Hoog tijd voor een update, al zeg ik 't zelf... 
Startpost updated vanaf Stap 6!
Startpost updated vanaf Stap 6!
[ Voor 8% gewijzigd door Xav op 23-02-2005 00:28 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Xav op 23-02-2005 00:28 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
waarschijnljk www.aqua-computer.de want ik weet dat ze het daar hebben, en zijn koeler voor 6800 komt daar ook vandaanmydogisgone schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:51:
ff een vraagje over dat uv blue toevoeging voor het demiwater. waar heb je dat vandaan?
[ Voor 86% gewijzigd door Xav op 27-04-2005 19:44 ]
Een beetje verlies heb je altijd...
ik vind het jammer dat die slangen zo dun zijn zeg maar. als ze nou 13mm of zo waren gaf dat al een ander effectfrickY schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:05:
Pfff nog steeds een gave mod.
Om te beginnen je frontpanel... wauw. En die past ook perfect onder je Aquaero. Ziet er echt supergaaf uit. En héél slim om verlichte vandal-knoppen te gebruiken voor je power en hdd-leds!
De fotos hier boven zien er ook erg gaaf uit. Vind het condens in je reservoirs eigenlijk juist een gaver efffect geven. Vooral zo laten als je het mij vraagt
Enig minpuntje vind ik de slangen in je case. Die maken het strakke geheel weer een stuk rommeligerZou het niet mooi staan om bijv die 2 slangen die van je pompen naar boven lopen te vervangen met holle plastic buis? Of in ider geval proberen de slangen in zo veel mogelijk rechte lijnen te laten lopen?
Maar voor de rest, respect. Samen met AlumaxX de mooiste CIP die nu loopt
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Heh, 1/2" ID slangen hebben weinig nut als de schroefaansluiting van de helft van de componenten in je loop G1/8 is...mydogisgone schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:21:
[...]
ik vind het jammer dat die slangen zo dun zijn zeg maar. als ze nou 13mm of zo waren gaf dat al een ander effect
Verwijderd
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Er moeten binnenkort nog 2 van deze schatjes in (uiteraard met andere frontjes), voor 't silencen & coolen van maximaal 4 HDD's:intuliegend schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:04:
alleen zoals eerder al iemand zei zou ik wel nog even nadenk over die slangen die je nu gebruikt, daardoor wordt het een beetje rommelig.
[ Voor 36% gewijzigd door 0fbe op 24-02-2005 21:49 ]
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Aquacomputer heeft ze onder sectie casemodding in de shop...timcooijmans schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:34:
Ik zou het strak houden, dus rechte kabels, dat past goed bij de kast
mag ik je vragen waar je de knoppen voor reset en aan/uit vandaan hebt?
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Verwijderd
Over welk window heb jij het? Over de letters Xavier zeker? Of heb ik iets gemist?diontjuh schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:33:
Een vraagje over die window van je.. wil je liever dat je zo orgineel blijft of mag ik er een inkoopactie voor organiseren
Ik neem aan dat hij het heeft over het type 'plexi' wat ik heb gebruikt, nl Radiant Acrylic.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 16:09:
Over welk window heb jij het? Over de letters Xavier zeker? Of heb ik iets gemist?
Ik kan moeilijk mensen verbieden het spul te gaan bestellen he...diontjuh schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:33:
Een vraagje over die window van je.. wil je liever dat je zo orgineel blijft of mag ik er een inkoopactie voor organiseren
nee ik zal gaan informeren.. als het een leuke prijs word zal ik wat pics als je dr geen copyright op hebt op de frontpage van de aankomende IA zetten_Xavier_ schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 23:18:
[...]
Ik neem aan dat hij het heeft over het type 'plexi' wat ik heb gebruikt, nl Radiant Acrylic.
[...]
Ik kan moeilijk mensen verbieden het spul te gaan bestellen he...Natuurlijk hou ik 't graag orgineel, maar als ik echt niet wou dat iemand anders het ook ging gebruiken dan had ik niet vermeld wat voor soort plexi het precies was, en waar ik 't vandaan had. Vergeet alleen niet waar je 't voor het eerst hebt gezien he!
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Omdat ik ook 2 pompen heb, beiden hebben hun eigen reservoir. Tevens zijn het ook 2 gescheiden loops, 1 waar de HDDs (binnenkort) & GPU mee worden gekoeld, en 1 waar de CPU mee wordt gekoeld.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:53:
Holy Mother of Jesus !![]()
Respect voor deze mod![]()
![]()
Wat een detail en een afwerking naaaaaiiceeeee
Mag ik vragen waarom je twee reservoirs hebt ?
[ Voor 95% gewijzigd door Wouzziej op 23-03-2005 07:29 ]
2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh
[ Voor 28% gewijzigd door ase- op 23-03-2005 17:40 ]
You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.
