[ Voor 114% gewijzigd door Tsuru op 15-03-2005 15:29 . Reden: verkeerde topic :P ]
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Bekende site: http://members.lycos.nl/frankaihost001/
Bekende veranderd, nieuwe modellen meer schedules en vooral ook weer meer
Gaat via BitTorrent voor zover ik weet zijn er 3 seeders dus moet goed op gang komen
Veel plezier en stem ook even op de Poll op mijn site en laat het weten als je fouten ontdekt.
Verwijderd

Wie kan me ff gauw helpen? ik heb de APU runnen, APU bleed aan, fuel pumps aan, APU gen aan, wat mis ik? Electrical hyd. pumps ook aan. Ik zou het zo gauw niet meer weten.
Als je dan nog lucht tekort komt zou ik de center demand pump ook ff uitzetten
[ Voor 37% gewijzigd door Tsuru op 15-03-2005 20:50 ]
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Isolation Valves ?Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:42:
bah heb ik eindelijk de LVLD 767, krijg ik niet eens de engines aan de praat![]()
![]()
Wie kan me ff gauw helpen? ik heb de APU runnen, APU bleed aan, fuel pumps aan, APU gen aan, wat mis ik? Electrical hyd. pumps ook aan. Ik zou het zo gauw niet meer weten.
The_FrankO schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:34:
Om de discussie dat payware crap is weer wakker te schudden heb ik maar even AITP v4.2 beschikbaar gesteld
Gaat via BitTorrent voor zover ik weet zijn er 3 seeders dus moet goed op gang komen
Veel plezier en stem ook even op de Poll op mijn site en laat het weten als je fouten ontdekt.
[ Voor 42% gewijzigd door Ensinker op 15-03-2005 21:23 ]

[ Voor 101% gewijzigd door Ensinker op 15-03-2005 21:24 ]
Isolation Valves Open
Packs op OFF
Engine start switches naar GND
en dan bij 18% N2 fuel geven
--even samengevat--
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
hoelang duurt dat op gang komen bij jouw, kzit nu toch strak op een 3 kb, en heb geen firewall aanstaanThe_FrankO schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:34:
Om de discussie dat payware crap is weer wakker te schudden heb ik maar even AITP v4.2 beschikbaar gesteld
Verwijderd
The_FrankO schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:34:
Dag(en) Bittorent is P2P nu hebbie dus 3 uploaders tegenover mischien wel 30 downloaders. Morgen zal dat beter verdeeld zijn, teminste zolang volk ook een paar dagen als seeder actief blijven.CreativeMind schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:32:
[...]
hoelang duurt dat op gang komen bij jouw, kzit nu toch strak op een 3 kb, en heb geen firewall aanstaan
Da's vast inclusief die leuke Aardvark-Transavia-Basiqair-met-gele-stickers-livery-737-700 is het niet? Met of zonder een troep vechtersbazen achterinThe_FrankO schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:34:
Overigens blijft het me verbazen, maakt niet uit waar je staat, altijd wel couleur locale aan de gates. Zoals zondag op Tasjkent, toch weer een groep Usbekistaanse vliegtuigen en toevallig net een ai landing van een 747 van Lufthansa Cargo.
[ Voor 26% gewijzigd door mekkieboek op 15-03-2005 22:04 ]
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Op AVSIM staat sinds vandaag een LDS767 tutorial van cold en dark naar een vlucht van twee uur tot en met shutdown (irs niet vergeten uit te zetten denk ik zoVerwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:42:
bah heb ik eindelijk de LVLD 767, krijg ik niet eens de engines aan de praat![]()
![]()
Zit er inderdaad in die transavia livery hoewel die in het echt niet meer vliegt maar dat maakt voor mijn virtuele wereld niet uit, net als de foxkids martinair overigens.mekkieboek schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:50:
[...]
Da's vast inclusief die leuke Aardvark-Transavia-Basiqair-met-gele-stickers-livery-737-700 is het niet? Met of zonder een troep vechtersbazen achterin.
Overigens blijft het me verbazen, maakt niet uit waar je staat, altijd wel couleur locale aan de gates. Zoals zondag op Tasjkent, toch weer een groep Usbekistaanse vliegtuigen en toevallig net een ai landing van een 747 van Lufthansa Cargo.
Voor van die rustige airports aparte vliegtuigen alsnog komen doe ik het voor. Daarom blijf ik ook steeds dingen toevoegen. EHAM bijvoorbeeld zit al heel lang aan zijn max aantal gates enige wat daarop vooruit gaat is dat er meer verschillende komen te staan
BitTorrent is inderdaad nog beetje overbelast. 12 leechers en 3 seeders momenteel is wat lastig. BitTorrent is IMHO niet zo slim met het sharen van files. EMule doet het in vergelijking stukken beter die splitst het bestand in stukken en verdeeld die stukken onderling. BitTorrent doet dit niet die begint bij de eerste byte en gaat zo het rijtje af

