Als de importeur camera's zou laten weggooien, dan zou hij ze voor werkelijk lage prijzen moeten kunnen inkopen. Zó laag, dat het meegeven van een nieuwe camera goedkoper is dan het (laten) repareren van een defect exemplaar.
Dat ligt eraan, wat de fabrikant zegt. Kijk maar eens naar fabrikanten, zoals bosch, metabo en b&d. Die repareren zelden en geven de winkelier vaak toestemming om nieuw te leveren.Katsunami schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 03:05:
Als de importeur camera's zou laten weggooien, dan zou hij ze voor werkelijk lage prijzen moeten kunnen inkopen. Zó laag, dat het meegeven van een nieuwe camera goedkoper is dan het (laten) repareren van een defect exemplaar.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Verwijderd
Ja, het is de Nederlandse versie inclusief Ned/Fra handleiding met 350D op de doos, gewoon bij Canon Nederland vandaan. En dus voor 45 euro meer als crown maar dan MET lens.marco899 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:36:
@Philos31: Zit er bij jou een NL. handleiding bij?
Maar ik heb er nog een SanDisk CompactFlash Card 256MB Extreme bij, die ook €40 euro kost.Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 09:27:
[...]
Ja, het is de Nederlandse versie inclusief Ned/Fra handleiding met 350D op de doos, gewoon bij Canon Nederland vandaan. En dus voor 45 euro meer als crown maar dan MET lens.
Kortom, Crown is dan iets goedkoper, maar jij hebt de NL versie en die had ik persoonlijk, ook liever gehad. Jij hebt de betere deal gemaakt.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Zou leuk zijn als je hier ook nog even op replied marco899x KeN x schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:56:
[...]
Klinkt goed !
Hoeveel was je er in totaal voor kwijt ?
Want die 799 is helaas alleen voor de camera zelf zie ik op hun Marktplaats advertentie..
Stond al in de startblokken om ’m daar ook te halen..
Verwijderd
Uhm, even om je nog lulliger te laten voelen, maar ik krijg van Canon dus een Sandisk 256MB opgestuurd (Speciale aktie), is dan wel de gewone versie, maar die is toch ook al gauw rond de 30 Euro, dan blijft er dus nog 10 overmarco899 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:33:
[...]
Maar ik heb er nog een SanDisk CompactFlash Card 256MB Extreme bij, die ook €40 euro kost.
Kortom, Crown is dan iets goedkoper, maar jij hebt de NL versie en die had ik persoonlijk, ook liever gehad. Jij hebt de betere deal gemaakt.
En dan heb ik ook nog de Kit, en niet alleen de body... Dus zijn ze een stuk goedkoper...
Ik weet het, ik zit te zieken...
Ik wilde perse een 350D en geen RebelXT en ben blij dat ik hem gevonden heb, anders had ik nog 3 weken op mn in Duitsland bestelde camera gaan zitten wachten.
Ze zijn inmiddels daar ook weer op, maar zover ik gisteren hoorde krijgen ze maandag of dinsdag weer voorraad binnen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 13:38 ]
@ Philos31: Ik schreef al, dat jij de betere deal had.
@ x Ken x: Ik was in het totaal 1426,- euro kwijt, voor de rebel, de sigma 18-50 F2.8 met filter, de BG-E3 met autolader en 2 akku's extra en de 256Mb kaart.
@ x Ken x: Ik was in het totaal 1426,- euro kwijt, voor de rebel, de sigma 18-50 F2.8 met filter, de BG-E3 met autolader en 2 akku's extra en de 256Mb kaart.
Verwijderd
Zat je ook alleen te pesten, maar iig veel plezier met een heel leuk stukkie camera, kzou nu al voor geen goud meer terug willen naar de 300Dmarco899 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:36:
@ Philos31: Ik schreef al, dat jij de betere deal had.
.
Ik zie dat bij mindfactory.de de 10d bijna net zo duur is als de 350.. Das een moeilijke keuze!
Zojuist eens een beetje lopenen rekenen, 350 kit + tele + tas + CF + res. batt/ grip. Lopen de € snel op.
Zojuist eens een beetje lopenen rekenen, 350 kit + tele + tas + CF + res. batt/ grip. Lopen de € snel op.
[ Voor 38% gewijzigd door bombadil op 27-03-2005 12:20 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
De 350D is een isntapcamera die, 2 jaar na dato, de mogelijkheden van de 10D heeft bereikt.
Vordelen 350D:
- Schrijft sneller naar CF (ruim 2x zo snel)
- 8 MP
- Grotere burstbuffer, van 14 vs. 10 beelden
- Kleiner en lichter (voordeel voor meeste mensen, voor mij niet.)
- EF-s ondersteuning (vind ik niet de moeite, persoonlijk)
Voordelen 10D
- Zwaardere/stevigere behuizing
- Snellere bediening
- Prettigere control-layout (IMHO)
- Mirror lockup (ik dacht dat de 350D dat niet had)
De 350D heeft nu wel FEC, en 2nd Curtain Synch Flash, die ik op de 300D echt miste; een van dé redenen waarom ik geen 300D wilde.
Ik heb voor de10D gekozen vanwege de stevigere body en snellere bediening; ik vind de 350D persoonlijk te klein en te licht. (Ik gebruik graag vrij zware telelenzen.)
Vordelen 350D:
- Schrijft sneller naar CF (ruim 2x zo snel)
- 8 MP
- Grotere burstbuffer, van 14 vs. 10 beelden
- Kleiner en lichter (voordeel voor meeste mensen, voor mij niet.)
- EF-s ondersteuning (vind ik niet de moeite, persoonlijk)
Voordelen 10D
- Snellere bediening
De 350D heeft nu wel FEC, en 2nd Curtain Synch Flash, die ik op de 300D echt miste; een van dé redenen waarom ik geen 300D wilde.
Ik heb voor de10D gekozen vanwege de stevigere body en snellere bediening; ik vind de 350D persoonlijk te klein en te licht. (Ik gebruik graag vrij zware telelenzen.)
[ Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 20-03-2005 01:05 ]
volgens mij heeft de 350D dat ook.Katsunami schreef op zondag 20 maart 2005 @ 01:04:
maar wat is precies het probleem met een lichte camera in combinatie met een zware lens? balans?
(ben zelf aan het kijken voor een nieuwe DSLR, en gebruik ook graag grote telelenzen)
Have a wheelie good weekend!
Ja, de balans.
De setup wordt dan erg topzwaar en houdt onprettig vast. Als de camera om je nek hangt, als je de neckstrap gebruikt, dan wil hij ook constant voorover klappen, en dat is irritant.
De setup wordt dan erg topzwaar en houdt onprettig vast. Als de camera om je nek hangt, als je de neckstrap gebruikt, dan wil hij ook constant voorover klappen, en dat is irritant.
