How to Become a DJ... deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste
Acties:
  • 20.209 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
-ScuL- schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:53:
ik las laatst ergens een discussie over de suggestie om te scratchen met de penis , weet niet of je dat boeiend vind :P
Van de week nog ff geprobeerd maar toen ik hem eindelijk zo hoog had gekregen kwam ie klem te zitten tussen strobe dots en strobe ligt. Mis nu het voorste stukje en ben dus door een draaitafel besneden..... of zoiets.

Maar inderdaad de discussie is al zo vaak gevoerd en ik vind niet dat de gear de dj moet maken maar het juist andersom hoort. Een slechte dj weet ook niet alles uit een goed stukje gear te halen, een goede dj weet echter uit alles het onderste uit de kan te halen naar mijn mening en zulke dingen gaan wel even verder dan het beatmatchen of het strak trekken van een plaatje.

Beatmatchen kun je een aap nog leren, het publiek aanvoelen en op het juiste moment de juiste tune draaien is iets wat je in je moet hebben en is een stukje ervaring. Beatmatchen stelt dus naar mijn mening geen drol voor (ondanks dat het bij mij nog wel eens mis wil gaan na 8 jaar :P ) en als een computer dat voor me doet..... prima.

Zolang ik maar kan bepalen wat, hoe, en wanneer iets gedraaid word vind ik het best.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelandp
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-11-2024
:spam mode on:
M A A K . K A N S . O P . A B L E T O N . L I V E5
:spam mode off:

Zojuist gesignaleerd op http://www.daily-fresh.net, de augustus editie wel te verstaan.
1x ableton live 5 te winnen.
Misschien leuk voor peoples die hier leren how to become a dj.
Afbeeldingslocatie: http://www.ableton.com/content-frame/images-corporate/AbletonLogourlthumb.gifAfbeeldingslocatie: http://www.ableton.com/content-frame/images-live/thumb-live-logo.gif

instance.name_signature="false";

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

ChojinZ schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:51:
OW? Ik volg dit topic al een tijdje maar ben deze discussie nog niet tegen gekomen! Maar als ik ongelijk heb mag je dat best met een linkje bewijzen..... ;)
Uiteraard :)
Acolyte57 in "How to Become a DJ... deel XI"

Een van de eerste die ik tegenkwam toen ik op m'n eigen naam ging zoeken in een ouder topics. Het is daarvoor nog wel vaker voorgekomen - en zal nog wel vaker voorkomen. Het blijft nou eenmaal zo'n twistpuntje...
Daarnaast zijn er wel meer onderwerpen vaker besproken. De vraag: "Welke draaitafel moet ik nemen" komt ook nog regelmatig voor.....
Het gaat me er niet zozeer om dat het al vaker besproken is, het gaat me erom dat het meestal eindigd in zo'n "het gaat om 1337 skillz!" "nee, het gaatom om empathie en muziek keuze!" discussie en er weinig verder meer uitkomt... ik heb me er iig bij neergelegd dat het ongeveer hetzelfde is als vinyl vs cd ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Acolyte57 op 09-08-2005 04:20 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:36:
Hey het leeft hier nog!

Ik ben weer terug.
fckn wckd* ;)

Welcome back man d:)b
BezurK schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:21:
Ik heb vandaag Martijn van TWSTd gesproken en ik ben uitgenodigd voor de voorronde van woensdag 17 augustus :) Check tegen die tijd dus allemaal ff globalstage.tv of kom ff langs natuurlijk ;) :D
Via de organsatie uitgenodigd voor een voorronde ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Mjah in principe kan je eerst prima met je huidige onboard geluidskaart toe; dus dat zal het probleem even niet zijn... Beginnersmixers kan je hier met gemak in het topic terug vinden, idem dito met platenspelers en bijbehorende elementen...

Oh en vergeet je niet ook een plaatje of wat te kopen om een beetje te leren mixen ?? Ik heb zelf geen verstand van hip hop mixen en scratchen, het lijkt me dat je daarvoor wel iets andere apparatuur nodig hebt (vooral de elementen als je het mij vraagt)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Reind schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:02:
Van de week nog ff geprobeerd maar toen ik hem eindelijk zo hoog had gekregen kwam ie klem te zitten tussen strobe dots en strobe ligt. Mis nu het voorste stukje en ben dus door een draaitafel besneden..... of zoiets.
Afbeeldingslocatie: http://www.globalhardstyle.com/forum/images/smiles/schater.gif

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Chiron schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:00:
[...]

shit ik moet werken dan die avond... anders was ik wel even langsgekomen :) wat voor muziek ga je draaien?
Gewoon m'n eigen stijl. Die gozer zei zelfs dat hij vond dat ik een unieke, eigen stijl heb die hij nog niet zo veel vaker had gehoord :) Dus lijkt me het verstandigst om daar dan ook maar bij te blijven ;) Dit is de TWSTd contest en dan mag/kan je gelukkig dus wèl gewoon draaien waar je zelf in geloofd.
Swandertj schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:31:
[...]

