Canon 350D dSLR

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.542 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefimke,
wees eens wat specifieker. Wat heb je uiteindelijk betaald?
En wat heb je precies gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Ik val even middenin dit topic omdat ik ergens niet uit kom. Misschien dat iemand van jullie me kan helpen beslissen?
Ik wil sowieso de 350d kopen, maar heb nog geen ervaring met spiegelreflex. (Alleen met mn IXUS 400)
Aangezien er tal van mogelijkheden zijn qua objectieven bracht de standaard kit van 18-55mm en 55-200mm lens mij aan het twijfelen. Heb wat reviews over deze lenzen gelezen (met name de 55-200mm Canon lens) en die waren niet allemaal even lovend. Maar misschien zijn de reviews gemaakt door echte pro's en zijn ze gewend aan het beste van het beste?

Aangezien ik nog maar een amateurfotograaf ben, maar wel van mooie plaatjes hou en van goede spullen vroeg ik me af wat wijsheid is? 1100-1150 euro is een beetje mijn max. om uit te geven, dus een peperdure Canon L-serie lens zit er niet bij. |:(

Ik kan nu echter wel de kit kopen met beide canon lenzen of de kleine kit met alleen de 18-55mm lens en de Sigma 55-200mm lens. Aangezien deze lens op zich al 80 euro goedkoper is vroeg ik me af of dit ook een achteruitgang in kwaliteit is t.o.v. de Canon 55-200mm lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ExCibular schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:35:
[...]

Ik vind het maar een matige review! Zeker voor Dpreview.

Ik mis zoals door anderen al gezegd de vergelijking met de D70. Bij de continious shooting is daarentegen wel opeens de D70 maar dan weer niet de E-300. Bij de iso vergelijking zien we geen vergelijking met de D70 maar hij staat dan wel weer in de grafiek.
Ik vond er ook weinig nieuws instaan, maar ik denk dat er bewust nog geen vergelijking wordt getokken met de D70, aangezien er een opvolger (D70s, misschien een groot woord, wordt waarschijnlijk een paar kleine aanpassingen) eind april op de markt gezet gaat worden: http://www.dpreview.com/news/0504/05040802nikondslrs.asp

Ik denk dat dpreview in deze review wel uitgebreid de vergelijking tussen de 350 en d70s zal trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

eerdepeer schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:13:
Ik val even middenin dit topic omdat ik ergens niet uit kom. Misschien dat iemand van jullie me kan helpen beslissen?
Ik wil sowieso de 350d kopen, maar heb nog geen ervaring met spiegelreflex. (Alleen met mn IXUS 400)
Aangezien er tal van mogelijkheden zijn qua objectieven bracht de standaard kit van 18-55mm en 55-200mm lens mij aan het twijfelen. Heb wat reviews over deze lenzen gelezen (met name de 55-200mm Canon lens) en die waren niet allemaal even lovend. Maar misschien zijn de reviews gemaakt door echte pro's en zijn ze gewend aan het beste van het beste?

Aangezien ik nog maar een amateurfotograaf ben, maar wel van mooie plaatjes hou en van goede spullen vroeg ik me af wat wijsheid is? 1100-1150 euro is een beetje mijn max. om uit te geven, dus een peperdure Canon L-serie lens zit er niet bij. |:(

Ik kan nu echter wel de kit kopen met beide canon lenzen of de kleine kit met alleen de 18-55mm lens en de Sigma 55-200mm lens. Aangezien deze lens op zich al 80 euro goedkoper is vroeg ik me af of dit ook een achteruitgang in kwaliteit is t.o.v. de Canon 55-200mm lens?
Die Sigma lens doet volgens mij niet onder voor het Canon broertje. De echte zeikreviews op internet zijn vaak van mensen die alleen met Canon L glas schieten. Het valt niet te ontkennen dat het kwaliteitsglas is, maar voor de meeste mensen is het niet nodig, zeker als je net begint met SLR fotografie. Overigens is de Sigma een uitlopend model volgens mij. Ik zie hem niet meer op de Sigma site staan.

Ik zou je aanraden om de kitlens te kopen en de sigma. Voor het geld wat je dan bespaart door de Sigma telezoom in plaats van de Canon te kopen, koop je dan een Canon 50/1.8 II prime erbij. Dat is een leuke lens die bijna iedereen die met Canon (D)SLR op dit forum zit in zijn bezit heeft. Die lens is erg scherp, relatief goedkoop en bied je tevens de mogelijkheid bij weinig licht zonder flits te fotograferen. Je hebt met deze drie lenzen een heel uitgebreide beginnersset, waar je een goede lichtsterke lens hebt en een behoorlijk groot aantal mm's hebt afgedekt.

Echt goed glas (zowel van Canon als Sigma of bijvoorbeeld Tamron) is duur. Aangezien je net begint weet je nog niet wat je preciese wensen zijn op het gebied van lenzen en zul je dus niet meteen in deze klasse een lens moeten kopen, stel dat je miskoop, dan is dat echt zonde van het geld.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:44
kheppum ook!
Jaja! Ik zal maar gelijk verklappen dat hier in Tiel, diep in de polder, waar modder net zo normaal is als een glas melk 's morgens, ze hele mooie deals kunnen maken.
Ik kom ook maar gelijk terug op mijn bijdehante opmerking van de 256 mb kaart. Je hoeft idd slechts een serienummer en code in te voeren.

(duh mezelf).

Camera voelt heerlijk aan zeg. Ben nu over van mijn analoge 500n (ja, oudje) en gebruik straks met plezier de 50mm 1.8, 28-105 USM en 100-300 lens hierop.

Oh, iemand nog behoefte aan een supergoeie ef-s 18-55 ;)

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

V&A

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
Die van mij was niet echt serieus bedoeld he.. Tenzij er iemand is die zijn goeie geld wil uitgeven aan die mooie lens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Jan Smit schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 18:56:
[..]
Camera voelt heerlijk aan zeg. Ben nu over van mijn analoge 500n (ja, oudje) en gebruik straks met plezier de 50mm 1.8, 38-105 USM en 100-300 lens hierop.

Waarom zou je die wegdoen? 38mm op een 350D wordt al 61mm. Ik neem aan dat je toch wel wat groothoek wilt voor in de natuur.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De user manual van de 350d staat online!

http://consumer.usa.canon...egoryid=314&modelid=11154

(zet norton firewall even uit anders werkt de link naar de manual op die pagina niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
FaceDown schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:22:
[...]

