Het spijt mij heel erg...maar ik snap er niet veel van.
Zo te zien zitten daar 3 (of meer?) 'effecten' in.DJ Sebas schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:55:
Maakt die 676i ook nog een groot verschil uit met extra's en zo?
Heb je nog niet nodig denk ik. Maar ook dat kan je het beste zelf bepalen.
Verwijderd
DJ Sebas schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:06:
Het spijt mij heel erg...maar ik snap er niet veel van.
DJ Andes ken ik niet, maar The Oh! welVerwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:26:
Gaan we met flyers beginnen?![]()
Deze hier is de onze:
[afbeelding]
Wordt een harde avond. (ook Ghost erbij enzo
Verwijderd
Loopen is zeg maar dat je een geluidje hebt, maakt op dit moment nog even niet uit welke, en dat je die keer op keer laat horen, achter elkaar.DJ Sebas schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:10:
'Loopen' en de functie van dat 'sample bakje' nog steeds niet
En sample bakje is juist dat ding waar je de geluidjes instopt
Nog een klein beetje toelichten met voorbeeldjes:Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:12:
[...]
Loopen is zeg maar dat je een geluidje hebt, maakt op dit moment nog even niet uit welke, en dat je die keer op keer laat horen, achter elkaar.
En sample bakje is juist dat ding waar je de geluidjes instopt. Zodat je deze later opnieuw kunt laten horen.
Loopen: Net of het geluid 'vast blijft hangen' net als bij een cd, maar dan op een gecontroleerde tijd en tijd lang.
Sample: bijvoorbeeld een geluidje als: "Put your hands up in the air!!" die kan je er dan inzetten en laten horen tussen je mixes.
[ Voor 3% gewijzigd door Drawer op 26-03-2005 20:14 ]
Dan zie ik het prijs verschil tussen hollywooddj en new-line over de 676i, € 83
Dan maakt mij die goede service van new-line toch niet meer uit? het is zoon groot verschil...
Daar zijn jullie het toch mee eens?
(http://www.hollywooddj.com/geminips676i.html)
Dan maakt mij die goede service van new-line toch niet meer uit? het is zoon groot verschil...
[ Voor 10% gewijzigd door Saturnus op 26-03-2005 20:39 ]
Verwijderd
Vorige fuif was met Dj Massiv van Jumper Records van de Jump CD's, was ook al lekker hardHacku schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:10:
[...]
DJ Andes ken ik niet, maar The Oh! wel![]()
Wordt een harde avond. (ook Ghost erbij enzo)
Is het je al opgevallen dat Hollywood DJ de prijzen in dollars er bij heeft staan? Volgens mij zitten die aan de andere kant van de oceaan.DJ Sebas schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:21:
Dan zie ik het prijs verschil tussen hollywooddj en new-line over de 676i, � 83
Dan maakt mij die goede service van new-line toch niet meer uit? het is zoon groot verschil...![]()
[ Voor 8% gewijzigd door LangTall op 26-03-2005 20:42 ]
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Verwijderd
Zo... Tijdje niet gepost hier... Maar goed 
Ik heb vanmiddag een nieuwe trance mix in mekaar gezet van ruim 3,5 uur... De tracklist :
Anyway... Voor de rest weinig nieuws te melden eigenlijk. Laatst op een feestje gedraait met een pruik op, was erg geslaagd, maar wel veels te warm
maar goed, het show gedeelte moet ook wat hebben he 
Tracklist van die avond zag er zo uit btw (hardhouse) :
Ik heb vanmiddag een nieuwe trance mix in mekaar gezet van ruim 3,5 uur... De tracklist :
Erg veel oldies... Maar het is gewoon een mix van nummers die ik zelf allemaal goed vind dus dan kom ik gauw bij de oldies terecht01 - Nalin & Kane - Beachball
02 - Delerium - Innocente ( Tiesto remix )
04 - Armin van Buuren Feat. Ray Wilson - Yet another day ( Riva Remix )
05 - Evanescence - Hello ( Trifactor Vs. Gabriel & Dresden Remix)
06 - Sarah McLachlan - Fallen ( Gabriel & Dresden remix )
07 - Gabriel & Dresden - Serendipity
08 - Chicane Feat. Bryan Adams - Don't give up ( Alex gold and the sound express remix )
09 - Dr. Kucho & Gregog Salto - Can't stop playing ( Amsterdam Funk mix)
10 - Solar stone - Solarcoaster
11 - Three Drives on a vinyl - Carrera 2
12 - Solid Sessions - Janeiro ( Armin van Buuren Remix )
13 - Chicane with Power Cycle - Offshore 97 ( Salt Tank remix )
14 - Nalin & Kane - Open your eyes ( Club mix )
15 - BT - Mercury and solace ( Marc Shimmo remix )
16 - Cloud 69 - Sixty Nine Ways
17 - Sarah McLachlan - World on fire ( Junkie XL remix )
18 - Kamaya Painters - Endless Wave
19 - Push - Strange World ( 2000 remake )
20 - Gouryella - Gouryella
21 - Push - The legacy
22 - Veracocha - Carte Blance ( Orginal )
23 - Push - Journey of Life ( Orginal )
24 - Gouryella - Wallhalla
25 - Agnelli & Nelson - Holding onto nothing ( club mix )
26 - Cygnus X - The orange theme ( Ferry corsten remix )
27 - William Orbit - Barber's Adagio for strings ( Ferry Corsten remix )
28 - Art of Trance - Madagascar ( Push Remix )
29 - Tiesto Vs. Kosheen - Flight 643 Vs. Hide U
30 - Solar Factor - Urban Shakedown ( Orginal )
31 - Airwave - Save me
32 - Airwave - Alone in the dark ( orginal )
33 - Airwave - Lightspeed
34 - Push - Universal Nation
35 - Yahel and Eyal Barkan - Voyage ( Orginal )
Anyway... Voor de rest weinig nieuws te melden eigenlijk. Laatst op een feestje gedraait met een pruik op, was erg geslaagd, maar wel veels te warm
En dat allemaal in 1 uur tijd. Opzich wel weinig maar had sommige overgangen erg kort gehouden01 Neonlights - Luv you more (Violator Rmx) (CDR)
02 Matt Williams - Fixation (Nukleuz)
03 Neonlights - Not over yet (Steve Hill Rmx) (CDR)
04 Sharkboy - Nighttime (white label)
05 Prime Mover - Blackdogs (Nukleuz)
06 Alpha Zone - Stay (James Lawson Remix) (CDR)
07 K90 - Red Snapper (orginal) (Recover)
08 Spacecorn - Axel F (Scratch Mix) (CDR)
09 Lisa Pin-up - I've Had enough (Nukleuz)
10 Sam Green & Andy Whitby - Do u Care? (CDR)
11 Lisa Pin-up - There's a void (Nukleuz)
12 Outro (CDR
Nog even een vraag (waarschijlijk de laatste)
Wat is het verschil tussen belt-drive en direct-drive?
Wat is het verschil tussen belt-drive en direct-drive?
Belt Drive:
Snaar aangedreven draaitafel. Geschikt voor "normale DJ's.
Direct Drive:
Direct door een motor aangedreven. Geschikt voor DJ's die graag scratchen & zo.
Uitleg van DJSource.co.uk:
Belt Drive
On a belt drive turntable the platter is driven by what is effectively a large rubber band. Inside the turntable there is a small motor providing the driving force and the band links this to the actual platter. It helps to imagine a bicycle chain as the band works on the same principal. Without trying to insult anybody that uses them, belt drives are considered to be at the bottom end of the dj market and therefore can be expected to produce less than perfect results. The disadvantage of a belt driven turntable is the time taken for it to get up to the required speed. Going back to the bicycle theory, think of when you first start to move on you bike. To start of with it is difficult to pedal but as you get up to speed it becomes easier. This initial difficulty is known as the torque and you will find that different decks have different torque values. In general the higher the better as it allows the turntable to get up to top speed much faster. Belt drive turntables ten to have low torque values.
Direct Drive
Direct drive turntables have a motor fixed directly under the platter. The motor drives the platter directly discarding the need for a belt hence the name 'direct'. The main advantage of direct drive is the decrease in time taken for the platter to get up to speed (known as the pick up time). The pick up time can be important when practising skills such as scratching. The increase in response when altering the pitch is another advantage, essential for when you are beatmatching. Individual direct drive turntables start from around £170 and can rise to £400. Don't be alarmed by the price an individual deck can cost as package deals containing the complete DJ set up can be found at bargain prices if you are willing to hunt around.
Direct Drive:
Uitleg van DJSource.co.uk:
Belt Drive
On a belt drive turntable the platter is driven by what is effectively a large rubber band. Inside the turntable there is a small motor providing the driving force and the band links this to the actual platter. It helps to imagine a bicycle chain as the band works on the same principal. Without trying to insult anybody that uses them, belt drives are considered to be at the bottom end of the dj market and therefore can be expected to produce less than perfect results. The disadvantage of a belt driven turntable is the time taken for it to get up to the required speed. Going back to the bicycle theory, think of when you first start to move on you bike. To start of with it is difficult to pedal but as you get up to speed it becomes easier. This initial difficulty is known as the torque and you will find that different decks have different torque values. In general the higher the better as it allows the turntable to get up to top speed much faster. Belt drive turntables ten to have low torque values.
