Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Die gast is goed! Heb hem een keer ontmoet en een beetje mee staan draaien.Reind schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:31:
Inderdaad, goed controleren voor je de zaak om zeep helpt.
Waarschijnlijk zit de fout ook in het element en niet in de arm. Staat de headshell ook echt scheef of is het alleen maar het element wat er in zit?
Overigens heb je met een CDX1 van Numark dat probleem niet....... en Rockid komt er hier morgen 1 brengen voor een review en meteen even een demonstratie geven(mischien dat ik dan ooit nog is een keer leer scratchen
)
Hij is echt DE MEESTER als het om scratchen gaat, maar mijn "overall/algemeen" was beter.
Maar zwaar >
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
Binnenkort heb ik hier een camera, dan zal ik wel een foto maken van beide situaties (de beide headshells in beide armen).
[ Voor 12% gewijzigd door da_rippah op 11-10-2005 11:14 ]
Ik ben van plan om de volgende mixer aan te gaan schaffen: Vestax VMC004
http://www.htfr.com/more-info/?catno=MR134871
Heeft iemand ervaringen met deze mixer? Ik kan er namelijk niet zoveel over vinden, het leek mij wel een kwalitatief goed ding, 3 bands eq erop enzo.. Ik zoek sowiso een goeie mixer met een diepe equalizer voor goede geluidskwaliteit...
Thnx..
Werk veel met softwarematige produceer programma`s, wat ik er nog wel eens doorheen wil mixen, of soms mix ik gewoon mp3 erdoorheen.
Verder komt er in de toekomst nog een derde draaitafel bij.
Cd speler
Dus ja, 4 kanalen is wel lekker, 3 zou ook nog kunnen, maar dan wil ik er wel een hebben waarmee ik via een knopje om kan schakelen zodat ik het aantal kanalen kan verdubbelen..
Maar wat ik nog het belangrijkste vind is de geluidskwaliteit/equalizer.. Ik draai vinyl, en ik wil echt een goed geluid hebben, dus niet als ik ga knallen dat het dan begint te kraken enzo weetjewel...
[ Voor 21% gewijzigd door Jovas op 11-10-2005 17:59 ]
Maar niemand schijnt Vestax te gebruiken he? Ik vind het er oerdegelijk uitzien, maar ik begin er aan te twijfelen, omdat gewoon echt niemand het gebruikt of ervaring ermee heeft...
Ik heb zelf de Vestax PCV275. Top ding, enige wat ik minder vind is dat ik geen aparte monitor volume regeling heb. Maar voor thuis maakt dat toch niet zoveel uitMacros4 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:23:
thnx
Maar niemand schijnt Vestax te gebruiken he? Ik vind het er oerdegelijk uitzien, maar ik begin er aan te twijfelen, omdat gewoon echt niemand het gebruikt of ervaring ermee heeft...
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Even wat anders voor de technoliefhebbers:
David F - Audioinjection EP - Monoid
Denk dat ik dat een van de beste technoplaten vind van afgelopen jaar.. Echt hele vette shit..
Wat jullie?
Gear vroeger:
SynQ SMX-1 (ooit van Reind geweest), 2x JB-S Q-30, HP700
Gear nu:
Ecler Nuo2, Akiyama Acura (was blijkbaar vroeger ook van Reind geweest
En ik moet zeggen, die Super-OEM bakken zijn echt beesten
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/
Nou wat word je volgende aankoop..... mijn Nuo5? (roze SL's gaan namelijk niet de deur uit en verder staat er hier verdomd weinig meer... behalve dan een CDX die niet van mij is ;-) )
Verwijderd
Ik heb een vraagje. Ben al tijdje in het bezit van Behringer Truth B2030P monitors:

Het probleem is dat ze nu gewoon op de grond staan naar mij gericht aangezien ik nergens plaats heb om ze ergens op te zetten.
Nu zijn studio monitors eigenlijk bedoelt om gericht te zijn naar je oren. Zijn er zo geen aparte houders die je kan kopen daarvoor? Eigenlijk een soort van buizen waar je je monitors op kunt monteren? Verdwijnt de bass dan niet aangezien die meestal via de grond gaat?
Of kan ik gewoon van die schuine houtblokjes eronder zetten zodat ze beetje gekantelt worden en beetje meer naar boven richten?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 21:31 ]
passen ze niet op je bureau naast je beeldscherm?
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
Muurbeugels zal niet gaan, aangezien ik mijn monitors gebruik voor mijn dj setup, en iets verder mijn (produce) pc. En dan zou ik dus moeten kiezen voor wat ik ze gebruik.-ScuL- schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:37:
Driepoten kopen... of muurbeugels.
passen ze niet op je bureau naast je beeldscherm?
Hmm, een driepoot neemt best wel veel plaats in.
EDIT:
Ik had liever zo iets:

Maar nu weet ik niet of als dat zomaar apart verkrijgbaar is voor eendert welke speaker.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 21:53 ]
Als je die gehele set besteld, help ik je wel van alle speakers af.