Waarom zou je die wegdoen? 38mm op een 350D wordt al 61mm. Ik neem aan dat je toch wel wat groothoek wilt voor in de natuur.
Ik bedoelde eigenlijk 28-105, typte verkeerd. 28 wordt dan 44,8, da's nog netjes.
Maar die 18 zal ik er idd nog wel bijhouden.
Ik ga eens een serietje schieten met de verschillende lensjes, kijken of het uberhaupt iets uitmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik zou niet zonder groothoek kunnen.. Wel heb ik de Sigma 18-55 die ik had vervangen door de Tamron 17-35. Iets wat je misschien op termijn ook kan doen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
Okay, zoals beloofd een klein testje met de lenzen die ik heb. Ik plaats het in dit topic omdat het met een 350d is gemaakt en tevens de meegeleverde kitlens in dit testje voorkomt.
Trek zelf maar je conclusies. Mijn conclusie: 28-105 gaat erop.

(Overigens: vergis je niet in de interpretatie, met name bij volledige opening. de 50 mm staat dan op nog maar 1.8 en de kitlens al op 5.6. Mocht je de 50 mm één of twee stops sluiten dan wordt ie natuurlijk veel beter dan de kitlens op 5.6)

body:
350d

lenzen:
18-55 kitlens
50/f1.8
28-105/f3.5-4.5 USM

diafragma (Av programma ingesteld, uiteindelijke diafragma uit exif info)
1) zover mogelijk open (18-55mm: f/5.6, 50mm: f/1.8, 28-105mm: f/4)
2) f/11
3) f/zover mogelijk dicht (18-55mm: f/36, 50mm: f/22, 28-105mm: f/25)

iso 100, automatisch belicht, AWB, opname vanaf statief, daglicht.

In photosoep even de plaatjes geladen en een uitsnede gemaakt van het focusgebied. Uitsnedes zijn overigens verschillend van grootte.

JPEG afbeelding 180 kb

Photoshop 1.8 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Ik neem aan dat deze foot's 100% crop zijn? Ik vind de 50mm net niet scherp op f/11 terwijl deze scherper zou moeten zijn dan de 28-105. Waar heb je precies op gefocussed? Midden van het plantje, of er net naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
In alle gevallen is op hetzelfde gefocussed. Het viel mij idd ook op dat de 50 niet deed wat ik verwachtte.
De hoeveelheid crop weet ik niet precies. Ik heb de fotos geladen en van elk het plantje uitgesneden.
Ik zal anders de f/11 met de lenzen nog eens over gaan doen (binnenkort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Het is wel erg rustig hier in dit topic. Iemand al is een reply gekregen van Canon wat betreft het 256mb kaartje? Ik heb op 23-03-2005 een reply gehad dat het 2 tot 3 weken zou duren maar tot op heden nog niks gehoord. Iemand anders al wel iets binnen gekregen?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
ja hoor hier was hij na 7-10 dagen keurig binnen viel me reuze mee van canon.

nu even wat anders, ik ga zo een 70-200 f4 halen bij een Combi zaak, had daar nl nog een tegoed ivm een reparatie die uiteindelijk toch R.I.P. bleek te zijn maar nu hebben ze alleen een USA lens.
krijg hem voor een strakke prijs maar ga toch ook proberen te cashbacken tsja.. waar heb je die vouchers anders voor.
ik hou jullie wel even op de hoogte of het gaat lukken ook al is het een USA lens.
stel dat het niet lukt...... wat dan?
v.b. ik koop gewoon in een NL winkelstraat bij een NL winkel een lens (waarvan ik niet weet dat hij USA is) zouden ze dan de cashback kunnen weigeren?
als dat zo zou zijn lijkt het me (dat ook al koop je bij de fotovakzaak incl rode loper, kopje koffie etc etc) dat je altijd moet vragen naar de herkomst van de lens?!? :( 8)7 :(

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Tsja, de enige manier om daar achter te komen is door het te proberen. Ik denk eigenlijk niet dat het uitmaakt. Garantie op lenzen is ook wereldwijd, op camera's is een ander verhaal. Je weet van niks en anders kan je nog een kopie van je aankoopbewijs sturen naar ze, lijkt me dat ze dan niet moeilijk zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 15:10
De 350D is nu alweer bijna 2 maanden uit. Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met dat ding? Hebben jullie extra minpuntjes ontdenkt of blijken oude minpuntjes eigenlijk wel mee te vallen (bv de lage brightness van het lcd-display om wat te noemen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ik heb totaal geen problemen met de brightness en de kleine zoeker ben ik ook al aan gewend. Gisteren, eindelijk mijn grip ontvangen en dit maakt hem nu eindelijk helemaal compleet. Het enige minpuntje is misschien de balans, maar wie gaat er (buiten mij) nu met een 350d met 1,4 extender en een 70-200f4 buiten lopen?

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 15:10
marco899 schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:13:
...., maar wie gaat er (buiten mij) nu met een 350d met 1,4 extender en een 70-200f4 buiten lopen?
Was het éigenlijk wel van plan ;)

Dit wordt voor het eerst dat ik een canon ga kopen, dus begin van het begin met mn lenzen assortiment. Ik zit een beetje te twijfelen tussen de 70-200L f4 of de EF-S 10-22. Allebei tegelijk gaat niet lukken (budget problemen).
Zoom is natuurlijk altijd aardig, maar ik wil de D350 kopen voor het nemen van landschapsfoto's (ik ga deze zomervakantie wandelen in de Alpen) en groothoek is dan altijd meegenomen.

Wat ik mij eigenlijk nog afvraag, is hoe het kleine formaat van de camera bevalt of tegenvalt. Kan iemand daar zijn ervaring over posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik ben ook van plan in de nabije toekomst een 350d te kopen. In eerste instantie wil ik hem gaan gebruiken voor sportfotografie (autosport). Ik ben dus eerst van plan de body te kopen met een goed teleobjectief. Wat zouden jullie me adviseren ? Een 70-300mm ofzo ? 200mm vind ik te weinig iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Bertuss schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:02:
Ik ben ook van plan in de nabije toekomst een 350d te kopen. In eerste instantie wil ik hem gaan gebruiken voor sportfotografie (autosport). Ik ben dus eerst van plan de body te kopen met een goed teleobjectief. Wat zouden jullie me adviseren ? Een 70-300mm ofzo ? 200mm vind ik te weinig iig.
Tja, wat is je budget? Een mooie dure 300/400mm prime is het beste, maar niet betaalbaar voor de meeste mensen. Ik dnek dat je je vraag overigens beter kan stellen in het Centraal objectieven-topic V2.0, daar zijn ook al een hoop telelenzen besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
budget tja ... 300 euro voor objectief is wel max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om een nieuwe camera te kopen... Wat is volgens jullie de beste keuze? D70 of de Cannon EOS 350D?

Prijs maakt niet zoveel uit, ik wil gewoon de camera waarmee ik het meeste kan.

Kan iemand mij trouwens een korte uitleg in normale taal geven over wat ISO (lichtgevoeligheid?) inhoud? (Wat je ermee kan?) Ik heb al wat research gedaan maar google kwam niet echt met een duidelijk antwoord. Ik hoopte dat een van jullie mij wat kon vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

De FAQ al bekeken: ISO?

