Het Grote Audi-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.548 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:43
cool, lang niet in de HK geweest, wist niet dat er een audi topic was :)

magoed 2 weken terug in utrecht bij het muziekcentrum(altijd wel dikke autos na een voorstelling oid) een gloednieuwe audi A8L gezien, diesel(afgebogen uitlaat dus) en het nieuwe front. oftewel een gloednieuwe 4.2 tdi motor in het vooronder...wat een gruwelijk mooie wagen!

blijf het jammer vinden dat mn vader toch bij mercedes is gebleven, mischien bij de volgende dat er eindelijk weer een audi komt, jarenlang heeft mn vader ook een audi 80 gehad, toch wel 1 van de mooiste audi's ooit imho :)

en het leukste heb ik een week of 3 geleden gezien op de mariaplaats in utrecht, een 2005 model S4 avant _/-\o_
de achterkant zag ik eerst, een verchroomde uitlaat, hmm leuk, benzine versie dus. maar het waren er 2 naast elkaar, ok zal wel een behoorlijk dikke zijn..loop wat verder en zie aan de andere kant van de auto ineens nog 2 pijpen opdoemen :o _/-\o_
wat een prachtwagen zeg, zwarte lak in de zon, mooie chroomaccenten... _/-\o_
nu is het wachten tot de nieuwe rs4 een keer te zien zal zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05

Khaine

Python liefhebber

Iedereen die fanatiek in de topic post moet (van mij) verplicht de volgende film zien :
(The) Transporter 2

Die film is van begin tot eind voorzien van een (enorm dikke) Audi :). Vraag mij niet naar type's want ik ben totaal niet thuis in audi. Feit is, de auto is mooi :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:53
Audi A8 W12 voor zover ik kon zien :+

Erg gaaf om te zien in de film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Khaine666 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:14:
Iedereen die fanatiek in de topic post moet (van mij) verplicht de volgende film zien :
(The) Transporter 2

Die film is van begin tot eind voorzien van een (enorm dikke) Audi :). Vraag mij niet naar type's want ik ben totaal niet thuis in audi. Feit is, de auto is mooi :D
mwah, dan kun je beter de film ronin aanraden, daar scheuren ze rond met een audi S8...fantastische scenes zitten er in die film met die auto _/-\o_

erg triest om te zien overigens af en toe, een audi a8(vorige model dus) met S8 badges, chromen spiegels etc en dat je dan aan de uitlaat ziet dat het een diesel is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Deze auto's zag ik vanmiddag ineens hiertegenover staan, vond ze wel de moeite waard om ze even met jullie te delen :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdsande/ventiellichtjes/100_3041thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdsande/ventiellichtjes/100_3040thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdsande/ventiellichtjes/100_3042thumb.jpg
allemaal klikbaar voor high res

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

PWM schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:40:
[...]

Dat komt omdat het helemaal geen A6 of S6 is. Het is gewoon een goed verpakt ander model. Misschien testen ze met deze auto de moter van de Audi TT, of de wielophanging o.i.d.

Ferrari heeft een tijd rond gereden met een verbouwde 328, die onder de kap een Enzo was :)
Ik weet zo goed als zeker dat het de nieuwe A5 moet zijn. dus dan weten we dat ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

bolleh schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:17:
[...]

mwah, dan kun je beter de film ronin aanraden, daar scheuren ze rond met een audi S8...fantastische scenes zitten er in die film met die auto _/-\o_

erg triest om te zien overigens af en toe, een audi a8(vorige model dus) met S8 badges, chromen spiegels etc en dat je dan aan de uitlaat ziet dat het een diesel is... :/
ook het geval bij Transporter 2, staat W12 op. maar heeft ronde uitlaten :|
de A8 W12 hoort een soort trapezium te hebben.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:01
Ik zag laatst een S4 van het huidige model.. Nice heur!

Moet de transporter dan ook maar eens regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
weet iemand trouwens of er nou nog een A8 sportback aan zit te komen?
er gaan al jaren geruchten dat audi met een A8 avant/sportback zou komen(verschil zit in het laatste achterruitje, die is bij de sportback half zo groot tov de avant) en ik denkt dat het toch een heel brute wagen kan worden. maargoed of de markt ervoor nou zo groot zal zijn...

de nieuwe A6 avant is ook al zon mooie bak gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

FrostXL schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:23:
Deze auto's zag ik vanmiddag ineens hiertegenover staan, vond ze wel de moeite waard om ze even met jullie te delen :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
allemaal klikbaar voor high res
dei A6 heeft wel coole achterlichten maar daar moet echt een setje 18" onder

@bolleh niets van bekend, geruchten tjah omdat er veel fotosoeps van een A8 avant zijn gemaat. ik denk iegnelijk dattie dr niet komt, Audi heeft er zelf ook nog nooit wat van gezegt.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 29-10-2005 17:25 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
wel jammer trouwens dat de S8 toch met "maar" 450pk komt, beetje jammer aangezien de W12 dat al heeft maarja

nieuws van de week: porsche verhoogt aandelen van volkswagen tot 20% 8)7
hetzelfde porsche dat begin jaren 90 op sterven na dood was komt nu met een compleet nieuw model a 1 miljard euro investeringen en koopt ff voor miljarden aan aandelen VW 8)7
sommige bedrijven draaien gewoon ZO goed 8)
Porsche heeft bekend gemaakt dat het met "ongeveer 20 procent van het stemgerechtigde kapitaal wil deelnemen in Volkswagen in Wolfsburg".
De stap gaat Porsche volgens bronnen in de autobranche naar schatting 3 miljard euro kosten. De precieze prijs hangt af van de ontwikkeling van de aandelenkoers op de beurs.Porsche financiert de deelneming volgens eigen zeggen uit de 'voorhanden liquide middelen'. "De deelname zal in geen geval de drempel overschrijden waarbij Porsche een aanbod moet doen om Volkswagen over te nemen."

Als Porsche 20 procent van de aandelen in handen heeft, heeft het samen met VW zelf (13 procent) en de deelstaat Niedersachsen (18,2 procent) een meerderheid. Daarmee houden ze gezamenlijk de controle over VW en kunnen zich beschermen tegen eventuele vijandige overnames.
mischien is het tijd voor een nieuwe RS# met porsche motor :9
audi RS8 met porsche V10 bijvoorbeeld :9~

[ Voor 55% gewijzigd door bolleh op 30-10-2005 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:26
Of een nieuwe 'budget' porsche met audi onderdelen onder de kap? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
bolleh schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 01:18:
wel jammer trouwens dat de S8 toch met "maar" 450pk komt, beetje jammer aangezien de W12 dat al heeft maarja

nieuws van de week: porsche verhoogt aandelen van volkswagen tot 20% 8)7
hetzelfde porsche dat begin jaren 90 op sterven na dood was komt nu met een compleet nieuw model a 1 miljard euro investeringen en koopt ff voor miljarden aan aandelen VW 8)7
sommige bedrijven draaien gewoon ZO goed 8)

[...]

mischien is het tijd voor een nieuwe RS# met porsche motor :9
audi RS8 met porsche V10 bijvoorbeeld :9~
De S8 krijgt de V10 uit de Gallardo onder de kap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dupje schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:40:
[...]

De S8 krijgt de V10 uit de Gallardo onder de kap.
als je autoweek gelooft wel jah..... volgens mij zit er wel verschil tussen. De Audi S8 5.2 V10 FSI motor is het zelfde als de Audi 4.2 V8 FSI motor met 350 pk maar dan met 2 extra zuigers. De RS4 4.2 V8 FSI motor is een opgevoerde versie hier van. Zowel de 4.2 V8 FSI als ook de 5.2 V10 FSI hebben de distributie ketting aan de vliegwiel zijde en ik weet niet of dit ook bij de Lambo motor het geval is. Je kan je ook wel voorstelen dat audi geen jankende V10 in zo'n luxe wagen asl de S8 wil.

btw er is ook sprake dat er een RS4 met TDI blok komt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Chaoss schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:58:
[...]

als je autoweek gelooft wel jah..... volgens mij zit er wel verschil tussen. De Audi S8 5.2 V10 FSI motor is het zelfde als de Audi 4.2 V8 FSI motor met 350 pk maar dan met 2 extra zuigers. De RS4 4.2 V8 FSI motor is een opgevoerde versie hier van. Zowel de 4.2 V8 FSI als ook de 5.2 V10 FSI hebben de distributie ketting aan de vliegwiel zijde en ik weet niet of dit ook bij de Lambo motor het geval is. Je kan je ook wel voorstelen dat audi geen jankende V10 in zo'n luxe wagen asl de S8 wil.

