How to Become a DJ... deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 20.182 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Net even een stukje in elkaar gemixt. Tribal techno op redelijk hoge snelheid. Ik heb geprobeerd zo snel mogelijk door te mixen. Lekker rap doorgemixt dus.

Michali_07-01-2006.mp3

Enjoy :)

[ Voor 4% gewijzigd door Michali op 07-01-2006 15:04 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:46
Reind schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:27:
[...]

Pas maar op dat je over 2 jaar niet een setje philips oorbellen nodig hebt om nog wat te kunnen horen ;)
Hehe. Nee, zo hard heb ik ze niet staan. Dat is ook wel het voordeel van de opstelling nu. Gewoon aangenaam mixen, zonder dat al teveel mensen er last van hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Michali schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:02:
Net even een stukje in elkaar gemixt. Tribal techno op redelijk hoge snelheid. Ik heb geprobeerd zo snel mogelijk door te mixen. Lekker rap doorgemixt dus.

Michali_07-01-2006.mp3

Enjoy :)
Heb em nog niet echt kunnen beluisteren, maar wat me meteen opviel was dat je na 1 minuut ineens het geluid een stuk zachter zet en dat het zo blijft. Why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Had hem iets te hard staan, op mijn laptop zag ik hem helemaal in het rood staan. Dan wordt de al matige geluidskwaliteit helemaal bagger. Beetje irri mischien, maar moest hem even zachter zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Hmmz. Ik heb dus hetzelfde probleem. REC uitgang van mengpaneel aangesloten op Line-In van pc, maar zelfs als ik het opname volume op de pc van mijn line-in ingang op minimaal zet, loopt de meter nog in het rood. Beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dit probleem ook altijd als ik REC aansloot op Line-In van PC. Dus dan heb ik als oplossing ipv REC gewoon BOOTH uitgang genomen, aangezien je die kan regelen, werktte super.

Nu heb ik een geluidskaart met zo'n front bay en een AUX ingang, en die neemt dan weer veel zachter en beter op, dus kan ik wel de REC gebruiken daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb op mijn laptop niet eens een line-in :P, ik gebruik de microfoon aansluiting daarvoor. In windows moet ik het input volume daarvan dan helemaal zacht zetten, zodat er nog net iets doorkomt. Mijn mengpaneel sluit ik via de master output dan daar op aan. En ook op mijn mengpaneel zet ik het volume dan helemaal zacht, anders loopt ie nog dik in het rood. En het is ook heel gevoelig. Als ik maar een klein stukje beweeg, dan schiet het volume omhoog of omlaag. Dat merk je in het begin van die mix dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:54:
Ik had dit probleem ook altijd als ik REC aansloot op Line-In van PC. Dus dan heb ik als oplossing ipv REC gewoon BOOTH uitgang genomen, aangezien je die kan regelen, werktte super.

Nu heb ik een geluidskaart met zo'n front bay en een AUX ingang, en die neemt dan weer veel zachter en beter op, dus kan ik wel de REC gebruiken daarvoor.
Ik heb net maar hetzelfde gedaan. Line-In vol open gezet in Windows en dan met de BOOTH het opname volume geregeld. Nu ff luisteren of de kwaliteit goed is geworden.

Edit: kwaliteit was dus niet zo denderend. Af en toe toch nog te hard en gewoon geluid dat schel is enzo. Straks proberen nog wat zachter te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door GoodspeeD op 09-01-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:48

Exterazzo

Qeasy

Ik wil graag ook beginnen als DJ :P En heb al wat platen gekocht en bij een vriend geoefend met draaien. Dat ging nog redelijk, maar zoals bij bijna alles, oefening baart kunst, en wil ik mijn eigen draaitafels aanschaffen.

Ik heb wat rond gekeken en heb mijn keuze eigenlijk laten vallen op de Reloop RP-4000 M3D. Een andere keuze is de Skytec 3400, maar die heeft zo'n speelgoed uiterlijk dat het me echt niks lijkt. Volgens de review op AboutDJ is het weliswaar een goede speler, maar is hij ook beter dan de RP-4000?

En bij new-line verkopen ze een RP-4000 M3Ds en een gewone RP-4000 M3D (zonder 's') voor dezelfde prijs, maar wat is nou het verschil tussen deze 2 draaitafels? Volgens mij alleen de kleur, toch?

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

GoodspeeD schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:57:
[...]

Ik heb net maar hetzelfde gedaan. Line-In vol open gezet in Windows en dan met de BOOTH het opname volume geregeld. Nu ff luisteren of de kwaliteit goed is geworden.

Edit: kwaliteit was dus niet zo denderend. Af en toe toch nog te hard en gewoon geluid dat schel is enzo. Straks proberen nog wat zachter te zetten.
Tip voor iedereen die zijn mix wil opnemen met zijn pc en die het geluid in het rood laat lopen (clippen):
Zet je gain van je mengpaneel (als je die hebt) op z'n allerzachts. Als je nu op je pc ook de line-in laag zet, clipt hij niet meer. Je kan je master zover open zetten als je wilt. Ik kan dat met mijn umx9 iig wel. Gain bijna dicht,master ver open en hij clipt niet. Zet ik de gain normaal en de master bijna dicht clipt hij wel :) (op de pc dan hè, niet op mijn mengpaneel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Alleen de kleur is verschillend ja. Ik heb zelf 2 RP-4000 hier staan, ruim 2 jaar al, en ze doen het nog perfect. Goed spul dus en zeker waar voor je geld. Heb nog overwogen om super oems te halen, maar deze doen het nog perfect dus daar wacht ik nog wel even mee.
Waypoint schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:56:
[...]

Tip voor iedereen die zijn mix wil opnemen met zijn pc en die het geluid in het rood laat lopen (clippen):
Zet je gain van je mengpaneel (als je die hebt) op z'n allerzachts. Als je nu op je pc ook de line-in laag zet, clipt hij niet meer. Je kan je master zover open zetten als je wilt. Ik kan dat met mijn umx9 iig wel. Gain bijna dicht,master ver open en hij clipt niet. Zet ik de gain normaal en de master bijna dicht clipt hij wel :) (op de pc dan hè, niet op mijn mengpaneel)
Maar dan kun je het volume tussen 2 verschillende platen niet regelen. Lijkt me een slecht plan dus. Gewoon je master of booth volume laag zetten, en de input volume op je pc laag instellen. Dat gaat perfect.

[ Voor 62% gewijzigd door Michali op 15-01-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Exterazzo schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:17:
Ik heb wat rond gekeken en heb mijn keuze eigenlijk laten vallen op de Reloop RP-4000 M3D. Een andere keuze is de Skytec 3400, maar die heeft zo'n speelgoed uiterlijk dat het me echt niks lijkt. Volgens de review op AboutDJ is het weliswaar een goede speler, maar is hij ook beter dan de RP-4000?
Volgens mij (en correct me if i'm wrong) word dat vermeld in de review. De Tec3400 is te vergelijken met de RP5000 en die is beter als de RP4000 dus dan zal de Tec3400 dat ook wel zijn (grappig dat ik soms zelf amper meer weet wat ik nou exact geschreven heb.... :+)

Ding is pis en pislelijk maar ach voor dat geld kun je niet alles hebben. Het apparaat heeft echter een sterkere motor als de RP4000, reverse, hoogte instelling van de arm, een gedempte platter en een brake adjust...... had ik al gezegd dat ie pis lelijk was :+

Overigens is de pitch bend functie het enige wat echt waardeloos is op de draaitafel..... gelukkig hoef je hem niet te gebruiken ;)
En bij new-line verkopen ze een RP-4000 M3Ds en een gewone RP-4000 M3D (zonder 's') voor dezelfde prijs, maar wat is nou het verschil tussen deze 2 draaitafels? Volgens mij alleen de kleur, toch?
Al zolang het apparaat in productie is is er geen moer veranderd op de kleur van de deckplate na. Overigens is de HQ30 van JB Systems ook dezelfde draaitafel en geloof het of niet maar de T3 van JB is zelfs gelijk van binnen aan de RP4000 en HQ30.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Waypoint schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:56:
[...]

Klinkt als -> Ik wil het gas pedaal van mijn auto wel vol intrappen maar niet harder dan 10km/u dus ik hang maar 3 ton aan beton aan de trekhaak.....

Volg dan gewoon deze tutorial -> http://www.aboutdj.nl/content/view/10/7/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Reind schreef op maandag 16 januari 2006 @ 00:34:
[...]

Klinkt als -> Ik wil het gas pedaal van mijn auto wel vol intrappen maar niet harder dan 10km/u dus ik hang maar 3 ton aan beton aan de trekhaak.....

Volg dan gewoon deze tutorial -> http://www.aboutdj.nl/content/view/10/7/ ;)
je kan je tutorial volgen wat je wilt, maar dat heeft echt geen zin hoor. Ik gebruik ook audacity en als ik mijn gain op normaal volume heb staan, loopt hij in het rood.

