How to Become a DJ... deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:
  • 20.198 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:32:
Aah okay ik vat hem nu, je hebt een cd speler die ook mp3's af kan spelen? Dan scheelt het idd qua nummers.

Als ik m'n muziek op cd brand doe ik het altijd als audio, zodat ik er overal mee terecht kan (vandaar m'n verbaasde reactie op 20 a 25 nrs op een 8cm cd, normaal gesproken passen er nog geen 20 op een 12cm cd als het er in normaal audio formaat op staat :))
Jah, ik heb de Gemini MP3000 (check mn signature ;) ), speelt zowel cd's als mp3's... Prima dingetje ik ben er erg blij mee :).

Nu weet ik trouwens niet echt wat beter gaat: audio cd's of mp3 cd's, bij mp3 zit natuurlijk weer een stuk laad-tijd, dus dat is misschien ook weer een test-sessie waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook even een idee van mijn indeling.

als eerste mijn muziek computer:
Daar heb ik al mijn files onderverdeelt in mappen met de muziek style.
B.V. mappen met : Club, Hardstyle, Hardhouse, Hardtrance, Hardcore, Techno, Trance maar ook Rock, Apres-Ski, Soul/Disco enz enz enz
Waarbij ik ook in de file naam heb aangegeven op welke cd het staat.
d:\Club\Titel (Versie) - Artiest [CD].mp3

Op mijn cd's heb ik het allemaal wat groffer ingedeelt op dit moment.
CD's met Club & Trance etc, Apres-Ski, Overige Top 40, Golden oldies enz enz enz
Dit wil ik vanaf nu ook op dezelfde manier verder gaan doen zoals op mijn muziek computer.
Mijn cd's zijn gewoon audio cd's en gewoon zo vol mogelijk.
En deze stop ik in cd tassen wat het bladeren (zoeken) tussen cd's een stuk makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:12:
En deze stop ik in cd tassen wat het bladeren (zoeken) tussen cd's een stuk makkelijker maakt.
Maar, hoe heb je dat dan geindexeerd? Ik heb zelf ook zon cd map thuis, waar dan alleen de cd in zit, geen hoesje ofzo, maar dan kan ik mijn papieren index er ook niet bij doen.
Ik zat te denken om in het cd hoesje 2 gaatjes te boren zodat je het in een ringbandmap kunt doen en zo makkelijk kan bladeren (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zo mijn site gaat verhuizen naar een andere host enik heb er meteen maar een ander design tegen aan geflikkerd :)

http://thisbe.xxlwebhosting.nl/~aboutdj/index.php

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:24:
Zo mijn site gaat verhuizen naar een andere host enik heb er meteen maar een ander design tegen aan geflikkerd :)

http://thisbe.xxlwebhosting.nl/~aboutdj/index.php
Ik vind m er mooi uit zien, Reind, alleen het blauw vind ik er niet echt bij passen :p (haha, maar dat is op je originele site ook al een beetje zo :p)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:27:
[...]

Ik vind m er mooi uit zien, Reind, alleen het blauw vind ik er niet echt bij passen :p (haha, maar dat is op je originele site ook al een beetje zo :p)
same here... overal waar blauw (en :: rood) is gebruikt in de tekst enzo... tis te licht
maar verder is mooi

[ Voor 3% gewijzigd door savale op 31-03-2005 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:17:
[...]

Maar, hoe heb je dat dan geindexeerd? Ik heb zelf ook zon cd map thuis, waar dan alleen de cd in zit, geen hoesje ofzo, maar dan kan ik mijn papieren index er ook niet bij doen.
Ik zat te denken om in het cd hoesje 2 gaatjes te boren zodat je het in een ringbandmap kunt doen en zo makkelijk kan bladeren (8>
Ik heb vrij simpel de tracklist uitgeprint en dat er bij de cds bij gedaan.
En als je dan je cd's daar achter stopt kan je het vrij makkelijk lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Vraagje, sinds wanneer is het item: Numark CDN95 het meest gelezen item (sinds dat het eerder valt onder je blog nieuws)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Swandertj schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:12:
Vraagje, sinds wanneer is het item: Numark CDN95 het meest gelezen item (sinds dat het eerder valt onder je blog nieuws)
komt omdat alles met de hand is gedaan en de CDN95 als eerste is ingevoerd...... Daarna ben ik eerst met het template aan de gang geweest en heeft de CDN95 dus aardig wat hits opgelopen.

Zal zodra alles klaar is alle counters weer ff op 0 zetten.

Wat betreft het Blog gebeuren, dat is een bugje in het mambo systeem. Zodra ik via nieuws -> numark cdn95 ga zet ie het netes onder nieuws. Ga ik via most read of laatst geplaatste items dan pleurt ie hem in het blog gebeuren.

Het valt echter alleen op zodra het pathway gepubliceerd is, die functie moet ik er nog ff uitslopen.
savale schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:49:
[...]

same here... overal waar blauw (en :: rood) is gebruikt in de tekst enzo... tis te licht
maar verder is mooi
Ik ben nog aan het kijken naar betere/andere kleuren. Echter wil ik het geheel wel licht/fris houden.

Overigens heb ik ondertussen alweer de kleuren iets aangepast. Klein beetje donkerder maar nog wel lekker lente fris :P
Verhuis papieren voor de domein naam zijn ook de deur uit dus met een beetje mazzel is maandag de nieuwe site een feit. Dan alleen nog ff de forum software van react er op knallen + aanpassen, comment modules publishen e.d en ik ben klaar. Ging allemaal sneller dan verwacht...... thank god voor de SQL databases die makkelijk te importeren zijn :P

[ Voor 36% gewijzigd door R2D2 op 31-03-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik zoek eigenlijk een hardwarematig tooltje waarmee ik MP3's kan scratchen voor m'n muziek. Ik geloof dat een goed voorbeeld FinalScratch is. Ik zoek voornamelijk een goedkope oplossing waarmee ik gewoon een MP3 inlaad en echt met de hand kan scratchen. Ik heb ook soort USB touchpad gezien, maar dat is niet helemaal wat ik wil denk ik. Omdat ik ook iets op een lang stuk snel wil kunnen terugdraaien als ik een MP3 maak met allerlei korte stabsamples...

