Ook als ik zeg dat Ferrari erover denkt om een SUV te gaan maken?Dupje schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:08:
Weer een reden om meer van Ferrari te houden dan Lamborghini
Het blijft een diesel.....Wom schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:29:
[...]
Nieuwe RS6 krijgt inderdaad de V10 uit de S8. Puur om meer PK's te hebben dan de M5 aangezien ze in Duitsland een ware PK strijd hebben op dit moment.
Beetje vaag dat ze TDI motoren willen gebruiken om een hoger koppel te krijgen
AMG gebruikt al jaren benzinemotoren met een zeer hoog koppel (700nm), dus ik denk dat Audi met een beetje research dat toch ook zou moeten kunnen verwezenlijken.
[ Voor 27% gewijzigd door Silent Thunder op 23-01-2005 22:40 ]
Vind je het gek als Porsche zijn beste jaar ooit draait met de ChayennePhreak schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:32:
[...]
Ook als ik zeg dat Ferrari erover denkt om een SUV te gaan maken?
Daar heeft Ferrari ( eeuhm pardon, FIAT) wel oren naar
BwuhSilent Thunder schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:36:
[...]
het blijft een diesel.....
beetje vaag dat ze een TDI motor gebruiken om een hoger koppel te krijgen
AMG gebruikt al jaren benzinemoteren met een zeer hoog koppel (700nm), dus ik denk dat Audi met een beetje research dat toch ook zou moeten kunnen verwezelijken.
Waar heb ik het over een diesel? Die V10 in de Rs6 wordt dezelfde als in de S8 en die is nog altijd benzinegestookt volgens mij
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dan had ik het verkeerd gelezen (kan ik weer opgelucht adem halenWom schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:40:
Bwuh![]()
Waar heb ik het over een diesel? Die V10 in de Rs6 wordt dezelfde als in de S8 en die is nog altijd benzinegestookt volgens mij
[ Voor 19% gewijzigd door Silent Thunder op 23-01-2005 22:43 ]
De RS versies van Audi's worden altijd gemaakt door quattro ghmb, en die heb ik nog nooit op een diesel versie van wat dan ook kunnen betrappen, dus dat zit wel redelijk safeSilent Thunder schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:42:
[...]
Dan had ik het verkeerd gelezen (kan ik weer opgelucht adem halen). Had dat ergens gelezen, maar zal wel meer iets van suggereren zijn geweest.
wow idd erg mooi de ABT uitvoering! maar over het algmeen is ABT wel goed bezig
en dat van die Gallardo TDI geloof ik pas als ik het zie.... als het echt zo is zal het wel een heeeele snelle tdi worden, kheb er verders niets op tegen kvin tdi rijden wel lekkur
alleen als ze er dan ene open sport auspuff onder leggen gaan die dingen zo ronken... lijkt et weer een simpele V6 of V8
en dat van die Gallardo TDI geloof ik pas als ik het zie.... als het echt zo is zal het wel een heeeele snelle tdi worden, kheb er verders niets op tegen kvin tdi rijden wel lekkur
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
er komt idd een lambo met een v10 diesel, maar voor de S8 hebben ze een benzine V10 gemaakt, met 550pktjesSilent Thunder schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:42:
[...]
Dan had ik het verkeerd gelezen (kan ik weer opgelucht adem halen). Had dat ergens gezien, maar zal wel meer iets van suggereren zijn geweest.
Naja, dat die V10 diesel in de lambo komt is nog lang niet zeker hoor, althans, als ik het artikel zo lees op Autoweek
Dat is waar, maar er rijdt ook al een A8 Avant rond en die heb ik ook nooit in productie zien gaan
Hoe belangrijk is die koppel nou in zo'n motor? Das dus voor de trekkracht heb ik begrepen; en tussen mercedes en bmw heerst een groot verschil tussen die max. koppel in de topmodellen (700 <=> 450~500). Wat zijn nou de specifieke dingen die dan sneller gaan? Alleen optrekken of ook andere dingen?
Optrekken = koppelSilent Thunder schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:53:
Hoe belangrijk is die koppel nou in zo'n motor? Das dus voor de trekkracht heb ik begrepen; en tussen mercedes en bmw heerst een groot verschil tussen die max. koppel in de topmodellen (700 <=> 450~500). Wat zijn nou de specifieke dingen die dan sneller gaan? Alleen optrekken of ook andere dingen?
Topsnelheid = PK's
Daardoor dat die common rail diesels zo verrekt snel zijn in de tussensprints
[ Voor 11% gewijzigd door Dupje op 24-01-2005 16:55 ]
Yup, kortgezegd klopt dat inderdaad. Hoe hoger het koppel hoe vlotter de tussensprints. Overigens zegt het niet alles, want hoe je die NM's het wegdek op krijg is ook nog een wereld van verschil.Dupje schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:55:
[...]
Optrekken = koppel
Topsnelheid = PK's
Dus als ik het ff heel globaal schets dan is de diesel (of iets anders met veel koppel) in de 1e versnelling het snelste en de grote PK motor in de resterende 5.
Dus is een simpele straight line race zal die laatste winnen, maar in een lap met veel bochten de huge koppel motor weer...
Ideaal is dan als je gewoon a huge amount van beide hebt
Dus is een simpele straight line race zal die laatste winnen, maar in een lap met veel bochten de huge koppel motor weer...
[ Voor 16% gewijzigd door Silent Thunder op 24-01-2005 17:12 ]
Mja, dan zit je weer met het probleem dat het gigantische koppel van een diesel op een zeer beperkt toerental beschikbaar is. Je moet dus altijd op het juiste moment in de juiste versnelling zitten. Terwijl het koppelverloop van een benzinemotor gewoon nagenoeg constant is over een groot toerental bereik.Silent Thunder schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:05:
Dus als ik het ff heel globaal schets dan is de diesel (of iets anders met veel koppel) in de 1e versnelling het snelste en de grote PK motor in de resterende 5.
Tot 5k toeren gaan met een TDI is gewoon compleet nutteloos, snel schakelen is gewoon sneller
Als alles zo simpel was....Dupje schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:55:
Optrekken = koppel
Topsnelheid = PK's
I reject your reality, and substitute my own.
Ah i see... het vereist gewoon een wat betere rijder om de voordelen van koppel bij diesel eruit te halen.Dupje schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:14:
[...]
Mja, dan zit je weer met het probleem dat het gigantische koppel van een diesel op een zeer beperkt toerental beschikbaar is. Je moet dus altijd op het juiste moment in de juiste versnelling zitten. Terwijl het koppelverloop van een benzinemotor gewoon nagenoeg constant is over een groot toerental bereik.
Tot 5k toeren gaan met een TDI is gewoon compleet nutteloos, snel schakelen is gewoon sneller
Maar hoe zit het dan met hoge koppel motoren bij benzinemotoren? (700Nm @ AMG modellen). Nog steeds het probleem met beperkte toerental?
nou betere rijder ? zo wil ik het niet noemen.. Je moet gewoon in een beperkter toerengebied blijven
en je moet dingen als koppel en power niet als belangrijkste zien. Als een auto bijvoorbeeld een heleboel PK's heeft op een heeeeel klein toerengebied (door bijv. turboafstelling), dan is de waarde daarvan ook nihiel.