Ah, als je geen gillende V10 wil ga je toch gewoon voor de W12? Ding komt vast nooit boven de 3k rpm :P Maar ik las het in AutoBild, toch net dat iets intelligenter. En het zou wel heel toevallig zijn dat audi iedentiek dezelfde cylinderinhoud neemt als lamborghini...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah autobild... soort van auto prive :+ die lui brengen ook altijd fotoshops enzo in de omloop,

uiteindelijk is het blok van de lambo ook van Audi natuurlijk. maar toch denk ik dat hij anders is...iets wat meer bij het karakter van de auto past.

edit: laat ik het anders zeggen de V10 van lamob heeft als basis gediend voor de V10 van de S8, ik las iig ergens dat de boring en slag anders is. voeg daar de cillinderkoppen met FSI aan toe en ti's niet helemaal hetzelfde blok meer.

[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 30-10-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Stimmt jah, der hubraum ist grosser :+
Dacht dat de Gallardo 5 liter was, de S8 krijgt 5.2 liter. 400 PK -> 450 PK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:01
mehr hubraum ist geill

Ik denk dat we maar even moeten afwachten tot er iets bekend is ofzo.. Maar aangezien Audi en Lambo intens samenwerken hebben de motoren logischerwijs veel overeenkomsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:58:
Nofi, maar diesel is voor taxi's, leasebakken en vrachtwagens :7

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

418O2 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:33:
mehr hubraum ist geill

Ik denk dat we maar even moeten afwachten tot er iets bekend is ofzo.. Maar aangezien Audi en Lambo intens samenwerken hebben de motoren logischerwijs veel overeenkomsten
true, De basis van die V10 ligt blijkbaar bij de Audi 4.2 V8. De hoek tussen cylinderbanken bedraagt 90° bij beide (wat ideaal is voor een V8, maar voor een V10 is 72° de ideale hoek). Lambo past hier blijkbaar een mouw aan door een offset van 18° te gebruiken op de kruktappen van de krukas. Waar wel een verschil zit is het gebruik van de benodigde balansas in de V10, die bij de V8 ontbreekt, aangezien een V8 geen balansas nodig heeft.

en die V10 is nu weer aangepast voor de S8,
_sNaRs_ schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:34:
[...]

een beetje diesel zet het gros van de benzine/grasmaaiers aan de kant :P wordt natuurlijk een 4.2 V8, vermogen ff opkrikken naar 400pk en 700-800nm en daar sta je dan met je benzine

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 30-10-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:36:
een beetje diesel zet het gros van de benzine/grasmaaiers aan de kant :P
...maar je zit nog steeds met een roetwolk aan je kont, toerenteller die stopt bij 5000, een matige sound en smerige klauwen na het tanken :Y) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Geef mij maar diesel als het kan, lekker veel koppel dat is veel leuker.

Als ik bij een Cupra moest kiezen zou ik ook de diesel nemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

_sNaRs_ schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:43:
[...]

...maar je zit nog steeds met een roetwolk aan je kont, toerenteller die stopt bij 5000, een matige sound en smerige klauwen na het tanken :Y) :+
- roeten valt mee is alleen overdadig veel aanwezig bij leasediesels (hoe komt dat nou)en van die diesle die nooit een schoongeblazen worden van binnen.
- toerenteller stopt bij 5000 jah... maar dat is gen argument, je max koppel zit al bij 2200rpm ofzo :P, matige sound tjah smaken verschillen een diesel kan redelijk klinken met een goeie uitlaat.
- ik vroegah een aantal jaar pompbediende geweest wat nou smerige klauwen.

verder vrij ntteloze discussie dit, smaken verschillen nou eenmaal. :+

ik ben iig erg benieuwd of er een RS4 TDI komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
_sNaRs_ schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:34:
[...]

Nah, voor een 4 deurs auto voor dagelijks gebruik is zo'n roetuistotend onding zeer geschikt.
Voor een luxelimo of een coupé/cabrio moet je gewoon de benzine nemen. V12 graag.
S500! 745i! euh het audi dinges :P

Waarom denk je dat Maserati geen diesels heeft :p Die doen tenminste nog aan het echte rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dupje schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:54:

Waarom denk je dat Maserati geen diesels heeft :p Die doen tenminste nog aan het echte rijden :+
omdat ze al 30 jaar stil staan in de tijd kwa techniek? :+

BMW maakt overignes ook luxe limo's @ diesel... mercedes geen id let ik nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12

Wom

Maserati werkt nauw samen met Audi op dit moment, dus wie weet :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Wom schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 00:05:
Maserati werkt nauw samen met Audi op dit moment, dus wie weet :+
Neen? :X
Chaoss schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 00:02:
[...]

omdat ze al 30 jaar stil staan in de tijd kwa techniek? :+

BMW maakt overignes ook luxe limo's @ diesel... mercedes geen id let ik nooit op.
Mwoah, V8 vooraan, aandrijving achteraan. Niets mis met oude techniek :+

[ Voor 50% gewijzigd door Dupje op 31-10-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

achja Lamorghini is ook al helemaal ver-audi' et :P quattro aandrijving, blok gebasseerd op de audi V8, degelijk audi interieur. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 31-10-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Chaoss schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:54:
achja Lamob is ook al helemaal ver-audi' et :P quattro aandrijving, blok gebasseerd op de audi V8, degelijk audi interieur. :+
Weg lambo magie... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ach exterieur bemoeid audi zich niet mee, ik heb lamborghini altijd al het cool gevonden.... en nog steeds, doe mij maar een mucialago (hoe de fuck sgrijv je dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Magie? Ik denk dat Lamborghini altijd al dit niveau had willen halen, maar dat het budget beperkt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Chaoss schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:01:
[...]
ach exterieur bemoeid audi zich niet mee, ik heb lamborghini altijd al het cool gevonden.... en nog steeds, doe mij maar een mucialago (hoe de fuck sgrijv je dat)
Murcielago... erg brute bak ja. Zaterdag nog eentje bekeken, of was het nou toch een Gallardo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik hoorde laats ook dat er wat geruchten de ronden doen over een gallardo met een V10 dieselblok... Opzich interessante ontwikkelingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Reinier schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:08:
[...]

Murcielago... erg brute bak ja. Zaterdag nog eentje bekeken, of was het nou toch een Gallardo :?
de Murciélago is vrij gemakkelijk te herkennen, als je naar de koplampen kijkt zijn die van de Murciélago een stuk breder dan die van de Gallardo, die zijn bijna recht. Ook heeft de Murciélago grotere luchthappers en de achterlichten van de Gallardo lopen door op de bovenkant.

dit zijn toch wel de meest belangrijke kenmerken :P

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e1f schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:43:
Audi is echt een geweldig autootje! Door m'n bijbaantje heb ik al heel wat A6'jes mogen rijden, en ook de A8 en offroad mogen ervaren! Zodra je instapt voel je je erin thuis (vind ik). En hoe hard je door de bocht kan met een quattro is onvoorstelbaar :)
na een aantal maanden toch ff een quote, wat voor "bijbaantje" heb jij :P als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:21:
[...]

na een aantal maanden toch ff een quote, wat voor "bijbaantje" heb jij :P als ik vragen mag?
- autopoetser bij dealer,
- medewerker in de havens van rotterdam (auto's verrijden)

zoiets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Gekkenhuis schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:09:
[...]
dit zijn toch wel de meest belangrijke kenmerken :P
offtopic:
Okee, ik zal er voglende keer op letten!
Het was overigens op de Auto Moto Italia beurs in Houten, maar dat gaat niet over Audi's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Audi heeft een eigen televisiezender gelanceerd in Engeland. Als het aanslaat, gaat Audi Channel naar meer landen.
Audi Channel zal 24 uur per dag in de lucht zijn, zeven dagen in de week. Het mikt op de grote massa van Britse auto-eigenaren en -liefhebbers. Overdag komt er productgerelateerde 'infotainment' en 's avonds en in de weekenden meer algemene 'entertainment-driven' informatie.

Het tv-kanaal is vooralsnog te ontvangen in 7,5 miljoen Britse huiskamers maar dat worden er de komende maanden meer. Het opzetten van het station heeft twee miljoen pond gekost en Audi heeft zichzelf voorgenomen jaarlijks tussen één en twee miljoen pond te investeren in het operationeel houden ervan. Dat bedrag komt overeen met de kosten van de website Audi UK.

