How to Become a DJ... deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 20.180 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Chiron schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:31:
Een dezer dagen krijg ik mn ESI U46DJ geluidskaart binnen voor mijn laptop, ik ga 'm gebruiken om muziek op mn laptop aan te sturen via mn draaitafels.

Nu is er inmiddels een keur aan verschillende merken en typen timecode platen uit van synq, serato t/m de originele stanton finalscratch.. zit hier nog een verschil in?

Zodra ik het hele zaakje binnen heb zal ik mn ervaringen es posten hier :)
welk programma ga je gebruiken?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

Phydomir

Dennis

Ben geselecteerd om te mogen draaien op de Back 2 School rookie night feesten, als één van de 10 hardcore dj's :D

Eerste feestje wordt dat voor mij, wordt met trillende handjes draaien. :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:43
Chiron schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:31:
Een dezer dagen krijg ik mn ESI U46DJ geluidskaart binnen voor mijn laptop, ik ga 'm gebruiken om muziek op mn laptop aan te sturen via mn draaitafels.

Nu is er inmiddels een keur aan verschillende merken en typen timecode platen uit van synq, serato t/m de originele stanton finalscratch.. zit hier nog een verschil in?

Zodra ik het hele zaakje binnen heb zal ik mn ervaringen es posten hier :)
De platen van Synq hebben geen positie-informatie, dus die wil je waarschijnlijk niet.
VirtualDJ platen gebruiken ook niet echt een revolutionair systeem, en hierdoor is de needle-drop latency zelfs hoger als van originele fs platen.
De Final Scratch code is op zich vrij goed, en vereist vrij weinig cpu kracht om te decoden.
De Serato code werkt echter het beste op verschillende soorten naalden enzo, en kan ook een iets lagere latency bereiken als Final Scratch. Nadeel is dat het ietsje meer cpu kracht gebruikt dan fs, hoewel dat normaalgezien geen probleem is.
Ten slotte zijn er nog MsPinky platen, die een totaal ander timecodesysteem gebruiken als de voorgaande. Ook deze werken behoorlijk, maar lijken (de generatie 2's althans, ondertussen zijn er al generatie 3 mspinky's ook) iets gevoeliger te zijn voor de kwaliteit van het signaal.
Ook zijn ze iets minder goed bij heel lage snelheid.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 17:02

Chiron

Moderator Discord
Erikie schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:46:
[...]

welk programma ga je gebruiken?
DjDecks :)

en Adion thanks voor je reactie, volgende vraag> waar haal ik die FS platen het goedkoopst ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds een tijdje ook DJDecks (maar dan met een Maya44 USB en CD-spelers)

Is het ook mogelijk om een andere CD-timecode te gebruiken dan die van VirtualDJ zodat ik nog betere performance heb?

Is het bijv. mogelijk om een SSL Timecode Vinyl te rippen en die dan te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Phydomir schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:15:
Ben geselecteerd om te mogen draaien op de Back 2 School rookie night feesten, als één van de 10 hardcore dj's :D

Eerste feestje wordt dat voor mij, wordt met trillende handjes draaien. :P
Veel suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Chiron schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:44:
[...]

DjDecks :)

en Adion thanks voor je reactie, volgende vraag> waar haal ik die FS platen het goedkoopst ;)
Hier in NL bij new-line.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:54:
Ik gebruik sinds een tijdje ook DJDecks (maar dan met een Maya44 USB en CD-spelers)

Is het ook mogelijk om een andere CD-timecode te gebruiken dan die van VirtualDJ zodat ik nog betere performance heb?

Is het bijv. mogelijk om een SSL Timecode Vinyl te rippen en die dan te gebruiken?
Hoe bevalt deze manier van draaien je? In vergelijking met gewoon via cd's draaien? Zit er ook over te denken om dit systeem te gaan gebruiken, maar dan icm draaitafels.

Kan ik trouwens op die Maya44 meteen mijn draaitafels aansluiten? Lees namelijk niks over phono. Moet ik er nog wat tussen zetten? En zo ja, wat dan?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He douwe, samen keertje gaan draaien? Sander hier, ik kom je ook overal tegen he :D

Bevalt me prima hier, kom het wel een keertje bij je demonstreren!
Wat je nodig hebt om dit met draaitafels te gebruiken zijn dus die timecode vinyltjes en nog preamps (die zet je dan tussen je draaitafels en de maya in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic: @Slizer; I know. Elk forum dat ik lees kom jij wel ff langs! Laat binnenkort maar ff zien.