Niet geheel waar FrankO. BitTorrent verdeeld de aangeboden file(s) ook in stukken. alleen je moet zeg maar in het begin wat meer geduld hebben.The_FrankO schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:10:
[...]
BitTorrent is inderdaad nog beetje overbelast. 12 leechers en 3 seeders momenteel is wat lastig. BitTorrent is IMHO niet zo slim met het sharen van files. EMule doet het in vergelijking stukken beter die splitst het bestand in stukken en verdeeld die stukken onderling. BitTorrent doet dit niet die begint bij de eerste byte en gaat zo het rijtje af
...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!
Gaat nu lekker hoor!CreativeMind schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:32:
[...]
hoelang duurt dat op gang komen bij jouw, kzit nu toch strak op een 3 kb, en heb geen firewall aanstaan

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Vluchtje van Tokyo Narita (RJAA) naar Osaka Kansai (RJBB)

Aangezien ik hier geen steek zie moet ik maar op de GPS naar binnen vliegen.

Zoals gewoonlijk weer way off-center

Aangezien ik nog maar pas vlieg zijn aanbevelingen welkom.
Blijkbaar is het bestand te vinden met torrentspy

Ik laat de tracker even offline halen en ik ga kijken hoe ik kan zorgen dat ie niet op torrentspy zichtbaar wordt.

Pas begonnen en toch landen op de instrumenten met slecht zicht? Je moet maar durvenCNS schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 08:28:
Zo, nu eens geen pics van de lvlD-767 maar van een oerhollandse Fokker 100.
Aangezien ik hier geen steek zie moet ik maar op de GPS naar binnen vliegen.
Zoals gewoonlijk weer way off-center(Blijven oefenen)
Aangezien ik nog maar pas vlieg zijn aanbevelingen welkom.
Je moet eens op zoek in de fs2004 helpfiles (of met google) naar ILS landingen. Dan gebruik je niet de gps maar je navigatie display in combinatie met zenders bij de runway om op de juiste glideslope en on center te blijven. Je kunt daarmee ook een autoland doen

Haha, ja dat is momenteel de enigste manier van landen.mekkieboek schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:48:
[...]
Pas begonnen en toch landen op de instrumenten met slecht zicht? Je moet maar durven.
Je moet eens op zoek in de fs2004 helpfiles (of met google) naar ILS landingen. Dan gebruik je niet de gps maar je navigatie display in combinatie met zenders bij de runway om op de juiste glideslope en on center te blijven. Je kunt daarmee ook een autoland doenmaar ook met de hand blijven landen met je ND om op het goede spoor te blijven zegmaar.
Ik zal inderdaad eens ILS landingen doorspitten hoe dat zit. Deze keer had ik geluk dat ik op 1200ft kon aanvliegen, maar ik heb ook al eens gehad dat ik 3000ft moest aanvliegen en min of meer blind moest afdalen om de lampen te zien.
Er zijn nog een aantal dingen die ik wil leren om wat meer diepgang te krijgen. Je kan nu in FS2004 een flightplan maken voor low- en high altitude, maar ik wil een eigen FLP maken en gebruiken. Ik heb op IVAO gelezen hoe dat moet met behulp van deze en deze websites. Hiervoor moet ik ook nog uitzoeken hoe je dit in de GPS moet programmeren. Geeft toch weer wat meer realisme.
Uiteindelijke doel is om een keer online te vliegen. Ik heb in de vorige delen een aantal verslagen gelezen van mensen die online gevlogen hebben en dat sprak me enorm aan. Blijven lezen dus en oefenen.
[ Voor 8% gewijzigd door CNS op 16-03-2005 10:54 ]
ik zou als ik jou was FSnavigator installeren, die fokker heeft nl een navigatie module waarbij hij je route in fsnavigator volgt.CNS schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:48:
[...]
Haha, ja dat is momenteel de enigste manier van landen.
Ik zal inderdaad eens ILS landingen doorspitten hoe dat zit. Deze keer had ik geluk dat ik op 1200ft kon aanvliegen, maar ik heb ook al eens gehad dat ik 3000ft moest aanvliegen en min of meer blind moest afdalen om de lampen te zien.
Er zijn nog een aantal dingen die ik wil leren om wat meer diepgang te krijgen. Je kan nu in FS2004 een flightplan maken voor low- en high altitude, maar ik wil een eigen FLP maken en gebruiken. Ik heb op IVAO gelezen hoe dat moet met behulp van deze en deze websites. Hiervoor moet ik ook nog uitzoeken hoe je dit in de GPS moet programmeren. Geeft toch weer wat meer realisme.
Uiteindelijke doel is om een keer online te vliegen. Ik heb in de vorige delen een aantal verslagen gelezen van mensen die online gevlogen hebben en dat sprak me enorm aan. Blijven lezen dus en oefenen.
www.fsnavigator.com