Ik heb om die reden, ook nog even naar de 20d gekeken, maar volgens gebeurt het daarmee ook als ik mijn 35-350 eraan koppel. Nu wilde ik toch een nieuw type camera en met een grip moet dit toch aardig te ondervangen zijn (heb ik helaas nog niet binnen). Wat voor mij zwaar weegt, is dat ik het liefst de betere lensen heb, maar dat ik ook de camera makkelijk kan meenemen, zoals een compact camera. Dat is voor mij de doorslag geweest om voor een 350d te kiezen. Zonder grip en met een 28-135 IS USM, heb ik een aardig kleine combinatie, met een groot zoom bereik en een goede beeldkwaliteit. Ga ik echt voor de leuke shots, dan zit de grip erop met de 70-200 F4 en heb je gelijk weer alle blikken op je gericht.
P.s. op speurders wordt een 20D body aangeboden voor €400,-.
voor dat geld is dat 100% een oplichter ... Het nadeel van een lichte /plastic cam is voor mij dat de cam een eetje uit z'n voegen zakt als je het objectief niet goed vast houd. De behuizing van mijn 300D moet ik regelmatig even "recht duwen" omdat er gewoonweg wat torsie optreed. Maar wellicht zit de 350D iets steviger in/aan elkaar.marco899 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 08:23:
Ik heb om die reden, ook nog even naar de 20d gekeken, maar volgens gebeurt het daarmee ook als ik mijn 35-350 eraan koppel. Nu wilde ik toch een nieuw type camera en met een grip moet dit toch aardig te ondervangen zijn (heb ik helaas nog niet binnen). Wat voor mij zwaar weegt, is dat ik het liefst de betere lensen heb, maar dat ik ook de camera makkelijk kan meenemen, zoals een compact camera. Dat is voor mij de doorslag geweest om voor een 350d te kiezen. Zonder grip en met een 28-135 IS USM, heb ik een aardig kleine combinatie, met een groot zoom bereik en een goede beeldkwaliteit. Ga ik echt voor de leuke shots, dan zit de grip erop met de 70-200 F4 en heb je gelijk weer alle blikken op je gericht.
-------
Verwijderd
Mirror Lockup heeft de 350D weldegelijk, en de bediening is voor mij minstens net zo snel als een 10D, en zelf vind ik de control layout van de 350D helemaal zo gek nog niet, was even wennen tov de 300D maar went heel snel, en is veel intuitiever als bij de 300D.Katsunami schreef op zondag 20 maart 2005 @ 01:04:
Voordelen 10D
- Snellere bediening
De 350D is een prima instap camera, vooral als je ermee gaat hiken, lekker de bossen in de bergen op of op vakantie, dan is zon klein lichtgewichtje met geweldige mogelijkheden gewoon een uitkomst.
Mochten er nog mensen zijn die wat test fototjes willen zien, ik ben vandaag lekker op pad geweest en heb met de kit (en kitlens) wat foto's geschoten op Urk en Schokland.
http://www.pbase.com/philos31
Dat vind ik wel altijd grappig om te lezen. Sommige mensen zeggen met een uitgestreken gezicht dat ze graag een kleine camera willen om gemakkelijk mee te nemen, terwijl ze er dan een 70-200/2.8L-IS lens opzettenmarco899 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 08:23:
Wat voor mij zwaar weegt, is dat ik het liefst de betere lensen heb, maar dat ik ook de camera makkelijk kan meenemen, zoals een compact camera.
Op zich wel natuurlijk:
Als je dan ook nog eens een enorme body mee moet nemen...
Als je dan ook nog eens een enorme body mee moet nemen...
Waar ik benieuwd naar ben: hoe is de afleesbaarheid van de display's? ik begreep uit sommige reviews dat de display's (vooral het kleurendisplay) qua instellingen wat lastig af te lezen is. zeker buiten met veel licht.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:02:
Een heel verhaal
hoe ervaar jij dat?
Nog nadelen ontdekt aan de camera?
Verwijderd
Tja in den beginne had ik eigenlijk niet zo door waar dat hele verhaal nou over ging, maar vandaag ben ik daar achter gekomen.FragDaddy schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:20:
[...]
Waar ik benieuwd naar ben: hoe is de afleesbaarheid van de display's? ik begreep uit sommige reviews dat de display's (vooral het kleurendisplay) qua instellingen wat lastig af te lezen is. zeker buiten met veel licht.
hoe ervaar jij dat?
Nog nadelen ontdekt aan de camera?
Je hebt (uit mn hoofd) 5 submenu's die je met je links en rechts buttons kunt selecteren, alle opties in de onderliggende menu's zijn "greyed out" dus lichtgrijs op donkergrijs, en zodra je 1 van de opties selecteerd in een submenu (down button) dan word het display beter leesbaar en alle opties dus ook (wit op grijs meen ik)
In de zon is dat idd een probleem, want je hebt geen idee welk menu je moet hebben en het is idd moeilijk zichtbaar.
Nu zitten alle opties die ik nodig heb (iso, witballans, AF priority) onder een button voor directe toegang dus hoef ik niet zo snel in het menu te zijn, maar als je bijvoorbeeld van Param1 naar Param2 wilt schakelen, of bijvoorbeeld van Jpeg naar RAW, en je hebt een beetje veel zon, dan is dat dus lastig.
Verdere nadelen?
Ja als je er een 70-200 USM F2.8 IS op zet zie je de camera niet meer achter de lens
Een 20D heb ik nog nooit mogen vasthouden (niemand vertrouwd mij) dus daar kan ik hem niet mee vergelijken, maar als IK nogmaals voor de keuze zou staan (let wel, persoonlijke mening) tussen een 10D en een 350D zou ik weer voor de 350D kiezen.
Ik begrijp de verhalen over plastic body met zware lenzen dan ook in het geheel niet. Wie laat nou het volle gewicht van zijn (veel te dure) L lens aan zn body hangen? Met dat soor lenzen mount je de body op de lens en niet andersom.
Maakt niet uit welke lens je hebt, zelfs al is het de 50mm f1.8, dan nog onderstuen je de lens met 1 hand en de camera bedien je met de andere hand.
Dat je de lens niet vol aan de camera laat hangen is natuurlijk duidelijk, maar het tegenwicht van een zwaarde camera is IMHO gewoon prettiger 
Jij zou misschien ook de 2de keer voor de 350D kiezen, ik zou zelf waarschijnlijk wederom voor de 10D gaan
(Al was het maar dat ik het gevoel heb dat ik de 10D sneller kan bedienen; voor de functionaliteit zou ik de 350D niet meer hoeven laten vallen, zoals ik wel deed met de 300D.)
