The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Hopelijk herstelt hij goed en snel.
Maar zal toch zeker wel een week of 5 a 6 gaan duren? (Al zijn het wel bikkels natuurlijk, dit (letsel in nekwervel) is geen kattenpis).
Hopelijk gaat het ook goed met Zarco.
Edit; door de val van Martin doet Bezeccchi alsnog redelijk goeie zaken voor het WK en loopt wat uit. Die was dit weekend niet echt snel. Of niet snel genoeg. Catalunya zal wel niet "zijn baan" zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 17-05-2026 19:27 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Het zag er echt smerig uit, hoe hij met zijn been aan de motor hing terwijl die door de grindbak stuiterde.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Smerige crashes vandaag. Marquez had wel dood kunnen zijn! Edit: ja en Zarco ook trouwens. Pfwoah.
(Imho zouden ze met het oog op risico's sprintraces gewoon moeten schrappen. (Uiteindelijk is de gezondheid van de coureurs belangrijker dan de kijkcijfers!) Dan hebben de coureurs iets meer rust en meer tijd om een weekend wat beter op te bouwen. Ik zeg niet dat deze ongelukken door sprintraces komen, maar de start blijft toch echt mega gevaarlijk met dit soort snelheden en deze acceleratie. Plus de coureurs hebben in sprintweekenden veel meer druk doordat er elke sessie meer op het spel staat zeg maar)
Edit; update van Zarco:
( @Joris748 )
https://nl.motorsport.com/motogp/news/johann-zarco-update-blessures-crash-herstart-gp-catalonie/10821745/Het probleem zit dus in het linkerbeen van Zarco. "Het is vooral de knie: de banden zijn gescheurd, maar het dijbeen is niet gebroken. Er is ook een kleine breuk onderaan het kuitbeen, aan de buitenkant van mijn linkerenkel. Dat is het", zei hij, om eraan toe te voegen dat hij in de nacht van zondag op maandag ter observatie in het ziekenhuis moet blijven.
(https://www.motogp.com/en/news/2026/05/17/zarco-injury-update/1069149)
[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 17-05-2026 20:26 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Dat valt me dan 200% mee!Format-C schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:33:
Klopt. En de baan commissarissen stonden ook allemaal om hem heen om hem af te schermen. Laten we hopen dat het een beetje meevalt.
Smerige crashes vandaag. Marquez had wel dood kunnen zijn! Edit: ja en Zarco ook trouwens. Pfwoah.
(Imho zouden ze met het oog op risico's sprintraces gewoon moeten schrappen. (Uiteindelijk is de gezondheid van de coureurs belangrijker dan de kijkcijfers!) Dan hebben de coureurs iets meer rust en meer tijd om een weekend wat beter op te bouwen. Ik zeg niet dat deze ongelukken door sprintraces komen, maar de start blijft toch echt mega gevaarlijk met dit soort snelheden en deze acceleratie. Plus de coureurs hebben in sprintweekenden veel meer druk doordat er elke sessie meer op het spel staat zeg maar)
Edit; update van Zarco:
( @Joris748 )
[...]
https://nl.motorsport.com/motogp/news/johann-zarco-update-blessures-crash-herstart-gp-catalonie/10821745/
(https://www.motogp.com/en/news/2026/05/17/zarco-injury-update/1069149)
Hier wat Racesport.nl erover zegt:
https://www.racesport.nl/...zware-crash-in-barcelona/
Johann Zarco: “We wachten nog op de resultaten van de onderzoeken. Ik draag een nekbrace, maar die zit eigenlijk meer in de weg dan dat hij helpt. Vooral mijn knie is het probleem, daar hebben de ligamenten het begeven. Mijn dijbeen is gelukkig niet gebroken. Wel heb ik een kleine breuk onderaan het kuitbeen, aan de buitenkant van mijn linker enkel. Ik wil jullie geruststellen. Uiteindelijk lijkt het meer schrik dan echte schade te zijn. Vanacht moet ik nog in het ziekenhuis blijven voor controle en ter observatie.”
