How to Become a DJ... deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:
  • 20.186 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die super oem's hebben zo'n phono uitgang (deuh) maar die synq heeft ook nog line-out, daarom kost die een stukje meer.

Een maat van me heeft 2x synq xtrm-1 en ik heb 2x bst pro pr4.5. Kan je zeggen, geen verschil hoor, die bst's zijn super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerst, ligt clubcharts al paar dagen down of ligt het aan mij?

Maar ik zit ff met een probleem. Moest afgelopen vrijdag draaien met m'n eigen spullen. Nu was er dus zo'n molenpaard die dacht dat m'n SL-DZ1200 wel waterdicht was ofzo :P In ieder geval lag er ineens bier op dat ding, wel snel weggehaald met een doekje maar het was al te laat. 2 knopjes deden het niet meer, achter een paar andere knopjes zaten ineens andere functies. Niet zo heel raar natuurlijk..

Die gast zei gelijk van sorry sorry, en ik ken hem ook, het is namelijk een collega dus ik weet dat ik mijn geen zorgen hoef te maken. Maar de zaterdag toen ik weer moest draaien, deed hij het ineens weer.. dat is leuk en aardig maar nu kan ik natuurlijk geen nieuwe gaan claime bij de verzekering.

De knopjes zijn nog wel wat vies enzo maar nu vraag ik mij af.. hoef ik mij geen zorgen meer te maken, of kan ik hem beter open maken en ff goed schoonmaken van binnen. Ik weet niet wat bier op ten tijd gaat doen, het zit er natuurlijk nog wel een beetje in... Of is het zo dat als ik hem open maak gelijk de garantie weg is, en kan ik hem beter een soort service beurt laten geven? (en de kosten daarvan aan de biergooiert doorverekenen)

Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:08:
Ten eerst, ligt clubcharts al paar dagen down of ligt het aan mij?

Maar ik zit ff met een probleem. Moest afgelopen vrijdag draaien met m'n eigen spullen. Nu was er dus zo'n molenpaard die dacht dat m'n SL-DZ1200 wel waterdicht was ofzo :P In ieder geval lag er ineens bier op dat ding, wel snel weggehaald met een doekje maar het was al te laat. 2 knopjes deden het niet meer, achter een paar andere knopjes zaten ineens andere functies. Niet zo heel raar natuurlijk..

Die gast zei gelijk van sorry sorry, en ik ken hem ook, het is namelijk een collega dus ik weet dat ik mijn geen zorgen hoef te maken. Maar de zaterdag toen ik weer moest draaien, deed hij het ineens weer.. dat is leuk en aardig maar nu kan ik natuurlijk geen nieuwe gaan claime bij de verzekering.

De knopjes zijn nog wel wat vies enzo maar nu vraag ik mij af.. hoef ik mij geen zorgen meer te maken, of kan ik hem beter open maken en ff goed schoonmaken van binnen. Ik weet niet wat bier op ten tijd gaat doen, het zit er natuurlijk nog wel een beetje in... Of is het zo dat als ik hem open maak gelijk de garantie weg is, en kan ik hem beter een soort service beurt laten geven? (en de kosten daarvan aan de biergooiert doorverekenen)

Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Claimen bij de verzekering en 2x Numark CDXen halen ;)

Nee, effe serieus. Ik weet niet in hoeverre er nog garantie op zit. Maar bij het openen is de garantie direct weg.
Nou is de garantie al een heikelpunt bij toevoeging van bier (of een andere vloeistof), dus of dat uitmaakt is iets anders, maar mocht je ze willen repararen (wat ik zeker zou doen), laat het dan bij een service punt doen en niet zelf gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
TheEvilCuber schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:35:
[...]

Hoe kan hij dan 100 euro goedkoper zijn :| ?
Niet dat ik het erg vind, als hij echt gelijk is haal ik die :Y)

edit:
de BST is op, ze opperen deze als vervanger.
Ze kennen het woord service alleen niet bij BST en de fabrikant weet zelf niet wat ie verkoopt gezien het feit dat user manuals soms onvolledig of zelfs onjuist zijn.

Denk dus nog maar eens goed na voor je een BST product aan schaft.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ach ja, dat prijsverschil kan je dan achterhouden voor een eventuele ongedekte reparatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
da_rippah schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:56:
Ach ja, dat prijsverschil kan je dan achterhouden voor een eventuele ongedekte reparatie ;)
En wie gaat dat ding repareren dan? De shop waar je hem gekocht hebt? In het geval van de genoemnde webshop zou ik daar nog niet eens mijn fietsband willen laten plakken.

Dozen schuivers zijn geen technici en BST heeft een ontzettend slechte garantie afhandeling. Betaal dan gewoon een paar tientjes meer en koop een citronic (geen omnitronic want das net zo'n verhaal). Citronic valt onder het groepje skytronic en heeft mischien wel een slechte naam maar het bedrijf heeft wel degelijk hele leuke spullen, een eigen technische dienst, kennis van zaken.

BST is overigens een merk wat ook wel bij mij op de site wilde staan met betrekking tot het leveren van dj gear, ik heb ze vriendelijk verteld dat zodra men de zaken eens goed op orde zou hebben qua garantie afhandelingen ze me nog eens mochten bellen.

Omnitronic is overigens ook een opassen geblazen verhaal, omnitronic had ooit eens de DD3250 die plotseling tijdens het draaien een versnelling in de draaisnelheid deed, zo uit het niets.
Een goed merk haalt de zooi terug en fixt het (aangezien het gewoon een Q30 was en die het probleem niet hadden), omnitronic liet users verrekken en ontkende het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Je hebt gelijk Reind. Maar feit is dat die dingen wel hetzelfde zijn als de rest van de super OEM bakken en dat sommige mensen nou eenmaal liever het risico lopen dan dat ze extra geld uitgeven (wat is trouwens precies het verschil?). Ik heb zelf ook Synq tafels hoor, blij toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of we nog ergens kerst- of decemberaanbiedingen kunnen verwachten bij online winkels met dj gear (DJ-Laden bijv.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe DJ meldt zich in dit topic!

Voorheen probeerde ik softwarematig met Mixvibes wel eens wat maar omdat het toch bleef kriebelen deze zomer maar eens wat aangeschaft.

De gear:

2x draaitafel JB Systems T-2 (nieuw gekocht)
1x mixer JB Systems Premium (2e hands)
1x koptelefoon sennheiser HD 480II (10 jaar oud, moet ook maar gauw vervangen worden)
1x Minidisc Sony MDS-JE330
1x Geluid Sony hifiset MHC-W55 (ook al weer 10 jaar oud)

De platen: (zowel nieuw als 2e hands)

http://www.discogs.com/collection?user=Diniz

Ik ben vanaf juli ongeveer begonnen met mixen met de draaitafels, en hoe kun je je het beste introduceren? Jawel met een mix dacht ik zo. Er zitten zeker wel wat foutjes in (en daar kan ik slecht tegen 8)7 ), blijven oefenen zal ik maar zeggen.

