Canon 350D dSLR

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.540 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owah, dit hele topic doorgelezen en als digitale-slr-nitwit duizelt het een beetje...

Wil mijn digitale canon graag gebruiken als ik reis, en dan ook tijdens treks waarbij ik lange tijd geen stopcontact zie. Daarom valt de 20d ook af, omdat ie zwaarder is (ja, 200 gram is best veel op mijn ruggetje....scheelt een paar schone onderbroeken :-) ) en ik dan mijn lensjes thuis laat. Maar nu twijfel ik dus tussen de 300d en 350d...

Mijn vragen:
Kan iemand eens helder uitleggen hoe het batterijen-gebeuren in elkaar steekt? Wat is het verschil tussen de accu's van de 300d en de 350d, hoe kan je die accu's opladen? Heb je daar een aparte oplader voor nodig? Tot welke temperatuur blijft de camera het doen? (mijn a60 had het pas op wintersport errug moeilijk....)
Wat is een grip, en wat voor batterijen passen daar dan in? Kunnen daar ook de batterijen in die ik nu in mijn eos 300 steek?
De lens die bij de 350d-kit wordt geleverd, past zeker ook niet op mijn gewone slr? Zijn er andere groothoeklenzen die wel op zowel de digitale als op de normale eos-serie passen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 10:34:
[...]

Precies. Alleen dat heeft meneer CBM90 niet in de gaten... Die firmware hack van de 300D bevestigd mijn verhaal. Yamaha had een jaar of wat geleden ook een CD brander. Een 2x speed model. Iemand kwam erachter dat het eigenlijk een Philips zo en zo was, maar die was 4x speed. Dus hebben ze wat geknutseld met de firmware en toen dacht de Yamaha ook dat ie een Philips zo en zo was... Gebeurt meer dan je denkt.

[...]

Dat denk ik ook. Je kan dus in feite spreken over een zelfde sensor, ook al is ie ietsje kleiner. Qua opbouw is ie gelijk. De eigenschappen zouden dus ook hetzelfde moeten zijn.

Het is natuurlijk allemaal hypothetisch want ik ga die camera's niet openschroeven en de systemen analyseren om te zien of het zo is. Maar het wordt veel gedaan, het kán en het zou zelfs slim zijn om te doen. Ik denk dat ze anders niet die 350D voor die prijs zouden kunnen aanbieden.
Ik ben zwaar onder de indruk van de technische kennis van mphillipp, klasse kerel, het eventuele verschil in ruis van de 350d tov de 20d verklaren aan de hand van een firmhack op een CDROM speler, en de productie processen van een intel processor, Chappeau _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Overigens neem ik die 'uit de duim' opmerking terug, na deze indrukwekkende technische onderbouwing van je!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:05:
[...]

Denk ik ook niet. Noodzaak is er niet echt. Maar ik las dat de ISO3200 op de 20D ook geen 'echte' ISO3200 is, maar een gebooste ISO1600. En in principe kun je dat bereiken (bijna dan) door 'm op ISO1600 te zetten, 2 stops onderbelichten en dat in met je RAW bewerking 1 stop opkrikken. Dit kan best goed werken. Uiteraard zal het in de dedicated firmware/hardware van de camera iets beter werken, maar het effect is toch redelijk te verteren.

Helaas heb ik geen Canon, maar op mijn Minolta A1 werkte het goed. Ik kon een ISO200 plaatje schieten die op ISO400 alleen maar meer ruis opleverde en niet meer detail of kortere sluitertijd. Geen wetenschappelijke test, maar goed... ;-)
Ooooooh zit dat zo, jee, goed hoor weer wat geleerd, en ik maar denken dat dit te maken heeft met de versterkingswaarde (gain) van het uitlezen van de pixel naar een 12bits getal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:02:
Kan iemand eens helder uitleggen hoe het batterijen-gebeuren in elkaar steekt? Wat is het verschil tussen de accu's van de 300d en de 350d, hoe kan je die accu's opladen?
De accu van de 350D is kleiner, qua formaat en capaciteit. De 350D gebruikt ook minder stroom bij het fotograferen, waardoor je wel ongeveer evenveel foto's kan nemen op een volle accu.
Heb je daar een aparte oplader voor nodig?
Ja, er wordt bij het toestel een acculader geleverd. Deze is niet zo groot, maar als je gaat trekken met rugzak ofzo is het toch weer een nadeeltje. Overigens hebben alle DSLR's accu's en heb je dit nadeel tov. een SLR altijd.
Tot welke temperatuur blijft de camera het doen? (mijn a60 had het pas op wintersport errug moeilijk....)
Waarschijnlijk kan hij officieel niet beneden het vriespunt. In de praktijk denk ik niet dat wintersport een probleem mag opleveren voor de 300/350D.
Wat is een grip, en wat voor batterijen passen daar dan in? Kunnen daar ook de batterijen in die ik nu in mijn eos 300 steek?
Een grip is een extra handvat wat je onder het toestel klemt en twee doeleinden heeft: Je kan nu makkelijker fotograferen in portrait stand, sluiterknop en de belangrijkste bedieningsknoppen zitten namelijk op deze grip. Tevens kun je er een tweede accu in kwijt. Op twee accu's kan je zeker een 1000 foto's maken en kan je dus een hele dag toe.
De lens die bij de 350d-kit wordt geleverd, past zeker ook niet op mijn gewone slr?
De kit lens is een EF-S lens en past alleen op de 300D, 20D en 350D.
Zijn er andere groothoeklenzen die wel op zowel de digitale als op de normale eos-serie passen?
Ja. Alle EF-lenzen kan je zowel op de EOS analoge lijn als de DSLR lijn van Canon gebruiken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:24
De 350D is reeds te krijgen in de USA! Zie hier wat vlugge samples: http://forums.dpreview.co...rum=1031&message=12533613

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Dat is goed nieuws, laat de reviews maar binnen stromen! >:)
Linkje @ ISO1600

[ Voor 42% gewijzigd door Lennart_1337 op 06-03-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
breinonline schreef op zondag 06 maart 2005 @ 10:28:
Ja, er wordt bij het toestel een acculader geleverd. Deze is niet zo groot, maar als je gaat trekken met rugzak ofzo is het toch weer een nadeeltje. Overigens hebben alle DSLR's accu's en heb je dit nadeel tov. een SLR altijd.
De Sigma SD10 heeft 4 AA batterijen. Ik dacht dat de Dynax 7D 6 of 8 AA's in zijn grip kon opnemen in plaats van accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dynax 7D kan 6 AA size accu's opnemen.
In een digitale camera stop je gewoon geen alkaline batterijen, die zijn te vlug leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Okee, dat dat ook kon wist ik niet. Wel zit je dan met het probleem wat Falconx2000 aangeeft: je moet eigenlijk wel oplaadbare NIMH accu's nemen en die moet je dus ook weer opladen. Aan de andere kant kan je wel in een noodgeval even alkaline kopen en erin stoppen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

http://www.photo.net/mjohnston/column67/
Deze al gepost, over de viewfinder dat hij eigenlijk maar 0.55X is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
hjs schreef op maandag 07 maart 2005 @ 09:02:
http://www.photo.net/mjohnston/column67/
Deze al gepost, over de viewfinder dat hij eigenlijk maar 0.55X is
... als je het vergelijkt met analoog moet je er wel bijzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anders zag je in de viewfinder ook een stuk beeld wat naast de sensor valt. Je kan de viewfinder klein vinden, maar creatief rekenen om te kunnen zeuren is weer iets anders. Op de 300D zie je gewoon bijna het hele plaatje dat je kan schieten in je viewfinder. Klaar.