Direct Drive
Direct drive turntables have a motor fixed directly under the platter. The motor drives the platter directly discarding the need for a belt hence the name 'direct'. The main advantage of direct drive is the decrease in time taken for the platter to get up to speed (known as the pick up time). The pick up time can be important when practising skills such as scratching. The increase in response when altering the pitch is another advantage, essential for when you are beatmatching. Individual direct drive turntables start from around £170 and can rise to £400. Don't be alarmed by the price an individual deck can cost as package deals containing the complete DJ set up can be found at bargain prices if you are willing to hunt around.
Ok bedankt...weet ik dat ook weer.
Hier staat trouwens een direct-drive van € 74
http://www.hollywooddj.com/xl300.html
Nu moet ik dit nog echt weten:
Zitten er bij die TurnTables een naald?
Ik denk het wel toch, of niet?
[ Voor 32% gewijzigd door Saturnus op 26-03-2005 21:27 ]
3,5 uur?? Jemig.. Wel een leuke tracklist though, Push/M.I.K.E. is goed vertegenwoordigdVerwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:02:
Zo... Tijdje niet gepost hier... Maar goed
[...]
Erg veel oldies... Maar het is gewoon een mix van nummers die ik zelf allemaal goed vind dus dan kom ik gauw bij de oldies terecht
Anyway... Voor de rest weinig nieuws te melden eigenlijk. Laatst op een feestje gedraait met een pruik op, was erg geslaagd, maar wel veels te warmmaar goed, het show gedeelte moet ook wat hebben he
[...]
En dat allemaal in 1 uur tijd. Opzich wel weinig maar had sommige overgangen erg kort gehouden
Nou, voor het echte werk is Direct-Drive een must. Belt-Drives zijn gewoon te slap, zingen door etc. Dus ik zou meteen voor de Direct-Drive gaan. Een goed beginnersbakje is de Reloop RP4000 M3D/andere OEM bak. Belt-drives kan ik verder alleen maar afraden...Jeroenz18 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:15:
Belt Drive:
Direct Drive:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/
Kijk eens bij www.musik-produktiv.de . Staan ook goede goedkope direct drive draaitafels. Meestal zit er geen naald bij, tenzij echt vermeldt.DJ Sebas schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:20:
Ok bedankt...weet ik dat ook weer.
Of je gaat gewoon voor een goedkope Dap draaitafel.
DAP T-1000 Belt Drivedraaitafel incl Audio Technica element.
Kost 145 euro bij New Line
Gemini XL 120 MKII, Belt Drive Draaitafel incl. element
Kost 99 euro bij J&H Licht en geluid
US Blaster 7360 draaitafel beltdrive
Kost 145 euro bij J&H Licht en geluid
Maar voor 30 euro meer ongeveer heb je een Direct Drive draaitafel. Dit is wel aan te raden.
[ Voor 31% gewijzigd door jeroenzelle op 26-03-2005 22:21 ]
Verwijderd
Jaaah... Push is echt 1 van mijn favoriete trance/progressive acts/producersEmpathy schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:30:
[...]
3,5 uur?? Jemig.. Wel een leuke tracklist though, Push/M.I.K.E. is goed vertegenwoordigd
Heb ze 1x live gezien (en dan ook echt live live
Lul niet. Neem de startpost ff door. Als je geen drol verstand hebt van gear, begin er dan niet over.Jeroenz18 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:15:
Belt Drive:
Direct Drive:
[ Voor 12% gewijzigd door Flake op 27-03-2005 03:36 ]
Moet je bij die Gemini XL-300 ook nog een naald er bij kopen?Jeroenz18 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 22:15:
[...]
Kijk eens bij www.musik-produktiv.de . Staan ook goede goedkope direct drive draaitafels. Meestal zit er geen naald bij, tenzij echt vermeldt.
Of je gaat gewoon voor een goedkope Dap draaitafel.
DAP T-1000 Belt Drivedraaitafel incl Audio Technica element.
Kost 145 euro bij New Line
Gemini XL 120 MKII, Belt Drive Draaitafel incl. element
Kost 99 euro bij J&H Licht en geluid
US Blaster 7360 draaitafel beltdrive
Kost 145 euro bij J&H Licht en geluid
Maar voor 30 euro meer ongeveer heb je een Direct Drive draaitafel. Dit is wel aan te raden.
Dan loopt die prijs wel aardig op...
Kun je er ook een gewone naald op zetten, van een 'normale' plantenspeler?
of is het dan krakkk....
Waarschijnlijk kan de naald er wel tegen, maar je vinyl vindt het niet zo leukDJ Sebas schreef op zondag 27 maart 2005 @ 10:59:
[...]
Moet je bij die Gemini XL-300 ook nog een naald er bij kopen?
Kun je er ook een gewone naald op zetten, van een 'normale' plantenspeler?
of is het dan krakkk....
Je moet er wel degelijke elementen + naalden voor kopen die geschikt zijn voor DJ werk.
Zoiets als dit of dit. Die laatste moet je op een headshell schroeven, die je meestal bij de draaitafel meegeleverd krijgt.
Als je denkt tekort te komen kwa geld dan zou het ik geheel afblazen. Deze hobby kost gewoon veel geld. En probeer niet op 10tjes te letten. Zeker niet bij het aanschaffen van apparatuur. Ik zou gewoon gelijk een behoorlijke instap set doen, of gewoon helemaal niet. Ga niet voor het allergoedkoopste spul want daar heb je lang niet zo veel plezier van.DJ Sebas schreef op zondag 27 maart 2005 @ 10:59:
[...]
Moet je bij die Gemini XL-300 ook nog een naald er bij kopen?
Dat is duur, dan kan ik nog wel even 5 maanden wachten.Empathy schreef op zondag 27 maart 2005 @ 11:05:
[...]
Waarschijnlijk kan de naald er wel tegen, maar je vinyl vindt het niet zo leuk
Je moet er wel degelijke elementen + naalden voor kopen die geschikt zijn voor DJ werk.
Zoiets als dit of dit. Die laatste moet je op een headshell schroeven, die je meestal bij de draaitafel meegeleverd krijgt.
Zit hier geen naald op? Ik zie op het plaatje wel iets zitten, maar of het een naald is...?
En het staat niet bij de info van het product.
http://store1.yimg.com/I/hollywooddj_1838_69514482
Verwijderd
Die XL-300 zijn echt kut dingen.... Ik heb ze ook gehad, en het zijn gewoon net plastic speel goed dingen. Ik zou of naar andere belt-drives kijken, of doe het meteen goed en spaar dus idd door. Direct drive all the way 
En btw. Hoezo noem je jezelf DJ Sebas, als je niet eens kunt zien of er een naald op zit ja of nee?
En btw. Hoezo noem je jezelf DJ Sebas, als je niet eens kunt zien of er een naald op zit ja of nee?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 12:08 ]
Verwijderd
Hier even de intro van DJ Massiv van Jumper Records op onze vorige fuif:
http://users.skynet.be/koenpje/Massiv.MPG
Voor onze volgende fuif binnen 2weken zal ik proberen wat mooie kiekjes + filmpjes te nemen van de intro van DJ Ghost. Die intro staat namelijk al vast, en het wordt echt feest
Voor onze volgende fuif binnen 2weken zal ik proberen wat mooie kiekjes + filmpjes te nemen van de intro van DJ Ghost. Die intro staat namelijk al vast, en het wordt echt feest
Met software mix ik wel wat.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 12:07:
Die XL-300 zijn echt kut dingen.... Ik heb ze ook gehad, en het zijn gewoon net plastic speel goed dingen. Ik zou of naar andere belt-drives kijken, of doe het meteen goed en spaar dus idd door. Direct drive all the way
Kun jij dat dan wel zien? Ik zie daar onder die arm geloof ik echt wel iets hangen, alleen bij de product info staat niks over een naald.
[ Voor 13% gewijzigd door Saturnus op 27-03-2005 13:29 ]
Waardeloos %$#@(!@ baggerding! Begin er niet aan. Lees de startpost nou es door!DJ Sebas schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 22:05:
Een Gemini XL-300 is toch ook wel goed?
Ik heb zelf een XL-500 staan, en dat is echt het absolute minimum wil je er nog enigzins lol aan beleven op langere termijn.. die 300 is toch echt wat te low budget.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik zou gewoon voor deze set gaan.
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11165
Even doorsparen totdat je het geld hebt. Dan kun je tenminste lekker van start gaan. Het is gewoon geldverspilling om troep te gaan kopen waar je niets mee kunt. Dit gaat ook nog wel een tijdje mee en je kunt er lekker mee uit de voeten. (hier ben ik ook mee begonnen overigens. Alleen het mengpaneel heb ik inmiddels vervangen door een nuo 5, de draaitafels heb ik nog)
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11165
Even doorsparen totdat je het geld hebt. Dan kun je tenminste lekker van start gaan. Het is gewoon geldverspilling om troep te gaan kopen waar je niets mee kunt. Dit gaat ook nog wel een tijdje mee en je kunt er lekker mee uit de voeten. (hier ben ik ook mee begonnen overigens. Alleen het mengpaneel heb ik inmiddels vervangen door een nuo 5, de draaitafels heb ik nog)
Ja...okee...ik let er wel op dat ik geen rotzooi koop, want dat blijkt vaak te gebeuren.
-Bedankt allemaal-
Overigens raar dat ik de Gemini PDT-6000 goedkoper vind op het internet dan de Gemini PT-2100.
-Bedankt allemaal-
Overigens raar dat ik de Gemini PDT-6000 goedkoper vind op het internet dan de Gemini PT-2100.