Hier te downloaden:
Mix

Tracklist:

01. Funabashi - Daylight
02. Yamakasi - The Secret Garden
03. Pale-X - Eightball
04. Ton Tb - Many Tons Overload
05. Kenny Hayes - Ibiza Sky (Mike Shiver Mix)
06. Mike Foyle vs. Signalrunners - Love Them Dusk (Signalrunners Sunrise Mix)
07. Armas - Angels & Demons (Original Mix)
08. Marksun & Brian - Neno Itome (Orginal Mix)
09. Kindervater - Sternenweg 5 (Dj Shog Remix)
10. Azida - Sunset At Myvatn (Subsphere Remix)
11. Franky Faith - Psychopath (Chill Out Dub Mix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Nou ik heb een mooie deal gevonden, een winkel uit rotterdam(weet niet welke, is via een 2e handssite) heeft nog 2 RP 5000's staan. (een chrome en een zwarte) beide komen uit de vitrine (dus alleen wat stof, verder doos en apparaat nog perfect compleet)
160e per stuk

Dat word het dan toch wel :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik zat zo te denken , maar het lijkt me wel iets om op bepaalde avonden naar elkaar te kunnen luisteren :P
Nu hoeft dat voor mijn part niet echt georganiseerd te worden. Maar het is wel leuk als iemand (bijvoorbeeld ik) vanavond een stream open zet en dan een mix van hem zelf opzet of live gaat mixen :). Nu is het probleem bij mij dat ik maar ongeveer 6 mensen kan laten meeluisteren @ 128kbit. Maar opzich lijkt het me wel een cool idee om naar elkaar te luisteren >:)

(ik heb evt al een mix klaar staan)

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 30-11-2005 16:07 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:05:
Ik zat zo te denken , maar het lijkt me wel iets om op bepaalde avonden naar elkaar te kunnen luisteren :P
Nu hoeft dat voor mijn part niet echt georganiseerd te worden. Maar het is wel leuk als iemand (bijvoorbeeld ik) vanavond een stream open zet en dan een mix van hem zelf opzet of live gaat mixen :). Nu is het probleem bij mij dat ik maar ongeveer 6 mensen kan laten meeluisteren @ 128kbit. Maar opzich lijkt het me wel een cool idee om naar elkaar te luisteren >:)

Als ik jou in mijn winamp playlist zet, en ook shoutcast open zet heb je er toch weer 3~4 luisteraars bij. enz. (als er nou 6 mensen naar jouw connecten en gemiddeld 4 mensen kan hosten heb je toch 24 luisteraars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:59
Ook ff patsen met mijn setje :P

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/sjaakvermue/HPIM0558.JPG
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/sjaakvermue/HPIM0559.JPG

Let niet op de kabels... dat moet ik ooit nog eens wegwerken.. Eerst een fatsoenlijk meubel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:21
Zo lang geleden dat ik hier actief ben geweest *schaam*
Heb wel leuk nieuws. Heb aan een contest meegedaan voor een uurtje draaien met een dance event met oud en nieuw (voor ca 2000 man) en sta donderdag in de finale 1v1... Hoop echt zo dat ik ga winnen :P
Hier btw de eerste demo die ik had ingestuurd:
http://savale.xs4all.nl/~elmer/lapaix.mp3
groovy stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice nice.. zeker lekker setje ook! Mag ik vragen wel mix dat van Love generation is en het nummer wat erna komt bij 32min ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:20:
Nice nice.. zeker lekker setje ook! Mag ik vragen wel mix dat van Love generation is...
Bob sinclar feat. gabry pine - love generation (full intention club mix) gok ik :) (is redelijk gepitched @ mix)

Nee het is toch een andere.

[ Voor 13% gewijzigd door Tutti-frutti op 04-12-2005 14:37 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
Tutti-frutti schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:05:

Neem eens een kijkje op http://www.globalstage.tv daar kun je broadcasten met geluid zonder bandbreedteproblemen (oke geluidskwaliteit zou best beter kunnen) en nog leuker: je kan ook video uitzenden mbv je webcam :D Kunnen de mensen meteen ook zien wat je doet en ondertussen chatten met elkaar...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
savale schreef op zondag 04 december 2005 @ 03:01:
Zo lang geleden dat ik hier actief ben geweest *schaam*
Heb wel leuk nieuws. Heb aan een contest meegedaan voor een uurtje draaien met een dance event met oud en nieuw (voor ca 2000 man) en sta donderdag in de finale 1v1... Hoop echt zo dat ik ga winnen :P
Hier btw de eerste demo die ik had ingestuurd:
http://savale.xs4all.nl/~elmer/lapaix.mp3
groovy stijl.
oej! Die is lekker :D Normaal hou ik alleen van het stevige beukwerk (hardstyle en hardcore) maar deze mix viel ook heel goed in de smaak :)

Als je hier een tracklist van hebt, dan zie ik hem heel graag hier verschijnen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
addictive schreef op maandag 05 december 2005 @ 02:11:
[...]

oej! Die is lekker :D Normaal hou ik alleen van het stevige beukwerk (hardstyle en hardcore) maar deze mix viel ook heel goed in de smaak :)

Als je hier een tracklist van hebt, dan zie ik hem heel graag hier verschijnen O+
hehe thanx allemaal voor de leuke replies:

heb daarom maar ff opnieuw ge-encode op 192kbits mp3 en er een cue / playlistje bijgedaan voor de liefhebbers:

http://www.xs4all.nl/~let...La_Paix_O&N_promo_mix.cue
http://www.xs4all.nl/~let...La_Paix_O&N_promo_mix.mp3

kritiek is uiteraard ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
savale schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:27:
[...]

heb daarom maar ff opnieuw ge-encode op 192kbits mp3 en er een cue / playlistje bijgedaan voor de liefhebbers:

toppie :D

Deze vind ik echt héél vet: Jessica Simpson - These Booths (Bimbo Jones Remix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
addictive schreef op maandag 05 december 2005 @ 14:58:
[...]

toppie :D

Deze vind ik echt héél vet: Jessica Simpson - These Booths (Bimbo Jones Remix)
ja dies echt zwaar relax :P had t laatste plaatje uit de schappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Vond het ook een lekkere mix. :9 Top dat je m nog even in betere kwaliteit post. :)

Ik ben geen DJ maar als ik nog een kleine opmerking mag maken:
In een relaxte mix ineens een plaat als laten we zeggen "I feel love" of zoals jij deed met bijv. lionle ritchie is top maar je moet het ook niet te vaak doen want dan gaat imo het effect wat weg..

Succes met de finale!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:03

2mb

[...]

Lekker mixje, fijne platenkeuze ook!
Ben hem lekker aan het luisteren nu :)

(zit dit topic niet vol eigenlijk?)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
[...]

Nice gast, kan er niks anders van zeggen. Heerlijke platen en lekkere strakke mix met goede opbouw en "vibe". Lekker funky ook, shit zeg :) Ik kan mij een tijd herinneren dat jij veel minder funky draaide ;) Niet dat het slecht is hoor, integendeel zelfs, 't is vet :D

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

best wel een aardige mix idd (alleen wel wat lange nummers?)

ik ben trouwens een tijdje terug begonnen met een jaarmix en dit was een eerste probeersel
maar ik ga het helemaal omgooien want hij duurt iets te lang (en idd als armind inkomt is het iets te luidruchtig)

jaarmix preview alpha versie 0.1a
wachtwoord van rarfile:
jaarmix
link is van rapidshare en voor de mensen die het niet weten, scroll naar onder, klik op free, wacht effen en dan downloaden maar ...

playlist :
d code - its not over yet
dj shog - running water
filterheads - catagena
armin van buuren & jan wayne - serenity (sensation white theme)
marcel woods - advanced

[edit]als het trouwens niet de bedoeling is om heir allerlei links neer te zetten dan laat het me maar ff weten...

[ Voor 34% gewijzigd door Martinspire op 07-12-2005 10:36 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
BezurK schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:07:
[...]