Vandaar. 'T is ook bedoeld voor erbij, als je je input al op minimum hebt staan en het nog gebeurd :) .
Michali schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:57:

[...]

Maar dan kun je het volume tussen 2 verschillende platen niet regelen. Lijkt me een slecht plan dus. Gewoon je master of booth volume laag zetten, en de input volume op je pc laag instellen. Dat gaat perfect.
Wel gelezen wat ik zei? Diegene gaf al aan, soms kan jej het inputsignaal op 1 zetten en nog clipt hij. Waarom zou je trouwens aan je gain zitten. Als je net als ik met originele cd's draait, hoeft dat bijna nooit :). Als je het goed doet, kan je nog steeds aan je gain zitten, daar heb je dan zat ruimte voor.

Al eens geprobeerd op te nemen met je master of booth zachter? Dat maakt dus voor het signaal geen flikker uit bij mijn mengpaneel zoals ik al zei. Gain wel, daarom zei ik het. Ik kan de master helemaal openzetten en niks clipt, maar als ik dat met de gain doe (ook al staat hij zacht)loopt alles in audacity in het rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11
Waypoint schreef op maandag 16 januari 2006 @ 00:41:
Al eens geprobeerd op te nemen met je master of booth zachter? Dat maakt dus voor het signaal geen flikker uit bij mijn mengpaneel zoals ik al zei. Gain wel, daarom zei ik het. Ik kan de master helemaal openzetten en niks clipt, maar als ik dat met de gain doe (ook al staat hij zacht)loopt alles in audacity in het rood
Dat ligt er maar net aan waar je de line-in op aansluit. Sluit je op een speciale rec uitgang je line-in aan dan heeft je master idd geen invloed. Gebruik je een master uitgang dan kun je het volume met je master regelen. De gains op een paneel zijn imho bedoeld om volumeverschillen op je input te corrigeren, niet om je outputvolume mee te verlagen.
Als je zorgt dat je rond de 0dB uitstuurt dan zou je sowieso de boel goed moeten kunnen afregelen op de PC. Heb je niet per ongeluk de boel aan de mic ingang gekoppeld ofzo?

Even wat anders. 'k Heb gister mijn eerste mengpaneeltje binnengekregen. En hij bevalt op zich prima, maar ik had er vandaag wat raars mee: op 1 kanaal werkte de gain slechts op het linker kanaal. Helemaal dicht gaf dus nog steeds het rechter kanaal door. In een poging de oorzaak op te sporen heb ik de input even omgeprikt naar de andere aansluitingen voor hetzelfde kanaal. Zowel daar als na het terugprikken werkte het weer goed. Een mixer terugsturen met een niet reproduceerbaar defect is nogal lastig, bovendien is mijn kennis van mixer electronica vrij beperkt. Vandaar 2 vragen:
1. Kan iemand me uitleggen hoe dit technisch mogelijk is (veel verder dan een slechte verbinding in een stereo-potmeter kom ik niet, maar dat verklaart niet echt waarom het plotseling verholpen kan zijn).
2. Is dit een serieus probleem en dus de moeite om een RMA voor te starten, of hebben alle mixertjes van beperkt budget wel eens een "glitchje" en is het niets om je druk om te maken.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Wel gelezen wat ik zei? Diegene gaf al aan, soms kan jej het inputsignaal op 1 zetten en nog clipt hij. Waarom zou je trouwens aan je gain zitten. Als je net als ik met originele cd's draait, hoeft dat bijna nooit :). Als je het goed doet, kan je nog steeds aan je gain zitten, daar heb je dan zat ruimte voor.
Natuurlijk heb ik gelezen wat je zei. Ik zeg daar gewoon op wat daarmee voor mij, en mischien voor andereren, de gevolgen van zijn als ik het zo toepas. Ik draai met platen en het verschil is soms ontzettend groot. Soms verschilt de stand gain zelfs 1/3 draai van elkaar. Als ik hem helemaal zacht zou zetten, dan zou ik dus niet normaal meer kunnen mixen. Als jij het goed vind gaan zo, dat moet je zelf weten, maar ik vind het persoonlijk geen goede tip.
Dan heb je vrijwel zeker je pc direct op de record output van je mengpaneel aangesloten. Daar heeft de master namelijk geen controle over. Ik sluit hem altijd direct op de master output aan (1 van de 2 bij mij gelukkig). Dan kan ik het volume gewoon goed controleren zonder aan de gain te komen, wat imo echt de bedoeling niet kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[...]

je kan je tutorial volgen wat je wilt, maar dat heeft echt geen zin hoor. Ik gebruik ook audacity en als ik mijn gain op normaal volume heb staan, loopt hij in het rood.

Vandaar. 'T is ook bedoeld voor erbij, als je je input al op minimum hebt staan en het nog gebeurd :) .
Heb je ook in audacity zelf het recording volume naar beneden gebracht? Denk het niet namelijk. Slider naast de lin-in selectie naar links verplaatsen en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
T-MOB schreef op maandag 16 januari 2006 @ 01:17:
[...]
Even wat anders. 'k Heb gister mijn eerste mengpaneeltje binnengekregen. En hij bevalt op zich prima, maar ik had er vandaag wat raars mee: op 1 kanaal werkte de gain slechts op het linker kanaal. Helemaal dicht gaf dus nog steeds het rechter kanaal door. In een poging de oorzaak op te sporen heb ik de input even omgeprikt naar de andere aansluitingen voor hetzelfde kanaal. Zowel daar als na het terugprikken werkte het weer goed. Een mixer terugsturen met een niet reproduceerbaar defect is nogal lastig, bovendien is mijn kennis van mixer electronica vrij beperkt. Vandaar 2 vragen:
1. Kan iemand me uitleggen hoe dit technisch mogelijk is (veel verder dan een slechte verbinding in een stereo-potmeter kom ik niet, maar dat verklaart niet echt waarom het plotseling verholpen kan zijn).
2. Is dit een serieus probleem en dus de moeite om een RMA voor te starten, of hebben alle mixertjes van beperkt budget wel eens een "glitchje" en is het niets om je druk om te maken.
Gain dicht hoeft niet te betekenen dat er helemaal geen geluid meer door komt. Als ik de gain op mijn Nuo5 compleet dicht draai houd ik evengoed nog een -10db uitsturing over.

Als het probleem niet meer te reproduceren is zou ik me er niet druk om maken. Het kan zijn dat er net ff wat vuil o.i.d tussen heeft gezeten waardoor ie niet lekker werkte.

Mijn Nuo is ook wel eens op hol geslagen en er was geen effect meer welke werkte, cd speler loopt ook eens in de zoveel tijd eens compleet vast en ik heb zelfs een SL wel eens op 78rpm zien draaien terwijl die stand er toch echt niet op zit...... lang leve elecktronica ;)

[ Voor 10% gewijzigd door R2D2 op 16-01-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met men setup (weeral) :(

Ik heb dus 2x BST SuperOEM bakken en een Stageline MPX460 mengpaneel (niets speciaals)

Nu had ik alles gebruikt op een feestje, en sluit nu alles dus weer aan.

1) Als ik kanaal van rechter TT openzet, hoor ik gewoon de radio :? En nog klaar en duidelijk ook. Als ik wat aan de aarding draaide, kwam er zo wat storing op, dus ik die aardings kabel niet aangesloten, maar het probleem bleef!! (Ja even mixen met radio ertss :( )

Als ik toen de rode of de witte audio kabel uit men TT of mengpaneel trok was het gedaan, gewoon eentje was al genoeg (TT staat zelfs niet aan!).

Na een dagje rusten was dat radio gedoe gedaan, MAAR:

2) Nu hoor ik een constant piep toon! Niet echt gepiep, meer gezoem, tussen gezoem en gepiep in.

Allee de rechtste TT heeft dit (staat mooi op phono) Als ik van kanaal verandert maakt het niets uit. Of als TT nu aanstaat of niet -> maakt niets uit! Als ik de witte of rode audio kabel er even uittrek, is alles weg. Als ik op mengpaneel het kanaal op Line zet is het ook weg.

Wat is er hier aan de hand? :| :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Reind schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:56:
[...]

Heb je ook in audacity zelf het recording volume naar beneden gebracht? Denk het niet namelijk. Slider naast de lin-in selectie naar links verplaatsen en klaar ben je.
Ik zou haast zweren van wel. Ik moet eerlijk bekennen dat het al een poosje geleden is dat ik het heb gedaan, maar volgens mij zat zelfs in de oude versies van audacity al een line in selectie schuifbalkje (of hoe je dat ook noemt ;) )
Michali schreef op maandag 16 januari 2006 @ 07:43:
[...]

...
[...]

