Canon 350D dSLR

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.549 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
catchingfire schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:27:
[...]

Groot zwaar blok? Mijne weegt amper iets en heeft de afmetingen van een discman (je weet wel, zo'n ding waar je vroeger CD's mee afspeelde). Besteld bij de Conrad, werkt perfect voor het opladen van accu's en zelfs een laptop draait erop.

Maar inderdaad, met zo'n 12V->220V omzetter ben je wat flexibeler. Zo kun je je dus je camera-accu opladen, ook die van je toekomstige camera, je mini-dv cam opladen, je laptop opladen, je gsm opladen, ..... ipv overal aparte en dure car-chargers voor te kopen.
Kan 'm nergens zowel online als in de gids vinden... Heb je toevallig een product nummer? Het hoeft alleen voor de oplader van die camera te zijn..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:33:
[...]

Kan 'm nergens zowel online als in de gids vinden... Heb je toevallig een product nummer? Het hoeft alleen voor de oplader van die camera te zijn..
bestelnummer bij Conrad is 512110-8B
Sapanningsomvormer PS-120 Prijs 32.50

De Voltcraft spanningsomvormer mag tijdens geen enkel uitstapje met auto of caravan ontbreken. Eenvoudig in de sigarettenaansteker steken en u beschikt over 230 V/50 Hz in vrijwel stopcontactkwaliteit. Daarbij is het vermogen van 100 W voor veel apparaten veelal voldoende. Wanneer de voedingsspanning te laag wordt (< 11 V), wordt de omvormer automatisch uitgeschakeld.
Technische spec.: Max. vermogen continu 100 W, piek 300 W • Optimaal rendement 90% • Golfvorm gemodificeerde sinusgolf • Ingangsspanning 12 V= (11 - 15 V=) • Uitgangsspanning 230 V ±5% • Uitschakeling bij te lage spanning • Gewicht 220 g • Afm. (lxbxh) 142 x 65 x 38 mm.

Ideaal voor mobiel inzet
100 W continu vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:34
Goed, morgen gaat het dan gebeuren: dan ga ik m'n 350D halen, inclusief de kitlens. Een eventuele prime- of telelens koop ik later wel, als ik wat meer geoefend heb. Ik hou iig de Canon 50mm 1.8 in de gaten, en als telelenzen de Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO, en de Canon EF 70-200/4.0 L USM. Ik weet dat de Canon superieur zal zijn aan de Sigma in dit geval, maar ik weet nog niet zo goed of ik op korte termijn nog eens 602 (502?) euro wil spenderen aan nog een lens.

Want... aangezien ik van een compactcam kom, en nu eens een stap verder wil gaan en dus een dSLR koop, kan ik opnieuw beginnen :) Ik heb die kit, dan nog een mooie tas waar de camera, kitlens, geheugenkaartjes en accessoires in kunnen, + nog een telelens in de toekomst. En dan nog het CF-kaartje. Daar had ik nog een vraag over. Hoe groot gaan de foto's worden die ik ga schieten? Zelf dacht ik aan een 1GB CF kaartje (extreme III van Sandisk) maar is dat wel groot genoeg? Want als 1 foto zo'n 12mb in beslag gaat nemen dan gaat het natuurlijk hard :D

Aan de andere kant is ruim 200 euro voor een 2GB dan ook weer een hoop geld. Wat raden jullie me aan? Ga ik last krijgen als ik op vakantie "maar" 1GB tot m'n beschikking heb? (ik heb overigens wel vaak een laptop mee waar ik m'n bestanden op kan overzetten :))

Ik heb ook in het topic van de imagetanks gekeken, maar ik weet niet of dat in de praktijk zo goed werkt...

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

1 GB is vrijwel altijd genoeg voor een dagje zorgeloos schieten. Aan het eind van de dag leeg je de kaart op je laptop.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidance
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2019
DenMan schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:06:
Goed, morgen gaat het dan gebeuren: dan ga ik m'n 350D halen, inclusief de kitlens. Een eventuele prime- of telelens koop ik later wel, als ik wat meer geoefend heb. Ik hou iig de Canon 50mm 1.8 in de gaten, en als telelenzen de Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO, en de Canon EF 70-200/4.0 L USM. Ik weet dat de Canon superieur zal zijn aan de Sigma in dit geval, maar ik weet nog niet zo goed of ik op korte termijn nog eens 602 (502?) euro wil spenderen aan nog een lens.

Want... aangezien ik van een compactcam kom, en nu eens een stap verder wil gaan en dus een dSLR koop, kan ik opnieuw beginnen :) Ik heb die kit, dan nog een mooie tas waar de camera, kitlens, geheugenkaartjes en accessoires in kunnen, + nog een telelens in de toekomst. En dan nog het CF-kaartje. Daar had ik nog een vraag over. Hoe groot gaan de foto's worden die ik ga schieten? Zelf dacht ik aan een 1GB CF kaartje (extreme III van Sandisk) maar is dat wel groot genoeg? Want als 1 foto zo'n 12mb in beslag gaat nemen dan gaat het natuurlijk hard :D

Aan de andere kant is ruim 200 euro voor een 2GB dan ook weer een hoop geld. Wat raden jullie me aan? Ga ik last krijgen als ik op vakantie "maar" 1GB tot m'n beschikking heb? (ik heb overigens wel vaak een laptop mee waar ik m'n bestanden op kan overzetten :))

Ik heb ook in het topic van de imagetanks gekeken, maar ik weet niet of dat in de praktijk zo goed werkt...
Ben je iemand met kleine handen? zo niet, haal dan ook meteen de Grip erbij, anders zul je je snel gaan frustreren.
Over de kitlens: er is ook een mogelijkheid om een pakket te kopen met een 18-200mm lens (Sigma), schijnt een hele goede lens te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Gizz schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:08:
1 GB is vrijwel altijd genoeg voor een dagje zorgeloos schieten. Aan het eind van de dag leeg je de kaart op je laptop.
Ja maar weet je ook hoe groot de foto's ongeveer gaan zijn, op de hoogste kwaliteit JPEG of RAW? Ik neem aan weer iets groter dan bij de 300D?
Guidance schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:09:
[...]

Ben je iemand met kleine handen? zo niet, haal dan ook meteen de Grip erbij, anders zul je je snel gaan frustreren.
Over de kitlens: er is ook een mogelijkheid om een pakket te kopen met een 18-200mm lens (Sigma), schijnt een hele goede lens te zijn.
Ik heb de camera zelf in m'n handen gehad bij de Makro, en dat beviel goed, ik vond de 300D zelf iets te groot (daar ook in m'n handen gehad), ondanks m'n toch niet kleine handen. Ook vind ik het belangrijk dat de camera wat makkelijker mee te nemen is, omdat ie lichter en compacter is, al is dat verschil niet extreem groot.