Nice gast, kan er niks anders van zeggen. Heerlijke platen en lekkere strakke mix met goede opbouw en "vibe". Lekker funky ook, shit zeg :) Ik kan mij een tijd herinneren dat jij veel minder funky draaide ;) Niet dat het slecht is hoor, integendeel zelfs, 't is vet :D
Zeker een lekkere mix, maar ik zit zelf al een tijdje te wachten op je nieuwe mix Will M ;)
Zelf heb ik ook maar es 2 demomixes gemaakt (Jump/French-Tek), ik zal em binnenkort maar eens uploaden.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
nogmaal bedankt voor de leuke replies op me mix. Maaruh ff vraagje hoe jullie ervaring hier mee is:

heb wat nieuwe platen besteld. Zitten paar tussen die soms btje skippen... ze vallen n soort van ff weg. heb ze al geprobeerd schoon te krijgen oid, maar het is gewoon de persing. Het beinvloed niet het beatmixen, maar soms is t net of r n kabeltje los zit zeg en die btje kraakt.
Is het aan te raden nog te mixen met die platen of kan ik er beter voor kiezen om t niet te doen? Het zijn eigenlijk wel essentiele platen zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
savale schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:48:
nogmaal bedankt voor de leuke replies op me mix. Maaruh ff vraagje hoe jullie ervaring hier mee is:

heb wat nieuwe platen besteld. Zitten paar tussen die soms btje skippen... ze vallen n soort van ff weg. heb ze al geprobeerd schoon te krijgen oid, maar het is gewoon de persing. Het beinvloed niet het beatmixen, maar soms is t net of r n kabeltje los zit zeg en die btje kraakt.
Is het aan te raden nog te mixen met die platen of kan ik er beter voor kiezen om t niet te doen? Het zijn eigenlijk wel essentiele platen zeg maar...
Als je zeker weet dat het aan de plaat ligt en niet aan je apparatuur zou ik toch echt ff contact opnemen met je leverancier en'm dan gewoon terugsturen en een goeie eisen. Je hebt er tenslotte voor betaald en als DJ heb je gewoon compleet NIKS aan een nummer met "blanco" stukjes erin ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn mix even op mijn eigen site gezet, hij is nu te downloaden op:

http://www.diniz.nl/mp3

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
armind :? :D Weet je wel wat je draait?

[ Voor 10% gewijzigd door da_rippah op 07-12-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike Foyle Vs. Signalrunners - Love Theme Dusk komt van Armind idd, wat is daar mis mee? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

lol, nummer was weer es verkeerd getagged :X
heb het gewoon ff overgetypt en niet verder over nagedacht, sorry?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

[...]

En wat was het kritiek van de jury ... heb je gewonnen :D ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher is even bezig..

Afbeeldingslocatie: http://img459.imageshack.us/img459/4305/wip0gm.jpg
wie het weet mag het zeggen ;)
Afbeeldingslocatie: http://img342.imageshack.us/img342/8177/wip27zj.jpg

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ledjes vervangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
teacher schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 17:06:
* teacher is even bezig..

[afbeelding]
wie het weet mag het zeggen ;)
[afbeelding]
Heb je je deck nou ook gespoten of is het gewoon orgineel grijs?

En inderdaad ledjes vervangen voor een ander kleurtje...... alleen welke kleur. Ik zeg blauw aangezien iedereen blauwe leds wil (ik wil nog steeds roze maar die krengen zijn natuurlijk weer niet te verkrijgen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

ledjes zijn/worden wit, deck word metallic (donker)paars.

roze ledjes zijn er wel hoor:
http://ledsupply.com/l4-0-p5th15-1.html
http://stores.ebay.ch/Michis-LED_LED-Pink-NEU-3mm_W0QQtZkm

weetje wat pas zoeken is? witte 2.5x5mm leds, die vind je echt nergens.. |:(
(ja, in engeland.. wat moet dat moet..)

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 09-12-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Tutti-frutti schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 00:16:
[...]

En wat was het kritiek van de jury ... heb je gewonnen :D ?
hehe je was middels msn al op de hoogte geloof ik? :) Maar voor de andere hier:

Na een demo selectie uit stuk of 20 bleef ik en een andere jongen over.
Moest draaien tegen een andere jongen die duidelijk wat meer ervaring had wat betreft het draaien buiten de deur. Met tossen had ik gewonnen dus hij mocht als eerste >:)
Hij draaide echt alles door elkaar (niet echt opgebouwd) Maar mixte op wat foutjes na wel alles grappig aan elkaar. En hij wist de effecten te gebruiken op de djm600.
Toen mocht ik gaan draaien. Alles liep wel lekker strak en foutloos aan elkaar, maar ik mixte wat minder spectaculair. Het was een set die kwa opbouw wel vergelijkbaar was met me setje die ik hier heb gepost. Publiek kreeg ik wel lekker mee op gang dat was wel tof.
Uiteindelijk hadden we allebei dus wel lekker gedraait en de jury wist eigenlijk niet echt een winnaar aan te wijzen (gaven ze zelf toe).
Ze wilden ons toen eerst allebei een setje laten doen met oud en nieuw, maar helaas was daar geen plek voor.
Ze hebben uiteindelijk toch voor die andere gekozen, maar konden het niet onderbouwen....
Ach ik kan er niet zo mee zitten. Had wel lekker gedraaid. Mag daar zowiezo nog eens vaker gaan draaien en mijn favo plaat mag ik voor de volle tent er ook nog even lekker inknallen... en nog 2 vrijkaartjes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

toch even een update:

na de primer in de velgenlak:
Afbeeldingslocatie: http://img428.imageshack.us/img428/6130/wip31yd.jpg

1e laag:
Afbeeldingslocatie: http://img428.imageshack.us/img428/8794/wip45qe.jpg

zoveelste laag:
Afbeeldingslocatie: http://img428.imageshack.us/img428/9065/wip57gg.jpg

blanke laklaag nummer 4...
Afbeeldingslocatie: http://img428.imageshack.us/img428/7109/wip65uq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Niet mijn kleur maar wel nice gedaan.

Ga je verder nog een bijzonder iets er op fabriceren? Mooi tekening of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Setje van mij na lange tijd van afwezigheid.

Geen tracklist oid. Tis stevige techno uiteraard :)

http://fewture.net/music/Fewture.net-Techno-9-12-2005.wma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Promo-setje voor een vriend van me.. Beetje house.. beetje electro.. Ben wel benieuwd wat jullie reacties zijn...

http://www.sirdijk.com/mu...%20(december)%20ScorP.mp3

Meer is te vinden via http://www.sirdijk.com/

Verder vroeg ik me af hoe het eigenlijk zit met het aanbieden van dergelijke promosetjes via Internet? Uiteraard zijn alle nummers gewoon legaal aangeschaft via platenzaken of online-shops, maar koop je daarmee ook het recht om een (promo)mix van dergelijke nummers te verspreiden via het Internet? Ik kan me goed voorstellen dat de house-scene waarschijnlijk het laatste is waar de BUMRA/STEMRA zich druk over maakt, maar ik ben benieuwd of iemand misschien meer weet te vertellen over dit onderwerp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik geuj er ook maar weer eens een setje op. Ook een tijdje niets gepost en ook een tijdje niets opgenomen, nu dus weer wat. Ik denk dat ik dit ook als demo ga gebruiken. (Wel een beetje lang daarvoor tho, 65 min.) Het is techno trouwens, een paar verschillende stijlen gecombineerd en beetje geexperimenteerd met overgangen tussen die stijlen. Van een beetje electro/progressive achtige techno naar tribal naar wat meer funcky en tussendoor ook enkele hardere platen. Maar het sluit wel redelijk op elkaar aan.

[ Voor 36% gewijzigd door Michali op 14-12-2005 19:38 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Volgens mij is legaal om mixjes op internet te zetten zolang je zelf op een legale manier aan de muziek gekomen bent. Maar dat verandert ook steeds heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:53:
Setje van mij na lange tijd van afwezigheid.

Geen tracklist oid. Tis stevige techno uiteraard :)

http://fewture.net/music/Fewture.net-Techno-9-12-2005.wma
JA!! lekker ! meer!! one one one..

Dit is prima automuziek.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:44:
[...]

JA!! lekker ! meer!! one one one..

Dit is prima automuziek.. :)
hahaha :D tnx dude!

Edit:
Ow en mocht je denken; "wat klinkt mijn speaker raar?" Dat is mijn stok oude dateq :X 1 of 2 keer.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

klinkt stom he.. maar dateq's (lpm?) zijn goed zelf te servicen.

Toen ik nog actief bezig was met dj-en en geluid enzo schroefde ik ze ook wel eens uit elkaar. De faders kunnen zo los en uit elkaar, en je gooit ze gewoon in een emmertje sop. *serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:17:
klinkt stom he.. maar dateq's (lpm?) zijn goed zelf te servicen.

Toen ik nog actief bezig was met dj-en en geluid enzo schroefde ik ze ook wel eens uit elkaar. De faders kunnen zo los en uit elkaar, en je gooit ze gewoon in een emmertje sop. *serieus.
Kweet het, heb de faders al 3x vervangen ;) Tis een Apollo btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Mooie mixer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopen? >:) Doe mij maar zo'n Xone3D :9~

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:33:
[...]