Maar een klein toerengebied is diesel-eigen (bij BMW is dat weer anders) dus een benzinewagen heeft daar vaak minder last van
en je moet dingen als koppel en power niet als belangrijkste zien. Als een auto bijvoorbeeld een heleboel PK's heeft op een heeeeel klein toerengebied (door bijv. turboafstelling), dan is de waarde daarvan ook nihiel.
Maar een klein toerengebied is diesel-eigen (bij BMW is dat weer anders) dus een benzinewagen heeft daar vaak minder last van
i c
wat is over het algemeen veel of weinig toeren? (in welke verhouding).
wat is over het algemeen veel of weinig toeren? (in welke verhouding).
[ Voor 18% gewijzigd door Silent Thunder op 24-01-2005 17:46 ]
een diesel houdt er over het algemeen na de 3000 toeren wel mee op, het maximale koppel bereik je meestal rond de 1800 toeren. Je kan dan wel verder, maar schakelen is verstandiger.
En benzine, sja.. ligt er een beetje aan, maar naar de 5000-6000 toeren heb je het ook wel gehad. Dan kan je nog wel verder (redline is vaak hoger), maar of dat nut betwijfel ik
Het is belangrijk om je auto zo dicht mogelijk bij je maximale koppel te houden, dan trek je het hardste
En benzine, sja.. ligt er een beetje aan, maar naar de 5000-6000 toeren heb je het ook wel gehad. Dan kan je nog wel verder (redline is vaak hoger), maar of dat nut betwijfel ik
Het is belangrijk om je auto zo dicht mogelijk bij je maximale koppel te houden, dan trek je het hardste
[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 24-01-2005 17:50 ]
nou hangt er maar vanaf de mijne trekt vanaf 2200 roeren lekker, richting de 3000 issie echt wakker en vlak voor de 4000 kan ik wel schakelen.
toch moet ikz eggend at ik van het "beperkte" koppelbereik niet ect alst heb, khoef weinig te schakelen. als ik 120km/h op de snelweg rij, ff gas intrappen om in te halen en je rijdt 140-150
toch moet ikz eggend at ik van het "beperkte" koppelbereik niet ect alst heb, khoef weinig te schakelen. als ik 120km/h op de snelweg rij, ff gas intrappen om in te halen en je rijdt 140-150
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 24-01-2005 23:07 ]
inderdaad, ik vind diesels ook wel fijn rijden. BMW diesels hebben een toerenbereik wat bijna in de buurt komt van benzine auto's )
jah jammer genoeg komt hun verbruik ook in de buurt van benzine auto's
als je met die dingen sportief gaat rijden en je hebt ook nog eens brede sloffen dan rij je zo 1:13-1:14
moet zeggen dat ik mijn laatste tank ook vrij sportief gereden heb omdattie net gechipped is dus constant optrekken naar de 180... kheb 1:15,5 gedaan... voor mij een schande normaal haal ik de 1:17 wel.
enniewee mijn auto gaat zondag om de rollenbank bij een meering dan die ik wel wat mijn koppel bereik is... ben iig benieuwd naar de resultaten.
moet zeggen dat ik mijn laatste tank ook vrij sportief gereden heb omdattie net gechipped is dus constant optrekken naar de 180... kheb 1:15,5 gedaan... voor mij een schande normaal haal ik de 1:17 wel.
enniewee mijn auto gaat zondag om de rollenbank bij een meering dan die ik wel wat mijn koppel bereik is... ben iig benieuwd naar de resultaten.
yup standaard 110pk/225nm, nu rond de 140pk/300nm.... hoop ik dan, en dat zal zondag blijken en anders ga ik trug naar de tuner418O2 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:38:
jij rijdt toch die zilvergrijze a4? 1900tdi?
Ik heb zelf een keer in een Audi A6 Avant 2,5 TDI gereden...
Maar er gaat toch niets boven een Jaguar XJR
Maar er gaat toch niets boven een Jaguar XJR
\_Specs_/
euhm appels en peren enzo voor het geld wat een XJR kost heb je een A8 met alles erop en er aan... ga dan nog eens vergelijkenZiegoM schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:15:
Ik heb zelf een keer in een Audi A6 Avant 2,5 TDI gereden...
Maar er gaat toch niets boven een Jaguar XJR![]()
de A6 kun je beter met een S-type vergelijken.... maar das dan net weer geen echte jag heh
hmmm dat filmpje ga ik thuis maar even downloaden anders misbruik ik de schaarse bandbreedte hier op mijn werk zo 
maar ik ben benieuwd het is iig een prachtige wagen!
maar ik ben benieuwd het is iig een prachtige wagen!
offtopic:
Zie dat je ook uit Meppel komt, nu zijn er eindelijk 3 Meppeler GoTTers
Zie dat je ook uit Meppel komt, nu zijn er eindelijk 3 Meppeler GoTTers
PB 3.2
woa vette bak hoor! filmpje oppzich is vrij saai en langdurig maar die wagen is echt extreem mooi!
interieur is ook echt super! sportief en toch heel erg audi.
die velgen lijken trouwens op mijn oz's zelfde kleur en zelfde vorm spaken alleen heb ik er wat minder.
die velgen lijken trouwens op mijn oz's zelfde kleur en zelfde vorm spaken alleen heb ik er wat minder.
Verwijderd
Zou het mogelijk zijn om een keer zo'n huidige RS4 te huren of iets dergelijks?
Dit blijft toch zo'n godsgruwelijk gave bak! Nu ben ik fan van het overgrote huidige audi segment maar de RS4 is natuurlijk wel even een verhaal apart. Die geweldige 'niet-opvallende' uitstraling. Wow

Gister voor het eerst ook die nieuwe A4 avant (2.0 Turbo) zien rijden. Mooi ding zeg.
Dit blijft toch zo'n godsgruwelijk gave bak! Nu ben ik fan van het overgrote huidige audi segment maar de RS4 is natuurlijk wel even een verhaal apart. Die geweldige 'niet-opvallende' uitstraling. Wow

Gister voor het eerst ook die nieuwe A4 avant (2.0 Turbo) zien rijden. Mooi ding zeg.
haha nou ik vin het een "poging tot niet opvallen maar je doet het wel"
tenmsinte als je een Rs4 voorbij ziet blaazen dan hoort en ziet elke noob toch dat dat niet een standaard wagentje is
tenmsinte als je een Rs4 voorbij ziet blaazen dan hoort en ziet elke noob toch dat dat niet een standaard wagentje is
Klopt, je ziet het meteenChaoss schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:19:
haha nou ik vin het een "poging tot niet opvallen maar je doet het wel"
Gisteren nog een RS6 (!) tegengekomen in het noorden des lands......heb *heel even* geprobeerd er bij te blijven. Wat ook aardig lukt omdat het verkeer niet doorreed.....alleen toen kwam er een gaatje vrij....foetsie rs6
en nee, het was geen 'opgeleukte' A6. Ik know my cars.