Sommige mensen moeten imo minder zwammen over cropfactor gerelateerde dingen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Natuurlijk is het spijkers zoeken op laag water ;)

Maar even voor mijn begrip, de viewfinder is 0.8 dat houdt toch in dat je 80% van het beeld ziet wat uiteindelijk je foto wordt, dus de randen zie je niet, maar komen wel op de foto.

Als dat zo is, lijkt he me trouwens helemaal geen probleem, natuurlijk is meer beter, maar als je het weet hou je er toch gewoon rekening mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Nee, daar heeft het niet mee te maken, het is een soort "verkleinings"-factor begrijp ik. Je blijft ~95% zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ah, het beeld blijft het zelfde het wordt alleen wat kleiner.
Snap ik de uitdrukking van het bekijken van een postzegel aan het einde van de tunnel beter ;)

Is toch weer een puntje voor de istds :P
Heb jij je keuze al gemaakt Stefimke, laatste wat ik van je las was het de 350D die je voorkeur had.

[ Voor 21% gewijzigd door hjs op 07-03-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
De 350D heeft nog steeds mijn voorkeur
Mijn persoonlijke (!) plussen en minnen t.o.v. de Pentax *ist DS die me zo snel tebinnenschieten:

+ ik krijg qua toekomst een prettiger gevoel bij Canon, je koop immers een systeem, sales en R&D budgetten van Canon zijn vele malen groter.
+ lenzen-aanbod groter, zowel nieuw als 2e hands, een lens even in een winkel proberen is geen punt, een Pentax lens moet quasi-overal besteld worden
+ zo'n beetje iedere (d)SLR-bezitter die ik ken gebruikt Canon, lenzen lenen/proberen is dus makkelijk
+ IS-lenzen zijn mogelijk
+ burst-snelheid hoger
+ continuous focus niet gelimiteerd aan sport-modus (handig voor bewegende kids)
+ service makkelijker, een Canon dealer zit op elke hoek van de straat
+ 2MP's meer, niet echt belangrijk, maar het geeft wel net wat meer cropping-mogelijkheden

- kleinere viewfinder
- kleiner LCD met veel minder pixels
- dure accu's (alhoewel ik in m'n S45 dezelfde accu's gebruik)
- de Pentax *ist DS kan tot ISO3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

continuous focus niet gelimiteerd aan sport-modus (handig voor bewegende kids)
Ook handig bij het maken van foto's van een 400 pk monster in een kort rokje ;)
(als hij gaat rijden tenminste)

Je noemt wat goede punten op, gelukkig heb ik nog wat tijd om na te denken voordat ik kan bestellen.

[ Voor 23% gewijzigd door hjs op 07-03-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

catchingfire schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:45:
De 350D heeft nog steeds mijn voorkeur
Mijn persoonlijke (!) plussen en minnen t.o.v. de Pentax *ist DS die me zo snel tebinnen schieten
Heeft die Pentax ook niet behoorlijk van ruis op ISO400 en hoger? Ik herinner me zoiets uit een review. Dat viel toch behoorlijk tegen.
+ service makkelijker, een Canon dealer zit op elke hoek van de straat
Hmmm..bij mij zit er een smartshop... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Voutloos schreef op maandag 07 maart 2005 @ 10:39:
Anders zag je in de viewfinder ook een stuk beeld wat naast de sensor valt. Je kan de viewfinder klein vinden, maar creatief rekenen om te kunnen zeuren is weer iets anders. Op de 300D zie je gewoon bijna het hele plaatje dat je kan schieten in je viewfinder. Klaar.

Sommige mensen moeten imo minder zwammen over cropfactor gerelateerde dingen.
Het zou natuurlijk wel geweldig zijn als het pentaprisma het beeld zou vergroten en de viewfinder van de 300D/10D/20D dubbel zo groot was. Dan zou je echter wel een enorm pentaprisma nodig hebben, en zou de camera groter worden om de grotere viewfinder te herbergen. Dat is natuurlijk weer $$$. Gisteren heb ik een Konica volledige mechanische SLR in handen gehad, uit de jaren 60, met een collectie lenzen: 20mm f/2, 50mm f/1.4, 85 f/2 en 135 f/2. Die viewfinder van dat ding is GROOT, tegenover die van mijn 10D; zeker 2x zo groot. Het ding heeft echter ook een grotere spiegel natuurlijjk, en een pentaprisma als een fikse piramide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

mphilipp schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:19:
[...]

Heeft die Pentax ook niet behoorlijk van ruis op ISO400 en hoger? Ik herinner me zoiets uit een review. Dat viel toch behoorlijk tegen.
Nee, dat is de E300 die dat heeft.
De Pentax heeft dezelfde sensor als de D70 en de D7D.

hier een review om het te bewijzen ;)
http://www.mobiletechreview.com/camera/Pentax_ist_DS_SLR.htm
Noise at ISO 200 (default) and 400 was extremely low, 800 was quite low, 1600 was decent for that sensitivity and 3200 is actually usable. The *ist DS has the least noise of any camera in this price range and takes truly compelling shots up to ISO 800.

[ Voor 106% gewijzigd door hjs op 08-03-2005 08:35 . Reden: review toegevoegd en daarna nog eens de quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Op zoek naar een review van de 350d, kwam ik deze site tegen, waarin een leverancier per ongeluk, zijn inkoop heeft vermeld. http://www.hon.nl/cameras/DIGIFOTO.xls

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zozo, dat zouden nog wel eens wat stuntprijzen kunnen worden! kit voor 730 euro, !
grappig om te zien hoeveel marge erop zit. valt nog redelijk mee ei'k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Moet hier niet een winstmarce + 19% btw op? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:09:
zozo, dat zouden nog wel eens wat stuntprijzen kunnen worden! kit voor 730 euro, !
grappig om te zien hoeveel marge erop zit. valt nog redelijk mee ei'k
Dan zullen ze toch echt op een of andere manier een deal moeten maken. Je kunt/mag namelijk niet zomaar besluiten maar €50 op die camera te verdienen. Misschien een eenmalige actie ofzo, maar de fiscus gelooft je namelijk niet als je dat structureel doet. Je moet immers geld verdienen om te eten enzo... Met een marge van maar 2% wordt dat erg ongeloofwaardig en slaat de fiscus je toch gewoon hoger aan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

mphilipp schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:42:
[...]