Gefeliciteerd man. Hopelijk vinden ze de setjes die je draait net zo goed als ik (heb een hele berg Will M setjes op m'n computer staan :7 )
O+
BtM909 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:08:
[...]

fckn wckd* ;)

Welcome back man d:)b

[...]

Via de organsatie uitgenodigd voor een voorronde ?
Euhm, ja, eerst een demo gestuurd hoor ;) Aan de hand daarvan werd ik gebeld dat ik geselecteerd was zeg maar. Poe hee het zou wat wezen als ze mij uit eigen initiatief hadden gebeld >:) 8)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag besteld en komt morgen al toe met de koerier :P :> :

Bst pro pr 4.5k (is zo'n super OEM bak)

Afbeeldingslocatie: http://djservice.com/dj_equipment/bst/bst--propr45k-500.jpg

Daarbij zit een Stanton 500al mkii naald

Afbeeldingslocatie: http://www.evsystems.be/images/stt-500al.jpg

En dan nog Behringer Truth B2030p Studio Monitors:

Afbeeldingslocatie: http://www.boomerangsounds.co.uk/shopimages/products/normal/BEH2030P_400x300_BS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

kan je s foto's posten van die monitors morgen ?? en de rest natuurlijk ook ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, nadat alles (hopelijk succesvol) geinstaleerd is zal ik eens foto's maken van heel mijn Dj booth ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
hm ik zit ook te kijken naar monitors maar ik heb hier een eigenaardige opstelling waardoor ik gedwongen zou zijn om 3 speakersets te nemen.

1 voor HiFi-luisteren
1 voor producing en
1 voor DJ-ing.
en dat wordt me wat te gortig :{

De Behringer zou ik halen om te produceren, niet om te draaien omdat het geluid vlak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 11:09
BezurK schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:08:
[...]

Gewoon m'n eigen stijl. Die gozer zei zelfs dat hij vond dat ik een unieke, eigen stijl heb die hij nog niet zo veel vaker had gehoord :) Dus lijkt me het verstandigst om daar dan ook maar bij te blijven ;) Dit is de TWSTd contest en dan mag/kan je gelukkig dus wèl gewoon draaien waar je zelf in geloofd.

[...]

O+

[...]

Euhm, ja, eerst een demo gestuurd hoor ;) Aan de hand daarvan werd ik gebeld dat ik geselecteerd was zeg maar. Poe hee het zou wat wezen als ze mij uit eigen initiatief hadden gebeld >:) 8)
Veel succes! Heb ook een hoop setjes van jou mee op mijn MP3 speler naar Kreta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 20:39
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:16:
Vandaag besteld en komt morgen al toe met de koerier :P :> :

Bst pro pr 4.5k (is zo'n super OEM bak)

[afbeelding]
wow das niet duur 250 euri voor een super OEM bakkie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja in Duitsland.. Ik heb er hier in Belgie 339€ voor betaald samen met die Stanton naald. Valt zeker en vast goed mee als je kijkt naar de prijzen van de andere super oem bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 20:39
Ja daarom, ik moet zelf ook nog zon super OEM hebben :) Is wel een stukkie goedkoper dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
Jep BST is de goedkoopste super OEM van het moment. De vraag die bij mij rijst is alleen of de kwaliteit van deze tafel net zo goed is als de wat duurdere OEM's (Am. Audio/SYNQ, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:38:
Jep BST is de goedkoopste super OEM van het moment. De vraag die bij mij rijst is alleen of de kwaliteit van deze tafel net zo goed is als de wat duurdere OEM's (Am. Audio/SYNQ, etc.)
Waarom niet? Ze zijn identiek, gewoon de "dekkap" is in een andere kleur en met hun logo erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ai ik wil het toch graag weten:

waar heb je monitor speakers voor nodig??

Je gebruikt toch gewoon een koptelefoon voor het voor af luisteren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:23:
[...]

Waarom niet? Ze zijn identiek, gewoon de "dekkap" is in een andere kleur en met hun logo erop.
Toch kun je je afvragen hoe het kan dat de inhoud dan zo veel goedkoper verkocht kan worden als het indentiek is, ergens moeten ze op bezuinigen. Misschien de kwaliteit transistors oid wat erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:25:

Ja, maar als je de buren lastig wilt vallen met je verborgen talenten dan zul je toch met iets anders aan moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:25:

Indd, ik gebruik ze gewoon als standaard speakers :)

En het zijn studio monitors eh, normaal bedoelt voor het producen.

Maar ik ga wel regelmatig gaan draaien met mijn gerief op klein feestjes en fuifen, en dan pak ik die monitors gewoon mee, aangezien ze dat meestal niet hebben en op een fuif, feestje zeeeeer handig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:37:
[...]

Toch kun je je afvragen hoe het kan dat de inhoud dan zo veel goedkoper verkocht kan worden als het indentiek is, ergens moeten ze op bezuinigen. Misschien de kwaliteit transistors oid wat erin zit
Ik heb een review gelezen over alle Super OEM bakken en daarin staat dat ze 100% identiek zijn, zelfs de schroevjes en vijsjes zijn identiek enzo.

Maar agja, zolang het goed werkt :) Ik laat morgen alles precies weten, photoshoot enal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:41:
[...]