Dan heb je vrijwel zeker je pc direct op de record output van je mengpaneel aangesloten. Daar heeft de master namelijk geen controle over. Ik sluit hem altijd direct op de master output aan (1 van de 2 bij mij gelukkig). Dan kan ik het volume gewoon goed controleren zonder aan de gain te komen, wat imo echt de bedoeling niet kan zijn.
T-MOB schreef op maandag 16 januari 2006 @ 01:17:
[...]
KNIP;
Ff tekst weggehaald anders heb je weer van die ellenlange quotes ;)

...
Dat je zoveel verschil met vinyl qua volume hebt wist ik niet :). Maar ik heb hem dan gewoon op de line in aangesloten en niet op de microfoon ingang hoor ;) . En hij gaat idd vanuit de record output. Die master output is die te vergelijken met bijv een booth kanaal? Als je kan kiezen tussen een record output en een master output, kan je toch altijd beter voor een record output kiezen naar mij dunkt? Of is dat niet het geval?
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:40:
Ik heb een probleem met men setup (weeral) :(

Ik heb dus 2x BST SuperOEM bakken en een Stageline MPX460 mengpaneel (niets speciaals)

Nu had ik alles gebruikt op een feestje, en sluit nu alles dus weer aan.

1) Als ik kanaal van rechter TT openzet, hoor ik gewoon de radio :? En nog klaar en duidelijk ook. Als ik wat aan de aarding draaide, kwam er zo wat storing op, dus ik die aardings kabel niet aangesloten, maar het probleem bleef!! (Ja even mixen met radio ertss :( )

Als ik toen de rode of de witte audio kabel uit men TT of mengpaneel trok was het gedaan, gewoon eentje was al genoeg (TT staat zelfs niet aan!).

Na een dagje rusten was dat radio gedoe gedaan, MAAR:

2) Nu hoor ik een constant piep toon! Niet echt gepiep, meer gezoem, tussen gezoem en gepiep in.

Allee de rechtste TT heeft dit (staat mooi op phono) Als ik van kanaal verandert maakt het niets uit. Of als TT nu aanstaat of niet -> maakt niets uit! Als ik de witte of rode audio kabel er even uittrek, is alles weg. Als ik op mengpaneel het kanaal op Line zet is het ook weg.

Wat is er hier aan de hand? :| :X
Gebruik je een geaard stopcontact? Ik heb wel eens vaker dit soort verhalen gehoord, maar volgens mij heeft het ook iets met je aarde te maken(?)

[ Voor 30% gewijzigd door Waypoint op 16-01-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, alle stopcontacten zijn ge-aard, heb zelfs al paar keer verandert van stopcontact.

De eerste TT werkt dus perfect. Ik heb dan eens die audiokabel verwisseld -->

TT staat dus gewoon uit, fader helemaal open. Ik hoor een zoemmmmm. Trek ik de rode audio kabel uit de TT -> zoem blijft. Trek ik de witte eruit en de rode erweer in -> gedaan met zoemen!

Ik heb verschillende keren getest, met verschillende kabels. Als de witte kant van de audio kabel in de TT steekt krijg ik het gezoem! Alleen dan. Maar dus ook bij het mengpaneel. Kanaal waarop de TT hangt, trekt daar de rode uit -> blijft zoemen, de witte eruit -> alles normaal.

En het is ook alleen maar als de stekker van de TT insteekt. Dus eigenlijk is de TT beetje kapot aan de linkeruitgang??

EDIT: Hier had ik nog niet aangedacht:

Heb toen ook juist nieuwe naald geinstaleerd (Stanton 505 SKII) Als ik het element eraf schroef is ook alles voorbij. FF de aansluitingen van de naald opnieuw bekijken.

EDIT2: Yup het is de naald/element. Als ik die van TT verwissel heeft de andere het probleem. Ok, dat is al 1 ding, het ligt niet aan de TT :) Juist alle aansluitingen bekeken... Ziet er perfect uit :X

EDIT3:

Allee, pics!

Afbeeldingslocatie: http://owjeih.flashblue.be/Koenpje/DSC02990.JPG

http://owjeih.flashblue.be/Koenpje/DSC02991.JPG

http://owjeih.flashblue.be/Koenpje/DSC02992.JPG

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb wel eens gelezen dat die stanton elementen een bepaalde "aardingsstoring" kunnen hebben. De oplossing is dan het koperen stripje verwijderen bij je rode en blauwe draad. Ik heb het zelf nog nooit gehad, maar je zou het eens kunnen proberen.

Andere optie: weet je zeker dat je contacten van je headshell goed/schoon zijn? (edit; als ik kijk naar de foto's lijkt het wel alsof ze niet helemaal zuiver zitten) Als je je elementen omwisseld (andere headshell) heb je het dan ook?

[ Voor 12% gewijzigd door teacher op 16-01-2006 15:51 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hoe is je mixer aangesloten, ongeaard? Geaard? Voeding?

Wat je kunt proberen is een ferriet kern (klikbare) om de kabel heen hangen, zo dicht mogelijk bij de storings bron (draaitafel dus). Of het 100% zekerste weten gaat werken durf ik je niet op een briefje te geven.

Ow en meet de overhang van je element eens na want daar klopt volgens mij ook niet veel van.

[ Voor 11% gewijzigd door R2D2 op 17-01-2006 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:48

Exterazzo

Qeasy

Zo ik heb mijn Reloop RP-4000 spelers binnen. Ik moet ze nog in elkaar zetten, heb ik nog geen tijd voor gehad. Maar deze spelers hebben ook 'quartz lock'. Maar ik heb werkelijk geen idee wat het inhoud. Ook op new-line en hier kan ik niet echt een duidelijk antwoord vinden. Van google word ik ook niet veel wijzer :)

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54
Dan blijft ie op 0% pitch staan ongeacht de stand van de pitchfader. Handig voor opnemen

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 15:00
Ola! Ik had al een tijdje niet gepost (had het erg druk) maar daar ben ik weer!
Meteen ff een vraag voor de Ecler-Nuo bezitters.

De linefader curve is zoals de nuo bezitters weten, niet linear. Volgens ecler zou hier een oplossing voor komen. Is deze er al?

Kheb zelf de Nuo 3. Heerlijk ding. Alleen die fadercurve, ik kan er maar niet aan wennen.....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
ChojinZ schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:37:
De linefader curve is zoals de nuo bezitters weten, niet linear. Volgens ecler zou hier een oplossing voor komen. Is deze er al?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
ChojinZ schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:37:
Ola! Ik had al een tijdje niet gepost (had het erg druk) maar daar ben ik weer!
Meteen ff een vraag voor de Ecler-Nuo bezitters.

Kheb zelf de Nuo 3. Heerlijk ding. Alleen die fadercurve, ik kan er maar niet aan wennen.....
Ik ben zelf in het bezit van een Nuo 2, heerlijk bakkie naar mijn mening. In het begin had ik ook wat last van fadercurve, maar nu weet ik hoe ik ermee moet omgaan en is mixen geen probleem. Ik heb toch meer de instant fade in techniek (zodra je de plaat eringooit de fader vol open). Opzich valt er nog wel wat aan de curve aan te passen via de fadercurve knop. Ikzelf heb em op het sofst mogelijk gezet.

In de zomer ga ik waarschijnlijk een 3 kanaalsmixer halen, maar dat wordt hoogstwaarschijnlijk toch de Nuo 3 (icm. een Soundbite, ben van plan om meer techno te draaien, en dat past wel in zo'n setje)

Morgen post ik trouwens nog een tweetal jump/french-tek mixjes, dus stay tuned ;) !

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Das een duidelijk antwoord.... (waar ik niet blij mee ben :'( )

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Swandertj schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:15:
[...]

Ik ben zelf in het bezit van een Nuo 2, heerlijk bakkie naar mijn mening. In het begin had ik ook wat last van fadercurve, maar nu weet ik hoe ik ermee moet omgaan en is mixen geen probleem. Ik heb toch meer de instant fade in techniek (zodra je de plaat eringooit de fader vol open). Opzich valt er nog wel wat aan de curve aan te passen via de fadercurve knop. Ikzelf heb em op het sofst mogelijk gezet.

In de zomer ga ik waarschijnlijk een 3 kanaalsmixer halen, maar dat wordt hoogstwaarschijnlijk toch de Nuo 3 (icm. een Soundbite, ben van plan om meer techno te draaien, en dat past wel in zo'n setje)

Morgen post ik trouwens nog een tweetal jump/french-tek mixjes, dus stay tuned ;) !
Instant fade techniek is idd geen probleem. Maar als je langzaam in of uit wil faden moet ik vaak toch oppassen dat ik het niet te snel doe (ben ook vaak geneigd om de gainknop hiervoor te gebruiken).
En, idd, er valt wel het eea in te stellen met fadercurve knop, maar dan nog, helemaal linear krijg ik em niet....