Dan zullen ze toch echt op een of andere manier een deal moeten maken. Je kunt/mag namelijk niet zomaar besluiten maar €50 op die camera te verdienen. Misschien een eenmalige actie ofzo, maar de fiscus gelooft je namelijk niet als je dat structureel doet. Je moet immers geld verdienen om te eten enzo... Met een marge van maar 2% wordt dat erg ongeloofwaardig en slaat de fiscus je toch gewoon hoger aan.
Dat kan en mag wel. Ik werk bij een grrothandel en daar maken wij op verschillende produkten, slechts een marge van 0,2 tot 2% en in sommige gevallen, gaan er zelfs artikelen onder de inkoopprijs weg. Ook albert heijn heeft hier laatst mee te maken gehad met het gevalletje peijnenburg. Men hoopt alleen, dat door een mix aan produkten (accesoires) de marge toch nog redelijk word en vaak worden er ook nog jaar afspraken gemaakt mbt een bonus. Als men bv 1000 350d zou verkopen, kan het maar zo zijn, dat hier nog een 10% bonus aan hangt.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

marco899 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:05:
[...]
Men hoopt alleen, dat door een mix aan produkten (accesoires) de marge toch nog redelijk word en vaak worden er ook nog jaar afspraken gemaakt mbt een bonus. Als men bv 1000 350d zou verkopen, kan het maar zo zijn, dat hier nog een 10% bonus aan hangt.
Ik bedoelde dat ook. Ze moeten dan idd een deal maken om bijvoorbeeld een pallet lenzen goedkoop te verkrijgen en zo het hele pakket goedkoop te leveren.
Appie doet het ook, maar ze maken over de hele linie wél degelijk een grote marge. Dat bedoelde ik eigenlijk, ik was alleen niet helemaal duidelijk.
Wat betreft die bonus heb ik dat ook wel eens gehoord mbt Compaq apparatuur. Mijn klant bestelde vaak aan het einde van het jaar veel spullen (dikke servers enzo) want dan verkocht hun leverancier (ik dacht Gaytronix) het vaak onder de prijs. Zo konden zij namelijk in een hogere staffel terecht komen bij Compaq en alsnog een vette bonus krijgen zodat ze uiteindelijk toch nog erop verdienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:41
Wat mij opvalt is dat de 350D goedkoper is dan de 300D qua inkoop. Hoeveel marge je nodig hebt om te overleven is natuurlijk niet altijd gelijk: dat ligt ook aan de absolute prijs, en ook aan je verkoopaantallen.

* CubicQ ziet een upgrade-path van z'n Fuji 2400 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een digitale spiegelreflex kopen, maar ik begin net met fotograferen. Ik vind het gewoon geinig om te doen en wil een wat betere camera hebben, en volgens mij is een digitale SLR ideaal. Maar wat moet ik nemen: een 300D, 350D of D70? Ik wil het liefst niet te veel geld uitgeven en daarmee komt nu vooral de 300D in aanmerking, hoewel de 350D niet veel duurder is. En wat is er zo speciaal aan de D70 dat die zoveel duurder is, of ligt dat gewoon aan het merk? Ik wil in ieder geval een camera die makelijk te bedienen is en waar je ook een beetje mee kan werken als je nog geen hol verstand hebt van al fotografie termen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:26:
Ik wil een digitale spiegelreflex kopen, maar ik begin net met fotograferen.
Ik zou me dan eerst maar eens goed gaan oriënteren. Koop misschien eerst eens een simpele camera waarmee je de basics kan leren. Zo'n ding is dan altijd nog handig voor snapshots. Om nu met een dSLR te beginnen is misschien wel teveel van het goede. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar je bent toch al gauw €1000 kwijt. En aangezien je zelf al zegt dat je er geen bal van weet... Je weet dus niet eens wat je eisen zijn. En dat is het eerste voordat je kunt beslissen of je een 350D, D70 of gewoon een 300D wilt. En als je persé een dSLR wilt (waarom?), zou een tweedehands een goede zet zijn. Dan is de financiële impact niet zo groot. De oudjes doen het nog best en een Canon 30D is een hele mooie camera die best nog ergens voor weinig op de kop kunt tikken.

Fotografie bestaat niet alleen maar uit een mooie camera. De basiszaken van het fotograferen zoals compositie en belichting zijn op alle camera's hetzelfde. En met een Canon A60 kun je ook hele mooie plaatjes maken. Jij drukt op het knopje. Dat je met een 350D een boel extra mogelijkheden hebt doet daar niets aan af. Dat zal het verschil maken in bijzondere situaties of creatieve hoogstandjes (langer sluitertijden, opnames in het donker, sportfotografie enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, misschien heb je gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Als je nu marktplaats ofzo in de gaten gaat houden, daar zullen nog meer 300d's gaan verschijnen nu de 350d bijna in de winkel is ;)

Deze draad is trouwens meer bedoelt voor je vraag, worden ook de andere merken besproken.
[rml][ discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen?[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mijn laatste gegevens zou hij er op 21.03 zijn, prijs body € 735 + btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bij Konijn een aardige aanbieding: 350D+grip+18-55mm+55-200mm voor €1100 en wat kleingeld.
Staat alleen niet bij wat voor lenzen het zijn, maar evengoed een aardige deal dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:55

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

De kitlens 18-55mm II EF-S en de zoomlens Canon EF 55-200/4.5-5.6 USM II (a 219 euro los)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MixingMastersM schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:17:
De kitlens 18-55mm II EF-S en de zoomlens Canon EF 55-200/4.5-5.6 USM II (a 219 euro los)
Zijn toch geen slechte lenzen? Zal wel geen topspul zijn, maar om te beginnen lijkt het me niet slecht. Ik heb geen verstand van lenzen (heb een Minolta A1 met vaste lens), dus ik ben wel benieuwd naar de meningen over dit glaswerk.
Gezien die prijs die je noemt is het best een goede deal...toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Iemand al de 350d in de winkel gespot? Ik weet dat ze op 14 maart officieel verkocht mogen worden, maar ik lees hier en daar dat een fotozaak ze al heeft liggen. Kontakt gehad met konijnenberg, maar deze heeft nog geen idee, wanneer deze komt. Ik wil hem eigenlijk dit weekend kopen, want ik mis mijn 300d nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
marco899 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:32:
Iemand al de 350d in de winkel gespot? Ik weet dat ze op 14 maart officieel verkocht mogen worden, maar ik lees hier en daar dat een fotozaak ze al heeft liggen. Kontakt gehad met konijnenberg, maar deze heeft nog geen idee, wanneer deze komt. Ik wil hem eigenlijk dit weekend kopen, want ik mis mijn 300d nu al.
Ik denk dat een hoop fotozaken niet over dit embargo heen gaan, volgens mij kunnen ze daar fikse straffen mee riskeren

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:51:
Zijn toch geen slechte lenzen? Zal wel geen topspul zijn, maar om te beginnen lijkt het me niet slecht. Ik heb geen verstand van lenzen (heb een Minolta A1 met vaste lens), dus ik ben wel benieuwd naar de meningen over dit glaswerk.
De 55-200 lijkt me een redelijke lens als je wilt starten. De samples die ik heb gezien waren aardig. Niet top, maar goed genoeg voor "de meeste mensen". De kitlens zou ik zelf eerder vervangen door een andere lens die niet te duur is... of, misschien toch voor een 18-125 van Sigma en een goede 75-300 gaan ofzo. Dat lijkt me dan nog net een stapje beter, maar wel weer iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Simon schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:35:
[...]

Ik denk dat een hoop fotozaken niet over dit embargo heen gaan, volgens mij kunnen ze daar fikse straffen mee riskeren
En ik weet wel zeker dat fotozaken dat wel doen. Ik weet in elk geval al 1 fotozaak die 'm misschien vanaf vandaag of morgen al heeft liggen (en ook verkoopt).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

mphilipp schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:51:
[...]