Ik heb een review gelezen over alle Super OEM bakken en daarin staat dat ze 100% identiek zijn, zelfs de schroevjes en vijsjes zijn identiek enzo.

Maar agja, zolang het goed werkt :) Ik laat morgen alles precies weten, photoshoot enal ;)
Dat is wel weer een positieve kant aan de super OEM's.. als er iets stuk gaat kun je van tig fabrikanten onderdelen krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort wat dj gear gaan aanschaffen. Er komen zeker weten 2 oem bakken, alleen zoek ik nog een goede mixer voor hiphop / turntablism. Zelf zat ik te twijfelen tussen de Pioneer DJM-707 en de Gemini UMX SE. Wat is de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
Numark heeft ook een nieuwe digitale battlemixer uitgebracht. Lijkt me ook wel flex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
-ScuL- schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:47:
Numark heeft ook een nieuwe digitale battlemixer uitgebracht. Lijkt me ook wel flex
Je bedoelt de Numark DXM Pro? Ik heb em een keertje een half uurtje mogen proberen, hij werkte opzich wel fijn (maar 707 lijkt me persoonlijk toch beter/betrouwbaarder)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk nog een n00b vraagje..

Ik mix altijd met de koptelefoon het voorluisteren dus en luisteren of als de liedjes wel in elkaar passen en dan pas de faders aanpassen. Maar waarvoor dienen monitors nu eigenlijk?

Ik dacht altijd dat monitors een 100% copie waren van de Master uitgang, maar dat ze gewoon achter jou staan zodat je wat beter hoort wat de mensen in de zaal horen?

Maar tegenwoordig lees ik veel dat mensen monitors gebruiken om te voorluisteren en te mixen, dus eigenlijk geven booth monitors hetzelfde als koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:56:
Ik heb eigenlijk nog een n00b vraagje..

Ik mix altijd met de koptelefoon het voorluisteren dus en luisteren of als de liedjes wel in elkaar passen en dan pas de faders aanpassen. Maar waarvoor dienen monitors nu eigenlijk?

Ik dacht altijd dat monitors een 100% copie waren van de Master uitgang, maar dat ze gewoon achter jou staan zodat je wat beter hoort wat de mensen in de zaal horen?

Maar tegenwoordig lees ik veel dat mensen monitors gebruiken om te voorluisteren en te mixen, dus eigenlijk geven booth monitors hetzelfde als koptelefoon?
Dat laatste lijkt me erg stug, dan zou het in een kleine zaal wel een erg vaag effect geven als de mensen voorin je PFL kunnen meeluisteren :P Ik weet niet hoe je er bij komt maar ik heb er iig nog noooooit van gehoord. In principe luister je idd op de monitors gewoon de master, met als enige verschil dat jij als DJ op je mixer onafhankelijk het volume kunt aanpassen aan je eigen wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat hier thuis al gemerkt. Op de master hoor je alles, of als je nu de gains of de master van volume verandert, je hoort het allemaal. Maar bij de booth monitors hoor je alleen meer of minder bij de gains, en niet bij master volume bevoorbeeld. Hoe kan je dan eigenlijk je monitors wat luider zetten? Alleen door de versterker dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:51:
Ik heb dat hier thuis al gemerkt. Op de master hoor je alles, of als je nu de gains of de master van volume verandert, je hoort het allemaal. Maar bij de booth monitors hoor je alleen meer of minder bij de gains, en niet bij master volume bevoorbeeld. Hoe kan je dan eigenlijk je monitors wat luider zetten? Alleen door de versterker dan?
Dan is je mengpaneel niet toereikend om je monitor uitgang te reguleren qua volume ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht al zoiets, gelukkig dat ik mijn mengpaneel nooit moet meenemen naar feestjes ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:56:
Ik dacht al zoiets, gelukkig dat ik mijn mengpaneel nooit moet meenemen naar feestjes ofzo :p
Mwa, aan de andere kant. Een aantal monitors speakers (bijvoorbeeld JBL) die hebben ook een volume regeling op de speaker(s) zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff waar blijft die koerier toch :O :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geduld is een schone zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
BtM909 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:58:
[...]

Mwa, aan de andere kant. Een aantal monitors speakers (bijvoorbeeld JBL) die hebben ook een volume regeling op de speaker(s) zelf. :)
Ja maar dan moet je naar de speaker lopen om ze harder te zetten... Gewoon de speakers dan voluit zetten en je volume afregelen op je mixer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles is toegekomen en werkt perfect ;)

Alles op een rijtje ingepakt:

http://www.djtjeno.be/DSC02546.JPG

De speakers uitgepakt:

http://www.djtjeno.be/DSC02551.JPG

http://www.djtjeno.be/DSC02552.JPG

De draaitafel ingepakt:

http://www.djtjeno.be/DSC02553.JPG

En uitgepakt:

http://www.djtjeno.be/DSC02556.JPG

Even later:

http://www.djtjeno.be/DSC02558.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Leuk tafeltje :) nu je hele setup nog ff graag :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar niet lachen eh B)

http://www.djtjeno.be/DSC02560.JPG

Ik kan gewoon geen dure flightcase betalen voor mijn mengpaneel + cd-spelers en we zijn nog niet begonnen aan een zelf-bouw flightcase dus dit is de tijdelijke opstelling O+ }:O

De speakers staan momenteel helemaal rechts. Naar de booth gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

och wat maakt het uit hoe het er uit ziet :D het gaat om het resultaat en de fun factor :)

Deze plek is te koop.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
BezurK schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:13:
[...]