Maar ach, zo heeft elk mengpaneel wel wat. Het perfecte mengpaneel, die bestaat dan ook mijns inziens niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb zelf een nuo 5, en ik vind het wel lekker die fade curve. Ik heb hem zo ingesteld dat hij meer naar het laatste stuk exponentieel harder wordt (niet helemaal exponentieel natuurlijk, maar wel op die manier). Mixen doe ik alleen met de EQ en niet met de fader, zelden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Hah, ook al.. zeker trance/progressive? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:07

Chiron

Moderator Discord
zou het nu dan toch goedkomen met de geluidskwaliteit? :p

Pioneer djm-800

Afbeeldingslocatie: http://www.lilypix.com/photos/data/d1fe173d08e959397adf34b1d77e88d7/947_p52939.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Chiron schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:17:

Pioneer djm-800

[afbeelding]
Als ze er nu eerst eens wat andere faders in flappen :P
Mag wel voor dat geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Pioneer djm-800

[afbeelding]
Ik wist niet dat Pioneer zulke nette mixers maakte :P Ik neem aan dat het een kleinere versie van de DJM-1000 is, maar zijn er toevallig ook exactere specs? Kan er namelijk erg weinig over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Tsunami schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:39:
[...]
Ik wist niet dat Pioneer zulke nette mixers maakte :P Ik neem aan dat het een kleinere versie van de DJM-1000 is, maar zijn er toevallig ook exactere specs? Kan er namelijk erg weinig over vinden...
Same here, helemaal nix opgegoogled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 14-09 14:43
http://forum.djdecks.be/viewtopic.php?t=1810

Die Pioneer DJM-800 lijkt wel vet qua specs. Volledig digitaal, en met midi-output zodat je 'm ook voor je software kan gebruiken.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
http://www.pioneerprodjfo...collapsed&sb=5&o=&fpart=1
PIONEER’S DJM-800 IS WORLD’S FIRST 96KHZ/24 BIT MIXER THAT CAN HARMONICALLY MIX AND REMIX
USING SOUND COLOR EFFECTS

ANAHEIM (January 19, 2006) – The DJM-800 mixer introduced at NAMM today by Pioneer Electronics (USA) Inc. gives professional DJs the tool they need to expand their musical horizon, with capabilities for mixing records, remixing, producing and performing. Pioneer’s DJ mixers have a reputation for providing high quality audio and reliability. The new DJM-800 incorporates features recommended by many professional DJs and club engineers, raising the bar on sound fidelity and ease of mixer operation. Most important are its high quality 96kHz/24 bit sampling and harmonic mixing capabilities.

High Quality Audio
The analog signal from the player passes through the shortest signal route, first digitized at 96kHz / 24bit through a pro A/D converter where it reaches the digital mixing stage with the best sound possible. The mixing is carried out by 32bit DSP with minimal deterioration of sound quality. A highly rigid chassis minimizes unnecessary vibration, which could adversely affect sound quality. The mixer also incorporates a dual-shield structure for eliminating entry of digital noise and a high performance power supply for noise-free power.

Sound Color Effects For A New Style of DJ Mixing
The world’s first DJ mixer with Auto Harmonic Tuning detects the key of song and automatically corrects it to the closest true key. In music theory terms, when a DJ raises the pitch of a song in the key of C by three percent, the song is no longer in the key of C, but somewhere between C and C sharp. This makes it impossible to perform a perfect harmonic mix. Pioneer’s new Harmonic Tuning feature takes the key of the source audio and adjusts the pitch until it is that of a standard note.

Of course a DJ still has to know some basics about music, such as which keys match, in order to pull off an acoustically perfect harmonic mix. World class DJs currently spend thousands of hours learning the keys of their music and re-mastering their library to be in “perfect pitch”. Now the DJM-800 makes it easier to perform a “Harmonic Mix”.

“As the art of DJ mixing becomes more and more sophisticated, Pioneer raises the level of its equipment to provide the tools needed by today’s professionals,” said Karl Detken, director of product planning for Pro DJ products at Pioneer Electronics (USA) Inc.

Effects
The DJM-800 incorporates a highpass / lowpass filter, notch filter and bit crusher effect for all channels. In conjunction with the additional Beat Effects, 50 combinations of effects are possible.

-more-

Pioneer Introduces DJM-800 Mixer at NAMM / pg. 2

Higher quality effects at 24bits make for a cleaner sounding remix. The effects automatically detect the BPM of the music and sync to the beats. DJM-800 includes some familiar effects, plus some new ones: Echo, Delay, Reverse Delay, Pan, Transform, Filter, Flanger, Phaser, Reverb, Robot, Chorus, Roll and Reverse Roll.

Digital Input/Output terminals
Digital inputs and outputs allow for connection with other digital-capable equipment for a fully digital chain, without degradation of sound quality. The DJM-800 is not only ideal for the club professional but also great in a recording studio environment where high fidelity sound is required. Input frequencies of 44.1/48/96kHz are compatible; output frequency is selectable between 48/96kHz.

Fully Assignable MIDI function
There are a total of 61 assignable controls. The MIDI signal can be sent from almost all knobs and switches on the surface of the DJM-800 to external midi equipment. Since the mixer can send out many MIDI signals, it can be used as a flexible interface to music software or hardware such as Ableton Live or EDIROL V-4 Video Mixer.

Rotary Volume Knobs Available (optional)
The main volume fader knobs can be replaced with rotary volume knobs (DJC-800RV), which are especially valuable for extended mixing providing more subtlety and precision.

Numerous other features make the DJM-800 ideal for a sophisticated DJ.

· Cross Fader Assign allows the DJ to assign each channel’s input to the cross fader.
· Fader Curve Adjust allows the user to change the cross fader/channel fader curve.
· When connected to a Pioneer CDJ player, the Fader Start allows playback to be started by simply sliding the cross fader or channel fader.
· A built-in three-band equalizer enables level control within a –26dB to +6dB range for high, mid, low bands, respectively.
· The Talk Over feature automatically lowers track volume so an MC can talk over the track.
· The Mic Signal Cut eliminates the microphone sound output to the booth monitor to prevent feedback.
· The DJ can check the peak level of the input audio for each channel and the master.

The DJM-800 will be available late February 2006 for a manufacturer’s suggested retail price of $1,699.

Pioneer offers a complete line of Pro DJ Equipment through its Pro Audio Group. Its DJM series of mixers have become an industry standard at clubs, studios, mobile rigs and homes around the world, known for their high quality sound and reliability. For more information, visit www.PioneerProDj.com.

Pioneer Electronics (USA) Inc. is headquartered in Long Beach, Calif., and its U.S. Web address is www.pioneerelectronics.com. Its parent company, Pioneer Corporation, is a leader in optical disc technology and a preeminent manufacturer of high-performance audio, video, computer equipment for the home, car and business markets. The company, founded in Tokyo in 1938, focuses on four core business domains including DVD, display technologies, Digital Network Entertainment™ and components.

Specifications

Input Terminal CD/LINE x 5 (RCA)
PHONO x 3 (RCA)
DIGITAL IN x 4 (COAXIAL S/PDIF)
MIC x 2 (XLR / ¼” combo x 1, ¼” x 1)

Output Terminal MASTER OUT x 2 (RCA x 1, XLR x 1)
BOOTH OUT x 1 (¼”)
        HEADPHONE MONITOR OUT x 1 (TOP PANEL ¼”)
           REC OUT x 1 (RCA)
DIGITAL OUT x 1 (COAXIAL S/PDIF)

Other Terminal SEND x 1 (¼”)
RETURN x 1 (¼”)
MIDI OUT x 1 (5pin DIN)
CONTROL x 4 (3.5mm MINI JACK)

Frequency Response 20Hz - 20kHz

Total Harmonic Distortion 0.005% or less

Signal-to-Noise Ratio 105dB (line)

Head Room 19dB

Power Requirements AC 120V (60Hz)

Power Consumption 32W

Dimensions 12.6” (W) x 15” (D) x 4.25” (H) // 320 (W) x 381(D) x 108 (H) mm

Weight 17.6 lbs // 8 kg
Afbeeldingslocatie: http://www.lilypix.com/photos/data/d1fe173d08e959397adf34b1d77e88d7/947_p52938.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 00:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die ziet er écht netjes uit imho...
persoonlijk zou ik wel voor de 400 gaan ...

[ Voor 40% gewijzigd door teacher op 20-01-2006 16:53 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Empathy schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:02:
Hah, ook al.. zeker trance/progressive? :)
Ik? Nee alleen techno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38

Pioneer djm-800

[afbeelding]
Eindelijk een gewone draaiknop voor het master-volume :P
Ben idd benieuwd naar de geluidskwaliteit, vooral het hele Tune-gebeuren ben ik benieuwd naar. Hoop dat het een laag gadget gehalte heeft en meer een echte functie is ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
http://djdeals.com/pioneerDJM800.htm

$1499 is dan wel weer een beetje teveel van het goede :/ Oh well, it was fun while it lasted :P

Bij de site van Chiron staat zelfs $1699...