Jij zou misschien ook de 2de keer voor de 350D kiezen, ik zou zelf waarschijnlijk wederom voor de 10D gaan
Vandaag maar weer is langs Konijnenberg gegaan:
- Canon EOS 350D Black + 18-55mm
- Canon EF 75-300/4.0-5.6 USM IS ø 58mm
- Tiffen 58mm uv haze 1 filter
- Sandisk CompactFlash 1.0Gb
Net meteen even bij Canon dat gratis 256mb kaartje aangevraagd, kan altijd handig zijn natuurlijk.
Ik moet zeggen, die Image Stabliser is echt geweldig. Ik had het buiten even met en zonder geprobeerd op 300mm, maar daar is toch wel duidelijk verschil in te merken terwijl ik toch best een vaste hand heb.
Al met al, weer een geslaagde dag vandaag
- Canon EF 75-300/4.0-5.6 USM IS ø 58mm
- Tiffen 58mm uv haze 1 filter
- Sandisk CompactFlash 1.0Gb
Net meteen even bij Canon dat gratis 256mb kaartje aangevraagd, kan altijd handig zijn natuurlijk.
Ik moet zeggen, die Image Stabliser is echt geweldig. Ik had het buiten even met en zonder geprobeerd op 300mm, maar daar is toch wel duidelijk verschil in te merken terwijl ik toch best een vaste hand heb.
Al met al, weer een geslaagde dag vandaag
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Hier 1 van de plaatjes die ik vanmiddag ff snel genomen had:

Ik had niet zoveel tijd en eerst ff grondig de handleiding bekijken hoe alle knoppen werken en waar welk menu zit etc. etc.

Ik had niet zoveel tijd en eerst ff grondig de handleiding bekijken hoe alle knoppen werken en waar welk menu zit etc. etc.
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Hahahaha.... 
Super. Mijn indruk van wat die hond denkt: "Ik vervéééééél me hier......"
Ik zou kunnen gaan pietlutten over kleine technische details (zoals de scherpte bij de oren, te klein DOF), maar de uitdrukking van dat beest maakt die kleinigheidjesd meer en meer dan goed.
Super. Mijn indruk van wat die hond denkt: "Ik vervéééééél me hier......"
Ik zou kunnen gaan pietlutten over kleine technische details (zoals de scherpte bij de oren, te klein DOF), maar de uitdrukking van dat beest maakt die kleinigheidjesd meer en meer dan goed.
[ Voor 58% gewijzigd door Katsunami op 22-03-2005 03:03 ]
Vreemd, dat ze die nu in voorraad hebben. Ik heb hem daar toen gepre-orded en nog steeds geen bericht ontvangen, dat deze binnen is. Raar, dat je deze service bied en hem vervolgens niet opvolgt.Settler schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:26:
Die 75-300 IS USM heb ik ook gehad, maar uiteindelijk ingeruild voor een 70-200L F4. Iets minder zoom, maar wel een stuk scherper. IS is een hele leuke optie. Ik heb een 1.4X extender besteld en ben dan nog benieuwd of ik ook nog uit de hand kan schieten, zoals met de 70-300 IS wel lukte.
Ik had vrijdag gebeld en was er niet meer, meteen ge-pre-orderd en kreeg maandag een mailtje en een half uur later werd ik ook nog eens opgebeld dat die voor mij klaar lag.marco899 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:03:
[...]
Vreemd, dat ze die nu in voorraad hebben. Ik heb hem daar toen gepre-orded en nog steeds geen bericht ontvangen, dat deze binnen is. Raar, dat je deze service bied en hem vervolgens niet opvolgt.
Misschien is er bij jou iets niet goed gegaan?
Ach, maakt nu toch niet meer uit, omdat ik er één heb, maar er is uitvoerig gemaild over de levertijd (dus men was op de hoogte) maar wel vreemd. Veel plezier met je cam.
Hebben ze daar NL versies of zijn het Rebels of Duitsers?Settler schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:26:
...
Hij is zo Nederlands als het maar kan..wrcveen schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:44:
[...]
Hebben ze daar NL versies of zijn het Rebels of Duitsers?
Verwijderd
Heeft iemand enig idee wanneer we een review op dpreview.com kunnen verwachten? Ik had gedacht dat ie er inmiddels al wel zou staan
Ik neem aan dat hij bij dpreview gewoon in de queue staat, las laatst ergens dat na de Fuji er nog 4 ofzo in die rij stonden en dat één review een week of 3 à 4 in beslag nam.
Even geduld dus nog, neem toch aan dat de Pentax Ist Ds eerder aan de beurt is die is tenslotte al iets langer uit.
Even geduld dus nog, neem toch aan dat de Pentax Ist Ds eerder aan de beurt is die is tenslotte al iets langer uit.
http://www.whichlens.com/...evie&more=1&c=1&tb=1&pb=1
Hier nog een review.
Hier nog een review.
Volgens mij kan je nog wel even wachten op DPreview. Volgens mij duurt het meestal een maand of drie/vier nadat het model is uitgekomen. En zoals HJS al zegt er staan eerst nog andere camera's in de rij.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:38:
Heeft iemand enig idee wanneer we een review op dpreview.com kunnen verwachten? Ik had gedacht dat ie er inmiddels al wel zou staan
Gisteren zag ik in de boekhandel een tijdschrijft die claimen de eerste review te hebben van de XT. Het is een blad in het Duits maar de naam heb ik niet voor je.
Ik heb hem van het weekend in mijn handen gehad en er even mee gespeeld. Het is best een leuk ding. Klein en hij weegt bijna niks en is snel! Kitlens vond ik waardeloos. Ik vond hem niet te klein maar het zwaartepunt lag voor mijn gevoel erg in het midden. Daardoor volede hij toch wat anders dan andere DSLR. Niet perse slechter maar wel anders.
Ach, reviews....
De 300D had knallende reviews in 2003. De XT heeft alle functies van de 10D op één na dacht ik, en evenaart (overtreft) de snelheid van de 10D zelfs. Je kunt ervan uitgaan dat de camera gewoon dik in orde is; je moet alleen even kijken of de kleine body en de manier van bedienen je bevalt.
De 300D had knallende reviews in 2003. De XT heeft alle functies van de 10D op één na dacht ik, en evenaart (overtreft) de snelheid van de 10D zelfs. Je kunt ervan uitgaan dat de camera gewoon dik in orde is; je moet alleen even kijken of de kleine body en de manier van bedienen je bevalt.
nah. punten als een in daglicht slecht afleesbaar instellings-display (dat kleurending dat je ook gebruikt om foto's terug te kijken. niet dat LCD ding) zijn toch ook wel belangrijk.Katsunami schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:29:
Ach, reviews....
dat soort dingen hoor je alleen door mensen die dat ding gebruikt hebben. dus wat dat betreft zijn die reviews wel fijn. puur qua fotokwaliteit zal er vrij weinig mis mee zijn.. dat snap ik ook wel.