VW-dochter Audi vreest de versnippering in de media en is bang daardoor de consument nog onvoldoende te kunnen bereiken. "We nemen ons lot in eigen hand", zegt marketing manager Gary Savage in de zakenkrant Financial Times. Volgens het Britse reclamebureau van Audi biedt de zender de kans klanten voor het merk te winnen, ook al levert het niet direct verkopen op. De zender zal niet worden beoordeeld op kijkcijfers of verkoopcijfers van Audi maar op de effectiviteit die hij heeft op de perceptie van de consument van het merk Audi
Het eerste merk met zijn eigen TV zender.... nu nederland nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12

Wom

Een collega van mij heeft een klein stukje gezien, het is dus niet alleen over auto's dat het gaat maar de gehele lifestyle die men voor ogen heeft bij het merk Audi :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wom schreef op zondag 06 november 2005 @ 00:13:
het gaat maar de gehele lifestyle die men voor ogen heeft bij het merk Audi :)
Daar heb ik geen problemen mee :D
Wij krijgen nu op school de mooiste taken van de grote Duitse merken :)
2 jongens mogen voor d'Ieteren een A8 full option gaan ontleden en daar een technische cursus van schrijven en dat gaan doceren. Mijn collega en ik mogen dat voor BMW België en Luxemburg doen op een state of the art R1200RT full option.

Ze zijn daar goed bezig (jonge knapen van 20 en 22 jaar oud welke het eventjes gaan uitleggen aan de dealers :D * Chevy454 is er nog niet van bekomen :D )

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 06-11-2005 09:26 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog mooie details foto’s van Audi liggen ?
Aangezien je bij de postbank nu je eigen pinpas mag ontwerpen, leek mij het wel vet om een Audi pin pas te maken :D.
Heb alleen geen foto’s meer, laatst HD crash gehad :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:15:
Aangezien je bij de postbank nu je eigen pinpas mag ontwerpen, leek mij het wel vet om een Audi pin pas te maken :D.
zoek je een specifiek type / bouwjaar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jaaah vandaag bekend gemaakt dat de audi R8 doorgaat :D

Audi: Grünes Licht für den R8

Afbeeldingslocatie: http://www.auto-motor-und-sport.de/sixcms/media.php/23/Audi1_120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.auto-motor-und-sport.de/sixcms/media.php/23/Audi2_120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.auto-motor-und-sport.de/sixcms/media.php/23/Audi3_120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.auto-motor-und-sport.de/sixcms/media.php/23/Audi4_120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.auto-motor-und-sport.de/sixcms/media.php/23/Audi5_120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.auto-motor-und-sport.de/sixcms/media.php/23/Audi6_120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.auto-motor-und-sport.de/sixcms/media.php/23/Audi7_120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.auto-motor-und-sport.de/sixcms/media.php/23/Audi8_120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.auto-motor-und-sport.de/sixcms/media.php/23/Audi9_120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.auto-motor-und-sport.de/sixcms/media.php/23/Audi10_120.jpg

de TT is totaal niet mijn ding maar dit design is zowel kwa exterieur als interieur echt super! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:15:
Kijk eens op www.autoweek.nl, die hebben vaak veel foto's van de verschillende modellen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
ff tussendoor.. Audi ownt! :D

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:17:

de TT is totaal niet mijn ding maar dit design is zowel kwa exterieur als interieur echt super! :9~
Machtig :) Jammer dat ik vorige week niet naar Audi in Duitsland ben kunnen gaan :(
Ben wel naar Mercedes motoren (Undertürkheim) en vrachtwagenbouw (Woerth), Opel wagenbouw (Russelheim) en LuK gaan bezoeken.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:17:

Dit zijn al hele oude plaatjes van de concept.. Je moet niet gaan verwachten dat die er precies zo uit komt te zien.. En vooral niet de binnenkant :D

Waarschijnlijk komt er ook eerst een 450/525 PK V10 non turbo in.. Maar met het lage gewicht zal die nog wel leuke prestaties neer zetten.. 0/100 rondt de 4 sec en top van 300/330.
Maar das allemaal nog niet officieel.. Waarschijnlijk later nog de biturbo V10 @ 610PK :D Dus klasse Carrera GT, Enzo, Zonda, SLR alleen waarschijnlijk stukkie goedkoper.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik weet dat het foto's van de " le mans"... de voorkant zal anders worden dan dat bij "LeMans Quattro" het geval is en meer in de lijn van de "I Robot" film auto RSQ komen.

Met de betrekking tot de info die ik heb zal de R8 2 motor versie's krijgen. Te weten een 4.2 liter V8 FSI en een 5.2 liter V10 FSI. Het is nog niet bevestigd maar de 5.2 V10 zal maximaal 450 pk hebben. Dit om de snelste R8 onder de Gallardo te posteren.
De 4.2 liter V8 FSI versie zal naar alle waarschijnlijkheid tussen de 350 en 380 pk krijgen.
V10 bi-turbo lijkt me dus sterk, de R8 moet niet beter gaan presteren dan zijn grote broer de Gallardo ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 21-11-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:45:
ik weet dat het foto's van de " le mans"... de voorkant zal anders worden dan dat bij "LeMans Quattro" het geval is en meer in de lijn van de "I Robot" film auto RSQ komen.

Met de betrekking tot de info die ik heb zal de R8 2 motor versie's krijgen. Te weten een 4.2 liter V8 FSI en een 5.2 liter V10 FSI. Het is nog niet bevestigd maar de 5.2 V10 zal maximaal 450 pk hebben. Dit om de snelste R8 onder de Gallardo te posteren.
De 4.2 liter V8 FSI versie zal naar alle waarschijnlijkheid tussen de 350 en 380 pk krijgen.
V10 bi-turbo lijkt me dus sterk, de R8 moet niet beter gaan presteren dan zijn grote broer de Gallardo ;)
Dat zijn allemaal speculaties.. Volgens inside bronnen van m8's van me @ www.rs6.com/forum zal er als eerste de V10 met 450PK inkomen. Er gaan idd geruchten rond van de RS4 motor de 4.2 V8 FSI @ 420PK. (door die bronnen wist ik 2a3 jaar terug ook al van die 4.2fsi in de nieuwe rs4)
Er worden waarschijnlijk na een tijdje V10's beschikbaar met 500/525PK en maybe als alles goed loopt de V10 biturbo met 610PK, audi wilt dan de carrera GT achterna.
Maar de toekomst zal het uitwijzen :)

[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 22-11-2005 12:17 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Goed,

Laat ik mij als Peugeot-rijder hier ook maar eens melden :P Ik wil namelijk na mijn 307 in december de A3 als lease-auto gaan bestellen. Nu is er een zgn. Pro Line Business pakket beschikbaar voor de A3, gebaseerd op de Attraction uitvoering, zag ik op de INGCarlease website. Heb een beetje rondgezocht op internet en kwam erachter dat dit inhoud: volautomatische airco, pareleffect lak, Blaupunkt navigatiesysteem en middenarmsteun voor. Dit voor slechts € 960,- meer. Dat scheelt nogal aanzienlijk met de standaard Pro Line uitvoering t.w.v. € 2500,- !

Wat ik alleen niet kan terugvinden, is of er dan ook dezelfde speakers inzitten als bij de normale PL uitvoering en ik vroeg me af welk type Blaupunkt navigatiesysteem er in zit. Is er iemand hier die rondrijd in deze A3 uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
kazuka schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:33:
Goed,

Laat ik mij als Peugeot-rijder hier ook maar eens melden :P Ik wil namelijk na mijn 307 in december de A3 als lease-auto gaan bestellen. Nu is er een zgn. Pro Line Business pakket beschikbaar voor de A3, gebaseerd op de Attraction uitvoering, zag ik op de INGCarlease website. Heb een beetje rondgezocht op internet en kwam erachter dat dit inhoud: volautomatische airco, pareleffect lak, Blaupunkt navigatiesysteem en middenarmsteun voor. Dit voor slechts € 960,- meer. Dat scheelt nogal aanzienlijk met de standaard Pro Line uitvoering t.w.v. € 2500,- !

Wat ik alleen niet kan terugvinden, is of er dan ook dezelfde speakers inzitten als bij de normale PL uitvoering en ik vroeg me af welk type Blaupunkt navigatiesysteem er in zit. Is er iemand hier die rondrijd in deze A3 uitvoering?
Als die gebasseerd is op de attraction wel heh.. Alleen dan die extra opties er nog is bij :)

Ik weet niet welke boxen erin zitten maar ik heb een tijdje in een A3 gereden met voor 4 boxen en achter 2 midden(lage) tonen en dat klonk bijna even goed als de Bose optie in me pa's A6 :D

En je kan altijd nog je audi dealer opbellen voor je vragen.. Duurd misschien 5 minutjes ;)

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 22-11-2005 14:03 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:49
effe auto van mijn pa showen :p

is een 3.0TDI quattro automaat, was de eerste die in onze stad rond reed. Mag je wel trots op zijn niet :Y)

Afbeeldingslocatie: http://img451.imageshack.us/img451/2939/img4541copycopy1jc.jpg

rijd wel vlot zo'n quattro ;)

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

weinig met quattro te maken meer met vermogen/koppel :P

maar mooi ding, schreeuwd wel om een setje grotere wielen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
ok dan... :)

rijdt wel vlot zo'n 211pk motortje :P

Die velgen zijn wel wat vervelend om te kuisen, maarja. ze zien er deftig en toch nog iets sportief uit vind ik, wou er eerst andere opsteken, tot mijn pa de prijs zag van +2000euro voor 4 velgen van audi zelf. Dan maar goedkopere gekocht :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Cocona op 05-12-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Cocona schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:00:
ok dan... :)

rijdt wel vlot zo'n 211pk motortje :P

Die velgen zijn wel wat vervelend om te kuisen, maarja. ze zien er deftig en toch nog iets sportief uit vind ik, wou er eerst andere opsteken, tot mijn pa de prijs zag van +2000euro voor 4 velgen van audi zelf. Dan maar goedkopere gekocht :Y)
220pk ;)
ik ben benieuwd hoe die 3.0tdi rijdt.. Ik ben zelf alleen bekend met de 3.2 bezine en de 4.2 benzine. Zker onderin lekker veel power :P

En mja die wielen vindt ik ook een beetje klein.. Ok 2000€ meer.. Maar je hebt een audi en ook nog is met quattro :? lijkt me dat je pa genoeg geld heeft.. Of is het weer zo'n lease bak :p

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
nee geen lease bak :)

Pa vindt dat de moeite niet, wilde zelfs de bi-xenon lampen niet nemen, wat ik wel wou. Vond hij ook niet nodig.... Steekt ie dan wel liever zijn geld in een omkeerbaar tapijt, welk hij toch niet gebruikt... :X |:(

Waar zit de logica....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 09:28:
[...]

220pk ;)
ik ben benieuwd hoe die 3.0tdi rijdt.. Ik ben zelf alleen bekend met de 3.2 bezine en de 4.2 benzine. Zker onderin lekker veel power :P

En mja die wielen vindt ik ook een beetje klein.. Ok 2000€ meer.. Maar je hebt een audi en ook nog is met quattro :? lijkt me dat je pa genoeg geld heeft.. Of is het weer zo'n lease bak :p
Bij ons hetzelfde, 1.9 TDI 130p pk Quattro, met van die 'standaard' lichtmetalen velgen eronder. 4x RS4 paste weer net niet in het leasebudget :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

man... koop die velgen ergens anders! je bent ook goed gek als je 2000 voor een setje (waarschijnlijk) 17" betaald :+ dealers zijn gewoon veeeel te duur met die extra's.

als je een goed adresje zoekt hebje voor 1500 euro een set 18" incl banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

KappeNou schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 09:28:
[...]

220pk ;)
tjah het is een diesel dus die heeft onderin minstens zoveel en waarschijnlijk nog meer trekkracht, dnek dat op 2200rpm zn max koppel zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:20:
[...]

tjah het is een diesel dus die heeft onderin minstens zoveel en waarschijnlijk nog meer trekkracht, dnek dat op 2200rpm zn max koppel zit?
Een diesel heeft onderin veel meer trekkracht.. Daarom vraag ik ook of die lekker veel trekkracht heeft :+
De 3.0TDI heeft trouwens ze volle 450Nm tussen 1400-3250rpm
Cocona schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:41:
nee geen lease bak :)

Pa vindt dat de moeite niet, wilde zelfs de bi-xenon lampen niet nemen, wat ik wel wou. Vond hij ook niet nodig.... Steekt ie dan wel liever zijn geld in een omkeerbaar tapijt, welk hij toch niet gebruikt... :X |:(

Waar zit de logica....
Mja ieder zijn smaak. Veel mensen vinden velgen totaal niet boeiend.. Maar xenon verlichting is wel heel handig. Schijnbaar heeft die er nog nooit mee gereden in het donker, want dan zou die het zker wel nemen :p
Maja het is een diesel rijder en die ga ik zoizo nooit snappen ;) Wat jeremy clarkson zegt: Die vinden monalisa met snor zeker ook mooi :p
Chaoss schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:19:
man... koop die velgen ergens anders! je bent ook goed gek als je 2000 voor een setje (waarschijnlijk) 17" betaald :+ dealers zijn gewoon veeeel te duur met die extra's.

als je een goed adresje zoekt hebje voor 1500 euro een set 18" incl banden.
Welke smek velgen heb jij op het oog dan :o
Onder een audi zou ik dus echt geen budget velgjes zetten.. Duidelijk bv sportec velgen of de hogere series van BBS.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:42:
[...]

Bij ons hetzelfde, 1.9 TDI 130p pk Quattro, met van die 'standaard' lichtmetalen velgen eronder. 4x RS4 paste weer net niet in het leasebudget :P.
toch geen 1.9 A6 heh :r

[ Voor 83% gewijzigd door KappeNou op 07-12-2005 09:31 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Sure, je kan wel 18" imitatie velgen er onder steken maar dan heb je weer andere problemen.

De dealer prijs is maybe wel hoog, maar hou rekening met het feit dat dat ECHTE velgen zijn.

Vrienden van mij hebben ook voor 1200 euro 18" velgen + banden gekocht, maar daar moet je erg voorzichtig mee zijn, ze zijn niet erg hard dus beschadigingen zijn erg snel gemaakt. Liever echte velgen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Laatst online: 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb alleen ervaring met de 3.0 TDI in een A8, en hoewel die wel wat zwaarder, langer en breder is, is het nog steeds een bijzonder vlotte auto. De gemiddelde hot hatch kan je alle hoeken van de straat laten zien, en dat alles in volstrekte rust, stilte en comfort :7
Ik ben alleen niet zo'n hele grote fan van de combinatie diesel-automaat, omdat een automaat vaker terugschakelt dan strikt noodzakelijk zou zijn gezien de karrevrachten koppel. Maar de hele tijd in de tiptronic-stand rijden is ook weer niks, dus dan maar wat voorzichtiger gas geven :) Scheelt ook weer in het verbruik (veel beter dan 1 op 10 ga je niet halen met dat ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Daniel schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:14:
Ik heb alleen ervaring met de 3.0 TDI in een A8, en hoewel die wel wat zwaarder, langer en breder is, is het nog steeds een bijzonder vlotte auto. De gemiddelde hot hatch kan je alle hoeken van de straat laten zien, en dat alles in volstrekte rust, stilte en comfort :7
Ik ben alleen niet zo'n hele grote fan van de combinatie diesel-automaat, omdat een automaat vaker terugschakelt dan strikt noodzakelijk zou zijn gezien de karrevrachten koppel. Maar de hele tijd in de tiptronic-stand rijden is ook weer niks, dus dan maar wat voorzichtiger gas geven :) Scheelt ook weer in het verbruik (veel beter dan 1 op 10 ga je niet halen met dat ding)
Idd die 3.0TDI is zker snel, wat dacht je dan van de 4.0TDI in de A8 :P en dan nu die nieuwe 4.2TDI!!! hahaha diesel wordt wel steeds leuker. Maja bezine blijft het leukste ;)

Btw de automaat/tiptronic van de A6 heeft een sportstand. Dan houdt die hem minimaal rondt de 3000/3500rpm (benzine) zodat je alle power hebt. Dan schakeld die ook niet zo irritant terug wat ik nu in me A6 heb..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal eens fotos opzoeken van de buurman zijn auto, ook een A6 3.0 TDI Quatro, met alle opties, en 19" velgen...ding is gewoon om bij weg te smelten.
En de Audi 100 2.6e V6 van mijn mammie mag er ook wel zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:48:
Ik zal eens fotos opzoeken van de buurman zijn auto, ook een A6 3.0 TDI Quatro, met alle opties, en 19" velgen...ding is gewoon om bij weg te smelten.
En de Audi 100 2.6e V6 van mijn mammie mag er ook wel zijn :D
19" A8 velgen? :o

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
KappeNou schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:14:

Mja ieder zijn smaak. Veel mensen vinden velgen totaal niet boeiend.. Maar xenon verlichting is wel heel handig. Schijnbaar heeft die er nog nooit mee gereden in het donker, want dan zou die het zker wel nemen :p
Maja het is een diesel rijder en die ga ik zoizo nooit snappen ;) Wat jeremy clarkson zegt: Die vinden monalisa met snor zeker ook mooi :p
op de vorige auto(mercedes e klasse 290 tdi automaat, avantgarde) zaten xenon lampen. Maar omdat het een nearly new car was en dus al mee gereden was enz waren de lampen al wat eerder versleten, dus we moesten zo'n xenon lamp vermaken. Zijn nogal dure lampjes om te vervangen ;) Nu zie je bijna niet dat het xenon lampen zijn :? Enkel als je ze aanlegt en ze gloeien op, dan zijn ze bijna wit van licht in tegenstelling tot blauwe. Die auto rijdt nog, 8j en heeft +300.000km, we gebruiken hem nog dagelijks.

Blijft een goeie auto, wel wat kosten aan, roest wegwerken, lampen vervangen, radiator, airco... maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Cocona schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:40:
[...]

op de vorige auto(mercedes e klasse 290 tdi automaat, avantgarde) zaten xenon lampen. Maar omdat het een nearly new car was en dus al mee gereden was enz waren de lampen al wat eerder versleten, dus we moesten zo'n xenon lamp vermaken. Zijn nogal dure lampjes om te vervangen ;) Nu zie je bijna niet dat het xenon lampen zijn :? Enkel als je ze aanlegt en ze gloeien op, dan zijn ze bijna wit van licht in tegenstelling tot blauwe. Die auto rijdt nog, 8j en heeft +300.000km, we gebruiken hem nog dagelijks.

Blijft een goeie auto, wel wat kosten aan, roest wegwerken, lampen vervangen, radiator, airco... maarja...
Ik weet niet hoe het bij mercedes is.. Maar bij audi heb je levenslange garantie op de xenon verlichting. De audi dealers proberen je wel op te lichten door te zeggen dat zo'n lampje 250€ kost. Maar dan moet je gewoon het verhaal van de garantie ophangen en dan vervolgens vertellen dat je dan wel het lampje naar audi GmbH opstuurd.
Dan krijg je er gewoon 1 gratis :) en dit is uit ervaring verteld.
En het verschil met normale lampen en xenon lampen is heel er groot kwa zicht op de weg. Maar verder als nog.. Ook al zou je zelf na 5 jaar een lampje moeten vervangen (wat niet het geval is bij audi) Het gaat om je veiligheid.. En om nou te zeggen dat je pa krap bij kas zit :P hij heeft een dikke audi ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me knikt bevestigend
En die A6 is ook nog verlaagd ;)
Hiervoor had hij een A4, daar heeft hij deze velgen ook een dag onder gehad, zag er ook super uit. Maar daar had hij normaal gesproken Porsche Cup velgen op

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook helemaal weg van audi helaas nog geen 18 :'(

En ik wou julie deze link niet onthouden :Y)

http://www.klubtt.pl/print.php?what=article&id=47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De A8 kun je af fabriek met 4 verschillende 19" velgen en zelfs met 20" velgen (met 275/35 banden) krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die stuk voor stuk stuitend duur zijn.
Die (schitterende) 12-spaaks 19" gepolijste wielen hebben een op de meeste modellen meerprijs van 5500 euro, de (onwijs lelijke) 6-spaaks kosten ruim 7000 euro extra, en ook die 20-inchers kosten zoveel. 'k weet niet hoor, maar zelfs op een auto van een dikke ton vind ik dat een hoop geld :) (nog even afgezien van wat die bandjes per stuk kosten :X)

Overigens is dat niet de duurste optie (er zijn maar liefst 24 pagina's vol), je kunt een A8 ook bestellen met een Valconalederen interieur, wat afhankelijk van de uitvoering tussen de 30.500 en 36.500 euro extra kost 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Daniel op 11-12-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Maasluip schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:58:
[...]
De A8 kun je af fabriek met 4 verschillende 19" velgen en zelfs met 20" velgen (met 275/35 banden) krijgen.
I know :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

KappeNou schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:14:
Welke smek velgen heb jij op het oog dan :o
Onder een audi zou ik dus echt geen budget velgjes zetten.. Duidelijk bv sportec velgen of de hogere series van BBS.
ik had voor dat gled toch echt een setje 18" OZ's ;)

enne duur betekend niet automatisch dat ze mooi zijn... sportecs en BBS's zijn idd mooi... maar ook vooral (te) duur, die velgen worden gemaakt dat ze met gemak 500pk op de weg kunnen zetten... ik geloof dat de gemiddelde A4/A6 dat niet echt nodig heeft.

en wat wel/niet mooi is is natuurlijk ook een kwestie van smaak, zijn genoeg goeie merken zoals OZ te krijgen voor redelijke prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:21:
[...]

ik had voor dat gled toch echt een setje 18" OZ's ;)

enne duur betekend niet automatisch dat ze mooi zijn... sportecs en BBS's zijn idd mooi... maar ook vooral (te) duur, die velgen worden gemaakt dat ze met gemak 500pk op de weg kunnen zetten... ik geloof dat de gemiddelde A4/A6 dat niet echt nodig heeft.

en wat wel/niet mooi is is natuurlijk ook een kwestie van smaak, zijn genoeg goeie merken zoals OZ te krijgen voor redelijke prijzen
Geen goeie mooie OZ's voor onder een audi imo :D omg! tweedehands ok!
En hoe kom je erbij dat sportec en BBS velgen gemaakt zijn voor veel PK :? sorry maar dat is niet zo.. Een velg heeft niet zo veel te maken met PK.. Het enige wat je kan doen met velgen is licht maken.. En mja sportec heeft toevallig ook hele lichte velgen er tussen zitten.. (de lichtste)
En als jij daadwerkelijk goede mooie legale '18" OZ's kan regelen.. PM mij!! :P

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 13-12-2005 19:29 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nogmaals ik heb 4 stuks 18" OZ titan's gekocht nieuw en legaal incl banden voor exact 1500,- !

en velgen hebben wel degelijk met het overbrengen van pk's te maken... gooi eens cheap-ass velgen onder een RS4 of RS6 oid er zijn genoeg mensen met de ervaring dat ze door het vermogen krom trekken :D. Zo heeft Audi zelf een tijdje "te zachte" velgen onder de B5 RS4 geleverd deze trokken vrij snel krom... ik heb verhalen gelezen van audi-rijders die 3 sets rs4 velgen in 2-3 jaar "verbruikt" hebben... dus orgineele velgen zijn ook niet altijd goed ;)

tuurlijk afwerking en de hardheid of dus de algemeene kwaliteit spelen ook een rol... maar neem maar aan dat BBS en Sportec etc velgen maken om veel pk's aan te kunnen, tzijn dan ook de merken die in de autosport zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 13-12-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:09:
nogmaals ik heb 4 stuks 18" OZ titan's gekocht nieuw en legaal incl banden voor exact 1500,- !

en velgen hebben wel degelijk met het overbrengen van pk's te maken... gooi eens cheap-ass velgen onder een RS4 of RS6 oid er zijn genoeg mensen met de ervaring dat ze door het vermogen krom trekken :D. Zo heeft Audi zelf een tijdje "te zachte" velgen onder de B5 RS4 geleverd deze trokken vrij snel krom... ik heb verhalen gelezen van audi-rijders die 3 sets rs4 velgen in 2-3 jaar "verbruikt" hebben... dus orgineele velgen zijn ook niet altijd goed ;)

tuurlijk afwerking en de hardheid of dus de algemeene kwaliteit spelen ook een rol... maar neem maar aan dat BBS en Sportec etc velgen maken om veel pk's aan te kunnen, tzijn dan ook de merken die in de autosport zitten.
Kan je mij dan vertellen waar je die hebt gehaald :? ik ben wel geïnterreseerd.. En benieuwd of het geen nepperds zijn :p

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
hmmm ze gaan de lemans dus toch R8 noemen zoals ik een pagina terug las?

dat vind ik toch echt fout :(

ze positioneren hem initieel onder de gallardo, een snelle auto maar zeker niet de snelste.
terwijl de audi R8(de racewagen dan) de succesvolste raceauto ooit is, die naam dan aan een "budget" sportwagen hangen vind ik dan erg fout, die naam moet imho behouden worden voor het beste van het beste zoals zn race evenknie

ben persoonlijk een echte R8 fan en baal van dit soort dingen behoorlijk, hoewel het marketing technisch gezien natuurlijk wel erg snugger is.

ben benieuwd of de R9 de R8 gaat evenaren qua prestaties, ben bang van niet maar we zullen zien.
toch heel knap hoe ze nu nog steeds met hetzelfde chassis racen en nog steeds races winnen, chassis die al meer da 80.000km gelopen hebben! en ze rijden nog steeds met de eerste motoren :o nog nooit eentje geploft! zo en dan ga ik nu ff mn versnellingsbakkie wisselen :D _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.pirro.com/images/0057/the-le-mans-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
bolleh schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:21:

ze positioneren hem initieel onder de gallardo, een snelle auto maar zeker niet de snelste.
terwijl de audi R8(de racewagen dan) de succesvolste raceauto ooit is, die naam dan aan een "budget" sportwagen hangen vind ik dan erg fout, die naam moet imho behouden worden voor het beste van het beste zoals zn race evenknie

ben persoonlijk een echte R8 fan en baal van dit soort dingen behoorlijk, hoewel het marketing technisch gezien natuurlijk wel erg snugger is.