[ Voor 15% gewijzigd door Tsunami op 20-01-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Vraag: M-Audio Delta 44 (4x in / 4x out) geluidskaart is te gebruiken met FS/DjDecks software?
in combinatie met Staton ST-90 draaitafels (pre-amp is nodig?)
iemand goede ervaringen met deze setup/geluidskaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Niet met die specifieke geluidskaart maar wel met M-Audio producten. Dat is gewoon een bijzonder goed semiprofessioneel merk. Ikzelf gebruik de Revolution 5.1 op me desktop en een Audiophile USB voor het produceerwerk op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Flake schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:45:
Niet met die specifieke geluidskaart maar wel met M-Audio producten. Dat is gewoon een bijzonder goed semiprofessioneel merk. Ikzelf gebruik de Revolution 5.1 op me desktop en een Audiophile USB voor het produceerwerk op mijn laptop.
Waarom niet met de Delta44.. over wat ik er van kan vinden op internet is het van belang dat de geluidskaart ASIO en (voor twee draaitafels) 4 in en 4 outputs moet hebben..
op de site van djdecks staat hij ook in de lijst, maar niet getest..

wil hem dus NIET voor producen gebruiken, daar heb ik een digi002 voor..

[ Voor 7% gewijzigd door num-lock op 20-01-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik gebruik geen djdecks ;)

Voor mijn desktop wilde ik gewoon goed geluid voor muziek en film. Dan was dit mijn beste keus, en ik heb er geen spijt van. Dat hij ook nog eens ASIO ondersteunt is handig als je eens met Minihost ff VSTjes wilt proberen. Op de laptop werkt die Audiophile ook als een trein, werkt net zo praktisch.

[ Voor 86% gewijzigd door Flake op 20-01-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
ok.. ach heb nu een soundblaster in de desbetreffende computer zitten, voor de delta44 moet ik 130euro neer tellen.. (hopelijk is dat niet al te veel) en ga ik het gewoon testen, op de forums van ms.pinky heb ik al wat gebruikers gevonden die dezelfde setup gebruiken die ik in mijn hoofd heb.
bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Voor bij die ST 90 zal je inderdaad wel pre-amps nodig hebben, verder denk ik wel dat de delta44 geen slechte keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dammit, nieuwe draaitafels (SynQ xtrm-1) maar nu heb ik gezeik met Dj-Decks. Heel raar. tussen 0 en +3 is de pitch stabiel, tussen +3 en +5 knalt de pitch alle kanten op (van -16 tot +30, onmixbaar dus) en na de +5 werkt het weer netjes...

Kon me niet herinneren dat ik dat probleem eerder ook had. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Die DJM800 vind ik op zich wel veelbelovend. Hij lijkt natuurlijk heel erg op de DJM600 waardoor je nooit aanpassingsproblemen hebt als je ergens moet draaien. Verder heeft ie natuurlijk een hoop leuke nieuwe dingen... Phaser en Bitcrusher effecten vind ik vooral erg :~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
DaJan: Gebruik je toevallig Ortofon Concorde's ?
Ik heb het probleem ook eens gehad, en het bleek dat het signaal plots heel vreemd werd doorgegeven, het verwisselen van de elementen tussen 2 platenspelers heeft toen het probleem opgelost.
Ik vermoed dus dat het probleem iets te maken heeft met het contact tussen het element en de toonarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Numark X²

Afbeeldingslocatie: http://www.skratchworx.com/images/nammpics/numark/x2_4_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.skratchworx.com/images/nammpics/numark/x2_2_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.skratchworx.com/images/nammpics/numark/x2_1_small.jpg
Do you remember when the Numark CDX came out with it's real vinyl platter? Do you also remember thinking "wouldn't it be like way cool and stuff if Numark put a tonearm on there as well"? My guess is that it was always planned to do just that. Now hot on the heels of Gemini's long awaited CDT-05, Numark have announced the X² (squared, not 2 - just so you know). And very nice it is as well.

With an obvious CDX heritage, the X² does everything you might expect it to. It plays vinyl and CD but not together (a conscious decision by Numark). And it takes all the best bits from the TTX and CDX, jumbles them up a bit, refines then and puts them back together in a much simpler format. Gone are the effects but kept is the loop function. And for CDX owners who know what a pain scratch mode it, the button is now instant and simply toggles between normal and forward only. Also tweaked are the brake dials, now they're recessed knobs like their mixers.

The clever thing is the vinyl. Instead of being screwed in place like the CDX/HDX, the vinyl is instantly removable. One bonus is that the supplied vinyl will be playable as well, coming pre cut as a battle tool. But of course, you can put your own vinyl into the adapter and always have some battle tools on hand should the need arise.

For scratch heads though - and pre-empting the obvious comments - the lack of battle position might be a problem. Thankfully, being a lefty, I can turn the X² and still get access but for righties, you're a bit stuck.

But how does it perform? Perfectly in my humble opinion. I had a 5 minute bash on it yesterday and couldn't really fault it. IMPORTANT: this isn't a review, but first impressions do count. I'm going to get Numark to link up a DXMPro for me and have an extended play if I can. And a box to stand on yet again as manufacturers seem to think DJs are 9ft tall and set the height of the decks accordingly.

There's more Numark stuff going on, but for now, I figure you all wanted to see the X².

Info from Skratchworx.com
http://www.numark.com/ind...view.php?v=overview&n=101

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adion schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:37:
DaJan: Gebruik je toevallig Ortofon Concorde's ?
Ik heb het probleem ook eens gehad, en het bleek dat het signaal plots heel vreemd werd doorgegeven, het verwisselen van de elementen tussen 2 platenspelers heeft toen het probleem opgelost.
Ik vermoed dus dat het probleem iets te maken heeft met het contact tussen het element en de toonarm.
Ik heb Tonar Bananas, ongeveer hetzelfde dus. Zal eens gaan omwisselen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
De rest van alle nieuwe Numark shit staat ook al bij mij op de site, nieuwe cd speler, dvd speler + scherm, USB draaitafel, video/audio mixer met effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Na ontzettend lang twijfelen heb ik nu uiteindelijk toch een hoofdtelefoon gekozen. Het is de Denon DN-HP1000 geworden.

De Sony MDR-V700 en de Stanton DJ Pro 3000, m'n eerste keuzes waren afgevallen vanwege toch te veel reviews die het breken vermelden. Hoewel ik weet dat dat wel deels met gebruik te maken zal hebben waren het aantal negatieve reviews over deze 2 toch iets te groot om het risico te lopen.

De Sony MDR-7509 viel uiteindelijk af omdat hij al behoorlijk duur is, en omdat hij blijkbaar iets minder geschikt zou zijn voor dj gebruik.
De Sennheiser HD-25 heb ik wel opgehad, en de demping was uitstekend, maar de vrij kleine oorschelpen maakten dat hij bij mij niet echt goed pastte.

Vermits de Denon nog behoorlijk nieuw is en er dus nog vrij weinig reviews enzo over zijn was het natuurlijk wel een beetje een risico, maar dat heb ik toch maar genomen.

Ik heb 'm deze morgen met de post gekregen, en uiteraard onmiddelijk geprobeerd. Bij mij past hij iig goed rond m'n oren, de demping van omgevingsgeluid is goed, maar ook niet uitzonderlijk te noemen. Ik denk dat de Sennheiser hier toch beter doet. Hij sluit wel beter af als de Sony MDR V500 die ik hier liggen heb, en ik denk ook iets beter als de Stanton DJ Pro 2000 die ik hier ook heb.

Qua geluid kan ik iig zeggen dat hij echt hard kan, en dat hij behoorlijk laag gaat. In tegenstelling tot Reind z'n bevindingen vind ik het laag ook wel behoorlijk luid, en eigenlijk iets te luid voor m'n voorkeur. Gelukkig kan ik via de pc gewoon het laag iets minder zetten met een lowshelf filter.
Verder klinkt alles wat ik er tot nog toe mee beluisterd heb wel goed, dus ik ben er zeker tevreden over.

Om 'm echt te vergelijken heb ik bij verschillende nummers eens verschillende stukjes beluisterd telkens met de Denon, de sony mdr v500 en de stanton dj pro 2000.
De Sony MDR v500 is de lichtste en heeft ook de kleinste drivers. Hierdoor gaat hij veel minder hard, en mist hij toch wat in het laag. Een zeer duidelijk mid maakt hem naar mijn mening toch gemakkelijk om mee te mixen.
De Stanton DJ Pro 2000 zit wat tussen de 2 andere in. Hij gaat luid genoeg, maar niet zo luid als de Denon. Van deze vind ik de klank het meeste uitgebalanceerd. Het laag is aanwezig maar overheerst niet, en het mid is ook gedetailleerd maaar overheerst de hoge tonen niet.
De Denon DN-HP1000 dan heeft vooral het meeste bas en kan het luidste. Voor zover ik 'm tot nu toe gehoord heb vind ik wel dat de bas wat overheerst, en een deel van de middentonen wat minder goed doorkomt waardoor je iets minder details hoort.
Bij de Stanton had ik in het begin echter ook het gevoel dat er teveel bas was, maar dat lijkt nu minder (misschien moet een hoofdtelefoon ook 'ingespeeld' worden?)