Ik raad je de Sigma 55-200 aan. Prima lens voor nog minder geld dan de Canon! Krijgt goede reviews. Bij Konijnenberg voor rond de 160,- geloof ik!

Als je nog een 18-55 zoekt dan heb ik nog een nieuwe Canon USM-lens liggen. Mail me maar als je interesse hebt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FaceDown schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:02:
[...]
Ik raad je de Sigma 55-200 aan. Prima lens voor nog minder geld dan de Canon! Krijgt goede reviews. Bij Konijnenberg voor rond de 160,- geloof ik!
Als je nog een 18-55 zoekt dan heb ik nog een nieuwe Canon USM-lens liggen. Mail me maar als je interesse hebt.
Ik heb 'm nog niet. En ik denk dat ik 'm pas tegen het einde van het jaar zal gaan kopen. Nu even belangrijkere dingen aan mijn hoofd. In de tussentijd oriënteer ik me lekker. Straks komen de ervaringen los en kan ik mijn definitieve keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

mphilipp schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:04:
.. Straks komen de ervaringen los en kan ik mijn definitieve keuze maken.
Hier is er een: http://www.digitalreview.ca/cams/NikonD70versusRebelXT.shtml

En voor als je moet kiezen tussen de D70 en de 350D is dit deel van de conclusie eigenlijk het belangrijkste van de review:
Which camera to choose is a personal one and depends on a number of factors. All things considered, bottom line is that the Canon EOS Rebel XT and the Nikon D70 digital SLR are both capable of delivering excellent image quality. We recommend looking at what features are the most important to you, and to base your decision accordingly.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam deze flash demo tegen. Alle features van de 350d worden hier begrijpelijk uitgelegd :)
http://www.photoworkshop.com/canon/rebel/digitalrebelxt.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Hmmm... ik weet dat de bijgeleverde kitlens bij de D70 erg goed is (las ik laatst een objectieve review over; en hij scoorde echt hoog).

Hoe dat zit bij de 350D-kitlens is nog maar de vraag, aangezien ik hoorde (maar dat was subjectief) dat bijgeleverde kitlenzen (ik heb het niet over de rest van hun assortiment) bij Canon gewoon matig/redelijk zijn; en niet echt geweldig (maar ik weet niet of dat nikon bash praat is).

[ Voor 50% gewijzigd door Silent Thunder op 13-03-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Remy schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:59:
[...]
Hier is er een: http://www.digitalreview.ca/cams/NikonD70versusRebelXT.shtml

En voor als je moet kiezen tussen de D70 en de 350D is dit deel van de conclusie eigenlijk het belangrijkste van de review:
[...]
Ben ik niet met je eens. Volgens mij is de conclusie eigenlijk dat de D70 beter is maar dat je slechts in sommige persoonlijke gevallen voor de 350 moet gaan.
When comparing the respective standard lens kit packages, the Nikon D70 with the AF-S Nikkor DX 18-70mm f/3.5-4.5G zoom versus the Canon Rebel XT with the Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II zoom, the Nikon DX 18-70mm offers superior performance with its AF-S motor, brighter f/4.5 aperture at telephoto, ED low dispersion glass to minimize ghosting and flare, metal lens mount, internal focusing and extended focal range coverage up to 70mm.

Although the Nikon D70 kit with the DX 18-70mm lens is priced almost $200 CAN more than the Canon Rebel XT kit, based on the higher end quality design of the lens (one of the most important determinants of image quality), the Nikon D70 package with the DX 18-70mm lens is an easy recommendation. Spending the extra money on a better lens is well worth it.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Klopt bombadil, ik las 't ''conclusion'' gedeelte net ook ff; maar dan had mijn gevoel het toch juist. De bijgeleverde kitlens van de D70 is significant beter (niet een klein beetje, maar echt een vrij groot verschil).

Ze zijn verder wel gelijk, maar aangezien de lens 1 van de belangrijkste zaken is; zou ik dan ook op dit moment voor de D70 gaan qua voordelige instap-spiegelreflexen.

Maar als ik een losse spiegelreflex zou kopen (in het geval dat mijn budget groter zou zijn); dan zou ik weer voor Canon gaan, aangezien je meer keus hebt in Canon's losse lenzen (en betere kwaliteit aan de top).

[ Voor 67% gewijzigd door Silent Thunder op 13-03-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Silent Thunder schreef op zondag 13 maart 2005 @ 11:53:
Maar als ik een losse spiegelreflex zou kopen (in het geval dat mijn budget groter zou zijn); dan zou ik weer voor Canon gaan, aangezien je meer keus hebt in Canon's losse lenzen (en betere kwaliteit).
Ik weet niet superveel over lenzen enzo, maar ik ben vrij zeker dat dit gewoon pure onzin is.
Nikon doet in kwaliteit (voor zover ik weet) zeker NIET onder vergeleken bij Canon's lenzen.
Canon heeft wel iets meer keuze in telelenzen, Nikon heeft (helaas) geen 70-200L f4 variant (alleen de 2.8 die natuurlijk weer duurder is).

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
SteAlthmAn schreef op zondag 13 maart 2005 @ 16:30:
[...]

Ik weet niet superveel over lenzen enzo, maar ik ben vrij zeker dat dit gewoon pure onzin is.
Nikon doet in kwaliteit (voor zover ik weet) zeker NIET onder vergeleken bij Canon's lenzen.
Canon heeft wel iets meer keuze in telelenzen, Nikon heeft (helaas) geen 70-200L f4 variant (alleen de 2.8 die natuurlijk weer duurder is).
hmm.. ik denk dat Canon meer kwaliteit aan de ''absolute top'' heeft.. in het normale en riante prijsassortiment zijn ze idd misschien aan elkaar gewaagd.

mja, canon vs. nikon in het algemeen... das meer zo'n titanen vergelijking waar altijd wel op wat aan te merken is. En ik wil je best wel gelijk geven; ik hou wel voet bij stuk bij mijn d70 vs. 350d betoog van net.

[ Voor 30% gewijzigd door Silent Thunder op 13-03-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:36

mjl

Ugh

Silent Thunder schreef op zondag 13 maart 2005 @ 16:35:
[...]

hmm.. ik denk dat Canon meer kwaliteit aan de ''absolute top'' heeft.. in het normale en riante prijsassortiment zijn ze idd misschien aan elkaar gewaagd.

mja, canon vs. nikon in het algemeen... das meer zo'n titanen vergelijking waar altijd wel op wat aan te merken is. En ik wil je best wel gelijk geven; ik hou wel voet bij stuk bij mijn d70 vs. 350d betoog van net.
Komt vooral doordat de EOS mount erg groot is en Canon daardoor andere en vooral exotischere lenzen kan ontwerpen dan anderen.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 10-09 23:08

EXX

EXtended eXchange

Nu in de aanbieding bij MM (Maastricht/Heerlen) voor 999 euro incl. kitlens.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gepost bij de EOS 20D maar voor de volledigheid hier ook maar ff

Canon EOS 350D body nl digitale camera

Vanaf 15 maart gaan 2 promoties starten voor de EOS 350D en EOS 20D.
1) na registratie 256mb kaartje
2) Cashback voor lenzen en accessoires.
Een voucheractie voor lenzen, in de vorm van een chequeboek. Dit chequeboek zal worden meeverpakt in de doos van de EOS 350D en EOS 20D (vanaf half maart). Afhankelijk van het type lens of accessoire ontvangt de koper een cashback van €50 tot €150. Hiervoor dient de koper een kopie van het aankoopbewijs, het aanvraagformulier (vanaf 15 maart te downloaden via www.canon.nl/promoties) en de cheque van de betreffende lens- of accessoire op te sturen naar Canon.