ben benieuwd of de R9 de R8 gaat evenaren qua prestaties, ben bang van niet maar we zullen zien.
toch heel knap hoe ze nu nog steeds met hetzelfde chassis racen en nog steeds races winnen, chassis die al meer da 80.000km gelopen hebben! en ze rijden nog steeds met de eerste motoren :o nog nooit eentje geploft! zo en dan ga ik nu ff mn versnellingsbakkie wisselen :D _/-\o_
[afbeelding]
Trust me hij wordt goed :) en uiteindelijk komt er ook een 610PK V10 Biturbo versie..
Als nog hij wordt heel licht.. Dus ik denk wel dat die makkelijk in de klasse van de gallardo en F430 komt :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bolleh schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:21:

[afbeelding]
tjah ik heb geen id hoe hij gaat heten Nuvolari? LeMans? R8? wie zal het zeggen... ik gok het laatste want dat past wel beter bij de audi type aanduidingen. Persoonlijk vindt ik het niet erg asl eer betoon aan de LeMans R8... idd een van de beste race wagens ooit!

maaarrr ze zitten bij Audi ook niet stil... onder het motto van voorsprong door techniek is vandaag in Parijs de nieuwe Audi R10 gepresenteerd!:

Afbeeldingslocatie: http://www.fourtitude.com/gallery/albums//Motorsport/Sportscar-GT/R10%20Unveiling/PR%20Photos/001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fourtitude.com/gallery/albums//Motorsport/Sportscar-GT/R10%20Unveiling/PR%20Photos/002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fourtitude.com/gallery/albums//Motorsport/Sportscar-GT/R10%20Unveiling/PR%20Photos/003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fourtitude.com/gallery/albums//Motorsport/Sportscar-GT/R10%20Unveiling/PR%20Photos/004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fourtitude.com/gallery/albums//Motorsport/Sportscar-GT/R10%20Unveiling/PR%20Photos/005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fourtitude.com/gallery/albums//Motorsport/Sportscar-GT/R10%20Unveiling/PR%20Photos/006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fourtitude.com/gallery/albums//Motorsport/Sportscar-GT/R10%20Unveiling/PR%20Photos/007.jpg

http://www.fourtitude.com...%20Unveiling/PR%20Photos#

En jah dat is idd een V10 Bi-turbo TDI ! :D 649 pk, 1100Nm, voor zover ik weet de eerste diesel die vanaf volgend seizoen aan de LeMans mee gaat doen... way to go Audi!

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 13-12-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:06:
[...]

tjah ik heb geen id hoe hij gaat heten Nuvolari? LeMans? R8? wie zal het zeggen... ik gok het laatste want dat past wel beter bij de audi type aanduidingen. Persoonlijk vindt ik het niet erg asl eer betoon aan de LeMans R8... idd een van de beste race wagens ooit!

maaarrr ze zitten bij Audi ook niet stil... onder het motto van voorsprong door techniek is vandaag in Parijs de nieuwe Audi R10 gepresenteerd!:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En jah dat is idd een V10 Bi-turbo TDI ! :D 649 pk, 1100Nm, voor zover ik weet de eerste diesel die vanaf volgend seizoen aan de LeMans mee gaat doen... way to go Audi!
lieve schat het is allemaal officieel door audi bekend gemaakt ;) De straat versie wordt de R8 en de Le mans racer de R10
Ik had het trouwens over een benzine V10 biturbo :P die in de nuvolari en in de lemans Quattro concepts liggen

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Chaoss schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:06:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

mjah ik snap de redenering maargoed blijf het jammer vinden dat je dat ding dan opscheept met initieel 420-450pk terwijl je een dijk van een V10 hebt...

zelfde met de nieuwe S8, die krijgt "maar" 450pk, is veel hoor, maar dat heeft de W12 ook al...en volgens mij heeft die meer trekkracht maar dat weet ik niet helemaal zeker...beetje onnodig dan maargoed

en dat die nieuwe wagen een diesel zou worden was al bekend. volgens mij was ook peugeot bezig met een diesel le mans wagen. diesel heeft zeker in le mans de toekomst, lagere verbruiken == langer doorrijden, en die dingen hebben karren vol met trekkracht :)

ben alleen benieuwd wat die motor weegt...stuk of 300 kilo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
bolleh schreef op woensdag 14 december 2005 @ 00:39:
[...]

mjah ik snap de redenering maargoed blijf het jammer vinden dat je dat ding dan opscheept met initieel 420-450pk terwijl je een dijk van een V10 hebt...

zelfde met de nieuwe S8, die krijgt "maar" 450pk, is veel hoor, maar dat heeft de W12 ook al...en volgens mij heeft die meer trekkracht maar dat weet ik niet helemaal zeker...beetje onnodig dan maargoed

en dat die nieuwe wagen een diesel zou worden was al bekend. volgens mij was ook peugeot bezig met een diesel le mans wagen. diesel heeft zeker in le mans de toekomst, lagere verbruiken == langer doorrijden, en die dingen hebben karren vol met trekkracht :)

ben alleen benieuwd wat die motor weegt...stuk of 300 kilo?
De W12 is een loge bak die echt totaal niet sportief rijdt.. De S8 wordt een stuk lichter dankzei ze motor en het audispaceframe. Door de betere gear ratio en snel reagerende V10 wordt het een sportieve A8 :) En vergeet niet het is een S! geen RS :)

Verder zijn de PK's in die V10 die bekend zijn 450/525/545/600/610
(ik verwacht dat alle race auto's diesel worden. Je ziet het ook al een tijdje bij de powerboads)

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 14-12-2005 09:23 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

KappeNou schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:14:
[...]

lieve schat het is allemaal officieel door audi bekend gemaakt ;) De straat versie wordt de R8 en de Le mans racer de R10
Ik had het trouwens over een benzine V10 biturbo :P die in de nuvolari en in de lemans Quattro concepts liggen
dan hadje ff beter op meoten letten want volgens mij gaat hij R9 heten ;)... veel logsicher ook R8 is de Lemans racewagen R9 die sportwagen en de R10 de nieuwe LeMans. lijkt me niet dat ze de R8 benaming voor 2 verschillende wagens zouden gebruiken.... R9 is ook door audi bekend gemaakt.

overignes een foutje in mijn vorige post. het is een V12 Bi-turbo TDI wat in de R10 ligt :+
Audi diesel nu al winnaar van Le Mans

Al voor er een ronde op Le Mans is gereden, staat de concurrentie voor gek. Want Audi gaat de strijd aan met... een dieselmotor.

De oliegestookte krachtbron is geen handicap. Met een vermogen van meer dan 650 pk en een koppel van meer dan 1100 Nm overtreft het prototype nu al de prestaties van de meeste andere Audi-racewagens tot dusver.
De nieuwe Audi R10, die gisteren in Parijs werd gepresenteerd, beschikt over een 5,5 liter twaalfcilinder TDI-motor met twee turbocompressors. Die is behalve stil en ook zuinig, wat in een lange-afstandsrace van strategisch belang is.
Het meest effectieve toerengebied bevindt zich tussen de 3.000 en 5.000 t/min. Belachelijk laag voor een racemotor. De motorentestbanken van Audi Sport moesten worden aangepast om het enorme koppel te kunnen weerstaan. Door het gunstige trekkrachtverloop van de TDI-motor hoeven de coureurs minder vaak te schakelen.

Het is een briljante zet van de strategen van Audi. Ze claimen niet alleen een plaats in de autosportgeschiedenis, maar ook een unieke positie in de dieselmarkt. Audi merkt fijntjes op dat elke tweede Audi met al met een TDI-motor wordt geleverd.
"Wij gaan ervan uit, dat het aandeel van de dieselmotoren in de toekomst nog groter wordt”, verklaarde Herr Doktor Professor und der Vorsitzende des Vorstands der AUDI AG Martin Winterkorn bij de presentatie van de R10 in Parijs. “Het Le Mans-project helpt onze technici, nog meer uit de TDI-technologie te halen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:41:
[...]

dan hadje ff beter op meoten letten want volgens mij gaat hij R9 heten ;)... veel logsicher ook R8 is de Lemans racewagen R9 die sportwagen en de R10 de nieuwe LeMans. lijkt me niet dat ze de R8 benaming voor 2 verschillende wagens zouden gebruiken.... R9 is ook door audi bekend gemaakt.

overignes een foutje in mijn vorige post. het is een V12 Bi-turbo TDI wat in de R10 ligt :+

[...]
Uhm nee sorry.. Het is nu al een maand officieel bekend..
Bron:
www.audi.nl
www.audi.be
www.audi.co.uk
www.audi.com
www.audi.se
Groen licht voor Audi R8

Leusden, 16 november - R8 wordt de naam van de nieuwe Audi sportwagen. De Audi R8 is gebaseerd op het studiemodel ?Le Mans quattro?, dat op de IAA 2003 in Frankfurt werd gepresenteerd. Onlangs nam Audi definitief de beslissing om deze sportwagen in productie te nemen. De voorbereidingen voor de serieproductie in de Audi-fabriek in Neckarsulm zijn inmiddels begonnen. De marktintroductie zal plaatsvinden medio 2007.