Ik heb zelf 2x PT-2100's en dat is best leuk voor een beginner, maar na een tijd wil je toch echt iets beters (ik ben zelf naar OEM's aan het kijken).
Maar, eerst ff die Nuo5, maar de cashflow bij mij is nu meer uitgaand dan ingaand (heb 5x 8" tftjes gekocht voor de handel en een CRT beamer, en net een andere auto, etc...) dus ik moet eerst even weer wat cash naar binnen krijgen.
Trouwens, Sebas, als je begint, en je wilt niet veel geld uitgeven, begin dan met cd's. Platen zijn al gauw 8 tot 10 euro, en dan heb je hoogstwaarschijnlijk maar 1 nummer waar je iets aan hebt.
Overigens ben ik het met DJKylian eens, ik draai beter met publiek dan zonder. Als ik voor mezelf sta te draaien probeer ik altijd te veel tricks uit, en dat wil wel eens fout gaan. Met publiek draai ik geconcentreerder.
Maar, eerst ff die Nuo5, maar de cashflow bij mij is nu meer uitgaand dan ingaand (heb 5x 8" tftjes gekocht voor de handel en een CRT beamer, en net een andere auto, etc...) dus ik moet eerst even weer wat cash naar binnen krijgen.
Trouwens, Sebas, als je begint, en je wilt niet veel geld uitgeven, begin dan met cd's. Platen zijn al gauw 8 tot 10 euro, en dan heb je hoogstwaarschijnlijk maar 1 nummer waar je iets aan hebt.
Overigens ben ik het met DJKylian eens, ik draai beter met publiek dan zonder. Als ik voor mezelf sta te draaien probeer ik altijd te veel tricks uit, en dat wil wel eens fout gaan. Met publiek draai ik geconcentreerder.
Ik heb vooral dat ik goed draai als ik een stukje op neem. Anders ben ik ook aan het experimenteren met tricks etc. Echt voor publiek heb ik nog niet gedraait (behalve een paar verjaardagen). Nieuwe ervaring dus.
Ik draai af en toe in de Rechter op Stratumseind (ehv), de Stunt op Stratumseind (ehv) en 2x gedraaid in de Kwieb (weert)
En van de zomer op Kreta!
En van de zomer op Kreta!
[ Voor 12% gewijzigd door OverSoft op 27-03-2005 17:04 . Reden: Kreta vergeten... ]
Of kloot eerst even een tijdje aan met software om te kijken of het echt is wat je wil. Ik gebruik nu ruim 2 jaar Traktor en als ik na m'n bestuursjaar tijd en geld over heb ga ik ws wel setje CD decks kopen - omdat ik nu zeker weet dat ik het leuk vind en er iets mee wil doen.OverSoft schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:53:
Trouwens, Sebas, als je begint, en je wilt niet veel geld uitgeven, begin dan met cd's.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ik heb al wat gedraaid met OTS Turntables, zag er geinig uit...Acolyte57 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:07:
[...]
Of kloot eerst even een tijdje aan met software om te kijken of het echt is wat je wil. Ik gebruik nu ruim 2 jaar Traktor en als ik na m'n bestuursjaar tijd en geld over heb ga ik ws wel setje CD decks kopen - omdat ik nu zeker weet dat ik het leuk vind en er iets mee wil doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Saturnus op 27-03-2005 20:14 ]
Ik krijg acuut last van m'n rug.. wat staat dat spul laag..Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:23:
Ik zit weer even bij New Line te kijken...ik zie daar een Draaitafel,
Is deze (JB-Systems T-3) net zo goed als die Reloop RP-4000 M3Ds?
Of bijna zo goed?
Dat is moeilijk te zien aan de reactie van gebruikers want iedereen vindt alles wel goed.
De info komt wel aardig met elkaar over één.
Die prijs is op zich wel aardig want er zit ook nog een 'cardridge' bij.
En het is een mooi design
Of bijna zo goed?
Dat is moeilijk te zien aan de reactie van gebruikers want iedereen vindt alles wel goed.
[ Voor 12% gewijzigd door Saturnus op 27-03-2005 20:37 ]
idd.. of is die gast zo lang?Ik krijg acuut last van m'n rug.. wat staat dat spul laag..
je mag ook een zonnebril op doen met dat bewegend licht zo recht in je bek
[ Voor 26% gewijzigd door Chiron op 27-03-2005 20:51 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Zo, vandaag even wezen knutselen aan mijn dj meubel en dit is het resultaat:
tadaaaa!
met de lichtjes aan...
... en hier kijk ik dus op uit 
Het is wel de bedoeling dat er nog horizontale planken in komen, zodat de cd speler nog een stuk omhoog komt.
Net nog even staan mixen achter mijn nieuwe tafel, echt geweldig, de tafel is bijna 99 cm hoog dus ik heb geen last van mijn rug meer na een half uurtje mixen. Ik zet alleen de mix niet online, want ik moet nog iets doen aan het abrupte mixen van mij en de gain gelijk houden, want vaak heb ik een heel harde plaat en in de koptelefoon klinkt het dan wel even hard (lijkt het), maar wanneer ik de mix weer beluister is de een erg hard en de ander minder (errug frustrerend!). Voor de rest ging het beatsynchen echt super vandaag. Geen enkele plaat liep uit (nou ja, kleine correcties daargelaten...
)!!!

Het is wel de bedoeling dat er nog horizontale planken in komen, zodat de cd speler nog een stuk omhoog komt.
Net nog even staan mixen achter mijn nieuwe tafel, echt geweldig, de tafel is bijna 99 cm hoog dus ik heb geen last van mijn rug meer na een half uurtje mixen. Ik zet alleen de mix niet online, want ik moet nog iets doen aan het abrupte mixen van mij en de gain gelijk houden, want vaak heb ik een heel harde plaat en in de koptelefoon klinkt het dan wel even hard (lijkt het), maar wanneer ik de mix weer beluister is de een erg hard en de ander minder (errug frustrerend!). Voor de rest ging het beatsynchen echt super vandaag. Geen enkele plaat liep uit (nou ja, kleine correcties daargelaten...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 21:03 ]
Verwijderd
Inderdaad, de turntables stonden wat te laag, deze keer gaan zo hoger staan, namelijk op heuphoogte.Empathy schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:20:
[...]
Ik krijg acuut last van m'n rug.. wat staat dat spul laag..
Dat licht zwierde alleen boven de turntables en heeft alleen maar naar de kant van de DJ gedraait tijdens de intro, voor de rest alleen naar publiek.Chiron schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:51:
[...]
je mag ook een zonnebril op doen met dat bewegend licht zo recht in je bek
Verwijderd
Ik denk sowieso dat new-line gewoon goede produkten verkoopt, ik denk niet dat Dre rommel gaat verkopen dus dat er veel goede reviews zijn is wel logisch.DJ Sebas schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:35:
Ik zit weer even bij New Line te kijken...ik zie daar een Draaitafel,
Of bijna zo goed?
Ik dnek dat je een paar maanden moet gaan sparen voor wat leuk spul, desnoods koop je een set in een, dat kan ook bij new-line. Laat je ook eens adviseren bij de muziekwinkel, meestal hebben ze daar ook wel draaitafels (Dijkman muziek in Amsterdam bijvoorbeeld, daar heb ik mijn CD speler en Gemini vandaan).
Dan heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken en dan na de zomervakantie de ogen uit te steken bij je vrienden
Ga nog even een paar maanden goed oefenen met software en laat ons eens wat horen
Ach dat maakt die draaitafel weer helemaal goed. Leuk om te zien dat er ook is wat anders staat dan een ........Empathy schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:20:
[...]
Ik krijg acuut last van m'n rug.. wat staat dat spul laag..
Verwijderd
Nou... Sorry, Maar software matig mixen, is in mijn ogen niet echt mixenDJ Sebas schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:24:
[...]
Met software mix ik wel wat.
Kun jij dat dan wel zien? Ik zie daar onder die arm geloof ik echt wel iets hangen, alleen bij de product info staat niks over een naald.
BPM Match knopjes e.d heb je niet echt op draaitafels he?
En ja, je kunt dat zien. Onder de arm zit een headshell, en zo te zien ook gewoon met naald. Als er bij product info er niets over bij staat, dan kun je er vanuit gaan dat je geen naalden erbij geleverd krijgt (plaatjes van producten komen niet altijd overeen he...)
Btw. UrinatinventuM > Ik moet gewoon echt ff mierenneuken als fotograaf zijnde, maar zijn die foto's met een webcam gemaakt ofzo?
Voor de rest ziet het er netjes uit. CD spelers + mengpaneel heel mooi ingebouwd! Alleen zou je dan ook niet je draaitafel in bouwen? ZIet er toch wel wat mooier uit dan denk ik zo
*edit*
Wow zie net ook dat filmpje... Staat idd wel erg laag ja! Zou zelfs voor mij al laag wezen en ik ben 1.73
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 09:09 ]
Verwijderd
Sorry maar van deze opmerking wordt ikVerwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 09:08:
[...]
Nou... Sorry, Maar software matig mixen, is in mijn ogen niet echt mixen![]()

Het gaat om mixen van twee platen op het juiste moment en dat bepaal je zelf en niet de software en ik vind het een mooi hulpmiddel zo'n BPM Match,gebruik zelf de bpm counter in m'n Denon DN-X1500 en dat bevalt prima.