Kom ik ze gratis ophalen, omdat jij het bent . . .
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
Verwijderd
Was puur als een voorbeeld, zo'n standbuizen zoals die voorste boxen op de foto zoek ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 09:01 ]
Kijk anders eens bij een Media Markt, daar zijn ze niet al te expensive.

laat ik dan maar eens zo sociaal zijn om hem voor je te uploaden-ScuL- schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:31:
Er stond hier ooit zo'n filmpje met een 'scratch' vergelijk tussen enkele tabletop CD-players... weet iemand nog waar? Kan het met de search niet terugvinden
Is een vergelijking tussen de Pioneer CDJ-100 mkII, de Denon S1000 en de Technics [typenummer-vergetem-ss]
Linkje komt er zo aan
en daar gaan we: http://www.filefactory.co...=11d42f17cf9ece9180f02bc5 enjoy!
[ Voor 12% gewijzigd door addictive op 23-10-2005 15:16 ]
Verwijderd
scheen wel zo te zijn dat het geteste Technics model daar een vroege versie was en daarom die distortion had, maar Reind zal er wel meer van weten
Heeft ie nog steeds en het is en blijft een mooi apparaat...... aan de muur ofzo.addictive schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:54:
[...]
scheen wel zo te zijn dat het geteste Technics model daar een vroege versie was en daarom die distortion had, maar Reind zal er wel meer van weten
De SLDZ is gewoon een bout product voor dat bedrag want speling op de platter, los latende display's, software die compleet over de zeik gaat, disortion tijdens het scratchen, een simulatie die net zo goed is als die van de RCD900 van Reloop.
Als ik dus zeg -> Hij ziet er mooi uit PUNT dan snapt iedereen wel wat ik bedoel ;-)
Als je een echte draaitafel simulator wil pak je een CDX. Ik ben bijna klaar met de review en daar zullen ook een hoop filmpjes bij komen te staan zodat iedereen kan zien dat het de beste draaitafel simulator is. Heeft de CDX geen nadelen? Tuurlijk wel..... alleen ben je die in 1 klap vergeten als je er mee gaat draaien ;-)
Een van de minpunten lijkt me dat die pitchfader daar zo raar zit
lekker onderbouwdVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:13:
Hij heeft gelijk de CDX is de beste cd-turntable.
Enige wat er nog aan ontbreekt is een toonarm zodat je er ook nog een gewone plaat op kan leggen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Zou wat zijn he, een CD/Vinyl hybrid spelerChiron schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:39:
Op een goth feestje had een van de artiesten er ook eentje mee een half jaar geleden... ff mee lopen pielen, en het is idd het dichtste bij het gevoel van vinyl wat er op dit moment te krijgen is. Er ligt simpelweg een 12" plaat op!
Enige wat er nog aan ontbreekt is een toonarm zodat je er ook nog een gewone plaat op kan leggen

zelf ben ik ook al een tijdje bezig op me slaapkamer

Draai met 2x Superoem (Citronic) met Concorde Pro elementen & JB Systems MX4 MK2, maar die mixer stinkt, kanaal 1 is al kapot (kraakt en rechts valt soms gewoon weg). Ook de crossfader is ook niet helemaal jofel, staat ie op z'n max naar echts of links, hoor je over links of rechts gewoon het andere kanaal vol open

[ Voor 4% gewijzigd door consolefreak op 25-10-2005 23:10 . Reden: typfoutuuh ]
Verwijderd
Wehehehehehe
Dat gelijk krijgen voor het einde van de plaat: oefenen oefenen oefenen, op een gegeven moment draai je je hand er niet meer voor omconsolefreak schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:06:
zelf ben ik ook al een tijdje bezig op me slaapkameren het begint er steeds meer op te lijken, heb nog wel steeds dat ik soms een plaat niet gelijk kan krijgen met een ander voor het einde (
) maar dat zal wel met de tijd goedkomen
Waar ik nu een beetje mee zit is de platen op de goede momenten mixen. Soms gaat het goed, maar vaak ook erg fout. Leermoment!
wordt het niet eens tijd voor deeltje XIV??
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 08:41 ]
Verwijderd
Gevoel voor muziek heb ik wel, maar mijn collectie goed kennen, daar heb je een punt denk ikKaj. schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 08:44:
Je collectie goed kennen en gevoel voor muziek, denk ik?
ik zal binnenkort weer eens een leuk mixje in elkaar knutselen, kijken of ik nog wat geleerd heb het afgelopen half-jaar
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 08:56 ]
Verwijderd

(voor dit bericht is vooraf toestemming verleend door de moderator)
Op de Universiteit van Amsterdam wordt momenteel onderzoek gedaan naar DJ´s en DJ carrières. Daarvoor worden verschillende belangrijke partijen uit de dance scene geïnterviewd, zoals bekende DJ´s, dance organisaties en boekingskantoren. Daarnaast wordt aan de hand van een survey onderzocht hoe DJ's tegen verschillende thema's rond DJ-ing aankijken.
