PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
en istie nóg groter dan plakken ze er een 'L' van 'lang' achterChaoss schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:15:
[...]
het zijn de officieele aanduiding van audi
-A4 Avant
-A4 Limousine
bij audi noemen ze de sedan limousine kan het ook niet helpen!
Life is not about specs, it is about joy!

RS4 en vele anderen @ Quattro verjaardag:)
vette site btw
http://www.fourtitude.com
[ Voor 40% gewijzigd door 418O2 op 24-02-2005 19:57 ]
Imperfectionist.
Overigens wel met slecht nieuws, want ik heb de 90 coupé verkocht. Ik moest bij de plaatselijke Audi dealer zijn voor onderdelen en de verkoper hoorde van mijn plan. Om een lang verhaal kort te maken, die verkoper is nu de eigenaar van 90 coupe en de s2 motor. Hoewel ik het zeer jammer vind, moet ik eerlijk zeggen dat het waarschijnlijk is dat hij nu binnen een maand rijd, en dat had in mij geval zeker pas na de zomer geweest. Ik moet de komende tijd voor mijn werk veel gaan reizen en dan zou het zonde zijn om een project als dit te laten versloffen.
Ik heb overigens wel afgesproken dat ik er mee mag gaan rijden als hij af is, dus de foto's houden jullie zeker tegoed
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Nog maar ff doorsparen en wachten totdat ie 2e hands te krijgen is denk

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
is er ook een filmpje van die hellingproef?
Dit filmpje ??Chaoss schreef op zondag 27 februari 2005 @ 20:39:
coole pics van die 25 jaar quattro.
is er ook een filmpje van die hellingproef?
http://homepage.swissonline.ch/cyprus/audi-quattro.wmv
(tevens m'n 1e post in het Audi-topic
op het laatst als hij de helling opgaat... lijkt het net of ie het laatste stukje niet haalt? of hoort dat zo..
hehe erg leukAlfa_33 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 20:59:
[...]
Dit filmpje ??
http://homepage.swissonline.ch/cyprus/audi-quattro.wmv
(tevens m'n 1e post in het Audi-topic... hupt snel weer naar het Alfa Romeo topic
)
is er ook een filmpje van die gele van hierboven?
edit: kheb al gezien dat die in dat andere filmpje voorkomt.
[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 01-03-2005 19:47 ]
Waarschijnlijk zo van: kijk eens: de RS4 kan op de schuine helling stilstaan...Silent Thunder schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:57:
fette drift
op het laatst als hij de helling opgaat... lijkt het net of ie het laatste stukje niet haalt? of hoort dat zo..

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Velgen en uitlaten lijken wel gekopieerd van de M3 als je het mij vraagt.

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Een A3 moet 2 deurs zijn
IMO ziet een 4-deurs niet echt uit..
..die laatste rij deuren achter nog ff-tjes in het design proppen..
*kwijl*
*worship*
[ Voor 38% gewijzigd door Silent Thunder op 05-03-2005 23:23 ]
velgen lijken meer op de le mans studie van audi.Fire_escape schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:18:
Die RS4 is net een BMW M3 (de vorige serie niet die nieuwehoekenbak).
Velgen en uitlaten lijken wel gekopieerd van de M3 als je het mij vraagt.
en de uitlaten lijken totaal niet op de van de m3.
de m3 heeft 4 ronde de rs4 heeft 2 ovale.
hoe verzin je het?
Imperfectionist.
Weinig geslapen hebben, veel slaap hebben, wakker willen (moeten?) blijven voor F1 om 3 uur.....en denken dat je je die M3 kunt herinneren die hier vanmiddag in de straat stond maar dat toch niet zo goed kunnen als je dacht.Ra5a schreef op zondag 06 maart 2005 @ 01:59:
[...]
velgen lijken meer op de le mans studie van audi.
en de uitlaten lijken totaal niet op de van de m3.
de m3 heeft 4 ronde de rs4 heeft 2 ovale.
hoe verzin je het?
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Alle modellen van de Audi A8 zijn voortaan voorzien van de kenmerkende ´single frame´-grille. Tot nu toe was die alleen voorbehouden aan het topmodel met de W12-motor.
Naast de verandering aan het uiterlijk, heeft de Audi A8 er ook wat nieuwe technologische snufjes bij gekregen. Zo kunnen de xenonlampen voortaan meedraaien in de bocht, is het licht adaptief en is er een speciale functie voor het rijden overdag met het licht aan. De diverse functies van de koplampen zijn als optie te bestellen.
Tevens zijn er een digitale tuner voor de radio, een licht- en regensensor. Op de achterbank zijn Isofix-aansluitingspunten voor kinderzitjes en er is een asferische buitenspiegel aan de passagierszijde.
De 12-cilinder A8 was de eerste Audi die werd voorzien van de ´single fram´-grille. Daarna volgden de A3 Sportback, A4 en de A6. Nu is ook de rest van het A8-programma van het nieuwe gezicht voorzien. Daarbij hoort ook een nieuw stuurwiel, waarin de vorm van de grille terugkeert.