Goeie voorbeelden die ik in een ander (m'n eigen) topic tegenkwam waren de eks XP 10 (http://eks.fi/) en de Hercules DJ Console. Zoiets zoek ik.. alleen dan goedkopere oplossingen. Het is verder niet voor DJ'en maar echt puur om samples te scratchen op m'n eigen muziek. Ik zoek dus geen optie om m'n eigen draaitafel aan te sluiten...

Iemand die hiervoor meer goeie oplossingen weet?

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 01-04-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
voor een dubbeltje op de eerste rij... tja met de Hercules console heb je meteen de beste optie binnen jouw budget. Dat is meteen ook een lapmiddel, want echt briljant goed werkt 't allemaal niet voor het echte scratchwerk. Goedkoper bestaat _niet_ en zelfs aan de Hercules kleeft volgens sommigen een 'speelgoed' luchtje (wat het overigens zeker niet is) Wil je beter, dan wordt 't Finalscratch of Djdecks en zit je toch echt aan een draaitafel-georienteerd systeem vast.

Blijft een dure hobby :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
apNia schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:10:

Iemand die hiervoor meer goeie oplossingen weet?
Je kan deze man ook even mailen... Het scratch-werk in dit filmpje* heeft ie, volgens mij ;), software-matig gedaan.

* wel ff voor de intro kiezen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
Iemand kwam aanzetten met deze link:
http://www2.mediazero-sho..._147_311/products_id/3097

Is dit een nieuw model OEM-speler van Stanton? Het lijkt er haast wel op :{
(oerlelijk btw)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:41:
Iemand kwam aanzetten met deze link:
http://www2.mediazero-sho..._147_311/products_id/3097

Is dit een nieuw model OEM-speler van Stanton? Het lijkt er haast wel op :{
(oerlelijk btw)
Ja, want ik zag deze zelfde foto in het blad Scratch staan. Was een stanton (promotie) reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Chiron schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:55:
voor een dubbeltje op de eerste rij... tja met de Hercules console heb je meteen de beste optie binnen jouw budget. Dat is meteen ook een lapmiddel, want echt briljant goed werkt 't allemaal niet voor het echte scratchwerk. Goedkoper bestaat _niet_ en zelfs aan de Hercules kleeft volgens sommigen een 'speelgoed' luchtje (wat het overigens zeker niet is) Wil je beter, dan wordt 't Finalscratch of Djdecks en zit je toch echt aan een draaitafel-georienteerd systeem vast.

Blijft een dure hobby :)
De Hercules is er redelijk om bekend nutteloos te zijn voor scratch werk; je kunt beter een DM2 2dehands op de kop tikken en daar de USB2MIDI drivers voor downloaden. Vervolgens kun je dan met een midi translator als MidiOX wel wat scriptjes schrijven om netjes met een prog als Traktor, PCDJ, DJDecks, etc om te gaan en te kunnen scratchen.

[Edit]
Dit voornamelijk omdat de DM2 grotere wielen heeft met minder inertia; een klein tikje tegen het wieltje van de Hercules en hij spint 10 rondjes door.

[ Voor 10% gewijzigd door Acolyte57 op 04-04-2005 03:21 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de dm2 is goedkoper:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:39:
[...]

Ja, want ik zag deze zelfde foto in het blad Scratch staan. Was een stanton (promotie) reclame.
Vind hem zelf erg mooi! Strak design :9
Moet namelijk nog super-oem hebben, wordt het deze misschien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Nu online
Ik vind het ook wel een strak design. Iets strakker dan de standaard super OEM eigenlijk. Ze zijn wel wat aan de late kant met de super OEM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Daarentegen kun je er ook veel minder mee dan met een Hercules :)

Ach, 't is beide speelgoed. Ik blijf wachten op de Behringer BCD2000 voor m'n laptop... of de Kontrol DJ voor de PC... hmmm, maar ja, geld he :(

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 18:11
Stanton had the super OEM al met de ST-150 en STR-150, dit is gewoon een herwerkt design voor waarschijnlijk zo goed als dezelfde turntable.
Ik vind die nieuwe er ook wel goed uitzien. Ik heb nu 1 Sync, maar als ik m'n 2de draaitafel ga vervangen zou het best die nieuwe stanton kunnen zijn.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Over die DM2, in feite het enige wat ik moet is een sample (wav of mp3) inladen en daarmee scratchen en vervolgens op kunnen nemen... kan dat dan met de geleverde software of moet ik per se een script schrijven om te kunnen werken met software als traktor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Shockers schreef op maandag 04 april 2005 @ 09:26:
[...]

Vind hem zelf erg mooi! Strak design :9
Moet namelijk nog super-oem hebben, wordt het deze misschien wel :)
Ik vind het een überlelijk playmobil uiterlijk... maarja ieder zijn ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Als je op de bovenkant kijkt -> http://thisbe.xxlwebhosti...&task=view&id=11&Itemid=2 kn je zien da er wel een aantal dingen bij zijn gekomen. Motor off en pitchbend en dat laatste is wel een erg lekkere feature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Over de DM2 met traktor vond ik deze link voor diegenen die dat boeiend vinden: http://www.synth.biz/dm2/ . Ik ga zo de DM2 eens kopen om te kijken of het wat is en dan ff uphooken met Traktor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Om echt te kunnen 'scratchen' met de DM2 moet je naast die link ook even de volgende tutorial doornemen:

http://www.newelement.org/eugene/dm2/

En als je 2.6 gebruikt heb je andere files nodig:
http://dm2.proboards23.co...3&action=display&start=45

[ Voor 3% gewijzigd door Acolyte57 op 04-04-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Acolyte57 schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:14:
Om echt te kunnen 'scratchen' met de DM2 moet je naast die link ook even de volgende tutorial doornemen:

http://www.newelement.org/eugene/dm2/

En als je 2.6 gebruikt heb je andere files nodig:
http://dm2.proboards23.co...3&action=display&start=45
Traktor forum is down =(
Heb jij toevallig die bestanden voor me? zou je ze kunnen mailen naar spam op moonpirates punkt nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'. Denk bijvoorbeeld aan DJ Tiësto, die bekend staat om zowel zijn producties als zijn DJ-kunsten.'