Ontopic: Wat voor een soort pre-amp heb ik dan nodig? Mn pc is trouwens 2.0ghz met 512 intern? Gaat dat lukken of kan ik daar beter 1024 van maken?
Was eerst van plan om mn draaitafels uit te breiden met een cd-speler, om zo een beetje onder de hoge platenkosten uit te komen. Maar dit klinkt ook erg goed. FinalScratch leek me ook altijd al gaaf, alleen dat is zooo duur. Wat is dan het verschil tussen deze twee? (FS en Maya icm DJDecks.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ben na overleg en wat uitproberen met Adion (thanks!) toch gegaan voor de Serato Scratch vinyls, die lijken toch wat stabieler en minder gevoelig te zijn voor verschillende elementen (wat imho erg belangrijk is aangezien ik er ook 'on the road' gebruik van wil maken)

Heb ze besteld bij Thomann, die is (met alle respect) toch een stukje goedkoper dan Newline...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Jep, de rane serato zijn bij thomann goedkoper (en te krijgen). Maar, je vroeg waar je final scratch kon krijgen, goedkoop, in nl...

Mijn maya komt bij thomann vandaan, en meteen de FS meebesteld (dan was het weer goedkoper, het is een centen kwestie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:01:
Jep, de rane serato zijn bij thomann goedkoper (en te krijgen). Maar, je vroeg waar je final scratch kon krijgen, goedkoop, in nl...

Mijn maya komt bij thomann vandaan, en meteen de FS meebesteld (dan was het weer goedkoper, het is een centen kwestie).
Kan iemand mij vertellen of Thomann ook naar Nederland verstuurd, en zo ja wat de verzendkosten zijn? Ben heel erg slecht in Duits, kom er maar niet uit. Die Maya is daar namelijk veel goedkoper dan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:54:

Ja, dat kan.
Ik ben van plan om binnenkort ook zelf een tijdscode samen te stellen (eerst om via download op cd te gebruiken, maar misschien daarna ook eigen vinyls) die dan voor een optimaal resultaat kunnen zorgen.

Over de phono preamps: Momenteel zijn er 2 mogelijkheden qua soundcard voor een redelijk budget (rond de 200 euro) met ingebouwde pre-amps.
Dit zijn de Hercules DJ Console mk2, en de ESI U46DJ. Beide door hun 2 stereo ins en 2 stereo outs (de esi 3 stereo outs geloof ik) perfect geschikt voor gebruik met software zoals djDecks.
Het enige nadeel aan de ESI U46DJ blijkt te zijn dat de phono preamps het signaal nogal sterk versterken, wat problemen geeft als je 'm gebruikt met naalden met een hoog outputsignaal (de shure m44-7 blijkt vooral een probleem te zijn)
Met ortofon's bijvoorbeeld is het echter geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb zelf Synq tafels, die hebben dus een Line-out. Moet ik dan alsnog een USB geluidskaart hebben om DJ Decks met een timecode vinyl aan te sturen of niet? Ik heb verder alleen een onboard (Asus) geluidskaart in mn PC zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Adion> Is dat probleem met het sterke signaal niet te verhelpen door gewoon de gain in de ESI wat omlaag te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:23:
[...]

Kan iemand mij vertellen of Thomann ook naar Nederland verstuurd, en zo ja wat de verzendkosten zijn? Ben heel erg slecht in Duits, kom er maar niet uit. Die Maya is daar namelijk veel goedkoper dan in Nederland.
De Thomann site is ook in het engels te lezen dacht ik ;) Ik heb 2 SSL vinyls besteld, en verzendkosten waren 8 euro. Mogelijk dat de verzendkosten boven een bepaald bedrag zelfs gratis zijn, iig bij musicstore.com wel boven de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
da_rippah schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 08:19:
Ik heb zelf Synq tafels, die hebben dus een Line-out. Moet ik dan alsnog een USB geluidskaart hebben om DJ Decks met een timecode vinyl aan te sturen of niet? Ik heb verder alleen een onboard (Asus) geluidskaart in mn PC zitten.
Vermits je interne geluidskaart waarschijnlijk geen 2 aparte ingangen heeft, en misschien ook geen 2 uitgangen, zou je hoe dan ook maar 1 platenspeler kunnen aansluiten.
Bovendien zijn er waarschijnlijk geen ASIO drivers voor je onboard geluidskaart, wat de latency ook een stuk zal verhogen.
Je hebt dus nog steeds een geluidskaart nodig (hoeft niet noodzakelijk usb als je 't niet wilt kunnen vervoeren/op laptop gebruiken)
Een (onvolledig) lijstje vind je hier
Adion> Is dat probleem met het sterke signaal niet te verhelpen door gewoon de gain in de ESI wat omlaag te zetten?
Nope, een domme ontwerpfout van esi eigenlijk zorgt ervoor dat de gain enkel te gebruiken is als ie op line-input mode staat, en niet in phono mode.
Er is wel al iemand die met success gewoon een weerstandje in een kabel heeft gesoldeerd om het signaal te verzwakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hmmm... dat is wel minder dan.. we hebben hier in het poppodium ook concorde's naast de gewone stanton's, dus ben benieuwd hoe dat samen gaat werken..