Aqua-Computer =)ajt schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:23:
Misschien is het al eerder in dit topic voorbij gekomen, maar ik ben eigenlijk ook op zoek naar die bulgin-schakelaars (aan/uit knop).
Mag ik vragen waar je die vandaan gehaald hebt?
[ Voor 8% gewijzigd door Xav op 24-03-2005 01:24 ]
Zo te zien zijn er alleen fan's aangesloten via deze diodes. Dat die een iets lagere spanning krijgen is niet echt een groot probleem, ze draaien alleen wat minder hard (maar da's waarschijnlijk nauwelijks merkbaar).Dirtbiter schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:12:
Ik heb altijd geleerd dat de spanningsval over een diode 0,7V is. Dat betekent dat je echte output 11,3V is. Is dat geen probleem voor de aangesloten apparaten?
Werken? Dat doe ik morgen wel!
Verwijderd
Verwijderd
De diode's heb ik er niet om die reden in gezet, ik gebruik immers keyed 3-pins fan headers, en die kan je maar op 1 manier aansluiten. Waarvoor zitten ze er dan wel? Ik heb twee 3-stands wipschakelaars, 1 en 2, en vier 3-pins uitgangen, A, B, C en D. Wipschakelaar 1 schakelt tussen AB aan, AB uit & A aan, wipschakelaar 2 tussen C&D aan, C&D uit & C aan. De diode's zorgen ervoor dat de spanning niet 'doorlekt' naar B/D als je mbv de onderste stand vd wipschakelaar alleen A/C aan hebt staan. De output na de diode's is idd 0,7v lager, maar voor hetgeen wat ik erop heb aangesloten maakt dit niet uit...Dirtbiter schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:12:
Beetje laat om deze vraag te stellen, maar ik wil het toch nog ff controleren.
Je hebt voor die wipschakelaars 12V in vanaf je voeding. Je hebt dan voor elke output een diode in serie staan om zo ervoor te zorgen dat het apparaat niet kapot gaat als de connector verkeerd om aangesloten is, right?
Ik heb altijd geleerd dat de spanningsval over een diode 0,7V is. Dat betekent dat je echte output 11,3V is. Is dat geen probleem voor de aangesloten apparaten?
Ik gebruik wel fan headers, maar ik heb er geen fans op aangesloten, deze hangen allemaal aan de Aquaero. (Dat ding met de LCD erin, direct boven m'n front-panel) De 3-pins headers heb ik van 12v/12v/Gnd voorzien, dus een fan zou dat ook niet echt leuk vinden...Wizardtm schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:33:
[...]
Zo te zien zijn er alleen fan's aangesloten via deze diodes. Dat die een iets lagere spanning krijgen is niet echt een groot probleem, ze draaien alleen wat minder hard (maar da's waarschijnlijk nauwelijks merkbaar).
Overigens ontgaat mij het nut van de diodes maar wellicht kan iemand anders dat toelichten ?
Een stil systeem was één van de prioriteiten die ik mijzelf gesteld had, en dit heeft ook wel invloed gehad op o.a. de keuze van pompen & fan's. Momenteel is het systeem al behoorlijk stil, het enige wat nog redelijk hoorbaar is zijn de HDD's. Om deze reden heb ik dus ook twee Dual-AquaDrive's besteld, wat ik in eerste instantie niet echt nodig achtte, deze verwacht ik deze week binnen te krijgen. Zodra ik ze heb gaan de HDDs erin en verwacht ik dat het systeem vanaf dat moment echt heel stil is. Het enige wat er dan nog draait zijn drie 120mm Papst 4412 F/2GL's, welke traploos regelbaar zijn via de Aquaero, twee 80mm's in de PSU (heb deze nog niet binnen, dus kan nog niks zeggen over geluidsproductie) en natuurlijk de twee Aquastream pompen, maar deze zijn *werkelijk* onhoorbaar.Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:45:
Is je systeem ook lekker stil? of is ie toch nog wel hoorbaar aanwezig. Ik wil dit graag weten omdat ik zelf ook een en ander van plan ben maar stilte heel belangrijk vind. Verder hele nette case.
[ Voor 52% gewijzigd door Xav op 28-03-2005 17:09 ]
Met de Aquaero kan je de fan speed instellen op xxxxRPM of op xx% van het max, hoeveel V ze dan krijgen kan je nergens zien (tenzij je het doormeet ofcoz...), dus ik heb geen idee eigenlijk.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:31:
Op hoeveel volt draaien je fans? Verder schitterende pc, wacht op updates
[ Voor 36% gewijzigd door Xav op 05-04-2005 21:21 ]
Verwijderd
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb 'm via Inkoopacties.net, de IA wordt momenteel afgerond maar als 't goed is kan je ze nog wel krijgen bij Modguru, de orga van de IA.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:35:
Ik heb dezelfde voeding, heb die destijds uit de usa laten komen. Kun je ze ondertussen al in NL krijgen? Zo ja, waar dan? Ik wil er namelijk nog 1
_Xavier_ schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:47:
Updated vanaf Stap 8!