Kopen? >:) Doe mij maar zo'n Xone3D :9~
Dat ding kost 1400 pond...... voor dat geld koop ik liever een Xone92 en een losse midi controller in plaats van zo'n pislelijke mixer ;)

Verwijderd

Reind schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:40:
[...]

Dat ding kost 1400 pond...... voor dat geld koop ik liever een Xone92 en een losse midi controller in plaats van zo'n pislelijke mixer ;)
Ieder z'n ding he ;)

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ach, als je een dateq hebt staan ben je ook wel gewend aan geld uitgeven :)

Verwijderd

teacher schreef op donderdag 15 december 2005 @ 09:57:
Ach, als je een dateq hebt staan ben je ook wel gewend aan geld uitgeven :)
Valt heel erg mee hoor. Volgens mij heb ik hem al 9 jaar ofzo. Als je nou elk jaar zoiets koopt..ja dan is het wat anders. Daarnaast is die Dateq redelijk goedkoop vergeleken met die Xone. Het meeste geld zit nog steeds in de platen, dat is pas duur.

De kwaliteit van die Apollo valt overigens ook wel mee. Het is beter dan numark e.d. maar het gaat gewoon snel kapot. De switches voor de crossfader assign zijn echt heel brak (kraken, geluid naar 1 kant) en de faders zijn helemaal om te huilen. Het langste dat ze het goed deden was iets van 6 maanden. Geluids kwaliteit is wel zeer ok en alles voelt heel solide aan.

Er zitten nu twee zogenaamde "superfaders" in. Die zijn wel echt heel goed, maar daar betaal je dan ook voor.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

bijna klaar, aanschouw:
Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/1142/wip78uv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK aka William Tech, het is al een half jaar geleden dat je geen setje hebt gepost.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:24:
BezurK aka William Tech, het is al een half jaar geleden dat je geen setje hebt gepost.... ;)
stille hint :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies,

Lijkt mij ook wel leuk als die beste vent weer eens wat van zich laat horen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Een vriend heeft me verteld over een aanbieding. Het lijkt hem leuk om een beetje te dj-en. Hij zag het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.peterverspuy.nl/xx/images/catalogus/resize/450x1000_10377.jpg

beschrijving:
"STANTON DJ LAB1
Een compleet set voor de startende DJ, samengesteld uit de beste Stanton apparatuur. Bestaat uit 2x T50 draaitafel, 1x M201 mixer, een DJPro80 hoofdtelefoon en alle kabels. Natuurlijk inclusief elementen, stofkappen en slipmatten. DJ apparatuur waar Tiesto momenteel hoge ogen mee gooit nu in een zeer betaalbaar starterpakket."
€395,-

Is dit wat? Ik vind die mixer er nogal basic uitzien. Kan je hier echt bijv. tranceplaten mee mixen?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Voor 2 draaitafels is het zeker genoeg zo'n mengpaneel. 2 faders en een 3 bands eq. alles wat je nodig hebt om redelijk te mixen in princiepe. Maar of het ook lang meegaat? Voor dat geld weet ik het niet. Ik heb er verder ook geen ervaring mee, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 19:28
Als tiesto al stanton gebruikt, zal het zeker niet de T50 zijn, maar eerder de T120 ofzo.
De T50 is volgens de stantondj site een belt drive platenspeler, en zoals geloof ik ook al in de openingspost en in de voorgaande htbadj delen is aangehaald is belt drive absoluut niet aan te raden om mee te mixen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

leuk setje hoor, maar na een half jaartje ben je er op uitgekeken, wil je meer en kan je dit aan de straatstenen niet kwijt.

Wil je nu iets "leuks".. kijk dan eens hier:
http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Die Numark Battle pack heb ik gezien voor €400, dus iets van €5 meer dan die stanton dj lab1. En die Numark heeft wel direct drive.
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/battlepakv4.jpg

Overigens kan ik niet uit de startpost opmaken wat het voordeel is van direct drive t.o.v. belt drive

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:22
heel simpel:
beltdrive is een aandrijfmechanisme dmv een snaar waardoor je minder bewegingsvrijheid hebt
directdrive werkt dmv een electromagneet waardoor de platter (het plateau) vrij kan bewegen

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
bigchristiaan schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:54:
Die Numark Battle pack heb ik gezien voor €400, dus iets van €5 meer dan die stanton dj lab1. En die Numark heeft wel direct drive.
[afbeelding]

Overigens kan ik niet uit de startpost opmaken wat het voordeel is van direct drive t.o.v. belt drive
Maar helaas heeft die een arm waar de spelingt niet van te verwijderen is.

Zoek maar even op mijn site (http://www.aboutdj.nl) naar de Skytec Tec3400 draaitafel onder het kopje reviews, heel veel draaitafel voor heel weinig geld (voor het geld van een RP2000 heb je een draaitafel die presteerd als een RP5000 van Reloop). Knoop daar een leuk QD6 mixertje aan van American Audio en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik geloof niet dat Tiesto draaitafels of CD-spelers van Stanton gebruikt :P Alleen de headphones gok ik. Hij gebruikte altijd de DJ Pro 2000s, ik weet niet of dat nog steeds zo is. Zal wel een flinke smak geld opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
da_rippah schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 00:42:
Ik geloof niet dat Tiesto draaitafels of CD-spelers van Stanton gebruikt :P Alleen de headphones gok ik. Hij gebruikte altijd de DJ Pro 2000s, ik weet niet of dat nog steeds zo is. Zal wel een flinke smak geld opleveren :)
Tis maar net door wie ie gesponsord word. A&H had de Xone:92 staan op Tiesto in concert maar daar stonden ook ineens 2 DVJ's die dienst hebben gedaan als cd speler.... en ineens had meneer Tiesto geen ProDJUser headphone meer op maar een DJ Pro2000 van Stanton en toen was het ineens weer Pioneer HDJ1000.

En Laidback Luke draait alleen nog maar op een DJM en 2 CDJ's en is dikke vriendjes met Pioneer.

Oftewel er word keihard aan product placement gedaan op alle fronten en fabrikanten hebben graag hun gear onder handen van een bekende dj.... alles voor publiciteit.

Ik merk het ook op mijn site bijvoorbeeld en het gemak waarmee fabrikanten spullen op sturen voor een review echter ben ik er niet zoals de duur betaalde dj's voor een fabrikant, maar is het verhaal omgedraaid als het ware.

Voordeel van geen geld aan pakken is dat je nog eens kunt zeggen dat ze een product beter in de container kunnen donderen dan het op de markt te pleuren zonder dat ze er al teveel aan kunnen doen. En ondanks het feit dat ik al wel eens tegen een fabrikant heb moeten zeggen dat ie grove fouten had gemaakt met een product in het openbaar is er nog geen 1 die zegt dat ik op kan lazeren met mijn site....... de doodsimpele reden is dat een fabrikant ook weet dat publiciteit scoort en verkoopt en dat als de publiciteit goed is het product ook goed verkoopt.
Enkele voorbeelden, De Super OEM bak, Reloop RMX40DSP, Ecler Nuo5, OEM cd speler zoals de CD200 van JB systems etc etc..... was die publiciteit er niet geweest en waren er bepaalde mensen niet zo larisch over geweest dan waren het geen van alle producten geweest die zo populair zijn als op dit moment.

Let dus niet al teveel op wat een dj om zijn nek heeft hangen want dat komt bij de bedrijven vandaan waar het geld zit en waar geld zit hoeft niet altijd een goed product vandaan te komen aangezien dat al vaak zat bewezen is ;) (Dave Clarke met zijn SLDZ... die ie ineens amper meer gebruikt terwijl ie voor een jaar geleden toch echt zei dat ie alleen nog maar een SLDZ wilde e.d)

Ik mag dan wel een site hebben waar de reviews eigenlijk ook een soort van verkapte reclame zijn maar ik maak alleen reclame voor goede producten en niet voor producten die ineens goed zijn omdat ze mij geld op zouden leveren. (de site kost me jammer maar helaas alleen maar geld :P ).