Ook jij kunt je medewerking verlenen door de volgende vragenlijst in te vullen
http://www2.fmg.uva.nl/comlab//surveys/survey894/
LET OP: Het invullen duurt ongeveer 20 minuten! Bovendien lijkt het soms of er vragen onnodig herhaald worden. Besteed je liever je tijd en aandacht anders, start dan liever niet met invullen
Je medewerking wordt zeer gewaardeerd!
Voor het plaatsen van een oproep voor deze enquette is toestemming gevraagd en gegeven!
JvS
[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 31-10-2005 20:38 ]
Ik moet zeggen, als communicatie student zou ik dat toch niet zo snel onder een verzoek om een enquete in te vullen zettenBesteed je liever je tijd en aandacht anders, start dan liever niet met invullen
[ Voor 3% gewijzigd door Acolyte57 op 31-10-2005 17:32 ]
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Nee aan niet volledige, onnauwkeurige en half bij elkaar gelogen enquete's heb je veel..... kost je veel meer tijd om het goede van de onzin te scheiden.Acolyte57 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:32:
[...]
Ik moet zeggen, als communicatie student zou ik dat toch niet zo snel onder een verzoek om een enquete in te vullen zetten
Ik vind het dus wel een verstandige opmerking. Zo houd je die 12 jarige snotapen die heel wat denken te zijn omdat ze 1 keer op een klasse feest hebben staan draaien mooi buiten de deur (je schrikt ze een beetje af) en houd je de mensen die wel van enige betekenis kunnen zijn over.
[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 31-10-2005 18:15 ]
No problemVerwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:23:
Ook jij kunt je medewerking verlenen door de volgende vragenlijst in te vullen
http://www2.fmg.uva.nl/comlab//surveys/survey894/
Je medewerking wordt zeer gewaardeerd!
(Rond de € 110)
Of heeft iemand nog een niet gebruikte?
Sinds een paar maanden zijn ze nergens meer te krijgen.
Hmh, dat zal lastig worden, ze worden niet meer geproduceerd.DJ Sebas schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:15:
Weet iemand nog een winkel waar ze de Gemini 676i tekoop hebben voor een redelijke prijs?
(Rond de € 110)
Of heeft iemand nog een niet gebruikte?
Sinds een paar maanden zijn ze nergens meer te krijgen.
Waarom pak je geen Gemini UMX SE, een erg goede instapper voor een heel schappelijk prijsje.
Staat bij new-line geloof ik voor 199,- in de shop.
O ja mijn budget voor een mixer ligt rond de 150.

Hier hadden ze dus nog wel één: http://hollywooddj.com/geminips676i.html
Maar zeversturen niet naar NL, ik zal eerst maar even vragen of ze niet een uitzondering kunnen maken. Of weet iemand anders nog een alternatief OF een 676i voor een redelijke prijs?
als die prijs klopt bestel ik nu, deze shop staat in de start post...maar ze versturen niet naar NL...waarom staat hij dan toch in de starterspost als dj shop....ja kijken is leuk maar als ze niet naar NL verzenden...
Kraken??? Hoe? Door het geluid heen of gewoon technisch?da_rippah schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:01:
Daar ga je spijt van krijgen, laat dan liever die sampler en koop een mixer met faders die niet na een half jaar beginnen te kraken...
Weet jij dan een goed alternatief (het liefst wel met sampler)
Die Gemini UMX SE ziet er inderdaad wel aardig uit, Hij heeft: "Cut Feature for Low, Mid, & High EQ Knobs" is dat hezelfde als "Low pass/band pass/high pass filters with sweepable frequency and resonance" bij de Numark PPD 01
Ik zag laatst namelijk een kerel met zo'n mixer.
Als het niet hetzelfde is heeft iemand er dan een voorbeeld van???
[ Voor 43% gewijzigd door Saturnus op 03-11-2005 16:12 . Reden: meer...meer...meer ]
Die twee features zijn toch wel heel anders hoor. Cut-knobs of Cutswitches zijn knopjes die in een klap een heel frequency gebied van je EQ wegfilteren. Alsof je dus ineens het normale draaiknopje dicht draait. Niet veel boeiends en vrij nutteloos in mijn ogen.DJ Sebas schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:16:
[...]
Kraken??? Hoe? Door het geluid heen of gewoon technisch?
Weet jij dan een goed alternatief (het liefst wel met sampler)
Die Gemini UMX SE ziet er inderdaad wel aardig uit, Hij heeft: "Cut Feature for Low, Mid, & High EQ Knobs" is dat hezelfde als "Low pass/band pass/high pass filters with sweepable frequency and resonance" bij de Numark PPD 01
Ik zag laatst namelijk een kerel met zo'n mixer.
