Wise enough to play the fool
Absoluut je headphone, daarna je mixer, daarna je tt's en dan een keer een setje monitor speakers.Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:51:
2x draaitafel JB Systems T-2 (half jaar oud, nieuw gekocht)
1x mixer JB Systems Premium (2e hands)
1x koptelefoon sennheiser HD 480II (10 jaar oud, vrij versleten)
1x Geluid Sony hifiset MHC-W55 (ook al weer 10 jaar oud)
Wat zouden jullie als 1e vervangen? Ik loop zelf te twijfelen, maar alles upgraden gaat budget technisch niet lukken...
Monitor speakers zijn geen must, ik draai intussen alweer een half jaar zonder monitor speakers hier op zolder (aangezien ik in de late uurtjes veel draai en de buurvrouw haar slaapkamer aan mijn dj kamer grenst......) en dat gaat prima.
Ik ben zelf op zoek naar een 12" monitortje om aan het plafond te raggen voor het thuis gebruik van Final Scratch. Behalve dat een monitor hangend aan het plafond er stoer uit ziet
Nou ik weet niett of nieuwe kussentjes zo goed zouden afsluiten. Sommige koptelefoons zjin daar niet voor bedoeld. Andere kwestie is of je met een 10 jaar oud ding wel op pad wilt.teacher schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 06:32:
Maar met een paar nieuwe oorkussentjes lap je die sennheiser ook weer op. Die meteen vervangen is onzin.
Als je gezien hebt wat voor een b**t koptelefoons dat zijn wil je ze wel degelijk zo snel mogelijk vervangen. Ze sluiten slecht af, klinken plastic, zijn niet sterk en het kan niet echt hard waardoor je als je een keer buiten de deur moet draaien flink in de problemen komt met de headphone.teacher schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 06:32:
Maar met een paar nieuwe oorkussentjes lap je die sennheiser ook weer op. Die meteen vervangen is onzin.
Ik heb het gewoon altijd bij mijn trouwe, beetje saaie, maar oerdegelijke pioneer se 450 gehouden.
Nieuw gekocht in '94, neutrik plug erop en gaan.
http://www.djresource.nl/Topics/story/39/Pioneer_SE-450/
Heb mn oordoppen binnen voor tijdens t draaien.
Moet zoiets kosten als ik vragen mag?FranticDJ schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:28:
http://people.zeelandnet.nl/sjaakvermue/HPIM0589.JPG
Heb mn oordoppen binnen voor tijdens t draaien.
Heb er een verzekering bij gedaan waardoor t op 171,15 euro kwam. Deze verzekering houdt in dat als ik binnen nu en 2 jaar mn doppen verlies, dan krijg ik gratis nieuwe.
[ Voor 23% gewijzigd door Frantic op 24-12-2005 11:16 ]
Waar kun je dat eigenlijk regelen, op maat gemaakte doppen?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Als je bv de exinore's wilt, die zijn speciaal voor muzikanten met muziek filter enzo..Acolyte57 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:29:
Ik moet eigenlijk ook van die doppen hebben, ik vind dat m'n gehoor merkbaar slechter is geworden in de afgelopen 10 or so jaar.... niet zozeer door draaien, dat doe ik pas een jaar of 2, maar door basgitaar spelen. Is toch niet zo'n relaxt instrument als ie hard staat
Ga je naar www.exinore.nl ==>> exinore en dan kijk je bij verkooppunten.
[ Voor 5% gewijzigd door Frantic op 24-12-2005 11:52 ]
moet er ook eens naar kijken.. voor 2006 al 2 buitenlandboekingen gescoord
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Dit is een leuke om te kijken of het wat is:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=HALEPMS
Bevalt de demping je nu, dan laat je een keer maatdoppen aanmeten.
btw, ik heb zelf deze:
http://www.strating-groep.nl/gehoor_bescherming.htm (en dan de motordoppen)
Verwijderd
Hier mijn resultaat..
http://members.chello.nl/g.kleisen/Mini%20Set%20Gino.mp3
Ik weet dat er 1 foutje in het begin van de overloop zit, maar voor de rest is ie wel oke toch?
Ook heb ik em lullig afgemaakt maar dat komt omdat ik ongeduldig ben..
Het wordt dus voor mij tijd om een DJ setje aan te schaffen met als enige ervaring Traktor Dj Studio op de pc. (hoeveel hier ook wel redelijk mixjes mee zijn gemaakt, maar het niet de knoppen onder je vingers zijn).
Ik ben op zoek geweest op sites als new-line en HTFR, maar hier is de keus zoo groot dat ik niet weet waar ik aan moet beginnen.
Het liefst wil ik naar een CD setje zoeken omdat ik dan mijn eigen muziek kan bakken.
Ik heb gezien dat cd spelers duurder zijn dan de plantenspelers, maar dit weegt weer beter op tegen de prijzen van vinyl.
Helaas is het aanbod cd spelers zoo groot dat ik geen keuze kan maken. Ik ben opzoek naar iets met een jog wheel. De prijs vind ik belangrijk, maar ik wil niet naar 2 maanden met kapotte gear zitten. Als mixertje heb ik het liefst iets in de trend van een, ik noem maar wat, Reloop Effex 2, American Audio Q-D5, (dus het lage prijssegment, zijn tevens battlemixers en om eerlijk te zijn weet ik het verschil niet met die anderen

Een setje lijkt mij het goedkoopst in vergelijking met los, en 2e hands vind ik geen probleem mits in de provincie Gronigen (noord Drenthe of oost Friesland).