Wat Tiesto gebruikt is dus helemaal niet interessant. Koop iets waar je wat aan hebt en niet omdat een DJ er een keer mee op de foto is gegaan want dat zegt niet automatisch dat het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ondanks dat je site hoge ogen gooit heb je kennelijk nog weinig kaas van commercie gegeten ;)

Ik ben zelf overigens van plan de nuo4 te gaan aanschaffen, gezien mijn huidige 'plaatjesdraaien' een beetje op een laag pitje is komen te staan, kan dit mooi en ook in de huiskamer :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Reind schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 02:01:
[...](Dave Clarke met zijn SLDZ... die ie ineens amper meer gebruikt terwijl ie voor een jaar geleden toch echt zei dat ie alleen nog maar een SLDZ wilde e.d)
Ja, ok, maar die SLDZ daar snap ik echt niks van.. Wat een hok is dat zeg. Doe mij dan maar een S5000. Nu is er natuurlijk kritiek op behringer vanwege het maar uitstellen van die console, maar imho had technics dit ook beter kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
KeeZ schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 08:51:
Ondanks dat je site hoge ogen gooit heb je kennelijk nog weinig kaas van commercie gegeten ;)
Hoeft ook niet want commercieel en onafhankelijk zijn 2 dingen die niet met elkaar samen gaan ;) (daarnaast verdien ik m'n centen wel op een andere manier ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

Mensen, ik zat is te denken he, kan je niet heel goedkoop Final Scratch imiteren met de juiste software en 2 geluidskaarten (voor 2 lijningangen) ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:10:
Mensen, ik zat is te denken he, kan je niet heel goedkoop Final Scratch imiteren met de juiste software en 2 geluidskaarten (voor 2 lijningangen) ?
Jep. Zoek maar djdecks op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
www.djdecks.be

Ik gebruik het al tijden, heb zelfs mijn finalscratch ervoor verkocht omdat het functioneler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke geluidskaart gebruik je daar voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
maya44 USB
er is tegenwoordig een betere met build-in pre-amps.

Het forum van djdecks is heel goed, ik zou daar even rond neuzen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Triple-D schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:29:
www.djdecks.be

Ik gebruik het al tijden, heb zelfs mijn finalscratch ervoor verkocht omdat het functioneler is.
Ik neem aan dat je het dan over FS1 of 1,5 hebt want functioneler als 2 is ie zeer zeker niet (ook al ben ik een dj decks aanhanger)

Daarnaast vind ik persoonlijk al het gekloot met losse soundcards helemaal niks waangezien je op een SL ook nog een pre amplifier e.d nodig hebt en ja er zijn kaarten die dat ook in zich hebben maar dan mis ik nog een hele hoop want een FS2 scratch box kan veel meer dan alleen maar een soundcard uithangen. Bij FS2 heb je namelijk ook nog zoiets als MIDI, de mogelijkheid er een externe schijf aan te hangen, de mogelijkheid er cd spelers aan te knopen die met een tijdcode cd werken etc etc.... neemt niet weg dat FS2 eigenlijk net ff iets te duur is want een prijs rond de 500€ was mooier en rechtvaardiger geweest. Echter blijf ik van mening dat FS2 nog steeds het te kloppen product is aangezien het een all in one solution is die gewoon erg goed werkt (en mensen die het niet aan de praat krijgen zijn voor het grootste deel eerste klas prutsers met pc's.... hier en daar een uitzondering daargelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Reind schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:32:
[...]

Maar helaas heeft die een arm waar de spelingt niet van te verwijderen is.

Zoek maar even op mijn site (http://www.aboutdj.nl) naar de Skytec Tec3400 draaitafel onder het kopje reviews, heel veel draaitafel voor heel weinig geld (voor het geld van een RP2000 heb je een draaitafel die presteerd als een RP5000 van Reloop). Knoop daar een leuk QD6 mixertje aan van American Audio en je bent klaar.
precies het setje wat ik hier heb staan ;)
je haalt trouwens op je site aan dat het niet mogelijk is om hier elementen op te gebruiken zoals een concorde banaan, is dit echt niet mogelijk of gaat dit met een concorde pro nog wel lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Reind schreef op woensdag 21 december 2005 @ 01:37:
[...]

Ik neem aan dat je het dan over FS1 of 1,5 hebt want functioneler als 2 is ie zeer zeker niet (ook al ben ik een dj decks aanhanger)

Daarnaast vind ik persoonlijk al het gekloot met losse soundcards helemaal niks waangezien je op een SL ook nog een pre amplifier e.d nodig hebt en ja er zijn kaarten die dat ook in zich hebben maar dan mis ik nog een hele hoop want een FS2 scratch box kan veel meer dan alleen maar een soundcard uithangen. Bij FS2 heb je namelijk ook nog zoiets als MIDI, de mogelijkheid er een externe schijf aan te hangen, de mogelijkheid er cd spelers aan te knopen die met een tijdcode cd werken etc etc.... neemt niet weg dat FS2 eigenlijk net ff iets te duur is want een prijs rond de 500€ was mooier en rechtvaardiger geweest. Echter blijf ik van mening dat FS2 nog steeds het te kloppen product is aangezien het een all in one solution is die gewoon erg goed werkt (en mensen die het niet aan de praat krijgen zijn voor het grootste deel eerste klas prutsers met pc's.... hier en daar een uitzondering daargelaten)
Nou Reind, ik had het inderdaad over FS1(.5)

Of je nou je externe hd op je laptop of scratchamp aansluit maakt niet uit. Die timecode cd's kan je net zo goed met djdecks gebruiken als met finalscratch. Midi (als je nog zo'n aansluiting nodig hebt) moet je idd via pcmcia kaartje gaan regelen oid, maar volgens zijn controllers met midi commandos tegenwoordig vooral in USB.

Ik vind djdecks de volgende voordelen hebben tov Finalscratch:

* VST effecten per kanaal.
* Geluidskwaliteit is niet limited aan de scratchamp.
* Zeer goede support, een feature request wordt meestal in enkele dagen geimplementeerd.

Ik ben overgestapt vanwege de veel betere werking van djdecks tov FS 1.5 en de ontiegelijk slechte support aan de kant van Stanton. Later met NI is het wel iets beter geworden, maar toen zat ik al met die poep Scratchamp 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Reind schreef op woensdag 21 december 2005 @ 01:37:
Of het functioneler is hangt toch ook wel af van wat je precies nodig hebt.
Een geluidskaart met ingebouwde pre-amps kan trouwens ook op line-in mode gezet worden, en daar kan je dus ook cd-spelers aanhangen.

Verder heeft djDecks een aantal mogelijkheden die Traktor nog niet heeft, zoals
-Gebruik van VST plugins voor effecten
-Meerdere effecten tegelijkertijd gebruiken
-Bij het spelen van gewone vinyl/cd door djDecks kan je ook gebruik maken van de effecten
-Kan een midi clock uitsturen om bijvoorbeeld djDecks te synchronizeren met ableton
-Je kan je eigen skin maken om djDecks volledig af te stemmen op je gebruik. (Mooi voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld deze )
-Gebruik van 3 decks
-Mogelijkheid om automatisch pitch gelijkzetten ook te gebruiken met vinyl control (zodat 0% op je platenspeler de juiste pitch is tov huidige bpm in ander deck)

Wat je dus het beste/handigste vindt hangt toch wel af van wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Maar, als je een mengpaneel hebt, heb je toch geen "dubbele" geluidskaart nodig? Dan prik je hem gewoon in de line in van je geluidskaart. Of vergis ik mij nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Als je vinyl control wilt gebruiken moet je dat sognaal dus 2x je pc inloodsen. Dus heb je minimaal 2x line-in nodig. Plus 2x line-out om het geluid weer uit te sturen naar je mixer op 2 kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stofhoezen voor de OEM-bakken:

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-laden.com/shop/Bilder/mittel/151583.jpg

http://www.dj-laden.com/d...op/artikel.asp?aid=151583

€19 p.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Triple-D schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:49:
Als je vinyl control wilt gebruiken moet je dat sognaal dus 2x je pc inloodsen. Dus heb je minimaal 2x line-in nodig. Plus 2x line-out om het geluid weer uit te sturen naar je mixer op 2 kanalen.
ah.. ik zie idd mijn denkfout..