Als het niet hetzelfde is heeft iemand er dan een voorbeeld van???
Filters daarentegen zijn dus wel super vet! High pass en resonance filters zijn super vet om te gebruiken in een break bijvoorbeeld. Een filter is in feite een effect dat het geluid vervormd
Rookworst zonder R is ook worst.
Ik snap wat je bedoelt met filter, die DJ (SyNNyS) had het ook laten horen.BezurK schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:15:
[...]
Die twee features zijn toch wel heel anders hoor. Cut-knobs of Cutswitches zijn knopjes die in een klap een heel frequency gebied van je EQ wegfilteren. Alsof je dus ineens het normale draaiknopje dicht draait. Niet veel boeiends en vrij nutteloos in mijn ogen.
Filters daarentegen zijn dus wel super vet! High pass en resonance filters zijn super vet om te gebruiken in een break bijvoorbeeld. Een filter is in feite een effect dat het geluid vervormd(filterd in feite een frequencybereik mooi egaal weg, moeilijk uit te leggen, er zal vast wel een geluidsfragmentje te vinden zijn ergens)
Ok bedankt van dat killen van een gebied in de EQ weet ik dat ook weer.
Iemand nog antwoord op een alternatief voor de 676i, iets zoals de Gemini UMX SE, maar als het kan iets goedkoper...
Is dit iets: Reloop Effex 2 of is dat ook niks
[ Voor 6% gewijzigd door Saturnus op 03-11-2005 17:24 . Reden: BLABLABLA ]
Ok bedankt, ik heb een mail gestuurd naar iemand die zo'n Reloop heeft, ik wacht nog even af.da_rippah schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:18:
Gemini UMX SE is echt al spotgoedkoop voor de kwaliteit die je ervoor krijgt hoorIk blijf erbij dat je beter kan gaan voor een mixer waarvan de basis gewoon goed is, dan voor een goedkopere mixer die ook nog eens crappy effecten heeft. Maar goed, ik heb zelf een UMX SE, dus misschien is m'n mening daarom niet helemaal neutraal.
Als ik één bestel over een paar maanden zal ik het wel even melden.

Voor 130€ mag je blij wezen als het apparaat niet in je gezicht ontploft zodra je er stroom op zet. Mensen die denken dat je voor 130€ een apparaat kunt kopen wat de rest van je leven mee gaat en net zo goed en stevig is als een apparaat van 1000€ zitten er flink naast.
Alle waar naar zijn geld noemen ze dat.
Vergeet die Effex2 lekker (naar alle waarschijnlijkheid toch ruk effecten voor dat geld) en koop een QD6 van American Audio of een RMX20 van Reloop, of...... spaar even door voor een UMX SE aangezien dat een uitzondering op de regel is en het heeeeeel veel mixer voor heel weinig geld is.
Ik zal wel opzoek gaan naar mixer vanaf € 200 van goede kwaliteit.
Als ik dan toch bezig met ga ik liever voor echte kwaliteit...De Numark DXM-06 is wel een stukje duurder dan de Gemini UMX SE, maar over deze Numark heb ik nog niks negatiefs gelezen, Ik spaar nog wel een halve jaar tot jaar en als de prijs in tussen tijd zakt.
Je moet niet allemaal naar de extra functies kijken, maar vooral naar de degelijkheid. De UMX SE heeft zich bewezen als een goede mixer, met VCA faders en al. Voor dat geld krijg je enorm veel mixer, meer als bij DXM-06. (klachten zijn er wel, zoals dat de faders loskomen van de banen etc.)DJ Sebas schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:07:
Ok bedankt voor je advies,
Ik zal wel opzoek gaan naar mixer vanaf � 200 van goede kwaliteit.
Als ik dan toch bezig met ga ik liever voor echte kwaliteit...De Numark DXM-06 is wel een stukje duurder dan de Gemini UMX SE, maar over deze Numark heb ik nog niks negatiefs gelezen, Ik spaar nog wel een halve jaar tot jaar en als de prijs in tussen tijd zakt.
Just my 2 cents
Reind schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:54:
Koop gewoon de UMXSE, de beste mixer in het 250€ segment, simpel.
Ik wil gewoon iets extra's met een mixer kunnen, anders denk ik dat ik het na een paar weken al saai vind...en dat is nou net niet de bedoeling. Als ik zo'n mixer koop heb ik nog steeds geen Turntables waardoor het nog wat moeilijker word, dan moet ik even een radio van mijn vader jatten die erop aansluiten en mijn pc en dan mijn eigen radio als versterker gebruiken...ik heb zo'n gevoel dat het op die manier niks word...ik ga dus nog even flink sparen komend jaar.Swandertj schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:34:
Je moet niet allemaal naar de extra functies kijken, maar vooral naar de degelijkheid. De UMX SE heeft zich bewezen als een goede mixer, met VCA faders en al. Voor dat geld krijg je enorm veel mixer, meer als bij DXM-06. (klachten zijn er wel, zoals dat de faders loskomen van de banen etc.)
Just my 2 cents
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ja ik had eerst OTS Turntables (illi), ben nu overgegaan op djDecks, ik weet niet hoelang ik op de shareware van 30min. kan draaien (dagen) voordat hij echt gekocht moet worden maar ik begin nu echt met oefenen.Acolyte57 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 15:09:
Regel dan eerst gewoon wat PC mix software en ga daarmee aan de slag. Vind je het daar al leuk mee? Dan kun je door met turntables en mixer. Als je het op een PC al niet leuk vind, dan kun je er redelijk zeker van zijn dat je het niet leuker gaat vinden als je wel de hardware hebt.
Weet iemand hoe die BPM counter in djDecks uitmoet? Met de normale opties wil het niet, en zo leer ik het nooit.
Gister geprobeerd en vond het meteen vet gaan! Gister avond ook nog even en ik werd er bijna kwaad van. Ik hoop dat het aan het weer lag
Je kan wel de skin vrij eenvoudig aanpassen:
Open program files\djdecks\skins\chiron\playerwindow.xml in je favoriete text-editor (notepad bijvoorbeeld)
Zoek daarin naar 'bpm' en verwijder het eerste 'text' object dat je tegenkomt.
De 30 minuten shareware kan je zolang gebruiken als je wil overigens.
[ Voor 13% gewijzigd door Adion op 05-11-2005 17:52 ]
Bedankt voor dat BPM gedoe, cool voor eewig, behalve om het half uur opnieuw opstarten, ik heb steeds het gevoel dat ik het gewoon illegaal gebruik terwijl het niet zo is...Adion schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:52:
Je kan wel de bpm detectie op zich uitzetten, maar dan blijft echter wel de bpm getoond worden van nummers waarvoor die al bewaard is.
Je kan wel de skin vrij eenvoudig aanpassen:
Open program files\djdecks\skins\chiron\playerwindow.xml in je favoriete text-editor (notepad bijvoorbeeld)
Zoek daarin naar 'bpm' en verwijder het eerste 'text' object dat je tegenkomt.
De 30 minuten shareware kan je zolang gebruiken als je wil overigens.
[EDIT]
Dat BPM verwijderen helpt niet...
[EDIT2]
Zelf nog vv gekeken en 'bmp-detection' verwijderd, is goed nu
[ Voor 13% gewijzigd door Saturnus op 05-11-2005 18:23 ]
doen die fs 2.0 vinyl (finalscratch) het ook op fs 1.5 / 1 systemen?
traktor scratch!
Deze plek is te koop.
Verwijderd
BtM909, heb ik wat gemist, maar sinds wanneer ben jij modje?
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 14:26 ]
Welkom BtM909 en XangadiX
[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 21-11-2005 14:30 ]
Ik denk dat ik maar weer eens ga beginnen met mijn oude vertrouwde hobby
Nu heb ik 3 jaar geleden alles de deur uit gedaan, maar ben nu van plan om een simpele dual-cdspeler (en mengpaneel) te kopen.
Nu heb ik daarvoor wat eisen:
-De dcd moet instant cue hebben, als ik naar een cuepoint ga, moet dat dus direct worden afgespeeld.
-CD-RW ondersteuning
-Moet minder dan 330 euro kosten
Verder heb ik aan 12% pitch meer dan genoeg.
Nu kom ik uit op een aantal modellen
Zoals je ziet heb ik bij ieder type een vraag.. ik kan hierop niet zo snel antwoord vinden als ik in de handleidingen/productbeschrijvingen kijk.MC-Crypt DJ-2200 [219 euro]
Speelt CD, CD-R, CD-RW af
Loop-functie
Autocue-functie
Relay-functie
Helder blauw display
Jog wheel
Pitch- en pitch-bend-functie met displayweergave, (± 16% Pitch-bend, ± 4/8/16% Pitch-schuifregelaar)
Analoge en digitale uitgang (Coax)
Fader-startaansluitingen
**Weet iemand of deze een instant cue heeft ?**
American Audio DCD PRO 300 MKII [229 euro]
Now with silver, brushed aluminum faceplates • 8x Oversampling / 1 bit D/A Converter • +/- 12% Variable Pitch • Pitch Display • 30 Programmable Play Tracks • 8 Different Speed Scans (forward/4 reverse) • Direct Track Access Buttons • Beat Counter • Frame Search • Large, Bright LCD Display • 3 in. / 8cm CD Singles Compatible • Auto Cue • Real time Cue • 10 Programmable Cue Points • +/-16% Pitch Bend • Mixer Fader Cue Start (For use with American DJ mixers with Fader-Q-Start) • Digital Output • Replay Playback • 60 second Transport Protection • Instant Start DCD-PRO300 Specifications: Sampling rate: 44.1 kHz at normal pitch • D/A conversion: 16 bit • S/N ratio: 88 dB @ 1kHz, 0dB • Frequency response: +/- 1.0dB 20Hz-20kHz, 0dB • Channel separation: 80 dB • Total Harmonic Distortion: 0.02% • Output level: 2.OV +/- 1dB • Load impedance: 47 kohm or more • Search accuracy: 1/75 sec. (1 subcode frame)