Al bij al vind ik 'm wel een zeer geschikte en goede dj-hoofdtelefoon, maar als ik nog eens moest kiezen weet ik niet of ik 'm de meerprijs waard vind.
De Denon kost ongeveer 178 euro, de Stanton DJ Pro 2000 S slechts 77.
Als de problemen met de Stanton DJ Pro 3000 opgelost raken, lijkt die mij voor ongeveer 100 euro op 't eerste zicht toch een betere keus.
Ook de Sony MDR V700 is met 125 euro toch nog een stukje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
ff iets leips.

Vrijwel iedere mixer heeft 2 outputs. 1 master out (voor amp/monitors) en 1 record out (voor opnameapparatuur). Nu heb ik de master out gewoon aan mijn versterker gehangen, geen probleem. Maar ik probeerde vandaag eens een tweede PC aan te sluiten op de record out. Echter; het volume wat uit deze uitgang komt is zo KNEITERhard dat er van normaal opnemen geen sprake kan zijn. Zelfs met de line-in volume regeling op de allerlaagste stand distort het geluid nog.
Uiteraard heb ik deze output ook even aan een andere speler gehangen (minidisc) ook hierbij is het volume asociaal hoog.
Is dit normaal / is er wat aan te doen?

[ Voor 11% gewijzigd door ScuL op 01-02-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

Phydomir

Dennis

Geen idee of dat op te lossen is. Maar heeft je mixer ook gene booth uit gang. Die is meestal wel te regelen op je mixer.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Nee zitten 2 uitgangen op; master en record. Het lijkt me toch dat een record uitgang bedoel is om te recorden 8)7
Het master volume wordt keurig zachter als ik aan de master gain draai maar met record gebeurt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Record uitgangen zijn nooit te regelen op een mixer, ze gooien er altijd een vast signaal uit en daar moet je het maar mee doen :+

Je kunt natuurlijk ook op het uiteindelijke doel de geluids sterkte aanpassen...... ;) (oftewel gewoon je soundcard even de zaak naar beneden laten schroeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ja precies. Maar als de soundcard op 0% volume staat is het geluid nog steeds kneiterhard, oftewel dikke distortion.

In andere woorden: het volume van het record-outputsignaal is veel te hoog, en niet aan te passen. Als de input al op 0% staat.. hoe kun je het dan nog zachter krijgen om het op te nemen? grom.

[ Voor 46% gewijzigd door ScuL op 03-02-2006 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:18
Ik neem aan de je een versterker aan je mixer hebt hangen. Zit daar geen record out op? Kun je die gebruiken en de master naar beneden doen. Dan moet je wel je versterker harder zetten, maar het ingangsgeluid zal dan weer lager zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

BezurK schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:36:
[...]

Eindelijk een gewone draaiknop voor het master-volume :P
Ben idd benieuwd naar de geluidskwaliteit, vooral het hele Tune-gebeuren ben ik benieuwd naar. Hoop dat het een laag gadget gehalte heeft en meer een echte functie is ;)
Zoals ik het begrijp is het een voortzetting van het mastertempo wat in de CDJ's zit. Ze gaan er dus van uit je een nummer eerst op 0 % door de mixer gooit, waarmee de mixer de toonsoort kan bepalen, waarna de DSP bij verandering van de toonsoort (want meer kan de mixer niet detecteren lijkt me) probeert het geluid weer zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke toonsoort te krijgen. Is dus eigenlijk alleen interessant bij inputbronnen die geen Mastertempo hebben.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LangTall schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:44:
[...]
Zoals ik het begrijp is het een voortzetting van het mastertempo wat in de CDJ's zit. Ze gaan er dus van uit je een nummer eerst op 0 % door de mixer gooit, waarmee de mixer de toonsoort kan bepalen, waarna de DSP bij verandering van de toonsoort (want meer kan de mixer niet detecteren lijkt me) probeert het geluid weer zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke toonsoort te krijgen. Is dus eigenlijk alleen interessant bij inputbronnen die geen Mastertempo hebben.
Nee, juist andersom. Voor inputbronnen die wel mastertempo hebben. Met mastertempo aan kan je twee verschillende nummers op een gelijk tempo krijgen zonder de toonhoogte te veranderen(smurfenhouse). Vervolgens kan je op de mixer de toonhoogte aan elkaar aanpassen. Soort basic pitch-shifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
gomaster schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:35:
Ik neem aan de je een versterker aan je mixer hebt hangen. Zit daar geen record out op? Kun je die gebruiken en de master naar beneden doen. Dan moet je wel je versterker harder zetten, maar het ingangsgeluid zal dan weer lager zijn :)
Nouja de afstand van mixer naar mijn amp bedraagt zo'n 7 meter, da's dus vanuit de master out.
Aan de andere kant heb ik 7 meter verderop PC#2 staan (audiokabel gaat door een muur). Dus het is niet praktisch om die PC#2 te koppelen aan de amp omdat ik dan 14 meter tulpkabel moet trekken hehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:18
het was maar een idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
-ScuL- schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:16:
Ja precies. Maar als de soundcard op 0% volume staat is het geluid nog steeds kneiterhard, oftewel dikke distortion.

In andere woorden: het volume van het record-outputsignaal is veel te hoog, en niet aan te passen. Als de input al op 0% staat.. hoe kun je het dan nog zachter krijgen om het op te nemen? grom.
Je hebt toch wel de line-in volume-schuif van opnemen gebruikt en niet de line-in volumeregeling van afspelen hè?
Dit zijn namelijk 2 aparte schermen van de mixer die niet echt duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Hallo ik ben al sinds 2000 lid van Tweakers, zo'n n00b ben ik nou ook weer niet 8)7 ga er vanuit dat ik enige ervaring heb :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Heb laatst een (hard)trance setje inmekaar gedraaid voor de liefhebbers.
Download.
Laat ff weten wat je ervan vindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ook dan maar ff spammen. Mixje van mij:

http://s46.yousendit.com/...RP2STOVWPN4L2E8BFDVVXEZA4
Tracklist:

1: Buzz Fuzz - Men of Teflon
2: Tommyknocker - Demolition
3: Nosferatu - Frustrated M.F.
4: Catscan - Capture In Distress
5: Weapon X - Hate Me!
6: Human Recourse - Dominator (Stunned Guys Mix)
7: Hellsystem - Dead Motherfucker
8: Meccano Twins vs. Art Of Fighters - Dualism
9: DJ D Shock - The Future
10: DJ Kristof vs. Bad Boy - Season Of Mists (Nosferatu Remix)
11: Stunned Guys, The - You Will Survive
12: Hellsystem - Silence
13: Nosferatu & Endymion - Nothing Is What It Seems
14: DJ Neophyte vs. Evil Activities - Party Like Us
15: Stunned Guys, The & Tommyknocker - Your Choice
16: E-Noid - Antichrist

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

hmm.. leuke tracklist.. ik ga 'm uitchecken :)

Link doet het niet meer :P

[ Voor 30% gewijzigd door Empathy op 07-02-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
ja, graag nogmaals uploaden. Tracklist ziet er namelijk beuken uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08
Dan hier ook nog een mixje van mijn kant ;)

http://rapidshare.de/file...ndaymix_5-2-2006.mp3.html

1. Farley Jackmaster Funk - Acid Life
2. Abe Duque - What Happenend (Deep mix)
3. Harry Choo Choo Romero - Go Back (Wink's hypnotic mix)
4. Abe Duque - What Happenend (Old school mix)
5. Alter Ego - Rocker (Wink's mix)
6. Nathan Fake - Undoing The Laces
7. Steve Angello - Teasing mr Charlie
8. Wink - Late Night Acid
9. Mad8 - Work this pussy
10. Fast Eddie - Acid Thunder
11. Nick & Danny Chatelain - Killing me
12. Wink - Freak (Acid remix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

zit nu op mijn werk, zal hem startks ff opnieuw uppen op rapidshare.