|:( Tiesto staat juist al jarenlang bekend om dat hij met ghostproducers werkt, mensen die niet bekend willen worden en wel muziek willen maken, maken het voor hem, en hij krijgt de eer...

koop btw gewoon allemaal een Yamaha rs-7000 , niet zeuren verder:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 08:44:
'. Denk bijvoorbeeld aan DJ Tiësto, die bekend staat om zowel zijn producties als zijn DJ-kunsten.'

|:( Tiesto staat juist al jarenlang bekend om dat hij met ghostproducers werkt, mensen die niet bekend willen worden en wel muziek willen maken, maken het voor hem, en hij krijgt de eer...

koop btw gewoon allemaal een Yamaha rs-7000 , niet zeuren verder:)
Om even over Tiësto door te gaan:
Ik vind het zo enorm vaag dat die gozer door 12/13 jarigen verkozen wordt voor meerdere TMF-awards :?
De doelgroep van TMF is zo'n beetje 10 tot 16 jaar. Die vinden Tiësto te gek omdat hun vriendjes/vriendinnetjes dat vinden, òf omdat ze zijn muziek (producties dus) goed vinden. In beide gevallen vind ik dus een TMF award behoorlijk onterecht. Het enige waar hij een award voor zou kunnen krijgen (als die bestond) is voor "Best DJ (international/national)" maar DAT heeft de doelgroep denk ik in 99% van de gevallen nog nooit van hem gehoord, het draaien. Dáár is hij goed in. Dáár verdient hij (mijn insziens) credit voor.

Ik vind het echt krom dat hele popie-jopie TMF/538/MTV gedoe rond Tiësto... Een grote commerciele onzin is het

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat bewijst toch maar al te goed hoe dat hele TMF-like-systeem werkt? De een naait de ander op, of TMF/MTV/538/etc naait de luisteraar op, en je hebt een ster.
D'r zijn al lang veel betere DJ's maar daar wil men niet zo graag aan denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
apNia schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:47:
Dat bewijst toch maar al te goed hoe dat hele TMF-like-systeem werkt? De een naait de ander op, of TMF/MTV/538/etc naait de luisteraar op, en je hebt een ster.
D'r zijn al lang veel betere DJ's maar daar wil men niet zo graag aan denk ik...
Ja maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel dus dat een DJ (!) een Award krijgt voor "best dance national" (geloof ik) terwijl hij die muziek niet eens zelf maakt in feite. De meeste TMF-kids weten het verschil niet eens tussen een DJ en een producer.

In hun ogen is een DJ iemand die muziek maakt met platen ofzo :? Ik weet het niet maar ze maken het wel erg vaag door een DJ een award te geven voor zijn producties en hem dan toch nog als "DJ" te bestempelen in zijn aankondiging. En om het geheel nòg vager te maken laten ze hem optreden door wat platen te draaien.

Hoe moet de simpele TMF/538 consument (brainwashed child :P) dat nog begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Je vergeet 1 belangrijk punt: DJ Tiesto is een merknaam :)

Dat hij de hele wereld over reist en plaatjes aan elkaar draait boeit TMF(publiek) niet. Hij heeft een award voor z'n gemaakte muziek gekregen, niet voor 't plaatjesdraaien :)

Hieronder even in 't algemeen:
En dat geblaat over ghost-producers: so what :? Die producers kiezen er blijkbaar voor, dan is iedereen toch blij? Of dachten jullie dat [insert-ranzige-boy/girlband] ook al hun muziek zelf schreef ;)

NOFI, maar af en toe merk ik toch weer die eeuwenoude jaloezie opwaaien :) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 05-04-2005 11:57 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

BezurK schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:52:
[...]

Ja maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel dus dat een DJ (!) een Award krijgt voor "best dance national" (geloof ik) terwijl hij die muziek niet eens zelf maakt in feite. De meeste TMF-kids weten het verschil niet eens tussen een DJ en een producer.

In hun ogen is een DJ iemand die muziek maakt met platen ofzo :? Ik weet het niet maar ze maken het wel erg vaag door een DJ een award te geven voor zijn producties en hem dan toch nog als "DJ" te bestempelen in zijn aankondiging. En om het geheel nòg vager te maken laten ze hem optreden door wat platen te draaien.

Hoe moet de simpele TMF/538 consument (brainwashed child :P) dat nog begrijpen?
oh ja dat was 't ook met DJ Jean destijds... allemaal awards voor the launch.. die gozer heeft 'm gewoon in z'n handen geduwd gekregen die track zo van "Ja deze heb jij gemaakt!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:28
BtM909 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:56:
[...]

Je vergeet 1 belangrijk punt: DJ Tiesto is een merknaam :)

Dat hij de hele wereld over reist en plaatjes aan elkaar draait boeit TMF(publiek) niet. Hij heeft een award voor z'n gemaakte muziek gekregen, niet voor 't plaatjesdraaien :)

Hieronder even in 't algemeen:
En dat geblaat over ghost-producers: so what :? Die producers kiezen er blijkbaar voor, dan is iedereen toch blij? Of dachten jullie dat [insert-ranzige-boy/girlband] ook al hun muziek zelf schreef ;)

NOFI, maar af en toe merk ik toch weer die eeuwenoude jaloezie opwaaien :) ;)
Waarom zou dit jaloezie zijn? Sommige mensen zijn gewoon (terecht) kritische. Het klopt gewoon niet als mensen een award winnen voor muziek die ze niet geproduceerd hebben (dit geldt trouwens ook voor de girl/boyband's).