Ik kan ook wel zeggen dat draaitafels ouderwets worden,de cdplayers van tegenwoordig zijn tig keer beter dan een SL1200 en hebben veel meer mogelijkheden waar je een prima set mee kan draaien(hotstart,sampler,loops ideaal voor house),zijn toch dingen die je met een draaitafel niet doet behalve 2 plaatjes inmekaar mixen

Verwijderd
Oh my god, daar gaat de discussie weer over mp3, cd, vynil en software... Grappig toch dat dit bijna elk deel weer terug komt!
Ik vind dat ieder zijn eigen ding moet doen. Als iemand met software wil pielen, dan is dat toch prachtig als er een leuke mix uit rolt? Het lijkt me ook prima om met software lekker te oefenen, goedkopere oplossing dan 2 draaitafels, mengpaneel en het vynil dat je er allemaal bij moet kopen.
Als iemand de nostalgie van vynil erg kan waarderen en het digitale tijdperk met cd's niet wil volgen, prima toch? Vynil vind ik er hartstikke stoer uit zien. En ik vind het nog steeds ontzettend knap als iemand een onwijs lekkere overgang kan maken met vynil.
Ik vind dat je het BPM match op den duur zelf moet kunnen. Niet alleen omdat ik dat vind omdat ik het ook heb geleerd, maar omdat je er een nog grotere kick uit kan halen! Je plaatjes in de goede volgorde zetten is prima en als je dan ook nog het goede cuepoint weet uit te zoeken is ook al vet en geeft een grote kick, maar als je zelf ook de pitch weet aan te passen en goed de platen weet te syncen op gehoor en gevoel, dan ga je echt door het plafond (ik wel althans)!
Ik ben niet zo iemand van de hokjesgeest, blijkt maar weer. Ik vind het juist verschrikkelijk als iemand vanuit zijn eigen hokje blijft denken. Het is lekker makkelijk en je leert er geen zak van.
@Raven_: de foto's zijn gemaakt met een telefooncameraatje van mijn Siemens S65 (ik, als eigenhuisbezitter heb niet echt het geld over voor een knappe digitale camera, maar het komt er ooit echt wel
). De draaitafel moet ook nog ingebouwd worden, maar dat ga ik doen als ik 2 Synq's heb
. Er zijn ook nog wat randen niet mooi afgewerkt, maar dat ga ik nog met zwarte strips langszij mooi maken.
Ik vind dat ieder zijn eigen ding moet doen. Als iemand met software wil pielen, dan is dat toch prachtig als er een leuke mix uit rolt? Het lijkt me ook prima om met software lekker te oefenen, goedkopere oplossing dan 2 draaitafels, mengpaneel en het vynil dat je er allemaal bij moet kopen.
Als iemand de nostalgie van vynil erg kan waarderen en het digitale tijdperk met cd's niet wil volgen, prima toch? Vynil vind ik er hartstikke stoer uit zien. En ik vind het nog steeds ontzettend knap als iemand een onwijs lekkere overgang kan maken met vynil.
Ik vind dat je het BPM match op den duur zelf moet kunnen. Niet alleen omdat ik dat vind omdat ik het ook heb geleerd, maar omdat je er een nog grotere kick uit kan halen! Je plaatjes in de goede volgorde zetten is prima en als je dan ook nog het goede cuepoint weet uit te zoeken is ook al vet en geeft een grote kick, maar als je zelf ook de pitch weet aan te passen en goed de platen weet te syncen op gehoor en gevoel, dan ga je echt door het plafond (ik wel althans)!
Ik ben niet zo iemand van de hokjesgeest, blijkt maar weer. Ik vind het juist verschrikkelijk als iemand vanuit zijn eigen hokje blijft denken. Het is lekker makkelijk en je leert er geen zak van.
@Raven_: de foto's zijn gemaakt met een telefooncameraatje van mijn Siemens S65 (ik, als eigenhuisbezitter heb niet echt het geld over voor een knappe digitale camera, maar het komt er ooit echt wel
Dré verkoopt nooit echt rommel iig, maar er zijn af en toe producten die hij heeft die niet altijd even betrouwbaar zijnVerwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 00:31:
[...]
Ik denk sowieso dat new-line gewoon goede produkten verkoopt, ik denk niet dat Dre rommel gaat verkopen dus dat er veel goede reviews zijn is wel logisch.
Dan heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken en dan na de zomervakantie de ogen uit te steken bij je vrienden. Dan heb je ook iets knaps staan waar je later geen spijt van hebt. Goedkoop is duurkoop is mij altijd geleerd.
Ga nog even een paar maanden goed oefenen met software en laat ons eens wat horen.
Verder valt met Reloop RP4000's/ander OEM alternatief erg goed te mixen. Deze tafels zijn goede instap/intermediate modelletjes waar je vele jaartjes lol van kunt hebben. Je kunt natuurlijk ook meteen goed beginnen met Super OEM bakken (bijvoorbeeld: American Audio HTD 4.5, SynQ XTRM-1 of Akiyama DJ-4000 Acura) dan hoef je ook in de komende jaartjes geen nieuwe tafels meer te kopen. Maar als je gewoon lekker goedkoop een behoorlijke tafel wilt hebben, kan ik de RP4000 alleen maar aanraden (of ander OEM alternatief, maar de Reloop is een van de goedkoopsten
Een CD-Player kun je niet vergelijken met een TurnTable imo. En met een draaitafel kun je wel wat meer als "behalve 2 plaatjes inmekaar mixen". Het medium is hier meer "tastbaar" en vind ik makkelijker te corrigeren als bijvoorbeeld een cd-speler waar alles digitaal is.Ik kan ook wel zeggen dat draaitafels ouderwets worden,de cdplayers van tegenwoordig zijn tig keer beter dan een SL1200 en hebben veel meer mogelijkheden waar je een prima set mee kan draaien(hotstart,sampler,loops ideaal voor house),zijn toch dingen die je met een draaitafel niet doet behalve 2 plaatjes inmekaar mixen
Maarja, zo heeft ieder ding z'n voor- en nadelen.
Verrek, dat was me nog niet eens opgevallenReind schreef op maandag 28 maart 2005 @ 00:31:
[...]
Ach dat maakt die draaitafel weer helemaal goed. Leuk om te zien dat er ook is wat anders staat dan een ........
Is wel gaaf ja, hopen dat het een trend wordt
Verwijderd
Ik vind het een erg stoer filmpje (is het trwns de Synq XTRM-1 die er staat, volgens mij wel he?), heb je er nog meer?Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:23:
Verwijderd
Hier nog een paar tijdens de fuif zelf:Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:10:
[...]
Ik vind het een erg stoer filmpje (is het trwns de Synq XTRM-1 die er staat, volgens mij wel he?), heb je er nog meer?
[camera kon de lightshow even niet meer volgen
http://users.skynet.be/koenpje/17.MPG
[één van Dj Massiv zijn liedjes (7 ways)]
http://users.skynet.be/koenpje/10.MPG
[Nog eentje tijdens Dj Massiv]
http://users.skynet.be/koenpje/11.MPG
Ik denk wel dat het een klein beetje jouw stijl is
Van het materiaal weet ik spijtig genoeg niet al teveel af, ik hou het maar gewoon bij de organisatie en videoshow
EDIT: Juist gehoord dat het indd de Synq XTRM-1 was, deze keer op 8april wordt het de Tecnics sl1200
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 13:38 ]
Verwijderd
Ik snap het eigenlijk al vanaf het begin niet.. Ik mis iets..Empathy schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:07:
[...]
Verrek, dat was me nog niet eens opgevallen
Is wel gaaf ja, hopen dat het een trend wordt
Wat staat er nog anders dan.... ?? Die lamp ofzow?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 13:33 ]
Er staan Super-OEM bakken, en die zie je nog niet zo vaak als SL1200's oid. En Empathy hoopt dat deze tafel wat meer zal worden gebruikt in clubs, omdat deze tafels gewoon super lekker draaienVerwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:32:
[...]
Ik snap het eigenlijk al vanaf het begin niet.. Ik mis iets..![]()
Wat staat er nog anders dan.... ?? Die lamp ofzow?
edit: @ Chiron... tis niet druk, maar de mensen zijn wel lekker hard aan het stampen imo
[ Voor 14% gewijzigd door Swandertj op 28-03-2005 13:47 ]
Hier dan een filmpje van de laatste MXD waar ik gedraaid heb.. helaas niet superdruk maar we konden de tent wel aardig laten bewegen zoals je zal zien 
*click*
binnenkort krijg ik de dvd ervan, staan hopelijk meer en langere filmpjes op
*click*
Verwijderd
Hahaaaa leuk man al die filmpjesChiron schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:43:
Hier dan een filmpje van de laatste MXD waar ik gedraaid heb.. helaas niet superdruk maar we konden de tent wel aardig laten bewegen zoals je zal zien
*click*

Grr, net trwns weer ff aan het mixen geweest, ook aan het opnemen enzo, slaat mijn cd console vast! Dan kan ik niets anders meer doen dan de hele cd speler uitzetten

Damn... hoe heet dat nummer ook alweer???