[ Voor 15% gewijzigd door FragDaddy op 23-03-2005 14:34 ]
Verwijderd
Ik heb de 350D sinds een dag in huis en het eerste gevoel is erg goed
Hij ligt lekker in de hand en het voelt erg goed om weer met een SLR te werken (jaartje overgestapt van een analoge SLR naar een Canon A70 en dan gebruik je de SLR toch een stuk minder
).
Zoals door anderen ook al gezegd, ben ik ervan overtuigd dat de fotokwaliteit wel goed zit.
De eerste resultaten zien er prachtig uit
Ik heb wel een aantal opvallende dingen gezien qua gebruikersgemak:
- de flits klapt wel erg hard open (echt een *ploink*).
- autofocus had het moeilijk toen ik in het schemerlicht een landschapsfoto wilde maken... (vreemd)
Hij ligt lekker in de hand en het voelt erg goed om weer met een SLR te werken (jaartje overgestapt van een analoge SLR naar een Canon A70 en dan gebruik je de SLR toch een stuk minder

Zoals door anderen ook al gezegd, ben ik ervan overtuigd dat de fotokwaliteit wel goed zit.
De eerste resultaten zien er prachtig uit
Ik heb wel een aantal opvallende dingen gezien qua gebruikersgemak:
- de flits klapt wel erg hard open (echt een *ploink*).
- autofocus had het moeilijk toen ik in het schemerlicht een landschapsfoto wilde maken... (vreemd)
Volgens mij heeft de 20D hetzelfde LCD schermpje en dezelfde menu structuur, maar bij de 20D hoor je geen klachten. Vreemd...FragDaddy schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:33:nah. punten als een in daglicht slecht afleesbaar instellings-display (dat kleurending dat je ook gebruikt om foto's terug te kijken. niet dat LCD ding) zijn toch ook wel belangrijk.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
De menustructuur en besturing van de 20D is heel anders (en beter). Daar scroll je met een wiel doorheen. Echt ideaal.zonoskar schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:43:
[...]
Volgens mij heeft de 20D hetzelfde LCD schermpje en dezelfde menu structuur, maar bij de 20D hoor je geen klachten. Vreemd...
Groetjes, FaceDown.
LCDtje is misschien wel hetzelfde, maar het gaat om de manier van tonen van de menu-items. Wat ik ervan begreep is dat de niet-actieve items gedimt zijn. Hierdoor is niet goed te lezen welke keuzes je allemaal hebt (in buitenlicht in ieder geval) zonder ze eerst 1 voor 1 te kiezen zodat ze niet meer gedimt zijn. Zo te horen dus iets wat ze met een firmware-update kunnen verhelpen. Het is dus geen kwaliteits-issue met de LCD oid maar puur een domme implementatie van wat in het lab een goed idee leek.zonoskar schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:43:
[...]
Volgens mij heeft de 20D hetzelfde LCD schermpje en dezelfde menu structuur, maar bij de 20D hoor je geen klachten. Vreemd...
Wieltje op de 20D is misschien handiger, maar ja...dat zit er nu eenmaal niet op. Laten we nou ophouden met die vergelijkingen met de 20D. Zoveel camera's die geen wieltje hebben... Je maakt geen foto's met een wieltje hoor, Facedown.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Daar gaat het toch ook niet om, er wordt gewoon veel gevraagd wat een 20D beter maakt, en een van die dingen is nou eenmaal de bediening.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
iddLaten we nou ophouden met die vergelijkingen met de 20D.
Wat mij interessanter lijkt is wat/of de 350D meer te bieden heeft dan d70 (of omgekeert natuurlijk
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 00:51 ]
Ik denk er aan om een D350 te kopen, maar blijf nog wel met een aantal vragen zitten.
Ik heb nog geen ervaring met DSLR en deze zou dan mn eerste worden. Omdat ik qua lenzen eerst nog eens goed de kat uit de boom wil kijken dacht ik er aan om in eerste instantie alleen de body + 18-55 lens te kopen.
Voor wat voor foto's is deze lens nog geschikt en vanaf wanneer (lees welke situatie) is het aanschafen van een andere lens(meer inzoomen) noodzakelijk?
Ik heb nog geen ervaring met DSLR en deze zou dan mn eerste worden. Omdat ik qua lenzen eerst nog eens goed de kat uit de boom wil kijken dacht ik er aan om in eerste instantie alleen de body + 18-55 lens te kopen.
Voor wat voor foto's is deze lens nog geschikt en vanaf wanneer (lees welke situatie) is het aanschafen van een andere lens(meer inzoomen) noodzakelijk?
Strix (Skullflame)
Ik denk dat je kunt stellen dat alles wat je met een compactcam kunt schieten ook mogelijk is met 350D + kitlens. Het is een (effectief) 29-88mm objectief, doorgaans genoeg groothoek dus, maar in de dierentuin, op safari of voor vogeltjes, maar ook voor race-fotografie veel te weinig. Nu kan ik je nu al zeggen dat ook 200mm (320mm effectief) in veel situaties tekort zal schieten, tele heb je niet snel genoeg.
Het ligt er oook erg aan wat je wil gaan schieten, kijk je foto's eens door om te zien wat je zoal fotografeert en op welke stand gezoomd...
Het ligt er oook erg aan wat je wil gaan schieten, kijk je foto's eens door om te zien wat je zoal fotografeert en op welke stand gezoomd...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
En dan heb je nog de lichtsterkte van de standaard lens, ook die is niet bijzonder en binnen opnamens zonder de flits zal niet optimaal zijn (je kan gelukkig wel een hogere iso waarde kiezen in de camera)
nou f/3.5 is toch redelijk lichtsterk zou ik zeggen (alles onder de 5.6 eigenlijk wel). Met een invulflits kom je vaak al ee heel eind (eventueel met een zelfmaak omnibounce op je ingebouwde flits ..)hjs schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 08:46:
En dan heb je nog de lichtsterkte van de standaard lens, ook die is niet bijzonder en binnen opnamens zonder de flits zal niet optimaal zijn (je kan gelukkig wel een hogere iso waarde kiezen in de camera)
Ik zou inderdaad eerst eens met de kitles gaan spelen, de meerprijs is daar interessant genoeg voor. Meer inzoomen is leuk als je sportfoto's van de kids wilt maken of als je op vakantie mooie beestjes in de verte ziet.mcB schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 01:29:
Ik denk er aan om een D350 te kopen, maar blijf nog wel met een aantal vragen zitten.