De actie geldt voor de volgende lenzen en accessoires (cashback bedrag tussen haakjes):

- EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM (100)
- EF-S 60mm Macro (50)
- EF 70-200mm f/4 L USM (100)
- EF 17-40mm f/4L USM (100)
- EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM (50)
- EF 300mm f/4L IS USM (150)
- Extender EF 1.4x II (50)
- Extender EF 2x II (50)
- Speedlite 580EX (50)
- Speedlite 420EX (50)
- Macro Ring Lite MR-14EX (50)
- EF 20mm f/2.8 USM (100)
- I9950 (50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 21:45
Ik heb nog niet zo heel veel verstand van het hele lenzen gebeuren, maar ben druk aan het bijleren.
Mijn vraag: merk je veel van het feit als je bijv. de 28-135 IS lens van canon neemt ipv de kitlens? Of is een bereik < 28 mm echt wel aan te raden?

Dit heeft betrekking op de vraag: is het slim om een andere lens ipv de kitlens te kopen en zo ja welke dan/welke categorie?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
thoomie schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:15:
Ik heb nog niet zo heel veel verstand van het hele lenzen gebeuren, maar ben druk aan het bijleren.
Mijn vraag: merk je veel van het feit als je bijv. de 28-135 IS lens van canon neemt ipv de kitlens? Of is een bereik < 28 mm echt wel aan te raden?

Dit heeft betrekking op de vraag: is het slim om een andere lens ipv de kitlens te kopen en zo ja welke dan/welke categorie?

Bedankt alvast
Hangt heel erg van wat je gaat fotograferen. Een grote hoek kan prettig zijn als je veel, dus vanaf dichtbij, op de gevoelige sensor wil hebben.. Bij landschapsfotografie kan dat bijvoorbeeld heel leuk uitpakken. Je komt er het beste achter door te proberen en door te zorgen als je meerdere objectieven neemt dat je overlapping hebt. Die kitlens is trouwens niet IS (tenminste, dat geloof ik) en die jij noemt wel.. Maakt uit!

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 21:45
Ik weet idd dat de kitlens niet IS is.
De reden waarom ik twijfel is dat je op verschillende site's ziet/hoort dat
de kitlens van de Canon niet zo super is. Dus was ik aan het kijken naar een andere.
Meest ideale is denk ik een 18-135 IS :9~ , maar die is behoorlijk aan de prijs :( .
Ook gekeken naar Sigma 18-135, op zich ok, maar uiteraard zonder IS en in reviews krijgt ie hier en daar toch nog wel behoorlijk commentaar.
Vandaar dat ik op de 28-135 terecht kwam, is gunstiger qua prijs, zeker met die Canon actie die er aan komt, scheelt toch weer 50 euri's.
Wat bedoel je precies met dichtbij? 0,5 m / 1 m ??
Anders gezegd 'waarvan' kan ik met de 28-135 mooie foto's maken?

Ik realiseer me dat dit nu misschien meer iets voor in het centrale objectieven topic wordt, maar gezien mijn keus duidelijk op de canon valt misschien toch weer niet.... Zo ja, dan hoor ik dat graag en zal ik mijn vragen wel daar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:49:
De actie geldt voor de volgende lenzen en accessoires (cashback bedrag tussen haakjes):
- EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM (100) € 748
- EF-S 60mm Macro (50) € 415
- EF 70-200mm f/4 L USM (100) € 608
- EF 17-40mm f/4L USM (100) € 687
- EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM (50) € 409
- EF 300mm f/4L IS USM (150) € 1219
- Extender EF 1.4x II (50) € 319
- Extender EF 2x II (50) € 319
- Speedlite 580EX (50) € 429
- Speedlite 420EX (50) € 175
- Macro Ring Lite MR-14EX (50) € 499
- EF 20mm f/2.8 USM (100) € 449
- I9950 (50)
Heb er even voor het gemal de prijzen van 't Knijn erachter gezet. Ik was zelf even benieuwd wat die lenzen allemaal kosten...slik...tis wél een hoop geld...voor een beetje lens ben je in feite nog eens het bedrag van een body kwijt. En dan kijk ik voor het gemaak maar niet naar de IS lenzen, want die zijn praktisch niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

thoomie schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:54:
Ik weet idd dat de kitlens niet IS is.
De reden waarom ik twijfel is dat je op verschillende site's ziet/hoort dat
de kitlens van de Canon niet zo super is. Dus was ik aan het kijken naar een andere.
Meest ideale is denk ik een 18-135 IS :9~ , maar die is behoorlijk aan de prijs :( .
Ook gekeken naar Sigma 18-135, op zich ok, maar uiteraard zonder IS en in reviews krijgt ie hier en daar toch nog wel behoorlijk commentaar.
Vandaar dat ik op de 28-135 terecht kwam, is gunstiger qua prijs, zeker met die Canon actie die er aan komt, scheelt toch weer 50 euri's.
Wat bedoel je precies met dichtbij? 0,5 m / 1 m ??
Anders gezegd 'waarvan' kan ik met de 28-135 mooie foto's maken?

Ik realiseer me dat dit nu misschien meer iets voor in het centrale objectieven topic wordt, maar gezien mijn keus duidelijk op de canon valt misschien toch weer niet.... Zo ja, dan hoor ik dat graag en zal ik mijn vragen wel daar stellen.
Het hoort eigenlijk in het centraal objectieven topic ja.

Om kort te antwoorden: de 28-135 USM IS is een hele aardige lens voor dat geld. Het is voor de meeste doeleinden geschikt en qua scherpte goed genoeg voor consumenten. Hij is ook zeker scherper dan de kitlens.

Wat betreft dichtbij: stel je voor dat je op stadstoer bent met een groeje mensen en de gids staat wat uit te leggen. Nu wil je de gids fotograferen. Bij 18mm lukt dat nog net, kan je gewoon blijven staan. Bij 28 zul je zeker al iets buiten het groepje moeten stappen om de gids erop te krijgen, met het risico dat anderen ervoor schuiven. Canon USA geeft dat zelf hier heel mooi aan. (let wel dat je nog een cropfactor hebt! De 28mm wordt 1,6x mee tele = 44.8, dus moet je bij 44.8 kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 21:56
Misschien loop ik achter, maar hebben jullie dit al gezien ?

http://www.dixons.nl/Stor...amera%5Fs&prid=0007053016

Te koop bij de Dixons dus... op voorraad...

Wie gaat er een kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem vandaag binnen gehad met de voorraad... gelijk mee lopen spelen natuurlijk 8)

Op het eerste oog geweldige camera, veel lichter dan de 300d, en de body voelt ook steviger aan, is ook geen plastic voor zover ik kan zien. Opstart tijd is net als de 20d, en hij voelt gewoon heel goed aan :Y)

Dit waren gewoon de eerste indrukken van mij, heb er een kwartiertje mee staan kloten, maar dat was wel quality time B) ... erg goed...