Ja maar dan moet je naar de speaker lopen om ze harder te zetten... Gewoon de speakers dan voluit zetten en je volume afregelen op je mixer :)
Wordt lastig als je dat weer niet via je mixer kan doen :+ (wat initieel de vraag was :P)

• BezurK
BtM909 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:22:
[...]

Wordt lastig als je dat weer niet via je mixer kan doen :+ (wat initieel de vraag was :P)
Vage mixer dan? Zonder booth/monitor volume?

Verwijderd

OMG, nu zit ik al 2 maand met deze mixer bezig, ik neem mijn mixes op via booth uitgang, en moet altijd dat volume aanpassen via pc enzo en nu zie ik eens een volume regelaar voor mijn booth op mijn mengpaneel staan 8)7 |:( O-) :D

• BezurK
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:46:
OMG, nu zit ik al 2 maand met deze mixer bezig, ik neem mijn mixes op via booth uitgang, en moet altijd dat volume aanpassen via pc enzo en nu zie ik eens een volume regelaar voor mijn booth op mijn mengpaneel staan 8)7 |:( O-) :D
Hahaha, slimmerd :P :D

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
BezurK schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:41:
[...]

Vage mixer dan? Zonder booth/monitor volume?
Mwa, Vestax PCV275 heeft het bijvoorbeeld :/

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:10

momania

iPhone 30! Bam!

BezurK schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:13:
[...]
In principe luister je idd op de monitors gewoon de master, met als enige verschil dat jij als DJ op je mixer onafhankelijk het volume kunt aanpassen aan je eigen wensen.
Plus dat je op de master speakers normaal gesproken niet kan mixen.. Die staan meestal van je af gericht en je heb dus nooit direct geluid, maar altijd met vertragingen. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

momania schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:39:
Plus dat je op de master speakers normaal gesproken niet kan mixen.. Die staan meestal van je af gericht en je heb dus nooit direct geluid, maar altijd met vertragingen. :)
Vooral dat is vervelend. Als amateur heb je dat vaak niet door tot de eerste keer dat je in een zaal draait en niet bij de speakers staat - opeens ontdek je dan dat er idd een delay is waardoor je nauwelijks meer op je masters kunt mixen. Dan ben je heel blij met monitors :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Zeker en vast, en als die er niet zijn onthou je dat wel en de volgende keer smeek je om monitors :(

Een paar dorpen hier verder in het jeugdhuis moest ik eens gaan draaien, no problem dacht ik, het draai materiaal was degelijk.

Ik kom daaraan, en de plaats waar de dj staat, en de plaats waar de dansvloer is, liggen echt ver uit elkaar, zelf met een stuk muur ertussen, enja, geen monitors (wat zijn dat?) :X |:(

Dan is het echt LASTIG om zo te mixen, luktte in het begin niet goed, dan maar zo goed mogelijk proberen te mixen via koptelefoon.

Maand erna moest ik weer, dan toch maar even mijn eigen versterker + monitors meegenomen :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:57:
Heel verhaal over het ontbreken van monitor-speakers...
Niet gewend om te mixen met je koptelefoon? Als ik in een club draai, dan staan daar 10 van de 10 keer monitor speakers.. Zijn die er niet, dan doe ik het standaard mixwerk wel op de koptelefoon :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:10

momania

iPhone 30! Bam!

Ik vind het ook niet echt fijn om alleen op de koptelefoon te mixen. Ik kan het wel maar dan moet ik meestal mijn koptelefoon omdraaien. Ik luister met mijn rechteroor naar de plaat en heb mijn linkeroor dus vrij. Aangezien een split-mode altijd de master rechts laat horen, moet ik dan mijn koptelefoon omdraaien en dat zit vaak voor geen meter :P

Wat ik wel steeds vaker probeer, en dat gaat ook steeds stukken beter, is om het niet te splitten, maar heel zachtjes de master stereo door te laten komen. Dat vind ik op zich nog wel redelijk fijn werken.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

BtM909 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:00:
[...]

Niet gewend om te mixen met je koptelefoon? Als ik in een club draai, dan staan daar 10 van de 10 keer monitor speakers.. Zijn die er niet, dan doe ik het standaard mixwerk wel op de koptelefoon :)
Het grote probleem is, is dat mijn mengpaneel hier thuis geen PFL-Master heeft :( :|

Dus gewoon headphones aan of uit per kanaal. Dus ik moet wel een beetje via de maser mixen, en dan kom ik op een mengpaneel met wel pfl-master, maar dan ben ik niet zo gewend dus deed het toch wat raar.

• BezurK
momania schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:39:
[...]