[ Voor 8% gewijzigd door LoneGunman op 25-01-2005 22:28 ]
waar in het noorden? ik woon zelf in friesland moet zeggen dat ik hier nog nooit een RS6 gezien heb.(jammer genoeg
)
ik reed een keer over de afsluitdijk gangetje van 140-150 wordt ik eerst ingehaald door een BMW X5 en vervolgens een RS4, ik gas intrappen natuurlijk, X5 ging naar de rechterbaan Rs4 en ik dr om heen rustig naar de 180 trekkend traptie daar ineens het gas in en foetsie weg wassie
laats tussen Franker en Harlingen een Urquattro gespot met een oudere man erin... zijn ook extreem coole wagens.
BTW voor diegene die het interresant vinden: zondag is er een meeting van de TDI-club bij EPS in hoogezand, ik ga daar op de rollenbank, woon je in de buurt kom ff buurten zou ik zeggen
ik reed een keer over de afsluitdijk gangetje van 140-150 wordt ik eerst ingehaald door een BMW X5 en vervolgens een RS4, ik gas intrappen natuurlijk, X5 ging naar de rechterbaan Rs4 en ik dr om heen rustig naar de 180 trekkend traptie daar ineens het gas in en foetsie weg wassie
laats tussen Franker en Harlingen een Urquattro gespot met een oudere man erin... zijn ook extreem coole wagens.
BTW voor diegene die het interresant vinden: zondag is er een meeting van de TDI-club bij EPS in hoogezand, ik ga daar op de rollenbank, woon je in de buurt kom ff buurten zou ik zeggen
[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 25-01-2005 22:37 ]
wat wel klote is met die Nuvolari, is dat je steeds auto's naast je hebt rijden met videocamera's en fotocamera's die beelden van je auto aan het nemen zijn 
schijnt wel een af en toe nuttig te zijn.
schijnt wel een af en toe nuttig te zijn.
Imperfectionist.
kwam het volgende best wel interresnate filmpje tegen op het audiforum:
http://www.audiforum.nl/p...club_sport_580_hp_fr.mpeg
je ziet eerst een aantal foto's hoe MTM deze RS6 verbouwd, resultaat: 580pk vervolgens laten ze hem ook ff uit op de snelweg..... echt
... geen andere woorden voor...
je ziet eerst een aantal foto's hoe MTM deze RS6 verbouwd, resultaat: 580pk vervolgens laten ze hem ook ff uit op de snelweg..... echt
Chilllllllll filmpje 
helaas..
2. Ik zag laatst ook een A4 avant staan. Ik er een beetje omheen lopen checken, ik werd redelijk raar aangekeken door een aantal mensen. Misschien dat ze dankzij mijn uiterlijk dachten dat ik hem ging jatten
offtopic:
Hey Wom, Xbox topic koning!
Hey Wom, Xbox topic koning!
1. Denk het nietVerwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:02:
Zou het mogelijk zijn om een keer zo'n huidige RS4 te huren of iets dergelijks?![]()
2. Ik zag laatst ook een A4 avant staan. Ik er een beetje omheen lopen checken, ik werd redelijk raar aangekeken door een aantal mensen. Misschien dat ze dankzij mijn uiterlijk dachten dat ik hem ging jatten
Fout! Vorige S4 had een 4.2 V8 met 344pk. De S4 daarvoor was de versie die jij bedoeld. Op die RS4-imola site staat wel een filmpje van een s4 die een m3 zoek rijdtChaoss schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:07:
een M3 is snel jah, maar daar ligt dan ook wel een 3.2 in met 321pk terwijl het vorige model S4 een 2.6 bi-turbo is met 265pk dus minder pk's (ook al heeftie 2 turbo's)zwaardere auto en toch evensnel.
[ Voor 112% gewijzigd door 418O2 op 26-01-2005 19:29 ]
er zijn toch nog maar 2 versies van de S4 (tenmsitne de 3'de is nog niet "uit") dus met vorige bedoel ik idd het B5 model. daarna kwam de V8 en meer versies zijn er toch (nog) niet.418O2 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:23:
Fout! Vorige S4 had een 4.2 V8 met 344pk. De S4 daarvoor was de versie die jij bedoeld. Op die RS4-imola site staat wel een filmpje van een s4 die een m3 zoek rijdt
Hier ergens in de buurt heeft iemand een Rs6
Leuk als je naast dat ding staat bij het stoplicht
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
zolang hij stilstaat wel... gaat het licht op groen dan zie je alleen de achterkant nog maarSideSwipe schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:21:
Hier ergens in de buurt heeft iemand een Rs6Leuk als je naast dat ding staat bij het stoplicht
maar maak eens pics als je hem weer ziet!
[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 26-01-2005 22:30 ]
hebben mensen hier trouwens ervaring met audi pon dealer in amersfoort ?
paar mooie occasions gezien ...
paar mooie occasions gezien ...
slimmehotspot.nl
ja wat zegt pon tegenwoordig , je hebt zoveel pon's , zoek maar eens op google418O2 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:46:
Haha pon
dat is de importeur makker, een van de besten dus (anders waren ze geen importeur)
pon barneveld , pon lease pon dat etc etc
slimmehotspot.nl
Ik moet trouwens wel zeggen dat de dealers van Audi afschuwelijk zijn. 
Audi verliest daardoor echt heel veel klanten. imo
Audi verliest daardoor echt heel veel klanten. imo
Imperfectionist.
Mercedes heeft klanten verloren door haar producten.418O2 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:57:
valt mee hoor, audi houdt de klanten redelijk vast
itt mercedes
vooral de S, die heeft simpelweg niet de uitstraling als de oude S.
Die uitstraling vindt je nu weer terug in de A8.
imo heeft BMW een goede zet gemaakt met de 7 serie.
Het design is anders en onderscheid zich van van Audi en Mercedes en het is ook te zien in de verkoop cijfers (in Nederlan juist minder)
Maar Audi heeft gewoon de beste keuze gemaakt (om dus voor "klassieke" uitstraling te kiezen.
kijk maar eens naar de verkoopcijfers van NL en Duitsland.
[ Voor 51% gewijzigd door Ra5a op 27-01-2005 01:11 ]
Imperfectionist.
Zijn er al mensen hier die ervaringen hebben met de DSG-bak? Ik mag in januari 2006 een nieuwe wagen gaan rijden en de Audi A3 / A3 Sportback 2.0 TFSI of 2.0 TDI staan bovenaan m'n lijstje. Als de eerste te duur wordt zal het sowieso een 2.0 TDI met DSG worden. Bij de FSI turbo zit ik te twijfelen tussen quattro of DSG. Schakelen met peddels is natuurlijk heel l33t maar aan een automaat heb ik geen behoefte. Ik schakel graag en bepaal liever zelf de versnelling en het toerental. Quattro lijkt me vooralsnog nuttiger en veiliger, vooral met het vermogen en het koppel van de (eventueel gechipte) 2.0 TFSI.
Helaas moet ik nog een tijdje wachten ik een nieuwe kan bestellen
.