Daarnaast is het toch al langer bekend dat die TMF award doorgestoken kaart is. Neem bv. dat sms-systeem waarmee je kan stemmen op artiesten. Bleek achteraf dat de winnaars allang bekend waren en dat sms-en helemaal geen zin had....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
Dit krijg ik nu op deejayforum.nl

Hacked By The hackerito :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
ik heb een uitnodiging gehad voor een DJ contest maar de omschrijving is als volgt:

- Top40/R&B/Hiphop/2step
- Commerciëel
- Techno/House

denk niet dat ze het pikken als ik daar mijn hardtrance / hardstyle / hardcore plaatjes opgooi :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Nu online
-ScuL- schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:09:
ik heb een uitnodiging gehad voor een DJ contest maar de omschrijving is als volgt:

- Top40/R&B/Hiphop/2step
- Commerciëel
- Techno/House

denk niet dat ze het pikken als ik daar mijn hardtrance / hardstyle / hardcore plaatjes opgooi :{
Waarom niet is toch commerciële meuk? :9 Maar als je dat zo ziet staan dan zou ik er niet al te veel van verwachten. Waar is t btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
-ScuL- schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:09:

- Top40/R&B/Hiphop/2step
- Commerciëel
- Techno/House

Hmm hardstyle (bekende nummers) kunnen opzich wel gewaardeerd worden. Denk dan vooral aan ACL Team, Blutonium Boy, Da Boy Tommy (en Furax :r ) etc.)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
maar het staat niet in het lijstje :{
Club Silverdome, Huizen

[ Voor 26% gewijzigd door ScuL op 08-04-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
he vet, Huizen.. daar heb ik wel wat bekenden zitten, van wie heb je de uitnodiging gehad? :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
via via - PF
vroeg aan een gast of hij wist waar ik evt. eens voor publiek kon draaien toen verwees hij me naar deze contest maar het is niet helemaal wat ik er van verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:18
-ScuL- schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:03:
maar het staat niet in het lijstje :{
Club Silverdome, Huizen
Die club is al zo vaak veranderd.

Eerst was het I Dance van 538 toen overgenomen heette het Red's ofzo en nu Club Silverdome en dat allemaal met zelfde eigenaar.

Ach, als je Commerciëel combineert met je eigen smaak kan het nog wel wat worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar pagina's geleden heb ik al verteld dat we op 8april een grote fuif gingen organiseren, wel, dit is nu dus gedaan ;)

FLYER:
Afbeeldingslocatie: http://www.battle-of-sounds.be/flyer-voorkantklein.jpg

INFO:
GUEST DJ’S: Dj Ghost (Ghoststyle / I Love Techno / H20) & Dj Andres (The Oh!)
Our DJ Crew: Dj Jog, Dj Striker, Dj Borneo, Dj Joske, Dj Perre
VVK: € 6 Kassa: € 8 VIP(enkel VVK): € 15
Extra’s op de fuif zelf:
Mega lightshow (Tom)
Mega videoshow (Koen)

AUDIO MATERIAAL:
2x SL 1200 van Technic's
Synq pickup
2x SL-DZ 1200
DJM 500 van Pioneer
En dan nog 2x gewone cd-spelers

Foto's komen zo rap mogelijk van het materiaal, alsook filmpjes van de fuif zelf. Er waren +/- 1.300 mensen, het was zeer goed, veel sfeer, goede muziek, zalige dj's, zalige light/videoshow, kortom een pracht feest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:25:
Een paar pagina's geleden heb ik al verteld dat we op 8april een grote fuif gingen organiseren, wel, dit is nu dus gedaan ;)

Foto's komen zo rap mogelijk van het materiaal, alsook filmpjes van de fuif zelf. Er waren +/- 1.300 mensen, het was zeer goed, veel sfeer, goede muziek, zalige dj's, zalige light/videoshow, kortom een pracht feest :)
He Koen! Alles nog een beetje gelukt met de first-time-video-show?
Denk het wel,toch? Maarja, je hebt het dan ook mede geleerd van een "Pro" . . . O-)
Hahaha, geintje. Stuur je me even wat foto's enzo?
(PS: mijn "Belgie-project" loopt inmiddels)

Groeten :Y)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Ik ben de laatste paar maanden weer aan het producen geslagen en na talloze half afgemaakte of voor m'n gevoel compleet mislukte nummers is er gisteren eindelijk weer eens iets fatsoenlijks uitgekomen voor mijn gevoel :P

Ik zou graag van jullie horen wat jullie ervan vinden. Kritiek mag uiteraard, graag zelfs, maar dan moet ik er wel wat aan hebben ;)

William Tech - The Foundation (Basic Mix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afterburner79 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 03:51:
[...]

He Koen! Alles nog een beetje gelukt met de first-time-video-show?
Denk het wel,toch? Maarja, je hebt het dan ook mede geleerd van een "Pro" . . . O-)
Hahaha, geintje. Stuur je me even wat foto's enzo?
(PS: mijn "Belgie-project" loopt inmiddels)

Groeten :Y)
Alles perfect gegaan! Iedereen was zeer te spreken over de nooit geziene videoshow ;) Maarja, dit is een DJ topic, so i'll talk to you on msn soon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:26:
Ik ben de laatste paar maanden weer aan het producen geslagen en na talloze half afgemaakte of voor m'n gevoel compleet mislukte nummers is er gisteren eindelijk weer eens iets fatsoenlijks uitgekomen voor mijn gevoel :P

Ik zou graag van jullie horen wat jullie ervan vinden. Kritiek mag uiteraard, graag zelfs, maar dan moet ik er wel wat aan hebben ;)

Klinkt op zich goed, al is 80 seconden voor het 'begin' wat lang, en doet het ietwat 'amateuristisch' aan, ik geloof door dat geluidje wat een beetje klinkt als een hol stukje hout?) en ik vond het heese gefluister wat irritant op een gegeven moment. Met een paar aanpassingen en een goede remix kan dit een redelijk vet nummer zijn denk ik.
Waarschuwing: Ik ben geen musikant en heb nog nooit een nummer gemaakt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:26:

Hey, ik vind het lekker funky klinken, misschien moeten er nog wat mooie geluidjes in en er moet wat aan de calibrering van de verschillende geluiden worden gewerkt (het klinkt nu vrij 'plat', bepaalde geluiden moeten er meer uitspringen dan de andere). Bijvoorbeeld dat blokje hout en de stem kan voor mijn idee iets zachter, het scheelt misschien niet veel, maar daardoor ligt het nummer beter in het gehoor :)

Voor de rest, super gedaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Thanks voor de reacties mensen, ik heb'm wat verder afgemaakt. Die stem heb ik wat minder vaak terug laten komen en de intro is korter. Was 't direct al met jullie eens. Ook heb ik idd het stereobeeld en de EQ ietsjes aangepast zodat hij wat voller en helderder (?) klinkt :)

Maar ik kon er daarna niks aan doen om weer aan wat nieuws te beginnen :P
Die is nu voor mijn gevoel redelijk af en ik vind'm persoonlijk veel vetter dan het vorige nummer ;)

Who is Stan

Wederom, alle feedback is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
:( :( |:( |:(

2 naalden naar de klote :(

Wat gebeurt er, ben bezig met een Urban demo-mix voor te bereiden. Pak een classic (echt 80''s classic qua leeftijd ;)). Zet de naald erop, hoor muziek, doe een zachte backspin en ja hoor, element stuitert van m'n plaat.