Ja ok, dat is logisch want daar zijn monitors nou eenmaal voor :P
BtM909 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:15:
[...]

Mwa, Vestax PCV275 heeft het bijvoorbeeld :/
Dat is echt beroerd zeg :(
momania schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:46:
Ik vind het ook niet echt fijn om alleen op de koptelefoon te mixen. Ik kan het wel maar dan moet ik meestal mijn koptelefoon omdraaien. Ik luister met mijn rechteroor naar de plaat en heb mijn linkeroor dus vrij. Aangezien een split-mode altijd de master rechts laat horen, moet ik dan mijn koptelefoon omdraaien en dat zit vaak voor geen meter :P

Wat ik wel steeds vaker probeer, en dat gaat ook steeds stukken beter, is om het niet te splitten, maar heel zachtjes de master stereo door te laten komen. Dat vind ik op zich nog wel redelijk fijn werken.
Ik kan ook totaal niet aan split wennen. Als er slechte monitoring is dan gebruik ik gewoon de mix-functie zeg maar. Doe ik gewoon master/PFL ergens in het midden, werkt prima.

Overigens heb ik tijdens het mixen eigenlijk altijd m'n koptelefoon op m'n hoofd, die doe ik eigenlijk nooit af. Welliswaar met maar 1 oor, dus ik mix gewoon op de monitors. Maar op het moment dat ik een nieuwe plaat erin ga gooien, doen de meeste mensen hun koptelefoon af om naar de monitors te luisteren maar dan zet ik gewoon de master op m'n koptelefoon :P
Scheelt je kapsel en continu dat ding op en af doen. Daarnaast kan je sneller reageren als je een foutje maakt. Normaal moet je dan gauw dat ding weer op je kop zetten, nu draai ik snel de mix-knop weer naar PFL :P

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

het staat alleen zo beroerd naar je publiek toe; ik hos altijd al snel een beetje mee en dat gaat toch het makkelijkst op de 'master'... als je met delay op je booth staat te springen of dansen lijkt het voor hen net of sta je uit de maat te showen :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
KeeZ schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:08:
het staat alleen zo beroerd naar je publiek toe; ik hos altijd al snel een beetje mee en dat gaat toch het makkelijkst op de 'master'... als je met delay op je booth staat te springen of dansen lijkt het voor hen net of sta je uit de maat te showen :P
Mwah mwah zo enorm is die delay nou ook weer niet. We hebben het over het algemeen over milisecondes. Nèt teveel om nog strak te kunnen mixen, maar zo erg dat mensen kunnen zien dat je uit de maat danst is het nou ook weer niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Via je PC linken zou ik niet doen. Ben je flink aan het leechen, zit er een lag op je beat :D
Wat ik gedaan heb: m'n pc boxen de deur uit geschopt, een kabeltje naar m'n mengpaneel en eentje terug. Nu heb ik een mixer met drie kanalen, waarvan er 2 voor m'n cd's zijn, en eentje voor m'n PC. Nu heb ik dus gewoon goed geluid op m'n PC, en ik kan af en toe testen of nummers die ik vindt op internet een beetje mixbaar zijn.

En ik kan m'n mixen opnemen via het kabeltje wat de andere kant op loopt :)

edit: reactie op een post van dinsdag..

[ Voor 9% gewijzigd door Nielsz op 12-08-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

BezurK schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:18:
[...]

Mwah mwah zo enorm is die delay nou ook weer niet. We hebben het over het algemeen over milisecondes. Nèt teveel om nog strak te kunnen mixen, maar zo erg dat mensen kunnen zien dat je uit de maat danst is het nou ook weer niet hoor ;)
Hmm nou ik moest gister toevallig ergens een setje draaien en had even de boel anders aangesloten dan anders; mijn powerbook met USB soundcardje op de record in plaats van op de master output en ineens wist ik weer waar ik mee bezig was en wat USB doet met je latency.... :r dus ik kon gister weer in de maat meehossen :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:16:

En dan nog Behringer Truth B2030p Studio Monitors:

[afbeelding]
@Tha Render

hoe bevallen je de Behringer monitors? Ben van plan de B2031p aan te schaffen (het grotere broertje van diegene die jij hebt:))
Waar heb je bestellingen gedaan, en worden ze werkelijk de volgende dag geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in Belgie besteld aangezien ik ook in Belgie woon..

De winkel hier is goedkoper dan new-line + gratis verzending in heel belgie als de aankoop boven de 300€ is + kan onder rembours, en indd, de dag erna waren ze er, excact 24u!

Ze bevallen me zeer goed! Ook al heb ik maar een versterker van 2x 35W, ze kunnen tot goed voor heel het huis of een tuinfeest geven ;) en de kwaliteit is ook zeer goed te noemen, maarja, ik ben dan ook niet echt veel gewend :)

Heb je de foto's al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb ze allemaal bekeken hoor, maar ik kan er niet goed zien hoe groot ze zijn omdat je ze alleen apart op foto hebt staan. Een foto van de boxen naast bv je mengpaneel of je draaitafel wil ik wel eens zien, dan krijg ik een idee van de afmetingen :9
Ik ben trouwens ook van Belgie }) Heb je toevallig bij evsystems besteld? Dat is zowat de goedkoopste die ik kan vinden hier:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, bij Evsystems besteld.