Ik weet (door dit topic) van die lens idd, maar aangezien ik niet zulke goede verhalen hoor over zulke extreme zoomlenzen wacht ik daar toch mee. Ook omdat de kitlens maar 30 Euro meer kost dan de body alleen kan ik 'm bijna niet laten liggen, ook niet omdat het mijn eerste lens zal zijn, en dus perfect om mee te oefenen :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:59:
[...]

bestelnummer bij Conrad is 512110-8B
Sapanningsomvormer PS-120 Prijs 32.50

De Voltcraft spanningsomvormer mag tijdens geen enkel uitstapje met auto of caravan ontbreken. Eenvoudig in de sigarettenaansteker steken en u beschikt over 230 V/50 Hz in vrijwel stopcontactkwaliteit. Daarbij is het vermogen van 100 W voor veel apparaten veelal voldoende. Wanneer de voedingsspanning te laag wordt (< 11 V), wordt de omvormer automatisch uitgeschakeld.
Technische spec.: Max. vermogen continu 100 W, piek 300 W • Optimaal rendement 90% • Golfvorm gemodificeerde sinusgolf • Ingangsspanning 12 V= (11 - 15 V=) • Uitgangsspanning 230 V ±5% • Uitschakeling bij te lage spanning • Gewicht 220 g • Afm. (lxbxh) 142 x 65 x 38 mm.

Ideaal voor mobiel inzet
100 W continu vermogen
hmm, vind ik iets te prijzig voor 1 vakantie alleen. Zijn er niet goedkopere oplossingen (voor een arme student :P)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt prima hoor, zou niet zonder kunnen. Op mijn reis wil ik onbeperkt kunnen schieten en een imagetank is dan vele malen goedkoper..ik zou zomaar 500 fotos op een dag kunnen schieten met deze camera, dus een 40gb tank is dan wel handig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
De camera is trouwens nu in de aanbieding bij de mediamarkt (zwolle) voor € 877,00 incl lens.

Ff een vraagje, hoe presteert de Eos 350d (met standaard lens) in het donker. Ik maak namelijk foto's in een café en daar is het doorgaans nogal donker. Heeft de camera ook iets van night-vision, waardoor je in het donker het schermpje nog kan bekijken tijdens het maken van een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de achtergrondverlichting aanzetten, zodat je je instellingen kunt bekijken. Is dit wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:27:
Je kunt de achtergrondverlichting aanzetten, zodat je je instellingen kunt bekijken. Is dit wat je bedoelt?
Niet geheel :)

Mijn vraag anders geformuleerd: Wanneer de omgeving donker is, zie je dan nog wel wat op het schermpje of blijft die ook donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schermpje is verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Klovan bedoel je misschien of je het beeld van wat je gaat fotograferen op het scherm ziet?
Vergeet namelijk niet dat het een DSLR is en je nooit iets op het scherm zal gaan zien behalve de menu's en gemaakte foto's....misschien denk je dat je het kan vergelijken met een compact digitaal dat je de camera voor je kan houden en dan op het schermpje zien wat er op de foto gaat komen, dat gaat hem dus NIET worden, met geen enkele DSLR trouwens niet!

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ff een vraagje, hoe presteert de Eos 350d (met standaard lens) in het donker. Ik maak namelijk foto's in een café en daar is het doorgaans nogal donker. Heeft de camera ook iets van night-vision, waardoor je in het donker het schermpje nog kan bekijken tijdens het maken van een foto?
Maar tijdens het maken van een foto kijk je uiteraard niet op het schermpje, dat kan ook niet, de spiegel is nog niet opgeklapt, dus er valt nog geen licht op de CMOS.

[ Voor 48% gewijzigd door Kanarie op 18-05-2005 19:47 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

DenMan schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:18:
Ja maar weet je ook hoe groot de foto's ongeveer gaan zijn, op de hoogste kwaliteit JPEG of RAW? Ik neem aan weer iets groter dan bij de 300D?
Als ik het goed begrijp...3 kleuren, 8 mp dus een RAW bestand zal dan 3*8=24mb zijn.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tevens is de kitlens niet echt lichtsterk en is het daarmee niet de ideale kroeg/dancing lens, alhoewel je afhankelijk van de situatie en met een hogere ISO wel een heel eind kan komen. Echt betere lenzen qua lichtsterkte zijn gewoon flink duurder.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Triplefox schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:39:
Klovan bedoel je misschien of je het beeld van wat je gaat fotograferen op het scherm ziet?
Vergeet namelijk niet dat het een DSLR is en je nooit iets op het scherm zal gaan zien behalve de menu's en gemaakte foto's....misschien denk je dat je het kan vergelijken met een compact digitaal dat je de camera voor je kan houden en dan op het schermpje zien wat er op de foto gaat komen, dat gaat hem dus NIET worden, met geen enkele DSLR trouwens niet!
Aha, nu gaat er bij mij een lampje branden, da's waar ook... het is en blijft een spiegelreflex.

Dus als het donker is, zie je niets in de zoeker of wordt het licht op één of andere manier versterkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Klovan schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:52:
Dus als het donker is, zie je niets in de zoeker of wordt het licht op één of andere manier versterkt?
Wordt niet versterkt. Je diafragma is max geopend, that's it. Als je dus een kleinere diafragma kiest, wordt deze diafragma niet direct fysiek gebruikt, dit gebeurd pas bij het begruik van de DoF preview knop en bij het ontspannen. Bij ontspannen heb je zoals gezegd geen beeld in de viewfinder, omdat de spiegel opgeklapt is.
bombadil schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:49:
[...]

Als ik het goed begrijp...3 kleuren, 8 mp dus een RAW bestand zal dan 3*8=24mb zijn.
Dpreview noemt de volgende file sizes in hun test:
3504 x 2336 RAW + JPEG 9,490 KB
3504 x 2336 RAW 6,990 KB
3504 x 2336 JPEG Fine 2,500 KB
Dit zijn geen constanten.

Overigens vind bij een RAW dus nog steeds enige compressie plaats en is er niet per se 8bits per kleur beschikbaar.

[ Voor 59% gewijzigd door Voutloos op 18-05-2005 20:03 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij het verschil in filesize verklaren? Mijn fotos varieren van bijna 6 mb tot 632 KB (?)
En het lijkt wel of de kitlens fotos groter zijn dan die van mijn sigma..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Compressie. Ook ISO speelt een kleine rol. Ruis opslaan kost juist ruimte (een egaal vlak kan dankzij ruis opeens heel gedetailleerd lijken), dus bij een hogere ISO neemt de filesize toe.