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 14:07 ]
Verwijderd
DJ Gio vs DJ Stone - High Voltage
Er bestaan wel veel versies van, Dj Stone werkt onder het platen label Jumper Records, dus ik zou je echt eens aanraden om een paar Jump CD's te pakken te krijgen
We hebben ook juist het nieuws gekregen van Dj Massiv dat hij aanwezig zal zijn op onze fuif in de VIP room, lekker gezellig
Er bestaan wel veel versies van, Dj Stone werkt onder het platen label Jumper Records, dus ik zou je echt eens aanraden om een paar Jump CD's te pakken te krijgen
We hebben ook juist het nieuws gekregen van Dj Massiv dat hij aanwezig zal zijn op onze fuif in de VIP room, lekker gezellig
Nee, maar als ik sommige DJs hoor draaien denk ik dat het wel verdomde handig zou zijn als ze die wel zouden hebbenVerwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 09:08:
Nou... Sorry, Maar software matig mixen, is in mijn ogen niet echt mixen![]()
Kijk, als jij met platen wil draaien en je je daardoor gaaf voelt, doe je ding! Ik vind het ook mooi, alleen een te grote investering om te doen. Software daarentegen is redelijk makkelijk verkrijgbaar (legaal of minder...) en met een standaard geluidskaartje in je computer te gebruiken, dus de drempel ligt enkele veelvouden lager.
Daarnaast gaat mixen imnsho om de nummer selectie - waarom kies je een nummer als volgende, en hoe doe je de opbouw over de hele set heen? Het beatmatchen is in dat opzicht enkel een specifieke techniek die je moet bezitten om uberhaupt te kunnen DJ'n op hardware, terwijl dat bij software tot een minimum wordt teruggebracht zodat jij je weer bezig kunt houden met datgene waar het om gaat.
Maar idd, dit is zo'n onderwerp waar iedereen elk deel wel weer ruzie over krijgt
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ja hallo, amateurs daar gelatenAcolyte57 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:14:
[...]
Nee, maar als ik sommige DJs hoor draaien denk ik dat het wel verdomde handig zou zijn als ze die wel zouden hebben
Wie zegt er dat je het dan live doet? Niet-live mixen of bpm match knoppies mixen kan iedereen wel, daar is geen drol aan.Kijk, als jij met platen wil draaien en je je daardoor gaaf voelt, doe je ding! Ik vind het ook mooi, alleen een te grote investering om te doen. Software daarentegen is redelijk makkelijk verkrijgbaar (legaal of minder...) en met een standaard geluidskaartje in je computer te gebruiken, dus de drempel ligt enkele veelvouden lager.
wie wat waarVerwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:02:
Sjit, waarom duurt het nog 3 maanden voordat het Gathering of DJ's feest is??? (als er dan trouwens zoveel space op de dansvloer is, dan ben ik dik tevreden hahahaha). Lekker nummer trouwens in dat filmpje...
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Klinkt lekker, hoe heet dat nummer?Chiron schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:43:
*click*
Je zou eigelijk dit filmpje zonder geluid moeten kijken, best lachwekkend
Hmm, lijkt me iig een leuk feest om te komen kijken hoe jullie het doen. Als CD-DJ kan ik maar beter niet komen aanzetten met mijn hardstyle collectie sinds dat ceedeetjes niet altijd gewaardeerd worden
Verwijderd
Puur op software mixen vind ik gewoon niets. CD's en Vinyl gebruik ik zelf allebei, aangezien je daar gewoon ook met een echt mengpaneel bezig bent.Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:36:
[...]
Sorry maar van deze opmerking wordt ik![]()
Het gaat om mixen van twee platen op het juiste moment en dat bepaal je zelf en niet de software en ik vind het een mooi hulpmiddel zo'n BPM Match,gebruik zelf de bpm counter in m'n Denon DN-X1500 en dat bevalt prima.
Een BPM counter gebruiken vind ik opzich geen probleem. Want die kunnen uiteindelijk nooit echt accuraat zijn. Tenzij er cijfers achter een komma komen te staan. Het moeilijkste van draaien is en blijft gelijk trekken, en gelijk houden. Als je met een beetje goede software mixed, kun je dat simpelweg recht trekken door 1 druk op de knop (of je ziet ergens dat hij niet 100% gelijk loopt).
Daarnaast, ook al gebruik je de BPM match knop niet, is het pitchen van platen gewoon niet hetzelfde als met de real thing doordat je geen speling hebt. Alhoewel als je dan weer met cd spelers draait dat ook bijna minimaal is, dus dit is dan ook weer te verwaarlozen.
Mag je van mij part zeggen, en dan geef ik je ook gelijk. Maar in mijn ogen is echt mixen als je het met een mengpaneel doet. Je kunt veel meer tegelijk dan puur met software. En je moet ook gewoon meer doen. Met cd spelers kun je idd veel meer, en dat vind ik ook alleen maar geweldig.Ik kan ook wel zeggen dat draaitafels ouderwets worden,de cdplayers van tegenwoordig zijn tig keer beter dan een SL1200 en hebben veel meer mogelijkheden waar je een prima set mee kan draaien(hotstart,sampler,loops ideaal voor house),zijn toch dingen die je met een draaitafel niet doet behalve 2 plaatjes inmekaar mixen
Ik hou niemand tegen, Als mensen met software willen mixen, mij best. Maar ze zullen nooit echt respect van mij krijgen DJ gewijs, want dat zijn ze in mijn ogen dan gewoon niet. CD en/of vinyl samen met mengpaneel dan weer wel. Vind sowiesow dat heel veel mensen zichzelf veels te snel DJ noemen (ook al is het in dit geval alleen in een nickname) terwijl ze nihil echte ervaring hebben.Ik vind dat ieder zijn eigen ding moet doen. Als iemand met software wil pielen, dan is dat toch prachtig als er een leuke mix uit rolt? Het lijkt me ook prima om met software lekker te oefenen, goedkopere oplossing dan 2 draaitafels, mengpaneel en het vynil dat je er allemaal bij moet kopen.
Hear hearIk vind dat je het BPM match op den duur zelf moet kunnen. Niet alleen omdat ik dat vind omdat ik het ook heb geleerd, maar omdat je er een nog grotere kick uit kan halen! Je plaatjes in de goede volgorde zetten is prima en als je dan ook nog het goede cuepoint weet uit te zoeken is ook al vet en geeft een grote kick, maar als je zelf ook de pitch weet aan te passen en goed de platen weet te syncen op gehoor en gevoel, dan ga je echt door het plafond (ik wel althans)!
Ach, Ik ben opzich best open minded hoor. Alleen ik ken meer dan genoeg mensen die met zichzelf helemaal geweldig vinden doordat ze een strakke mix hebben gemaakt puur op software (en ik weet gewoon 100% zeker dat ze de bpm match knop misbruikt hebben van hier tot tokyo, want dat hoor je gewoon over duidelijk, binnen 1 ms de plaat weer recht trekken is onmogelijk (je hoort zelfs de versnelling en/of vertraging niet, dus dan weet ik genoeg)). Ik zeg niet dat Sebas ook zo iemand is. Alleen dit is 1 van de redenen waarom ik anti DJ-software ben.Ik ben niet zo iemand van de hokjesgeest, blijkt maar weer. Ik vind het juist verschrikkelijk als iemand vanuit zijn eigen hokje blijft denken. Het is lekker makkelijk en je leert er geen zak van
Waarom bouw je die ene draaitafel nu niet alvast in? En maak je alvast het gat voor jouw 2de draaitafel? Ben je alvast voorbereid voor als je 2de draaitafel binnen komt@Raven_: de foto's zijn gemaakt met een telefooncameraatje van mijn Siemens S65 (ik, als eigenhuisbezitter heb niet echt het geld over voor een knappe digitale camera, maar het komt er ooit echt wel). De draaitafel moet ook nog ingebouwd worden, maar dat ga ik doen als ik 2 Synq's heb
. Er zijn ook nog wat randen niet mooi afgewerkt, maar dat ga ik nog met zwarte strips langszij mooi maken.
Ik wil zodra ik eenmaal een DJM-600 heb ook alles in gaan bouwen... Nu staat alles nog erg lelijk (en beetje te laag ook nog...). Erg handig staat het ook niet, iedere keer als ik moet draaien moet ik mijn keyboard/muis verschuiven en het mengpaneel/draaitafels verschuiven/rechtzetten... Lijkt me ook niet echt bevordelijk voor de kabels op den duur... Maar dat komt binnenkort wel goed
Ah ik zou op zich ook wel kunnen draaien maar ik denk dat de line-up dan wat vol wordt
Hardstyle heb ik voldoende (250 platen oid) hardtrance en hardcore ieder een stuk of 40 maar dat laatste kun je maar beter achterwege laten op een allround feest
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Mwah commerciele hardcore kan er opzich wel in (Korsakoff, promo etc.) Ikzelf draai ook hardstyle/hardtrance, dus als jij gaat moet ik zeker komen kijken-ScuL- schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:02:
[...]
Ah ik zou op zich ook wel kunnen draaien maar ik denk dat de line-up dan wat vol wordt
Hardstyle heb ik voldoende (250 platen oid) hardtrance en hardcore ieder een stuk of 40 maar dat laatste kun je maar beter achterwege laten op een allround feest
Ik vind zelf dat mixen met pc/software best evenwaardig KAN zijn met mixen met vinyl/cd's.
Als je vind dat je speling moet gevoeld hebben om een echte dj te zijn, kan je net zo goed zeggen dat je geen echte dj bent als je met technics/super oem's draait ipv met belt drives ofzo.
Minder speling, en nauwkeurigere/snellere mogelijkheden om bij te regelen zorgen juist dat je strakkere mixen kunt doen, dat je eventueel sneller kan mixen, dat je meer tijd hebt om de ideale volgende plaat uit te zoeken, of dat je nog wat tijd hebt voor sampletjes/effectjes/ander live stuff.
Als je enkel met software kan mixen mits gebruik van een auto match knopjes ofzo, dan zal je waarschijnlijk snel door de mand vallen. Niet bij elk nummer werkt de detectie even goed, waardoor je vaak 1 beat uit de maat bent aan het synchronizeren, of een halve beat fout zit ofzo.
Op die momenten moet je natuurlijk zelf kunnen bijregelen, en dat kan net zo goed met software.
De grens wordt trouwens ook steeds vager als je kijkt naar de vele consoles, midi mixers, en technieken zoals final scratch.
Het is wel zo dat je bij iemand die met vinyl/cd mixt wel snel weet hoe serieus ie er mee bezig is, en hoe goed hij is, dat kan je meestal al afleiden uit het beatmatchen.
Bij een software dj kan het dat veel van de beatmatches wel goed lukken, maar dat maakt 'm niet direct een goede dj.
Hier kan je trouwens nog een (iets minder goed gelukt) mixje van mij downloaden, dat volledig met djDecks (zonder externe hardware) gemixed is. Vermits djDecks niet automatisch kan matchen (wel de pitch, maar niet de fase zeg maar), heb ik ook geen match knopje gebruikt.
Deze week ga ik proberen nog eens een gewoon vinyl/dj console mixje proberen op te nemen.
Ten slotte wil ik ook nog ff laten weten dat iemand een nieuw logo voor djDecks ontworpen heeft, en dat commentaar/suggesties hierop zeker welkom zijn.
Hier kan je het nieuwe logo bekijken.
Als je vind dat je speling moet gevoeld hebben om een echte dj te zijn, kan je net zo goed zeggen dat je geen echte dj bent als je met technics/super oem's draait ipv met belt drives ofzo.
Minder speling, en nauwkeurigere/snellere mogelijkheden om bij te regelen zorgen juist dat je strakkere mixen kunt doen, dat je eventueel sneller kan mixen, dat je meer tijd hebt om de ideale volgende plaat uit te zoeken, of dat je nog wat tijd hebt voor sampletjes/effectjes/ander live stuff.
Als je enkel met software kan mixen mits gebruik van een auto match knopjes ofzo, dan zal je waarschijnlijk snel door de mand vallen. Niet bij elk nummer werkt de detectie even goed, waardoor je vaak 1 beat uit de maat bent aan het synchronizeren, of een halve beat fout zit ofzo.
Op die momenten moet je natuurlijk zelf kunnen bijregelen, en dat kan net zo goed met software.
De grens wordt trouwens ook steeds vager als je kijkt naar de vele consoles, midi mixers, en technieken zoals final scratch.
Het is wel zo dat je bij iemand die met vinyl/cd mixt wel snel weet hoe serieus ie er mee bezig is, en hoe goed hij is, dat kan je meestal al afleiden uit het beatmatchen.
Bij een software dj kan het dat veel van de beatmatches wel goed lukken, maar dat maakt 'm niet direct een goede dj.
Hier kan je trouwens nog een (iets minder goed gelukt) mixje van mij downloaden, dat volledig met djDecks (zonder externe hardware) gemixed is. Vermits djDecks niet automatisch kan matchen (wel de pitch, maar niet de fase zeg maar), heb ik ook geen match knopje gebruikt.
Deze week ga ik proberen nog eens een gewoon vinyl/dj console mixje proberen op te nemen.
Ten slotte wil ik ook nog ff laten weten dat iemand een nieuw logo voor djDecks ontworpen heeft, en dat commentaar/suggesties hierop zeker welkom zijn.
Hier kan je het nieuwe logo bekijken.
Mede-DJ's opgelet: [rml]Kaj. in "[ copyright/AVH] "How to become a DJ" mix..."[/rml]
We zullen hier vast nog 'officieel' een post krijgen van de mods, maar ter infoKaj. schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:13:
We hebben inderdaad even overlegd en daar is uitgekomen dat we het risico niet willen nemen; posten van complete mixen wordt off-limits. Er zitten teveel haken en ogen aan zo'n constructie met bitrates en dergelijke, als dat al mogelijk is.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Kijk, daar wist ik dus niks van. Ik heb ff een post gemaakt in de hoop dat ze hun besluit herzien.BtM909 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:15:
Mede-DJ's opgelet: [rml]Kaj. in "[ copyright/AVH] "How to become a DJ" mix..."[/rml]
[...]
We zullen hier vast nog 'officieel' een post krijgen van de mods, maar ter info
Verwijderd
We hebben voor onze fuif die doorgaat volgende week vrijdag gratis goede reclame gekregen
Het is Officieel:
Dj Ghost on VRT news ..more than 1.000.000 spectators ..
And the winner is... DJ Ghost!!
It's official: DJ Ghost is Belgian's "BEST DJ" (Belgian Dance Awards 2005)
A full report of the ceremony with photos, interview and more is on its
way.
Dj Ghost is dus verkozen tot beste Belgische DJ
Dj Ghost on VRT news ..more than 1.000.000 spectators ..
And the winner is... DJ Ghost!!
It's official: DJ Ghost is Belgian's "BEST DJ" (Belgian Dance Awards 2005)
A full report of the ceremony with photos, interview and more is on its
way.
Dj Ghost is dus verkozen tot beste Belgische DJ
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 20:42 ]
Verwijderd
Ik draai zelf ook met cd, dus dat maakt niet uit, je bent van harte welkom! Ik hou de dj line up nu even voor wat het is, maar als een meeting is natuurlijk nooit weg er meer bezoekers vanuit hier komen, dat is natuurlijk nooit weg. Gezellig juist! Ik zet je wel op de reservelijst, is dat goed?Swandertj schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:11:
[...]
Hmm, lijkt me iig een leuk feest om te komen kijken hoe jullie het doen. Als CD-DJ kan ik maar beter niet komen aanzetten met mijn hardstyle collectie sinds dat ceedeetjes niet altijd gewaardeerd worden
Als je wilt kun je natuurlijk altijd langskomen (ik weet trouwens niet eens waar iedereen vandaan komt?). Ik zet je iig net als Swandertj op de reservelijst, als je het niet erg vind.-ScuL- schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:02:
Het is trouwens altijd gezellig om elkaar op een feest eens een keer irl te spreken
Ik ga morgen trouwens even een belletje plegen met de Bobs, kijken of ik kan onderhandelen en dan ga ik de datum vastleggen.
Promo gaat nog wel, maar Korsakoff heb ik laatst zien draaien in de Bobs, jukk wat een dom wichtSwandertj schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:09:
Mwah commerciele hardcore kan er opzich wel in (Korsakoff, promo etc.) Ikzelf draai ook hardstyle/hardtrance, dus als jij gaat moet ik zeker komen kijken. Het lijkt me iig wel interessant om te zien hoe die alle GoT DJ's met verschillende stijlen de avond gaan vullen.
Hey, dat klinkt niet goed! Nou ja, dan maar een ondertitel gebruiken dan heBtM909 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:15:
We zullen hier vast nog 'officieel' een post krijgen van de mods, maar ter info
[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 19:48 ]
Dus je bent anti DJ software omdat er wat arrogante kindjes zijn die zichzelf de man vinden omdat ze daarmee kunnen draaien... Das hetzelfde als dat ik zou zeggen dat ik anti vinyl ben omdat er alleen maar mee gedraaid word door arrogante rukkers die zichzelf oldschool vinden - dat is ook onzin.Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:52:
Ach, Ik ben opzich best open minded hoor. Alleen ik ken meer dan genoeg mensen die met zichzelf helemaal geweldig vinden doordat ze een strakke mix hebben gemaakt puur op software (en ik weet gewoon 100% zeker dat ze de bpm match knop misbruikt hebben van hier tot tokyo, want dat hoor je gewoon over duidelijk, binnen 1 ms de plaat weer recht trekken is onmogelijk (je hoort zelfs de versnelling en/of vertraging niet, dus dan weet ik genoeg)).
Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom iedereen zich altijd zo druk maakt om dat hele beatmatchen? Kom op zeg. Als je het zèlf kan is het een paar seconden werk en op de computer druk je op een knopje... So what?!
Alsof het beatmatchen het complete mixen is?
Ik heb eigenlijk altijd een beetje het idee dat de mensen die er het hardste over zeuren er het minste van begrijpen... (net zoals met sex)
Het ENIGE, echt ENIGE argument dat ik kan verzinnen om ervoor te zorgen dat je op je gehoor kan beatmatchen is zodat je flexibel ben. Dan kan je namelijk met ALLES mixen zolang er maar een pitchcontrol op zit. Voor de rest, lekker boeiend, het is een standaardhandeling. Iets wat je ff gauw doet voordat je de plaat inmixed... punt
wat mij betreft ook einde discussie want ik word er echt doodmoe van altijd
Oh, en voor de mensen die denken dat ik m'n eigen hachje aan het redden ben: ik draai met vinyl, en heb nog nooit met software gedraaid behalve dan een keertje wat aanklooien met AtomixMP3
Alsof het beatmatchen het complete mixen is?