Maandag paar mails gestuurd om te vragen over bepaalde modellen of als hij eraan kan geraken (want hij kan aan iets meer geraken dan dat op zijn site staat). Bijna altijd binnen het halfuur een mail truggekregen met alle uitleg + bijkomende info enzo.

Dinsdagmiddag heb ik dan een mail gestuurd om te bestellen, mail + telefoontje terug gekregen om te zeggen dat alles in stock is en dat als ik het wou hij het meteen ging versturen dan zou het dag erna aankomen, betaling was onder rembours, ik akkoord.

En jawel, dag erna rond de middag belt de koerier aan met al het materiaal :)

Geen verzendkosten aangezien het in belgie is + aankoopprijs boven de 300€ was.

Ik ga meteen eens een paar foto's nemen :)

EDIT: Hier vindt je nog wat foto's ivm de grootte:

http://owjeih.flashblue.be/Koenpje/behringer

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIP:

Wanneer wordt er eens een IRC meeting gehouden op het channel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Leuk zo'n open dir, fftjes kijken of er iets leuks in staat :Y)

Nja, mijn toevoeging aan dit topic. Heb gisteren echt een erg lekker setje live gedraaid (hardstyle/jump, rond de 155 bpm) en heb het gelukkig opgenomen (waren mogelijkheden voor in die club) dus hopelijk kan ik em zo snel mogelijk online gooien. I'll keep ya updated ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:00

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:17:
TIP:

Wanneer wordt er eens een IRC meeting gehouden op het channel? ;)
da's wel een goeie ja.. 't is zo eenzaam in m'n eentje altijd :p

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
De laatste tijd erg rustig ja.
Ik ben zelf nu op vakantie, daarom lijkth et er soms zo leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand wat dat "MKii" gedoe altijd betekent?

Ik zie veel producten, en de opvolger ervan is dan dezelfde naam maar "MKii" erachter. Dus eigenlijk V.2?

Want ik heb een Stanton S-650 dubbele CD speler, maar tegenwoordig vind je alleen nog maar de Stanton S-650MKii. Maar die heeft dezelfde functies als de mijne + 100% hetzelfde uiterlijk, alleen dat er MKii opgedrukt staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 18-09 20:58

Reacher

oldschool

Iemand met hands-on ervaring met Numark Axis, bijvoorkeur de 9?

En dan met name over het jog probleem, is dat op te lossen met een firmware update ?

[ Voor 42% gewijzigd door Reacher op 14-08-2005 19:59 ]

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:35:
Weet er iemand wat dat "MKii" gedoe altijd betekent?

Ik zie veel producten, en de opvolger ervan is dan dezelfde naam maar "MKii" erachter. Dus eigenlijk V.2?

Want ik heb een Stanton S-650 dubbele CD speler, maar tegenwoordig vind je alleen nog maar de Stanton S-650MKii. Maar die heeft dezelfde functies als de mijne + 100% hetzelfde uiterlijk, alleen dat er MKii opgedrukt staat...
MK staat voor "Mark" oftewel "markering". Mark 2 is dus markering 2 of versie 2 idd.
Deden ze vroeger al met auto's hoor, denk maar aan de oude Jaguar's uit de 60's :)

Waarschijnlijk (puur giswerk, heb niet gezocht) is de MK2 versie van die Stanton wat uitgebreider of verbeterd, en dan voornamelijk intern. Gokje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
BezurK schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:53:
[...]

MK staat voor "Mark" oftewel "markering". Mark 2 is dus markering 2 of versie 2 idd.
Deden ze vroeger al met auto's hoor, denk maar aan de oude Jaguar's uit de 60's :)

Waarschijnlijk (puur giswerk, heb niet gezocht) is de MK2 versie van die Stanton wat uitgebreider of verbeterd, en dan voornamelijk intern. Gokje hoor
Zoals Will al zegt zullen de veranderingen vooral intern zijn. Bijvoorbeeld andere software of bug-fixes. Heel soms is de Mk2 versie net iets anders als het origineel, bijvoorbeeld bij de Citronic PD45 (en Mk2 versie) verschilt ie alleen in kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MK staat vaak voor marketing ;)

Wat is er vernieuwd aan Omo als de fabrikant dat roept? Vaak is het niets anders als met een hoop bombarie een product opnieuw de markt inschieten met een andere kleur of een extra feature om zo weer geld te kunnen beuren voor een "oud" product.

Waarschijnlijk is er dus vrij weinig veranderd. Wat veel belangrijker is dat is of de speler voldoet aan de eisen die jij er aan stelt en of er dan MKII achter staat of niet....... lekker belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Reind schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:09:
MK staat vaak voor marketing ;)

Wat is er vernieuwd aan Omo als de fabrikant dat roept? Vaak is het niets anders als met een hoop bombarie een product opnieuw de markt inschieten met een andere kleur of een extra feature om zo weer geld te kunnen beuren voor een "oud" product.

Waarschijnlijk is er dus vrij weinig veranderd. Wat veel belangrijker is dat is of de speler voldoet aan de eisen die jij er aan stelt en of er dan MKII achter staat of niet....... lekker belangrijk ;)
Idd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Meestal verandert er weinig. Het enige voorbeeld van een grote verandering is bijvoorbeeld het verschil tussen de Technics SL-1200 en de SL-1200MK2. De originele 1200 had bijvoorbeeld een rotary pitch (het grootste verschil). Ook het verschil tussen de CDJ-1000 en de MK2 is nog redelijk aanzienelijk (enkele zeer nette verbeteringen).

Overigens betekent MK niet altijd een verbetering, de Stanton AL-500 (element) was bijvoorbeeld beter dan zijn broertje de MK2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
misschien interessant, 27 en 28 augustus is er weer een DJ Expo in Eindhoven.. weet zelf nog niet of ik erheen kan ivm werk etc. maar ik denk voor de gemiddelde bezoeker hier erg interessant om een keer mee te maken

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ehm, de DJ Expo beurs is dit jaar in de RAI in Amsterdam. ;)

Meer info: http://www.djexpo.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

gezwellig :D lijkt me wel s wat daarheen te gaan, of moet ik me er niet teveel van voorstellen ?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Ik ben er vorig jaar ook geweest, maar vond het nou niet echt bepaald speciaal.
Leuk producten promoten en nog entree betalen ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Dit jaar is het wel veel beter en profi opgezet.

Ik heb de mensen van DJ Expo nu een aantal keer gesproken en ze zijn er echt druk mee bezig. Daarnaast is een beurs altijd betalen om nieuwe dingen te zien ;-)

Ik ben er ook die dag, dus als je iemand met een witte iBook bij de clinic van 100% isis ziet kwijlen..... dat ben ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Hmh, 27 en 28 augustus sta ik helaas in Maastricht te draaien :(
Anders was ik heel misschien toch even gaan koekeloeren.
Daarnaast is een beurs altijd betalen om nieuwe dingen te zien ;-)
True, de Cebit moest ik ook voor betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

alleen de cebit kostte in verhouding niets met wat je allemaal te zien en te spreken kreeg, alleen het eten was zoals gewoonlijk pleurisduur...

Goed misschien -indien ik vervoer kan regelen- ga ik ook wel ff kijken, dus als je een powerbook ziet lopen met rood haar ben ik dat :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Reind schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:26:
Ik ben er ook die dag, dus als je iemand met een witte iBook bij de clinic van 100% isis ziet kwijlen..... dat ben ik :P
iBook's zijn altijd wit ;)
OverSoft schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:56:
Hmh, 27 en 28 augustus sta ik helaas in Maastricht te draaien :(
Anders was ik heel misschien toch even gaan koekeloeren.

[...]

True, de Cebit moest ik ook voor betalen :P
waar moet je draaien in Maastricht, en wat voor stijl?

[ Voor 28% gewijzigd door addictive op 17-08-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
woot amsterdam... dan kom ik wel even langsfietsen denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
addictive schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:13:
[...]
iBook's zijn altijd wit ;)

[...]

waar moet je draaien in Maastricht, en wat voor stijl?
De hele week volgende week (dus vanaf de 22ste) 's avonds bij Studentencafe de Beurs (http://www.studentencafedebeurs.nl) tijdens de inkom van de UniMaas.
Donderdag overdag tijdens de Preuvaqua op de Giend (open air dus :)).

Stijl zal begin van de avond gevarieerd zijn (studenten willen alles horen...) en naar het einde van de avond zal het harder gaan (dus eerst richting club, daarna techno en misschien een heel licht tipje hardhouse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Kijk eens op internet en je zult zien dat er wel een paar randdebielen die hem gepaint hebben. Ik zou het op zich wel wat vinden hoor...... een roze iBook net als mijn draaitafels ;)

• addictive
OverSoft schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:23:
[...]

De hele week volgende week (dus vanaf de 22ste) 's avonds bij Studentencafe de Beurs (http://www.studentencafedebeurs.nl) tijdens de inkom van de UniMaas.
Donderdag overdag tijdens de Preuvaqua op de Giend (open air dus :)).

Stijl zal begin van de avond gevarieerd zijn (studenten willen alles horen...) en naar het einde van de avond zal het harder gaan (dus eerst richting club, daarna techno en misschien een heel licht tipje hardhouse).
in de straat ken ik enkel 'de uni' als studenten cafe :)
Reind schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:20:
[...]

Kijk eens op internet en je zult zien dat er wel een paar randdebielen die hem gepaint hebben. Ik zou het op zich wel wat vinden hoor...... een roze iBook net als mijn draaitafels ;)
roze iBook met een my little pony sticker zeker ;)

• Swandertj
addictive schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:28:
En een ingang met rose lampjes voor een heaumeau bar :Y)

Verwijderd

Swandertj schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 02:46:
[...]

En een ingang met rose lampjes voor een heaumeau bar :Y)
Volgens mij zijn er een paar mensen jaloers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
[...]

in de straat ken ik enkel 'de uni' als studenten cafe :)

[...]