Wat betreft D70 vs. 350D, ze verschillen op bepaalde punten. Het is niet even zo te zeggen welke meer mogelijkheden heeft. Je keus zou ook af moeten hangen van de mogelijkheden die je wilt hebben. De D70 heeft andere instelmogelijkheden en de 350D heeft minder last van ruis en een lagere ISO mogelijkheid. Bij dpreview kan je de camera's goed vergelijken. Lees ook de reviews aldaar eens goed door. Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Misschien een vrij domme vraag maar ik ben nu al een tijdje aan het spelen met de 350D en de 10D en nu valt mij op dat de 350D maar 72 DPI geeft en de 10D 180 DPI direct uit de camera.
het staat er in de eigenschappen van windows bij en ook in Pshop.
Heeft dat misschien iets te maken met de parameters??
Ik kan het tot nu toe eigenlijk nog niet ontdekken het hoe en waarom.
Ik vraag me dus ook af of de kwaliteit er niet heel erg op achteruit gaat bij een flinke vergroting?
Is er iemand die dit ook al heeft gemerkt, graag hoor ik het!

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee, je hebt nog steeds 8 resp. 6 MPixels. ;) Het bestandje geeft alleen aan om default op een ander formaat (gevolg van DPI instelling) afgedrukt te worden. Maar geen hond die op een default manier afdrukt, je bepaalt immers zelf de grootte :Y)

Als je DPI opschroeft, geeft het bestandje gewoon aan dat hij minder inch hoog en breed is.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 18:40
Ik was vandaag bij de Makro in Vianen, en daar was de EOS 300D in een aanbieding voor 924 Euro incl. BTW. Dat was dus met de standaard 18 - 55 lens, en een 75 - 300 lens. Ik ben echt al tijden wild van deze camera, en was ook van plan met deze camera eindelijk de overstap te maken van compact naar spiegelreflex. Daarnaast stond echter de 350D, en die zag er toch wel een stuk beter uit, en voelde ook iets lekkerder in m'n handen aan. (de 300D was iets groter dan ik had verwacht)

Echter, de 350D was wel weer 60 Euro duurder, en dat zonder 75 - 300mm lens, en dat vind ik toch wel erg handig om erbij te hebben :) Ik zit nu echt te twijfelen: nu deze 300D kopen voor die goede aanbieding, of wachten tot de 350D in een mooi pakket komt met een telelens.

Moeilijk moeilijk :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19
Zo'n telelens stelt weinig voor, die kun je ook apart voor €150 kopen, dus investeer even in de camera (350D) en koop later zo'n lensje erbij zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Xtuv schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:38:
Zo'n telelens stelt weinig voor, die kun je ook apart voor €150 kopen, dus investeer even in de camera (350D) en koop later zo'n lensje erbij zou ik zeggen.
Maar is de extra prijs het waard voor een beginnende spiegelreflex fotograaf? ok de 350D zag er zeer goed uit, en voelde ook zeer goed aan in m'n handen, maar de 300D voelde ook goed aan, en ik heb toch ook veel zeer positieve verhalen over de 300D gehoord/gelezen :)

Toch wil ik ook prima prestaties van een camera waarvoor ik 900+ euro betaal, en ik neem aan dat ik die van zowel de 300D als de 350D krijg :) Het probleem zit 'm erin dat ik voor een goede telelens al gauw weer 300+ euro kwijt ben, en wat dat betreft vond ik dat pakket toch wel ok. (al besef ik dat die telelens in dat pakket geen high-end lens is :))

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19
De 300D is ook een prima camera, maar die zou ik niet kopen voor zo'n klein verschil met de 350D, ga dan voor een 2e handsje a 450/500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Grappig al die 'aanbiedingen'. Haal gewoon een camera bij Konijnenberg want geen enkele retailer komt onder die prijs hoor. Verder is de 350D kwalitatief een stuk beter dan de 300D, maar ook een stuk kleiner. Zeker als je in situaties met moeilijk licht wilt gaan fotograferen (concerten, theater etc) dan raad ik de 350D aan. Wil je gewoon buiten wat rondlopen en schieten dan kun je ook voor de 300D gaan.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op woensdag 27 april 2005 @ 01:03:
... Wil je gewoon buiten wat rondlopen en schieten dan kun je ook voor de 300D gaan.
Maar dan ook elk andere compact.

Hier doe je de 300D toch echt wel tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Zo bedoel ik het niet.. ik heb zelf ook de 300D gehad en het is een geweldige cam. Ik bedoel alleen maar dat wanneer je niet veel in moeilijke lichtomstandigheden fotografeert je net zo goed een 300D als een 350D/20D kunt kopen. Natuurlijk heeft de 20D wel meer bepaalde voordelen maar deze is dan ook een stuk duurder.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

FaceDown schreef op woensdag 27 april 2005 @ 01:03:
Grappig al die 'aanbiedingen'. Haal gewoon een camera bij Konijnenberg want geen enkele retailer komt onder die prijs hoor. [...]
Dat wil zeggen, de gewone winkel niet. Een Crown bijvoorbeeld wel. En als Kamera Express een aandbieding heeft, dan schieten ze daar ook wel onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze lenzen gevonden, zijn redelijk goedkoop, vraag is dan ook hoezo en heb je er wel wat aan dan?

Canon EF 28-90/4.0-5.6 USM ø 58mm 129.00
Canon EF 28-105/4.0-5.6 USM ø 58mm 179.00
Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM ø 58mm 178.00
Canon EF 90-300/4,5-5,6 USM 199.00

ben namelijk op zoek naar een paar mooie begin lenzen voor een nieuw te kopen 350d....

please help me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:08:
Heb deze lenzen gevonden, zijn redelijk goedkoop, vraag is dan ook hoezo en heb je er wel wat aan dan?

ben namelijk op zoek naar een paar mooie begin lenzen voor een nieuw te kopen 350d....

please help me
Mooie begin lenzen zijn imo de Tamron 28-75/2.8 en de Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM die je zelf aangeeft. De tamron is alleen wel een stuk pittiger in prijs. Je zal hier alleen veel langer mee kunnen doorgroeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat het waard is, maar ik ben zeer tevreden met mijn Tamron lens icm de 350D.
Voor wat het waard is omdat ik hem er al 1 dag op heb zitten en hiervoor geen dSLR had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een vraagje...

Ik ben dus behoorlijk van plan (ik weet het nog niet 100% zeker) om ook een eos 350D te kopen.

Een winkel bij mij in de buurt (leiden) verkoopt hem voor 800 euro. met een cannon 38 -76 zoomobjectief zeggen ze.

Maar dit objectief kan ik nergens op de website van canon vinden. Een kennis van me heeft zijn 350D daar ook gekocht. heb hebben ze in de winkel een andere lens (de standaard kitlens) aangesmeerd omdat die veel beter zou zijn.