Ik heb eigenlijk altijd een beetje het idee dat de mensen die er het hardste over zeuren er het minste van begrijpen... (net zoals met sex)
Het ENIGE, echt ENIGE argument dat ik kan verzinnen om ervoor te zorgen dat je op je gehoor kan beatmatchen is zodat je flexibel ben. Dan kan je namelijk met ALLES mixen zolang er maar een pitchcontrol op zit. Voor de rest, lekker boeiend, het is een standaardhandeling. Iets wat je ff gauw doet voordat je de plaat inmixed... punt
wat mij betreft ook einde discussie want ik word er echt doodmoe van altijd
Oh, en voor de mensen die denken dat ik m'n eigen hachje aan het redden ben: ik draai met vinyl, en heb nog nooit met software gedraaid behalve dan een keertje wat aanklooien met AtomixMP3
Rookworst zonder R is ook worst.
BLA BLA BLA . . .
Jongens, wat een slap gezever zeg . . .
Kunnen we weer even back on track/topic ?
> heu, ik vind je geen echte dj omdat blablablablaaaaaarrrgghhh
Iedereen doet lekker zijn eigen ding. Hoe en met wat ie zelf wil.
Maar wil je het echt "Oldschool" leren : 2x belt-drive en een cheap ass 2 kanaals mixertje.
Door dit gedoe verlang ik alleen wel weer naar "the good old days" (ook een vette plaat!).
Ik bedoel, voor de "Wow - Tiesto - dat wil ik ook - laten we het massaal naapen" hype.
Sorry, dit moest ik ff kwijt.
Jongens, wat een slap gezever zeg . . .
> heu, ik vind je geen echte dj omdat blablablablaaaaaarrrgghhh

Iedereen doet lekker zijn eigen ding. Hoe en met wat ie zelf wil.
Maar wil je het echt "Oldschool" leren : 2x belt-drive en een cheap ass 2 kanaals mixertje.
Door dit gedoe verlang ik alleen wel weer naar "the good old days" (ook een vette plaat!).
Ik bedoel, voor de "Wow - Tiesto - dat wil ik ook - laten we het massaal naapen" hype.
Sorry, dit moest ik ff kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door Afterburner79 op 29-03-2005 05:52 ]
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
Als we geen mixes meer mogen posten is dit het topicAfterburner79 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 05:52:
Verwijderd
Hoe bepalen jullie eigenlijk de gain van een kanaal als je inmixt? Bij mij wil het namelijk nog wel eens eerst erg hard klinken en het volgende nummer weer vrij zacht (wat je dan ook ziet in SoundForge, de waveform is dat de ene keer erg 'vol' en het volgende nummer erg 'leeg'), het klinkt niet echt lekker... En dat terwijl het in de koptelefoon wel normaal lijkt te klinken (met de nadruk op lijkt)!
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 12:24 ]
Ik post al vanaf bladzijde 1 maar ik heb nog nergens iets fatsoenlijks over een meeting gelezen. Ik dacht dat het een middagje was voor een stel mensen die hun uitermate slechte muzieksmaak met elkaar wilde delen...... (tis allemaal van die harde zooi).Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:09:
[...]
Ik draai zelf ook met cd, dus dat maakt niet uit, je bent van harte welkom! Ik hou de dj line up nu even voor wat het is, maar als een meeting is natuurlijk nooit weg. Ik zet je wel op de reservelijst, is dat goed?
[...]
Als je wilt kun je natuurlijk altijd langskomen (ik weet trouwens niet eens waar iedereen vandaan komt?). Ik zet je iig net als Swandertj op de reservelijst, als je het niet erg vind.
Het is trouwens altijd gezellig om elkaar op een feest eens een keer irl te spreken. Ben wel benieuwd na zoveel jaar (ja, ik lees al een beetje mee sinds deel 5
) wie ik nu eigenlijk allemaal spreek
Het heeft dus geen ruk met een meeting te maken naar mijn idee. Bij een echte meeting nodig je iedereen uit, drinkt met z'n allen een biertje of iets dergelijks. Nu lijkt het meer opeen gezellig samen komen van "enkele" leden die ongeveer dezelfde muzieksmaak hebben.
Heeft iemand oude veel postende users mischien een mail gestuurd om ze ook uit te nodigen? Ik vind dat namelijk een echte meeting.... alles en iedereen uitnodigen voor een feestje zonder al teveel gedoe er omheen...
[ Voor 11% gewijzigd door R2D2 op 29-03-2005 12:28 ]
Wat ik altijd doe: even nummer quenen op een stevig moment en dan ff de gain instellen op 0dB (mbv vu meter) Verder doe ik daarna nog een kleine correcties op het gehoor. (sommige nummers "klinken" harder)Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:23:
Hoe bepalen jullie eigenlijk de gain van een kanaal als je inmixt? Bij mij wil het namelijk nog wel eens eerst erg hard klinken en het volgende nummer weer vrij zacht (wat je dan ook ziet in SoundForge, de waveform is dat de ene keer erg 'vol' en het volgende nummer erg 'leeg'), het klinkt niet echt lekker... En dat terwijl het in de koptelefoon wel normaal lijkt te klinken (met de nadruk op lijkt)!
@ Reind: het was in eerste instantie niet zozeer een meeting, maar de organisatie van een feest met vooral progressive/techno/hardstyle (?) muziek. Er werden wat dj's uit dit forum de kans gegeven om ook te draaien. Voor de rest is het natuurlijk wel leuk voor de anderen hier om ook langs te komen. Gezellig/Leerzaam om anderen te zien draaien en te spreken toch?
[ Voor 5% gewijzigd door savale op 29-03-2005 12:37 ]
Verwijderd
Hey hallo, niet zo bruut jah?!? Dan is het een meeting voor mensen die toevallig van dezelfde harde meuk houden.Reind schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:26:
[...]
Ik post al vanaf bladzijde 1 maar ik heb nog nergens iets fatsoenlijks over een meeting gelezen. Ik dacht dat het een middagje was voor een stel mensen die hun uitermate slechte muzieksmaak met elkaar wilde delen...... (tis allemaal van die harde zooi).![]()
![]()
![]()
Het heeft dus geen ruk met een meeting te maken naar mijn idee. Bij een echte meeting nodig je iedereen uit, drinkt met z'n allen een biertje of iets dergelijks. Nu lijkt het meer opeen gezellig samen komen van "enkele" leden die ongeveer dezelfde muzieksmaak hebben.
Heeft iemand oude veel postende users mischien een mail gestuurd om ze ook uit te nodigen? Ik vind dat namelijk een echte meeting.... alles en iedereen uitnodigen voor een feestje zonder al teveel gedoe er omheen...
Ik doe ook alleen maar mijn best en wil gewoon iets leuks doen, dan is er toch geen reden om mij/ons aan te vallen?
Verder vind ik het ook niet echt prettig om te lezen dat ik een uitermate slechte muzieksmaak zou hebben. En bedankt
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 13:14 ]
Kmoet zeggen dat ik techno en club nou niet echt de hardste meuk vind
Verwijderd
En hardstyle nou ook niet echtOverSoft schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:27:
Kmoet zeggen dat ik techno en club nou niet echt de hardste meuk vind
Call me stupid, maar ben het wel met Reind eens.... Er wordt ineens over een meeting gesproken, maar jou inzet is toch nog steeds een feest organiserenVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:45:
[...]
Hey hallo, niet zo bruut jah?!? Dan is het een meeting voor mensen die toevallig van dezelfde harde meuk houden.
Ik doe ook alleen maar mijn best en wil gewoon iets leuks doen, dan is er toch geen reden om mij/ons aan te vallen?
Verder vind ik het ook niet echt prettig om te lezen dat ik een uitermate slechte muzieksmaak zou hebben. En bedankt.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Verwijderd
Mijn excuses dan, ik heb de twee door elkaar heen gegooid. Maar het is toch een beetje een meeting als een aantal dj's van dit topic bij elkaar komen en die geven een feest? Dan kom je elkaar toch tegen en spreek je elkaar? Dat is voor mij *persoonlijk* ook een meeting. Als dat voor jullie niet zo is, dan spijt dan mij.BtM909 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:05:
[...]
Call me stupid, maar ben het wel met Reind eens.... Er wordt ineens over een meeting gesproken, maar jou inzet is toch nog steeds een feest organiseren
Ik kan alleen niet tegen een arrogante houding en daar reageerde ik meer op. Het kan misschien niet de bedoeling zijn geweest van Reind, maar het kwam wel zo op mij over.
Oeps ik zie dat het inderdaad een beetje verwarrend stond. Ik had het meer tegen Swandertj zelf dan in het algemeen

edit: de post in kwestie gecorrigeerd naar hoe ik het eigenlijk bedoelde

Maar ja, back on topic
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 19:08 ]
Oehhhhhh heb ik weer wat mensen tegen de schenen geschopt........
Er stonden niet voor jan l*l wat smilies achter. Sommigen geraken wel heel erg makkelijk op de kast zeg.
Maar het feestje heeft dus naar mijn idee vrij weinig met een meetig te maken maar meer met een feestje wat enkele mensen samen geven en wat verder vrij weinig met het draadje how to become a dj te maken heeft.
Als er een echte meeting werd georganiseerd had ik toch op z'n minst wel verwacht dat men z'n best had gedaan een beetje rekening te houden met iedereen die ooit ijn dit draadje aktief is geweest.
Er stonden niet voor jan l*l wat smilies achter. Sommigen geraken wel heel erg makkelijk op de kast zeg.
Maar het feestje heeft dus naar mijn idee vrij weinig met een meetig te maken maar meer met een feestje wat enkele mensen samen geven en wat verder vrij weinig met het draadje how to become a dj te maken heeft.
Als er een echte meeting werd georganiseerd had ik toch op z'n minst wel verwacht dat men z'n best had gedaan een beetje rekening te houden met iedereen die ooit ijn dit draadje aktief is geweest.