Dat cafe zit niet op de Giend :P
Zit aan het Emmaplein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
hehe ik woon ook in m'tricht :) mja
ben 13 dus in een kroeg kome zit er niet in voor mij :P
toch leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nou ik heb er wel aan zitten denken maar een laptop gaat er bij mij ieder jaar uit, en ik wil volgend jaar nog wel een beetje knaken terug krijgen voor mijn notebook dus nee hij word niet roze. ;-)

Als ik een my little pony sticker had gehad dan was ie er wel op gekomen overigens. Maarja om die nou weer speciaal te laten maken voor mijn notebook gaat me een beetje te ver. Ik wil nu eigenlijk wel zo'n APE sticker hebben voor op mijn notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 13:57
Voor diegenen die geen zin hebben om hun draaitafel roze te spuiten kan het ook eenvoudiger :)
Afbeeldingslocatie: http://adion.djdecks.be/foto/dj/thumbs/Turntable%20Pink.JPG

Niets aan getrukeerd ofzo, gewoon m'n scanner er op laten schijnen en roze gezet, en er dan ook nog een MsPinky vinyl plaat op :P

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

een beetje fotoshopper doet dat natuurlijk ook net zo makkelijk handmatig he :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
KeeZ schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:58:
een beetje fotoshopper doet dat natuurlijk ook net zo makkelijk handmatig he :P
jup, hue/saturation --> colorize does the trick 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Maar dan mis je wel de blauwe lampjes en gele naald natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

Phydomir

Dennis

Adion schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:34:
Voor diegenen die geen zin hebben om hun draaitafel roze te spuiten kan het ook eenvoudiger :)
[afbeelding]

Niets aan getrukeerd ofzo, gewoon m'n scanner er op laten schijnen en roze gezet, en er dan ook nog een MsPinky vinyl plaat op :P
oef. Wat blijf ik dat ding lelijk vinden. Zal best een leuk apperaat zijn maar het heeft echt een my first turntable look...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Persoonlijk vind ik em best wel mooi, en het is ook echt een degelijk apparaat.
Ik ben er tot nog toe nog steeds zeer tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga 28 augustus ook naar de DJ expo met mijn vriendin, heb er zin in. Leuke nieuwe/bestaande apparatuur kijken en aanraken (als ik iets niet kan weerstaan, dan zijn het wel knopjes, schuifjes en toetsen, B)).

Verder ben ik een mix in elkaar aan het zetten die ik op mijn huiskamer-party live aan vrienden ga laten horen. Een mix van ca. 1,5 - 2 uur beginnend met lekkere zomerse muziek (lounge/club-achtig) en steeds meer opwerken naar techno/hardstyle/hardhouse :) (beginnend op ca 125 bpm en eindigend op een kleine 140 bpm, dus elk nummer +0,5% bijpitchen O-) ).

Misschien dat ik van de week even de tijd vind om een stukje te posten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

@UrinatinventuM: dat idee had ik dus ook aan het begin van de zomer, heb het ook uitgevoerd met als passende titel 'Summer Jam 2005' en natuurlijk ook bijpassend hoesje met jampot ;)

tracklist zal ik z.s.m. ff posten... en misschien de mix ook wel als daar wat dedicated space voor te vindend is :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net m'n eerste dj gear binnengekrege :9~

Het gaat om een dubbele cdspeler: BST CDD-230 en Behringer 2031P studio monitors.
Het mengpaneel had ik al. Ik begon met mixen op mijn PC met twee geluidskaartjes en een mixer, maar wou het nu wel eens wat echter aanpakken, dus heb ik mij deze cdspeler gekocht.

Op de spelers heb ik maar 1 ding aan te merken; dat ze niet altijd instant start zijn wat behoorlijk lastig is bij het mixen, al weet je daar wel raad mee na een tijdje. (de loop werkt ook voor geen kloten maar dat kan me geen reet schelen..gebruik da toch nooit) Aangezien ze zeer goedkoop waren ben ik er zeker wel tevreden mee.

de boxen: super; gaan lekker hard en klinken goed

Nu nog een mooi dj meubel bouwen en zo weet ik weer wa doen de rest van de vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet slecht speel ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

Omdat m'n Gemini EM-300 headphone uitmekaar begint te vallen ben ik hevig aan het nadenken over de aankoop van een Sennheiser HD-25 omdat de kritieken daar lovend over zijn.. Iemand anders een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Empathy schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:39:
Omdat m'n Gemini EM-300 headphone uitmekaar begint te vallen ben ik hevig aan het nadenken over de aankoop van een Sennheiser HD-25 omdat de kritieken daar lovend over zijn.. Iemand anders een andere suggestie?
Nope, HD-25 all the way 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Empathy schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:39:
Nieuwe Technics headphone is ook goed, Sony MDR-V900... lomp groot maar wel ontzettend lekker en gaat loeihard en dat zijn ze wel zo'n beetje.

Gewoon 1 van die 3 pakken dus (hd25 mee nemen in het lijstje) en kijken welke je het lekkerst vind.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.