Ik weet niet precies wat hij voor de standaard kitlens betaald heeft, maar in mijn oren is hem een beetje een oor aan genaaid...

Ik zit dus te twijfelen of ik mijn camera wel bij deze winkel moet kopen. Het voordeel is dat hij behoorlijk in de buurt zit en de prijs best laag is (volgens mij)

Een andere optie zou zijn om naar digicamshop (coolblue) in rotterdam te gaan (ik werk in rotterdam) en daar de camera met standaard kitlens te halen voor 50 euro meer...

Wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:34:
Een winkel bij mij in de buurt (leiden) verkoopt hem voor 800 euro. met een cannon 38 -76 zoomobjectief zeggen ze.

Een andere optie zou zijn om naar digicamshop (coolblue) in rotterdam te gaan (ik werk in rotterdam) en daar de camera met standaard kitlens te halen voor 50 euro meer...
speedtronic? (vage zaak btw)

verder een lens die begint bij 36 (ik dacht dat 36 in de folder stond, dus geen typo) is wel behoorlijk zoom.. kun je bijna geen foto's binnen in huis mee maken (is die 36 incl cropfactor of niet? geen idee, op de foto stond de standaard kitlens).. Ik zou gewoon voor 50 euro de camera met kitlens halen!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens, dan maar 50 euro meer en een kit-lens.
Of als je echt wat van de prijs af kunt halen van de 350d zonder de rare 36 - 76 mm lens, dan gewoon de body kopen en een kit-lens kopen op een van de bekende veilingsites, voor 50 euro staan ze al te koop.....

Maar dan zou ik een 350d body nemen met een wat betere lens, bijvoorbeeld een 24-85 mm USM 3.5/4.5
of een 28-105 USM 3.5/4.5.

Zijn iets duurder maar kwalitatief een stuk beter. Dat is echt glas en geen plastic zoals de kit-lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:51:
Mee eens, dan maar 50 euro meer en een kit-lens.
Of als je echt wat van de prijs af kunt halen van de 350d zonder de rare 36 - 76 mm lens, dan gewoon de body kopen en een kit-lens kopen op een van de bekende veilingsites, voor 50 euro staan ze al te koop.....

Maar dan zou ik een 350d body nemen met een wat betere lens, bijvoorbeeld een 24-85 mm USM 3.5/4.5
of een 28-105 USM 3.5/4.5.

Zijn iets duurder maar kwalitatief een stuk beter. Dat is echt glas en geen plastic zoals de kit-lens.
misschien wel een goed idee, speedtronic is een vage zaak, maar dat betekent dat je ook een beetje af kunt dingen ;) aan de andere kant staat de body al voor 700 euro in de pricewatch (ok, 16 euro verzendkosten..)

[ Voor 7% gewijzigd door WVL_KsZeN op 28-04-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm okee ik ben het met je eens dat het een vage zaak is :P
er staat toch echt 38 in de folder (tenminste de folder op hun site):
http://www.speedtronic.nl/frameweekaktie.html

Verder kan ik idd nog wel even kijken of ik hem zonder die lens voor weinig mee kan krijgen :P

Ze beweren dat ze de goedkoopste zijn dus als ze in de pricewatch voor minder staan komt dat mooi uit :P

Even kijken wat die lenzen kosten :P

mmm de pricewatch ligt er uit... (i.v.m. onderhoud)...

Iemand die (uit zn hoofd) ongeveer prijzen heeft?

Verder vroeg ik me nog af of er nadelen aan zitten als de camera duitse import is (zoals bij digicamshop.nl het geval is)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

28-105 usm 3.5/4.5 zit bij konijnenberg rond de 275,- euro en 24-85 usm 3.5/4.5 ook . resp 275 tegen 278,- euro. (www.fotokonijnenberg.nl)

Bij 24-85 heb je iets minder zoom en bredere groothoek dan bij de 28-105.
Als je geen kitlens wilt hebben, zou ik voor de 24-85 gaan, dan hou je toch nog een beetje groothoek.

Of occasion kopen, kost je ongeveer 175,- euro, vaak dan wel met filter(s).
Filtermaat van 24-85 is 67mm erg groot dus en niet veel voorkomende maat.
28-105 heeft 58 mm en is gangbaarder. (staan er een aantal op marktplaats.nl).

Duitse import maakt niet zoveel uit, je moet alleen even kijken of er wele en handleiding bij zit in nederlands of engels, als je duits goed is, is het natuurlijk geen probleem of je kunt PDF file downloaden bij canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee lenzenverhaal is duidelijk :)

Prijzen zijn ook nog te doen (als ik alleen de body voor weinig kan krijgen..)

Een UV filter schijnt ook aan te bevelen te zijn. (als was het alleen maar als bescherming voor je lens)

Levert dit nog problemen op wanneer de maat voor filters anders is?

bij digicamshop zit er een duitse handleiding bij, maar een kennis heeft de nederlandse en die kan ik wel lenen (en anders idd pdfje van internet halen en uitprinten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UV filter is eigenlijk nodig, al is het alleen maar het behoud van je lenzen.
Als je bijvoorbeeld een foto-shoot doet op het strand bij windkracht 8, wordt je lens gezandstraald.
Anders alleen je UV......

En maten maken wel uit, een 58mm filter past natuurlijk niet op een 67 mm lens, die heeft een 67 mm filter nodig.

Is ook zo dat een uv filter naarmate de maat groter wordt, het filter duurder wordt....
Keuzes genoeg, HAMA, COKIN, TIFFEN, en natuurlijk B+W (maar die zijn wel duur 50 euro voor een filter is normaal bij B+W).

En eventueel later polarisatie filter bijkopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik denk dat ik toch gewoon ga kijken voor een komplete kit (dus met kit lens)

Ik heb nog niet heel veel verstand van lenzen (het word mijn eerste slr). dan kan ik met die kitlens "leren" en over een poosje kan ik altijd nog een keer investeren in een goede lens (of meerdere)

In iedergeval allemaal erg bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
offtopic:
zzzzzzzzzzzz, ik zit ook al een tijdje te denken om een 350d te kopen en woon ook in Leiden.. misschien kunnen we onze vage zaak wat extra korting krijgen als we er 2 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0m0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2020
WVL_KsZeN schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:46:
[...]
speedtronic? (vage zaak btw)
(beetje offtopic) Die folder van Speedtronic in Leiden is identiek aan die van de Axxo in Amersfoort... (www.axxo.nl) Heb daar eens een MemoryStick Pro gekocht. Ik weet niet waarom, maar die winkel gaf me niet echt veel vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WVL_KsZeN schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:16:
offtopic:
zzzzzzzzzzzz, ik zit ook al een tijdje te denken om een 350d te kopen en woon ook in Leiden.. misschien kunnen we onze vage zaak wat extra korting krijgen als we er 2 kopen?
offtopic:
lijkt me een leuk plan :P, maar wat heb jij dan in gedachte kwa lenzen?
Ik moet er nog wel ff over denken hoor... ik weet niet hoeveel haast je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:57:
[...]

offtopic:
lijkt me een leuk plan :P, maar wat heb jij dan in gedachte kwa lenzen?
Ik moet er nog wel ff over denken hoor... ik weet niet hoeveel haast je hebt?
offtopic:
geen haast, neem even contact op via de e-mail (zie profiel), ik kon geen manier vinden om contact met jou op te nemen...

en misschien wil een modje deze + de twee posts hierboven verwijderen? dat ruimt lekker op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Sj0m0 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:36:
[...]