Helaas moet ik nog een tijdje wachten ik een nieuwe kan bestellen
ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij is dat de beste automaat die er rondrijdt (en de A3 SB is echt supermooi)
is dat via T.Net ?
is dat via T.Net ?
ga je veel in het centrum rijden?Femme schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 01:16:
Zijn er al mensen hier die ervaringen hebben met de DSG-bak? Ik mag in januari 2006 een nieuwe wagen gaan rijden en de Audi A3 / A3 Sportback 2.0 TFSI of 2.0 TDI staan bovenaan m'n lijstje. Als de eerste te duur wordt zal het sowieso een 2.0 TDI met DSG worden. Bij de FSI turbo zit ik te twijfelen tussen quattro of DSG. Schakelen met peddels is natuurlijk heel l33t maar aan een automaat heb ik geen behoefte. Ik schakel graag en bepaal liever zelf de versnelling en het toerental. Quattro lijkt me vooralsnog nuttiger en veiliger, vooral met het vermogen en het koppel van de (eventueel gechipte) 2.0 TFSI.
Helaas moet ik nog een tijdje wachten ik een nieuwe kan bestellen.
zoja, automaat en flipper zijn optioneel en ik zou er niet voor gaan (het is speelgoed)
90% van de tijd laat je hem toch in auto staan.
ik heb in een TT 3.2 gereden met DSG en het werkt ÉRG snel en goed.
een van de betere automaten. beter als de 7g die mijn vader in zijn auto heeft (7 versnellingen dus)
het gaat ZO donders snel. (ook terug trouwens.)
Maar quattro, tsje, dat is toch wat anders.
het is idd een stuk veiliger.
in de merc kwam ik eergister een heuveltje met moeite op. (heveltje in de zin van 2% hooguit) de weg was bedekt met een laag sneeuw.
Met quattro had ik dat probleem zeker niet gehad.
Hoe ik dat weet?
ik had een video gezien van een besneeuwde heuvel (25%) waar eerst een audi 80 Q op ging zonder moeite.
vervolgens probeerde een Audi 80 fwd dit na te doen, hij gleed achteruit.
sportief is quatro met warm weer niet overignes, maar als het regent of sneeuwt kan er geen enkele bmw en mercedes er tegenop.
ik zou voor quattro gaan, het is toch dat stukje extra zekerheid.
maar als je constant in stadsverkeer zit? DSG.
een betere automaat bestaat niet imo. (misschien SMG II van de M3, al zit die denk ik een beetje boven het budget)
volgens de betere auto bladen schijnt dsg ook beter te zijn dan SMG II maargoed, dat verschil is denk ik te verwaarlozen, ze schakelen beiden ultiem snel.
Ik moet zeggen dat ik een automaat zeer handig vind, simpelweg niet schakelen. gas, rem.
Maar soms kies ik nogsteeds voor de astra zonder automaat simpelweg omdat ik zin heb om te schakelen.
De controle over de koppel, en het schakelen is gewoon leuk.
[ Voor 12% gewijzigd door Ra5a op 27-01-2005 02:39 ]
Imperfectionist.
als je veel rijdt zou ik toch voor de diesel gaan (tenzij je zelf de brandstof niet hoeft te betalen)Femme schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 01:16:
Helaas moet ik nog een tijdje wachten ik een nieuwe kan bestellen.
zelf geen benzine (en auto) betalen roeleert418O2 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 02:38:
[...]
als je veel rijdt zou ik toch voor de diesel gaan (tenzij je zelf de brandstof niet hoeft te betalen)
Imperfectionist.
sowieso 
damn ik zit een beetje rond te kijken voor een Coupe, dat zijn wel zulke gave bakken.. ik trek het haast niet meer.. must.. have..one..
hoop dat ik binnenkort bij het taxibedrijf wordt aangenomen, dan kan ik een beetje gaan sparen voor eentje, het liets een Quattro natuurlijk
damn ik zit een beetje rond te kijken voor een Coupe, dat zijn wel zulke gave bakken.. ik trek het haast niet meer.. must.. have..one..
hoop dat ik binnenkort bij het taxibedrijf wordt aangenomen, dan kan ik een beetje gaan sparen voor eentje, het liets een Quattro natuurlijk
vin een "gewone" A3 leuker dan de SB maja das persoonlijke, quatro is gaaf cker als je aardig veel vermogen hebt, en dan bedoel ik niet alleen op glad/nat wegdek maar een quattro kun je zo lekker hard de bocht ingooien.
A3 met DSG od A3 met quattro lastig hoor.... heeft beide zo zijn voordelen
maar je kan er wel vanuit gaan dat de DSG-bak op dit moment DE automaat is, collega van mij zijn vader heeft net een nieuwe A4 2.0 TFSI Quattro EN DSG (the bastard) en die jongen kan maar niet ophouden met jubelen over beide systemen 
@Catch: jah coupe's zijn supergaaf... en dan vooral de S2 natuurlijk maja die zijn vrij prijzig, moet zeggen dat je voor een 2.3 van het laatste model ook nog aardig moet dokken.
A3 met DSG od A3 met quattro lastig hoor.... heeft beide zo zijn voordelen
@Catch: jah coupe's zijn supergaaf... en dan vooral de S2 natuurlijk maja die zijn vrij prijzig, moet zeggen dat je voor een 2.3 van het laatste model ook nog aardig moet dokken.
[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 27-01-2005 08:41 ]
GeweldigChaoss schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:47:
kwam het volgende best wel interresnate filmpje tegen op het audiforum:
je ziet eerst een aantal foto's hoe MTM deze RS6 verbouwd, resultaat: 580pk vervolgens laten ze hem ook ff uit op de snelweg..... echt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
... geen andere woorden voor...
Wat lijkt me dat een apart gevoel als je zoveel power onder je poot hebt, op een gegeven moment hangt hij achter een auto met 180, en op het moment dat die opzij gaat haalt hij hem in alsof die andere stilstaat. Niet normaal, wat een power. Alleen het motorgeluid vind ik niet zo mooi.
Quattro, definitely. Met droog wegdek zal het allemaal wel gaan maar in de regen ga je echt wel (ongewenste) wheelspin krijgen, ook al doe je niet eens je best om hard te rijden.Femme schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 01:16:
Bij de FSI turbo zit ik te twijfelen tussen quattro of DSG. Schakelen met peddels is natuurlijk heel l33t maar aan een automaat heb ik geen behoefte. Ik schakel graag en bepaal liever zelf de versnelling en het toerental. Quattro lijkt me vooralsnog nuttiger en veiliger, vooral met het vermogen en het koppel van de (eventueel gechipte) 2.0 TFSI.
Sja, ik wil eigenlijk het voorlaatste model, die vind ik wat gaver. Vind je dan ook veelal onder de 2.500 euro. Niet echt superveel power (136pk) maar ik vind het gewoon een superbak. Als ik er dan 1 heb wil ik hem ook wel zelf wat opknappen eigenlijkChaoss schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 08:40:
wheelspin is extreem, je zult misschien onderstuur bedoelen?_sNaRs_ schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:15:
[...]
Quattro, definitely. Met droog wegdek zal het allemaal wel gaan maar in de regen ga je echt wel (ongewenste) wheelspin krijgen, ook al doe je niet eens je best om hard te rijden.
Dat valt reuze mee, pas als je echt je best doet krijg je onderstuur. (en bij audi's vrij makkelijk te corrigeren)
weelspin krijg je pas als je 'm in de 5000+ toeren houdt en vervolgens de koppeling hard laat opkomen.
Audi heeft het fwd aandrijving aardig geperfectioneert.
en boven de 150pk is quattro toch wel handig.
(een fwd kan eigenlijk niet meer als 220 pk hebben. al heeft alfa dat mooi opgelost met de 156 gta de 147 gta is dan wel vrijwel alleen maar rook in de bochten)
Imperfectionist.
*snik*FMS schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:27:
[afbeelding]
niet fake
Jonges bij audi weten iig goed hoe ze reclame moeten maken.
Net bij deze foto heb ik ontdekt dat ik de nieuwe modellen nu al begin beu te worden. Het shockeffect van in het begin van de release is weg en nu blijft er een zielloos design over. Why, oh why
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
zielloos? kijk eens naar de nieuwe 7 van bmwTomSwinnen schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:20:
[...]
*snik*![]()
Net bij deze foto heb ik ontdekt dat ik de nieuwe modellen nu al begin beu te worden. Het shockeffect van in het begin van de release is weg en nu blijft er een zielloos design over. Why, oh why

Imperfectionist.
Ik doe relatief erg weinig stadsverkeer. Mijn thuisbasis is in de Achterhoek en daar zijn nog wegen die sportief bereden kunnen worden. Verder vind ik hel wel prettig om wat acceleratievermogen te hebben voor inhaalacties op provinciale wegen, waar tegenwoordig zo truttig wordt gereden.Ra5a schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 02:32:
[...]
ga je veel in het centrum rijden?
zoja, automaat en flipper zijn optioneel en ik zou er niet voor gaan (het is speelgoed)
90% van de tijd laat je hem toch in auto staan.
ik heb in een TT 3.2 gereden met DSG en het werkt ÉRG snel en goed.
een van de betere automaten. beter als de 7g die mijn vader in zijn auto heeft (7 versnellingen dus)
het gaat ZO donders snel. (ook terug trouwens.)
Een automaat lijkt me in principe niets, behalve dan in de file (waar ik zelden last van heb). Het lijkt me zwaar irritant als zo'n ding uit eigen beweging gaat op- of terugschakelen. Als ik plankgas acceleer in vier wil dat niet zeggen dat ik om een kickdown vraag of pas bij 5000 toeren wil opschakelen. Als er DSG in komt zal dat ding dus voornamelijk handmatig bediend gaan worden.
Ik zit tussen de 35 en 40K, overigens ook met een benzineauto (2,0 liter 307). De brandstof wordt voornamelijk zakelijk betaald. Diesel of benzine is natuurlijk puur een kostenkwestie. Ga ik benzine rijden dan moet er misschien ingeleverd worden op de leasekosten van de auto (maar dat bepalen we zelf).418O2 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 02:38:
[...]
als je veel rijdt zou ik toch voor de diesel gaan (tenzij je zelf de brandstof niet hoeft te betalen)
De drie-deurs vind ik eerlijk gezegd ook mooier dan de SB. Die laatste is natuurlijk wat praktischer. Veel ruimte heb ik echter niet nodig. De achterbank van mijn 307 fungeert voornamelijk als verlengstuk van de bagegeruimte. Het zou jammer zijn als de extra opbergruimte niet via een eigen zijdeur toegankelijk is, maar echt onoverkomelijk is dat nietChaoss schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 08:40:
vin een "gewone" A3 leuker dan de SB maja das persoonlijke, quatro is gaaf cker als je aardig veel vermogen hebt, en dan bedoel ik niet alleen op glad/nat wegdek maar een quattro kun je zo lekker hard de bocht ingooien.
Je moet echt es rijden met een automaat, helemaal met de sportstand. Ik denk dat het je nog wel meevalt
dan spreekt het nogal voorzich dat het een a3 met quattro wordt.Femme schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 00:56:
[...]
Ik doe relatief erg weinig stadsverkeer. Mijn thuisbasis is in de Achterhoek en daar zijn nog wegen die sportief bereden kunnen worden. Verder vind ik hel wel prettig om wat acceleratievermogen te hebben voor inhaalacties op provinciale wegen, waar tegenwoordig zo truttig wordt gereden.
Een automaat lijkt me in principe niets, behalve dan in de file (waar ik zelden last van heb). Het lijkt me zwaar irritant als zo'n ding uit eigen beweging gaat op- of terugschakelen. Als ik plankgas acceleer in vier wil dat niet zeggen dat ik om een kickdown vraag of pas bij 5000 toeren wil opschakelen. Als er DSG in komt zal dat ding dus voornamelijk handmatig bediend gaan worden.
[...]
Ik zit tussen de 35 en 40K, overigens ook met een benzineauto (2,0 liter 307). De brandstof wordt voornamelijk zakelijk betaald. Diesel of benzine is natuurlijk puur een kostenkwestie. Ga ik benzine rijden dan moet er misschien ingeleverd worden op de leasekosten van de auto (maar dat bepalen we zelf).
[...]
De drie-deurs vind ik eerlijk gezegd ook mooier dan de SB. Die laatste is natuurlijk wat praktischer. Veel ruimte heb ik echter niet nodig. De achterbank van mijn 307 fungeert voornamelijk als verlengstuk van de bagegeruimte. Het zou jammer zijn als de extra opbergruimte niet via een eigen zijdeur toegankelijk is, maar echt onoverkomelijk is dat niet. Ik vind afwerking en design van het interieur, motorisering, wegligging en uitstraling belangrijker dan ruimte, ik vind de A3 op die gebieden goed scoren.
Maar zoals catch22 al zei, de dsg bak is zeker sportief te gebruiken (en je kan dus ook zelf schakelen (tikje omhooh/omlaag aan de versnellingspook))
maar een automaat mist natuurlijk de koppeling al is kun je zelf nooit zo snel schakelen als de dsg, het is simpelweg onmogelijk.
de g7 bak van onze MB schakelt irri, het hoort soepel te zijn vanwege de 7 versnelligen (en dat doet hij ook wel) maar zelf schakelen is zéér appart.
ik schakel omhoog en dan schakelt hij weer na een x aantal toeren weer omlaag.
(ik schakel bv. omlaag voor een bocht die ik zie aankomen en blijf op snelheid, net voordat ik de bocht neem schakelt hij weer omhoog. dat is dan in comfort modus.
In de S(portief) laat hij me wel spelen maar dan moet ik nogsteeds tot het limiet gaan en dan schakelt hij zelf omhoog maar ik blijf dus vaak op een x aantal toeren (dus voor een bocht))
Het is nogal irri, en dat heb je met de dsg niet.
Quattro is dus echt een verhaal apart
Ik zou zelf (in een sportauto) nooit een automaat nemen, simpelweg omdat ik alle controle over de auto wil. (wat tegenwoordig nog mogelijk is)
zoals je al zei kies je ZELF voor de versnelling voor de bocht en niet de auto.
het geeft zekerheid.
en met een automaat weet je nooit zeker wat hij gaat doen. (ik weet nu wel zo ongeveer welke versnelling hij gaat pakken door een bepaalde kracht op het gaspedaal te zetten.)
[ Voor 8% gewijzigd door Ra5a op 28-01-2005 07:45 ]
Imperfectionist.
tjah of wielspin meevalt hangt er maar net vanaf hoe je rijdt. zeker met een tdi heb je bij wegrijden erg snel last van wielspin (ik tenminste wel
) overigens hebben alle nieuwe modellen wel traction control dus wielspin heb je sowiezo niet... maar wel een tc-lampje wat veel brand bij wegrijden 
als je de tdi neemt ga je dan voor de 2.0 140pk? zojah en je bnet een sportieve wegrijder bij het stoplicht dan denk ik dat je vrijvaak het tc-lampje kunt bewonderen. dus quattro is dan mooi meegenomen... en nogmaals al heb je genoeg tractie... met quattro kunje hem net iets sneller/veilige de bocht omgooien dan met fwd.
wat betreft de automaat-bak denk ik datje gewoon eens eenritje in een a3 met dsg moet maken.. persoonlijk denk ik dat deze automaatbakken in de sportstand erg vlot optrekken.. ik denk zelfs vlotter dan dat de meeste mensen kunnen schakellen.
als je de tdi neemt ga je dan voor de 2.0 140pk? zojah en je bnet een sportieve wegrijder bij het stoplicht dan denk ik dat je vrijvaak het tc-lampje kunt bewonderen. dus quattro is dan mooi meegenomen... en nogmaals al heb je genoeg tractie... met quattro kunje hem net iets sneller/veilige de bocht omgooien dan met fwd.
wat betreft de automaat-bak denk ik datje gewoon eens eenritje in een a3 met dsg moet maken.. persoonlijk denk ik dat deze automaatbakken in de sportstand erg vlot optrekken.. ik denk zelfs vlotter dan dat de meeste mensen kunnen schakellen.
Kom ik zo dom over?Ra5a schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:43:
wheelspin is extreem, je zult misschien onderstuur bedoelen?
Precies. Ik vind traction control (ASR bij Audi) een vrij ranzig systeem. In feite probeert een computer de boel onder controle te houden door de doorslippende wielen af te remmen en tijdelijk gas terug te nemen. Het werkt op zich wel, maar elegant is anders. Als met de A6 van m'n pa even wat vlotter wegtrek op nat wegdek heb je meteen dat gele lampje en het bijbehorende geschok. Hetzelfde als de wagen flink beladen is (3 mensen + bagage achterin) of als je op een helling wegrijdt. Met een straffer onderstel, een limited-slip differentieel en sjieke banden zal het ongetwijfeld minder zijn, maar feit blijft dat voorwielaandrijving en veel vermogen of een 'sportieve' rijstijl niet samengaan.Chaoss schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:21:
tjah of wielspin meevalt hangt er maar net vanaf hoe je rijdt. zeker met een tdi heb je bij wegrijden erg snel last van wielspin (ik tenminste wel) overigens hebben alle nieuwe modellen wel traction control dus wielspin heb je sowiezo niet... maar wel een tc-lampje wat veel brand bij wegrijden
als je de tdi neemt ga je dan voor de 2.0 140pk? zojah en je bnet een sportieve wegrijder bij het stoplicht dan denk ik dat je vrijvaak het tc-lampje kunt bewonderen.
Ik heb nu hetzelfde voor als tijdje geleden met de BMW reeks, dat overviel me ook. Die vond ik in het begin allemaal nog best cool.
Maar van Audi had ik het niet verwacht. Eerst valt het interieur me tegen en nu het exterieur ook...
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Hierboven ziet u 5 "verschillende" modellen...

En ja, Alfa is met dezelfde onzin bezig... die lijken ook al teveel op elkaar, maar ik vind het bij Audi erg extreem. Ik lees veel autotijdschriften en ben goed op de hoogte, maar als er een nieuwe A4 of A6 achter mij rijd zie ik het verschil (nog) niet. Snap dat ze er een bepaalde stijl aan willen hangen, maar dat is iets tever doorgeschoten als je het mij vraagt.
Verder prima auto's natuurlijk, alleen niet voor mij waarschijnlijk. Hoewel ik wel benieuwd ben naar de nieuwe TT... dat is de enige Audi die ik wel kan waarderen.. ziet er goed uit.
[ Voor 39% gewijzigd door Tom op 28-01-2005 17:30 ]
Ik heb me pa ff de kop gek gezeurd, hij wil misschien ook wle een coupe 
http://www.kwapinski.net/audi/broszury.html
http://www.nordicaudi.com/arkivet/bildarkivet/

Ik ben verliefd
http://www.kwapinski.net/audi/broszury.html
http://www.nordicaudi.com/arkivet/bildarkivet/

Ik ben verliefd
[ Voor 92% gewijzigd door 418O2 op 28-01-2005 20:32 ]
^^ zo zijn klassieke modellen. Dat is een zielvol model!
Die nieuwe modellen, zoals Tom duidelijk toonde, massaproductie zonder "hart". Vind ik niet liev van Audi
Die nieuwe modellen, zoals Tom duidelijk toonde, massaproductie zonder "hart". Vind ik niet liev van Audi

Die coupé lijkt anders wel sterk op een 80TomSwinnen schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:17:
^^ zo zijn klassieke modellen. Dat is een zielvol model!
Gelukkig is het enkel de neus die op alle modellen lijkt. Iedere audi heeft nog altijd z'n eigen achterkant...
Mja, en ook op de 100 qua neus. Maar die modellen hebben nooit een écht schokkend effect gehad. Of toch niet voor mij, weetje... Zo een model word je niet moe, en dat nieuw model blijkbaar dus wel..Dupje schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:19:
[...]
Die coupé lijkt anders wel sterk op een 80
Gelukkig is het enkel de neus die op alle modellen lijkt. Iedere audi heeft nog altijd z'n eigen achterkant...
ik vind de nieuwe modellen wel oke, ze moeten gewoon veranderen af en toe.
maar die coupe is echt strak imo. Ik ga mijn pa ff overtuigen dat het een fijne bak is. Dan ff de Uno opknappen en verkopen en een Coupe zoeken
maar die coupe is echt strak imo. Ik ga mijn pa ff overtuigen dat het een fijne bak is. Dan ff de Uno opknappen en verkopen en een Coupe zoeken
Ja, als ik een audi zou moeten kiezen zou het ook een coupe zijn. Hier zie je ze eigenlijk bijna nooit meer. In Duitsland heb ik er al een heel deel gezien.
2.3 5 cylinder benzine motor stoppen ze daar toch in hé?
2.3 5 cylinder benzine motor stoppen ze daar toch in hé?
De meesten wel. Er is een 2.0 en een 2.2. Die 2.2 zit alleen in het eerste type coupe (de allerhoekigste zegmaar). Daarbij is er ook nog een 2.8
wat lul je nou manTom schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:26:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hierboven ziet u 5 "verschillende" modellen...
En ja, Alfa is met dezelfde onzin bezig... die lijken ook al teveel op elkaar, maar ik vind het bij Audi erg extreem. Ik lees veel autotijdschriften en ben goed op de hoogte, maar als er een nieuwe A4 of A6 achter mij rijd zie ik het verschil (nog) niet. Snap dat ze er een bepaalde stijl aan willen hangen, maar dat is iets tever doorgeschoten als je het mij vraagt.