Korte check: naald kapot. Had nog 2 oude naalden staan, flikker er een andere op. Doe precies dezelfde handelingen |:( en wederom naald stuk.

Blijkt die plaat een breuk te hebben en en nog scheef te staan ook. Door het weinige licht niet gezien: klote zooi :'(

Dus nu ff nieuwe naalden bestellen :(

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 15-04-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou me graag een menpaneel aanschaffen om me wat te oefenen in het mixen ipv altijd op de pc dat te doen. Nu kan ik 2dehands aan dit geraken:

Stage line MPX-3
Afbeeldingslocatie: http://482.underground.hu/img/mpx3.jpg

Nu vind ik er bijna niets over op het net, 4 kanaals lijkt mij wel genoeg voor een beginnner. Maar is dit wel degelijke kwaliteit? Het moet niet high-end zijn natuurlijk, maar very low-budget liever ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb precies dezelfde in 2 kanaals. Het was mijn 2e mixer, en de eerste voor mij met toonregeling.
Het is low budget. Ik zou er nu geen 30 euro voor geven. Maar om eerst mee te spelen is het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Nu online
BezurK schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:56:
Thanks voor de reacties mensen, ik heb'm wat verder afgemaakt. Die stem heb ik wat minder vaak terug laten komen en de intro is korter. Was 't direct al met jullie eens. Ook heb ik idd het stereobeeld en de EQ ietsjes aangepast zodat hij wat voller en helderder (?) klinkt :)

Maar ik kon er daarna niks aan doen om weer aan wat nieuws te beginnen :P
Die is nu voor mijn gevoel redelijk af en ik vind'm persoonlijk veel vetter dan het vorige nummer ;)

Who is Stan

Wederom, alle feedback is welkom
Geinig dat je eens aan t produceren bent. Ik vind Who is Stan wat minder hebben juist. Maar dat is misschien ook wel een verschil in smaak, want het is een heel duidelijk minimal nrtje. Het deuntje wat rond 54 sec begint is wat te simpel vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
savale schreef op maandag 18 april 2005 @ 12:19:
[...]

Geinig dat je eens aan t produceren bent. Ik vind Who is Stan wat minder hebben juist. Maar dat is misschien ook wel een verschil in smaak, want het is een heel duidelijk minimal nrtje. Het deuntje wat rond 54 sec begint is wat te simpel vind ik zelf.
Thanks man ;) Het deuntje moet ook een beetje simpel zijn opzich, maar hij kan idd mischien wel een beetje meer variatie gebruiken :)
Maargoed, produceren is niet nieuw voor me ofzo hoor. Doe ik echt al veeeeel langer dan draaien. Ik kocht toen ik 12 was al van m'n zakgeld Magix Music Maker 1.0 (voor windows 3.1!! haha). Daarna jaren met trackers gespeeld, nu af en toe met Fruityloops. Maar het gaat echt met vlagen. Soms weken lang dat ik er niet vanaf kan blijven en overloop van de inspiratie, soms echt maanden lang dat ik helemaal niks doe eraan omdat ik gewoon geen inspiratie of zin heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
FF de producties van een vriend van mij onder de aandacht gooien . . .
Check them out right here

Heb ik ook nog wel eens wat mee geproduceerd, maar dat was crap.
Dit is volgens veel pro DJ's beter aan te horen. :*)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen, klein probleem, ik kan 2de hands 2 dingen open -->

50€ - Stage Line MPX-3
Afbeeldingslocatie: http://482.underground.hu/img/mpx3.jpg

OF

100€ - Stage Line MPX-460
Afbeeldingslocatie: http://www.powerset.fi/ammattiaanentoisto/img/img-mpx-460.jpg

Over de laatste vind je veel meer op het internet, over de eerste niet, dus lijkt mij de laatste wat beter, vindt hem ook mooier. Maar is het die 50€ meer waart? Ik ben maar een arm studentje en 50€ is zeer veel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Ik vind 100 euro voor die laatste echt belachelijk veel. Voor minder dan 100 euro koop je een gelijkwaardige mixer nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
* BtM909 Flapperdeflap

Wat gaan jullie met Koninginnedag doen?

Zelf geven we een 'klein' feestje in Amsterdam bij de Leidsestraat ter hoogte van de Keizersgracht :D
En 's avonds waarschijnlijk een feestje bezoeken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
volgens mij zijn het beide baggermixers...

Wat koninginnedag betreft: Mss een feestje in Arnhem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Ik ga met een groep vrienden & m'n vriendin naar A'dam :)
Stoperaplein, Waterlooplein, Rembrandplein, de hele mikmak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik ben konginne nacht aan het draaien, dan om 11 uur inde ochtend op koninginnedag aan het werk bij mijn normale baas tot een uur of 11 s'avonds en dan weer door naar een feestje waar ik moet draaien....

Zullen dus wel weer 48 uurtjes worden met vrij weinig slaap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Btm909, heb je al een keer contact opgenomen met Brein? nav het LA topic over de remixes :)

Ik moet zeggen dat op Di.fm ook best lekkere mixes worden gedraaid.
Ben nu zo'n 3 uur bezig, en het verveelt me nog niet :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb even een vraagje voor jullie:
ik mix nu een tijdje mp3'tjes met Traktor, allemaal leuk en aardig maar ik wil verder. Het beste is natuurlijk draaitafels en een mixer aan te schaffen maar dat ga ik financieel op dit moment niet redden :(
Ik vraag me af of het misschien mogelijk is alleen een goede mixer te kopen (met het oog op de toekomst, waar ik wel geld heb voor draaitafels of cd-spelers) en vervolgens die mixer aan te sluiten op de pc. Bij de settings in Traktor zag ik dat het mogelijk is om gebruik te maken van een external mixer. Dus is dit mogelijk (en verstandig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Laatst online: 29-05 22:54
Volgens mij moet je dan wel een speciale geluidskaart hebben. Maar dat moet je maar eens opzoeken in de handleiding van traktor dj. Mischien dat het met 2 normale of zelf 1tje ook wel gaat. Je kunt hem altijd wel aansluiten op je pc iig. Dat moet geen probleem zijn.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan in de manual niet veel vinden. Er staat alleen "Please keep in mind that this option is useless if you work with an audio or sound card that provides only one stereo output" bij Output Channel Routing - External Mixer. Maar ik heb dus een Soundblaster Live! 24-bit, geen probleem dus?
Zoals ik het nu heb: ene uitgang gebruik ik voor boxen, andere uitgang om voor te luisteren op headset, werkt prima :)