1049, euro met lens en 256 mb geheugenkaart (via extra promotie van canon zelf)

als jullie vraagjes hebben op het eerste oog misschien kan ik wel wat beantwoorden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:04:
als jullie vraagjes hebben op het eerste oog misschien kan ik wel wat beantwoorden... ;)
Wil je eens wat foto's laten zien? Ik ben altijd benieuwd naar userfoto's; in tegenstelling tot canon promo pics..

en niet aankomen met het eeuwige argument van... ''ik heb hem pas'' of ''ik heb nog te weinig tijd gehad'' B)

[ Voor 55% gewijzigd door Silent Thunder op 16-03-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik zei heb hem binnen gehad met de voorraad, ben zelf verkoper van deze mooie camera's..

Maar ik heb er een kwartier meegespeeld, en toen moest hij helaas in de verkoop. Na 30 minuten weer uitverkocht.... (had er maar 1 binnen gehad).... ;(

Maar ik zou effe kunnen kijken of ik heb dit weekend mee naar huis kan nemen :+ ... effe testen.... is namelijk goed voor mijn product kennis }) ....

dan zou ik wel effe een pic kunnen posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
aaah op die manier :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.pbase.com/cameras/canon/eos_350d

Hier kun je wat foto's zien die door gebruikers met de 350D gemaakt zijn.

Pbase is trouwens ook erg leuk voor andere camera's of als je een bepaalde lens op het oog hebt en wilt weten wat de kwaliteit er van is.

Gewoon even de camera base in, product zoeken, en de foto's komen vanzelf tevoorschijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Heb net de 350 kit besteld bij bol.com. Hij is daar 899 euro. Ik hoop dat ik hem volgende week binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij pixmania is hij 889,- op dit moment :) heb hem daar gisteren besteld...

http://www.pixmania.nl/nl...s-18-55-ii.html?itag=3910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:01
D3NN1S schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:33:
Bij pixmania is hij 889,- op dit moment :) heb hem daar gisteren besteld...

http://www.pixmania.nl/nl...s-18-55-ii.html?itag=3910
Ik vrees het ergste....

http://www.tweakers.net/shopsurvey/3534

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Ik ga de 350d morgen ophalen bij Crown voor €799,- met daarbij een grip en een sigma 18-50 f2,8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marco899 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:03:
Ik ga de 350d morgen ophalen bij Crown voor €799,- met daarbij een grip en een sigma 18-50 f2,8.
NL versie?
Body only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

When comparing the respective standard lens kit packages, the Nikon D70 with the AF-S Nikkor DX 18-70mm f/3.5-4.5G zoom versus the Canon Rebel XT with the Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II zoom, the Nikon DX 18-70mm offers superior performance with its AF-S motor, brighter f/4.5 aperture at telephoto, ED low dispersion glass to minimize ghosting and flare, metal lens mount, internal focusing and extended focal range coverage up to 70mm.

Although the Nikon D70 kit with the DX 18-70mm lens is priced almost $200 CAN more than the Canon Rebel XT kit, based on the higher end quality design of the lens (one of the most important determinants of image quality), the Nikon D70 package with the DX 18-70mm lens is an easy recommendation. Spending the extra money on a better lens is well worth it.
Ik snap dit stukje uit de digitalreview.ca review(http://www.digitalreview.ca/cams/NikonD70vsRebelXT_pg3.shtml) niet helemaal. Eigenlijk zijn de camera's vrijwel even goed, maar omdat de lens van de D70 kit beter is, alhoewel hij $200 CAN duurder is, wordt toch de D70 als beste aangemerkt. Maar is er voor $200 CAN (= € 130,-) euro extra niet een vergelijkbare kwaliteit lens voor de Canon body te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

te(X)en schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:12:
Ik snap dit stukje uit de digitalreview.ca review(http://www.digitalreview.ca/cams/NikonD70vsRebelXT_pg3.shtml) niet helemaal. Eigenlijk zijn de camera's vrijwel even goed, maar omdat de lens van de D70 kit beter is, alhoewel hij $200 CAN duurder is, wordt toch de D70 als beste aangemerkt. Maar is er voor $200 CAN (= € 130,-) euro extra niet een vergelijkbare kwaliteit lens voor de Canon body te koop?
Dat is exact mijn kwoot.

bombadil in "Opvolger van de 300D is er! De Digital R..."

Wat denk je zelf voor 130 euri een goede lens?
mphilipp schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:48:
- EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM (100) € 748
- EF-S 60mm Macro (50) € 415
- EF 70-200mm f/4 L USM (100) € 608
- EF 17-40mm f/4L USM (100) € 687
- EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM (50) € 409
- EF 300mm f/4L IS USM (150) € 1219
- Extender EF 1.4x II (50) € 319
- Extender EF 2x II (50) € 319
- Speedlite 580EX (50) € 429
- Speedlite 420EX (50) € 175
- Macro Ring Lite MR-14EX (50) € 499
- EF 20mm f/2.8 USM (100) € 449
- I9950 (50)

Heb er even voor het gemal de prijzen van 't Knijn erachter gezet. Ik was zelf even benieuwd wat die lenzen allemaal kosten...slik...tis wél een hoop geld...voor een beetje lens ben je in feite nog eens het bedrag van een body kwijt. En dan kijk ik voor het gemaak maar niet naar de IS lenzen, want die zijn praktisch niet te betalen.
Jammer dat die 70-200 zo duur is.
Eerst nog ff sparen en dan hoop ik dat de 350 nog wat zakt.
Lenzen prijzen zijn neem ik aan super stabiel itt digi cams?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Da’s nog eens een deal ! :D
Klinkt erg aanlokkelijk zelf. Waar zit dat 'Crown' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 22:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

bombadil schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:51:
[...]

Dat is exact mijn kwoot.

bombadil in "Opvolger van de 300D is er! De Digital R..."

Wat denk je zelf voor 130 euri een goede lens?

[...]

Jammer dat die 70-200 zo duur is.
Eerst nog ff sparen en dan hoop ik dat de 350 nog wat zakt.
Lenzen prijzen zijn neem ik aan super stabiel itt digi cams?
Dat het "jouw kwoot" is dat weet ik(CTRL+C, CTRL+V), maar wat maakt dat uit? Of had je copyright op de quote ;)

Ik zit zelf helemaal niet zo in de SLR camera's en heb dan ook geen goed beeld wat goede lenzen zijn en wat die kosten, maar als ik kijk naar het prijsverschil tussen de 350D met en zonder kitlens (€ 100,-), dan wordt er dus voor € 100,- een redelijke lens bij geleverd.
Dan snap ik niet dat er voor nog eens € 130,- erbij, dus in totaal € 230,- niet een vergelijkbare kwaliteit lens als in de D70 kit te krijgen is.