Voor veel input hierover raad ik je aan om het: centraal objectieven-topic eens door te lezen
[ Voor 48% gewijzigd door mjl op 24-03-2005 10:43 ]
-------
Verwijderd
Ik heb de 350D gisteren ook even in mijn handen gehad (eigenlijk een half uurtje) met de 20D en de D7D ernaast. Het valt mij toch op dat de zoeker van de 350D erg klein is. En dan bedoel ik echt erg klein. Terwijl ik dit typ denk ik dat ik morgen ook de 300D er nog maar eens bijpak. Eens kijken hoe die zoeker zich laat vergelijken. Ik denk dat MF met dit apparaat echt een gok wordt.
Bij de introductie van de camera had ik de camera ook al bekeken, en toen viel mij op dat de handligging goed was. Nu ik daarop terug kijk, denk ik dat ik misschien iets teveel gedronken had. Hij is te klein voor mijn handen (grote, maar niet hele grote handen). Mijn ringvinger en pink zitten half om de onderkant heen om hem comfortabel te gebruiken.
Voor de rest niets dan lof over de camera, want de bediening en snelheid ben ik zeer over te spreken.
Bij de introductie van de camera had ik de camera ook al bekeken, en toen viel mij op dat de handligging goed was. Nu ik daarop terug kijk, denk ik dat ik misschien iets teveel gedronken had. Hij is te klein voor mijn handen (grote, maar niet hele grote handen). Mijn ringvinger en pink zitten half om de onderkant heen om hem comfortabel te gebruiken.
Voor de rest niets dan lof over de camera, want de bediening en snelheid ben ik zeer over te spreken.
Als ik het allemaal lees zo had de 350D gewoon in een 300D "jasje" moeten zitten, was de grip meteen ook hetzelfde gebleven (en de batterijenVerwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:53:
Ik heb de 350D gisteren ook even in mijn handen gehad (eigenlijk een half uurtje) met de 20D en de D7D ernaast. Het valt mij toch op dat de zoeker van de 350D erg klein is. En dan bedoel ik echt erg klein. Terwijl ik dit typ denk ik dat ik morgen ook de 300D er nog maar eens bijpak. Eens kijken hoe die zoeker zich laat vergelijken. Ik denk dat MF met dit apparaat echt een gok wordt.

-------
Na even google'n een aantal intressante links gevonden met ervaringen over en foto's gemaakt met de 350D;
rommelige site met behoorlijk wat foto's
luminous-landscape
vrij basale review
behoorlijk uitgebreide review (ook met test foto's voor lange sluitertijden etc...)
Jeronimo raakt steeds meer overtuigd wat ie wil
, nu de centen nog
luminous-landscape
vrij basale review
behoorlijk uitgebreide review (ook met test foto's voor lange sluitertijden etc...)
Jeronimo raakt steeds meer overtuigd wat ie wil

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
De D70 tegenover de D300 was idd geen eerlijke strijd. Het verschil is te groot.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:13:
[...]
idd
Wat mij interessanter lijkt is wat/of de 350D meer te bieden heeft dan d70 (of omgekeert natuurlijk)
De D70 tegenover de D350 is een stuk interessanter.Heeft er iemand ervaring met deze camera's en wil ie deze ervaringen met ons delen?
Strix (Skullflame)
Iemand nog een adres waar je de nb2lh accu's kan kopen? Wel graag van een A-merk (Canon, GP, of Varta) Vind genoeg B-merken voor 2 tientjes, heb daar alleen niet zo veel vertrouwen in.
Volgens mij heeft Steve z'n review klaar. Gauw even lezen.
/edit: over een paar daagjes terug komen dus, z'n conclusie is nog niet af. Er staan wel al een aantal sample foto's, ook ISO1600.
/edit: over een paar daagjes terug komen dus, z'n conclusie is nog niet af. Er staan wel al een aantal sample foto's, ook ISO1600.
[ Voor 37% gewijzigd door zonoskar op 24-03-2005 19:26 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Tjemig je moet wel altijd goed opletten welke lens ze gebruiken, regelmatig gebruiken ze een flink betere lens dan de kit-lensJeronimo78 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:18:
Na even google'n een aantal intressante links gevonden met ervaringen over en foto's gemaakt met de 350D;
luminous-landscape
vrij basale review
Jeronimo raakt steeds meer overtuigd wat ie wil, nu de centen nog
Verwijderd
Ik heb sinds 2 dagen de 350D in bezit en moet zeggen dat het een relaxed dingetje is 
Hijs wel ietsjes aan de krappe kant dus ik denk dat die grip er toch maar snel bij moet..
Zal soon wel ff wat fototjes plaatsen als daar interesse voor is.
Hijs wel ietsjes aan de krappe kant dus ik denk dat die grip er toch maar snel bij moet..
Zal soon wel ff wat fototjes plaatsen als daar interesse voor is.
Heel veen mensen willen nu eenmaal een kleine camera, en "kleinste DSLR op de markt" als predicaat helpt dan natuurlijk wel bij de verkoop aan deze doelgroep. Hij is, voor zover ik heb gelezen, (zelfs) kleiner dan de Pentax *ist-Ds.mjl schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:03:
Als ik het allemaal lees zo had de 350D gewoon in een 300D "jasje" moeten zitten, was de grip meteen ook hetzelfde gebleven (en de batterijen)
Bij Foto Klein op het moment deze internetklapper-aanbieding: http://www.fotoklein.nl/internetklappers.php
tot (?) 150 euro korting + een 256mb flashcard. Dat kaartje zal via Canon gaan (http://www.canon.nl/For_Home/Acties/index.asp), die 150 euro korting geen idee. Helaas staat er geen eindprijs bij vermeld. Ik ben benieuwd wat dat kosten moet. Iemand al geweest?
tot (?) 150 euro korting + een 256mb flashcard. Dat kaartje zal via Canon gaan (http://www.canon.nl/For_Home/Acties/index.asp), die 150 euro korting geen idee. Helaas staat er geen eindprijs bij vermeld. Ik ben benieuwd wat dat kosten moet. Iemand al geweest?
komt die 150 euro niet van de canon cashback acties? (zie hier)phAn schreef op zondag 27 maart 2005 @ 00:37:
Bij Foto Klein op het moment deze internetklapper-aanbieding: http://www.fotoklein.nl/internetklappers.php
Dat zou goed kunnen, hoewel die cashback actie op lenzen e.d. is en dus geen "geld retour". Maar wellicht bedoelen ze dat wel. Toch even informeren binnenkort wat het ding kosten moet.Jeronimo78 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 04:06:komt die 150 euro niet van de canon cashback acties?
Ik vind het zo moeilijk, een digitale camera kopen. Je begint met een limiet van 500 euro te stellen, dan zie je een spiegelreflex camera zoals de 300d voor "maar" 699,-, dan is er daar weer een versie die mooier en beter is en weer 100 euro meer kost.. moeilijk moeilijk moeilijk.