Maar hoe gaat dat aansluiten op de pc dan precies? Misschien stomme vraag maar dat is op dit moment nog een beetje onduidelijk voor mij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Nu online
Ik zou dan op zoek gaan naar 2 geluidskaarten met ASIO outputs... Een optie is bijvoorbeeld 2 sb live (maakt niet uit welke) te kopen voor een prikkie 2ehands. Of misschien heb je al een goede kaart?
Ik gebruik zelf een maya 44 usb, maar dat ligt denk ik niet binnen je budget: 99euro.

Als mixer zou ik gaan voor een simpel mixertje als de gemini 626i... Heb je vast jaren plezier van. kijk voor mixers even op www.new-line.nl Super zaak met goede reviews etc.
Ik heb zelf nu een goede 2 kanaals vca mixer: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11197
Op zich een beetje spijt dat ik nu slechts 2 kanalen heb... Ligt er een beetje aan wat je wilt gaan draaien... Draai je btje trance/hardstyle enzo dan zul je toch maar 2 kanalen gebruiken en is zoiets echt waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn! Ik heb in het verleden enorm lopen kloten met geluidskaarten (zie postgeschiedenis) en ik ben blij dat het nu eindelijk werkt. Maar als ik dus een andere geluidskaart zou moeten (bij) kopen zie ik het al gebeuren dat het hele gedoe opnieuw begint |:(

Voor een mixer heb ik idd al gekeken op new-line.nl _/-\o_ Ze zijn goedkoper als ik dacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Je kan met een 5.1 geluidskaart ook een externe mixer gebruiken . . .

- L/R front voor kanaal 1
- L/R back voor kanaal 2
- Center en sub voor koptelefoon. of via mengpaneel.

Ik heb zelf veel met pcDJ gewerkt "vroegah" en dit ging prima.
( of was het met BPM studio ? ) :?
Weet niet of het met Traktor ook kan.
Maar 2 (simpele 2 hands stereo) soundblastertjes is altijd beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Afterburner79 op 20-04-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
In theorie zou het met een sb live! perfect moeten gaan.
Gewoon de front output naar de ingang van het eerste kanaal op de externe mixer, en de rear output naar de ingang van het 2de kanaal op de externe mixer.
Dan van de uitgang van de mixer naar je versterker.

Ideaal is 1 geluidskaart met 2 asio uitgangen. Goedkoopste voorbeeld hiervan is waarschijnlijk de soundblaster audigy.
Werkt dan in principe hetzelfde, maar het voordeel van asio is dat de vertraging tussen dat je iets doet (mp3 start/stoppen, pitch benden, ...) en dat je het ook hoort een heel pak korter is (van 50 tot 100 ms bij DirectSound, naar 5 tot 20 ms bij ASIO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Nu online
als je geen geklooi wilt, gewoon zo houden dat werkt ook wel. Mocht je de vertraging (latency) toch gaan iriteren kun je er nog een sb live bij zien te kopen en dan van beide kaartjes de ASIO gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
De sb live drivers hebben standaard geen asio drivers.
Wil je toch asio, dan heb je de kX drivers nodig, maar in combinatie met een sb live moet je dan alsnog heel wat prutsen.
Verder is er niet zoveel software die het gebruik van 2 asio devices ondersteund denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 09:28
Ik gebruik voor BPM Studio bij mij thuis gewoon een SB Audigy ZS 2. Met KX Drivers.

En ben bezig met testen op ASIO. Momenteel laagste latency: 4 ms :p, werkt alleen maar goed voor een half uurtje lang.

Maar voor de rest werkt de SB Audigy ZS 2 echt super. Momenteel draai ik weer gewoon op de DirectSound drivers, met een latency van 30ms.

Ik heb deze lineouts (allemaal stereo):
- Player A
- Player B
- Archive monitor

Ik heb ook een FAQ geschreven voor diegene die een Audigy ZS 2 met de KX Drivers willen gebruiken: http://www.jeroenzelle.nl/bpmstudio/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 19:28
Eindelijk, na een 1/2 jaar zoeken (en sparen) heb ik dan eindelijk een nieuw mengpaneel!

Tis geworden....... de Ecler Nuo 3 !!!!! >:) >:) >:)

Ik moet de boel nog aansluiten en installeren maar ik zal binnenkort ff mijn bevindingen posten!
Maar jullie snappen natuurlijk wel, ik ben zo blij als een kind & mijn dag kan niet meer stuk!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Nu online
ChojinZ schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:35:
Eindelijk, na een 1/2 jaar zoeken (en sparen) heb ik dan eindelijk een nieuw mengpaneel!

Tis geworden....... de Ecler Nuo 3 !!!!! >:) >:) >:)

Ik moet de boel nog aansluiten en installeren maar ik zal binnenkort ff mijn bevindingen posten!
Maar jullie snappen natuurlijk wel, ik ben zo blij als een kind & mijn dag kan niet meer stuk!
hehe :Y) Echt een dikke mixer is dat! Ik ga maar vast aan het sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Traktor met een externe mixer kan gewoon, dan word de mixer module op je scherm vervangen door je externe mixer. output 1 (normaal master) van je geluidskaart gooi je dan op kanaal A van je mixer, output 2 (normaal monitor) van je geluidskaart op kanaal B. En dan gewoon crossfaden en doen...

Alleen jammer dat de EQ van de mixer ook verdwijnt, die vind ik persoonlijk fijner dan die op een echte mixer.

Ik heb trouwens 20-30 ms latency op soundblaster directsound drivers, en op ASIO word het niet berer dan 12... daarna krijg je veel onstabiel gedoe.