Verder prima auto's natuurlijk, alleen niet voor mij waarschijnlijk. Hoewel ik wel benieuwd ben naar de nieuwe TT... dat is de enige Audi die ik wel kan waarderen.. ziet er goed uit.
Bij Audi is dus niets veranderd ze hebben altijd al de nadruk op ide "universele" neus/grille willen leggen het is niets voor niets dat een audi-front zoveel kracht en uitsraling heeft en dat 99% van de mensen een audi in 1 oog opslag herkent. denk dat je eerder aan jezelf moet gaan twijfellen.
toevallig datje de TT het mooiste vind das de gay car of the year
[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 28-01-2005 22:56 ]
Alleen de voorkant?Chaoss schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:52:
[...]
en alleen omdat de voorkant in alle modellen dezelfde look heeft (en jah audi wil juist dat die grille HET herkenbare van een audi is/wordt) zijn ze ineens allemaal hetzlefde?

Eerste is A3 Sportback, daarna A4 Avant en dan de A6 Avant. Ik zie het verschil amper. Ook de achterkant vind ik hetzelfde!
Persoonlijk vind ik de TT, hoewel ie er inmiddels wat verouderd uitziet, wel een aparte styling hebben. Qua design is die best onderscheidend, ik vind dat wel mooi. Dat het een kappersauto is lag meer aan het feit dat de eerste modellen qua motorisering niets speciaals waren en hij technisch gezien veel van de Golf-techniek gebruik maakt.toevallig datje de TT het mooiste vind das de gay car of the yearop audiforum hebben ze het ook regelmatig over de "kappers-auto"
Verder is de post niet om te rellen oid, geef alleen even m'n mening en vind het jammer dat ze deze weg inslaan (nogmaals, niet alleen Audi).. als 'men' het er niet mee eens is, is het jammer voor mij natuurlijk
achja mijn mening is ook niet echt objectief (of helemaal niet
), ben helemaal into audi's dus mij vallen de details en verschillen op en ik heb geen moeite om ook de achterkanten uit elkaar te houden.
Ik moet ook toegeven dat de avant's (ok de A3 sb is niet een echte avant) behoorlijk op elkaar lijken veel meer dan de limousine's! maar ook daarbij moet ik zeggen dat het vorige model A4 avant en A6 avant ook erg veel op elkaar lijken! (in het begin kon ik die ook amper uit elkaar houden) dus persoonlijk vindt ik niet dat dit een nieuwe weg is die audi is ingeslagen.
Nogmasls de A3 "hatch, de A4 limo en de A6 limo verschillen naar mijn mening wel genoeg A2, A8 en de TT srpingen er helemaal uit.
Ik moet ook toegeven dat de avant's (ok de A3 sb is niet een echte avant) behoorlijk op elkaar lijken veel meer dan de limousine's! maar ook daarbij moet ik zeggen dat het vorige model A4 avant en A6 avant ook erg veel op elkaar lijken! (in het begin kon ik die ook amper uit elkaar houden) dus persoonlijk vindt ik niet dat dit een nieuwe weg is die audi is ingeslagen.
Nogmasls de A3 "hatch, de A4 limo en de A6 limo verschillen naar mijn mening wel genoeg A2, A8 en de TT srpingen er helemaal uit.
Ik ben het wel eens met Tom, maar inderdaad niet alleen Audi maakt zich daar schuldig aan. Volvo doet dit nog vele malen erger. Een S60 en een S80 verschillen aan de voor en achterkant dus echt niet. Alleen van de zijkant zie ik het verschil. De S40 herken ik dan wel door de andere lichtunits, maar ik vind de gelijkenis echt te extreem. Audi neigt hier af en toe ook naar toe, maar geven toch elk model nog wel iets unieks vind ik. Laten we hopen dat Audi niet Volvo acherna gaat.
het is wel begrijpelijk dat je in je modellen iets van een gezicht geeft dat je identificeert als merk. En er zit nog best wat verschil tussen de modellen wmb
jaja dan toch een auto gekocht bij pondealer in amsterfoort... a-selectie occasion.
*mijn ouders dan*
betreft een AUDI A4 1.9TDI 96KW Zwarte uit 2002 , is dat 96kw dan een T met rode D en I ??
want op deze auto zit namelijk geen type aanduiding op de achterkant.
zal binnenkort eens pics posten.
Vandaag in gereden rijdt heerlijk ....
*mijn ouders dan*
betreft een AUDI A4 1.9TDI 96KW Zwarte uit 2002 , is dat 96kw dan een T met rode D en I ??
want op deze auto zit namelijk geen type aanduiding op de achterkant.
zal binnenkort eens pics posten.
Vandaag in gereden rijdt heerlijk ....
[ Voor 18% gewijzigd door xdc op 29-01-2005 23:18 ]
slimmehotspot.nl
dat met die rode letters slaat nergens op. Op de passat van mijn ouders staat ook een rode d en i, maar die heeft maar 100pk en jou ouders hebben dus 130pk
tdi zonder rood is 90 pk
td rode i is 110
t rode d en i is 130 pk
rode tdi is 150 pk
td rode i is 110
t rode d en i is 130 pk
rode tdi is 150 pk
zo ben vandaag naar de tdi-meeting geweest en het was een lange dag!
ik was vroeg aanwezig zodat ik niet al te lang hoefde te wachten voor de rollenbank en ik was idd als 3'de al aan beurt (dik 27 aanmeldingen) dus auto op de rollenbank en teon kwam de eerste tegenslag... door dat een plastickap mijn hele onderkant bedekt kon mijn auto nergens vast! de meeting was bij EPS dus ik gevraagt of ik op de brug mocht om die kap eraf te halen no problemo en vervolgens weer wachteraan sluiten in de rij.
na anderhalf uur wachten was ik weer aan de beurt, en de auto kon nu idd goed vast gezet worden. En toen kwam de volgende tegenslag: minder positeive resultaten dan ik verwacht had namelijk: 135pk en 305nm en het vreemste een dip in de pk-curve tussen de 3000 en 4000rpm! balen dus! De man die mijn auto getuned heeft was gelukkig ook aanwezig en volgens hem wkam het door de versleten lmm (luchtmassa meter) hij had ook een partij van die dingen bijzich gelukkig, dus lmm vervangen vervolgens eerst met een laptop en vag-com een ritje op de weg gemaakt lmm en turbo gaven nu juiste waardes aan.
toen mocht ik voor een 2'de keer op de bank (gratis gelukkig
) alleen moest ik wel weer anderhalf uur wachten ofzo alle 20 over 3 stond ik voor de 3'de keer op de rollenbank
en idd de lmm was het probleem! eindresultaat:
145pk en 330nm! (standaard 110pk en 225nm)
ik ben happy want ik was uitgegaan van 140pk en 300nm
hier een paar pics:

ik was vroeg aanwezig zodat ik niet al te lang hoefde te wachten voor de rollenbank en ik was idd als 3'de al aan beurt (dik 27 aanmeldingen) dus auto op de rollenbank en teon kwam de eerste tegenslag... door dat een plastickap mijn hele onderkant bedekt kon mijn auto nergens vast! de meeting was bij EPS dus ik gevraagt of ik op de brug mocht om die kap eraf te halen no problemo en vervolgens weer wachteraan sluiten in de rij.