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ik wil voorop stellen dat ik geen VATSIM/IVAO discussie wil opstarten hier. Maar denk ook eens aan VATSIM zou ik zeggen. De DutchVacc is ontzettend goed bezig imo. Mooie nieuwe webstie (alweer een tijdje) met allerlei FP's erop. En verder is het trainingsprogramma opnieuw en stukken beter opgezet. Er is nu ook de mogelijkheid om als piloot een mentor/vraagbaak aan te vragen.CNS schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:48:
[...]
Haha, ja dat is momenteel de enigste manier van landen.
Verwijderd
Ik heb em al binnen, als 't van jou mag wil ik em wel op mijn FTP server hosten.The_FrankO schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 08:31:
OK AITP release gaat niet helemaal zoals ik gewilt wilde hebben...
Blijkbaar is het bestand te vinden met torrentspyIk ken dat niet maar er wordt al overgesproken in de illegale circuits hoor ik net van iemand
Ik laat de tracker even offline halen en ik ga kijken hoe ik kan zorgen dat ie niet op torrentspy zichtbaar wordt.
Geen supersnelle bak, maar beter iets dan niets toch?
Verwijderd
Kan ik me als online n00b er gewoon inschrijven Sleepie? Lijkt me wel gaaf om ergens bij een organisatie aan te sluiten.Sleepie schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:17:
[...]
Ik wil voorop stellen dat ik geen VATSIM/IVAO discussie wil opstarten hier. Maar denk ook eens aan VATSIM zou ik zeggen. De DutchVacc is ontzettend goed bezig imo. Mooie nieuwe webstie (alweer een tijdje) met allerlei FP's erop. En verder is het trainingsprogramma opnieuw en stukken beter opgezet. Er is nu ook de mogelijkheid om als piloot een mentor/vraagbaak aan te vragen.
Hey BEKOL, natuurlijk kun je je inschrijven. Een goede beheersing van je kist en wat kennis van de basisprocedures (SIDs, STARs etc.) is wel zeer wenselijk voor je online gaat vliegen.Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:58:
[...]
Kan ik me als online n00b er gewoon inschrijven Sleepie? Lijkt me wel gaaf om ergens bij een organisatie aan te sluiten.
Maar dat zit bij jou intussen wel goed
De rest leren we je wel bij VATSIM (R/T procedures etc)
Nu SB3 eindelijk gaat uitkomen zou ik zeggen : Join the club !!
Sleepie vindt trouwens dat we die SB3 es moeten inwijden met een good-old groupsflight !
Maar Ivao kan natuurlijk ook. eveneens inschrijfprocedure, goed werkende software client voor vliegers (IVAP) en een Controller client (IVAC). eerst aanmelden op www.ivao.org en vervolgens voor de Nederlandse Divisie op www.ivao.org/nlVerwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:58:
[...]
Kan ik me als online n00b er gewoon inschrijven Sleepie? Lijkt me wel gaaf om ergens bij een organisatie aan te sluiten.
software op www.ivao.org/softdev
iedere avond garand voor meer dan 600 vliegers en controllers over de hele wereld met grote vakkundigheid.
Mag ik met de profs mee groupflighten. Vatsim heeft toch wel als enige echte profs op hun netwerkSleepie vindt trouwens dat we die SB3 es moeten inwijden met een good-old groupsflight !
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Nee dat is momenteel niet nodig. Ik zal uitzoeken naar een andere tracker waar het nodig is om te registreren om te kunnen downloaden. Dat verhelpt dit soort problemen.Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:59:
[...]
Ik heb em al binnen, als 't van jou mag wil ik em wel op mijn FTP server hosten.
Geen supersnelle bak, maar beter iets dan niets toch?
Eerste maar eens dat ILS landen onder de knie krijgen en FSnavigator uitproberen, daarna de benodigde software installeren en uitproberen. Is er bij VATSIM ook zoiets dat je als observer eens mee kan kijken en luisteren zonder echt mee te doen?
Maar natuurlijk is er dat. Je hebt de ASRC controller-client nodig en dan kun je als observer meeluisteren.CNS schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:38:
Ik heb op VATSIM dit eens doorgelezen en ik kan bijna niet wachten om online te gaan.
Eerste maar eens dat ILS landen onder de knie krijgen en FSnavigator uitproberen, daarna de benodigde software installeren en uitproberen. Is er bij VATSIM ook zoiets dat je als observer eens mee kan kijken en luisteren zonder echt mee te doen?
Verder zou je je kunnen aanmelden op de DutchVacc site om een pilot-mentor te krijgen. Het is niet de bedoeling dat die je leert vliegen natuurlijk
@davhor Als er zo'n groupsflight komt, zul je dat hier vast wel lezen
[ Voor 7% gewijzigd door Sleepie op 16-03-2005 15:45 ]
Verwijderd
Lijkt me goed idee nu de 767 er isSleepie schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:05:
[...]
Sleepie vindt trouwens dat we die SB3 es moeten inwijden met een good-old groupsflight !
Verwijderd
Dank voor je info!davhor schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:21:
[...]
Mag ik met de profs mee groupflighten. Vatsim heeft toch wel als enige echte profs op hun netwerk
Maar als we het doen, dan maar meteen het diepe in met de echte fanatiekelingen
toch maar weer een klein beetje de discussie openendavhor schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:21:
[...]
Mag ik met de profs mee groupflighten. Vatsim heeft toch wel als enige echte profs op hun netwerk
Geen discussie waard denk k
Hier is een site over alle vormen van navigatie waaronder ILS approaches. Voor ILS komt het er in het kort op neer dat je de NAV1 radio moet afstemmen op de ILS frequentie van de gekozen runway (met de mapviewer kun je de frequentie, angle en grondhoogte van de runway achterhalen. Zodra je in range bent (20 ofzo mijl voor de runway) kun je je instrumenten gaan gebruiken voor het horizontale vlak (lateral). En nog wat dichterbij ook voor de vertikale component (glidepath). En nog wat dichterbij visueel met de PAPI / VASI lichten, maar dat deed blijkbaar je al...CNS schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:38:
Ik heb op VATSIM dit eens doorgelezen en ik kan bijna niet wachten om online te gaan.
[ Voor 29% gewijzigd door mekkieboek op 16-03-2005 21:55 ]
Verwijderd