Bij de 300D, maar ongetwijfeld bij de 350D ook, neemt de schatting van het aantal resterende opnamen dan ook af als je je ISO omhoog gooit.

[ Voor 55% gewijzigd door Voutloos op 18-05-2005 20:47 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Voutloos schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:50:
Tevens is de kitlens niet echt lichtsterk en is het daarmee niet de ideale kroeg/dancing lens, alhoewel je afhankelijk van de situatie en met een hogere ISO wel een heel eind kan komen. Echt betere lenzen qua lichtsterkte zijn gewoon flink duurder.
Ik denk dat je in de kroeg heel goed uit de voeten kunt met die 50mm f1.8 van Canon. Die is voor een habbekrats te koop, bijzonder lichtsterk en retestrak. Inzoomem is toch niet nodig in de kroeg? Anders kom je inderdaad aan de beurt voor lenzen met een redelijke zoom en f2.8 oid.
Wat is overigens met de kitlens zo'n beetje de grens als je in een donkere kroeg foto's maakt? Trekt ie dat op bv 1600ISO met een beetje redelijke sluitertijd (1/60 ofzo). Is dat te doen?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Ik maak nu foto's met een Canon Ixus 40 en Canon Powershot A80, dus het zal allicht wel beter zijn, straks met de E350d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heeft Canon last van qualitycontrol problemen bij de productie van de 350D? Ik heb mijn 350D nl. al terug moeten brengen omdat de info-regel in de viewer uitgevallen was, en een vriend van me heeft die van hem al 3 keer terug gebracht, oa. door veel hot pixels en het uitvallen van de focus-punt selectie mogelijkheid. Ik wacht nu al 3 weken op mijn vervangend toestel omdat (volgens mijn fotozaak dan) Canon NL geen voorraad heeft en wanneer er weer binnenkomt is daar ook niet bekend.

Zou ik upgraden naar een 20D? Mijn 350D was nl. pas 3 dagen oud toen ik hem terug bracht.

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 18-05-2005 23:54 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 14:07
Sorry mensen, ik ben niet zoveel op GoT, simpelweg omdat ik me al op teveel fora ophoud, maar als n og een ietwat late reactie :o
Gizz schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:50:
799 euro is een behoorlijke investering om even niet zonder camera te zitten.
Had je niet beter een body kunnen huren? Ik had mijn 300D na 1 week alweer terug van de reparatie, beetje veel om voor 1 week een extra body te kopen.

Maar je moet het zelf weten natuurlijk, ik had het besteed aan een extra mooie lens i.p.v. een body dat je misschien 2 weken gebruikt :P
Ehrm ja, dat is veel, maar ik kan niet precies inschatten hoelang die weg is. Had meer gerekend op een doorlooptijd van 4 tot 6 weken ofzo. Ik heb em nog niet eens weggebracht kan je nagaan 8)7... Wil em perse wegbrengen en niet opsturen.

Anyway ik kan niet een week zonder fatsoenlijke camera. Klinkt aanstellerig maar tis gewoon zo en huren... Neh... Had vroeger al een hekel aan de bibliotheek ;)

Maar zo'n body houd z'n marktwaarde ook wel redelijk hoor. Als ik zo naar de 300D 2de hands marktprijzen kijk wordt er nog om gevochten. En ik heb een 300D gehad. Wilde er eerst een terugkopen voor deze actie maar dacht van laat maar. Koop er wel een 350D bij.
JJapie schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:36:
[...]

Tsja, het probleem is dat je ergens moet beginnen. Die kit-lens kost niet veel en daarom leek het mij een goede oplossing om mee te beginnen. Als die groothoeklenzen niet zo ontzettend duur waren was de keus natuurlijk een stuk makkelijker geweest, dan kocht ik die er wel meteen bij :)

@nl2dav >> is die €799 bij Crown incl. of excl. kitlens?
Nee dat was ex kitlens maar inclusief 256 Mb kaartje. Niet dat ik er erg veel aan heb maar het was attent. Die kitlens is inderdaad leuk om mee te starten maar op gegeven moment is dat toch echt een dog toy zoals ze dat ietwat minderwaardig op de Engelse fora noemen. Want hij is best goed, zeker voor die prijs. Ik heb em op gegeven moment vervangen voor een Tamron 17-35 en een 50mm 1.4 en vind het eigenlijk wel best zo 8)

(samen met mn 70-200mm F4 als we dan toch bezig zijn met vermelden)

Maarre ik had em liever bij cameranu.nl gehaald, die zit bij mij om de hoek en de service is echt uitmuntend daar. Ze hadden helaas toen nog geen body only aanbieding. Nu wel :'(

Heb mezelf voorgenomen om voortaan niet meer bij andere bedrijven wat te halen. Van de 350D blijkt namelijk de interne flitser na een dag zichzelf overgegeven te hebben. Nu heb ik een 580EX dus kwam er vrij laat achter maar tis toch klote. Kan dat ding OOK naar Roosendaal. -zuchie-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 23:26

mjl

Ugh

Ik heb zelf een altijd een 512 MB en een 256 MB CF bij me, daar kan ik met gemak de hele dag mee schieten op een city trip en m'n 300D. Dan 's avonds in het hotel ff de Compactdrive aanzwengelen en je kunt de volgende dag weer verder .... en dan om de 2 dagen een nieuwe accu ongeveer.

Zo'n 40GB compactdrive hoeft niet meer dan 160 euro te kosten als je met een IA meedoet bijv. en met 1 accu lading ben je ~25 GB aan opslag verder. Voordeel is aan de compactdrive dat je oplaadbare penlites erin hebt zitten !