* teacher is veeeels te analoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Misschien interessant om volgend jaar met een nieuw deel te beginnen :) Ik wil eigenlijk voordat we dat weer doen, nog even kijken naar de topicstart. Hebben jullie ideeen qua inhoud wat anders kan (actueler bijv.) en / of er dingen missen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Adion schreef op woensdag 21 december 2005 @ 08:43:
[...]

Of het functioneler is hangt toch ook wel af van wat je precies nodig hebt.
Een geluidskaart met ingebouwde pre-amps kan trouwens ook op line-in mode gezet worden, en daar kan je dus ook cd-spelers aanhangen.

Verder heeft djDecks een aantal mogelijkheden die Traktor nog niet heeft, zoals
-Gebruik van VST plugins voor effecten
-Meerdere effecten tegelijkertijd gebruiken
-Bij het spelen van gewone vinyl/cd door djDecks kan je ook gebruik maken van de effecten
-Kan een midi clock uitsturen om bijvoorbeeld djDecks te synchronizeren met ableton
-Je kan je eigen skin maken om djDecks volledig af te stemmen op je gebruik. (Mooi voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld deze )
-Gebruik van 3 decks
-Mogelijkheid om automatisch pitch gelijkzetten ook te gebruiken met vinyl control (zodat 0% op je platenspeler de juiste pitch is tov huidige bpm in ander deck)

Wat je dus het beste/handigste vindt hangt toch wel af van wat je zoekt.
3 Decks heeft FS ook. Maar hoe gedraagt DJ Decks zich als ik de naald omhoog til en een eind verder in het nummer zet, heeft dj decks een beveiliging die overslaan van een naald detecteerd, uitgebreide claibratie mogelijkheden van de naald, interne sampler en loop die in staat is perfecte loops te maken.

Daarnaast gebruiken veel externe soundcards USB en dat geeft maar al te vaak gelazer in windows, ik heb het met firewire nog geen enkele keer gehad dat de adapter weg viel.

Ik heb hier verschillende USB kaartjes liggen en na een tijdje gaan ze allemaal lopen klootviolen wanneer ze een USB HD en een USB soundcard aan moeten sturen.
Triple-D schreef op woensdag 21 december 2005 @ 08:37:
[...]
Of je nou je externe hd op je laptop of scratchamp aansluit maakt niet uit.
Ik weet niet hoeveel firewire poorten jij hebt maar ik heb er maar 1 op de mac en op de sony vaio zit er ook maar 1 en dat terwijl ik er ook al 1 voor de scratchamp nodig heb....... die extra firewire aansluitingen heb je dus wel degelijk nodig met een externe firewire disk.

Daarnaast is de scratchamp voorzien van een eigen voeding en trekt ie dus niet met een lekkere snelheid je complete accu leeg van je notebook.
Die timecode cd's kan je net zo goed met djdecks gebruiken als met finalscratch.
Yeps maar dat betekent dat je eerst je soundcard (als we het even hebben over de ESI) mag gaan omschakelen naar Phono. Werk je met een Maya dan hoeft dat niet maar ach dan mag je weer gaan slepen met pre-amps voor je draaitafels.
Midi (als je nog zo'n aansluiting nodig hebt) moet je idd via pcmcia kaartje gaan regelen oid, maar volgens zijn controllers met midi commandos tegenwoordig vooral in USB.
Aan de scratch box kan ook een midi controller gehangen worden waardoor je door lijsten heen kunt scrollen, nummers kunt selecteren etc etc etc. Een extern toetsenbordje en muis dus als het ware welke verdomd makkelijk is als je even snel een loopje wil maken of een effect wil gebruiken.
* Geluidskwaliteit is niet limited aan de scratchamp.
Tsja das een leuke maar in welke vorm bedoel je dat? De scratch amps van FS1,5 en 2 zijn in staat een prima geluid uit te sturen. Ik zou dus graag weten hoe dat volgens jou beter zou moeten want dit is naar mijn mening een punt van niks.

Daarnaast betwijfel ik ten zeerste of de Maya 44 USB wel in staat is om er zo'n ruisvrij geluidje uit te gooien. Maar weer niet getreurd...... zodra ik een maya 44 bij de hand heb zal ik het eens testen.
* Zeer goede support, een feature request wordt meestal in enkele dagen geimplementeerd.
Daar laat Stanton inderdaad steekjes vallen en haalt djDecks zijn voordeel.
Echter is het nog maar de vraag of dat altijd zo zal blijven, ik kan me namelijk voorstellen dat Adion een keer veel minder tijd te besteden heeft en het hele gebeuren op een lager pitje zet.
Ik ben overgestapt vanwege de veel betere werking van djdecks tov FS 1.5 en de ontiegelijk slechte support aan de kant van Stanton. Later met NI is het wel iets beter geworden, maar toen zat ik al met die poep Scratchamp 1.
Ik blijf er persoonlijk bij dat er met FS1,5 op zich niet veel mis was, het is geen product wat helemaal af is zoals FS2 maar het was werkbaar.

FS2 prefereer ik boven alle andere opties want het is de stabielste oplossing en het geeft de minste romslomp met het on the road gebruik. Het is een kwestie van aanpluggen en klaar ben je en dat gekloot met voor versterkers, switchen van ingangen etc etc heb ik helemaal geen zin in. Daarnaast wil ik er een midi controller aan kunnen hangen waarmee ik Traktor loops e.d kan laten maken zodat de Soundbyte thuis kan blijven. Liever een apparaat minder dan meer om mee te nemen.

Daarnaast kan FS2 veel meer dan de meesten denken maar dat zal binnenkort wel duidelijk worden met een uitgebreide vergelijking tussen de verschillende systemen, ik heb ze namelijk (op serato na, maar die komt er nog wel bij) allemaal liggen voor een vergelijkings test.

Ik heb FS2 nu een aardige tijd gebruikt en 1 ding weet ik heel zeker en dat is dat de rest nog steeds niet in staat is het Stanton FS2 systeem te kloppen als we alles bij elkaar optellen en het onder de streep tegen elkaar af wegen. De alternatieven zijn leuk maar ik zou ze van m'n lang zal z'n levensdagen (op serato na welke ook een all in one solution is) niet on the road willen gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 21-12-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
harryslinger schreef op woensdag 21 december 2005 @ 05:20:
[...]

precies het setje wat ik hier heb staan ;)
je haalt trouwens op je site aan dat het niet mogelijk is om hier elementen op te gebruiken zoals een concorde banaan, is dit echt niet mogelijk of gaat dit met een concorde pro nog wel lukken?
Wat is een concorde pro? Juist ook een Banaan ;)

Het gaat niet passen omdat de arm te lang is en je daar dus mee in de problemen komt. Hij past er dus wel op maar het is niet goed voor je platen aangezien ze dan onder een compleet verkeerde aftast hoek afgespeeld worden en het einde van de plaat pas echt lachen word.....

Gewoon met een headshell werken dus waarin de juiste overhang op ingesteld kan worden icm de toonarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik ga morgen of overmorgen een draaitafel +platen van een maat lenen. Gebruikt hem al een poos niet meer en misschien ga ik hem overkopen. Ik heb al een tijdje een umx 9, 2* cdj-20 van gemini en de syrincs m3-220... Hebben mensen nog tips, is er veel verschil tussen mixen met cd's en vinyl?Don't en do's misschien :) ?

't is een phonic direct drive, da's dan wel weer jammer. Maar goed het gaat mij ook wel even om de feeling. Hij wil er nog 100 euro minimaal voor hebben, terwijl dat ding al bijna 4/5 jaar oud is (hij heeft hem niet vaak gebruikt volgens mij, hij heeft er ook maar 1).