Nogmaals: ik ben me alleen een beetje aan het orienteren en vind de 350D een aantrekkelijke nieuwkomer, maar zit nog echt in het lenzen wereldje en snap de conclusie van bovengenoemde review dus niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Je zou kunnen denken aan de Sigma AF 18-125/3.5-5.6 DC ipv de standaard kitlens. Kost iets van 250 euro. Zal de nikon lens nog wel iets beter zijn, maar je hebt iig ook een lekker bereik nu.
En de Sigma wordt, zeker voor zijn prijs, overal vrij goed beoordeeld.
Ik denk dat ik hem ook neem ipv de kitlens bij de Pentax *Isd Ds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Advertentie van Crown

Schijnt echt een hele goede zaak te zijn, hofleverencier van de pro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat moet een hofleverancier voor pro's nou op Marktplaats te adverteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 08:23:
wat moet een hofleverancier voor pro's nou op Marktplaats te adverteren?
tja, er bestaan gekke kronkels in 't leven. Maar misschien probeert hij zo anderen te bereiken, een 350D is qua prijs een mooie vervanger van een 2e hands D30...

Verder, Crown is gewoon betrouwbaar en als ik me niet vergis heeft hij nog een echte winkel ook

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat ze op DPZ zeggen over Crown

Hoeveel pro's zijn er nu in nederland, lijkt me dat je ook aan andere af en toe wat moet verkopen en als je geen web-winkel heb is marktplaats een optie, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien gaat het hier om de RebelXT, en hoewel ik weet dat het dezelfde camera's zijn ga ik dit keer toch maar het liefst voor de Europese versie.
Dan maar wat langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 11:59

bvp

Ik ben nieuw hier en heb even een vraagje (indirect over de 350D).
Ik heb deze camera nl. afgelopen zondag bij Lagu Fotodiscount e.K besteld. Dit omdat deze hier bij tweakers als goedkoopste gemeld stond.
Heeft iemand hier ervaring met deze webwinkel en zo ja, is deze betrouwbaar?
Ik zag op tweakers hier namelijk maar 1 indruk van iemand over deze webwinkel.
En als je hem uit Duitsland ontvangt zit er neem ik aan geen Nederlandse handleiding bij? Kan ik deze dan ergens downloaden/bestellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
bvp schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:53:
Ik ben nieuw hier en heb even een vraagje (indirect over de 350D).
Ik heb deze camera nl. afgelopen zondag bij Lagu Fotodiscount e.K besteld. Dit omdat deze hier bij tweakers als goedkoopste gemeld stond.
Heeft iemand hier ervaring met deze webwinkel en zo ja, is deze betrouwbaar?
Ik zag op tweakers hier namelijk maar 1 indruk van iemand over deze webwinkel.
En als je hem uit Duitsland ontvangt zit er neem ik aan geen Nederlandse handleiding bij? Kan ik deze dan ergens downloaden/bestellen?
Dat is grappig. Je gaat hem eerst bestellen en daarna vragen hoe de ervaringen zijn?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvp

bvp

Tja ik ben nou eenmaal het type die als ie iets in zijn kop heeft.......
Heb een tijdje geëxperimenteerd met de EOS300 en nu heb ik het geld voor de digitale versie en wilde ik dan ook erg graag hebben aangezien dit veel voordelen biedt. Toen ik zag dat de geweldige opvolger 350D er was kon ik dan ook niet meer wachten :9
Ik nam zondag dan ook genoege met de goedkoopste en die ene algemene indruk van www.lagu.de (dit was een 9).
Aangezien ik toch benieuwd was (1 indruk vond ik toch wel weinig) dacht ik dit is meteen een mooie reden om me maar es te registreren hier en deze vraag te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

En als we nu zeggen dat het een k*t bedrijf is en die ene reactie geplaatst is door een medewerker van het bedrijf, wat dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvp

bvp

hjs schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:27:
En als we nu zeggen dat het een k*t bedrijf is en die ene reactie geplaatst is door een medewerker van het bedrijf, wat dan? :P
Tja, als er nou ECHT serieuze reacties op zouden komen, kan dat natuurlijk altijd nog een reden zijn om mijn betaling te storneren, dus vandaar mijn (misschien idd beetje late) post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Eigenlijk iedereen weet hier wel dat de shopsurvey bestaat, dus als daar niet veel reacties staan hoef je ze niet te verwachtten in dit topic, denk ik. Ik zou zeggen, neem het risico (hoe groot is dat, ze zullen best je camera leveren) of cancel en bestel het ergens bij een gerenomeerd Nederlands verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bvp schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:35:
[...]
Tja, als er nou ECHT serieuze reacties op zouden komen, kan dat natuurlijk altijd nog een reden zijn om mijn betaling te storneren, dus vandaar mijn (misschien idd beetje late) post.
Bij welke bank zit jij dat je een eigen overschrijving ongedaan kunt maken? Volgens mij kun je alleen automatische incasso's storneren. Eigen overschrijvingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

mphilipp schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:01:
[...]

Bij welke bank zit jij dat je een eigen overschrijving ongedaan kunt maken? Volgens mij kun je alleen automatische incasso's storneren. Eigen overschrijvingen niet.
Als het echt fout is kan dat echt wel hoor. Maar misschien kreeg hij een bevestigingsemail met daarin een rekeningnummer waar het geld heen moet. Vervolgens vraagt hij hier nog even na en betaald eventueel daarna het geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

mphilipp schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:01:
[...]

Klopt, alleen automatische incasso's kan je laten storneren, geld wat je zelf hebt overgemaakt kan je niet laten storneren.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

breinonline schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:10:
[...]

Als het echt fout is kan dat echt wel hoor.
Ik betwijfel het. Overschrijven is namelijk de methode die webshops toepassen om te voorkomen dat onverlaten juist dát doen...met creditcard en incasso kan dat namelijk in een wip en kunnen zijn naar hun geld fluiten. Maar goed, dit is hevig off-topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Ik heb hem gehaald en wat is dat wennen. Een stuk kleiner dan mijn, toemalige 300d, maar ik was gelijk verliefd. Aan zetten en schieten maar, waar ik op de 300d nog wel even op moest wachten. Ondanks het formaat, ligt het lekker in de hand en is veel plezieriger om mee te nemen. Helaas was de grip nog niet binnen, maar deze wordt netjes, kosteloos, nagestuurd. Het gaat trouwens wel over de Rebel XT, dus de amerikaanse uitvoering (maar wel met nederlands menu en stekker adapter voor de lader). Het is de kitverpakking, maar de kitlens, zit er voor die prijs niet bij. Ik heb hiervoor de 18-50 f2.8 van sigma gekozen, na nog even in twijfel te hebben gestaan met de canon ef 17-40L. De Sigma lens zit als gegoten op de 350d en is toch aardig snel met autofocus, waar ik slechte berichten over had gelezen. Qua lichtsterkte en beeldkwaliteit is deze vrijwel gelijk aan de canon, maar het scheelt zowat de helft in prijs. Nu maar even de accu's laden en vanmiddag maar even test schieten. Je krijgt er bij Crown wel nog een Sandisk 256MB extreme kaartje bij. Halen kan alleen op afspraak en het bedrijf (woonhuis) zit in woudenberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvp

bvp

breinonline schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:10:
[...]

Als het echt fout is kan dat echt wel hoor. Maar misschien kreeg hij een bevestigingsemail met daarin een rekeningnummer waar het geld heen moet. Vervolgens vraagt hij hier nog even na en betaald eventueel daarna het geld?
offtopic:
Naar mijn mening heb je een consumentenrecht dat je ten alle tijden gewoon kunt afstappen van je aankoop (binnen een x aantal dagen).