[ Voor 16% gewijzigd door Acolyte57 op 21-04-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Whoehoeeee morgen een disco feestje waar ik moet draaien. Ik was zo stom om ja te zeggen maar ben A) niet in het bezit van disco classics (dus dat word morgen bij m'n ouwe van dagen langs om daar de dolly dots uit de kast te trekken ;) ) en B) Ik kan helemaal geen disco classics draaien maar was zo stom om gewoon te zeggen -> Ja is goed joh ik kan vrijdag wel :P

Iedereen die mij dus morgen grandioos op m'n bek wil zien gaan mag langs komen :P

[ Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 22-04-2005 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Nu online
Reind schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 02:41:
Whoehoeeee morgen een disco feestje waar ik moet draaien. Ik was zo stom om ja te zeggen maar ben A) niet in het bezit van disco classics (dus dat word morgen bij m'n ouwe van dagen langs om daar de dolly dots uit de kast te trekken ;) ) en B) Ik kan helemaal geen disco classics draaien maar was zo stom om gewoon te zeggen -> Ja is goed joh ik kan vrijdag wel :P

Iedereen die mij dus morgen grandioos op m'n bek wil zien gaan mag langs komen :P
omg dat soort feestjes heb ik slechte ervaringen mee :P Iedereen kent de muziek dus geheid dat iedereen aan je kop gaat zeuren ik wil dit ik wil dat :( Zou maar zorgen dat er niemand bij je in de buurt kan komen... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Zo ik heb wat nieuwe gear bestelt.
-Sennheiser HD 25-SP koptelefoon
-Extra platen koffer voor 70 platen
-2 verse Concorde Pro naalden (beide zijn afgelopen week overleden)
-2 I Love Techno slipmatten :P

Ik ga volgende week (30 April) hier in een cafe draaien en dan gelijk een uurtje of 5/6. Gelukkig niet in 1 stuk door wel met pauzes, maar ik denk dat ik wel lang blijf staan. Heb dat nog nooit gedaan dus ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden. Wordt niet al te druk, ik denk de een man of 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali

Ach, gewoon 2 of 3 disco platen en dan gaan met de banaan :P Denk dat ze dat niet erg vinden of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michali schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:16:
-Extra platen koffer voor 70 platen
-2 verse Concorde Pro naalden (beide zijn afgelopen week overleden)
-2 I Love Techno slipmatten :P

Ik ga volgende week (30 April) hier in een cafe draaien en dan gelijk een uurtje of 5/6. Gelukkig niet in 1 stuk door wel met pauzes, maar ik denk dat ik wel lang blijf staan. Heb dat nog nooit gedaan dus ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden. Wordt niet al te druk, ik denk de een man of 150.
Haha dat meen je niet!, toen ik dit las zat ik echt ff te kijken of ik dit niet toevallig gepost had :P

Ik heb ook ff 2 nieuwe concordes gehaalt heb ook ilovetechno slipmats (alleen gebruik ik niet) moet 30 april ook in een cafe gaan draaien en ook lang met pauzes haha en ook mijn 1e keer voor rond de 150 man. Naapert!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:56

2mb

Michali schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:16:
Hoe bevalt die SP? Ik wil zelf (nog steeds) een nieuwe hp maar die gewone HD-25 is zo duur, en die SP lijkt me wel een goed(koper) alternatief. :)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Nu online
2mb schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:32:
[...]

Hoe bevalt die SP? Ik wil zelf (nog steeds) een nieuwe hp maar die gewone HD-25 is zo duur, en die SP lijkt me wel een goed(koper) alternatief. :)
Ik heb ze beide op gehad... De SP is echt een stuk minder geschikt. van de HD-25 krijg je echt geen spijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
2mb schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:32:
[...]

Ik heb hem gisteravond bestelt, dus ik krijg hem maandag binnen. Ik zal dan wel na een uitgebreide test vertellen hoe hij is.

Heb net trouwens ook weer 15 platen bestelt. Even mijn collectie wat meer uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
savale schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:11:
[...]

omg dat soort feestjes heb ik slechte ervaringen mee :P
Dan heb jij mijn oost indisch doof immitatie nog nooit gezien :P

Ben vanmiddag ff bezig geweest met het selecteren van plaatjes met de hulp van me ouwe van dagen.... ik heb in ieder geval alle hits van de jaren 70 en 80 dus dat komt wel goed.

Nu ze alleen nog fatsoenlijk aan elkaar zien te draaien maar daar verzin ik wel wat op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat My Little Pony motiefje doet et em :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
gaaf! maar heb je ze ook zo altijd in je setup staan, met zo'n afstand tussen de decks en mixer? Ik heb zelf persoonlijk omdat ik vrij snel doormix alles liefst zo dicht mogelijk op elkaar/naast elkaar als het even kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
D'r zitten 20 hele centimeters tussen zijkant mixer en de zijkant van de draaitafel..... das niet zo veel toch?

Ik heb ze dus altijd zo ver uit elkaar staan, heb ik mijn sigaretten en bakje koffie ook dicht bj de hand (die staan er altijd tussen namelijk) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mja heb ze altijd naast m'n mixer, zo dicht erop zodat je alles binnen handbereik hebt.. helemaal in een 3-deck setup..

roken doe ik niet en drank zet ik nooit bij de apparatuur... ik weet wat voor kluns ik ben nl. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ja zo'n kluns ben ik ook, tis me alleen nog nooit gebeurd bij mijn eigen gear :P (sowiezo maar 1 keer gebeurd dat ik wat in een mixer mikte)

3 decks setup komt er hier ook aan, heb hier nog 1 oude afgeragde SL staan die ik ivoor wit wil laten maken. Maar eerst maar eer is een beetje normaal gaan draaien 3 maanden geen draaitafels in huis is een aanslag op je draaikunsten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik ga ook voor een 3 decks setup. Gewoon (nou ja, gewoon 8)7) 3 super OEM bakken, dat is zo rond de 1100 euro wat ik wel te doen vind. Even door sparen deze vakantie, dan moet dat wel lukken. Ik ga toch nergens heen, behalve wat feestjes/festivals. Ik heb nu toch wel vaak dat ik een derde gewoon mis. Dan lopen 2 platen lekker te spelen en dan klinkt het gewoon niet lekker om te moeten gaan uitmixen. Vaak moet het wel omdat ik anders te weinig tijd heb om de volgende plaat lekker door te mixen. Met een derde is dit probleem hopelijk gedeeltelijk verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Reind schreef op zondag 24 april 2005 @ 03:09:
Nou ik heb vandaag mijn draaitafels weer in elkaar gezet.
Echt waar : _/-\o_ schitterende actie !