Gek genoeg dacht ik juist dat het ingangssignaal bij fs-achtige systemen zo hoog mogelijk moest zijn, blijft een grappige techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys, help me out :)

Ik moet binnenkort misschien draaien op een studentenfeest, leeftijd is daar ongeveer 20-22 jaar. Wat voor soort muziek moet ik vooral meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Studentenfeest? Gewoon lekker gevarieerd. Komen natuurlijk veel verschillende mensen, dus alles door elkaar. Veel bekende nummers, doen t altijd goed. Ga dus niet alleen richting trance, techno etc. maar meer top-40, hiphop, dance en gouwe ouwe.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Chiron schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:40:
Hmmm... dat is wel minder dan.. we hebben hier in het poppodium ook concorde's naast de gewone stanton's, dus ben benieuwd hoe dat samen gaat werken..

Gek genoeg dacht ik juist dat het ingangssignaal bij fs-achtige systemen zo hoog mogelijk moest zijn, blijft een grappige techniek.
Tot nog toe heb ik alleen nog maar van het probleem gehoord icm shure naalden, die ten opzichte van de anderen voor zover ik weet wel een extreem hoge output hebben.
Uiteraard is een luider signaal inderdaad beter om de nauwkeurigheid en de signaal-ruisverhouding te verbeteren, maar je snapt ook wel dat als het zo luid is dat het vervormd wordt/gaat clippen dat dat weer slechter is.
Ik heb ook gehoord dat esi het probleem zou aan het onderzoeken zijn, dus er is nog steeds een kleine kans dat ze hier iets aan kunnen doen door middel van firmware of driverupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:05:
Studentenfeest? Gewoon lekker gevarieerd. Komen natuurlijk veel verschillende mensen, dus alles door elkaar. Veel bekende nummers, doen t altijd goed. Ga dus niet alleen richting trance, techno etc. maar meer top-40, hiphop, dance en gouwe ouwe.
Succes!
Thanks, dan zat mijn gevoel al goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:23:
[...]

op:
http://www.thomann.de/thoiw7_faq_211.html
staat: Netherlands €8

En, als ik net uitleg dat ik het daar besteld heb, én je een NL vlaggetje op de site hebt die de prijzen aanpast naar NL BTW tarieven, zouden ze zomaar kunnen versturen ja :+

Het minimum bestelbedrag is 25 euro:
http://www.thomann.de/thoiw7_faq_174.html

Verwijderd

En, als ik net uitleg dat ik het daar besteld heb, én je een NL vlaggetje op de site hebt die de prijzen aanpast naar NL BTW tarieven, zouden ze zomaar kunnen versturen ja
Sorry, was volgens mij nog ergens brak van. Niet goed gelezen }:O , maar bedankt voor het antwoord. :)

Zijn er hier mensen die van draaien met draaitafels zijn overgestapt naar draaien met draaitafels, timecoded vinyl, maya44 en DJDecks? Hoe bevalt dat? Wat zijn min en plus punten? Etc. Ben er erg benieuwd naar, maar wil graag wat meer weten voordat ik t ook ga aanschaffen.
Thanks, dan zat mijn gevoel al goed
Muziek maakt eigenlijk vrij weinig uit op zo'n feest, als je kijkt naar de hoeveelheden bier die er doorheen gaan. Gewoon lekker makkelijk verteerbare muziek en meezingers.
Pas trouwens op met bier en je DJ-gear, bier wil op dat soort feesten nog weleens vliegen! :+

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 16:46 ]

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:43:
[...]

Zijn er hier mensen die van draaien met draaitafels zijn overgestapt naar draaien met draaitafels, timecoded vinyl, maya44 en DJDecks? Hoe bevalt dat? Wat zijn min en plus punten? Etc. Ben er erg benieuwd naar, maar wil graag wat meer weten voordat ik t ook ga aanschaffen.

[...]

Ik ben direct toen finalscratch uitkwam overgestapt. Technisch bevalt/beviel het me goed. DjDecks nog een stuk beter dan Finalscratch.

Maar ik heb het gedaan om zo niet zoveel platen meer te hoeven kopen. Hierdoor ben ik de interesse een beetje verloren. De charme van dagen platen kopen etc.. Dat is jammer.

Verwijderd

Maar ik heb het gedaan om zo niet zoveel platen meer te hoeven kopen. Hierdoor ben ik de interesse een beetje verloren. De charme van dagen platen kopen etc.. Dat is jammer.
Dat is ook mijn reden, om niet 10e per nummer te hoeven betalen. Ben maar een arme student. Maar als je je TT houdt, kan je toch nog steeds af en toe die platenshop binnenlopen. En af en toe nog lekker plaatjes halen, als je in een winkel gaat zoeken kom je toch elke keer weer leuke verrassende platen tegen. Kan je gewoon combineren toch, denk ik zo...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Kleine spam link: New Pioneer CDJ 800 MK2 / 1000 MK3

Ziet er erg interessant uit, hoewel ze natuurlijk iets achter lopen, maar deze move zorgt er wel voor dat ze marktleider blijven in de clubs :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:43:
[...]

plus punten> prijs. Je bent voor 160 euro klaar (109 maya, 25 TCV platen, 25 djdecks). Intuïtieve software; even rondklikken en je snapt hem wel.

minpunten> vrij hoge latency, systeemeisen ivm prc. belasting, software kan af en toe een beetje buggy zijn, tijdcode die je hoort "zingen".

Verwijderd

minpunten> vrij hoge latency, systeemeisen ivm prc. belasting, software kan af en toe een beetje buggy zijn, tijdcode die je hoort "zingen".
Hoe erg is dat met die latency? Merk je daar erg veel van, of is dat goed af te stellen? Heb een pc met 2Mhz en 512mb (Laptop komt later.) Denk dat t daar wel op werkt toch?
In eerste instantie is t gewoon voor mn slaapkamer, denk dat dit systeem daar wel relax voor is.

• Adion
Latency hangt vooral af van de snelheid van de pc en de soundcard die je kiest.
Als ik m'n geluidskaart op 5 ms latency zet kan ik niet veel verschil merken met gewoon vinyl, tot 20 ms is nog steeds bruikbaar om te mixen, maar dan moet je er wel ff aan wennen.

Je pc moet normaalgezien wel voldoen ja.
Tenzij je platenspelers een line-out hebben (zoals de Sync XTRM1's) raad ik wel aan van of een soundcard met phono preamps te nemen, of apart voorversterkers bij te kopen.
Dit maakt toch een aanzienlijk verschil in de stabiliteit en reactietijd.

Verwijderd

Mn platenspelers zijn Reloop 4000 M3D's. Dus die hebben gewoon een phono-out. Wat kan ik dan beter nemen? Een maya44 plus nog een preamp, of een soundcard incl preamp? Ik ben nog een beetje een leek op dit gebied, dus alle info is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Soundcard met ingebouwde pre-amps heeft het grote voordeel dat het wat compact blijft en dat je niet met zoveel draden zit.
Bovendien is de maya44 zeker niet de beste keuze te noemen (voor sommige mensen werkt hij uitstekend, maar een behoorlijk pak mensen hebben toch last van verschillende driverproblemen)
Zoals ik een paar posts geleden al wel een keer gezegd heb, blijven er op dit moment eigenlijk slechts 2 mogelijkheden over (als je binnen een redelijk budget wil blijven) namelijk de ESI U46DJ, of de Hercules DJ Console MK2.
Meer info kan je onder andere vinden op http://www.djdecks.be/vinylcontrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:43:
[...]
Muziek maakt eigenlijk vrij weinig uit op zo'n feest, als je kijkt naar de hoeveelheden bier die er doorheen gaan. Gewoon lekker makkelijk verteerbare muziek en meezingers.
Pas trouwens op met bier en je DJ-gear, bier wil op dat soort feesten nog weleens vliegen! :+
Oke, daar zal ik rekening mee houden, als de mensen in de zaal er maar rekening mee houden dat er dingen terug gaan vliegen dan >:).

Oke, ik ben het ermee eens dat de muzieksoort niet helemaal uitmaakt op zo'n feest, maar hoe maak ik hier een goede lijn in? Ik bedoel van een snel dancenummer naar een langzaam hiphopnummer en daarna een meezinger... Daar krijg ik zelf de kriebels van! Uit ervaring kan ik me enorm ergeren aan een dj als ik dronken ben en er word geen goede muziek gedraaid... Of ligt het er dan weer aan dat ik zelf de nodige kennis van mixen heb en snel de foutjes hoor?

Ik heb in het verleden wel op een aantal 'kantinefeestjes' gedraaid, maar ik wil het nu gewoon iets beter aanpakken (8>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe meer ik zelf met draaien en muziek bezig ben, hoe meer ik me ook aan slechte DJ's ga ergeren. Maar ik denk dat het veel mensen op zo'n soort feest niet zoveel kan schelen, zolang t maar lekkere muziek is. Mijn ervaring leert (ben zelf ook student) dat op dit soort feesten het cd-opzet gehalte vrij groot is (dat je net zo goed een cd op kan zetten met leuke nummers ipv een DJ). Maar als je je muziek gewoon lekker aan elkaar draait, wordt dat natuurlijk wel gewaardeerd. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Als student en hobby DJ, je moet even een snelle inschatting maken van het publiek. Om de zoveel tijd heb je studenten die beter gewend zijn, dan moet je even kwalitatief wat beters neerzetten, maar als het om het standaard studentenspul gaat dan kun je er vanuit gaan dat 1 op 10 van de mensen, op z'n best, het iets kan schelen wat je draait. Zolang het idd makkelijk verteerbaar is en het niet al te moeilijk is voor ze om er op te dansen vinden ze het prima.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:06:
Weet iemand hier ook een programma dat het tegenovergestelde van karaoke is?
Dat dus alleen de stem overlaat.
Kan iemand a.u.b. antwoorden :? :'( :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_G - February Bedroom Sessionz

Beetje Trance/Progressive
Vin um zelluf wel geslaagd :)

Tracklist
01. Atton Tray - Yume no Jyokyoku (Overture On A Dream)
02. Chanting Souls - Versa (Guy Gerber and Atton Tray Rework Mix)
03. Leon Bolier - My Precious (Ozgur Can Remix)
04. DJ Tarkan & Mert Medeni - On the Way (V-Sag Mix)
05. D-Nox & Beckers - You Are A Star (Club Version)
06. M.I.D.O.R vs Linn - Breathing (Progressive Mix)
07. A.M. - Arise (Hammer & Funabashi Remix)
08. Niklas Harding pres. Blackout - Shadows
09. Robimon - Aquatic
10. Armin Van Buuren - Who Is Watching (DJ Remy & Roland Klinkenberg Remix)
11. Purple Haze - Eden
12. Mode Hookers - Breath (Sander Van Doorn Remix)
13. Nalin & Kane - Open Your Eyes (Markus Schulz & Elevation Remix)

Download
http://www.megaupload.com/nl/?d=HZEELX5A
Hij was net 2 mb te groot voor Rapidshare :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Saturnus schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:28:
[...]

Een acapellamaakprogramma is er niet.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:50:

Tracklist
01. Atton Tray - Yume no Jyokyoku (Overture On A Dream)
02. Chanting Souls - Versa (Guy Gerber and Atton Tray Rework Mix)
03. Leon Bolier - My Precious (Ozgur Can Remix)
04. DJ Tarkan & Mert Medeni - On the Way (V-Sag Mix)
05. D-Nox & Beckers - You Are A Star (Club Version)
06. M.I.D.O.R vs Linn - Breathing (Progressive Mix)
07. A.M. - Arise (Hammer & Funabashi Remix)
08. Niklas Harding pres. Blackout - Shadows
09. Robimon - Aquatic
10. Armin Van Buuren - Who Is Watching (DJ Remy & Roland Klinkenberg Remix)
11. Purple Haze - Eden
12. Mode Hookers - Breath (Sander Van Doorn Remix)
13. Nalin & Kane - Open Your Eyes (Markus Schulz & Elevation Remix)

Download
http://www.megaupload.com/nl/?d=HZEELX5A
Hij was net 2 mb te groot voor Rapidshare :|
ik geef hem een 9 _/-\o_

(ik mag dan wel geen dj zijn, maar luister veeeeeel muziek hoor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ewald ! op 25-02-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah tnx dude :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:28:
[...]

Je kan proberen de frequenties tussen voor 300 en na 3300 Hz weg te filteren. Dan heb je stem, maar ja, muziek zit ook volop in dit spectrum en door frequenties weg te filteren haal je weer de dynamiek van de menselijke stem eruit.

Bassgeluid zit vaak ook nog tussen 300 en 500, en zelfs dan zit in het bassgeluid nog de kick, die weer eem hogere toonhoogte heeft. Ik denk zelf dat het je niet gaat lukken.

Waar wil je het voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft hier de Hercules DJ Console MKII staan (of ooit gebruikt?)? Ben erg benieuwd naar deze console, ipv een Maya44 usb. Voor 100e meer dan de Maya heb je ook een hoop meer opties. Lijkt me een leuke aanvulling naast het kunnen draaien met time-coded vinyl waarvoor ik deze console in eerste instantie interessant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:50:

[...]
_/-\o_ :D :D O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:33:
[...]

Je kan proberen de frequenties tussen voor 300 en na 3300 Hz weg te filteren. Dan heb je stem, maar ja, muziek zit ook volop in dit spectrum en door frequenties weg te filteren haal je weer de dynamiek van de menselijke stem eruit.

Bassgeluid zit vaak ook nog tussen 300 en 500, en zelfs dan zit in het bassgeluid nog de kick, die weer eem hogere toonhoogte heeft. Ik denk zelf dat het je niet gaat lukken.

Waar wil je het voor gebruiken?
Was van plan om ergens een stem uit te halen en over een gekaraoke'de track heen te draaien, gewoon proberen wat het wordt...maar als het sowieso al niet kan...nee dan wordt het niets.

[edit]
Je ken foto's hé? positief/negatief, als je nauw aanneemt dat karaoke negatief is, is positief dan niet het tegen overgestelde van karaoke, of gaat dat niet op hier?

[ Voor 11% gewijzigd door Saturnus op 25-02-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik heb djdecks + SSL vinyl + ESI U46DJ nu allemaal binnen en draaiend, echter nog geen tijd gehad om het eea uit te proberen... 4 maart is de vuurdoop, dan hoop ik t systeem te kunnen gebruiken @ Heroes of Techno :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb djdecks + SSL vinyl + ESI U46DJ nu allemaal binnen en draaiend, echter nog geen tijd gehad om het eea uit te proberen... 4 maart is de vuurdoop, dan hoop ik t systeem te kunnen gebruiken @ Heroes of Techno :)
Als je het allemaal uitgeprobeerd hebt, kan je dan hier je ervaringen droppen? Ben erg benieuwd, wil ook deze kant op, maar zit alleen nog te twijfelen welke externe geluidskaart t gaat worden.

En bij de way? Moet jij zelf draaien op HoT? Ik zie je naam nml niet op de line-up, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Saturnus schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:39:
[...]

Was van plan om ergens een stem uit te halen en over een gekaraoke'de track heen te draaien, gewoon proberen wat het wordt...maar als het sowieso al niet kan...nee dan wordt het niets.

[edit]
Je ken foto's hé? positief/negatief, als je nauw aanneemt dat karaoke negatief is, is positief dan niet het tegen overgestelde van karaoke, of gaat dat niet op hier?
:? Een karaoke cd/dvd heeft zoiezo geen leadzangstemmen.
Dit zijn zogenaamde orkestbanden. Dus kan je er ook geen stem op vinden. Punt.
Bij normale muziek KAN je wel een stem beter uit laten komen als je een goede EQ hebt.
Maar instrumenten die in hetzelfde frequentie gebied zitten als de stem die je "omhoog trekt"
gaan erin mee. Het is in theorie mogelijk om alleen een stem uit muziek te halen.
(Met behulp van aardig dure en ingewikkelde software en studio apparatuur...)
Maar in de praktijk bijna niet.
Verder word het veel te technisch om het precies uit te leggen.
Om een lang verhaal kort te maken: Vergeet het maar... :/

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 00:55:
[...]

Als je het allemaal uitgeprobeerd hebt, kan je dan hier je ervaringen droppen? Ben erg benieuwd, wil ook deze kant op, maar zit alleen nog te twijfelen welke externe geluidskaart t gaat worden.

En bij de way? Moet jij zelf draaien op HoT? Ik zie je naam nml niet op de line-up, ben benieuwd!
ik sluit meestal af in de suite (kleine zaal beneden) lekker swingen en spacen op minimal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Saturnus schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:39:
... ...

...

Uh....

Nee :) dat gaat idd niet op. Misschien moet je even wat basislessen audio nemen, even wat dingen leren over geluidsgolven :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Eigenlijk is het afhankelijk van de gebruikte algoritmes wel mogelijk om een karaokeversie af te trekken van de originele versie en zo enkel de stem over te houden.
De meeste algoritmes zullen echter fase-verschuivingen en andere vervormingen introduceren, die meestal juist door dit omgekeerde te nemen net harder hoorbaar zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adion is me net voor maar het lijkt me inderdaad wel mogelijk als je een vocale en instrumentale versie precies gelijk laat lopen en de één in fase en de andere in tegen fase en deze twee weer bij elkaar optelt zodat alleen de stem overblijft.(zelfde principe als bijvoorbeeld een intercom op een motorfiets of antigeluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Maar hoe is dat voor elkaar te krijgen?
Is er software voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:38:
Maar hoe is dat voor elkaar te krijgen?
Is er software voor?
Met sommige mengpaneels(meestal voor productie dus geen dj) kun je de fase dmv knop op het kanaal omdraaien,het kan ook in een wave editor zoals bv Wavelab of Soundforge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Aangenomen dat je een acappella en een normale versie hebt is dat idd wel mogelijk... ik weet dat in de mash wereld zulke dingen regelmatig worden geprobeerd om instrumentals te maken van nummers. Maar dat is wel net wat anders dan in de eerdere post genoemd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:31:
[...]

Met sommige mengpaneels(meestal voor productie dus geen dj) kun je de fase dmv knop op het kanaal omdraaien,het kan ook in een wave editor zoals bv Wavelab of Soundforge.
Ik ga eens kijken naar Soundforge, die andere heeft zo'n vage site...

Ok...install't en geprobeerd...heeft wel erg veel opties :P
Welke moet ik nemen?

[ Voor 12% gewijzigd door Saturnus op 27-02-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:21:
[...]

Ik ga eens kijken naar Soundforge, die andere heeft zo'n vage site...

Ok...install't en geprobeerd...heeft wel erg veel opties :P
Welke moet ik nemen?
Process-invert/flip,dit moet je dus alleen doen voor de vocale of instrumentale versie en vervolgens de twee versies samen voegen op de sample nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:17:
[...]

Process-invert/flip,dit moet je dus alleen doen voor de vocale of instrumentale versie en vervolgens de twee versies samen voegen op de sample nauwkeurig.
Ik heb nu een perfecte Karaoke versie 'gevonden' van het liedje, nu moet ik die dus van de normale versie aftrekken ofzo???
Ik begrijp nog niet hoe het moet...als ik dat Process-invert/flip gaat hij berekenen maar gebeurd er verder niets...moet ik niet iets vooraf instellen?
Kan u a.u.b. precies beschrijven hoe het moet?

[ Voor 6% gewijzigd door Saturnus op 27-02-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Saturnus schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:27:
[...]

Ik heb nu een perfecte Karaoke versie 'gevonden' van het liedje, nu moet ik die dus van de normale versie aftrekken ofzo???
Ik begrijp nog niet hoe het moet...als ik dat Process-invert/flip gaat hij berekenen maar gebeurd er verder niets...moet ik niet iets vooraf instellen?
Hier zijn meer dan genoeg tutorials voor op internet te vinden.
Zoek eens op google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
OverSoft schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:57:
[...]

Hier zijn meer dan genoeg tutorials voor op internet te vinden.
Zoek eens op google...
Nee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:27:
[...]

Ik ben bang dat dit niet gaat werken,de vocale en instrumentale moet bv al van dezelfde cd single komen anders zit er teveel verschil in de versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet mij ook maar in het lijstje! :)

- Hiphop
- Drum 'n Bass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 16:10:
[...]

Ik ben bang dat dit niet gaat werken,de vocale en instrumentale moet bv al van dezelfde cd single komen anders zit er teveel verschil in de versies.
De normale versie fade wat langer out aan het einde...voor de rest loopt alles precies gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 16:16:
Zet mij ook maar in het lijstje! :)

- Hiphop
- Drum 'n Bass
Heb je ergens mixes staan. Wil het wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar ik zal kijken of ik een mixje op kan nemen. Ik mix meestal niet thuis, die periode heb ik wel gehad. Ik heb trouwens wel genoeg mixjes van vroeger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet mij er maar ook bij dan, m'n mixje staat op de vorige pagina.

DJ_G
- Trance
- Progressive
- House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Gisteravond weer eens een setje in elkaar gezet.

Michali - 02-03-2006.mp3 (52:04min, 47,6MB)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine super noob vraag :p ik heb Traktor geinstalleerd, hij speelde eerst wel muziek. Maar na wat proberen met wat nummertjes, lijkt hij nu wel dood :S ik kan wel gewoon alles doen ( nummer selecteren, nummer inladen enzo ) maar als ik op play druk gebeurd er niks, de tijdslijn gaat niet lopen e.d. is hier misschien een makkelijke ( logische ) verklaring voor? Ik heb traktor al opnieuw geinstalleerd ( zal wel niet nodig zijn geweest, maar ik wou het eerst zelf proberen op te lossen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:37:
Kleine super noob vraag :p ik heb Traktor geinstalleerd, hij speelde eerst wel muziek. Maar na wat proberen met wat nummertjes, lijkt hij nu wel dood :S ik kan wel gewoon alles doen ( nummer selecteren, nummer inladen enzo ) maar als ik op play druk gebeurd er niks, de tijdslijn gaat niet lopen e.d. is hier misschien een makkelijke ( logische ) verklaring voor? Ik heb traktor al opnieuw geinstalleerd ( zal wel niet nodig zijn geweest, maar ik wou het eerst zelf proberen op te lossen )
Dat heeft vrijwel zeker te maken met je geluidskaart instellingen (in Traktor)
Kijk deze eens goed na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

Check de settings. Heb je wel een je soundcard geselecteerd?

spuit 11 :P

[ Voor 12% gewijzigd door boesOne op 04-03-2006 18:46 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:02
//beetje offtopic:

Ik heb 3 canvasdoekjes binnen voor aankleding van mijn kamer.

Draaitafel
Grootte: 30 x 35cm
Originele pixels van foto: 1600 x 1200
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/canvascompany/draaitafel.jpg

Koptelefoon
Grootte: 30 x 40cm
Originele pixels van foto: 2272 x 1704
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/canvascompany/koptelefoon.jpg

Fader
Grootte: 30 x 35cm
Originele pixels van foto: 2048 x 1536
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/canvascompany/fader.jpg

Klik hier voor een foto van de fader met een pen erop ter vergelijking van de grootte

Schuine foto van de zijkant

Achterkant

Totale kosten ( incl. 10% korting ): 103,70 euro >:)

[ Voor 12% gewijzigd door jeroenzelle op 07-03-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Erg leuk, mooie foto's ook. :)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supervet! En de kosten vallen nog best mee ook! Erg gaaf bedacht!
Waar heb je dat laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:02
Je kan het laten drukken op Canvas doek bij www.canvascompany.nl

De foto's heb ik, dus als je ze wilt hebben stuur een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ze naar mij sturen, die foto's ?
Ik wil ze ook laten afdrukken, vin ze zeer geslaagd.
g.spott@hotmail.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nu ook mn draaitafel setup (2x reloop 4000 en UMX SE) gaan gebruiken om digitaal te gaan draaien icm DJDecks.
Ik zit er aan te denken om die ESI U46DJ te kopen (omdat daar de phono-amps al in zitten).
Maar nu las ik dat de Hercules DJ Console MKII ditzelfde ook heeft. En daarnaast heeft ie ook nog allemaal extra functies. Deze apparaten zijn allebei ongeveer 200e.
Nu is mijn vraag of deze apparaten technisch gelijk zijn, het belangrijkste is het draaien met timecoded-vinyl. Die knopjes op die Hercules zouden een leuke extra zijn omdat ze allebei even duur zijn.
Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Iedereen lijkt tot nog toe tevreden over de dj console mk2, terwijl sommige mensen wel problemen hadden met de esi u46dj (maar er zijn denk ik ook nog een stuk minder dj console gebruikers, dus het is moeilijk in te schatten welke van de 2 echt de beste is)

De DJ Console voldoet in ieder geval prima, en op een snelle pc kan de latency tot slechts 2 milliseconden gezet worden, wat zeker gezien z'n prijsklasse en de extra functies die je ermee hebt toch wel een knappe prestatie is.

Nog wel een verschil is dat de esi 3 stereo uitgangen heeft, terwijl de dj console er maar 2 heeft.
Dat is op zich geen probleem, tenzij je een 3de deck wil gebruiken en dit ook op een apart kanaal op je mixer wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Adion: volg mij heb jij er wel aardig verstand van, dus bij deze nog een (de laatste) optie.
Een maya44 usb geluidskaart, samen met twee DAP Stage Cube SC-15 voorversterkers en Final Scratch platen (hoeveel gram is eigenlijk he beste?)
Wat vind je van deze optie, en is het goed vergelijkbaar met die vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Als je wat rondzoekt op de verschillende forum's zal je vinden dat hoewel de maya44 een goede oplossing kan zijn, er toch vrij veel mensen met driverproblemen zitten (wordt niet goed gedetecteerd, na elke restart driver opnieuw installeren, inputs die willekeurig omwisselen)
In dat opzicht lijkt dus nog steeds de dj console de beste keuze op dit moment.
Die voorversterker is wel goed, en de platen mag je in principe zelf kiezen.
Persoonlijk vind ik de normale final scratch platen nogal zwaar, zelfs voor gewoon te cue'en enzo.
Qua gevoel zou ik in dat geval zelf nog steeds voor de serato scratch platen kiezen, die zijn lichter als de fs standaard, maar nog ietsje zwaarder als de fs scratch platen.
Ook hebben ze zowel 5 als 1 minuut markeringen, wat ik zelf wel handiger vindt dan enkel 1 minuut-aanduidingen zoals bij de fs scratch platen.
Ook technisch is de serato tijdscode iets beter als final scratch, hoewel het over het algemeen toch weer van omgeving tot omgeving afhangt welke uiteindelijk het beste presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je tips man! Heb er echt wat aan, ga het allemaal maar eens op een rijtje zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 14:15
Deze is meer dan een jaar oud en ruimschoots de 1000 gepasseerd (wat heet, twééduizend!). Ook nu stel ik voor dat iemand een leuke topicstart maakt voor het volgende deel in deze serie :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.