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Ik heb zojuist m'n 350D + kitlens gehaald bij de Media Markt in Utrecht, ennnn, hij was daar 50 euro in prijs verlaagd, dus 839 Euro! Best netjes dacht ik zo. Voor 977 Euro had ik een 350D + kitlens, 1GB Sandisk Extreme II Compactflash en een mooie fototas, best netjes dacht ik zo? :)

Hij ligt nu aan de oplader, zo eens ff kijken wat het beestje allemaal kan :P

Schieten jullie meestal op RAW of JPEG?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo in nederland bestellen, voor veels te hoge prijzen???
Ik heb mijn 350d besteld bij EG electronics(duitsland, zie shop servey)
vrijdag hemelvaart besteld, week later binnen(internatioanle overschrijving duurt 5 dagen, verzenden 2 dagen, maar je kan voor 3euro extra bij de rabo met spod over maken)
Lens(Tamron28-75 2.8) gekocht bijAC Foto(shop servey) vrijdag besteld donderdag binnen(dit vanwege pinksteren) De service van ACfoto was echt top elk mailtje dat ik stuure had ik binnen 2uur antwoord terug!!! en natuurlijk ook goedkoper als bij Konijnenberg(die hem niet op voorraad had!)
Dan nog m'n 1gb ultra II cp card, besteld bij digitalsonline.nl vrijdag besteld zaterdag inhuis voor 88euries incl. verzend kosten!!
Al met al.....
lang leve internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:00:
Hoezo in nederland bestellen, voor veels te hoge prijzen???
Ik heb mijn 350d besteld bij EG electronics(duitsland, zie shop servey)
vrijdag hemelvaart besteld, week later binnen(internatioanle overschrijving duurt 5 dagen, verzenden 2 dagen, maar je kan voor 3euro extra bij de rabo met spod over maken)
Lens(Tamron28-75 2.8) gekocht bijAC Foto(shop servey) vrijdag besteld donderdag binnen(dit vanwege pinksteren) De service van ACfoto was echt top elk mailtje dat ik stuure had ik binnen 2uur antwoord terug!!! en natuurlijk ook goedkoper als bij Konijnenberg(die hem niet op voorraad had!)
Dan nog m'n 1gb ultra II cp card, besteld bij digitalsonline.nl vrijdag besteld zaterdag inhuis voor 88euries incl. verzend kosten!!
Al met al.....
lang leve internet
Allemaal heel fijn voor je, maar als er iets kapot gaat breng ik mijn camera naar de lokale fotoboer die alles voor me oplost. En hij gaat waarschijnlijk ook terug want mijn 350D heeft behoorlijk last van back-focus (heb um nu nog thuis maar de test foto's zijn richting Canon). Ben ik even blij dat ik een paar tientjes teveel heb betaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

TheBorg schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:11:
[...]

Allemaal heel fijn voor je, maar als er iets kapot gaat breng ik mijn camera naar de lokale fotoboer die alles voor me oplost.
Dan hoop ik wel voor je dat hij je een nieuwe 350D mee terug geeft. Als hij hem opstuurt naar ETBASS voor de reparatie dan had je hem net zo goed in Duitsland kunnen kopen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Gizz schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:10:
[...]

Dan hoop ik wel voor je dat hij je een nieuwe 350D mee terug geeft. Als hij hem opstuurt naar ETBASS voor de reparatie dan had je hem net zo goed in Duitsland kunnen kopen.
En wie gaat dat dan betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kost een euro of 10. Als je dat aftrekt van de 100? euro die je bespaarde door in Duitsland bij een webshop te kopen heb je nog steeds flink wat geld bespaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb een vraagje, op mijn 350d zit er bij de handgreep waar je de vingers in legt een rood puntje met een soort fotocelletje, onder de shutter knop.

Waar is dit voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:11:
Ik heb een vraagje, op mijn 350d zit er bij de handgreep waar je de vingers in legt een rood puntje met een soort fotocelletje, onder de shutter knop.

Waar is dit voor :?
Voor de infraroodafstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Heeft iemand het laatst de 350D nog in de aanbieding gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
masser120 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:24:
Heeft iemand het laatst de 350D nog in de aanbieding gezien?
niet in de aanbieding, maar verscheide kit pakketjes zijn voor 849 euro te verkrijgen (wel met duitse handleitung :P)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
(jarig!)
Ik krijg van de week mijn 350D binnen met de standaard kitlens. Alleen nu zoek ik nog een telelens (volgende maand denk ik), ik had er twee in uitgezocht, alleen ik weet effe niet welke ik nu het beste kan nemen.

1: Canon EF 75-300/4.0-5.6 USM IS ø 58mm = € 392.00

2: Canon EF 70-200/4.0 L USM + zonnekap ø 67mm = € 602.00

De 1ste gaat tot 300mm, maar is denk ik een mindere lens, ook wegens de prijs, de 2de is een L lens, en een heel stuk duurder. Maar is het verstandig om die 75-300 lens te kopen, of toch voor de 70-200 L lens gaan?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Apolloo in Almere heeft ook precies dezelfde folder. Nog even iets over dat 38-76 objectief. Volgens mij s dat een heel oud objectief. Ik heb ooit een EOS 500 gekocht en daar zat de 38-76 als standaardobjectief bij. Lijkt er dus inderdaad op dat deze keten van vage zaken ons een oor probeert aan te naaien. Kijk dus goed uit!!

Gr. Jo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Br@m schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:58:
Ik krijg van de week mijn 350D binnen met de standaard kitlens. Alleen nu zoek ik nog een telelens (volgende maand denk ik), ik had er twee in uitgezocht, alleen ik weet effe niet welke ik nu het beste kan nemen.

De 1ste gaat tot 300mm, maar is denk ik een mindere lens, ook wegens de prijs, de 2de is een L lens, en een heel stuk duurder. Maar is het verstandig om die 75-300 lens te kopen, of toch voor de 70-200 L lens gaan?
even zorgen dat je via de canon site (http://www.canonextrapromotion.com) een kortingsboekje voor bonnen te pakken krijgt als dat niet bij ded 350D zit en dan 100 euro cashbacken op de L en dan ZEKER voor de 70-200 gaan voor die 110 euro meer!
dus optie 1 vergeten en lekker voor 2 gaan het is gewoon een veel betere lens ook al heeft hij iets minder tele, je zal er geen spijt van krijgen

[ Voor 13% gewijzigd door Triplefox op 19-05-2005 22:19 ]

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Die eerst 75-300 met IS is bij konijnenberg dus 392, maar zowel bij de mediamarkt als bij een andere fotozaak in zwolle kost hij 875 euro!!! hoe kan dit prijsverschil ineens? De lens is overigens PRECIES dezelfde, ik heb de beste man van de winkel het laten zien, of hij dat leuk vond was een 2e :P

Heb daar wel de grip in Zwolle bijgekocht voor 75 euro, die had konijnenberg niet meer liggen, en 75 euro is écht een lage prijs, terwijl het nergens in zwolle meer te krijgen was, heb 5 zaken afgezocht!