Welke DJ kan en wil mij verder helpen

[ Voor 6% gewijzigd door Ewald ! op 25-12-2005 00:34 ]
Bij ons is het bij "beter horen' gratis (zo'n gehoortest). A.s dinsdag heb ik er 1. Ben erg benieuwt hoe het met mijn gehoor gesteld is....Acolyte57 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:29:
Ik moet eigenlijk ook van die doppen hebben, ik vind dat m'n gehoor merkbaar slechter is geworden in de afgelopen 10 or so jaar.... niet zozeer door draaien, dat doe ik pas een jaar of 2, maar door basgitaar spelen. Is toch niet zo'n relaxt instrument als ie hard staat
Maja ik blijf het wel leuk vinden om gewoon op me kamer te mixen. Ik zit eigenlijk te denken aan zo'n DJ console voor op je pc. Zoals dit ding: http://www.rulecam.net/photos/displayimage.php?pos=-4030
Daar kan je alle belangrijke dingen wel mee doen volgensmij
Wat raden jullie aan? Steeds nieuwe CDtjes fikken vind ik niet zo erg.
Ik heb het al vaker aangeraden, en ik denk ook dat best wat mensen het met mij eens zijn: neem als mixer de Gemini UMX SE, deze kan je bij New-Line bestellen voor €199. Voor die 200 euro is dit absoluut de beste mixer die je kunt kopen. Hij heeft dan wel geen effecten en andere poespas, maar het ding zit degelijk in elkaar en er zitten dezefde faders in als in een Pioneer 707. Ik heb hem zelf nu een paar maanden en het ding bevalt me erg goed.Ewald ! schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:31:
Ik begin steeds meer verliefd te worden op de kunst van het mixen. Met uitgaan ben ik steeds weer meer gefixeerd wat de dj voor elkaar krijgt en denk ik: "Dat wil ik ook kunnen".
Het wordt dus voor mij tijd om een DJ setje aan te schaffen met als enige ervaring Traktor Dj Studio op de pc. (hoeveel hier ook wel redelijk mixjes mee zijn gemaakt, maar het niet de knoppen onder je vingers zijn).
Ik ben op zoek geweest op sites als new-line en HTFR, maar hier is de keus zoo groot dat ik niet weet waar ik aan moet beginnen.
Het liefst wil ik naar een CD setje zoeken omdat ik dan mijn eigen muziek kan bakken.
Ik heb gezien dat cd spelers duurder zijn dan de plantenspelers, maar dit weegt weer beter op tegen de prijzen van vinyl.
Helaas is het aanbod cd spelers zoo groot dat ik geen keuze kan maken. Ik ben opzoek naar iets met een jog wheel. De prijs vind ik belangrijk, maar ik wil niet naar 2 maanden met kapotte gear zitten. Als mixertje heb ik het liefst iets in de trend van een, ik noem maar wat, Reloop Effex 2, American Audio Q-D5, (dus het lage prijssegment, zijn tevens battlemixers en om eerlijk te zijn weet ik het verschil niet met die anderen) .
Een setje lijkt mij het goedkoopst in vergelijking met los, en 2e hands vind ik geen probleem mits in de provincie Gronigen (noord Drenthe of oost Friesland).
Welke DJ kan en wil mij verder helpen
Qua CD spelers kan ik je niet erg veel vertellen omdat ik zelf alleen vinyl draai, maar ik geloof dat de Numark Axis 9 (ik geloof van €399) een erg goede speler is. Ik zou zeggen struin www.new-line.nl helemaal af en lees de ervaringen van gebruikers en vooral ook de artikelen die "Dre's Choice" erbij hebben staan. Als André (van New-Line) het goed spul vind, kan je er eigenlijk geen buil aan vallen.
Dank je welda_rippah schreef op zondag 25 december 2005 @ 20:51:
[...]
Ik heb het al vaker aangeraden, en ik denk ook dat best wat mensen het met mij eens zijn: neem als mixer de Gemini UMX SE, deze kan je bij New-Line bestellen voor €199. Voor die 200 euro is dit absoluut de beste mixer die je kunt kopen. Hij heeft dan wel geen effecten en andere poespas, maar het ding zit degelijk in elkaar en er zitten dezefde faders in als in een Pioneer 707. Ik heb hem zelf nu een paar maanden en het ding bevalt me erg goed.
Qua CD spelers kan ik je niet erg veel vertellen omdat ik zelf alleen vinyl draai, maar ik geloof dat de Numark Axis 9 (ik geloof van €399) een erg goede speler is. Ik zou zeggen struin www.new-line.nl helemaal af en lees de ervaringen van gebruikers en vooral ook de artikelen die "Dre's Choice" erbij hebben staan. Als André (van New-Line) het goed spul vind, kan je er eigenlijk geen buil aan vallen.
dit gaat misschen een beetje genant klinken, maar het ligt boven mijn budget.
Deze: http://www.htfr.com/more-info/?catno=MR152431
Of: Pioneer cdj1000s?
http://www.htfr.com/more-info/?catno=MR166756 ziet er leuk uit

Ik zou zeggen, kijk eens even hier , dit is de site van Reind (ook member hier) waar een hoop zinvolle reviews op staan. Als je dat een beetje doorspit krijg je een goed idee van wat er allemaal te koop is.
[ Voor 7% gewijzigd door da_rippah op 26-12-2005 14:07 ]
Pioneer cdj1000 kost je minimaal 1000 euro per stukEwald ! schreef op maandag 26 december 2005 @ 00:54:
[...]
Dank je wel
dit gaat misschen een beetje genant klinken, maar het ligt boven mijn budget.