W12 stylo de bom
nieuwe specs, liegen er niet om
4.8 sec naar de 100, 16.6 sec naar 200
[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 12-03-2005 21:05 ]
39

I reject your reality, and substitute my own.
staat in leeuwarden bij de dealer een leuk aangeklede versie... kost 124.000 eurie.418O2 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:19:
A8 is vanaf 85000, de versie op het plaatje kost idd iets meer dan een ton
laatst ff in zitten spelen.... igg erg gaaf geluidje komt er uit het bose surround systeem
Verwijderd

Heb er in gezeten en gereden (zelf
1. Stuur stelt zich zelf bij aan het formaat van de berijder (qua positie dan).
2. Gelinspoten stoelen op afstandsbediening (voor sportief of comfortabele zit)
3. Een auto die je vragen stelt en die je ook nog verstaat als je wat terugzegt (je kunt hem leren dat als je zegt: bek dicht! dat hij ook reageert
4. Geen pook in het midden \0/ (voordat ik erachter was hoe je dan moest schakelen
5. Sleutel wordt ingeslikt in een gat naast het stuur, starten met een knop. Uber!!
6. Zonnedak zorgt voor energie zodat de auto koel is als je instapt ook al is het 30 graden buiten
7. Deuren en achterklep op luchtdruk, eenmaal "licht" dicht zuigt hij zichzelf vast. Echt grappig
Jammer dat ik er maar een minuut of 3 in mocht rijden
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 22:37 ]
de optie datje de hardheid (en rijhoogte) van de schokdempers kan instellen (sportief / comfotabel) uiteraard ook via de display, is nog veel meer uber!
Verwijderd
Idd, maar die heb ik in die korte tijd niet geprobeerdChaoss schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:42:
jah die nummer 2 is leuk,
de optie datje de hardheid (en rijhoogte) van de schokdempers kan instellen (sportief / comfotabel) uiteraard ook via de display, is nog veel meer uber!
Wat verder wel coole ervaring was:
Ik zit met collega in die auto, ik achter het stuur. Ik heb net de moter gestart (hoor je dus bijna niet) en vraag me af waar de display zit... Dus ik tegen mijn collega: weet jij waar die display zit
Als ik ooit het geld heb.....

kiek em.. dat ding is goed aan gort..
Kick.. laat het topic niet doodbloeden!
maja wie gaat nou en audi 90 verbouwen om mee te crossen
Doe maar bijna dubbele! Heb zelf heel ff gereden in Audi A8 W12L en die moest 185 duizend euro kosten!! Moest er toen fototjes van maken (zie mijn site), vervelend werk, maar iemand moet het doenHomedisc schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:43:
Wow super mooie wagen, wat zou die A8 op het plaatje moeten gaan kosten? ruim een ton?
Ding trekt in de sport stand echt als een gek op (en dat voor een bak van bijna 2 ton!!), maar de emotie is ver te zoeken. Doe mij dan maar de Maserati Quattroporte, met Ferrari 400pk V8, sequentiele bak (dus wel klap bij overschakelen en niet volledig traploos), ferrari geluid en tractie controle die je eerst even lol laat hebben voor die ingrijpt.
Daar tegenover staat weer het ongekende oog voor details en technische snufjes van Audi in de A8. Zoals starten met vingerafdruk herkenning en zonnenpanelen op het dak die de airco van stroom voorzien als de auto geparkeerd staat, zodat de auto nog steeds koel van binnen is na een middag in de zon staan! Maar dat wist iedereen natuurlijk al
Mooie foto's kun jij maken zegmiekol schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:47:
[...]
Doe maar bijna dubbele! Heb zelf heel ff gereden in Audi A8 W12L en die moest 185 duizend euro kosten!! Moest er toen fototjes van maken (zie mijn site), vervelend werk, maar iemand moet het doen
Ding trekt in de sport stand echt als een gek op (en dat voor een bak van bijna 2 ton!!), maar de emotie is ver te zoeken. Doe mij dan maar de Maserati Quattroporte, met Ferrari 400pk V8, sequentiele bak (dus wel klap bij overschakelen en niet volledig traploos), ferrari geluid en tractie controle die je eerst even lol laat hebben voor die ingrijpt.
Daar tegenover staat weer het ongekende oog voor details en technische snufjes van Audi in de A8. Zoals starten met vingerafdruk herkenning en zonnenpanelen op het dak die de airco van stroom voorzien als de auto geparkeerd staat, zodat de auto nog steeds koel van binnen is na een middag in de zon staan! Maar dat wist iedereen natuurlijk al
En wat je zegt over emotie klopt volledig
[ Voor 3% gewijzigd door Dupje op 12-04-2005 22:50 ]
Is dat de originele pikes peak?
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom ik overal licht-roze/paarse audi's rond zie rijden? geven ze korting op die kleur ofzo?
[ Voor 18% gewijzigd door Gisae op 13-04-2005 00:38 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
ik kan die reclame niet vinden, iemand die hem wel heeft? Ster.nl en adformatie.nl bieden geen uitkomst
http://www.audi.co.uk/25years/
direct: http://www.audi.co.uk/25years/control.htm
[ Voor 36% gewijzigd door 418O2 op 15-04-2005 21:34 ]
achja dat is iets waar ik alfa rijders altijd over hoor: "emoties".... zijn jullie allemaal vrouwen ofzo?Dupje schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:50:
[...]
Mooie foto's kun jij maken zeg
En wat je zegt over emotie klopt volledig
geintje
maar emotie is voor iedereen wat anders lijkt me, een A8 heeft voor mij WEL emotie.... of een urquattro of sportquattro! als ik filmpjes van die wagens bekijk krijg ik al een adrenaline stoot....laat staan als ik er in zou rijden
maar euh mijn broertje had het ook al over die nieuwe Audi reclame... zelf helaas nog niet gezien!
dude! gaaaaave foto'smiekol schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:47:
maar euh die Maserati en een A8 zijn wel 100% tegenpolen, en A8 is een 10000% luxe auto. logisch datje de moter amper hoort en dat dat ding een en al stijl en soeplesse heeft. terwijl masserati een auto wilde maken met een duidelijk aanwezige sportieve eigenschappen.
verders heeft mijn buurman zo'n ouwe maserati een of ander vierkant coupe model V6 twin turbo. ding staat bijna altijd binnen hij rijdt er meschien een paar keer per jaar in... en dat is maar beter ook d'r gaat altijd wel wat kapot aan zo'n wagen
kostat? zal net als de rest van de audi accesoires wel idioot duur zijn.Wom schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:58:
Fraaie reclame inderdaad. Je kunt overigens bij de Audi dealers nu ook een boek kopen over het 25 jarig bestaan van Quattro.
[ Voor 59% gewijzigd door Chaoss op 16-04-2005 12:26 ]
klikkie doen
beetje brak filmpje overigens wou alleen goed afspelen in PowerDVD, mediaplyer en BSplaer crashten na een paar secondes.
hij doet het hier wel in wmpChaoss schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:16:
hier het 25 jaar quattro reclame filmpje:
klikkie doen
beetje brak filmpje overigens wou alleen goed afspelen in PowerDVD, mediaplyer en BSplaer crashten na een paar secondes.
Check deze trailer van Audi's neuwe site 25quattro.com, minstens zo bruut -->Chaoss schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:16:
hier het 25 jaar quattro reclame filmpje:
klikkie doen
25 years of quattro (WMV, 13.3mb)
als dat geen emotie is weet ik het ook niet meer_sNaRs_ schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:55:
[...]
Check deze trailer van Audi's neuwe site 25quattro.com, minstens zo bruut -->
über filmpje ook kwa montage
Is Audi overigs een duur merk om in te rijden? Niet qua aanschaf, maar onderhoud enzo. Bijvoorbeeld de hierbovenstaande auto... wat kost je dat op jaarbasis om daar in te rijden?
Maar voor alle duurdere merken (BMW, Mercedes) zijn ook duurder in onderhoud..
Maar als je zelf niks kan... wat kost een 80's Audi dan op jaarbasis? (excl wegenbelasting en verzekering enzo; want dat kan ik opzoeken)418O2 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 00:02:
Ja, Audi is wel duur om te rijden. Als je zelf wat kan scheelt dat natuurlijk wel een hoop.
Maar voor alle duurdere merken (BMW, Mercedes) zijn ook duurder in onderhoud..
[ Voor 18% gewijzigd door Silent Thunder op 22-04-2005 00:08 ]
maar ik denk dat de ervaren Audi rijders hier je er meer over kunnen vertellen
heb mijn a4 nu 1,5 jaar wat er kapot is gegaan:
- Airco pomp vasgelopen: kost 800 euro om te reapreren...
- Luchtmassameter: kot orgineel 65 euro ik heb eentje van mercedes omdat die beter is koste me 75 euro.
voor de rest geef ik hem op tijd zijn grote en kleine beurten, vorige week apk waar hij zonder probs doorheen is gekomen.
zo'n oude wagena ls hierboven zou ik zelf neit doen, zit veel electronice in, dik blok zolang het werkt prima spul, maar op het moment dat het kapot gaat krijg je te maken met extreem dure onderdlen. dit was de A8 van zijn tijd, aanschafwaarde was daar ook naar en de onderdelenprijzen ook!
Bekend probleem bij bovenstaande V8 is de automaatbak, ding reviseren kost iets van 2000 euro, een nieuwe nog iets meer...
[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 22-04-2005 09:17 ]
Deze heeft een km-stand van 125.000. Dit is best hoog, maar de auto heeft het onderhoud altijd netjes op tijd bij de dealer gehad. Wat zijn de zwakke punten van deze audi? En maakt deze km-stand nog wat uit, of doet dat er niet zo erg toe?
Met andere woorden: is het verstandig een audi A3 met 125.000 op de klok te kopen?
Audi: Vorsprung durch Technik
Best hoog? Man dat ding is net ingelopen..Rejgun schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:53:
wellicht ga ik een audi A3 1.6 Ambiente ui 2001 kopen.
Deze heeft een km-stand van 125.000. Dit is best hoog, maar de auto heeft het onderhoud altijd netjes op tijd bij de dealer gehad. Wat zijn de zwakke punten van deze audi? En maakt deze km-stand nog wat uit, of doet dat er niet zo erg toe?
Met andere woorden: is het verstandig een audi A3 met 125.000 op de klok te kopen?
Nee van 125.000 hoef je totaal niet wakker te liggen, als ie netjes onderhoud heeft gehad is ie motorisch sowieso wel goed, dat zijn al die 1.6jes wel. Ik weet dat bij VW/Audi de draagarmen een zwak punt is, maar ik betwijfel of dat ook bij het onderstel van een A3 zo is.. Verder is een A3 van 2001 sowieso eentje van na de facelift geloof ik, dus de foutjes zijn er al ruimschoots uitgehaald..
Goeie koop zou ik zeggen, alleen vind ik 'm iets ondergemotoriseerd maargoed das persoonlijk
_sNaRs_ schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:55:
[...]
Check deze trailer van Audi's neuwe site 25quattro.com, minstens zo bruut -->
Ik ga maar weer es verder met sparen voor die RS4. Of zou de RS6 nog bruter worden??
HENG HENG
De nieuwe RS6 met de V10 van Lambourghini (waar blijft die trouwens..) zou ik voor gaan, alhoewel de RS4 natuurlijk een icoon blijftSpacecowboy schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:19:
[...]
Zeer bruut.
Ik ga maar weer es verder met sparen voor die RS4. Of zou de RS6 nog bruter worden??
mjah komt die er ooit? kzou eerder verwachten dat "de nieuwe" RS6 gewoon weer een moter van audi zelf krijgt.Wom schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:37:
[...]
De nieuwe RS6 met de V10 van Lambourghini (waar blijft die trouwens..) zou ik voor gaan, alhoewel de RS4 natuurlijk een icoon blijft
Is "ooit" door Audi zelf bevestigd. En de V10 uit de Gallardo is natuurlijk al niet meer compleet door Lamborghini gemaakt natuurlijkChaoss schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:12:
[...]
mjah komt die er ooit? kzou eerder verwachten dat "de nieuwe" RS6 gewoon weer een moter van audi zelf krijgt.
En daarbij, ze moeten wat als ze met een 500pk+ engine willen komen om de M5 voorbij te streven...
Wat is 'van Audi zelf'? De motoren van de RS4/RS6 zijn doorontwikkeld door Cosworth en de RS2 heeft z'n peekaatjes bij Porsche vandaan.Chaoss schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:12:
mjah komt die er ooit? kzou eerder verwachten dat "de nieuwe" RS6 gewoon weer een moter van audi zelf krijgt.
Stel dat je het geld hebt om die motor van sap te voorzien, bel dan eerst maar es wat verzekeraars af. Iets zegt me dat ze niet zo staan te springen om een scholier met een Audi V8Silent Thunder schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:40:
Is Audi overigs een duur merk om in te rijden? Niet qua aanschaf, maar onderhoud enzo. Bijvoorbeeld de hierbovenstaande auto... wat kost je dat op jaarbasis om daar in te rijden?
Onderhoud lijkt me nog lastig, ik denk niet dat er veel Audi-dealers zijn die regelmatig aan zo'n bak werken. Onderdelen zijn waarschijnlijk redelijk goed te krijgen maar wel tegen de bekende VW/Audi hoofdprijs. Stukje uitlaat voor een Audi V8? 800 euro graag. He vervelend, wiellagertje stuk --> 100 euro
RS2 is idd powerd bij porsche.... maar dat was gewoon een ruil want er rijden ook porches met audi-motoren: die cheap 924 1.8'jes ofzo_sNaRs_ schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:50:
[...]
Wat is 'van Audi zelf'? De motoren van de RS4/RS6 zijn doorontwikkeld door Cosworth en de RS2 heeft z'n peekaatjes bij Porsche vandaan.
verder dacht ik dat de Rs4 een blok had wat door Quattro Gmbh ontwikkeld is.
hmmm tjah er is op het audiforum een vrij jonge gast (ik dacht 22-25 ofzo) en die rijd het eerste model A8._sNaRs_ schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 01:13:
[...]
Stel dat je het geld hebt om die motor van sap te voorzien, bel dan eerst maar es wat verzekeraars af. Iets zegt me dat ze niet zo staan te springen om een scholier met een Audi V8
[ Voor 33% gewijzigd door Chaoss op 26-04-2005 10:34 ]
vanaf volgende week zaterdag ben ik de trotse bezitter van een Audi A4 2.0 5v uit 2001
En wat is ie mooi in het dolfijngrijs in combinatie met de 17" RS4 velgen
zou je niet eens pics posten dan?Rejgun schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:23:
Eindelijk is het dan zover, de koop is gesloten
vanaf volgende week zaterdag ben ik de trotse bezitter van een Audi A4 2.0 5v uit 2001
En wat is ie mooi in het dolfijngrijs in combinatie met de 17" RS4 velgen
zeggen dat audi's per definite duur zijn slaat ook enrgens opSilent Thunder schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 00:06:
[...]
Maar als je zelf niks kan... wat kost een 80's Audi dan op jaarbasis? (excl wegenbelasting en verzekering enzo; want dat kan ik opzoeken)
iig onderhoud bij een algemene garage laten doen en niet bij de dealer.
enne ik was laatst bij de dealer voor nieuwe matten voor (60 pleuro) dus ik vraag aan die yup bij de balie "klopt het dat er een boek te krijgen is over 25 jaar quattro?" hij keek me verbaasd aan en wist van iets. ".... euh meschien wel... tis wel 25 jaar quattro ja...."