Grip is wel een must heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amerikaanse import. Die prijzen zijn gewoon niet leuk meer. Bovendien is het verboden om dergelijke producten op de Europese markt aan te bieden, helaas is het niet te controleren. Het prijsverschil ligt dus niet aan de speciaalzaken, maar aan de big bad internetcompany die op een creatieve manier met regels omgaat. Overigens is 875 wel erg hoog. 550 a 600 euro is een betere richtprijs. Ik denk dat die 875 een adviesprijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:31:
[...]

Die eerst 75-300 met IS is bij konijnenberg dus 392, maar zowel bij de mediamarkt als bij een andere fotozaak in zwolle kost hij 875 euro!!! hoe kan dit prijsverschil ineens? De lens is overigens PRECIES dezelfde, ik heb de beste man van de winkel het laten zien, of hij dat leuk vond was een 2e :P

Heb daar wel de grip in Zwolle bijgekocht voor 75 euro, die had konijnenberg niet meer liggen, en 75 euro is écht een lage prijs, terwijl het nergens in zwolle meer te krijgen was, heb 5 zaken afgezocht!

Grip is wel een must heb ik gemerkt.
Bij Kelkoo is de prijs 283,65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:40:
Amerikaanse import. Die prijzen zijn gewoon niet leuk meer. Bovendien is het verboden om dergelijke producten op de Europese markt aan te bieden, helaas is het niet te controleren. ...
Tja, de grote slachtoffer is de retail in Nederland. De consument zal het worst wezen verder.
Overigens is het wel triest dat bedrijven zoals Canon (maar vooral Nikon) zulke rare praktijken erop nahouden. Product is immers hetzelfde, alleen het (import) land niet. Die meuk wordt toch in Asië geassembleerd? Waarom dan die rare prijsverschillen (zelfs met belastingen e.d. zijn wij in Nederland gewoon duur) en dat gedoe rondom garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Maar is het verstandig om die 75-300 lens te kopen, of toch voor de 70-200 L lens gaan?
Voor de 70-200/4.0L lens krijg je een voucher van 100 euro bij de camera. Dan kost de lens nog maar 500 euro. Alleen weet ik niet of dit alleen geldt voor NL lenzen, die van konijnenberg zijn meestal Canadese lenzen.

/edit: vaker refreshen dus :( Maar geldt die voucher nou ook voor buitenlandse lenzen? Dat kun je toch zeker aan het serinummer zien, en dat moet je opgeven aan Canon.

[ Voor 20% gewijzigd door zonoskar op 19-05-2005 22:59 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, een collega van mij heeft wel een 300/4.0 voor een goede prijs en wel een gat in zijn kartonnen doos, maar geen geld terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:40:
Amerikaanse import. Die prijzen zijn gewoon niet leuk meer. Bovendien is het verboden om dergelijke producten op de Europese markt aan te bieden, helaas is het niet te controleren.
Hmmm...ik twijfel daaraan. De fabrikant kan het in principe verbieden. Dat is iets anders als dat het verboden is. Er is geen wet die zegt 'gij zult geen buitenlandsche producten op de Nederlandsche martk afzetten'. Zo'n wet bestaat niet en zal er hopelijk nooit komen ook. Anders zouden vele import zaken failliet gaan.
De fabrikant echter heeft het distributierecht. Hiermee kan ie verbieden dat producten die voor een bepaalde markt zijn gemaakt, op een andere markt worden aangeboden. Net als met DVD's (daar proberen ze het met de regiocodering). In de praktijk wordt er niet zo tegen opgetreden. Met DVD's komt met ook niet verder dan wat gespierde taal. En dat het niet te controleren is, is maar ten dele waar. Konijnenberg is ook een fysieke winkel en ook hun webshop is niet bepaald een shady onderneming. Als de fabrikant het wil, is het heel makkelijk aan te pakken. Ik denk dat ze het stieken wel best vinden. Verkopen ze nog eens een keer wat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb een twee vraagjes voor alle 350D bezitters.

Zat er plastic folie over het LCD scherm en de draaiknop?
En begon de teller van de camera op 0?

Dit i.v.m. mijn back-focus probleem. Krijg het gevoel dat hij al een keer eerder gebruikt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Geen folie op het scherm, maar de teller stond wel op 0

What is impossibility but a challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
TheBorg schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:20:

Dit i.v.m. mijn back-focus probleem. Krijg het gevoel dat hij al een keer eerder gebruikt is...
folie kan ik mij niet meer herrinneren. Teller is afhankelijk of je al een gebruikt CF kaartje er in hebt gestopt. Bij mij begon hij bij 4000 nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Mijn CF kaartje was helemaal nieuw en de teller begon op 2600 ofzo. Beetje vreemd niet?

Ben een beetje over de zeik. Helemaal als ik straks m'n camera 3 weken kwijt ben. Misschien kan ik met wat onderbouwing een nieuwe eisen.

[ Voor 48% gewijzigd door TheBorg op 20-05-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter vergelijk:

Mijn Nikon D70 was geleverd als volgt:

met een cap op de lensmount
kleefplastic op alle schermpjes
0 foto's op de teller
een beetje sap in de accu
Waarschuwingskaartje in het CF slot

Kortom, nieuw, en dit verwacht ik ook van een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBorg schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:20:

Als ik het me goed herinner had ik wel folie op de display, niet op de knop. Daarnaast zat er een lensdop op en zat de body in twee zakjes in de doos.

De teller stond op 0. Dit is een instelling in de camera en niet van de CF kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 07:54:
De teller stond op 0. Dit is een instelling in de camera en niet van de CF kaart.
Ligt dus wel aan de CF kaart als je een continuerende file-numering in hebt gesteld. Bij mij begon ie ver voorbij de 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mphilipp: niet correct. De Amerikaanse producten (electronische producten) bevatten geen CE (?!) keurmerk en worden derhalve niet toegelaten tot de Europese markt. Zo zijn er nog meer regels waar een product aan moet voldoen maar die staan mij niet helder voor de geest. Probleem met objectieven is dat er geen vermelding van keurmerken op de verpakkingen staan.

Ten tijden van de 300D werden er op verschillende plekken Rebels verkocht en een groot aantal van deze zaken hebben ook contact gehad met Canon, waarbij Canon deze partijen sommeerden direct met de verkoop te stoppen. Voldeden zij niet aan dit gehoor dan konden zij rekenen op een onaangekondigde inspectie van wat economische controle diensten. Ik weet eigenlijk niet of er ook daadwerkelijk bedrijven zijn die hiervoor ook sancties opgelegd hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:21:
sorry..de 18-200 mm
Net gehaald bij Foka. Nergens meer online te krijgen, lange levertijd

direct onder de indruk!
We zijn inmiddels een week verder. Bevalt ie nog steeds zo goed? Hoe zit het met de scherpte op 18 mm f3.5 en de vignettering. Op 200mm is ie absoluut niet lichtsterk met f6.3 heb je daar geen last van?