Deze: http://www.htfr.com/more-info/?catno=MR152431
Of: Pioneer cdj1000s?
http://www.htfr.com/more-info/?catno=MR166756 ziet er leuk uitweet verder niets over merk, en de headphone lijkt mij niet bepaald comfortabel.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik wil eigenlijk een kabel hebben liggen van mijn mixer naar mijn computer, om mijn sets op te kunnen nemen. Nu heb ik een mixer met XLR uitgangen (UMX SE):

Ik vroeg me af of het misschien betere geluidskwaliteit oplevert als ik een kabeltje van XLR-->minijack gebruik ipv RCA-minijack...?
De gebalanceerde XLR uitgangen bieden alleen maar écht voordeel bij langere afstanden (lees 10-20 meter en meer) en dan zou de versterker / computer / vulmaarin ook een gebalanceerde ingang moeten hebben.
Gewoon een standaard praxis kabel die goed afgeschermd is (van elro zijn die dingen geloof ik) rechtstreeks van je rec-out van je mixer op de line-in van je pc.da_rippah schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:36:
Ik heb zelf ook even een vraagje
Ik wil eigenlijk een kabel hebben liggen van mijn mixer naar mijn computer, om mijn sets op te kunnen nemen. Nu heb ik een mixer met XLR uitgangen (UMX SE):
[afbeelding]
Ik vroeg me af of het misschien betere geluidskwaliteit oplevert als ik een kabeltje van XLR-->minijack gebruik ipv RCA-minijack...?
Voordeel van de record out is dat ie er altijd een gelijk signaal uit gooit en dat wanneer jij je master iets verder open draait je niet meteen tot in de clip toe aan het recorden bent.
Een cd-speler & platenspeler in één!
-Audio CD, CD-R, CD-RW, and MP3 compatible
-Removable, virtually unskippable straight tone arm system
-High-Torque Direct Driven platter (3.6 kg/cm) provides full
control over CD playback
-Independent audio outputs for turntable and CD sections
-3-position CD/TT mode switch allows simultaneous playback
of both CD and vinyl
-3 DSP effects: Filter, Echo, and Phase with variable parameters
-Reverse switch
-Motor ON/OFF switch
-3 Hot-Startable cue points with easy to operate memo button
-Master cue w/ hot-start feature
-Key Lock (Master Tempo)
-Anti-Shock Protection using RAM buffer memory
-Slot Loading mechanism with LED illumination
-Single auto-cue/continuous play modes
-Seamless looping with reloop/stutter & loop editing
-Pitch bend via platter or buttons
-Three mode time selection
-Frame accurate search & cue
-Large 4-line backlit dot matrix display
-Sturdy aluminum platter with finger grooves
-Variable Pitch control with ranges of 4%, 8% , 16%, and 50%
-Soft touch buttons with bright LEDs
Unit Dimensions: 17.75” x 14.65” x 6.3” (450 x 372 x 160.5mm)
Weight: 19.8 lbs. (9 kg)
Shipping: 22.8 lbs. (10.36kg)
Levering: Januari 2006
Richtprijs: 900 euro
Foto's:

Meer foto's hier:
http://www.geminidj.com/cdt_top.html
Jullie mening graag over dit gekke/absurde product....

En dan het liefst ook voor die prijs!
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
Interessant concept in ieder geval!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik ben er dus niet echt kapot van en apparaten zoals dit luiden het einde van de draaitafel in want men doet er alles aan om de vinyl dj zover te krijgen dat ie helemaal over gaat stappen op cd's. De platen industrie zou dat maar al te graag zien, fabrikanten zouden dat maar al te graag zien en ik zou het heel graag willen want vinyl is en blijft een muziekdrager die gewoon niet meer van deze tijd is.
lijkt me iets voor de thuisdraaier, dan heb je niet alle ruimte die er in een club is (meestal niet tenminsteReind schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:34:
Ik snap het nut ervan niet helemaal. Waarom zou je in vredesnaam 2 apparaten in 1 willen verwerken. Het is namelijk niet alleen onpraktisch maar als dit apparaat zou nokken halverwege een avond valt er in 1 keer en een cd speler en een draaitafel weg......
Ik weet niet hoe vaak jij buiten de deur draait maar de plekken waar ik moet draaien is over het algemeen nog minder vrije ruimte dan dat ik thuis tot de beschikking heb.addictive schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:21:
[...]
lijkt me iets voor de thuisdraaier, dan heb je niet alle ruimte die er in een club is (meestal niet tenminste)
Ik vind het apparaat meer weg hebben van een gadget dan een serieus stukje dj gear.
Traktor opent wel de playlist en laat de afzonderlijke bestanden zien, maar weigert om de track af te spelen.
Weet iemand of een nieuwere versie van Traktor wel over deze functionaliteit (die echt al jaaaren in zowel winamp als WMP te vinden is) beschikt?
Die cd's moeten er aan de voorkant van het apparaat in. In veel clubs zijn de draaitafels verzonken of ingebouwd en kan je een dergelijke constructie dus wel vergeten..Reind schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:10:
[...]
Ik weet niet hoe vaak jij buiten de deur draait maar de plekken waar ik moet draaien is over het algemeen nog minder vrije ruimte dan dat ik thuis tot de beschikking heb.
[ Voor 6% gewijzigd door scorpion303 op 28-12-2005 15:44 ]
Waarom je 2 apparaten in 1 zou willen verwerken? Als die beide apparaten een beetje fatsoenlijk werken is het toch veel handiger? Je zet er 4 van die dingen neer en de DJ kan alles wat hij maar wil. Ik snap niet waarom het volgens jou geen 'nut' heeft hoor..Reind schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:34:
Ik snap het nut ervan niet helemaal. Waarom zou je in vredesnaam 2 apparaten in 1 willen verwerken. Het is namelijk niet alleen onpraktisch maar als dit apparaat zou nokken halverwege een avond valt er in 1 keer en een cd speler en een draaitafel weg......
Ik ben er dus niet echt kapot van en apparaten zoals dit luiden het einde van de draaitafel in want men doet er alles aan om de vinyl dj zover te krijgen dat ie helemaal over gaat stappen op cd's. De platen industrie zou dat maar al te graag zien, fabrikanten zouden dat maar al te graag zien en ik zou het heel graag willen want vinyl is en blijft een muziekdrager die gewoon niet meer van deze tijd is.
Dat is ook een onoverkombaar probleem zegscorpion303 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:43:
[...]
Die cd's moeten er aan de voorkant van het apparaat in. In veel clubs zijn de draaitafels verzonken of ingebouwd en kan je een dergelijke constructie dus wel vergeten..

Verwijderd
Heb een Numark CDN 88 dubbele cd-speler. Werkte 4 jaar lang goed, maar wanneer ik er nu een cd in doe speelt hij hem niet meer af (aan beide kanten niet). Hij geeft wel aan hoeveel nummers er op staan, gaat vervolgens op het eerste nummer staan, maar doet dan niks meer. Er blijft slechts een 1 staan.
Heeft iemand dit wel eens gehad en is dit een beetje te repareren?
Als ik hem toch ga laten repareren wil ik trouwens ook de play en cue knoppen laten verbeteren (die reageren niet altijd direct meer). Iemand ook enig idee of dit een kostbare reparatie is?
Loopwerken en toetsenprint vervangen zal zo'n 250.- ex uurloon worden. Ik zou van te voren een kostenopgave vragen, want je zit dicht bij het punt waar een nieuwe speler voordeliger wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:38:
Heb een vraagje. (Al een tijdje gezocht, maar dit probleem nog nergens gevonden, indien het al wel eerder behandeld is excuses)
Heb een Numark CDN 88 dubbele cd-speler. Werkte 4 jaar lang goed, maar wanneer ik er nu een cd in doe speelt hij hem niet meer af (aan beide kanten niet). Hij geeft wel aan hoeveel nummers er op staan, gaat vervolgens op het eerste nummer staan, maar doet dan niks meer. Er blijft slechts een 1 staan.
Heeft iemand dit wel eens gehad en is dit een beetje te repareren?
Als ik hem toch ga laten repareren wil ik trouwens ook de play en cue knoppen laten verbeteren (die reageren niet altijd direct meer). Iemand ook enig idee of dit een kostbare reparatie is?
lekker! Precies waar ik van houEmpathy schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 09:34:
En voor de hardcore liefhebbers een nieuwe mix van mij. Net zoals de vorige weer lekker uptempo.
Download!
Laat weten wat je vindt
Goed bezig dus
[ Voor 66% gewijzigd door Empathy op 31-12-2005 11:55 ]
Verwijderd
Heb maar gewoon nieuw topic geopend
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 16:03 ]
Maar als je van (ruige) house houdt, is deze toch wel erg lekker
Mixedcd.zip
MP3 (224kbps) WMA (128kbps) + cue
**Handleiding bij downloaden
edit: even snel een wma van betere kwali en minder mb gemaakt.
[ Voor 30% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-01-2006 18:01 ]
Verwijderd
Stanton DJ PRO 2000
Stanton DJ PRO 3000
Ik wou eerst de 3000 nemen, iets betere specs en nieuwere versie enzo. Maar na vele comments gelezen te hebben op new-line gaat hij zeer rap kapot. Na enkele maanden kapotte schelpen, afgebroken schelpen, scheurtjes, hij spant niet meer, ...
Over de 2000 alleen maar goede dingen gelezen. Iemand ervaringen met de typen?
djmantri schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:57:
hmm erg handig, sta ik ineens in de kicken nieuwsbrief... ben ik binnen een halve dag door mn bandbreedte heen!!!
wat een fluthostDit account is geblokkeerd. Deze melding kunt u krijgen als u over uw datalimiet heen bent gegaan, verboden programma's/scripts draait of als u niet betaald heeft. Als u meer informatie wilt over dit account neem dan contact op met support [at] w3bhosting [punt] nl.
Zijn lekker bezig zegdjmantri schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:39:
hmmm blijkt dat brein heeft liggen kontschoppen en ik het bestand moet verwijderen maar ik dat nu niet kan omdat ik niet kan inloggen. gaat lekker dan

Wel een beetje trots nu
Oude exemplaar was inderdaad een flutding maar de nieuwe versie is flink verbeterd en heeft de problemen niet meer tenzij je je headphone mishandeld maar dan houd geen enkele headphone het.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:45:
Wie heeft er ervaring met:
Stanton DJ PRO 2000
Stanton DJ PRO 3000
Ik wou eerst de 3000 nemen, iets betere specs en nieuwere versie enzo. Maar na vele comments gelezen te hebben op new-line gaat hij zeer rap kapot. Na enkele maanden kapotte schelpen, afgebroken schelpen, scheurtjes, hij spant niet meer, ...
Over de 2000 alleen maar goede dingen gelezen. Iemand ervaringen met de typen?
Overigens scheurt een Pro DJ2000 ook wel eens uit elkaar, echter op de massa waarmee die dingen verkocht worden is dat gewoon acceptabele uitval.
cool-ScuL- schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:05:
DJ Isaac heeft de 1e plaat van mijn eigen label gedraaid op Qrime Time
[afbeelding]
Wel een beetje trots nu
http://www.freaky.nl/cms/...2d6%20Million%20Beats.htm
kan nog wel 20 shop links geven maar je vindt 'm wel
Verwijderd
Global Hardstyle, zal het onthouden-ScuL- schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:21:
http://www.recess.nl/info.asp?Info=28475
http://www.freaky.nl/cms/...2d6%20Million%20Beats.htm
kan nog wel 20 shop links geven maar je vindt 'm wel
En hoe kan ik zien dat ik de "nieuwere" versie van de dj pro 3000 heb? Zijn ze anders geboouwd misschien? Want ik lees overal dat het contactpunt tss de schelp en de "band" voor op je hoofd gewoon zeer fragiel is en zeer makkelijk kraakt en breekt. Maat van me heeft halfjaar geleden zo'n 3000 gekocht, en maand erna moest hij al nieuwe gaan halen omdat de rechterkant gewoon niets meer deed, en hij is juist iemand die zeer zorgvuldig omgaat met zijn gerief.Oude exemplaar was inderdaad een flutding maar de nieuwe versie is flink verbeterd en heeft de problemen niet meer tenzij je je headphone mishandeld maar dan houd geen enkele headphone het.
Overigens scheurt een Pro DJ2000 ook wel eens uit elkaar, echter op de massa waarmee die dingen verkocht worden is dat gewoon acceptabele uitval.
Als ik de specs bekijk zijn ze overal gelijk, soms de 2000 iets beter! Behalve dan bij "power". De 3000 -> 3000Mwa en de 2000 -> 500Mwa (Scheelt toch wel).
Hij gaat wel redelijk goed jaVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:28:
Global Hardstyle, zal het onthoudenWordt ie goed verkocht de plaat?
Ga geen precieze verkoopcijfers neerzetten maar zeker meer dan de helft is al verkocht in amper 2 weken tijd
[ Voor 9% gewijzigd door ScuL op 03-01-2006 00:37 ]
Verwijderd
Ik ken wel een paar platenlabels persoonlijk, waaronder ook Explosive records / Jumpforce traxx uit Nederland (Woon zelf in Belgie) dus weet wel wat de oplages zoal zijn
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 01:11 ]
Tja, helaas voor jou blijf ik (vooral je eigen original mix) een megeling van oude hardcore klassiekers vinden. Six million ways to die sample (tja, ok, het origineel komt niet uit een hardcore plaat, maar daardoor is ie in de dance scene wel bekend geworden) samen met een melodie die toch wel vrij veel weg heeft van de melodie uit atmos-fear... Maar ik kan wel begrijpen dat het hardstyle publiek dit trekt.-ScuL- schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:37:
[...]
Hij gaat wel redelijk goed ja
Ga geen precieze verkoopcijfers neerzetten maar zeker meer dan de helft is al verkocht in amper 2 weken tijdDat Isaac hem draait gaat alleen maar meer helpen denk ik zo
O ja, als je er blijer om wordt. Afgelopen vrijdag draaide technoboy hem geloof ik ook op een feestje hier in Arnhem.
Anyway, on-topic.
Ik ga deze week een nieuwe koptelefoon kopen. Keuze is gevallen op de Technics RP-DH1200. Vooral vanwege de goede reviews op new-line.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik vind het best een goede koptelefoon, maar ondertussen beginnen toch kleine scheurtjes in de harde plastic band zichtbaar te worden. Ook de kussentjes zijn aan vervanging toe, maar die verkopen ze wel gewoon los bij new-line.
De geluidskwaliteit is goed voor te dj'en, maar ook niet het beste als je 'm ook voor producen ofzo wil gebruiken.
Ik zit zelf eigenlijk ook uit te kijken naar een nieuwe koptelefoon, maar ik kan niet echt goed kiezen.
Oorspronkelijk dacht ik ook aan de stanton dj pro 3000 omdat zowel de geluidskwaliteit als het comfort verbeterd zouden zijn tov de stanton dj pro 2000.
Nu las ik echter ook bij new-line bij de reviews zelfs van problemen met afbreken en zelfs nadat het probleem zogenaamd verholpen zou geweest zijn.
Daarmee ging dan toch mijn aandacht naar de Sony MDR-V700. Ik heb namelijk ook de Sony MDR-V500 al 5 jaar ongeveer, en daar ben ik gewoon zeer tevreden van. Er is nog steeds nauwelijks iets aan te zien van slijtage buiten de letters 'sony' bovenaan die er wat uitgeveegd uitzien.
Ook de geluidskwaliteit was ik zeer tevreden van. Het enige nadeel aan de V500 is echter dat hij niet echt hard gaat en niet super afsluit, waardoor hij eigenlijk enkel voor thuis echt bruikbaar is.
Van de V700 lees je echter ook van bijna iedereen dat hij blijkbaar stuk gaat, dus aan die keuze twijfel ik toch ook nog een beetje.
Dan kwam ik nog uit bij de sennheiser hd-25, waar blijkbaar niemand iets op aan te merken heeft.
Ik heb deze wel eens opgehad in de winkel, en de kleine schelpen stoorden mij wel een beetje, en ik weet niet zeker of ik er aan zou wennen. Eenmaal hij perfect op je oren staat klopt het inderdaad wel dat hij erg goed afsluit.
Tenslotte kwam ik dan ook nog de duurdere variant van de sony tegen, de 7509, wat de vroegere mdr-v900 zou zijn. Hiervan vind blijkbaar iedereen 'm een goede geluidskwaliteit hebben, echter omdat het blijkbaar voornamelijk een studio koptelefoon is heb ik eigenlijk niets gevonden over het dj gebruik en of de stevigheid beter is dan van de v700.