**Zelfde vraag als hierboven: Weet iemand of deze een instant cue heeft ?** (deze ondersteunt cd-rw volgens catalogus van american audio)
American Audio MCD-510 (dual mp3 player) [319 euro]
• Advanced cueing with track searching by frame (not by each second)
• Reads all MP3 formats
• Electronic Anti-shock (20 seconds per side)
• Adjustable Pitch Range (+/- 4%, 8%, 16%)
• Quick MP3/CD recognition
• Smooth search Jog Wheel
Additional features include:
• Plays MP3, CD & CD-Rdiscs
• Fader “Q” Start
• +10 track advance button
• -10 back track button
• Flip Flop (Relay Playback)
• Pitch Control (+/-4%, +/-8% or +/-16%)
• Pitch Bend
• S/PDIF digital output for each player
• Bright LCD display
• Single/Continue and Time viewing
**Deze lijkt mij ook interessant (mp3), alleen is er weinig info over te vinden. Ondersteunt deze cd-rw en heeft deze instant cue ?** (deze staat niet in de catalogus van american audio)
Gemini CD-200 [249 euro]
- Audio CD, CD-R, & CD-RW compatible
- Anti-shock using RAM buffer memory
- Instant-start & cue with preview
- Single auto-cue/continuous play modes
- Seamless loop per side with reloop
- Pitch bend via jog wheel or buttons
- Three mode time selection
- Frame accurate search
- Large blue backlit LCD display
- Dual mode jog wheels for search or pitch bend
- Pitch control with range of +/- 12%
- Pitch bend buttons
- +10 track button for quick navigation
- Fully programmable with repeat function
**Deze is veelbelovend, velen van jullie ook wel ervaring mee denk ik. Maar is deze dus echt direct bij zijn cuepoint ? Ik las namelijk bij een gebruikersreview dat het loopen de eerste keer niet naadloos gaat.**
Hopelijk kunnen jullie me hier mee helpen en misschien een advies geven
Bedankt alvast
[ Voor 8% gewijzigd door Tutti-frutti op 24-11-2005 23:38 ]
Ik wist niet dat dit product op de markt was. Dit is misschien voor mij wel een veel betere en goedkopere oplossing dan een dual cd-speler aanschaffen en een mengpaneel. Ik heb hierbij dus niet meer te maken met cd schijfjes, en cue-en gaat ook direct. Dit maakt de post en het spitwerk van hierboven overbodig.
Is ie ook nog niet, Behringer is de release al ruim een half jaar aan het uitstellen.Tutti-frutti schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:37:
Hmm.. Ik spreek nu net sander (nick: djsavale)... en die vertelde mij over de Behringer B-control BCD2000.
Ik wist niet dat dit product op de markt was.
Aai.. das minder... khoop op een snelle releaseReind schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:57:
[...]
Is ie ook nog niet, Behringer is de release al ruim een half jaar aan het uitstellen.

Bezint eer ge aan Tehringer begint is iets wat ik tegenwoordig maar tegen iedereen roep. Mischien is de Kontrol DJ een mooi apparaat voor je. Helaas nog geen importeur in NL maar dat zal denk ik niet al te lang meer op zich laten wachten.

Dit is eigelijk een beetje hetzelfde idee. Ik heb gisteren vor slapen gaan nog even behringer gemaild over de levertijd.Reind schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 01:34:
Tsja er zijn mensen die al een half jaar op een snelle release hopen. ;-)
Bezint eer ge aan Tehringer begint is iets wat ik tegenwoordig maar tegen iedereen roep. Mischien is de Kontrol DJ een mooi apparaat voor je. Helaas nog geen importeur in NL maar dat zal denk ik niet al te lang meer op zich laten wachten.
[afbeelding]
Nu kan ik nog niet veel over deze Kontrol DJ vinden, maar op de site zie ik vooral dat er gepraat wordt over midibestanden. Maar kan je hier nu ook gewoon mp3's mee aan elkaar mixen, en deze pitchen/cuen etc? Dit ligt uiteraard meer en deel aan de software, die je volgens mij zelf moet aanschaffen. Kan iemand dit bevestigen ?[Behringer BCD-2000]
Dear Sir,
thanks very much for writing and for being interested in our products.
There is still no definitive release date available for this product, but I presume that it'll be out for sale by February 2006.
You are going to be informed on our webpage as soon as there will be a concrete release date.
We apologize for postponing the release date several times and thank you very much for being patient.
The release of new products is always publicised in our regular newsletter - so if you subscribe you will be advised of all new product releases as they happen.
Alternatively, you may wish to stay in contact with the Behringer dealer of your choice. Our dealers will usually get more accurate availability information as the time of release approaches.