Qua mm is het wel een fijne walkaround lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
(jarig!)
Bedankt voor de reactie, ik ga dan toch maar voor 70-200mm L lens van Canon.. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf op dit moment erg te twijfelen.

Heb een aanbod gekregen voor een EOS 10D voor 650 euro (alleen Body).

In de plaatselijke electronica zaak kan ik echter een 350D + Kit lens halen voor 799 euro.

What to do.. Kom er zelf niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou voor de 10D gaan. Lekker robuuste camera en die 2 mpixels verschil merk je nauwelijks.
Waarom staat er eigenlijk "Canon EOS 350D" onder je naam als je nog geen camera hebt :? :P

Topic is vol, wie maakt een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:20:
Ik zit zelf op dit moment erg te twijfelen.
Heb een aanbod gekregen voor een EOS 10D voor 650 euro (alleen Body).
In de plaatselijke electronica zaak kan ik echter een 350D + Kit lens halen voor 799 euro.
What to do.. Kom er zelf niet echt uit.
Ik heb zelf ook geschoten met de 10D. Het enige wat beter is to.v. de 350D is het LCD scherm...
Naar mijn ervaring is de beeldkwaliteit van de 350D beter, de accu gaat langer mee, hij is veel en veel sneller, kleiner (voor mij een voordeel). Ik zou het wel weten voor die 150 Euro. Bovendien is hij dan nieuw met grarantie en heb je een lensje om mee te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag het hele 350D-forum doorgeploegd. Bedankt voor alle info, dat maakt het voor een leek als ik weer wat gemakkelijker om te kiezen.

Ik heb wel nog wat vragen. Natuurlijk ook over lenzen. Momenteel ben ik (uit een erfenis) in het bezit van een EOS 1000F/N met 3 lenzen: Canon EF 35-80 1:4-5.6 II, EF 80-200 1: 4.5-5.6 en EF 75-300 1: 4-5.6 II. Deze lenzen zullen vast wel op de 350 passen, maar is dit eigenlijk wel zinvol? Of zijn ze prima te gebruiken als aanvulling op de kit en/of de 50 1.8 prime?

Nog iets anders: hoe voorkomen jullie overbelichting wanneer de zon enorm schijnt (zoals bijvoorbeeld in Italie). Foto's neigen dan erg flets te worden (althans de mijne). Is dat gewoon een kwestie van het diafragma anders instellen of zijn er nog andere truukjes? Een cursus staat trouwens nog in de planning...

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat de bediening van de 10D sneller is, dat de camera een betere handligging heeft (persoonlijk, maar fotografeer maar eens veel), de zoeker is groter en de camera is veel duurzamer. Lastig... keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wreckerrm schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:23:
[...]

We zijn inmiddels een week verder. Bevalt ie nog steeds zo goed? Hoe zit het met de scherpte op 18 mm f3.5 en de vignettering. Op 200mm is ie absoluut niet lichtsterk met f6.3 heb je daar geen last van?

Qua mm is het wel een fijne walkaround lens.
hij bevalt mij uitstekend. Hier wat fotootjes (wel geresized)
http://www.pbase.com/errorist/eos350d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:27:

Nog iets anders: hoe voorkomen jullie overbelichting wanneer de zon enorm schijnt (zoals bijvoorbeeld in Italie). Foto's neigen dan erg flets te worden (althans de mijne). Is dat gewoon een kwestie van het diafragma anders instellen of zijn er nog andere truukjes? Een cursus staat trouwens nog in de planning...
Op een later moment terugkomen en als het echt niet anders kan, inflitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:23:
Ik zou voor de 10D gaan. Lekker robuuste camera en die 2 mpixels verschil merk je nauwelijks.
Waarom staat er eigenlijk "Canon EOS 350D" onder je naam als je nog geen camera hebt :? :P

Topic is vol, wie maakt een nieuwe?
Ik wist 99% zeker dat ik voor de 350D ging.. tot ik ineens die aanbieding van de 10D kreeg.

(mijn onderschrift is inmiddels al weg :))

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat de bediening van de 10D sneller is, dat de camera een betere handligging heeft (persoonlijk, maar fotografeer maar eens veel), de zoeker is groter en de camera is veel duurzamer. Lastig... keuzes.
Wat zou je zelf kiezen? Je komt over als iemand die er verstand van heeft.. In tegenstelling tot mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 23:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Vandaag het hele 350D-forum doorgeploegd. Bedankt voor alle info, dat maakt het voor een leek als ik weer wat gemakkelijker om te kiezen.

Ik heb wel nog wat vragen. Natuurlijk ook over lenzen. Momenteel ben ik (uit een erfenis) in het bezit van een EOS 1000F/N met 3 lenzen: Canon EF 35-80 1:4-5.6 II, EF 80-200 1: 4.5-5.6 en EF 75-300 1: 4-5.6 II. Deze lenzen zullen vast wel op de 350 passen, maar is dit eigenlijk wel zinvol? Of zijn ze prima te gebruiken als aanvulling op de kit en/of de 50 1.8 prime?

Alvast bedankt! _/-\o_
Als je ze toch al hebt kun je ze allicht uitproberen. Zijn zo te zien geen bijzondere lenzen, maar aangezien je ze gratis hebt altijd leuk om te proberen.
Kun je mooi experimenteren en uitvinden waar je je geld aan uit wilt geven :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hippocriet: ik zou voor een 10D gaan, maar ik denk dat een beginnende fotograaf wellicht beter af is met een 350D. Het gewicht scheelt 300 gram en bijna alle mogelijkheden van de 10D zitten op de 350D. De fotokwaliteit van de 350D is zels beter dan dat van de 10D. Echter de punten die ik hieronder noemde zijn voor mij van groter belang dan de voordelen van de 350D. Wat dat betreft moet je de keuze zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb deze week even een 350D in mijn handen gehad, maar wat mij zo tegenvalt is de grip, dat is toch helemaal niet lekker zo'n iel stukje plastic? Ik heb destijds moeten kiezen tussen een EOS 500 en een Minolta Dynax 500si, de grip tussen deze twee camera's vond ik een wereld van verschil. Aan de andere kant zie ik zoveel enthousiaste mensen dat ik bijna begin te twijfelen of het misschien aan mij ligt... Iemand die dit herkent?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

DeFeCt schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:04:
Ik heb deze week even een 350D in mijn handen gehad, maar wat mij zo tegenvalt is de grip, dat is toch helemaal niet lekker zo'n iel stukje plastic? Ik heb destijds moeten kiezen tussen een EOS 500 en een Minolta Dynax 500si, de grip tussen deze twee camera's vond ik een wereld van verschil. Aan de andere kant zie ik zoveel enthousiaste mensen dat ik bijna begin te twijfelen of het misschien aan mij ligt... Iemand die dit herkent?
Ik vond de grip ook niet super (heb em net een dag hoor) en heb er dus een losse grip bijgekocht in de aanbieding voor 75 euro. Nu ligt ie superlekker en is extra zwaar en stabiel en je kunt portrait schieten net zoals landscape omdat de grip extra shutterbuttons en instellingen heeft.