Maar goed, lijkt mij erg leuk speelgoed. Nou hopen dat die naald niet ineens van slijtage knapt ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Reind schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:50:
3 Decks heeft FS ook. Maar hoe gedraagt DJ Decks zich als ik de naald omhoog til en een eind verder in het nummer zet, heeft dj decks een beveiliging die overslaan van een naald detecteerd, uitgebreide claibratie mogelijkheden van de naald, interne sampler en loop die in staat is perfecte loops te maken.
Reactie van positie wijzigen is wel even goed als bij fs2 vermoed ik. Er is (nog) geen beveiliging tegen overslaan van de naald, maar daarvoor kan je wel naar relatieve mode natuurlijk, waar je hoe dan ook geen last hebt van overslaan.
Loop maakt zeker zo'n goede loops als traktor, en de loops kunnen zelfs gebruikt worden in combinatie met vinyl control (zodat hij dan automatisch van absolute naar relatieve mode gaat bijvoorbeeld)
Sampler is inderdaad nog een punt dat ontbreekt in djdecks.
Daarnaast gebruiken veel externe soundcards USB en dat geeft maar al te vaak gelazer in windows, ik heb het met firewire nog geen enkele keer gehad dat de adapter weg viel.
Ik heb hier verschillende USB kaartjes liggen en na een tijdje gaan ze allemaal lopen klootviolen wanneer ze een USB HD en een USB soundcard aan moeten sturen.
Dat ligt denk ik toch vooral aan de drivers van bepaalde kaarten. De hercules dj console mk2 heeft bij mij op verschillende pc's toch nog geen problemen gegeven.
Verder ben je ook in djDecks natuurlijk niet beperkt tot een usb soundcard als je liever fireware of cardbus gebruikt.

Er zijn bijvoorbeeld een aantal djDecks users die djDecks gebruiken in combinatie met de RME HDSP, ook een geluidskaart met pre-amps en midi in/out. Deze gebruikers hadden gemakkelijk ssl of fs2 ofzo kunnen kopen (rme hdsp kost iets rond de EUR700 geloof ik) maar verkiezen toch djDecks.
Daarnaast is de scratchamp voorzien van een eigen voeding en trekt ie dus niet met een lekkere snelheid je complete accu leeg van je notebook.
Als je een voeding voor de scratchamp kan meenemen kan je er natuurlijk net zo goed/in de plaats van ook een voor je notebook meenemen.
Yeps maar dat betekent dat je eerst je soundcard (als we het even hebben over de ESI) mag gaan omschakelen naar Phono. Werk je met een Maya dan hoeft dat niet maar ach dan mag je weer gaan slepen met pre-amps voor je draaitafels.
Sluit je CD-spelers aan switch je naar line-in, sluit je platenspelers aan switch je 'm op phono, dat lijkt me niet zoveel werk?
Daarnaast betwijfel ik ten zeerste of de Maya 44 USB wel in staat is om er zo'n ruisvrij geluidje uit te gooien. Maar weer niet getreurd...... zodra ik een maya 44 bij de hand heb zal ik het eens testen.
De maya 44 usb stelt qua meetspecificaties inderdaad niet superveel voor.
Bij systemen zoals finalscratch hangt de kwaliteit echter ook sterk af van de gebruikte resampling-methodes en de vloeiendheid van het pitch-volgen.
Volgens een fs2 gebruiker die zowel traktor als djdecks met de fs2 scratchamp heeft getest klonken scratches beter in djDecks.
FS2 prefereer ik boven alle andere opties want het is de stabielste oplossing en het geeft de minste romslomp met het on the road gebruik. Het is een kwestie van aanpluggen en klaar ben je en dat gekloot met voor versterkers, switchen van ingangen etc etc heb ik helemaal geen zin in. Daarnaast wil ik er een midi controller aan kunnen hangen waarmee ik Traktor loops e.d kan laten maken zodat de Soundbyte thuis kan blijven. Liever een apparaat minder dan meer om mee te nemen.
Zoals al gezegd liggen die voor of nadelen dus bij de gekozen geluidsinterface.

Ik zeg ook zeker niet dat FS2 slecht is, of dat er geen features zijn in FS2 die in djDecks niet of slechter aanwezig zijn (de Pitch Lock in Traktor klinkt bijvoorbeeld vele malen beter als die in djDecks)
Maar afhankelijk van de features waar je naar op zoek bent kan djDecks of FS2 de betere keuze zijn.

• R2D2
  • Niet online
Adion schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:35:
[...]
Dat ligt denk ik toch vooral aan de drivers van bepaalde kaarten. De hercules dj console mk2 heeft bij mij op verschillende pc's toch nog geen problemen gegeven.
Verder ben je ook in djDecks natuurlijk niet beperkt tot een usb soundcard als je liever fireware of cardbus gebruikt.
Hier geeft ie ook geen probelem over het algemeen maar af toe hoor ik toch de pingel van een opnieuw aangesloten apparaat en hangt het programma even een fractie.
Er zijn bijvoorbeeld een aantal djDecks users die djDecks gebruiken in combinatie met de RME HDSP, ook een geluidskaart met pre-amps en midi in/out. Deze gebruikers hadden gemakkelijk ssl of fs2 ofzo kunnen kopen (rme hdsp kost iets rond de EUR700 geloof ik) maar verkiezen toch djDecks.
Tsja zal ongetwijfeld maar dat zegt me niet zo heel veel. Ik heb meerdere users over zien stappen omdat FS volgens hun helemaal niks was. Ik heb ze djDecks zien proberen met losse pre amps, Virtual DJ, Mixvibes e.d maar uiteindelijk komen ze allemaal weer terug bij FS of SSL. Niets ten nadele van djDecks want het programma is goed maar een goede all in one hardware solution ontbreekt. FS is natuurlijk ook prima te gebruiken in djDecks (ik gebruik het zelf niet icm FS omdat ik een mac gebruik en daarnaast het programma nou niet echt vind smoelen maar das een puur persoonlijk iets.... ik wil namelijk ook wel een klein beetje eye candy ;) )

Het gaat dus vooral om de hardware naast het programma. Het gebruik van externe soundcards vind ik A - te beperkt. B - Teveel gedoe aangezien ik of met losse pre amps moet gaan werken of meteen een soundcard moet kopen van een paar honderd €. In dat geval koop ik net zo lief een FS set voor 700€ en ben ik in 1 keer klaar en weet ik zeker dat ik me niet uren hoef te zoeken naar drivers die werken. (want ik heb hier nog een audiotrack kaart liggen die met geen mogelijkheid fatsoenlijk aan de praat te krijgen is onder XP en waar na herhaaldelijk verzoek aan de fabrikant nog steeds 0 op rekest krijg).

Het gaat dus vooral om de hardware, de FS2 scratch adaptor is gewoon ontzettend goed en daar kan weinig firewire of USB geluidskaartje aan tippen. En als er een alternatief is voor pak hem beet een €600 hoor ik hem graag. (en dan niet een lullig soundcardje zonder alle extra's van de FS amp).
Als je een voeding voor de scratchamp kan meenemen kan je er natuurlijk net zo goed/in de plaats van ook een voor je notebook meenemen.
Die gaat ook wel mee maar soms zit je met een stopcontact te weinig en heb je geen tijd om daar eerst een half uur naar te gaan zoeken. In dat geval zou je een verleng snoer mee kunnen nemen..... maarja ik neem het liefst zo min mogelijk mee want ik ben tenslotte geen pak ezel.
]
De maya 44 usb stelt qua meetspecificaties inderdaad niet superveel voor.
Bij systemen zoals finalscratch hangt de kwaliteit echter ook sterk af van de gebruikte resampling-methodes en de vloeiendheid van het pitch-volgen.
Volgens een fs2 gebruiker die zowel traktor als djdecks met de fs2 scratchamp heeft getest klonken scratches beter in djDecks.
Tis jammer dat ik Traktor DJ3 al gebruik en 2 niet meer geinstaleerd heb anders had ik het even kunnen testen. Voor zover ik me kan herinderen was dat juist niet het geval en was Traktor sneller. (sneller in de vorm van geen hoorbare delay tussen back en forward)

Denk ook dat het een kwestie is van versies die gebruikt zijn want ik kan me versies van Traktor herinderen waarin het scratchen niet echt een succes was.