Ik denk dat ik er toch ook maar voor ga (lang leve de belastingVerwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:48:
Yeah
Ik mag mezelf sinds gister ook eindelijk : Tha proud owner of tha Eos 350 D noemen
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Kun je nagaan, voor 400 euro zie ik de 2dehands bodies langsvliegen op marktplaats ... met een beetje erbij heb je dus een topcam voor onder de 500 euro !phAn schreef op zondag 27 maart 2005 @ 19:39:
[...]
Dat zou goed kunnen, hoewel die cashback actie op lenzen e.d. is en dus geen "geld retour". Maar wellicht bedoelen ze dat wel. Toch even informeren binnenkort wat het ding kosten moet.
Ik vind het zo moeilijk, een digitale camera kopen. Je begint met een limiet van 500 euro te stellen, dan zie je een spiegelreflex camera zoals de 300d voor "maar" 699,-, dan is er daar weer een versie die mooier en beter is en weer 100 euro meer kost.. moeilijk moeilijk moeilijk.
-------
Ik heb net een 350d voor mijn vriendin gekocht maar nu valt mij iets op......
als de camera uit staat dan is er als je op een vrij helder object richt is er een reflectie boven in het beeld van de zoeker te zien, van wat mij de spiegel lijkt heeft iemand dit al gemerkt?
Het komt bij verschillende lenzen voor dus daar kan het niet aan liggen, je ziet zeg maar de weerspiegeling van de spiegel, beetje irritant wel.
Verder moet ik wel zeggen dat voor mensen met redelijke handen hij toch wel erg aan de krappe kant is, maar ja ik had de vouchers nodig dus zal ze er maar mee moeten leren leven
als de camera uit staat dan is er als je op een vrij helder object richt is er een reflectie boven in het beeld van de zoeker te zien, van wat mij de spiegel lijkt heeft iemand dit al gemerkt?
Het komt bij verschillende lenzen voor dus daar kan het niet aan liggen, je ziet zeg maar de weerspiegeling van de spiegel, beetje irritant wel.
Verder moet ik wel zeggen dat voor mensen met redelijke handen hij toch wel erg aan de krappe kant is, maar ja ik had de vouchers nodig dus zal ze er maar mee moeten leren leven
[ Voor 16% gewijzigd door Triplefox op 29-03-2005 16:01 ]
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Verwijderd
Ik ben ook van plan om de 350d aan te schaffen vraag me alleen af met de kit lens hoeveel optical zoom dit ongeveer is vergeleken met een compact camera en of je er gewoon leuke macro foto's mee kan maken. Ook zijn alle goedkope shops duits zit er dan nog wel een engels gedeelte bij de handleidingen en is er wel nederlands in het menu in te stellen?
Dat vroeg ik me nu ook net af.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:06:
Ik ben ook van plan om de 350d aan te schaffen vraag me alleen af met de kit lens hoeveel optical zoom dit ongeveer is vergeleken met een compact camera
de kitlens is 18-55mm Maar met de cropfactor erbij wordt dat dan 29-88 (1,6 * 18 & 1,6* 55).
NU vertalen naar vergroten, hoe gaat dat?
88 is ongeveer 3* 29. dus 3* vergroting of gok ik nu mis?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Met de 350D heb je alleen maar optical zoom, dit is voor de 18-55mm dus 55/18 ~ 3.1. Als je er een andere lens op zet is dat natuuurlijk weer anders (bijv een 35-350 is 10 maal zoom).Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:06:
Ik ben ook van plan om de 350d aan te schaffen vraag me alleen af met de kit lens hoeveel optical zoom dit ongeveer is vergeleken met een compact camera en of je er gewoon leuke macro foto's mee kan maken. Ook zijn alle goedkope shops duits zit er dan nog wel een engels gedeelte bij de handleidingen en is er wel nederlands in het menu in te stellen?
Digitaal zoomen kun je dan later in je photo edit programmatje.
Als je een idee wilt hebben wat de vergelijkbare aantal mm is kun je het beste kijken nar wat het "equivalent" voor 35 mm SLR camara's is. Voor de 350D is dat dus met een cropfactor 1.6 (dus ~29-88) voor een bepaalde compact camera kun je dat vaak in de specificaties terugvinden.
Vergroten heeft ook weer met de afstand tot het object te maken en dus hoe groot het beeld/object op je negatief/sensor terecht komt, hoe dichterbij je foccust hoe groter de vergroting. Zo is een vergroting van 1x: een object van 1 cm is 1cm op het negatief bij 0.5x is het object dus 0.5mm op het negatief bij > dan 0.5 heb je het over het algemeen over Macro fotografie. Jij bedoeld denk ik de zoom factor, en dat is gewoon 55/18 ~ 3.1bombadil schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:38:
[...]
Dat vroeg ik me nu ook net af.
de kitlens is 18-55mm Maar met de cropfactor erbij wordt dat dan 29-88 (1,6 * 18 & 1,6* 55).
NU vertalen naar vergroten, hoe gaat dat?
88 is ongeveer 3* 29. dus 3* vergroting of gok ik nu mis?
nieuwe vraag:
Is er nou nog een verschil tussen de "oude" EF-S 18-55 en de nieuwe EF-S 18-55 II die bij de 350D geleverd schijnt te worden, ik kan er niks over vinden op de canon EF-lenzen site http://www.usa.canon.com/html/eflenses/index.html of via google e.d. Is er echt iets vernieuwd of alleen da aanduiding om ons te verwarren en wijs te maken dat deze beter zal zijn ?
[ Voor 64% gewijzigd door mjl op 31-03-2005 12:52 ]
-------
Verwijderd
Op dpreview staat het volgende:mjl schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:53:
[...]
nieuwe vraag:
Is er nou nog een verschil tussen de "oude" EF-S 18-55 en de nieuwe EF-S 18-55 II die bij de 350D geleverd schijnt te worden, ik kan er niks over vinden op de canon EF-lenzen site http://www.usa.canon.com/html/eflenses/index.html of via google e.d. Is er echt iets vernieuwd of alleen da aanduiding om ons te verwarren en wijs te maken dat deze beter zal zijn ?
Re-designed kit lens
The EOS 350D's EF-S 18-55 mm 'Kit Lens' now carries the 'II' suffix indicating a re-design. Canon inform us that the changes are purely cosmetic and that the lens elements are identical. Note that this lens still isn't USM where as the black EOS 300D kit was sold with a USM lens (as was the original EOS 300D in Japan).
Waarom eigenlijk de 350d en niet bv de Nikon D70 of de Pentax *Ist Ds (om maar 2 merken te noemen)Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:06:
Ik ben ook van plan om de 350d aan te schaffen
Verwijderd
Omdat dit misschien een Eos 350D topic ishjs schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:06:
[...]