(beetje offtopic) Die folder van Speedtronic in Leiden is identiek aan die van de Axxo in Amersfoort... (www.axxo.nl) Heb daar eens een MemoryStick Pro gekocht. Ik weet niet waarom, maar die winkel gaf me niet echt veel vertrouwen...
Ik woon zelf ook in Amersfoort, en ben vorig jaar een keer in die winkel geweest. Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken... aan de ene kant rommelig, aan de andere kant hadden ze wel goede spullen staan :)

Maar ik ga er volgende week denk ik ff naartoe, als ik voor die prijs de kitlens kan krijgen ipv de lens die er nu bij beschreven staat (geen groothoek?) dan koop ik 'm daar mooi wel :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
au! shopsurvey van axxo en speedtronic :D

axxo : http://www.tweakers.net/shopsurvey/6220
speedtronic : http://www.tweakers.net/shopsurvey/4586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Ok dat is niet goed... maar de service boeit me niet als ik die camera 100 Euro goedkoper kan krijgen. Ik heb alle info en reviews over de 350D gelezen op internet (nou ja misschien niet alles, maar wel veel :P) en voor mij staat vast dat dit 'm wordt. Ik heb 'm ook al in m'n handen gehad, dus het enige wat ik nog hoef te doen is dat ding ergens kopen. Als ik maar zeker weet dat ik gewoon garantie op dat ding heb, dan is er niks aan de hand. En mocht ie er niet meer zijn als ik toevallig binnen stap, niks aan de hand. Ik woon er 5 minuten rijden vandaan ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedtronic valt nog mee in vergelijking tot axxo

Ik heb er regelmatig dingen gekocht en op zich si het best een aardige winkel (voor zo ver ik ervaren heb) en goedkoop zijn ze ook. Ze proberen je alleen we van alles en nogwat aan te smeren ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hahaha...

Ik belde ze net ff op om te vragen wat deze camera kost icm. de kitlens.... maarliefst 999 euro

Tevens probeerde hij me de camera te verkopen icm. de sigma 18-200mm voor een veelste hoog bedrag.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm hoor idd net dat een vriend van me er ook 950 voor betaald heeft daar...

voor die 100 euro wil ik best even met de trein naar rotterdam..

maar je zou ze eens met hun laageste prijs garantie kunnen confronteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

please help me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Sigma AF 18-125/3.5-5.6 DC, prima lens om mee te beginnen. Rond de 250 euro.

Neem ook contact op met deze gast
Link
Ja ik weet het, marktplaats, maar dit is Crown en dat is een hele goede en bekende leverancier van Canon zooi.

[ Voor 76% gewijzigd door hjs op 28-04-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Ik met m'n goede bedoelingen voor veel te veel geld bij de locale fotoboer de 350D gekocht voor 960 Euro's. Nederlander als ik toch ben thuis meteen de 256MB CF kaart ter waarde van $25 aanvragen op de Canon site. Wat blijkt? Geen promo sticker op de doos. OMG. Volgende keer weer de goedkoopste uit de pricewatch. :(

[ Voor 3% gewijzigd door TheBorg op 28-04-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ roelster,

de 28-105 4.0/5.6 zou ik niet nemen, dan zou ik 100 euro meer uitgeven voor de 28-105 USM 3.5/4.5 die is wat lichtsterker en volglas in plaats van plastic.

Is op zich een hele goede lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel wikken en wegen, toch eindelijk de canon 350D gekocht. Was nog aan het dubben over de olympus E300. Maar deze viel toch af na wat test en vergelijkingen te hebben gelezen. De aanbieding die ik gezien had met de canon was natuurlijk weer voorbij toen ik weer in de winkel kwam. Nu zou daar 100 euro bovenop komen! Uiteindelijk gekozen voor de aanbieding van twee sigma lenzen. heb nu de sigma 18-50 mm F3.5-5.6 DC en de sigma 55-200 mm F4-5.6 DC. Het zullen wel niet de beste lenzen zijn, maar voor mij is de vooruitgang van een nikon coolpix 885 naar deze camera al een flinke sprong. De foto's die ik gemaakt heb met de telelens vindt ik dan ook voor mijzelf mooi. Moet nu alleen weer ff veel tijd krijgen om de camera weer te leren.
Voorlopig ben ik weer blij en trots met mijn speeltje _/-\o_ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 16:20
speeltje? Jongeman, wat jij daar in handen hebt is een redelijk volwaardige camera ;) :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik weet het. Daarom ben ik ook zo trots 8) En platzak nu niet te vergeten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:38:

please help me
Tamron AF 28-75mm f2.8 geen optie? Uitstekende lens voor een ''instap''prijs

http://www.fredmiranda.co...&sort=7&cat=myprod&page=1

hij is misschien alleen een beetje groot voor een Rebel...

Afbeeldingslocatie: http://k43.pbase.com/u33/knickles/large/35669765.tamron2875_2.8.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Silent Thunder op 29-04-2005 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze lens net deze week opgehaald, ga er vanavond en morgen in Utrecht fijn wat plaatjes mee schieten. Mocht het wat worden dan plaats ik wel wat, kun je de lens ff beoordelen.

Vooralsnog erg tevreden met de lens. De grootte vind ik wel mee vallen, heb je tenminste iets om vast te pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

hjs schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:54:
Sigma AF 18-125/3.5-5.6 DC, prima lens om mee te beginnen. Rond de 250 euro.

Neem ook contact op met deze gast
Link
Ja ik weet het, marktplaats, maar dit is Crown en dat is een hele goede en bekende leverancier van Canon zooi.
Ik wil binnenkort waarschijnlijk ook de 350D bestellen (of de Nikon D70, ben er nog niet helemaal over uit), maar hoe werkt het precies via Crown dan? Heeft hij een winkel? Of kan het gewoon per post? Ik vind het zo vaag om dit via mail af te handelen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mailen, bellen of langs gaan zijn de mogenlijkheden geloof ik bij Crown.