na anderhalf uur wachten was ik weer aan de beurt, en de auto kon nu idd goed vast gezet worden. En toen kwam de volgende tegenslag: minder positeive resultaten dan ik verwacht had namelijk: 135pk en 305nm en het vreemste een dip in de pk-curve tussen de 3000 en 4000rpm! balen dus! De man die mijn auto getuned heeft was gelukkig ook aanwezig en volgens hem wkam het door de versleten lmm (luchtmassa meter) hij had ook een partij van die dingen bijzich gelukkig, dus lmm vervangen vervolgens eerst met een laptop en vag-com een ritje op de weg gemaakt lmm en turbo gaven nu juiste waardes aan.
toen mocht ik voor een 2'de keer op de bank (gratis gelukkig
145pk en 330nm! (standaard 110pk en 225nm)
ik ben happy want ik was uitgegaan van 140pk en 300nm
hier een paar pics:

geen id! is ook lastig te meten zelfs met kurkdroog wegdek heb ik zomaar wielspin in de 1'e en 2'de versnelling dus een optimale 0-100 sprint is moeilijk te meten en kost veel oefening. wat ik belangrijker vind is dat hij op snelheid door blijft gaan als ik 80-120 rij wil ik nog vlot kunnen wegtrekken.Phreak schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:24:
Nice! Dat zijn leuke prestaties voor zo'n 1.9TDI'tje
Hoe snel ben je van 0-100?
en idd die 330nm valt me echt mee voor een 110pk.
[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 30-01-2005 20:37 ]
Chaoss.. regel nou toch es een paar heldere koplampen kerel
En een nieuwe nummerplaat, ziet er niet uit dit 
Verder zéér mooie auto, zeker nu met die chip.. Mag ik vragen wat je er bij aanschaf voor betaald hebt? Dan heb ik het over de auto, niet de chip
Verder zéér mooie auto, zeker nu met die chip.. Mag ik vragen wat je er bij aanschaf voor betaald hebt? Dan heb ik het over de auto, niet de chip
hehe die helder koplampen gaan er zeker nog een keer komen maja die krengen kosten 270 euro.
mag je idd vragen. kheb hem een dik jaar geleden bij een garage gekocht voor €9850,- en die van mij heeft de volgende opties die niet standaard zijn op het '98 model: automatische airco, audi sportonderstel (3cm verlaging door andere veren en schokdempers)), chromen raamlijsten, witte zijpinkers(orgineel audi), remus uitlaat (ook orgineel audi
), en 16"bbs velgen (die inmiddels in de garage liggen).
cruise controle was toen al standaard volgens mij.
mag je idd vragen. kheb hem een dik jaar geleden bij een garage gekocht voor €9850,- en die van mij heeft de volgende opties die niet standaard zijn op het '98 model: automatische airco, audi sportonderstel (3cm verlaging door andere veren en schokdempers)), chromen raamlijsten, witte zijpinkers(orgineel audi), remus uitlaat (ook orgineel audi
cruise controle was toen al standaard volgens mij.
[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 30-01-2005 21:37 ]
Oke, ik zit hééél stiekem ook een beetje naar een 81kw tdi te kijken, vandaar
nou das stiekem een goed ideeTimmert schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:03:
Oke, ik zit hééél stiekem ook een beetje naar een 81kw tdi te kijken, vandaar
een 110pk is sowiezo een stuk duurder dan een 90pk (duh) verder gooit de climate controle ook aardig wat bij de prijs op, tdi' s incl airco zijn gewoon erg gewild en dan vooral de 110pk's
ook het '99-2000 model is een stukje duurder ivm de "facelift" het grootste verschil zijn idd de koplampen, maar ook de handvaten en achterlichten zijn "ietsje" anders (geen mens die dat ziet) en de middenconsole heeft een iets andere indeling.
wat voor bouwjaar kijk je dan naar?
[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 01-02-2005 19:38 ]
ik heb even de grafiekjes ingescaned:
dit is de meting met de kapotte lmm, let op die rare dip in de pk-curve hij is ook vrij grillig.

en dit is de grafiek met nieuwe pierburg lmm, stukken beter:
dit is de meting met de kapotte lmm, let op die rare dip in de pk-curve hij is ook vrij grillig.

en dit is de grafiek met nieuwe pierburg lmm, stukken beter:

Nah ik wil sowieso mn volvo nog naar 220 / 230k rijden en dan es kijken naar iets anders.. Zit een beetje te denken aan een 110pk van 98 of 99Chaoss schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:42:
[...]
nou das stiekem een goed idee
een 110pk is sowiezo een stuk duurder dan een 90pk (duh) verder gooit de climate controle ook aardig wat bij de prijs op, tdi' s incl airco zijn gewoon erg gewild en dan vooral de 110pk's
ook het '99-2000 model is een stukje duurder ivm de "facelift" het grootste verschil zijn idd de koplampen, maar ook de handvaten en achterlichten zijn "ietsje" anders (geen mens die dat ziet) en de middenconsole heeft een iets andere indeling.
wat voor bouwjaar kijk je dan naar?
Ik heb het voordeel dat ik + een aantal goede kennissen van me in de auto's zitten, dus voor een leuk prijsje zo'n auto vinden is opzich niet zo moeilijk
Trouwens Chaoss, ken jij bm-onderdelenshop.nl al?
Zie dit: http://bm-onderdelenshop.nl/audia4/koplampen.html
Zie dit: http://bm-onderdelenshop.nl/audia4/koplampen.html
yup ik heb idd die met het nieuwe model stuur, het facelift model heeft hetzelfde interieru verders alleen de middenconsole is daarin anders ingedeeld.
die shop kon ik nog niet 250,- voor een set is te doen.... eerst maar weer even sapren, maar die koplampen gaan er zeker komen staat echt zo'n stuk beter, thnx voor de link surhuisterveen is nog redelijk in de buurt ook
die shop kon ik nog niet 250,- voor een set is te doen.... eerst maar weer even sapren, maar die koplampen gaan er zeker komen staat echt zo'n stuk beter, thnx voor de link surhuisterveen is nog redelijk in de buurt ook
Plus dat dat originele zijn, en geen NLPower reut..Chaoss schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:54:
yup ik heb idd die met het nieuwe model stuur, het facelift model heeft hetzelfde interieru verders alleen de middenconsole is daarin anders ingedeeld.
Hele ochtend TDI's zitten kijken op internet.. Opzich is een 90pk met een chip naar 110pk ook prima te doen natuurlijk.. Niet zo leuk als een 110>140 maarja, scheelt wel in prijs opzich..
Voor mij staat wel vast dat als ik een A4 heb gekocht, ik hem ga verbouwen zodat hij er zo uit komt te zien. Liefst ook die kleur. Eventueel is dat olijfgrijs/groen ook leuk natuurlijk..
Mocht je een leuke TDi tegenkomen binnenkort dan hou ik me aanbevolen
Dit topic is gesloten.