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 12-05-2005 09:31 ]
extreem man! heb een tijd terug in de nieuwe A8 gezeten met het "standaard" Bose systeem (weet ik veel hoeveel speakers overal) en dat is al een extreem goed geluid. Ben benieuwd hoe deze B&O daat gaat overtreffen en wat de meerprijs zal zijn.Audi A8: Bang & Olufsen develops exclusive audio system
April 20, 2005 - Audi AG
Danish hi-fi and electronics specialist Bang & Olufsen has developed a state-of-the-art sound system for the Audi A8 luxury saloon which is expected to set new standards for sophistication and sound quality even in the luxury segment. The "B & O Advanced Sound System" will be shown at the Frankfurt IAA Motor Show 2005, and will be available for A8 models at the end of 2005/beginning of 2006.
Developed exclusively for the A8, the system is tailored to the actual acoustic characteristics of the car interior, such as internal space, shape and materials used. Factors including driving speed, the corresponding wind resistance and friction between asphalt and tyre are also taken into account.
Perfect sound quality is achieved in the A8 through the use of a total of fourteen active high-end loudspeakers, B&O Acoustic Lens Technology and more than 1,000 Watts of amplifier power.
Each of the active speakers has its own amplifier and is housed within its own anodised aluminium loudspeaker cabinet designed specifically for the aluminium-bodied A8, allowing each speaker to be controlled irrespective of where it is mounted and effectively eliminating unwanted resonance.
The sound system is also music to the eyes: its design perfectly complements the A8 interior’s acclaimed blend of luxury, quality and technological sophistication. When activated, two lens speakers automatically emerge from the dashboard, giving perfect sound to every seat in the car with precisely aligned horizontal emissions. Here, the fascination of visual technology is combined with the acoustic brilliance of the new Bang & Olufsen Advanced Sound System.
[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 12-05-2005 09:44 ]
bekijk vooral die van de Dahlback SportQuattro even

Klik hier voor het filmpjeDuring a recent filming of “Einfach Millionär” on German TV channel ARD in Berlin, German speed skater Claudia Pechstein was pitted in a three round 1200m race against Audi’s new RS 4 fitted with razor-sharp 5mm spikes and piloted by Audi Works DTM driver Frank Stippler
Heb he tplaatje helaas niet meer...

Ziet er goed uit, wat mij betreft. Het zou een mengeling zijn van de huidige A3 en die nieuwe, die in 2010 komt.
Excuses voor de AutoBild logo's er doorheen, maar ik kon zo snel geen betere foto's vinden.
Dat lijkt me een stoer bakje! Nu nog afwachten hoe het (kleine) formaat in de realiteit zal uitpakken.MPmad schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:57:
Vandaag zag ik in de AutoWeek de A3 Cabrio die in 2007 zou moeten verschijnen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit, wat mij betreft. Het zou een mengeling zijn van de huidige A3 en die nieuwe, die in 2010 komt.
Excuses voor de AutoBild logo's er doorheen, maar ik kon zo snel geen betere foto's vinden.
Het lijkt me toch niet dat ze toegang hebben tot de persoonsgegevens bij het RDW alleen om een blaadje te versturen? Krijgen jullie die ook zomaar?
[/offtopic]
Ik heb ook wel eens een brief gekregen van een vaag autobedrijf, dat ik volgens hun gegevens in het bezit was van een VW syncro-bus (een vrij zeldzame 4x4-uitvoering)...en of ik dan interesse had om een Hyundai 4x4-bus te kopen. Nee dus_-SToFFeL-_ schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 12:53:
Het lijkt me toch niet dat ze toegang hebben tot de persoonsgegevens bij het RDW alleen om een blaadje te versturen? Krijgen jullie die ook zomaar?

Trouwens, ik heb net de documentaires 'Too fast to race' en 'Audi Quattro: The Official Story' gekeken. Een aanrader als je houdt van de vuurspuwende 600pk rallywagens uit de jaren 80 en Audi's andere quattro-successen in de motorsport (IMSA en toerwagenkampioenschappen met de V8 en Audi 80).
zal wel via de rdw of verzekering gegevens gaan, iedereen krijgt het blad ook als je een 2'de hands audi koopt bij een handelaar. Ik vind het wel best is een mooi blad... stukken beter dan die van VW ofzo_-SToFFeL-_ schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 12:53:
Hey jongens, even een vraagje: Ik krijg sinds ik een audi heb het Audi magazine opgestuurd, maar heb daar nooit om gevraagd. Niet dat ik het erg vind, maar hoe weet audi dat ik een (2e hands, niet van dealer) audi heb?![]()
ik krijg sinds kort ook regelamtig een folder van de mercedes dealer met occasion aanbiedingen.... ja alsof ik van Audi een stap terug naar mercedes zou doen
[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 12-06-2005 19:32 ]

Verwijderd
Nou dat komt goed uitPowerFlower schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:02:
Crosspost... maar eigenlijk het juiste topic ervoor: afgelopen twee weken in de auto van mijn vader gereden, A6 2.8 Quattro
[afbeelding]
Mijn vader twijfelt tussen aantal bakken
het liefst wilt hij precies zo'n Audi A6, maar kun je mij de fijne en vooral slechte dingen melden?
Zijn interesse zou uitgaan naar een TDi (1.9 met 130pk neem ik aan). Opzich niet super prijzig (en waarom niet)
zag vandaag een pre-2000 A8. Zwart met chromen accenten. Blijft toch heeeeeeel lekker
Mijn vader heeft ook zo'n A6, maar dan een 2.4 liter benzinemotor met automaat (en 19" velgenVerwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:11:
[...]
Nou dat komt goed uit!
Mijn vader twijfelt tussen aantal bakken![]()
het liefst wilt hij precies zo'n Audi A6, maar kun je mij de fijne en vooral slechte dingen melden?
Zijn interesse zou uitgaan naar een TDi (1.9 met 130pk neem ik aan). Opzich niet super prijzig (en waarom niet)
Waar dit aan ligt? Geen idee. Ook de grote velgen maken de hele auto wat stugger, maar dat is logisch en heeft niks met de A6 op zich te maken. Hij trekt iig lekker door de bochtjes heen op redelijke snelheden en inhalen is ook geen probleem. Het blijft een Audi dus wat verwacht je anders
Ik heb nooit in een 1.9 TDi gereden maar mij lijkt het dat die toch wel moeite kan krijgen om lekker door te trekken (als je bv op de snelweg ff iemand voorbij wil en dus het pedaal even vol intrapt). Zijn de 2.4's zo veel duurder dat dit de moeite waard is?
verder zijn de prestatie's ook alweet niet extreem verschillend: tdi doet 0-100 on 10,5s en de 2.4 doet het in 9,3 verder is zo'n tdi wel lekker met inhalen op de snelweg.
wel je net iets meer pit en soeplesse dan is de 2.5tdi met 155pk meschien beter... denk niet eens dat die extreem veel duurder is dan een 1.9 130pk. Verder is de 2.5tdi 163 een iets nieuwere motor, betere prestaties en nog meer soeplesse doet 0-100 in 9,3s wel een stukje duurder dan de oudere modellen.
als je pa nou echt geld over heeft en een race diesel wil ga dan voor de 180pk
Verwijderd
Bedankt, voor je informatieChaoss schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:02:
woa ik denk dat een 1.9tdi 130pk duurder is dan een 2.4benzine.... nieuw iig wel, maar ik neem aan dat we het hier over het vorige model A6 hebben dus 2'de hands? ook dan zijn de diesels wat waardevaster.
verder zijn de prestatie's ook alweet niet extreem verschillend: tdi doet 0-100 on 10,5s en de 2.4 doet het in 9,3 verder is zo'n tdi wel lekker met inhalen op de snelweg.
wel je net iets meer pit en soeplesse dan is de 2.5tdi met 155pk meschien beter... denk niet eens dat die extreem veel duurder is dan een 1.9 130pk. Verder is de 2.5tdi 163 een iets nieuwere motor, betere prestaties en nog meer soeplesse doet 0-100 in 9,3s wel een stukje duurder dan de oudere modellen.
als je pa nou echt geld over heeft en een race diesel wil ga dan voor de 180pkmaar die zijn wel erg duur.
Waarom geen 2.4 benzine? Come on......geen leasebak dus het wordt de 1ste auto in het gezin. En meer dan 30k km per jaar wordt of LPG of Diesel (@moment lpg).
Daarnaast is 130pk nog redelijk te doen volgens mij in toch nog een redelijk zware bak
180pk is bullshit voor mijn pa, ondanks dat hij van doorrijden houd.
Andere optie wordt een Seat Alhambra 1.9TDI
Imho ligt dat aan de automaat. Als je "rustig" gas geeft, gaat hij gewoon normaal door de versnellingen heen; als je plankgas geeft - maar dan ook letterlijk plankgas - dán pas gaat hij voor de snelste acceleratie, en vaak schakelt hij daar ook voor terug. De instelling van een automaat en hoe die schakelt is natuurlijk ook een compromis tussen verbruik en acceleratie (vandaar dat veel automaten een sportstand hebben). Ik vind de A6 automaat niet erg prettig schakelen iig, maar dat komt ook deels omdat het afaik een "lerende" automaat is die verpest is door het merkwaardige rijgedrag van mn parb338 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:29:
[...]
Mijn vader heeft ook zo'n A6, maar dan een 2.4 liter benzinemotor met automaat (en 19" velgen). Het fijne eraan vind ik dat ie redelijk snel optrekt, het grootste nadeel vind ik dat het gaspedaal vreemd reageert. Normaal optrekken, zonder dus in je stoel gedrukt te worden, lukt bijna niet. Het eerste stuk dat je het pedaal intrapt gebeurt er namelijk helemaal niks en tik je 'm nog iets verder dan rijdt ie ineens aan.
Waar dit aan ligt? Geen idee.
Well, zoals rb338 al zei, die 1.9 is wat ondermaats voor een A6. Het is een erg zware bak, en ik vind hem met de 2.8 al minder snel aanvoelen dan de Saab 93 van mijn moeder. (Beiden zijn ze iig heel erg veel sneller dan mijn 106je met 1.1, maar dat lijkt me overbodig om te vermelden eikVerwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:11:
Verder kan ik eigenlijk niet anders zeggen dan dat ik het een fantastische auto vind. Hij zit heel erg goed, achterin is er ook ontzettend veel ruimte, de afwerking is beter dan wat ik ook gezien heb bij andere merken (tot aan de zorgvuldig afgewerkte randjes onder de motorkap aan toe!). En iig de Quattro ligt in de bocht alsof je in een trein zit: ik heb hem nooit zo ver gekregen dat ik ook maar enigszins dacht, oei, dat gaat maar net goed
Overigens is de A6 waarin ik wel eens rijd geen quattro, maar die heb ik ook nooit laten glijden. Krakend rubber, verder heerlijk soepeltjes. Oftewel: als een trein idd
En verder ben ik het 100% met PowerFlower eens: het is een fantastische, ruime, goed afgewerkte auto
Verwijderd
Ja, het wordt iig een schakelbakPowerFlower schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:26:
Well, zoals rb338 al zei, die 1.9 is wat ondermaats voor een A6. Het is een erg zware bak, en ik vind hem met de 2.8 al minder snel aanvoelen dan de Saab 93 van mijn moeder. (Beiden zijn ze iig heel erg veel sneller dan mijn 106je met 1.1, maar dat lijkt me overbodig om te vermelden eik). Een 1.9 is dus wat weinig imho. Verder ben ik dus geen fan van de automaat (maar met een handbak is dat probleem er niet. Bovendien kun je als je wil ook schakelen met de automaat, en dat is wat ik dus doe).
Verder kan ik eigenlijk niet anders zeggen dan dat ik het een fantastische auto vind. Hij zit heel erg goed, achterin is er ook ontzettend veel ruimte, de afwerking is beter dan wat ik ook gezien heb bij andere merken (tot aan de zorgvuldig afgewerkte randjes onder de motorkap aan toe!). En iig de Quattro ligt in de bocht alsof je in een trein zit: ik heb hem nooit zo ver gekregen dat ik ook maar enigszins dacht, oei, dat gaat maar net goed
Dat een 1.9TDI onder de maat is voor deze auto vind ik opzich wel meevallen (optrektijden etc. zijn redelijk te noemen). Dus of het een 130pk of 150pk wordt dat moeten we nog zien

Nieuwe a6 is pas geil

En dat rood is echt een opvallende kleur, zeker in combi met de wat mattere velgen. Hij stond overigens geparkeerd maar geen camera bij ...
Verwijderd

Audi Coupé 2.3
Automaat (en ik wil niet meer zonder)
En de koplamp van een audi 80 past er niet op

Ik heb dezelfde gehad, dan in het zwartVerwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:20:
Vooruit dan:
[afbeelding]
Audi Coupé 2.3
Automaat (en ik wil niet meer zonder)
En de koplamp van een audi 80 past er niet op(het is dan ook een audi 90 coupé)
Dit topic is gesloten.