Waarom eigenlijk de 350d en niet bv de Nikon D70 of de Pentax *Ist Ds (om maar 2 merken te noemen)
Dus eigenlijk zegt dat getal (3x optical zoom in dit geval) geen reet. Want het is 3x zoom ten opzichte van die 18mm. Ik vroeg me altijd al af hoe ze aan die getallen kwamen. Mijn camera is 7x zoom en ik kan daar niets mee. Als je dan kijkt en ziet dat het 28-200mm is, heb je daar veel meer aan. Maar ja...compact camera's zijn in eerste instantie bedoelt voor mensen die geen foto-techneuten zijn, dus die willen een zo groot mogelijk getal zien bij dat 'zoom'. En dus letten ze niet op het feit dat ie pas bij 35mm begint zodat je er binnen weer zo weinig aan hebt...mjl schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:53:
[...]
Met de 350D heb je alleen maar optical zoom, dit is voor de 18-55mm dus 55/18 ~ 3.1. Als je er een andere lens op zet is dat natuuurlijk weer anders (bijv een 35-350 is 10 maal zoom).
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
DuhVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:53:
[...]
Omdat dit misschien een Eos 350D topic is
Steves Digicam heeft een review uitgebracht:
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/rebelxt.html
Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl
Waarom kiest iemand voor een Golf en niet voor een Focus?hjs schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:39:
[...]
Duh, maar wat is de reden dat je voor de 350D kiest en niet voor bv een E300.
De 350D zou ik sneller kiezen dan de E300, waarom? Omdat de 350D minder ruis produceert, sneller is en omdat hij er mooier uit ziet?
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Ik ben dus ook van plan een 350d aan te gaan schaffen. Tevens ben ik op zoek naar een snelle, grote maar vooral goedkope storageoplossing. Is hier misschien iemand die ervaring met dit speeltje heeft?
[rml][ MyCom mobile storage] Microdrive inside?[/rml]
Lekker!
Voor goedkope mega storage neem je dit:iPodje schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:32:
Ik ben dus ook van plan een 350d aan te gaan schaffen. Tevens ben ik op zoek naar een snelle, grote maar vooral goedkope storageoplossing. Is hier misschien iemand die ervaring met dit speeltje heeft?
[rml][ imagetanks/opslag] Compact Drive PD7x gebruikers topic[/rml]
plus 2x een Sandisk CF Ultra II 256 MB en je zit nooit meer zonder opslag onderweg.
-------
Verwijderd
Ik heb net de Canon Eos 350D besteld met een 1Gb Cf Sandisk Extreme III 20mb/s En de kit lens
Dus zal over een tijdje wel even wat ervaringen posten. Voordeel van dat kaartje ook is de recovery software waar je ook bijv gewiste foto's terug kan halen mist niet overschreven.
Dus zal over een tijdje wel even wat ervaringen posten. Voordeel van dat kaartje ook is de recovery software waar je ook bijv gewiste foto's terug kan halen mist niet overschreven.
Ik neem aan dat dat dus weer Windows Only is...Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:59:Voordeel van dat kaartje ook is de recovery software waar je ook bijv gewiste foto's terug kan halen mist niet overschreven.
[ Voor 12% gewijzigd door Napsju op 05-04-2005 17:09 ]
Lekker!
Bij mijn cd'tje die bij me Ultra2 zat, staat op dat het ook voor Macintosh OS X v10.1.2+ is.
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
Verwijderd
Ik heb mijn 300D verkocht en ik heb gelijk de 350D gekocht.
Wat een verbetering zeg! Vooral foto's maken met flits is sterk verbetert. Ik vind het ook erg fijn dat die wat kleiner is en natuurlijk sneller.
Ik heb geen problemen met front of back focussing, hier lees je veel over op bijv.het dpreview.com forum.
Ik heb inmiddels ook mijn gratis 256mb kaartje al binnen van Canon.
Nu nog een EF 17-44L erbij kopen en ik ben klaar voor de zomer
Wat een verbetering zeg! Vooral foto's maken met flits is sterk verbetert. Ik vind het ook erg fijn dat die wat kleiner is en natuurlijk sneller.
Ik heb geen problemen met front of back focussing, hier lees je veel over op bijv.het dpreview.com forum.
Ik heb inmiddels ook mijn gratis 256mb kaartje al binnen van Canon.
Nu nog een EF 17-44L erbij kopen en ik ben klaar voor de zomer
Ik had mijn 256mb kaartje ook binnen een paar dagen binnnen, alleen de hond heeft hem nu doormidden gebeten....
Steve heeft nieuwe sample pics toegevoegd...basvdijk1647 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:57:
Steves Digicam heeft een review uitgebracht:
Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl
Wat is nou eigenlijk een USM lens?
Aangezien je kan kiezen voor een USM lens maar dies volgens mij duurder (en beter?)
Aangezien je kan kiezen voor een USM lens maar dies volgens mij duurder (en beter?)
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
USM = Ultra Sonic Motor.
En dat de lens dan snel en stil focused klopt wel. Overigens zijn er twee varianten van: de ring-USM en micro-USM. De micro variant is weer wat lawaaieriger, de ring hoor je eigenlijk echt niet.
edit: op de Canon site staat het volgende verhaaltje over USM:
En dat de lens dan snel en stil focused klopt wel. Overigens zijn er twee varianten van: de ring-USM en micro-USM. De micro variant is weer wat lawaaieriger, de ring hoor je eigenlijk echt niet.
edit: op de Canon site staat het volgende verhaaltje over USM:
USM (Utrasone Motor)
In 1987 maakte Canon, de eerste camerafabrikant, gebruik van een geavanceerde USM (Ultrasone Motor) en deed de wereld versteld staan met de stille, supersnelle autofocusprestaties van de EF 300 mm f/2.8L USM. In 1990 ontwikkelde Canon vervolgens de ringvormige USM, die een lagere kostprijs had en werd toegepast in uiteenlopende, aantrekkelijk geprijsde lenzen. Deze prestatie werd in 1992 gevolgd door de ontwikkeling van een nieuw type micro-USM, waardoor de productie kon worden geautomatiseerd. Canon komt elke dag een stap dichter bij zijn doelstelling om elke EF-lens van een USM te voorzien. Kenmerkend voor de ringvormige USM is het feit dat de motor zonder problemen en bij lage snelheid de hoge torsie kan produceren die nodig is voor directe aandrijving. Dankzij de hoge stilstandtorsie houdt de schijfrem de lens automatisch op zijn plaats zodra de motor stopt. De constructie van de USM is uiterst eenvoudig, de werking geschiedt nagenoeg geruisloos en de USM biedt uitstekende responstijden en besturingskenmerken bij starten en stoppen. Door de hoge efficiëntie en het lage energieverbruik kan de USM worden aangedreven door de batterij van de camera. De ringvorm van de motor is uitermate geschikt voor lensbuistoepassingen. De lage rotatiesnelheid is ideaal voor de aandrijving van lenzen. De besturing van de rotatiesnelheid heeft een groot en variabel bereik van 0,2 rpm tot 80 rpm, waardoor een zeer nauwkeurige en snelle lensaandrijving wordt gerealiseerd. Ook handmatige scherpstelling met variabele elektronische gevoeligheid is beschikbaar. Het grote bedrijfstemperatuurbereik van -30 ºC tot +60 ºC (-22 ºF tot 140 ºF) waarborgt een stabiele werking, zelfs onder zeer moeilijke klimatologische omstandigheden. Ten slotte wordt de besturing van de lensaandrijving volledig uitgevoerd door de microprocessor die zich in de lens bevindt.