Weer genoeg nieuwe pics en een verhaaltje, hf ppl...
Aangezien m'n start-post te lang is gaan de updates in deze post verder!
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
| Lian Li PC65B | Intel P4 2,4GHz | 512MB PC2700 | Asus P4S8X-X | PoV GeForce FX 5900XT 128MB | L.I.S. 2 Premium VFD | | Maxtor DMP9 120GB 7200RPM 2MB (2x) | Iiyama ProLite E430S-B & E431S-B | Logitech DT Comfort & Z3e 2.1 | HP PS7960 |
Casemod: Cubeleon
Verwijderd
Tubes....It's what make music music!
Er helemaal uit halen is geen goed plan. Ik heb in mijn CiP het rekje er in laten zitten, echter alleen de zijkanten in een hoek vorm, het is dus geen rekje meer maar een "L". Anders raak je veel stevigheid kwijt. Eerdaags zal ik daar wel een paar pics van online zettenVerwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:32:
Wat ga je met het bakje van de voeding doen wat bovenin de Stacker is bevestigd?
Eruit slopen? Want je maakt er toch geen gebruik van.
Zoals ik een paar pagina's terug, en ferry hierboven, al heb gezegd ben ik niet van plan iets aan dat 'bakje' te gaan doen. De constructie van de CM Stacker verleent hier veel van z'n stevigheid uit, het is dus geen goed idee om het eruit te slopen. Ook is dat gedeelte vd kast toch niet meer zichtbaar als de zijkant erop zit, het valt nl. buiten het gezichtsveld van m'n window-design.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:32:
Wat ga je met het bakje van de voeding doen wat bovenin de Stacker is bevestigd?
Eruit slopen? Want je maakt er toch geen gebruik van.
Verwijderd
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Verwijderd
Een beetje verlies heb je altijd...
Verwijderd
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Hehe, mja... als ik ooit nog es m'n mobo eruit haal, voor welke reden dan ook, dan doe ik 't wel; maar da's een flinke klus dus voorlopig blijft die zoals ie is.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:16:
vervang wel ff dat ledje op je mobo door een blauwe
Hardware is gewoon nog in ATX positie, ben nog 't een en ander van plan met die alu plaat.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:44:
Heb je de hardware nu in BTX positie of gaat er gewoon nog wat gebeuren met dat window?
Verwijderd
Owjeej.. ik krijg al weer de kriebels_Xavier_ schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:57:
[...]
Hardware is gewoon nog in ATX positie, ben nog 't een en ander van plan met die alu plaat.
Verwijderd
Maar dat ziet er wel goed uit en geeft me een impulse voor mijn stacker case_Xavier_ schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:55:
[afbeelding]
Hier zeg ik verder lekker nog niks over...
Stay tuned.
[ Voor 4% gewijzigd door jeroenzelle op 05-05-2005 20:04 . Reden: Nutteloze post van mij 8)7 ]
Verwijderd
Verwijderd
nee da vind ik wel cool die imbus das staat wel gaafKlaaz Vaak schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:44:
Zeer nette kast hoor. Maar naar mijn mening iets teveel inbusboutjes en ik zou de slangen van je waterkoeling bij elkaar binden. Of netjes bevestigen. Dan is het echt een geweldige kast.
[ Voor 3% gewijzigd door jeroenzelle op 05-05-2005 22:30 . Reden: Ik ben gewoon te dom vandaag bezig... ik kan ook echt niet lezen .. sorry! ]
Dat lcd schermpje is van een Aquaero en dat zit nu eenmaal iets naar links.mdj84nl schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 20:04:
Ik had alleen dat LCDtje een andere plek gegeven, en gecentreerd in het midden, maar voor de rest is het een extreem mooie mod
EB cardetailing tot aan uw huis
Verwijderd
Onzin, sommige dingen kun je beter uitbesteden. Het gaat om het design en het plan. Als je een retestrak design maakt maar je hebt twee linkerhanden, dan is het eindresultaat brak. Dan kun je beter gebruik maken van iemands anders expertise, ook al is dat een bedrijf.Ediejo schreef op maandag 09 mei 2005 @ 07:29:
Volgens mij heb ik nog niks of weinig gezegd over deze mod. Ik vind het de mooiste stacker mod die ik ooit gezien heb. Mijn complimenten. Het enige wat ik jammer vind aan deze mod is dat _Xavier_ de hulp van Schaeffer AG de bij heeft gehaald. Ik had het zelf gemaakt met een figuurzaag. Dit is geen flame of zo maar gewoon een klein detail puntje. Het staat zo mooi als je op de PCX een bordje erbij had kunnen zetten 100% handwerk. Verder een top mod met een top design.
Veel succes en tot ziens maby op de PCX. Want dat weten we pas op 16 mei.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq