4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
ik vond het juist wel redelijk goedkoopGamer schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:58:
eventjes een schopje...
wat denken jullie hier van :
Audi A4 avant
1.9 TDi 130 pk
één jaar en een half oud, 45000 km.
20.000 euro met één jaar garantie.
doen of niet ?
uit 2003 dus ? met een lage kilometer stand. en een rode i en ook nog eens avant..
doen lijkt mij , PICS!
bij pon dealer amersooft vragen ze er standaard 25000,- voor , ok je krijgt nog korting ..wel a-selectie
en standaard 1000,- euro korting bij geen inruil (meer ook wel natuurlijk als je beetje kan lullen)
die ze dan weer verhogen met de zgn rijklaar maak kosten a 595,-
maar ja dan heb je hem wel van de dealer , wel zo betrouwbaar..
[ Voor 39% gewijzigd door xdc op 11-01-2006 21:00 ]
slimmehotspot.nl
dus veiligheid is hier wel.
dus doen ?
nog iemand die dit idee deelt ?
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
maar je kunt op autotrader gaan kijken, ful dezelfde sepcs in en kijk wat andere garage's/handelaren er voor vragen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
lijkt me een goeie zaak dan
Verwijderd

En eentje onder de sneeuw van voor de jaarwisseling:

Specs:
Audi A6
sep-1999
95000 km
165 PK
Topsnelheid 235 gehaald in Duitsland, daarna begon me moeder te gillen of t langzamer kon
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 00:38 ]
NiceVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 00:34:
Pics van de auto waar me pa in rijd:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En eentje onder de sneeuw van voor de jaarwisseling:
[afbeelding] 2272*1704
Specs:
Audi A6
sep-1999
95000 km
165 PK
Topsnelheid 235 gehaald in Duitsland, daarna begon me moeder te gillen of t langzamer kon
ff wat telefoon pics

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 01:10 ]
Auto van paps?KappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 01:06:
[...]
NiceHet kan harder ik haalde met mijn bakkie 245
ff wat telefoon picsA6 aug 2000 2.4Quattro 170PK (bijna alle opties, duurste leer soort met alles elektrisch te verstellen aan de stoelen, licht paket, multi tronic, GPS, Xenon etc etc etc)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat vondt ik in het begin ook, maar na een tijdje vondt ik het toch echt mooi. Ik vindt hem persoonlijk een mooiere kont hebben dan de nieuwe A6. Overigens vindt ik dat die een stuk mooier uit komt als die iets lager licht met de quattro of sport vering (quattro heeft standaard sportvering) echt dat kleine beetje maakt echt raar genoeg een groot verschil in de totale look van de auto418O2 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:29:
Ik vind persoonlijk de kont van dat model A6 niet zo mooi
maar tis natuurlijk wel een heerlijke bak
Raar genoeg vindt ik de 16 inch velgen niet lelijk te klein (denk ook meden door dat die net wat lager is) wat ik overigens voor veel andere auto's wel vindt, kijk maar op plaatje 3.
[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 10:38 ]
Hoe heb je die laatste 25km dan eruit geperst?KappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 01:06:
[...]
NiceHet kan harder ik haalde met mijn bakkie 245
ff wat telefoon picsA6 aug 2000 2.4Quattro 170PK (bijna alle opties, duurste leer soort met alles elektrisch te verstellen aan de stoelen, licht paket, multi tronic, GPS, Xenon etc etc etc)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zover ik weet is de top 220 van een 2.4 Quattro.
Als je specs goed leest staat er ergens onderaan in het klein, al the top speeds are mesured in 4th gearFlint schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:45:
[...]
Hoe heb je die laatste 25km dan eruit geperst?
Zover ik weet is de top 220 van een 2.4 Quattro.
Overigens gaat het wel heel langzaam omhoog vanaf de 220
[ Voor 26% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 10:51 ]
En toch geloof ik niet dat ie 245 haaltKappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:49:
[...]
Als je specs goed leest staat er ergens onderaan in het klein, al the top speeds are mesured in 4th gear(of iets dergelijks) Dus vandaar, en idd hij haalt 220KM/h in ze 4 (120 in ze 2, 170 in ze 3 lol ik zie nu pas elke stap 50 KM/h hoger)
Van mij hoeft dat ook niet
[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 10:55 ]
245 op de teller wil niet zeggen dat ie ook daadwerkelijk 245 rijd heKappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:54:
[...]
Van mij hoeft dat ook nietDat is wel ze absolute top. dus ik denk als er een keertje meer windt staat of iets dergelijks dat de top b.v. 240 is. Als je niet gelooft dat die over de 220 haalt zal ik wel is pics posten als ik thuis ben
(des noods een filmpje
)
er reedt ook nog een porsche meeFlint schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:00:
[...]
245 op de teller wil niet zeggen dat ie ook daadwerkelijk 245 rijd he
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Signatures zijn voor boomers.
Idd dat kan zkerMaasluip schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:15:
IJdele hoop. Ik heb wat km's in een A6 Avant 2.5 TDI (150 pk) gereden en daar ook 250 km/h bij op de teller gekregen. Toegegeven, het was 4% bergaf, maar de GPS kwam toch niet verder dan 223 km/h.
[ Voor 28% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 11:23 ]
Verwijderd
Moet nog wachten op goedkeuring van mijn stagebegeleider en dan komt het helemaal goed.
Audi geeft voor dit type een top van 217 op dus het zou me hevig verbazen als je hoger dan 220 echte kilometers uit zou komen. Zelfde geldt voor de 170 pk versie, die zal een paar kilometertjes sneller zijn. Vergeet niet dat de hoeveelheid benodigd vermogen voor elke kilometer extra exponentieel toeneemt. De 3-liter met 220 pk heeft een top van 243. Voor die 12% hogere snelheid heeft ie wel 33% extra vermogen nodig.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 00:34:
schijnbaar heb je niet gelezen wat ik postDaniel schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:57:
[...]
Audi geeft voor dit type een top van 217 op dus het zou me hevig verbazen als je hoger dan 220 echte kilometers uit zou komen. Zelfde geldt voor de 170 pk versie, die zal een paar kilometertjes sneller zijn. Vergeet niet dat de hoeveelheid benodigd vermogen voor elke kilometer extra exponentieel toeneemt. De 3-liter met 220 pk heeft een top van 243. Voor die 12% hogere snelheid heeft ie wel 33% extra vermogen nodig.
En ja hij haalt 220 in ze 4.. maar er is daarna ook nog een 5.. en ja hij gaat dan ook nog is harderAls je specs goed leest staat er ergens onderaan in het klein, al the top speeds are mesured in 4th gear(of iets dergelijks) Dus vandaar, en idd hij haalt 220KM/h in ze 4 (120 in ze 2, 170 in ze 3 lol ik zie nu pas elke stap 50 KM/h hoger)
Overigens gaat het wel heel langzaam omhoog vanaf de 220maja op de autobahn is meestal wel wat ruimte
In NL heb ik max 235 gereden op een lege 8 baans snelweg, wel zo veilig.
[ Voor 35% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 13:30 ]
Op de rollenbank gaat mijn snelheidsmeter in de 6e versnelling over de 270 km/uur heen (4600 rpm - 't is een diesel), terwijl de daadwerkelijke topsnelheid ergens rond de 225 ligt. Het topvermogen van 184 pk ligt echter rond de 4100 toeren, wat in de 6e versnelling 244 km/uur is. Die snelheid haal ik niet, dus het kan dat gunstiger zijn om een versnelling lager te gaan zitten, zodat je beter gebruik kunt maken van het optimale toerenbereik. E.e.a. is afhankelijk van de verhouding tussen de overbrengingen. Als de hoogste versnelling niet veel langer is dan die daarvoor kan het wel handiger zijn de hoogste te gebruiken, omdat het vermogen van bijna elke motor na het topvermogen heel snel omlaagvalt. Mijn motor valt van 4100 tot 4600 rpm terug van 184 naar 150 pk, terwijl bij 500 toeren minder aan de andere kant (3600 dus) er nog 175 pk wordt gehaald.
mja maar in de praktijk is dat dus bij audi andersDaniel schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:29:
Dat is vrij simpel te verklarenTopsnelheden worden vaak niet in de hoogste versnelling gemeten omdat (zeker benzinemotoren) hun topvermogen halen bij een hoog toerental. Vaak is de hoogste versnelling een halve overdrive waarbij de motor niet voldoende vermogen heeft (beetje kip-ei verhaal) om een hoog toerental te behalen, en dus niet de hoogste snelheid gehaald wordt. Het is dan gunstiger om een lagere versnelling te kiezen omdat je dan in een gunstiger toerenbereik komt.
Op de rollenbank gaat mijn snelheidsmeter in de 6e versnelling over de 270 km/uur heen (4600 rpm - 't is een diesel), terwijl de daadwerkelijke topsnelheid ergens rond de 225 ligt. Het topvermogen van 184 pk ligt echter rond de 4100 toeren, wat in de 6e versnelling 244 km/uur is. Die snelheid haal ik niet, dus het kan dat gunstiger zijn om een versnelling lager te gaan zitten, zodat je beter gebruik kunt maken van het optimale toerenbereik. E.e.a. is afhankelijk van de verhouding tussen de overbrengingen. Als de hoogste versnelling niet veel langer is dan die daarvoor kan het wel handiger zijn de hoogste te gebruiken, omdat het vermogen van bijna elke motor na het topvermogen heel snel omlaagvalt. Mijn motor valt van 4100 tot 4600 rpm terug van 184 naar 150 pk, terwijl bij 500 toeren minder aan de andere kant (3600 dus) er nog 175 pk wordt gehaald.
Hoe een auto is ingereden maakt ook nog aardig wat uit
[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 15:05 ]
Klinkt lachen, maar toch geloof ik niet dat een twingo 1.2 190 kan, vooral als 168 wordt aangegeven.KappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:04:
[...]
mja maar in de praktijk is dat dus bij audi anderswant alle top snelheden zijn in hun 4 gemeten van elke type moter. Jij kan me dus niet vertellen dat die in ze 5 niet meer verder gaat. en aangezien 2 auto's hem dik boven de 220 geclocked hebben geloof ik mijn teller. Want in ze top is in ze 4 220 en dat haalt die ook op de teller. dus precies wat in de gegevens staat. vervolgens als ik dan naar me 5 schakel gaat die nog 20 verder
hij zit dan ook nog lekker in de toeren.
Hoe een auto is ingereden maakt ook nog aardig wat uitff een voorbeeld: de renault twingo 1.2 16v 75PK haalt volgens het boekje een top van 168. Ik haalde daarin tegen 192 op de teller met die van me moeder en bijna 190 op de audi teller (188 ofzo) een andere 1.2 16v twingo waar ik in heb gereden haalde niet eens 180..
Tip: probeer het eens met GPS, dat is toch wel behoorlijk nauwkeurig.
(overigens loopt het wel behoorlijk uit in een "mijn auto kan zo en zo hard" topic. Hardrijden kan iedereen, veilig rijden is een heel ander punt. (zegt de jongen die over een weekje hopelijk zijn rijbewijs heeft
[ Voor 10% gewijzigd door bartvl op 12-01-2006 17:40 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Moet de eerste twingo nog tegenkomen die 150 aantikt....zonder alle gunstige weersomstandigheden.
Wat ligt er nu op die auto kwa banden btw???
Scheelde op de Bora van me broer ook al ruim 15km op de teller...(van 195/16/15 naar 225/40/18 voor , 235/40/18 achter)
Verwijderd
Ach, ik reed zelf en ik had flink doorgetrokken in z'n 4, dan gaat ie in z'n 5 wat sneller rijden dan als ik in z'n 5 vol gas zou geven. De teller stond op 235-237 ergens.Daniel schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:57:
[...]
Audi geeft voor dit type een top van 217 op dus het zou me hevig verbazen als je hoger dan 220 echte kilometers uit zou komen. Zelfde geldt voor de 170 pk versie, die zal een paar kilometertjes sneller zijn. Vergeet niet dat de hoeveelheid benodigd vermogen voor elke kilometer extra exponentieel toeneemt. De 3-liter met 220 pk heeft een top van 243. Voor die 12% hogere snelheid heeft ie wel 33% extra vermogen nodig.
Kanttekening is wel: Als ik de "gemiddelde snelheidsmeter" op nul zet terwijl de auto op cruise control 100 rijd, dan geeft de bc een gemiddelde aan van 96km/h. Dat zal dus bij 235 terugvertaald kunnen worden naar 220 ofzo. Ik had nog gas over, dus de wijzer had hoger aangegeven als ik doorgegast had. Kon echter niet omdat m'n moeder begon te gillen

Mja tis zker mogelijkbartvl schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:38:
[...]
Klinkt lachen, maar toch geloof ik niet dat een twingo 1.2 190 kan, vooral als 168 wordt aangegeven.
Tip: probeer het eens met GPS, dat is toch wel behoorlijk nauwkeurig.
(overigens loopt het wel behoorlijk uit in een "mijn auto kan zo en zo hard" topic. Hardrijden kan iedereen, veilig rijden is een heel ander punt. (zegt de jongen die over een weekje hopelijk zijn rijbewijs heeft)
Lol 150? echt met gemakAcIDeR schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:37:
190 met een twingo...:P je audi en renault teller wijkt al vroeg af
Moet de eerste twingo nog tegenkomen die 150 aantikt....zonder alle gunstige weersomstandigheden.
Wat ligt er nu op die auto kwa banden btw???
Scheelde op de Bora van me broer ook al ruim 15km op de teller...(van 195/16/15 naar 225/40/18 voor , 235/40/18 achter)
Ik ging sporten met een m8 van me in ze nieuwe model A3 1.9TDI en hij reedt niet van me weg met op trekken en alles, top was van mij ook nog is hoger
[ Voor 44% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 19:16 ]
Ik hoop er niet te vaak te komen (dat zou betekenen dat ik problemen heb met mijn auto), maar ik heb daar dus mijn A4 gekocht en mijn oude buurman heeft daar z'n S3 gekocht.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:09:
Voor de mensen die er wel eens komen, als alles goed gaat loop ik vanaf 30 januari stage bij Autodrome Coolen te Veghel, en dus ongetwijfeld ook wel eens bij Audi (hoofdzakelijk volkswagen) dus ik zal de aankomende maanden weinig anders dan audi's en vw's zien
Moet nog wachten op goedkeuring van mijn stagebegeleider en dan komt het helemaal goed.
Leuke zaak verder
Audi: Vorsprung durch Technik
en over het algmeen verschilt dit niet zoveel per auto dus als 2 auto's 245 rijden zal het idd 230-235 echte km's zijn.
als ik de km/h functie van mijn airco display aanzet zie ik al wat de verschillen zijn, dus ook bij audi wijkt het af.
[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 12-01-2006 20:05 ]
Dat is echt een beredenering van lik me vetje whahahaChaoss schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:05:
elke km-teller wijkt af... punt
en over het algmeen verschilt dit niet zoveel per auto dus als 2 auto's 245 rijden zal het idd 230-235 echte km's zijn.
als ik de km/h functie van mijn airco display aanzet zie ik al wat de verschillen zijn, dus ook bij audi wijkt het af.
Audi staat bekend om dat hun cijfers vaak kloppen. BMW staat er bekend om dat het niet vaak klopt (bij die snelheden dan)
Elke auto geeft het anders aan. Of kan je dat niet bevaten lol. Overigens een porsche die 290 haalt zal niet snel veel afwijken bij 245KM/h
Dus sorry wat je allemaal zegt slaat totaal nergens op. no offence
maja we gaan offtopic. dus imo einde over snelheid discusie, slaat zoizo nergens op
[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 20:35 ]
Verwijderd
Alle auto's reden zachter, behalve 1! Een BMW 3-serie reed geloof ik 50,5km/h ofzo
Zelf heb ik laatst met behulp van mijn navigatie systeem onze audi A4 8E 1.9TDi 130pk getest bij 100km/h ''echte km/h'' volgens het navigatiesysteem (op een PDA). Toen reed ik volgens de teller ongeveer 107km/h.
Dus ik denk dat als je de 10% regel hanteerd, je zeker niet harder dan 220km/h hebt gereden (+10% is namelijk, 242km/h!)
nee jij gaat uit van het maximaleVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:42:
Ik heb begrepen dat er een max. tellerafwijking mag zijn van 10%. Ooit is dit ook getest in autoweek (schat bijna 2 jaar terug)! Geen enkele auto reed 50km/h op de meter als het via een geijkte gemeten werd.
Alle auto's reden zachter, behalve 1! Een BMW 3-serie reed geloof ik 50,5km/h ofzo. Bij 80km/h reden alle auto's trager dan op de teller aangegeven werd.
Zelf heb ik laatst met behulp van mijn navigatie systeem onze audi A4 8E 1.9TDi 130pk getest bij 100km/h ''echte km/h'' volgens het navigatiesysteem (op een PDA). Toen reed ik volgens de teller ongeveer 107km/h.
Dus ik denk dat als je de 10% regel hanteerd, je zeker niet harder dan 220km/h hebt gereden (+10% is namelijk, 242km/h!)
Enige manier om het zker te weten is met GPS te testen.. Als je mij kan vertellen hoe ik dat precies doe zal ik misschien binnenkort het echte getal geven.
Maja mag de discussie dan nu vallen? Anders ff nieuw topic openen
Verwijderd
Zoals ik hierboven al probeerde te vertellen (met bewijs van autoweek) dat eigenlijk alle auto's naar beneden afgesteld zijn. En hoe hoger de snelheid was hoe groter het verschil was. Laten we zeggen dat de perfecte afstelling op een door normale auto ongeveer 5% is op 200km/h+? Toch nog 10km/h!KappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:48:
[...]
nee jij gaat uit van het maximalehet kan dus ook 10% naar boven af ronden. Dus ik zeg dat ik zker harder reedt dan 250. Jou beredenatie is leuk maar dat wilt niet zeggen dat ik niet harder dan 220 reedt
Enige manier om het zker te weten is met GPS te testen.. Als je mij kan vertellen hoe ik dat precies doe zal ik misschien binnenkort het echte getal geven.
Maja mag de discussie dan nu vallen? Anders ff nieuw topic openen
Maar ik snap niet waarom je ons niet wilt geloven? Dit is al zovaak langs geweest (zelfs een test in autoweek etc. etc.). Waarom denk je dan ook dat politiewagens geijckt worden etc?!
Maar wat mij betreft is de discussie idd over, mij maakt het niet uit of je het nou wel of niet geloofd
2 woorden: Pure onzin.KappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:34:
[...]
Dat is echt een beredenering van lik me vetje whahaha
Audi staat bekend om dat hun cijfers vaak kloppen. BMW staat er bekend om dat het niet vaak klopt (bij die snelheden dan)
Elke auto geeft het anders aan. Of kan je dat niet bevaten lol. Overigens een porsche die 290 haalt zal niet snel veel afwijken bij 245KM/h
maja we gaan offtopic. dus imo einde over snelheid discusie, slaat zoizo nergens op
Onderbouw zelf eerst dan met artikelen etc. waarom een Porsche niet zou afwijken bij 245 en wel bij 280

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 21:06 ]
slaat echt nergens op dat het per km/h meer achteruit gaatVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:04:
[...]
Zoals ik hierboven al probeerde te vertellen (met bewijs van autoweek) dat eigenlijk alle auto's naar beneden afgesteld zijn. En hoe hoger de snelheid was hoe groter het verschil was. Laten we zeggen dat de perfecte afstelling op een door normale auto ongeveer 5% is op 200km/h+? Toch nog 10km/h!
Maar ik snap niet waarom je ons niet wilt geloven? Dit is al zovaak langs geweest (zelfs een test in autoweek etc. etc.). Waarom denk je dan ook dat politiewagens geijckt worden etc?!![]()
Maar wat mij betreft is de discussie idd over, mij maakt het niet uit of je het nou wel of niet geloofdAls je een PDA hebt met navigatiesoftware kan je vaak als optie instellen dat je ziet hoe hard je rijd. Dit wordt dus aan de hand van satelieten bepaald, hoe meer satelieten hoe kleiner de kans is op afwijkingen.
[...]
2 woorden: Pure onzin.
Onderbouw zelf eerst dan met artikelen etc. waarom een Porsche niet zou afwijken bij 245 en wel bij 280
Waarom onderbouwen met artikelen? waar slaat dat nou op? dus jij geloofd de telegraaf ook? (de media in het algemeen)
maja even over op audi:
Audi Roadjet Concept
http://www.autowereld.com...sp?artikel=3023&pa=2&fr=1
Ziet er leuk uit

[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 21:13 ]
Verwijderd
Hoe hoger het aantal km/h, hoe groter het verschil wordt in km/h (1% van 20km/h of 200km/h is er zeker welKappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:10:
[...]
slaat echt nergens op dat het per km/h meer achteruit gaat
Waarom onderbouwen met artikelen? waar slaat dat nou op? dus jij geloofd de telegraaf ook? (de media in het algemeen)
Telegraaf vind ik een zwak argument
Gave bak, maar vind hem altijd zo klein aandoenmaja even over op audi:
Audi Roadjet Concept
http://www.autowereld.com...sp?artikel=3023&pa=2&fr=1
Ziet er leuk uitbeetje A3 achtig, alleen dan groter
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ik denk als je deze in het echt zou zien nietVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:21:
[...]
Gave bak, maar vind hem altijd zo klein aandoen
Met een totale lengte van 4,70 meter en een breedte van 1,85 meter voldoet de Audi Roadjet Concept aan de standaardafmetingen van auto´s in het B-segment.
4,70 meter in het B segment
[ Voor 36% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 22:28 ]
4,70 lang en 1,85 breed is meer het D-segment, bijna E. Een A4 sedan is bijv. 4,59 lang en 1,77 breed.
Overigens is een tellerafwijking naar boven (dus dat de teller minder aangeeft dan je rijdt) nooit toegestaan. Naar beneden (teller geeft meer aan dan je rijdt) is maximaal 10% toegestaan.
Is gewoon een veilig marge en ook wel handig. Als je de officiele snelheid rijdt zal je niet zo snel geflitst worden
daarnaast zijn je velgen/banden ook van invloed op de afwijking. Als jij van 15 naar 17" gaat zal de tellerafwijking anders zijn (ff denken, kleiner denk ik ..)
Het gebeurt niet vaak dat het procentuele verschil bij elke snelheid gelijk blijft. Gebeurt zelfs vaak dat het verschil in km/h bij 50 groter is dan bij bv. 100.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:21:
[...]
Hoe hoger het aantal km/h, hoe groter het verschil wordt in km/h (1% van 20km/h of 200km/h is er zeker wel).
Ook bij mijn auto is het procentueel niet gelijk:
GPS 50 - Teller 58 - verschil 8 km/u, 16%
GPS 120 - Teller 129 - verschil 9 km/u, 7,5%
GPS 150 - Teller 159 - verschil 9 km/u, 6%
Maximaal 10%? Dan zou mijn auto daarvan afwijken. (standaard banden) Ik gok dat die 10% bij een bepaalde snelheid is, bv bij 100 km/u?Daniel schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:19:
Overigens is een tellerafwijking naar boven (dus dat de teller minder aangeeft dan je rijdt) nooit toegestaan. Naar beneden (teller geeft meer aan dan je rijdt) is maximaal 10% toegestaan.
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Qua nauwkeurigheid staat daar het volgende:
[q]4.4 . De aangewezen snelheid mag nooit lager zijn dan de werkelijke snelheid . Bij de in bovengenoemd punt 4.3.5 genoemde waarden en daartussen moet tussen de op de wijzerplaat van de snelheidsmeter afgelezen snelheid V1 en de werkelijke snelheid V2 het volgende verband bestaan : 0 * V1 - V2 * V2/10 + 4km/h .[q]
De waarden uit punt 4.3.5 zijn: "40 km/h , 80 km/h en 120 km/h of 80 % van de door de fabrikant aangegeven maximumsnelheid indien deze minder dan 150 km/h bedraagt". Dat verband vat ik niet, maar van belang is wel dat die nauwkeurigheidsregel alleen geldt tussen de 40 en 120 km/uur (danwel 80% van de maximumsnelheid indien die lager is dan 150) Hoe nauwkeurig een meter is buiten die snelheden mag de fabrikant dus blijkbaar helemaal zelf bepalen.
Zie ook http://europa.eu.int/eur-...=CELEX:31975L0443:NL:HTML
Wat is dat nu weer voor een formule? 0 * V1 is altijd 0, dus dat kun je weglaten. Dan staat er V22/10 + 4 km/h. WTF?Daniel schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:32:
0 * V1 - V2 * V2/10 + 4km/h .
Ook met haakjes op verschillende plaatsen zetten kom je er niet.
(0 * V1) - (V2 * V2)/(10 + 4km/h)? Zelfde als zonder haakjes: altijd zwaar negatief, kwadratisch met de werkelijke snelheid.
0 * (V1 - V2) * (V2/10) + 4km/h? Altijd 4.
0 * (V1 - V2) * V2/(10 + 4km/h)? Altijd 0.
Die 0 * V1 begrijp ik absoluut niet.
En dat is een hele belangrijke observatie. Harder dan 120 km/h? Maakt niet uit wat de snelheidsmeter aangeeft, zolang hij maar niet te weinig aangeeft.maar van belang is wel dat die nauwkeurigheidsregel alleen geldt tussen de 40 en 120 km/uur (danwel 80% van de maximumsnelheid indien die lager is dan 150) Hoe nauwkeurig een meter is buiten die snelheden mag de fabrikant dus blijkbaar helemaal zelf bepalen.
Trouwens, 4.2.1 is ook een leuke (lees: flauwe) eis.
Volgens mij voldoen de VAG tellers van vooral de snellere wagens daar niet aan.4.2.1. De waarde van de schaaldelen moet 1 of 2 of 5 of 10 km/h bedragen. De snelheden die veelvouden van 20 km/h zijn , moeten op de wijzerplaat zijn aangegeven.
[ Voor 15% gewijzigd door Maasluip op 13-01-2006 14:09 ]
Signatures zijn voor boomers.
vriend ik heb het vergeleken met de snelheid die mn boardcomaangeeft en met de GPS @ Tomtom, en die afwijking is er, ook een Audi met 250 op de teller rijd op de GPS 235-240 het verschl zal idd meer/minder zijn met andere auto's maar geen _enkele_ auto heeft een km-teller die 100% of uberhaupt 95% klopt met de echte snelheid die een gps bv aangeeft.KappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:34:
[...]
Dat is echt een beredenering van lik me vetje whahaha
op audiforum zijn er ook vaak genoeg mensen die dit soort dingen testen met een gps en hun bevindingen op het forum psoten, de eerste audi die orgineel een correcte snelheid aangeeft moet ik nog tegenkomen.
en die afwijking is dus over het hele bereik in percentage's niet gelijk, maar de afwijking is er wel. bij 120 rij ik @ gps ongeveer 115.
topic 1 @ audiforum
topic 2 @ audiforum
topic 3 @ audiforum
[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 13-01-2006 20:23 ]
De teller van een Peugeot 307, een niet onpopulaire auto in Nederland, voldoet kennelijk ook niet aan de eisen:Maasluip schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:04:
4.2.1. De waarde van de schaaldelen moet 1 of 2 of 5 of 10 km/h bedragen. De snelheden die veelvouden van 20 km/h zijn , moeten op de wijzerplaat zijn aangegeven.

Dat zeg ik ook niet. Maar audi zegt dat de A6 2.4Quattro 220Km/h in ze 4 moet halen met maximale toeren. Die gevens checken ze niet om op de teller te kijkenChaoss schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:11:
[...]
vriend ik heb het vergeleken met de snelheid die mn boardcomaangeeft en met de GPS @ Tomtom, en die afwijking is er, ook een Audi met 250 op de teller rijd op de GPS 235-240 het verschl zal idd meer/minder zijn met andere auto's maar geen _enkele_ auto heeft een km-teller die 100% of uberhaupt 95% klopt met de echte snelheid die een gps bv aangeeft.
op audiforum zijn er ook vaak genoeg mensen die dit soort dingen testen met een gps en hun bevindingen op het forum psoten, de eerste audi die orgineel een correcte snelheid aangeeft moet ik nog tegenkomen.
en die afwijking is dus over het hele bereik in percentage's niet gelijk, maar de afwijking is er wel. bij 120 rij ik @ gps ongeveer 115.
topic 1 @ audiforum
topic 2 @ audiforum
topic 3 @ audiforum
Er wordt hier ook gezegd: ja elke kilometer teller wijk super veel af dit dat. Das onzin, er zullen zker tellers tussen zitten die maybe uit toeval wel +- het goede aangeven. (bv op 1t/m5 km/h na)
Maja ik denk dat we ieder zijn mening hebben gehoord etc
[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 13-01-2006 20:51 ]
de snelle audi's hebben het op dezelfde manier ongeveer. 120 halverwege ofzo, en dan door tot 320Femme schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:37:
[...]
De teller van een Peugeot 307, een niet onpopulaire auto in Nederland, voldoet kennelijk ook niet aan de eisen:
[afbeelding]
http://www.seriouswheels....udi-S4-Dash-1600x1200.jpg
100 halverwege, tot 280
[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 14-01-2006 00:46 ]
Dat geldt volgens mij voor zo'n beetje alle Franse auto's. De Citroën Xantia van mijn pa heeft ook ongeveer deze indeling. Dat komt omdat de snelheidslimieten in Frankrijk op 90 en 110 liggen ten opzichte van 80 en 100 in Nederland.Femme schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:37:
[...]
De teller van een Peugeot 307, een niet onpopulaire auto in Nederland, voldoet kennelijk ook niet aan de eisen:
[afbeelding]
Ik zag laatst ene met 0, 30, 60, 90, 120, 150, 180, 210, 240, 270 en 300Femme schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:37:
[...]
[afbeelding]
Dat zou best kunnen, zo goed ben ik niet thuis in de Franse snelheidslimieten, maar op sommige Nederlandse wegen mag je ook 120. Ik pakte dus even de meest gebruikelijke limieten.418O2 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:51:
mits goed weer toch 130?
Mijn snelheidsmeter gaat tot de 320 maar dat haal ik dus echt niet!Dupje schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:51:
[...]
Ik zag laatst ene met 0, 30, 60, 90, 120, 150, 180, 210, 240, 270 en 300
39
Ja geen enkele auto haalt het hoogste getal op z'n tellerHomedisc schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:57:
[...]
Mijn snelheidsmeter gaat tot de 320 maar dat haal ik dus echt niet!
OwwDupje schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:11:
[...]
Ja geen enkele auto haalt het hoogste getal op z'n teller
wat is er gebeurd dan aan een 911 turbo? en zoizo bij die andere is alleen het apparaatje weg gehaald dat hem tegen houdt
Verwijderd
Dat is dus modificatie.. Iets wat is, veranderen.KappeNou schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:26:
[...]
en zoizo bij die andere is alleen het apparaatje weg gehaald dat hem tegen houdt
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 18:45 ]
dus.. 911 turbo nietVerwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:45:
[...]
Dat is dus modificatie.. Iets wat is, veranderen.
Misschien beetje mierenneuken, maar dit klopt toch prima? De schaaldelen, oftewel de mate waarin de schaal wordt staat op 4 blokjes per 20 km/h. Oftewel je kan op 5 km/u precies zien hoe hard je gaat, en 't staat per 20 aangegevenFemme schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:37:
[...]
[afbeelding]
[edit] Nu twijfel ik weer bij die veelvoud

[ Voor 10% gewijzigd door cooolkast op 14-01-2006 19:01 ]
http://home.planet.nl/~gobiu004/teller.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 14-01-2006 19:53 ]

Wat een woest/wreed/geile/vette bak zeg
Audi
I reject your reality, and substitute my own.
Mja dit is de bak die je moet hebben_sNaRs_ schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:01:
Audiworld: S8 First Drive
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een woest/wreed/geile/vette bak zegIk moet toch een beetje denken aan waar JC het over had na de rit met de Veyron: we zitten in een tijdperk waar de automobielindustrie een soort van piek bereikt. Alles is mogelijk. Waarom niet gewoon een V10 uit een Lambo in een vierdeurs limo? Van 0-100 in 5 seconden terwijl je zit te pielen aan je B&O soundsystem van 8000 dollar. Oja en doe maar luchtvering en vierwielaandrijving
Dope shit weetje.
Audi
Hier nog wat leuke fototjes van een post van mij ergens anders >klik<
Je bent in de war, bovenaan de boodschappenlijst staat toch echt een RS4. En op zich kan je die V10 ook krijgen in de S6...dus Audi maakt het er niet makkelijker op zo
Top Gear Schmop Gear, als ze iedere keer 'wh0000t vette bak!' schrijven verkopen ze op een gegeven moment ook geen blaadjes meer. Het is des Clarksons om het ene moment een hele uitgesproken mening te ventileren (leuk voor het filmpje) en je er op het andere moment niks meer van te herinnerenReinier schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:31:
Die S8 wordt in Top Gear magazine anders aardig afgekraakt
I reject your reality, and substitute my own.
in een RS4 kan je niet luxe chillen met je vrienden.. en de S6 is nog niet uit_sNaRs_ schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 00:00:
[...]
Je bent in de war, bovenaan de boodschappenlijst staat toch echt een RS4. En op zich kan je die V10 ook krijgen in de S6...dus Audi maakt het er niet makkelijker op zo
[...]
Top Gear Schmop Gear, als ze iedere keer 'wh0000t vette bak!' schrijven verkopen ze op een gegeven moment ook geen blaadjes meer. Het is des Clarksons om het ene moment een hele uitgesproken mening te ventileren (leuk voor het filmpje) en je er op het andere moment niks meer van te herinneren
Hey, je hebt exact een ton geredenFemme schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:37:
[...]
[afbeelding]
en jij neemt top-gear serieus?Reinier schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:31:
Die S8 wordt in Top Gear magazine anders aardig afgekraakt
de nieuwe RS4 waren ze lirisch over... vreemd dat ze de S8 ineens afkraken... onderstel etc. hebben verdomd veel overeenkomsten
idd leuk project! erg gaaf datze hem in de orgineele Audi-rally kleuren gespoten hebben.
misschien een beetje zonde van de auto... Coupe quattro's zijn vrij zeldzaam... zeldzamer dan bv een Oerquattro. maarja t'is natuurlijk wel een geboren rally-auto.
Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?
Autobild heeft foto's gepubliceerd... maja zijn fotosoeps, volgens mij naar eigen inzicht van autobild.. is een soort van prive maar dan voor de auto wereld... dus alles behalve betrouwbaar:Emerge schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:46:
Wie heeft er toevallig al foto's van de nieuwe A4 die volgens mij volgend jaar geïntroduceerd gaat worden? Die is zooooooooooooooooo gaaf!Ik weet alleen dat ie in de nieuwe autoweek staat, op google is er niks te vinden.

Ook goed gezocht hoor, googlen op "audi a4 nieuw" geeft deze site al als hit op de eerste pagina.
Imperfectionist.
Dezelfde foto's staan inderdaad in de AutoWeek die afgelopen donderdag op de mat viel.Chaoss schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:39:
ik heb begrepen dat autoweek deze week ook foto's van de neue A4 zou presenteren, ben benieuwd of het dezelfde fotosoeps zijn.
De nieuwe staat ook pas voor eind 2007 gepland.Daniel schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:14:
Ik vind het wel redelijk snel voor een nieuwe A4. De laatste facelift is pas net iets meer dan een jaar geleden.
tjah de B5 is uitgekomen in '95 in '99 kwam de facelift en die is verkocht tm 2001Daniel schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:14:
Ik vind het wel redelijk snel voor een nieuwe A4. De laatste facelift is pas net iets meer dan een jaar geleden.
2001 kwam de B6 in 2004 de facelift en vanaf 2008 is er waarschijnlijk het "nieuwe" model A4,
scheelt opzich niet zo heel veel.
mvz schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:08:
http://blossom.free.fr/audiode/
ode aan mijn bakkie
[ Voor 18% gewijzigd door KappeNou op 14-02-2006 20:16 ]
Je kilometerteller is kapot.mvz schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:08:
http://blossom.free.fr/audiode/
ode aan mijn bakkie
desondanks blijft het toch genieten om in zon oudi te rijden
Ik hoop wel voor je dat je quattro hebt, anders mis je echt watmvz schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:35:
de dagteller en kmteller doen het inderdaad niet altijd ( wel als het bv. warmer weer is )
desondanks blijft het toch genieten om in zon oudi te rijden
(vriend van me zegt, anders kan je net zo goed een twingo blazen
maar khou em lekker zellef!
[ Voor 13% gewijzigd door mvz op 14-02-2006 19:57 ]
mja zijn leuke auto's.. maar eerlijk gezegd had ik in dat filmje wel een sport quattro verwacht of een RS2mvz schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:57:
tis gewoon FWD. maar redelijk zeldzaam zo in het rood met een 2.0 liter 5 pitter. met smetteloos serret interieur, audi duo sound op de hoedenplank, en zelfs de originele audi speakers nog achterin met die opstaande tweeters.. auto voor 900 euro gekocht.. en laatst door een mede-audilover al 3000 op geboden..
maar khou em lekker zellef!( en de twingo van mn buur kreeg ik maar op 160.. en die digitale speedo update zo langzaam
)
Ik had ook zo'n soort filmpje gemaakt met me A6, maar vondt het niet boeiend genoeg om te posten
Na jaren lang in Renaults te hebben gereden (de Clio Williams heb ik nog steeds trouwens), ben ik eind vorig jaar ook met het Audi virus besmet.
Sinds eind 2004 rij ik rond ik deze Audi S4, V6 2.7 liter bi-turbo.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Audi S4 Avant
Bouwjaar 10-1998
Motor : V6 - 2.7 liter - biturbo,chiptuned naar 300+ pk.
Aandrijving : Audi's befaamde Quatto systeem, 6-versnellingsbak
Bandenmaat : 225/45/R18
0-100 : ik zou het niet exact weten, < 5.5 seconden vermoedelijk
topsnelheid : 250+ km/uur
[ Voor 7% gewijzigd door Sleepie op 15-02-2006 13:26 ]
met die extra pk's is 5,3-5,4s wel een redelijke schatting, mits je goed kunt schakelen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dat was ik wel van plan.
Hardrijden is leuk, maar met de verbruiksmeter in je gezichtsveld pas je wel op met constant planken
uhu dat heb ik al met me 2.4 V6Sleepie schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:16:
[...]
Dat was ik wel van plan.
Hardrijden is leuk, maar met de verbruiksmeter in je gezichtsveld pas je wel op met constant planken
Is die 2.0 voor de Italiaanse markt gemaakt ofzow? IIRC had je daar veel 2.0's (Volvo I5, zelfs een Ferrari V8) vanwege de belasting.mvz schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:57:
tis gewoon FWD. maar redelijk zeldzaam zo in het rood met een 2.0 liter 5 pitter. met smetteloos serret interieur, audi duo sound op de hoedenplank, en zelfs de originele audi speakers nog achterin met die opstaande tweeters.. auto voor 900 euro gekocht.. en laatst door een mede-audilover al 3000 op geboden..
maar khou em lekker zellef!( en de twingo van mn buur kreeg ik maar op 160.. en die digitale speedo update zo langzaam
)
uhh nee.. die audi 2.0 v5 is ook niet interresant snel.. dat was gewoon beetje de midden motor, zoals nu de 1.8T of 2.0fsi.MartijnGizmo schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:17:
[...]
Is die 2.0 voor de Italiaanse markt gemaakt ofzow? IIRC had je daar veel 2.0's (Volvo I5, zelfs een Ferrari V8) vanwege de belasting.
In italië had of heb je dat idd.. een vriend van me heeft ook zo'n lancia met een 2.0L turbo motor met 220PK
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 15-02-2006 23:24 ]
tis geen v5KappeNou schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:24:
[...]
uhh nee.. die audi 2.0 v5 is ook niet interresant snel.. dat was gewoon beetje de midden motor, zoals nu de 1.8T of 2.0fsi.
In italië had of heb je dat idd.. een vriend van me heeft ook zo'n lancia met een 2.0L turbo motor met 220PK
[ Voor 22% gewijzigd door mvz op 15-02-2006 23:38 ]
frapant is dan weer dat in de coupe en de 80 van dezelfde periode een 2-liter 4-inlijn ligt.
Ben bezig een nieuwe TS te maken voor een tweede deel. Als hij gepost is hoor je het van meSmartDoDo schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:51:
Als iemand zin heeft een mooie TS te maken dan kan deze dicht
Het Grote Audi-topic Deel 2
[ Voor 16% gewijzigd door Wom op 18-02-2006 14:12 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dit topic is gesloten.