de neus kan zeker nog wat beter dunkt me, voor de rest ziet 'ie er wel aardig uit!
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 23:34 . Reden: ik moet beter mijn best doen op linkjes :) ]
Trouwens is de frankai tracker down. Ik wilde hem even op mijn 100 mbit hosten.
Psies, echt goeie Airbus simualtie zijn we weleens aan toe, dacht ik zo.Jochem schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:45:
Ik vind eerlijk gezegd belangrijker hoe het flightmodel en het FMS werkt van die kist dan de mooie kleuren aan de buitenkant.
Maar die neus ...

[ Voor 4% gewijzigd door Ensinker op 17-03-2005 00:16 ]
Verwijderd
Voor route planning met sid en star's en pmdg, wat is dan de beste planner?
Ik heb nu namelijk fsbuild 2.1.0 en fs commander 7.35 inclusief de navdata, voor ik een van de paketten helemaal ga uitpluizen zou ik graag wat meningen willen horen, of zijn er nog betere?
Verwijderd
Dit is mijn n00bish way:Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:45:
Simpel vraagje (denk ik)
Voor route planning met sid en star's en pmdg, wat is dan de beste planner?
Ik heb nu namelijk fsbuild 2.1.0 en fs commander 7.35 inclusief de navdata, voor ik een van de paketten helemaal ga uitpluizen zou ik graag wat meningen willen horen, of zijn er nog betere?
Ik ga naar http://rfinder.asalink.net/free/ en laat dat programma een FPL in elkaar knutselen.
Ik pak mijn charts voor vertrek en aankomst, kijk of de FIX'jes van m'n FPL aansluiten op SID's en IAF'jes en klaar ben je
Ik vind het een heerlijk programma om mee te werken... FSBuild is toch wat minder in kaartopzicht.
[ Voor 8% gewijzigd door Tsuru op 17-03-2005 10:55 ]
Verwijderd
eerste dingen die me opvielen:
- bah waarom draait het neuswiel niet mee bij het taxien?

- wat ik irritant vind is het instellen van de draaiknoppen van de MCP (bijv. hdg) , het muiswiel werkt niet, dus je moet klikken, en hij springt al heel gauw over op grotere stappen.
In replay niet.. mischien is dat het probleem?
Het instellen van de MCP via de muisknop moet je op de cijfertjes(het schermpje) doen, dus niet op de draaiknop.
[ Voor 8% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 17-03-2005 19:34 ]
Verwijderd
Verwijderd
Op forum hebben ze al laten weten dat, dat dus niet gaat gebeurenVerwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:46:
Ik hoop wel dat er een update komt voor de MCP, zodat je met de rechtermuisknop grotere stappen kan zetten. Van 3.000 naar 4.000ft dus.
Nee inderdaad, met de muiswiel over de letter schijnt beter, sneller, nauwkeuriger en nog meer flauwekul te zijnVerwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:55:
[...]
Op forum hebben ze al laten weten dat, dat dus niet gaat gebeuren