Best regards
Mario van Helden
BEHRINGER Customer Support
Nu ik de prijs zie vind ik het nog ietsjes te duur eigelijk (340 euro excl 19% en vzkosten)
Ik denk dat ik tijdelijk nu eerst voor de Hercules DJ Console MK2 ga, en later de behringer aan ga schaffen.
[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-11-2005 12:14 ]
Heeft niets te maken met MIDI bestanden, hahaTutti-frutti schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:57:
[...]
Dit is eigelijk een beetje hetzelfde idee. Ik heb gisteren vor slapen gaan nog even behringer gemaild over de levertijd.
[...]
Nu kan ik nog niet veel over deze Kontrol DJ vinden, maar op de site zie ik vooral dat er gepraat wordt over midibestanden. Maar kan je hier nu ook gewoon mp3's mee aan elkaar mixen, en deze pitchen/cuen etc? Dit ligt uiteraard meer en deel aan de software, die je volgens mij zelf moet aanschaffen. Kan iemand dit bevestigen ?
Nu ik de prijs zie vind ik het nog ietsjes te duur eigelijk (340 euro excl 19% en vzkosten)
Ik denk dat ik tijdelijk nu eerst voor de Hercules DJ Console MK2 ga, en later de behringer aan ga schaffen.
De aansturing loopt via MIDI (net als bij de Behringer of elke andere controller trouwens) en daar kan praktisch elk DJ programma mee overweg. En dat ligt inderdaad aan het DJ programma.
De Kontrol DJ is trouwens gemaakt voor Traktor (een van de beste DJ programma's momenteel op de markt). De Hercules DJ Console is spielerij, heb ik ook, en is leuk voor een half uurtje pielen, maar meer niet. (Hij wordt bij mij gebruikt als geluidskaart...)
Oke... maar waarom gaat het mixen met de hercules snel vervelen ? Als ik de functionaliteit bekijk voldoet het toch wel aan mijn eisen. Je kan cuen, pitch control... Kan je even goede argumenten geven waarom ik hem niet zou moeten kopenOverSoft schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:36:
[...]
Heeft niets te maken met MIDI bestanden, haha
De aansturing loopt via MIDI (net als bij de Behringer of elke andere controller trouwens) en daar kan praktisch elk DJ programma mee overweg. En dat ligt inderdaad aan het DJ programma.
De Kontrol DJ is trouwens gemaakt voor Traktor (een van de beste DJ programma's momenteel op de markt). De Hercules DJ Console is spielerij, heb ik ook, en is leuk voor een half uurtje pielen, maar meer niet. (Hij wordt bij mij gebruikt als geluidskaart...)
Tis een midi controller, dus net als ieder ander dj apparaat.Tutti-frutti schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:57:
Nu kan ik nog niet veel over deze Kontrol DJ vinden, maar op de site zie ik vooral dat er gepraat wordt over midibestanden. Maar kan je hier nu ook gewoon mp3's mee aan elkaar mixen, en deze pitchen/cuen etc? Dit ligt uiteraard meer en deel aan de software, die je volgens mij zelf moet aanschaffen. Kan iemand dit bevestigen ?
Software zit er volgens mij bij en anders werkt de control dj vast en zeker ook wel met dj decks welke goedkoop en redelijk goed is. (tis geen traktor als je kijkt naar graphics en user interface maar wat wil je voor 25€ ;-) ).
Daarnaast is 340€ naar mijn mening niet veel geld voor een controller die ook goed in elkaar zit. Vergeet niet dat je geen mixer of iets dergelijks meer nodig hebt en het een kwestie van configgen is en dan gaan met die banaan. Als ik nu zou beginnen met draaien zou ik het wel weten...... dan kwamen er geen draaitafels meer in huis ;-)
http://www.djresource.nl/...er-DJS-PC-Mixingsoftware/
Het zijn nog steeds van die 'zachte' knopjes, maar ze reageren nu wel gewoon goed als je erop drukt.
Als je in djDecks de slider instelt als pitch kan je overigens het draaiknopje gebruiken om het volume bij te regelen.
Als die Kontrol DJ inderdaad gewoon een midi controller is kan je die gewoon in djDecks gebruiken ja.
Die ziet er op 't eerste zicht niet slecht uit, hoewel hij uiteindelijk niet zoveel meer functies heeft als de hercules. Ook start/cue knopjes onderaan hadden volgens mij wel handiger geweest.
Ik ben overigens ook bezig om in djDecks 2 hercules dj consoles tegelijkertijd te ondersteunen.
De eerste kan dan gewoon gebruikt worden zoals anders, en de tweede kan dan als volwaardig effectenpaneel, of voor het besturen van een 3de deck gebruikt worden.
Zeker als je al een geluidskaart hebt valt de prijs van 2 hercules dj control mp3's wel mee.