De Audi R8 zal in het Aluminium Centre in Neckarsulm worden gebouwd. Daarbij wordt gebruik gemaakt van Audi?s toonaangevende lichtgewicht ontwerp-technologie. quattro GmbH wordt verantwoordelijk voor de productie. De technische ontwikkeling is op dit moment al in volle gang.

?Door middel van de R8 willen wij verder bouwen op onze successen in de autosport en deze vertalen naar de serieproductie. Dit model vertegenwoordigt Audi?s specifieke interpretatie van sportiviteit?, verklaart Prof. Dr. Martin Winterkorn, voorzitter van de Raad van Bestuur van Audi AG.
Als je wat over de R10 wilt weten:
Leusden, 13 december 2005 ? Als eerste autofabrikant ter wereld treedt Audi, de uitvinder van de TDI-technologie, komend jaar tijdens de 24 Uur van Le Mans met een sportwagen aan die wordt aangedreven door een dieselmotor. De nieuwe Audi R10, die vandaag (dinsdag) in Parijs werd gepresenteerd, beschikt over een volledig nieuw ontwikkelde 5,5 liter twaalfcilinder TDI-motor met twee turbocompressors. De motor is bijzonder stil en ook zuinig, wat in een lange-afstandsrace een belangrijke eigenschap is. Met een vermogen van meer dan 650 pk en een koppel van meer dan 1100 Nm overtreft het Le Mans-prototype de prestaties van de meeste andere Audi-racewagens tot dusver, ook die van zijn succesvolle voorganger, de R8.
Met de V12-motor, die volledig uit aluminium vervaardigd is, zet Audi nieuwe maatstaven op het gebied van dieselmotoren. Evenals bij de TFSI-technologie, waarmee Audi eerst in Le Mans won en die daarna in de serieproductie werd ingevoerd, is het de bedoeling dat Audi-klanten ook ditmaal van de ervaringen uit de autosport kunnen profiteren. ?Nu al bouwt Audi met de A8 4.2 TDI quattro een van de krachtigste diesel-personenauto?s ter wereld?, verklaarde Prof. Dr. Martin Winterkorn, voorzitter van de raad van bestuur van Audi AG, bij de presentatie van de R10 in Parijs. ?Het Le Mans-project helpt onze technici, nog meer uit de TDI-technologie te halen. Nu al wordt elke tweede Audi met TDI-motor geleverd. Wij gaan ervan uit, dat het aandeel van de dieselmotoren in de toekomst nog groter wordt.?

De V12-motor van de R10, die is voorzien van twee diesel-partikelfilters, is door zijn geruisloze loop van buiten nauwelijks als dieselmotor herkenbaar. De ingenieurs van Audi Sport werden door de specifieke eigenschappen van de TDI-motor echter met een aantal nieuwe opgaven geconfronteerd. Zo ligt de inspuitdruk ver boven de 1.600 bar, die in de serieproductie bereikt worden. Het meest effectieve toerengebied bevindt zich tussen de 3.000 en 5.000 t/min. en ligt daarmee voor een racemotor ongekend laag. Vanwege het gunstige trekkrachtverloop van de TDI-motor hoeft een coureur in de R10 een stuk minder te schakelen dan in de R8.

Het enorme koppel van meer dan 1.100 Nm stelt niet alleen extreme eisen aan de krachtoverbrenging van de R10. Zelfs de moderne motorentestbanken van Audi Sport moesten worden aangepast, zodat ze deze enorme belastingen aankonden.

Op het gebied van het chassis waren ook ingrijpende maatregelen nodig. Zo heeft de Audi R10 in vergelijking met de R8 een duidelijk langere wielbasis. Tot dusver uniek voor een Le Mans-prototype zijn de enorm brede voorwielen. Nieuwe technologieën werden ook bij de ontwikkeling van de koolstofvezel-monocoque toegepast. Het chassis, de motor en de versnellingsbak vormen samen een uitermate stevige dragende eenheid.

?Het R10-project is de grootste uitdaging waarmee Audi Sport ooit te maken heeft gekregen?, zegt sportdirecteur Dr. Wolfgang Ullrich. ?De TDI-technologie is tot nu toe in de racerij nog niet tot aan de limiet gedreven. Wij zijn de eersten die zich daarmee bezighouden en natuurlijk zijn de eisen dan zwaar. Technologiepartners met wie wij al jaren samenwerken, zoals Bosch, Michelin en Shell, ondersteunen ons daarbij. Samen hebben wij de kans om een nieuw hoofdstuk in de geschiedenisboeken van de autosport en van de dieseltechnologie te schrijven.?

Eind november heeft de R10 met succes zijn eerste tests afgelegd. Tot aan de 24 Uur van Le Mans op 17 en 18 juni 2006 is er een omvangrijk testprogramma, dat ondermeer ook de deelname aan de 12-uursrace in het Amerikaanse Sebring op 18 maart omvat. Het team van Reinhold Joest ondersteunt het ontwikkelingsteam van Audi Sport, zoals eerder al bij het R8-project.

[ Voor 55% gewijzigd door KappeNou op 14-12-2005 21:54 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
KappeNou schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:52:
[...]

Uhm nee sorry.. Het is nu al een maand officieel bekend..
Bron:
www.audi.nl
www.audi.be
www.audi.co.uk
www.audi.com
www.audi.se

[...]

Als je wat over de R10 wilt weten:

[...]
tjah het klinkt natuurlijk fantastisch allemaal, de R10 zelf, de motor. meer dan 100pk per liter voor een diesel is ongekend maar we moeten natuurlijk niet vergeten dat het succes van de R8 niet alleen de sterkte van de motor is.

het is afwachten of het nieuwe chassis, de motor zelf zoveel km's kunnen draaien en net zo betrouwbaar zullen zjin als die van de R8. als ze die dingen van de R8 kunnen benaderen dan vind ik dat al een fantastische prestatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bolleh schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 02:20:
[...]

tjah het klinkt natuurlijk fantastisch allemaal, de R10 zelf, de motor. meer dan 100pk per liter voor een diesel is ongekend
Ja, maar ook alleen omdat er nooit echt diesels zijn ontwikkeld voor de racerij. F1 haalt ook 800 pk uit een 3 liter motor, dat is 266 pk/liter, iets wat je in wegauto's absoluut niet tegenkomt (maximum ligt nu rond 140 pk/l).
Diesels zijn al tot 90 pk/l (BMW 535d, Audi moet daar heel wat merken voor laten), dus procentueel gezien zou er nog potentie voor de diesel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
bolleh schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 02:20:
[...]

tjah het klinkt natuurlijk fantastisch allemaal, de R10 zelf, de motor. meer dan 100pk per liter voor een diesel is ongekend maar we moeten natuurlijk niet vergeten dat het succes van de R8 niet alleen de sterkte van de motor is.

het is afwachten of het nieuwe chassis, de motor zelf zoveel km's kunnen draaien en net zo betrouwbaar zullen zjin als die van de R8. als ze die dingen van de R8 kunnen benaderen dan vind ik dat al een fantastische prestatie
Daarom hebben ze de chassis ook veranderd ;) maar ik ben ook heel benieuwd hoe die het gaat doen.
Maasluip schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 08:21:
[...]
Ja, maar ook alleen omdat er nooit echt diesels zijn ontwikkeld voor de racerij. F1 haalt ook 800 pk uit een 3 liter motor, dat is 266 pk/liter, iets wat je in wegauto's absoluut niet tegenkomt (maximum ligt nu rond 140 pk/l).
Diesels zijn al tot 90 pk/l (BMW 535d, Audi moet daar heel wat merken voor laten), dus procentueel gezien zou er nog potentie voor de diesel zijn.
Het is een diesel dus het gaat meer om koppel dus NM.
Waarom een F1 een veel hogere power to weight ratio heeft is omdat die maar iets van 2 uurtjes hoeft te racen... Een Le mans auto 24 uur ;)
Vergeet niet dat audi TDI heeft uitgevonden.. Maar ik ben heel benieuwd, aangezien bij de powerboads de diesels ook het voordeel hebben.. Een vriend van me zei een paar jaar terug dat alle race auto's diesel zouden gaan worden :? Ik lachte hem uit.. Maar misschien heeft die wel gelijk.
De motor van deze audi R10 wordt zelfs elektronisch begrenst bij lagere toeren zodat hij niet alles kapot trekt :D

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

KappeNou schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:09:
[...]

Waarom een F1 een veel hogere power to weight ratio heeft is omdat die maar iets van 2 uurtjes hoeft te racen... Een Le mans auto 24 uur ;)
Ja, maar dan nog is dat een heel aantal uurtjes minder dan een normale weg-auto. Dus kun je meer op de grens werken. Inspuitdruk van 2500 bar? Geen probleem, ook niet dat de koppakking er dan na 24 uur uit vliegt.
Vergeet niet dat audi TDI heeft uitgevonden..
Hmm, interessante stelling. Wat is TDI? Een Turbo Diesel Injectie/Intercooling? Alle diesels zijn ingespoten (direkt of indirekt), en een turbo met interkoeler is nu niet echt een uitvinding.
VAG heeft misschien PD uitgevonden, maar naar nu blijkt is CR beter. En CR komt van Fiat af.
Maar ik ben heel benieuwd, aangezien bij de powerboads de diesels ook het voordeel hebben..
Ja, ik kan me nog een artikel in de waterkampioen van een aantal jaren geleden herinneren. Daar werd de (toen) nieuwe generatie direkt ingespoten dieselmotoren in een speedboot getest tegen benzinemotoren (die toen wat betreft response en vermogen nog de voorkeur genoten). Dat was het keerpunt.
Een vriend van me zei een paar jaar terug dat alle race auto's diesel zouden gaan worden :? Ik lachte hem uit.. Maar misschien heeft die wel gelijk.
Het ligt natuurlijk aan de regelgeving. Als er een maximum inhoud gesteld wordt, dan zal de diesel het niet makkelijk krijgen (F1: haal maar eens 800 pk uit een 3 liter diesel). Anders, nou we zien het wel met de R10. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Maasluip schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:38:
[...]
Ja, maar dan nog is dat een heel aantal uurtjes minder dan een normale weg-auto. Dus kun je meer op de grens werken. Inspuitdruk van 2500 bar? Geen probleem, ook niet dat de koppakking er dan na 24 uur uit vliegt.

[...]
Hmm, interessante stelling. Wat is TDI? Een Turbo Diesel Injectie/Intercooling? Alle diesels zijn ingespoten (direkt of indirekt), en een turbo met interkoeler is nu niet echt een uitvinding.
VAG heeft misschien PD uitgevonden, maar naar nu blijkt is CR beter. En CR komt van Fiat af.
Het gaat hier toch niet om normale weg autos? Denk je dat er een normale diesel in die R10 ligt :D
Het is gewoon veel moeilijker om een motor te maken die 24 uur achter elkaar vol vermogen geeft dan een motor die maar 2 uurtjes vol vermogen hoeft te geven.
Een F1 motor maakt niet voor niks zulke extreem hoge toeren. En heel weinig motor inhoudt vergeleken de PK's. uit een skyline halen ze ook over de 1000PK en dat is een 3 liter 6cilinder. Hoe lang denk je dat je daar mee kan rijden?

En ja Audi heeft TDI uitgevonden. En idd nu hebben turbo diesels dat! pff dat is toch logisch :? Maar audi heeft er gewoon de meeste ervaring mee. En hoe kom je erbij dat CR beter is?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
KappeNou schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:53:
[...]

En ja Audi heeft TDI uitgevonden. En idd nu hebben turbo diesels dat! pff dat is toch logisch :? Maar audi heeft er gewoon de meeste ervaring mee. En hoe kom je erbij dat CR beter is?
Volkswagen stopt binnenkort met het gebruiken van PD en gaat over op CR :P Dus CR moet wel beter zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dupje schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:59:
[...]

Volkswagen stopt binnenkort met het gebruiken van PD en gaat over op CR :P Dus CR moet wel beter zijn ;)
of goedkoper

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Volgens mij heeft VAG steeds meer moeite om hun pompverstuiverdiesels aan de emissie-eisen te laten voldoen en op zich zijn ze nooit het toppunt van verfijning geweest vergeleken met common-rail. De nieuwere Audi V8-diesels zijn toch al common-rail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

van mij mogen ze al die nieuwe audis wel wegdoen, en weer 5 pitter 90's en coupe's bouwen...

>:)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
mvz schreef op maandag 19 december 2005 @ 02:24:
van mij mogen ze al die nieuwe audis wel wegdoen, en weer 5 pitter 90's en coupe's bouwen...

>:)
we mogen dus aanemen dat jij een audi 90 hebt :P
Geef mij toch maar een onbegrensde nieuwe RS4 ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

yep, guilty as charged.. dat geluid !! O+

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:23

ThunderNet

Flits!

_sNaRs_ schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:55:
[...]

Volgens mij heeft VAG steeds meer moeite om hun pompverstuiverdiesels aan de emissie-eisen te laten voldoen en op zich zijn ze nooit het toppunt van verfijning geweest vergeleken met common-rail. De nieuwere Audi V8-diesels zijn toch al common-rail?
net zoals de eerdere V6's punt is ruimte (1 pomp per cilinder, neemt behoorlijk wat ruimte in) en dus ook vooral de kosten :)
Puur Qua techniek zijn pompverstuivers onovertroffen.. komen er kosten ruimte en blabla bij.. sjah

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Qua vermogensopbrengst en verbruik zijn ze onovertroffen (incl. het bijbehorende gevoel, ik vond een 100 pk/240 Nm TDI voelbaar harder trekken dan een 120 pk / 280 Nm Renault dCi, terwijl die laatste behoorlijk sneller was), maar qua loopeigenschappen en emissie, plus ruimte en kosten is het gewoon verouderde techniek. Geen wonder dus dat VW het uiteindelijk laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
mja als het aan mij licht schaffen ze diesel gewoon af ;) Het is wel leuk dat koppel.. Maar ik krijg gewoon niet het zelfde gevoel als bij een lekker klinkende hoger toerige benzine :D
Ik vindt die nieuwe A4 en A6 met die 3.2 V6 echt lekker klinken en lekkere power. Ook onderin super veel power. Ik zou persoonlijk echt nooit voor die 3.0 diesel gaan. Misschien moeten sommige mensen wel voor hun werk.. maarja ik zou het nooit doen.
Als nog vindt ik de opmerking van jeremy clarkson tegenover diesel rijders briljant! :P quote: Diesel rijders vinden monalisa met een snor zeker ook mooi.. hehehe
Als nog wil ik wel een keer in die A8 4.2TDI rijden :P een gechipte 3.0TDI A6 of A4 lijkt me ook wel leuk ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

KappeNou schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:32:

Als nog vindt ik de opmerking van jeremy clarkson tegenover diesel rijders briljant! :P quote: Diesel rijders vinden monalisa met een snor zeker ook mooi.. hehehe
Eigenlijk snap ik die opmerking helemaal niet. Kan iemand dat eens uitleggen?

Als je op elektriciteit kookt, hou je dan van een Mona Lisa met een baard?

Volgens mij vinden benzinerijders het gewoon niet prettig dat er tegenwoordig diesels met zoveel vermogen zijn en nog altijd minder verbruiken dan benzinemotoren. Gewoon kinnesinne dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Maasluip schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:01:
[...]
Eigenlijk snap ik die opmerking helemaal niet. Kan iemand dat eens uitleggen?

Als je op elektriciteit kookt, hou je dan van een Mona Lisa met een baard?

Volgens mij vinden benzinerijders het gewoon niet prettig dat er tegenwoordig diesels met zoveel vermogen zijn en nog altijd minder verbruiken dan benzinemotoren. Gewoon kinnesinne dus.
Hmm het blijkt uit jou verhaal dat je niet veel ervaring hebt met diesel en benzine :) Of je houdt gewoon niet van het echte rijders gevoel.
Een diesel heeft een hele andere overbrenging van zijn kracht.. Ik geef toe die dikke audi en bmw diesels van tegewoordig zijn echt goed.. Maar een bezine geeft gewoon een 10 keer beter gevoel als je sportief gaat rijden. Dat is gewoon een feit.. Als je neit zo into auto's en het echte rijden bent dan ga je dat waarschijnlijk niet zo erg opmerken.
En wat heeft elektrisch koken hiermee te maken? bij een pan op een kookplaat zetten krijg je geen gevoel hoor.. Schijnbaar heb jij "HET"gevoel niet bij rijden :) dat is wel jammer..
Er zijn ook niet voor niks geen sportauto's met een diesel, omdat sportauto's om het gevoel gaat.. En benzine geeft gewoon een 10X beter gevoel. En iedereen weet dat die er ervaring mee heeft en auto gek is :)

>PC specs<

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.