[ Voor 21% gewijzigd door R2D2 op 29-03-2005 23:35 ]
Dat valt ook wel weer mee. Urinatinventum ging een feestje organiseren gewoon voor de leukigheid en deelde dit mede hier in dit topic, toen hebben wat mensen zich aangemeld van "goh ik wil wel draaien" en toen heeft hij dat ook gevraagd wie nog meer wilde. Degenen die op dat moment actief waren in het topic hebben dus kunnen kiezen of ze wilden draaien. Dàt heeft het met dit topic te maken. Niks meer, niks minder. Dat er nog meer DJ's in dit topic zijn die dus op die manier een klein beetje overgeslagen zijn is mischien lullig en daarom verdient het ook niet de term meeting, ben ik met je eens. Het is gewoon een feestje waar wat DJ's uit dit topic gaan draaienReind schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:32:
Oehhhhhh heb ik weer wat mensen tegen de schenen geschopt........
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Same here ....Reind schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:26:
[...]
Ik post al vanaf bladzijde 1 maar ik heb nog nergens iets fatsoenlijks over een meeting gelezen.
Verwijderd
Zijn dat hakke-barretjes ?Chiron schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:43:
Ik snap het niet hoor. Er kan toch alsnog een soort meeting van gemaakt worden? 
Er zijn namelijk al 8 dj's hier die er zowiezo komen omdat ze daar dan een uurtje gaan draaien. Kan er ook gelijk kritiek aan iedere dj uitgedeeld worden...erg leerzaam en leuk.
Voor de rest verwacht ik ook niet dat het helemaal stampvol zal zitten dus er is genoeg ruimte om ff gezellig een biertje met elkaar te drinken en ff bij te kletsen...
ps. het is nog vroeg dus als de oude garde t niet zo ziet nouja dan uhhh.....
Er zijn namelijk al 8 dj's hier die er zowiezo komen omdat ze daar dan een uurtje gaan draaien. Kan er ook gelijk kritiek aan iedere dj uitgedeeld worden...erg leerzaam en leuk.
Voor de rest verwacht ik ook niet dat het helemaal stampvol zal zitten dus er is genoeg ruimte om ff gezellig een biertje met elkaar te drinken en ff bij te kletsen...
ps. het is nog vroeg dus als de oude garde t niet zo ziet nouja dan uhhh.....

ehh explain
ik stond vrij stevige techno te draaien, en het publiek stond aardig te stuiteren als je dat bedoelt
Verwijderd
Nou, de naam van het feest
is erdoor: 'Gathering of DJ's' it is 
Misschien is het beter dat ik vanavond wat e-mailadressen ga verzamelen en dan het verdere verloop buiten dit topic om doe, anders krijgen we te veel topicvervuiling
. Ik laat het weten als er echt iets concreets staat.
Misschien is het beter dat ik vanavond wat e-mailadressen ga verzamelen en dan het verdere verloop buiten dit topic om doe, anders krijgen we te veel topicvervuiling

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 14:18 ]
roger, shockers_nlVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:43:
Nou, de naam van het feestis erdoor: 'Gathering of DJ's' it is
Misschien is het beter dat ik vanavond wat e-mailadressen ga verzamelen en dan het verdere verloop buiten dit topic om doe, anders krijgen we te veel topicvervuiling. Ik laat het weten als er echt iets concreets staat.
Wat doen we met de flyer? overleg msn/mail?
Even een tweetal discussie- / vraagpunten opwerpen voor de CD-jocks onder ons:
1. Hoe sorteren jullie muziek op bijvoorbeeld de PC
2. Hoeveel nummers branden jullie max. op CD?
Zal zelf beginnen met antwoorden. Ik loop er nu tegenaan omdat ik steeds meer met CD's draai. M'n platen sorteer ik op een aparte manier
(maar die discussie hebben we vaak genoeg gehad)
1. Ik heb allemaal mappen aangemaakt met CD nummers. Die komen dus overeen met de CD's die ik gebrand heb (en gemarkeerd
). Is om wat voor reden 1 van de nummers rot, dan kan ik die set zo opnieuw branden.
2. Ik brandde eerst minimaal 10 nummers, maar ga steeds vaker naar nog minder nummers op 1 CD. Ik kan op m'n CDJ-1000Mk2's
genoeg CD info opslaan, dus kan nu veel sneller en makkelijker spelen met loops, memory en hot Cue's e.d.
Zal zelf beginnen met antwoorden. Ik loop er nu tegenaan omdat ik steeds meer met CD's draai. M'n platen sorteer ik op een aparte manier
1. Ik heb allemaal mappen aangemaakt met CD nummers. Die komen dus overeen met de CD's die ik gebrand heb (en gemarkeerd
2. Ik brandde eerst minimaal 10 nummers, maar ga steeds vaker naar nog minder nummers op 1 CD. Ik kan op m'n CDJ-1000Mk2's
Verwijderd
Idd vrij stevig gedraaid. Ik dacht dat je meer techhouse deed enzo. Wat voor feeste was dat btw?Chiron schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 08:58:
[...]
ehh explain
ik stond vrij stevige techno te draaien, en het publiek stond aardig te stuiteren als je dat bedoelt
En idd stuiterend publiek, beetje hardstylo moves
Verwijderd
1. Hetzelfde als jij: ik heb de mapjes: DJ-001, ..-002, ..-003, etc. daarin staan de mp3's voor de cd'tjes. Ik ben wel een programma aan het schrijven die dit onderhoudt, want als ik een nieuw mp3 cd'tje brand ben ik al gauw een kwartier bezig met branden en index bouwen in Word.BtM909 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:54:
Even een tweetal discussie- / vraagpunten opwerpen voor de CD-jocks onder ons:
2. Ik gebruik 8 cm cd's = 190 MB aan mp3 per cd, dus ongeveer 20-25 nummers per cd. 12 cm cd's passen teveel nummers op, waardoor ik geen overzichtelijke index per cd kan maken. Ik stop de 8cm cd's wel in 12cm hoesjes namelijk, van die gekleurde: lekker vrolijk
@DJKylian: heb je toevallig een e-mailadres waarop ik je kan bereiken? Op je MyReact staat er geen nl.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 08:54 ]
Tegenwoordig richt ik me op 2 stijlen, aan de ene kant heb ik de techhouse/progressive, en aan de andere kant nog altijd de stevige techno (als 't maar warm en funky is, wat door de vervorming door de cameramicrofoon niet echt recht gedaan wordtVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 08:26:
[...]
Idd vrij stevig gedraaid. Ik dacht dat je meer techhouse deed enzo. Wat voor feeste was dat btw?
En idd stuiterend publiek, beetje hardstylo moves
De mensen in de zaal heb ik me af en toe ook over zitten verbazen, maar ze gingen lekker los.. en dan heb ik liever dat ze 'hardstylo moves' doen (what's in a name) dan dat ze de halve avond met hun rug tegen de muur staan te hangen, boeit mij niet hoe men danst, als er maar gedanst wordt
Als er daadwerkelijk hardstylers tussen zaten die op 'mijn' muziek uit hun pan gingen kan ik dat alleen maar als compliment zien
8cm's heb ik ook aan zitten denken, helaas zijn die krengen erg lastig verkrijgbaar. Wat voor bitrate gebruik je als je 20 a 25 nummers op een 8cm cd brandt?? Als ik zelf iets op cd zet moet het minimaal 192kbps zijn, liefst nog hoger.. anders klinkt het (voor mijn oren dan) echt voor geen meter op een p.a.2. Ik gebruik 8 cm cd's = 190 MB aan mp3 per cd, dus ongeveer 20-25 nummers per cd. 12 cm cd's passen teveel nummers op, waardoor ik geen overzichtelijke index per cd kan maken. Ik stop de 8cm cd's wel in 12cm hoesjes namelijk, van die gekleurde: lekker vrolijk
Verwijderd
Ik gebruik 192kbps, hoger raakt mijn CD speler een beetje in de war, dan speelt ie het wel normaal af, maar de tijdweergave is nogal... variabel zeg maarChiron schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:12:
[...]
8cm's heb ik ook aan zitten denken, helaas zijn die krengen erg lastig verkrijgbaar. Wat voor bitrate gebruik je als je 20 a 25 nummers op een 8cm cd brandt?? Als ik zelf iets op cd zet moet het minimaal 192kbps zijn, liefst nog hoger.. anders klinkt het (voor mijn oren dan) echt voor geen meter op een p.a.
Die 8cm cd's haal ik normaal altijd op de zwarte markt, maar ik zit erover te denken om gewoon 12cm cd's te gaan nemen en die gewoon niet zo vol te zetten.
Aah okay ik vat hem nu, je hebt een cd speler die ook mp3's af kan spelen? Dan scheelt het idd qua nummers.
Als ik m'n muziek op cd brand doe ik het altijd als audio, zodat ik er overal mee terecht kan (vandaar m'n verbaasde reactie op 20 a 25 nrs op een 8cm cd, normaal gesproken passen er nog geen 20 op een 12cm cd als het er in normaal audio formaat op staat
)
Als ik m'n muziek op cd brand doe ik het altijd als audio, zodat ik er overal mee terecht kan (vandaar m'n verbaasde reactie op 20 a 25 nrs op een 8cm cd, normaal gesproken passen er nog geen 20 op een 12cm cd als het er in normaal audio formaat op staat
Dit topic is gesloten.