Ik heb wel eens met hem gemaild: hpr@crown-group.demon.nl

en op DPZ staat een draadje over ze.
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=16584

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op DCviews.com staat een Nederlandstalige review van de 350D.
Dit voor de mensen die niet genoeg reviews krijgen ;)

Canon EOS 350D test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Ok, ik had een tijdje geleden dus besloten om de 350D te kopen. Besteld, en het zou de 28e aankomen. Gister gemailed omdat ik niks van ze hoorde (en ik komende week ergens anders verblijf), blijkt het nu pas de 17e aan te komen. Te laat voor mij, want de 13e heb ik bruiloft. Dus bestelling geannuleerd, en hoop zo snel mogelijk mijn geld terug te krijgen.

Iemand ervaringen met Foto Konijnenberg? Deze winkel zit dichtbij, en is ook nog eens 50 euro goedkoper dan de vorige?

En die actie van de 256MB kaart, geld die ook voor het Duitse model?

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Check de shopsurvey voor ervaringen met konijnenberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Iwes schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 10:51:
Ok, ik had een tijdje geleden dus besloten om de 350D te kopen. Besteld, en het zou de 28e aankomen. Gister gemailed omdat ik niks van ze hoorde (en ik komende week ergens anders verblijf), blijkt het nu pas de 17e aan te komen. Te laat voor mij, want de 13e heb ik bruiloft. Dus bestelling geannuleerd, en hoop zo snel mogelijk mijn geld terug te krijgen.

Iemand ervaringen met Foto Konijnenberg? Deze winkel zit dichtbij, en is ook nog eens 50 euro goedkoper dan de vorige?

En die actie van de 256MB kaart, geld die ook voor het Duitse model?
Perfecte winkel. Absoluut niets op aan te merken. Ik zou hem daar halen.
Vorige week een 350D daar gehaald voor een vriend van me: perfecte service.

Trouwens: zo kort een bruiloft? Ik hoop dat je niet 'de fotograaf' bent daar? Ik zou eerst de cam leren kennen als ik jou was. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto konijnenberg heb ik hele goede ervaringen mee, goede service, uigebreid en echt veel verschillende dingen op voorraad.

Ook wat occasions op voorraad en mogelijkheid tot inruilen, al is de inruilprijs wel wat aan de lage kant.

Verder jammer dat het voor mij 320 km heen en weer is, anders was ik er zeker vaker heen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:32:
Ik heb deze lens net deze week opgehaald, ga er vanavond en morgen in Utrecht fijn wat plaatjes mee schieten. Mocht het wat worden dan plaats ik wel wat, kun je de lens ff beoordelen.

Vooralsnog erg tevreden met de lens. De grootte vind ik wel mee vallen, heb je tenminste iets om vast te pakken ;)
wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag?

als je verder een paar plaatjes kunt showen; zou dat wel fijn zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door Silent Thunder op 29-04-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb persoonlijk voor de 300d gekozen en eigenlijk alleen maar om de maat. De 300d ligt voor mij wat beter in de hand. De 350d is me net wat te klein, de handgreep is net iets te smal.

Hou daar even rekening mee als je een beetje unox vingers hebt, probeer het eerst even goed voordat je tot aanschaf overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er snel ff twee uitgezocht. Die hangende man ivm CA en dat bootje voor de kleur.
Ik heb hem bij Konijn gekocht a 359 Euro, direct leverbaar.

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.rutgersmit.com/tmp/IMG_0154_s.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.rutgersmit.com/tmp/IMG_0171_s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
das een goede prijs

eerste pic heeft idd ook mooie kleuren.

[ Voor 60% gewijzigd door Silent Thunder op 29-04-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg deze set te kopen, kost 1250 euro en de set bevat: Canon EOS 350D 18-55/55-200, Sandisk CF Karte 1 GB, Lowepro SLR Tasche, Manfrotto 714SHB Digi Micro (statief, de link is van een andere webwinkel). Wat denken jullie? Goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was in princiepe ook van plan om zo'n alles in een (of alles im ein) pakket te kopen.
Achteraf ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb omdat je niet echt hele enthousiaste verhalen over de lenskit hoort. Ze schijnen niet zo super scherm beeld te geven.

Ik heb nu een losse body en een Tamron lens gekocht. Bijkomend voordeel was dat dit direct leverbaar was en die kit moest ik rekening houden met Mei (bestelling in maart geplaatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

zAo schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:01:
[...]

Perfecte winkel. Absoluut niets op aan te merken. Ik zou hem daar halen.
Vorige week een 350D daar gehaald voor een vriend van me: perfecte service.

Trouwens: zo kort een bruiloft? Ik hoop dat je niet 'de fotograaf' bent daar? Ik zou eerst de cam leren kennen als ik jou was. Succes!
Nee, gelukkig niet, daar hebben we iemand voor ingehuurd, maar eerder woor wat extra foto's (kan natuurlijk ook wel met m'n powershot, maar ik vind 't wel cool om met zo'n ding te lopen, beetje patsen)

Nu nog ff wachten totdat m'n geld is terug gestort, en dan kan ik m'n cameraatje ophalen :D

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke Lens(en, max 2) bevelen jullie me dan aan voor de 350D? Ik heb er wel een eurotje of 300 tot 500 voor over. Ik wil graag een lens ergens rond de 20 mm en minimaal 200 (graag 300) mm. Graag groter. Het kunnen er ook 2 zijn, zolang het maar goede lensen zijn en ze betaalbaar zijn. Ook graag een beetje compact zodat ze makkelijk mee te nemen zijn.

EDIT: wat is trouwens het verschil tussen een "Prime" en een "Zoom" lens?
EDIT: oh man... de meeste "goede" lensen die ik tegen kom zijn lensen van rond de 1000 euro oplopend tot 4000 euro... waarom zijn die dingen zo duur? En wat is het verschil tussen die dingen en een lens rond de 400 euro?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, je hebt zelfs lenzen van meer dan een ton in euro's, jawel geen grap, kijk eens op de site van fotokonijnenberg.nl en bij objectieven canon, een lens van 104.000 euro.

Dan kun je natuurlijk wel een serie maken van de mieren in botswana vanuit je huiskamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:18:
[..]

Dan kun je natuurlijk wel een serie maken van de mieren in botswana vanuit je huiskamer ;)
:D _O_
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:45:
Welke Lens(en, max 2) bevelen jullie me dan aan voor de 350D? Ik heb er wel een eurotje of 300 tot 500 voor over. Ik wil graag een lens ergens rond de 20 mm en minimaal 200 (graag 300) mm. Graag groter. Het kunnen er ook 2 zijn, zolang het maar goede lensen zijn en ze betaalbaar zijn. Ook graag een beetje compact zodat ze makkelijk mee te nemen zijn.