ICM met de 75-300 IS USM lens is het wel een machtig zwaar ding maar dan ook wel stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 05:57

breinonline

Are you afraid to be known?

Alvast bedankt! _/-\o_
Van de hele foto, of een deel op de voorgrond? Als de hele foto te licht wordt zou je kunnen onderbelichten (Av aanpassen) en voor een deel op de voorgond kan je inflitsen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Vraagje, hoe houden jullie de sensor schoon e.d.?

Ik zie net dat er een heel klein stofje op het glaasje zit waar die AF punten ook op staan (spiegel). Voor de foto maakt het niks uit, maar is het te verwijderen en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij iedere supermarkt verkopen ze van die brillo sponsjes. Beetje water erbij, zodat het schoonmaakmiddel erin lekker kan schuimen en dan stevig boenen op je spiegel en matglas :P

Zonder gekheid: niet aan je spiegel zitten en gebruik een grote blaasbalg voor het wegblazen van stofjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Het zijn aardige lenzen en aangezien je ze toch al hebt, lijkt het me voor de hand liggen als je eerst eens met die lenzen aan de slag gaat. Mochten ze op de een of andere manier niet bevallen, dan kun je altijd nog uitwijken naar duurdere lenzen. Verwacht geen wonderen van de lenzen die je hebt qua scherpte en contrast, maar er is zeker mee te werken. Ik zou overigens nog steeds de kitlens nemen, aangezien je met jouw lenzen op een 350D totaal geen groothoek hebt.
Nog iets anders: hoe voorkomen jullie overbelichting wanneer de zon enorm schijnt (zoals bijvoorbeeld in Italie).
Gewoon goed belichten. Goed nadenken op welk punt je een lichtmeting doet en hoe je dat precies gaat aanpakken. Het probleem bij veel zon zit hem niet zozeer in de hoeveelheid licht, maar in het grote contrast tussen lichte en donkere gedeelten in de compositie. Ook bij het kiezen van de compositie moet je dus rekening houden met het licht; te grote contrastverschillen kun je gewoon niet vastleggen. Dat resulteert in uitgebeten overbelichte partijen en volgelopen, onderbelichte schaduwen.
Foto's neigen dan erg flets te worden (althans de mijne). Is dat gewoon een kwestie van het diafragma anders instellen of zijn er nog andere truukjes? Een cursus staat trouwens nog in de planning...
Fletse foto's kun je op verschillende manieren beter maken. Om te beginnen kun je in de nabewerking het contrast opschroeven. Dit helpt een enorm stuk, maar zelf geef ik er de voorkeur aan om tijdens het schieten al zo fatsoenlijk mogelijke beelden te krijgen. Om fletsheid te voorkomen kun je UV-filters gebruiken (een overmaat aan UV resulteert in fletse beelden; berucht probleem in hooggebergten) en om extra contrastrijke beelden te krijgen, kun je een polarisatiefilter gebruiken. Een pola is op meer manieren nuttig, bijvoorbeeld om spiegelingen uit een wateroppervlak te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door koraks243 op 20-05-2005 18:44 ]

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Laatst online: 12-09 14:24
Fairy schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 17:31:
[...]

Ik vond de grip ook niet super (heb em net een dag hoor) en heb er dus een losse grip bijgekocht in de aanbieding voor 75 euro.
Voor dat geld wil ik ook wel een grip, waar heb je hem gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:03
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:28:
[...]

die foto's zijn die met de kitlens gemaakt of met een andere lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lvnielen schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:49:
[...]

die foto's zijn die met de kitlens gemaakt of met een andere lens?
Eh wat staat er in grote koeienletters bovenaan die website? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn er een paar met de kitlens gemaakt, dat heb ik erbij gezet. De rest met de sigma

Vraag: Welk Cokin systeem moet ik eigenlijk hebben, A of P? Ik heb geloof ik de verkeerde (A) want bij groothoekstand zie ik de ring in de hoeken :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:03
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:59:
[...]

Eh wat staat er in grote koeienletters bovenaan die website? 8)7
sorry niet gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:28:
[...]

ligt 't nou aan mijn monitor-instellingen (kijk op dit moment via een nogal brakke monitor), of ligt het aan mijn ogen, of is de bokeh van dat ding nou écht om te huilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Nog iets anders: hoe voorkomen jullie overbelichting wanneer de zon enorm schijnt (zoals bijvoorbeeld in Italie).
Overbelichting voorkom je door bijvoorbeeld je diafragma kleiner te maken of je sluitertijd te verhogen of de ISO waarde te verkleinen. Maar ik denk dat koraks meer in de richting zat met zijn pola filter. Een polarisatiefilter kan wonderen doen om contrast terug te halen in felle zonnige omstandigheden. Zie het als een soort zonnebril voor je camera. Als jij een zonnebril op moet om comfortabel buiten rond te kijken, neem dan altijd ook even een pola filter mee, want de kans is dan groot dat je hem nodig zal hebben.
Natuurlijk zou ik in felle lichtsomstandigheden ook een zonnekap opzetten, dat is een soort petje voor op je camera. Zonnekap + pola is een goede combo, alleen wel lastig om de pola rond te draaien met de zonnekap op (vind ik dan).

hier nog wat links met plaatjes.
http://www.shooter.net/in...g/Item/using-a-polarizer/
http://www.luminous-landscape.com/tutorials/polarizers.shtml
http://www.geocities.com/cokinfiltersystem/polarizer.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwbagger schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:44:
[...]

ligt 't nou aan mijn monitor-instellingen (kijk op dit moment via een nogal brakke monitor), of ligt het aan mijn ogen, of is de bokeh van dat ding nou écht om te huilen?
als je doelt op de paardebloem; die heb ik met verschillende diafragama's genomen. Bij deze is de achtergrond idd een beetje vreemd, maar ik heb andere exemplaren waar ie beter is..vond deze wel artiestiek tho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 00:48:
[...]

als je doelt op de paardebloem; die heb ik met verschillende diafragama's genomen. Bij deze is de achtergrond idd een beetje vreemd, maar ik heb andere exemplaren waar ie beter is..vond deze wel artiestiek tho ;)
hmm, wat me erg opviel bij de fotos was dat ik ze niet erg scherp kan noemen: http://www.pbase.com/errorist/image/43455371 ziet er niet echt goed uit. Ook http://www.pbase.com/errorist/image/43455370 vind ik maar een vreemde plaat qua scherpte...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

jwbagger schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:44:
[...]