Daarnaast hebben we het dan niet over de hardware waar de beperking in zat volgens Tripple D maar over de software. Dat djDecks lekker werkt met een scratch amp weet ik ook wel en daar ligt in dit geval de beperking dus ook niet.
Zoals al gezegd liggen die voor of nadelen dus bij de gekozen geluidsinterface.

Ik zeg ook zeker niet dat FS2 slecht is, of dat er geen features zijn in FS2 die in djDecks niet of slechter aanwezig zijn (de Pitch Lock in Traktor klinkt bijvoorbeeld vele malen beter als die in djDecks)
Maar afhankelijk van de features waar je naar op zoek bent kan djDecks of FS2 de betere keuze zijn.
Voor en nadelen liggen inderdaad in de geluids interface en daarop is Stanton ook ontiegelijk sterk naar mijn idee want geef mij eens 1 zo'n complete soundcard voor +/_650€ waar ik ook alle extra's op heb zoals Midi in/out, firewire aansluitingen, losse voeding, aparte headphone aansluiting en afregeling per kanaal etc etc. En die software van Traktor die krijg je er gewoon bij naar mijn mening..... het gaat namelijk vooral om de scratch amp die nog niet overtroffen is door een losse soundcard met alle opties en die ook nog eens onder de 500€ duikt om hem interessant te maken.

Zodra er een djDecks beschikbaar is die voorzien is van de nodige visuele verbeteringen (ik vind alle dj programma's op Traktor en Mixmeister (en die laatste is dan weer een bout programma) na namelijk echt pislelijk...... virtual dj met de standaard look is gewoon niet aan te zien) ZONDER allerlei skins (ben ik niet zo dol op op die extra zooi) EN er een soundcard op de markt komt die alles in zich heeft en onder de prijs van FS2 duikt met een mooi beetje zal ik 1 van de eersten zijn die overstapt. Niet zo zeer vanwege het feit dat FS niet goed is maar omdat ik weer is toe ben aan iets anders....... al dat andere voldoet nu echter niet aan de eisen die ik er aan stel en dus zit ik vast aan FS2.

• R2D2
  • Niet online
Waypoint schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:26:
't is een phonic direct drive, da's dan wel weer jammer.
Inderdaad en daarom dus ook niet meer als 100€ voor geven want waarschijnlijk is het een OEM bakje net als deze, http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=7591 en in dat geval kun je beter een Tec3400 van Skytec kopen aangezien je dan meer draaitafel voor minder geld krijgt.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Reind, ik vind Mixmeister eigenlijk juist uber fijn voor de automatische mixfunctie.... lekker makkelijk voor in de kroeg, gewoon aanzetten en slepen alsof het Winamp is. Doet het 90% van de tijd prima, hoewel inspiratieloos, dus ongeveer gelijk aan wat de gemiddelde Nederlandse kroeg-DJ doet.

Voor leuk mixwerk grijp ik weer terug naar Traktor :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Adion
De EMU 1616m dan misschien :P
http://www.emu.com/produc...v=technicalSpecifications
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-181558.html

Gebruikt cardbus, dus je behoud de firewire van je laptop.
Bezit 2 midi ins en 2 midi outs, 2 stereo ingangen, 3 stereo uitgangen, koptelefoon uitgang met versterker.
En dat voor 499 euro :)

• R2D2
  • Niet online
Nope want ik heb geen cardbus slot in mijn iBook dus dat verhaal gaat niet op en van mijn iBook stap ik niet af tenzij het een powerbook is waardoor ie vervangen gaat worden.

Probleem is echter dat de powerbook weer teveel kost voor hetgeen waar ik hem voor gebruik.... Final Scratch en een beetje internetten op de bank/in bed tijdens de late uurtjes.

Verwijderd

teacher schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:06:
[...]

Ja, ok, maar die SLDZ daar snap ik echt niks van.. Wat een hok is dat zeg. Doe mij dan maar een S5000. Nu is er natuurlijk kritiek op behringer vanwege het maar uitstellen van die console, maar imho had technics dit ook beter kunnen doen.
Ik heb een mixwedstrijd op die DZ gedaan.. Ik ben echt anti CD, maar ik moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk was van de techniek. Hij mag best naast m'n SLen staan hoor :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:06:
[...]

Ik heb een mixwedstrijd op die DZ gedaan.. Ik ben echt anti CD, maar ik moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk was van de techniek. Hij mag best naast m'n SLen staan hoor :)
Eindelijk iemand die het eens uitgeprobeerd heeft en daar zijn mening geeft.

• teacher

teacher

Dysgaf!

* teacher heeft ze ook uitgeprobeerd...

* teacher wacht op versie 2 ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:33:
[...]

Ja ik vind het wel een mooi apparaat. Ik ren niet meteen naar de winkel (blijft cd he ;) ), maar de functies, de directheid en de precisie was echt prima hoor. Er waren daar ook wat lui die Pioneers gewend waren en die gingen toch wel een beetje op hun bek met die dingen.. Maar ja, wie went er dan ook in 30 minuten aan zo'n ding..das gewoon niet te doen. Je moet zo'n apparaat een kans geven en dat doet eigenlijk niemand in DJ land (geld ook voor mixers e.d.).

Enige minpunt wat ik zo ff snel zag was de display. Ziet er heel vet uit :9~ , maar erg slecht leesbaar..en das wel k*t bij een display, want daar gebruik je hem toch het meeste voor. Daarnaast mocht het "vinyl" wel wat groter. Beetje klein vergeleken met het echte werk, maar dat is niet echt een issue ofzo.

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:33:
[...]

Ik had ze staan voor een review en heb ze na een half uur ingepakt en het reviewen maar gelaten wat het is. Als ik een eerlijke mening over de SLDZ bij mij op de site zet weet ik zeker dat Technics me maar al te lief op de brandstapel gooit ;-)

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Reind schreef op donderdag 22 december 2005 @ 00:48:
[...]

Inderdaad en daarom dus ook niet meer als 100€ voor geven want waarschijnlijk is het een OEM bakje net als deze, http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=7591 en in dat geval kun je beter een Tec3400 van Skytec kopen aangezien je dan meer draaitafel voor minder geld krijgt.
Ik heb hem net opgehaald en het is de limit dj2500sq. Gekocht bij Big one music, die schijnt dat merk te kopen, schijnt toen ook nog niet zo goedkoop geweest te zijn. Maarja als ik nu op internet kijk vind ik er niks over en de sites die ik wel vind hebben het over 160 pond voor een nieuwe.

Alleen jammer dat er maar 7 platen ofzo totaal bijzitten waarvan ik er 4 ken en leuk zijn. Het is wel iets anders, maar op zich viel het verschil mij wel mee. Ook qua klank. Heb het net zelfs voor mekaar gekregen om 3 nummers te gelijk te draaien :o (en dat voor iemand die soms nog niet eens fatsoenlijk kan beatmixen O-) ).

Maar zoals het er nu naar uitziet blijf ik toch bij cd's hoor. Goedkoper, je hebt cue punten (da's wel wennen met vinyl :P) e.d. Het ziet er alleen iets minder stoer oud, so what...Maar ik heb nog 2 weken dus wie weet :)

Verwijderd

2x draaitafel JB Systems T-2 (half jaar oud, nieuw gekocht)
1x mixer JB Systems Premium (2e hands)
1x koptelefoon sennheiser HD 480II (10 jaar oud, vrij versleten)
1x Geluid Sony hifiset MHC-W55 (ook al weer 10 jaar oud)

Wat zouden jullie als 1e vervangen? Ik loop zelf te twijfelen, maar alles upgraden gaat budget technisch niet lukken :'( ...
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.