Nieuwe link:

http://rapidshare.de/file...ydomiR_-_Mixjuh..mp3.html

[ Voor 38% gewijzigd door Phydomir op 07-02-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik kan het ook niet laten om een mix met jullie te delen >:)
Shapeshifters - Incredible (Extended Album Version)
Burning Divaz - Im Attracted to You (Paul Harris Remix)
Sylvia Tosun - Sleepless (Jordan Cullenberg Late Nite Horny Mix)
Peter Gelderblom - Come On
Funkerman & Raf - We Rule the Night (Sidney Samson Rmx)
Sessomatto - I Need Somebody (Tom Novy Remix)
Mary J Blige - Be Without You (Moto Blanco Vocal Mix)
Mr Oizo - Fleat Beat
Coburn - We Interupt This Programme (Stanton Warriors Mix)
Inland Knights - Handwriting
Starkillers - Discoteka (Kobbe and Austin Leeds Remix)
Dannii Minogue Ft The Soul See - Perfection
Paris Avenue - Basix
Hughes & Spier - Show Ya Like This
Philippe B Vs Todd Terry - Can You Feel It (Can You Party) (Tocadisco Remix)
Chocolate Puma - Always And Forever (Original Mix)
Link

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik heb een oplossing voor mijn volumeprobleem gevonden.
Ik ga een logaritmische potmeter (stereo) van 2 maal 47 kilo-ohm er tussen rammen en dan kan ik 't signaal zelf dempen :P

[ Voor 3% gewijzigd door ScuL op 09-02-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Weet iemand eigenlijk al wat meer over die Behringer BCD2000? Ik bedoel, hij is nu ruim een jaar naar achteren geschoven en is nu nog enkel 'to be announced' op de site... ik ben nog steeds geinteresseerd in die unit maar als het nog lang gaat duren ga ik toch echt serieus over de concurrenten nadenken...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Phydomir schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:46:
zit nu op mijn werk, zal hem startks ff opnieuw uppen op rapidshare.

Nieuwe link:

http://rapidshare.de/file...ydomiR_-_Mixjuh..mp3.html
lekker mixje hoor! Zitten zeker fijne plaatjes tussen en vlot gemixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Acolyte57 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 02:30:
Weet iemand eigenlijk al wat meer over die Behringer BCD2000? Ik bedoel, hij is nu ruim een jaar naar achteren geschoven en is nu nog enkel 'to be announced' op de site... ik ben nog steeds geinteresseerd in die unit maar als het nog lang gaat duren ga ik toch echt serieus over de concurrenten nadenken...
April.. http://www.bax-shop.nl/in...categorie=40&product=1363

[ Voor 13% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-02-2006 09:17 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Hoi,

Lees soms een stukje mee probeer ook sommige mixjes te downloaden maar die zijn alweer verwijderd dan:P

Nou lijkt mij het mixen van plaatjes best leuk en ik zit heel hard te denken om een setje aan te schaffen. Heb nog ergens een setje goedkope maar verder werken ze goed speakersetje staan.
alleen ik ken mezelf. Ik geef veel geld uit aan een nieuwe hobby om te starten en ben er meestal vrij vlug op uitgekeken. Heb al voor meer als 1500 euro aan radiografische modelbouwauto's verkocht voor een schijntje enzovoorts.

Ik zit nu te denken aan de volgende twee mogelijkheden :

Setje van New-Line :
HLD4131 DAP PALLADIUM P-400 Vintage
Vintage, amplifier 2 x 200 watt € 169,00
ISCDN22MK3 Numark CDN-22MK4
Semi professionele CD-speler € 269,00
ADJ02005 American Audio Q-D6
3-channel Pro DJ Mixer € 135,00
Totaalbedrag (Inclusief BTW): € 573,00

Setje van conrad:
MCCRYPT DUBBELE CD-SPELER DJ-2 301966 - 89 219,00 EUR
POWER EINDVERST.MCCRYPT PA5000 301628 - 89 111,00 EUR
MC CRYPT MINI MIXER DJ-50 301354 - 89 65,00 EUR
Totaalprijs € 395,00

Mijn probleem is dat ik nog nooit gemixed heb en dus gewoon maar eens goedkoop aan de slag wil ( eigenlijk MAX 500 euro)

Maar ik wil een dubbele cd speler EN mijn laptop aan kunnen sluiten.

Advies is welkom commentaar en tips ofcourse ook

(ps ik ben er heel lang uit geweest wat muziek betreft maar de stijl in de Time-out in de nieuwe zaal is mijn stijl :) gewoon trance volgens mij. Maar als ik cd's zoek vind ik het nooit mijn smaak :( zoek ook nog CD's in die stijl :P )

[ Voor 4% gewijzigd door harley op 14-02-2006 17:10 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Ik kan je slechts een tip geven.
Begin op de PC met DJdecks of Traktor.
Probeer eens te beatmatchen (zonder gebruik van de auto-match functies) en kijk of je het een beetje onder de knie kan krijgen.
Vind je het een beetje leuk, koop dan een controllertje (bijvoorbeeld een Hercules DJ Console MK2 of de lang verwachtte (en we wachten nog steeds) Behringer BCD2000) en ga verder op de PC.
Vind je het dan nog steeds leuk, kies dan wat je zelf wilt:

1: Draaitafels
Absoluut (voor mij tenminste) de leukste manier van draaien. Je hebt direct contact met je muziek, kan doen wat je wilt en krijgt echt gevoel voor draaien.
-Voordelen:
--Fijn draaien
--Direct contact met je muziek
--Beste manier om te leren
-Nadelen:
--Dure hobby (platen zijn al gauw een tientje en dan heb je 2, hoogstens 4 nummers, waar je er meestal maar 1 van gebruikt.

2: CD spelers
Leuk draaien en met de juiste apparatuur kan je net zoveel en meer.
-Voordelen:
--Muziek heb je meestal al voorhanden (cdtje branden is snel gebeurd). Let wel op dat je hier niet mee publiekelijk gaat draaien, dat is illegaal en kan je er erg duur komen te staan.
--Meer functies, zoals loopen, direct cue-en, etc...
-Nadelen:
--Tsja... Ti's geen vinyl ;)

Kies zelf wat je wilt.

En doe jezelf een lol en koop GEEN McCrypt, dat is de grootste rotzooi die er is!
Koop een New-line setje, deze zijn door Andre (eigenaar) zelf samengesteld en die heeft verstand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Bedankt voor de tip.

Heb eens gekeken maar die Hercules kan dus eventueel in de toekomst ook 2 cd ingangen aan EN mixen via de pc met mp3's ?
http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=12655 Zercom heeft dat ding voor 188,- verder allemaal prijzen rond de 220,-/250,- en Zercom is ook nog eens in de buurt :)

Mixen via de pc heb ik vroeger wel al eens een jaartje mee gespeeld met BPM studio. Maar ik wil iets tastbaars.

vinyl is denk ik niet aan mij besteed maar die numark CDX is wel weer heel cool is :P

Maar dan nog de muziek zelf. Ik weet echt geen enkele fatsoenlijke producer op dit moment waarvan ik zeg JA! das mijn muziek.

Wil die Hercules wel eens overwegen of wordt die andere het wachten meer dan waard ?

Had die beringer al eens gezien maar die lijkt me voor een vergelijkbaar bedrag wel uitgebreider en fijner werken ? de lay-out lijkt mij fijner omdat ie niet van die hele grote opliggende schijven heeft ????

[ Voor 14% gewijzigd door harley op 14-02-2006 20:34 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

De Hercules is leuk speelgoed, maar goed, het is dan ook echt speelgoed. Heb er veel plezier aan gehad, maar echt serieus bruikbaar is het niet. Als je nog kunt wachten zou die Behringer een betere keuze zijn, imho.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Laatst online: 20:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Acolyte57 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:21:
Als je nog kunt wachten zou die Behringer een betere keuze zijn, imho.
Grappig dat mensen nu al weten dat een Behringer een betere optie zou zijn. Mijn mening is dat als een fabrikant al ruim 1,5 jaar bezig is het apparaat werkend te krijgen en nog steeds de release date uitgesteld word iedere keer als die verstreken is ik toch ernstige twijfels begin te krijgen.

Vorig jaar augustus was er nog steeds geen compleet werkend exemplaar op de markt en zou het de software zijn die aangepast zou moeten worden etc etc etc. Behringer is daarnaast ook geen fabrikant die kwaliteits gear op de markt weet te brengen in het dj gebeuren en dus zou ik nooit hardop willen beweren dat de ene beter is als de ander.

De Hercules is gewoon een leuk speleding waar je toch echt wel leuk een plaatje mee kunt mixen en heeeeeel veel lol aan kunt hebben als je net begint. En dat je er op een gegeven moment uit groeit is niets bijzonders..... ik ken tenslotte niemand die op hetzelfde instap setje begon als toen ie een tijd terug begon met draaien. Daarom heet het ook INSTAP, tis niets meer dan kijken of het wat voor je is en of je er verder mee wil. Grappige is wel dat de dj console MKII dan nog steeds bruikbaar is want je kunt hem altijd nog inzetten als FS alternatief en dat werkt meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Reind schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 01:44:
Grappig dat mensen nu al weten dat een Behringer een betere optie zou zijn.
Okee, toegegeven, ik heb het misschien wat te hard gezegd. Zonder dat de Behringer unit daadwerkelijk op tafel ligt kunnen we er nog niks over zeggen.

Maar je kunt niet ontkennen dat de Hercules echt speelgoed is. Ik heb veel aan de faders en de cross, maar de rest van de knoppen en de schijven zijn echt waar-de-loos. Onbruikbaar, om precies te zijn. Je hoeft op zich niet heel veel te verbeteren wil de Behringer beter zijn dan de Hercules.

Ik heb echt heel, heel, heel veel plezier gehad aan de DJ Console. Maar desondanks is het enkel een speeltje... en ik zou het jammer vinden als iemand anders zich uit frustratie met een DJ console laat afschrikken van het DJ'n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Heeft er niemand dat Hercules ding nog tweedehands liggen :P

MEt de kwaliteit van de knoppen bedoel je dat ze weinig nut hebben in de zin van je merkt niets aan het geluid of gewoon dat ze kut aanvoelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

harley schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:40:
Heeft er niemand dat Hercules ding nog tweedehands liggen :P

MEt de kwaliteit van de knoppen bedoel je dat ze weinig nut hebben in de zin van je merkt niets aan het geluid of gewoon dat ze kut aanvoelen ?
In het geluid hoor je niets terug nee.
Ik maak op dit moment mijn mixen ook met hercules mp3 control (=console zonder geluidskaart functionaliteit). Zoals deze (downloaden wil meestal niet in 1x goed gaan).
Ik denk wel dat de behringer een beter ding gaat worden... zeker omdat er zo vaak wordt uitgesteld met de lancering (april 2006 nu). Enige jammere aan de hercules console/control vind ik dat de jogwheels/faders erg licht gaan en je geen apparte gain knop hebt (kan je wel instellen natuurlijk, maar dan heb je geen pitch meer).

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-02-2006 10:10 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
De knoppen zijn op de nieuwe (mp3 en mk2) fel verbeterd ten opzichte van de eerste dj console.

Een aparte gain mis ik idd ook nog wel eens, maar verder vind ik het toch wel een prima controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

harley schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:40:
Ik heb de mk2 niet dus ik weet niet hoeveel beter ze zijn geworden, maar de oude knoppen zijn sponzig en het is niet goed aan te voelen wanneer en of ze ingedrukt worden. Het is verdomd moeilijk een plaatje cue'n wanneer je niet 100% erop aan kunt dat een druk op de play knop ook echt het nummer op dat specifieke moment zal starten...
En over de jogwheels zal ik het uberhaupt niet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Ik heb nu, ik denk zo'n 2 jaar een DJ Console, gebruik em nog steeds af en toe als ik ergens moet draaien. Erg handig.
Maar nu, eindelijk, na 2 jaar, beginnen de faders toch enigszins achteruit te gaan.
De crossfader is niets mis mee, maar de pitch faders willen nog wel eens doorflippen (heb je em op 2.5% staan, dan wisselt het af en toe tussen 1% en 5%). Ik heb het eigenlijk pas vorige week opgemerkt toen ik in de Franse alpen stond te draaien en dan is het best lastig :P.
Op zich, na een paar keer de faders op en neer doen, doen ze het weer goed voor een dag of 3, zonder ook maar iets wazigs.

Knopjes zijn bij mij trouwens helemaal naar de klote, je moet er onderhand met een hamer op rammen om iets te laten gebeuren. Maargoed, dat zal wel komen door al het bier dat erover heen is gegaan, vind het nog knap dat ze nog iets doen :P (Keer schoonmaken zal ook wel helpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Over de knopjes heb ik van iemand van hercules het volgende te horen gekregen:
2. To improve the Play and Cue buttons response on your old DJ Console 1,
you can
- remove the screws of the DJ Console 1,
- remove the Play / Cue keypad from the top surface,
- wash the carbon contacts on the rear of the keypad with White Spirit
- and reasseemble the console MK1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
vraag mij wel eens af, hoe iedereen achter zijn/haar muziek komt.
zit je echt al die samples te luisteren op htfr bijv. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Een uitstapje naar de platenwinkel om eens te gaan luisteren, cd's kopen en online kopen (beatport, karmadownload,...)

Verwijderd

Adion schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:08:
Een uitstapje naar de platenwinkel om eens te gaan luisteren, cd's kopen en online kopen (beatport, karmadownload,...)
About the same here.

• R2D2
  • Niet online
Acolyte57 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 04:54:
[...]
Maar je kunt niet ontkennen dat de Hercules echt speelgoed is. Ik heb veel aan de faders en de cross, maar de rest van de knoppen en de schijven zijn echt waar-de-loos. Onbruikbaar, om precies te zijn. Je hoeft op zich niet heel veel te verbeteren wil de Behringer beter zijn dan de Hercules.

Ik heb echt heel, heel, heel veel plezier gehad aan de DJ Console. Maar desondanks is het enkel een speeltje... en ik zou het jammer vinden als iemand anders zich uit frustratie met een DJ console laat afschrikken van het DJ'n.
Wat mensen vaak vergeten is dat we het hebben over een apparaat van pak hem beet 225€ en als jij me een alternatief aan kunt dragen waarbij ik EN een mixer EN een controller kan krijgen voor dat geld vind ik dat heel erg knap.

En om heel eerlijk te zijn, wat mag je voor 250€ verwachten aan dj gear? Een fatsoenlijke draaitafel set + mixer koop je er niet voor. 2 CD spelers en een mixer kun je ook vergeten. Losse software en controller..... als je er 1 wil hebben met de functionaliteit van de Behringer ben je meer kwijt.

Als we dus echt even gaan kijken naar de prijs en ook nog eens kijken wat je er voor terug krijgt kun je niets anders dan zeggen dat het wel een erg mooie instap mogelijkheid is om kennis te maken met het dj'en voor wel erg weinig centen. Je koopt voor dat geld iets waar je meteen mee aan de slag kunt, jezelf de basics mee kunt leren wat betreft het draaien en als je hem zat bent kun je hem inzetten als FS alternatief..... ik moet het eerste apparaat nog tegen komen die dat voor dat geld waar kan maken.

Je moet een DJ Console dus ook niet gaan vergelijken met een "echte" dj set maar je moet het zien als een mogelijkheid om voor niet al teveel geld in te stappen en voor die 250€ die je er voor neer telt heb je echt geen miskoop aan de behringer.

Daarnaast is de MKII duidelijk verbeterd en zijn de jogwheels verbeterd, nog steeds niet zoals ik ze graag zou zien maar ze zijn nu voorzien van iets weerstand. Knoppen werkten op mijn MKII review versie prima, ik heb er zelfs een complete avond mee staan draaien (want je zult het toch moeten gebruiken om er wat over te schrijven ;-) ) en ik kan niet anders dan positief zijn als het gaat om de mogelijkheden die het apparaat biedt voor het geld en de mogelijkheid die het aan iemand geeft die geen bakken met geld te besteden heeft.

• harley
Zercom heeft de MKII van de website af gehaald.
Wat ik jammer van de Behringer vind is dat er maar 1 externe cd speler op aangesloten kan worden of 2 platenspelers. Ook kan je alleen via de software het MP3 deck OF het phono/line in deck selecteren dus niet door elkaar. De Hercules zou dit wel moeten kunnen middels de schakelaar op het deck zelf.
Maar de hercules is nergens leverbaar :(

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 16-02-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 11:59
harley schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:51:
Zercom heeft de MKII van de website af gehaald.
Wat ik jammer van de Behringer vind is dat er maar 1 externe cd speler op aangesloten kan worden of 2 platenspelers. Ook kan je alleen via de software het MP3 deck OF het phono/line in deck selecteren dus niet door elkaar. De Hercules zou dit wel moeten kunnen middels de schakelaar op het deck zelf.
Maar de hercules is nergens leverbaar :(
Ben zelf ook aan het rondkijken om voor een leuk bedrag de software met een controller te besturen. Behringer niet leverbaar, MK2 ook niet :X Even wachten dan maar.... De software bedienen met muis en toetsenbord is niet handig. Als je twee knoppen tegelijk wilt gebruiken (draaiknoppen) wordt het al gauw irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
DAMND

Hercules DJ Console MKII is volgens zercom pas over enkele maanden weer leverbaar. Euromaxi durft ook geen termijn te zeggen.
de BCD2000 is volgend André in april leverbaar. Maar ik had hem graag nog voor as weekend gehad. 1 vd de 2 want ik heb een goed zitten kijken en ze hebben beide wel iets waar ik mee kan. prijzen zijn ook gelijk. De Behringer geeft me in eerste instantie een goed gevoel qua uitstraling maar dat zegt ook niet alles en volgens oa reind is de hercules ook zijn geld wel waard.
Heb inmiddels wel traktor hier op de pc staan en met een beetje klooien kan ik wel enigzins vooruit. Heb eerst maar eens een headset besteld want anders mixt het zo moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Een dezer dagen krijg ik mn ESI U46DJ geluidskaart binnen voor mijn laptop, ik ga 'm gebruiken om muziek op mn laptop aan te sturen via mn draaitafels.

Nu is er inmiddels een keur aan verschillende merken en typen timecode platen uit van synq, serato t/m de originele stanton finalscratch.. zit hier nog een verschil in?

Zodra ik het hele zaakje binnen heb zal ik mn ervaringen es posten hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Weet iemand hier ook een programma dat het tegenovergestelde van karaoke is?
Dat dus alleen de stem overlaat.
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.