EDIT: wat is trouwens het verschil tussen een "Prime" en een "Zoom" lens?
EDIT: oh man... de meeste "goede" lensen die ik tegen kom zijn lensen van rond de 1000 euro oplopend tot 4000 euro... waarom zijn die dingen zo duur? En wat is het verschil tussen die dingen en een lens rond de 400 euro?
Het eerste vraagstuk kan ik je niet mee helpen. Ben nog niet zo thuis in de dSLR-wereld ;)

Vraag twee kan ik wel beantwoorden: een 'prime' lens heeft een vaste brandpuntsafstand, ofwel, je kunt er niet mee zoomen. Een bekend voorbeeld is de Canon 50mm f/1.8. Dit is dus een prime met een vaste brandpuntsafstand van 50mm. Het voordeel van primes is over het algemeen dat ze bijzonder lichtsterk zijn, waardoor je daarmee ook in donkerder situaties (avondlicht bijvoorbeeld) nog goede foto's kunt maken zonder meteen lange sluitertijden of flitslicht te gebruiken.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Das onzin. Je hebt zat lenzen onder de 1000euro die ook goed zijn. En verder is ''goed'' ook een heel relatief begrip. Een pro zal eerder een Canon L lens goed vinden; een beginnende DSLR'er kan al tevreden zijn met iets van 400euro bij wijze van spreken.

Enfin.. zo te horen heb je er nog niet zo'n geweldige visie op. Ga eerst eens wat lenzen+bijbehorende commentaren doorspitten zodat je er wat meer inzicht in krijgt. Dit is er een mooie plek voor: http://www.fredmiranda.co...12&sort=4&cat=all&ppuser=

zeer grote database met inhoudelijk goede commentaren op elk objectief. Om je vraag wat directer te beantwoorden: voor rond de 400 euro heb je een Tamron 28-75mm; een zeer goede lens voor dat geld

[ Voor 28% gewijzigd door Silent Thunder op 29-04-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 23:24:
[...]
Enfin.. zo te horen heb je er nog niet zo'n geweldige visie op. Ga eerst eens wat lenzen+bijbehorende commentaren doorspitten zodat je er wat meer inzicht in krijgt. Dit is er een mooie plek voor: http://www.fredmiranda.co...12&sort=4&cat=all&ppuser=
Ik heb de afgelopen 2 uur al doorgebracht op die website en andere... interessante website. Maar toch.. op elke lens is wel wat aan te merken en er is zoveel keus... Ik zal kijken voor de lens die jij mij aanbeveelt. Is die lens ook geschikt om erg kleine dingen (kleine insecten bijvoorbeeld) scherp en gedetailleerd op de foto te zetten?

EDIT: bij die lens staat "f2.8". Wat betekent dit precies? heeft iets met de lichtgevoeligheid te maken ofzo? is dit genoeg om in de avond goede scherpe fotos mee te kunnen maken?

EDIT: Is dit een goede lens? Lijkt er wel erg op... hij is niet besproken op www.fredmiranda.com

EDIT: Ik heb een review over de bovenstaande lens gevonden. Klinkt erg interessant. Misschien een aanrader voor andere mensen. Je vind de review hier.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 23:41:
EDIT: bij die lens staat "f2.8". Wat betekent dit precies? heeft iets met de lichtgevoeligheid te maken ofzo?
Die 2.8 waarna je refereert is het diafragma. Je zegt het al min of meer: het heeft idd te maken met de hoeveel licht dat er in het objectief valt.

Zit je in een omgeving met veel licht, dan kies je een kleiner diafragma -> kan er minder licht in de lens komen (''hoog F-getal'')..

Als je ergens bent waar je licht tekort komt, dan kies je een hoger diafragma-> komt er vanzelfsprekend meer licht in de lens (''laag F-getal'')..

Als er 2.8 bij een lens staat genoemd, dan is dat het hoogste diafragma waarmee die kan werken (je kunt dan zeg maar bij die desbetreffende lens geen lager ''F-getal'' dan 2.8 instellen).

[ Voor 85% gewijzigd door Silent Thunder op 30-04-2005 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een goede lens gevonden... althans dat dacht ik. Minimum focus distance 0,45 is niet echt geschikt voor macro (insekten ofzo) foto's he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 08:58:
Ik heb een goede lens gevonden... althans dat dacht ik. Minimum focus distance 0,45 is niet echt geschikt voor macro (insekten ofzo) foto's he?
Hangt van de brandspuntafstand af in mm.

Ik zou je aanraden een Sigma 70-300 APO II te halen. Leuke lens, macro stand (1:2) niet erg lichtsterk hoor (F4-5.6), focust niet zo traag als iedereen zegt, en 235,50 incl. Rembours heb ik ervoor betaald (Konijnenberg)

Bedoelde je 350 euro voor elke lens, of 350 voor beide? Als het het laatste is, gaat het moeilijk worden. De kitlens zou ik er ZEKER bij nemen, met 18mm heb je toch een leuke groothoek. Mijn kitlens (overigens de USM versie) is zeker scherp op het minimale diafragma :). Voor +/- 60 euro? is het zeker _GEEN_ miskoop.

Veel succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 350D even gehaald met een gig Extreme III en ben dus gisteren naar een auto meeting geweest ik heb de camera op allerlei standen geprobeerd maar gewoon geen één foto is gelukt!
allemaal veels te donker en onscherp (flits gebruikt)
Wie weet een goede instelling voor de avond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 23:41:

EDIT: Is dit een goede lens? Lijkt er wel erg op... hij is niet besproken op www.fredmiranda.com

EDIT: Ik heb een review over de bovenstaande lens gevonden. Klinkt erg interessant. Misschien een aanrader voor andere mensen. Je vind de review hier.
Hier vind je een (Japanse) review van de Tamron. Hij wordt daar vergeleken met de Sigma 18-200. De tekst is voor mij onleesbaar, maar de foto's spreken voor zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 09:10:
[...]

Hangt van de brandspuntafstand af in mm.

Ik zou je aanraden een Sigma 70-300 APO II te halen. Leuke lens, macro stand (1:2) niet erg lichtsterk hoor (F4-5.6), focust niet zo traag als iedereen zegt, en 235,50 incl. Rembours heb ik ervoor betaald (Konijnenberg)

Bedoelde je 350 euro voor elke lens, of 350 voor beide? Als het het laatste is, gaat het moeilijk worden. De kitlens zou ik er ZEKER bij nemen, met 18mm heb je toch een leuke groothoek. Mijn kitlens (overigens de USM versie) is zeker scherp op het minimale diafragma :). Voor +/- 60 euro? is het zeker _GEEN_ miskoop.
Ik heb gelezen dat de Sigma klantenservice erg slecht is en een 70-300 lens voor 235 euro belooft niet veel... ook is hij niet eens op www.fredmiranda.com besproken.

Ik heb ook gelezen dat die kitlensen bagger zijn (op dit forum). Ik doe het liever in 1 keer goed en koop gelijk goede lensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:05:
[...]

Ik heb gelezen dat de Sigma klantenservice erg slecht is en een 70-300 lens voor 235 euro belooft niet veel... ook is hij niet eens op www.fredmiranda.com besproken.

Ik heb ook gelezen dat die kitlensen bagger zijn (op dit forum). Ik doe het liever in 1 keer goed en koop gelijk goede lensen.
Met jou budget gaat dat niet lukken, simpel. Ipv dat je ergens anders tevreden mee bent, :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
[...]
Quality control van Sigma is niet goed (is Sigma niet de enige mee, ook een Canon durft soft maandagmorgen spul naar de winkels te sturen). Bij dit objectief vallen de exemplarische verschillen wel mee, bij andere objectieven komen brakke exemplaren vaker voor.

Hij wordt idd niet bij fred besproken, maar het is zeker een van de meest besproken 7x-300's, misschien wel de meest besproken hier op GoT (meest genoemde lens in Centraal objectieven-topic V2.0 ). In deze lijst van photozone: http://www.photozone.de/a...stxt.jsp?filter=%221=1%22 (filter: long tele zoom, sort on performance. Indien je alle lenzen te zien krijgt, even opnieuw query samenstellen) staat hij halverwege, boven de budget 7x-300's van Canon en Tamron.
Hij staat er 3x in, het gaat om de bovenste. Men heeft nogal moeite om een I en II en een DL (niet-APO) versie uit elkaar te houden (ze heten alledrie APO in die lijst :X ). Geldt ook voor 2e hands, een APO voor 70 euro is er stiekem geen.

Neemt trouwens niet weg dat dit inderdaad een traag focussende lens is.

Deze lens, de bigma (50-500) en de tamron 17-35 en 28-75 gelden wel als de populairste third party lenzen.

[ Voor 16% gewijzigd door Voutloos op 30-04-2005 11:26 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
[...]

Zou je niet eerst beginnen met een goede allround zoomlens? Daarmee kun je nog het meeste. Eventueel kan je later nog uitbreiden met een grote zoomlens (+/- 200/300mm) en/of een macro.

Want met jouw budget kun je sowieso niet meerdere goede lenzen kopen; je wilt nu volgens mij teveel.
Kijk gewoon eens in de categorieën zoomlenzen die tot max. 80mm oid zoomen.
Voutloos schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:21:
Neemt trouwens niet weg dat dit inderdaad een traag focussende lens is.
plus...
Ook graag een beetje compact zodat ze makkelijk mee te nemen zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Silent Thunder op 30-04-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Ik heb de 350D gisteren een hele poos werkend in de handen gehad ... super cameraatje. Toch vind ik de handgreep nog behoorlijk krap. Niet op het gebied van nagelschaafsel waar iedereen het over heeft maar meer de lengte van de greep. Mijn pink past er niet op heb ik het idee. Kan je dat opvangen met een batterygrip aan de onderkant ?

*sorry voor de crosspost met startDSLR-topic, maar kwam er later achter dat ik beter hier kan posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Bertuss schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:38:
Ik heb de 350D gisteren een hele poos werkend in de handen gehad ... super cameraatje. Toch vind ik de handgreep nog behoorlijk krap. Niet op het gebied van nagelschaafsel waar iedereen het over heeft maar meer de lengte van de greep. Mijn pink past er niet op heb ik het idee. Kan je dat opvangen met een batterygrip aan de onderkant ?

*sorry voor de crosspost met startDSLR-topic, maar kwam er later achter dat ik beter hier kan posten :)
Yep. Mijn eos is met grip, zo'n 5 cm langer. Plus je hebt het voordeel, dat je gebruik kan maken van normale penlite batteijen, voor het geval je "leeg" komt te staan.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik zal mijn ervaringen die ik tot nu heb ook even delen.

Ik heb gisteren zelf de 350D ook even in de winkel uitgetest. Wat mijn vooral opviel was de turbosnelheid waarmee mijn Sigma 70-3000 apo macro II lens opereerde! :) Op mijn 300D "hunt" hij nog wel eens. Nu totaal geen last van.

Ik ben zelf nog aardig aan het wikken en wegen tussen de 350D en de 20D: Pentimirror t.o.v. Pentaprism, 20D sluiter met langere levensduur, Jogdail besturing op de 20D. Maar wel even 500 euro duurder.

Ik heb de 20D en 350D naast elkaar getest, ok.. de 20D is sneller, maar erg veel verschil maakt het niet. Vooral de overal over het algemeen gehate compactheid van 350D beviel mij juist wel. Bovendien had ik het idee dat het zwaartepunt met zware lensen juist beter was dan wat ik nu heb met mijn 300D

Al met al zul je volgens mij geen buil vallen aan de 350D. Ik neig er zelf steeds meer naar (ook om mijn beperkte budget) Ik heb helaas nog geen foto's kunnen schieten met de 350D, ik mocht m'n eigen CF kaart er niet instoppen, terwijl dat bij een andere zaak met de 20D no problem was.

Mijn advies: is je budget beperkt, ben je beginner/amateur maar wil je een camera die je de eerst komende tijd niet beperkt? Ga voor de 350D Ben je veeleisend: m.a.w. schiet je 4 1gb kaarten per weekend vol, wil je hobby professionaliseren? Denk b.v. aan via wifi foto's overzenden (met optionele adapter) of ben je F1 back-up fotograaf met grote handen? Verhoog je lening of praat je vriendin dat extra setje kleren uit haar hoofd en haal de 20D!

Och mij god, jullie worden bedankt... nu weet ik het echt niet meer! HELP!! >:)

[ Voor 4% gewijzigd door lordofthelints op 30-04-2005 15:06 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tamron AF 28-75mm f2.8 geen optie? Uitstekende lens voor een ''instap''prijs

http://www.fredmiranda.co...&sort=7&cat=myprod&page=1

hij is misschien alleen een beetje groot voor een Rebel...
[/i][/i]

Nou ik heb nu dus een aantal reviews gelezen over de tamron, moet zeggen klinkt erg goed. Maar nou vraag ik me af, doordat op digitale spiegel reflex camera's de 1.6x cropfactor zit, zit je dan wel wijd genoeg. of moet je dan weer een extra groothoeklens nemen(ga ik die erg missen??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Tja, dat is persoonlijk, kunnen wij niet weten. :P Maar objectief te zeggen: 28mm * 1.6 kan je idd geen groothoek noemen.
Deze lens biedt wel de (in het algemeen) meest gebruikte brandpuntafstanden met een blijkbaar (erg) goede prijs/prestatie verhouding.

Met de kitlens heb ik meer groothoek (en minder tele), ik zit ook naar deze Tamron te kijken en heb het idee dat de Tamron dan verreweg mijn meest gebruikte lens zal worden (tov huidige 3 in sig)

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 01-05-2005 23:18 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Zij er al concrete voorbeelden van mooie platen ... geschoten met de 350D ? Ik heb namelijk nog weinig indrukwekkends gezien.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.