Echt super erritant, los van het feit dat het wel went, is het gewoon te arbeidsintensief en daar hou ik niet zo van als ik met me hobby bezig ben.
Verwijderd

Het probleem is dat de Z-as van me joystick naar de kl*te is, dus daarom heb ik autorudder aanstaan zodat ik gewoon met X-as kan draaien tijdens taxien.
Mss toch maar es een nieuwe joystick

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Voor sommige parameters gaat het sneller met het scrolwiel dan met de muisknop.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:46:
Ik hoop wel dat er een update komt voor de MCP, zodat je met de rechtermuisknop grotere stappen kan zetten. Van 3.000 naar 4.000ft dus.
Verwijderd
Alles land op 36R en stijgt op van 36C.
Het maakt niet uit met welke windrichting, al stel ik 240 @ 50 in, dingen blijven doodleuk van 36 gebruik maken.
Ik heb alle Afcads van EHAM die ik toe heb gevoegd al gedelete, maar helaas haalt dat niks uit.
Iemand nog een suggestie behalve een reinstall van FS? (Waar ik eigenlijk geen zin in heb).
Wat is dat nou ? Laat je je tegenhouden door een SID/STAR database ??Bolk schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:57:
Same probleem hier, heb alleen geen Z as op m'n joystick. Dat MCP verhaal kan ik me in vinden, maar aangezien ik net een joystick gekocht heb en een wereld voor me open gaat, doe ik alleen maar circuitjes vliegen in die 767. Als ik een geplande vlucht doe vlieg ik met de 737, omdat daar een SID/ STAR database voor is. Daarin kun je wel rechtsklikken
Nergens voor nodig toch, er is een AIRAC cycle beschikbaar voor de LDS767, er zijn kaartjes waar de SIDs en STARS op aangegeven staan, gewoon even handmatig de EHxxx (als het EHAM betreft tenminste) in je LEGS page proppen en klaar is Bolk
Wat de MCP van de 767 betreft, ik vind het jammer dat voor deze oplossing is gekozen, het went wel een beetje, maar ik blijf het irritant vinden.
Verwijderd
Ik heb het even geprobeerd om te "setten" met het muiswheel, nou....dat mogen ze er direct uit slopen van mijSleepie schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:52:
[...]
Wat de MCP van de 767 betreft, ik vind het jammer dat voor deze oplossing is gekozen, het went wel een beetje, maar ik blijf het irritant vinden.
In het heetst van de strijd weet ik vaak precies hoevaak ik moet klikken met de rechter en linkermuisknop, zodat ik tijdens het instellen van de MCP met andere dingen kan bezig houden. Multi-tasken toch?
Verwijderd
er is hard gewerkt om een nieuw systeem draaide te krijgen binnen onze VA en het resultaat (op wat bugs na misschien) is er! Het is extreem makkelijk om je als piloot te registreren, alleen niet actieve piloten worden automatisch van het roster afgegooid tot ze wel weer uren maken. Nu, wat is er zo leuk aan het nieuwe systeem?
-Op de VA voorpagina kan je precies zien welke vluchten vertrekken, net als bij Schiphol, alleen dan specifiek voor onze VA.
-Als je inlogt zie je meteen waar je bent geeindigd. Bijv. als je laatste vlucht Mallorca - Amsterdam was, ben je in Amsterdam en zie je gelijk welke vluchten vanaf daar vertrekken. Je kan dan gelijk jezelf een assignment geven en inchecken.
-Uren worden automatisch gelogt en voor elk vliegtuig wordt er een logboek bijgehouden.
Verder staan er nog leuke dingen op het programma:
We hebben twee mensen aangesteld die training gaan geven aan nieuwe piloten. Zij zullen de vaardigheden van piloten snel op een hoog niveau brengen.
Als je interesse hebt ga dan naar onze site:
www.yourperception.nl
Verwijderd
hmz volgens mij wachten de meeste met reviewen totdat de patch is uitgekomen. Om een beetje te kunnen vergelijken met de pmdgVerwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:20:
Waar blijven de online reviews van de level-d 767?
en dan in compare met de pmdg
Hey Bolk bedoel je dat je net een nieuwe/andere joystick gekocht heb of is dit je eerste ? En als 't dat laatste is, wat gebruikte je ervoor dan ?? Ik kan me jouw met keyboard niet voorstellen eerlijk gezegdBolk schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:57:
Same probleem hier, heb alleen geen Z as op m'n joystick. Dat MCP verhaal kan ik me in vinden, maar aangezien ik net een joystick gekocht heb en een wereld voor me open gaat, doe ik alleen maar circuitjes vliegen in die 767. Als ik een geplande vlucht doe vlieg ik met de 737, omdat daar een SID/ STAR database voor is. Daarin kun je wel rechtsklikken
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Ik speelde altijd die hard met toetsenbord. Meer A/P gebruiken enzo. Maar nu zit ik nota bene in Engeland voor een opleiding als lijnpiloot, en dan koop ik voor 2 tientjes een joystick en heb de hele A/P nog niet aangeraaktWilde schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:28:
[...]
Hey Bolk bedoel je dat je net een nieuwe/andere joystick gekocht heb of is dit je eerste ? En als 't dat laatste is, wat gebruikte je ervoor dan ?? Ik kan me jouw met keyboard niet voorstellen eerlijk gezegd
Ik ben echt erg
ach je zit je hele leven nog wel aan de yoke en ap, pak die stick dus maar en raggen met die handelBolk schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:48:
[...]
Ik speelde altijd die hard met toetsenbord. Meer A/P gebruiken enzo. Maar nu zit ik nota bene in Engeland voor een opleiding als lijnpiloot, en dan koop ik voor 2 tientjes een joystick en heb de hele A/P nog niet aangeraakt
Ik ben echt erg
LEVEL-D 767
Leuke vlucht....

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:12:
Ik heb een probleem op EHAM.
Alles land op 36R en stijgt op van 36C.
Het maakt niet uit met welke windrichting, al stel ik 240 @ 50 in, dingen blijven doodleuk van 36 gebruik maken.
Ik heb alle Afcads van EHAM die ik toe heb gevoegd al gedelete, maar helaas haalt dat niks uit.
Iemand nog een suggestie behalve een reinstall van FS? (Waar ik eigenlijk geen zin in heb).
Verwijderd
Herinstalleren van FS zal je niet helpen. Het is een AFCAD/FS probleem. De beste afcad's zijn die gebruik maken van een ster van landingsbanen. Nadeel is dat je al die landingsbanen 'soms' in je FMS ziet...
Deze bijvoorbeeld
eham_afcadv5.zip
van Peter Bos, op AVSIM....
Verwijderd
Ik heb iig geen mogelijkheid gevonden om de atc te vertellen dat ik toch wel met enige spoed moet landen door een motorprobleem (om maar wat te noemen)
Verwijderd
Die is er ook niet, maar dat houd natuurlijk niet in dat je 't gewoon kunt doen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 12:42:
is het eigenlijk mogelijk om een noodlanding te maken in fs2004?
Ik heb iig geen mogelijkheid gevonden om de atc te vertellen dat ik toch wel met enige spoed moet landen door een motorprobleem (om maar wat te noemen)

JCA MD-88 / Lago Maddog panel.
Verwijderd
Ja dat zou ik ook zeggen!Bolk schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:20:
Jammer dat de replay van FS zo gaar is, main gear komt niet helemaal lekker uit.
Is idd jammer ja, heb het zelf ook
Verwijderd
Ik zei ook 'soms', afgezien daarvan, er zijn er die ze wel laten zien, zoals de ERJ en CRJ bijvoorbeeld.. Die gebruiken geindexeerde bgl files...DutchCommando schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 09:54:
FMS's maken gebruik van een aparte navigatie database. Je ziet die extra invisible runways dan ook niet in de FMS verschijnen.
[ Voor 96% gewijzigd door DutchCommando op 19-03-2005 18:09 ]
Verwijderd
Ik weet niet of er uberhaupt wel payware scenery van IJsland is. Freeware kan je hier vast wel wat vinden: http://walhalla.mine.nu/fs2004.php. BIKF Kevlavik is een aanrader!CreativeMind schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:40:
Weet iemand van jullie een goede payware scenery van Ijsland te vindne, heb google gebruikt maar daar kwamen nou niet echt bekende sites naar voren, ik wil wel dat ik krijg waarvoor ik betaal zoals van fly-tampa
Verwijderd
Het is lang geleden.
Ben ondertussen bijna klaar met mijn PPL en heb besloten volgend jaar ATPL te starten.
Als iemand zin heeft om eens af te spreken om een gesprek te doen met enkele members van hier op IVAO via teamspeak, moet leuk zijn.
Greets.

Verwijderd
Ziet er goed uit! Ben benieuwd wat hun gaan neerzetten en of het de Level-D kan evenaren/verbeteren.Wilde schreef op zondag 20 maart 2005 @ 00:14:
Nieuwe screens van de Captainsim 767, waren hier nog niet getoond geloof ik:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Was er trouwens bij LDS sprake van een 757? Of waren dat alleen maar geruchten?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
stilte voor de storm mag ik hopen? Die MD11 van hun mag trouwens ook wel komen, altijd leuk om een threeholer te vliegen!
Ze zijn wel vreselijk goed bezig met die allom op vele verzoek gesmeekte B1900C

Maar dat zal wel aan mijn gebrekkige commercieele inzicht liggen.
Ja ach, ze zijn ons niks verplicht natuurlijk. De addon markt voor FS is nou niet profesioneel te noemen. Het zijn gewoon werkende mensen die s'avonds wat bij klussen met alle gevolgen van dien. Daarnaast lopen ze vreselijk belangrijk te doen en worden ze vreselijk belangrijk gemaakt door velen mensen en afhankelijke communities.jeehaa schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:30:
ja maar tis echt bizar hoe lang het duurt en hoe weinig informatie ze geven. een aantal van hier hebben het wachten ook al 'opgegeven'.
Tis gewoon te amateuristisch om je er echt druk over te maken, imo.
Geniet van wat je wel hebt zou ik zeggen, als er iets nieuws uitkomt heb je dat immers na een week ook wel weer gezien en is de cirkel weer rond
Verwijderd
Bezit van de zaak is het einde van het vermaakGilly schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:40:
[...]
Geniet van wat je wel hebt zou ik zeggen, als er iets nieuws uitkomt heb je dat immers na een week ook wel weer gezien en is de cirkel weer rond
Verwijderd
Niet professioneel? Een aantal mensen daar werkt 18 uur per dag aan de 744. Aardig professioneel zou ik zeggen.Gilly schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:40:
[...]
Ja ach, ze zijn ons niks verplicht natuurlijk. De addon markt voor FS is nou niet profesioneel te noemen. Het zijn gewoon werkende mensen die s'avonds wat bij klussen met alle gevolgen van dien. Daarnaast lopen ze vreselijk belangrijk te doen en worden ze vreselijk belangrijk gemaakt door velen mensen en afhankelijke communities.
Tis gewoon te amateuristisch om je er echt druk over te maken, imo.
Zie geen enkel veband tussen 18 uur werken en proffesioneel zijn.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 16:19:
[...]
Niet professioneel? Een aantal mensen daar werkt 18 uur per dag aan de 744. Aardig professioneel zou ik zeggen.
Als de airac download getallen van www.navdata.at iets zeggen (12000 x versie 0502 voor pmdg737ng) dan is de omzet nou ook weer niet zo bijzonder. En daar zitten zeker nog een stel gejatte versies bi.j Overigens, 5000 x voor de lds 767, da's bijna 10 x zoveel als dat er 767's in het echt vliegenVerwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 16:19:
Niet professioneel? Een aantal mensen daar werkt 18 uur per dag aan de 744. Aardig professioneel zou ik zeggen.
Verwijderd
leuke rekensommen, maar kloppen ze ook? Niet iedereen die de PMDG koopt zit ook op internet en haalt alle Airacs op, volgens mij is dit zelfs een relatief laag percentage. Ik weet niet wat de orderstand van de 767 bij boeing is, maar dat zou wel eens kunnen kloppen. Uiteraard heb je in het echie ook veel meer piloten voor de 767 dan dat er 767's zijn!mekkieboek schreef op zondag 20 maart 2005 @ 16:48:
[...]
Als de airac download getallen van www.navdata.at iets zeggen (12000 x versie 0502 voor pmdg737ng) dan is de omzet nou ook weer niet zo bijzonder. En daar zitten zeker nog een stel gejatte versies bi.j Overigens, 5000 x voor de lds 767, da's bijna 10 x zoveel als dat er 767's in het echt vliegen(800 ofzo orders bij boeing las ik ergens).
Buiten dat, als er echt een aantal 18 uur per dag aan werken zou het product in weken ipv maanden af zijn. Ik bedoel het is een hele klus zo'n plane bouwen/tunen/testen etc maar je kan mij niet wijsmaken dat ze er nu al bijna een jaar 18uur per dag aan werkenGilly schreef op zondag 20 maart 2005 @ 16:42:
[...]
Zie geen enkel veband tussen 18 uur werken en proffesioneel zijn.
Verwijderd
PsiesWilde schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:36:
[...]
Buiten dat, als er echt een aantal 18 uur per dag aan werken zou het product in weken ipv maanden af zijn. Ik bedoel het is een hele klus zo'n plane bouwen/tunen/testen etc maar je kan mij niet wijsmaken dat ze er nu al bijna een jaar 18uur per dag aan werken
en helemaal niet voor de B1900c want die is niet zo uitgebreid als een 73 of 76 dus die moet dus dan snel vliegklaar zijn, lijkt mij. Wel petje af voor de mensen die het steeds weer voor mekaar krijgen om een mooie add-on in mekaar te draaien. Maar een B1900c die volgens mij al 4 weken in beta versie is en nog niet vliegklaar, vind ik wel erg lang.
Maar dit is puur mijn mening
In het echt zullen de 767 ook wel meer vliegen dan de virtuele 767's. De mijne heeft hooguit 5 vlieguur per week (maar die was ook niet zo duur als een echteVerwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:31:
Uiteraard heb je in het echie ook veel meer piloten voor de 767 dan dat er 767's zijn!
Natuurlijk werken ze geen 18 uur per dag, dan hou je 6 uur over voor de rest en dat inmiddels 11 maanden lang. Los van het feit hoe dan die "paar" mensen hun levens onderhoud moeten financieren. Als je hiero http://www.precisionmanuals.com/html/about.htm kijkt dan is het ook weer duidelijk, dan is die "18uur" uitspraak weer gebakken lucht gebleken.Wilde schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:36:
[...]
Buiten dat, als er echt een aantal 18 uur per dag aan werken zou het product in weken ipv maanden af zijn. Ik bedoel het is een hele klus zo'n plane bouwen/tunen/testen etc maar je kan mij niet wijsmaken dat ze er nu al bijna een jaar 18uur per dag aan werken
Denk dat Aerosoft en Flight1 in het "budjet software-segment" één van de weinige bedrijfen zijn met één of meerdere full timers in dienst.
John Tavendale alweer pleite daaro
[ Voor 12% gewijzigd door Ensinker op 20-03-2005 20:05 ]
Niettemin wat pics van vertrek naar Boston.