30 April draai ik ook een discofeest : Disco heaven @ Mezz Breda
Als je in de buurt bent, toegang en oranjebittertje gratis!
Kun je mij zien en horen draaien en VJ'en samen met een collega (ik ga voor de Nu-disco mix)

Dus: Leave your car at the carwash and boogie on down the road to Mezz Breda.
(22.00u - 02.00u) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Vraagje. Ik heb afgelopen vrijdag wat platen bestelt bij www.decks.de en ik zou ze eigenlijk voor komende zaterdag al binnen willen hebben. Gaat dat lukken denken jullie? Ik heb niet gekozen voor de snelste verzend methode, (mischien had ik dat achteraf toch beter kunnen doen) maar voor de DPD. Iemand ervaring met hoe lang dat ongeveer gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
ik heb ook 's op een vrijdag besteld bij important records (ook duitsland) en toen kreeg ik het precies 1 week later (wederom vrijdag). Dat was inclusief bank/overschrijving. Met credit-card lijkt het me dat je het makkelijk haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik geld overgeschreven ja. Wel direct gedaan, dus dat moet wel goed komen. Ik hoop dat ik ze op tijd binnen heb dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 16:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Reind schreef op zondag 24 april 2005 @ 03:09:
Nou ik heb vandaag mijn draaitafels weer in elkaar gezet.

Onder het genot van het lekkere weer, het heerlijke zonnetje, buiten op de picnick tafel de zooi in elkaar schroeven.... :)

Het eind resultaat....
Helemaal TOP! _/-\o_

Weer eens wat anders als al die "stoere" looks :)
ga je er ook nog nep diamantjes op plakken? :+

btw; welk schuurpapier, primer, verf en lak heb je gebruikt?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
teacher schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:09:
[...]

Helemaal TOP! _/-\o_

Weer eens wat anders als al die "stoere" looks :)
ga je er ook nog nep diamantjes op plakken? :+
Eigenlijk wil ik nog een belettering aan de voorkant met My little porny of iets dergelijks. :P
btw; welk schuurpapier, primer, verf en lak heb je gebruikt?
ik heb ze laten spuiten, Rob Nijhuis heeft ze voorbehandeld en daarna zijn ze naar een spuiterij gegaan die veel ervaring heeft met moeilijk spuiten te objecten. Rob had ze eerst zelf gespoten maar toen hield de lak voor geen ene meter. Heel snel krassen en een laklaag die los liet. Toen is alles er af gegaan en zijn ze opnieuw geprimed en daarna door de spuiterij met 2 componenten lak gespoten.

Lak is nu zo kneiter hard dat ik mijn sleutelbos er zelfs overheen durf te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Michali schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:21:
Vraagje. Ik heb afgelopen vrijdag wat platen bestelt bij www.decks.de en ik zou ze eigenlijk voor komende zaterdag al binnen willen hebben. Gaat dat lukken denken jullie? Ik heb niet gekozen voor de snelste verzend methode, (mischien had ik dat achteraf toch beter kunnen doen) maar voor de DPD. Iemand ervaring met hoe lang dat ongeveer gaat duren?
Ik bestel al zo'n 5 maanden lang ongeveer 2 keer per maand platen bij Decks en bij mij zijn ze altijd na 3 dagen binnen. Maandag besteld is dus donderdag in huis. Houd er wel rekening mee dat ik met CC betaal. Als je dus geld overmaakt moet je er minimaal 1 dag bij optellen ben ik bang. CC geldt direct als "betaald" en dus wordt de order dan direct verwerkt. Anders pas als het geld binnen is...

ik verstuur trouwens ook altijd met DPD hoor, werkt perfect en is opzich niet duur. Helemaal niet als je zo'n 10 platen besteld. Gezien de lage gemiddelde vinyl-prijs bij Decks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Nou ik heb dus vrijdag bestelt en direct betaalt. Dan zullen ze het vandaag wel opsturen en heb ik het hopelijk ook donderdag binnen, dat zou erg mooi zijn :) Dan ff 2 dagen goed oefenen met die nieuwe platen zodat ik ze zaterdag goed kan gebruiken. Ik had er 15 bestelt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb jij mijn oost indisch doof immitatie nog nooit gezien
Lol ik kom gezellig langs, kan ik wat plaatjes aanvragen... "Good times!", "Zegge, hebbie ook ummmm... Hoe heet dat nummer ook alweer van Meatloaf?"

Het voordeel van een disco classics feestje is dat je helemaal niet hoeft kunnen draaien :p. Mensen worden daar toch dronken en letten alleen nog maar op de hitjes die voorbij komen. Zie ze meebleren als je Grease aanzet :p

Het is natuurlijk wel een leuke bijkomstigheid als je het een beetje vloeiend in elkaar over kan laten lopen :p. Ben Liebrand heb ik toch wel het diepste repect voor _/-\o_ met zn disconummers echt goed
omg dat soort feestjes heb ik slechte ervaringen mee Iedereen kent de muziek dus geheid dat iedereen aan je kop gaat zeuren ik wil dit ik wil dat Zou maar zorgen dat er niemand bij je in de buurt kan komen...
Inderdaad, en dan gewoon niet doen ;) Nou ja... Af en toe dan ;)
Nou ik heb vandaag mijn draaitafels weer in elkaar gezet
Hartstikke gaaf man! Ziet er lekker gewaagd uit! Je kan ze zo in de woonkamer zetten ;) (of de kinderkamer lol).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb nog steeds geen reactie gehad van Decks.de van of de betaling nu succesvol is ontvangen en of de platen zijn verzonden. Ik heb ze even een mailtje gestuurd om te controleren of alles is goed gegaan. Klopt het dat je geen reactie van ze krijgt? Of is er iets mis gegaan?

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.