Iemand inkoopactie? kijk hier:
http://inkoopacties.net/topic/92bk5jsd
[ Voor 22% gewijzigd door EVILSalami op 26-11-2005 22:59 ]
Ik wil ze vooral gebruiken voor turntablism (dus een sterke motor is vereist, toch?) maar ook af en toe wat 'gewoon mixen'
De T-80 vind ik mooi, compact, handig (digitaal out) maar ik twijfel over de kracht van motor en de RP 5000 is gewooon degelijk (zoals in de TS staat) dus bij die kan ik er denk ik wel op vertrouwen dat hij goed is.
Iemand nog suggesties?
This space is occupied
De T-80 heeft de motor van een RP4000 in zich, dat betekent dus een zwakkere motor dan de RP5000.TheEvilCuber schreef op zondag 27 november 2005 @ 01:19:
Hey mensen, ik ben aan het twijfelen tussen de Stanton T-80 of de RP 5000.
Ik wil ze vooral gebruiken voor turntablism (dus een sterke motor is vereist, toch?) maar ook af en toe wat 'gewoon mixen'
De T-80 vind ik mooi, compact, handig (digitaal out) maar ik twijfel over de kracht van motor en de RP 5000 is gewooon degelijk (zolas in de TS staat) dus bij die kan ik er denk ik wel op vertrouwen dat hij goed is.
Iemand nog suggesties?
Gezien de huidige prijs van de RP5000 is er geen echte andere optie als je een sterke motor wil, echter zou je ook nog eens kunnen kijken naar Vestax PDXén. Niet de meest ideale draaitafel voor mixwerk maar als je voornamelijk scratcht is ie weer prima.
Nadeel van een Vestax is alleen dat als je er vanaf wil je die dingen echt amper aan de straatstenen kwijt raakt.... tegenwoordig zijn er namelijk genoeg alternatieven voor de PDX die net zo goed presteren. Een rechte toonarm is namelijk geen vereiste om mee te scratchen, een spelingsvrije wel.
Ik zou als ik jou was eens kijken naar second hand gear in die prijsklasse. Maar al te vaak kom je OEM bakjes tegen die voor dat geld weg gaan.
Bij mij op de site staat een ad, http://www.aboutdj.nl/ind...assifieds&task=view&id=19 weet niet wat ie er voor wil hebben maar gezien de nieuwprijs van +/_ 350€ moet dat wel aardig in de buurt van jouw budget te krijgen zijn.
http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=15482 is ook een hele leuke draaitafel. En de verkoper doet ze weg tegen een dump prijs.
Gewoon een beetje de diverse fora en sites af lopen en een beetje geduld hebben. Het verloop in de dj wereld is zo sterk dat er altijd wel binnen een afzienbare tijd een setje te koop is voor een scheet en 2 knikkers.
Oke, dan valt die helaas af, jammer want ik vond em echt mooiReind schreef op zondag 27 november 2005 @ 01:54:
[...]
De T-80 heeft de motor van een RP4000 in zich, dat betekent dus een zwakkere motor dan de RP5000.
Die zitten iets boven mijn budget, en zijn niet zo geschikt voor mixwerk.Gezien de huidige prijs van de RP5000 is er geen echte andere optie als je een sterke motor wil, echter zou je ook nog eens kunnen kijken naar Vestax PDXén. Niet de meest ideale draaitafel voor mixwerk maar als je voornamelijk scratcht is ie weer prima.
De een gemaild, is net weg, de ander heeft al een wat hoger bod helaasBij mij op de site staat een ad, http://www.aboutdj.nl/ind...assifieds&task=view&id=19 weet niet wat ie er voor wil hebben maar gezien de nieuwprijs van +/_ 350€ moet dat wel aardig in de buurt van jouw budget te krijgen zijn.
http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=15482 is ook een hele leuke draaitafel. En de verkoper doet ze weg tegen een dump prijs.
Ik ben echt van plan binnen een aantal dagen in ieder geval er een te kopen, dus wachten is even geen optie meer.Gewoon een beetje de diverse fora en sites af lopen en een beetje geduld hebben. Het verloop in de dj wereld is zo sterk dat er altijd wel binnen een afzienbare tijd een setje te koop is voor een scheet en 2 knikkers.
Misschien is een 'super oem' een goede optie (dan maar wat duurder dan de RP 5000)
edit:
http://www.prowebshop.nl/...p%3Fartikelnr%3DAB-200428
Een goedkopere kloon van de super oems?
[ Voor 7% gewijzigd door Collaborator op 27-11-2005 10:36 ]
This space is occupied
[ Voor 10% gewijzigd door da_rippah op 27-11-2005 11:27 ]
Hoe kan hij dan 100 euro goedkoper zijn
Niet dat ik het erg vind, als hij echt gelijk is haal ik die
edit:
de BST is op, ze opperen deze als vervanger.
[ Voor 36% gewijzigd door Collaborator op 27-11-2005 11:54 ]
This space is occupied
Dit topic is gesloten.