Hmmmz, raar daar heb ik toch nog niks van gemerkt eigenlijk. Vrijdag hte DutchVacc event probleemloos gevlogen met de 767. Het enige waar hij wel steeds last van heeft is de altitude vasthouden. Als je op bv 2000ft zit en je gaat de baseturn in heeftie errug veel zin om nog een paar honderd voet te zakkenrdluca schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:27:
Tja, de Level-D 767 vertoont ook nog wel wat bugs bij mij. In een klim of een daling verliest de A/P regelmatig volledig de grip op de boel en de mafste duikvluchten en stalls heb ik regelmatig. Flaps wijzigen en we pitchen van onder naar boven, hemel en aarde. Als SB3 uitkomt voorlopig met de PMDG online want de 767 is mij te onbetrouwbaar wat betreft gecontroleerde klim en daling.
Een raar probleem wat ik heb, de autobrakes disarmen niet als ik overga op manual braking. Ook niet bij gasgeven trouwens, terwijl ik heb gehoord dat dat bij anderen wel werkt....vaag

dat heb ik ook gehad: gewoon op cruise level met Vnav en ineens volle pull achterover waardoor het toestel loodrecht omhoog vliegt en vervolgens stalt om niet meer op zijn lnav / vnav te kunnen komen.rdluca schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:27:
Tja, de Level-D 767 vertoont ook nog wel wat bugs bij mij. In een klim of een daling verliest de A/P regelmatig volledig de grip op de boel en de mafste duikvluchten en stalls heb ik regelmatig. Flaps wijzigen en we pitchen van onder naar boven, hemel en aarde. Als SB3 uitkomt voorlopig met de PMDG online want de 767 is mij te onbetrouwbaar wat betreft gecontroleerde klim en daling.
echt bizar
edit: voor bovenstaande post:
bij mij werkt de disarm wel gewoon als ik m in druk. alleen trekt het toestel bij een autoland in 1 klap naar rechts als m'n nosewheel de grond raakt. bij disarmen van de ap centreerd hij weer.
[ Voor 14% gewijzigd door jeehaa op 20-03-2005 23:59 ]
Verwijderd
Enige wat mij nog niet goed wil lukken met de 767 is het landen. Hij blijft vrij hard neerkomen, ik land hetzelfde als met me andere kisten en die komen wel gewoon zachtjes neer. Alleen geen idee waarom ze niet zachter wil neerkomen. Is er andere techniek nodig met de 767?
Verwijderd
briljante reden, het zijn immers alleen maar extra pixels!CreativeMind schreef op maandag 21 maart 2005 @ 00:29:
Heeft dit nix met je fuel te maken aangezien een 767 meer fuel kan meenemen dan een 737 mischien dat dat wat uitmaakt, tis maar een suggestie ik vlieg namelijk zelf niet met de lvl d 767 omdat ik niet ga betalen voor wat extra pixels in een sim.
Als je freeware nog iets leuks zoekt, project Tupolev heeft nu een wel heel erg mooie TU-154 uitgebracht. Te downen op FSNordic.net!

http://www.protu-154.com/
Dit topic is gesloten.
Zie je iets wat je niet bevalt? Plaats een Topic Report. Ga er niet zelf op reageren, want dat heeft toch geen zin.