[ Voor 83% gewijzigd door breinonline op 06-04-2005 18:50 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
<!------ Staat een actiecode op de verpakking. Je zou in de winkel zo'n code kunnen opschrijven en gebruiken voor 256mb geheugen zonder dat je een dslr heb gekocht.--->Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:44:
Hoe kom je in aanmerking voor die 256mb? gewoon een serienummer opgeven of zo?
[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 07-04-2005 07:26 ]
Verwijderd
Da's lekker aardig voor de persoon die dan de camera koopt die wel bij die code hoort... Eigenlijk gewoon diefstal dus.
[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 07-04-2005 07:26 ]
En dat laatste kun je misschien beter even weg halen, anders doet een modje dat wel voor je....
Lekker!
Ze zijn vast gek bij Canon, dus je hoeft ook vast geen aankoopfactuur bij te voegen....
Duh..
Duh..
Homo sapiens non urinat in ventum
Verwijderd
Is het niet een beetje vreemd (en erg jammer

Het hele bij de canon aktie is, dat je voor de coupons alleen een serie nummer hoeft in te voeren, waarbij zelfs mijn rebel xt werd geaccepteerd (ik heb netjes de coupons ontvangen). Nu nog even de faktuur opsturen, om te zien of ik hier ook een 256mb kaartje mee krijg.
Verwijderd
Duh jezelf.. een aankoopfactuur is inderdaad niet nodig.Jan Smit schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:50:
Ze zijn vast gek bij Canon, dus je hoeft ook vast geen aankoopfactuur bij te voegen....
Duh..
Wel moet je je serienummer registreren bij canon (via de website) om je code voor een gratis kaartje te kunnen invoeren.
Als ik dat zo doorlees en vooral kijk, lijkt me de kit lens van de 350 toch iets beter dan die van de 300. Ik vind de foto's er wat scherper uit zien dan bij de oude kit lens
Dat is dus deels waar:
(http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page20.asp)The Mark II lens appears to have had improvements made to corner sharpness at maximum aperture and light fall-off (vignetting) at maximum aperture. However it's performance at telephoto with smaller apertures is disappointing with noticeable softness and ghosting when compared to the older lens.
Ik zit misschien te denken aan de 350d (eerst maar voelen in de winkel en vergelijken met de D70 of IstDs) maar ik ga zeker niet voor de kitlens, die mij maar een sigma 18-125 of die nieuwe 18-200 lensen van Sigma of Tamron.
http://dc.watch.impress.c...view/2005/04/07/1335.html
http://dc.watch.impress.c...view/2005/04/07/1335.html
Ik vind het maar een matige review! Zeker voor Dpreview.
Ik mis zoals door anderen al gezegd de vergelijking met de D70. Bij de continious shooting is daarentegen wel opeens de D70 maar dan weer niet de E-300. Bij de iso vergelijking zien we geen vergelijking met de D70 maar hij staat dan wel weer in de grafiek.
Hard buttons = Menu shortcuts, and there's a problem; deze conclusie vindt je dan weer niet terug in de uiteindelijke conclusie. Volgens mij heeft hij snel wat in elkaar geflanst.
De uiteindelijke punten in de conclusie zijn vooral punten die de 300d niet had en een aantal onzinnige punten: RAW mode provides the 'digital negative' compatible met Canon EF lenzen etc.
Een vergelijking met andere DSLR was interessanter geweest.
Het lijkt er in elk geval op dat de iso performance en jpeg weer goed zijn. Phil is erg positief over de groote icm de stability (alhoewel ik dat niet met hem eens ben maar ik denk dat dit sowieso heel persoonlijk is).
sorry wil hier niks neerzettenJan Smit schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:50:
Duh..

[ Voor 9% gewijzigd door wrcveen op 07-04-2005 17:46 ]
Verwijderd
Ik bedoelde dus niet dat IK gewoon een serienummer op zou geven!
Ik heb de 350D besteld dus heb er gewoon recht op als het zo is maar ik bedoelde moet je erna 'gewoon' een serienummer opgeven?
Ik heb de 350D besteld dus heb er gewoon recht op als het zo is maar ik bedoelde moet je erna 'gewoon' een serienummer opgeven?
Ben ik de enige 350D bezitter waarbij het serienummer na ongeveer 1 dag al van het "bodem-stickertje" afgesleten is? Maar goed dat het ook nog in de EXIF en op doos staat.
De 256MB flashcard is onderweg volgens Canon... altijd handig voor in de compactcam
Het cashback boekje is ook best leuk, alhoewel ik denk dat ik er hooguit 2 dingen uit ga halen: de 580 flitsert en de 70-200F4L (die met 100 euro korting opeens best interessant wordt, alleen dat witte is wel erg vervelend).
De 256MB flashcard is onderweg volgens Canon... altijd handig voor in de compactcam
Het cashback boekje is ook best leuk, alhoewel ik denk dat ik er hooguit 2 dingen uit ga halen: de 580 flitsert en de 70-200F4L (die met 100 euro korting opeens best interessant wordt, alleen dat witte is wel erg vervelend).
Jij hebt je camera toch bij Crown vandaan?
Volgens hun marktplaats advertentie krijg je toch een andere 256mb kaart van ze, of is dat niet ipv de Canon stick?
Volgens hun marktplaats advertentie krijg je toch een andere 256mb kaart van ze, of is dat niet ipv de Canon stick?
Nope, ik heb 'm via een lokale Combi-fotozaak. Na flink afdingen heb ik er best een aardige prijs voor betaald. En niks wachten, gewoon meteen meenemen. Ik vind het ook wel prettig dat in geval van service of sensor-cleaning ofzo ik binnen 5 minuten bij m'n dealer ben.hjs schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 09:49:
Jij hebt je camera toch bij Crown vandaan?
Dit topic is gesloten.