Een erg lelijke bokeh inderdaad. Op dat punt is erg niets mis met je monitor :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 08:25:
[...]

hmm, wat me erg opviel bij de fotos was dat ik ze niet erg scherp kan noemen: http://www.pbase.com/errorist/image/43455371 ziet er niet echt goed uit. Ook http://www.pbase.com/errorist/image/43455370 vind ik maar een vreemde plaat qua scherpte...
ja brand mn eerste fotos maar af :/
de boterbloem is op 100% zeker wel scherp, zal welaan het resizen liggen. Je ziet de honing erin zitten.
En wat vind je dat er is er mis is met die vogels?
Overigens zijn dit de eerste fotos die ik met die lens heb geschoten, oefening baart kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 10:04:
[...]

ja brand mn eerste fotos maar af :/
de boterbloem is op 100% zeker wel scherp, zal welaan het resizen liggen. Je ziet de honing erin zitten.
En wat vind je dat er is er mis is met die vogels?
Overigens zijn dit de eerste fotos die ik met die lens heb geschoten, oefening baart kunst.
Nee, ik brand ze niet af, de fotos opzich zijn goed, maar het resultaat van de lens vind ik zelf niet zo mooi.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en die ekster? die vond ik erg mooi en scherp eerlijk gezegd. Is 100% crop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

De eerlijkheid gebied te zeggen dat het geen ekster is maar een scholekster.

De foto is scherp zo te zien. Maar dit is natuurlijk maar een klein formaat, dus het is lastig te controleren of het ook écht scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 10:27:
De eerlijkheid gebied te zeggen dat het geen ekster is maar een scholekster.

De foto is scherp zo te zien. Maar dit is natuurlijk maar een klein formaat, dus het is lastig te controleren of het ook écht scherp is.
zoals ik zei, dit is 100% gevropt, dus ware grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 10:30:
[...]

zoals ik zei, dit is 100% gevropt, dus ware grootte.
Sorry, overheen gelezen. Dan is die echt scherp ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

ginkgo schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:13:
[...]

Voor dat geld wil ik ook wel een grip, waar heb je hem gehaald?
Combi Hans Keuzekamp
Oude Vismarkt 20
Tel.: 038-4213697

:)

Is alleen tijdens de verhuizing volgens mij. Moet je dus snel zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door Fairy op 21-05-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:26
Ik heb sinds een paar dagen ook een 350D (...tot mijn beschikking. Hij is van m'n ouders :P).
Hiervoor schoot ik altijd met een A75, hierbij kon je de zelfontspannertijd instellen op 2 of 10 seconden. 2sec is zeer handig als je een foto wilt maken met lange sluitertijd: cam op een statiefje, zelfontspanner instellen op 2sec, ontspanner indrukken en handjes van de camera zodat ie perfect stilstaat. Even wachten en voila: prachtige foto. De 350D kan volgens mij alleen 10sec, klopt dat? Ik denk dat ik dan maar een afstandbediening moet scoren, anders word ik gek van het wachten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

als je bij de custom functions de mirror lockup aan zet, wordt de ontspantijd 2 sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:26
Ah, geinig :) dat werkt wel inderdaad. Beetje omslachtig om in te stellen steeds (tov A75), maar ik denk dat ik het uiteindelijk niet enorm vaak zal gebruiken, en als ik dan serieus aan de slag ga met een statiefje kan dat er ook nog wel bij. Handig om te weten, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Mijn vriendin heeft deze week een EOS 350D gekocht maar als ze zich nu registreert op de canon website met de serial, lukt het niet, ze heeft (zei ze tenminste ;)) alle mogelijke combinaties ingevuld bij de serial.
Weet iemand hoe dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Neobender schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:24:
Mijn vriendin heeft deze week een EOS 350D gekocht maar als ze zich nu registreert op de canon website met de serial, lukt het niet, ze heeft (zei ze tenminste ;)) alle mogelijke combinaties ingevuld bij de serial.
Even canon mailen? Misschien komt 't doordat 't een duitse is ofzo (die ik dus ook besteld heb :P)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Het is een Nederlandse en ze heeft Canon al gemailed, maar natuurlijk nog niets terug gekregen.
De foutmelding die ze krijgt is:
* Er is een probleem met het registreren van de volgende producten:
o Serienummer: ********** - Zorg a.u.b. dat alle velden juist zijn ingevuld. Klik a.u.b. op 'Verwijder invoer' voor dit product om de velden opnieuw in te voeren.
serial is veranderd ivm censuur ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Neobender op 22-05-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Neobender schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:30:
Het is een Nederlandse en ze heeft Canon al gemailed, maar natuurlijk nog niets terug gekregen.
De foutmelding die ze krijgt is:

[...]

serial is veranderd ivm censuur ;)
Zou ik gewoon even wachten totdat je mail terug krijgt, anders bellen? En alle velden nog even goed nalopen :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Neobender schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:24:
Ik had dit probleem ook. Het serienummer is in de vorm:
053XXXXX83

Na 20 keren proberen werd het nummer ineens geaccepteerd.
Ik ben benieuwd waar de teller van jouw camera begint. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Het kan ook zijn dat de database niet optijd is bijgewerkt. Heb ik zelf ook met HP apparatuur. Als iets net is uitgeleverd en ik wil een en ander controleren op de website, vindt ie m eerst niet en soms 10 minuten later, de andere keer een paar dagen later wel de gegevens.
Misschien lag het aan een upload die nog bezig was toen je je serienummer aan het proberen was.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
TheBorg schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:41:
[...]

Ik had dit probleem ook. Het serienummer is in de vorm:
053XXXXX83

Na 20 keren proberen werd het nummer ineens geaccepteerd.
Ik ben benieuwd waar de teller van jouw camera begint. :X
Ik zal ook wel kijken waar de mijne begint, ik heb 'm gister bij konijn besteld (duitse versie) ben dus benieuwd. Hoe lang zou dat verzenden eigenlijk duren? Gewoon woensdag in huis ofzo?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.