Als iemand hier misschien ervaring mee heeft zou dat erg nuttig zijn.
Nou, ik heb 'm ook gehad en kon ook niet wennen aan de kleine niet-kantelbare oorschelpen dus heb hem weer verkocht. Ik heb nu de Technics RP-DH1200 die me wel zeer goed bevalt.Adion schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:12:
Dan kwam ik nog uit bij de sennheiser hd-25, waar blijkbaar niemand iets op aan te merken heeft.
Ik heb deze wel eens opgehad in de winkel, en de kleine schelpen stoorden mij wel een beetje, en ik weet niet zeker of ik er aan zou wennen. Eenmaal hij perfect op je oren staat klopt het inderdaad wel dat hij erg goed afsluit.
Mijn mix is gemaakt in 2003 (als het geen 02 is) en was destijds al een remix. Er zaten nog veel meer elementen in maar na zeker 14 maanden overleg met Acardipane kwamen we niet tot een overeenkomst. Toen hebben we een deel eruit gesloopt, goedkeurig gezocht van het label van Snoop Dogg (waar de sample officiëel vandaan komt) en alsnog zelfstandig uitgebracht. In 1e instantie zou mijn mix niet eens op de vinyl komen maar de anderen hebben me toch overgehaald omdat 4 gevariëerde tracks beter is dan 3. Moderne hardcore is niet echt mijn ding, wat mij betreft is hardcore na 2000 zo goed als dood. Vandaar dat er nog een koppeling in zit die sterk doet denken aan de 90's. In het buitenland is de plaat alleen maar positief onthaald en in vele zaken uitverkocht terwijl in Nederland mensen vrij sentimenteel erover blijven doen. Waar de oorzaak daarvan ligt laat ik in het midden maar het is iig niet mijn probleem.Phydomir schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 08:55:
Tja, helaas voor jou blijf ik (vooral je eigen original mix) een megeling van oude hardcore klassiekers vinden. Six million ways to die sample (tja, ok, het origineel komt niet uit een hardcore plaat, maar daardoor is ie in de dance scene wel bekend geworden) samen met een melodie die toch wel vrij veel weg heeft van de melodie uit atmos-fear... Maar ik kan wel begrijpen dat het hardstyle publiek dit trekt.
Ik heb de V700 nu al anderhalf jaar en er is nog niks mee aan de hand maar ik ga er ook heel rustig mee om. Niet mee smijten, niet laten vallen, rustig neer leggen etc. Komt wel een giga bass uit heheAdion schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:12:
Daarmee ging dan toch mijn aandacht naar de Sony MDR-V700. Ik heb namelijk ook de Sony MDR-V500 al 5 jaar ongeveer, en daar ben ik gewoon zeer tevreden van. Er is nog steeds nauwelijks iets aan te zien van slijtage buiten de letters 'sony' bovenaan die er wat uitgeveegd uitzien.
Ook de geluidskwaliteit was ik zeer tevreden van. Het enige nadeel aan de V500 is echter dat hij niet echt hard gaat en niet super afsluit, waardoor hij eigenlijk enkel voor thuis echt bruikbaar is.
Van de V700 lees je echter ook van bijna iedereen dat hij blijkbaar stuk gaat, dus aan die keuze twijfel ik toch ook nog een beetje.
De 7509 is een prima headphone alleen zwaar, lomp en ontiegelijk duur als je kijkt naar het feit dat een HD25 al snel pak hem beet 100€ goedkoper is.Adion schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:12:
Tenslotte kwam ik dan ook nog de duurdere variant van de sony tegen, de 7509, wat de vroegere mdr-v900 zou zijn. Hiervan vind blijkbaar iedereen 'm een goede geluidskwaliteit hebben, echter omdat het blijkbaar voornamelijk een studio koptelefoon is heb ik eigenlijk niets gevonden over het dj gebruik en of de stevigheid beter is dan van de v700.
Als iemand hier misschien ervaring mee heeft zou dat erg nuttig zijn.
Echter is de 7509 zijn geld wel waard, ik stond destijds voor de keuze om de 7509 of de hd25 te nemen en ik heb gekozen voor de hd25 vanwege het draag comfort en omdat een 7509 op mijn hoofd er niet uit ziet. Ik heb namelijk nogal een smal hoofd en dus verdwijnt mijn complete kop zo'n beetje tussen die schelpen. ;-)
Technics heeft met de nieuwe headphone ook een ontzettend mooi product maar hij klinkt iets minder als de HD25 en knelde een beetje op mijn hoofd.
Andere optie is mischien wellicht nog de HP1000 van Denon?
Verwijderd
Ik wou dus de stanton 2000 kopen omdat de 3000 bij iedereen rap kapot gaat, maar je schrijft daar:
Ik zet de koptelefoon altijd volledig op mijn hoofd, zo mix ik altijd. Ofwel staat hij er volledig op, ofwel gewoon niet. Ik doe het nooit zo met 1 kant luisteren, ik luister altijd met 2 kanten. Dus eigenlijk zou de stanton 3000 wel een goede keuze voor mij zijn aangezien ik hem toch bijna nooit plooi!?Het is niet zozeer de constructie waar de fout te zoeken is maar de fout ligt in veel gevallen bij de eindgebruiker. Een koptelefoon draag je op je hoofd..... en nu hoor ik hier achter mijn bureau hersens kraken van mensen die denken "ja slimpie waar zou ik hem anders moeten laten?".