Deze klapper maken...
En daar ligt Marquez dan, gewoon met een smile en een duimpje
(Plaatje van racesport)https://www.racesport.nl/gresini-racing-deelt-update-over-blessures-alex-marquez-na-crash-in-catalunya/
Gelukkig voor beide "valt het mee". Gelukkig!
[ Voor 59% gewijzigd door Format-C op 17-05-2026 23:29 ]
Ik ben momenteel op vakantie. Had speciaal tijd vrijgemaakt om te kijken of hij ondanks de long lap top 10 zou kunnen rijden. Maar na rondje 1 toch maar tv uit en het zwembad opgezocht. En later alles teruggekeken. Hopeloze wedstrijdJoris748 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:19:
[...]
Misschien wel zijn slechtste start van dit jaar ... 17e
Hij moet aan z’n starts werken maar z’n teamgenoot was ook 9 plekken kwijt in de eerste ronde. Toeval of ligt t deels aan de motor?Joris748 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:19:
[...]
Misschien wel zijn slechtste start van dit jaar ... 17e
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Het lijkt erop dat Holgado, Alonso, Guevara en, verrassend, Baltus volgend jaar naar de MotoGP gaan. De meeste contracten worden voor 2 jaar afgesloten en waarschijnlijk zijn er volgend jaar weinig mogelijkheden om door te stromen.
Ook lijken en weer mogelijkheden voor Bulega om bij een Ducati team in de MotoGP te komen, een alternatief zou nog Trackhouse Aprilia kunnen zijn.
Na de blessures van Petrucci lijkt dit niet het laatste optreden voor MvdM bij BMW.
Colin werd geraakt in bocht 2 na de start en toen ging het allemaal bergafwaarts.DasNieNix schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:10:
Ik had het idee dat Collin de starts goed onder de knie had maar waarom het deze keer zo slecht ging? Ik heb nog geen interview met hem gezien of gelezen maar ben benieuwd naar zijn commentaar.
Het lijkt erop dat Holgado, Alonso, Guevara en, verrassend, Baltus volgend jaar naar de MotoGP gaan. De meeste contracten worden voor 2 jaar afgesloten en waarschijnlijk zijn er volgend jaar weinig mogelijkheden om door te stromen.
Ook lijken en weer mogelijkheden voor Bulega om bij een Ducati team in de MotoGP te komen, een alternatief zou nog Trackhouse Aprilia kunnen zijn.
Na de blessures van Petrucci lijkt dit niet het laatste optreden voor MvdM bij BMW.
Bulega mag wel snel weg bij Superbikes aangezien ie elke wedstrijd wint
Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350
https://www.racesport.nl/...r-per-coureur-vanaf-2027/
Lijkt me een goede stap. Maar tegelijkertijd zou het wel goed zijn als ze een veilige, snelle manier introduceren om naar regenbanden te wisselen.MotoGP coureurs beschikken mogelijk vanaf 2027 nog maar over één motorfiets gedurende een Grand Prix weekend. Dat voorstel ligt momenteel op tafel tijdens de onderhandelingen tussen MotoGP Sports Entertainment Group (SEG) en de fabrikanten over de nieuwe commerciële overeenkomst voor de periode 2027-2031.
Volgens het doorgaans goedingelichte autosport.com komt het voorstel vanuit de fabrikanten zelf, met als belangrijkste doel het terugdringen van de kosten. Door het aantal machines per coureur te halveren zouden niet alleen de productiekosten afnemen, maar ook de personeelskosten binnen de teams omlaag kunnen.
De terugkeer van de mono-swingarm?Joris748 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:35:
(...)
Lijkt me een goede stap. Maar tegelijkertijd zou het wel goed zijn als ze een veilige, snelle manier introduceren om naar regenbanden te wisselen.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic