tracks over SPL. Ik neem aan dat EHAM approach alles naar eigen inzicht (ter verspeiding geluisoverlast?) verspreidt via vectors.

En nog een vraag: hoe weet ik bij vertrek welke runway/star ik moet invoeren bij destination airport
?
STAR's zijn routes die vaak voor een deel gebruikt worden. Op de charts zie je ook tussen bijvoorbeeld RIVER en SPL allemaal pijltjes verschijnen. Dat geeft aan dat er in dat gebied doorgaans vectors worden gegeven. STARS hebben geen EH*** waypoints, zelfs als ze deze wel hadden werd EH*** niet gebruikt bij de communicatie. In het flightplan dien je enkel voor Duitsland (misschien meer landen?) een departure of arrival route in te voeren. De runway word door de ATC toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
DutchCommando schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:25:
[...]

STAR's zijn routes die vaak voor een deel gebruikt worden. Op de charts zie je ook tussen bijvoorbeeld RIVER en SPL allemaal pijltjes verschijnen. Dat geeft aan dat er in dat gebied doorgaans vectors worden gegeven. STARS hebben geen EH*** waypoints, zelfs als ze deze wel hadden werd EH*** niet gebruikt bij de communicatie. In het flightplan dien je enkel voor Duitsland (misschien meer landen?) een departure of arrival route in te voeren. De runway word door de ATC toegewezen.
Ik kies dus een star die aansluit op mijn flightplan en zie wel hoe het uitpakt tijdens de approach?
En dan nog wat, tijdens observen op EHAM hoorde ik af en toe 'direct to CH'. Kan het voorkomen dat die NDB (dat is het toch?) niet op de route in de FMC staat? En dan voer ik een direct to leg naar CH in? Of tijdens VFR (ga ik denk ik eerst doen) zoek ik de frequentie van CH op en voer die in de radio stack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mekkieboek schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:44:
[...]

Ik kies dus een star die aansluit op mijn flightplan en zie wel hoe het uitpakt tijdens de approach?
En dan nog wat, tijdens observen op EHAM hoorde ik af en toe 'direct to CH'. Kan het voorkomen dat die NDB (dat is het toch?) niet op de route in de FMC staat? En dan voer ik een direct to leg naar CH in? Of tijdens VFR (ga ik denk ik eerst doen) zoek ik de frequentie van CH op en voer die in de radio stack?
CH hoeft inderdaad niet in je FMC route te staan. Een beetje piloot heeft die NDB bij entry EHAA allang erin geschroefd a.d.h.v. de approach chart 06.

Voor een CH hoef je eigenlijk niets meer te doen. Minimum headsdown time (FMC) :).
Je kan de CH tuurlijk in de LEGS page zetten en dan executen, maar handiger vind ik tunen en ook nog tevoorschijn toveren via de FIX page. 1 Page op CH en 1 page op SPL en dan mikken met je HDG selector aan de hand van visuele referenties op je ND :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:51:
[...]

CH hoeft inderdaad niet in je FMC route te staan. Een beetje piloot heeft die NDB bij entry EHAA allang erin geschroefd a.d.h.v. de approach chart 06.

Voor een CH hoef je eigenlijk niets meer te doen. Minimum headsdown time (FMC) :).
Je kan de CH tuurlijk in de LEGS page zetten en dan executen, maar handiger vind ik tunen en ook nog tevoorschijn toveren via de FIX page. 1 Page op CH en 1 page op SPL en dan mikken met je HDG selector aan de hand van visuele referenties op je ND :)
Ahum.. de fix page. Heb ik geloof ik nog niet gezien...
Anyway, mijn eerste vlucht wordt toch in een GA vliegtuig zonder fmc.
Thanks gents. Ik ga vanavond verder op onderzoek. Het nu buiten veel te lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mekkieboek schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:04:
[...]

Ahum.. de fix page. Heb ik geloof ik nog niet gezien...
Anyway, mijn eerste vlucht wordt toch in een GA vliegtuig zonder fmc.
Thanks gents. Ik ga vanavond verder op onderzoek. Het nu buiten veel te lekker...
Ik dacht dat je lang genoeg meeliep.......beetje vergist in het niveau hier dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
* McFlipp voelt zicht dom... |:(

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 16:10
geeft niets ;) er zullen er vast meer zijn die het alleen niet durven te melden

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Nu online
jeehaa schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:19:
[...]

geeft niets ;) er zullen er vast meer zijn die het alleen niet durven te melden
Volgens mij doelt Flippo hierop:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
mekkieboek schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:14:

?
Nou kan ik me vergissen (dat wordt vast wel rechtgezet door iemand dan), maar volgens mij loopt er geen enkele STAR voor EHAM via de SPL VOR.
Neem als voorbeeld de RIVER STAR, die loopt niet verder dan RIVER (staat ook op het kaartje "Clearance limit is RIVER")
Daarna staan er nog wel pijltjes richting SPL VOR, maar dat is volgens mij alleen om de procedurele naderingen uit te kunnen voeren bij bv. COM lost of iets dergelijks. Je vliegt dan naar SPL VOR en daarna voor je een procedurele nadering uit volgens de Approach kaartjes. Dus vanaf SPL mooie teardrop naar de runway in use.

De EHxxx punten zijn RNAV punten en worden nooit gebruik in een "direct to". Ze bestaan om het leven van ons piloten makkelijker te maken. Als je naar SIDs kijkt, zijn die ook te vliegen met behulp van VORs/NBDs, radialen en afstanden. Alleen, om alles lekker makkelijk in de FMC te kunnen proppen, zijn daarvoor de EHxxx punten in t leven geroepen. Je behoort trouwens ook netjes de nodige VORs/NDBs te tunen en de radialen in te draaien als je vertrekt (FMC is ook maar een computer en kan natuurlijk kapot gaan of rare dingen doen).
Als je over STARS praat, komen daar trouwens ook geen EHxxx punten in voor, behalve bij de RNAV transities during nighttime. Bijvoorbeeld de RIVER1A Transistion, gevolgd door een SOKSI Approach. In dat geval kan er na RIVER al helemaal geen "direct to" meer gegeven worden, die RNAV's liggen compleet vast zowel qua lateraal als qua verticaal path en daar mag nooit-of-te-nimmer van afgeweken worden (nou ja, ik vermoed bij een mayday dat het misschien wel mag, weet iemand dat?) Alleen RNAV-capable kisten mogen dan ook landen op EHAM gedurende de night-time procedures (2300 - 0600LT).

Ik weet ook niet of een GA vluchtje nou echt makkelijker is hoor. Misschien is het een goed idee om de (nieuwe) introvlucht van de DutchVacc eens offline te vliegen. Doe gewoon net of er ATC online is (praat dus lekker tegen jezelf :D ) dan krijg je meteen de R/T wat in de vingers ... ehmmm...tanden/mond/tong/whatever :P
Daarna zou je dan dezelfde vlucht eens online kunnen doen op een niet al te druk tijdstip ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door Sleepie op 02-04-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
DutchCommando schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:25:
[...]
In het flightplan dien je enkel voor Duitsland (misschien meer landen?) een departure of arrival route in
te voeren. De runway word door de ATC toegewezen.
De regions (eerste 2 letter van de ICAO code) die SID en STAR filen voor vertrek en/of landing zijn:
'ED','EI','OI','VI','WS','ZS','CY','PA','BI','LR','OL','HT'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochem schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 19:12:
[...]

De regions (eerste 2 letter van de ICAO code) die SID en STAR filen voor vertrek en/of landing zijn:
Hangt daar nog een logisch verhaal achter Jochem? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Jochem schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 19:12:
[...]

Je hebt dat lijstje bewaard Jochem? :D
Kan me nog herinneren dat we dat eens samen uit hebben zitten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:39:
Ik dacht dat je lang genoeg meeliep.......beetje vergist in het niveau hier dan :)
Ach, zolang je niet online vliegt, kun je maar wat aanklooien. Als het voor jezelf maar een beetje klopt. Dat is al leerzaam genoeg. Maar online moet je (vind ik) op zijn minst een beetje moeite tonen naar de controllers toe, die hebben er immers ook veel tijd ingestoken en zonder goede controllers heeft online vliegen niet zoveel zin. En de lat ligt weer wat hoger nu dus hopelijk steek ik er nog wat van op...
Bij nader inzien heb je gelijk. SPL is onderdeel van de transition en dan is het eindpunt van de star allang gepasseerd. Hier is hoe een dumb ass mofo (being me ofcourse) op zo'n gedachte kwam:

Men neme een star, bijvoorbeeld HELEN:
Afbeeldingslocatie: http://pulse.xs4all.nl/fmc0.jpg
Vervolgens kies je de approach, bv ILS06:
Afbeeldingslocatie: http://pulse.xs4all.nl/fmc1.jpg
Tenslotte kies je een transition (om het pad te sluiten want anders doet ie het niet). RIVER lijkt een mooie want dat staat al op het scherm. En behold, een 'star' met SPL. Echter, de star is daar allang afgelopen 8)7
Afbeeldingslocatie: http://pulse.xs4all.nl/fmc2.jpg

Hetzelfde geldt voor approach ILS18R (ook een veel gebruikte runway tenslotte):
Afbeeldingslocatie: http://pulse.xs4all.nl/fmc3.jpg
Transition RIVER en voila, een 'star' met SPL
Afbeeldingslocatie: http://pulse.xs4all.nl/fmc4.jpg

Dus mijn idee was dat zo'n beetje alle vliegtuigen naar schiphol via dat die ene VOR aan kwamen vliegen (dit leek wel een beetje onhandig maar 'het zal wel zo horen').
Hoe dan ook, ik weet weer wat meer. RNAV zal ik later nog wel eens uitzoeken. En de reden waarom een GA vliegtuig mijn handiger leek is omdat je komt aanvliegen met maar 100 knopen ofzo zodat je wat meer tijd hebt om dingen uit te zoeken en in te stellen. Maar misschien is een FMC erbij wel zo handig. Ik zie nog wel.
De intro flight van DutchVacc heb ik gezien op de site maar ik kan er nog niet bij, mijn account is nog niet actief...

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie je iets wat je niet bevalt? Plaats een Topic Report. Ga er niet zelf op reageren, want dat heeft toch geen zin.