Nou dat zal ik dan meteen even uit leggen, er zijn nogal wat dj's die een headphone tussen schouder en hoofd dragen tijdens het mixen en dat is dus helemaal fout want zo zet je een on natuurlijke kracht op de headphone. Probleem is namelijk dat alle kracht in dat geval op de scharnier punten komt te staan en waar scharnier punten zitten daar zitten ook vaak kleine schroefjes en waar kleine schroefjes zitten heb je over het algemeen een zwakkere plek.
Kijk scheuren kan een koptelefoon altijd, echter kun je het forceren of kan het gewoon pech zijn. Geval 1 komt veel meer voor als geval 2
Overigens heb ik nu ook de HP500 van Citronic liggen, nog niet op het hoofd gehad aangezien de hele teringzooi nu in de hoek van de kamer staat omdat ik net een nieuwe plank op de tafel heb gemonteerd maar die zal ik vanavond even snel op het hoofd zetten en de eerste indruk posten. (als je niks hoort ben ik het vergeten of is ie bout
Net ff op mijn kop gehad en een verassend lekker geluidje voor een headphone van 79€, geen overdreven bas, verassend netjes in het mid en hoog.... alleen een fragiel uitziende constructie in mijn ogen maar ach..... voor 79€ mag je dat over het hoofd zien
[ Voor 18% gewijzigd door R2D2 op 03-01-2006 18:22 ]
Zelf heb ik nog steeds mn IXOS dj1003/1002, ding is mechanisch gezien niet kapot te krijgen.. ik draag hem ook gewoon op mn hoofd, vaak wel met 1 schelp achter mn oor
Die is redelijk gelijk aan de SE5000 van Pioneer en mijn SE leeft nu al 5 jaar en word vaker mishandeld dan de gemiddelde 16 jarige snotneus op zijn wekelijkse boks training...... tis namelijk net een h**r dat ding aangezien iedere week wel weer iemand anders dat ding hier komt lenen omdat die persoon weer is met een kapotte headphone zit.Chiron schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:21:
Sony MDR-V700's zijn ook berucht op dat ze snel stuk gaan aan de scharnieren..
Zelf heb ik nog steeds mn IXOS dj1003/1002, ding is mechanisch gezien niet kapot te krijgen.. ik draag hem ook gewoon op mn hoofd, vaak wel met 1 schelp achter mn oor
Verwijderd
http://owjeih.flashblue.be/Koenpje/DSC02989.JPG
Ja, dat is erg. Nieuwe naald, of je anti skating staat heel erg ehh.. raarVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:36:
Ik wou nog eens even draaien, en wat merk ik op? De naald van één van men TT's staat een beetje krom! Is dit erg? -->
http://owjeih.flashblue.be/Koenpje/DSC02989.JPG
Verwijderd
Neen hoor, gewoon uitgeleend dit weekendteacher schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:04:
[...]
Ja, dat is erg. Nieuwe naald, of je anti skating staat heel erg ehh.. raar
Ik moet wel zeggen dat ze normaalgesproken redelijk onverwoestbaar zijn.
Verwijderd
Verwijderd
al sinds ouderjaarsdag niet meer normaal online zeker 95% van de tijd down.Helaas is door een samenloop van vele vervelende omstandigheden het
momenteel niet mogelijk om Partyflock te laten draaien zoals we dit zouden
willen.
Onze oprechte excuses aan jullie allemaal! We doen ons best, maar kunnen
helaas niet aangeven wanneer we er weer zullen zijn.
Dank voor jullie niet aflatende steun in de afgelopen jaren en we hopen op
jullie begrip en dat het weer goed zal komen!
Namens het hele Flock-team: hopelijk tot heeeel erg snel!
Ik verbaas me soms nog wel eens over het feit dat er zoveel van zulke sites uberhaupt lang op de been blijven en zoveel bezoekers trekken.
Verwijderd
mwa het forum niet echt, wel de feesten en de PM en de foto`s altijd wel grappig.Reind schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:25:
Zal iemand die site missen dan?
Ik verbaas me soms nog wel eens over het feit dat er zoveel van zulke sites uberhaupt lang op de been blijven en zoveel bezoekers trekken.
verder zit het voornamelijk vol met mongolen.
maar niemand weet dus wat daar aan de hand is?
En geen fatsoenlijke backup zeker....... das heel kut namelijkTimMer schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:03:
Gezeik met database-indexen.
Heb het zelf al een aantal keer aan de lijve mogen ondervinden door mijn ach dat kan morgen ook wel, en ow dat fix ik wel ff zonder backup denkwijze
Tsja, een compleet backup-systeem, waar er continu een mirror meedraait is niet goedkoop en daar heeft de organisatie van PF geen centjes voor denk ik.Reind schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:54:
[...]
En geen fatsoenlijke backup zeker....... das heel kut namelijk
Heb het zelf al een aantal keer aan de lijve mogen ondervinden door mijn ach dat kan morgen ook wel, en ow dat fix ik wel ff zonder backup denkwijze
nee, hebben ze absoluut niet. staan pas sinds kort in een datacenter, eerst werd t in een studentenkamer gehostTimMer schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:56:
[...]
Tsja, een compleet backup-systeem, waar er continu een mirror meedraait is niet goedkoop en daar heeft de organisatie van PF geen centjes voor denk ik.