Weet iemand nog wel hoe dit zit met de handleiding? Is die gewoon ergens in het Nederlands vandaan te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

marco899 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:32:
Ik heb hem gehaald en wat is dat wennen. Een stuk kleiner dan mijn, toemalige 300d, maar ik was gelijk verliefd. Aan zetten en schieten maar, waar ik op de 300d nog wel even op moest wachten. Ondanks het formaat, ligt het lekker in de hand en is veel plezieriger om mee te nemen. Helaas was de grip nog niet binnen, maar deze wordt netjes, kosteloos, nagestuurd. Het gaat trouwens wel over de Rebel XT, dus de amerikaanse uitvoering (maar wel met nederlands menu en stekker adapter voor de lader). Het is de kitverpakking, maar de kitlens, zit er voor die prijs niet bij. Ik heb hiervoor de 18-50 f2.8 van sigma gekozen, na nog even in twijfel te hebben gestaan met de canon ef 17-40L. De Sigma lens zit als gegoten op de 350d en is toch aardig snel met autofocus, waar ik slechte berichten over had gelezen. Qua lichtsterkte en beeldkwaliteit is deze vrijwel gelijk aan de canon, maar het scheelt zowat de helft in prijs. Nu maar even de accu's laden en vanmiddag maar even test schieten. Je krijgt er bij Crown wel nog een Sandisk 256MB extreme kaartje bij. Halen kan alleen op afspraak en het bedrijf (woonhuis) zit in woudenberg.
Klinkt goed !
Hoeveel was je er in totaal voor kwijt ?
Want die 799 is helaas alleen voor de camera zelf zie ik op hun Marktplaats advertentie..
Stond al in de startblokken om ’m daar ook te halen.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de Nederlandse versie gehaald Inclusief lens voor 844,=
Bij topdeals (punt nl) Hadden hem gewoon op voorraad en heb er 2 van de 6 die ze nog hadden om 6 uur meegenomen...

MET promotiecode voor de gratis 256Mb kaart

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Laatst online: 14-06 16:25
marco899 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:32:
En kreeg je ook een voucherboekje van canon voor een bergje korting van meneer crown?
wil een 350 od 20 daar gaan halen maar weet niet of dat bij zijn toestellen zit, want als dat niet zo is dan KAN het je best wat geld schelen als je bv nog een 17-40 en een 70-200 in de loop van het jaar wil gaan kopen

[ Voor 68% gewijzigd door Triplefox op 18-03-2005 22:07 ]

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Nee, er zit geen kortingsboekje bij. Ik zat hierom ook wel te twijfelen, maar die kortingen schelen in de praktijk niet veel. Crown is toch de goekoopste qua lensen en deze zal, vermoedelijk, de aktie toch niet ondersteunen, omdat dit geen winkel is, maar een groothandel.

@Philos31: Zit er bij jou een NL. handleiding bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Laatst online: 14-06 16:25
marco899 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:36:
Nee, er zit geen kortingsboekje bij. Ik zat hierom ook wel te twijfelen, maar die kortingen schelen in de praktijk niet veel. Crown is toch de goekoopste qua lensen en deze zal, vermoedelijk, de aktie toch niet ondersteunen, omdat dit geen winkel is, maar een groothandel.

@Philos31: Zit er bij jou een NL. handleiding bij?
Lijkt me dat hij dan toch wel wat omzet zal verliezen aan Knijn op bv de 17-40 en 70-200 is het verschil voor zover mijn laatste info juist is maar 9 euro op de 70-200 en de 17-40 zal niet veel meer zijn dus scheelt het uiteindelijk toch weer 90 euro dat op 2 lenzen is toch weer een....uehhhhhhhhhhhhh 420 EX en dan krijg je van ome canon weer 50 euro!
Is het trouwens zo dat hij alleen de rebel kan leveren?Dan vraag ik me af of de garantie nog via ETB loopt of dat ze hem gaan opsturen naar de VS??

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Ach, dat reparatie verhaal, maak ik mij niet zo druk om. Ik heb een nederlandse kwitantie en heb de camera, dus niet zelf geïmporteerd. Laat Canon maar eens duidelijk maken aan een consument, die ter goede trouw koopt, via een advertentie bij een nederlands filiaal, dat zij de camera niet gaan repareren. Kan ik toch mijn lidmaatschap van de consumentenbond eens ten gelde gaan maken en anders kan mijn zwager (advocaat), ook eens een leuke brief gaan schrijven. Maar goed, laten we hopen, dat het nooit zover komt en daarnaast, de camera zal best bij bepaalde aanbieders nog verder zakken, maar dat is het risico als je hem als één van de eerste wilt hebben. Ik denk dat je je eerder genaaid voelt, als je een camera bij de Dixons, Bcc e.d. koopt en dan eens op het internet gaat speuren. Dat zie je al gauw bij de aanbieders van een 300d op marktplaats, die denken, dat ze voor een standaard kit nog 800 euro kunnen vangen.
Maar goed, de kortingsbonnen kunnen schelen als je idd gebruikt maakt van bv. knijn, maar Crown is voor mij lekker dichtbij en ik ga er het liefst persoonlijk langs. En dan heb ik er wel wat extra geld voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
marco899 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:41:
Ach, dat reparatie verhaal, maak ik mij niet zo druk om. Ik heb een nederlandse kwitantie en heb de camera, dus niet zelf geïmporteerd. Laat Canon maar eens duidelijk maken aan een consument, die ter goede trouw koopt, via een advertentie bij een nederlands filiaal, dat zij de camera niet gaan repareren.
Je doet geen zaken met Canon, maar met het bedrijf waar je de camera hebt gekocht. Deze regelt de garantie afhandeling, daar mag je dus je camera naar toe sturen en zij sturen hem dan vervolgens weer naar waar de camera gerepareerd moet worden. Als het een geïmporteerde camera uit Amerika is, zal deze daar gerepareerd worden. Wat dan als gevolg heeft dat je de camera langer kwijt bent dan bij reparatie in Nederland. Dat risico moet je op de koop toe nemen als je eenzelfde camera fors goedkoper koopt.

Aan de andere kant is het een aanvaardbaar risico als gekeken wordt naar het aantal camera's dat daadwerkelijk reparatie nodig heeft. Het scheelt toch een berg geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

De_Klusjesman schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 00:18:
[...]

Je doet geen zaken met Canon, maar met het bedrijf waar je de camera hebt gekocht. Deze regelt de garantie afhandeling, daar mag je dus je camera naar toe sturen en zij sturen hem dan vervolgens weer naar waar de camera gerepareerd moet worden. Als het een geïmporteerde camera uit Amerika is, zal deze daar gerepareerd worden. Wat dan als gevolg heeft dat je de camera langer kwijt bent dan bij reparatie in Nederland. Dat risico moet je op de koop toe nemen als je eenzelfde camera fors goedkoper koopt.

Aan de andere kant is het een aanvaardbaar risico als gekeken wordt naar het aantal camera's dat daadwerkelijk reparatie nodig heeft. Het scheelt toch een berg geld.
Ik hoorde van een winkelier dat de importeur bij een Amerikaans model vaak zegt "flikker maar weg en geef maar een nieuwe mee". Hoef je dus helemaal niet op je spul te wachten en heb je meteen een nieuwe. :) Bij een Nederlandse werd ie standaard opgestuurd en had je wel wachttijd.

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.