op die site zitten vooral mongolen, de foto's en agenda waren echter wel leuk/handig. Dus dat is wel jammer ja
Klopt, was een afstudeerproject geloof ik.addictive schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:58:
[...]
nee, hebben ze absoluut niet. staan pas sinds kort in een datacenter, eerst werd t in een studentenkamer gehost
Ach, er zitten genoeg normale mensen en daar vermaak ik me altijd prima mee.op die site zitten vooral mongolen, de foto's en agenda waren echter wel leuk/handig. Dus dat is wel jammer ja
Natuurlijk was die sennheiser geen dj koptelefoon maar toch nog steeds van erg hoge kwaliteit, maar dit is zooo veel beter.
Gelijk maar ff mee spelen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
welke Technics is het?Phydomir schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:20:
Net mijn nieuwe technics koptelefoon binnen gekregen met de post en OMFG. Wat een verschil met mijn sennheiser Hd-570.
Natuurlijk was die sennheiser geen dj koptelefoon maar toch nog steeds van erg hoge kwaliteit, maar dit is zooo veel beter.
Gelijk maar ff mee spelen.
Verwijderd
VoilaVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 8:55:
Ik ga deze week een nieuwe koptelefoon kopen. Keuze is gevallen op de Technics RP-DH1200. Vooral vanwege de goede reviews op new-line.
Inderdaad:

Straks ff een uurtje gedraaid en net weer een half uur en hij is echt heerlijk. Ik mix altijd met de volledige koptelefoon op en dan allebij de kanalen over de pfl en ik kan nu echt veel beter beide platen onderscheiden wat resulteert in betere beatmatching.
Heerlijk
Het ziet er ook uit als een fijne koptelefoon.Phydomir schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:10:
[...]
Inderdaad:
[afbeelding]
Straks ff een uurtje gedraaid en net weer een half uur en hij is echt heerlijk. Ik mix altijd met de volledige koptelefoon op en dan allebij de kanalen over de pfl en ik kan nu echt veel beter beide platen onderscheiden wat resulteert in betere beatmatching.
Heerlijk
Ikzelf ben ook al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe HP. Ik zit te twijfelen tussen de Sennheiser HD-25, Denon HD-1000 en Stanton DJ Pro 3000 (de laatste HP is wat goedkoper, maar nu de constructie wat beter is is ie voor mij het overwegen waard.)
Toch neig ik het meeste naar deze HP, omdat ie toch wel erg lekker zit en gewoon goed klinkt (heb en namelijk al geprobeerd
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/
Verwijderd
Yup, mee eens. ze zijn wel groot maar dat is ff wennen.Phydomir schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:10:
[...]
Inderdaad:
[afbeelding]
Heerlijk
Probleem is alleen......... het ding moet je zitten maar dat is met een HD25 en alle andere headphones niet anders.
Als ik nu een nieuwe headphone zou moeten kopen zou ik ook de Technics overwegen...... ja ik krijg het bijna m'n strot niet uit maar dit is gewoon weer een goed product van Technics
Uiteindelijk zou ik zelf toch de HD25 weer pakken denk ik, ze blijven het stevigst van allemaal en das met zo'n lompe boer als ik soms ben geen overbodige luxe. Daarnaast zit ie op mijn oren en niet half er over..... waar ik nogal vaak last van heb met mijn flappers en dat dan net de bovenkant van je oor gaat knellen en pijn gaat doen
Aan de andere kant is de Technics wel lekker fout pats met die strobe dots aan de zijkant.
Verwijderd
Nu eindelijk de moeite genomen om de hele kamer overhoop te gooien. Eindelijk maar weer eens m'n draaitafels aangesloten en ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik het twee jaar heb kunnen laten. Wat is het toch ongelofelijk vet.
Ehm, gewoon bestellen bij new-line. Van te voren centjes overmaken en klaar.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:02:
Ik had een vraagje ik wil een paar timecode platen kopen in omgeving amsterdam en ik heb geen visa en shit weet iemand ischien nog een winkeltje boeit niet echt als het prijzig is
Pas maar op dat je over 2 jaar niet een setje philips oorbellen nodig hebt om nog wat te kunnen horenGoodspeeD schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:41:
Luidsprekers nu mooi opgesteld zodat ze lekker in m'n oren blazen en ik ze niet al te hard hoef te zetten.
Verwijderd
Vandaag nieuwe cell + naald gaan halen -> Stanton 505 SKII.teacher schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:04:
[...]
Ja, dat is erg. Nieuwe naald, of je anti skating staat heel erg ehh.. raar
Wou eerst een Ortofon Concorde DJ PRO zilver kopen. Overal +/- 65euro. Dus ik naar de enigste dj winkel in de buurt (straal van 50km!) --> 88€

Dus dan heb ik maar die Stanton gekocht, spijtig...
En hebben ze in belgie geen online shops?
Verwijderd
Yup maar dan kost de verzending zoveel dat ik toch bijna aan die 88€ zit, en dat vind ik iets teveel voor gewoon 1 cell + naaldteacher schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:07:
Waarom niet alleen een nieuwe naald?
En hebben ze in belgie geen online shops?
En ik heb graag verandering, dus wou meteen nieuwe cell kopen ook
ik heb gister een concorde pro element + naald gekocht voor 52 euro incl verzendskosten bij DJ Technik.deVerwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:53:
[...]
Vandaag nieuwe cell + naald gaan halen -> Stanton 505 SKII.
Wou eerst een Ortofon Concorde DJ PRO zilver kopen. Overal +/- 65euro. Dus ik naar de enigste dj winkel in de buurt (straal van 50km!) --> 88€![]()
![]()
Dus dan heb ik maar die Stanton gekocht, spijtig...
[ Voor 6% gewijzigd door da_rippah op 07-01-2006 00:03 ]
Kijk er maar eens rond.
recordcase.de
djservice.de
thomann.de (groot en veel!)
Dit topic is gesloten.